Hallo allemaal,
Drie á vier jaar geleden heb ik mijn huidige pc in elkaar geknutseld.
Het systeem draait nog steeds enorm fijn maar de jeugdigheid is er uit zeg maar.
Met de release van w10 heb ik besloten om over te gaan op dit besturingssysteem,
ik draai nu windows 7 maar die kan ik om bepaalde redenen niet upgraden........
Mijn huidige systeem:
Hiervan worden de genoemde onderdelen vervangen.
Dat even terzijde, als ik een nieuw OS ga installeren wil ik ook wel graag een SSD om de opstarttijd te verlagen. Dit wordt een klein ssd'tje voor puur en alleen het os. Is het mogelijk om uitsluitend je os op een SSD te zetten en dat je documenten en program files op de HDD staan?
Of moet je dat gewoon handmatig doen?
Het upgraden van een OS zal sowieso gepaard gaan met een re-install om verzamelde rommel weg te werken. Een re-install vind ik prima maar daar gaat wel wat tijd in zitten. Omdat ik mijn computer veel gebruik doe ik dat liever niet al te vaak. Dan nu de hoofdvraag van dit topic, als ik eerst mijn OS upgrade en een SSD installeer. Kan ik dan mijn MOBO, CPU en RAM vervangen zonder een re-install? Of is het beter om in 1 keer te upgraden?
De volgende onderdelen heb ik geselecteerd voor mijn upgrade:
Een antwoord op mijn vragen zou ik enorm waarderen. Op- en aanmerkingen op mijn upgrade zijn ook van harte welkom.
-Cranzai
Drie á vier jaar geleden heb ik mijn huidige pc in elkaar geknutseld.
Het systeem draait nog steeds enorm fijn maar de jeugdigheid is er uit zeg maar.
Met de release van w10 heb ik besloten om over te gaan op dit besturingssysteem,
ik draai nu windows 7 maar die kan ik om bepaalde redenen niet upgraden........
Mijn huidige systeem:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD FX-6100 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Asus M5A97 | € 99,99 | € 99,99 |
1 | Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 Vapor-X | € 297,62 | € 297,62 |
1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 67,95 | € 67,95 |
1 | Sharkoon T9 Value White edition | € 0,- | € 0,- |
1 | Asus VE228H Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Logitech LS21 | € 0,- | € 0,- |
1 | Nesteq NFS-2208D | € 0,- | € 0,- |
1 | Rapoo Advanced Wireless Mouse & Keyboard Combo 8900P | € 61,24 | € 61,24 |
1 | Kingston KHX1600C9D3K2/8GX | € 0,- | € 0,- |
1 | Asus DRW-24B3ST Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | OCZ ModXStream Pro 600W | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 526,80 |
Hiervan worden de genoemde onderdelen vervangen.
Dat even terzijde, als ik een nieuw OS ga installeren wil ik ook wel graag een SSD om de opstarttijd te verlagen. Dit wordt een klein ssd'tje voor puur en alleen het os. Is het mogelijk om uitsluitend je os op een SSD te zetten en dat je documenten en program files op de HDD staan?
Of moet je dat gewoon handmatig doen?
Het upgraden van een OS zal sowieso gepaard gaan met een re-install om verzamelde rommel weg te werken. Een re-install vind ik prima maar daar gaat wel wat tijd in zitten. Omdat ik mijn computer veel gebruik doe ik dat liever niet al te vaak. Dan nu de hoofdvraag van dit topic, als ik eerst mijn OS upgrade en een SSD installeer. Kan ik dan mijn MOBO, CPU en RAM vervangen zonder een re-install? Of is het beter om in 1 keer te upgraden?
De volgende onderdelen heb ik geselecteerd voor mijn upgrade:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 176,50 | € 176,50 |
1 | MSI B85-G41 PC Mate | € 70,- | € 70,- |
1 | Microsoft Windows 10 Home NL 32/64bit, USB | € 111,95 | € 111,95 |
1 | Crucial BX100 120GB | € 61,95 | € 61,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 420,40 |
Een antwoord op mijn vragen zou ik enorm waarderen. Op- en aanmerkingen op mijn upgrade zijn ook van harte welkom.
-Cranzai