Hoe kom je toch aan dat hout vragen mensen zich af. Hier weer een mooi verhaal hoe ik aan een aanhanger hout ben gekomen;
Op de weg naar mijn werk rij ik over een weg langs een vaart, daar staan knotwilgen maar verderop ook een 20 tal Elzen. Deze waren op een goed moment gekapt en zag ik 100 meter verderop bij iemand in de tuin liggen.
Ik denk;'dat heeft die man goed voor elkaar, die heeft zeker een dealtje kunnen sluiten met de bomen rooiers'
1 week later; stapel stammen ligt nog steeds in de tuin met 1 stam gezaagd en wat gekloofd hout. 'lekker bezig'' denk ik
1 week later; zie ineens iemand in de tuin erg druk met hout kloven. Ik stop en maak een praatje; heeft destijds inderdaad een dealtje kunnen maken met de bomen rooiers maar het kloofwerk valt hem bijzonder tegen (met een 3kg zware kloofhamer bezig) en het was wel veel....
Ik zeg; goh, ik heb daar een kloofmachientje voor en stook ook altijd hout en misschien kunnen we wat regelen.
Zo gezegd zo gedaan; vorige week een middag met de kloofmachine in de weer geweest (4 uurtjes) en de hele stapel gekloofd voor hem. In totaal denk ik 4 m3, ik heb 1 m3 meegenomen. (strakgestapeld) Kom ik weer mooi aan een voorraadje hout.

Suf suf.... Gister ook 5 blokjes hout gebrand tussen 1900 en 2100 uur. Het was net wat fris in de woonkamer.
[
Voor 10% gewijzigd door
wmeester op 06-05-2019 10:57
]