jappas schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 11:23:
Bij mij was alles erg snel geregeld, de opzegging wel te verstaan. Geen enkele poging tot retentie. Jammer, maar het scheelt me echt teveel tov een aanbieding bij een nieuwe provider.
Krijg ik alleen nu een bericht dat de apparatuur naar ene postbus adres terug moet. Ben ik ook niet gewend, dat ik moet betalen voor het terugsturen van de apparatuur van een provider..
Nu indd ook gehad. In dat opzicht ben ik benieuwd, als daar niks over is afgesproken, wie dan verantwoordelijk is voor de retourkosten.
Zojuist de algemene voorwaarden op nageslagen, en staat inderdaad dat ik de fritsbox moet retourneren, maar verder niks over de kosten. En als zij 'm terug willen, mogen ze wat mij betreft betalen ervoor/het label aanleveren, dan ben ik namelijk niet verantwoordelijk voor de zending...
Edit: Als ChatGPT hierin klopt zal ik helaas de kosten moeten dragen

beetje jammer, want dit ben ik indd niet gewend van een provider.
Bron ChatGPT, dus in hoeverre accuraat is een tweede...
Omdat er geen specifieke bepaling staat over wie de retourkosten draagt, geldt in principe de algemene regel uit het Nederlandse contractenrecht:
Degene die moet presteren (hier: de klant moet retourneren), draagt normaal gesproken ook de kosten van die prestatie, tenzij anders overeengekomen.
Met andere woorden: de klant draait waarschijnlijk op voor de verzendkosten, tenzij SNLR vrijwillig een retourlabel aanbiedt of ophaalservice regelt.
[
Voor 27% gewijzigd door
PeacekeeperNL op 07-11-2025 10:16
]