[Trined Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-08-2023

Jgsvuden

Hoi!

Dennis-L schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:31:
Een nieuw ipadres geven zullen ze inderdaad niet zomaar doen.
Ik vermoed dat dit probleem inderdaad bij NLZiet ligt, of in ieder geval in de database die zij gebruiken om de locatie te bepalen.
Krijg je bij RIPE wel het juiste land te zien?
Ja, bij Ripe klopt het wel, is per 18-01-2019 aangepast. Hoe lang duurt zoiets voor dat dat normaalgesproken naar de overige databases doorsijpelt? Want ook andere apps (Ziggo go bijvoorbeeld) hebben hier last van...

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-05 16:32
Jgsvuden schreef op maandag 28 januari 2019 @ 13:29:
[...]

Ja, bij Ripe klopt het wel, is per 18-01-2019 aangepast. Hoe lang duurt zoiets voor dat dat normaalgesproken naar de overige databases doorsijpelt? Want ook andere apps (Ziggo go bijvoorbeeld) hebben hier last van...
Dat durf ik niet echt te zeggen.
Het ligt een beetje aan welke database ze (Ziggo, NLziet e.d.) gebruiken om die gegevens op te vragen, er zijn nogal veel van dat soort databases.
Je zou NLZiet eens kunnen contacteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djlinsen
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-05 10:13

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

Jgsvuden schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:16:
Ik heb een probleem met mijn nieuwe Trined verbinding...

Mijn IP komt uit Bosnië volgens verschillende IP Geolocation databases. Hierdoor kan ik dus NL ZIET onder anderen niet gebruiken voor bepaalde content.

Ik heb in dit topic verhalen gelezen van mensen die een nieuw IP adres gekregen hebben om dit op te lossen, maar aan de telefoon werd mij door Trined doodleuk verteld dat ze dit niet doen, en dat het niet hun probleem is... en dat NL ziet z'n database maar moet aanpassen.

Ik zit nu dus met een IP dat niet overal voor te gebruiken is, en Trined weigert een nieuw IP adres te geven. Wat kan ik hier nu het beste mee doen? Iemand een goed idee?
Ik zit met exact het zelfde probleem (ook bosnie), inmiddels bij trined support request gedaan via facebook messenger, ik wacht nog op antwoord.

Update: Inmiddels het zelfde antwoord gehad van trined, het ip adres is correct aangemeld door hun, het ligt buiten hun invloed, Heb nu berichtje naar Ziggo (ivm niet werkende ziggo go app) gestuurd, ben benieuwd of zij wel iets kunnen / willen doen.

[ Voor 11% gewijzigd door djlinsen op 04-02-2019 11:01 ]

Are you following me, Are you following me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosfazant
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-05 14:02
djlinsen schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:08:
[...]

Ik zit met exact het zelfde probleem (ook bosnie), inmiddels bij trined support request gedaan via facebook messenger, ik wacht nog op antwoord.

Update: Inmiddels het zelfde antwoord gehad van trined, het ip adres is correct aangemeld door hun, het ligt buiten hun invloed, Heb nu berichtje naar Ziggo (ivm niet werkende ziggo go app) gestuurd, ben benieuwd of zij wel iets kunnen / willen doen.
Ik zit met hetzelfde probleem, mijn ip adres lijkt in Roemenië te zitten, waardoor bv. ook GSM over Wifi thuis niet werkt, KPN denkt dat ik in het buitenland zit. |:(
Ook al met Trined contact gehad maar ze doen er inderdaad niets aan :( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djlinsen
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-05 10:13

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

Bosfazant schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 14:04:
[...]

Ik zit met hetzelfde probleem, mijn ip adres lijkt in Roemenië te zitten, waardoor bv. ook GSM over Wifi thuis niet werkt, KPN denkt dat ik in het buitenland zit. |:(
Ook al met Trined contact gehad maar ze doen er inderdaad niets aan :( |:(
Ik denk dat trined technisch gezien geen fouten heeft gemaakt, Het duurt een paar dagen tot een maand totdat de commerciele geo ip databases zijn geupdate en daarnaast moeten de gebruikers van die databases ook de nieuwe versie downloaden. Als consument kom je in de onmogelijke situatie waarin de provider zegt ik heb het goed gedaan en de diensten leverancier (ziggo go, npo etc) zegt dat het bij de provider zit. Geen idee wat hierin als consument je rechten zijn. Geo blocking binnen de EU is volgens mij verboden.

Are you following me, Are you following me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden
  • Laatst online: 10-08-2023

Jgsvuden

Hoi!

Ik heb inmiddels een aantal databases benaderd en die hebben het allemaal doorgevoerd... het kan dan even duren, maar inmiddels lijkt het meeste hier nu te werken. :)

Wel echt vervelend dat je daar als consument zelf zo achteraan moet.

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-05 22:32
Bij ons in de gemeente is er nu ook een campagne begonnen door Limburg Glasvezel om glasvezel aan te gaan leggen. Hier doet dus ook Trined aan mee. Met name het kunnen gebruiken van tv over DVB-C sprak mij heel erg aan, omdat ik dan mooi mijn eigen recorder er op kan pleuren. Ik heb zelf al een Humax IHDR-5200C vanuit Ziggo, maar dan der tijd zou ik graag op een VU+ UNO 4K SE over willen gaan stappen. De campagne loopt bij ons tot juni, dus ik ben benieuwd of de 30% gehaald gaat worden. Ik hoop het in ieder geval wel. Een bedrijf wat zo'n slechte service biedt als Ziggo, verdient het wel om toch aardig wat klanten in zo'n gemeente te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
daanb14 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 08:48:
Bij ons in de gemeente is er nu ook een campagne begonnen door Limburg Glasvezel om glasvezel aan te gaan leggen. Hier doet dus ook Trined aan mee. Met name het kunnen gebruiken van tv over DVB-C sprak mij heel erg aan, omdat ik dan mooi mijn eigen recorder er op kan pleuren. Ik heb zelf al een Humax IHDR-5200C vanuit Ziggo, maar dan der tijd zou ik graag op een VU+ UNO 4K SE over willen gaan stappen. De campagne loopt bij ons tot juni, dus ik ben benieuwd of de 30% gehaald gaat worden. Ik hoop het in ieder geval wel. Een bedrijf wat zo'n slechte service biedt als Ziggo, verdient het wel om toch aardig wat klanten in zo'n gemeente te verliezen.
Ik had bij Telfort ook DVB-C èn een Humax 5200C en was daar heel tevreden over. Toen Telfort stopte met DVB-C ben ik overgestapt naar TriNed en dat bevalt me uitstekend!
Daarna heb ik een VU+ UNO 4K SE gekocht en daar ben ik super blij mee. Bij mijn Humax kon ik 2 hooguit 3 programma’s tegelijk opnemen/ kijken. Maar met deze VU+ UNO 4K SE kan ik meer verschillende programma’s tegelijk opnemen. Er zitten 8 tuners in!!

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:30

Wokschotel

Op 6 wielen

funske schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:29:
[...]

Ik had bij Telfort ook DVB-C èn een Humax 5200C en was daar heel tevreden over. Toen Telfort stopte met DVB-C ben ik overgestapt naar TriNed en dat bevalt me uitstekend!
Daarna heb ik een VU+ UNO 4K SE gekocht en daar ben ik super blij mee. Bij mijn Humax kon ik 2 hooguit 3 programma’s tegelijk opnemen/ kijken. Maar met deze VU+ UNO 4K SE kan ik meer verschillende programma’s tegelijk opnemen. Er zitten 8 tuners in!!
Kun je hier ook mee streamen naar bv een Kodi-machine? Dus tegelijkertijd kijken op de TV naar een kanaal (geheel willekeurig voorbeeld Boer Zoekt Vrouw) en tegelijkertijd (wederom geheel willekeurig) Fox Eredivisie streamen naar een PC?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Wokschotel schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 15:34:
[...]

Kun je hier ook mee streamen naar bv een Kodi-machine? Dus tegelijkertijd kijken op de TV naar een kanaal (geheel willekeurig voorbeeld Boer Zoekt Vrouw) en tegelijkertijd (wederom geheel willekeurig) Fox Eredivisie streamen naar een PC?
Poeh, dat zou ik zo niet weten....... Het lijkt mij haast van wel, maar ik heb het nog nooit geprobeerd.
Maar je kunt deze vraag hier wel stellen en zij zullen je zeker een antwoord kunnen geven.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Meer mensen last van een EPG die niet kompleet is??
Bij mij ontbreekt RTL 5, SBS 9 en RTLZ.

TriNed verwijst me naar de zender zelf.......

Ik heb Talpa al een email gestuurd voor SBS 9, maar die snappen daar niet wat ik bedoel met EPG!?!?!? 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door funske op 19-03-2019 00:07 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:31
De epg doet het hier op de iptv box wel. Alleen het terugkijken werkt niet meer op rtl5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
De EPG werkt ondertussen alweer een aantal dagen.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:31
En wonder boven wonder deze ochtend terugkijken wil ook weer. Ik heb trouwens van de klantenservice Kim per mail gesproken en ze zijn bekend met de issue's van het terugkijken op rtl.

Het irriteerd me mateloos dat als ik iets terugkijk en het crasht dat ik dan helemaal op 0 opnieuw moet beginnen. (omdat terugkijken met doorspoelen niet meer mag bij RTL. Niet echt interactief.

\\edit

Zit er heftig over te denken om bij tweak een mooi cheap abonementje te nemen. 365 pj voor gigabit internet. En voor een compleet pakket zou ik iets van 5e goedkoper uit zijn en dan heb ik er nog telefoon bij ook. (maar wie gebruikt dat nog :P)

En als klap op de vuurpijl heb je een maand of 2 korting als je een jaar vooruit betaald.

[ Voor 31% gewijzigd door BurnerT op 24-03-2019 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfainher
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-02 22:37
funske schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:29:
[...]

Kun je er ook een HD in zetten om op te nemen? En deze werkt dus ook met DVB-C Ziggo of TriNed smartcard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
dfainher schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 17:46:
[...]
Kun je er ook een HD in zetten om op te nemen? En deze werkt dus ook met DVB-C Ziggo of TriNed smartcard?
Ik heb er een HD van 2TB in laten zetten en deze is ruim voldoende voor mij.
Het apparaat werkt met elke DVB-C provider, dus ook met Ziggo of TriNed. Van Trined kreeg ik een jaar lang het Pluspakket en hiervoor krijg je dus ook een smartcard. Hiervoor moet je wel wat instellen in het apparaat, maar dat is geen enkel probleem.
Eergisteren nog heb ik 4 programma’s opgenomen die allemaal rond 20:30 begonnen; geen enkel probleem dus.
Achteraf gezien had ik geen Humax 5200C moeten kopen, maar meteen dit apparaat.
Ik vind het een geweldig apparaat! Mocht je meer willen weten, dan hoor ik het wel!

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfainher
funske schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 18:52:
[...]

Ik heb er een HD van 2TB in laten zetten en deze is ruim voldoende voor mij.
Het apparaat werkt met elke DVB-C provider, dus ook met Ziggo of TriNed. Van Trined kreeg ik een jaar lang het Pluspakket en hiervoor krijg je dus ook een smartcard. Hiervoor moet je wel wat instellen in het apparaat, maar dat is geen enkel probleem.
Eergisteren nog heb ik 4 programma’s opgenomen die allemaal rond 20:30 begonnen; geen enkel probleem dus.
Achteraf gezien had ik geen Humax 5200C moeten kopen, maar meteen dit apparaat.
Ik vind het een geweldig apparaat! Mocht je meer willen weten, dan hoor ik het wel!
Hey man,

Bedankt voor je snelle reactie! Ik heb ook een aantal reacties van je gelezen in het begin van dit topic, die mij een geruststellend gevoel geven om voor TriNed te gaan. Dus bedankt daarvoor :)

Ik heb zelf nog een antieke Humax (5050C) van 8 of 9 jaar oud of zo, dus als die er mee op houd is die VU+ Uno wel n goede optie lijkt me. Wat zijn de voordelen van dit apparaat ten opzichte van bijvoorbeeld een humax?

En waar heb je toentertijd de VU+ gekocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
dfainher schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 19:53:
Ik heb zelf nog een antieke Humax (5050C) van 8 of 9 jaar oud of zo, dus als die er mee op houd is die VU+ Uno wel n goede optie lijkt me. Wat zijn de voordelen van dit apparaat ten opzichte van bijvoorbeeld een humax?
Het allergrootste voordeel is dat je gewoon echt alles kunt opnemen dat je graag wil. Je kunt 8 opnames tegelijk maken!!
Omdat je TriNed krijgt / hebt krijg je ook de EPG en kun je op de VU+ een Autotimer installeren die ervoor zorgt dat elke keer als bijv. programma XYZ op de tv komt hij deze automatisch opneemt. Hij neemt dus niet op op vaste tijden, maar alleen als dat programma komt. Daarnaast kun je dan ook nog aangeven op welke zender(s) hij dat moet controleren.
En........ je kunt programma’s opslaan in aparte mappen
En........
En........
Kortom het is echt een geweldig apparaat.

Het enige nadeel is dat je aan een aangemaakte map niet kunt zien of er al een nieuwe opname in staat. Dat is bij de Humax wel.

Hier heb ik mijn vragen gesteld toen ik de mijne gekocht had. Het is een site met zeer behulpzame mensen en is zeker aan te bevelen als je zo’n apparaat koopt!
dfainher schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 19:53:
En waar heb je toentertijd de VU+ gekocht?
Ik heb die van mij gekocht bij DeSchotelShop voor een bedrag van € 375, - incl HD van 2TB (Als je kortingscode 2222 gebruikt krijg je nog €2,50 korting :) )
Maar hij is ook bij andere webshops voor nagenoeg dezelfde prijs of zelfs goedkoper (amazone.de) te koop.

[ Voor 7% gewijzigd door funske op 30-03-2019 11:47 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik53
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-05 15:53
Prima internet, maar ik loop tegen een probleem met poorten aan.
Het lijkt er sterk op dat de poorten 137-139, 445 en die voor NFS (111, 2049 en 892) worden geblokkeerd door TriNed. Openen in de Fritz (port forwarding TCP) heeft geen effect namelijk. 'Port closed' wordt gerapporteerd door check tool.
Toch adverteert men met het feit dat er geen poorten worden geblokkeerd. Dat is ook wat de helpdesk zegt.

Zijn er meer mensen met deze ervaring? Of doe ik iets fout?
Ik heb dat nodig om een CIFS remote folder koppeling tussen NAS systemen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-05 16:24
Gisteren is bij mij de glasvezel afgemonteerd in de meterkast. Nu is het wachten op Trined.
Hopelijk wordt de boel snel aangesloten en kan ik mijn USG alvast gaan configureren ;)

[ Voor 4% gewijzigd door the-edge op 25-04-2019 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hendrik53 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 21:46:
Prima internet, maar ik loop tegen een probleem met poorten aan.
Het lijkt er sterk op dat de poorten 137-139, 445 en die voor NFS (111, 2049 en 892) worden geblokkeerd door TriNed. Openen in de Fritz (port forwarding TCP) heeft geen effect namelijk. 'Port closed' wordt gerapporteerd door check tool.
Toch adverteert men met het feit dat er geen poorten worden geblokkeerd. Dat is ook wat de helpdesk zegt.

Zijn er meer mensen met deze ervaring? Of doe ik iets fout?
Ik heb dat nodig om een CIFS remote folder koppeling tussen NAS systemen te maken.
Je doet sowieso iets fout als in dat je een protocol via internet wilt gebruiken dat daar helemaal niet voor geschikt is. Hetgeen je probeert te bouwen is erg onveilig en ook precies om die reden worden de genoemde poorten door veel ISP's geblokkeerd, om mensen die zoiets willen gaan doen tegen zichzelf in bescherming te nemen.

Als je 2 NAS systemen op die manier wilt koppelen moet je dat altijd via een VPN doen, en niet met poortforwardings rechstreeks via internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik53
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-05 15:53
ik222
Het heeft ook niet mijn voorkeur, maar met een firewall bescherming op IP adresniveau zou dat moeten kunnen. Het werkt bij XS4ALL wel.
Bij TriNed ( xenosite.net) werkt het dus niet. Zelfs als ik alle firewalls uit zet geeft GRC ShieldsUP! aan dat de poorten gesloten zijn, ook al heb ik ze expliciet open gezet in de router. Ook NFS werkt niet heb ik ervaren.
Het vervelende is dat dit blokkeren bij hoog en bij laag wordt ontkend door de helpdesk.In de folder staat zelfs dat ze niets blokkeren!
Met geen enkele test kan ik bewijzen dat die poorten open staan. Met exact dezelfde instellingen op een XS4ALL aansluiting (en aangepaste security in mijnxs4all) werkt dit allemaal wel. Ook op de extra IP adressen.
Deze ervaring sluit aan bij het onderwerp van de discussie: ervaringen!

Maar ik ga inderdaad een VPN proberen. Helaas is op de locatie geen redelijk betaalbaar alternatief voor handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfainher
funske schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 23:56:
[...]

Het allergrootste voordeel is dat je gewoon echt alles kunt opnemen dat je graag wil. Je kunt 8 opnames tegelijk maken!!
Omdat je TriNed krijgt / hebt krijg je ook de EPG en kun je op de VU+ een Autotimer installeren die ervoor zorgt dat elke keer als bijv. programma XYZ op de tv komt hij deze automatisch opneemt. Hij neemt dus niet op op vaste tijden, maar alleen als dat programma komt. Daarnaast kun je dan ook nog aangeven op welke zender(s) hij dat moet controleren.
En........ je kunt programma’s opslaan in aparte mappen
En........
En........
Kortom het is echt een geweldig apparaat.

Het enige nadeel is dat je aan een aangemaakte map niet kunt zien of er al een nieuwe opname in staat. Dat is bij de Humax wel.

Hier heb ik mijn vragen gesteld toen ik de mijne gekocht had. Het is een site met zeer behulpzame mensen en is zeker aan te bevelen als je zo’n apparaat koopt!

[...]

Ik heb die van mij gekocht bij DeSchotelShop voor een bedrag van € 375, - incl HD van 2TB (Als je kortingscode 2222 gebruikt krijg je nog €2,50 korting :) )
Maar hij is ook bij andere webshops voor nagenoeg dezelfde prijs of zelfs goedkoper (amazone.de) te koop.
toon volledige bericht
Hey man,

Ik was helemaal vergeten te reageren op je laatste reactie. Maaruh je bent er dus erg enthousiast over merk ik! ;)

Klinkt erg goed allemaal idd, wat ik ook nooit begrepen heb is dat t niet mogelijk is om een programma zelf op te nemen. En niet zoals je zegt (wat mijn humax bijv doet) een tijdslot opnemen.

Dus die VU+ is zeker een goede optie als ik mijn oude Humax wil/moet vervangen. Ik krijg het ook niet meer voor elkaar om via ftp opnames te downloaden. Dit heeft altijd gewerkt in het verleden, maar nu niet meer... snap er niks van.

Dat is toch wel 1 van de dingen die zo'n apparaat moet kunnen, erg praktisch. Kun je mooi je opnames op je NAS zetten en dan is de HD van recorder weer vrij voor nieuwe opnames :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
dfainher schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 18:36:

Dus die VU+ is zeker een goede optie als ik mijn oude Humax wil/moet vervangen. Ik krijg het ook niet meer voor elkaar om via ftp opnames te downloaden. Dit heeft altijd gewerkt in het verleden, maar nu niet meer... snap er niks van.

Dat is toch wel 1 van de dingen die zo'n apparaat moet kunnen, erg praktisch. Kun je mooi je opnames op je NAS zetten en dan is de HD van recorder weer vrij voor nieuwe opnames :)
Dat zal zeker geen probleem zijn. Op mijn iMac zie ik de VU+ gewoon als harde schijf staan en kan ik alles doen wat ik normaal ook met een harddisk kan doen.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-05 12:58
Als ik op Trined glasvezel ervaringen google dan zie ik zoveel slechte ervaringen. Hoe ervaring jullie dit hier? Want ik kan kiezen uit Trinetd Fiber.nl (nog erger) en Stipte. Echter wil ik geen gezeik.

edit fixed.

[ Voor 4% gewijzigd door The Source op 02-05-2019 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
Als je deze rubriek van TriNed goed doorleest kom je maar een enkeling tegen die wat negatief is. De rest is voornamelijk positief. En vergeet niet dat je over alles dat je met Google zoekt meer negatieve dan positieve reacties zult lezen.
Mensen die tevreden zijn zul je niet zo snel horen klagen...

Edit: Geintje weggehaald.

[ Voor 17% gewijzigd door funske op 05-05-2019 19:08 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfainher
funske schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:54:
[...]

Dat zal zeker geen probleem zijn. Op mijn iMac zie ik de VU+ gewoon als harde schijf staan en kan ik alles doen wat ik normaal ook met een harddisk kan doen.
Oh dat klinkt ook wel praktisch ja! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mdlaat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 11:53
Iets bijzonders: sinds een paar dagen kan ik 1.1.1.1 niet meer bereiken via het trined netwerk, wel via andere isp's. Zowel https als dns verkeer naar 1.1.1.1 lijkt het via trined niet te doen.

Zou een collega trined abonnee dit eens voor mij willen verifiëren?

Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:49
Ik kan vanaf mijn Trined lijntje ook niet naar 1.1.1.1 en wel vanaf een ander netwerk.

[ Voor 22% gewijzigd door Kalentum op 15-05-2019 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:18

3raser

⚜️ Premium member

@rutgerw en @mdlaat
Ik heb ook problemen met de bereikbaarheid van 1.1.1.1. De secondary DNS 1.0.0.1 werkt wel.

Ik heb contact gehad met Trined Webcare en zij melden dat ze het niet kunnen verklaren. Ik heb ook traceroutes laten zien waarin duidelijk blijkt in welke hop het probleem zit. Ik hoop dat ze hier iets mee gaan doen. Volgens Cloudflare zelf zijn er meer problemen met dit IP adres omdat het vaak als soort dummy adres werd gezien. Sommige routers zouden het IP adres daardoor niet goed routeren (bron). Mogelijk heeft Trined hier ook mee te maken en heeft de betreffende router een update gehad die dit probleem veroorzaakt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdlaat
@3raser en @rutgerw Dank voor de bevestiging, ik heb er melding van gemaakt bij trined.

@3raser Je schrijft over mogelijk naar een update. Dat zou heel goed kunnen. Bij mij begonnen de problemen maandagochtend, en volgens de website van trined zijn er in de nacht van zondag op maandag werkzaamheden geweest aan het trined-netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

mdlaat schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:54:
@3raser en @rutgerw Dank voor de bevestiging, ik heb er melding van gemaakt bij trined.

@3raser Je schrijft over mogelijk naar een update. Dat zou heel goed kunnen. Bij mij begonnen de problemen maandagochtend, en volgens de website van trined zijn er in de nacht van zondag op maandag werkzaamheden geweest aan het trined-netwerk.
Die werkzaamheden worden op dit moment helaas niet meer op de website vermeld. Ik had eerder ook gezien dat er onderhoud was geweest maar ik wist toen nog niet waarom mijn websites zo traag laden.

1+1=2 zou ik zeggen. Ik heb bij de support gemeld dat meerdere klanten dezelfde problemen hebben. Hopelijk gaat er nu ergens een lampje branden. Ik zal voor de zekerheid ook nog even vragen naar het onderhoud wat ze hebben uitgevoerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mdlaat
3raser schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:59:

Die werkzaamheden worden op dit moment helaas niet meer op de website vermeld. Ik had eerder ook gezien dat er onderhoud was geweest maar ik wist toen nog niet waarom mijn websites zo traag laden.
Zit nog in de google cache:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0R7lOuU.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

@mdlaat Ik heb zojuist een reactie gehad van Trined. Zij hebben contact gehad met de technische staf maar ook die kunnen het probleem niet verklaren. Ze gaan verder onderzoek doen.

Ik had zelf overigens het idee dat het probleem zich al eerder voor deed dan maandag. Dit kan ik echter niet hard maken.

[ Voor 25% gewijzigd door 3raser op 15-05-2019 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spil
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06-2021
3raser schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:22:
@mdlaat Ik heb zojuist een reactie gehad van Trined. Zij hebben contact gehad met de technische staf maar ook die kunnen het probleem niet verklaren. Ze gaan verder onderzoek doen
Heb Trined vanochtend aan de lijn gehad en ze konden me niet helpen... Traceroute naar 1.0.0.1 was OK maar straalde na 4 hops voor 1.1.1.1.

Uiteindelijk hun transit-provider gebeld (Xenosite) die ook niet kon helpen, daarna de laag-2 provider van ons glasvezel netwerk, die konden daar ook niets mee maar gingen wel Trined NOC contacteren. Dat heeft blijkbaar geholpen... 8)7 doet het hier weer...

Homeserver specs: Dell Latitude D400 / 1GB mem / 160GB Seagate 5400.3 2.5" / 3Com 3c575 Cardbus NIC / Atheros AR5413 hostapd WLAN / FreeBSD 7.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

@mdlaat en @spil Ik kreeg vanmorgen onderstaande bericht van Trined.
Na onderzoek bleek er een probleem te zijn bij de afhandeling van het verkeer naar het subnet van 1.1.1.1 bij een van onze (transit) leverancier. Dit probleem is gisteren in de loop van de middag opgelost. Onze excuses voor de overlast.

[ Voor 3% gewijzigd door 3raser op 16-05-2019 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdlaat
@3raser Dat is een copy/paste van de reactie die ik kreeg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-05 16:24
Stomme vraag wellicht.
Vandaag aangesloten op Trined. So far so good!

Alles werkt, echter kom ik met geen mogelijkheid ingelogd op de TrinedTV app, of via https://livetv.trined.nl
Ligt dat eraan dat ik geen interactief abonnement heb? Zit het gebruik van de app niet in het basis abonnement? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
Ik heb zelf dvb-c via Trined en gevraagd hoe het zat. Blijkt dat je inderdaad interactieve tv moet hebben. Ik vind het was suf: Bij Canal Digitaal kan je wel de app gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-05 15:57
the-edge schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:05:
Stomme vraag wellicht.

Alles werkt, echter kom ik met geen mogelijkheid ingelogd op de TrinedTV app, of via https://livetv.trined.nl
Ligt dat eraan dat ik geen interactief abonnement heb? Zit het gebruik van de app niet in het basis abonnement? :?
Als ik zo de website bekijk lijkt het daar sterk op ja. Bij digitale TV (de DVB-C) staat er niets over. En bij Interactieve TV staan de extra mogelijkheden. Uitzending gemist, opnemen, en de Trined TV app.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

the-edge schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:05:
Stomme vraag wellicht.

Bij sommige aansluitingen van Trined heb je alleen digitale TV (DVB-C) en kun je dus helemaal geen interactieve TV afnemen. Ik zit bijvoorbeeld op het Rekam netwerk en daar krijg je als je digitale TV afneemt gewoon het TV-signaal van Rekam zelf. Ik kan de app van Trined dus ook niet gebruiken om TV te kijken.

Qua storingen is het vandaag ook weer geen pretje. Trined meldt:
In de nacht van donderdag 23 op vrijdag 24 mei wordt er tussen 01:00 en 06:00 uur onderhoud uitgevoerd aan het glasvezelnetwerk van Rekam waardoor de diensten internet, telefonie en interactieve televisie onderbroken worden.
En een half uur na het onderhoud:
Er is op dit moment een storing met de diensten van TriNed via het glasvezelnetwerk van Rekam. De storing is in onderzoek.
Dat is toch wel een beetje jammer hoor. Er lijken wel vaker dingen mis te gaan bij het reguliere onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

dfainher schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 18:36:
[...]
Hey man,

Ik was helemaal vergeten te reageren op je laatste reactie. Maaruh je bent er dus erg enthousiast over merk ik! ;)

Klinkt erg goed allemaal idd, wat ik ook nooit begrepen heb is dat t niet mogelijk is om een programma zelf op te nemen. En niet zoals je zegt (wat mijn humax bijv doet) een tijdslot opnemen.

Ik dacht dat er geen Glasvezelaanbieder meer was die zijn TV diensten ook via de DVB-C kabel aan zijn klanten beschikbaar stelde. Blijkbaar is dit met Trined dus wel het geval?

V.w.b. de VU+ Uno SE en de locatie van de opnames, dit kan ook rechtstreeks naar een NAS (als opslag-medium), dat hoeft niet perse via een interne opslag te gaan. Een vlotte netwerkverbinding (1Gbit bijv.), is mooi meegenomen, maar in de meeste gevallen voldoet deze meestal wel.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
hardware-lover schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 18:34:
Ik dacht dat er geen Glasvezelaanbieder meer was die zijn TV diensten ook via de DVB-C kabel aan zijn klanten beschikbaar stelde. Blijkbaar is dit met Trined dus wel het geval?
TriNed is ook echt een van de weinigen en ik ben daar alleen maar blij om (met 4 tv’s die allemaal coax hebben. Voor netwerkkabels zou ik echt moeten verbouwen en daar heb ik dus geen behoefte aan :+ )

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:59
hardware-lover schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 18:34:
[...]

V.w.b. de VU+ Uno SE en de locatie van de opnames, dit kan ook rechtstreeks naar een NAS (als opslag-medium), dat hoeft niet perse via een interne opslag te gaan. Een vlotte netwerkverbinding (1Gbit bijv.), is mooi meegenomen, maar in de meeste gevallen voldoet deze meestal wel.
Inderdaad. Het glasvezelmodem splitst een DVB-C signaal af. Komt dus wel via glasvezel je huis binnen (mocht je het nog niet weten ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Joris748 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 19:39:
[...]
Inderdaad. Het glasvezelmodem splitst een DVB-C signaal af. Komt dus wel via glasvezel je huis binnen (mocht je het nog niet weten ;))
Dat zit hier al zowat 10 jaar in de meterkast ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:28
Sinds 1 week hebben wij nu ook glasvezel van trined. Wij hebben gekozen voor een 1000mbit verbinding met IPTV. Het internet werkt prima en ik haal met speedtests tussen de 900 en 1050 mbit. Echter als ik een YouTube video (1080p) van anderhalf uur bekijk dan begint de tv al met verstoring te vertonen. Ik heb op het modem gekeken naar het verkeer maar zat maar aan de 25mbit gebruik. Je zou verwachten dat er nog ruimschoots genoeg bandbreedte over is voor tv kijken. Prioriteit regel met het ip adres van de tv ontvanger heeft geen effect gehad.

Webcare van trined suggereerde om alles even spanningsloos te maken en daarna 1 voor 1 op te starten, maar zoals verwacht maakt dit geen verschil. Hebben jullie nog suggesties/ideeën ? Anders ga ik nogmaals contact zoeken met de klantenservice / webcare.

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Hoe heb je e.a. exact aangesloten zitten? Zit je Fritzbox direct met een UTP kabel op de NTU en zit je settopbox weer direct met UTP op de Fritzbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
ik222 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 20:52:
Hoe heb je e.a. exact aangesloten zitten? Zit je Fritzbox direct met een UTP kabel op de NTU en zit je settopbox weer direct met UTP op de Fritzbox?
Ja inderdaad. Glasvezelmodem --> utp naar fritzbox --> utp naar tv ontvanger.

Edit:
Even voor de zekerheid de UTP kabel uitgesloten door een nieuwe ernaast aan te sluiten maar zelfde effect.
Nog even een foto van de up en downstream gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/DFaus/37e1726075.png

[ Voor 25% gewijzigd door Neles7 op 12-06-2019 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mufunyo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-07-2019
Is het normaal dat enkele verbindingen geknepen worden op 100mbit? Ik heb een gigabit abonnement, en gigabit is ook te halen met bijv speedtest (die meerdere verbindingen opent) maar een enkele verbinding gaat nooit sneller dan vrijwel exact 12.5MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DB LucF
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
rutgerw schreef op maandag 20 mei 2019 @ 17:54:
Ik heb zelf dvb-c via Trined en gevraagd hoe het zat. Blijkt dat je inderdaad interactieve tv moet hebben. Ik vind het was suf: Bij Canal Digitaal kan je wel de app gebruiken
Misschien een beetje late reactie, heb je er al eens een telefoontje aan gewaagd? Toen ik mijn verbinding kreeg heb ik even gebeld met de vraag wat mijn wachtwoord voor de app zou zijn. Dat is mij toen zonder problemen gegeven ondanks dat ik geen interactieve TV heb. Inmiddels wel wat maanden geleden, dus misschien dat de policy is veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
rutgerw schreef op maandag 20 mei 2019 @ 17:54:
Ook ik kan gewoon op mijn iPhone en iPad met de app van TriNed televisie kijken. Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat ik daarvoor iets heb moeten invullen en heb aangevraagd. Maar misschien ook wel, hoe dan ook het werkt bij mij gewoon!

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
Ik kreeg net een aankondiging van een tariefsverhoging en daar stond ook dit in:
De TriNed TV App, waarmee je via een smartphone, tablet en/of laptop overal in de EU naar de belangrijkste televisiezenders kunt kijken, is vanaf nu voor alle klanten met digitale televisie in het abonnement kosteloos te downloaden en te gebruiken. Mocht je momenteel betalen voor het gebruik maken van de TriNed TV App zullen we deze abonnementskosten vanaf 01-08-2019 niet meer bij je in rekening brengen.
Dus ik zal het nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
rutgerw schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 13:13:
Ik kreeg net een aankondiging van een tariefsverhoging…...
Oh? Wat ga je nu dan betalen?

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
- TriNed Glasvezelaansluiting (Sterk Midden Drenthe FTTH) - € 45,00
- Internet 500/500Mbps - € 0,00
- Digitale televisie - € 12,50
- PSTN telefoonaansluiting - € 2,00
- Bundel: Gratis bellen naar NL-Vast - € 5,00

64,50. Ik betaal nu 60,90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03:11
De abonnementstarieven voor jouw abonnement per 01-08-2019 zijn als volgt:
- TriNed Glasvezelaansluiting (E-Fiber Boekel) - € 44,00

Was totaal €54,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
De abonnementstarieven voor ons abonnement in Eindhoven zijn p/m:
- TriNed Glasvezelaansluiting 500/500 Mbps - € 42,50
- Digitale televisie - € 12,50 (via Coax)
- Telefonie - € 2,00

Daarnaast kun je dit ook nog bestellen:
- interactieve ontvanger voor Digitale televisie - € 4,00

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:59
GekkeRipper schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 20:53:

Was totaal €54,00
Idem in Bernheze

Is het al iemand gelukt om in te loggen op de app. Dat zou per direct mogelijk zijn. Krijg de melding dat mijn gebruikersnaam onjuist is, kan er wel mee inloggen op Mijntrined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Mij (Trined via Midden Brabantglas) is het ook nog niet gelukt in te loggen met mijn Mijn Trined account. Morgen nog maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 21:47
Je hebt een aparte login nodig om in te loggen op de app. Even opvragen via Facebook of WhatsApp (0880803030) van de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik heb een melding gemaakt via Mijn Trined en kreeg toen de inloggegevens. Je kunt alleen Live TV kijken; opnemen kan niet maar ik vind het prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomer21
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-05 09:43
Het mooie van coax is toch dat je, je eigen opname apparatuur aan kan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
boomer21 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 12:11:
Het mooie van coax is toch dat je, je eigen opname apparatuur aan kan hangen?
Klopt helemaal, maar het gaat hier over de TrinedTV app.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
Opnemen kan wel, maar dan heb je Interactief Plus nodig.

Op de website staat: Wanneer je de TriNed TV App gebruikt in combinatie met Interactief Plus, kun je heel eenvoudig je favoriete programma's opnemen, terugkijken, herinneringen instellen en nog veel meer. Installeer de TriNed TV App op je smartphone of tablet en koppel hem eventueel aan je Google Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-05 14:22
Van de week een erg onplezierige ervaring gehad met Trined. Tot nu toe was ik best tevreden. Af en toe een wegvallende verbinding, maar dat zal bij alle providers wel eens gebeuren. Verder stabiel en snel.

Maar vorige week zag ik dat er 309 euro was afgeschreven. Zonder enige aankondiging. In de facturen online zag ik dat vanaf februari 2018 iedere maand een bedrag van 15 euro was geboekt. Ik heb een klacht in de 'mijn' omgeving gezet. De reacties zijn vlot, maar van klantgerichtheid is geen sprake. Er werd nog een betalingsregeling aangeboden. Het bleek dat ze een bedrag van 15 euro per maand vergeten waren te factureren. Maar nog vóór de later volgende excuses over het gebrek aan communicatie: "Deze kosten mogen we tot 5 jaar na datum achteraf nog in rekening brengen vandaar deze factuur"

En als ik uitleg dat ik een verwijzing hiernaar onsympathiek vind, krijg ik simpelweg nog eens "zoals eerder aangegeven mogen wij tot 5 jaar na datum nog terug komen op factuur".

Jammer. Vreemde smaak na toch eerst een tevreden klant geweest te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:44
@Hans C inderdaad vervelend als dit opeens wordt afgeschreven. Hadden ze dit niet aangekondigd door een correctiefactuur te sturen? Was het je in die 20 maanden nooit opgevallen dat je 50% korting kreeg?

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
Niets aangekondigd. En 50% was me wel opgevallen. Op een maandelijkse factuur van 85 tot 90 euro was 15 euro me niet opgevallen. Kosten alleen internet is 45 euro, maar had dus 60 moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meijer_s
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-04 18:27
rutgerw schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 13:13:
Ik kreeg net een aankondiging van een tariefsverhoging en daar stond ook dit in:

[...]

Dus ik zal het nog eens proberen.
Heb ook een brief ontvangen. Ik zit op het Rekam netwerk en voor mij geldt ook een tariefswijziging én gratis gebruik van de TV App (per direct) volgens de brief van Trined. Echter, na het opvragen van inloggegevens voor de TV App wordt doodleuk medegedeeld dat dit EUR 11 per maand kost. Belachelijk, want volgens de brief is het gratis ivm de tariefsverhoging.

Verder heb ik nu:
150/150 a EUR 40
Telefoon a 0 EUR
Rekam DVB-C tv a 0 EUR
Totaal: EUR 40

Per 1-8-2019 wordt dit:
150/150 a EUR 45
Telefoon a 2 EUR
Rekam DVB-C tv a 0 EUR
Totaal: EUR 47

Volgens brief per direct gratis TV via de App wat ze dus weigeren gratis(!) te leveren!
Prijsstijging van 17,5%.

Ben ik verder tevreden over Trined? Prijs is nog steeds niet heel hoog, maar de prijsstijging is wel heel fors (relatief), plus ze houden zich niet aan hun belofte en ook geen excuus dat ze het niet gratis gaan leveren en dat wél hebben beloofd; dat vind ik heel zwaar wegen en is erg onprofessioneel. Verbinding is over het algemeen goed. Wel erg vaak storingen/uitval op het netwerk (paar keer per maand internetverbindingsonderbrekingen (meestal 's nachts, niet fijn voor beveiliging via internet); onderhoud ook best vaak). Klantenservice is niet erg professioneel hoe men je te woord staat; erg kleine organisatie; hangt erg vanaf wie je aan de lijn krijgt, ene heeft kennis, andere niet, ene is bereid, ander niet; website bevat weinig info. Prijs is voor wat we hier kunnen krijgen aan glasvezel internet relatief laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
meijer_s schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:18:
Volgens brief per direct gratis TV via de App wat ze dus weigeren gratis(!) te leveren!
Prijsstijging van 17,5%.
Vorig jaar had ik hetzelfde probleem met TriNed; blijkbaar zijn er daar ook mensen op de helpdesk die niet goed op de hoogte zijn.
Ik kreeg toen hetzelfde verhaal te horen. Maar even de brief ingescand en via Messenger doorgestuurd en het werd ter plekke geregeld..........
Dan kunnen ze deze lezen en weten ze dat het dus wel zo is.... 8)

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meijer_s
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-04 18:27
funske schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 18:57:
[...]

Vorig jaar had ik hetzelfde probleem met TriNed; blijkbaar zijn er daar ook mensen op de helpdesk die niet goed op de hoogte zijn.
Ik kreeg toen hetzelfde verhaal te horen. Maar even de brief ingescand en via Messenger doorgestuurd en het werd ter plekke geregeld..........
Dan kunnen ze deze lezen en weten ze dat het dus wel zo is.... 8)
Thanks!
Zit je op Rekam netwerk? Daar ligt het volgens hen aan. Vreemd, want een de App loopt toch via internet...!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
meijer_s schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 15:35:
[...]

Thanks!
Zit je op Rekam netwerk? Daar ligt het volgens hen aan. Vreemd, want een de App loopt toch via internet...!?
Als zij jou zo’n brief sturen waarin dat staat, dan moeten ze daar gewoon voor zorgen!!! Of je nu op Rekem zit of op Lutjebroek; zij sturen jou die brief waarin dat staat!!!
En als ze het wel kunnen regelen als je ervoor betaald, dan kunnen ze er ook voor zorgen als het voor jou, volgens de brief, gratis is!!

Have Fun Funske

• Ad337
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15-05 13:36
Ruim anderhalf jaar geleden werd (via verenigingsvorm buitengebied) glasvezel aangelegd.
Daarna konden we uit een select groepje de provider kiezen.
Reputatie zegt niet altijd heel veel, over alle providers wordt wel geklaagd.
Dus eentje gekozen die het meest leek aan te sluiten op onze wensen: Trined.
Aanmelding ging zoals verwacht (knip & plak):

"Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw aanvraag bij TriNed, hierbij sturen wij u een schriftelijke bevestiging.
etc. etc."

De eerste 3/4 jaar ben ik zeer tevreden geweest: nauwelijks storingen etc.
Daarna kwam het eerste akkefietje: na het sturen van een kort bericht, voorzien van een
titel en een hyperlink als bericht-inhoud verscheen een popup met de tekst:
"Er is een fout opgetreden bij het verzenden van e-mail.
De mailserver antwoordde: Message contained unsafe content (Sanesecurity.Malware.25947.XmlHeurGen).
Controleer het bericht en probeer het opnieuw."

Maar in werkelijkheid bleek een 24 uur blokkade te zijn opgelegd op alle uitgaande mail
van (naar later bleek) alle computers die aan onze glasvezelkabel zijn verbonden.
Dat bleek ook indirect uit een automatisch verstuurd bericht met de inhoud:

"Wij hebben geconstateerd dat jouw TriNed verbinding wordt gebruikt voor het versturen van virussen, spam en/of malware via smtp.trined.nl
Op dit moment is de uitgaande email via smtp.trined.nl daarom geblokkeerd.

Graag willen wij je verzoeken om jouw systemen grondig te controleren.
Indien het probleem is opgelost vernemen wij dit graag zodat wij de verbinding vrij kunnen geven voor het versturen van e-mail via smtp.trined.nl"

Tutoyeren kun je leren, maar in combinatie met dergelijke inhoud komt het wel erg minachtend over.
Ik ben 28 jaar zelfstandig ondernemer geweest en had een aantal klanten met wie ik mondeling erg amicaal omging, maar met name de schriftelijke communicatie liep te allen tijde correct.

Maar goed: Eén enkel bericht, gestuurd naar één persoon met als inhoud slechts een hyperlink detecteren als malware? Dat moet een vergissing zijn.
Voor alle zekerheid toen tal van virusscanners etc op m'n systeem losgelaten, maar de computer was brandschoon.

Dan het callcenter benaderd. Ik ontving tal van insinuaties: misschien toch besmet? Of toch spam verstuurd? en na enige tijd gaf men aan gezien te hebben dat het systeem daadwerkelijk was gestruikeld over de hyperlink.
De door Trined gebruikte virusscanner zou identiek zijn aan Google en als ik als bericht-inhoud maar minimaal twee regels normale tekst vooraf liet gaan aan de hyperlink dan was het goed. Voor alle zekerheid een soortgelijk bericht via Gmail verzonden (dus louter hyperlink), dat gaf zoals
verwacht geen enkel problemen en dat heb ik als zodanig aan ze gemeld. Verdere reactie bleef uit. Wel was ik "not amused" dat de blokkade alsmaar in stand bleef.
Men ging er vanuit dat ik geen probleem had met 24 uur blokkeren en na een derde telefonisch contact van mijn kant werd na uiteindelijk ruim een halve dag de blokkade opgeheven.

Ondertussen merk ik dat de internetverbinding bij tijd en wijlen zeer traag is (pieken tot 6% van de opgegeven snelheid) maar dit terzijde wegens momenteel niet belangrijk en geen tijd. Mooi karweitje voor de winter.

Begin van de week ontving ik een email van de vereniging die de glasvezelkabel heeft aangelegd.
Het betrof een door de penningmeester aan zichzelf gestuurd bericht met (voor mij onzichtbare) BCC verzendlijst. Deze besloot ik door te sturen naar mij partner en verdraaid... wéér voor 24 uur geblokkeerd met wederom de melding
"De mailserver antwoordde opnieuw: Message contained unsafe content (Sanesecurity.Malware.25947.XmlHeurGen).
Controleer het bericht en probeer het opnieuw."
En ook nu in werkelijkheid weer voor 24 uur geblokkeerd.

Eerst natuurlijk eigen systeem grondig gecontroleerd, daarna de helpdesk.
Dame gaf te kennen "dat ze al heel lang last van door mij gestuurde virussen hadden" en hadden nu maar eens besloten om me te blokkeren "totdat ik mij computer zou laten repareren". Enkele uren later ontving ik het volgende bericht:
TriNed Klantenservice
Wij hebben de blokkade opgesteld op basis van een "bulkmail" email verstuurd naar meerdere adressen. Kan het zijn dat je per ongeluk de hele adreslijst hebt aangeklikt ipv alleen naar je partner?

We vernemen dit graag van je.
TeamTriNed.

Dus de stelling verandert nogal eens bij Trined. Men heeft geen idee waarop hun eigen systeem heeft gereageerd. Een beter bewijs van incompetentie kun je naar mijn inzicht niet leveren.

Enfin, na ruim een halve dag werd de blokkade na wederom meerdere keren aandringen opgeheven.

Ik wilde nu absolute zekerheid en heb de afzender van het gewraakte bericht gevraagd naar de methode van verzenden. Een half uur later bedacht ik me dat ik m'n vrouw ook wilde informeren en stuurde het verzonden bericht naar haar door.
Dat lukte niet, wederom foutmelding en nu voor de derde keer een aangekondigde 24 uur blokkade.

Contact opnemen met de helpdesk leidde tot afpoeieren, de dame in kwestie was bereid melding te maken en verder hield alles op. En inderdaad: het hield op. De blokkade heeft 24 uur geduurd en daarna volgde een automatisch mailtje dat "de melding is afgehandeld".

Moraal van het verhaal:
Heel veel mensen tonen zich laaiend enthousiast over een leverancier wanneer ze krijgen waarvoor ze betalen. Maar een leverancier leer je pas werkelijk kennen aan de manier waarop met problemen wordt omgesprongen.

En dan valt ineens op dat Trined zich een schunnige manier van communiceren heeft aangemeten, laat blijken geen idee te hebben waarom een virus/spamfilter aanslaat en kennelijk verwacht dat de klant een nederige knieval maakt om gemaakte fouten te laten herstellen.
Of zijn er mensen die Trined na deze handelwijze wel nog steeds beschouwen als een klantgerichte provider?

Voor wie twijfelt aan dit relaas: Ik heb het logbestand van de laatste ervaring bewaard.
Omdat het voor mijn vrouw (veel contacten met studenten in hoger onderwijs) het een grote klus is om van provider te wisselen wacht ik nog even met opstappen, maar onze grens is wel bijna bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
@Ad337 je bent in principe tevreden over de glasvezeldienst, maar niet over het anti-spamfilters op de SMTP server. Dan neem toch ergens anders een (gratis) mail dienst af? Ik heb de SMTP server van mijn ISP nog nooit gebruikt..

Een ding snap ik niet in je verhaal: als jij een E-mail krijgt die via BCC aan een lange lijst adressen is gestuurd, dan wordt deze bij doorsturen toch niet als bulk-mail gezien? Je stuurt hem toch maar aan 1 adres door via smtp.trined,nl ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad337
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15-05 13:36
Even antwoorden in omgekeerde volgorde:

De E-mail via die BCC lijst klopt. Zoals ik al stelde: ik zie mezelf niet eens. Ook heb ik dit via Trined ontvangen bericht slechts naar één persoon (eveneens Trined) doorgestuurd: mijn partner.
Uit de eerste ervaring met blokkade (zie txt) is mij ook bekend dat het bericht waar het systeem over struikelde voor Trined medewerkers gewoon zichtbaar is.
Dat en dame van het callcenter er niets van snapt en blind vaart op het systeem neem ik haar niet kwalijk, maar als een "technische" persoon vraagt of ik het niet naar meerdere personen heb verstuurd terwijl hij (of zij) het bericht voor ogen heeft dan vind ik dat ronduit incompetent.

Juist bijna iedereen goede ervaring lijkt te hebben (ondergetekende in eerste instantie ook) staat deze ervaring daarmee in schril contrast. Ik ben van mening dat deze ervaring geen ongelukkige samenloop van omstandigheden is als je bedenkt dat:
A. Louter een spamfilter is ingesteld voor uitgaande mail. Men vertrouwt eigen klanten niet?
B. Organisatie blijft in communicatie volledig anoniem. "Team Trined" is niet als persoon aanspreekbaar.
C. Systeem geeft melding "malware, virus,of spam". Men laat blijken geen idee te hebben om welke reden het systeem is "gestruikeld" en houden de blokkade toch zonder enig uitsluitsel 24 uur in stand.
D. Blokkade is vanuit de mailserver maar wordt toegepast gebaseerd op de gehele aansluiting. Op alle uitgaande post heerst 24 uur een blokkade.
E. Communicatie bij Trined is grotendeels gebaseerd op éénrichtingverkeer.
F. Suggereren dat je een bulkmail zou hebben verzonden is tegenstrijdig aan de eigen voorwaarden. Immers: bij een particulier abonnement mag max. 500 geadresseerden per dag worden benaderd en bij een bedrijfsmatig abonnement is dat max. 2500. Dus zelfs al zou dit van toepassing zijn geweest, lijkt me dat geen geldige reden om een abonnee 24 uur te blokkeren.

Ik ben 28 jaar zelfstandig ondernemer geweest en heb bedrijven diep door het stof zien gaan voor minder dan hier aan de hand was.

En je eerste suggestie klopt. Ik ben op deze site niet aangemeld via een Trined account.
Reden om nog even het abonnement aan te houden had ik al vermeld in de laatste regels van het topic.
Verder vind ik dat mensen van dit soort gedrag op de hoogte moeten zijn van een provider.
Mogelijk helpt dat bij de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-05 18:00

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Hoezee, e-Fiber wil misschien glasvezel gaan aanleggen in Zeist als d'r genoeg animo voor is.
Nu bieden ze dat aan via een aantal partijen, Tweak, Fiber, Glasnet, ONVI en TRINED.

TRINED is de enige bij wie ik op de website iets kan vinden over zakelijk en "extra IP adressen", de rest heeft het misschien wel maar vooralsnog heb ik het niet kunnen vinden.

De reden dat ik graag zakelijk glas wil, is een klein subnet IPv4 en native IPv6. Ik heb op dit moment Ziggo Zakelijk Pro met een /29 IPv4, waarvan 5 adressen bruikbaar. (Het 6e adres is hun eigen router.) Daarnaast krijg je ook een /64 IPv6. Prijs is belangrijk, ik gebruik de aansluiting in principe privé. (Ik heb de beschikking over een KvK nummer, dat van mijn op het moment slapende stichting.)

TRINED zegt wel iets over "extra IP adressen", maar ik kan niet echt vinden of dit losse adressen zijn of zoals bij Ziggo, een routed subnet en of ze ook native IPv6 bieden.

Kan iemand hier iets zeggen over de mogelijkheden op dat gebied? (En eventueel de mogelijkheden bij de andere aanbieders. Ik kan niet echt een generiek glasvezeltopic vinden, dat lijkt redelijk per aanbieder te zijn en om nu overal dezelfde vraag te stellen...)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
@unezra Waarom neem je niet gewoon even contact op met de klantenservice? Dat lijkt mij de makkelijkste en snelste manier om een correct antwoord te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Neles7 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:46:
@unezra Waarom neem je niet gewoon even contact op met de klantenservice? Dat lijkt mij de makkelijkste en snelste manier om een correct antwoord te krijgen.
Tuurlijk kan dat. :)

Maar mijn vraag gaat verder dan alleen TriNed en fin, ik ben uiteraard ook benieuwd naar ervaringen op dat gebied met hun zakelijke tak. Vandaar dat ik mijn vraag hier stel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dobey
  • Laatst online: 21-05 21:11
In het geval van Trined krijg je 4 IP adressen toegekend waarvan je er effectief 1 kan gebruiken. De andere zijn vast gelegd voor Trined zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Ik denk dat voor de specifieke vragen als ip blocks e.d. het beste contact kunt opnemen met de klantenservice van de betreffende aanbieder.

Wat betreft ervaringen kan ik alleen mijn eigen (beperkte) ervaringen delen. De verbinding is goed en stabiel en behaald de snelheid welke beloofd is. Ik moest wel wat puzzelen om IPTV goed te krijgen, deze wilde vrij snel blokkerig beeld weergeven out of the box. Maar met de juiste aanpassingen in de fritzbox is dit ook verholpen.

De fritzbox zelf staat zover ik heb kunnen zien volledig open dus voor mij geen noodzaak om een eigen router erachter te hangen.

[ Voor 4% gewijzigd door Neles7 op 27-08-2019 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Dobey schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:56:
In het geval van Trined krijg je 4 IP adressen toegekend waarvan je er effectief 1 kan gebruiken. De andere zijn vast gelegd voor Trined zelf
Da's partikulier. :)
Daarom heb ik Ziggo Zakelijk Pro, waarbij ik een /29 krijg waarvan 5 IP adressen bruikbaar.

Glasvezel word voor mij pas interessant als ik minimaal hetzelfde krijg als bij Ziggo. Vandaar.
(Anders hou ik het lekker bij Ziggo tot ze zo ver zijn dat er wél tegen concurrerende prijzen glas kan worden aangeboden met features als eigen IPv4 en IPv6 subnet blocks.)

Contact gehad met de TriNed. Fijn gesprek (via FaceBook), prima tarieven en inderdaad zijn gerouteerde subnets mogelijk. So far so good.

Helaas is alleen Replay TV *niet* mogelijk met hun OfficeConnect abonnement. Wel met hun reguliere zakelijke abonnement. Daarmee vervalt voor mij de optie en zal ik moeten kijken of een van de andere beoogde aanbieders op e-Fiber dit wel levert.

Het alternatief is simpel en prima: Het laten zoals het is. Dus mijn /29 IPv4 via Ziggo Zakelijk Pro. 300/40 kan ik vooralsnog goed mee leven en de dienst is redelijk betaalbaar.

[ Voor 31% gewijzigd door unezra op 27-08-2019 13:30 ]

• Hans C
Per 1-7 wijzigde mijn internet tarief naar 50 euro totaal. 45 euro voor internet en 5 euro toeslag voor 1000/1000 snelheid. Ik ontvang net een mail dat per 1-10 de abonnementsgelden verhoogd worden. De opsomming van wat ik moet betalen is:
De abonnementstarieven voor jouw abonnement per 01-10-2019 zijn als volgt:
- TriNed Glasvezelaansluiting (Rekam FTTH) - € 45,00
- Internet 1000/1000Mbps - € 5,00
- Internet 1000/1000Mbps - € 5,00

En ja, het staat er echt. Nu moet ik blijkbaar twee keer de toeslag betalen? Heb net maar weer via messenger contact opgenomen. Daar wordt meestal snel op gereageerd. Maar na een eerste prima abonnements jaar gaat er nu wel heel veel mis. Eerst een onaangekondigde afschrijving van 300 euro. Paar weken geleden hele dag offline en moest ik zo ongeveer het hele netwerk nalopen om daarna van de monteur te horen dat het niet bij mij ligt omdat er nog 109 modems in het dorp uit liggen. Bleek dat de stroomvoorziening in het verdeelpunt eruit lag. Ik hoop maar dat bet hierna weer wat rustiger wordt.

Edit: vanmorgen bericht ontvangen dat ik de mail niet had mogen ontvangen

[ Voor 3% gewijzigd door Hans C op 30-08-2019 08:38 ]

• Pieter van Ras
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-11-2024
GekkeRipper schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 20:53:

Was totaal €54,00
Ik zit bij Kempenglas en betaal via die cooperatie nog apart voor de aansluiting. Bij Trined is het voor mij:

Trined Glasvezelaansluiting (Kempenglas) - €12.50
PSTN Telefoonaansluiting - €0.00 -> €2.00
Digitale televisie - €10.00 -> €12.50
Fox Sports Eredivisie - €10.00
+ wat gesprekskosten, 3 a 4 euro oid.

Prijsstijging van €4.50 op een totaal van ~35 euro dus... Misschien een wat vertekend beeld omdat je de fysieke lijn los betaald van de provider, maar juist door de splitsing infra - diensten zie je nu wel hoe groot de prijsstijging aan provider kant eigenlijk wel niet is..

TV een stijging van 25% en bellen moet je opeens ook een vast bedrag per maand betalen terwijl je ook al je gesprekskosten hebt.

Toch eens navragen hoe het met die live-tv app zit, zou in ieder geval nog een redelijke compensatie zijn (al vond ik het hopeloos ouderwets dat je die niet standaard kreeg maar alleen bij interactieve tv..).

• ReBr
  • Niet online
Even een vraagje aan de Trined gebruikers op het glasvezel netwerk van Rekam.

Binnenkort krijg ik een glasvezelaansluiting van Rekam (ter vervanging van het huidige coax netwerk, wat hier op het dorp over 1 jaar wordt uitgeschakeld)

Momenteel heb ik via coax alles in 1 van Caiway. (dit werkt verder prima). Dit blijft uiteraard ook werken zodra het via glas binnen komt (via de DPON komt er weer een coax signaal in huis)

Uiteraard ben ik nu vast aan het rondkijken om Caiway te vervangen voor evt een glasaanbieder, en Trined zou hierbij een optie kunnen zijn.

Bij bestellen (trined) zie ik dat het mogelijk is om tv af te nemen via DVB-C (dus via Trined ipv het standaard Rekam/caiway pakket)
Klopt dit, en zoja, leveren zij dan de DPON?
Interactieve tv heb ik geen intresse in, DVB-C is een must.

Als alternatief zou het dus mogelijk zijn om tv diensten via Caiway te behouden, en internet af te nemen via Trined (of glasnet, iets gunstiger geprijsd)

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
ReBr schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:55:

Binnenkort krijg ik een glasvezelaansluiting van Rekam (ter vervanging van het huidige coax netwerk, wat hier op het dorp over 1 jaar wordt uitgeschakeld)

Momenteel heb ik via coax alles in 1 van Caiway. (dit werkt verder prima). Dit blijft uiteraard ook werken zodra het via glas binnen komt (via de DPON komt er weer een coax signaal in huis)

Uiteraard ben ik nu vast aan het rondkijken om Caiway te vervangen voor evt een glasaanbieder, en Trined zou hierbij een optie kunnen zijn.

Bij bestellen (trined) zie ik dat het mogelijk is om tv af te nemen via DVB-C (dus via Trined ipv het standaard Rekam/caiway pakket)

Als alternatief zou het dus mogelijk zijn om tv diensten via Caiway te behouden, en internet af te nemen via Trined (of glasnet, iets gunstiger geprijsd)
toon volledige bericht
Bij ons werd een omvormer door Rekam (neem aan dat dat DPON is, is niet echt mijn expertise) geplaatst. Wanneer je deze niet gebruikt kan de stekker eruit gelaten worden. Vervolgens heb ik hier een coax op aangesloten en heb ik deze in de tv gestopt voor het ongecodeerde coax signaal. Deze hing eral voor ik bij Trined afnam.

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-05 09:59
ReBr schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:55:

toon volledige bericht
Wij hebben ook TV van Trined via de glasvezel. DVB-C slaat in dit geval op het inpandige systeem. De coaxkabel zit bij ons aangesloten op de NTU (het actieve kastje waar de glasvezel in gaat en waar ook de netwerkkabel uit komt naar de router).

• ReBr
  • Niet online
@beide hierboven, bedankt voor de info.

Rekam levert dus 2 fibers in huis, 1tje waarop alleen de coaxdiensten van Rekam, en caiway opzitten, en een 2e waarop de overige (oa Trined, Solcon...) kunnen leveren.

Op de 2e kan dus ook DVB-C geleverd worden via de NTU (van Trined, welke dus bij het afnemen van een abonnement wordt geinstalleerd, zowel IP diensten als DVB-C)

Best wel luxe, daar wil ik beide wel gebruik van maken als het zover is.

DVB-C diensten van Trined, bevalt dat nu goed? (beeldkwaliteit, stabiliteit)
En internet diensten in het algemeen ook goed?

• DH-64
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-08-2024
ReBr schreef op woensdag 11 september 2019 @ 21:10:

Beeldkwaliteit en stabiliteit zijn zeer goed en het internet eveneens zeer goed. Sinds augustus 2016 heb ik het abonnement: 500/500 internet, DVB-C Rekam TV en 1000 min bellen voor de prijs van €52,00 per maand. De afgelopen drie jaar heb ik niet meer dan 3 storingen gehad die snel werden opgelost dus wat mij betreft een aanrader. Succes verder met je keuze!

https://www.speedtest.net...5a-44f7-bc7c-2d226a4da68b

[ Voor 6% gewijzigd door DH-64 op 11-09-2019 22:06 ]

• PatrickPR
Ik heb Trined met 500/500 abbo sinds mei dit jaar. Qua snelheid ook tevreden, download zit altijd iets hoger, upload iets lager (20-30 mbit/s ongeveer).

TV kwaliteit is ook uitstekend, ik heb zelf het idee dat het zelfs nog een fractie beter is dan Ziggo (mogelijk vanwege de iets minder grove encoding of zo).

• RichieB
PatrickPR schreef op donderdag 12 september 2019 @ 08:49:
[...]

Ik heb Trined met 500/500 abbo sinds mei dit jaar. Qua snelheid ook tevreden, download zit altijd iets hoger, upload iets lager (20-30 mbit/s ongeveer).
[...]
Ik hoop dat je 20-30 MB/s bedoelt? 20 milibit per seconde is wel heel erg langzaam. :+

m = milli (= 0,001)
M = mega (= 1000 of 1024)
b = bit
B = byte (= 8 bit)

[ Voor 4% gewijzigd door RichieB op 12-09-2019 10:15 ]

• PatrickPR
RichieB schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:14:
[...]

Ik hoop dat je 20-30 MB/s bedoelt? 20 milibit per seconde is wel heel erg langzaam. :+

m = milli (= 0,001)
M = mega (= 1000 of 1024)
b = bit
B = byte (= 8 bit)
Ik ga er vanuit dat binnen de context iedereen wel weet wat ik bedoel.

Maar goed, voor de puristen, ik bedoel dus 20-30 Mbit/s.

• RichieB
PatrickPR schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:18:
[...]
Maar goed, voor de puristen, ik bedoel dus 20-30 Mbit/s.
Heb je serieus met je 500/500 TriNed abbo maar 30 Mbps upload? Dat zou toch echt tegen de 500 Mbps aan moeten zitten. Als het structureel onder de 300 Mbps zit zou ik toch maar eens gaan klagen.

• PatrickPR
RichieB schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:20:
[...]

Heb je serieus met je 500/500 TriNed abbo maar 30 Mbps upload? Dat zou toch echt tegen de 500 Mbps aan moeten zitten. Als het structureel onder de 300 Mbps zit zou ik toch maar eens gaan klagen.
Ik refereerde met die getallen dus naar 500/500. De download zit altijd iets hoger dan 500, de upload zit altijd iets lager dan 500. Verschil is in beide gevallen dus zo'n 20-30 Mbit/sec.

Als ik een upload van 30 Mbit/sec zou hebben zou ik al lang aan de bel hebben getrokken.

• wimpien
  • Laatst online: 06-02 16:35
Neles7 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:02:
Ik moest wel wat puzzelen om IPTV goed te krijgen, deze wilde vrij snel blokkerig beeld weergeven out of the box. Maar met de juiste aanpassingen in de fritzbox is dit ook verholpen.
Mag ik vragen welke aanpassingen je hebt gedaan? Je zou me enorm helpen met een korte toelichting.

Onvi glasvezel (1 Gbit/s) | Fan van FRITZ apparatuur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Neles7
wimpien schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 08:17:
[...]

Mag ik vragen welke aanpassingen je hebt gedaan? Je zou me enorm helpen met een korte toelichting.
Als ik het goed heb waren het deze 2 instellingen:
Internet --> Filters --> Parental Controls de setup box profile veranderd van standaard naar unrestricted.
Internet --> Filters --> Priotirization --> New Rule --> Device: Setupbox Network Application: All

Als je niet weet welk apparaat je setupbox is kun je via Home network --> Mesh Network alle aangesloten apparaten zien. De setupbox van trined draait standaard op 100mbit.

Edit:
Zorg wel dat je advanced view aanzet onder het menu (3 puntjes onder elkaar)

[ Voor 6% gewijzigd door Neles7 op 14-09-2019 12:18 ]

• wimpien
  • Laatst online: 06-02 16:35
@Neles7 mega, dankjewel! Ga het proberen vanmiddag.

Onvi glasvezel (1 Gbit/s) | Fan van FRITZ apparatuur

• Hans C

Dvb-c van Trined is niets anders dan het standaardpakket van Rekam. Inclusief alle instellingen.

• Hans C
Na aan het begin van het abonnement problemen gehad te hebben met Youtube en Netflix omdat de ip adressen in het buitenland geregistreerd waren is het probleem nu weer terug. Disney+ geeft dezelfde problemen en ik heb te maken met een regiolock. Trined geeft aan dat het bij Disney zit. Dat geloof ik wel, maar het is opvallend dat ik in februari 2018 precies dezelfde problemen had als met andere streaming diensten.....

• ik222
  • Niet online
Waarschijnlijk gebruikt Disney+ dan nog steeds een verouderde geo ip database en hebben die andere diensten hem inmiddels wel bijgewerkt.

TriNed kan daar inderdaad niets aan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

cj1

2mm zonnepanelen 53% glasbreuk

Een eigen bruikbare smtp server draaien is per eind augustus 2019 onmogelijk gemaakt door Trined. Een eerder aangemaakt (gepersonaliseerd) rDNS record werd gewist. Trined wil het rDNS record ook niet meer terugzetten: "... u kiest maar een zakelijk abonnement". De hostnaam van het toegewezen IPv4 adres is nu zelfs volledig verdwenen:
x.220.107.193.in-addr.arpa. not found: 3(NXDOMAIN)
.

[ Voor 14% gewijzigd door cj1 op 23-09-2019 12:32 ]

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-05 17:07

ikt

We hebben sinds een weekje TriNed - hebben net het gratis Pluspakket geactiveerd, maar we kunnen er geen gebruik van maken. Moet ik nog iets doen om de smartcard (goed) te activeren?

- Televisie is een Samsung UE46C5100
- CI+ module is Neotion met PN: PRD-MCIZ-3210
- Smartcard is het ding dat de TriNed installateur mee gaf

Toen we Ziggo hadden werkte het nog redelijk, maar we hadden de laatste tijd (na UPC-overname) vaak last van "Gecodeerd signaal".

Is de TV (te) oud? Of is de CI+ module te oud?

• JohDB
Welke (fout) melding krijg je op je televisie te zien als je naar een van de gecodeerde zenders gaat?
Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste