Speelt lekker weg man. Wel para van de SP
MP nog niet geprobeerd.
Zo te horen kan Doom MP nog wat leren van Unreal Tournament 4, die hebben wel door hoe het moet en bewijzen dat het zeker anno 2016 nog prima te doen is om een fast-paced MP te maken met wapens die degelijk aanvoelen
i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
Inderdaad speelde er vroeger zo doorheen maar heb nou al hart kloppingen bij het filmpje paar posts hiervoor.Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 07:17:
Ben benieuwd of ik het nog in me heb!
Vroeger was ik redelijk goed met Quake, Unreal Tournament enz. snelle actie, geen probleem....maar dat is inmiddels 20 jaar geleden!!
Straks maar eens kijken, nu aan het installeren.
Verwijderd
Overclock blijkt de boosdoenerVerwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 09:07:
Op ultra settings crashed het spel na 20 minuten bij mij.
i7 6700k
Gtx 970
16GB ram
CPU temps lijken toch normaal te blijven.
Misschien te weinig vram???
Ik denk als je 970 standaard laat lopen
Dat hij wel lekker draait op 1080p
Dat hij wel lekker draait op 1080p
Verwijderd
Ja ik draai hem nu met alles Ultra op 1080p.
Ziet er goed uit, draait ook lekker.
Blijft boven de 60fps.
Ziet er goed uit, draait ook lekker.
Blijft boven de 60fps.
Top toch , misschien een wat lichtere overklock,met de nano gebruik ik alleen de power limiter en een goede airflow scheelt al
Een stuk.
Een stuk.
Verwijderd
Lichte overclock werkt ook niet, krijg ik BSOD als ik ga gamen.
Bij andere games geen last van overigens.
Maar heb eigenlijk ook geen overclock nodig, systeem is snel zat.
Bij andere games geen last van overigens.
Maar heb eigenlijk ook geen overclock nodig, systeem is snel zat.
Ik heb gisteren de mp ook even gespeeld maar het is toch heel anders dan een hedendaagse militaire shooter.
Ja, je hebt perks, loadouts, wapens en dergelijke die je kan vrijspelen maar het is dus niet zo dat je lucht scorestreaks ofzo kan verdienen. Ook zijn de demons, shields, megahealth en quad damage pick ups, dus als je goed kan timen of je hebt de juiste perk kan je ze altijd pakken. Demons zijn sterk maar ze hebben allemaal hun zwakke plek.
Persoonlijk vind ik het best wel het oude Doomgevoel hebben.
En de sp op Nightmare, alle duivels in de hel dat is best pittig. Twee keer een vuurbal van een imp = dood.
Ja, je hebt perks, loadouts, wapens en dergelijke die je kan vrijspelen maar het is dus niet zo dat je lucht scorestreaks ofzo kan verdienen. Ook zijn de demons, shields, megahealth en quad damage pick ups, dus als je goed kan timen of je hebt de juiste perk kan je ze altijd pakken. Demons zijn sterk maar ze hebben allemaal hun zwakke plek.
Persoonlijk vind ik het best wel het oude Doomgevoel hebben.
En de sp op Nightmare, alle duivels in de hel dat is best pittig. Twee keer een vuurbal van een imp = dood.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Heb de multiplayer nog maar even geprobeerd, maar vind die inderdaad een stuk trager aanvoelen dan de single player (had de beta niet eerder gespeeld).
Heeft denk ik ook met de wapens te maken. Die vind ik inderdaad ook zwak aanvoelen, zoals iemand hierboven al eerder opmerkte. Misschien heeft het er ook mee te maken dat ik meer had gehoop op een soort Q3A.
De singleplayer blijft vet
Voor mij neigt de actie eerder naar Doom 1 en 2, dan Doom 3.
Overigens schiet mijn PS4 ook in stofzuigermode. Hoop dat dat bij koeler weer wat minder wordt.
Heeft denk ik ook met de wapens te maken. Die vind ik inderdaad ook zwak aanvoelen, zoals iemand hierboven al eerder opmerkte. Misschien heeft het er ook mee te maken dat ik meer had gehoop op een soort Q3A.
De singleplayer blijft vet
Overigens schiet mijn PS4 ook in stofzuigermode. Hoop dat dat bij koeler weer wat minder wordt.
Jammer dat coop campaign ontbreekt.
Hopelijk komt hier snel een mod voor uit, wat denken jullie?
Wat vinden jullie van Snapmap?
Zijn er al mensen die een eigen gemaakte map in coop gespeeld hebben?
Hopelijk komt hier snel een mod voor uit, wat denken jullie?
Wat vinden jullie van Snapmap?
Zijn er al mensen die een eigen gemaakte map in coop gespeeld hebben?
Dan is je OC toch niet zo stabiel als je hoopte
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Verwijderd
Geen idee. Het was een vrij lichte overclock.Verderf schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 13:06:
[...]
Dan is je OC toch niet zo stabiel als je hoopte
Had er nooit problemen mee.
Denk dat het ook wel aan het spel ligt. Er zijn meer mensen met problemen.
Zal er ongetwijfeld iets mee te maken hebben dat deze engine OpenGL is en niet directXVerwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 13:14:
[...]
Geen idee. Het was een vrij lichte overclock.
Had er nooit problemen mee.
Denk dat het ook wel aan het spel ligt. Er zijn meer mensen met problemen.
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Er is overigens een nieuwe NVidia driver uitgebracht special voor Doom.
http://nl.hardware.info/n...me-ready-driver-voor-doom
http://nl.hardware.info/n...me-ready-driver-voor-doom
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Tijdens het remappen van keybinding heb ik waarschijnlijk per ongeluk de key voor de Codex gewist. Nu staat er elke keer press none to view wanneer ik iets nieuws oppak. In het menu kan ik nergens een key toewijzen aan Codex. Iemand anders dit probleem ook?
Even naar defaults resetten bij je keymapping. Ik had het gisteren inderdaad ook.Morti schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 13:57:
Tijdens het remappen van keybinding heb ik waarschijnlijk per ongeluk de key voor de Codex gewist. Nu staat er elke keer press none to view wanneer ik iets nieuws oppak. In het menu kan ik nergens een key toewijzen aan Codex. Iemand anders dit probleem ook?
Gravity is a habit that is hard to shake off.
Moet zeggen dat ie nog vrij lekker draait op mijn toch wel oude pc.
i7 920@3.8ghz
8GB ram
Radeon HD7870XT 2GB
Ik draai hem nu op 1920x1200 op high settings.
i7 920@3.8ghz
8GB ram
Radeon HD7870XT 2GB
Ik draai hem nu op 1920x1200 op high settings.
"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."
Wie speelt de PC versie hier ook met controller ?
Ik kan namelijk prima mee met de XO Elite controller.
Doom bied gelukkig instellingen zodat je met een goede controller ook mee kan.
Het XO Elite programmatje op PC zorgt er ook voor dat je alles wat sneller kan zetten.
Het XO Elite programmatje op PC zorgt er ook voor dat je alles wat sneller kan zetten.
*gniffel*
Eerste easter egg alweer gevonden... stukje van het oude Doom. Je moet eerst ergens een hendel overhalen en dan kun een stukje terug naar beneden een deur openen...

Eerste easter egg dat ik vond dus
Eerste easter egg alweer gevonden... stukje van het oude Doom. Je moet eerst ergens een hendel overhalen en dan kun een stukje terug naar beneden een deur openen...

Eerste easter egg dat ik vond dus
[ Voor 23% gewijzigd door Wildfire op 14-05-2016 01:17 ]
Als total biscuit de single player als het zelfde niveau zet als wolfenstein the new order ....
Pro tip: op g2a kan je het kopen voor 28 euro ... leuk bedrag als je het vergelijkt met de steam prijs.
In ieder geval ga ik vanavond wat lekker knallen
Pro tip: op g2a kan je het kopen voor 28 euro ... leuk bedrag als je het vergelijkt met de steam prijs.
In ieder geval ga ik vanavond wat lekker knallen
Verwijderd
Da's eigenlijk de 2e. Level daarvoor had ook al een oldskool verborgen ruimteWildfire schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 17:47:
*gniffel*
Eerste easter egg alweer gevonden... stukje van het oude Doom.
Muis voordeel debunked.jori040 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 16:44:
Wie speelt de PC versie hier ook met controller ?
Correctie: eerste easter egg dat ik vondVerwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 18:03:
[...]
Da's eigenlijk de 2e. Level daarvoor had ook al een oldskool verborgen ruimte
Tot nu toe vind ik het iig al een erg fijne game. Morgen maar eens verder gamen
---
Het leuke van mijn systeem (i7-6700K, 32GB RAM, GeForce GTX 980Ti, 27 inch 1920x1080) is dat ik deze game gewoon grafisch alles op ultra kan spelen
---
Hmmm.... Ik lees berichten van framerates over de 100 op ultra, ik lijk capped op 60 te zitten.
Edit: meteen nadat ik op versturen klikte wist ik waarom, ik heb adaptive sync aanstaan
[ Voor 49% gewijzigd door Wildfire op 13-05-2016 18:28 ]
Heb iets van 10 minuten gespeelt.
Ziet er erg goed uit en loopt heerlijk. FOV en 21:9 support is goed gedaan, gelukkig maar. Enige wat ik wel jammer vind is dat sprinten te snel gaat en langzaam te lopen te langzaam is. Ik vind het bij een shooter altijd wel leuk om lekker rustig door levels te gaan om van de omgeving te genieten. Met sprinten gaat het alleen veel te snel om dat te doen, maar normaal open is weer wat langzaam.
Ziet er erg goed uit en loopt heerlijk. FOV en 21:9 support is goed gedaan, gelukkig maar. Enige wat ik wel jammer vind is dat sprinten te snel gaat en langzaam te lopen te langzaam is. Ik vind het bij een shooter altijd wel leuk om lekker rustig door levels te gaan om van de omgeving te genieten. Met sprinten gaat het alleen veel te snel om dat te doen, maar normaal open is weer wat langzaam.
Iemand ook last van steeds trager draaiende game?
Ik run de game op een 950, en heb Vertical Sync van Adaptive naar UIT gezet en wat draait de game dan toch ONGELOFELIJK lekker!!
Inmiddels in E1M2, maar naar mate ik verder (langer) speel, gaat mijn FPS achteruit...
Heb de laatste drivers natuurlijk draaien.
Maar hoop dat mensen dit probleem kennen en hier al een fix voor is.
Ik run de game op een 950, en heb Vertical Sync van Adaptive naar UIT gezet en wat draait de game dan toch ONGELOFELIJK lekker!!
Inmiddels in E1M2, maar naar mate ik verder (langer) speel, gaat mijn FPS achteruit...
Heb de laatste drivers natuurlijk draaien.
Maar hoop dat mensen dit probleem kennen en hier al een fix voor is.
- Creating more joy for people who interact with our digital world
hier op PS4 loopt echt lekker
maar wel af en toen gezien dat 0.5sec vertraging zit op textures op gas flessen of kisten die er staan
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
Iemand ook het probleem met laden 'laden latest checkpoint' moet dan op de rechter-muistoets klikken maar er gebeurd niks. Na een aantal keer alt+tab kan ik pas weer resumen. Vreemd probleem zoiets ben ik nog nooit eerder tegen gekomen in een game.
Kan je de hud verzetten naar de buitenste kant van het scherm, in 21:9? Veel games hebben deze opties nog niet namelijk. Wel goed om te horen dat er 21:9 support isPilatuS schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 18:45:
Heb iets van 10 minuten gespeelt.
Ziet er erg goed uit en loopt heerlijk. FOV en 21:9 support is goed gedaan, gelukkig maar.
Steam/XBL: Avioto
OK, net een klein uurtje gespeeld.
Eerste indruk:
Is een OK shooter maar niet echt van mijn sokkel geblazen. Graphics ook OK maar niet echt "wow" maar deze keer draait het tenminste wél goed (in tegenstelling tot fallout 4 die hier en daar wat domme framedrops heeft). De engine draait echt zo zacht en smooth als baby billetjes
Hoe dan ook, het spel voelt aan alsof het constant mijn kills denied ... het zit namelijk zo ... als je schiet op een vijand worden ze "staggered", met andere woorden ze staan gewoon stil en je kan ze dan doden met melee.
Uhm?????? Wat een grote fuck up.... je kan natuurlijk nogmaals met je shotgun er op schieten, dan zijn ze ook dood, maar schieten op een stilstaand en passief ding is gewoon MEGA lame ....
Je kan die stagger niet afzetten in de opties, dusja, voorlopig teleurgesteld in het spel ja
Kan tot dusver helemaaaal niet tippen aan brutal doom en de voldoening dat je daar hebt van het schieten.
Eerste indruk:
Is een OK shooter maar niet echt van mijn sokkel geblazen. Graphics ook OK maar niet echt "wow" maar deze keer draait het tenminste wél goed (in tegenstelling tot fallout 4 die hier en daar wat domme framedrops heeft). De engine draait echt zo zacht en smooth als baby billetjes
Hoe dan ook, het spel voelt aan alsof het constant mijn kills denied ... het zit namelijk zo ... als je schiet op een vijand worden ze "staggered", met andere woorden ze staan gewoon stil en je kan ze dan doden met melee.
Uhm?????? Wat een grote fuck up.... je kan natuurlijk nogmaals met je shotgun er op schieten, dan zijn ze ook dood, maar schieten op een stilstaand en passief ding is gewoon MEGA lame ....
Je kan die stagger niet afzetten in de opties, dusja, voorlopig teleurgesteld in het spel ja
Kan tot dusver helemaaaal niet tippen aan brutal doom en de voldoening dat je daar hebt van het schieten.
[ Voor 7% gewijzigd door SideShow op 13-05-2016 20:44 ]
Welke moeilijkheidsgraad speel je? Ik speel op Nightmare en vind zelfs de imps al een hele klus. En je kan die kleurencodering ook uitzetten, dan zie het het veel minder snel.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Dat is net het probleem. Ik wil helemaal niet 3+ keer schieten op een impVrijdag schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 21:00:
Welke moeilijkheidsgraad speel je? Ik speel op Nightmare en vind zelfs de imps al een hele klus. En je kan die kleurencodering ook uitzetten, dan zie het het veel minder snel.
De shotgun was zooo gruwelijk precies en efficient in vorige doom games ... nu niet en de stagger is gewoon nog een (ongewenst) schepje daarboven op.
De shotgun is inderdaad niet echt sterk te noemen en met maar 20 patronen in het begin ga ik vak snel terug naar het pistool.
Wat ook niet echt sterk is trouwens.
Ik speel nu op hurt me plenty.
Das de 2e graad.
Das de 2e graad.
PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita
Shotgun knalt nog steeds imps in één keer neer van dichtbij als je op z'n kop mikt.SideShow schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 21:06:
[...]
Dat is net het probleem. Ik wil helemaal niet 3+ keer schieten op een impDe moeilijkheidsgraad moet zich beperken tot meer of minder incoming damage, en zich niet moeien met outgoing damage.
De shotgun was zooo gruwelijk precies en efficient in vorige doom games ... nu niet en de stagger is gewoon nog een (ongewenst) schepje daarboven op.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Volgens mij niet. Niet gezien in de opties in ieder geval. Beste 21:9 support was nog met Borderlands 2. Daar kon je ook de HUD gewoon perfect aanpassen.Avioto schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 20:21:
[...]
Kan je de hud verzetten naar de buitenste kant van het scherm, in 21:9? Veel games hebben deze opties nog niet namelijk. Wel goed om te horen dat er 21:9 support is
Zo net effe een 2 uurtjes gespeeld en game speelt echt top .
kettingzaag gevonden,beserk zit er ook in de power limiter omhoog geschroefd en nu tikt de nano constant 60 fps aan op ultra settings op 4k zakt de fps naar 42/55 fps .
maar op 1440 p constant 60 fps.
kettingzaag gevonden,beserk zit er ook in de power limiter omhoog geschroefd en nu tikt de nano constant 60 fps aan op ultra settings op 4k zakt de fps naar 42/55 fps .
maar op 1440 p constant 60 fps.
Ik speel het op de PS4 heb eventjes gespeeld, ben in level 3 en heb al flink wat secrets gevonden waardoor ik al best wat wapens heb. Shotgun, heavy machine gun, plasma rifle, rocket launcher. Speel op Ultra Violent en vind dat tot nog toe een prima moeilijkheid voor de eerste play trough.
Het is echt zo goed dat ook op de console versie de FOV verhoogt kan worden naar 110 en motion blur verlaagt of uitgeschakeld kan worden! Had bij het begin de glory kill highlight uitgezet omdat ik me er aan stoorde maar daardoor wordt het wel lastiger. Bash je een imp omdat je verwacht een glory kill te doen begint ie gruwelijk terug te slaan
.
Al met al erg te spreken over de game dusver, precies waar ik van houd. Dit soort games mogen er meer komen!
Het is echt zo goed dat ook op de console versie de FOV verhoogt kan worden naar 110 en motion blur verlaagt of uitgeschakeld kan worden! Had bij het begin de glory kill highlight uitgezet omdat ik me er aan stoorde maar daardoor wordt het wel lastiger. Bash je een imp omdat je verwacht een glory kill te doen begint ie gruwelijk terug te slaan
Al met al erg te spreken over de game dusver, precies waar ik van houd. Dit soort games mogen er meer komen!
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Het draait hier op een 4K ultra hd 55 inch TV aangesloten op de PC als een zonnetje GTX 980
Jammer genoeg wil mijn geforce experience DOOM nog niet herkennen is dit bekend ?
Heb trouwens een Core I7 4930 en 16 GB 1866 mem.
Hij draait ook in een verkeerde resolutie namelijk op 4096 - 2160 ben nog aan het puzzelen hoe dat te veranderen.
Ik hoopte eigenlijk op geforce experience.
Heb ik met de nieuwste drivers automatisch Vulkan Driver Support ?
Jammer genoeg wil mijn geforce experience DOOM nog niet herkennen is dit bekend ?
Heb trouwens een Core I7 4930 en 16 GB 1866 mem.
Hij draait ook in een verkeerde resolutie namelijk op 4096 - 2160 ben nog aan het puzzelen hoe dat te veranderen.
Ik hoopte eigenlijk op geforce experience.
Heb ik met de nieuwste drivers automatisch Vulkan Driver Support ?
[ Voor 8% gewijzigd door mmxmmx op 13-05-2016 22:13 ]
Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram
Bruut spel..Draait soepel 1080p ultra met I5 2500k-R9 390 en nieuwste 16.5.2 drivers.
Wel nog méér secrets proberen te vinden alhoewel ik de indruk heb overal te komen...leuke animatie trouwens als je dood gaat in lava......
Wel nog méér secrets proberen te vinden alhoewel ik de indruk heb overal te komen...leuke animatie trouwens als je dood gaat in lava......
[ Voor 6% gewijzigd door internaut op 13-05-2016 22:37 ]
Ja speel zelf ook op een 55 inch 4k tv in de woonkamer .
Die sharpness wat boven die film grain staat. Das toch gewoon hoe hoger hoe beter? Heb die op 4.0 staan.
Ik ben er ook aan begonnen en heb ook de glory kill indicator uitgezet, hoe minder shiny de game is hoe beter wat mij betreft.
Vind het toch wel tegenvallen dat je niet gewoon kunt/ moet reloaden, ik vind het wel gewoon vet om 2/3 keer te knallen met een shotgun en vervolgens tijdens het snel heen en weer bewegen ff nieuwe patronen in die buis te pompen om vervolgens de volgende demon om te blasten.
Anyways, nog niet weggeblazen en overigens vind ik nightmare nog helemaal geen nightmare al hoewel dat misschien zal komen als ik wat verder in de game kom en wat grotere vijanden tegen kom. Ohja en games waarbij je altijd rent en je ren knop er voor zorgt dat je opeens wandelt (WTF, waarom zou je willen wandelen!?) Dat zou dus moeten zijn snel lopen en knop indrukken om te sprinten.
Van mij mogen ze vandaag nog een patch uitbrengen waarbij je dus alle flashy sh*t kunt uitzetten en moet reloaden en kunt (snel) lopen en een knop hebt om te sprinten.
Zo dat was ff mijn braaksel en nu ga ik dadelijk ff kijken of er nog wat te knallen valt
Vind het toch wel tegenvallen dat je niet gewoon kunt/ moet reloaden, ik vind het wel gewoon vet om 2/3 keer te knallen met een shotgun en vervolgens tijdens het snel heen en weer bewegen ff nieuwe patronen in die buis te pompen om vervolgens de volgende demon om te blasten.
Anyways, nog niet weggeblazen en overigens vind ik nightmare nog helemaal geen nightmare al hoewel dat misschien zal komen als ik wat verder in de game kom en wat grotere vijanden tegen kom. Ohja en games waarbij je altijd rent en je ren knop er voor zorgt dat je opeens wandelt (WTF, waarom zou je willen wandelen!?) Dat zou dus moeten zijn snel lopen en knop indrukken om te sprinten.
Van mij mogen ze vandaag nog een patch uitbrengen waarbij je dus alle flashy sh*t kunt uitzetten en moet reloaden en kunt (snel) lopen en een knop hebt om te sprinten.
Zo dat was ff mijn braaksel en nu ga ik dadelijk ff kijken of er nog wat te knallen valt
Kreeg vanmiddag ook de key binnen om te reviewen (voor het werk, heel vervelend
) en het speelt heerlijk weg hoor! Wel even wennen met dat staggeren/glory killen, maar het ziet er goed uit, draait soepel en nodigt je ook uit om op bepaalde manieren te spelen (unlocks). Weapens en pakkie is ook nog te tweaken, mooi uitgewerkt. Veel secrets heb ik nog niet gevonden, komt de volgende playthrough wel, wel al 2 van die oldskool levels, die je daarna blijkbaar in z'n geheel kan spelen via het menu (nog even proberen morgen). Al met al valt het me niks tegen 
Aan bloedspetters weer geen gebrek
Aan bloedspetters weer geen gebrek

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Scavy heeft nog nooit een snelle multiplayer arena shooter gespeeld zo lees ik, daarom is alles waarom het zo is
Erg goed spel tot nu toe.
Ga nog best vaak dood hoor.
Ga nog best vaak dood hoor.
De campaign op Nightmare wil mij ook nog niet soepeltjes lukken. Is al zo lang geleden sinds een snelle FPS : )
Ben ik trouwens de enige die niet op multiplayer servers kan komen? In een lobby kom ik wel, dan laad het spel en daarna krijg ik dit: The connection to the host has been lost.
Ben ik trouwens de enige die niet op multiplayer servers kan komen? In een lobby kom ik wel, dan laad het spel en daarna krijg ik dit: The connection to the host has been lost.
Ben ik de enige die in de codex niet alle entries volledig kan lezen? Bij sommige entries staat een scrollbalkje, maar scrollen kan ik niet. Nergens mee voor zover ik kan zien...
Ik speelde al snelle arena shooters voordat jij uit de luiers was kevz dus ik denk dat daarom alles is zoals het is
[ Voor 206% gewijzigd door Scavy op 14-05-2016 03:09 ]
Het is niet realistisch maar fantasie, 't is Doom, het is idsoftware, reloaden is nog nooit een ding geweest. Verder haalt lopen je voetstap geluid weg, wat altijd handig is als je defensief aan het spelen bent (in MP).
Die shiny shit kan je uit zetten in de opties voor zover ik weet. Maar ik ben het met je eens dat crouchen niet eens een toggle is, gevalletje wie heeft er bij idsoft op kantoor zitten slapen... Maar er missen nog veel meer functies voornamelijk in de multiplayer kant waarbij je duidelijk kan zeggen: Daar is werkelijk 0 aandacht aan besteed. Maar verder is de SP wel fun zoals vanouds. Maar ja die multiplayer heh... Zo slecht dat het spel gewoon weinig replay value heeft, en dat is eigenlijk wel triest, want de ontbrekende functies kunnen werkelijk echt niet zoveel moeite kosten om te implementeren. We kunnen altijd nog hopen, maar ja, idsoft valt onder Bethesda tegenwoordig en daar is geld belangrijker dan een volledig product afleveren
edit; ok edit je comment maar @hierboven \o/ Ik heb ook al 15 jaar Quake gespeeld hoor, genoeg ervaring
Die shiny shit kan je uit zetten in de opties voor zover ik weet. Maar ik ben het met je eens dat crouchen niet eens een toggle is, gevalletje wie heeft er bij idsoft op kantoor zitten slapen... Maar er missen nog veel meer functies voornamelijk in de multiplayer kant waarbij je duidelijk kan zeggen: Daar is werkelijk 0 aandacht aan besteed. Maar verder is de SP wel fun zoals vanouds. Maar ja die multiplayer heh... Zo slecht dat het spel gewoon weinig replay value heeft, en dat is eigenlijk wel triest, want de ontbrekende functies kunnen werkelijk echt niet zoveel moeite kosten om te implementeren. We kunnen altijd nog hopen, maar ja, idsoft valt onder Bethesda tegenwoordig en daar is geld belangrijker dan een volledig product afleveren
edit; ok edit je comment maar @hierboven \o/ Ik heb ook al 15 jaar Quake gespeeld hoor, genoeg ervaring
[ Voor 5% gewijzigd door kevz op 14-05-2016 12:57 ]
Wat voor ontbrekende functies bedoel je?
Het draait echt als een zonnetje op de PS4. Hele dikke shit. Besturing ook super vloeiend en nauwkeurig met een controller. Grafisch ook top en de Glory Kills zijn lekker satisfying. Goede toevoeging. Tot nu toe erg enthousiast en leuker dan Wolfenstein.
Verwijderd
Had vroeger een coax netwerk liggen en speelden:Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 07:17:
Ben benieuwd of ik het nog in me heb!
Vroeger was ik redelijk goed met Quake, Unreal Tournament enz. snelle actie, geen probleem....maar dat is inmiddels 20 jaar geleden!!
Straks maar eens kijken, nu aan het installeren.
- Wolfenstein
- Heretic de voorloper van Doom, daar kon je op elkaar schieten met een ei en veranderde je tegenstander in een kip! Hahahaha
- Unreal, de voorloper van Unreal Tournament, maar Unreal Tournament is en blijft geweldig!
- Doom.
Dikke COAX LAN Party's !
Verwijderd
Draait idd prima, maar de graphics zijn natuurlijk niet top of the line. PS4 is soms wel ff in stofzuigermodus hierbram1984 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 07:10:
Het draait echt als een zonnetje op de PS4. Hele dikke shit. Besturing ook super vloeiend en nauwkeurig met een controller. Grafisch ook top en de Glory Kills zijn lekker satisfying. Goede toevoeging. Tot nu toe erg enthousiast en leuker dan Wolfenstein.
Ik vind de graphics uitstekend. Nu dat level met al die lava (2e geloof ik). Ziet er echt fanatstisch uit. En de interface met alle effectjes is ook vet.
Je bedoeld Doom 3 van meer dan 10 jaar geleden? ..SideShow schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 21:06:
[...]
Dat is net het probleem. Ik wil helemaal niet 3+ keer schieten op een impDe moeilijkheidsgraad moet zich beperken tot meer of minder incoming damage, en zich niet moeien met outgoing damage.

* edit * jammer dat er nog geen review op de FP van tweakers staat... :-)
[ Voor 6% gewijzigd door Lasteraar op 14-05-2016 09:43 ]
Ha kijk, extra dingen die je kan doen:
http://www.videogamesblog...5/12/doom-2016-cheats.htm
Je kan dus ook een New Game Plus starten met alles waar je mee bent geëindigd. Alleen is dan de hoogste moeilijkheidsgraad permadeath en krijg je een soort grafsteen op de plek waar je bent doodgegaan
En één van de Doom speelgoedpoppetjes ziet er ook uit als Commander Keen trouwens
Je kan dus ook een New Game Plus starten met alles waar je mee bent geëindigd. Alleen is dan de hoogste moeilijkheidsgraad permadeath en krijg je een soort grafsteen op de plek waar je bent doodgegaan
En één van de Doom speelgoedpoppetjes ziet er ook uit als Commander Keen trouwens
Ik moet zeggen, vond Doom 3 wel een super goed spel!Lasteraar schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 09:36:
[...]
Je bedoeld Doom 3 van meer dan 10 jaar geleden? ..
Daar zou ik echt een vervolg van willen.
Deze Doom is ook wel goed hoor! Maar ik had hem iets anders voorgesteld.
Verwijderd
Nice find, dat is wel echt een gave optie. Beetje dark souls achtig.Vrijdag schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 09:44:
Ha kijk, extra dingen die je kan doen:
Gaaf spel, ik speel het op Nightmare.
Het is dan nog een beetje een uitdaging om verder te komen.
Ik heb nu een pistol, shotgun, pulse rifle, heavy machinegun en chainsaw.
Zodra je een pulse rifle of heavy machinegun vindt wordt het ineens een stuk makkelijker om demons af te maken.
Grafisch vindt ik het prachtig, op ultra loopt het goed met af en toe wel wat flinke drops onder de 60 fps.
Op High wordt het perfect speelbaar.
Tijd voor een andere videokaart...
Het lijkt meer op Doom 1 en Doom 2 dan op Doom 3, het doet me vooral denken aan FEAR 2.
Wat mij tegenvalt is het feit dat je het bevriezen/stilstaan van demons (zodat je een glory kill kan doen) niet kan uitzetten.
Ik vind het ook jammer dat een chainsaw kill dezelfde "pauze" in het spel oplevert als wanneer je een glory kill doet.
Chainsaw kills had ik liever vloeiend gezien.
Een bijzonder pluspunt vindt ik het feit dat je alle info over je framerate en componenten op het scherm kan krijgen zonder gedoe met console commands!
Bij advanced videosettings zit hier een optie voor. (low geeft je fps weer, nightmare geeft alles weer.)
Verder een game van topniveau, zeer tevreden
Het is dan nog een beetje een uitdaging om verder te komen.
Ik heb nu een pistol, shotgun, pulse rifle, heavy machinegun en chainsaw.
Zodra je een pulse rifle of heavy machinegun vindt wordt het ineens een stuk makkelijker om demons af te maken.
Grafisch vindt ik het prachtig, op ultra loopt het goed met af en toe wel wat flinke drops onder de 60 fps.
Op High wordt het perfect speelbaar.
Tijd voor een andere videokaart...
Het lijkt meer op Doom 1 en Doom 2 dan op Doom 3, het doet me vooral denken aan FEAR 2.
Wat mij tegenvalt is het feit dat je het bevriezen/stilstaan van demons (zodat je een glory kill kan doen) niet kan uitzetten.
Ik vind het ook jammer dat een chainsaw kill dezelfde "pauze" in het spel oplevert als wanneer je een glory kill doet.
Chainsaw kills had ik liever vloeiend gezien.
Een bijzonder pluspunt vindt ik het feit dat je alle info over je framerate en componenten op het scherm kan krijgen zonder gedoe met console commands!
Bij advanced videosettings zit hier een optie voor. (low geeft je fps weer, nightmare geeft alles weer.)
Verder een game van topniveau, zeer tevreden
[ Voor 16% gewijzigd door HugoBoss1985 op 14-05-2016 10:15 ]
Niemand heeft review code gekregen, dus reviews laten nog even op zich wachten.Lasteraar schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 09:36:
[...]
Die van mij lag gister gewoon in mijn inbox op het werk. wel gek dat Tweakers er geen heeft gekregen?Gundogan schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 10:25:
Niemand heeft review code gekregen, dus reviews laten nog even op zich wachten.
Was niet eens zo extreem ver van tevoren met aanvragen meen ik..
[ Voor 13% gewijzigd door 2Dutch op 14-05-2016 10:32 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
ze werden gister pas verstuurd dus dat klopt wel2Dutch schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 10:31:
[...]
Die van mij lag gister gewoon in mijn inbox op het werk. wel gek dat Tweakers er geen heeft gekregen?
Was niet eens zo extreem ver van tevoren met aanvragen meen ik..
Ah okeeWeAreLegion schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 10:45:
ze werden gister pas verstuurd dus dat klopt wel
Verwijderd
Heeft iemand het spel al proberen te spelen met een videokaart die minder is als de minimaal aanbevolen videokaart? Ik heb namelijk een GT555-M van Dell , die doet qua score net iets onder de minimale videokaart die is aanbevolen. Lijkt me wel weer leuk om doelloos bloed te vergieten :-)
Op een of andere manier krijg ik het niet draaiend op een dell xps 15, 8gb, i7, intel hd pro(integrated)
Beetje jammer, diablo 3 draait op 3200 als een zonnetje.
Iemand ervaringen mee ?
Iemand ervaringen mee ?
McFraGG de gekste !!
Verwijderd
Wat heeft Diablo 3 ermee te maken?McFreak schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 10:57:
Op een of andere manier krijg ik het niet draaiend op een dell xps 15, 8gb, i7, intel hd pro(integrated)
Iemand ervaringen mee ?
Ik heb gisteren even gespeeld en ik verbaas me over hoe soepel het loopt
Had niet verwacht dat ik alles op Ultra kon zetten en toch 60-130 fps kon halen. Meestal is het zelfs 100
Had niet verwacht dat ik alles op Ultra kon zetten en toch 60-130 fps kon halen. Meestal is het zelfs 100
Ik heb bij m'n GTX 980Ti (op ultra) adaptive sync aan staan en ik zit continu straks op 60fps. Ik ben wel blij met adaptive sync, handige functie, geen last van tearing door vsync issues.
[ Voor 15% gewijzigd door Wildfire op 14-05-2016 11:31 ]
Neen, natuurlijk niet, ik bedoel doom 1, doom 2 en brutal doomLasteraar schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 09:36:
[...]
Met mijn GTX970 precies zo.Wildfire schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 11:31:
Ik heb bij m'n GTX 980Ti (op ultra) adaptive sync aan staan en ik zit continu straks op 60fps. Ik ben wel blij met adaptive sync, handige functie, geen last van tearing door vsync issues.
id heeft een prima PC versie gemaakt.Ik wacht altijd even met een nieuwe driver dus deze loopt nog op de oude.
Dat dit ook een game is die relatief hoge video-eisen heeft. Dus ik begrijp niet waarom het niet wil draaien.
McFraGG de gekste !!
Hoi jullie praten over ultra settings met een GTX 970 en GTX 980ti, willen jullie de resolutie er bij vermelden.
Ik heb een 3440x1440 scherm met een GTX 970 en moet zeggen dat de open beta multiplayer r@k draaiden.
Ik heb een 3440x1440 scherm met een GTX 970 en moet zeggen dat de open beta multiplayer r@k draaiden.
Verwijderd
Beetje kort door de bocht om 2 verschillende games, die ook nog eens een totaal andere engine hebben, met elkaar te gaan vergelijken.McFreak schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 11:49:
[...]
Dat dit ook een game is die relatief hoge video-eisen heeft. Dus ik begrijp niet waarom het niet wil draaien.
1080p 27 Monitor [GTX 970]maus3142 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 11:50:
Hoi jullie praten over ultra settings met een GTX 970 en GTX 980ti, willen jullie de resolutie er bij vermelden.
Ik heb ook een 3440x1440 scherm, alleen dan met 2x GTX980. Alles op de max loopt perfect zonder enige framedrops. Een spel als GTA5 of BF4 loopt een stuk slechter. Een GTX970 is niet heel veel voor die resolutie, maar ik denk dat het best nog goed moet kunnen draaien. Het is zeker niet 1 van de zwaarste spellen op dit moment.maus3142 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 11:50:
Dank je^^dat word sparen voor een nieuwe graka.
draai met een nano 1440p ultra settings geen overklok power limiter op 20%maus3142 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 11:50:
constant 60fps met vsync aan op een 55 inch ultra hd 4k tv
Lijkt me logisch dat dit spel niet goed loopt op onboard graphics....wat had je dan verwacht ?McFreak schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 10:57:
Iemand ervaringen mee ?
En Diablo 3 is niet veeleisend qua gpu power dus die 2 games vergelijken snap ik niet goed.
GTX970 (overclocked op 980 snelheden volgens mij) @ 1080p draait als een zonnetjemaus3142 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 11:50:
Als ID Software fan van het eerste uur (Quake
) wist ik na het zien van de eerste DOOM trailer al dat dit lekker oldskool knallen ging worden. Eind 2015 heb ik tegen mijzelf gezegd dat ik dit jaar 2 games ging kopen: Dirt Rally op de PS4 en DOOM voor PC. Van beiden heb ik geen spijt.
ID Software snapt als geen ander dat mensen als ik geen shooters spelen voor ellenlange onskipbare introfilmpjes of compleet absurde verhalen. Sorry maar als ik dat wou had ik wel een film opgezet of een boek vast gepakt. Het spel begint. Je ziet het logo van Bethesda, daarna van ID Software, je kiest "new game" en nog geen 10sec later heb je al een tegenstander zijn skull gecrushed tegen de rand van het altaar waarop je wakker wordt. Heerlijk. En dat niveau van constante actie blijft zo.
Het geluid is meer dan prima, de graphics zijn ronduit heerlijk. Ik speel op een i7-4790K met 16 GB RAM die bijbestaan wordt door een MSI GTX980 4G. Alle settings op "ultra" en natuurlijk 1920x1080.
Als fps-fan van het eerste uur is er een tendens de afgelopen 10 jaar waarbij fps games in gameplay trager zijn dan vroeger. Mensen die ooit Quakeworld gespeeld hebben weten waarover ik spreek. Zo niet, zie YouTube: QuakeWorld Demo: Griffin VS Paradoks on dm4 1080p 4k als mooi voorbeeld. Als ik games zie als Battlefield of die Call of Duty reeks dan denk ik telkens hetzelfde: mooie showcase voor een videokaart maar als game is het zo traag als een slak. Weaponswitch die seconden duur, herladen duurt seconden, de rockets komen zo traag op je af dat je ze kan ontwijken,... De reden is simpel: consoles. Een bedrijf als EA gaat geen game 2x ontwikkelen omdat het op meerdere platformen moet uitkomen. Ze ontwikkelen het één maal maar moeten daardoor rekening houden met alles. Het gevolg is dat de generatie fps games van de afgelopen 10 jaar gemaakt is om OOK met een controller op een console te spelen. Misschien zal ik hier wel een minnetje voor krijgen maar dat speelt nu eenmaal minder snel dan keyboard + muis.
ID Software beseft gelukkig met DOOM dat hun grootste clienteel bestaat uit mensen als ik die vol nostalgie terug denken aan DOOM, Quake en zelfs Wolfenstein daarvoor nog.
Ik ga hier geen console vs PC flamewar beginnen maar ik vind (en ja jouw mening kan en mag gerust anders zijn) dat shooters op PC horen gespeeld te worden via de muis + keyboard combinatie. En ja ik weet ook dat er toch mogelijkheden bestaan om muis + keyboard op een PS4 aan te sluiten enz. Zoals ik zei: geen flamewar aub. Het is een mening, meer niet.
Via cdkeys.com (link vond ik hier in deze thread ergens, waarvoor dank) heb ik voor 30 euro een Steam key gekocht die ik meteen verzilverd heb.
Een puntje van kritiek is misschien de AI van je tegenstanders. Ze lopen er maar verdwaasd bij, vind ik. Maar goed, een shooter singleplayer spelen is zoals notepad opstarten als je ook IRC hebt. Over de multiplayer-ervaringen ga ik kort zijn: dat heb ik nog niet geprobeerd.
DOOM is fantastisch!
ID Software snapt als geen ander dat mensen als ik geen shooters spelen voor ellenlange onskipbare introfilmpjes of compleet absurde verhalen. Sorry maar als ik dat wou had ik wel een film opgezet of een boek vast gepakt. Het spel begint. Je ziet het logo van Bethesda, daarna van ID Software, je kiest "new game" en nog geen 10sec later heb je al een tegenstander zijn skull gecrushed tegen de rand van het altaar waarop je wakker wordt. Heerlijk. En dat niveau van constante actie blijft zo.
Het geluid is meer dan prima, de graphics zijn ronduit heerlijk. Ik speel op een i7-4790K met 16 GB RAM die bijbestaan wordt door een MSI GTX980 4G. Alle settings op "ultra" en natuurlijk 1920x1080.
Als fps-fan van het eerste uur is er een tendens de afgelopen 10 jaar waarbij fps games in gameplay trager zijn dan vroeger. Mensen die ooit Quakeworld gespeeld hebben weten waarover ik spreek. Zo niet, zie YouTube: QuakeWorld Demo: Griffin VS Paradoks on dm4 1080p 4k als mooi voorbeeld. Als ik games zie als Battlefield of die Call of Duty reeks dan denk ik telkens hetzelfde: mooie showcase voor een videokaart maar als game is het zo traag als een slak. Weaponswitch die seconden duur, herladen duurt seconden, de rockets komen zo traag op je af dat je ze kan ontwijken,... De reden is simpel: consoles. Een bedrijf als EA gaat geen game 2x ontwikkelen omdat het op meerdere platformen moet uitkomen. Ze ontwikkelen het één maal maar moeten daardoor rekening houden met alles. Het gevolg is dat de generatie fps games van de afgelopen 10 jaar gemaakt is om OOK met een controller op een console te spelen. Misschien zal ik hier wel een minnetje voor krijgen maar dat speelt nu eenmaal minder snel dan keyboard + muis.
ID Software beseft gelukkig met DOOM dat hun grootste clienteel bestaat uit mensen als ik die vol nostalgie terug denken aan DOOM, Quake en zelfs Wolfenstein daarvoor nog.
Ik ga hier geen console vs PC flamewar beginnen maar ik vind (en ja jouw mening kan en mag gerust anders zijn) dat shooters op PC horen gespeeld te worden via de muis + keyboard combinatie. En ja ik weet ook dat er toch mogelijkheden bestaan om muis + keyboard op een PS4 aan te sluiten enz. Zoals ik zei: geen flamewar aub. Het is een mening, meer niet.
Via cdkeys.com (link vond ik hier in deze thread ergens, waarvoor dank) heb ik voor 30 euro een Steam key gekocht die ik meteen verzilverd heb.
Een puntje van kritiek is misschien de AI van je tegenstanders. Ze lopen er maar verdwaasd bij, vind ik. Maar goed, een shooter singleplayer spelen is zoals notepad opstarten als je ook IRC hebt. Over de multiplayer-ervaringen ga ik kort zijn: dat heb ik nog niet geprobeerd.
DOOM is fantastisch!
[ Voor 4% gewijzigd door H1MSELF1SH op 14-05-2016 12:33 ]
Als je met de XO Elite controller speelt en die dan ook goed afsteld gaat het prima met deze game.[PC]
Speel naast de SP ook de multiplayer en kan prima mee.De snelheid zit er met controller ook gewoon in.[PS4/XO versie is traag heb ik begrepen]
Speel naast de SP ook de multiplayer en kan prima mee.De snelheid zit er met controller ook gewoon in.[PS4/XO versie is traag heb ik begrepen]
[ Voor 21% gewijzigd door jori040 op 14-05-2016 12:40 ]
De multip[layer is dan ook door een andere bedrijf gemaakt.maus3142 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 11:50:
Voor degene die op de PC spelen:
Als je bij het opstarten een developer mode bericht krijgt: GEEN SAVEGAME LADEN. Dit kan je save game corrupten in developer mode en dan heb je geen achievements meer en kan je niks online doen totdat je die savegame weghaalt. Developer mode wordt meestal getriggerd door launchoptions te gebruiken. Verwijder die en probeer het opnieuw. Als dat niet werkt: verplaats je savegame (staat in C:\users\jouwusernaam\saved games\idsoftware\DOOM) en probeer het opnieuw. Als dat niet werkt: cloudsaving uitzetten. Als dat niet werkt: uninstallen, alles weghalen en opnieuw installeren en cloudsaving uitlaten. Ik kon hierna mijn oude save weer terugzetten en zonder problemen verder spelen.
Als je bij het opstarten een developer mode bericht krijgt: GEEN SAVEGAME LADEN. Dit kan je save game corrupten in developer mode en dan heb je geen achievements meer en kan je niks online doen totdat je die savegame weghaalt. Developer mode wordt meestal getriggerd door launchoptions te gebruiken. Verwijder die en probeer het opnieuw. Als dat niet werkt: verplaats je savegame (staat in C:\users\jouwusernaam\saved games\idsoftware\DOOM) en probeer het opnieuw. Als dat niet werkt: cloudsaving uitzetten. Als dat niet werkt: uninstallen, alles weghalen en opnieuw installeren en cloudsaving uitlaten. Ik kon hierna mijn oude save weer terugzetten en zonder problemen verder spelen.
Wat ?Koos2009 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 21:10:
De shotgun is inderdaad niet echt sterk te noemen en met maar 20 patronen in het begin ga ik vak snel terug naar het pistool.
Das de 2e graad.

Volgens mij is die shotgun juist het beste / sterkste wapen zodra hij ge-upgrade is.
De granaten die hij afschiet doen meer damage dan raketten.
Gisteren begonnen met multiplayer.
Ondanks dat het vrij simpel is heb ik me er toch kostelijk mee vermaakt, of liever gezegd juist doordat het zo simpel is.
Zodra je de map een beetje doorhebt vlieg je er werkelijk doorheen en verder is het gewoon lekker lomp knallen.
Het level-systeem werkt prettig met ieder level weer een aantal nieuwe unlocks.
Enige wat ze moeten fixen is de weaponbalance, shotgun is veels te OP in vergelijk met de andere wapens.
Ik bedoel, 3 raketten vol op iemands smoel schieten om iemand neer te krijgen terwijl 2 halfgerichte schoten met de shotgun hetzelfde resultaat heeft

Naast muis en tobo lijkt dit spel welhaast gemaakt te zijn voor de Elite-controller, werkt echt geweldig met die flippertjes
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Verwijderd
shotgun is episch, gebruik shotty + rocket launcher, de rest nauwelijks.
shotty met die rechter mod + fully upgraded = beastmode.
shotty met die rechter mod + fully upgraded = beastmode.
Vanochtend, ondanks mijn zorgen voor een slecht geoptimaliseerd spel, toch maar 'Doom' aangeschaft. Uiteindelijk bleken mijn zorgen onterecht, want het spel loopt op 1440p & ultra als een tiet!
Voor de duidelijkheid: de zorgen kwamen voort uit de teleurstellingen die ik had met de Wolfenstein-serie en Fallout 4 voor de PC (bugs, slechte optimalisatie etc.), maar ik ben héél blij nu.
Voor de duidelijkheid: de zorgen kwamen voort uit de teleurstellingen die ik had met de Wolfenstein-serie en Fallout 4 voor de PC (bugs, slechte optimalisatie etc.), maar ik ben héél blij nu.
Ben op wat bugs na juist erg te spreken over de PC versie van Fallout 4.[GTX970]Yonix schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 13:28:
Vanochtend, ondanks mijn zorgen voor een slecht geoptimaliseerd spel, toch maar 'Doom' aangeschaft. Uiteindelijk bleken mijn zorgen onterecht, want het spel loopt op 1440p & ultra als een tiet!![]()
Wolfenstein had op de PC misschien visueel iets beter gekund maat tja de ontwikkelaar moest wel erg veel versies maken.
De mijne heeft net 1 granaat mode en dat hij sneller weer beschikbaar is.justifire schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 12:56:
[...]
Wat ?![]()
Volgens mij is die shotgun juist het beste / sterkste wapen zodra hij ge-upgrade is.
De granaten die hij afschiet doen meer damage dan raketten.
[knip]
Enige wat ze moeten fixen is de weaponbalance, shotgun is veels te OP in vergelijk met de andere wapens.
Ik bedoel, 3 raketten vol op iemands smoel schieten om iemand neer te krijgen terwijl 2 halfgerichte schoten met de shotgun hetzelfde resultaat heeft![]()
[knip]
Net ook die andere upgrade, Burst geloof ik, unlocked. Die is ook best fijn moet ik zeggen.
Ben dan ook net bij level 2 ofzo.
Ben erg blij met dat mission select.
Kan je na een level gedaan te hebben met verse moed opnieuw om de secrets te vinden.
Ik moet blijkbaar beter kijken want daar heb ik er geen enkele gevonden terwijl ik in de eerste wel die 2 "poppetjes" had.
* eens dat FPS met muis/keyboard het fijnst spelen *
Maar Doom heb ik toch voor de ps4 aangeschaft.. Gewoon onderuitgezakt op de bank brainless knallen moet wel lukken op de ps4. Een game als Battlefield is niet te doen op de ps4 ( vind ik dan ... )
Vanavond spelen. Ben benieuwd !
Maar Doom heb ik toch voor de ps4 aangeschaft.. Gewoon onderuitgezakt op de bank brainless knallen moet wel lukken op de ps4. Een game als Battlefield is niet te doen op de ps4 ( vind ik dan ... )
Vanavond spelen. Ben benieuwd !
id heeft gezegd dat er na de release nog wat verrassingen in de planning staan.Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 13:41:
Verschijnt er later nog meer SP content in de vorm van DLC?
Weet iemand dat toevallig?
Ik gok dat ze met de Bethesda persconferentie [E3] wel wat laten zien/horen.
Je kan ook je eigen content maken met SnapmapVerwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 13:41:
Verschijnt er later nog meer SP content in de vorm van DLC?
Weet iemand dat toevallig?
Ook gaaf als mensen voor elkaar uitdagende maps maken (Ook leuk met COOP) !
Ik check het af en toe maar daar zit nog niet heel veel leven in.Men is nu nog druk met de SP.HugoBoss1985 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 13:46:
[...]
Je kan ook je eigen content maken met Snapmap
Ook gaaf als mensen voor elkaar uitdagende maps maken (Ook leuk met COOP) !
Ik ga op een later moment wat maken want wil je iets leuks maken dan heb ik al gezien dat je daar flink wat tijd voor vrij moet maken.
Game gaat wel lekker op Steam.
[ Voor 8% gewijzigd door jori040 op 14-05-2016 13:53 ]
Hopelijk wordt het een grote community en kunnen we ook snel de SP in coop spelenjori040 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 13:49:
[...]
Ik check het af en toe maar daar zit nog niet heel veel leven in.Men is nu nog druk met de SP.
Ik ga op een later moment wat maken want wil je iets leuks maken dan heb ik al gezien dat je daar flink wat tijd voor vrij moet maken.
Game gaat wel lekker op Steam.28,737 nu aan het spelen.
Het spel biedt echt veel mogelijkheden.
Verwijderd
Dat zou echt geniaal zijn!HugoBoss1985 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 14:12:
[...]
Hopelijk wordt het een grote community en kunnen we ook snel de SP in coop spelen
Het spel biedt echt veel mogelijkheden.
Ik had mijn bedenkingen voor de launch, was bang dat het wellicht toch een Call of Doom zou worden... maar allemachtig wat een bazenspel zeg (SP iig)
Tussen de projectielen door strafen en springen op zoek naar health kits alsof ik weer het tien jarige ventje ben dat voor het eerst DOOM op de PSX speelde. Heb geen idee hoe ze het voor elkaar hebben gebokst maar speel hier op een GTX970 met alles op Ultra krijg tussen 60 en 100 fps. Het ziet er grafisch subliem uit. Heb voor de SP sharpening uitgezet trouwens, lees dat veel het juist omhoog hebben gezet maar ik vind de fuzzy/VHS-achtige vibe voor de single player erg tof!
Tussen de projectielen door strafen en springen op zoek naar health kits alsof ik weer het tien jarige ventje ben dat voor het eerst DOOM op de PSX speelde. Heb geen idee hoe ze het voor elkaar hebben gebokst maar speel hier op een GTX970 met alles op Ultra krijg tussen 60 en 100 fps. Het ziet er grafisch subliem uit. Heb voor de SP sharpening uitgezet trouwens, lees dat veel het juist omhoog hebben gezet maar ik vind de fuzzy/VHS-achtige vibe voor de single player erg tof!
Wat heeft Carmack nou eigenlijk nog allemaal aan dit spel gedaan voordat hij naar Occulus ging?
Is dit spel geoptimaliseerd voor Nvidia of Amd kaarten?
Bethesda/Id software hebben echt een pareltje geleverd, ik ben Rage alweer vergeten
Hopelijk duurt de SP nog een beetje lang, want ik heb nu al aardig wat wapens gevonden (3 op een secret spot, volgens mij heb je ze dan veel eerder dan "normaal" in het spel.)
Ik heb de pulse rifle, de rocket launcher en de double barrel shotgun bij een secret gevonden.
Is dit spel geoptimaliseerd voor Nvidia of Amd kaarten?
Bethesda/Id software hebben echt een pareltje geleverd, ik ben Rage alweer vergeten
Hopelijk duurt de SP nog een beetje lang, want ik heb nu al aardig wat wapens gevonden (3 op een secret spot, volgens mij heb je ze dan veel eerder dan "normaal" in het spel.)
Ik heb de pulse rifle, de rocket launcher en de double barrel shotgun bij een secret gevonden.