Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 20:40
Ik heb besloten mijn SP4 te verkopen.
Vind het een topapparaat, maar voor het werk dat ik doe merk ik dat ik toch weer naar mijn Apple grijp.

Nu wil ik de boel naar factory settings resetten, maar er is geen herstelpunt gevonden.
Ben daarom via de MS site een recovery file aan het downloaden, maar dat is echt enorm traag.
Iemand een tip waar ik dit bestand (SurfacePro4_BMR_155_4.53.0.zip) sneller kan downloaden?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:08
kesj schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 23:21:
Ik heb besloten mijn SP4 te verkopen.
Vind het een topapparaat, maar voor het werk dat ik doe merk ik dat ik toch weer naar mijn Apple grijp.

Nu wil ik de boel naar factory settings resetten, maar er is geen herstelpunt gevonden.
Ben daarom via de MS site een recovery file aan het downloaden, maar dat is echt enorm traag.
Iemand een tip waar ik dit bestand (SurfacePro4_BMR_155_4.53.0.zip) sneller kan downloaden?

Dank!
Ik zou recovery image nergens anders dan bij MS downloaden, gewoon vanwege de security. Gewoon de pagina een paar keer herladen of een andere taal kiezen helpt misschien. Of anders een dagje wachten.

Omdat je het hebt over herstelpunten toch even de vraag; je probeert het wel op de volgende manier? Afbeeldingslocatie: https://zu2l9q-dm2305.files.1drv.com/y3mYRC-gaTaicZcbz0zYRDyYQfjQFQZYJa17E8w7xl1xReKqs8KU0sQ0_EWBMMKgOkaWSFJMj_0U4HtAFAr_re_zAX_DWjdbQ28kICo8Tw1ME04S_bfn9D6NTE84E4yEtJJKAK3IuzvgEsp76eFTsjBYg?width=1033&height=740&cropmode=none

je hebt de recovery image eigenlijk alleen nodig als je op geen enkele manier Windows meer kan opstarten. Zolang je dat nog wel kan zou de reset ook moeten werken lijkt me.

[ Voor 7% gewijzigd door Ramon op 17-05-2016 23:28 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 20:40
Thanks voor de snelle reply.

Ik heb het inderdaad in dit scherm gedaan.
Als ik klik op Get Started dan kan ik kiezen tussen persoonlijke bestanden behouden en bestanden verwijderen.
Welke ik ook kies, ik krijg de melding dat Windows geen herstelpunten kan vinden en dat ik het moet proberen met herstelmedia.

Heb de download inmiddels vanaf mijn desktop met utp aangezet en dat lijkt sneller te gaan.
Nog maar 30minuten ipv 3 dagen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xstreamdigital
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-07 09:39
Pindasmeer schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 19:36:
[...]

Ja, in die orde van grootte moet je inderdaad denken. Bij lichtere taken ligt de accuduur in de buurt van 6 uur.
Dat is voldoende voor mij. Als hij maar vlot werkt via lightroom waar ik toch meestal mee werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pindasmeer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 21:46
Xstreamdigital schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 00:04:
[...]

Dat is voldoende voor mij. Als hij maar vlot werkt via lightroom waar ik toch meestal mee werk.
Ik kan eventueel wel een filmpje voor je maken m.b.t. de Lightroom prestaties op de i5/8GB/256GB variant als je dat wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen maandag me Surface Pro gekocht, kom er net achter dat ik een dooie pixel heb, gaat media markt hier moeilijk om doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xstreamdigital
Pindasmeer schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 10:56:
[...]

Ik kan eventueel wel een filmpje voor je maken m.b.t. de Lightroom prestaties op de i5/8GB/256GB variant als je dat wil?
Zou wel interessant zijn ja. :) Werk er nog al veel mee. En bewerk er redelijk mee. Maar hou wel meestal alles nog natuurlijk. Ik heb al vaak met de laptop (ook duale core, maar trager geklokt ook dan surface en heeft wel altijd al trager gewerkt dan zou moeten. Maar die maakt ook gebruik van een zeer trage hdd.) van mijn moeder gewerkt die had soms moeilijkheden bij het gebruiken van veel health brush. Maar heb zelf nog een Samsung Series 7 gamer. Dus deze is dan ideaal voor zwaardere werk zoals 4k. Wil gewoon onderweg iets hebben voor kunnen te bewerken. Licht en compact. De Dell xps15 vind ik ook wel interessant. Maar dan zit ik met 2 laptops en deze is niet zo compact als een Surface pro 4.

Hoe zit het trouwens met de levensduur van de batterij? hoe lang zou deze moeten werken? En wat zou het kosten moest deze een keertje het begeven?
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:35:
Afgelopen maandag me Surface Pro gekocht, kom er net achter dat ik een dooie pixel heb, gaat media markt hier moeilijk om doen?
Dat zit normaal gewoon in je garantie. Maar mediamarkt kan soms wel moeilijk doen. Maar een toestel van zoveel geld hoort geen dode pixel te hebben. Gewoon gaan naar de klantenservice.

Zoals bij lightbleeding heb je recht op een nieuwe surface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exstence
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11-2020
Ik overweeg een SP4 aan te schaffen omdat ik docent ben en gebruik maak van Digiborden.
Wat ik wil is dat ik met bijbehorende pen op het tablet schrijf, en het bord verbind met de displayport port.
Het digibord heeft een veel lagere resolutie dan de SP4. Met als gevolg dat de resolutie van de SP4 wordt terug gebracht.
Mijn vraag is: werkt de pen (i.c.m. OneNote) dan nog (nagenoeg) even goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickBos
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-11-2020
Ik heb de Surface PRO 4 i5 8 GB 256 GB SSD sinds gister in mijn bezit. Het duurde even om alle updates door te komen, maar nu dit allemal gebeurd is merk ik dat het apparaat zonder al te veel problemen werkt, de batterijduur is ongeveer 6 a 7 uur op dit moment na alle updates. Ik gebruik hem dan voor office, one note, films dus eigenlijk van alles wat.

Het scherm is schitterend, het toetsenbord erg fijn de batterijduur had eventueel wat langer gekunt, ik gebruik het apparaat vooral als een laptop met touch mogelijkheden als pure tablet gebruik ik meestal mijn iPad air 2.

Voor de gene die een hybride machine zoeken zou ik zeggen schaf de Surface Pro 4 aan er zijn weinig betere apparaten met dezelfde functionaliteiten op de markt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Revaes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 16:17
degoof schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:52:
Ik overweeg een SP4 aan te schaffen omdat ik docent ben en gebruik maak van Digiborden.
Wat ik wil is dat ik met bijbehorende pen op het tablet schrijf, en het bord verbind met de displayport port.
Het digibord heeft een veel lagere resolutie dan de SP4. Met als gevolg dat de resolutie van de SP4 wordt terug gebracht.
Ik denk dat die resolutie geen probleem is als je de schaling goed in steld.
Zie ook de presentatie in dit filmpje (vanaf ca 1.30) , ik denk niet dat die beamer een even hoge resolutie heeft als de SP4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 360Degreez
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-09 18:14

360Degreez

Typisch weer dit...

degoof schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:52:
Ik gebruik m'n SP4 tijdens meetings op een 55" LCD TV via de HDMI. Als ik "clone" schaalt hij alles netjes 1:1 en kan ik tekenen op de surface wat 1:1 op de TV komt. Prima dus.

4:3 komt trouwens vrij dicht in de buurt van de 3:2 van de surface. Zou dus geen probleem moeten zijn.

Het is géén 90's boyband Wout! | Ubuiquiti | Enphase | Homey | Desktops | Tesla MX | Cycling | DTP | Mild gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawid127
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 21:09
Xstreamdigital schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:14:
[...]

[...]

Dat zit normaal gewoon in je garantie. Maar mediamarkt kan soms wel moeilijk doen. Maar een toestel van zoveel geld hoort geen dode pixel te hebben. Gewoon gaan naar de klantenservice.

Zoals bij lightbleeding heb je recht op een nieuwe surface.
Hoi je zegt hier dat je bij lightbleed ook recht hebt op een nieuwe surface? Waarop baseer je dat? Mij is verteld dat ze hem dan naar een reparatiefirma sturen.

Ik heb lightbleed, en erger me er bij t kijken van films soms toch aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xstreamdigital
Dawid127 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 16:34:
[...]

Hoi je zegt hier dat je bij lightbleed ook recht hebt op een nieuwe surface? Waarop baseer je dat? Mij is verteld dat ze hem dan naar een reparatiefirma sturen.

Ik heb lightbleed, en erger me er bij t kijken van films soms toch aan..
Tot 14 dagen na aankoop van product heb je normaal recht op direct een ander toestel. Dat is toch wat mijn ervaring is. Had ook eens last van een laptop scherm waar lightbleeding op was. Dag erna terug gegaan en de verkoper zei omdat ik binnen de 14 dagen terug was direct een ander nieuw laptop meekreeg. Als het na de 14 dagen was had is ook via de reparatie dienst moeten doen.

Overigens hetzelfde meegemaakt met een koffiezet apparaat. Na 10 dagen gaf die de geest. Ook direct een ander meegekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawid127
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 21:09
Xstreamdigital schreef op zondag 22 mei 2016 @ 17:48:
[...]

Tot 14 dagen na aankoop van product heb je normaal recht op direct een ander toestel. Dat is toch wat mijn ervaring is. Had ook eens last van een laptop scherm waar lightbleeding op was. Dag erna terug gegaan en de verkoper zei omdat ik binnen de 14 dagen terug was direct een ander nieuw laptop meekreeg. Als het na de 14 dagen was had is ook via de reparatie dienst moeten doen.

Overigens hetzelfde meegemaakt met een koffiezet apparaat. Na 10 dagen gaf die de geest. Ook direct een ander meegekregen.
Ah ok goed om te weten! M'n surface is al iets ouder dan dat. Dat wordt dus 2 weken zonder..

Tnx voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 06:58
Dawid127 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 17:57:
[...]

Ah ok goed om te weten! M'n surface is al iets ouder dan dat. Dat wordt dus 2 weken zonder..

Tnx voor de info!
Je kan bij microsoft zelf telefonisch vragen voor een vervangend "toestel" die ze eerst op sturen, waarna na ontvangst jij de jouwe mag terugsturen. Enige wat je hoeft te doen is een creditcard aan je live account te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xstreamdigital
Dawid127 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 17:57:
[...]

Tnx voor de info!
Bijvoorbeeld Coolblue heeft dit ook. Jammer dat hij net iets ouder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:22
Beste allen,

Wij (werk) gaan een SP4 aanschaffen (i5 / 8GB) voor onze baas. Wat ik mij op dit moment nog afvraag is het volgende, staat er behalve Windows nog andere software standaard op geïnstalleerd? Standaard procedure die ik namelijk hanteer bij nieuwe laptops is format en een schone image zonder alle bloatware erin te installeren. Zal zoiets bij de SP4 ook nodig zijn? Want ik begreep dat zomaar een Windows 10 USB installatie stickie erin douwen niet direct! tot een gewenst resultaat zal leiden wegens een gebrek aan allerlei drivers. Is dat echter verholpen zodra je dan Windows update eenmaal kan draaien?

Misschien beter gevraagd, heeft iemand wel eens een schone W10 installatie gedaan op een SP4 of is daar een ander proces voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xstreamdigital
Vandaag mijn Surface Pro 4 i7 16GB ram en 512gb opslag ontvangen met typecover. Prachtig ding. Gelijk ineens gebruik gemaakt voor er foto's van te maken. Nu lightroom installeren en dan maar beginnen. Snel is die. Amper tot geen last van light bleeding. Fan slaat hier en daar aan. Maar geen last van het is geen herrie.

Afbeeldingslocatie: https://afbeelding.im/UYAUQM1c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sn0x0r schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 16:10:
Wat ik mij op dit moment nog afvraag is het volgende, staat er behalve Windows nog andere software standaard op geïnstalleerd? Standaard procedure die ik namelijk hanteer bij nieuwe laptops is format en een schone image zonder alle bloatware erin te installeren.
Define bloatware. Vrijwel alle toegevoegde software bevorderen het tablet-gebruik van het apparaat, of komt met Windows 10 zelf. Je kunt zaken als OneNote er uiteraard uit slopen, maar dat is nou het een beetje het punt van het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
SP4 heeft gewoon een clean install van windows 10 net zoals je een clean install bij een desktop pc verwacht. Er staat geen bloatware op.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik ben benieuwd naar de hardwarekwaliteit . Ik had onlangs een surface pro 4 besteld, en ben in afwachting van een vervanger, want er zaten nogal wat dode pixels en andere artefacten in het scherm... is dat gebruikelijk? Ook backlight bleeding schijnt nog wel eens voor te komen, al had mijn exemplaar daar dan weer geen last van. Heb eigenlijk geen zin om aan het ruilen te blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herrdirector
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-07 00:19
Heb 2 weken geleden mijn SP4 moeten inleveren. Er kwam een stukje (lijm?) achter het glas vandaan. Volgens mij is deze omgeruild naar een geheel nieuw exemplaar. Ik had bij mijn eerste welgeteld 1 dode pixel en hier en daar een beetje light bleed. Mijn vervanger is een stuk beter. Geen frame defecten, geen dode pixels en aanzienlijk minder light bleed. Deze blijft en hopelijk mag ik er nog lang plezier van beleven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik ben benieuwd wat mijn vervanger gaat brengen.

Ik vroeg me ook af of in NL/EU Amerikaanse Type Covers te verkrijgen zijn (op een redelijk normale/normaal gepriojsde manier), want ik heb eigenlijk wel graag een ANSI-toetsenbord in plaats van een ISO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn jullie ervaringen met aftermarket laders en toetsenborden en waar halen jullie die vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Praktische vraag: nieuwe tipjes voor de pen, waar koop je die? Hoeft niets speciaals, ik wil gewoon dezelfde als ik nu heb, die ik door de pen te laten vallen heb gesloopt :) (want er zit niet een setje bij de Surface meegeleverd toch?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DC_Vincent
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
sebastius schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 18:47:
Praktische vraag: nieuwe tipjes voor de pen, waar koop je die? Hoeft niets speciaals, ik wil gewoon dezelfde als ik nu heb, die ik door de pen te laten vallen heb gesloopt :) (want er zit niet een setje bij de Surface meegeleverd toch?)
http://www.microsoftstore...t-kit/productID.326619700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:47
Sinds een dikke week eigenaar van een i5 model, ben er zeer blij mee.
Wat een performance in zo'n klein kastje.. en dat scherm is zo mooi !

Kwam er wel achter dat mijn aluminium USB3 memory stick van Kingston er voor zorgde dat de wifi uitvalt (op 2,5ghz). Bizar dat dat mogelijk is, maar heb er het één en ander over gelezen en begrijp het nu wel HOE het komt.
Een verleng kabeltje van 50cm tussen de Surface en de USB stick was al voldoende afstand om de storing te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
begintmeta schreef op maandag 06 juni 2016 @ 20:42:
Ik ben benieuwd wat mijn vervanger gaat brengen.

Ik vroeg me ook af of in NL/EU Amerikaanse Type Covers te verkrijgen zijn (op een redelijk normale/normaal gepriojsde manier), want ik heb eigenlijk wel graag een ANSI-toetsenbord in plaats van een ISO.
Na nog twee vervangers uiteindelijk een exemplaar gekregen dat OK is, nu eens kijken of het ding voor mijn doeleinden voldoet, heb het m3-model gekozen, hoofdzakelijk omdat er geen ventilator in zit(niet dat die zo storend is, maar hoe minder onderdelen erin hoe beter IMHO, alleen jammer dat de accu lastig te vervangen is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 17:15:
Wat zijn jullie ervaringen met aftermarket laders en toetsenborden en waar halen jullie die vandaan?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Mijn ervaring met een originele typecover (of misschien toch eerder het scherm) is in iedergeval niet zo positief, het lijkt erop dat een toets de (vetafstodende?) coating van het scherm heeft beschadigd, glukkig alleen op de rand, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:20
begintmeta schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:23:
Mijn ervaring met een originele typecover (of misschien toch eerder het scherm) is in iedergeval niet so positief, het lijkt erop dat een toets de (vetafstodende?) coating van het scherm heeft beschadigd, glukkig alleen op de rand, maar toch...
Ik heb erg vaak dat het toetsenbord net niet lekker word herkend waardoor deze wel werkt maar ik de UI van zonder toetsenbord krijg... :+

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begintmeta schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:23:
Mijn ervaring met een originele typecover (of misschien toch eerder het scherm) is in iedergeval niet so positief, het lijkt erop dat een toets de (vetafstodende?) coating van het scherm heeft beschadigd, glukkig alleen op de rand, maar toch...
Gek, de ervaringen met het huidige toetsenbord zijn juist erg goed. Het typt geweldig, zit goed in elkaar en heeft een fijne trackpad. Het ding is alleen stervensduur en als iemand zijn toetsenbord dan ook nog sloopt of verliest, is een alternatief wellicht aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 17:58:
[...]

Gek, de ervaringen met het huidige toetsenbord zijn juist erg goed. Het typt geweldig, zit goed in elkaar en heeft een fijne trackpad. Het ding is alleen stervensduur en als iemand zijn toetsenbord dan ook nog sloopt of verliest, is een alternatief wellicht aantrekkelijk.
Ik vind het bord prima, alleen wat het met het display gedaan heeft wat minder.

[ Voor 57% gewijzigd door begintmeta op 14-06-2016 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begintmeta schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 17:59:
Ik vind het bord prima, alleen wat het met het display gedaan heeft wat minder.
Ik heb dat nog niet gezien. Heb je daar foto's van? Dat is wel iets om eens op te letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 18:06:
[...]

Ik heb dat nog niet gezien. Heb je daar foto's van? Dat is wel iets om eens op te letten.
Helaas geen foto, het is een plekje van ongeveer een vierkante cm waar het vingervet net iets anders/meer blijft plakken dan elders op het scherm er is net een strookje ongeveer overeenkomend met de open ruimte tussen toets en rand typecover open en dan een plekje. Het is enkel in bepaalde hoeken (hoe verder van loodrecht hoe meer, ook afhankelijk van de lichtbron natuurlijk) goed te zien en bij een grondig afgeveegd scherm eigenlijk nauwelijks.

Ik ga er binnenkort denk ik toch maar een screenprotector op leggen... Het apparaat weer ruilen hiervoor wil ik niet, teveel gedoe voor iets dat eigenlijk alleen cosmetisch is en ook het beeld verder niet verstoord)

[ Voor 11% gewijzigd door begintmeta op 14-06-2016 20:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 00:02
Misschien is dit handige tip voor mensen die graag een fanless surface pro4 (i5/i7) willen bij normaal gebruik.
De fan is redelijk stil en niet echt storend maar als niemand thuis is dan hoor je hem toch af en toe aanspringen. Ik heb nu een power-profiel gemaakt waarbij ik de CPU max op 75% zet als de SP4 op batterij wordt gebruikt. Als de SP4 aan de stroom hangt dan heb ik de CPU gewoon op 100% laten staan als max waarde.
In de praktijk betekend dit dat zolang ik dit profiel gebruik en niet aan de stroom hang de fan nooit aanslaat. De tablet blijft dan muisstil. De performance wordt hierdoor niet merkbaar beinvloed. Ik kan gewoon HD films bekijken, internetten en office taken uitvoeren.
Zwaardere taken zoals video bewerkingen duren wel langer maar dan kan ik hem aan de stroom hangen (of een ander profiel selecteren) en heb ik weer de volledige CPU performance tot mijn beschikking.
Ik heb een i5/8G/256 SP4. Volgens het internet werkt deze instelling ook voor een i7 SP4.
Ik ben heel tevreden met deze instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xstreamdigital
begintmeta schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 20:32:
[...]

Helaas geen foto, het is een plekje van ongeveer een vierkante cm waar het vingervet net iets anders/meer blijft plakken dan elders op het scherm er is net een strookje ongeveer overeenkomend met de open ruimte tussen toets en rand typecover open en dan een plekje. Het is enkel in bepaalde hoeken (hoe verder van loodrecht hoe meer, ook afhankelijk van de lichtbron natuurlijk) goed te zien en bij een grondig afgeveegd scherm eigenlijk nauwelijks.

Ik ga er binnenkort denk ik toch maar een screenprotector op leggen... Het apparaat weer ruilen hiervoor wil ik niet, teveel gedoe voor iets dat eigenlijk alleen cosmetisch is en ook het beeld verder niet verstoord)
Alvast een tempered glass gekocht had hier geen last van maar voor de zekerheid maar gekocht wil de apparaat toch in goede conditie houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xstreamdigital schreef op maandag 20 juni 2016 @ 18:23:
[...]

Alvast een tempered glass gekocht had hier geen last van maar voor de zekerheid maar gekocht wil de apparaat toch in goede conditie houden.
werkt dat een beetje lekker? geen bubbels etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xstreamdigital
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2016 @ 18:48:
[...]

werkt dat een beetje lekker? geen bubbels etc?
Geen bubbels je moet gewoon even met creditcard ze er uit werken als je ze hebt gewoon ze naar de kant drukken. Soms ben je even bezig aan 1 maar ze gaan er uit. En de toch werkt aangenaam. Sowieso geen verloren geld. Ben al geruster nu over het scherm. Ben geen favoriet om krassen op scherm te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Ik wil ook graag een screenprotector maar ik vraag me al langer af, beinvloed die screenprotector de stylus pen gebruik dan niet negatief?
Ik gebruik de stylus pen erg veel om wiskunde opdrachten uit te werken en wil dus echt niet dat de stylus pen minder goed werkt daardoor.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Laatst online: 14-09 11:44
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 09:11:
[...]

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ervaring met een Lader gekocht via Aliexpress.
Heb nu wel een lader met een extra usb stekker heeft (zoals de I5/I7 versies) die overigens prima mijn telefoon laad.
Het laden van de SP4 gaat prima en lijkt zelfs iets sneller te gaan dan de standaard lader (M3 cpu versie).

Was iets van 23 euro en ben er erg blij mee ... De originele is gewoon krankzinnig duur.

Bijkomend voordeel:

Je hebt nu meer een powerblock met een lange losse 230V snoer dat je erin doet, stuk praktischer vanwege de extra lengte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
SpitfireNL schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 06:56:
Ik wil ook graag een screenprotector maar ik vraag me al langer af, beinvloed die screenprotector de stylus pen gebruik dan niet negatief?
Ik gebruik de stylus pen erg veel om wiskunde opdrachten uit te werken en wil dus echt niet dat de stylus pen minder goed werkt daardoor.
In mijn ervaringen (niet op de SP4) zijn screenprotector altijd extra vervelend qua touch ervaring en/of screen display. Logisch want er ligt altijd iets op en dat merk je gewoon.
Tientallen malen ervaren op smartphones en tablets en geloof niet dat het op de SP4 anders zal zijn.

Kortom, ik geloof er niet in en ik ben van nature zuinig op mijn spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xstreamdigital
SpitfireNL schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 06:56:
Tot nu toe weinig last van gehad. Je kan wel de gevoeligheid van de pen aanpassen dus meer gevoeligheid toepassen. (via my surface app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 10:24
Iemand al ervaring met de nieuwe juni update?
Is het connected standby issue nu opgelost?

Here is a summary of updates for Surface Pro 4 devices in June:
◾Improved stability when resuming from sleep or hibernation
◾Optimized battery utilization when in connected standby
◾Resolved issue where the touch screen remains active when the clipboard is closed against the keyboard

The following updates will be listed as multiple updates when you check for updates in Windows, or when you view your Windows update history after installing the updates:
◾Microsoft driver update for Surface UEFI
◾Microsoft driver update for Surface Integration

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xstreamdigital
Hier ook alvast vandaag de nieuwste updates binnengekregen. Kreeg deze middag de melding. Tot nu toe lijkt alles inorde. Had overigens nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Ik heb de Juni updates ook geinstalleerd en nog geen echte problemen gezien.
Enige puntje is dat ik na een update van de grafische drivers en een tv aansluit via hdmi er geen geluid bij het beeld op de tv is. Dan moet ik altijd de drivers nogmaals installeren voordat dit is opgelost. Is me nu al tweemaal overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flumble
  • Registratie: April 2016
  • Niet online
JUST_me schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 19:23:
Ik heb de helderheid altijd op 'darker' staan, de op een na donkerste. Ik kom net terug uit Spanje, ik kan het scherm op 100% helderheid in de volle zon prima zien, zelfs met zonnebril op. Dus, hoewel ik echt wel sceptisch ben t.o.v. de Surface, de schermhelderheid is top.
Mijn vraag precies: wat is jullie ervaring met de schermhelderheid tijdens buitengebruik? En buitengebruik in het algemeen?

En een andere vraag: wie heeft er al geprobeerd linux op te draaien?

De surface pro (3|4) lijkt me een mooi apparaat, maar het prijskaartje is ook wel flink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Laatst online: 12-09 19:52
Meer mensen last van flikkerend beeld bij fullscreen Horizon TV in IE? Dat is het enige probleem dat ik heb eigenlijk. In een klein venster geen probleem, maar fullscreen zwarte flikkering. Nieuwste drivers geprobeerd, helpt allemaal niks😞

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 23:57

Jeroen V

yadda yadda yadda

Gugger schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:39:
Meer mensen last van flikkerend beeld bij fullscreen Horizon TV in IE? Dat is het enige probleem dat ik heb eigenlijk. In een klein venster geen probleem, maar fullscreen zwarte flikkering. Nieuwste drivers geprobeerd, helpt allemaal niks😞
Heb je Hyper-V geïnstalleerd? Zoja, probeer die eens de de-installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
Jeroen V schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 05:46:
[...]

Heb je Hyper-V geïnstalleerd? Zoja, probeer die eens de de-installeren...
Heb ik disabled, maar dat hielp helaas niets...
Zijn er hier wel mensen met een SP4 die zonder problemen Horizon TV fullscreen kunnen kijken?

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Gugger schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 09:10:
[...]

Heb ik disabled, maar dat hielp helaas niets...
Zijn er hier wel mensen met een SP4 die zonder problemen Horizon TV fullscreen kunnen kijken?
Gedeinstalleerd of disabled? Ik had het namelijk ook, en met de de-installatie van Hyper-V is het probleem bij mij weggegaan. En ja, ik kan nu zonder problemen fullscreen Horizon TV kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:22
Heb na die updates en dergelijke nog last van dat hij niet uit zijn slaap wil komen, hebben er hier meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
Jeroen V schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 13:15:
[...]

Gedeinstalleerd of disabled? Ik had het namelijk ook, en met de de-installatie van Hyper-V is het probleem bij mij weggegaan. En ja, ik kan nu zonder problemen fullscreen Horizon TV kijken...
Disabled in de 'Windows onderdelen in- en uitschakelen" (uitgevinkt). Dit heeft geen effect. Ik had het ook niet zelf geïnstalleerd (of onze sysadmin moet dat gedaan hebben). Ik zie het ook nergens bij programma's staat, dus zou ook niet weten hoe ik het zou moeten verwijderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 22:24
Moet toch zeggen dat ik steeds tevredener ben met de stabilteit van de Surface Pro 4. Ik draai Windows 10 insider, Fast ring, inmidders build 14388. Met name wakker worden uit sleep problemen, Windows Hello traagheid en display driver crashes lijken nu echt wel verleden tijd.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Laatst online: 14-09 22:21
Ik ben erg benieuwd naar de accuduur. Ik wil voor mijn studie aankomend jaar een nieuwe lichtgewicht laptop (huidige is een 4,5kg zwaar bakbeest). Maar ik wil liever niet de opladers mee moeten nemen. Qua specificaties heb ik niet veel nodig, ik gebruik office en een browser en luister, op de achtergrond, radio.

Zelf zit ik te denken aan de 4gb en M variant met toetsenbord.

Scheelt het voor de accuduur veel wanneer je de resolutie van het scherm naar beneden schaalt?

Hoe lng houdt de accu het bij jullie vol?

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
stevens20 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 02:56:
Ik ben erg benieuwd naar de accuduur. Ik wil voor mijn studie aankomend jaar een nieuwe lichtgewicht laptop (huidige is een 4,5kg zwaar bakbeest). Maar ik wil liever niet de opladers mee moeten nemen. Qua specificaties heb ik niet veel nodig, ik gebruik office en een browser en luister, op de achtergrond, radio.

Scheelt het voor de accuduur veel wanneer je de resolutie van het scherm naar beneden schaalt?

Dat varieerd maar als je iets wilt wat erg lang mee kan gaan is de Surface geen perfecte keuze.
Er zijn genoeg notebooks die tot wel 2x zo lang mee kunnen en je echt de dag door komt zonder oplader.

De dag doorkomen zonder lader gaat je met de SP4 gewoon NIET lukken. De M-core versie is nauwelijks zuiniger als zijn krachtigere I-core broeders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Definieer de hele dag? Want die surface pro 4 moet toch wel 6 uur kunnen volhouden? Hangt ook af wat je er mee gaat doen. Met gamen is dat ding zo op. Maar met Office moet het toch wel lang kunnen volhouden. Op de surface pro 3 lukt dat zeker. Dus met de sp4 zal dat ook wel zijn.

Daarnaast valt de suface pro 4 met lader in het niet op je 4,5kg bakbeest. De lader van de surface pro is licht en klein. Daar heb je echt geen omkijken aan. Neem een extra lader. Zodat die altijd in je tas blijft. Hoef je er ook niet vaak mee te leuren tussen thuis en school (lees in en uitpakken).

En als ik je nu toch een tip mag geven. Gezien de dingen die je doet. Neem een i3 surface pro 3. Goedkoper, zuiniger en net zo goed om je studie mee af te ronden. Tweedehands zijn deze heel schappelijk.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:34

RayNbow

Kirika <3

kevinl schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 08:50:
[...]

Want die surface pro 4 moet toch wel 6 uur kunnen volhouden? Hangt ook af wat je er mee gaat doen.
Nu heb ik zelf mijn SP4 nog niet aan een langdurigheidstest onderworpen (laadt 'm meestal tijdig op), maar een echte batterykiller is een hoge schermhelderheid. Als het kan, schroef de helderheid omlaag. :)

(Verder natuurlijk Edge i.p.v. Chrome als browser gebruiken.)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:07

dread

Sluwe vlaming

Momenteel ook geen problemen meer met de kinderziektes als niet willen opstarten insleep modus en dergelijke.

Maar ik zou nooit ergens heen gaan zonder oplader. Als ik 4 uur kan werken dan is dat veel. Dus ik zou hem net als hierboven niet aanraden om mee te nemen naar college en een hele dag erop vertrouwen.

Best jammer want het is echt een college apparaat vind ik. Zeker in combinatie met onenote waar je aantekeningen kan maken met de pen. (fun fact: ik schrijf erg veel op in onenote met de pen als een notitieblok. Blijkt dat hij mijn handschrift herkent :) )

@RayNbow aha ik gebruik alleen chrome. dat zou dus de korte accutijd kunnen verklaren :/

[ Voor 7% gewijzigd door dread op 14-07-2016 14:31 ]

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eetje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2024

Eetje

Rustig

Iemand last gehad van kleine witte 'vlekjes' in het beeldscherm? Ik ben nu bezig met Microsoft support, hoop dat ze iets voor me kunnen betekenen.

Update: 22-07-2016

Heb een refurbished Surface Pro 4 teruggekregen en daarbij een mail van de support of ik deze even wil testen en of hij aan mijn verwachtingen voldoet.

Dit was de eerste keer dat ik windows support heb moeten contacteren en moet zeggen dat ik daar zéér tevreden over ben.

[ Voor 50% gewijzigd door Eetje op 22-07-2016 17:11 ]

Ski or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-07 13:46
Mijn SP4 werkt als een trein. Soms heeftie echter last van het feit dat tijdens opstarten (vanuit volledige shutdown) enkel een zwart scherm wordt getoond met een cursor. Dit duurt enkele minuten, waarna hij doorstart. Lijkt compleet random te gebeuren. MS Support raad aan om power & volume+ knop 30 sec in te drukken, maar ook dat verhelpt het niet (meerdere malen geprobeerd). Recente updates hebben t ook niet doen verhelpen. Meerdere met dit probleem en zo ja.. hoe eventueel opgelost?

Rookworst zonder 'r' is ookworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon

De oplader is een stuk compacter dan die voor jouw 4.5kg bakbeest denk ik, én je kan de oplader ook gebruiken om je telefoon of een ander USB apparaat op te laden, dus multifunctioneel :)
Ik verwacht niet dat het verlagen van de resolutie iets uitmaakt, ja de GPU zal iets minder hard werken maar het scherm zal nog steeds de native resolutie weergeven (er zitten nou eenmaal 4.990.464 hardwarematige pixels op die allemaal een kleurtje en een achtergrondlichtje moeten hebben).

Bovendien, de hoge resolutie is een van de USP's van dit apparaat! Lijkt me zonde om die te verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1989
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:52
Ik heb een vraag die ik nog niet vanuit de handleiding heb kunnen vinden..
Ik ben zelf afkomstig vanaf een MacBook en daarmee kon ik in safari heel makkelijk naar een vorige pagina gaan door op het trackpad te swipen van links naar recht. Ik had een beetje gehoopt dat Windows dit er ook in had zitten op de surface, echter krijg ik dit niet voor elkaar weten jullie of dit mogelijk is? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Backspace toets is altijd al mijn 'vorige pagina toets' geweest.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eetje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2024

Eetje

Rustig

Ralf Bimbo schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 20:46:
Mijn SP4 werkt als een trein. Soms heeftie echter last van het feit dat tijdens opstarten (vanuit volledige shutdown) enkel een zwart scherm wordt getoond met een cursor. Dit duurt enkele minuten, waarna hij doorstart. Lijkt compleet random te gebeuren. MS Support raad aan om power & volume+ knop 30 sec in te drukken, maar ook dat verhelpt het niet (meerdere malen geprobeerd). Recente updates hebben t ook niet doen verhelpen. Meerdere met dit probleem en zo ja.. hoe eventueel opgelost?
Toevallig had ik dit ook toen ik met Microsoft Support aan de lijn was vanwege witte vlekken in mijn scherm. Eerste keer dat ik het zag. Weet zelf niet wat er hand was...hij was wel aan het updaten toen de surface weer beeld gaf.

Ski or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revaes
SpitfireNL schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 00:07:
Backspace toets is altijd al mijn 'vorige pagina toets' geweest.
Ik ook, maar sinds Chome v52 werkt dat niet meer, je moet nu de alt+pijltje gebruiken.

reden:
We have UseCounters showing that 0.04% of page views navigate back
via the backspace button and 0.005% of page views are after a form
interaction. The latter are often cases where the user loses
data. Years of user complaints have been enough that we think
it's the right choice to change this given the degree of pain
users feel by losing their data and because every platform
has another keyboard combination that navigates back."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 17:44
Bij mijn Surface 4 (m3 variant) heb ik ook het dock aangeschaft. Dat werkt erg fijn!
Alleen gisteren werdt het externe scherm ineens niet meer herkend. Ook niet wanneer ik de mini displayport kabel direct op de Surface aansloot. Ik moest eerst naar de dupliceren instellingen gaan in W10 om weer beeld te krijgen. Een reboot hielp ook niet.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo_ijslijk
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-08 14:20
Revaes schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:21:
[...]

Ik ook, maar sinds Chome v52 werkt dat niet meer, je moet nu de alt+pijltje gebruiken.

reden:

[...]
Blijf het een beetje raar vinden dat ze het niet gewoon hebben veranderd dat er bij ingevulde form-data niets gebeurt, maar anders wel.
Ik gebruik de backspace toets namelijk vrij vaak. En 75% van de backspace-gebruikers dus blijkbaar ook bewust om terug te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
rimave schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:48:
Bij mijn Surface 4 (m3 variant) heb ik ook het dock aangeschaft. Dat werkt erg fijn!
Alleen gisteren werdt het externe scherm ineens niet meer herkend. Ook niet wanneer ik de mini displayport kabel direct op de Surface aansloot. Ik moest eerst naar de dupliceren instellingen gaan in W10 om weer beeld te krijgen. Een reboot hielp ook niet.
Geen idee hoe lang je het dock al hebt, maar ik heb het dock sinds het begin en toen had ik deze problemen zeer regelmatig. Inmiddels wat updates verder (ook voor de dock) en geen problemen meer gehad de afgelopen weken/maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xstreamdigital
Het enige probleem wat ik eens heb wat zelden is. Is dat de surface blijft hangen soms bij edge en lightroom. Dat niets te wil reageren even. En na paar minuten dan werkt het weer. Lijkt me ook nog meer een display driver probleem te zijn ofzo. Want soms doet het scherm dan even raar.

Voor de rest wat een beest. Bestanden van 35 tot 40mb bewerken via lightroom allemaal geen probleem. Tijdens vakantie zo een 1000 foto's geïmporteerd geen enkel moeite. En de batterij gaat toch beter mee dan in begin. Wil niets anders meer. Gewone laptop koop ik niet meer. Geen nood aan met deze. Gebruik laptop als back-up.

[ Voor 37% gewijzigd door Xstreamdigital op 23-07-2016 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
rimave schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:48:
Bij mijn Surface 4 (m3 variant) heb ik ook het dock aangeschaft.
Ik ben erg benieuwd hoe deze variant bevalt. Gaat office vloeiend? Start oneNote binnen een seconde op? 4k materiaal, in een presentatie, hoe gaat hij daar mee om? Hoe is je accuduur? Even knippen en plakken in een zelfopgenomen filmpje, gaat dat goed? (ik ga een lerarenopleiding volgen en moet mijzelf filmen en dat bewerken met een titel, datum enz.. En hier en daar een instructiefilmpje maken... Meer niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 17:44
stevens20 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 05:15:
[...]

Ik ben erg benieuwd hoe deze variant bevalt. Gaat office vloeiend? Start oneNote binnen een seconde op? 4k materiaal, in een presentatie, hoe gaat hij daar mee om? Hoe is je accuduur? Even knippen en plakken in een zelfopgenomen filmpje, gaat dat goed? (ik ga een lerarenopleiding volgen en moet mijzelf filmen en dat bewerken met een titel, datum enz.. En hier en daar een instructiefilmpje maken... Meer niet)
Office kan deze variant makkelijk aan. Onenote start ook snel op Ik heb de stopwatch er niet bijgehouden, maar hij start op in een oogwenk. 4K filmpjes heb ik net even geprobeert en dat gaat ook prima. Knippen en plakken in een filmpje kan ik geen uitslag over geven. Ik heb daar geen software voor geïnstalleerd staan. Ik speel wel af en toe een spelletje en dat gaat naar mijn verbazing ook goed. Qua accu houd hij het makkelijk een dag uit. Nog een pluspuntje: er zit geen fan in, dus hij is heeeeerlijk stil.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stevens20 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 05:15:
4k materiaal, in een presentatie, hoe gaat hij daar mee om?
Waarom zou je daar per se 4k voor gebruiken?

Let overigens op dat een i5 maar nauwelijks duurder is op het moment :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2016 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
rimave schreef op zondag 24 juli 2016 @ 14:47:
[...]

Office kan deze variant makkelijk aan. Onenote start ook snel op Ik heb de stopwatch er niet bijgehouden, maar hij start op in een oogwenk. 4K filmpjes heb ik net even geprobeert en dat gaat ook prima. Knippen en plakken in een filmpje kan ik geen uitslag over geven. Ik heb daar geen software voor geïnstalleerd staan. Ik speel wel af en toe een spelletje en dat gaat naar mijn verbazing ook goed. Qua accu houd hij het makkelijk een dag uit. Nog een pluspuntje: er zit geen fan in, dus hij is heeeeerlijk stil.
Dank je. Dat zijn mooi de dingen die ik wil weten.
[Waarom zou je daar per se 4k voor gebruiken?

Let overigens op dat een i5 maar nauwelijks duurder is op het moment :)
Ik zeg nu 4K maar dat is meer "met het oog op de toekomst". Daarbij kan de Lumia 950 op die resolutie filmen en ga ik die gebruiken om mijn lessen op te nemen. Het kan dus voorkomen dat ik daarmee aan het werk ga. Dan zijn het dus hele simpele bewerkingen.

De i5 klopt maar ik wacht nog even, eerst de vakantie doorkomen en daarna maak ik pas mijn definitieve beslissing. Het voordeel van de i3 vind ik dat hij fanless is. Misschien is tegen die tijd de prijs wel wer gezakt. de SP5 komt er volgens mij ook al aan en ik hoop dan nog op een daling van de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

[...]

Heb hetzelfde probleem op de SP3 en Horizon TV. Verschillende video drivers geprobeerd, maar geen oplossing. In Firefox kan ik wel full screen kijken zonder flikkering, maar die buffert als een gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Laatst online: 14-09 11:18
stevens20 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 18:57:
Misschien is tegen die tijd de prijs wel wer gezakt. de SP5 komt er volgens mij ook al aan en ik hoop dan nog op een daling van de prijs.
Wat ik begreep is dat nieuwe surface modellen (Pro + Book) ergens in 2017 verwacht worden. Gelezen op oa. windowscentral. Al even snel gezocht maar moet je de link even schuldig blijven.
Maar er zijn regelmatig acties vanuit retailers en ook vanuit Microsoft zelf. Geloof dat je nu bijvoorbeeld bij de UK store er een Adobe Creative Cloud Photography plan erbij krijgt. Hou dat in de gaten, komt voldoende voorbij. Succes.

[ Voor 0% gewijzigd door GroeneThee op 24-07-2016 21:27 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1989
Hebben meerdere mensen last van een enorm hete Surface bij normaal internetten via FireFox (met normaal internetten bedoel ik sites als Tweakers en geen flash content) ?
Het gaat bij mij om een Surface Pro 4 i7 16GB. Deze wordt zo heet dat het thermometer symbool na enige tijd op het scherm te voorschijn komt. Voor de info ik zit met dit weer niet buiten met mijn surface maar in een koele ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
stevens20 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 18:57:
De i5 klopt maar ik wacht nog even, eerst de vakantie doorkomen en daarna maak ik pas mijn definitieve beslissing. Het voordeel van de i3 vind ik dat hij fanless is. Misschien is tegen die tijd de prijs wel wer gezakt. de SP5 komt er volgens mij ook al aan en ik hoop dan nog op een daling van de prijs.
Ik zou niet zoveel waarde hechten aan de fanlessheid eigenlijk :) De i5 SP4 is vrij stil, daarom zou ik lekker de i5 versie nemen, dan weet je gewoon dat je net dat beetje meer aankan.
Robert1989 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 22:27:
Hebben meerdere mensen last van een enorm hete Surface bij normaal internetten via FireFox (met normaal internetten bedoel ik sites als Tweakers en geen flash content) ?
Het gaat bij mij om een Surface Pro 4 i7 16GB. Deze wordt zo heet dat het thermometer symbool na enige tijd op het scherm te voorschijn komt. Voor de info ik zit met dit weer niet buiten met mijn surface maar in een koele ruimte.
Dat lijkt me niet de bedoeling :) Was je Surface ook nog andere dingen aan het doen misschien? Virusscan, of Windows Update? Probeer eens Intel Extreme Tuning Utility om te kijken naar de temperaturen terwijl je bezig bent, en hou tegelijkertijd ook Windows' Task Manager in de gaten om te zien welk proces druk bezig is.

[ Voor 43% gewijzigd door Ramon op 24-07-2016 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1989
Ramon schreef op zondag 24 juli 2016 @ 23:11:

[...]

Dat lijkt me niet de bedoeling :) Was je Surface ook nog andere dingen aan het doen misschien? Virusscan, of Windows Update? Probeer eens Intel Extreme Tuning Utility om te kijken naar de temperaturen terwijl je bezig bent, en hou tegelijkertijd ook Windows' Task Manager in de gaten om te zien welk proces druk bezig is.
Hij komt zo rond de +70 graden uit. Nee de CPU zat tijdens dit op 15%. Ben nu op advies van Microsoft USA de surface aan het herstellen.. Echter bij 7% wordt hij zo heet dat hij uit gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Lijkt er op dat de fan niet (hard genoeg) wil draaien misschien? Laat hem even afkoelen en mocht 'ie morgen nog steeds niet normaal werken dan wordt een gevalletje garantie ben ik bang.

In power settings heb je ook nog de keuze voor passieve of actieve koeling, misschien die naar actief zetten?

In intel XTU wordt ook een percentage gerapporteerd voor "thermal throttling", die zou in zo'n geval erg hoog moeten zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Ramon op 24-07-2016 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xstreamdigital
Bij sites mag die nooit zo warm worden. Hier alvast geen last van gehad. Gebruik wel altijd de edge browser. Bij wat filmpjes op YouTube te kijken enz springt zelfs de fan nog niet eens aan hier. Hij is dan ook maar lichtjes warm na een uurtje. Enkel bij lightroom zal deze aangaan of hij moest met update en virus scanner bezig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakko
  • Registratie: November 2008
  • Nu online
Ik heb vaak dat de knop op de pen niets doet, terwijl hij wel verbonden is met Bluetooth en ook in de Surface app 100% batterij laat zien. Opnieuw connecten zorgt dat ie weer werkt, maar dat ga ik natuurlijk niet elke keer doen als hij het niet doet. Iemand een oplossing?

Ik ga misschien wel proberen de batterij te vervangen want heb m'n surface nu een paar dagen maar zag dat ie al in oktober 2015 is gemaakt, dus misschien is die batterij niet goed meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaowoo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-09 18:54
iemand al Windows 10 anniversary update uitgevoerd op de Surface Pro4 ?..ik zit al een uur te kijken naar de opstart scherm ('Surface' tekst met de ronddraaiende puntjes). Krijg nml een gevoel van 'dit duurt wel errug lang'..

IT Freelancer since 2005, and still loving it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alort
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-03 07:41
shaowoo schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:49:
iemand al Windows 10 anniversary update uitgevoerd op de Surface Pro4 ?..ik zit al een uur te kijken naar de opstart scherm ('Surface' tekst met de ronddraaiende puntjes). Krijg nml een gevoel van 'dit duurt wel errug lang'..
Mijn update duurde niet langer dan 20 of 30 minuten (Surface Pro 4, i5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
mijn update duurde plm 60 minuten. Ik ben nog geen problemen tegen gekomen. (Surface Pro4, i5, 8GB, 256GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakko
  • Registratie: November 2008
  • Nu online
Bij mij duurde het ook langer dan ik had gedacht, maar draait allemaal goed nu. Vind dat notificatie-icoontje naast de klok rechtsonder niet zo, ik wil eigenlijk dat de tijd in die hoek blijft. Ook moest ik de Windows Hello camera opnieuw instellen door te klooien met drivers, nu werkt het weer wel. Het "Windows Pen werkruimte" menu had van mij ook niet echt gehoeven, weer in icoontje erbij op de taakbalk. Maar goed, voor deze kleine dingetjes zullen wel tweaks komen of er al zijn. Verder zie je dat steeds meer van de menu's (in bijv. het configuratiescherm) een Windows 10 uiterlijk krijgen. Blijft raar dat ze een Instellingen en Configuratiescherm naast elkaar blijven gebruiken, die deels hetzelfde en deels andere dingen doen. Microsoft komt er wel maar het heeft nog wel een tweede Anniversary nodig denk ik zo.

EDIT: Aha, dat waren twee knopjes in "systeempictogrammen in- of uitschakelen". :P

[ Voor 5% gewijzigd door Bakko op 04-08-2016 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xstreamdigital
Update ging snel 20 minuten ongeveer. Alles werkt goed. Zoals Bakko al zegt die icons zo veranderen had niet gemoeten. Hopelijk is Windows nu ook stukje zuiniger met de batterij zou handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alort
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-03 07:41
Bakko schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 00:57:

EDIT: Aha, dat waren twee knopjes in "systeempictogrammen in- of uitschakelen". :P
Thanks voor die tip.
"Turn system icons on or off" voor de Engelse versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revaes
shaowoo schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:49:
Bij mij duurde het ook een stuk langer dan gedacht, oneveer 20-30min, i7 16Gb. Maar dat was na een reboot gewoon een scherm waarbij je de procenten zag oplopen (ware het heel langzaam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDweep
  • Laatst online: 27-05-2021
Heb ook de anniversary update geïnstalleerd. Duurde iets meer dan 20 minuten. Na de update werden ook firmware updates geïnstalleerd (gele progressbar tijdens boot). En daarna overigens nog meer updates.

Wat niet meer werkt is het vanuit de linkerrand swipen naar rechts (win+tab) met de pen. Dan geeft hij nu page forward als commando. Ook swipen vanuit de rechterrand voor de notificaties werkt niet meer met de pen. Irritant.

Verder wel tevreden. Ook het aanpassen van de functies van de pen zijn welkom :)

Edit: na de installatie bleek dat hij de DisplayLink drivers heeft verwijderd (voor Dell Superspeed USB3 dock). Opnieuw installeren is geen ramp, maar het waarom wordt totaal niet aangegeven.

Oowjah, na de installatie vraagt Windows 10 of je alle privacy opties weer wilt instellen. Uit het controleren van de instellingen met O&O Shutup blijkt dat sommige telemetry instellingen weer ingeschakeld waren. Cortana bleef overigens gewoon uit.

[ Voor 30% gewijzigd door TheDweep op 05-08-2016 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:32
[...]

Kun je uitleggen hoe je hyper v hebt gedeinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Sinds Windows 10 anniversary update schakelt de CPU niet meer terug en blijft hij op 2.47ghz draaien. Meer mensen die dit probleem hebben.

Als workarround heb ik de max cpu op de accu op 75% ingesteld maar dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

fredgroes schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 11:13:
[...]

Kun je uitleggen hoe je hyper v hebt gedeinstalleerd?
Gewoon via "Programs and Features" dan "Turn Windows features on or off" en dan Hyper V uitzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDweep
  • Laatst online: 27-05-2021
revolution-nl schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 20:45:
Sinds Windows 10 anniversary update schakelt de CPU niet meer terug en blijft hij op 2.47ghz draaien. Meer mensen die dit probleem hebben.

Als workarround heb ik de max cpu op de accu op 75% ingesteld maar dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.
De mijne schakelt keurig tussen de verschillende modi. Overigens een aardige lange lijst reacties op [url="https://https://www.reddit.com/r/Surface/comments/4w0bke/cpuclockspeed_doesnt_change_anniversary_update/"]Reddit[/url].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
Hier werkt Horizon TV helemaal niet meer na de Anniversary Update :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

revolution-nl schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 20:45:

Ja, ik heb dit probleem sinds kort ook. Op een Microsoft forum staat een mogelijke verklaring voor het probleem:
Actually, the culprit seems to be Microsoft using 0 as default value for "Processor energy performance preference policy". This tells your Speed Shift enabled Skylake CPU not to sacrifice performance for energy savings under any circumstances resulting in a permanent max turbo state.
Verder in de draad staan de default-waardes die Intel zelf aanraadt, maar ik heb de fix nog niet zelf geprobeerd.

Zelf heb ik sinds de AU op m'n SP4 dat een bepaald WiFi-netwerk een enorme latency geeft van 1-2 seconden naar de eerste hop en vaak ook aangeeft dat er geen internetverbinding is.

[ Voor 8% gewijzigd door RayNbow op 24-08-2016 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikman
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 22:44
Jeroen V schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 06:46:
[...]

Gewoon via "Programs and Features" dan "Turn Windows features on or off" en dan Hyper V uitzetten...
Wat is Hyper V eigenlijk? En waarom zou ik het aan of uitzetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

sikman schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 09:37:
[...]

Wat is Hyper V eigenlijk? En waarom zou ik het aan of uitzetten?
Hyper V is een hypervisor voor het draaien van virtuele machines. Als je geen virtuele machines hoeft te draaien kun je het gerust uitzeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
Gugger schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 19:44:
Hier werkt Horizon TV helemaal niet meer na de Anniversary Update :(
Neem inmiddels deel aan een betatest van een nieuwe Windows 10 Horizon Go app, dit werkt al behoorlijk goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

RayNbow schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 08:43:
[...]

Ja, ik heb dit probleem sinds kort ook. Op een Microsoft forum staat een mogelijke verklaring voor het probleem:

[...]

Verder in de draad staan de default-waardes die Intel zelf aanraadt, maar ik heb de fix nog zelf geprobeerd.

Zelf heb ik sinds de AU op m'n SP4 dat een bepaald WiFi-netwerk een enorme latency geeft van 1-2 seconden naar de eerste hop en vaak ook aangeeft dat er geen internetverbinding is.
RayNbow schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 08:43:
[...]

[...]

Verder in de draad staan de default-waardes die Intel zelf aanraadt, maar ik heb de fix nog zelf geprobeerd.

In onderstaand draadje staat een fix die voor mij werkt. De surface werkt verder feilloos hoewel de accuduur sinds de AU van 5 uur naar 4 uur is gegaan.

Ik heb al wel verhalen gehoord dat een clean install met de AU ISO (dus niet de surface recoveru iso) een behoorlijk verlenging van de accuduur bewerkstelligd, vooralsnog nog geen zin gehad om hier aan te beginnen .

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Pagina: 1 ... 12 ... 17 Laatste

Let op:
Voor levertijden en prijzen zie: [Microsoft Surface Pro 4] Levertijden & Prijzen