Trined leverde eerst alleen de 7530 met een 1 gig verbinding, deze heeft geen 2,5G WAN/LAN-poorten, dus je bent beperkt tot 1G.grasmanek94 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:49:
[...]
Als je ooit gratis een vast-ip hebt gehad dan kun je dat aangeven en zijn ze zo lief om dat gratis aan te blijven bieden, is mij in ieder geval aangeboden toen ik verhuisd ben (met een tussenpauze waar ik even een ADSL provider had, tot er glasvezel lag op mijn nieuw adres, en dus weer terug naar Trined).
Verder komt hier in Helmond XGS-PON.
Ik zit te overwegen om van het glasvezel gedeelte af te blijven.
Waarschijnlijk plaatsen ze een 10GbE ONT (met natuurlijk 5GbE, 2.5GbE, 1.0GbE en 100Mbps support), dus ik overweeg om meteen alles naar 10Gbit te upgraden:
Switch:
- uitvoering: QNAP QSW-3216R-8S8T
Router:
uitvoering: QNAP QHora-301W
of
uitvoering: TP-Link ER8411 Omada VPN Router with 10G Ports (dan kan ik misschien wel direct op de XGS-PON aansluiten? alleen op https://trined.nl/vrije-modemkeuze/ staan de XGS-PON gegevens nog niet, weet iemand die?)
Mijn server en PC zijn al met elkaar in verbinding via 10Gbit dus backups gaan lekker vlot. Als extern mijn backups uploaden ook zo vlot kan.. topmaarja moet de andere kant ook 10G hebben.
Ik durft te wedden dat men gewoon 10Gbit kan halen, maar ze adverteren alleen 2.5G omdat de Fritz!Box'en geen een 10G ondersteunen. Trined gebruikt alleen Fritz!Box'en voor zover ik weet, en zij hebben geen 10G model.. of in ieder geval geen model dat daadwerkelijk 10G routing kan doen of een 10G LAN poort heeft, max 2.5G.
Het enigste wat ze willen vervangen, is de modem* (eigen Trined apparatuur), maar niet de Fritz!Box
Pas als je gaat kiezen voor de 2,5 G dan krijg je een andere router Fritz!Box die dit wel aan kan.
Als je aan een PC werkt heb je ook op je PC 2,5G WAN/LAN-poorten nodig, en andere netwerkkabels vanaf de Cat6a. https://www.utp-kabel.nl/...at5e-cat6-cat6a-cat7.html
* Trined modem zou misschien een betere snelheid kunnen opleveren.
Mijn huidige upload is 780 mb/ps, mijn download speed 936 mb/ps, dat zou beter kunnen worden.
[ Voor 16% gewijzigd door Snake_Eye op 15-09-2024 17:26 ]
:strip_exif()/f/image/bvpOVu1IkW1wa5KoBC4VZLMF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MiZy1QbFHSkjbGGD2ntLdHKU.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/4kF7kw5Tmj5ejB8H5Lharxii.png?f=user_large)