Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:26
GroeneThee schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 15:52:
[...]

Heb inmiddels de trekker overgehaald, 200GB voor 59 euro en morgen in huis kon ik niet laten liggen. Schrijfsnelheden zijn inderdaad wat aan de lage kant maar leessnelheid is uitstekend. En voor mijn doeleinden is het prima.
Heb ook getwijfeld over de 128GB variant maar ik heb nooit opslag genoeg dus....
Waar heb je deze gevonden voor 59 euro? Ik zie hem zo niet staan in de pricewatch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 11:18
Martijn-V4 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 16:02:
[...]

Waar heb je deze gevonden voor 59 euro? Ik zie hem zo niet staan in de pricewatch.
Bij Bol.com

https://www.bol.com/nl/p/...adapter/9200000045798991/

d:)b

[ Voor 52% gewijzigd door GroeneThee op 25-11-2016 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
+1, deze laat ik niet lopen. Ik zag dat het een Black Friday aanbieding was ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 11:18
Yep, ook voor mij de reden om de trekker over te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:45
Martijn-V4 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 17:18:
[...]

Daar was ik van op de hoogte, ik wil graag die ruimte op de ssd claimen en daarvoor dien ik een recovery USB stick aan te maken.
Dat was een beetje mijn punt. Je hebt geen recovery partitie OF usb stick meer nodig om Windows 10 te resetten.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Volgens mij dezelfde 200gb sandisk voor €39 incl verzenden ... Wel code "welkom" gebruiken:

https://www.amazon.de/gp/aw/d/B00V62XBQQ

Helaas is de actie weer voorbij, zijn nu weer 79EUR

[ Voor 18% gewijzigd door renzo4000 op 28-11-2016 09:24 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomascsmits
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-03 21:27
Ben sinds zaterdag in bezit van een suface pro 4 en heb wat snellen vraagjes.

Ik wil een sleeve kopen zoals de HEX sleeve die in Amerika wordt verkocht maar ik kan werkelijks niks vinden hier in nederland, heef iemand tips voor een goeie sleeve die hier beschikbaar is?
Afbeeldingslocatie: https://dri1.img.digitalrivercontent.net/Storefront/Company/msintl/images/English/en-INTL-Hex-SP4-Sleeve-Pocket-Black-QF6-00121/en-INTL-L-Hex-SP4-Sleeve-Pocket-Black-QF6-00121-mnco.jpg

Ik merk dat het scrollen vooral in chrome niet zo soepel gaat met zowel de trackpad als het touchscreen. Na elke swipe komt de pagina snel tot stilstand in plaats van soepel uitrollen(smooth scrolling staat aan in chrome). Ik kom zelf van een macbook die een vrij behoorlijke scroll acceleratie heeft dus ik weet niet of dit gewoon wennen is of dat ik het kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:24

RayNbow

Kirika <3

thomascsmits schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:28:
Ik merk dat het scrollen vooral in chrome niet zo soepel gaat met zowel de trackpad als het touchscreen. Na elke swipe komt de pagina snel tot stilstand in plaats van soepel uitrollen(smooth scrolling staat aan in chrome). Ik kom zelf van een macbook die een vrij behoorlijke scroll acceleratie heeft dus ik weet niet of dit gewoon wennen is of dat ik het kan veranderen.
Touch is een ondergeschoven kindje in de PC-versie van Chrome.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thomascsmits schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:28:
Kijk eens hoe het in Edge werkt. Daarvan zou de integratie wel op peil moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomascsmits
Net edge geprobeerd en daar werkt het inderdaad vlekkeloos. Jammer dat chrome niet lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Ik heb een LG 29UM58 ultra wide scherm gekocht.
Nu wil ik deze via een mini displayport > HDMI kabel aansluiten op een Microsoft Surface pro 4
Via de surface pro 4 docking station of direct aansluiten op de surface pro 4 krijg ik wel beeld maar in 1920x1080. Dus vervormt

Ik lees wat verhalen over ultra wide schermen op de surface pro 4 welke alleen werken wanneer ze ook met displayport aansluiting op de mini displayport. Helaas zit er alleen HDMI op dit LG scherm.

Ook lees ik wat over active en pasive kabels/converters.
Kan het zijn dat ik een active converter kabel nodig heb?
Ik vindt het maar heel vreemd dat ik met zo'n nieuwe surface pro 4 niet een ultra wide scherm werkend krijg.. :/

Hardware:
Surface pro 4 i5 128gb - Windows 10
Surface pro 4 docking station.
Valueline Mini displayport > HDMI kabel
LG 29UM58-P

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikman
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 22:44
Tot nu toe erg tevreden over mijn SP4. In tegenstelling tot KappeNou heeft mijn monitor wel een displaypoort ingang. En dat schaalt keurig naar wide screen, mooi scherp beeld, dus ik begrijp niet waarom het hierboven niet werkt. Ik heb een passieve kabel, direct in de SP4, niet via een dock.

Er is alleen een ding dat enorm irriteert: als ik naar een vergadering ga en de display kabel uit de SP4 trek en over schakel op het beeldscherm van de SP4, dan is de schaling helemaal zoek. Sommige programma's zijn compleet vervormt. Uitloggen en weer inloggen lost het probleem op, maar dat zou toch gewoon moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiTM
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-09 20:43
Fred13 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 23:22:
Hoi

Het kan dat je driver problemen hebt, ik zou eerst eens teruggaan met recovery naar een status op een datum waar je nog geen problemen had.
Werkt dit niet dan kun je eens in de device manager kijken of je vreemde zaken ziet. Als ik je goed begrijp heb je problemen met de touchpad van de typecover en het touchscreen icon van een toetsenbord.

[...]
Nee, was echt het Touch Keyboard wat niet meer werkte. Kreeg alleen nog maar het schermtoetsenbord. Maar heb het weer aan de praat gekregen, touch keyboard stond uitgeschakeld bij de services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:07

dread

Sluwe vlaming

Ok surface pro 4 naar Microsoft teruggestuurd en vrij snel weer teruggekregen. Binnen een week verstuurd en teruggekregen. Dat is best wel netjes.

Helaas heb ik problemen met wifi op dit model. Knalt er voortdurend uit. Ik meen me te herinneren dat ik daar een fix voor had maar kan het niet meer vinden.

Vind ik trouwens wel heel slecht.

edit: intussen uitgezocht dat de Marvell Avastar wireless een geel driehoekje heeft. Als oplossing suggereerden ze dat de powermanagement uit moet staan. Anyway toch maar ff microsoft gebeld maar zij vinden dit dus heel normaal. Een pc die niet werkt straight out of the box. :( Wel oplossingen gekregen die we even gaan uitproberen )

[ Voor 32% gewijzigd door dread op 02-12-2016 15:24 ]

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 22:24
Hoe is jullie ervaring met de accu capaciteit van de surface 4 pro. Die van mij is nu 10 maanden oude en heb het idee dat de accuduur terugloopt. Even een powercfg.exe /batteryreport gedraait en het blijkt dat ik 5 mWh aan accucapaciteit kwijt ben. Best veel vind ik. Hoe zit het bij jullie?

Afbeeldingslocatie: https://b47myq-ch3302.files.1drv.com/y3mHJj6FE-rlQ2KtbqJulkx9XTA2_spNswTT8l61XN9JqN2Q43Vmv4KRHqYIHEppaHS99apSWv0Nl4N7ujI3VtaBOO6ZUygSBiggJSaqzHYYEwfzrBAXsPc5-4mn7Xnm9S6O5Jy8yjd1YweLkF3zrlGUIr976ZY_-32Mh55BaFQhaw?width=256&height=212&cropmode=none

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Bij mijn i5 8gb 256gb ook zelfde. 5 mWh.

- Mijn PC -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:52
8 december komt de SP4 weer in de aanbieding. Deze dag alleen de m3 variant.
16 december krijg je een gratis Type Cover 4 bij aankoop van elke SP4 variant.

Disclaimer:
Ik ga er hierbij vanuit dat NL meedoet met de aanbiedingen.

https://blogs.windows.com...eals/#p2tbgi5jUfRUKTLD.97

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:38
Roodey schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:44:
8 december komt de SP4 weer in de aanbieding. Deze dag alleen de m3 variant.
16 december krijg je een gratis Type Cover 4 bij aankoop van elke SP4 variant.

Disclaimer:
Ik ga er hierbij vanuit dat NL meedoet met de aanbiedingen.

https://blogs.windows.com...eals/#p2tbgi5jUfRUKTLD.97
Dit is inderdaad een actie van microsoft, tijdens de gekkenhuis week van MediaMarkt was deze bundel 749. Echter zijn deze in de meeste filialen(welke ze nog hebben) nu 899. Deze bundel is echter wel zonder pen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
Vorige week was de bundel met pen en typecover bij de Microsoft store 749,-. Ik denk dat tot de opvolger er is regelmatig soortgelijke aanbiedingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
RaymondD schreef op maandag 5 december 2016 @ 18:34:
Vorige week was de bundel met pen en typecover bij de Microsoft store 749,-. Ik denk dat tot de opvolger er is regelmatig soortgelijke aanbiedingen zijn.
Deze was zonder pen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Oh man, soms zou ik willen dat ik niet al een Surface Pro 3 had :D Maar ik denk dat ik toch even wacht op de Surface Pro 5 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Ramon schreef op maandag 5 december 2016 @ 23:50:
Oh man, soms zou ik willen dat ik niet al een Surface Pro 3 had :D Maar ik denk dat ik toch even wacht op de Surface Pro 5 :D
Zo denk ik er ook over. Zo zonde om nu voor de pro 4 te gaan. Puur voor de heb. Moet me ook inhouden.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 19:52
Ik hoop nog op een Type Cover aanbieding voor bij m'n Pro 4 :)

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
We kunnen welles nietes gaan spelen, maar het was echt met pen! kreeg 400 euro korting bij aanschaf van een surface pro 4 met pen met daarbij een typecover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
RaymondD schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 18:11:
[...]

We kunnen welles nietes gaan spelen, maar het was echt met pen! kreeg 400 euro korting bij aanschaf van een surface pro 4 met pen met daarbij een typecover.
Dat is dan een zeer nette actie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
sikman schreef op maandag 28 november 2016 @ 21:15:
Tot nu toe erg tevreden over mijn SP4. In tegenstelling tot KappeNou heeft mijn monitor wel een displaypoort ingang. En dat schaalt keurig naar wide screen, mooi scherp beeld, dus ik begrijp niet waarom het hierboven niet werkt. Ik heb een passieve kabel, direct in de SP4, niet via een dock.

Er is alleen een ding dat enorm irriteert: als ik naar een vergadering ga en de display kabel uit de SP4 trek en over schakel op het beeldscherm van de SP4, dan is de schaling helemaal zoek. Sommige programma's zijn compleet vervormt. Uitloggen en weer inloggen lost het probleem op, maar dat zou toch gewoon moeten werken?
Schijnt een bekend probleem te zijn met de SP4.
Ik heb nu een dell ultrasharp u2515h gehaald. Daarmee lukt het ook niet om QHD resolutie te draaien met de
displayport kabel naar HDMI. Dus als het goed is kwestie van een normale displayport kabel halen.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Onbegrijpelijk dat Microsoft NL niet meedoet met de pre holiday season acties...
In Engeland een gratis Xbox One S bij bepaalde modellen Surface Book/Surface Pro 4. En zo zijn er meer acties.
In NL? Niks, nada..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:59
Roodey schreef op donderdag 8 december 2016 @ 08:55:
Onbegrijpelijk dat Microsoft NL niet meedoet met de pre holiday season acties...
In Engeland een gratis Xbox One S bij bepaalde modellen Surface Book/Surface Pro 4. En zo zijn er meer acties.
In NL? Niks, nada..
Je kan via de Engels Microsoft Store gewoon producten kopen. Je hoeft alleen even een Engels postcode in te vullen en daarna kan je bij shipping adress gewoon je NL-adres invullen.
Op deze manier heb ik een Microsoft Band 2 gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomascsmits
Ik maak nu een weekje of twee gebruik van de sp4 en ondanks wat software problemen ben ik zeer tevreden.
Voornaamste reden van aanschaf was het formaat en de pen. Als scheikunde docent/student kost het behoorlijk wat tijd om powerpoints etc te maken met moleculen en formules. Met de pen is dat zo gebeurd en ik kan meteen alles opslaan en naar de leerlingen sturen.

Jaren geleden met dezelfde gedachte een asus transformer pad gekocht maar die heb ik uit frustratie weer snel weg gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thomascsmits schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 21:41:
Ik maak nu een weekje of twee gebruik van de sp4 en ondanks wat software problemen ben ik zeer tevreden.
Voornaamste reden van aanschaf was het formaat en de pen. Als scheikunde docent/student kost het behoorlijk wat tijd om powerpoints etc te maken met moleculen en formules. Met de pen is dat zo gebeurd en ik kan meteen alles opslaan en naar de leerlingen sturen.
Pro-tip: schaf OneNote aan :Y Daarin zit een schrift-naar-formule-functie waarmee je complexe formules met de hand kunt schrijven, die vervolgens direct omgezet worden naar een keurige formele notatie. Dit werkt behoorlijk goed.

OneNote is sowieso een must voor de Surface Pro. Als ik een vies woord mag gebruiken: de synergie is enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomascsmits
Studeer nog dus heb via de hogeschool een office licentie. Ik heb er helemaal aan het begin heel even mee gespeeld maar oneNote was het vaak niet eens met mijn handschrift. Dit weekend maar eens wat tijd uit trekken om te proberen.

Gebruik nu leonardo voor formules en tekeningen, was een van de weinig programma's met een infinite canvas dat ik kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thomascsmits schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 22:33:
Studeer nog dus heb via de hogeschool een office licentie. Ik heb er helemaal aan het begin heel even mee gespeeld maar oneNote was het vaak niet eens met mijn handschrift. Dit weekend maar eens wat tijd uit trekken om te proberen.
OneNote kan vrij verschrikkelijke handschriften aan, dus ik weet niet precies wat je dan verkeerd doet :P Overigens is het ook een ontzettend handig programma om van alles te ordenen en bij te houden. Dossiers maken aanleggen was nog nooit zo makkelijk. De apparaten zijn bij onze seniors immens populair en OneNote is één van de belangrijkste redenen. Let er overigens wel op dat je de desktop application gebruikt en niet de meegeleverde Windows Store App. Dat maakt gek genoeg nogal wat uit.

Leonardo is inderdaad ook heel fijn :Y Nog niet helemaal perfect, maar wel al heel goed.

Voor de nodige tips en trucs:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Roodey schreef op donderdag 8 december 2016 @ 08:55:
In NL? Niks, nada..
Er zijn wel degelijk acties geweest. Zoals de Core m3 incl typecover voor 749,- of de core i5 incl. type cover voor 899,-. Ook nu heeft iBood een actie met 150 euro korting op de i5 256GB/8GB. Ik zou zeggen, houdt dit topic in de gaten: [Microsoft Surface Pro 4] Levertijden & Prijzen (daar horen aanbiedingen en discussies over prijs)

• Martijn-V4
Misschien dat iemand mij in de goede richting kan duwen m.b.t. aanschaf van een 24" monitor of groter, doel is om deze aan te gebruiken in combinatie met een SP4 i5/8gb/256gb en een surface dock. Ik wil deze setup graag op mijn werk gebruiken. De SP4 sleep ik dan elke dag heen en weer en als ik op zee zit heb ik eenvoudig een knappe computer op de hut staan zonder dat ik elke keer mijn iMac moet meeslepen. Ik heb alleen geen enkel idee welke monitor verstandig is, een 4k monitor vind ik op dit moment even te gortig en is ook eigenlijk een overbodige optie.

Ik vraag me dan ook af hoe een externe monitor gaat werken m.b.t. de scaling op de sp4 en het feit dat ik geen monitor kan vinden die precies de fysieke resolutie van de sp4 ondersteund. Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 00:02
Hoi

Ikzelf heb recentelijk een 2K monitor aangeschaft. Deze was redelijk geprijst en heeft een goede beeldkwaliteit. Daarnaast is het verschil in resolutie niet al te groot vergeleken met de SP4. Voor mij is het acceptabel. In elk geval veel beter dan een FHD monitor. Daarnaast is het een IPS beeldscherm.

Deze monitor is de BENQ BL2420PT (24", IPS scherm, 2560 x 1440 resolutie). Hij is voor plm 250 euro te koop. De monitor bevalt erg goed en het verschil in resolutie is mee te leven :)
Deze monitor is als goed getest en heeft inderdaad een prima beeld en veel optie (o.a. blauw filter). Voor gaming is het natuurlijk niet de meest perfekte oplossing maar voor alle andere zaken (office, werk, foto's video's etc) is hij prima.

:) ;)
Martijn-V4 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 18:34:
Misschien dat iemand mij in de goede richting kan duwen m.b.t. aanschaf van een 24" monitor of groter, doel is om deze aan te gebruiken in combinatie met een SP4 i5/8gb/256gb en een surface dock. Ik wil deze setup graag op mijn werk gebruiken. De SP4 sleep ik dan elke dag heen en weer en als ik op zee zit heb ik eenvoudig een knappe computer op de hut staan zonder dat ik elke keer mijn iMac moet meeslepen. Ik heb alleen geen enkel idee welke monitor verstandig is, een 4k monitor vind ik op dit moment even te gortig en is ook eigenlijk een overbodige optie.

Ik vraag me dan ook af hoe een externe monitor gaat werken m.b.t. de scaling op de sp4 en het feit dat ik geen monitor kan vinden die precies de fysieke resolutie van de sp4 ondersteund. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
Fred13 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 22:56:
Hoi

Ikzelf heb recentelijk een 2K monitor aangeschaft. Deze was redelijk geprijst en heeft een goede beeldkwaliteit. Daarnaast is het verschil in resolutie niet al te groot vergeleken met de SP4. Voor mij is het acceptabel. In elk geval veel beter dan een FHD monitor. Daarnaast is het een IPS beeldscherm.

Deze monitor is de BENQ BL2420PT (24", IPS scherm, 2560 x 1440 resolutie). Hij is voor plm 250 euro te koop. De monitor bevalt erg goed en het verschil in resolutie is mee te leven :)
Deze monitor is als goed getest en heeft inderdaad een prima beeld en veel optie (o.a. blauw filter). Voor gaming is het natuurlijk niet de meest perfekte oplossing maar voor alle andere zaken (office, werk, foto's video's etc) is hij prima.

:) ;)

[...]
Maak jij gebruik van de Surface dock of heb je de SP4 direct aangesloten op de monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Hoi Martijn

Nee, ik gebruik geen dock. Maar ik verwacht hier geen problemen mee. Wel moet je een geschikte interface en kabel hebben die de verbinding met de monitor kan maken. Niet alle kabels/interfaces zijn hiervoor geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
Fred13 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 21:12:
Hoi Martijn

Nee, ik gebruik geen dock. Maar ik verwacht hier geen problemen mee. Wel moet je een geschikte interface en kabel hebben die de verbinding met de monitor kan maken. Niet alle kabels/interfaces zijn hiervoor geschikt.
Ik heb inmidddels ook besloten te kijken of het voorlopig nog even zonder dock kan. Ik heb uiteindelijk deze monitor aangeschaft:

https://nl.hardware.info/...850r-review-samsung-4k-20

De 24" uitvoering.

...

Het zaakje staat en ik ben spinnend tevreden. De monitor laat een super beeld zien op 3840x2160@60Hz. Wel de scaling van dit scherm op 150% gezet in plaats van 200%.
In eerste instantie had ik niet de mogelijkheid om de fysiek maximale resolutie van mijn scherm in te stellen, ik heb gebruik de SP4 in de stand dat alleen het externe scherm gebruikt word. Om dit probleem op te lossen heb ik deze registry fix toegepast:

https://msdnshared.blob.c...B-custom-resolutions5.reg

...

[ Voor 37% gewijzigd door Martijn-V4 op 24-12-2016 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liter
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09 09:39
Ik hoop dat er een oplossing is voor het volgende. Na aanschaf van office 2016 (geen 365 versie) werkt automatic inking niet meer in Word en Excel. De pen staat default op cursor ipv pen. In de werkbalk krijg je wel de mogelijkheid om te switchen, maar wil graag de pen standaard gebruiken om te tekenen. Onder geavanceerde opties in office 2016 zie ik instellingen tbv pen niet staan om iets te wijzigen. Weten jullie een mogelijk om dit aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 11:16

jelbo

Hij doet het niet!

liter schreef op zondag 8 januari 2017 @ 14:02:
Ik hoop dat er een oplossing is voor het volgende. Na aanschaf van office 2016 (geen 365 versie) werkt automatic inking niet meer in Word en Excel. De pen staat default op cursor ipv pen. In de werkbalk krijg je wel de mogelijkheid om te switchen, maar wil graag de pen standaard gebruiken om te tekenen. Onder geavanceerde opties in office 2016 zie ik instellingen tbv pen niet staan om iets te wijzigen. Weten jullie een mogelijk om dit aan te passen?
Dus deze optie heb jij niet?

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/penusageqfjii.png

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:22
Hoe coulant is Microsoft met de backlinks bleeding van de eerste modellen? Dit is mijn 3e surface 4 pro maar ruilde hem begin 2016 elke keer om. Nu merk ik midden in het scherm een ander vlekje dus wil hem nu eens en voor goed laten maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 14:51
Ik twijfel of ik een pro 3 of 4 moet kopen en misschien kunnen/willen jullie mij helpen.

Hij gaat voor mij als office pc dienen samen met mijn 26" monitor als dual screen opstelling. Af en toe speel ik erop en zal ik hem meeneem op hotel als ik voor het werk weg moet. Spellen die ik speel zullen voornamelijk oude klassiekers zijn(WC3 stijl) die draaien zowel op de HD4400 als op de HD515 chipset… maar je weet maar nooit welke spel ik nog wil spelen. Thuis game ik voornamelijk op de Xbox one dus als een spel het er niet op doet is dat geen ramp.
Ik heb +/- 700 euro budget.... nu twijfel ik eraan of ik een kale pro4 zal kopen of een oudere uitgebreidere pro 3. Voor dit budget lijk ik hetvolgende te krijgen:

Pro4:
Pro's:
- Nieuwste Skylake proc
- HD 515 GFX
- Groter scherm

Cons:
- M3 proc
- 4gb ram
- Weinig opties / Dock duur in V&A

Pro3:
Pro's:
- i5/i7
- 8gb ram
- 256gb
- Meer opties in de V&A erbij zoals een dock.

Cons:
- Oude proc Haswell
- Kleiner scherm
- Niet zo nieuw/gebruikerssporen

Een dock is leuk maar voor het prijsverschil sluit ik ook wel een usb hub aan en steek ik het scherm in…. Maar is het verschil in performance groot tussen een i5 8gb en een m3 4gb?

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liter
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09 09:39
jelbo schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:44:
[...]

Dus deze optie heb jij niet?

[afbeelding]
Nope, maar een collega heeft exact dezelfde versie van office en heeft die optie idd wel. Tijd voor een reset of opnieuw installeren van office (tenzij jullie weten welke instelling ik moet aanpassen). :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Awesomo4k schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 13:13:
Ik twijfel of ik een pro 3 of 4 moet kopen en misschien kunnen/willen jullie mij helpen.

Hij gaat voor mij als office pc dienen samen met mijn 26" monitor als dual screen opstelling. Af en toe speel ik erop en zal ik hem meeneem op hotel als ik voor het werk weg moet. Spellen die ik speel zullen voornamelijk oude klassiekers zijn(WC3 stijl) die draaien zowel op de HD4400 als op de HD515 chipset… maar je weet maar nooit welke spel ik nog wil spelen. Thuis game ik voornamelijk op de Xbox one dus als een spel het er niet op doet is dat geen ramp.
Ik heb +/- 700 euro budget.... nu twijfel ik eraan of ik een kale pro4 zal kopen of een oudere uitgebreidere pro 3. Voor dit budget lijk ik hetvolgende te krijgen:

Pro4:
Pro's:
- Nieuwste Skylake proc
- HD 515 GFX
- Groter scherm

Cons:
- M3 proc
- 4gb ram
- Weinig opties / Dock duur in V&A

Pro3:
Pro's:
- i5/i7
- 8gb ram
- 256gb
- Meer opties in de V&A erbij zoals een dock.

Cons:
- Oude proc Haswell
- Kleiner scherm
- Niet zo nieuw/gebruikerssporen

Een dock is leuk maar voor het prijsverschil sluit ik ook wel een usb hub aan en steek ik het scherm in…. Maar is het verschil in performance groot tussen een i5 8gb en een m3 4gb?

Groet
SP4 heeft naast een groter scherm ook een hogere resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
Misschien dat iemand hier wat licht op kan laten schijnen want google en microsoft zijn niet de bronnen waar ik de informatie kan vinden die ik zoek.
Ik krijg een half uur geleden de melding op mijn sp4 dat er opnieuw opgestart moet worden want er zijn updates gedownload en geiinstalleerd.
Na wat uitzoek werk blijken dit firmware updates te zijn:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aNppatO.png?1

Ik kan helemaal nergens vinden wat er nu aan de firmware bijgewerkt is, iemand een idee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpitfireNL
Niemand kan iets vinden. Ik heb de updates ook ontvangen en gezocht met google maar nergens een changelog. Dat doet MS wel vaker.
Ik vermoed dat deze firmware van gisteren alleen een voorbereiding is op de creators update die er aan zit te komen.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 21:15

The_Worst

Unox

De officiële changelog is inmiddels bijgewerkt.

Niet interessant. Verbeterde accuduur en wat verbeteringen in de stabiliteit.

Edit: link fix0rd

[ Voor 8% gewijzigd door The_Worst op 19-01-2017 21:57 ]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
The_Worst schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:32:
De officiële changelog is inmiddels bijgewerkt.

Niet interessant. Verbeterde accuduur en wat verbeteringen in de stabiliteit.
hmm. link werkt niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst
  • Laatst online: 14-09 21:15

The_Worst

Unox

Het was ook maar een halve link :+

Hierbij de juiste: https://www.microsoft.com...face-pro-4-update-history

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:15

Shiro

Serenity

Ff zitten rondgooglen en op tweakers zitten zoeken, maar helaas het niet kunnen vinden.

Weet iemand of de Surface Pro 4 i5 met 4GB nou een dual of single channel ram setup heeft?

En mocht de 4GB variant een single channel zijn, is de 8GB variant dan wel dual channel?

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Ik heb een i5 8GB Surface Pro-4. Als ik Speccy draai zie ik een dual versie RAM :

Memory
Type DDR3
Size 8120 MBytes
Channels # Dual
DRAM Frequency 930.9 MHz
CAS# Latency (CL) 14 clocks
RAS# to CAS# Delay (tRCD) 17 clocks
RAS# Precharge (tRP) 17 clocks
Cycle Time (tRAS) 40 clocks

Misschien kan iemand met een 4GB versie ook even kijken ?

Btw waarom wil je dit eigenlijk weten ?
Shiro schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:56:
Ff zitten rondgooglen en op tweakers zitten zoeken, maar helaas het niet kunnen vinden.

Weet iemand of de Surface Pro 4 i5 met 4GB nou een dual of single channel ram setup heeft?

En mocht de 4GB variant een single channel zijn, is de 8GB variant dan wel dual channel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

Fred13 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:32:
Ik heb een i5 8GB Surface Pro-4. Als ik Speccy draai zie ik een dual versie RAM :

Memory
Type DDR3
Size 8120 MBytes
Channels # Dual
DRAM Frequency 930.9 MHz
CAS# Latency (CL) 14 clocks
RAS# to CAS# Delay (tRCD) 17 clocks
RAS# Precharge (tRP) 17 clocks
Cycle Time (tRAS) 40 clocks

Misschien kan iemand met een 4GB versie ook even kijken ?

Btw waarom wil je dit eigenlijk weten ?

[...]
Dat was uit nieuwschierigheid, dual channel performt toch beter dan single channel? En omdat ik een i5 met 4gb kan kopen voor een goed prijs. Ik kon de verleiding niet weerstaan en heb het gisteren al aangeschaft, maar ook de 4gb versie is dual channel volgens CPU-Z.

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Shiro schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:42:
[...]

Dat was uit nieuwschierigheid, dual channel performt toch beter dan single channel? En omdat ik een i5 met 4gb kan kopen voor een goed prijs. Ik kon de verleiding niet weerstaan en heb het gisteren al aangeschaft, maar ook de 4gb versie is dual channel volgens CPU-Z.
Klopt dual-channel is sneller dan single. Echter soms zie je bij 4GB dat er slechts een geheugenstrip is gebruikt ipv 2x2GB en dan vervalt het voordeel van dual channel. Echter ik denk dat Microsoft wel 2 x 2 heeft toegepast in de Surface Pro. Mijn ervaring is heel goed met de Surface ! Ook de performance is top. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

Fred13 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:14:
[...]

Klopt dual-channel is sneller dan single. Echter soms zie je bij 4GB dat er slechts een geheugenstrip is gebruikt ipv 2x2GB en dan vervalt het voordeel van dual channel. Echter ik denk dat Microsoft wel 2 x 2 heeft toegepast in de Surface Pro. Mijn ervaring is heel goed met de Surface ! Ook de performance is top. :)
Ik heb de i5 met 4GB al gehaald :) En ik zie in CPU-Z inderdaad dual channel staan. Ik ga er dus vanuit dat er 2 x 2 inzit en niet 1 x 4 dan. Ik neem aan dat CPU-Z het dan niet als dual channel zal weergeven.

Ik ben tot dusver erg te spreken over de snelheid ervan. Batterij is inderdaad zoals velen opgemerkt hebben wat teleurstellend, vooral komend van een MacBook Pro/Ipad valt het wat tegen, maar ik ben niet echt weg van MacOS, vandaar dat ik de Surface Pro wou.

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Laatst online: 02-09 20:08
Zojuist ook een Surface Pro aangeschaft. Omdat ik deze vooral als notitieblok / documentenblok / RDP client / websites bijhouden wil gaan gebruiken heb ik zelf gekozen voor een m3. Voor het betere developmentwerk ( Android, PHP stacks, iOS ) gebruik ik liever een desktop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boer95
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-10-2021
Na enig volgen van o.a. dit topic ga ik morgen maar eens naar de Mediamarkt om een Surface Pro 4 i5 8GB te halen. Nu met de BTW actie kan ik de verleiding niet verstaan om te wachten tot de Pro 5. Kom nu van een Asus UX31A ultrabook met i7. Altijd zeer tevreden mee geweest, maar batterij en scherm beginnen wat minder te worden. Ik hoop dat ik de terugstap naar i5 niet ga betreuren, maar met de nieuwste generatie chips zal het voor mij waarschijnlijk niet merkbaar zijn.
Ben vooral ook benieuwd naar het werken met de pen. Tot nu toe nooit gedaan, maar hoor goede berichten bij schrijfherkenning...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:38
boer95 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 19:46:
Na enig volgen van o.a. dit topic ga ik morgen maar eens naar de Mediamarkt om een Surface Pro 4 i5 8GB te halen. Nu met de BTW actie kan ik de verleiding niet verstaan om te wachten tot de Pro 5. Kom nu van een Asus UX31A ultrabook met i7. Altijd zeer tevreden mee geweest, maar batterij en scherm beginnen wat minder te worden. Ik hoop dat ik de terugstap naar i5 niet ga betreuren, maar met de nieuwste generatie chips zal het voor mij waarschijnlijk niet merkbaar zijn.
Ben vooral ook benieuwd naar het werken met de pen. Tot nu toe nooit gedaan, maar hoor goede berichten bij schrijfherkenning...!
Ik heb geen idee wat de prijs bij de MM is, maar in de Microsoft store zijn op dit moment bundel aanbiedingen, kan ook voordelig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:14
St00mwals schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 07:44:
[...]

Ik heb geen idee wat de prijs bij de MM is, maar in de Microsoft store zijn op dit moment bundel aanbiedingen, kan ook voordelig zijn.
Ik heb er gisteren ook 1 gehaald, i5/256gb met type cover voor 1197 nu.

Moest helaas net wel weer terug want mijn pen deed het niet (waar ik van baalde want de updates en installatie van oa Anniversary Update duurde 12 uur ofzo). Ze hebben die overigens netjes omgewisseld en ga hem zo direct uitproberen!

Overigens, de mijne komt van 10/16, was erg verbaasd dat ik nog niet op AU zat en dat nog geinstalleerd moest worden. Niet dat het een groot probleem is maar doet wel behoorlijk afbreuk aan de out of the box experience..

Tot nog toe is het wel echt een goede laptop vervanger, en ook met de typecover op schot viel me alles mee:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 11:58
Sinds een paar dagen had ik een wifi issue met de Surface. Ik kon niet meer door mijn netwerk bladeren en bij mijn nas komen via wifi. Ja, het werkte wel, maar heel traag en bestanden kopiëren werd halverwege gewoon afgebroken. Internet daarentegen liep wel goed via wifi.

Via het dock met de lan connectie ging alles wel prima. Nu waren er de laatste tijd wel Windows updates geïnstalleerd, maar de driver van de wifi kaart was niet veranderd. Even via Google lopen zoeken. Meer mensen gevonden met dat issue en zij hadden een roll-back op de wifi driver gedaan. Die roll-back was bij mij niet beschikbaar, dus ik heb de oude driver gedownload en geïnstalleerd. Nu is alles weer goed.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• merauder
Ondertussen heb ik er een aantal sessies met de Surface Pro 4 opzitten. Het eerste wat mij opviel is dat ik eigenlijk niet meer teruggegrepen heb naar zowel de iPad als de laptop.

Mijn bevindingen dusver:

+ Het scherm is echt geweldig. Het is helder, teksten zijn goed te lezen, maar ook gamen ( dmv Xbox streaming ) is ook erg goed te doen zonder veel ghosting.
+ Het toetsenbord is best goed. Een echt goede desktop toetsenbord is ongetwijfeld beter, maar ik heb eigenlijk niet het idee dat ik met een inferieur product te maken heb. Ook geeft de verlichting een premiumverschil.
- Eigenlijk niet kunnen ontdekken. Het trackpad had wel iets beter mogen zijn. Apple is wat mij betreft op dit moment heer en meester op dit gebied, hopelijk kan Microsoft dit gat eens dichten :)

Wat ik wel merk is dat het een must is om over mijn eigen workflow na te gaan denken. Ik kom van desktops / klassieke laptops, en een natuurlijke reactie is om een Surface al snel zo te gaan gebruiken. Hier meer bij stilstaan is denk ik nodig om meer uit het apparaat te halen!

Overall, ben er gewoon heel erg blj mee! Of het echt de tablet is die je laptop kan vervangen? We gaan het de komende weken meemaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Laatst online: 14-09 23:25
Ik heb een tijd geleden een Surface Pro 2 (256SSD / 8GB Ram) met een dock gekocht en ben er ook erg tevreden over. Merk inderdaad zelf ook dat het een perfecte combinatie is en dat ik, als Macbook / ipad gebruiker van de afgelopen jaren, zwaar onder de indruk ben van de tablet / laptop combinatie. Persoonlijk vind ik het geweldig uitgevoerd door MS en hebben ze op dat gebied (gebruikerservaring / technologische progressie) Apple wel ingehaald / voorbij gestreefd (als nu het update beleid al maar een klein beetje op dat van Apple ging lijken, was het nog beter).
Op dit moment is het zelfs zo dat ik ernaar aan het kijken ben de Pro 2 & 15" MB de deur uit te doen om dan volledig over te gaan naar een Pro 4 (of misschien de toekomstige 5).

[ Voor 7% gewijzigd door Slomy op 31-01-2017 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Bij de zoektocht naar een vervanger van mijn tig jaar oude Acer ben ik nu op de surface gestuit. Erg interessant vanwege het formaat en prestaties. Daarnaast lijkt hij ook geschikt om op de bank te browsen of trainingen te bekijken, iets wat de oude Nexus tablet niet meer zo briljant doet. Kan ik die degraderen tot speeltablet.

Hij zal gebruikt worden voor typwerk, browsen, video kijken en heel misschien een oud spelletje. Kloten met apps doen we voornamelijk op mobiel en voor het zware werk staat er gewoon een flinke desktop en een krachtige laptop van werk.

Daarom twijfel ik nu wat tussen de i5/4 en de i5/8, met name vanwege de schijf grootte. Qua geheugen kan je voor de taken volgens mij prima uit met de 4 GB, maar 128 GB opslag klinkt niet als heel veel. Ik heb echter nog onvoldoende ervaring met Windows 10 op dit soort apparaten om in te schatten hoeveel Windows met office en wat apps als basis in gaan nemen na een wat langere periode. Wat dat betreft is de 256 GB veiliger, maar wel meteen een heel stuk duurder. Wat is wijsheid?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
Voor het lichte werk is er ook nog de M3. Hierop draait Office 2016 als een zonnetje, en ook qua browsen heb ik eigenlijk geen klachten. Voor gewoon dagelijks gebruik is deze snel zat, maar kan me voorstellen dat je voor wat zwaarder werk liever een i5/8 zou willen hebben. Wel is het zo dat de i5/8/256 beschikt over een veel snellere SSD.

Wat betreft het geheugen. De surface is voorzien van een MicroSD slot, zodat je deze ook nog kunt uitbreiden met 128GB extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:43:
Daarom twijfel ik nu wat tussen de i5/4 en de i5/8, met name vanwege de schijf grootte. Qua geheugen kan je voor de taken volgens mij prima uit met de 4 GB, maar 128 GB opslag klinkt niet als heel veel. Ik heb echter nog onvoldoende ervaring met Windows 10 op dit soort apparaten om in te schatten hoeveel Windows met office en wat apps als basis in gaan nemen na een wat langere periode. Wat dat betreft is de 256 GB veiliger, maar wel meteen een heel stuk duurder. Wat is wijsheid?
Ik heb al jaren een 128GB SSD en daarbij begint het einde wel een beetje in zicht te komen. 4GB RAM is ook net wat karig. Ik zou voor de upgrade gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Verwijderd schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:11:
Ik heb al jaren een 128GB SSD en daarbij begint het einde wel een beetje in zicht te komen. 4GB RAM is ook net wat karig. Ik zou voor de upgrade gaan.
Kijk daar heb ik wat aan, ervaring uit het nu. Kopen voor de toekomst doe ik niet aan maar als het nu al krap is dan is het zeker het overwegen waard.

Waar merk jij voornamelijk de beperkingen?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Verwijderd schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:11:
[...]

Misschien helpt onze ervaring met het maken van een keuze.

Mijn vrouw heeft op haar laptop ook een 128GB SSD maar kan er prima mee onder de voeten uit. Als je niet al te veel additionele programma's installeerd (naast MSWindows10, Office 2013, moviemaker, Chrome en een tooltje om foto's te bewerken) dan heb je nog meer dan voldoende ruimte over voor normaal gebruik.
Heb je meer ruimte nodig voor bijvoorbeeld foto's of muziek dan kun je inderdaad een microSD kaartje bijzetten. Is wel trager maar voro dagelijks gebruik geen probleem lijkt me.

4GB cache is alleen dan karig als je veel programma's parallel draait of heel veel tabs in jouw browser te gelijkertijd open zet (Chrome). Voor het meeste standaard gebruik geloof ik niet dat dit een probleem zal zijn. IK heb een aantal reviews gezien en de M3 versie schijnt goed te voldoen voor dagelijks gebruik.
Eigen ervaring heb ik niet met de M3 versie maar de benchmarks laten redelijke resultaten zien.

De i5 / 4GB versie is natuurlijk iets sneller dan de M3 processor.
En de i5 / 8 GB is natuurlijk weer sneller.

Het schijnt inderdaad wel te zijn dat de 128GB SSD trager is dan de 256GB versie. Dit zul je echter niet merken bij browsen of andere lichtere taken.

Hieronder een link van een vergelijkende test tussen enkele modellen.

http://www.notebookcheck....o-4-Core-m3.156031.0.html

Succes.

[ Voor 4% gewijzigd door Fred13 op 02-02-2017 21:31 . Reden: correctie van de link, deze was foutief ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Dank voor je info. SD heb ik over nagedacht. Nadeel is dat het slecht tegen continu gebruik (schrijven) kan en niet onder de encryptie chip valt mocht hij gestolen worden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
Een andere optie is office 365 en onedrive gebruiken, je programmas op de ssd en de rest op onedrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Laatst online: 05-07 23:57

Jeroen V

yadda yadda yadda

Marco1994 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 13:00:
Een andere optie is office 365 en onedrive gebruiken, je programmas op de ssd en de rest op onedrive.
Maar dan worden de bestanden nog steeds op de lokale schijf geplaatst volgens mij. (en je moet altijd een internetverbinding hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
Jeroen V schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 13:42:
[...]

Maar dan worden de bestanden nog steeds op de lokale schijf geplaatst volgens mij. (en je moet altijd een internetverbinding hebben)
Je kunt het volledig in de cloud hebben, je moet natuurlijk wel internet hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
thuis een NAS plaatsen in je netwerk voor grote bulk data zoals video en audio. voor persoonlijke documenten en fotos gebruik ik OneDrive met office 365.. dus dan heb je alleen nog schijfruimte nodig voor programmas en spellen in je surface pro.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
Gonadan schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 21:35:
Dank voor je info. SD heb ik over nagedacht. Nadeel is dat het slecht tegen continu gebruik (schrijven) kan en niet onder de encryptie chip valt mocht hij gestolen worden.
Is dat zo? Ik hier heb ik gewoon bitlocker geactiveerd op een 200gb Sandisk micro sd kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Martijn-V4 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 17:04:
Is dat zo? Ik hier heb ik gewoon bitlocker geactiveerd op een 200gb Sandisk micro sd kaartje.
Uiteraard, maar dat is weer losstaands. Dan lift je niet standaard mee op de Windows 10 en TPM toch?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
Gonadan schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 17:19:
[...]

Uiteraard, maar dat is weer losstaands. Dan lift je niet standaard mee op de Windows 10 en TPM toch?
Een versleuteld volume is fysiek gekoppeld aan de hardware TPM module, ik denk dus dat mijn versleutelde SD kaartje niet werkt in een andere SP4 of computer met TPM, dit omdat een deel van de sleutel om toegang te krijgen tot het volume opgeslagen word/is in de TPM module. Ik heb dit overigens nog nooit gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Martijn-V4 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 19:09:
[...]

Een versleuteld volume is fysiek gekoppeld aan de hardware TPM module, ik denk dus dat mijn versleutelde SD kaartje niet werkt in een andere SP4 of computer met TPM, dit omdat een deel van de sleutel om toegang te krijgen tot het volume opgeslagen word/is in de TPM module. Ik heb dit overigens nog nooit gecontroleerd.
Losse schijven, en dus ook SD kaarten kunnen uitgewisseld worden. Je moet alleen je bitlocker password/code invoeren in een ander systeem.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

Vraag over de Surface Pen.

Als je de achterkant gebruikt als eraser in One Note. Moet je daar ook hard voor drukken? In mijn geval werkt de eraser alleen als ik de pen hard tegen het scherm aan druk. En dan ook echt zo hard dat de knop ingedrukt is, zoals je One note mee kan opstarten, door 1 keer op de knop te drukken.

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik hoef bijna niet te drukken ... als je iets boven het scherm zit komt er al een "gummetje" in beeld.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boer95
Na een weekje de Pro 4 te hebben gebruikt moet ik toegeven dat ik nog niet terug verlang naar mijn oude vertrouwde Asus UX31A...Zeer positief dus! Wel merk ik dat ik met typen nog wel wat foutjes maak, maar dat zal ongetwijfeld beteren met meer gebruik.

Nu wil ik mn vrouw ook maar verrassen met een nieuwe laptop, maar twijfel nu wat voor haar (en mijn portomonee) het beste zal zijn. Ik heb zelf de Pro 4 i5 8GB en vind dat voorlopig zeker snel genoeg. Mijn vrouw gebruikt de laptop vooral voor office, facebook, internetten en internetspelletjes (farmville achtige kleine spellen). Verder nog wat foto's beheren en uitzoeken, maar zeker niet bewerken via grote programma's.

Ik vraag me nu af of de Pro 4 met Core M voor haar afdoende zal zijn. Is dit echt merkbaar trager bij dagelijks werk of is dit te verwaarlozen? Vind het verschil in prijs namelijk zeker wel interessant. Iemand de versie met Core M (of de i5 4GB) die ervaringsdeskundige is op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 19:55
Ik gebruik de i5 4GB en die is zeker snel genoeg voor waar je vrouw hem voor wil gebruiken. Wel rekening houden met het feit dat de SSD maar 128GB is. Je kan er nog wel een SD kaartje bij prikken.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer95
Opslag vind ik idd niet zo'n probleem. Heb thuis een NAS staan en kan idd nog uitbreiden met sd kaartje en in geval van 'nood' met een externe schijf. Ben dus vooral benieuwd in de snelheid bij dagelijks werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:57
Aangezien mijn kat de vaas vol water over mijn 2011 mbp heeft geduwd en deze daardoor stuk is ben ik op zoek naar een vervanger.
Ik doe voornamelijk cad tekenwerk op de laptop, echter enkel 2D. Voor de rest een occasioneel spelletje en vooral foto's ed importeren naar de nas.
Op de site spreken ze dat enkel de i7 versie hiervoor geschikt zou zijn, klopt dit? Iemand toevallig ervaring met autocad oid icm de Surface pro 4?
Ik vind wel filmpjes op YouTube waarop het lijkt te lukken maar helemaal overtuigd ben ik nog niet. Wordt allicht gebruikt icm een Dell u2515h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

renzo4000 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:03:
Ik hoef bijna niet te drukken ... als je iets boven het scherm zit komt er al een "gummetje" in beeld.
Gum komt bij mij ook in beeld, maar het doet niks als ik ermee beweeg, todat ik echt hard druk, dan kan ik pas tekst uitgummen.
boer95 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 18:13:
Na een weekje de Pro 4 te hebben gebruikt moet ik toegeven dat ik nog niet terug verlang naar mijn oude vertrouwde Asus UX31A...Zeer positief dus! Wel merk ik dat ik met typen nog wel wat foutjes maak, maar dat zal ongetwijfeld beteren met meer gebruik.

Nu wil ik mn vrouw ook maar verrassen met een nieuwe laptop, maar twijfel nu wat voor haar (en mijn portomonee) het beste zal zijn. Ik heb zelf de Pro 4 i5 8GB en vind dat voorlopig zeker snel genoeg. Mijn vrouw gebruikt de laptop vooral voor office, facebook, internetten en internetspelletjes (farmville achtige kleine spellen). Verder nog wat foto's beheren en uitzoeken, maar zeker niet bewerken via grote programma's.

Ik vraag me nu af of de Pro 4 met Core M voor haar afdoende zal zijn. Is dit echt merkbaar trager bij dagelijks werk of is dit te verwaarlozen? Vind het verschil in prijs namelijk zeker wel interessant. Iemand de versie met Core M (of de i5 4GB) die ervaringsdeskundige is op dit moment?
Ik heb zelf de i5 met 4GB, Ik kan je vertellen dat het meer dan rap genoeg is voor de genoemde zaken. Ik kan er zelfs een potje SC2 op spelen met low/medium settings, alleen dan merk ik dat mijn werkgeheugen vol loopt, wat logisch is, aangezien de HD520 ook gewoon wat gebruikt van de 4GBwerkgeheugen. Voor de rest zie ik echt nooit mijn geheugen vollopen met Office taken en Chrome aan met 5-10 tabs.

Belangrijk verschil dat je in gedachte moet houden, besturingsystemen tegenwoordig pakken gewoon zoveel mogelijk ram als dat er beschikbaar is. Als ik op mijn Dekstop met 8GB ram kijk, dan zie ik meestal 6GB+ in gebruik, ook met gewoon office taken en Chrome aan. Met de zelfde werkzaamheden op mijn Surface is het maar 3GB ofzo.

[ Voor 72% gewijzigd door Shiro op 07-02-2017 09:02 ]

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
boer95 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 18:13:

Ik heb zelf de m3, en alle taken die je noemt zijn geen enkel probleem. Office loopt best snel, internetten geeft eigenlijk geen problemen dus ben er happy mee. Ook wat eenvoudige web-programming in PHP levert eigenlijk geen problemen op. Een volledige ontwikkelomgeving draaien daarentegen gaat minder lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer95
Kijk, daar heb ik iets aan! Ga ik denk ik toch serieus overwegen om de m3 te halen... :)

Ander probleem met mijn Pro 4 nu, de camera wordt niet herkend. Inloggen via gezichtsdetectie werkte niet, dus probeerde de camera zelf een op te starten. Krijg dan een melding dat de camera niet gevonden kan worden, met als oplossingen de camera opnieuw installeren, antivirus uit te zetten of stuurprogramma's bij te werken.

Iemand dit ook voorgehad? Out of the box deed hij het de eerste dag iig wel...Probleem na updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monoking
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 01:19
Via centralpoint hebben ze nu een mooie actie inclusief typecover alleen met de i7 processor. Ongeveer hetzelfde bedrag die ik betaald had voor mijn surface pro 4 +typecover bij de mediamarkt tijdens de btw actie.

De m3 had ik een paar dagen kunnen uitproberen voordat ik het terug had gebracht. Het processor was te traag voor een tekenprogramma die ik vaak gebruikte. Bij elke stroke die ik maakte zat er een vertraging in vooral als het druk werd dan begon alles te haperen.
Op een oud spel Starcraft Brood War kan de m3 niet bijbenen als ik online een koreanse custom map speelt met heel veel triggers waardoor de hele game gaat laggen.

Vandaar dat ik de m3 had terug gebracht en de i7 had gehaald. De i5 draaide ook prima hierop die ik mocht testen van mijn vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
Denk dat m3/i5/i7 toch een kwestie is van usecase. Toch ben ik wel benieuwd hoe VM's op de wat zwaardere modellen draaien. Ik ben namelijk best wel gebonden aan IDE's en VM's voor het zwaardere werk. Als dat een beetje werkt is een i5 of i7 Surface best een optie zodra mijn MBP aan vervanging toe is, hoewel ik een desktop-replacement ook wel weer zijn voordelen en charmes vind hebben .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

merauder schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:24:
Denk dat m3/i5/i7 toch een kwestie is van usecase. Toch ben ik wel benieuwd hoe VM's op de wat zwaardere modellen draaien. Ik ben namelijk best wel gebonden aan IDE's en VM's voor het zwaardere werk. Als dat een beetje werkt is een i5 of i7 Surface best een optie zodra mijn MBP aan vervanging toe is, hoewel ik een desktop-replacement ook wel weer zijn voordelen en charmes vind hebben .
De beperking bij een VM zal vooral in het geheugen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanv
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-01 13:35
Toch leuk dat deze al een hele tijd zo waardevast is. Ze houden vast aan een nette prijs waardoor ik mij na een jaar gebruik nog niet bekocht voel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefanv schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 17:51:
Toch leuk dat deze al een hele tijd zo waardevast is. Ze houden vast aan een nette prijs waardoor ik mij na een jaar gebruik nog niet bekocht voel.
Wat heb jij eraan dat anderen meer betalen? Ik snap dat nooit zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer95
Voor mijn vrouw dus toch maar de Core M versie gehaald. Via via een nog geseald exemplaar kunnen overkopen voor nog geen 700 euro incl. toetsenbord. Voorlopig nog geen problemen qua snelheid gehad tijdens het installeren en personaliseren. Hoop dat mn vrouwtje er blij mee gaat zijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
boer95 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 19:32:
Voor mijn vrouw dus toch maar de Core M versie gehaald. Via via een nog geseald exemplaar kunnen overkopen voor nog geen 700 euro incl. toetsenbord. Voorlopig nog geen problemen qua snelheid gehad tijdens het installeren en personaliseren. Hoop dat mn vrouwtje er blij mee gaat zijn O-)
Kleinigheidje voor Valentijdsdag :P O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer95
Roodey schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 19:52:
[...]

Kleinigheidje voor Valentijdsdag :P O+
Haha...zo erg nog niet, Bosje bloemen vond ik wel voldoende. Is wel voor haar verjaardag volgende week :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanv
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-01 13:35
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 18:45:
[...]

Wat heb jij eraan dat anderen meer betalen? Ik snap dat nooit zo goed.
Op de bank is je geld redelijk waardevast. Als je je geld in een apparaat stopt (of huis, auto, tv) dan is het ook fijn als het niet te snel in waarde daalt. Sommige mensen zien dure gebruiksvoorwerpen ook voor een deel als vermogen. Dat is voor iedereen natuurlijk weer anders. Toen ik echt amper geld meer had kon ik bijv. m'n beamer nog goed verkopen.

Of stel dat ik de SP5 wil binnenkort dan kan ik de 4 nog redelijk goed verkopen. Dat je wat op dingen afschrijft die je gebruikt is natuurlijk prima maar dat hoeft wmbt niet heel snel te gaan. Het is toch een duur apparaat al snap ik dat er ook zat mensen zijn die niet kijken op 1000,- meer of minder. Maar daar hoor ik dus niet bij.

Ik vind het ook wel slim van Microsoft. Het zet juist aan tot kopen want dan kan je tenminste van het apparaat gaan genieten ipv eeuwig wachten in de hoop dat 'ie goedkoper gaat worden.

Zelfs m'n oude SP1 kan ik nu nog prima verkopen dankzij de sterke naam van de Surface lijn. Maar die ligt nu lekker HTPC te spelen achter de tv.

[ Voor 7% gewijzigd door stefanv op 15-02-2017 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefanv schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:34:
Ik vind het ook wel slim van Microsoft. Het zet juist aan tot kopen want dan kan je tenminste van het apparaat gaan genieten ipv eeuwig wachten in de hoop dat 'ie goedkoper gaat worden.
Ik gok toch echt dat een goedkoper apparaat meer kopers aantrekt dan een duur apparaat dat waarschijnlijk niet zo snel waarde verliest.

Maar goed, je hebt ook altijd van die figuren die gepikeerd raken als er, nadat ze een apparaat hebben gekocht, een beter apparaat uitkomt. Men heeft exact hetzelfde apparaat in handen, waar men exact hetzelfde mee kan en waar men niet lang geleden nog ontzettend blij mee was, maar nu is je opeens wat aangedaan. Mensen zijn soms curieuze wezens.
stefanv schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:34:
Zelfs m'n oude SP1 kan ik nu nog prima verkopen dankzij de sterke naam van de Surface lijn. Maar die ligt nu lekker HTPC te spelen achter de tv.
Oftewel, je verkoopt het spul concreet niet eens, het gaat om het idee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fago
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-12-2022
Zijn er meer mensen op dit forum die ook aanraakproblemen met hun beeldscherm hebben? Dat van mij heeft gedeeltes die niet met aanraken maar alleen met een harde tik van de pen reageert.

Het lukt mij maar niet te achterhalen wat dit kan zijn. Weet een van jullie hier raad mee, of heeft hetzelfde meegemaakt? Wellicht een defect scherm? Het gaat hierbij om een Surface pro 4 128G

Bij voorbaat dank voor de eventuele reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
fago schreef op zondag 26 februari 2017 @ 09:57:
Zijn er meer mensen op dit forum die ook aanraakproblemen met hun beeldscherm hebben? Dat van mij heeft gedeeltes die niet met aanraken maar alleen met een harde tik van de pen reageert.

Het lukt mij maar niet te achterhalen wat dit kan zijn. Weet een van jullie hier raad mee, of heeft hetzelfde meegemaakt? Wellicht een defect scherm? Het gaat hierbij om een Surface pro 4 128G

Geen last van, waar ik wel last van heb is dat met grote regelmaat om de haverklap mijn wifi er kapt, op 2.5Ghz en 5Ghz. Aan mijn router ligt het niet want mijn telefoon heeft hier nooit last van. Al hoewel, misschien een goede reden om eens een andere route te kopen.

Maar resume, nee ik heb geen last van digitizer problemen. Ik heb een SP4/8Gb/256Gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draquilla
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-11-2024

Heb sinds een maand of twee een SP4 i5 8GB en ervaar sinds een week ook geregeld problemen met het registreren van mijn vingeraanrakingen. Met de pen ervaar ik geen problemen. Ik kan ook niet goed achterhalen waar dit vandaan komt, want het geen constant probleem. Het valt mij wel op dat dit het meeste voorkomt in tabletmodus nadat ik de cover heb losgekoppeld. Maar zelfs dan lijkt het niet consequent voor te komen. Wat hierbij helpt is bij Device Manager - Human Interface Devices - HID-compliant touch screen te disablen en weer te enablen (bij mij staat dit er 2x in, dus voor beide gedaan). Heb dit volgens mij ergens in een Microsoft support article terug gevonden. Lijkt dus op driver issues..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielswerf
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-12-2024
Hetzelfde probleem, met een Surface Pro 4, i5 128Gb. Hiernaast ook nog altijd veel backlight-bleed dus afgelopen week teruggebracht naar de winkel. Tablet is nu doorgestuurd naar Microsoft, ben benieuwd naar de oplossing (reparatie/nieuw systeem/...)

Het opnieuw aanzetten van de HID, of volledige nieuwe installatie mochten overigens niet baten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen week de Surface pro 4 i7 256 gb 8gb met het blauwe toetsenbordje gekocht bij MM.

Tot mijn verbazing merk ik dat het beeld flikkert (helderheid) bij de helderheid stand: donkerst, donker en soms bij 'aanbevolen'. Te zien als je in een donkere omgeving zit.
Nu heb ik de graphic driver iris geuninstalled en opnieuw via Windows update geïnstalleerd. Windows is zelf helemaal up2date en ik geloof ook de firmware. Weet niet precies waar ik dit laatste kan checken.
Probleem blijft zich voortdoen en is gewoon niet prettig om mee te werken. Ik stoor mij er mateloos aan. Zeker voor zo een dure aankoop. Beetje gegoogeld en ontdekt dat ik niet de enige ben.
Heeft iemand een tip? Is dit thuis op te lossen, valt het onder de garantie of proberen te retourneren bij MM? Aangezien het vaker voorkomt ben ik bang dat de volgende Surface er weer last van kan hebben.

Het betreft dit effect, moeilijk wellicht te zien met opname, via yt gevonden:

YouTube: Surface Pro 4 backlight flickering at low brightness

Hoor graag jullie meningen bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2017 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
google het maar eens, hebben meer mensen last van including myself ... gewoon niet op de laagste stand zetten ;)

Pagina: 1 ... 14 ... 17 Laatste

Let op:
Voor levertijden en prijzen zie: [Microsoft Surface Pro 4] Levertijden & Prijzen