Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.036.017 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletrene
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-06-2022
alki schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:20:
[...]

Sorry dit is echt een gevalletje van uitbuiten. Zelf ook bij detacherder gezeten die dit deed ik was er snel klaar mee. 50 euro bruto voor storingsdienst is echt belachelijk, je staat een week standby dag en nacht voor 50 euro vergoeding.
Laat ik dit even nuanceren, storingsdienst betekend bij ons dat je gedurende een maand zo'n 4x stand-by zal moeten staan gedurende een gehele dag. Volgens mij is de € 50,- dan wel te verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:18
bulletrene schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 14:25:
[...]

Laat ik dit even nuanceren, storingsdienst betekend bij ons dat je gedurende een maand zo'n 4x stand-by zal moeten staan gedurende een gehele dag. Volgens mij is de € 50,- dan wel te verklaren.
Ik zou er persoonlijk niet mee akkoord gaan maargoed. Maar je bruto loon is ook erg laag voor je leeftijd/ervaring, jij haalt al je certificaten dus word je meer waard voor je werkgever. Die jou voor meer geld per uur kan verkopen aan de klant en jij ziet er niks van terug. Ik zou toch eens hier en daar rondkijken als ik jou was zon 400 euro meer zou een beter salaris zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bulletrene
  • Laatst online: 07-06-2022
alki schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:43:
[...]

Ik zou er persoonlijk niet mee akkoord gaan maargoed. Maar je bruto loon is ook erg laag voor je leeftijd/ervaring, jij haalt al je certificaten dus word je meer waard voor je werkgever. Die jou voor meer geld per uur kan verkopen aan de klant en jij ziet er niks van terug. Ik zou toch eens hier en daar rondkijken als ik jou was zon 400 euro meer zou een beter salaris zijn.
Ik ben momenteel erg tevreden met mijn werkzaamheden en de super sfeer hier op kantoor.
Ik werk met een heel leuk team van mensen en ga elke dag met plezier naar mijn werk ( en we weten allemaal dat dit bij veel mensen zeker niet zo zal zijn ). Neemt niet weg dat ik wel met je eens ben dat ik meer waard ben geworden door het behalen van de certificaten en ik hoop dan ook dat hier iets in te regelen valt bij (hopelijk) verlengen van mijn contract in Mei dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Klitse schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:54:
[...]

Er zijn genoeg functioneel beheer banen te vinden en dat gaat vermoedelijk alleen maar meer worden. Ik stuur een aantal functioneel beheerders aan. Zowel seniors als juniors. Echter 40k per jaar met maar 2 jaar ervaring op een servicedesk en "geen" functioneel beheer ervaring is een uitdaging. Een junior verdient bij ons ergens tussen de 27 en 33k per jaar (ff snel uitgerekend door maandsalaris * 12,96). Waarbij een junior die tegen de 33k aanzit waarschijnlijk wel klaar is voor de stap naar Medior.
Uitdaging geslaagd :+

[ Voor 23% gewijzigd door Wackmack op 18-03-2016 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacejockey
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-08 20:04
thewizard2006 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:17:
[...]

Het blijft altijd wat gissen maar ik denk dat de meeste niet heel veel meer dan 3200 euro + leasebudget a 700 euro verdienen bij 5-6 jaar werkervaring en geen certificaten. Uiteraard heb je altijd wat uitschieters naar boven maar de meeste zitten wel rond dit bedrag. Misschien paar honderd euro meer en/of betere secondaire arbeidsvoorwaarden maar echt niet spectaculair beter over het algemeen. En er zit bijv ook al een 13e maand bij.
Als je puur kijkt naar WO en 37 jaar ben ik het ermee eens dat je normaliter een stuk meer zou moeten kunnen verdienen maar ik ken de persoonlijke situatie niet (weinig werkervaring gezien leeftijd, geen certificaten).
Certificering interesseert echt niemand wat in de Java wereld, althans niet dermate dat het enige invloed heeft op je salaris.

[ Voor 3% gewijzigd door Spacejockey op 17-03-2016 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-09 15:21
Leeftijd: 28
Opleiding(en): MBO Niveau 2
Werkervaring: 12 jaar
Certificaten: ITIL V3, MCSA Windows 7 (70-680 + 70-685)
Werkgever: Detachering (inmiddels 16 maanden)
Huidige functie: Servicedesk

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 20 denk ik, niet zeker.
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Nee,
GSM: Nee
Leaseauto: Ja (maar heb nog geen rijbewijs)
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: word via werk geregeld
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: OV word volledig vergoed, certificaten halen op kosten van bedrijf
Land: Nederland
Regio: Utrecht
Reistijd: 1 uur

Maand salaris (bruto): 1700

Ik snap best dat ik niet veel ga verdienen gezien mijn lage MBO opleiding, maar certificaten + werkervaring moet ook tellen lijkt mij.

Is 1700 aan de lage kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 14:22
Is 1700 aan de lage kant?
Dit is iets meer dan 10 procent boven het minimumloon zie:

https://www.minimumloon.nl/

Lijkt mij gezien leeftijd en ervaring wel heel erg laag. Wat deed je voordat je bij deze werkgever in dienst trad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
donaldo schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 09:23:
[...]

Wat deed je voordat je bij deze werkgever in dienst trad?
Ook servicedesk, iets van 6 jaar lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Spacejockey schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 22:25:
[...]

Certificering interesseert echt niemand wat in de Java wereld, althans niet dermate dat het enige invloed heeft op je salaris.
Dat zou kunnen. Ik zit niet in de Java wereld. Ik weet echter wel van een hoop medeprogrammeurs (en eigen vakgebied) dat er genoeg cursussen en certificaten zijn te halen die ervoor kunnen zorgen dat je zelf ook sterker staat in je onderhandelingspositie. Zoals ik al zei ben ik geen java expert maar kan mij niet voorstellen dat je 40uur puur alleen bezig met met code kloppen in java. Meestal wordt er ook bepaalde tooling gebruikt, compile programma's, een bepaalde manier van werken (scrum, lean, agile) etc Over het algemeen zijn dit allemaal zaken die er zeker voor kunnen zorgen dat jij er meer uit kan halen. Voor testen is het bijv bijna verplicht om Tmap en/of ISTQB te hebben, voor netwerkbeheer kom je niet heel ver zonder die microsoft cursussen en kan mij voorstellen dat er ook voor een java programmeur iets is.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• secury
  • Laatst online: 07-07 15:28
mugenmarco schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 09:45:
[...]
Snel afspraken maken met je werkgever over wat je moet doen om te groeien, en hoe die groei er dan uit ziet.
Niet jezelf omlaag praten door je MBO, ik ken prima MBO devops/engineers.
En haal je rijbewijs, dan ben je voor je werkgever beter in te zetten bij klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 14:22
[...]

Dat lijkt me dan relevante ervaring. Lijkt me toch dat je in ieder geval wel boven de 2000 had mogen zitten. Probeer zoals hierboven staat afspraken te maken over groei, bij veel detacheerders krijg je een standaard verhoging bij het behalen van extra certificaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
donaldo schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:59:
[...]

Dat lijkt me dan relevante ervaring. Lijkt me toch dat je in ieder geval wel boven de 2000 had mogen zitten. Probeer zoals hierboven staat afspraken te maken over groei, bij veel detacheerders krijg je een standaard verhoging bij het behalen van extra certificaten.
oke bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 18-09 15:42
[...]

Dat is aardig wat, hoe kan je dan zo laag zitten? Je blijf jaren voor het hezelfde salaris werken? Waarom heb je nooit actie ondernomen?

Als ik dit topic lees valt het mij op hoe relatief veel tweakers onderbetaald krijgen. €1500/1600/1700 met jaren ervaring op een servicedesk vind ik vrij weinig. In de retail of een supermarkt verdien je nog meer. Als je een beetje kan onderhandelen, je wat certificaten haalt zou je toch denken dat je ieder jaar wel iets kan stijgen. Dan zou je toch vrij snel richting de € 2000,- kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem108
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-07 18:27
Leeftijd: 33
Opleiding(en): BSc, MSc, Informatiemanagement.
Certificaten: Prince2 practitioner, MSP practitioner.
Werkervaring: 8 jaar
Werkgever: Multinational, in de technische hoek.
Nieuwe functie: IT Project Manager

Vakantiegeld: 8,33%
Bonus: €8000,- per jaar

Vakantiedagen: 30
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand (7%)
Laptop: Ja, HP
GSM: Ja, Samsung
Leaseauto*: 1100 per maand, "onbeperkt" prive. (Audi A4/A5, BMW 3/4 serie etc)
Pensioenregeling: 96% inleg werkgever, beschikbare premie.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
- WGA hiaat verzekering, WIA Excedent verzekering
- ANW hiaat verzekering
- Reis- en ongevallen verzekering
- Vaste onkostenvergoeding €1300 per jaar

Regio: Functie is voor regio Benelux
Reistijd**: 60-70 minuten naar kantoor.

Maandsalaris (bruto): €5000,-
Jaarsalaris (bruto): €60.000,- (basis)
Jaarsalaris (bruto): €78.000,- (incl vakantiegeld, 13e maand, bonus, vergoedingen)

Zojuist de overstap gemaakt. Tevreden over het salaris, aangezien het geen senior projectmanager rol betreft nog volop groeimogelijkheden. Daarnaast te spreken over de secundaire arbeidsvoorwaarden (pensioen, arbeidsongeschiktheid, leasebudget). Daarnaast voordelig dat een groot deel in de 52% belastingschaal valt ivm de hypotheekrente aftrek.

[ Voor 4% gewijzigd door Jochem108 op 18-03-2016 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Wackmack schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 22:15:
Members only:

[...]

Uitdaging geslaagd :+
Gefeliciteerd. Mooie stap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLikeNoobies
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 09:27

iLikeNoobies

With Big Boobies

Members only:

Steam: HighTim3s || Twitch: iLikeNoobies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Met alleen een VMBO opleiding en een cursus binnen 6 jaar op een HBO startsalaris zitten lijkt mij bovengemiddeld goed.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Left
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-09 09:24
Leeftijd: 46
Opleiding(en): Universiteit Informatica, niet afgerond
Certificaten: Een heleboel
Werkervaring: 17 jaar IT
Werkgever: Een Zwitserse bank
Huidige functie: Senior Java engineer

Vakantiegeld: geen
Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: kan, maar wil ik niet
GSM: geen
Leaseauto: geen
Werkweek: 42 uur
Pensioenregeling: ja, verplicht in Zwitserland boven een zekere inkomensgrens
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Sommige cursussen worden betaald
Land: Zwitserland
Regio: Zurich
Reistijd: 20 minuten met de fiets

Maand salaris (bruto): 10000 CHF

Let wel, in Zwitserland betaal je heel weinig belasting. Netto, ook na afdracht van de pensioenregeling, blijft er nog meer dan 7500 CHF van over, ongeveer 6860 euro. Daar staat wel tegenover dat Zurich een hele dure stad is om in te wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Kevinp schreef op zondag 13 maart 2016 @ 09:50:
[...]

Dit soort dingen staan normaal in het bedrijfsreglement. Hier wel.

Als starter krijg je 2 beoordelingen bijvoorbeeld ( juni/juli en november/december ). Wanneer je op 1 april of later start krijg je deze niet of geen verhoging.

Ik kan me dat altijd wel voorstellen. Maar zoals ik al zei zoiets staat normaal gewoon vast.

OF je moet zelf onderhandelen.
nou ik heb mijn kaarten maar eerlijk op tafel gegooid en krijg bij wijze van uitzondering toch weer 5% dit jaar. Best netjes dus.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 12:42
Sport_Life schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 00:11:
[...]
nou ik heb mijn kaarten maar eerlijk op tafel gegooid en krijg bij wijze van uitzondering toch weer 5% dit jaar. Best netjes dus.
De meeste bedrijven zijn wel redelijk. Maar zeg je niks krijg je niks is dat 5% "winst" en daarbij als je volgende keer weer 5% krijgt dus ook 5% over die 5%. Bij grote bedrijven telt dat wel door.

Ooit gedacht wat een bedrijf met HBO 1000 man HBO personeel die laten we zeggen gemiddeld 3000 bruto verdienen dat er dan per maand 3 miljoen van de bank rekening af gaat.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
wheel schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:19:
[...]

Waarschijnlijk omdat deeltijd werken de suggestie zou kunnen wekken dat er een deeltijd-studie gevolgd wordt? Ik snap het wel. Het blijkt alleen niet het geval.

[...]

Dit topic (en voorgaande in de reeks) zou toch een beeld moeten geven?
Dit topic zou marktconform aangeven? Net zoals dat het uitgavepatroon in de P.C Hooftstraat ook het gemiddelde uitgavepatroon bepaalt van Nederland? Of zoals de huizenprijzen in Groningen de gemiddelde huizenprijzen in Nederland bepalen? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

BFmango schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 11:13:
[...]
Dit topic zou marktconform aangeven? Net zoals dat het uitgavepatroon in de P.C Hooftstraat ook het gemiddelde uitgavepatroon bepaalt van Nederland? Of zoals de huizenprijzen in Groningen de gemiddelde huizenprijzen in Nederland bepalen? ;-)
Inderdaad. Als dit topic al iets aangeeft is het dat er heel veel onder de 'norm' betaald krijgen. Erg veel lage inkomens hier.

Het beeld is wellicht vertekend doordat hier consequent maandsalarissen gepost worden in plaats van jaarinkomens. Ik heb al eerder geopteerd voor het plaatsen van je package op jaarbasis.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 13:01:
[...]

Inderdaad. Als dit topic al iets aangeeft is het dat er heel veel onder de 'norm' betaald krijgen. Erg veel lage inkomens hier.
Wat is de 'norm' volgens jou?

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Oogje schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 16:29:
[...]

Wat is de 'norm' volgens jou?
Dat weet ik niet, vandaar dat ik het tussen accents zette. Maar ik deel de mening dus dat hier voor mijn gevoel veel lage inkomens geplaatst worden.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
AllSeeyinEye schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 16:31:
[...]

Dat weet ik niet, vandaar dat ik het tussen accents zette. Maar ik deel de mening dus dat hier voor mijn gevoel veel lage inkomens geplaatst worden.
Ik zie hier juist veel hoge inkomens staan. Maar zodra ze laag zijn ze ook extreem laag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Kevinp schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 17:09:
[...]

Ik zie hier juist veel hoge inkomens staan. Maar zodra ze laag zijn ze ook extreem laag zijn.
In mijn beleving heb ik een normaal salaris voor een hbo/wo functie met 10 jaar ervaring. Ik zit op 4k/maand (ruim 60k/jaarjaar, +pensioen +leaseauto) Voor m'n vak eigenlijk nog in de lagere regionen, maar in mijn vak ben ik dan ook nog relatief jong (36).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
AllSeeyinEye schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 17:33:
[...]

In mijn beleving heb ik een normaal salaris voor een hbo/wo functie met 10 jaar ervaring. Ik zit op 4k/maand (ruim 60k/jaarjaar, +pensioen +leaseauto) Voor m'n vak eigenlijk nog in de lagere regionen, maar in mijn vak ben ik dan ook nog relatief jong (36).
Als IT'er / programmeur is dat zeker buiten de randstad redelijk marktconform. Ik vraag me wel af hoe je van 51k per jaar naar 60 k per jaar komt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Kevinp schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 17:36:
[...]

Als IT'er / programmeur is dat zeker buiten de randstad redelijk marktconform. Ik vraag me wel af hoe je van 51k per jaar naar 60 k per jaar komt :P.
14*€4000 (vakantiegeld/13e maand) + bonus?

Om AllSeeyinEye zijn punt nogmaals te onderstrepen :p

[ Voor 8% gewijzigd door fsfikke op 19-03-2016 17:38 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

fsfikke schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 17:37:
[...]

14*€4000 (vakantiegeld/13e maand) + bonus?
Dit dus.

En vanuit dit (mijn) referentiekader, dat ik normaal zit, zie ik hier dus veel lage inkomens.
Ik zit overigens niet in de IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 17:39:
[...]

Dit dus.

En vanuit dit (mijn) referentiekader, dat ik normaal zit, zie ik hier dus veel lage inkomens.
Het modale inkomen ligt op krap 2800, ik vind t hier nog wel meevallen :)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Oogje schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 18:30:
[...]

Het modale inkomen ligt op krap 2800, ik vind t hier nog wel meevallen :)
Modaal is geen goede maatstaf. Daarin zijn onder meer ook inkomens meegenomen van ongeschoold werk. Je kan beter meerdere gemiddelden naar functieniveau nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
AllSeeyinEye schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 17:39:
[...]

Dit dus.

Volgens mij is de start in de IT niet helemaal markt conform (en over het algemeen misschien zelfs laag) maar de doorgroei mogelijkheden (als je wilt) zijn enorm. Over het algemeen durf ik wel te stellen dat het momenteel één van de "beter" betaalde branches is om werkzaam in te zijn. De vraag naar IT mensen blijft voorlopig hoog en het ziet er niet naar uit dat dit binnen korte tijd zal veranderen.
AllSeeyinEye schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 18:42:
[...]

Modaal is geen goede maatstaf. Daarin zijn onder meer ook inkomens meegenomen van ongeschoold werk. Je kan beter meerdere gemiddelden naar functieniveau nemen.
Modaal is anders een prima maatstaaf hoor, sterker nog het wordt volgens mij voor bijna alle berekeningen in ons land aangehouden.

[ Voor 23% gewijzigd door GeeMoney op 19-03-2016 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
AllSeeyinEye schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 18:42:
[...]

Tja, dat zou waar zijn als dat enig invloed had maar dat is slechts nauwelijks:
. Het begrip betekent letterlijk het meest voorkomende inkomen, niet het gemiddelde inkomen.
de meeste mensen zitten dus zo rond de 35.000 euro bruto per jaar. Die 60k die hier boven genoemd is is dus bijna 2x zo veel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik weet waarvoor modaal staat en hoe het berekend is. En dat is dus mijn punt. Daarmee kan je niet vergelijken. Het is beter om een "modaal hbo/wo" en een "modaal mbo" en een "modaal ongeschoold" (functieniveau, niet opleidingsniveau) te hebben / vergelijken. Wat heb ik er immers aan mijn inkomen te vergelijken met dat van bijvoorbeeld een vuilnisman?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
AllSeeyinEye schreef op zondag 20 maart 2016 @ 09:52:
Ik weet waarvoor modaal staat en hoe het berekend is. En dat is dus mijn punt. Daarmee kan je niet vergelijken. Het is beter om een "modaal hbo/wo" en een "modaal mbo" en een "modaal ongeschoold" (functieniveau, niet opleidingsniveau) te hebben / vergelijken. Wat heb ik er immers aan mijn inkomen te vergelijken met dat van bijvoorbeeld een vuilnisman?
Hoewel steeds meer offtopic.

Omdat je dan ziet hoeveel je verdiend als je het met iedereen vergelijkt. HBO tourisme verdient namelijk zo ongeveer niks.

Je kan heel moeilijk modaal HBO/WO schalen want ook daar zit veel verschil in.

Verder worden er momenteel de verkeerde groepen te goed betaald. Ik verwacht, met name in de techniek, en rondom managers de komende jaren een verschuiving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik opteer niet voor opleidingsniveaus om te vergelijken maar op functieniveau.

Wat betreft die verschuiving, begrijp ik goed dat jij (ook) vindt dat technici en managers nu wel weer meer mogen gaan verdienen? Want hun groei is de afgelopen jaren toch wel wat achtergebleven, vind ik. Komt ook wel goed met de tekorten doe er nu zijn. Werkgevers zoen dat er te weinig goede mensen zijn en gaan dus met de beloning hun mensen willen behouden.

Modbreak:de offtopic discussie moet hier stoppen

[ Voor 5% gewijzigd door Rukapul op 20-03-2016 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 22:15
JP_S schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:34:
Niet werkzaam binnen de IT

Members only: title
Members only: title

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels een gesprek gehad met mijn werkgever, en een leuke upgrade gehad:

Leeftijd: 26 27
Opleiding(en): HBO Internetmanagement & Webdesign
Certificaten: Bezig met MS 70-480 en ondertussen wat Angular Cursussen gedaan via werkgever
Werkervaring: ~6 jaar
Werkgever: Detachering
Huidige functie: Junior front-end Developer
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: Bonusregeling (Gemiddeld 300/400 netto/m)
Laptop: Toshiba Satellite S50-B-14M
GSM: Alleen simkaart met abbo
Leaseauto: Renault Clio Estate (Leasevergoeding is 550/m en je mag ongv 800KM/m prive rijden 8)7 )
Ik ga van de zomer een Nissan QashQai business bestellen (full opties ^^)
Pensioenregeling: Ja
Land: NL
Regio: Randstad
Reistijd: Verschillend, op dit moment ~1 uur met 2 dagen/week thuiswerken
Maand salaris (bruto): 1900, 2200, 2575 buto (Dit alles in 1 jaar tijd)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2016 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmehv
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-03-2023
Leeftijd: 27
Opleiding(en): MBO ICT Niveau 4
Certificaten: CCIE written
Werkervaring: ~10 jaar
Werkgever: IT
Huidige functie: Network Architect
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: Bonusregeling (Gemiddeld zo'n 2000 Netto per jaar)
Laptop: Macbook Pro Retina 13"
GSM: Iphone 5S
Leaseauto: Leasebudget van nieuwwaarde auto EUR55.000,- Rijdt momenteel een poolauto die me prima bevalt: Mazda 6 Sportbreak met 2,2 Diesel. Bijtelling zo'n 300Netto/mnd. Tankpas voor heel Europa.
Pensioenregeling: Ja (2/3 bedrijf / 1/3 zelf)
Reistijd: Ongeveer 2 uur per dag
Maand salaris (bruto): 6000 met groeiplan naar 7500 in komende 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secury
  • Laatst online: 07-07 15:28
timmehv schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:15:

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
13/14e maand of winstuitkering: Bonusregeling (Gemiddeld zo'n 2000 Netto per jaar)
Leaseauto: Leasebudget van nieuwwaarde auto EUR55.000,- Rijdt momenteel een poolauto die me prima bevalt: Mazda 6 Sportbreak met 2,2 Diesel. Bijtelling zo'n 300Netto/mnd. Tankpas voor heel Europa.
Ben wel benieuwd waar dit is?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:55

Niku

Alagaesii

De tering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Waarom geloof ik hier niks van...

Petje af, als het echt zo is! Maar het lijkt to damned good to be true!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 16:38
De tweede post op Tweakers meteen in het salaris topic, jawel hoor, we hebben er weer eentje :z

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:37
BastaRhymez schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:29:
[...]

Waarom geloof ik hier niks van...

Petje af, als het echt zo is! Maar het lijkt to damned good to be true!
Waarom zou het niet kunnen? Architecten zijn bij ons ook ingeschaald op dergelijke salarissen (en kunnen nog een stukje hoger). Jongste architect wat hier rond loopt is ook 28 (begon als developer in een nieuw stukje techniek en liep al gauw voorop qua kennis binnen het bedrijf en van daaruit gevraagd om architect te worden).

Mogelijk heeft deze persoon wel een jaar bij Cisco gewerkt in America op een mooi project?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-09 11:51

MM99

That is the way I am!

r.e.s schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:52:
[...]

Waarom zou het niet kunnen? Architecten zijn bij ons ook ingeschaald op dergelijke salarissen (en kunnen nog een stukje hoger). Jongste architect wat hier rond loopt is ook 28 (begon als developer in een nieuw stukje techniek en liep al gauw voorop qua kennis binnen het bedrijf en van daaruit gevraagd om architect te worden).

Mogelijk heeft deze persoon wel een jaar bij Cisco gewerkt in America op een mooi project?
Hij heeft een MBO 4 diploma. Met alle respect, maar gemiddeld verdiend iemand met MBO 4 en 10 jaar werk ervaring, niet meer dan 3K. Architecten functie zit er ook meestal niet in met zo een diploma. en al helemala niet in US bij Cisco.

ik hoop voorhem dathet waar is en dat hij de uitzondering is op de regel. Maar ik geloof er ook geen zak van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:29
Members only:

Zat al een aantal jaar vast bij werkgever, nu een nieuw aanbod gekregen. Is dit een redelijk goede sprong vooruit, gezien ik 3 jaar al op hetzelfde salaris zit? Beetje marktconform of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmehv
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-03-2023
MM99 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:59:
[...]

Hij heeft een MBO 4 diploma. Met alle respect, maar gemiddeld verdiend iemand met MBO 4 en 10 jaar werk ervaring, niet meer dan 3K. Architecten functie zit er ook meestal niet in met zo een diploma. en al helemala niet in US bij Cisco.

ik hoop voorhem dathet waar is en dat hij de uitzondering is op de regel. Maar ik geloof er ook geen zak van.
Jullie hoeven het niet te geloven. Het is echt zo, ik ben verantwoordelijk (geweest) voor de architectuur van meerdere Tbit/s netwerken wereldwijd.

Network architect functies betalen over het algemeen erg goed, omdat goede mensen erg lastig te krijgen zijn. Kijk voor de gein maar eens op vacature websites/Linkedin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 11:59

Frituurman

Mjam!

Leeftijd: 33 (pfff)
Opleiding(en): HBO P&A
Certificaten: TMap, ISTQB, Prince2, TMap Next Testmanager, CAT, ITIL
Werkervaring: 8 jaar
Werkgever: *een grote verzekeraar*
Huidige functie: Senior Tester / Scrummaster

Vakantiegeld: 8,33% (ca. € 3750,- bruto)
13/14e maand of winstuitkering: 8,0% 13de maand (ca. € 3600,- bruto)[/b]
Laptop: Lenovo Thinkpad T530
GSM: iPhone 4s / Moto G (2015)
Leaseauto: Helaas
Werkweek: 36 uur (Oh ja, een deel van mijn reistijd benut ik als werktijd. Tevens werk ik 3 dagen op kantoor en 1 dag thuis en heb ik een 'papadag')
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Tegemoetkoming zorgverzekering, 1ste klas OV, kortingen op verzekeringen, opleidingsbudget (6%)
Regio: Gelderland
Reistijd: ca. 2 uur (enkele reis)
Maand salaris (bruto): € 3750,00

Op jaarbasis zit ik op een ruime 50K per jaar. Op zich niet slecht, maar ik zit al een tijdje op de max van mijn salarisschaal. Gedurende piekperioden pak ik extra taken op waarvoor ik word gecompenseerd (ca. € 400 euro bruto per maand extra). Momenteel bezig met een carrièreswitch of carrière stap intern, waarbij ik nogal uiteenlopende interesses heb (informatie analist, information security officer of, evt. testmanager). Afhankelijk van de functie, 1 of 2 schalen omhoog. Dat geeft me een nieuwe salary cap van 4500 tot 5100 euro. Moet ik nog wel even wat certificaten halen.. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Frituurman op 22-03-2016 14:57 ]

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2016 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MM99 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:59:
[...]

:)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2016 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_De2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-09 22:44

A_De2

Liberate tuteme ex inferis

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:56:
[...]

Ben zijn collega, en heb hetzelfde :)
Zeker niet gelogen
En vergeet het CCIE stukje niet. Weliswaar de helft (Written, nog geen praktijktoets). Met het volledige CCIE kun je de wereld over; erg weinig mensen met dit expertiseniveau.

Iemand afrekenen op "slechts" MBO papiertje is een beetje te kort door de bocht als iemand kan aantonen dat die de bovengemiddelde kennis en kunde bezit :)

640KB should be enough for everyone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 11:59

Frituurman

Mjam!

Tja.. niet om een waardeoordeel te vellen, maar of jullie zijn latent briljant, maar kwam dat op school niet tot uiting of jullie hebben ontzettend veel mazzel gehad. Ik ken CCIE written niet, dat is een minpuntje voor mij, maar ik kan me voorstellen dat je dat via je werk hebt gehaald. Maar om dan bij een dergelijke werkgever te komen, moet je doorgaans wel wat meer dan MBO 4 hebben gedaan. Bij ons was je, met alle respect, niet door de briefselectie gekomen voor Architect. Nog niet eens voor Junior. Maar goed, ik gun het jullie van harte :) En dat CCIE Written maakt vast heel veel goed, dat geloof ik graag!

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-09 15:45
A_De2 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:24:
[...]

En vergeet het CCIE stukje niet. Weliswaar de helft (Written, nog geen praktijktoets). Met het volledige CCIE kun je de wereld over; erg weinig mensen met dit expertiseniveau.

Iemand afrekenen op "slechts" MBO papiertje is een beetje te kort door de bocht als iemand kan aantonen dat die de bovengemiddelde kennis en kunde bezit :)
Wat moet ik mij eigenlijk indenken bij CCIE?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MVR-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-09 12:57
MdO82 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:27:
[...]

Het hoogste level in netwerkcertificaten van Cisco.

A yawn is a silent scream for coffee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_De2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-09 22:44

A_De2

Liberate tuteme ex inferis

MdO82 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:27:
[...]

Het hoogst haalbare certificatie niveau voor Cisco. Hiermee toon je aan dat je netwerken en aangrenzende domeinen kent van links naar rechts, onder naar boven en weer terug. Ongeveer 1% van alle Cisco gecertificeerden bereikt deze status. Volgens de wiki beschikt 3% van de Cisco werknemers dit certificaat. Een maat van me heeft deze en als ik zie/hoor hoeveel effort hier in is gaan zitten... petje af.

https://www.cisco.com/c/e...ertifications/expert.html

[ Voor 8% gewijzigd door A_De2 op 22-03-2016 15:34 ]

640KB should be enough for everyone

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:50:
[...]

Heey collega , wat doe jij hier pronken met "ons" inkomen :P
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:56:
[...]

Ben zijn collega, en heb hetzelfde :)
Zeker niet gelogen
Wat een toeval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:15
En nu weer ontopic verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xypds
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-06 16:07
Leeftijd: 26
Opleiding(en): HBO Business IT & Management
Certificaten: TMap, PSM1
Werkervaring: 5 maanden
Werkgever: een grote consultancybureau uit Utrecht
Huidige functie: Junior tester

Vakantiegeld: 8,33%
13/14e maand of winstuitkering: 4% eindejaarsuitkering

Laptop: Lenovo Thinkpad T530
GSM: iPhone 5s
Leaseauto: Audi A3 Sportback

Pensioenregeling: Ja volledig
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: NS Business card, All you can learn.
Reistijd: ca. 1 uur (enkele reis)

Maand salaris (bruto): € 2350,00

Momenteel op mijn eerste inzet bij een grote verzekeraar en heb het heel erg naar mijn zin.

[ Voor 16% gewijzigd door xypds op 23-03-2016 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 20:39
Na het bijna afronden van de studie (enkel scriptie nog verdedigen :)) het volgende aanbod gekregen van het bedrijf waar ik mijn afstudeerstage heb gelopen:

Members only:

Ik vind het een leuke start, zeker omdat ik nog geen werkervaring heb :P

[ Voor 4% gewijzigd door marti-n op 23-03-2016 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Lijkt me een mooie start, alleen om wat voor functie gaat het precies?
Of lees ik daar nu overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bengrootde93
  • Laatst online: 12-10-2020
Leeftijd: 22
Opleiding(en): HBO Technische informatica ( niet afgerond)
Certificaten: MSCA windows 7 en server 2008 R2
Werkervaring 2 jaar:
Werkgever:Semi overheid
Huidige functie:Werkplekbeheerder

Vakantiegeld:standaard
Vakantiedagen: 23
13/14e maand of winstuitkering: geen
Laptop: Geen laptop, wel een PC
GSM: Microsoft Lumia 950
Leaseauto:Geen
Werkweek:32 uur
Pensioenregeling:ja
Opleidingsbudget voor cursussen e.d.
OV Volledig vergoed

Land:nederland
Regio:friesland

Maand salaris (bruto):€1570

Is dit een beetje gemiddeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
bengrootde93 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:35:
Leeftijd: 22
Opleiding(en): HBO Technische informatica ( niet afgerond)
Certificaten: MSCA windows 7 en server 2008 R2
Werkervaring 2 jaar:
Werkgever:Semi overheid
Huidige functie:Werkplekbeheerder

Vakantiegeld:standaard
Vakantiedagen: 23
Laptop: Geen laptop, wel een PC
GSM: Microsoft Lumia 950
Leaseauto:Geen
Werkweek:32 uur
Pensioenregeling:ja
Opleidingsbudget voor cursussen e.d.
OV Volledig vergoed

Land:nederland
Regio:friesland

Maand salaris (bruto):€1570

Is dit een beetje gemiddeld?
Voor een 32-urige werkweek en geen afgeronde opleiding, denk ik dat het wel gemiddeld is. Omgerekend naar een 40-urige werkweek, zou je op € 1962,50 zitten.

Ben je nog bezig met je opleidig, of ben je gestopt? Met een afgeronde opleiding zou je 300-400 euro per maand meer kunnen verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

A_De2 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:24:
[...]

written is niet de helft IMHO niet meer dan 20 % Een CCIE written heeft overigens voor mij geen enkele waarde.
Los daarvan is het salaris best wel aan de hoge kant voor iemand zonder zijn lab examen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:48

Dido

heforshe

Ben na 15 (!) jaar weg bij mijn oude werkgever en heb ga per 1/4 bij een klant in dienst. Blijf wat inkomsten vrijwel op gelijk niveau, maar daar staat 10% minder werk tegenover (36 ipv 40 uur), alsmede een gegarandeerde korte reistijd (was afgelopen jaar tot 3 uur enkele reis!) en 15% stijging van mijn kale salaris (wat weer doorwerkt in pensioen en eventuele WW...)

Leeftijd: 41
Opleiding(en): VWO
Certificaten: MCPD Web 4.0, MCSA SQL Server 2012
Werkervaring: 15 jaar IT, 3 jaar .NET
Werkgever: Semi-Overheid
Huidige functie: ICT-Specialist (komt neer op Senior .NET Developer)

Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: 8,33%
Laptop: -
GSM: -
Leaseauto: -
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling: 1/4 werknemersbijdrage
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: OV volledig vergoed
Reistijd: 30 minuten

Maand salaris (bruto): 4.100

De mogelijkhei dbestaat om "gewoon" 40 uur te werken en de vrije uren op te bouwen zodat ik effectief zo'n 50 vakantiedagen overhoud, wat het eenvoudiger maakt wat vaker op reis te gaan.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dido schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 16:32:
Ben na 15 (!) jaar weg bij mijn oude werkgever en heb ga per 1/4 bij een klant in dienst. Blijf wat inkomsten vrijwel op gelijk niveau, maar daar staat 10% minder werk tegenover (36 ipv 40 uur), alsmede een gegarandeerde korte reistijd (was afgelopen jaar tot 3 uur enkele reis!) en 15% stijging van mijn kale salaris (wat weer doorwerkt in pensioen en eventuele WW...)

Leeftijd: 41
Certificaten: MCPD Web 4.0, MCSA SQL Server 2012
Werkervaring: 15 jaar IT, 3 jaar .NET
Werkgever: Semi-Overheid
Huidige functie: ICT-Specialist (komt neer op Senior .NET Developer)

13/14e maand of winstuitkering: 8,33%
Laptop: -
GSM: -
Leaseauto: -
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling: 1/4 werknemersbijdrage
Reistijd: 30 minuten

Maand salaris (bruto): 41.000

De mogelijkhei dbestaat om "gewoon" 40 uur te werken en de vrije uren op te bouwen zodat ik effectief zo'n 50 vakantiedagen overhoud, wat het eenvoudiger maakt wat vaker op reis te gaan.
41k per maand... sure? :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Sorry, dat was inclusief bijverdiensten :P

Gelukkig werk ik niet in de bankenwereld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Waar moet je in godensnaam wonen en werken in Nederland om op 3 uur enkele reis te komen :P

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

EvaluationCopy schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 16:40:
Waar moet je in godensnaam wonen en werken in Nederland om op 3 uur enkele reis te komen :P
Dat was een project in Boxmeer, en ik woon in Pijnacker. Daarnaast reisde ik met het OV.

Boxmeer is een plek waar je komt als je met de trein vanuit Nijmegen naar het zuiden gaat, door Limburg heen, tot je Limburg weer uit bent. Het ligt dus voorbij Limburg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bengrootde93
  • Laatst online: 12-10-2020
BastaRhymez schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:41:
[...]

Voor een 32-urige werkweek en geen afgeronde opleiding, denk ik dat het wel gemiddeld is. Omgerekend naar een 40-urige werkweek, zou je op € 1962,50 zitten.

Ben je nog bezig met je opleidig, of ben je gestopt? Met een afgeronde opleiding zou je 300-400 euro per maand meer kunnen verdienen
Ik ben gestopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd:
25
Opleiding(en):
- ICT Beheerder Niv 4
- HBO Informatica Propedeuse
Certificaten:
- TS: Windows 7, Configuring
- Copernica Marketing Software - Certified Fundamental User
- Copernica Marketing Software - Certified Advanced User
Werkervaring:
- 4 jaar
Werkgever:
Huidige functie:
- .NET Developer
Vakantiegeld:
- 8%
Vakantiedagen:
- 30
13/14e maand of winstuitkering:
- Nee
Laptop:
- Ja
GSM:
- Ja
Leaseauto:
- Ja
Werkweek:
- 40 uur
Pensioenregeling:
- Ja
Land:
- Nederland
Regio:
- Zuid Holland
Reistijd:
- 10 minuten
Maand salaris (bruto):
- 2600

Erg tevreden mee moet ik zeggen. Om mij heen wel eens de reactie dat het weinig is, maar onderschat ik mezelf nu of is dit gewoon meer dan prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:49
Opleiding(en): MBO ICT Beheerder N4
Certificaten: MCITP: Enterprise Administrator
Werkervaring: 6 Jaar
Werkgever: MKB Groep van 4 bedrijven met 250 Medewerkers, 150 Werkplekken, 4 Locaties
Huidige functie: ICT Beheerder (Ik doe alles zelf, Telefonie, Internet, Helpdesk etc.)

Vakantiedagen: 30 inclusief ATV
13/14e maand of winstuitkering: Geen van beide
Laptop: Ja (€800 per 3 jaar)
GSM: Ja (€30 per maand)
Leaseauto: Nee
Werkweek: 32 uur (4 dagen per week)
Pensioenregeling: 100% door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Vergoeding voor opleidingen en cursussen, 160€ woon-werk vergoeding.
Regio: Zuid-Holland
Reistijd: 20 min

Maand salaris (bruto): 2100€
Nu 3 jaar verder:

Leeftijd: 30
Opleiding(en): MBO ICT Beheerder N4
Certificaten: MCITP: Enterprise Administrator 2008, MCSA 2012
Werkervaring: +-10 Jaar
Werkgever: MKB Groep van 5 bedrijven met 300 Medewerkers, 4 Locaties, 200GSMs, 150 Werkplekken
Huidige functie: ICT Beheerder en alles andere wat nodig is, er is geen ander IT personeel.

Vakantiegeld: 8,5%
Vakantiedagen: 38 inclusief ATV dagen (25+13)
13/14e maand of winstuitkering: Geen
Laptop: SP4
GSM: Lumia 950
Werkweek: 38 uur (4 dagen op werk en halve dag thuis op vrijdag)
Pensioenregeling: 100% door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Vergoeding voor opleidingen en cursussen, 160€ woon-werk vergoeding
Regio: Zuid-Holland - Gelderland
Reistijd: 20 min

Maand salaris (bruto): 3.050€ (vanaf 01.04.2016)

Dit jaar migraties afgerond naar O365 en W10 x64, dit jaar kopen we weer een pand erbij voor 20 tot 50 werkplekken, dus gaat weer wat drukker worden!

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:29:
Leeftijd:
25
Opleiding(en):
- ICT Beheerder Niv 4
- HBO Informatica Propedeuse
Certificaten:
- TS: Windows 7, Configuring
- Copernica Marketing Software - Certified Fundamental User
- Copernica Marketing Software - Certified Advanced User
Werkervaring:
- 4 jaar
Werkgever:
Huidige functie:
- .NET Developer
Vakantiegeld:
- 8%
Vakantiedagen:
- 30
13/14e maand of winstuitkering:
- Nee
Laptop:
- Ja
GSM:
- Ja
Leaseauto:
- Ja
Werkweek:
- 40 uur
Pensioenregeling:
- Ja
Land:
- Nederland
Regio:
- Zuid Holland
Reistijd:
- 10 minuten
Maand salaris (bruto):
- 2600

Erg tevreden mee moet ik zeggen. Om mij heen wel eens de reactie dat het weinig is, maar onderschat ik mezelf nu of is dit gewoon meer dan prima?
Volgens mij kun je hier terecht tevreden mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Lijkt me gezien opleiding, ervaring en spulletjes (auto, gsm, laptop) prima. Zeker gezien de dagen. Nette deal :).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-09 11:40
Inmiddels weer verder, vorig jaar tweemaal een salarisverhoging gehad door uitzonderlijke resultaten. Dit jaar mijn promotie in ontvangst mogen nemen. Ik ben de enige Senior BI Consultant (officiële functie, in dagelijkse operatie werk ik als Team Lead Business Intelligence en word ook zo voorgesteld aan klanten) onder de 30 bij het bedrijf, afgelopen jaren ben ik enorm gegroeid en er is nog zoveel bij te leren en door te groeien!

Met mijn leidinggevende inmiddels een pad uitgestippeld om door te groeien binnen management om een groter team onder mij te krijgen in combinatie met budgetverantwoordelijkheid voor alle implementatieprojecten van consultants.

Mijn werkweek is zelden 40 uur of minder, gemiddeld 50~60 uur. Maar wanneer je ontzettende lol heb in je werk, wereldwijd mooie dingen mag doen, mensen mag trainen en coachen, jou teamleden zien groeien en ontwikkelen, heb je het dan nog wel over werk? ;)

Members only:

Opper-prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tost
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-10-2023
FatalZero schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:17:
Inmiddels weer verder, vorig jaar tweemaal een salarisverhoging gehad door uitzonderlijke resultaten. Dit jaar mijn promotie in ontvangst mogen nemen. Ik ben de enige Senior BI Consultant (officiële functie, in dagelijkse operatie werk ik als Team Lead Business Intelligence en word ook zo voorgesteld aan klanten) onder de 30 bij het bedrijf, afgelopen jaren ben ik enorm gegroeid en er is nog zoveel bij te leren en door te groeien!

Met mijn leidinggevende inmiddels een pad uitgestippeld om door te groeien binnen management om een groter team onder mij te krijgen in combinatie met budgetverantwoordelijkheid voor alle implementatieprojecten van consultants.

Mijn werkweek is zelden 40 uur of minder, gemiddeld 50~60 uur. Maar wanneer je ontzettende lol heb in je werk, wereldwijd mooie dingen mag doen, mensen mag trainen en coachen, jou teamleden zien groeien en ontwikkelen, heb je het dan nog wel over werk? ;)

Members only:
Ziet er goed uit!

Voor hoeveel man ben je momenteel verantwoordelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 16:57
Update; ingang per 1/4/2016
Kwakkel schreef op woensdag 01 april 2015 @ 12:19:
Leeftijd: 35 36
Opleiding(en): Gegradueerde (=bachelor) Toegepaste Informatica + Bachelor Financie- en Verzekeringswezen (in NL is dat HBO niveau denk ik? 1 trapje onder universiteit)
Certificaten: /
Werkervaring: 9 jaar 10 jaar
Werkgever: Employee Benefits Consultant
Huidige functie: Senior Analyst nieuwe titel nog te bepalen, maar komt neer op 'gewoon een trapje hoger'

Vakantiegeld: 0,92
Vakantiedagen: 20 + 6 omdat we per uur meer werken dan we volgens het arbeidsreglement moeten (en dan zijn er nog de obligatoire feestdagen wanneer die in een weekend vallen, ...)
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand
Laptop: Lenovo Thinkpad T520
GSM: ja S5 mini + bel/sms/internet budget 100/maand
Leaseauto*: Ford Grand C-Max (met wat opties - budget: 440 euro per maand) + tankpas voor de volgende lease auto (waarschijnlijk eind dit jaar of begin volgend jaar te bestellen), komt het budget op 506 euro. Volgens collega's zou dit goed zijn voor (bvb) een VW Tiguan; een mooi uitgerust B-klasse, ...
Werkweek: 38 uur (full-time)
Pensioenregeling: vaste leeftijdsgebonden bijdrage - momenteel 6,5% van het salaris volledig door de WG betaalt
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: hospitalisatieverzekering, overlijdensdekking, dekking in geval van invaliditeit, netto onkostenvergoeding 160,75 EUR/maand ongeveer 220 à 230 per maand, bonus (deels afhankelijk van de bedrijfsresultaten, deels afhankelijk van eigen objectieven), maaltijdcheques (6,20 euro per gewerkte dag)
Land: België
Regio: Brussel
Reistijd**: 30 minuten enkele rit per motor

Maand salaris (bruto): 3425 3534.60 (ja, tot achter de komma dit jaar :? )
[/quote]

Ik blijf vinden dat het bruto-salaris achterblijft. Helaas is het ook wel zo dat we in een periode van loonmatiging zitten (opgelegd door de regering voor heel België). Eind april eens zien wat dit netto betekent, en op zich wel tevreden van de betere voordelen (wagen, smartphone ipv GSM, hoger bonus%. Achja, ik doe mijn werk graag en 'betaal' dus wat door bij mijn geliefde collega's in mijn geliefd team te blijven, ipv mijn vleugels uit te slaan. Mocht er nog eens een aanbod voorbij komen, denk ik wel dat ik er wat harder over ga nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantju
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21-09 20:25
Hoi Heren,

Ik zit met het volgende. Ik ben enkele jaren ondernemer geweest, en wil nu de stap naar loondienst maken wegens omstandigheden. Het laatste bedrijf wat ik heb opgezet, is in 9 maanden tijd gegroeid naar een miljoenenbedrijf met 60k per maand omzet. Bij dit bedrijf was ik actief als CTO en had dus de verantwoordelijkheid over alle technische zaken. Ik stop hier omdat ik het niet eens ben met de te varen koers.

Ik ben direct gevraagd om bij een ander ICT bedrijf in dienst te komen als Product Owner. Dit doe ik graag,komt namelijk in grote lijnen overeen met wat ik altijd heb gedaan en ontzettend leuk vind. Maar, wat is nu een reëel salaris? Ik ben erg jong, 21, maar gezien mijn trackrecord en ervaring (5+ jaar) kan ik zeker wat inbrengen.

Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Het lijkt mij enorm moeilijk om iets te zeggen over iemand die in zo'n unieke situatie zit. Goed, als ik jou zo een beetje goed inschat, zou je bijvoorbeeld aan equity kunnen denken (if startup). Je hebt toch wel een nette exit gemaakt bij die vorige club?

Zou het enorm waarderen als je zou willen uitwijden over je ervaringen.

[ Voor 18% gewijzigd door Config op 25-03-2016 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 15:31
Niku schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:05:
[...]

Ga je die WO Economie studie nog wel afronden? Wat is tot nu toe je hoogst genoten afgeronde opleiding?
Een veel voorkomende 'fout' in deze thread - mensen die bij 'opleidingen', niet afgeronde opleidingen hebben staan.

Als je de opleiding niet hebt afgerond, kun je deze ook niet als opleiding voeren - ik negeer dit bij de kandidaten die ik beoordeel, ik kijk alleen naar voltooide opleidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

R3M1 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 19:56:
[...]

Een veel voorkomende 'fout' in deze thread - mensen die bij 'opleidingen', niet afgeronde opleidingen hebben staan.

Als je de opleiding niet hebt afgerond, kun je deze ook niet als opleiding voeren - ik negeer dit bij de kandidaten die ik beoordeel, ik kijk alleen naar voltooide opleidingen.
Het staat je vrij dat te doen, maar gebruikelijk is (in ieder geval internationaal) gewoon om de opleiding te vermelden, aangevuld met 'diploma behaald' als je de opleiding afgerond hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Daantju schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 17:59:
Hoi Heren,

Ik zit met het volgende. Ik ben enkele jaren ondernemer geweest, en wil nu de stap naar loondienst maken wegens omstandigheden. Het laatste bedrijf wat ik heb opgezet, is in 9 maanden tijd gegroeid naar een miljoenenbedrijf met 60k per maand omzet. Bij dit bedrijf was ik actief als CTO en had dus de verantwoordelijkheid over alle technische zaken. Ik stop hier omdat ik het niet eens ben met de te varen koers.

Ik ben direct gevraagd om bij een ander ICT bedrijf in dienst te komen als Product Owner. Dit doe ik graag,komt namelijk in grote lijnen overeen met wat ik altijd heb gedaan en ontzettend leuk vind. Maar, wat is nu een reëel salaris? Ik ben erg jong, 21, maar gezien mijn trackrecord en ervaring (5+ jaar) kan ik zeker wat inbrengen.

Ik ben benieuwd!
Paar aannames: 21 jaar, 5 jaar ervaring, dus net MBO 4 niveau of hooguit HBO propedeuse anders red je dat nooit. Betekent dus startsalaris plus ervaring meetellen. Ik denk dat je met 2700 bruto per maand al heel erg in je handjes mag wrijven als je in dienst gaat.
Maar je weet hoe een eigen bedrijf opstarten in elkaar steekt, dus ik zou lekker als ZZP'er aan de slag gaan en met een uurtarief van 85 ex BTW starten. Levert je een stuk meer op en is voor een bedrijf vergelijkbaar qua kosten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-09 11:40
Tost schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 14:11:
[...]

Ziet er goed uit!

Voor hoeveel man ben je momenteel verantwoordelijk?
Ik ben momenteel direct verantwoordelijk voor 6 consultants, komen dit jaar twee bij in mijn team.

Daarnaast indirect verantwoordelijk voor quality assurance 'audits' op projecten wereldwijd (lees van New York tot Sydney aan toe). Dan heb het over een consultant of 25 in mijn vakgebied. Daar ben ik dus niet direct leidinggevende maar vanuit mijn rol wel verantwoordelijk voor (inplementatie)procedures, kwaliteit, niveau van kennis, etc.

Opper-prutser

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Nu online
Daantju schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 17:59:
Hoi Heren,

(...)Het laatste bedrijf wat ik heb opgezet, is in 9 maanden tijd gegroeid naar een miljoenenbedrijf met 60k per maand omzet.(...)
:?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-09 10:08
R3M1 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 19:56:
[...]

Ik snap het wel, zeker op een CV laat een niet afgeronde opleiding naar mijn idee 2 dingen zien: 1. Je bent niet bang jezelf bloot te geven, ook niet in je falen en 2. Je laat zien dat je geen CV gat hebt, maar geprobeerd hebt iets te bereiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Pizza_Boom schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 22:24:
[...]
Ik snap het wel, zeker op een CV laat een niet afgeronde opleiding naar mijn idee 2 dingen zien: 1. Je bent niet bang jezelf bloot te geven, ook niet in je falen en 2. Je laat zien dat je geen CV gat hebt, maar geprobeerd hebt iets te bereiken.
Ik vind het onzin om een opleiding te noemen die je niet gehaald hebt in dit topic. Dat ie op je cv staat snap ik nog wel, maar in dit topic trekt het de vergelijkingen scheef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-09 10:08
Niku schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 01:29:
Ik vind het onzin om een opleiding te noemen die je niet gehaald hebt in dit topic. Dat ie op je cv staat snap ik nog wel, maar in dit topic trekt het de vergelijkingen scheef.
True, toegevoegde waarde voor dit topic is niet echt groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 13:36

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Gabliboeba schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 21:07:
Members only:
Absoluut netjes, zeker gezien de RA opleiding! Ik heb uiteindelijk hetzelfde gedaan bij mijn oude werkgever. Nagenoeg zelfde omstandigheden.
Nu sinds 3 jaar mijn eigen kantoor samen met een oud collega, gericht op het mkb middensegment .
Op dit moment zelfs 2 vacatures open staan om mijn collega's te ondersteunen. Planning voor het einde van het jaar is een team van 10 man te hebben

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiRiVi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-01-2021

PiRiVi

TRX FTW

Leeftijd: 36
[b]Certificaten: PSMI, SA (Agile)
Werkervaring: 16 jaar IT
Werkgever: Financiele sector
Huidige functie: Senior Projectmanager

13/14e maand of winstuitkering: 13e maand en 14e maand
Laptop: Ja, elke 3 jaar een nieuwe
GSM: Ja, SIM van de baas, Telefoon bruto netto declarabel
Pensioenregeling: Wordt betaald door werkgever
Reistijd: 40 minuten

Maand salaris (bruto): 6.459

:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickie19
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:38
Leeftijd: 25
Opleiding(en): MBO niveau 3 mederwerker beheer ICT
Certificaten: ITIL
Werkervaring:4 jaar
Werkgever: Inwork (detacheerder) ik word ingezet op een vast project waar ik inmiddels bijna 2 jaar bij werk
Huidige functie: Servicedeskmedewerker

Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen: 24
Laptop: nee
GSM: nee
Leaseauto: nee
Werkweek: gemiddeld 38 uur
Pensioenregeling: ja (4% zelf, 8% door de werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskosten vergoeding €0,19 per kilometer
Reistijd:75 minuten

Maand salaris (bruto): 1650 (door onregelmatigheid is dit gemiddeld 2100 per maand)

Het betreft een functie op een 24/7 servicedesk. Ik maak hier weken van 10 dagen die als volgt zijn verdeeld:
2x van 7:00 tot 16:30
2x van 13:30 tot 23:00
2x van 22:45 tot 8:15
4x vrij

Ik moet voor mijn werk 240 kilometer per dag rijden met mijn eigen auto. Per dag krijg ik hier dus ongeveer €45,- voor aan reiskostenvergoeding

Mijn contract is op basis van 40 uur. Gelukkig heb ik het wel zo kunnen regelen dat de uren die ik “tekort” kom van mijn werkgever krijg. Ik krijg dus voor 40 uur per week uitbetaald.

Over ongeveer 2 maand zal mijn contract verlengt worden. Maar wat kan ik hier mee doen?
Ik wil graag wat meer verdienen als basisloon(Nu €1650) de uitbetaling van het vakantiegeld en mijn pensioen opbouw zijn op het basisloon gebaseerd.

Ik ben een half jaar geleden begonnen met een opleiding MBO niveau 4 ict beheerder. Op dit moment heb ik hiervan 2 examens afgerond.
Maar wat is nou een reëel bedrag wat ik zou kunnen krijgen/vragen als loonsverhoging?

Een jaar geleden heb ik een verhoging gekregen van € 50 bruto per maand. En om eerlijk te zijn vond ik dat best mager.
Graag hoor ik tips hierover, mocht ik informatie vergeten zijn om jullie een correct beeld te geven dan hoor ik dit graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 16:57

Shunt

Boe

rickie19 schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 13:40:
Leeftijd: 25
Opleiding(en): MBO niveau 3 mederwerker beheer ICT
Certificaten: ITIL
Werkervaring:4 jaar
Werkgever: Inwork (detacheerder) ik word ingezet op een vast project waar ik inmiddels bijna 2 jaar bij werk
Huidige functie: Servicedeskmedewerker

Vakantiegeld:8%
Laptop: nee
Werkweek: gemiddeld 38 uur
Pensioenregeling: ja (4% zelf, 8% door de werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskosten vergoeding €0,19 per kilometer
Reistijd:75 minuten

Maand salaris (bruto): 1650 (door onregelmatigheid is dit gemiddeld 2100 per maand)

Het betreft een functie op een 24/7 servicedesk. Ik maak hier weken van 10 dagen die als volgt zijn verdeeld:
2x van 7:00 tot 16:30
2x van 13:30 tot 23:00
2x van 22:45 tot 8:15
4x vrij

Ik moet voor mijn werk 240 kilometer per dag rijden met mijn eigen auto. Per dag krijg ik hier dus ongeveer €45,- voor aan reiskostenvergoeding

Mijn contract is op basis van 40 uur. Gelukkig heb ik het wel zo kunnen regelen dat de uren die ik “tekort” kom van mijn werkgever krijg. Ik krijg dus voor 40 uur per week uitbetaald.

Over ongeveer 2 maand zal mijn contract verlengt worden. Maar wat kan ik hier mee doen?
Ik wil graag wat meer verdienen als basisloon(Nu €1650) de uitbetaling van het vakantiegeld en mijn pensioen opbouw zijn op het basisloon gebaseerd.

Ik ben een half jaar geleden begonnen met een opleiding MBO niveau 4 ict beheerder. Op dit moment heb ik hiervan 2 examens afgerond.
Maar wat is nou een reëel bedrag wat ik zou kunnen krijgen/vragen als loonsverhoging?

Een jaar geleden heb ik een verhoging gekregen van € 50 bruto per maand. En om eerlijk te zijn vond ik dat best mager.
Graag hoor ik tips hierover, mocht ik informatie vergeten zijn om jullie een correct beeld te geven dan hoor ik dit graag.
Tja als ik eerlijk ben zal ik niet snel verwachten dat je zonder relevante certificaten op een service desk (ik ga even voor het gemak uit van 1/2 line work place support of 1/2 line server support.) heel veel meer zult krijgen dan 2000 / 2200 basis loon. Je secundaire kunnen alleen zeker wel omhoog zeker omdat je gedetacheerd zit zou ik toch verwachten dat ze op zijn minst een polo / up onder je kont zouden schuiven volgens mij zijn ze dan zelfs een stuk goedkoper uit dan de 45 euro die ze nu per dag kwijt zijn. Dat is op maand basis 912 euro.

Verder certificeren en door groeien naar een functie hoger op als je meer wilt verdienen. Of bij een andere werkgever een traject in gaan waar ze je klaar stomen voor third line support / technical engineer. Maar daar moet je wel de ambitie en kunde voor hebben.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickie19
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:38
Shunt schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 14:07:
[...]

Tja als ik eerlijk ben zal ik niet snel verwachten dat je zonder relevante certificaten op een service desk (ik ga even voor het gemak uit van 1/2 line work place support of 1/2 line server support.) heel veel meer zult krijgen dan 2000 / 2200 basis loon. Je secundaire kunnen alleen zeker wel omhoog zeker omdat je gedetacheerd zit zou ik toch verwachten dat ze op zijn minst een polo / up onder je kont zouden schuiven volgens mij zijn ze dan zelfs een stuk goedkoper uit dan de 45 euro die ze nu per dag kwijt zijn. Dat is op maand basis 912 euro.

Verder certificeren en door groeien naar een functie hoger op als je meer wilt verdienen. Of bij een andere werkgever een traject in gaan waar ze je klaar stomen voor third line support / technical engineer. Maar daar moet je wel de ambitie en kunde voor hebben.
Bedankt voor je reactie :)
Wat betreft de werkzaamheden zit je wel aardig goed.
De 2100 euro die ik nu krijg daar is 450 euro door de onregelmatigheid, als ik jou zo hoor dan bied het basis loon wat ik nu heb nog wel wat ruimte.
Bij de secundaire voorwaarden zit wel ruimte voor een lease auto. Ik zou dan een aygo kunnen krijgen.
Nadeel is dat ik daar dan 150 euro per maand aan betaal aan eigen bijdrage en bijtelling.
Financieel gezien lijkt mij dat niet de beste keuze ( ik ben nu exclusief onderhoud 350/400 euro kwijt aan mijn auto, ik rij op lpg) en ja het onderhoud is wat hoog door de vele kilometers maar ik houd nog steeds over aan de vergoeding

Voor nu zit ik ook nog zeker wel goed op mijn plekje :) en de komende tijd ga ik dan ook hard bezig met de studie, uiteindelijk wil ik wel verder komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantju
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21-09 20:25
Config schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 18:22:
[...]

Het lijkt mij enorm moeilijk om iets te zeggen over iemand die in zo'n unieke situatie zit. Goed, als ik jou zo een beetje goed inschat, zou je bijvoorbeeld aan equity kunnen denken (if startup). Je hebt toch wel een nette exit gemaakt bij die vorige club?

Zou het enorm waarderen als je zou willen uitwijden over je ervaringen.
Jazeker, er is een exit gemaakt gelukkig. Beste ervaring van mijn leven, maar op het moment dat ik m'n visie niet kan volgen stap ik uit. Of dat nou een goede, of een slechte keuze blijkt te zijn achteraf.
The Eagle schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 21:03:
[...]

Paar aannames: 21 jaar, 5 jaar ervaring, dus net MBO 4 niveau of hooguit HBO propedeuse anders red je dat nooit. Betekent dus startsalaris plus ervaring meetellen. Ik denk dat je met 2700 bruto per maand al heel erg in je handjes mag wrijven als je in dienst gaat.
Maar je weet hoe een eigen bedrijf opstarten in elkaar steekt, dus ik zou lekker als ZZP'er aan de slag gaan en met een uurtarief van 85 ex BTW starten. Levert je een stuk meer op en is voor een bedrijf vergelijkbaar qua kosten.
Ik heb inderdaad HBO P Business IT & Management en MBO 4 Systeembeheer. Ik wil even een jaartje of 2 rust, daarna ga ik zeker de consultancy in.
Naast de omzet zijn er 2 investeringsrondes geweest. Daar wordt een formele waardebepaling gedaan door een accountant en zijn we op meerdere miljoenen gewaardeerd.

Waarop hoort een normale Product Owner te zitten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Met 6 jaar relevante werkervaring en jouw achtergrond, wellicht 3300 bruto. Niet meer, je bent geen zware senior.
Jouw probleem in de consultancy gaat zijn dat je zo jong bent. Dan mag je verstandige dingen zeggen, maar het totaalplaatje klopt dan niet. Van een snotneus gelooft men minder snel dingen dan van een ouder iemand. Want van de buitenkant kun je je achtergrond en ervaring niet zien, dus telt voor buitenstaanders alleen de buitenkant. En die is jong en dus (impliciete aanname) relatief onervaren. En 6 jaar werkervaring is nou natuurlijk ook weer niet echt zoveel. Das in de consultancy een medior.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
En ervaring bestaat niet alleen uit werkervaring, waarbij 6 jaar een leuk begin is, maar ook levenservaring. En met 21 jaar levenservaring (;)) kom je pas net kijken.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Product Owner kan een pittige functie zijn met bijbehorende verantwoordelijkheden. Ik ken er 2, beide in de semi-publieke sector, zij opereren boven de project-managers en zitten zo rond de 5000,- euro voor de bij de sector behorende 36-urige werkweek.

Daar zoeken ze echt wel zwaargewichten voor, moet ook wel, als je moet onderhandelen met klanten met 10.000 werknemers. Ik zie dat geen enkele 21-jarige doen eerlijk gezegd. Maar goed, ook in het productowner-schap heb je verschillende niveau's waarschijnlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Voor consultancy bij grote clubs zal je een Masters moeten hebben, of heel misschien minimaal een Bachelor.

Tip: als je de consultancy in gaat, zorg dat je direct groots binnenkomt en iedereen je successen kent. En dwing af dat je in een bepaald vakgebied komt te werken, voordat je tekent. Zorg dat je een mailtje van HR hebt waarin staat dat jij een bepaalde expertise hebt. Als je dat niet goed doet vrees ik dat je ver onder je niveau te werk wordt gesteld, en mensen je gaan zien als een junior ivm je leeftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 21:15
Leeftijd: 40
Opleiding(en): MEAO
Certificaten: geen recente
Werkervaring:15 jaar
Werkgever: Detachering
Huidige functie: Linux Consultant

Vakantiedagen: 30
Laptop: Latitude E5540
GSM: LG Nexus 5
Leaseauto: ja Peugeot 308SW shortlease (€750 excl. brandstof is de standaard)
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: studiebudget
Regio: Detachering voornamelijk de Randstad
Reistijd: afhankelijk van waar ik afspraken heb, max. iets meer dan een uur zonder files. De files kan ik aardig ontwijken omdat ik ook thuis mag werken. Dat beperkt ik wel zo veel mogelijk want ik ken mijzelf.

Maand salaris (bruto): €3600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-07 19:38
Oud:
TCP_IP schreef op maandag 07 juni 2010 @ 13:23:
Leeftijd:23
Opleiding(en): MBO N4, ICT-beheerder
Certificaten: MCDST, CCNA, MS70-290, ITIL, bezig met MCITP:EA
Werkervaring: 1 jaar Helpdesk + 1 jaar systeembeheer
Werkgever: Internationaal Callcenter
Huidige functie: Junior Systeembeheerder

Vakantiegeld: 8 %
Laptop: Ja
GSM: Ja
Werkweek: 36u
Pensioenregeling: Nee
Reistijd: 2,5u heen&terug

Maand salaris (bruto): 1700

Nieuw:

Leeftijd:24
Certificaten: MCDST, CCNA, MS70-290, ITIL
Werkervaring: 1 jaar Helpdesk + 2 jaar systeembeheer
Nieuwe functie: Medior Systeembeheerder
Werkgever: Automatiseringsbedrijf
GSM: Ja
Leaseauto: Ja
Reistijd: 5 min

Maand salaris (bruto): 2000

Ik klaag niet in ieder geval, ben erg blij met de verkorte reistijd. Ik krijg er ruim 2 uur per dag terug!
Nieuwe update, ben inmiddels alweer 29:

Leeftijd:29
Certificaten: MCDST, CCNA, MS70-290, ITIL,70-410
Werkervaring: 1 jaar Helpdesk + 7 jaar systeembeheer
Nieuwe functie: IT Consultant
Werkgever: Hosting partij
Pensioenregeling: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Storingsdienst vergoeding, 150 per week
Reistijd: 10 min

Maand salaris (bruto): 2950(incl. storingsdienst)
Pagina: 1 ... 14 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.