Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik ben op zoek naar de best practice manier om het volgende uit te voeren:

Mijn houdige Win7 (Home) pc wil ik compleet vernieuwen (nieuw Mobo, ram, koeling). De huidige setup van hdd's wil ik behouden. Ook graag de windows installatie. Ik zou alles opnieuw kunnen installeren ;) maar dit hou ik voorlopig nog als laatste optie.

Wat ik dacht te doen: (backup maken) *eventuele update naar Win8* + installeren drivers van nieuwe hardware -->Dit alles in de nieuwe pc te plaatsen en op te starten.

Het lijkt me te simpel en ik vermoed dat ik overduidelijke zaken over het hoofd zie.

Disk setup:
SSD: Win7/program files/office
Disk2:Steam game data/random stuff

Nieuwe hardware:
Asus Sabertooth Z97 mark S
I7 4790K
16gb HyperX
Corsair 860AX
Oude hardware:
i7 920
Acer moederbord (uit Acer Predator g7710)
Samsung ram

Hoe zouden jullie het aanpakken? Of toch maar de zure appel doorbijten en full re-install? (van OS disk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:29

D4NG3R

kiwi

:)

Zure appel? Ik zou bij zo'n wijziging sowieso al een herinstallatie doen. Nieuwe hardware, verse installatie, heerlijk tempo er weer in. Je 2e disk kan je in principe gewoon intact laten, Steam pakt ze gewoon weer op als je de directory aangeeft.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05-2024
Windows 7 kent de mogelijkheid om een volledige backup te maken van je OS incl. bestanden. Ik heb even geen Windows in de buurt om je te vertellen hoe het moet maar hier is een tutorial te vinden:
https://www.raymond.cc/bl...l-backup-and-restoration/

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 22:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat voor licentie is je Windows 7 installatie nu? Ik zie aan je oude hardware dat het een OEM is, dus die mag je niet eens naar nieuwe hardware overzetten. Je hoort netjes een nieuwe licentie aan te schaffen zoals omschreven in de voorwaarden. En bij de aanschaf van een nieuwe licentie zit over 't algemeen ook een nieuwe installatie bij, dat is het makkelijkste om de code te gebruiken.

Hoewel Windows wat ruimer is als je hardware verandert, kan het alsnog enorm op z'n bek gaan. Heractiveren moet je hoe dan ook en gezien je oorspronkelijke licentie is de kans redelijk aanwezig dat de online activatie zal falen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hero of Time schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 22:49:
Wat voor licentie is je Windows 7 installatie nu?
Die hardware is tweedehands, heb destijds een licentie gekocht hoor :) OEM is inderdaad hardware gebonden. Ik ben alvast begonnen met het downloaden van de bestanden vanaf http://www.microsoft.com/en-us/software-recovery . Een herinstallatie lijkt toch de juiste weg te zijn :) maar ik wacht nog even de reacties af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldSchoolPhoto
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:26
Niet klooien, herinstalleren. Van die paar uw extra werk heb je weer jaren plezier....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:54

Quad

Doof

Backup maken van je data op de SSD en een herinstallatie uitvoeren, veel prettiger en net zo makkelijk.

Eventueel zoek je een geslipstreamde Windows 7 ISO op het internet waar de meest recente updates in mee verwerkt zijn. Scheelt ook weer 2 uur.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:28
Quad schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 07:25:
Backup maken van je data op de SSD en een herinstallatie uitvoeren, veel prettiger en net zo makkelijk.

Eventueel zoek je een geslipstreamde Windows 7 ISO op het internet waar de meest recente updates in mee verwerkt zijn. Scheelt ook weer 2 uur.
Ohhh doe dat nou niet. Je weet niet wat er allemaal nog meer naast die updates in zit. Het is alsof je een nieuw huis koopt en aan een random iemand in de buurt je sleutels weggeeft...

OS iso's download je gewoon bij microsoft/technet/msdn whatever. Als het maar van MS komt. Je kan ook nog de checksums gaan vergelijken als je het ergens anders dan van MS download maar that's it.

[ Voor 15% gewijzigd door Craven op 15-05-2015 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een complete reïnstall doen dan. Het weer dit weekend is toch al niet schitterend. Iedereen bedankt voor de replies :). Prettig weekend alvast!
Pagina: 1