[Trined Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• smiba
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-04 17:54
boyette schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 18:00:
[...]
Is er iets afgesproken over de levertijd?
Op de website stond volgens mij bij het afsluiten een indicatietijd van een week of twee, maar in het contract zelf staat niets daar over

Het enige wat er wel staat is:
Na de activatie heeft het abonnement een minimale looptijd van 12 maanden, daarna is deze opzegbaar met een opzegtermijn van 30 dagen.
Maar het lijkt me raar dat dit een soort van sleeper abonnement kan worden die ooit eens actief word als hier wel glasvezel naar binnen is getrokken. Dat is natuurlijk ook niet mijn intentie geweest bij het afsluiten

• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08:40
ikkeenjij36 schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 19:28:
Hallo allemaal,na 13 maanden gedoe met odf hebben die eind februari de aansluiting in huis opgeleverd lang verhaal dingetje voor radar of consumenten bond,toen zeiden de monteurs al dat er ergens een breuk in de kabel zat wschl in de pop centrale, afgelopen 9 maart monteur van trined langs geweest om de boel te installeren, aardige man daar niet van,heeft het ont?geïnstalleerd en t kabeltje vd aansluiting daarin gedouwd maar ook die monteur zei er staat geen licht op de kabel ik ga een ticket in laten schieten en sindsdien branden er 2 lampjes groen op het Huawei kastje en 1 lampje knipperde rood nml. los
Wat is jullie ervaring kwa snelheid probleem oplossing want odf is een partij wat gewoon lachwekkend is om maar überhaupt wat mee af te spreken.
Wordt door trined overigens netjes op de hoogte gehouden met 1x dat ze de storing gemeld hebben en 1x om een update gevraagd hebben bij de netwerk beheerder waar ik overigens nog geen reactie op gehad heb na 5 dagen.
Even een update afgelopen woensdag is odf met "iets" bezig geweest en hebben bij trined gemeld dat ze op nog een probleem/fout gestoten zijn en dat ze dat volgende week verder op gaan pakken
Lekker wazig weer van dat .... bedrijf.
Ben er langzamerhand echt wel klaar mee het loopt al tegen de 14 maanden nu.
Meer mensen slechte ervaringen met odf?

• bart2jes
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08-04 11:51
ikkeenjij36 schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 22:06:
[...]

Even een update afgelopen woensdag is odf met "iets" bezig geweest en hebben bij trined gemeld dat ze op nog een probleem/fout gestoten zijn en dat ze dat volgende week verder op gaan pakken
Lekker wazig weer van dat .... bedrijf.
Ben er langzamerhand echt wel klaar mee het loopt al tegen de 14 maanden nu.
Meer mensen slechte ervaringen met odf?
Ik woon in dezelfde regio als jij, maar bij ons verliep alles zonder problemen… bij ons is de kabel naar binnen gebracht door een onderaannemer van ODF, TriNed heeft de boel aangesloten en het werkt sinds die dag zonder problemen. Kun jij natuurlijk verder weinig mee, maar dan weet je in elk geval dat het wél kan 😅

Is er inmiddels al voortgang? Heb je contact gehad met ODF?

• ikkeenjij36
bart2jes schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 09:44:
[...]

Ik woon in dezelfde regio als jij, maar bij ons verliep alles zonder problemen… bij ons is de kabel naar binnen gebracht door een onderaannemer van ODF, TriNed heeft de boel aangesloten en het werkt sinds die dag zonder problemen. Kun jij natuurlijk verder weinig mee, maar dan weet je in elk geval dat het wél kan 😅

Is er inmiddels al voortgang? Heb je contact gehad met ODF?
Ze zijn op 13 maart in de glasvezelcentrale geweest toen kwamen ze erachter dat er nog een probleem was,dat zouden ze vd week gaan oplossen maar helaas nog steeds een Loss Of Signal lampje knipperend
Dus nog steeds geen licht in de duisternis 8)7 8)7 8)7

• ikkeenjij36
ikkeenjij36 schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 13:44:
[...]

Ze zijn op 13 maart in de glasvezelcentrale geweest toen kwamen ze erachter dat er nog een probleem was,dat zouden ze vd week gaan oplossen maar helaas nog steeds een Loss Of Signal lampje knipperend
Dus nog steeds geen licht in de duisternis 8)7 8)7 8)7
Update nummer 3:vorige week zouden ze het 2e probleem dat ze gevonden hadden op gaan lossen/repareren dat is wat ze doorgegeven hadden naar trined maar zoals zo vaak de afgelopen 14 maanden met odf is daar natuurlijk niks van terecht gekomen en het is dat ze van trined en nu net zo hard tegen aan gaat als ik dat we überhaupt updates krijgen en zouden ze op 1 april(jawel no pun intended ) het gaan oplossen in de pop en daarna zou ik verbinding moeten krijgen.
Dus het wordt of weer een goeie grap of ik heb eindelijk verbinding en dan is het sinds 15 maanden geleden dat de kabel bij mijn gevel lag en dat er glas is dat werkt.

[ Voor 1% gewijzigd door ikkeenjij36 op 31-03-2026 17:48 . Reden: Grammatica foutjes ]

• WesselKiens
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-04 12:28
Casimi schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 17:41:
oplossing: JungleJim in "[Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie"
Goedeavond,

Vandaag heb ik mijn Ubiquiti cloud gateway fiber geinstalleerd en deze werkt perfect.
Alleen krijg ik het tv kastje niet meer aan de praat. ik heb het volgende scriptje geprobeerd maar als ik die start gaat het gehele internet down: https://github.com/fabianishere/udm-iptv

Heeft er iemand suggesties hoe ik dit het beste kan aanvliegen?
Ik heb al veel settings geprobeerd maar helaas krijg ik hem niet aan de praat.
Ik heb hier ook een tijd mee lopen knoeien, inmiddels werkt het al maanden prima.
Is het gelukt? Stuur anders een bericht, dan kan ik mijn config sturen. Wellicht dat je het daarmee wel aan de praat krijgt.

• Casimi
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 15:59
WesselKiens schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 23:15:
[...]

Ik heb hier ook een tijd mee lopen knoeien, inmiddels werkt het al maanden prima.
Is het gelukt? Stuur anders een bericht, dan kan ik mijn config sturen. Wellicht dat je het daarmee wel aan de praat krijgt.
@WesselKiens Helaas werkt het nog niet ondanks veel verschillende pogingen, ik heb jou een pb gestuurd

• ikkeenjij36
ikkeenjij36 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 17:46:
[...]

Update nummer 3:vorige week zouden ze het 2e probleem dat ze gevonden hadden op gaan lossen/repareren dat is wat ze doorgegeven hadden naar trined maar zoals zo vaak de afgelopen 14 maanden met odf is daar natuurlijk niks van terecht gekomen en het is dat ze van trined en nu net zo hard tegen aan gaat als ik dat we überhaupt updates krijgen en zouden ze op 1 april(jawel no pun intended ) het gaan oplossen in de pop en daarna zou ik verbinding moeten krijgen.
Dus het wordt of weer een goeie grap of ik heb eindelijk verbinding en dan is het sinds 15 maanden geleden dat de kabel bij mijn gevel lag en dat er glas is dat werkt.
Update4 nou sinds gister middag iig een werkende verbinding alleen de snelheid klopt niet met mijn abonnement ik heb het 2.5gb abbo maar mijn snelheid komt niet boven de 1gb volgens trined staat alles aan hun kant goed.
Kan het zijn dat ze me in de pop centrale verkeerd aangesloten hebben op 1gb ipv 2.5gb?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Nee dat kan niet, er zijn geen andere poorten in de PoP voor 1Gb/s of 2,5Gb/s bij PON zoals TriNed het levert.

Welke apparatuur gebruik je en hoe test je precies? 1Gb/s strak klinkt namelijk alsof er ergens iets in je netwerk zit dat niet meer aan kan.

• ikkeenjij36
ik222 schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 08:29:
Nee dat kan niet, er zijn geen andere poorten in de PoP voor 1Gb/s of 2,5Gb/s bij PON zoals TriNed het levert.

Welke apparatuur gebruik je en hoe test je precies? 1Gb/s strak klinkt namelijk alsof er ergens iets in je netwerk zit dat niet meer aan kan.
Ik gebruik de ucg max van ubiqyti die zou makkelijk 2.5gb aan moeten kunnen mijn ziggo lijn geeft wel netjs 2gb dl en 120mb ul aan test vanuit de max rechtstreeks

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12-04 20:41
ik222 schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 08:29:
Maar er wordt toch een profiel op je internet lijn gezet dat als je voor 1000 betaalt, je geen 2,5 krijgt 😉

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
ikkeenjij36 schreef op zondag 5 april 2026 @ 17:55:
[...]

Ik gebruik de ucg max van ubiqyti die zou makkelijk 2.5gb aan moeten kunnen mijn ziggo lijn geeft wel netjs 2gb dl en 120mb ul aan test vanuit de max rechtstreeks
Alleen Ziggo doet geen PPPoE zoals de meeste glasvezelproviders waaronder TriNed wel doen. Ik weet niet precies wat jouw model aan kan maar die Uniquiti routers zijn vaak beperkt in hun PPPoE performance.

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:30

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Ja klopt inderdaad. Speciaal hier een UCG Fiber gekocht voor aanstaande Trined verbinding, maar helaas nog allerlei ODF uitdagingen met de ontsluiting van ons appartementencomplex.
Die specifieke Max zie ik enkel in de laatste link hieronder genoemd, maar precies zo rond de 1Gbps lees je wel vaker bij ubiquiti inderdaad, lijkt wel haast zo'n beetje alleen de UCG-Fiber van wat ik kon vinden althans met pppoe hardware offload:
https://forum.level1techs...eeds-any-solutions/224548
https://www.reddit.com/r/...jxy2/ucgultra_pppoe_slow/
https://ifeeltech.com/blog/ubiquiti-ucg-max-review
"ISPs requiring PPPoE authentication may cap speeds closer to 1 Gbps due to protocol overhead."

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

• ikkeenjij36
mmm dus ik zou uitkomen op een nieuwe router weer dus de max weg en de fiber voor in de plaats
Pagina: 1 ... 15 16 Laatste