Check, de eTwist RF ondersteunt waterdruk niet. En krijg ik ook niet binnen via de gateway.hvxl schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 21:50:
Er bestaan nog behoorlijk wat misverstanden, merk ik. Ik zal proberen een paar uit de wereld te helpen:
[list]
• Als je geïnteresseerd bent in informatie van je ketel/warmtepomp, zoals hier het geval, dan heeft het weinig nut om naar de thermostaat te kijken. Die zal dezelfde dezelfde informatie laten zien, onafhankelijk van de ketel. Het enige dat je zou kunnen zien is dat de eTwist wel de waterdruk opvraagt. Dus als je die niet ziet, dan geeft de ketel die waarschijnlijk niet.
Vraagt de etwist dus blijkbara niet op, na een 'AA=28' krijg ik die data dus wel via de gateway.Dat ID 28 ontbreekt betekent ook alleen dat de thermostaat die niet opvraagt. Het zegt niets over of de ketel die wel of niet kan rapporteren.
Ik had gehoopt dus met de gateway te kunnen wat met de etwist niet gaat. Nogmaals ik ben een N00b vwb Opentherm..
Ik heb het idee dat de warmtepomp maar heel summier antwoord geeft.Of, en hoe vaak Burner Operation Hours voorbij komt hangt af van hoe vaak die wordt opgevraagd. De ketel is de slave. Die kan alleen antwoord geven op de gegevens die worden opgevraagd. Hij kan niet uit zichzelf informatie gaan lopen verkondigen.
Ik zal die dit weekend eens een tijdje open laten staan en kijken wat er uit komt..De makkelijkste manier om te bepalen welke berichten de ketel aankan is om een capability log te maken. Als die klaar is moet het lijstje in de statistics tab een stuk langer zijn. Voor elk van de berichten kun je dan zien of de ketel met een Read-Ack of met Unknown-DataID heeft geantwoord. Unk betekent dat de ketel dat ID niet ondersteunt. Het is niet eens noodzakelijk om de log op te sturen. Al is het natuurlijk wel zo sympathiek om dat wel te doen.