Nieuw computer, zelfde windows 8 licentie, al ingebruik?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:31
Hallo,

Ik was er al een beetje bang voor, maar bij windows 7 was dat nooit een probleem.

Ik had een windows 8 licentie (oem) gekocht zodat ik maar van dat moeilijke illegale activatie gedoe af zou zijn. Ik had een AMD systeem en voor mijn doeleinden was dat niet genoeg. Nu heb ik een intel en wil ik weer de zelfde key gebruiken van Windows 8.1.

Nu geeft die na een paar dagen echter aan dat me key al in gebruik wordt genomen, al ligt het systeem in onderdelen ergens naast me bureau.

Nu is dat een prima beveiliging, maar voor hetzelfde geld is het systeem gejat, onweer schade of wat voor normale reden dan ook niet meer te herstellen en heb ik een nieuwe computer gekocht.

Hoe krijg ik die licentie, die dus legaal is aangekocht, toch weer werkend op mijn nieuwe pc?

De SSD waar de vorige installatie op stond is nog intact, mocht dat nodig zijn dan kan ik het oude systeem weer opstarten om wellicht de licentie vrij te geven, als dat nodig mocht zijn.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:11
Microsoft bellen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eparox
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-06 13:33
Ik heb hetzelfde gehad toen ik van moederbord wisselde. Je moet inderdaad even microsoft bellen (nummer staat bij de activatie iirc) en dan moet je even wat nummers intoetsen via de telefoon, dan wordt hij gekoppeld aan je nieuwe moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
Gewoon activatie via de telefoon dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

BLACKfm schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 14:52:
Gewoon activatie via de telefoon dus?
Dat is een telefonische activatie via een computer, bij de vraag op hoeveel pc's de licentie in gebruik is zeg je één (1). Normaal gesproken wordt dat geaccepteerd en kun je je OEM licentie overzetten naar je nieuwe hardware.

Edit: en de reactie hier direct onder naast je neerleggen en verder negeren, MS is zeker de beroerdste niet en ik heb (zonder overdrijven), al zeker zo'n 50 keer een OEM licentie geheractiveerd op een ander systeem via de telefonische activatie. Een enkele keer heb ik het via een medewerker moeten doen en ook dan is de reden (defect moederbord of HDD), voldoende geweest om opnieuw te kunnen activeren.

[ Voor 36% gewijzigd door hardware-lover op 12-07-2014 15:11 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:03
...Ik had een AMD ... Nu heb ik een intel... De SSD waar de vorige installatie op stond...
Dat betekent dus dat de cpu het moederbord en de harde schijf zijn veranderd.
Success met je OEM licentie overzetten. OEM zit vast aan de hardware. Als je nu één onderdeel veranderd is er misschien iets voor te zeggen, maar nu is alles anders.
Grote kans dat je een nieuwe licentie moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:53

D4NG3R

kiwi

:)

jeroen3 schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 15:02:
[...]

Dat betekent dus dat de cpu het moederbord en de harde schijf zijn veranderd.
Success met je OEM licentie overzetten. OEM zit vast aan de hardware. Als je nu één onderdeel veranderd is er misschien iets voor te zeggen, maar nu is alles anders.
Grote kans dat je een nieuwe licentie moet kopen.
Nog nooit telefonisch geactiveerd? :Y)

Gewoon bellen en tijdens de activatie aangeven dat je slechts 1 systeem gebruikt met die code.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
De 'lastige' illegale activatie die ik eerder gebruikte maakte ook gebruik van de telefoon. Dat werkte op zich prima, maar als je er niet vroeg genoeg bij bent heb je pech.

Ik ga het gewoon proberen en laat het nog wel even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Voor Windows 8 OEM zijn de licentie-voorwaarden aangepast, veel gebruikers weten dat blijkbaar nog niet.

Een kleine samenvatting uit de gewijzigde OEM voorwaarden.

" Hoe kan ik de software gebruiken? Wij verkopen onze software of uw exemplaar ervan niet. Wij verlenen er uitsluitend licenties voor. Op grond van onze licentie verlenen wij u het recht om dat ene exemplaar te installeren en te gebruiken op één computer (de gelicentieerde computer) als het besturingssysteem op een computer die u voor persoonlijk gebruik maakt, of als een extra besturingssysteem dat wordt uitgevoerd op een locale virtuele machine of een aparte partitie, conform de beperkingen die zijn uiteengezet onder “Zijn er dingen die ik niet mag doen met de software?”. De licentie is voor gebruik door één persoon tegelijk, en alleen als u voldoet aan alle voorwaarden van deze overeenkomst. De software wordt niet in licentie gegeven om te worden gebruikt als serversoftware of voor commerciële hosting — u mag de software dus niet beschikbaar stellen voor gelijktijdig gebruik door meerdere gebruikers op een netwerk. Zie de Aanvullende Voorwaarden voor meer informatie over situaties met meerdere gebruikers en virtualisatie.

Mag ik een reservekopie maken? Ja, u mag een enkel exemplaar van de software maken als reservekopie, en die reservekopie gebruiken zoals hieronder wordt beschreven.

Kan ik de software overzetten naar een andere computer of gebruiker? U mag de software overzetten naar een andere computer die uw eigendom is. U mag de software ook (samen met de licentie) overzetten naar een computer die eigendom is van iemand anders indien a) u de eerste gelicentieerde gebruiker bent van de software en b) de nieuwe gebruiker instemt met de voorwaarden van deze overeenkomst. Om de software over te zetten, dient u de originele gegevensdrager, het certificaat van echtheid, de productcode en het aankoopbewijs rechtstreeks over te dragen aan de andere persoon, zonder zelf kopieën van de software te bewaren. Voor het overzetten van de software mag u gebruikmaken van de gegevensdrager waarop de software is geleverd of de back-upkopie die u met onze toestemming mag maken. Op het moment dat u de software overzet naar een nieuwe computer, dient u de software van de oorspronkelijke computer te verwijderen. U mag de software niet overzetten met het doel om licenties te delen op meerdere computers. De Get Genuine Windows-software, Pro Pack of Media Center Pack-software mag uitsluitend worden overgezet in combinatie met de gelicentieerde computer. "

http://personaluselicense.windows.com/nl/default.aspx

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
Zojuist maar geactiveerd, het willekeurige scherm dat je moet activeren, wat om bepaalde redenen altijd komt op een moment dat je er niet op zit te wachten, werd me een beetje irritant.

Zoals gezegd was het inderdaad zo simpel als even de telefonische activatie te doorlopen.

Pagina: 1