Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 16:51
RayNbow schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 08:43:
[...]

Ja, ik heb dit probleem sinds kort ook. Op een Microsoft forum staat een mogelijke verklaring voor het probleem:

[...]

Verder in de draad staan de default-waardes die Intel zelf aanraadt, maar ik heb de fix nog niet zelf geprobeerd.

Zelf heb ik sinds de AU op m'n SP4 dat een bepaald WiFi-netwerk een enorme latency geeft van 1-2 seconden naar de eerste hop en vaak ook aangeeft dat er geen internetverbinding is.
ik heb sinds een dikke week ook een SP4 en die meteen geupdate naar
AU. Had ook last van de CPU die bleef hangen, maar na het veranderen van 2 register waardes doet ie het voorbeeldig. Doe ook zo'n 6 a 7u met de batterij en heb de fan nog vrijwel niet gehoord
https://www.reddit.com/r/...e_anniversary_update_cpu/
So in looking through all the processor power settings, one stood out to me. "Processor performance autonomous mode" (HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Power\PowerSettings\54533251-82be-4824-96c1-47b60b740d00\8baa4a8a-14c6-4451-8e8b-14bdbd197537)
It's set to 1 for the balanced power plan. (HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Power\PowerSettings\54533251-82be-4824-96c1-47b60b740d00\8baa4a8a-14c6-4451-8e8b-14bdbd197537\DefaultPowerSchemeValues\381b4222-f694-41f0-9685-ff5bb260df2e)
Just for shits and giggles, I set both ACSettingIndex and DCSettingIndex to 0 and rebooted. I'm now looking at a CPU running at 0.82Ghz as I type this. We'll see if it sticks but it looks like this may be the only setting you need to change. I'm on a SP4 i5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 21:15

The_Worst

Unox

Ik ben blij dat ik dit draadje met een schuin oog volg. Ik had al het idee dat de batterijduur best verkort was maar nu weet ik waarom dit dus was. Na het volgen van de instructies uit het Microsoft-pagina schommelt de processorsnelheid weer tussen 0.7 en 2.47Ghz.

Overigens had ik meer problemen met de AU. Na elke update die geïnstalleerd werd bleef het inlogscherm hangen op 'Welkom...', na twee keer herstarten startte hij eindelijk door. Surface gereset (werkt voorbeeldig!) en nu loopt die weer helemaal goed.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:28

RayNbow

Kirika <3

Hmm, meer mensen hier last van? Surface Pro 4 battery percentage doesn't change while charging

* RayNbow denkt er over na om de Anniversary Update opnieuw te installeren...
(maar dan wel in 't weekend of zo, wanneer ik tijd heb)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

RayNbow schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 21:07:
Hmm, meer mensen hier last van? Surface Pro 4 battery percentage doesn't change while charging

Ik had een paar updates terug ook problemen met de sp4, na de installatie van de AU kwamen dezelfde problemen weer terug. Via het configuratiescherm een volledige reset gedaan (met wissen van alle apps en documenten) en nu draait de AU weer als een zonnetje.

Windows blijft ondanks de reset wel helemaal bijgewerkt dus je hoeft geen Windows Update te draaien.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

The_Worst schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 21:31:
[...]
Via het configuratiescherm een volledige reset gedaan (met wissen van alle apps en documenten) en nu draait de AU weer als een zonnetje.
Documenten zullen geen probleem zijn (als het goed is heb ik 't meest belangrijke wel op OneDrive staan of in een git repository). Moet gewoon wat tijd reserveren en opschrijven welke software ik na een reset zou moeten installeren. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasmeer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 21:46
RayNbow schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 21:07:

Dit heb ik ook! Heb nog geen fix gevonden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:07

dread

Sluwe vlaming

Net even alles doorgelezen maar zie niets over het niet meer werken van de wifi adapter. Geen internet hier.

Er is iets goed mis want ik krijg ook geen toegang tot de adapterinstellingen. Doet gewoon niets als ik op adapterinstellingen wijzigen klik. Als ik met CMD kijk (ipconfig /all) zie ik dat de media state op media disconnected staat. Bij netwerkeigenschappen zie ik het zelfde staan (status = niet operationeel, connectiviteit = verbroken)

Iemand hetzelfde probleem ervaren en een oplossing gevonden?

edit: in mijn zoektocht naar wifi had ik even vluigtiugstand aangezet. Daarna kon ik dat niet meer uitzetten, herstart, vluigtuigstand uitgezet en wifi doet het weer ?!?
Echter bij het wifi symbooltje op de taakbalk geeft hij nog steeds niet verbonden: draadloze communicatie uitgeschakeld .. Maar wel wifi 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door dread op 30-08-2016 12:04 ]

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Vandaag diverse updates (drivers, firmware). Mijn SP4 werkte prima ervoor en erna.

Ik vind het wel altijd vreemd dat changelogs etc niet of pas na de update pas beschikbaar lijken te komen, maar goed ik gebruik Windows pas weer sinds kort wat serieuzer, dus misschien weet ik gewoon nog niet waar te kijken.

[ Voor 23% gewijzigd door begintmeta op 31-08-2016 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revaes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 16:17
Bij mij (i7/16/256) in ieder geval wel. De verschillende register edits die ik tegenkwam hadden geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDweep
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05-2021
Gisteren m'n pro 4 teruggebracht omdat waarschijnlijk de ssd defect is. Hij wilde alleen nog maar booten naar UEFI en daar stond een icoon van een hdd met een kruis erdoorheen. Nu 2 weken zonder doen.....

Edit: Hij is weer terug. Geen defecte hdd, maar een defecte usb stick die de boel sloopte. |:( Windows opnieuw installeren was alles wat nodig was.

[ Voor 27% gewijzigd door TheDweep op 15-09-2016 11:18 ]

• sikman
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 22:44
Heeft er iemand ervaring met een goed ethernet verloopstukje? Zit nog steeds te denken om de surface dock aan te schaffen, maar de prijs is nog wel erg hoog. Misschien is een kabeltje van een paar euro al genoeg.

• marnixbro
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Ik ben opzoek naar een zeer handzame laptop voor mijn studie (engineering), hiervoor moet ik regelmatig met solidworks (cad) werken. Zelf zat ik aan de surface pro 4-i5-8gb te denken of is de pro 3-i7-8gb misschien een betere optie? En mocht iemand een betere optie hebben voor mij hoor ik het natuurlijk graag.

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 00:02
marnixbro schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:43:
Ik ben opzoek naar een zeer handzame laptop voor mijn studie (engineering), hiervoor moet ik regelmatig met solidworks (cad) werken. Zelf zat ik aan de surface pro 4-i5-8gb te denken of is de pro 3-i7-8gb misschien een betere optie? En mocht iemand een betere optie hebben voor mij hoor ik het natuurlijk graag.
Hoi

My two cents.
Ik ken de genoemde applicatie niet echter de SP4-i5 is ongeveer vergelijkbaar (of sneller) in performance met de SP3-i7 aangezien de SP4-i5 een processor van de zesde generatie is en de SP3-i7 van de vierde generatie.
Daarnaast heeft de SP4 een hogere resolutie en een beter beeldscherm. Ik weet niet of dit belangrijk is voor jou maar dat zou kunnen meespelen.
Dus de SP4 zou mijn voorkeur hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

marnixbro schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:43:
Solidworks is stevig single threaded. Hyperthreading levert geen performance op, al kost het het ook niet meer zoals vroeger. Optimaliseren op de performance van een enkele, non-threaded core is dus het beste.

Let wel dat simulaties en renders wel multithreaded zijn, maar dat zijn allebei zaken die je niet zo snel op een Surface Pro zou willen doen. Daar zijn de traditionele stevige workstations voor.
Fred13 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 23:11:
Ik ken de genoemde applicatie niet echter de SP4-i5 is ongeveer vergelijkbaar (of sneller) in performance met de SP3-i7 aangezien de SP4-i5 een processor van de zesde generatie is en de SP3-i7 van de vierde generatie.
Is dat een inschatting of zeg je dat op basis van benchmarks?
sikman schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:36:
Heeft er iemand ervaring met een goed ethernet verloopstukje? Zit nog steeds te denken om de surface dock aan te schaffen, maar de prijs is nog wel erg hoog. Misschien is een kabeltje van een paar euro al genoeg.
We gebruiken veel Startech-verloopjes in combinatie met de Surfaces en die blijken goed te presteren. De enige uitzondering was een serie actieve DisplayPort > VGA-kabels. Die leverden stelselmatig problemen op. Bij andere producten heb ik nooit enig probleem gezien. Als ik eraan denk kan ik het specifieke type voor je opzoeken.

Een ethernet naar USB-verloopje is erg handig :Y

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2016 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
De SP3 i7 heeft een temperatuur kwaaltje. Die raakt snel heet waardoor hij zichzelf gaat onderklokken en dan veel langzamer is dan de SP4 i5.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Daar heb ik mijn vrouw nog nooit over gehoord en die heeft een SP3 i7.
Wel heeft de SP3 een bluetooth bug. Heb je BT aan, zakt je wifi snelheid in. Bugje die pas bij de SP4 verdwenen is.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fred13
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2016 @ 23:18:
[...]

Solidworks is stevig single threaded. Hyperthreading levert geen performance op, al kost het het ook niet meer zoals vroeger. Optimaliseren op de performance van een enkele, non-threaded core is dus het beste.

Let wel dat simulaties en renders wel multithreaded zijn, maar dat zijn allebei zaken die je niet zo snel op een Surface Pro zou willen doen. Daar zijn de traditionele stevige workstations voor.

[...]

Is dat een inschatting of zeg je dat op basis van benchmarks?

Je kunt dit op basis van benchmark getallen vergelijken of even googlen en op youtube een vergelijking bekijken tussen de beide apparaten. Een website die veel benchmark gegevens heeft is bijvoorbeeld www.notebookcheck.com.
De turbo frequentie van de i7-4 gen is hoger dan die van de i5-6 gen echter de normale maximale frequentie van de i5 is hoger dan die van de i7. Daarnaast is de GPU sneller in de pro-4 dan in de pro-3. Ook heeft de de i5-6gen een odernere architectuur hetgeen goed zal zijn voor het stroomverbruik versus de performance.

Als je benchmark getallen wil zien moet je even kijken op http://www.notebookcheck....enchmark-List.2436.0.html. Op plaats 168 staat de i7-4 gen en op 169 staat de i5-6 gen in een vergelijking van benchmark getallen van alleen notebokprocessoren.
De i7-4 gen wordt wel warmer heb ik gelezen en zal eerder gaan throttlen. Dit is nadelig voor de snelheid die je in de praktijk zult ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikman
Ik heb een heel raar probleem, misschien heeft iemand een fix:

Ik heb mijn SP4 aan een externe monitor hangen, via een mini display port adapter en een VGA kabel. Als ik outlook open of in outlook tussen tabbladen switch dan hapert het beeld op het beeldscherm Maar irritanter is dat de hapering in veel gevallen zo ernstig is, dat de verbinding tussen SP4 en beeldscherm wegvalt. Kabel er in en er uit is dan de enige oplossing.
En dit gebeurt alleen bij outlook (of alleen bij outlook is het mij opgevallen) Andere office programma's of chrome lijken hier geen last van te hebben. Kabel al vervangen, dat lost niks op.

Iemand een idee wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waneer een oplossing komt voor het auto-rotation probleem indien gebruik als tablet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar gebruikt niermand dit ding als tablet ??

Bekend probleem sinds begin: keyboard eraf, auto-rotatie naar portrait mode werkt niet meer ..

Reset naar initiele configuratie lost dit op, dus zou liggen aan de updates ... ?;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 19:55
Geen probleem bij mij

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasmeer
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 20:05:
Weet iemand waneer een oplossing komt voor het auto-rotation probleem indien gebruik als tablet ?
Komt mij niet bekend voor en ik gebruik 'm wel als tablet..

Verwijderd

Komt van hier en dat artikel is toch vrij recent:

http://www.gottabemobile....ace-pro-4-problems-fixes/

Zie "Screen Won’t Rotate/Missing Rotation Lock"

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 19:52
Heb ik ook geen probleem mee en gebruik hem ook als tablet. Ik moet er wel bij zeggen, dat ik geen keyboard heb :)

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Verwijderd

ok, das al goed nieuws. Heb hem nog niet, twijfel toch nog.
Valt dat een beetje mee gebruik als tablet ? Accuduur en zo; slechts 1 USB poort, beetje beperkt. Gebruik je ook de pen ?

• Fred13
ook geen probleem bij mij. Rotatie werkt gewoon netjes.

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 11:18
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:34:
ok, das al goed nieuws. Heb hem nog niet, twijfel toch nog.
Valt dat een beetje mee gebruik als tablet ? Accuduur en zo; slechts 1 USB poort, beetje beperkt. Gebruik je ook de pen ?
Die pen is voor mij juist hetgene waarom ik voor een surface zou gaan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:34:
Waar heb je al die usb-poorten voor nodig? Er zit al een toetsenbord met een touchpad aan, je hebt een touchscreen en je hebt een pen. Mocht je het echt nodig hebben, dan kan je altijd nog een de dockingstation of een kleine hub gebruiken, al zie ik mensen dat in de praktijk eigenlijk nooit nodig hebben.

Verwijderd

Ja, hangt ervan af hoe jet bekijkt .. opladen gebeurt via een niet-usb poort ? Enig idee hoelang opladen duurt ??

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:38:
Ja, hangt ervan af hoe jet bekijkt .. opladen gebeurt via een niet-usb poort ?
Nee, daar heb je een soort Magsafe-lader voor. Best een nette constructie.

Verwijderd

hoe langt duurt het opladen ongeveer ?

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:15
Ik zit ook te denken om een Surface Pro aan te schaffen. Voornamelijk voor studie doeleinden. Ik heb veel PDF documenten en EPUB ebooks, waarin ik aantekeningen wil maken en eventueel wat tekeningen en misschien kleine mindmaps. Hiervoor schijnt Onenote heel geschikt te zijn. Zijn er mensen die Onenote hier ook voor gebruiken? Of zijn er betere applicaties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpitfireNL
Ik gebruik veel de app 'Drawboard PDF' voor mijn opleiding. Daarmee schrijf je met de pen direct in bestaande pdf documenten. Super handig!
Ook zet ik met behulp van deze app vaak handtekeningen op formulieren en kan ik ze meteen terug mailen zonder eerst dus uit te moeten printen dan handtekening zetten dan weer inscannen.

[ Voor 40% gewijzigd door SpitfireNL op 29-09-2016 23:39 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
Na de laatste update begint mijn SP4 (i5) bij het minste of geringste al te blazen. Hiervoor had ik hier nooit last van. Ben ik de enige of zijn er meerdere met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sikman schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:36:
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2016 @ 23:18:
We gebruiken veel Startech-verloopjes in combinatie met de Surfaces en die blijken goed te presteren. De enige uitzondering was een serie actieve DisplayPort > VGA-kabels. Die leverden stelselmatig problemen op. Bij andere producten heb ik nooit enig probleem gezien. Als ik eraan denk kan ik het specifieke type voor je opzoeken.

Een ethernet naar USB-verloopje is erg handig :Y
Het gaat om de pricewatch: Startech.com USB31000SW. Een Speedtest met een Surface Pro 4 levert op dat dit kabeltje 2 ms pring en ruim 930/900 Mbit haalt, wat vrijwel exact hetzelfde is als dezelfde kabel in een gewone ethernetpoort. Ik gok dat het met een rustig netwerk nog wel sneller kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikman
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:46:
[...]

[...]

Het gaat om de pricewatch: Startech.com USB31000SW. Een Speedtest met een Surface Pro 4 levert op dat dit kabeltje 2 ms pring en ruim 930/900 Mbit haalt, wat vrijwel exact hetzelfde is als dezelfde kabel in een gewone ethernetpoort. Ik gok dat het met een rustig netwerk nog wel sneller kan.
Heb zelf deze: http://www.allekabels.nl/searchresult.php?keyword=1230289 gekocht. Samen met http://www.allekabels.nl/searchresult.php?keyword=1197190 en een USB hubje die nog in de la lag, heb ik nu voor nog geen 30 euro een volwaardige werkplek. Werkt voorlopig allemaal perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasmeer
Hmtsjmftsch schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:18:
Na de laatste update begint mijn SP4 (i5) bij het minste of geringste al te blazen. Hiervoor had ik hier nooit last van. Ben ik de enige of zijn er meerdere met dit probleem?
Gelukkig geen last van. Kan je achterhalen of er bepaalde taken/processen zijn die resources vragen? En klokt de processor netjes terug in idle, wanneer je 'm niet gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
Het lijkt op iets bizars. De ventilator gaat harder als ik (bijvoorbeeld) Opera gebruik, maar zodra ik (terwijl Opera nog draait) taakbeheer start, om naar de processen en resource belasting te kijken, gaat de ventilator weer zachter. Dit blijft daarna zo, ook als ik Opera weer als actief venster selecteer. :?
Nou ja, geen groot probleem. Later maar eens wat dieper op inzoomen als ik daar tijd voor heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
Eddye schreef op donderdag 29 september 2016 @ 22:15:
Ik zit ook te denken om een Surface Pro aan te schaffen. Voornamelijk voor studie doeleinden. Ik heb veel PDF documenten en EPUB ebooks, waarin ik aantekeningen wil maken en eventueel wat tekeningen en misschien kleine mindmaps. Hiervoor schijnt Onenote heel geschikt te zijn. Zijn er mensen die Onenote hier ook voor gebruiken? Of zijn er betere applicaties?
Ik gebruik het op m'n werk best veel. De meest handige functie vind ik de printer driver die erbij komt. Je kan dus vanuit elk programma printer naar OneNote die het document dan invoegt in een nieuwe notitie waar je vervolgens naar hartenlust aantekeningen op kunt maken. Dit kan dus ook met mailtjes, Word documenten, Excel sheets etc. En aangezien alles in de cloud werkt, kun je vanaf je desktop alvast notities klaarzetten voor de volgende dag met alle relevante documenten erbij in.

Epub op de Surface icm Onenote heb ik persoonlijk nog nooit geprobeerd.

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Moet complimenten geven aan Microsoft Support. Sinds 6 weken een Surface Dock in bezit maar nadat ik deze ontkoppel en een dag later weer aansluit doet de dock helemaal niks meer. Ik moet de voeding spanningsloos maken voor 5 seconden en daarna doet alles het weer. Een tijdje wat geprobeerd met een chatmedewerker en ik krijg nu kostenloos een nieuwe opgestuurd en de oude mag ik houden. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eddye schreef op donderdag 29 september 2016 @ 22:15:
OneNote is echt briljant. Het is ontzettend flexibel inzetbaar en heeft enorm veel opties. Let er wel op de 2013-variant te kiezen. Nieuwere versies laten vaak alleen opslaan in de cloud toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 14-09 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:53:
[...]

OneNote is echt briljant. Het is ontzettend flexibel inzetbaar en heeft enorm veel opties. Let er wel op de 2013-variant te kiezen. Nieuwere versies laten vaak alleen opslaan in de cloud toe.
Onzin, 2016 kan dat ook prima lokaal opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
Ik heb er bij de lokale mediamarkt even mee gespeeld. Volgens mij zat de orginele pen niet meer bij dit demo model, maar toch ging het tekenen en schrijven met de pen best fijn. De afgelopen tijd heb ik veel demo's en reviews gezien en wil dan ook tzt een surface pro als laptop vervanger. Omdat ik er dan ook echt weer een aantal jaar mee vooruit moet denk ik dat ik even wacht op tot Q1 2017 op de surface pro 5. De keuze zal dan zijn tussen een pro 5 die weer een heel stuk beter is dan de 4, of een sterk in prijs verlaagde 4, als de upgrades maar zo zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawid127
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 21:09
Eddye schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 18:44:
...Omdat ik er dan ook echt weer een aantal jaar mee vooruit moet denk ik dat ik even wacht op tot Q1 2017 op de surface pro 5. De keuze zal dan zijn tussen een pro 5 die weer een heel stuk beter is dan de 4, of een sterk in prijs verlaagde 4, als de upgrades maar zo zo zijn.
Het is zwaar afhankelijk van waar je hem voor wilt gebruiken. Office/ netflix- achtige taken zou ik voor de afgeprijsde 4 gaan. Persoonlijk zou ik dan wachten tot de BTW weg ermee dagen bij de MM; dan zal ie helemaal goedkoop zijn. Als je wat zwaardere applicaties wilt draaien en daar nog een aantal jaar mee vooruit wilt, zou ik bijleggen voor de 5.

Even iets anders: ik heb de pro4 al 3/4 jaar, maar m'n scherm flikkert nog steeds in de 'aanbevolen' stand... Geen update heeft mogen baten. Hebben meer dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
Dawid127 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 21:35:
[...]

Het is zwaar afhankelijk van waar je hem voor wilt gebruiken. Office/ netflix- achtige taken zou ik voor de afgeprijsde 4 gaan. Persoonlijk zou ik dan wachten tot de BTW weg ermee dagen bij de MM; dan zal ie helemaal goedkoop zijn. Als je wat zwaardere applicaties wilt draaien en daar nog een aantal jaar mee vooruit wilt, zou ik bijleggen voor de 5.
Precies, ik ben heel benieuwd wat de 5 gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
[...]
Even iets anders: ik heb de pro4 al 3/4 jaar, maar m'n scherm flikkert nog steeds in de 'aanbevolen' stand... Geen update heeft mogen baten. Hebben meer dit?
Geen last van. Ook nooit gehad, eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasmeer
Hoe ziet de flikkering eruit? Hoe snel gebeurt dit, en in hoeverre hebben omgevingsfactoren en activiteiten op de Surface er invloed op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:33
Even een vraagje, ik heb sinds een week een surface pro 4 met typecover, prima apparaat en ben er heel erg content over. Echter is er toch een ding waar ik me aan stoor, als ik met 2 vingers over het touchpad van links naar rechts veeg in een browser(Chrome of Edge) verwacht dat ik een pagina terug ga. Echter lijkt dit niet te werken. Na een speurtocht op internet kom ik weinig tegen, elk willekeurig Synapse touchpad heeft deze ondersteuning wel. Ben ik fout als ik verwacht dat deze functionaliteit in Windows(10) zit en niet alleen in de Synapse driver? Is er een freeware tool die deze 'swipe' ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasmeer
Marco1994 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 10:15:
Even een vraagje, ik heb sinds een week een surface pro 4 met typecover, prima apparaat en ben er heel erg content over. Echter is er toch een ding waar ik me aan stoor, als ik met 2 vingers over het touchpad van links naar rechts veeg in een browser(Chrome of Edge) verwacht dat ik een pagina terug ga. Echter lijkt dit niet te werken. Na een speurtocht op internet kom ik weinig tegen, elk willekeurig Synapse touchpad heeft deze ondersteuning wel. Ben ik fout als ik verwacht dat deze functionaliteit in Windows(10) zit en niet alleen in de Synapse driver? Is er een freeware tool die deze 'swipe' ondersteund?
Heb je toevallig handmatig een driver geïnstalleerd voor het touchpad? Ik herken dit probleem namelijk niet - bij mij werkt dit uitstekend. Zie hieronder de driver die ik gebruik. Ik zou je aanraden om de drivers te verwijderen en opnieuw op te starten.

Afbeeldingslocatie: https://s16.postimg.org/lgyr7k141/Schermopname_8.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:33
Pindasmeer schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:50:
[...]

Heb je toevallig handmatig een driver geïnstalleerd voor het touchpad? Ik herken dit probleem namelijk niet - bij mij werkt dit uitstekend. Zie hieronder de driver die ik gebruik. Ik zou je aanraden om de drivers te verwijderen en opnieuw op te starten.

[afbeelding]
Top, hier kan ik wat mee. Ga er vanavond mee aan de slag. _/-\o_

Edit: Toch net even naar gekeken en ik heb precies dezelfde versie als jij. Dus voor alle duidelijkheid, jij kan via je touchpad van rechts naar links swipen met twee vingers en dan gaat die in je browser(Chrome en/of Edge) terug naar de vorige pagina?

Edit2: wist vrij zeker dat het in Edge ook niet werkte, het lag echter aan Chrome. Deze optie zit standaard niet (meer?) in Chrome. Heb het opgelost via een extension

[ Voor 28% gewijzigd door Marco1994 op 20-10-2016 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasmeer
Marco1994 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 17:49:
[...]

Top, hier kan ik wat mee. Ga er vanavond mee aan de slag. _/-\o_

Edit: Toch net even naar gekeken en ik heb precies dezelfde versie als jij. Dus voor alle duidelijkheid, jij kan via je touchpad van rechts naar links swipen met twee vingers en dan gaat die in je browser(Chrome en/of Edge) terug naar de vorige pagina?

Edit2: wist vrij zeker dat het in Edge ook niet werkte, het lag echter aan Chrome. Deze optie zit standaard niet (meer?) in Chrome. Heb het opgelost via een extension
Ik was net aan het testen op Chrome en tot dezelfde conclusie gekomen. Mooi dat het nu werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*. Trollen doe je maar ergens anders.

[ Voor 96% gewijzigd door rens-br op 28-10-2016 11:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pindasmeer
*knip*. Don't feed the troll.
Het ligt aan de personen :P. Zij hebben namelijk een verwachting van het product, en in dit geval wijkt de verwachting klaarblijkelijk af van de ervaring. Ik had ook een verwachting van het product, en in mijn geval voldoet de tablet daaraan.

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 28-10-2016 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 15:25
Ik heb sinds een paar dagen dat er japanse tekens op mijn lockscreen (spotlight) tevoorschijn komen. Heeft iemand anders dat ook?

Mijn surface is in het Nederlands ingesteld, dus ik vind het vreemd dat ik japanse links op mijn lockscreen krijg. (De links wijzen overigens naar bing.co.jp)

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
En zo kan je ook links sturen met lovende ervaringen. Het verhaal lezende kan je er verschillende kanten mee op. Als Apple minded site wordt er vervolgens nog een negatieve draai aangegeven.
Ergo: Kan je in een case van ieder product doen.

Wel weer typisch dat jij degene bent die dit bericht moet posten ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Tweaker1234 op 28-10-2016 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
Pindasmeer schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:10:
[...]

Het antwoord vind je op de site waar je zelf naartoe linkt
[...]

Het ligt aan de personen :P. Zij hebben namelijk een verwachting van het product, en in dit geval wijkt de verwachting klaarblijkelijk af van de ervaring. Ik had ook een verwachting van het product, en in mijn geval voldoet de tablet daaraan.
En dan nog. Het gaat niet alleen een fysiek product maar zeker net zo goed om de applicatie/site, netwerkbereik enz enz.
De vraag zou eerder zijn of het met een ander product anders zou zijn. Denk het niet.

*Knip*. Op de man spelen.
Dat hij dat nog steeds doet is een groot compliment voor de Surface Pro 4.

PS Van de week weer een klant uitgerold. Over naar 55x Surface Pro 4 inclusief docks en toebehoren. En MS Software Assurance verlengng van 80k. *knip*

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken om iets toe te voegen? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 28-10-2016 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Ik wil graag mijn ervaringen met de helpdesk van Microsoft met jullie delen. Ik heb via chat altijd vriendleijke medewerkers aan de lijn gehad (wel engelstalig) die ook kundig waren. Dit was een positieve ervaring.

Vorige week begon het scherm van mijn Surface Pro4 te trillen. Hij deed dit steeds als hij opnieuw opgestart werd of uit slaap kwam en enkele uren niet gebruikt was. Het vreemde was dat het trillen niet het hele scherm betrof maar ongeveer 75% van het scherm. Bovenin was een brede strook die netjes stabiel beeld gaf.
Na een minuut of 10 stopte het trillen en bleef alles goed werken.

Googlen leverde niets op. :?

Dus heb ik de Microsoft helpdesk benaderd via chat. Eerste oplossing die zij aangaven was vervangen van de display driver en nog wat firmware. Zij hebben dit remote gedaan.
Volgende dag het probleem was weer terug. :'(
Weer de Microsoft helpdesk benaderd, en nu was het verhaal dat ik een factory reset moest doen. Dit netjes gedaan en alles leek weer goed. Echter de volgende dag was het weer mis. :'(
Nu de helpdesk voor de derde maal benaderd, zij lieten me nu ook weer een aantal drivers vervangen en hyper-v uitzetten. Nu gaf de agent zelf aan dat als dit niet zou helpen ze de surface wilden vervangen.
Dit heeft niet geholpen en dus nogmaals een chatsessie en daarna heb ik een vervangende surface ontvangen :)

Al met al vind ik dat ze het netjes hebben afgehandeld. Hoogstwaarschijnlijk is het de hardware die een fout geeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Fred13 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:02:
Ik wil graag mijn ervaringen met de helpdesk van Microsoft met jullie delen. Ik heb via chat altijd vriendleijke medewerkers aan de lijn gehad (wel engelstalig) die ook kundig waren. Dit was een positieve ervaring.

Vorige week begon het scherm van mijn Surface Pro4 te trillen. Hij deed dit steeds als hij opnieuw opgestart werd of uit slaap kwam en enkele uren niet gebruikt was. Het vreemde was dat het trillen niet het hele scherm betrof maar ongeveer 75% van het scherm. Bovenin was een brede strook die netjes stabiel beeld gaf.
Na een minuut of 10 stopte het trillen en bleef alles goed werken.

Googlen leverde niets op. :?

Dus heb ik de Microsoft helpdesk benaderd via chat. Eerste oplossing die zij aangaven was vervangen van de display driver en nog wat firmware. Zij hebben dit remote gedaan.
Volgende dag het probleem was weer terug. :'(
Weer de Microsoft helpdesk benaderd, en nu was het verhaal dat ik een factory reset moest doen. Dit netjes gedaan en alles leek weer goed. Echter de volgende dag was het weer mis. :'(
Nu de helpdesk voor de derde maal benaderd, zij lieten me nu ook weer een aantal drivers vervangen en hyper-v uitzetten. Nu gaf de agent zelf aan dat als dit niet zou helpen ze de surface wilden vervangen.
Dit heeft niet geholpen en dus nogmaals een chatsessie en daarna heb ik een vervangende surface ontvangen :)

Al met al vind ik dat ze het netjes hebben afgehandeld. Hoogstwaarschijnlijk is het de hardware die een fout geeft. ;)
Mooie afhandeling inderdaad.
Maar ik vraag me af. Heb je nu een refurbished product als vervanger gekregen of echt een nieuwe? Is het vervangende product helemaal in orde? Geen backlight bleeding ofzo?
Hoe dat je kan zien of een product is refurbished weet ik helaas niet.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
SpitfireNL schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:19:
[...]

Mooie afhandeling inderdaad.
Maar ik vraag me af. Heb je nu een refurbished product als vervanger gekregen of echt een nieuwe? Is het vervangende product helemaal in orde? Geen backlight bleeding ofzo?
Hoe dat je kan zien of een product is refurbished weet ik helaas niet.
Hoi Spitfire

Ik weet inderdaad niet of het een refurbished product is en weet ook niet hoe je dit zou kunnen zien.
Mijn oude SP4 had een heel klein beetje last van backlight bleeding, de vervangende SP4 heeft er helemaal geen last van. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Nu bijna een jaar met veel plezier de surface gebruikt, maar sinds een kleine twee weken blijft het updaten hangen op 0%. Ook lukt het installeren en updaten van apps via de store niet meer. Zijn er meer mensen die dit hebben (gehad), en wat zou ik eraan kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sebastius schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 18:08:
Onzin, 2016 kan dat ook prima lokaal opslaan.
Excusez, ik heb de functionaliteit van de meegeleverde OneNote Store-applicatie inderdaad verward met die van de volwaardige desktopapplicatie. Jammer genoeg (b)lijken beide wel ergens beperkt te zijn in hun functionaliteit ten opzichte van de andere versie.
Tarabass schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 18:01:
Nu bijna een jaar met veel plezier de surface gebruikt, maar sinds een kleine twee weken blijft het updaten hangen op 0%. Ook lukt het installeren en updaten van apps via de store niet meer. Zijn er meer mensen die dit hebben (gehad), en wat zou ik eraan kunnen doen?
Mocht niets anders meer baten, dan is een volledige reset altijd een goede poging waard. Weet je zeker dat al je verbindingen en poorten in orde zijn?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2016 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Aan de hand van de foutcode al eerder gezocht en vond van alles. Van extra accounts aanmaken tot volledig resetten. Ik denk net, ik doe nog een poging en zag dat ik de store kan resetten via wsreset. Dat heeft geholpen, en ook het updaten van windows werkt weer. Net nu ik hier de vraag stel, zul je altijd zien. Thx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tarabass schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 18:55:
Net nu ik hier de vraag stel, zul je altijd zien. Thx! :)
Een probleem moeten uitleggen doet vaak wonderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Tja, als in rubber duck debugging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een tijdje zitten zoeken maar kan het online niet vinden. Ik wil graag mijn surface pro ook aan een extern scherm kunnen hangen. Een dock komt in dus in beeld. De surface dock voor de surface pro 4 kost echter 229 euro... Zijn er ook goedkopere alternatieven te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Als het alleen om het koppelen gaat van een scherm...kost een paar euro:

Afbeeldingslocatie: https://www.kanex.com/files/1-MDPHD10FT.jpg

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dan heb je inderdaad genoeg aan een simpel mini-displayport naar displayport/HDMI/DVI/VGA (afhankelijk van de aansluitingen op je beeldscherm) kabeltje nodig.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zondag een surface pro 4 gescoord bij de mediamarkt of eigenlijk maandag online ze waren om 12 uur zomertijd nog niet open.
Eerste indrukken zijn positief. Ik had wat issues over de m3 en slechts 4GB maar 749 euro incl. typecover was toch interessant genoeg. Er zit geen pen bij ondanks dat ik een Wacom fan ben mis ik dat niet zo op een laptop. Toetsenbord en touchpad zijn erg goed. Steun achterop het scherm is wel handig op schoot. Er moet ook nog een kat bij passen. Front camera is goed, gezichts herkenning werkt meestal met en zonder stoppels volgens mij gaat het infrarood. De rear camera heeft geen lampje/flits ?
Beeldscherm is een toppertje. Windows 10 is na wat kinderziektes ook redelijk opgeknapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Goed om te weten dat er nog een tevreden Surface Pro gebruiker bij is gekomen.
Zelf kan ik niet meer zonder pen. Het is een geweldige vervanger van de muis en touchpad. Het hangt altijd aan je SP4 dus je hebt het altijd makkelijk bij. Het toetsenbord heb ik vaak al niet meer nodig dan en dat is heel fijn als je even aan een kleinere tafel werkt of het ding gewoon op schoot hebt of in bed.
Onscreen keyboard en pen zijn mijn favoriet.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawid127
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 21:09
SpitfireNL schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 00:40:
Zelf kan ik niet meer zonder pen. Het is een geweldige vervanger van de muis en touchpad. Het hangt altijd aan je SP4 dus je hebt het altijd makkelijk bij. Het toetsenbord heb ik vaak al niet meer nodig dan en dat is heel fijn als je even aan een kleinere tafel werkt of het ding gewoon op schoot hebt of in bed.
Ga ik ook maar eens proberen. Je zet de SP in tablet mode neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Nee hoor.. tablet mode gebruik ik sowieso nooit. Daarom is de pen juist zo handig want in de desktop mode heb je kleinere knoppen waar meer accuracy nodig is en dan komt de pen goed van pas.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:45
bouwfraude schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 18:53:
Zondag een surface pro 4 gescoord bij de mediamarkt of eigenlijk maandag online ze waren om 12 uur zomertijd nog niet open.
Eerste indrukken zijn positief. Ik had wat issues over de m3 en slechts 4GB maar 749 euro incl. typecover was toch interessant genoeg. Er zit geen pen bij ondanks dat ik een Wacom fan ben mis ik dat niet zo op een laptop. Toetsenbord en touchpad zijn erg goed. Steun achterop het scherm is wel handig op schoot. Er moet ook nog een kat bij passen. Front camera is goed, gezichts herkenning werkt meestal met en zonder stoppels volgens mij gaat het infrarood. De rear camera heeft geen lampje/flits ?
Beeldscherm is een toppertje. Windows 10 is na wat kinderziektes ook redelijk opgeknapt.
Zou wel een pen in de doos bij moeten zitten afaik?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Ramon schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 17:16:
[...]

Volgens mij heeft het instapmodel niet standaard de pen erbij. Debiele keuze eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Ramon schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 17:16:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OOBr0pW2JT7obqzhnFlXvARP/full.jpg
Kwam met type cover 4 ipv een pen... Kan altijd nog wel eens een pen halen (of laten bezorgen uit een goedkoper buitenland) Kan het scherm ook zonder pen aanraken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Sinds kort heb ik last van een heel raar fenomeen. Vensters blijven half doorzichtig op de achtergrond plakken zodra je vensters wisselt dan worden ze doorzichtig zodat je op een gegeven moment niets meer kan zien.

Na een paar keer herstarten is het weg maar soms flikkert bijv linkerkant van scherm nog.

Het lijkt ook alsof de resolutie niet goed is.

Iemand dit al meegemaakt? Helaas geen screenprint

edit: wel screenprints maar die zijn volledg scherp.

Lijkt mij een geval 'connectie naar scherm toe'. zal maar contact met microsoft opnemen zeker?

[ Voor 15% gewijzigd door dread op 08-11-2016 15:53 ]

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pindasmeer
dread schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 15:13:
Sinds kort heb ik last van een heel raar fenomeen. Vensters blijven half doorzichtig op de achtergrond plakken zodra je vensters wisselt dan worden ze doorzichtig zodat je op een gegeven moment niets meer kan zien.

Na een paar keer herstarten is het weg maar soms flikkert bijv linkerkant van scherm nog.

Het lijkt ook alsof de resolutie niet goed is.

Iemand dit al meegemaakt? Helaas geen screenprint

edit: wel screenprints maar die zijn volledg scherp.

Lijkt mij een geval 'connectie naar scherm toe'. zal maar contact met microsoft opnemen zeker?
Precies dit heb ik ook gehad en dat was inderdaad een hardwarematig probleem. Ik zou even contact opnemen met de verkoper (in mijn geval was dat Coolblue, zij hebben mijn apparaat omgeruild voor een nieuwe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:26
SpitfireNL schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 00:40:
Hier nog een, als die-hard Mac gebruiker ben ik uitermate positief verrast door de SP4 die ik gisteren in huis kreeg. Ik heb een i5/8gg/256gb model aangeschaft met een bijbehorende typecover. Ik vind het zeker geen crime om met Windows 10 te werken en datgene waarvoor ik de SP4 heb aangeschaft gaat hem uitstekend af.
Het pennetje vind ik relaxed werken als ik op de bank zit en de typecover doet wat hij moet doen, al vind ik hem wel wat bewegen als ik er gebruik van maak, maar dat is inherent aan het ontwerp.

Een mooi apparaat met voldoende mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Sta ook op het punt om mijn MacBook Pro in te ruilen voor een Surface Pro 4. Zijn er nog tips waar ik op moet letten bij de aanschaf (tweedehands). Wil eigenlijk ook wel meteen een strakke cover om de body heen en een screenprotector. iemand die goede ervaringen met bepaalde producten heeft? Ik hou mij graag aanbevolen voor alle tips.

Edit: maakt het uit of het apparaat al eerder is geregistreerd, voor garantie?

[ Voor 10% gewijzigd door GroeneThee op 15-11-2016 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
GroeneThee schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:50:
Sta ook op het punt om mijn MacBook Pro in te ruilen voor een Surface Pro 4. Zijn er nog tips waar ik op moet letten bij de aanschaf (tweedehands). Wil eigenlijk ook wel meteen een strakke cover om de body heen en een screenprotector. iemand die goede ervaringen met bepaalde producten heeft? Ik hou mij graag aanbevolen voor alle tips.

Edit: maakt het uit of het apparaat al eerder is geregistreerd, voor garantie?
Ik zou je Mac niet inruilen, ik zou hem er lekker bij houden. Ik doe mijn 27" iMac ook niet weg, mijn SP4 is de vervanger voor mijn iPad2. Beide eco systemen bevallen me wel en met Windows 10 kan ik wat beter overweg op mijn werk, daar word geen Apple gebruikt.

Ik zit op dit moment met een schuin oog te kijken naar een UAG armor case, ik heb al wat reviews zitten bekijken op YouTube. Daar viel me de Incipio Feather case ook op, ik ben er nog niet uit. Vooralsnog neig ik naar de UAG case.

[ Voor 12% gewijzigd door Martijn-V4 op 15-11-2016 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn-V4 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 21:09:
Ik zou je Mac niet inruilen, ik zou hem er lekker bij houden. Ik doe mijn 27" iMac ook niet weg, mijn SP4 is de vervanger voor mijn iPad2. Beide eco systemen bevallen me wel en met Windows 10 kan ik wat beter overweg op mijn werk, daar word geen Apple gebruikt.
Een Surface Pro 4 kan veel meer dan een iPad en zelfs dan een MacBook (pen en touchscreen). Wat dat betreft en productiviteit is het veel meer een vervanger van een Macbook dan van een iPad.
bouwfraude schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 18:05:
[afbeelding]
Kwam met type cover 4 ipv een pen... Kan altijd nog wel eens een pen halen (of laten bezorgen uit een goedkoper buitenland) Kan het scherm ook zonder pen aanraken :)
Waar bestel je dat? Die Type Cover is veel duurder dan de pen, dus dat is best een leuke optie. Je wil ze eigenlijk wel echt allebei hebben.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2016 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 21:12:
[...]

Een Surface Pro 4 kan veel meer dan een iPad en zelfs dan een MacBook (pen en toucscreen). Wat dat betreft en productiviteit is het veel meer een vervanger van een Macbook dan van een iPad.
Ik had in het verleden een Macbook Pro en die is ergens een keer overleden en ik heb nooit meer een andere gekocht. Nu ik hier sinds een paar dagen met de sp4 bezig ben heb ik inderdaad wel het gevoel dat het een, in mijn ogen, een goede of zelfs betere vervanger is van mijn oude Macbook. Ik ben tot nu toe niet ontevreden over hoe Windows 10 werkt, ik ben geen tweaker dus moet de "out of thee box" gebruikers ervaring goed zijn en dat is het geval. Overigens een geheel persoonlijk oordeel, your milage might vary.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithaca81
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 16:02
Beste Tweakers,

Begin dit jaar heb ik mijzelf een Surface 4 kado gedaan. Ten aanzien van het product niets dan lof. de SP4 ziet er goed uit, werkt vlot en na de software fixes vind ik de werkduur op een acculading ook zeer acceptabel voor het normale dagelijkse gebruik wanneer men de hardware in ogenschouw neemt.

Echter, na een maand of drie (april 2016) kwam er een update die de gehele SP4 liet crashen. Fan draaide nog even op 100% en dat was eigenlijk het laatste teken van leven. De MediaMarkt nam de SP4 in en grofweg 2 weken later had ik een nieuwe Surface. Of het daadwerkelijk een nieuwe was komt ik zo op terug.

De vervangende SP4 deed het gelukkig goed. Updates gaven geen problemen meer en het apparaat functioneerde goed. Helaas mocht ook deze SP4 geen lang leven hebben. Noem het een kleinigheidje maar in september hoorde ik iets loszitten in de Surface. Het geluid beoordelend leek er een schroefje los te zijn geschoten. Elektronica en loszittende schroefjes vind ik geen gewenste combinatie, nog daargelaten dat je van een premium product mag verwachten dat zoiets niet hoort. Dus terug naar de MediaMarkt. SP werd opnieuw ingenomen en opgestuurd. Begin oktober (een maand later) vond ik het te lang duren en ben ik verhaal gaan halen bij MM. De reden van de lange ‘reparatietijd’ was gelegen in het feit dat er een ander model was opgestuurd maar dat er onder dat ontvangen model stof onder het scherm was aangetroffen. Dat heeft MM geweigerd en retour gezonden naar MS. Abusievelijk was ik niet geïnformeerd. Afgelopen maandag (14-11-16) kreeg ik bericht dat de SP4 terug was. Specifiek heb ik nog gevraagd of dit een nieuw model of een refurbished model was. Gelet op de opmerking dat er stof onder het scherm van het vorige model zat, het vorige product non-conform was in de zin van een loszitten schroef en leeswerk oa hier heb ik 0 vertrouwen in refurbished producten. Na overleg met de manager wist de medewerkster mij toe te zeggen dat het echt een nieuw model was. Met gebrekkig vertrouwen in deze belofte heb ik thuis de SP4 aangezet en direct Crystalmark geïnstalleerd. Volgens de SMART info betreft
het aantal leesacties: 1611GB
het aantal schrijfacties: 1060GB
het aantal inschakelingen: 482
het aantal bedrijfsuren: 132

Is dit het gevolg van burn-in van de SSD of heeft de medewerkster van de MM al dan niet opzettelijk niet de waarheid gesproken op mijn vraag of dit een nieuw of refurbished product is?

Zijn er meer wijzen waarop je het gebruik van de SP4 kan nagaan? Bijv, registerwaarden of BIOS waarden?

Alvast hartelijk dank voor het lezen en meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Pindasmeer schreef op donderdag 10 november 2016 @ 23:07:
[...]
Precies dit heb ik ook gehad en dat was inderdaad een hardwarematig probleem. Ik zou even contact opnemen met de verkoper (in mijn geval was dat Coolblue, zij hebben mijn apparaat omgeruild voor een nieuwe).
Ik heb hem direct bij Microsoft gekocht.

Hopelijk krijg ik ook een nieuwe en geen refurbished one. En dat het niet te lang duurt. WE gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Ithaca81 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:51:
Beste Tweakers,

Alvast hartelijk dank voor het lezen en meedenken.
Als je geen orginele doos ongeopend met zelfde serie nummer krijgt dan is het een refurbish.
MM heeft bij mij het zelfde proberen te flikken.
Ben ik niet mee akkoord gegaan aangezien ik de mijne een paar weken had en misschien 2 uurtjes mee geklooid had.
Uiteindelijk nieuwe gesealde doos gekregen.
Waren ze niet blij mee. Maar aangezien ik een maand salaris van een MM medewerker had uitgegeven voor een gadget, was mijn mening dat ik wel een nieuwe terug mocht verwachten ;)

[ Voor 16% gewijzigd door KappeNou op 16-11-2016 19:29 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

vandaag een beetje geschrokken van de slijtage die de pen veroorzaakt op de behuizing. Hebben anderen dat ook?

• Hmtsjmftsch
Geen zichtbare slijtage bij mij (1 jaar oud). Wel behoorlijk zichtbare slijtage op de achterkant.

• Martijn-V4
sebastius schreef op woensdag 16 november 2016 @ 22:38:
vandaag een beetje geschrokken van de slijtage die de pen veroorzaakt op de behuizing. Hebben anderen dat ook?
Nog niets van kunnen ontdekken, wel al krassen op de achterzijde. Het is niet anders, het is en blijft tenslotte een gebruiks artikel. Kan me overigens wel voorstellen dat je er niet vrolijk van word.

• Gugger
Ik aan de zijkant ook geen enkele slijtage, de achterzijde is echter al wel behoorlijk bekrast viel me afgelopen weekend op, terwijl ik hem toch altijd netjes in een tasje heb. Maargoed, het is inderdaad wel gewoon een gebruiksartikel voor mij :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 21:12:
[...]
Waar bestel je dat? Die Type Cover is veel duurder dan de pen, dus dat is best een leuke optie. Je wil ze eigenlijk wel echt allebei hebben.
Was een actie bij de Mediamarkt, SP4 + typcover (zonder pen) voor 749.
Als compacte laptop een leuke prijs leek me. Iets vergelijkbaars van Apple is 700 euro meer.
Nu heb je wel een magnetische voedings aansluiting, een type A USB 3 port, een minidisplayport die het prima doet op een 27" Dell 2560x1440 zonder adapter en een scherm wat je kan draaien en plat neer kan leggen om pdfjes in A4 formaat te lezen.

4GB was wel een beetje zeuren met virtualbox maar Chrome eerst afsluiten helpt wel. Daarna kan je chrome wel weer opstarten. m3 lijkt vlot genoeg. fanless design spreekt me wel aan. Alleen als Windows besluit up te daten is het tijdelijk wat trager.

[ Voor 15% gewijzigd door bouwfraude op 18-11-2016 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiTM
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-09 20:43
Ik heb sinds kort het probleem dat ik geen touch keyboard meer heb. Als ik de SP4 in tablet modus wil gebruiken krijg ik geen keyboard meer te zien. Schermtoestenbord knop in de taakbalk reageert ook niet. Ben ik de enige met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
Ik heb hier een Sp4 i5/8gb/256gb liggen en wil graag een recovery USB stick maken. Ik heb geen idee hoe groot deze USB stick zou moeten zijn v.w.b. de opslagcapaciteit. Na enig zoeken op internet heb ik ergens gevonden dat voor een sp4 de stick een minimale opslag capaciteit van 16gb moet hebben. Ik vind dat persoonlijk nogal fors als ik zie dat de recovery partitie maar 2gb groot is. De kosten zijn het absoluut niet, een 16gb USB stick kost maar een tientje, ik zou graag willen weten wat er met die andere 14gb gebeurt. Iemand een idee of ervaring met het maken van een recovery USB stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Hoi

Het kan dat je driver problemen hebt, ik zou eerst eens teruggaan met recovery naar een status op een datum waar je nog geen problemen had.
Werkt dit niet dan kun je eens in de device manager kijken of je vreemde zaken ziet. Als ik je goed begrijp heb je problemen met de touchpad van de typecover en het touchscreen icon van een toetsenbord.
MiTM schreef op maandag 21 november 2016 @ 23:35:
Ik heb sinds kort het probleem dat ik geen touch keyboard meer heb. Als ik de SP4 in tablet modus wil gebruiken krijg ik geen keyboard meer te zien. Schermtoestenbord knop in de taakbalk reageert ook niet. Ben ik de enige met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:45
Martijn-V4 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 16:33:
Ik heb hier een Sp4 i5/8gb/256gb liggen en wil graag een recovery USB stick maken. Ik heb geen idee hoe groot deze USB stick zou moeten zijn v.w.b. de opslagcapaciteit. Na enig zoeken op internet heb ik ergens gevonden dat voor een sp4 de stick een minimale opslag capaciteit van 16gb moet hebben. Ik vind dat persoonlijk nogal fors als ik zie dat de recovery partitie maar 2gb groot is. De kosten zijn het absoluut niet, een 16gb USB stick kost maar een tientje, ik zou graag willen weten wat er met die andere 14gb gebeurt. Iemand een idee of ervaring met het maken van een recovery USB stick?
Op zich kan je gewoon een recovery doen vanuit Windows zelf, heb je geen USB stick voor nodig.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Martijn-V4
Ramon schreef op woensdag 23 november 2016 @ 23:55:
[...]

Op zich kan je gewoon een recovery doen vanuit Windows zelf, heb je geen USB stick voor nodig.
Daar was ik van op de hoogte, ik wil graag die ruimte op de ssd claimen en daarvoor dien ik een recovery USB stick aan te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDweep
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05-2021
Martijn-V4 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 17:18:
[...]

Daar was ik van op de hoogte, ik wil graag die ruimte op de ssd claimen en daarvoor dien ik een recovery USB stick aan te maken.
Ik gebruik dit: http://www.microsoft.com/...downloadablerecoveryimage. De benodigde ruimte op mijn USB-stick kwam net over 8 gig uit. Dus 16 is wel vereist.

[ Voor 10% gewijzigd door TheDweep op 24-11-2016 19:18 ]

• Martijn-V4
TheDweep schreef op donderdag 24 november 2016 @ 19:17:
[...]

Ik gebruik dit: http://www.microsoft.com/...downloadablerecoveryimage. De benodigde ruimte op mijn USB-stick kwam net over 8 gig uit. Dus 16 is wel vereist.
Ik kom daar net vandaan en kwam er als snel achter dat 16Gb het minimum is, mijn recovery image was 8.72 gb groot. Dank je voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Martijn-V4 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 21:09:
[...]

Kon het niet laten en heb de ruil (gesloten beurzen)gedaan, MacBook eruit en SP4 erin. En enorm tevreden ermee :)

Wil deze micro SD kaart (Sandisk 200GB) erbij kopen, maar nu lees ik dat z'n schrijf tijden wel erg belabberd zijn. Iemand ervaring? Zou voornamelijk om de extra opslag gaan maar niet een kwartier op 10GB data overschrijving hoeven te wachten lijkt mij ook wel weer prettig.

[ Voor 6% gewijzigd door GroeneThee op 25-11-2016 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
GroeneThee schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 12:27:
[...]

Kon het niet laten en heb de ruil (gesloten beurzen)gedaan, MacBook eruit en SP4 erin. En enorm tevreden ermee :)

Wil deze micro SD kaart (Sandisk 200GB) erbij kopen, maar nu lees ik dat z'n schrijf tijden wel erg belabberd zijn. Iemand ervaring? Zou voornamelijk om de extra opslag gaan maar niet een kwartier op 10GB data overschrijving hoeven te wachten lijkt mij ook wel weer prettig.
Ik ben al dagen aan het uitvogelen welke ik het best kan aanschaffen. Ik heb alleen de vervelende eigenschap dat ik supersuf word van al die grafiekjes met snelheden, tijden en andere statistieken. Ik ben er nog niet uit, ga denk ik maar voor een van SanDisk (128Gb).

Ik heb een review gelezen m.b.t. de kaart waar jij naar verwijst en ik vind de prestaties niet tegen vallen. Ze hebben het daar over 4 seconden per Gb, lijkt me toch allezins redelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Martijn-V4 op 25-11-2016 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Martijn-V4 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 15:43:
[...]

Ik ben al dagen aan het uitvogelen welke ik het best kan aanschaffen. Ik heb alleen de vervelende eigenschap dat ik supersuf word van al die grafiekjes met snelheden, tijden en andere statistieken. Ik ben er nog niet uit, ga denk ik maar voor een van SanDisk (128Gb).

Ik heb een review gelezen m.b.t. de kaart waar jij naar verwijst en ik vind de prestaties niet tegen vallen. Ze hebben het daar over 4 seconden per Gb, lijkt me toch allezins redelijk.
Heb inmiddels de trekker overgehaald, 200GB voor 59 euro en morgen in huis kon ik niet laten liggen. Schrijfsnelheden zijn inderdaad wat aan de lage kant maar leessnelheid is uitstekend. En voor mijn doeleinden is het prima.
Heb ook getwijfeld over de 128GB variant maar ik heb nooit opslag genoeg dus....
Pagina: 1 ... 13 ... 17 Laatste

Let op:
Voor levertijden en prijzen zie: [Microsoft Surface Pro 4] Levertijden & Prijzen