Windows op nieuwe computer installeren

Pagina: 1
Acties:

• britewire
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-01 14:39
Ik heb een nieuwe computer samengesteld en nu heb ik windows 7 op mijn oude pc geinstalleerd. Deze pc gaan met pensioen endus wil ik windows 7 gebruiken voor de nieuwe pc.

Is het mogelijk om deze op de nieuwe pc te zetten of moet ik opnieuw windows 7 kopen?

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Officieel moet je opnieuw kopen. Maar je kunt hem wel overzetten op de nieuwe pc, mits je je key nog hebt.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• britewire
MOOI!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 21:51

Eagle Creek

Breathing security

Je mag hem overzetten, als je hem van de oude pc verwijderd.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• britewire
Minder geld naar Dhr Gates

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
HAHAH JAH :') , want je hebt hem natuurlijk niet gewoon gekocht om op je pc's te installeren? En wie is Gates? :?

[ Voor 10% gewijzigd door warhamstr op 15-08-2013 13:01 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je bent wel erg karig met je informatie. Zo zeg je niet welke versie van Windows 7 en welke uitvoering van licentie dit is (OEM, retail?).

In het vervolg verwachten we meer inzet. Je bent echt niet de eerste en enige die deze vraag stelt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
warhamstr schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:57:
Officieel moet je opnieuw kopen. Maar je kunt hem wel overzetten op de nieuwe pc, mits je je key nog hebt.
Eagle Creek schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:58:
Je mag hem overzetten, als je hem van de oude pc verwijderd.
Nogal tegenstrijdig en beide niet geheel juist.

Of je de Windows versie mee kan nemen of niet is afhankelijk van je licentie. Voor thuisgebruikers heb je in princiepe 2 soorten(VLK ga ik hier niet bespreken). OEM en Retail.

OEM mag je op slechts 1 computer gebruiken en mag je niet meenemen naar een ander systeem

Retail mag je op slechts 1 computer gebruiken maar mag wel meegenomen worden naar een ander systeem. Voorwaarde is wel dat je de oude installatie verwijderd.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• britewire
Heb net contact gehad met de microsoft helpdesk. En die zeggen dat als het in de winkel gekocht is, het ten alle tijde retail is en opnieuw geinstalleerd mag worden op een nieuwe pc.

[ Voor 15% gewijzigd door britewire op 15-08-2013 13:11 ]

• ChojinZ
britewire schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:11:
Heb net contact gehad met de microsoft helpdesk. En die zeggen dat als het in de winkel gekocht is, het ten alle tijde retail is en opnieuw geinstalleerd mag worden op een nieuwe pc.
Dat is wel een aparte uitspraak want er zijn legio winkels die gewoon de OEM versie verkopen.

Je zou eens moeten kijken op internet hoe je kan achterhalen of je een OEM of Retail versie hebt. Ook zijn er tooltjes die kunnen uitlezen of jij een retail of OEM hebt.

Daarnaast zegt de prijs die jij er voor betaalt hebt vaak ook wat.
Heb je minder dan 100 euro betaald voor je Windows 7 Home Premium: Grote kans dat het een OEM versie is.
Heb je 150 euro of meer betaald: Grote kans dat het om een Retail gaat.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:35

TheVMaster

Moderator WOS
warhamstr schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:01:
HAHAH JAH :') , want je hebt hem natuurlijk niet gewoon gekocht om op je pc's te installeren? En wie is Gates? :?
Wie is Gates? :? Wilde je nu serieus beweren dat je niet weet wie Bill Gates is? Je zit hier wel in het Windows Clients forum he...daar verwachten we toch zeker wel dat je weet wie Bill is :)
ChojinZ schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:06:
[...]

Dat is wel een aparte uitspraak want er zijn legio winkels die gewoon de OEM versie verkopen.

Je zou eens moeten kijken op internet hoe je kan achterhalen of je een OEM of Retail versie hebt. Ook zijn er tooltjes die kunnen uitlezen of jij een retail of OEM hebt.

Daarnaast zegt de prijs die jij er voor betaalt hebt vaak ook wat.
Heb je minder dan 100 euro betaald voor je Windows 7 Home Premium: Grote kans dat het een OEM versie is.
Heb je 150 euro of meer betaald: Grote kans dat het om een Retail gaat.
Hmm...ik weet niet of die prijzen zo hard zijn. Maar inderdaad een OEM kun je (ook al zegt de Microsoft helpdesk van wel) officieel niet installeren op een nieuwe pc. Mogelijk loop je bij het activeren van Windows tegen een probleem aan. Neem dan weer even contact op met Microsoft.

[ Voor 46% gewijzigd door TheVMaster op 15-08-2013 15:06 ]

• ChojinZ
TheVMaster schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:04:
[...]

Wie is Gates? :? Wilde je nu serieus beweren dat je niet weet wie Bill Gates is? Je zit hier wel in het Windows Clients forum he...daar verwachten we toch zeker wel dat je weet wie Bill is :)

[...]

Hmm...ik weet niet of die prijzen zo hard zijn. Maar inderdaad een OEM kun je (ook al zegt de Microsoft helpdesk van wel) officieel niet installeren op een nieuwe pc. Mogelijk loop je bij het activeren van Windows tegen een probleem aan. Neem dan weer even contact op met Microsoft.
Klopt, die prijzen kunnen idd varieren. Maar over het algemeen is het wel een redelijke indicatie. En als er minder dan 100 euro betaald is voor een Retail versie, dan wil ik graag het adres van de winkel! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 22:38
Er zijn inderdaad legio winkels die OEM verkopen. Maar het mag alleen niet, ze zijn qua Microsoft licenties gewoon illigaal bezig dus daarom kan Microsoft zo hard stellen dat als het uit een winkel komt dat het dan een Retail versie is.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 21:51

Eagle Creek

Breathing security

ChojinZ schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:03:Nogal tegenstrijdig en beide niet geheel juist.
Tegenstrijdig niet, eerder dubbel. Overzetten impliceert al het verwijderen van het ene systeem en plaatsen op het ander. Echter kan ik me voorstellen dat de TS denkt dat een kopie ook onder overzetten valt.

Wat OEM en retail betreft heb je gelijk maar zo complex wilde ik het nog niet maken :-).

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Pagina: 1