Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

ShittyNL schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 00:42:
[...]

Ik vermoed wel dat het gaat werken. De laptop komt meestal direct uit China en op het moment dat die verzonden is is die er meestal binnen een week. Je kan het altijd proberen. Betalen met PayPal en als het goed is is die laptop binnen 3 werkdagen verzonden.

Ikzelf wilde juist 4K met Touchscreen maar ik begrijp ook wel dat mensen genoeg hebben aan het FHD scherm zonder touch.

Ander onderwerp. Ik heb vandaag en gisteren mijn laptop opengeschroefd en koelpasta vervangen door arctic silver. Meteen al een temperatuur verschil van 20 graden en dmv van undervolting scoor ik nu 1236 punten op firestrike ipv 1020 ofzoiets.

http://www.ultrabookrevie...ell-xps-13-9550-iris-540/

Ik heb deze website gevolgd. Ik had er thermal pads tussen zitten maar de laptop werd voor mijn idee te warm voor het gevoel. Volgens de specs was het juist beter maar om de laptop met je handen te raken merkte je zeker wel warmte verschil.
Wow, een behoorlijke coolpasta bende in de XPS13. Was dat bij jou ook zo'n troep?

Afbeeldingslocatie: http://www.ultrabookreview.com/wp-content/uploads/2016/04/old-paste.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Jay-v op 29-08-2016 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavink89
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:09
Jay-v schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:14:
[...]

Wow, een behoorlijke coolpasta bende in de XPS13. Was dat bij jou ook zo'n troep?

[afbeelding]
Gister ook mijn XPS15 onderhanden genomen, bij mij zat er nog meer pasta op en rondom de chips.

Ik heb dezelfde stappen gevolgd als Arbarwings, zonder het onder volten. Mijn idle temp. is gezakt van ±45 graden naar ±32 graden en bij langere tijd 100% CPU load (>45 min) is de temp. gezakt van ±100 graden naar max 76 graden.

Ik kan dan ook niet anders zeggen dan dat ik zeer tevreden ben met het resultaat :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:38
[...]

[afbeelding]
Ja dat van mij zag er hetzelfde uit. Wat zijn je resultaten?

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

ShittyNL schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:09:
[...]

Ja dat van mij zag er hetzelfde uit. Wat zijn je resultaten?
Deze foto is niet van mij, maar als dit de standaard is ga ik het ook even aanpakken in mijn XPS13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Jay-v schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:22:
[...]

Deze foto is niet van mij, maar als dit de standaard is ga ik het ook even aanpakken in mijn XPS13.
http://www.ultrabookrevie...ell-xps-13-9550-iris-540/

Deze uitleg heb ik gevolgd. Ik heb dr pads er weer uitgehaald. Voor gevoel werd die toch iets te warm. En alleen pasta + undervolt is een wereld van verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe houden jullie de behuizing schoon en vrij van 'vingervlekken'? (met name het gedeelte waar je pols op rust). Ik lees op op diverse sites dat je hier Isopropanol voor kan gebruiken. Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:42:
Hoe houden jullie de behuizing schoon en vrij van 'vingervlekken'? (met name het gedeelte waar je pols op rust). Ik lees op op diverse sites dat je hier Isopropanol voor kan gebruiken. Wat zijn jullie ervaringen?
Gewoon niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 14:52

Dizzy

Where am I?

Beetje water met een brillendoekje gaat ook prima.

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iris91
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-03-2023
Hi allemaal,

ik heb de Dell XPS13 (FHD) nu om en nabij een half jaartje in gebruik en hij bevalt prima. Van de zomer ergens merkte ik een vreemd krakend geluid op dat uit de behuizing leek te komen. Dat heb ik verder niet meer gehoord, tot vandaag:

Als ik mijn mousepad gebruik, hoor ik dus een krakend, storend geluid. Niet keihard, wel duidelijk hoorbaar. Je hoort het zodra je de muis gebruikt. Ik weet niet hoe ik het beter kan beschrijven.. Het klinkt alsof het uit de behuizing, ongeveer van onder de mousepad komt.

Nu vroeg ik mij af of iemand anders dit ook weleens gemerkt heeft, of dat iemand misschien een idee heeft wat hier de oorzaak van kan zijn?

Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clemensmaxt
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23-05 15:59
Net binnen gekregen Zeer slechte communicatie van Dell rondom bezorging, maar blij dat 'ie binnen is.

Rondom de laptop: topding! :) Lekker snel en weinig bloatware. Heb de XPS 15 met 16GB en de PCIe HD van 512 GB zonder touchscreen. Goed om weer eens software development te hobbyen & fotobewerking te doen, zoveel is al duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:54
Iris91 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:33:
Hi allemaal,

ik heb de Dell XPS13 (FHD) nu om en nabij een half jaartje in gebruik en hij bevalt prima. Van de zomer ergens merkte ik een vreemd krakend geluid op dat uit de behuizing leek te komen. Dat heb ik verder niet meer gehoord, tot vandaag:

Als ik mijn mousepad gebruik, hoor ik dus een krakend, storend geluid. Niet keihard, wel duidelijk hoorbaar. Je hoort het zodra je de muis gebruikt. Ik weet niet hoe ik het beter kan beschrijven.. Het klinkt alsof het uit de behuizing, ongeveer van onder de mousepad komt.

Nu vroeg ik mij af of iemand anders dit ook weleens gemerkt heeft, of dat iemand misschien een idee heeft wat hier de oorzaak van kan zijn?

Ik hoor het graag!
Ik merkte iets soortgelijks toen ik de win10 anniversary update had geïnstalleerd; ik dacht dat het uit mijn speakers kwam.. daarna nog 1x gehoord en sindsdien niet meer. Ik had dus het idee dat het softwarematig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iris91
  • Laatst online: 24-03-2023
BoardCrusher schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 14:20:
[...]

Ik merkte iets soortgelijks toen ik de win10 anniversary update had geïnstalleerd; ik dacht dat het uit mijn speakers kwam.. daarna nog 1x gehoord en sindsdien niet meer. Ik had dus het idee dat het softwarematig was.
Ik vind het moeilijk te bepalen waar het geluid vandaan komt. De laptop staat nu op mijn bureau met een speakerset aangesloten via de audio jack. Ook heb ik een externe muis en toetsenbord aangesloten en dan is er niks aan de hand. Na jouw reactie probeerde ik nog eens mijn mousepad te gebruiken, en dan hoorde ik niks. Audio jack eruit getrokken en daar was het geluid weer, hoewel het er niet altijd is. Nog een keer gedaan (speakers erin en eruit) en toen weer het geluid... Nu m'n speakers weer ingeplugd en dan, zonder aan mijn muis te zitten, hoor ik het ook even. Ik snap er niets van.. Ik hoop dat het softwarematig is!

Dank voor je reactie. Als iemand anders nog iets weet hoor ik het graag. Ik kijk het verder nog even aan voordat ik met Dell contact opneem, want daar zit ik niet echt op te wachten :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florian
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-09 21:12
Is het mogelijk om de bios en boot screen te benaderen via een extern scherm? Mijn extern scherm werkt prima, maar tijdens de boot blijft deze zwart en gebeurt alles via het scherm van de laptop. Ook wanneer deze is dichtgeklapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsengel
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-06 14:18
Eindelijk zit er vooruitgang in mijn xps 13 bestelling. Gisteren is de laptop verzonden. Klantenservice van Dell had als antwoord op mijn vraag waarom het zo lang duurde dat er bepaalde onderdelen tijdelijk niet leverbaar waren. Hoe verzinnen ze het :0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:13
Verlies ik garantie als ik de laptop open schroef? Ben ook wel geïnteresseerd in het plakken van thermal pads en inspecteren van koelpasta. Ik weet dat koelpasta vervangen waarschijnlijk de garantie laat vervallen, maar 'kijken' kan hopelijk zonder verlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Laatst online: 19-08 11:32
stijnos1991 schreef op zondag 04 september 2016 @ 09:32:
Verlies ik garantie als ik de laptop open schroef? Ben ook wel geïnteresseerd in het plakken van thermal pads en inspecteren van koelpasta. Ik weet dat koelpasta vervangen waarschijnlijk de garantie laat vervallen, maar 'kijken' kan hopelijk zonder verlies?
Volgens mij mag je zelf ook de SSD vervangen, ik meen dat er zelfs een gebruikersinstructie voor bestaat van Dell zelf. Lijkt me dus niet dat met het open schroeven de garantie vervalt, tenzij het op de instructie expliciet vermeld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

Ik gebruik de XPS15 nu een maand of 2, wat me opvalt is dat het niet bepaald makkelijk is de laptop open te klappen omdat alles zo nauw op elkaar aansluit.
Bij MacBooks heb je hier een speciale inkeping voor (onder trackpad). Wat zijn jullie ideeën en ervaringen?

[ Voor 3% gewijzigd door Canis Lupus op 06-09-2016 12:22 ]

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44
FYI: Er zit een bug in de 1.2.13 BIOS die er voor kan zorgen dat de batterij niet meer oplaad... Heel handig...
Ik heb hierdoor terug moeten gaan naar 1.1.19, omdat met 1.2.10 en 1.2.0 de batterij ook niet meer wilde opladen...

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS-NL
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:07
Zojuist mijn XPS 15 ontvangen met een dode pixel links boven in het scherm |:(.
Ik zit nu te twijfelen wat te doen. Dell bellen en hopen op reparatie of omruiling? (Heb hier al eerder gelezen dat het niet onder garantie viel, al heb ik wel 3 jaar Support.) Het accepteren dat een laptop van >1800 niet 100% gaaf is en gewoon gebruiken of toch retour en wat anders uitzoeken.. :/ Heeft er iemand ervaring met iets soortgelijks bij Dell?

Edit: Ik houd 'm toch maar. Teveel gedoe om weer 2/3 weken te wachten voor het omruilen.

[ Voor 16% gewijzigd door JS-NL op 06-09-2016 17:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• degeens
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09 22:59
Is het de moeite waard om nu nog eentje te bestellen of komt er binnenkort een nieuwe aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKOEL
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 13:31
Ik heb zelf ook problemen met de wifi (XPS 13 9350). Af en toe viel de verbinding helemaal weg.

Na contact opgenomen te hebben met Dell Support was het advies om de laptop open te schroeven en de wlan kaart los te koppelen en opnieuw vast te zetten. Helaas is hierbij een van de connectors van de wlan kaart afgebroken :s.

home
Wlan XPS 13

Gelukkig had ik gechecked dat als ik dit zou doen, de garantie niet aangetast werd. Laptop is nu onderweg naar het servicecenter voor reparatie. Hij werd netjes opgehaald door UPS.

Ook had ik last van een statische ruis op de speakers, dat word ook onderzocht.

Voor de geinteresseerden laat ik deze link (naar assembly instructies) hier:
http://downloads.dell.com...ervice%20manual_en-us.pdf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Laatst online: 11:39
degeens schreef op woensdag 07 september 2016 @ 12:06:
Is het de moeite waard om nu nog eentje te bestellen of komt er binnenkort een nieuwe aan?
Tijdens de lancering van Kaby Lake stond er een XPS15 op de desks, dus ik verwacht dat er inderdaad een nieuwe aan zit te komen. Wellicht ook met een RX460 als videochip, ofzoiets. Maar dat is allemaal nog koffiedik kijken: voorlopig is er niks officieel aangekondigd, laat staan prijzen of een releasedatum. Kaby Lake is tevens voor 95% gewoon Skylake, dus ik zou sowieso geen grote verschillen verwachten.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
JS-NL schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 16:24:
Zojuist mijn XPS 15 ontvangen met een dode pixel links boven in het scherm |:(.
Ik zit nu te twijfelen wat te doen. Dell bellen en hopen op reparatie of omruiling? (Heb hier al eerder gelezen dat het niet onder garantie viel, al heb ik wel 3 jaar Support.) Het accepteren dat een laptop van >1800 niet 100% gaaf is en gewoon gebruiken of toch retour en wat anders uitzoeken.. :/ Heeft er iemand ervaring met iets soortgelijks bij Dell?

Edit: Ik houd 'm toch maar. Teveel gedoe om weer 2/3 weken te wachten voor het omruilen.
Omruilen duurt inderdaad lang, maar ik zou het echt niet pikken als ik voor die prijs geen perfect werkend scherm krijg :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gapper100
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-08 15:50
Richh schreef op woensdag 07 september 2016 @ 12:40:
[...]

Tijdens de lancering van Kaby Lake stond er een XPS15 op de desks, dus ik verwacht dat er inderdaad een nieuwe aan zit te komen. Wellicht ook met een RX460 als videochip, ofzoiets. Maar dat is allemaal nog koffiedik kijken: voorlopig is er niks officieel aangekondigd, laat staan prijzen of een releasedatum. Kaby Lake is tevens voor 95% gewoon Skylake, dus ik zou sowieso geen grote verschillen verwachten.
Aldus het bovenste comment bij deze thread op /r/Dell zou het deze week, of uiterlijk volgende week nog moeten gebeuren... Ik wacht dus nog even af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Canis Lupus schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:19:
Ik gebruik de XPS15 nu een maand of 2, wat me opvalt is dat het niet bepaald makkelijk is de laptop open te klappen omdat alles zo nauw op elkaar aansluit.
Bij MacBooks heb je hier een speciale inkeping voor (onder trackpad). Wat zijn jullie ideeën en ervaringen?
Dat is erg slecht ontworpen inderdaad. De scharnieren zijn ook aardig stevig afgesteld. Dat vind ik op zich wel goed, anders heb je zo'n zwabberend scherm. Maar echt gebruiksvriendelijk is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jenthex
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 06:51
Kan iemand nog eens verduidelijken in welke versie die 84w batterij zit in de 1080p Dell XPS 15? Als ik het goed begrepen heb in de versies met SSD en zonder harde schijf? Dus hier (http://www.dell.com/be/p/xps-15-9550-laptop/pd?ref=PD_OC) zou die tweede van 1548 euro een grotere batterij hebben dan die eerste?

PS: Belgische consument hier btw.

• Richh
Jenthex schreef op woensdag 07 september 2016 @ 20:58:
Kan iemand nog eens verduidelijken in welke versie die 84w batterij zit in de 1080p Dell XPS 15? Als ik het goed begrepen heb in de versies met SSD en zonder harde schijf? Dus hier (http://www.dell.com/be/p/xps-15-9550-laptop/pd?ref=PD_OC) zou die tweede van 1548 euro een grotere batterij hebben dan die eerste?

PS: Belgische consument hier btw.
Als hij in je winkelmandje ligt, kan je bij details zien welke batterij erin zit. Geen idee waarom, maar ze stoppen de grote accu pas in het 1750-model.

• Jenthex
Ik heb het net eens nagekeken bij die details en je hebt gelijk. Bij de 256 SSD zit er een 56w batterij en bij die 512 SSD een 84w. Inderdaad vreemd en en vervelend dilemma,...

• stijnos1991
Zou het mogelijk zijn om zelf een 84wh batterij te plaatsen? M'n pa heft een 56wh model gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iris91 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 14:51:
[...]

Ik vind het moeilijk te bepalen waar het geluid vandaan komt. De laptop staat nu op mijn bureau met een speakerset aangesloten via de audio jack. Ook heb ik een externe muis en toetsenbord aangesloten en dan is er niks aan de hand. Na jouw reactie probeerde ik nog eens mijn mousepad te gebruiken, en dan hoorde ik niks. Audio jack eruit getrokken en daar was het geluid weer, hoewel het er niet altijd is. Nog een keer gedaan (speakers erin en eruit) en toen weer het geluid... Nu m'n speakers weer ingeplugd en dan, zonder aan mijn muis te zitten, hoor ik het ook even. Ik snap er niets van.. Ik hoop dat het softwarematig is!

Dank voor je reactie. Als iemand anders nog iets weet hoor ik het graag. Ik kijk het verder nog even aan voordat ik met Dell contact opneem, want daar zit ik niet echt op te wachten :-(
Ik heb bij mijn XPS13 ook last van een brom. Ik heb zelf het idee dat de poort softwarematig na enkele minuten geen signaal uitgezet wordt, o.i.d. Wellicht om batterij te besparen? na enkele minuten geven mijn speakers dan ook een soort feedback door, alsof je de speakers niet hebt aangesloten, maar wel aan hebt staan en de geluidskabel ergens contact meemaakt. Een keer met de muis klikken of muziek afspelen en de brom verdwijnt weer, om na korte tijd weer te verschijnen.

Als ik met de pijltjestoets omlaag druk hoor ik ook bij elke klik een brom uit het apparaat komen.

Tweede irritatiepunt is dat de touchpad soms niet meer wil scrollen op een pagina - als ik omhoog scroll krijg ik wel zo'n animatie te zien alsof je de bovenkant van de pagina hebt bereikt, maar omlaag scrollen kan opeens niet. Alleen het programma of de pagina herstarten lost het op.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2016 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degeens
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09 22:59
Tot morgen is er 10% korting op de XPS modellen... kopen of wachten op de volgende? 7(8)7

[ Voor 11% gewijzigd door degeens op 11-09-2016 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdeGroot
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
degeens schreef op zondag 11 september 2016 @ 13:14:
Tot morgen is er 10% korting op de XPS modellen... kopen of wachten op de volgende? 7(8)7
Waar zie je die korting staan? De enige actie die ik op dell.nl zie is voor de Inspiron... Toch gevonden.

[ Voor 56% gewijzigd door RdeGroot op 11-09-2016 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Heeft iemand een idee hoe je de beste performance voor de hou eruit kan halen. Als ik game dan wil ik een force hou clock van 950 of 850 en niet met up en downs. Gewoon forced high. Gaat om een xps13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 16:14
degeens schreef op zondag 11 september 2016 @ 13:14:
Ik heb het maar gedaan. Net een XPS 15 fhd i7 512GB 16GB ram besteld. Een refresh van de XPS 15 zie ik toch voorlopig niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
chengbondkwok schreef op maandag 12 september 2016 @ 07:23:
[...]

Ik heb het maar gedaan. Net een XPS 15 fhd i7 512GB 16GB ram besteld. Een refresh van de XPS 15 zie ik toch voorlopig niet gebeuren.
Kaby lake komt eraan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 16:14
Ja, maar dat zal pas Q1 2017 zijn voor de Quad Core processors. Voor de XPS 13 zie ik wel een refresh aankomen.

Verwijderd

Hey iedereen,

ik vroeg me af hoe het komt dat de prijzen op de business sectie ongeveer hetzelfde zijn als die op de thuis sectie, rekening houdend met het feit dat die voor business excl. BTW is. Lijkt vrij nutteloos om hem zonder BTW te kopen dan, of ben ik fout?

Nog iets, best wachten op de refresh die er inmiddels heel snel zal aankomen?

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 14:52

Dizzy

Where am I?

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:17:
Hey iedereen,

ik vroeg me af hoe het komt dat de prijzen op de business sectie ongeveer hetzelfde zijn als die op de thuis sectie, rekening houdend met het feit dat die voor business excl. BTW is. Lijkt vrij nutteloos om hem zonder BTW te kopen dan, of ben ik fout?

Nog iets, best wachten op de refresh die er inmiddels heel snel zal aankomen?
Business komt duurder uit, betere support, en pro versie van windows ipv home.

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

chengbondkwok schreef op maandag 12 september 2016 @ 07:51:
[...]

Ja, maar dat zal pas Q1 2017 zijn voor de Quad Core processors. Voor de XPS 13 zie ik wel een refresh aankomen.
Deze is inmiddels ook al aangekondigd. Een ruim 15% grotere accu en Kaby Lake CPU's (i3-7100, i5-7200 en i7-7500 als ik het goed heb), daarmee uiteraard ook gelijk een Intel HD620 in plaats van de HD520 videochip.

• Daniel.
Ben ik blij met de oude. De hd540 is toch net ietsjes beter dan de hd620

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 15:03

CSB

:D

Ik heb de 9350 developer editie met QHD, 8GB RAM, i7 en 256 GB SSD en heb daar Windows 10 op geknald. Ik merk dat inderdaad het touchpad zeer vreemd reageert, met name in Chrome. Ik ga vandaag die synaptics driver eens proberen. Ik had hiervoor een Asus UX31a en die heeft een geweldige touchpad (bijna gelijk met de van een MacBook Pro) waardoor ik bij deze laptop toch een stapje terug moest doen. Ik gebruik het touchpad eigenlijk als primair invoerapparaat, dus irriteer mij er aan dat het touchpad zo vreemd reageert.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

ShittyNL schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:39:
Ben ik blij met de oude. De hd540 is toch net ietsjes beter dan de hd620
Persoonlijk denk ik dat het in het geval van de XPS13 weinig zal uitmaken, de HD 620 versus de oudere HD 540. In de XPS 13 is de 6560u met de HD540 erg beperkt in het verbruik waardoor de gpu niet volledig benut wordt. Vergeleken met de Surface 4 Pro welke een veel ruimere marge heeft presteert de HD 540 in de Dell erg matig... Ik ben benieuwd in hoevere de HD 620 presteert in de nieuwe Dell, deze zal denk ik niet echt onderdoen voor de 540 die er momenteel in te vinden is.

Zonde is dat ze geen DDR4 hebben toegepast, het blijft DDR3L 1866, DDR4 op 2133mhz heeft wat meer bandbreedte wat voor de gpu beter zou zijn :).

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
Weet iemand toevallig of ze eindelijk de automatische dimming uit het full hd panneel hebben gehaald? Ik had het skylake model met automatische dimming maar kon er echt niet mee werken in bijvoorbeeld Photoshop en dus maar weer terug gebracht. Het zou erg mooi zijn als ze dit er nu niet meer geforceerd in hebben gedaan en de mogelijkheid geven om het aan of uit te zetten!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Ik heb de FHD 13 Skylake, en heb nooit iets van dat auto-dim gemerkt, zonder iets aan te passen?

Ik heb het hier getest: http://tylerwatt12.com/dc/pg2.html

Niks gebeurt, misschien hebben ze het al uit gehaald? Or een andere type scherm ingezet?

[ Voor 7% gewijzigd door jerkitout op 15-09-2016 18:58 ]

• bloodlynx
jerkitout schreef op donderdag 15 september 2016 @ 18:51:
Ik heb de FHD 13 Skylake, en heb nooit iets van dat auto-dim gemerkt, zonder iets aan te passen?

Ik heb het hier getest: http://tylerwatt12.com/dc/pg2.html

Niks gebeurt, misschien hebben ze het al uit gehaald? Or een andere type scherm ingezet?
Fullscreen was het met name zichtbaar, daarnaast heeft Dell een fix uitgebracht voor de qhd maar niet voor de full Hd en dat was schijnbaar niet mogelijk. Hier een voorbeeld.

• Robert1989
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 10:52
Hmm zelf heb ik een probleem met mijn Dell XPS15 als het scherm niet op volledige helderheid staat dat het scherm constant knippert (om de minuut ongeveer).. Iemand een idee?

• bloodlynx
Robert1989 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 20:11:
Hmm zelf heb ik een probleem met mijn Dell XPS15 als het scherm niet op volledige helderheid staat dat het scherm constant knippert (om de minuut ongeveer).. Iemand een idee?
Dat zit ingebouwd in het scherm, door snel te pulseren zie je dus die flikkering. Zodra je rond de 15 procent helderheid zet zie ik het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

CSB schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:09:
Ik heb de 9350 developer editie met QHD, 8GB RAM, i7 en 256 GB SSD en heb daar Windows 10 op geknald. Ik merk dat inderdaad het touchpad zeer vreemd reageert, met name in Chrome. Ik ga vandaag die synaptics driver eens proberen. Ik had hiervoor een Asus UX31a en die heeft een geweldige touchpad (bijna gelijk met de van een MacBook Pro) waardoor ik bij deze laptop toch een stapje terug moest doen. Ik gebruik het touchpad eigenlijk als primair invoerapparaat, dus irriteer mij er aan dat het touchpad zo vreemd reageert.
En na installatie van de synaptic driver doet het touchpad wat het zou moeten doen. :) Beetje jammer Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:51
CSB schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 08:32:
[...]

En na installatie van de synaptic driver doet het touchpad wat het zou moeten doen. :) Beetje jammer Dell.
Waarom is dit jammer? Het is een apparaat van een andere partij, nog al logisch dat er dan een extra driver benodigd is om alle functies te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Nee dat is niet logisch want het is een Precision Touchpad, Windows heeft daar sinds 8.1 een driver voor ingebakken die heel goed zou moeten werken maar dat in de praktijk niet altijd doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

hellboy123 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 12:53:
[...]

Waarom is dit jammer? Het is een apparaat van een andere partij, nog al logisch dat er dan een extra driver benodigd is om alle functies te kunnen gebruiken.
Dell levert deze driver niet via zijn support website. En zoals hierboven geschreven, de Windows driver werkt niet goed i.c.m. deze touchpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:51
CSB schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 13:31:
[...]

Dell levert deze driver niet via zijn support website. En zoals hierboven geschreven, de Windows driver werkt niet goed i.c.m. deze touchpad.
Helder, net zo'n geval als mijn HP touchpad dus. (waar windows 10 overigens telkens zelf besluit de synaptics driver te verwijderen na een herstart, maar dat is een ander verhaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Nee is niet net zo'n geval, een Precision Touchpad zal nooit uit zichzelf via Windows Update een Synaptics driver installeren want... het is een Precision Touchpad. Jouw touchpad zal extreem slecht werken zonder drivers en dat is te verwachten.

Een PT is een touchpad dat voldoet aan een set eisen van Microsoft waarvoor de gestures etc. allemaal ingebouwd zijn in Windows. Een PT kan dus een Synaptics touchpad zijn (of elk merk die voldoet aan die eisen en de certificering krijgt), maar niet elke Synaptics touchpad is een PT...

Precision Touchpad had MacBook-like touchpad prestaties naar Windows moeten brengen, maar dit is duidelijk niet gelukt. Sterker nog, het touchpad in mijn Lenovo T460s (ook Synaptics) is geen Precision Touchpad, maar hij werkt wel voortreffelijk.

[ Voor 18% gewijzigd door Frietsaus op 16-09-2016 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1989
bloodlynx schreef op donderdag 15 september 2016 @ 21:11:
[...]

Dat zit ingebouwd in het scherm, door snel te pulseren zie je dus die flikkering. Zodra je rond de 15 procent helderheid zet zie ik het niet meer.
Is er een mogelijkheid om dat uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
Robert1989 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 19:44:
[...]

Is er een mogelijkheid om dat uit te zetten?
Nee, zo ver ik niet :) . Dell heeft er schijnbaar voor gekozen om hiervan gebruik te maken om het scherm tot een bepaald niveau te kunnen dimmen, maar eigenlijk is dit nu redelijk onbruikbaar.

[ Voor 27% gewijzigd door bloodlynx op 16-09-2016 19:46 ]

• Robert1989
Oh jammer zeg, het is best wel vervelend. Een vraag m.b.t de driver van Synaptics, welke downloaden jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bramboris
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Beste allen, vandaag heb ik geprobeerd mijn oude SSD te installeren in mijn XPS 15 maar eenmaal open zag ik dat er geen kabel is vanuit het moederbord naar de SSD toe. Weet iemand waar je die kan kopen of heeft iemand anders dit probleem ook gehad?

• Richh
bramboris schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 18:43:
Beste allen, vandaag heb ik geprobeerd mijn oude SSD te installeren in mijn XPS 15 maar eenmaal open zag ik dat er geen kabel is vanuit het moederbord naar de SSD toe. Weet iemand waar je die kan kopen of heeft iemand anders dit probleem ook gehad?
Voor zover ik weet heeft de XPS 15 met de grote accu geen sata aansluiting. Of heb je de variant met de hdd inbouwruimte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swooky
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-09 11:34
Voor de mensen die het scrollen in chrome vervelend vinden werken, heb ik een oplossing zonder de synaptics drivers te installeren. Die trouwens inferieur is tegen over de Microsoft touchpad driver vanwegen de geweldige gestures, precisie en palm-rejection van de Microsoft driver.

Download de Chrome extention genaamd SmoothScroll. Ga dan naar de instellingen van de extention, zet hem eerst op "Opera" en doe daarna "Pulse algorithm" en "Touchpad support"(deze is het belangrijkst!) aan. Scroll naar beneden en klik op Save en BOEM touchpad scrollen zoals het hoort!

• CSB

CSB

Robert1989 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 00:03:
Oh jammer zeg, het is best wel vervelend. Een vraag m.b.t de driver van Synaptics, welke downloaden jullie?
De laatste via de Synaptics website. PS2 / SMBus.

• bramboris
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Richh schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 19:10:
[...]

Voor zover ik weet heeft de XPS 15 met de grote accu geen sata aansluiting. Of heb je de variant met de hdd inbouwruimte?
Ik heb de 56Wh versie, dat is de kleine batterij.

Ter verduidelijking: je kunt hier zien op dit plaatje van de dell service handleiding dat er wel een sata kabel/interposer aanwezig is en bij mij dus niet. Weet iemand waar je deze kan kopen?

Edit2: Vandaag dell gebeld, voor 16.95 krijg ik een nieuwe kabel.

[ Voor 44% gewijzigd door bramboris op 19-09-2016 13:56 . Reden: Plaatjes ter verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[...]

[afbeelding]
Bij mij was het ook zo'n troep in de XPS 13. Alleen heb ik het idee data de re-paste niet heel erg geholpen heeft (AS5). Ik ben al enige tijd bezig om te kijken of mijn resultaten nu enigszins normaal zijn (ik vermoed van niet). Ik heb daarom Prime95 gebruikt om een korte stresstest uit te voeren. Zonder het XTU profiel dat ik gebruik in de onderstaande screenshot komt de temperatuur boven de 100 graden uit. Die test heb ik dan ook afgeblazen. Met het profiel lijkt de temperatuur stabiel rond de 90 - 93 graden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jOiptpCZS4apPH2nTEE1IsWe/thumb.png

Volgens Aida64 zitten mijn temperaturen rond de 55 - 65 graden als ik gewoon wat aan het surfen ben en gaan die richting de 70 - 75 graden voor het kijken van een Youtube filmje of Twitch stream. Dit lijkt mij veel te hoog. Misschien heb ik de re-paste toch niet goed uitgevoerd.

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 21:12
Iemand die iets kan zeggen over de kans op problemen momenteel bij aanschaf van een XPS15 + WD15 docking? Afgaande op de ervaringen lijkt de WD15 stabieler dan de TB15... Het doel is om fatsoenlijk te kunnen werken met 2 externe schermen :)

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Robert1989 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 00:03:
Link: http://drivers.synaptics...._Win10_UXUI_PS2_SMbus.zip

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Kayz schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:43:
Iemand die iets kan zeggen over de kans op problemen momenteel bij aanschaf van een XPS15 + WD15 docking? Afgaande op de ervaringen lijkt de WD15 stabieler dan de TB15... Het doel is om fatsoenlijk te kunnen werken met 2 externe schermen :)
Ik ben er erg tevreden over. Heel af en toe een kleine kickup mbt muis en toetsenbord, maar even USB-C erinuit en eruitin en dan werkt het weer prima. Ideaal om al je externe kabels (incl. voeding! Daarnaast HDMI, LAN, 2xUSB, 1xaudio) via 1 USB-C kabel aan je laptop te prikken.

[ Voor 3% gewijzigd door Canis Lupus op 22-09-2016 09:00 . Reden: Erin en Eruit :) ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

USB-C erin en eruit en het werkt prima? Draadloos dus? ;)

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 21:12
Canis Lupus schreef op woensdag 21 september 2016 @ 21:52:
[...]
Ik ben er erg tevreden over. Heel af en toe een kleine kickup mbt muis en toetsenbord, maar even USB-C erinuit en eruitin en dan werkt het weer prima. Ideaal om al je externe kabels (incl. voeding! Daarnaast HDMI, LAN, 2xUSB, 1xaudio) via 1 USB-C kabel aan je laptop te prikken.
Bedankt voor de info! :)

Nog enkele vragen:
  • Wat is af en toe? (In combinatie met bedraad of draadloos?)
  • Wat voor setup heb je? (Externe monitors?).
  • Aanschafdatum?

[ Voor 3% gewijzigd door Kayz op 22-09-2016 14:24 ]

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Sinds herinstallatie van Windows opeens weer heel regelmatig last van CRITICAL_PROCESS_DIED blue screens. Moet maar weer op zoek naar drivers denk ik.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Jenthex
Ik denk dat ik de koelpasta ook maar eens ga vervangen bij mijn Dell XPS 15, zijn er bepaalde voorkeuren die tot een beter resultaat gaan leiden of voldoet pakweg de Artic Silver 5?

• Transistortje
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-12-2024
Sinds gisteren de Dell XPS 15 (I7, FHD, 512GB) in huis. Op het eerste gezicht is het een geweldige laptop, maar ik heb wel een paar kwaliteitsfoutjes gevonden:

- Er zit een flinke deuk in de rand van de bovenkant van de laptop. Dit vind ik erg slordig.
- Aan de rechterkant van het scherm zit een grotere zwarte rand dan aan de linkerkant, waardoor het lijkt alsof er een rij pixels mist.

Echter vind ik deze niet erg genoeg om de laptop terug te brengen, want verder werkt hij prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Transistortje op 22-09-2016 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Kayz schreef op donderdag 22 september 2016 @ 14:24:
[...]Bedankt voor de info! :)
Nog enkele vragen:
  • Wat is af en toe? (In combinatie met bedraad of draadloos?)
  • [b]Toetsenbord bedraad, muis draadloos. Lijkt niet echt daar in te zitten, meer een USB hub hick-up ofzo. Wellicht de USB drivers voor WD15 nog keer opnieuw installeren[/b]
  • Wat voor setup heb je? (Externe monitors?).
  • [b]1 externe Dell 24 monitor via HDMI/DVI. 1 x UTP, 2x USB (muis / keyboard), 1x audio jack.[/b]
  • Aanschafdatum?
  • [b]Juni 2016[/b]
Hij is niet goedkoop, maar voor werk vind ik het echt ideaal. Scheelt elke keer 6 kabels aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arbarwings
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:24
Gé Brander schreef op donderdag 22 september 2016 @ 14:56:
Sinds herinstallatie van Windows opeens weer heel regelmatig last van CRITICAL_PROCESS_DIED blue screens. Moet maar weer op zoek naar drivers denk ik.
Heb je toevallig Visual Studio 2015 met Xamarin geïnstalleerd? Na de installatie van dat programma had ik elke dag meerde blue screens met Critical_Process_Died. Heb daarna een backup terug gezet van voor de Xamarin installatie en heb nu helemaal geen last meer van blue screens op mijn XPS 15 i7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Pat-Juh schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:07:
[...]

Persoonlijk denk ik dat het in het geval van de XPS13 weinig zal uitmaken, de HD 620 versus de oudere HD 540. In de XPS 13 is de 6560u met de HD540 erg beperkt in het verbruik waardoor de gpu niet volledig benut wordt. Vergeleken met de Surface 4 Pro welke een veel ruimere marge heeft presteert de HD 540 in de Dell erg matig... Ik ben benieuwd in hoevere de HD 620 presteert in de nieuwe Dell, deze zal denk ik niet echt onderdoen voor de 540 die er momenteel in te vinden is.

Zonde is dat ze geen DDR4 hebben toegepast, het blijft DDR3L 1866, DDR4 op 2133mhz heeft wat meer bandbreedte wat voor de gpu beter zou zijn :).
Ik denk dat het wel verschil uit gaat maken. Ik heb de mod toegepast met andere koelpaste + cooling pads wat een duidelijk verschil in temperatuur en benchmark score van firestrike geeft. Alhoewel ik ben er blij mee met de laptop. Gaat snel en doet het goed en ook met spelletjes :)

Mijn idle temperatuur is nu 37 graden met een beetje internetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Daniel. op 23-09-2016 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

ShittyNL schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 13:22:
[...]

Ik denk dat het wel verschil uit gaat maken. Ik heb de mod toegepast met andere koelpaste + cooling pads wat een duidelijk verschil in temperatuur en benchmark score van firestrike geeft. Alhoewel ik ben er blij mee met de laptop. Gaat snel en doet het goed en ook met spelletjes :)

Mijn idle temperatuur is nu 37 graden met een beetje internetten.
Netjes... Kijk ik naar Notebookcheck.net's benchmarks:

HD 540 Firestrike 1920x1080 Graphics score vs de HD 620: 1193 vs 1128.

Een forse verbetering van de HD520 naar de HD 620 (de eerste haalt namelijk 564 bij hen). Nog steeds geen dikke game-bak maar goed ;). Ik vermoed dat de upgrade van de 520 naar de 620 het best merkbaar zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Swooky schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 19:33:
Voor de mensen die het scrollen in chrome vervelend vinden werken, heb ik een oplossing zonder de synaptics drivers te installeren. Die trouwens inferieur is tegen over de Microsoft touchpad driver vanwegen de geweldige gestures, precisie en palm-rejection van de Microsoft driver.

Download de Chrome extention genaamd SmoothScroll. Ga dan naar de instellingen van de extention, zet hem eerst op "Opera" en doe daarna "Pulse algorithm" en "Touchpad support"(deze is het belangrijkst!) aan. Scroll naar beneden en klik op Save en BOEM touchpad scrollen zoals het hoort!
_/-\o_
Scrollen in Chrome! Acceleartion Scale op 2 gezet, om het nog iets meer zoals Edge te laten voelen. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Pat-Juh schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 18:33:
[...]

Netjes... Kijk ik naar Notebookcheck.net's benchmarks:

HD 540 Firestrike 1920x1080 Graphics score vs de HD 620: 1193 vs 1128.

Een forse verbetering van de HD520 naar de HD 620 (de eerste haalt namelijk 564 bij hen). Nog steeds geen dikke game-bak maar goed ;). Ik vermoed dat de upgrade van de 520 naar de 620 het best merkbaar zal zijn.
Na het aanpassen van de pasta en de thermal pads scoort die een goede 1250-1380 score. Dus dat is een vrij groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Arbarwings schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 08:07:
[...]

Heb je toevallig Visual Studio 2015 met Xamarin geïnstalleerd? Na de installatie van dat programma had ik elke dag meerde blue screens met Critical_Process_Died. Heb daarna een backup terug gezet van voor de Xamarin installatie en heb nu helemaal geen last meer van blue screens op mijn XPS 15 i7.
Nee, Visual Studio (nog) niet geïnstalleerd. Wel nu even de NVidia drivers aan het updaten.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 16:32
Ik ben deze week op Ignite 2016 en in de microsoft store verkopen ze ook de xps 13. Voor $1199 (i5 met 256ssd en het qhd scherm)
Is dit een no-brainer qua prijs?

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Punkbuster schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 04:30:
Ik ben deze week op Ignite 2016 en in de microsoft store verkopen ze ook de xps 13. Voor $1199 (i5 met 256ssd en het qhd scherm)
Is dit een no-brainer qua prijs?
Kijk even op Dell en controleer even goed of het de nieuwe versie is die in de store staat of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:18

KhaZ

Alfa Romeo

Dit is in mijn ogen het mooiste model: pricewatch: Dell XPS 15 9550 D8NK4

Mat Full HD scherm, i7, 16GB RAM, 512GB SSD, grootste accu (84Wh).

Is vanaf midden oktober beschikbaar zo te zien.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keep_IT_cool
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-10-2020
Mijn nicht in Spanje was toe aan een nieuwe laptop: mijn eerste keuze was een Asus ux410ua, maar Asus blijft onduidelijk over de introductie en de te leveren toetsenborden in Spanje. Derhalve besloten voor Dell.

Gisteren heeft ze (bij dell.es) de nieuwe XPS13 met KabyLake besteld. (i7/8gb/256/FHD)

Op de website (zowel nl als es) staat een levertermijn van 4-7 (werk-)dagen. Vandaag geeft haar orderstatus een geschatte leverdatum van 17 oct. Da's toch 2 weken later dan beloofd. Juist bij Dell had ik anders verwacht. Geen drama, wel onverwacht en onplezierig.

Nu afwachten en dan een ticket boeken, want 'oompje' mag m behalve betalen ook komen installeren. Krijgt ie wel een kus, een wijntje en goed te eten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

keep_IT_cool schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:26:
Mijn nicht in Spanje was toe aan een nieuwe laptop: mijn eerste keuze was een Asus ux410ua, maar Asus blijft onduidelijk over de introductie en de te leveren toetsenborden in Spanje. Derhalve besloten voor Dell.

Gisteren heeft ze (bij dell.es) de nieuwe XPS13 met KabyLake besteld. (i7/8gb/256/FHD)

Op de website (zowel nl als es) staat een levertermijn van 4-7 (werk-)dagen. Vandaag geeft haar orderstatus een geschatte leverdatum van 17 oct. Da's toch 2 weken later dan beloofd. Juist bij Dell had ik anders verwacht. Geen drama, wel onverwacht en onplezierig.

Nu afwachten en dan een ticket boeken, want 'oompje' mag m behalve betalen ook komen installeren. Krijgt ie wel een kus, een wijntje en goed te eten ;-)
Dat gebeurt steeds bij Dell. Ze hebben het over een productiedatum en leverdatum volgens mij en gebruiken dat geheel naar eigen inzicht. Meestal is de laptop binnen enkele dagen geproduceerd en ook binnen, in jou geval 4-7 dagen, afgeleverd aan de bezorger. Fabriek staat in China en you do the math. Dell wil zoveel mogelijk winst maken dus zo goedkoop mogelijke verzending dus het duurt langer dan je zou willen. Heel jammer dat Dell dit doet inderdaad. Zou ze netjes staan als dit duidelijker gecommuniceerd stond op de site inderdaad.

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
stijnos1991 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 20:16:
[...]

_/-\o_
Scrollen in Chrome! Acceleartion Scale op 2 gezet, om het nog iets meer zoals Edge te laten voelen. Top!
Ik snap niet waar jullie problemen ondervinden met scrollen in Chrome, ik heb geen Smoothscroll geïnstalleerd en ik scroll gewoon Mac-like, om het zo even te zeggen, zonder haperingen.

Zitten er meer mensen op BIOS versie A13 of A14 trouwens? Met het brightness probleem.
En werkt SupportAssist bij jullie ook niet? Als ik dat start zie ik updates klaar staan, maar bij het installeren blijft het eeuwig draaien op 'in de wachtrij'.

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Majesty schreef op donderdag 29 september 2016 @ 12:59:
[...]
Ik snap niet waar jullie problemen ondervinden met scrollen in Chrome, ik heb geen Smoothscroll geïnstalleerd en ik scroll gewoon Mac-like, om het zo even te zeggen, zonder haperingen.
Scrollen gaat bij mij ook redelijk soepel.

Meest irritante vind ik dat de MS Precision Touchpad geen gestures voor Back/Forward in browser heeft. Is de enige oplossing hiervoor de Synaptic Drivers?

[ Voor 4% gewijzigd door Canis Lupus op 29-09-2016 13:53 ]

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 20:25
Hoe enable je de back/forward gestures met de synaptics driver? Heb de driver wel geïnstalleerd maar kan nog niet terug of verder in de browser

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

giganielsie schreef op donderdag 29 september 2016 @ 20:20:
Hoe enable je de back/forward gestures met de synaptics driver? Heb de driver wel geïnstalleerd maar kan nog niet terug of verder in de browser
Dat is letterlijk een instelling in één van de tabjes in Driver.
Ik vond vooral de Palm detection tijdens het typen van Synaptics niet goed, vandaar dat ik naar defailt driver ben teruggegaan, maar de gesture voor back/forward mis ik dus wel erg.

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 20:25
Canis Lupus schreef op donderdag 29 september 2016 @ 21:06:
[...]
Dat is letterlijk een instelling in één van de tabjes in Driver.
Ik vond vooral de Palm detection tijdens het typen van Synaptics niet goed, vandaar dat ik naar defailt driver ben teruggegaan, maar de gesture voor back/forward mis ik dus wel erg.
Hmm.. vreemd. Zag idd op een andere site dat je naar je muis instellingen moet gaan en dan door kan klikken op de instellingen van Synaptics. Daar kom ik wel maar ik krijg een ander menu te zien waar dus niet bij staat of ik de 2 finger flick wil activeren?

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/zyf1c1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

giganielsie schreef op donderdag 29 september 2016 @ 22:21:
[...]

Hmm.. vreemd. Zag idd op een andere site dat je naar je muis instellingen moet gaan en dan door kan klikken op de instellingen van Synaptics. Daar kom ik wel maar ik krijg een ander menu te zien waar dus niet bij staat of ik de 2 finger flick wil activeren?

[afbeelding]
Het staat of bij Scroll, of bij Gestures. Let op, bij sommige tabs verschijnt er daaronder nog een tweede niveau met tabs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebij de XPS met i5 en fulltime HD scherm puur omdat deze optie langer mee gaat op 1 accu en kan je zeggen is zeer aan te raden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Hebben meerdere mensen er last van?

Als ik game heb ik last van drops ondanks dat de cpu en graphic card niet maximaal belast zijn. Hou draait op clock 700 en cpu op 1.8ghz en bij black ops 2 en andere spellen last van drops. Spel draait alsnog tussen 45 en 60 fps maar het is echt nergens voor nodig. Temperatuur is max 65-70 graden. Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swooky
ShittyNL schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 21:15:
Hebben meerdere mensen er last van?

Als ik game heb ik last van drops ondanks dat de cpu en graphic card niet maximaal belast zijn. Hou draait op clock 700 en cpu op 1.8ghz en bij black ops 2 en andere spellen last van drops. Spel draait alsnog tussen 45 en 60 fps maar het is echt nergens voor nodig. Temperatuur is max 65-70 graden. Weet iemand een oplossing?
Ik ga er van uit dat je een XPS 15 hebt.

Als je gamed moet je hem aan de lader hangen en op High Performance mode zetten in de Power Options. Anders gaat ie throttelen en de fps cappen om minder stroom te verbruiken. Als je dat altijd al doet zou ik proberen om je Dell drivers en de Nvidia Geforce drivers te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Swooky schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 00:06:
[...]

Ik ga er van uit dat je een XPS 15 hebt.

Als je gamed moet je hem aan de lader hangen en op High Performance mode zetten in de Power Options. Anders gaat ie throttelen en de fps cappen om minder stroom te verbruiken. Als je dat altijd al doet zou ik proberen om je Dell drivers en de Nvidia Geforce drivers te updaten.
Niet echt handig het is de xps 13. Hiervoor heb ik een xps l702 gehad met optimus 550m zat erin. Nu gaat het om de intel hd540. Het spel draait makkelijk maar af en toe dropjes. Ik ga c state en jeetje uitzetten en kijken wat het dan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swooky
ShittyNL schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 09:51:
[...]

Niet echt handig het is de xps 13. Hiervoor heb ik een xps l702 gehad met optimus 550m zat erin. Nu gaat het om de intel hd540. Het spel draait makkelijk maar af en toe dropjes. Ik ga c state en jeetje uitzetten en kijken wat het dan doet.
De tips die ik noemde gelden eigelijk voor elke laptop. :+ (Behalve dan de Nvidia drivers :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ná de laatste Windows 10 update wil mijn XPS15 (9550) niet meer afsluiten. Hebben meer mensen hier last van? Ik heb de energie instellingen al aangepast maar dat werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rcire
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-01 09:03
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 09:42:
Ná de laatste Windows 10 update wil mijn XPS15 (9550) niet meer afsluiten. Hebben meer mensen hier last van? Ik heb de energie instellingen al aangepast maar dat werkt niet.
Ik heb hier geen last van. Mijn XPS15 sluit gewoon af.

Ik had voorheen nogal problemen met mijn touchpad. Deze werkte wel maar de bewegingen waren nooit vloeiend maar schokkerig. Ik heb nu de synaptics driver gedraaid en met de reboot werden de windows update ook gelijk uitgevoerd. Nu werkt mijn touchpad echt super. Zeer vloeiend en de XPS gaat nu ook weer in slaapstand. Dit werkte eerst ook niet meer met touchpad aan.
Maar ik denk dat deze fix niet door de synaptics driver is want deze is niet geladen. Had de installatie stappen niet goed gedaan, gewoon de install gedraaid, maar de hardware wordt niet herkend dan. Nu lijkt het dat de windows update mijn touchpad problemen heeft opgelost (ook al weet ik het niet zeker doordat deze gelijk na elkaar zijn gekomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Rcire schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 10:03:
[...]

Ik heb hier geen last van. Mijn XPS15 sluit gewoon af.

Ik had voorheen nogal problemen met mijn touchpad. Deze werkte wel maar de bewegingen waren nooit vloeiend maar schokkerig. Ik heb nu de synaptics driver gedraaid en met de reboot werden de windows update ook gelijk uitgevoerd. Nu werkt mijn touchpad echt super. Zeer vloeiend en de XPS gaat nu ook weer in slaapstand. Dit werkte eerst ook niet meer met touchpad aan.
Maar ik denk dat deze fix niet door de synaptics driver is want deze is niet geladen. Had de installatie stappen niet goed gedaan, gewoon de install gedraaid, maar de hardware wordt niet herkend dan. Nu lijkt het dat de windows update mijn touchpad problemen heeft opgelost (ook al weet ik het niet zeker doordat deze gelijk na elkaar zijn gekomen).
Ik had BIJNA hetzelfde. Ik merkte juist na de Windows update dat mijn touchpad weer kudt reageerde. Inderdaad, ik moest de Synaptics driver weer opnieuw installeren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04:05
Iemand nog een idee of de studentenkorting nog verkrijgbaar is?

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swooky
Wietsee. schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:46:
Iemand nog een idee of de studentenkorting nog verkrijgbaar is?
Om studenten korting te krijgen moet je contact opnemen met de Dell Live Chat en dan vragen om VIP korting. Ze vragen dan om een foto van je schoolpasje en dan krijg je je kortings code. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weswyp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:39
Weet iemand of je toevallig ook korting krijgt als leerkracht? Apple heeft dit bijvoorbeeld wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squidie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 10:41
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 09:42:
Hier hetzelfde probleem, xps13. Zowel bij het afsluiten als in slaapstand zetten wil niet lukken, laptop start automatisch weer op.
Pagina: 1 ... 18 ... 35 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen en discussie omtrent de XPS 13 en 15, uitdrukkelijk niet voor statusupdates en leveringen over bestellingen. Dit kun je kwijt in Dell levertijden topic.