Kunnen we zo iig knallen?
Ik volg het passief, maar ik ben niet enthousiast genoeg van wat ik heb gezien. Ik was voornamelijk benieuwd of er een renaissance in zat van de oldschool doom/quake multiplay, maar dat lijkt toch tegen te vallen. Het is me een raadsel waarom de populariteit van die klassieke speelstijlen zo ver kon weggezakken, terwijl massa's mensen ze vroeger met veel plezier gespeeld hebben.shakespeare schreef op donderdag 14 april 2016 @ 22:58:
Wat is het stil hier omtrent deze herentree van doom?
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Tijdsverschil he.
Later beginnen, wat langer doorspelen.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Verwijderd
Sommige mensen gaan het stevig oneens met me zijn, maar ik vond loadouts in bijvoorbeeld Quake Live nog best heel aardig werken.unfor schreef op donderdag 14 april 2016 @ 23:44:
Ik lees net dat de MP door het team gedaan is wat CoD Ghost MP gedaan heeft.
Vandaar dat die loadout onzin er in zit, ik zal hem zeker even proberen maar ben totaal niet hyped.
zo'n raadsel Is dat niet, 15 jaar geleden was je een nerd als je een Gamer was en werd je scheef aangekeken.defiant schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 00:09:
[...]
Ik volg het passief, maar ik ben niet enthousiast genoeg van wat ik heb gezien. Ik was voornamelijk benieuwd of er een renaissance in zat van de oldschool doom/quake multiplay, maar dat lijkt toch tegen te vallen. Het is me een raadsel waarom de populariteit van die klassieke speelstijlen zo ver kon weggezakken, terwijl massa's mensen ze vroeger met veel plezier gespeeld hebben.
De opkomst van de casual Gamer is de oorzaak.
Stiekem ben ik blij dat het door dat team gedaan is want dan heeft id puur de focus op de SP gehad.unfor schreef op donderdag 14 april 2016 @ 23:44:
Ik lees net dat de MP door het team gedaan is wat CoD Ghost MP gedaan heeft.
Vandaar dat die loadout onzin er in zit, ik zal hem zeker even proberen maar ben totaal niet hyped.
Ik zal heus wel wat potjes MP spelen maar Doom koop ik voor de dikke SP.
De SP zal er visueel ook veel beter uitzien dan die Maps van de beta.
Misschien niet slim van Bethesda om de laatste weken veel focus op de MP te leggen want dat kan mensen misschien afschrikken.Aan de ander kant heeft de Director gezegd dat men nog voor de release ingaat op de SP & Snapmap kwa info.
Nou, ik heb mijn eerste game gespeeld...
Het is echt bagger, Call of Doody.
Direct na het eerste potje uninstalled, jammer iD software, jammer.
kijk die user reviews ook eens, mostly negative.
http://store.steampowered.com/app/350470
Het is echt bagger, Call of Doody.
Direct na het eerste potje uninstalled, jammer iD software, jammer.
kijk die user reviews ook eens, mostly negative.
http://store.steampowered.com/app/350470
[ Voor 24% gewijzigd door unfor op 15-04-2016 19:15 ]
Sjeetje.. Vanavond laat eens een potje proberen...
Ook mij valt de multiplayer erg tegen. De movespeed is traag, de loadouts zijn een suffe beperking (om over die exp-progression onzin nog maar te zwijgen) en de demon rune is een te sterke gimmick. Hopelijk stelt de SP niet teleur.
Quake 3 houdt de kroon nog wat langer op...
Quake 3 houdt de kroon nog wat langer op...
I've got a feeling...
Even een quote uit een reactie op een artikeltje over Doom hier op Tweakers:
Het is niet erg als je in het begin kanonnenvoer bent. Toen ik Unreal Tournament (de nieuwe) begon te spelen had ik echt al jaren niet serieus meer online een shooter gespeeld. Werd ik keihard afgeslacht? Yes! Maar ik bleef spelen, ook op die moeilijkere servers. Uiteindelijk word je beter en daar haal je voldoening uit. Het is logisch dat mindere spelers kanonnenvoer zijn. Dat is zo in élke game en je moet geen mechanisme introduceren om dat tegen te gaan. Daarbij snap ik niet waarom een loadout slechtere spelers zou moeten helpen. Als je een slechte speler bent dan fix je dat niet met een of ander mechanisme. In Unreal Tournament kun je als goede speler een slechte speler doden, zelfs als het pistool vs flak cannon is.
Jammer dat een van de pioniers van PC-gaming nu met iets als Doom 4 komt. Misschien dat de SP nog wat goed maakt maar de multiplayer is in mijn ogen echt een aanfluiting.
Waar ik echt een gruwelijke hekel aan heb is dat je tegenwoordig overal een staande ovatie voor moet krijgen, dat alles lekker simpel moet zijn en dat alles gebaseerd moet zijn op de zwakste schakel. Toen ik de alpha van Doom speelde heb ik deze na 10 minuten weer verwijderd. Te traag, loadouts (in Doom!?) en de besturing voelde enorm stroperig aan. Dit kan expres zijn, maar het voelde heel erg als een console-port aan.Maar ik vond het antwoord en de uitleg van Mart Stratton eigenlijk wel sterk. Zonder loadouts zijn de goede spelers in het voordeel en die loadouts zijn een simpele manier om te zorgen dat mindere spelers niet direct na een spawn weer kanonnenvoer zijn. Een sympathieke maatregel dus.
Het is niet erg als je in het begin kanonnenvoer bent. Toen ik Unreal Tournament (de nieuwe) begon te spelen had ik echt al jaren niet serieus meer online een shooter gespeeld. Werd ik keihard afgeslacht? Yes! Maar ik bleef spelen, ook op die moeilijkere servers. Uiteindelijk word je beter en daar haal je voldoening uit. Het is logisch dat mindere spelers kanonnenvoer zijn. Dat is zo in élke game en je moet geen mechanisme introduceren om dat tegen te gaan. Daarbij snap ik niet waarom een loadout slechtere spelers zou moeten helpen. Als je een slechte speler bent dan fix je dat niet met een of ander mechanisme. In Unreal Tournament kun je als goede speler een slechte speler doden, zelfs als het pistool vs flak cannon is.
Jammer dat een van de pioniers van PC-gaming nu met iets als Doom 4 komt. Misschien dat de SP nog wat goed maakt maar de multiplayer is in mijn ogen echt een aanfluiting.
Je hebt in andere arena shooters al zo snel andere wapens dat het eigenlijk een non-issue is, behalve als je dus net naast iemand spawnt die al een rocket launcher heeft bijvoorbeeld. Bij gelijke skill kan de tegenstander weer een frag bijschrijven. Nu heb je met loadouts wel een redelijk gelijkwaardig gevecht qua wapens en verlies je alsnog als je minder goed bent en/of de tegenstander veel meer armor heeft (wat weer neer komt dat ie goed bezig is), maar het is niet dat je helemaal niks kan doen omdat je toevallig net op een ongelukkige plek spawnt. En uiteindelijk gaat als iedereen een beetje rondloopt het meer om armor en de powerups dan om wapens. En ook in DOOM is betere speler dan in het voordeel omdat ie meer armor en powerups oppakt.SomerenV schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 22:01:
Even een quote uit een reactie op een artikeltje over Doom hier op Tweakers:
[...]
Waar ik echt een gruwelijke hekel aan heb is dat je tegenwoordig overal een staande ovatie voor moet krijgen, dat alles lekker simpel moet zijn en dat alles gebaseerd moet zijn op de zwakste schakel. Toen ik de alpha van Doom speelde heb ik deze na 10 minuten weer verwijderd. Te traag, loadouts (in Doom!?) en de besturing voelde enorm stroperig aan. Dit kan expres zijn, maar het voelde heel erg als een console-port aan.
Dus nee, loadouts zijn er niet om mindere spelers een handje te helpen, maar meer streamlining om misschien frustrerende elementen uit oudere games te verhelpen.
Ik heb echt héél wat uren in Unreal Tournament zitten, en zelfs wat uurtjes in Q3A maar ik heb nog nooit echt last gehad van spawnkills. Sure, het gebeurt, maar ik schiet ook iemand zonder pardon neer als ie naast me spawnt. Heb ook nog nooit echt gehoord dat iemand constant vermoord wordt tijdens het spawnen. Besides, ik heb al meermaals gehad dat ik raketten op me af zag vliegen net na het spawnen, maar alsnog kon winnen met m'n beginnerswapen. Dus ik (en met mij vele anderen) snappen niet waarom er loadouts in Doom zitten. Het is een oplossing die nergens op slaat voor een probleem dat niet bestaat of énorm klein is.Gundogan schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 22:54:
[...]
Je hebt in andere arena shooters al zo snel andere wapens dat het eigenlijk een non-issue is, behalve als je dus net naast iemand spawnt die al een rocket launcher heeft bijvoorbeeld. Bij gelijke skill kan de tegenstander weer een frag bijschrijven. Nu heb je met loadouts wel een redelijk gelijkwaardig gevecht qua wapens en verlies je alsnog als je minder goed bent en/of de tegenstander veel meer armor heeft (wat weer neer komt dat ie goed bezig is), maar het is niet dat je helemaal niks kan doen omdat je toevallig net op een ongelukkige plek spawnt. En uiteindelijk gaat als iedereen een beetje rondloopt het meer om armor en de powerups dan om wapens. En ook in DOOM is betere speler dan in het voordeel omdat ie meer armor en powerups oppakt.
Dus nee, loadouts zijn er niet om mindere spelers een handje te helpen, maar meer streamlining om misschien frustrerende elementen uit oudere games te verhelpen.
Ben ik de enige die moeite heeft met de BETA goed te draaien op FullHD?
Ik drop soms naar 30fps in 'grote' gevechten..
Pc is ook niet de slechtste (zie sig).
Op 1366*768 is hij wel goed speelbaar, hopelijk optimaliseren ze dit nog...
Ryzen 9800X3D / Asrock 7900XT / 32GB DDR5 6000MHz // Mac Mini M4 / MacBookAir M1 / iPhone 17 ProMax Cosmic Orange / AW Ultra 3
Ik krijg serieus jeuk van 'ben ik de enige'charlie7 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 23:33:

En je PC is niet de slechtste maar ook niet echt héél goed. Een 3 jaar oude CPU en een videokaart die ~4 jaar oud is. Daarbij meld je niet welke instellingen je gebruikt in Doom. Alles op de maximale settings op 1080p gaat met jouw systeem sowieso lukken als je alles op 60fps wilt hebben draaien. Nu ziet Doom er dusdanig goed uit dat je zou verwachten een zwaar systeem nodig te hebben, maar goed, soms is het niet anders.
Edit: een blik op de specificaties had in dit geval blijkbaar al volstaan. Hier de minimale eisen:
Processor: Intel Core i5-2400 or better / AMD FX-8320 or better
Memory: 8 GB RAM
Graphics: NVIDIA GeForce GTX 670 (2GB) or better / AMD Radeon HD 7870 (2GB) or better
Jouw systeem zit daar niet gek ver boven. Onderstaande zijn de aanbevolen specificaties:
Processor: Intel Core i7-3770 or better / AMD FX-8350 or better
Graphics: NVIDIA GeForce GTX 970 (4GB) or better / AMD Radeon R9 290 (4GB) or better
[ Voor 19% gewijzigd door SomerenV op 15-04-2016 23:50 ]
Als je alsnog kan winnen met een beginnerswapen tegen iemand met een rocketlauncher, win je ook met een rocketlauncher. Je bent beter, dus je dan maakt het niet uit wat je aan standaard wapens geeft aan de tegenstander.SomerenV schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 23:07:
[...]
Ik heb echt héél wat uren in Unreal Tournament zitten, en zelfs wat uurtjes in Q3A maar ik heb nog nooit echt last gehad van spawnkills. Sure, het gebeurt, maar ik schiet ook iemand zonder pardon neer als ie naast me spawnt. Heb ook nog nooit echt gehoord dat iemand constant vermoord wordt tijdens het spawnen. Besides, ik heb al meermaals gehad dat ik raketten op me af zag vliegen net na het spawnen, maar alsnog kon winnen met m'n beginnerswapen. Dus ik (en met mij vele anderen) snappen niet waarom er loadouts in Doom zitten. Het is een oplossing die nergens op slaat voor een probleem dat niet bestaat of énorm klein is.
Spawnkillen komt niet constant voor, maar het komt voor en als je het kan fixen zonder nadeel, prima toch? Volgens mij is er nu juist ruimte voor meer variatie omdat alle standaardwapens in balans moeten zijn en daardoor niet iedereen steeds dezelfde 2 a 3 wapens kiest (en daarom werkten loadouts totaal niet in Quake Live). Zoals ik al zei, het zoeken naar wapens is nou zo'n erg belangrijk onderdeel omdat je ze vaak snel hebt, zeker in teamgames (en als sidenote is Clan Arena nog steeds populair in Quake Live en daar hoef je helemaal niks oppakken...). Dan kan ik wel begrijpen dat ze het achterwege laten voor een betere ervaring in het algemeen. En ja daar hoort ook een console ervaring bij waarbij het switchen tussen twee wapens met één button wat makkelijker is dan een weaponwheel te openen om dan van wapen te verwisselen (wat wel zo is in singleplayer, maar dan vertraagt het spel ook even).
De aanbevolen systeem eisen (videokaart specifiek) voor 1920x1080 liggen hoger dan jouw specs. Maar de optimalisatie is sowieso niet echt super volgens mij. Performance kan wel beter als je kijkt wat je er voor terugkrijgt.charlie7 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 23:33:
Zonder nadeel? Ik hoor niet veel positiefs over het loadout-systeemGundogan schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 23:50:
Als je alsnog kan winnen met een beginnerswapen tegen iemand met een rocketlauncher, win je ook met een rocketlauncher. Je bent beter, dus je dan maakt het niet uit wat je aan standaard wapens geeft aan de tegenstander.
Spawnkillen komt niet constant voor, maar het komt voor en als je het kan fixen zonder nadeel, prima toch? Volgens mij is er nu juist ruimte voor meer variatie omdat alle standaardwapens in balans moeten zijn en daardoor niet iedereen steeds dezelfde 2 a 3 wapens kiest (en daarom werkten loadouts totaal niet in Quake Live). Zoals ik al zei, het zoeken naar wapens is nou zo'n erg belangrijk onderdeel omdat je ze vaak snel hebt, zeker in teamgames (en als sidenote is Clan Arena nog steeds populair in Quake Live en daar hoef je helemaal niks oppakken...). Dan kan ik wel begrijpen dat ze het achterwege laten voor een betere ervaring in het algemeen. En ja daar hoort ook een console ervaring bij waarbij het switchen tussen twee wapens met één button wat makkelijker is dan een weaponwheel te openen om dan van wapen te verwisselen (wat wel zo is in singleplayer, maar dan vertraagt het spel ook even).

En ik snap wel dat sommige mensen het fijn vinden, maar gezien de geschiedenis van succesvolle arena shooters op de PC is het gewoon een stomme keuze, hoe je het ook went of keert. Maar! Op een console is het inderdaad zo dat twee wapens makkelijker werkt dan een stuk of 10 wapens en in dat opzicht snap ik de keuze. En dat is denk ik ook een punt waar veel mensen ook over vallen: het wordt gezien als een console-feature en we weten hoe PC-gamers denken over console-zaken in een PC-game.
ID Software is de moeder der shooters en nota bene begonnen op de PC. In de originele Doom-games (1, 2 en 3) kon je naar hartelust switchen tussen alle wapens en nu is dat opeens weg.
Ze hadden dit moeten vertalen naar 2016
De originele campagne-trailer van Doom laat ongeveer het bovenstaande zien, maar na het spelen van de multiplayer ben ik skeptisch.
Arena shooters waren vroeger succesvol en Quake 3 en UT99 zijn nog steeds steengoed, daar gaan weinig games aan tippen, ook DOOM niet, maar nu zijn de spelersaantallen wel erg laag terwijl de oude games of nog speelbaar zijn of een opvolger hebben die erg overeenkomt met het origineel. Dan ga je als AAA ontwikkelaar niet ook nog eens hetzelfde maken, maar probeer je te vernieuwen en te stroomlijnen naar de huidige tijd. Dan wordt niet alles Call of Duty, maar ook niet zoals vroeger. Ik denk veel mensen ook een beetje in een reflex het loadsysteem afbranden omdat het niet in eerdere games zat en het met Quake Live niet goed gedaan was.SomerenV schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 00:04:
[...]
Zonder nadeel? Ik hoor niet veel positiefs over het loadout-systeemIn UT switch ik vaak tussen verschillende wapens in verschillende situaties. De Rocket Launcher of Shock Rifle voor lange afstand. Minigun of Pulse Gun voor paniekreacties/middellange afstand en de Flak Cannon voor point blank. In Doom ben je per rondje (ofja, elke keer dat je weer spawnt) gebonden aan twee wapens. En zoals ik al zei is de reden die gegeven is voor deze keuze redelijk twijfelachtig. Dergelijke features passen prima in een wat meer realistische shooter maar in een arcade arena shooter?
![]()
En ik snap wel dat sommige mensen het fijn vinden, maar gezien de geschiedenis van succesvolle arena shooters op de PC is het gewoon een stomme keuze, hoe je het ook went of keert. Maar! Op een console is het inderdaad zo dat twee wapens makkelijker werkt dan een stuk of 10 wapens en in dat opzicht snap ik de keuze. En dat is denk ik ook een punt waar veel mensen ook over vallen: het wordt gezien als een console-feature en we weten hoe PC-gamers denken over console-zaken in een PC-game.
ID Software is de moeder der shooters en nota bene begonnen op de PC. In de originele Doom-games (1, 2 en 3) kon je naar hartelust switchen tussen alle wapens en nu is dat opeens weg.
Ze hadden dit moeten vertalen naar 2016![]()
[video]
De originele campagne-trailer van Doom laat ongeveer het bovenstaande zien, maar na het spelen van de multiplayer ben ik skeptisch.
Persoonlijk zie ik trouwens een 'echte' game van Devil Daggers. Dat is een ook een interessant nieuw oud project.
Ik snap inderdaad dat ik niet meer de nieuwste hardware heb, neemt niet weg dat ik ondanks de aanbevolen specificaties redelijk voldoe.SomerenV schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 23:48:
[...]
Ik krijg serieus jeuk van 'ben ik de enige'Anyways. Als je even de moeite had genomen een benchmark te vinden dan was je er achter gekomen dat Doom best wel flinke hardware nodig heeft om constant vloeiend te lopen.
En je PC is niet de slechtste maar ook niet echt héél goed. Een 3 jaar oude CPU en een videokaart die ~4 jaar oud is. Daarbij meld je niet welke instellingen je gebruikt in Doom. Alles op de maximale settings op 1080p gaat met jouw systeem sowieso lukken als je alles op 60fps wilt hebben draaien. Nu ziet Doom er dusdanig goed uit dat je zou verwachten een zwaar systeem nodig te hebben, maar goed, soms is het niet anders.
Edit: een blik op de specificaties had in dit geval blijkbaar al volstaan. Hier de minimale eisen:
Processor: Intel Core i5-2400 or better / AMD FX-8320 or better
Graphics: NVIDIA GeForce GTX 670 (2GB) or better / AMD Radeon HD 7870 (2GB) or better
Jouw systeem zit daar niet gek ver boven. Onderstaande zijn de aanbevolen specificaties:
Processor: Intel Core i7-3770 or better / AMD FX-8350 or better
Graphics: NVIDIA GeForce GTX 970 (4GB) or better / AMD Radeon R9 290 (4GB) or better
Als je had gekeken in het settings menu had je kunnen zien dat er niet veel meer dan resolutie aan te passen is.
Ryzen 9800X3D / Asrock 7900XT / 32GB DDR5 6000MHz // Mac Mini M4 / MacBookAir M1 / iPhone 17 ProMax Cosmic Orange / AW Ultra 3
Gundogan schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 22:54:
[...]

Ongeloofelijk
De essentie en het populaire competitieve factor er uit halen voor de boys and girls die geen tijd willen investeren om beter te worden.
Maar gelijk iedereen kunnen knallen zonder skills.
Dag Doom we hebben mooie spannende tijden gehad maar weer 1 voor de kudde
[ Voor 6% gewijzigd door MaXeRs op 16-04-2016 06:38 ]
Eventjes een paar potjes gespeeld en het viel me toch wat tegen. Het is wat traagjes vergeleken met Q3A en UT plus dat die unlocks me niet echt kunnen bekoren. Overigens liep het niet bijzonder soepel, en dat met een 980 Ti @ 1500/2000, 2600K @ 5GHz, 32GB @ 2133 10-10-10-30-1T plus RAID 0 SSD's. Zelfs met de meest recente drivers (364.96) leek het alsof het ongeveer op de 45-55 FPS draaide. Niet precies kunnen meten aangezien MSI Afterburner het niet lekker deed na de install van de nieuwe driver (reinstall van MSI AB loste dat op).
Misschien is het een kwestie van wennen of ligt het gewoon puur aan mij maar die multiplayer laat ik links liggen. Tijd voor de singleplayer en bruut slachten!
Misschien is het een kwestie van wennen of ligt het gewoon puur aan mij maar die multiplayer laat ik links liggen. Tijd voor de singleplayer en bruut slachten!
haha.. wat een bagger game, dit is gewoon een vernedering voor doom.
Beta even geprobeerd, veel van verwacht. wat kunnen die trailers toch fake zijn, ik geloof dat SP iets beter is maar het voelt goedkoop aan
ik dacht dat dit een gratis ps plus game was, niet te geloven!!!
Beta even geprobeerd, veel van verwacht. wat kunnen die trailers toch fake zijn, ik geloof dat SP iets beter is maar het voelt goedkoop aan
ik dacht dat dit een gratis ps plus game was, niet te geloven!!!
Het valt mij op dat Doom als volledige game wordt beoordeeld terwijl met de alpha/beta maar een fractie van het totaal getoond wordt.
Ongeacht wat het doel van deze versie is, het blijft een beta.
Maar ontopic:
Ik heb totaal een aantal uur kunnen testen met alle drie de versies tot nu toe. Het loopt allemaal erg soepel en het ziet er prima uit op 2560x1440. De loadouts vind ik wat minder maar zorgen er wel voor dat je met gelijke kansen spawnt. Iets waar ik me aan irriteer bij bijvoorbeeld (de nieuwe) UT.
De super shotgun is niet overpowered maar heeft een te lange effective range waardoor de relatief kleine ruimtes van Heatwave in je nadeel als tegenstander zijn. De rocket launcher heeft imho een te kleine blast radius waardoor de detonate functie minder goed uit de voeten komt. De detonate functie maakt het trouwens wel lekker onvoorspelbaar. Ik gebruik het bijna continu.
Qua snelheid hoor je mij niet echt klagen. Bij close combat is de snelheid in orde. De verhoudingen tussen bepaalde delen van de twee maps zijn niet helemaal lekker waardoor het traag lijkt te gaan in open gebieden. Ik zou wel eens een turbo stand van 120% van de originele snelheid willen zien wat voor effect dat heeft. Een deel gaat dan vast klagen dat het te snel gaat zoals Q3A.
Moet Doom op andere games lijken? Vind ik niet. Ik hoor vooral positieve geluiden van de nieuwe UT terwijl ik dat niets meer dan UT99 in een nieuw jasje is. Misschien is dat ook wel de kracht van UT. Doom 1 en 2 zijn echter als single player uitgebracht (afgezien van co-op). Daar zal deze Doom het moeten van hebben. Hopelijk wordt het nog iets bijgepoetst en de verwachtingen van de snapmap zijn bij mij wel hoog.
Ongeacht wat het doel van deze versie is, het blijft een beta.
Maar ontopic:
Ik heb totaal een aantal uur kunnen testen met alle drie de versies tot nu toe. Het loopt allemaal erg soepel en het ziet er prima uit op 2560x1440. De loadouts vind ik wat minder maar zorgen er wel voor dat je met gelijke kansen spawnt. Iets waar ik me aan irriteer bij bijvoorbeeld (de nieuwe) UT.
De super shotgun is niet overpowered maar heeft een te lange effective range waardoor de relatief kleine ruimtes van Heatwave in je nadeel als tegenstander zijn. De rocket launcher heeft imho een te kleine blast radius waardoor de detonate functie minder goed uit de voeten komt. De detonate functie maakt het trouwens wel lekker onvoorspelbaar. Ik gebruik het bijna continu.
Qua snelheid hoor je mij niet echt klagen. Bij close combat is de snelheid in orde. De verhoudingen tussen bepaalde delen van de twee maps zijn niet helemaal lekker waardoor het traag lijkt te gaan in open gebieden. Ik zou wel eens een turbo stand van 120% van de originele snelheid willen zien wat voor effect dat heeft. Een deel gaat dan vast klagen dat het te snel gaat zoals Q3A.
Moet Doom op andere games lijken? Vind ik niet. Ik hoor vooral positieve geluiden van de nieuwe UT terwijl ik dat niets meer dan UT99 in een nieuw jasje is. Misschien is dat ook wel de kracht van UT. Doom 1 en 2 zijn echter als single player uitgebracht (afgezien van co-op). Daar zal deze Doom het moeten van hebben. Hopelijk wordt het nog iets bijgepoetst en de verwachtingen van de snapmap zijn bij mij wel hoog.
Ik kan maar geen spelers vinden.. staat bij mij de hele tijd op waiting for player..
Jammer weer
Jammer weer
Als je de lobby uit gaan en opnieuw find match doet gaat het vaak wel goed. Heb ik ook wel last van.wesley17 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 12:09:
Ik kan maar geen spelers vinden.. staat bij mij de hele tijd op waiting for player..
Jammer weer
Thanks dat werkte na een paar keerDavetc schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 12:12:
[...]
Als je de lobby uit gaan en opnieuw find match doet gaat het vaak wel goed. Heb ik ook wel last van.
Ik kom ook in geen enkele lobby met spelers, er zit niet eens een sp in om even de feel te krijgen van DOOM.
Kan ook zijn dat niemand het speelt
Kan ook zijn dat niemand het speelt
wel jammer dat die fan noise op de ps4 enorm luid is met DOOM
psn: taker-mart
Vooral in de lobby is de fan luidruchtig, lijkt wel of ze dan geen framerate lock erop hebben zitten waardoor de PS4 maximaal gaat presteren. Als ik me niet vergis was dit ook het geval bij Rocket League.taker1987 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 12:50:
wel jammer dat die fan noise op de ps4 enorm luid is met DOOM
Ik heb de closed alpha en beta gespeeld en nu dan weer de open beta en vind de game erg leuk. Als ik dit op PC zou spelen zal ik het waarschijnlijk ook te traag vinden, op console is het tempo prima.
Ik heb wel dat er een klassieke modus komt waarbij je begint met de machinegun en wapens moet pakken in het veld. Hierdoor wordt het geheel wat tactischer.
[ Voor 11% gewijzigd door ndonkersloot op 16-04-2016 12:58 ]
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Op de pc is er wel een framerate cap in de menus en slaan mijn fans ook niet echt aan. Beetje vreemd dat de console versies dat niet hebben.Tiwazz schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 12:57:
[...]
Vooral in de lobby is de fan luidruchtig, lijkt wel of ze dan geen framerate lock erop hebben zitten waardoor de PS4 maximaal gaat presteren. Als ik me niet vergis was dit ook het geval bij Rocket League.
Ik heb de closed alpha en beta gespeeld en nu dan weer de open beta en vind de game erg leuk. Als ik dit op PC zou spelen zal ik het waarschijnlijk ook te traag vinden, op console is het tempo prima.
Ik heb wel dat er een klassieke modus komt waarbij je begint met de machinegun en wapens moet pakken in het veld. Hierdoor wordt het geheel wat tactischer.
Verder kan je met SnapMap denk ik wel een klassieke multiplayer modus maken. Hoe je dan verder op de consoles dan makkelijk die modus/levels kan spelen moeten we nog zien.
Eindelijk in een lobby met players, speelt best lekker weg op de pc en de game-speed is ook dik in orde.
Best een lekkere game
Best een lekkere game
wat is motion blur eigenlijk ?
Strepen over het beeld als je te snel beweegt met je controller/muis ..heel hi-tech echt iets voor de die hard gamers onder ons.taker1987 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 13:21:
wat is motion blur eigenlijk ?
Echt een uitvinding.
maar waarom zou je de keus krijgen om dit uit te zetten op de ps4 ?MaXeRs schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 13:58:
[...]
Strepen over het beeld als je te snel beweegt met je controller/muis ..heel hi-tech echt iets voor de die hard gamers onder ons.
Echt een uitvinding.
Motion blur is vrij duidelijk: het is een post-processing filter die deze strepen simuleert.Het probeerd het menselijke effect te simuleren als je flink gezopen hebt als je snel met je hoofd beweegt en je ogen niet kunnen focussen op je omgeving. Veel gamers in forums of die ik heb gesproken geven de voorkeur deze uit te schakelen, niet alleen omdat het de prestaties beinvloed maar omdat het gewoon niet wenselijk is in veel games.taker1987 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 14:03:
[...]
maar waarom zou je de keus krijgen om dit uit te zetten op de ps4 ?
Is de game in Alpha zeg ik je hebt gelijk. Nu is dit een Beta en dan wordt er echt niet zo veel meer getweakt. Dit is hoe de game er uitziet over een paar weken, en daar zal je het mee moeten doen.Davetc schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 12:07:
Het valt mij op dat Doom als volledige game wordt beoordeeld terwijl met de alpha/beta maar een fractie van het totaal getoond wordt.
Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909
Verwijderd
Leuk spelletje, vraag mij alleen af of het een beetje levensvatbaar zal blijven (en dus ~ 35eu waard is).
Je kan op de PS4 ook de FOV aanpassen, dat is pas een goede feature voor consoles
.
Motion blur+ chromatic aboration uit en FOV op 110. Erg goed.
Motion blur+ chromatic aboration uit en FOV op 110. Erg goed.
Singleplayer van 10-15 uur volgens mij + multiplayer + ingame crossplatform level en mod editor. Volgens mij genoeg te doen, ook al speel je alleen de singleplayer + wat de community voor singleplayer content maakt.Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 15:25:
Leuk spelletje, vraag mij alleen af of het een beetje levensvatbaar zal blijven (en dus ~ 35eu waard is).
Mooi is dat, ik krijg net m'n nieuwe muis en muismat binnen, en zag ik dat de beta nu open is.
Welke sensivity is aan te raden in-game? Ik snap dat nooit, omdat je zowel DPI als sensivity in kan stellen. Dit laatste zowel in Windows als in-game.
Welke sensivity is aan te raden in-game? Ik snap dat nooit, omdat je zowel DPI als sensivity in kan stellen. Dit laatste zowel in Windows als in-game.
...
Zo laag dat je nog net comfortabel een 360 kunt doen op je mousepad is meestal aan te raden.Luxicon schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 16:27:
Mooi is dat, ik krijg net m'n nieuwe muis en muismat binnen, en zag ik dat de beta nu open is.
Verschilt per muis, dpi instelling, ingame instelling. (windows setting zou je in principe altijd op standaard laten staan)
DPI verschilt met wat jij fijn vind, max DPI is iets wat de meeste gamers niet prettig vinden spelen. Echte diehards spelen vaak nog op 400/800 DPI, ik op 1800.
Maargoed, dat alles heeft weinig invloed in Doom, want mouse acceleration staat standaard aan in doom
[ Voor 18% gewijzigd door unfor op 16-04-2016 16:50 ]
Oke dankje, ik zal het uittesten. Ik heb het zo in Windows, dat ik de hele mousepad over moet om van links / rechts - onder / boven te gaan en dat gebeurde bij een dpi van 400 (Windows sensivity is niets aan veranderd).unfor schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 16:42:
[...]
Zo laag dat je nog net comfortabel een 360 kunt doen op je mousepad is meestal aan te raden.
Verschilt per muis, dpi instelling, ingame instelling. (windows setting zou je in principe altijd op standaard laten staan)
DPI verschilt met wat jij fijn vind, max DPI is iets wat de meeste gamers niet prettig vinden spelen. Echte diehards spelen vaak nog op 400/800 DPI, ik op 1800.
Dan moet ik 32 cm bewegen om 360 graden te bewegen als de sensivity ingame op 4.3 staat. Opzich vind ik het nog wel een beetje vaag, omdat je op verschillende manieren tot 'hetzelfde' komt. Ik ga er eens wat meer research voor doen. Ik ga natuurlijk niet met 12.000 dpi spelen.
...
Nee, dat is niet vaag. De reden dat je op verschillende plekken terecht komt is mouse acceleration, is niet uit te zetten in de doom beta.Luxicon schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 17:03:
[...]
Oke dankje, ik zal het uittesten. Ik heb het zo in Windows, dat ik de hele mousepad over moet om van links / rechts - onder / boven te gaan en dat gebeurde bij een dpi van 400 (Windows sensivity is niets aan veranderd).
Dan moet ik 32 cm bewegen om 360 graden te bewegen als de sensivity ingame op 4.3 staat. Opzich vind ik het nog wel een beetje vaag, omdat je op verschillende manieren tot 'hetzelfde' komt. Ik ga er eens wat meer research voor doen. Ik ga natuurlijk niet met 12.000 dpi spelen.
Oke, maar ik bedoel misschien kun je 800dpi gebruiken en de sensivity ingame lager zetten, of ook in Windows. Ik zou denk ik geen verschil merken.unfor schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 17:05:
[...]
Nee, dat is niet vaag. De reden dat je op verschillende plekken terecht komt is mouse acceleration, is niet uit te zetten in de doom beta.
...
Verwijderd
Vandaag even een aantal rondes gespeeld in een team met Seroczynski.
Ondanks dat het niet voor mij aanvoelt als een DooM spel speelt het toch best lekker.
Spel speelt verder ook behoorlijk soepel, tot nu toe nog weinig last gehad van flinke framedrops.
Zelf speel ik met mijn muis op 800dpi en 6.5 mouse speed in het spel.
Ben erg benieuwd naar de SP content!
Ondanks dat het niet voor mij aanvoelt als een DooM spel speelt het toch best lekker.
Spel speelt verder ook behoorlijk soepel, tot nu toe nog weinig last gehad van flinke framedrops.
Zelf speel ik met mijn muis op 800dpi en 6.5 mouse speed in het spel.
Ben erg benieuwd naar de SP content!
+set m_smooth 0 in launchoptions zet het uit.unfor schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 16:42:
[...]
Maargoed, dat alles heeft weinig invloed in Doom, want mouse acceleration staat standaard aan in doom
Dat is mouse smoothing, niet acceleration.Gundogan schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 18:43:
[...]
+set m_smooth 0 in launchoptions zet het uit.
Maargoed, voor mij niet relevant. Al lang uninstalled
Verwijderd
FF een paar matches gespeeld, maar valt inderdaad tegen. Niet echt veel pace, gelijk al massive weapons en mijn grootste gemis... geen 21:9 monitor ondersteuning.. zit ik nog in een f....g venstertje te gamen -.-
Waar is de lol gebleven van 't vinden van de juiste wapens, te beginnen met een pea-shooter/vuist en lekker proberen die andere gast voor te zijn. Heb ik dat gemist in een van de andere alpha's / beta's? Of is 't echt een console-knockoff van halo? meh, jammer... heel erg jammer, had echt op meer gehoopt..
Waar is de lol gebleven van 't vinden van de juiste wapens, te beginnen met een pea-shooter/vuist en lekker proberen die andere gast voor te zijn. Heb ik dat gemist in een van de andere alpha's / beta's? Of is 't echt een console-knockoff van halo? meh, jammer... heel erg jammer, had echt op meer gehoopt..
Verwijderd
De meeste pro's spelen met tussen de 20 en 30 centimeter per 360 graden. Mouse acceleration staat meestal laag of uit, al heb je altijd mensen die het anders doenLuxicon schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 17:03:
Dan moet ik 32 cm bewegen om 360 graden te bewegen als de sensivity ingame op 4.3 staat.
unfor schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 17:05:
Nee, dat is niet vaag. De reden dat je op verschillende plekken terecht komt is mouse acceleration, is niet uit te zetten in de doom beta.

Verwijderd
Ik krijg nog steeds geen verbinding. Dat schiet op. Er lijken helaas meer mensen met dit probleem te zijn.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2016 13:47 ]
Beta even gespeeld:
- muziek is mooi
- user interface is wel OK
- graphics niet super maar OK. Mag wel ietsje beter voor een game met deze naam en in het jaar 2016
- game en gun play, hmm ik weet het nog niet direct, niet slecht maar niet zo bijzonder
Snap de rage niet op steam, valt toch wel mee? Is toch niet rot slecht? Sure load outs sucken enzo, maar ja ..
- muziek is mooi
- user interface is wel OK
- graphics niet super maar OK. Mag wel ietsje beter voor een game met deze naam en in het jaar 2016
- game en gun play, hmm ik weet het nog niet direct, niet slecht maar niet zo bijzonder
Snap de rage niet op steam, valt toch wel mee? Is toch niet rot slecht? Sure load outs sucken enzo, maar ja ..
Ze zitten met naam en legacy van ID software en het Doom (en ook quake) merk qua MP gameplay. Ik denk dat er best mensen zijn voor wie deze MP gameplay prima is, maar misschien hadden ze het onder andere brand name moeten uitbrengen.SideShow schreef op zondag 17 april 2016 @ 20:07:
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Verwijderd
Dit dus, probleem is inderdaad dat ze een shooter uitbrengen waarbij aangegeven en overal geroepen wordt dat 't vanouds moet zijn en voelen... probleem is dat dat dus zeker niet het geval is. Noem het gewoon Halo 6 ofzo en 't was prima geweest. Maar 't bestempelen als een 'doom reincarnate' is niet zoals 't aanvoelt.defiant schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:31:
[...]
Ze zitten met naam en legacy van ID software en het Doom (en ook quake) merk qua MP gameplay. Ik denk dat er best mensen zijn voor wie deze MP gameplay prima is, maar misschien hadden ze het onder andere brand name moeten uitbrengen.
Maar dat gezegd te hebben:
1) het is een beta
2) Ik heb nog geen SP gedaan
3) Wie weet is 't wel ff wennen... *wishfull thinking* ;-)
Op de PC vind ik het ruk, maar op de PS4 vermaak ik me kostelijk met deze game. Dit wordt voor mij wel een day one buy. Ben ik de enige?
Ik heb hem al in de pre-order staan voor de pc maar al mijn hoop is helemaal gevestigd op een degelijk sp zoals (ook weer wishfull thinking
) Doom 3 was en is.
De multiplayer heb ik nooit interesse in gehad wat Doom betreft dus daarom ook de gesloten of de open beta niet aangeraakt.
De multiplayer heb ik nooit interesse in gehad wat Doom betreft dus daarom ook de gesloten of de open beta niet aangeraakt.
Verwijderd
Dat doe je al beter dan ik.SideShow schreef op zondag 17 april 2016 @ 20:07:
Beta even gespeeld.
Sommige comments op Steam zijn overigens wel komisch.
Not a big fan of Master Chief's new look.
Als dat zo is, hoef ik MP niet eens te proberen. Gemiste kans dus.Verwijderd schreef op zondag 17 april 2016 @ 01:51:
FF een paar matches gespeeld, maar valt inderdaad tegen. Niet echt veel pace, gelijk al massive weapons en mijn grootste gemis... geen 21:9 monitor ondersteuning.. zit ik nog in een f....g venstertje te gamen -.-
Je mag nog een dagje langer door, dus waarom niet.TweakJerommeke schreef op maandag 18 april 2016 @ 02:09:
[...]
Als dat zo is, hoef ik MP niet eens te proberen. Gemiste kans dus.
+set r_mode -1 +set r_customwidth 2560 +set r_customheight 1080 in launch options. Resolutie kan ook anders uiteraard.Verwijderd schreef op zondag 17 april 2016 @ 01:51:
Verwijderd
Thanks. Dat werkte perfect (3440/1440) bij mij. Overigens mogen de rocketlaunchers wel wat harder schieten.. iemand 5 keer in z'n mik schieten en hij huppeld nog steeds rond .. -.- why bother.. Dubbelloops meer geluk mee.Gundogan schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:13:
+set r_mode -1 +set r_customwidth 2560 +set r_customheight 1080 in launch options. Resolutie kan ook anders uiteraard.
Ik vind de rocketlauncher ook het zwakst aanvoelen, zelfs met de lighting gun drop je ze sneller..
Meer dan 60fps wordt dus bij de volledige versie unclocked. Het mooiste lijkt mij een moderne Quake 3. Echt zo'n oldschool shooter in een modern jasje. Dat is deze Doom ook wel, maar mis nog wel wat wapens en vind ik de levels misschien een beetje klein. Lijkt me mooi met meer mensen, want nu zijn er steeds 6? Aan extra's ligt er best veel nadruk om unlocken, maar het zou echt tof zijn als een spel als dit (of Quake / Unreal) net zo populair als Counterstrike Go gaat worden. Maar denk niet dat Doom dat gaat zijn. Dat moet de gameplay / online systeem competitiever denk ik. Bijvoorbeeld met Call of Duty en Battlefield is dat ook zo... puur ranken / unlocken + veel poespas in je scherm die alles verraden,
...
Valt nog wel mee als je direct hits scoort. Dan is het een prima all round wapen. Maar ik denk dat de meesten wel met de super shotty + melee stijl spelen. De melee is nu net even iets te makkelijk waardoor het erg verleidelijk is om iedereen maar een beetje te bumrushen met de shotty.Tiwazz schreef op maandag 18 april 2016 @ 21:44:
Ik vind de rocketlauncher ook het zwakst aanvoelen, zelfs met de lighting gun drop je ze sneller..
Verwijderd
Lighting gun is ook niet slecht hoor, sta altijd top 3 ermee.Tiwazz schreef op maandag 18 april 2016 @ 21:44:
Verwijderd
Het probleem is ook dat Quake 3/Live gewoon nog goed meekan. De terugloop in spelers is daar het grootste probleem momenteel en daarom zal men niet snel een soortgelijk spel presteren.Luxicon schreef op maandag 18 april 2016 @ 21:51:
Meer dan 60fps wordt dus bij de volledige versie unclocked. Het mooiste lijkt mij een moderne Quake 3. Echt zo'n oldschool shooter in een modern jasje. Dat is deze Doom ook wel, maar mis nog wel wat wapens en vind ik de levels misschien een beetje klein. Lijkt me mooi met meer mensen, want nu zijn er steeds 6? Aan extra's ligt er best veel nadruk om unlocken, maar het zou echt tof zijn als een spel als dit (of Quake / Unreal) net zo populair als Counterstrike Go gaat worden. Maar denk niet dat Doom dat gaat zijn. Dat moet de gameplay / online systeem competitiever denk ik. Bijvoorbeeld met Call of Duty en Battlefield is dat ook zo... puur ranken / unlocken + veel poespas in je scherm die alles verraden,
Toch erg jammer, want ik weet zeker dat een hoop mensen die nu CS:GO of zelfs Battlefield of Modern Warfare spelen zich daar erg thuis zouden voelen.
Volgende week maandag en woensdag om 20:00 uur streams van SnapMap en de singleplayer op www.twitch.tv/bethesda.
https://bethesda.net/#en/...er-streams/2016/04/20/107
https://bethesda.net/#en/...er-streams/2016/04/20/107
nu pre order staan voor Collector's Edition op PS4 zijn maar wijnig games waar zo veel geld neer leg voor game en doom is er een van
jammer dat ik mijn klein metaal pinky demon niet kan vinden die je krijg bij pre order van doom 3 bij bol.com
kan niet wachten tot game lekker op 60 inc plasma tv in donker te spelen
jammer dat ik mijn klein metaal pinky demon niet kan vinden die je krijg bij pre order van doom 3 bij bol.com
kan niet wachten tot game lekker op 60 inc plasma tv in donker te spelen
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
PC Versie krijgt verregaande grafische instellingen http://gamerant.com/doom-pc-settings-advanced-808/
Zo dat stelt me wat meer op me gemak.
Verwijderd
Doet niet veel af aan het spelen zelf. Fijn dat 't voor de pc er beter aan toe is grafisch gezien, maar gameplay is echt nog niet wat ik er van verwac... gehoopt had.jori040 schreef op zondag 24 april 2016 @ 10:58:
PC Versie krijgt verregaande grafische instellingen http://gamerant.com/doom-pc-settings-advanced-808/
Heb 'm al gepreordered op 't moment dat 't kon en waarschijnlijk had ik dat toch nog gedaan zoals de game nu is, maar m'n hoop is nu alleen nog maar gevestigd op de SP kant als ik eerlijk ben. Hopelijk doen ze daar nog iets moois mee.
Nogmaals de multiplayer is niet eens door id zelf gemaakt dus je kan gerust uit kijken naar de SP.Verwijderd schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:16:
[...]
Doet niet veel af aan het spelen zelf. Fijn dat 't voor de pc er beter aan toe is grafisch gezien, maar gameplay is echt nog niet wat ik er van verwac... gehoopt had.
Heb 'm al gepreordered op 't moment dat 't kon en waarschijnlijk had ik dat toch nog gedaan zoals de game nu is, maar m'n hoop is nu alleen nog maar gevestigd op de SP kant als ik eerlijk ben. Hopelijk doen ze daar nog iets moois mee.
Doom is in wezen een SP game.
https://www.twitch.tv/bethesda/v/62765871 de SnapMap stream
Eerste wat ze laten zien is weapon pick up deathmatch met een hogere run speed. Ook met de chaingun en Baron of Hell in multiplayer.
Wel een 4 speler limiet.
Eerste wat ze laten zien is weapon pick up deathmatch met een hogere run speed. Ook met de chaingun en Baron of Hell in multiplayer.
Wel een 4 speler limiet.

https://www.twitch.tv/bethesda
En de singleplayer stream
[ Voor 3% gewijzigd door Scavy op 27-04-2016 20:34 ]
Ben aan het kijken.Scavy schreef op woensdag 27 april 2016 @ 20:34:
https://www.twitch.tv/bethesda
Met die SP gaat het goed komen hoor.
Nou ik voel de hype niet echt...
MP was al een dikke letdown, maar deze SP footage geeft mij niet de DooM feel die ik als kind had.
MP was al een dikke letdown, maar deze SP footage geeft mij niet de DooM feel die ik als kind had.
[ Voor 3% gewijzigd door unfor op 27-04-2016 21:15 ]
De gameplay doet hier toch echt denken aan Doom 1&2.unfor schreef op woensdag 27 april 2016 @ 21:15:
Nou ik voel de hype niet echt...
Het tempo van Doom 3 deed meer denken aan een horror game dus ze gaan hier juist verder terug.
Je ziet hier nu toch ook de vijanden van de oude Doom ?
Wat is jou beste Doom dan ?
Ik kan haast niet wachten op deze game.
Gamespot heeft ook een livestream gedaan met iets andere locaties (ze gaan een keer naar buiten waar de andere stream stopte):
http://www.gamespot.com/v...th-the-devs/2300-6431915/
Ziet er allemaal prima uit.
http://www.gamespot.com/v...th-the-devs/2300-6431915/
Ziet er allemaal prima uit.

[ Voor 22% gewijzigd door Gundogan op 28-04-2016 10:55 ]
Ik moet zeggen dat de PS4 versie er heel netjes uitziet.
Had toch graag wat PC beelden willen zien.
Had toch graag wat PC beelden willen zien.
De SP kan me alvast meer bekoren dan de MP.
Glory kil kan uit want zoiets gaat na een tijdje irriteren imo.
Highlighted items kan je niet uitschakelen precies.
Glory kil kan uit want zoiets gaat na een tijdje irriteren imo.
Highlighted items kan je niet uitschakelen precies.
Ik pas, deze review laat goed zien waarom:
YouTube: Doom Multiplayer Beta Preview - Worthaplay?
Ik hoopte dat 't weer oldskool om skill ging, goed kunnen dodgen icm wapen en map kennis, maar het lijkt weer een halve Call of duty game
YouTube: Doom Multiplayer Beta Preview - Worthaplay?
Ik hoopte dat 't weer oldskool om skill ging, goed kunnen dodgen icm wapen en map kennis, maar het lijkt weer een halve Call of duty game

Als het mij om de mp ging had ik het al nooit overwogen deze te halen.
De sp beelden zien er wel weer lekker uit alleen vind ik dat al die highlighted shit wel wat minder had gekund. Ik zie die health/ ammo/ armor ook wel liggen als het er wat minder uitspringt.
Ook dat je vijanden oplichten wanneer ze bijna dood zijn of om aan te geven dat je een glory kill kan doen?
ben ik nog niet echt kapot van. Houd het gewoon allemaal grauw en grijs! Dat highlighted gedoe vind ik iig niet passen in de omgeving en zoals ik het nu zie haalt het mij uit de "doom" sfeer.
Maar desalniettemin ga ik me er toch aan wagen
De sp beelden zien er wel weer lekker uit alleen vind ik dat al die highlighted shit wel wat minder had gekund. Ik zie die health/ ammo/ armor ook wel liggen als het er wat minder uitspringt.
Ook dat je vijanden oplichten wanneer ze bijna dood zijn of om aan te geven dat je een glory kill kan doen?

Als het goed is kan je die rotzooi allemaal uitzetten :-) Ben wel weer eens toe aan een goede SP shooter, de laatste waar ik mij vermaakt mee heb was de laatste Wolfenstein.Scavy schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 19:37:
Als het mij om de mp ging had ik het al nooit overwogen deze te halen.
Ook dat je vijanden oplichten wanneer ze bijna dood zijn of om aan te geven dat je een glory kill kan doen?ben ik nog niet echt kapot van. Houd het gewoon allemaal grauw en grijs! Dat highlighted gedoe vind ik iig niet passen in de omgeving en zoals ik het nu zie haalt het mij uit de "doom" sfeer.
Die highlighted vijanden is in dat geval het eerste wat ik uitzet.
Dat zou heel mooi zijn, nog twee weken en dan kunnen we het allemaal gaan zienkwdtjuh schreef op zondag 01 mei 2016 @ 14:15:
[...]
Als het goed is kan je die rotzooi allemaal uitzetten :-) Ben wel weer eens toe aan een goede SP shooter, de laatste waar ik mij vermaakt mee heb was de laatste Wolfenstein.
Ik weet het niet hoor maar ik heb nu toch wel zin in de campagne
Zelfs toen ik nog niks had gezien had ik zoiets van instant-buy. Nu helemaal. De multiplayer is een leuke bijkomstigheid, die ik net als bij de uncharted-reeks als gratis extra beschouw. Andersom ervaarde ik de single player als extra (gratis) bijkomstigheid van de call of duty franchise.Scavy schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 20:15:
[video]
Ik weet het niet hoor maar ik heb nu toch wel zin in de campagne
De 'snapmap' ziet er ook erg interessant uit, vooral met alle 'logische' mogelijkheden. Zoals het maken van een basketbal game mode of een music maker. Dit gaat interessant worden als de modders dit in hadden krijgen!
Toen ik de Alpha multiplayer had gespeeld was het al een insta-buy voor mij maar nu helemaal!
Toen ik de Alpha multiplayer had gespeeld was het al een insta-buy voor mij maar nu helemaal!
http://www.dsogaming.com/...tmare-graphics-option-pc/
VET!
Waarom dat weet ik niet want mijn pc zal het hoogstwaarschijnlijk toch niet aankunnen
VET!
Waarom dat weet ik niet want mijn pc zal het hoogstwaarschijnlijk toch niet aankunnen
Gameplay tijdens de GTX1080 presentatie

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Zo'n kaart show je toch niet op 1080p...zorg dan een deftig 1440p of 4k scherm.
Heerlijk dit filmpje
Ben benieuwd hoe de game vrijdag op mijn 970 draait.Kan bijna niet wachten op de game triest hé.
Wat zijn jou specs dan ???Scavy schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 21:44:
http://www.dsogaming.com/...tmare-graphics-option-pc/
VET!
Waarschijnlijk minder dan een GTX1080.
PC versie ziet er goed uit qua pace. Muis en keyboard doen wonderen voor het tempo.
Minder dan een 1080 idd
GTX 970 dus hopenlijk high /ultra
Ben benieuwd of er DirectX12 support is of komt..
...
Game draait op OpenGL.Luxicon schreef op maandag 09 mei 2016 @ 02:28:
Ben benieuwd of er DirectX12 support is of komt..
Oke dankje, ik heb het wat nagezocht, en las ook iets over een conversie naar Vulkan? Of is dat alleen voor de consoles zo?
...
Verwijderd
Vulkan support volgt snel na de release, dus verwacht het binnen 3 maanden na launch mits er geen verdere problemen de kop opsteken
Ben zeer benieuwd hoe Doom het doet op de huidige zware kaarten.Het zal misschien verre van die GTX1080 beelden zijn maar de PS4 versie ziet er al goed uit dus ik verwacht toch wel wat moois.[GTX970]
Over het algemeen ben ik wel te spreken over de PC versies van Bethesda.Fallout 4 bv ziet er op PC veel & veel beter uit dan de console versie[ook zonder mod]
Wolfenstein had misschien beter gekund maar tja de ontwikkelaar moest ook nog eens last-gen versie doen voor consoles.Verder is The New Order wel de beste Wolfenstein.
Over het algemeen ben ik wel te spreken over de PC versies van Bethesda.Fallout 4 bv ziet er op PC veel & veel beter uit dan de console versie[ook zonder mod]
Wolfenstein had misschien beter gekund maar tja de ontwikkelaar moest ook nog eens last-gen versie doen voor consoles.Verder is The New Order wel de beste Wolfenstein.
Iemand enig idee hoe ik de beta volledig gedeinstalleerd krijg uit Steam
Hij staat niet meer in mijn library.....
update: Is gelukt gewoon via windows Programs and Features - uninstall...
update: Is gelukt gewoon via windows Programs and Features - uninstall...

[ Voor 25% gewijzigd door Help!!!! op 10-05-2016 09:14 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2