Woonlocatie lijkt mij dan weer irrelevant. We hebben werklocatie en reistijd, waar je woont heeft dan verder niks meer met je werk te maken.Config schreef op woensdag 06 april 2016 @ 21:38:
[...]
Zekers. Lijkt mij geen discussie, vakantiedagen moeten erin.
Het geeft mij inzicht in de situatie van de werknemer. Het maakt namelijk nogal wat uit of iemand in NL woont of in een ander land, qua belastingen etc. Ook voor het prijsniveau in het land (Amsterdam versus de Achterhoek, of Munchen versus Keulen) lijkt mij wel interessant.Sissors schreef op donderdag 07 april 2016 @ 07:28:
[...]
Woonlocatie lijkt mij dan weer irrelevant. We hebben werklocatie en reistijd, waar je woont heeft dan verder niks meer met je werk te maken.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Default blanke hetero
Het ziet er in dit topic met een jaar overzicht een stuk overzichtelijker uit.
Echter mis ik toch wel het netto maandsalaris, kunnen we dit niet toevoegen?
Bruto zegt mij zo weinig
Werkgever 1
Bruto maandsalaris € 1800,-
Netto maandsalaris € 1860
Werkgever 2
Bruto maandsalaris € 2450,-
Netto maandsalaris € 1845,-
In mijn overbeeld maakte ik bruto een goede stap echter viel dit netto aardig tegen door het pensioen en de slechte reiskosten. Kan daarom iedereen het netto bedrag toevoegen.
Echter mis ik toch wel het netto maandsalaris, kunnen we dit niet toevoegen?
Bruto zegt mij zo weinig
Werkgever 1
Bruto maandsalaris € 1800,-
Netto maandsalaris € 1860
Werkgever 2
Bruto maandsalaris € 2450,-
Netto maandsalaris € 1845,-
In mijn overbeeld maakte ik bruto een goede stap echter viel dit netto aardig tegen door het pensioen en de slechte reiskosten. Kan daarom iedereen het netto bedrag toevoegen.
Dan kan je beter je pensioenpremie (werknemersdeel en werkgeversdeel apart) vermelden. Netto salaris kan je namelijk moeilijk vergelijken in geval van lease-auto en andere zaken (zoals zorgverzekeringspremie die op het salaris wordt ingehouden).
Ik denk dat als je dingen wil toevoegen, je dat gewoon moet doen
.
Maar zoals sylversterrr al zegt, het netto salaris is verre van transparant.
Maar zoals sylversterrr al zegt, het netto salaris is verre van transparant.
Of nog leuker: je hebt recht op een mobiliteitsbudget (bijv 1000 euro). Je neemt een auto voor 700 euro, de rest krijg je bruto uitbetaald. Dus je ontvangt 300 euro bruto, maar dan komt de bijtelling weer om de hoek kijken.
Het is ongeveer 125 uur per week (soms meer met feestdagen), dus het was ongeveer 20 weken vorig jaar.Sandyman538 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:44:
[...]
Dus je maakt in een jaar 2500 uren aan standby staan? Dat is per week (naast je gewone werkweek van 40 uur) nog eens 48 uur standby staan. Ik vind dat wel vrij veel (al vergoed 10k op jaarbasis natuurlijk een hoop).
Door de vergoeding nam ik vaak standby diensten over van collega's die geen zin hadden, en erg vaak werd ik niet gebeld.
Ebayzo schreef op donderdag 07 april 2016 @ 07:55:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Members only:
Inloggen
Kan niet stoppen met ontploffen!
Waarschijnlijk krijgt hij zijn reiskosten onbelast uitbetaald per maand. Dat is dan 110 euro netto erbij. Ik verdien ook 2800 bruto en houdt ongeveer ook hetzelfde over op een paar tientjes na. Komt ook door een netto reiskostenvergoeding van +- € 130,-.Bob Popcorn schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:57:
[...]
Members only:
HD4Life @ Full-HD
Davidshadow13 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:13:
[...]
Waarschijnlijk krijgt hij zijn reiskosten onbelast uitbetaald per maand. Dat is dan 110 euro netto erbij. Ik verdien ook 2800 bruto en houdt ongeveer ook hetzelfde over op een paar tientjes na. Komt ook door een netto reiskostenvergoeding van +- € 130,-.
Zie reactie DavidBob Popcorn schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:57:
[...]
Members only:
Ook de reden dat ik er netto wat beter uit ben gekomen, samen met mijn oude toeslag in salaris verwerkt. Want de toeslag werd voorheen apart belast.
Default blanke hetero
Oh zo. Tsja. Dan kan ik ook m'n dagvergoeding buitenland er bij optellen, m'n vergoeding gemaakte telefoonkosten en m'n reiskostenvergoeding. Is geen salaris, want de kosten heb je toch gewoon gemaakt?Davidshadow13 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:13:
[...]
Waarschijnlijk krijgt hij zijn reiskosten onbelast uitbetaald per maand. Dat is dan 110 euro netto erbij. Ik verdien ook 2800 bruto en houdt ongeveer ook hetzelfde over op een paar tientjes na. Komt ook door een netto reiskostenvergoeding van +- € 130,-.
Members only:
Inloggen
Hoe kom je bij die berekeningVerxx schreef op donderdag 07 april 2016 @ 12:10:
• Package (bruto jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 34900 € 40100 (wederom een gokje)
Default blanke hetero
Ik heb me jaaropgave van afgelopen jaar gepakt en daar 400* 12 * 1,08 bij gedaan en het enigzins afgerond
Ik zal het nog even nakijken.
Hoezo dat zijn toch ook gewoon inkomsten. Die tel je toch gewoon mee met je package. Dat je het niet bij je bruto salaris optelt oke. Maar ik krijg dat geld en ik kan dan zelf bepalen of ik daar benzine voor koop of naar mn werk fiets of met t OV ga.Bob Popcorn schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:09:
[...]
Oh zo. Tsja. Dan kan ik ook m'n dagvergoeding buitenland er bij optellen, m'n vergoeding gemaakte telefoonkosten en m'n reiskostenvergoeding. Is geen salaris, want de kosten heb je toch gewoon gemaakt?
Ik vind pas dat als je iets in natura krijgt als secundaire arbeidsvoorwaarde je deze niet mee mag rekenen met je package omdat de loonwaarde van zoiets lastig te bepalen is. Krijg je bijv. een mobiel van de zaak of een tankpas oke dan zijn dat geen inkomsten, je krijgt dat geld immers niet binnen en dan tel je het ook niet mee met je totale inkomen.
HD4Life @ Full-HD
Niet mee eens, want als je met het OV gaat, maak je ook kosten, en als je op de fiets gaat uiteindelijk ook. Het is een vergoeding om je uitgaven mbt woon-werkverkeer te compenseren. Een compensatievergoeding voor een directe uitgave (voordat een wijsneus hier zegt dat salaris intrinsiek ook een compensatie is) vind ik niet meetellen voor je totale inkomen.Davidshadow13 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 12:49:
[...]
Hoezo dat zijn toch ook gewoon inkomsten. Die tel je toch gewoon mee met je package. Dat je het niet bij je bruto salaris optelt oke. Maar ik krijg dat geld en ik kan dan zelf bepalen of ik daar benzine voor koop of naar mn werk fiets of met t OV ga.
Ik vind pas dat als je iets in natura krijgt als secundaire arbeidsvoorwaarde je deze niet mee mag rekenen met je package omdat de loonwaarde van zoiets lastig te bepalen is. Krijg je bijv. een mobiel van de zaak of een tankpas oke dan zijn dat geen inkomsten, je krijgt dat geld immers niet binnen en dan tel je het ook niet mee met je totale inkomen.
Maargoed, daarom is het ook beter om gewoon over bruto salaris te spreken, want netto is in mijn situatie ook anders als ik een koophuis (eigenwoningforfait) heb, of bijvoorbeeld 65+ ben.
Ik heb bij een soort gelijke organisatie zoals Xillio gewerkt en ik moet zeggen dat de secundaire arbeidsvoorwaarden erg mager zijn (geen lease auto, geen pensioen en weinig vakantie dagen).MarijnvdZaag schreef op donderdag 07 april 2016 @ 02:25:
Members only:
Vorige maand ruim 25% salarisverhoging gekregen!Hoe kreeg ik dat voor elkaar? In plaats van bij m'n functioneringsgesprek te zeggen 'ik wil veel meer en anders ben ik weg' heb ik een sollicitatie geschreven (naar dezelfde functie bij hetzelfde bedrijf). In de trant van 'ik doe nu dit en ik ben op zoek naar een soortgelijke functie met minimaal zo veel salaris'. Dat natuurlijk met een nette motivatiebrief en zeer relevant CV. Dat heeft goed uitgepakt
Daar ben ik het niet mee eens. Een leasebudget kan je vaak gewoon bruto laten uitbetalen als je een eigen auto hebt. En doe je dat niet dan heb je misschien bijtelling maar die komt over het algemeen niet in de buurt van wat je anders voor een eigen auto + benzine kwijt bent.Davidshadow13 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 12:49:
Hoezo dat zijn toch ook gewoon inkomsten. Die tel je toch gewoon mee met je package. Dat je het niet bij je bruto salaris optelt oke. Maar ik krijg dat geld en ik kan dan zelf bepalen of ik daar benzine voor koop of naar mn werk fiets of met t OV ga.
Een reiskostenvergoeding heeft een dergelijke waarde niet als het alleen maar van toepassing is op je woon-werk verkeer en niet op dingen die je in je vrije tijd doet.
https://niels.nu
Ooit geleerd toen ik voor een bank werkteVerxx schreef op donderdag 07 april 2016 @ 12:41:
Ik heb me jaaropgave van afgelopen jaar gepakt en daar 400* 12 * 1,08 bij gedaan en het enigzins afgerondIk zal het nog even nakijken.
Jaarinkomen kan je berekenen door je bruto maandinkomen * 12,96 te doen . Dan heb je het incl vakantiegeld. (er vanuitgaande dat je 8% hebt)
[ Voor 3% gewijzigd door Supercop op 07-04-2016 17:04 ]
En dat heb je laten zien bij je functioneringsgesprek of heb je het via HR gespeeld, waar HR onwetend is/was dat jij voor het bedrijf werkte? Kan je het iets duidelijker uitleggen?MarijnvdZaag schreef op donderdag 07 april 2016 @ 02:25:
Vorige maand ruim 25% salarisverhoging gekregen!Hoe kreeg ik dat voor elkaar? In plaats van bij m'n functioneringsgesprek te zeggen 'ik wil veel meer en anders ben ik weg' heb ik een sollicitatie geschreven (naar dezelfde functie bij hetzelfde bedrijf). In de trant van 'ik doe nu dit en ik ben op zoek naar een soortgelijke functie met minimaal zo veel salaris'. Dat natuurlijk met een nette motivatiebrief en zeer relevant CV. Dat heeft goed uitgepakt
Uhm. 12.96 = 12 * 1.08.Supercop schreef op donderdag 07 april 2016 @ 16:58:
Ooit geleerd toen ik voor een bank werkte
Jaarinkomen kan je berekenen door je bruto maandinkomen * 12,96 te doen . Dan heb je het incl vakantiegeld. (er vanuitgaande dat je 8% hebt)
Is het handig om ook de bijtelling mee te nemen in het overzicht indien er een leaseauto met privé-gebruik is?
[ Voor 91% gewijzigd door thafusion op 08-04-2016 09:16 ]
Je kan het ook nog iets verder doortrekken en een kopie van je salarisstrook posten maar dat gaat de meesten tever denk ik.
Topic is toch bedoeld voor een grove vergelijking en niet tot op de cent nauwkeurig ?
Topic is toch bedoeld voor een grove vergelijking en niet tot op de cent nauwkeurig ?
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Ziet er leuk uit. Maar wat houdt je functie in?thafusion schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 09:14: Functie: IT / Finance
[ Voor 21% gewijzigd door Tost op 08-04-2016 09:25 ]
Nou ik ga er ook maar eens aan geloven!
Voor men afstuderen een baan gescoord in een andere sector en maandag beginnen.
• Leeftijd: 24
• Opleiding: B.Sc Life Science
• Werkervaring: 1.5 jaar fulltime onbetaald onderzoek (Stamcellen, kanker/immunotherapie, simulatie systemen, Next generation sequencing)
• (Woon) Locatie: Bonn DU
2. Wat doe je:
• Functie: Technical Sales Representative
• Werkgever/branche: Research, Biologie breed
• (Werk) Locatie(s): Home Office Bonn, Kantoor in Keulen --> Sales gebied Nederland
• Uren/week: 40+
• Reistijd: Afhankelijk van de klant
• Werkdruk: Hoge frustratie factor volgens sommigen
3. Wat verdien je:
• Jaarsalaris(bruto): €37.000
• Vakantiegeld: €Neen
• Dertiende/veertiende maand: €Neen
• Lease auto ~€35.000-40.000, nog geen idee wat de lease doet in DU.
• Overige: Laptop, Iphone, Tablet, Training in Vancouver
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €48.000 voor loon + bonus
• Bonus: €11.000 P.J bij behalen targets, machine verkoop komt hier bovenop.
Zelf ben ik er heel tevreden mee als eerste job! En als 24 jarige B.Sc geen verkeerd start salaris + voorwaarden. Home office based dus ik werk vanuit thuis, kantoor in Keulen waar ook de inside sales zit. Verder word de reistijd ongeveer geschat op 40%.
Totale package is iet wat lastig te berekenen omdat bijvoorbeeld de zorgverzekering hier dus inkomensafhankelijk is. (Wat neerkomt op ~500 per maand, waarvan ik de ene helft betaal en mijn werkgever de andere) Ik zal updaten wat ik verdien zodra de eerste loonstrook binnen komt
. 20 vakantie dagen wettelijk hier in DU, krijg er per jaar 10 bij van het bedrijf.
Netto scheelt het eigenlijk niet heel veel met NL maar bijvoorbeeld auto's zijn stukken goedkoper. Zorgverzekering daarentegen veel duurder!
Switch gemaakt richting Sales vanaf research omdat ik meer onder de mensen wil zijn maar ook bezig met de nieuwste technieken. Vorig jaar geëmigreerd tijdens mijn studie richting mijn vriendin, Duitsland dus! Nu 6 maanden proeftijd, daarna direct contract voor onbepaalde tijd. Veel groei mogelijkheden ook internationaal.
Mocht er iemand nog meer willen weten over mijn uitgevoerde research of iets gerelateerd hieraan laat het me weten
Voor men afstuderen een baan gescoord in een andere sector en maandag beginnen.
• Opleiding: B.Sc Life Science
• Werkervaring: 1.5 jaar fulltime onbetaald onderzoek (Stamcellen, kanker/immunotherapie, simulatie systemen, Next generation sequencing)
• (Woon) Locatie: Bonn DU
2. Wat doe je:
• Functie: Technical Sales Representative
• Werkgever/branche: Research, Biologie breed
• (Werk) Locatie(s): Home Office Bonn, Kantoor in Keulen --> Sales gebied Nederland
• Werkdruk: Hoge frustratie factor volgens sommigen
3. Wat verdien je:
• Jaarsalaris(bruto): €37.000
• Vakantiegeld: €Neen
• Dertiende/veertiende maand: €Neen
• Lease auto ~€35.000-40.000, nog geen idee wat de lease doet in DU.
• Overige: Laptop, Iphone, Tablet, Training in Vancouver
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €48.000 voor loon + bonus
• Bonus: €11.000 P.J bij behalen targets, machine verkoop komt hier bovenop.
Zelf ben ik er heel tevreden mee als eerste job! En als 24 jarige B.Sc geen verkeerd start salaris + voorwaarden. Home office based dus ik werk vanuit thuis, kantoor in Keulen waar ook de inside sales zit. Verder word de reistijd ongeveer geschat op 40%.
Totale package is iet wat lastig te berekenen omdat bijvoorbeeld de zorgverzekering hier dus inkomensafhankelijk is. (Wat neerkomt op ~500 per maand, waarvan ik de ene helft betaal en mijn werkgever de andere) Ik zal updaten wat ik verdien zodra de eerste loonstrook binnen komt
Netto scheelt het eigenlijk niet heel veel met NL maar bijvoorbeeld auto's zijn stukken goedkoper. Zorgverzekering daarentegen veel duurder!
Switch gemaakt richting Sales vanaf research omdat ik meer onder de mensen wil zijn maar ook bezig met de nieuwste technieken. Vorig jaar geëmigreerd tijdens mijn studie richting mijn vriendin, Duitsland dus! Nu 6 maanden proeftijd, daarna direct contract voor onbepaalde tijd. Veel groei mogelijkheden ook internationaal.
Mocht er iemand nog meer willen weten over mijn uitgevoerde research of iets gerelateerd hieraan laat het me weten
Goed bezigMauritio schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:39:
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €37.000
Maandsalaris?[b]
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €37.000
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 44
• Opleiding: HBO
• Werkervaring: 20+
• (Woon) Locatie: Achterhoek
2. Wat doe je:
• Functie: Eindverantwoordelijk ICT
• Werkgever/branche: Groothandel
• (Werk) Locatie(s): Regio Apeldoorn
• Uren/week: 45+
• Reistijd: 2 uur
• Werkdruk: erg hoog
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €4150
• Vakantiegeld:8%
• Dertiende/veertiende maand: € geen
• Pensioeninleg per jaar: €3450 eigen inleg
• Reiskostenvergoeding (woon-werk): €0.15
• Overige: €50 onkostenvergoeding, Laptop, telefoon.
• Winstdeling/bonus: € geen
Verantwoordelijk voor 7 FTE direct, verantwoordelijk voor budget (+/-700.000), meerdere sites, erg hoge werkdruk. Overuren per week: 5-10, met uitschieters naar 20 extra. Dit is niet vergoed (hoort nou eenmaal bij zo 'n functie). Excessen kan ik vaak wel compenseren met een (mid-)dagje vrij.
Wel veel voldoening en leuk. Maar veel te weinig betaald.
• Leeftijd: 44
• Opleiding: HBO
• Werkervaring: 20+
• (Woon) Locatie: Achterhoek
2. Wat doe je:
• Functie: Eindverantwoordelijk ICT
• Werkgever/branche: Groothandel
• (Werk) Locatie(s): Regio Apeldoorn
• Uren/week: 45+
• Reistijd: 2 uur
• Werkdruk: erg hoog
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €4150
• Dertiende/veertiende maand: € geen
• Pensioeninleg per jaar: €3450 eigen inleg
• Reiskostenvergoeding (woon-werk): €0.15
• Overige: €50 onkostenvergoeding, Laptop, telefoon.
• Winstdeling/bonus: € geen
Verantwoordelijk voor 7 FTE direct, verantwoordelijk voor budget (+/-700.000), meerdere sites, erg hoge werkdruk. Overuren per week: 5-10, met uitschieters naar 20 extra. Dit is niet vergoed (hoort nou eenmaal bij zo 'n functie). Excessen kan ik vaak wel compenseren met een (mid-)dagje vrij.
Wel veel voldoening en leuk. Maar veel te weinig betaald.
[ Voor 14% gewijzigd door bord4kop op 29-05-2016 08:14 ]
| Security Management |
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 32
• Opleiding: HEAO
• Werkervaring: 5 jaar relevant
• (Woon) Locatie: Nijmegen
2. Wat doe je:
• Functie: Technisch Consultant
• Werkgever/branche: IT Consultancy
• (Werk) Locatie(s): Nederland
• Uren/week: 40
• Reistijd: verschilt per klant - 20 minuten naar kantoor
• Werkdruk: de betekenis van "werkdruk" is m.i. te subjectief om hier onderling te vergelijken
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €4000
• Dertiende/veertiende maand: neen
• Pensioeninleg per jaar: 300 per maand last time I checked
• Mobiliteit per jaar: 900 lease budget per maand
• Overige: Laptop, telefoon
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): you do the math
• Winstdeling/bonus: gemiddeld rond de 2000 per jaar
• Leeftijd: 32
• Opleiding: HEAO
• Werkervaring: 5 jaar relevant
• (Woon) Locatie: Nijmegen
2. Wat doe je:
• Functie: Technisch Consultant
• Werkgever/branche: IT Consultancy
• (Werk) Locatie(s): Nederland
• Reistijd: verschilt per klant - 20 minuten naar kantoor
• Werkdruk: de betekenis van "werkdruk" is m.i. te subjectief om hier onderling te vergelijken
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €4000
• Dertiende/veertiende maand: neen
• Pensioeninleg per jaar: 300 per maand last time I checked
• Mobiliteit per jaar: 900 lease budget per maand
• Overige: Laptop, telefoon
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): you do the math
• Winstdeling/bonus: gemiddeld rond de 2000 per jaar
Voor een 10/11% verhoging, daarop inzetten of zelfs iets hoger beginnen.. Iemand?Fromz schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 20:53:
Ook maar eens een update, net voor een functioneringsgesprek
Members only:
Ik weet dat mijn werkgever tevreden is met mijn werk en inzet. Team krijgt binnenkort uitbreiding waar ik een soort van aansturende rol moet aannemen (naast bestaande taken). Dit en door aantoonbare successen wil ik eigenlijk inzetten op een verhoging. Ik zou zelf tevreden zijn met 10%, dat aangeven of zelfs nog iets hoger beginnen?
Is een verhoging van 10% niet uitzonderlijk hoog?Fromz schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:11:
[...]
Voor een 10/11% verhoging, daarop inzetten of zelfs iets hoger beginnen.. Iemand?
Dat ligt helemaal aan de situatie en aan de groei van de betreffende persoon. Het is lastig te beoordelen of iemand daadwerkelijk 10 / 11% groei in salaris waard is als je niet met die persoon werkt.Piet_Piraat7 schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:20:
[...]
Is een verhoging van 10% niet uitzonderlijk hoog?
Als iemand 'uitzonderlijk' goed presteert dan vind ik 10% best ok. Ook gezien de leeftijd zou dat prima kunnen. Blijft wel dat iemand echt goed moet presteren. Als hij een min of meer leidinggevende rol gaat krijgen, en dat iets is wat nu nog niet binnen zijn taken zou vallen, zou het ook geen vreemde stap zijn.
Wat je zou kunnen doen is bij functiewijziging een nieuwe verhoging aanzwengelen en nu lager inzetten. Dit laatste kan je eigenlijk alleen doen als je zeker weet dat het een functiewijziging is met een leidinggevende rol...?
[ Voor 14% gewijzigd door TricTrac op 11-04-2016 14:01 ]
Dit had ik op 8 juni 2015. In April verhoging gehad
In ieder geval een mooie verhoging gehad door goed presteren
Zit nu dus op 1600 en daar wilde ik ook heen
Update in het nieuwe formatAschtra schreef op maandag 08 juni 2015 @ 14:05:
Members only:
Members only:
Inloggen
In ieder geval een mooie verhoging gehad door goed presteren
Members only:
Inloggen
Even in het nieuwe formaat gezet. Per 1 januari toch weer een stapje gemaakt (+10%) omdat m'n baas vind dat ik het erg goed doe, toch leuk zulke waardering.
Lekker, +10% zonder te onderhandelen!Bob Popcorn schreef op maandag 11 april 2016 @ 14:48:
Members only:
Even in het nieuwe formaat gezet. Per 1 januari toch weer een stapje gemaakt (+10%) omdat m'n baas vind dat ik het erg goed doe, toch leuk zulke waardering.
1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO3 Medewerker beheer
• Werkervaring: 4 jaar relevant
• Certificaten: 70-680 70-686 70-410
• (Woon) Locatie: Zoetermeer
2. Wat doe je:
• Functie: Voornamelijk servicedesk werkzaamheden
• Werkgever/branche: Detacheerder
• (Werk) Locatie(s): Hoofddorp
• Reistijd: 30-45 min met auto
• Werkdruk: Prima
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2400 op basis van 40 uur waarvan €200 standby vergoeding is
• Dertiende/veertiende maand: nope
• Pensioeninleg per jaar: durf ik zo even niet te zeggen
• Mobiliteit: lease auto polo
• Overige: laptop en iphone van de zaak (project)
• Opleiding: MBO3 Medewerker beheer
• Werkervaring: 4 jaar relevant
• Certificaten: 70-680 70-686 70-410
• (Woon) Locatie: Zoetermeer
2. Wat doe je:
• Functie: Voornamelijk servicedesk werkzaamheden
• Werkgever/branche: Detacheerder
• (Werk) Locatie(s): Hoofddorp
• Reistijd: 30-45 min met auto
• Werkdruk: Prima
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2400 op basis van 40 uur waarvan €200 standby vergoeding is
• Dertiende/veertiende maand: nope
• Pensioeninleg per jaar: durf ik zo even niet te zeggen
• Mobiliteit: lease auto polo
• Overige: laptop en iphone van de zaak (project)
---kan weg---
[ Voor 99% gewijzigd door makooy op 02-05-2016 13:17 ]
Als de de parameters weet (kilometers per jaar/aantal jaren) kun je dat toch redelijk inschatten op sites als directlease.nl.TerrorSource schreef op maandag 11 april 2016 @ 17:25:
Weet alleen niet wat 600 leasebudget doet aan keuze en bijtelling...
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
En ff checken of die 600 inclusief of ex brandstof is. Ik gok inclusief in jouw geval
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
kijk, niet al mijn werkzaamheden zijn te kwantificeren natuurlijkTricTrac schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:59:
[...]
Dat ligt helemaal aan de situatie en aan de groei van de betreffende persoon. Het is lastig te beoordelen of iemand daadwerkelijk 10 / 11% groei in salaris waard is als je niet met die persoon werkt.
Als iemand 'uitzonderlijk' goed presteert dan vind ik 10% best ok. Ook gezien de leeftijd zou dat prima kunnen. Blijft wel dat iemand echt goed moet presteren. Als hij een min of meer leidinggevende rol gaat krijgen, en dat iets is wat nu nog niet binnen zijn taken zou vallen, zou het ook geen vreemde stap zijn.
Wat je zou kunnen doen is bij functiewijziging een nieuwe verhoging aanzwengelen en nu lager inzetten. Dit laatste kan je eigenlijk alleen doen als je zeker weet dat het een functiewijziging is met een leidinggevende rol...?
Anyways, std verhoging is 3%, dus dat met factor 3/4 ga ik voor.
ConcullegaBob Popcorn schreef op maandag 11 april 2016 @ 14:48:
Members only:

Je zit bij Brunel bij de belastingdienst? Sorry maar ik vind €1600 echt bizar laag. Dit verdient ieder ander beroep op fulltime basis. Je bent toch niet voor niks naar school geweest? Zou proberen direct voor een werkgever proberen te solliciteren. In een ziekenhuis of verzekeraar begin je al op €2000/2100,- met 13e maandAschtra schreef op maandag 11 april 2016 @ 14:37:
Dit had ik op 8 juni 2015. In April verhoging gehad
[...]
Update in het nieuwe format
Members only:
In ieder geval een mooie verhoging gehad door goed presterenZit nu dus op 1600 en daar wilde ik ook heen
Nee ik zit niet via Brunel. 1600 is niet echt bizar hoog inderdaad, maar als ik vergelijk met mijn collega's hier, die bijna allemaal minimaal 4 jaar ouder zijn dan mij dan verdien ik 'maar' 300 minder dan de meeste. In verhouding verdien ik goed als ik dus kijk naar me collega's.Wackmack schreef op maandag 11 april 2016 @ 21:40:
[...]
Je zit bij Brunel bij de belastingdienst? Sorry maar ik vind €1600 echt bizar laag. Dit verdient ieder ander beroep op fulltime basis. Je bent toch niet voor niks naar school geweest? Zou proberen direct voor een werkgever proberen te solliciteren. In een ziekenhuis of verzekeraar begin je al op €2000/2100,- met 13e maand
In het algemeen is het inderdaad beneden marktconform, ik ben dan ook puur werkervaring en certificaten aan het halen en ga over 1/1,5 jaar verder kijken. Ik heb verder ook weinig vaste lasten omdat ik nog thuis woon en hou met kilometervergoeding zo'n 1380 netto over van de 1440 die ik bruto verdien.
Tevens is het minimum loon voor 20 jaar bij 40 uur €937,65.
[ Voor 6% gewijzigd door Aschtra op 12-04-2016 08:36 ]
Als 20 jarige MBO4 zonder enige ervaring buiten de randstad? Lijkt me stug. Is meer de uitzondering dan de regel. Tussen de 1600 en 1800 is redelijk standaard voor een service desk medewerker imo.Wackmack schreef op maandag 11 april 2016 @ 21:40:
Je zit bij Brunel bij de belastingdienst? Sorry maar ik vind €1600 echt bizar laag. Dit verdient ieder ander beroep op fulltime basis. Je bent toch niet voor niks naar school geweest? Zou proberen direct voor een werkgever proberen te solliciteren. In een ziekenhuis of verzekeraar begin je al op €2000/2100,- met 13e maand
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
€ 30.000?Anoniem: 758721 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:00:
Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): geen
Lijkt me sterk dat ie geen vakantiegeld krijgt
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
[
Er lijken een aantal in dit topic rond te hangen die de recente toevoeging van 'package' niet willen invullen, terwijl dit er juist is om (1) makkelijker te kunnen vergelijken, want je bekijkt immers het volledige plaatje, en (2) te kunnen vergelijken met een internationale inslag. In het buitenland zal je namelijk echt niet naar je maandinkomen gevraagd worden. Je krijgt een package te horen met daarbij (indien van toepassing) de criteria / afspraken omtrent bonus.
Anoniem: 758721 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:00:
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2500
• Vakantiegeld: geen
• Dertiende/veertiende maand: geen
• Pensioeninleg per jaar: geen
• Mobiliteit per jaar:* leaseauto
• Overige: laptop, telefoon
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): geen
• Winstdeling/bonus: geen
Daarnaast: de leaseauto vertegenwoordigt een zekere waarde. Dit is een wezenlijk onderdeel van je package. Is het dan echt zo moeilijk om 12 maal de leaseprijs even bij je inkomen op te tellen?
Er lijken een aantal in dit topic rond te hangen die de recente toevoeging van 'package' niet willen invullen, terwijl dit er juist is om (1) makkelijker te kunnen vergelijken, want je bekijkt immers het volledige plaatje, en (2) te kunnen vergelijken met een internationale inslag. In het buitenland zal je namelijk echt niet naar je maandinkomen gevraagd worden. Je krijgt een package te horen met daarbij (indien van toepassing) de criteria / afspraken omtrent bonus.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Jammer dat het verplicht is volgens de wet
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Maar de ene krijgt weer een mobiliteitsbijdrage, ander krijgt een lease auto met tankpas. Zit zoveel verschil in.AllSeeyinEye schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:03:
[
[...]
[...]
[...]
Daarnaast: de leaseauto vertegenwoordigt een zekere waarde. Dit is een wezenlijk onderdeel van je package. Is het dan echt zo moeilijk om 12 maal de leaseprijs even bij je inkomen op te tellen?
Ik krijg een leaseauto met tankpas maar hoef maar klein stukje naar het werk te rijden, voor mij was het veel voordeliger als ik een gemiddelde mobiliteitsbijdrage kreeg.
Dus het is niet allemaal 1,2,3.
Je maakt het zo onmogelijk om een vergelijking te kunnen maken.Anoniem: 758721 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:00:
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2500
• Vakantiegeld: geen
• Mobiliteit per jaar:* leaseauto
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): geen
Het is heel normaal om de keuze te krijgen om af te zien van een leaseauto en je leasebudget als bruto bij je loon op te krijgen. Dus ik snap je punt niet helemaal: het is gewoon geld. Het is letterlijk in euro's uit te drukken.Joostje123 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:09:
Maar de ene krijgt weer een mobiliteitsbijdrage, ander krijgt een lease auto met tankpas. Zit zoveel verschil in.
Ik krijg een leaseauto met tankpas maar hoef maar klein stukje naar het werk te rijden, voor mij was het veel voordeliger als ik een gemiddelde mobiliteitsbijdrage kreeg.
[ Voor 24% gewijzigd door Hydra op 12-04-2016 16:04 ]
Hier zijn 150 auto's beschikbaar voor medewerkers in een leasepool, daar krijg ik een tankpas bij en ik kies er voor ook prive te rijden = bijtelling betalen.Hydra schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 16:02:
[...]
Je maakt het zo onmogelijk om een vergelijking te kunnen maken.
[...]
Het is heel normaal om de keuze te krijgen om af te zien van een leaseauto en je leasebudget als bruto bij je loon op te krijgen. Dus ik snap je punt niet helemaal: het is gewoon geld. Het is letterlijk in euro's uit te drukken.
Maar hier geven ze keuze, leaseauto is 1 van die auto's wil je dat niet krijg je een ns kaart. Heb je een eigen auto krijg je km vergoeding.
Bedrijf geeft niet het geld want die auto kost, want ze zitten vast aan die deal.
Knap suf dan. Het kost ze gewoon geld en het is niet meer dan fair dat je het aan de werknemer laat hoe dat geld besteed gaat worden. Voor mij is een dergelijke regeling ook gewoon volledig onacceptabel. Het lijkt me niet meer dan logisch dat als ze daar X euro per maand aan kwijt zijn je dat geld ook bruto kan krijgen en je eigen vervoer regelt.Joostje123 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 16:23:
Bedrijf geeft niet het geld want die auto kost, want ze zitten vast aan die deal.
Misschien is package alleen harde euro's, en moet er een apart kopje met zachte euro's komen.
Want hoe vergelijk je lease auto's waarin je X km prive mag rijden? Dat zie je verder niet terug in het lease budget...en hoe vergelijk je een baan waarin je baas je telefoonrekening betaalt, ook voor prive gebruik? Dan lijkt mij package = (loon, vakantiegeld, 13e maand), en een flex package voor al het zachte:
* Een lease auto zelf is eigenlijk geen beloning, de prive km's zijn de eigenlijke beloning. Het enige waar ik behoefte aan heb om te zien is "20.000 km/jaar in een auto van 700/maand excl. brandstof"
* Een telefoon is eigenlijk ook geen beloning totdat je er prive mee mag bellen, dus "20 euro prive per maand op een iPhone 6"
Mag je zaken niet prive gebruikt dan het is voor mij "overig", net als "ik vlieg vaak, dus ik plak er vakanties aan vast en de baas betaalt de ticket".. Als je je lease buget uitgekeerd krijgt is het gewoon harde euro's
.
Just my 2 cents.
Want hoe vergelijk je lease auto's waarin je X km prive mag rijden? Dat zie je verder niet terug in het lease budget...en hoe vergelijk je een baan waarin je baas je telefoonrekening betaalt, ook voor prive gebruik? Dan lijkt mij package = (loon, vakantiegeld, 13e maand), en een flex package voor al het zachte:
* Een lease auto zelf is eigenlijk geen beloning, de prive km's zijn de eigenlijke beloning. Het enige waar ik behoefte aan heb om te zien is "20.000 km/jaar in een auto van 700/maand excl. brandstof"
* Een telefoon is eigenlijk ook geen beloning totdat je er prive mee mag bellen, dus "20 euro prive per maand op een iPhone 6"
Mag je zaken niet prive gebruikt dan het is voor mij "overig", net als "ik vlieg vaak, dus ik plak er vakanties aan vast en de baas betaalt de ticket".. Als je je lease buget uitgekeerd krijgt is het gewoon harde euro's
Just my 2 cents.
[ Voor 14% gewijzigd door Config op 12-04-2016 16:38 ]
Dat je vorig jaar 200 euro vakantiegeld kreeg kan wel kloppen als je daar nog maar kort was, dit jaar zul je echter minimaal 8% van je bruto jaarsalaris krijgen.
[ Voor 72% gewijzigd door Spacejockey op 12-04-2016 18:27 ]
Dat je het knap suf vind, vind ik prima. Maar het is in mijn beleving echt niet zo standaard dat je een (deel van) leasebudget maar zomaar bruto bij je salaris krijgt als je of geen leaseauto neemt, of als je je budget niet op maakt.Hydra schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 16:26:
[...]
Knap suf dan. Het kost ze gewoon geld en het is niet meer dan fair dat je het aan de werknemer laat hoe dat geld besteed gaat worden. Voor mij is een dergelijke regeling ook gewoon volledig onacceptabel. Het lijkt me niet meer dan logisch dat als ze daar X euro per maand aan kwijt zijn je dat geld ook bruto kan krijgen en je eigen vervoer regelt.
Bij ons hoort een auto bij een bepaalde functie, die krijg je gewoon (wel eigen keuze welke auto) want die heb je dan ook echt nodig. Maak je je budget niet op, dan heeft het bedrijf een 'meevaller'. Ga je er (tot max 100 euro) overheen, betaal je dat laatste stukje zelf.
Daarnaast is er een eigen bijdrage van 90 euro als je ervoor kiest om hem prive te rijden en komt dat dus bovenop je bijtelling. Nu is dat laatste niet overal zo, maar maakt het wel nog lastiger om een 'totaal package' te maken want je betaalt (in geval van prive gebruik) gewoon een deel uit eigen zak.
Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg
Anoniem: 725950
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: MBO Netwerkbeheerder niveau 4
• Werkervaring: 2 jaar
• (Woon) Locatie: Randstad
2. Wat doe je: )
• Functie: Werkplekondersteuner
• Werkgever/branche: overheid
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Uren/week: 36
• Reistijd: 40 minuten
• Werkdruk: ;laag
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 2600
• Vakantiegeld: € 2700
• Dertiende/veertiende maand: € -
• Pensioeninleg per jaar: € Percentage..
• Mobiliteit per jaar: € Reiskosten 150 euro pm
• Overige: , laptop, telefoon.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €
• Winstdeling/bonus: € 5 procent eindejaarsuitkering.
HBO Informatica opleiding (volledig betaald)
• Opleiding: MBO Netwerkbeheerder niveau 4
• Werkervaring: 2 jaar
• (Woon) Locatie: Randstad
2. Wat doe je: )
• Functie: Werkplekondersteuner
• Werkgever/branche: overheid
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Uren/week: 36
• Reistijd: 40 minuten
• Werkdruk: ;laag
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 2600
• Vakantiegeld: € 2700
• Dertiende/veertiende maand: € -
• Pensioeninleg per jaar: € Percentage..
• Mobiliteit per jaar: € Reiskosten 150 euro pm
• Overige: , laptop, telefoon.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €
• Winstdeling/bonus: € 5 procent eindejaarsuitkering.
HBO Informatica opleiding (volledig betaald)
@Ajaxxmikee: erg mooie package, rekeninghoudende met je leeftijd, opleiding en andere secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een volledig betaalde HBO opleiding. Je zit gebakken
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Vewacht je nu echt een serieus antwoord...Anoniem: 758721 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 18:11:
[...]
Vraag: Gegeven deze informatie, zou het geschikter zijn om te blijven werken bij mijn huidige werkgever, of om toch te zoeken naar een nieuwe werkgever? 'K ben benieuwd
Je bent 22, werkt net een jaartje...
Vraag die jij jezelf moet stellen (en alleen jij kant beantwoorden): heb ik het hier naar mijn zin? Heb ik voldoende uitdaging in mijn werk?
Het gras is niet altijd groener aan de overkant.
Doe eerst ervaring op (tenzij je nu met tegenzin naar je werk gaat) en leer vooral!
#oeps geef ik toch een serieus antwoord
Altijd om je heen blijven kijken is mijn advies, maar vooraf wel bepalen wat belangrijk is. Geld is altijd leuk, maar als je een top carrière ambieert of het leuk wilt hebben op je werk moet je andere doelstellingen zetten.Anoniem: 758721 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 18:11:
[...]
Vraag: Gegeven deze informatie, zou het geschikter zijn om te blijven werken bij mijn huidige werkgever, of om toch te zoeken naar een nieuwe werkgever? 'K ben benieuwd
Door mijn profiel op linkedin krijg ik bijna dagelijks wel aanbiedingen, 1x per kwartaal zit daar iets tussen waar ik van zegt: Leuk. Ik ga dan altijd op gesprek bij zo'n toko, hoe leuk mijn huidige job dan ook is.
Voorbeeld: recent is mij bijna het dubbele aan bruto salaris aangeboden, maar ik zou mij niet meer ontwikkelen in de laatste en nieuwste technologie en er allemaal verantwoordelijkheden bij zou krijgen waar ik niet zo'n zin in had. Ik heb gekozen te blijven zitten waar ik zit.
2600,- euro voor werkpleksupport... ook weer zo'n salaris dat ik nauwelijks kan geloven. Als ik een startende servicedeskmedewerker wil aannemen (werkplekbeheer included) dan kost me dat maar 1800,- euro per maand en dan krijg ik nog 80 brieven.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
• Leeftijd: 22
• Opleiding: HBO Accountancy
• Werkervaring: 0,5 jaar aan stagervaring binnen de accountancy. Verder non-relevante werkervaring.
• (Woon) Locatie: Zoetermeer(ZH)
2. Wat doe je:
• Functie: Assistent-Accountant
• Werkgever/branche: Middelgroot accountantskantoor
• (Werk) Locatie(s): Kantoor in Rijswijk, verder afhankelijk van de klant: veelal omgeving Den Haag/Rotterdam.
• Werkdruk: In het voorjaar: erg hoog. Verder normaal
3. Wat verdien je:
• Jaarsalaris(bruto): €29.000
• Vakantiegeld: €2.320
• Dertiende/veertiende maand: NVT
• Kostenvergoedingen: €40 telefoonkostenvergoeding & €60 onkostenvergoeding
• Lease auto: Poolauto: VW Polo 1.2 TSI; onbeperkt privé-kilometers + tankpas.
• Overige: laptop & tablet.
• Studie: Betaalde masterstudie Accountancy aan Nyenrode.
• Opleiding: HBO Accountancy
• Werkervaring: 0,5 jaar aan stagervaring binnen de accountancy. Verder non-relevante werkervaring.
• (Woon) Locatie: Zoetermeer(ZH)
2. Wat doe je:
• Functie: Assistent-Accountant
• Werkgever/branche: Middelgroot accountantskantoor
• (Werk) Locatie(s): Kantoor in Rijswijk, verder afhankelijk van de klant: veelal omgeving Den Haag/Rotterdam.
• Werkdruk: In het voorjaar: erg hoog. Verder normaal
3. Wat verdien je:
• Jaarsalaris(bruto): €29.000
• Vakantiegeld: €2.320
• Kostenvergoedingen: €40 telefoonkostenvergoeding & €60 onkostenvergoeding
• Lease auto: Poolauto: VW Polo 1.2 TSI; onbeperkt privé-kilometers + tankpas.
• Overige: laptop & tablet.
• Studie: Betaalde masterstudie Accountancy aan Nyenrode.
PSN: xMaurice93
Ik denk dat het erg afhankelijk is van het bedrijf waar je solliciteert, of je rechtstreeks bij een bedrijf in dienst bent of dat je gedetacheerd word. 1800-2000 is voor een starter denk ik verder vrij normaal inderdaad.EvaluationCopy schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:02:
2600,- euro voor werkpleksupport... ook weer zo'n salaris dat ik nauwelijks kan geloven. Als ik een startende servicedeskmedewerker wil aannemen (werkplekbeheer included) dan kost me dat maar 1800,- euro per maand en dan krijg ik nog 80 brieven.
[ Voor 20% gewijzigd door Lekiame op 13-04-2016 09:58 ]
Anoniem: 725950
Het is toch echt zo. De functie is zo ingeschaald in de CAO.EvaluationCopy schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:02:
Ik zit niet gedetacheerd maar vast in dienst.
Ook ik heb een half jaartje gedetacheerd gezeten.. Voor de helft wat ik nu verdien. Keuze is dan makkelijk.
Anoniem: 725950 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 12:18:
[...]
Het is toch echt zo. De functie is zo ingeschaald in de CAO.
Ik zit niet gedetacheerd maar vast in dienst.
Ook ik heb een half jaartje gedetacheerd gezeten.. Voor de helft wat ik nu verdien. Keuze is dan makkelijk.
Members only:
Inloggen
[ Voor 7% gewijzigd door Lekiame op 13-04-2016 12:32 ]
Dat is vaak ook het voordeel van de schalen binnen de overheden, MBO'ers worden vet overbetaald en HBO'ers en WO'ers worden vet onderbetaald. Bij ons lopen de MBO schalen momenteel ook tot zo'n 3800,- voor een 36-urige werkweek.
Precies daarom werken de beste mensen ook nooit bij de overheid, hooguit richting het eind van hun loopbaan omdat ze dan lekker rustig af kunnen bouwen en zekerheid hebben. Of aan het begin om een goede start te hebben.
Precies daarom werken de beste mensen ook nooit bij de overheid, hooguit richting het eind van hun loopbaan omdat ze dan lekker rustig af kunnen bouwen en zekerheid hebben. Of aan het begin om een goede start te hebben.
Members only:
.
Inloggen
Vandaar dat je netto loon ook opnoemt. Van de 4k die pietje verdient blijft er meer of minder over dan de 4k die jantje verdient. Dit heeft oa te maken met bovenstaande. Je kan dus beide 50k verdienen bruto op jaarbasis maar daar houdt de een een ander netto bedrag aan over dan de anderKabalA! schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 20:29:
[...]
Dat je het knap suf vind, vind ik prima. Maar het is in mijn beleving echt niet zo standaard dat je een (deel van) leasebudget maar zomaar bruto bij je salaris krijgt als je of geen leaseauto neemt, of als je je budget niet op maakt.
Bij ons hoort een auto bij een bepaalde functie, die krijg je gewoon (wel eigen keuze welke auto) want die heb je dan ook echt nodig. Maak je je budget niet op, dan heeft het bedrijf een 'meevaller'. Ga je er (tot max 100 euro) overheen, betaal je dat laatste stukje zelf.
Daarnaast is er een eigen bijdrage van 90 euro als je ervoor kiest om hem prive te rijden en komt dat dus bovenop je bijtelling. Nu is dat laatste niet overal zo, maar maakt het wel nog lastiger om een 'totaal package' te maken want je betaalt (in geval van prive gebruik) gewoon een deel uit eigen zak.
--- kan weg, niet meer van toepassing ---
[ Voor 98% gewijzigd door makooy op 02-05-2016 13:19 ]
Anoniem: 546543
• Opleiding: Bachelor Informatica
• Werkervaring: 7 maand
• (Woon) Locatie: Dendermonde (België)
2. Wat doe je:
• Functie: Software Test Engineer (IT-consultant)
• Werkgever/branche: Software Testing
• (Werk) Locatie(s): Hoofdkantoor te Brussel, momenteel project bij logistieke klant in Antwerpen
• Reistijd: 45 mins enkel zonder file, meestal 1u15 enkel
• Werkdruk: Afhankelijk van deadline project (gemiddeld - hoog)
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris(bruto): €2000
• Vakantiegeld: €950 (net)
• Lease auto: Toyota Yaris; onbeperkt privé-kilometers + tankkaart.
• Overige: Groepsverzekering (60 Euro/maand)
• Opleiding: Bachelor Informatica
• Werkervaring: 7 maand
• (Woon) Locatie: Dendermonde (België)
2. Wat doe je:
• Functie: Software Test Engineer (IT-consultant)
• Werkgever/branche: Software Testing
• (Werk) Locatie(s): Hoofdkantoor te Brussel, momenteel project bij logistieke klant in Antwerpen
• Reistijd: 45 mins enkel zonder file, meestal 1u15 enkel
• Werkdruk: Afhankelijk van deadline project (gemiddeld - hoog)
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris(bruto): €2000
• Vakantiegeld: €950 (net)
• Lease auto: Toyota Yaris; onbeperkt privé-kilometers + tankkaart.
• Overige: Groepsverzekering (60 Euro/maand)
Ik kreeg anders bij de gemeente waar ik begonnen ben met werken €1750 p/m voor 36 uur, zonder extra's, als junior systeembeheerder. Terwijl de nagenoeg tegelijk met mij begonnen WO geschoolde collega (master in communicatiewetenschappen gehaald) begon als servicedesker met bijna 3800 euro p/m. Dat is meer dan 2 keer zo veel voor een (in de praktijk) mindere functie.. En dat salaris van mij zou ook niet veel verder kunnen groeien dan 3000, daar hield mijn schaal wel mee op.TheBrut3 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:24:
Dat is vaak ook het voordeel van de schalen binnen de overheden, MBO'ers worden vet overbetaald en HBO'ers en WO'ers worden vet onderbetaald.
Dus ik weet niet welk stukje overheid jij te pakken hebt, maar lokale overheid betaald echt niet overal zo goed
NZXT H7 Flow | AMD Ryzen 9 5900X | Gigabyte X570 Gaming X | Corsair Vengance LPX 64GB DDR4-3200 | Sapphire Nitro+ RX 6950 XT | FujiFilm X-S10 | Sigma 18-50mm F/2.8 | Sigma 30mm F/1.4 | Sigma 56mm F/1.4 | Viltrox 85mm AF II F/1.8 | Meike 50mm F/0.95
Ik weet uit ervaring dat je als starter met MBO binnen enkele maanden echt wel je salaris van 1600 bijna kan verdubbelen ligt gewoon aan je inzet en werkhouding.
Zal waarschijnlijk van het bedrijf en het niveau van je MBO afhangen denk ik ?runner83 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 21:11:
Ik weet uit ervaring dat je als starter met MBO binnen enkele maanden echt wel je salaris van 1600 bijna kan verdubbelen ligt gewoon aan je inzet en werkhouding.
2250 WP Zuid PVoutput
Vertel. Deel je ervaring.runner83 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 21:11:
1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO-4 Systeembeheerder
• Werkervaring: 1.5jr bij bedrijf waar ik nu werk als webdeveloper. Daarbij afgelopen jaren websites gemaakt voor verschillende klanten voor m'n eigen bedrijf, hiermee begonnen toen ik 16 was.
• (Woon) Locatie: Rotterdam
2. Wat doe je:
• Functie: Webdeverloper
• Werkgever/branche: Reclamebureau
• (Werk) Locatie(s): Rotterdam
• Reistijd: 10m
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €1500
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: /
• Pensioeninleg per jaar: /
• Mobiliteit per jaar: /
• Overige: /
• Winstdeling/bonus: Afgelopen december €100 aan VVV bonnen ontvangen.
Reden van deze post is alsvolgt. Eind deze maand loopt mijn 2e 8maanden contract af (en wordt ik tevens 23). De afgelopen maanden was mijn webdeveloper collega met zwangersschapsverlof. Hierdoor moest ik al haar werkzaamheden overnemen en dit is goed verlopen, totaal geen tegenslagen. Binnen dit bedrijf wordt webdeveloper eigenlijk meer gezien als een allround website developer. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen back-end & front-end, waardoor ik dus meerdere werkzaamheden moet doen binnen de development. Zijn vooral html/css/jquery werkzaamheden met kleine beetjes php, maar heb bv ook een back-end systeem moeten maken in php.
Ik had gehoopt op een vast contract als een soort stukje waardering alleen krijg ik nu weer een 8 maanden contract. Tevens moet mijn salaris omhoog, aangezien ik anders onder het minimumloon zit. Nu wil ik zsm met me bazin over me contract & salaris praten, maar wat zou ik kunnen verwachten/vragen?
Alvast bedankt voor evt reacties!
• Werkervaring: 1.5jr bij bedrijf waar ik nu werk als webdeveloper. Daarbij afgelopen jaren websites gemaakt voor verschillende klanten voor m'n eigen bedrijf, hiermee begonnen toen ik 16 was.
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Reden van deze post is alsvolgt. Eind deze maand loopt mijn 2e 8maanden contract af (en wordt ik tevens 23). De afgelopen maanden was mijn webdeveloper collega met zwangersschapsverlof. Hierdoor moest ik al haar werkzaamheden overnemen en dit is goed verlopen, totaal geen tegenslagen. Binnen dit bedrijf wordt webdeveloper eigenlijk meer gezien als een allround website developer. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen back-end & front-end, waardoor ik dus meerdere werkzaamheden moet doen binnen de development. Zijn vooral html/css/jquery werkzaamheden met kleine beetjes php, maar heb bv ook een back-end systeem moeten maken in php.
Ik had gehoopt op een vast contract als een soort stukje waardering alleen krijg ik nu weer een 8 maanden contract. Tevens moet mijn salaris omhoog, aangezien ik anders onder het minimumloon zit. Nu wil ik zsm met me bazin over me contract & salaris praten, maar wat zou ik kunnen verwachten/vragen?
Het wettelijk brutominimumloon (WML) voor werknemers van 23 jaar en ouder bij een volledig dienstverband wordt per 1 januari 2016:marcojacobs schreef op donderdag 14 april 2016 @ 01:00:
Nu wil ik zsm met me bazin over me contract & salaris praten, maar wat zou ik kunnen verwachten/vragen?
€ 1.524,60 per maand
Ik sta er van te kijken dat je met 1,5 jaar werkervaring zo'n beetje op minimumloon zit, bij een andere werkgever kun je héél waarschijnlijk een stuk meer krijgen. Heb je niet perongeluk het netto loon geschreven?
[ Voor 4% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 14-04-2016 08:09 ]
N=1 en dat is géén verdubbeling. Ook niet bijna. Uitzonderingen zijn er altijd, maar om te roepen dat het voor elke mbo'er mogelijk moet zijn om binnen enkele maanden te verdubbelen... Ook voor hogeropgeleiden is verdubbeleing (bij dezelfde werkgever) in maanden (over het algemeen) niet reëel.runner83 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 21:21:
[...]
Members only: title
Klinkt nogal dubieus. Ongeacht welk bedrijf je neemt een servicedeskmedewerker starter zal nooit en te nimmer 3800euro verdienen. Dat past gewoon niet bij het functieprofiel. Of bedoel je dat die collega servicedesker een ervaren rot met 10+ jaren in het vak had en een leidinggevende functie daar kreeg...Ook klinkt een WO geschoold persoon als "simpele" servicedesk medewerker wat vreemd (maar ik zie niet waarom dit een mindere functie is dan een junior systeembeheerder, dan ben je nog vrij weinig nlBenedykt schreef op woensdag 13 april 2016 @ 19:22:
[...]
Ik kreeg anders bij de gemeente waar ik begonnen ben met werken €1750 p/m voor 36 uur, zonder extra's, als junior systeembeheerder. Terwijl de nagenoeg tegelijk met mij begonnen WO geschoolde collega (master in communicatiewetenschappen gehaald) begon als servicedesker met bijna 3800 euro p/m. Dat is meer dan 2 keer zo veel voor een (in de praktijk) mindere functie.. En dat salaris van mij zou ook niet veel verder kunnen groeien dan 3000, daar hield mijn schaal wel mee op.
Dus ik weet niet welk stukje overheid jij te pakken hebt, maar lokale overheid betaald echt niet overal zo goed
[ Voor 8% gewijzigd door thewizard2006 op 14-04-2016 08:29 ]
Wat wij vinden wat je zou moeten verdienen en wat je daar daadwerkelijk gaat verdienen zijn twee hele andere dingen. Je werkgever klinkt als een bedrijf dat voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten. Je bent voor hen interessant omdat je weinig kost.marcojacobs schreef op donderdag 14 april 2016 @ 01:00:
Wat ik je zou aanraden is om, gezien je move naar development, er minimaal 300E proberen bij te krijgen. Ze gaan je dit niet geven en doen waarschijnlijk een counter van 100E ofzo. Ik raad je aan dit te accepteren op de voorwaarde dat je vol op development kan gaan. Gebruik deze ervaring dan het komende jaar en ga met de ervaring op zak op zoek naar een werkgever die jou wel waardeert.
Ja en in het weekend ben ik koning van spanje.Benedykt schreef op woensdag 13 april 2016 @ 19:22:
[...]
Ik kreeg anders bij de gemeente waar ik begonnen ben met werken €1750 p/m voor 36 uur, zonder extra's, als junior systeembeheerder. Terwijl de nagenoeg tegelijk met mij begonnen WO geschoolde collega (master in communicatiewetenschappen gehaald) begon als servicedesker met bijna 3800 euro p/m.
[ Voor 18% gewijzigd door Hydra op 14-04-2016 08:31 ]
Ik gaf aan bijna en daarnaast heb ik bij dat voorbeeld geen secundaire voorwaarden aangegeven.wheel schreef op donderdag 14 april 2016 @ 08:14:
[...]
N=1 en dat is géén verdubbeling. Ook niet bijna. Uitzonderingen zijn er altijd, maar om te roepen dat het voor elke mbo'er mogelijk moet zijn om binnen enkele maanden te verdubbelen... Ook voor hogeropgeleiden is verdubbeleing (bij dezelfde werkgever) in maanden (over het algemeen) niet reëel.
Daarnaast gaf ik ook niet aan dat het voor iedere mbo'er mogelijk is, er is ook geluk bij gepaard.
Eh, +60% is gewoon geen verdubbeling, óók niet bijna. Je had het (in je eerste post) over het verdubbelen van salaris, niet over het verdubbelen van (de waarde van) het totale pakket aan primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden. Je had het over "je als [mbo] starter" en ik interpreteerde dat als mbo-starter in het algemeen. Verder had je 't eerst over inzet en werkhouding en daarna over geluk. Om in enkele maanden te verdubbelen heb je vooral veel van 't laatste nodig, denk ik.runner83 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 08:35:
[...]
Ik gaf aan bijna en daarnaast heb ik bij dat voorbeeld geen secundaire voorwaarden aangegeven.
Daarnaast gaf ik ook niet aan dat het voor iedere mbo'er mogelijk is, er is ook geluk bij gepaard.
[ Voor 5% gewijzigd door wheel op 14-04-2016 09:39 ]
Ik heb het goed opgeschreven, gaat hier om bruto salaris. Ik kwam hier anderhalf jaar geleden vanaf mijn MBO werken, en was toen tevreden met mijn salaris. Echter nu ik 23 wordt en mezelf goed bewezen heb, zou ik een salarisverhoging, of vast contract zeer waarderen.Piet_Piraat7 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 08:08:
[...]
Het wettelijk brutominimumloon (WML) voor werknemers van 23 jaar en ouder bij een volledig dienstverband wordt per 1 januari 2016:
€ 1.524,60 per maand
Ik sta er van te kijken dat je met 1,5 jaar werkervaring zo'n beetje op minimumloon zit, bij een andere werkgever kun je héél waarschijnlijk een stuk meer krijgen. Heb je niet perongeluk het netto loon geschreven?
Het probleem hier is dus, dat we niet veel 'development' opdrachten hebben, behalve websites voor over het algemeen kleine tot middel grote bedrijven. Hierdoor ben ik dus veelal bezig met html/css/jquery. Ons eigen CMS is eigenlijk al tot in de puntjes af, waardoor programmeren hiervoor niet veel voorkomt.Hydra schreef op donderdag 14 april 2016 @ 08:30:
[...]
Wat wij vinden wat je zou moeten verdienen en wat je daar daadwerkelijk gaat verdienen zijn twee hele andere dingen. Je werkgever klinkt als een bedrijf dat voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten. Je bent voor hen interessant omdat je weinig kost.
Wat ik je zou aanraden is om, gezien je move naar development, er minimaal 300E proberen bij te krijgen. Ze gaan je dit niet geven en doen waarschijnlijk een counter van 100E ofzo. Ik raad je aan dit te accepteren op de voorwaarde dat je vol op development kan gaan. Gebruik deze ervaring dan het komende jaar en ga met de ervaring op zak op zoek naar een werkgever die jou wel waardeert.
[...]
In ieder geval voor beide antwoorden!
Ze betalen minimaal en geven je korte, tijdelijke contracten. Uit het eerste blijkt gebrek aan waardering, uit het tweede gebrek aan vertrouwen. Mijn vermoeden is dat ze niet opeens marktconform gaan betalen zodra je 23 wordt, maar dat het aanbod minimumloon + een beetje zal worden. Die verlenging regelen en vanuit daar gaan rondkijken dus, tenzij je er content mee bent.
Zou direct ergens anders kijken. Het salaris is al erg laag maar als ze nog steeds geen vast contract aanbieden spreekt hier weinig waardering uit. Zou je CV eens goed update en zet het maar eens (anoniem) online. Verder zou ik eens rond kijken. Hier ga je toch niet "ineens" €300 erbij krijgen dus lekker verder zoeken.marcojacobs schreef op donderdag 14 april 2016 @ 01:00:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Members only: 50
Inloggen
Langzamerhand toch maar verder gaan kijken denk ik
Ik wordt soms een beetje suf van die mensen die alles bij elkaar optellen. Je jaarsalaris is je loon incl. vakantiegeld + winst/bonusregeling. Die mobiliteit mag je naar mijn mening er niet bij optellen. Dit geldt tevens ook voor de laptop en telefoon.Anoniem: 758721 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:00:
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2.500 p/maand, €30.000 p/jaar
• Vakantiegeld: €2.500 p/jaar
• Dertiende/veertiende maand: geen
• Pensioeninleg per jaar: geen
• Mobiliteit per jaar:* leaseauto (€600 p/maand, €7.200 p/jaar)
• Overige: laptop (t.w.v. €1.500), telefoon (t.w.v. €100)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €41.300
Ik mag op mijn werk gebruik van een laptop van 6000 euro (speciale workstation). Mag ik die dan ook bij mijn loon optellen....?
Lijkt wel alsof mensen zich helemaal rijk rekenen, en dat terwijl er toch echt minder naar je rekening wordt overgemaakt!
Ja true, er is iets niet helemaal goed gegaan bij het opstellen van het nieuwe template. Mea culpa, ik was er zelf bij..
TL;DR wat ik eerder voorstelde: package = harde euro's. Zet alle perks er apart bij, en focus je op de voordelen die het voor je prive leven heeft (KM's, minuten, vliegtickets, ...). Spelen met leuke hardware op je werk mag in je verhaaltje terugkomen en is inderdaad verder geen onderdeel van het vergelijkbare inkomen.
TL;DR wat ik eerder voorstelde: package = harde euro's. Zet alle perks er apart bij, en focus je op de voordelen die het voor je prive leven heeft (KM's, minuten, vliegtickets, ...). Spelen met leuke hardware op je werk mag in je verhaaltje terugkomen en is inderdaad verder geen onderdeel van het vergelijkbare inkomen.
[ Voor 27% gewijzigd door Config op 14-04-2016 11:11 ]
Members only:
Inloggen
Config schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:09:
Ja true, er is iets niet helemaal goed gegaan bij het opstellen van het nieuwe template. Mea culpa, ik was er zelf bij..
Je jaarsalaris is inderdaad loon + vakantiegeld + winst/bunusregeling.sinasappel schreef op donderdag 14 april 2016 @ 10:16:
[...]
Ik wordt soms een beetje suf van die mensen die alles bij elkaar optellen. Je jaarsalaris is je loon incl. vakantiegeld + winst/bonusregeling. Die mobiliteit mag je naar mijn mening er niet bij optellen. Dit geldt tevens ook voor de laptop en telefoon.
Ik mag op mijn werk gebruik van een laptop van 6000 euro (speciale workstation). Mag ik die dan ook bij mijn loon optellen....?
Lijkt wel alsof mensen zich helemaal rijk rekenen, en dat terwijl er toch echt minder naar je rekening wordt overgemaakt!
Je package is wel degelijk ook de mobiliteit en andere extra's erbij. Ga ter lering eens met een werkgever over de grens praten en er zal geen woord gezegd worden over een maand of jaarsalaris (in UK / US / Australia in ieder geval), maar uitsluitend over een package + bonusregeling. En vanuit je package zal jij dus moeten leven. En mocht je voor je werk een auto nodig hebben, dan betaal je die vanuit je package, want daarmee is je inkomen namelijk verhoogd. Voor het vergelijken is het dus een prima middel.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Prima. Dit gaat alleen nog maar over namgeving anyway. Het belangrijkste is dat er ergens een getal staat wat aangeeft hoeveel euro's er de kant van de werknemer op komen, afgezien van dingen als lease auto's. Want je kunt nu niet bepaald stellen dat een lease budget uitgekeerd hetzelfde is als een lease auto rijden. En als die auto niet prive gereden wordt, is de waarde nihil.AllSeeyinEye schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:32:
[...]
[...]
Je jaarsalaris is inderdaad loon + vakantiegeld + winst/bunusregeling.
Je package is wel degelijk ook de mobiliteit en andere extra's erbij. Ga ter lering eens met een werkgever over de grens praten en er zal geen woord gezegd worden over een maand of jaarsalaris (in UK / US / Australia in ieder geval), maar uitsluitend over een package + bonusregeling. En vanuit je package zal jij dus moeten leven. En mocht je voor je werk een auto nodig hebben, dan betaal je die vanuit je package, want daarmee is je inkomen namelijk verhoogd. Voor het vergelijken is het dus een prima middel.
Ben ik het helemaal mee eens. Het is inderdaad de naamgeving die je het geeft. Package zegt eigenlijk ook helemaal niets.Config schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:38:
[...]
Prima. Dit gaat alleen nog maar over namgeving anyway. Het belangrijkste is dat er ergens een getal staat wat aangeeft hoeveel euro's er de kant van de werknemer op komen, afgezien van dingen als lease auto's. Want je kunt nu niet bepaald stellen dat een lease budget uitgekeerd hetzelfde is als een lease auto rijden. En als die auto niet prive gereden wordt, is de waarde nihil.
Wellicht kunnen mensen dan nog het jaarsalaris, dus niet package!!, erbij vemelden (salaris+vakantiegeld+bonus/winstdeling). Dan zijn de getallen wat beter met elkaar te vergelijken.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren

Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.