Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-10 21:31
Leuk verhaal dat van die testen met youtube tussen de 6 en 8.5 uur ... Nog nooit gelukt, nog niet eens iets wat daar op lijkt.

Het nieuwe concept verhaal bestrijd ik, en eigenlijk boeit het me ook niet zo. Hun zetten wat op de markt en hangen daar een premium prijskaartje aan ... Mag het dan ook gewoon werken ?
Mij boeit het geen ruk of iedere versie beter is, ik heb de SP4 gekocht en verwacht datgene waarmee hun adverteren, niet meer en zeker niet minder.
Ook wat de concurentie doet of niet doet laat me koud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 11:25

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Hoewel dit een Surface topic is, maar er geen Surfacebook ervaringen topic is, wil ik deze info toch hier delen. Veel info is denk ik net zo toepasbaar op de Surface 4.

Eerste ervaring met de Surfacebook (i7, 512GB SSD, 16GB RAM):

Hij vraagt te pas en te onpas om te switchen naar tablet mode
Hand writing option is alleen beschikbaar als Windows op US English staat.

Al een paar keer een BSOD gehad na snel release en attach van de tablet.
Toetsenbord is 2x gestopt met werken, release en attach van de tablet fixt dat probleem.
(Surfacebook specifiek)

De snelheid is geweldig

Praktisch probleem:
Ik gebruik de Surface dock, ook in combinatie met 2x 1920x1200 scherm, maar scaling van bepaalde applicaties werkt niet. Dus wanneer ik een window van de Surfacebook naar de andere monitor beweeg wordt het gigantisch. Dit betreft Microsoft applicaties! Powerpoint 2016, Skype for Business en Internet Explorer zijn voorbeelden.

Handschriftherkenning werkt alleen als English US gekozen wordt. De handschriftherkenning is zelf wel vrij goed.

Prachtig apparaat tot dusver. Ivm testen heb ik al 2x een factory reset moeten doen via USB en dat werkt ook zeer goed. Met je serial nr kun je de correcte bestanden downloaden, die je naar een USB drive kopieert en opstarten met volume down ingedrukt zorgt er voor dat je zo weer je Windows zoals je hem uit de doos hebt gehaald voor je neus hebt. Microsoft: Waarom is er geen internetrecovery optie zoals Apple dat heeft? We zijn in 2016!

Geweldig apparaat, maar toch ook het gevoel dat er wat kleine kinderziektes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-10 17:52

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 00:23:
[...]

Je kunt wel boos blijven stampvoeten, maar je maakt alleen jezelf belachelijk. Uit reviews met meerdere tests blijkt dat met Youtube en Netflix tussen de 6 en 8,5 uur gehaald wordt. Dat is uiteraard minder dan opgegeven, maar uitgaan van de opgegeven cijfers zou dan ook wat naïef zijn, aangezien de resultaten sterk afhangen van de omstandigheden van de test en geen fabrikant cijfers gaat opgeven die veel strikter zijn gemeten dan die van de concurrentie. De i5 haalt bij normaal gebruik zelfs rond de 10 uur.
10 Uur!?
Ik haal gemiddeld 4:50 uur volgens battery-bar. Dat is bij kantoorgebruik, s'avonds browsen op de bank en het kijken van een film/serie.

Bij kantoor gebruik haal ik gemiddeld denk ik 5:30 uur op een lading maar dan houd het ook echt op.
Thuis in de bank houd het bij 4 uur wel op.

Battery-life is mijn enigste kritiek puntje bij de SP4. Hij werkt verder feilloos.
Ander kritiek puntje is dat sommige applicaties niet scalen maar dat kan je de Surface hardware niet aanrekenen.

[ Voor 9% gewijzigd door revolution-nl op 15-04-2016 13:46 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Het probleem van de accuduur zit hem vooral in de capaciteit van de accu, die is maar 6000mAh, kleiner dan in een iPad Air! Zo'n iPad haalt 10 uur met een ARM-processor en 10 inch scherm. Dat een Surface Pro 4 met kleinere accu, 13 inch scherm en Intel core i5 processor 9 uur zou halen is natuurlijk onmogelijk. Vanuit Microsoft natuurlijk niet zo netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:52

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Ik haal ook geen vijf uur. Met nisk bijzonders. Dus ja, mooi apparaat, zeer matige accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pindasmeer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-10 21:22
Vandaag een grote hoeveelheid updates binnengekregen:

Microsoft driver update for Surface Embedded Controller Firmware
Microsoft driver update for Surface System Aggregator Firmware
Microsoft driver update for Surface UEFI
Intel Corporation driver update for Intel(R) HD Graphics 520
Intel(R) Corporation driver update for Intel(R) Display Audio
Intel Corporation driver update for Intel(R) AVStream Camera 2500
Intel Corporation driver update for Intel(R) Control Logic
Intel Corporation driver update for Intel(R) CSI2 Host Controller
Intel driver update for Intel(R) Imaging Signal Processor 2500
Intel Corporation driver update for Microsoft Camera Front
Intel Corporation driver update for Microsoft Camera Rear
Intel Corporation driver update for Microsoft IR Camera Front
Microsoft driver update for Surface Camera Windows Hello
Microsoft driver update for Surface CoSar
Microsoft driver update for Surface Dock Integration
Microsoft driver update for Surface Dock Firmware Update

In totaal is mijn Surface 2x opnieuw opgestart om alle updates te kunnen installeren. Ik hoop dat dit voor diegenen met veel problemen een hoop oplost (zelf heb ik weinig problemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:16

The_Worst

Unox

De eerste reacties op Reddit zijn zeer positief!

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
D-TECH schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 14:52:
Het probleem van de accuduur zit hem vooral in de capaciteit van de accu, die is maar 6000mAh, kleiner dan in een iPad Air! Zo'n iPad haalt 10 uur met een ARM-processor en 10 inch scherm. Dat een Surface Pro 4 met kleinere accu, 13 inch scherm en Intel core i5 processor 9 uur zou halen is natuurlijk onmogelijk. Vanuit Microsoft natuurlijk niet zo netjes.
Precies !

Zoals ik al zei, het zijn hardware issues waarbij men te rooskleurig dacht met de skylake en zich rijk rekende mbt de zuinigheid en die accu wel voldoende was.
Hij zit erin en daar is de kous mee af, je kunt er NIETS meer aan doen alle coders op deze planeet ten spijt want je kunt optimaliseren wat je wilt maar je gaat geen significante winsten boeken mbt accu stamina.

Mooiste zou zijn een revisie van de SP4 met een wat grotere accu en evt andere aanpassingen en dat de eigenaren die kunnen inwisselen.
Wishfull thinking 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel voorbeelden kan je geven waarbij zo'n actie heeft plaatsgevonden? Geen? Eén, bij een echt defect product wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Daarom heet het ook wishfull thinking ... Tegen beter weten in noemt men dat.
In weze is het een defect product als je zoveel afwijkt van de geadverteerde informatie.
Koppel dat eens aan de halfjaar ellende mbt updates en je kan mijn inziens niet meer spreken van een topproduct.

Let wel, we vinden het een mooi ding en gebruiken hem met plezier, maar ik weet zeker dat velen toch teleurgesteld zijn en hem NIET gekocht hadden als we dit allemaal wisten.

[ Voor 46% gewijzigd door Bomberman71 op 20-04-2016 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bomberman71 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 22:18:
[...] Let wel, we vinden het een mooi ding en gebruiken hem met plezier, maar ik weet zeker dat velen toch teleurgesteld zijn [...]
Dat zegt wellicht al genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 15:05
Gewoon wachten op de SP5, hopen dat MS er nu wel wat van geleerd heeft en hopen dat je nog een goede prijs voor de SP4 terug kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Pindasmeer schreef op woensdag 20 april 2016 @ 12:15:

In totaal is mijn Surface 2x opnieuw opgestart om alle updates te kunnen installeren. Ik hoop dat dit voor diegenen met veel problemen een hoop oplost (zelf heb ik weinig problemen).
Hebben mensen goede ervaringen na deze updates? Krijg binnenkort een SP4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee of deze update de Sleep of Death oplost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchgixxer
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:27
Ja issue lijkt opgelost. Maar is natuurlijk nog ff afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
  • Laatst online: 20-08 21:25
Het lijkt alsof mijn batterij iets minder lang meegaat na de grote update, het kan natuurlijk een nocebo effect zijn omdat ik er nu meer op let.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-07 13:46
Creqaw schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 14:31:
Het lijkt alsof mijn batterij iets minder lang meegaat na de grote update, het kan natuurlijk een nocebo effect zijn omdat ik er nu meer op let.
meten is weten :)

Rookworst zonder 'r' is ookworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:25
Hier de eerste display driver crash alweer in Edge met de nieuwste driver... :-(

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10 13:24
RaymondD schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 19:46:
Hier de eerste display driver crash alweer in Edge met de nieuwste driver... :-(
Omruilen?

Gebruik (misbruik) mijn device met ongeveer alles, en heb geen crashes gehad. Wel mooi dat nu eindelijk de sleep of death is opgelost, mijn device had hier helaas last van, en nu totaal niet. Zou bijna een gat in de lucht springen, is het niet dat mijn device eigenlijk al op deze manier had moeten werken. Gelukkig heb ik hem pas sinds februari, heb er "maar" 2 maandjes last van gehad.

Nu hopen dat het zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasmeer
Hebben mensen goede ervaringen na deze updates? Krijg binnenkort een SP4.
Ik heb mijn Surface Pro 4 (i5/8GB/256GB) nu precies 3 weken. Ik heb in totaal 2x meegemaakt dat het apparaat niet goed wilde opstarten, maar sinds de laatste updates nog niet. Er zitten nog steeds wel wat schoonheidsfoutjes in de drivers (bijvoorbeeld: heel soms lijkt het toetsenbord niet verbonden na het opstarten, en mijn pen was ineens niet meer gepaired..). Maar ze zijn niet erg belemmerend (meer). In de huidige toestand kan ik de Surface van harte aanbevelen.

UPDATE: Mijn apparaat wilde net niet opstarten. De updates hebben dus wederom niet het gehele probleem verholpen.

[ Voor 9% gewijzigd door Pindasmeer op 24-04-2016 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Pindasmeer schreef op woensdag 20 april 2016 @ 12:15:

Hoewel ik deze updates ook voor de SurfaceBook kreeg, is het driver package die je direct van MS kan downloaden nog steeds van Februari. MS vergeet dus zijn driver packages te updaten. Je hoopt toch eigenlijk altijd de meest up to date drivers te downloaden van de MS site.

Update:
Het lijkt er op dat ik sinds de laatste updates nogal vaak te maken heb met "System" process die 30% van de CPU gebruikt. Dat zorgt er voor dat de batterijduur negatief beinvloed wordt en ik de ventilator hoor. Meer mensen met deze ervaring?

[ Voor 7% gewijzigd door Hann1BaL op 26-04-2016 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasmeer
[b]Hann1BaL schreef op zondag 24 april 2016 @ 12:13Update:
Het lijkt er op dat ik sinds de laatste updates nogal vaak te maken heb met "System" process die 30% van de CPU gebruikt. Dat zorgt er voor dat de batterijduur negatief beinvloed wordt en ik de ventilator hoor. Meer mensen met deze ervaring?
Geen last van gelukkig. Bij mij neemt dit proces ongeveer 0,3 tot 0,7 procent van de CPU in beslag (en de ventilator slaat nauwelijks aan wanneer niet aangesloten op netstroom). Misschien een stomme vraag, maar heb je al herstart? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Pindasmeer schreef op woensdag 27 april 2016 @ 11:34:
[...]

Geen last van gelukkig. Bij mij neemt dit proces ongeveer 0,3 tot 0,7 procent van de CPU in beslag (en de ventilator slaat nauwelijks aan wanneer niet aangesloten op netstroom). Misschien een stomme vraag, maar heb je al herstart? :)
Ik ervaar dat zelfde. Fan springt eerder aan en accu is duidelijk sneller leeg.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 09:02
What the.... uit het niets werkt m'n WIFI niet meer en krijg het niet meer aan de praat. Bij ieder netwerk zegt hij onjuist wachtwoord.... maar hij vindt alle netwerken wel gewoon. Heb drivers opnieuw geïnstalleerd, systeemherstel en alle andere standaard zooi.

Iemand nog ideeën?

[ Voor 8% gewijzigd door YoshiBignose op 28-04-2016 16:20 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoshiBignose schreef op donderdag 28 april 2016 @ 16:19:
What the.... uit het niets werkt m'n WIFI niet meer en krijg het niet meer aan de praat. Bij ieder netwerk zegt hij onjuist wachtwoord.... maar hij vindt alle netwerken wel gewoon. Heb drivers opnieuw geïnstalleerd, systeemherstel en alle andere standaard zooi.

Iemand nog ideeën?
Weet je zeker dat het aan de kant van je netwerk snor zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Bij ieder netwerk? Ook hotspots geprobeerd... alle andere laptops werken wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasmeer
YoshiBignose schreef op donderdag 28 april 2016 @ 16:19:

Iemand nog ideeën?
Volgens mij heb je, op een hard reset na, alles wel geprobeerd :/ . Hoe heb je de driver-update doorgevoerd, welke versie heb je gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
Vreemd, ik ging naar huis en daar werkte wifi gewoon. Vandaag terug op kantoor en het werkt weer....

Geen idee wat het nou was maar goed, het werkt dus ik ben blij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-10 20:46
Werken jullie weleens met een externe harddisk (via een eigen voeding) met de Surface? Het is onmogelijk...elke 20 seconden gaat dat ding uit, tenzij je er video/muziek vanaf speelt.. Van alles al uitgezet qua energiebeheer > allow this device to turn off in apparaatbeheer. In energiebeheer staat al geen harddisk aangegeven, enkel het beeldscherm.

Edit, nou moet ik wel zeggen dat dit een sata dock is, en wordt gezien als attached scsi storage (uaspstor ipv usbstor), maar dat moet niet uitmaken lijkt mij :?

[ Voor 19% gewijzigd door Romius op 29-04-2016 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliesjeik1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-10 22:16
Heeft iemand al een keer zijn telefoon opgeladen via de surface oplader?
Toen ik dit probeerde werd de telefoon in eerste instantie opgeladen (tekentje opladen op de telefoon). Vervolgens na 30 seconden ofzo kreeg ik een melding op de telefoon, de telefoon werd niet meer opgeladen.
Een paar seconden daarna kwam het opladen tekentje weer tevoorschijn en werd de telefoon weer wel opgeladen.

Dit ging de hele tijd zo door dus op een gegeven moment de telefoon maar via de eigen adapter opgeladen. Het lijkt erop dat de output van de usb op de adapter niet genoeg of constant vermogen levert.

Hebben jullie hier ook last van?

Overigens heb ik een Amerikaanse versie maar dat zou niet uit moeten maken. Verder was mijn telefoon leeg en mijn tablet ook ver leeg dus beide werden tegelijkertijd opgeladen. Maar toch, zou niet moeten gebeuren volgens mij.

d'n oliesjeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Oliesjeik1 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 12:10:
Was al bang dat ik weer een crappy lader had, maar had precies hetzelfde. Kennelijk dus niet echt goed getest door MS..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:03
Schijnt dat de lader niet genoeg spanning kan leveren als zowel de Surface en telefoon weinig accu capaciteit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Romius schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 22:43:
Werken jullie weleens met een externe harddisk (via een eigen voeding) met de Surface? Het is onmogelijk...elke 20 seconden gaat dat ding uit, tenzij je er video/muziek vanaf speelt.. Van alles al uitgezet qua energiebeheer > allow this device to turn off in apparaatbeheer. In energiebeheer staat al geen harddisk aangegeven, enkel het beeldscherm.

Edit, nou moet ik wel zeggen dat dit een sata dock is, en wordt gezien als attached scsi storage (uaspstor ipv usbstor), maar dat moet niet uitmaken lijkt mij :?
Ik heb zoiets ook gehad met mijn TomTom.
Wat ik heb gedaan is bij Energiebeheer, Geavanceerde instellingen onder USB-instellingen de "Instelling voor selectieve USB-onderbreking" uitgeschakeld.

Het kan zijn dat je deze opties niet ziet, je moet dan naar de volgende register-sleutel gaan:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Power
Zet daar CsEnabled op 0 en reboot, vervolgens heb je wel alle opties in Geavanceerde instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
geenstijl schreef op zondag 01 mei 2016 @ 09:27:
[...]
Ik heb zoiets ook gehad met mijn TomTom.
Wat ik heb gedaan is bij Energiebeheer, Geavanceerde instellingen onder USB-instellingen de "Instelling voor selectieve USB-onderbreking" uitgeschakeld.

Het kan zijn dat je deze opties niet ziet, je moet dan naar de volgende register-sleutel gaan:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Power
Zet daar CsEnabled op 0 en reboot, vervolgens heb je wel alle opties in Geavanceerde instellingen.
De selectieve onderbreking was het niet, maar de met regkey kwam wel de harddisk naar voren, die stond op 1 minuut. Dat zal ongetwijfeld voor de ingebouwde SSD zijn, en de SATA dock wordt ook als vaste schijf gezien, maar wel opgelost nu, tnx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10 13:24
Kleine update over de mooie Sleep of Death;
Uiteraard na een dag hele mooie resultaten te hebben gezien met de update van April, deed hij dag 2 toch echt niet meer wat hij zou moeten, goed uit en in slaap gaan...

Toen op het forum van Microsoft tegengekomen dat een gebruiker meer geluk had wanneer hij had geupdate naar de laatste versie van windows (Fast Ring). Ik kon het niet laten om dit ook te proberen, vooral gezien de leuke features die men in deze versie heeft gezet.

Mijn bevindingen na 3 dagen dit te hebben gebruikt:
- Sleep werkt nog steeds, van korte sleeps tot lange sleeps, van " aan het dock " tot compleet losgekoppeld.
- Bug: Touchpad werkt niet goed in "oude" windows programma's (in de UWP programma's gaat het wel perfect)

Resulteert voor mij in een device dat nu wel (hopelijk langer dan deze 2 dagen) goed werkt. P.s. je moet windows Hello wel opnieuw instellen.

Wat ik wel een mooie vond was deze Quest:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zPoiej3.png

Waarbij het dus lijkt dat Sleep fout gaat bij grafisch intensieve applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 09:39
Weet iemand of de originele lader het aan kan om zowel de Surface als een mobiele telefoon (via de USB-poort op de lader) gelijktijdig op te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankie20
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-10 18:17
daanNL schreef op zondag 01 mei 2016 @ 12:40:
Weet iemand of de originele lader het aan kan om zowel de Surface als een mobiele telefoon (via de USB-poort op de lader) gelijktijdig op te laden?
Net even getest en lijkt gewoon te werken. Ik heb Surface pro 4 i5/8Gb en Lumia 950

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Bij mij niet. Sluit ik ook nog eens mijn samsung note 3 aan via de SP4 oplader dan gaat hij inderdaad na een minuut of korter al steeds het laden onderbreken afwisselend tussen surface en mobiel.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 09:39
Ja, dat heb ik dus ook, Bij het gelijktijdig laden gaat het mis (mobiele telefoon gaat dan start/stop/start/stop opladen). Als de Surface vol is, gaat het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 15:05
Mij lukt het wel. SP4/8/256 en lg v10. Het gaat wat langzamer dan normaal, maar het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:02
Ik Laad bijna altijd mijn Surface en telefoon gelijktijdig op en heb er nog nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PandoraBoy
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-10 11:35
Je hebt mijn probleem opgelost!
(Mijn toetsenbordverlichting werkte niet meer) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliesjeik1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-10 22:16
SpitfireNL schreef op zondag 01 mei 2016 @ 12:54:
Bij mij niet. Sluit ik ook nog eens mijn samsung note 3 aan via de SP4 oplader dan gaat hij inderdaad na een minuut of korter al steeds het laden onderbreken afwisselend tussen surface en mobiel.
daanNL schreef op zondag 01 mei 2016 @ 13:26:
Ja, dat heb ik dus ook, Bij het gelijktijdig laden gaat het mis (mobiele telefoon gaat dan start/stop/start/stop opladen). Als de Surface vol is, gaat het wel goed.
Oliesjeik1 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 12:10:
Toen ik dit probeerde werd de telefoon in eerste instantie opgeladen (tekentje opladen op de telefoon). Vervolgens na 30 seconden ofzo kreeg ik een melding op de telefoon, de telefoon werd niet meer opgeladen. Een paar seconden daarna kwam het opladen tekentje weer tevoorschijn en werd de telefoon weer wel opgeladen.

Dit ging de hele tijd zo door dus op een gegeven moment de telefoon maar via de eigen adapter opgeladen. Het lijkt erop dat de output van de usb op de adapter niet genoeg of constant vermogen levert.

Hebben jullie hier ook last van?
----------------
HansH schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 13:32:
Schijnt dat de lader niet genoeg spanning kan leveren als zowel de Surface en telefoon weinig accu capaciteit hebben.
.
Blijkt dus een veelvoorkomend probleem te zijn.. Lekker getest weer... :X

[ Voor 28% gewijzigd door Oliesjeik1 op 03-05-2016 01:10 ]

d'n oliesjeik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Ik heb nu sinds 2 weken de Surface Pro 4 i5 256gb 8gb en nog geen enkele keer het probleem met vastlopen na sleepmode. Ik had dit met de i5 128gb 4gb regelmatig. Het lijkt erop dat de updates/firmwares hebben geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als zojuist ex-Support employee, Kan ik je zeggen dat er genoeg gewijzigd zal worden vanaf augustus wat betreft de klantenservice. Ierland was erg gezellig dat dan weer wel.

De Surface Dock is gewoon crap, en het enigste wat er gedaan wordt, is dat er een ander opgestuurd wordt, er zijn gewoon veel problemen en deze zijn niet geoptimaliseerd.

Prijs/hardware vergelijkend, kan je beter een Macbook kopen dan een Surface book.
De SP4 i7 heeft te veel hardware in de case, waardoor deze continu te warm wordt.

Het is imo gewoon allemaal achteruit gegaan sinds de Sp3 i5.
Je zal qua consumentensupport op dit moment nog weinig motivatie krijgen van mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 15:10:
Als zojuist ex-Support employee, Kan ik je zeggen dat er genoeg gewijzigd zal worden vanaf augustus wat betreft de klantenservice. Ierland was erg gezellig dat dan weer wel.

De Surface Dock is gewoon crap, en het enigste wat er gedaan wordt, is dat er een ander opgestuurd wordt, er zijn gewoon veel problemen en deze zijn niet geoptimaliseerd.

Prijs/hardware vergelijkend, kan je beter een Macbook kopen dan een Surface book.
De SP4 i7 heeft te veel hardware in de case, waardoor deze continu te warm wordt.

Je zal qua consumentensupport op dit moment nog weinig motivatie krijgen van mensen.
Ik gebruik m dus dagelijks in combinatie met de dock en 2 HP 23 inch monitoren. Sinds mijn SP4 I5 256gb 8gb en de nieuwste updates/firmwares ben ik als vanouds hartstikke tevreden met mijn Surface Pro. Vorig jaar heb ik de SP3 gehad. SP4 is een stuk mooier en beter.

[ Voor 4% gewijzigd door Tasminos op 03-05-2016 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Pindasmeer schreef op woensdag 27 april 2016 @ 11:34:
[...]

Ik zet hem bijna altijd uit. Vaak is het na de 2e boot over.

Rebooten is het enige wat je kunt doen en dat is nu net het probleem. Drivers heb ik reeds opnieuw geinstalleerd, maar sowieso is het lastig tot niet te identificeren wat het veroorzaakt.

Misschien door verschillende Surface Docks met verschillende hardware? Zeer vervelend dit.

Vandaag op 2 werplekken wederom extra moeten rebooten vanwege dit probleem. Het lijkt vrij random op te treden..

[ Voor 7% gewijzigd door Hann1BaL op 03-05-2016 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xstreamdigital
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-07 09:39
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 15:10:

Nochtans zijn er vergelijkingstests doe aangeven dat de i5 warmer wordt dan de i7 qua gewoon gebruik dan alvast toch. And way eind deze maand schaf ik me een i7 model aan. Handig voor mijn Fotografie.

Zijn er overigens kabels beschikbaar van usb maar de Power aansluiting? Zodat er een Powerbank kan aangesloten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikman
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-10 21:51
Hoewel ik in eerste instantie een SP4 wilde aanschaffen begin ik na het volgen van dit forum te twijfelen. Maar zijn er serieuze alternatieven voor een 2 in 1 device? De meeste hebben een M-core in plaats van een I-core, Merk je dit verschil bij degelijks gebruik van Office programma's, browsen en films kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Hmm, ineens touchscreen problemen:
- touch werkt slecht. Veel niet geregistreerd.
- pen werkt niet meer. Knop van pen wel.
- zoomen met vingers werkt niet meer.
- bij inloggen worden toetsen niet geel bij indrukken, terwijl key dan wel registreert.

Updateprobleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-09 00:53
Ik overweeg een Microsoft Surface Pro 4 als tablet, voor werken onderweg en voor gebruik als tweede scherm tijdens normale werkzaamheden.

Kan ik de Surface Pro 4 eenvoudig als tweede scherm gebruiken via de mini displayport? De laptop waar ik 'm op aan wil sluiten heeft ook en mini displayport en een HDMI ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Zonet mijn Microsoft Surface Pro 4 opgestart. Er wordt een update gedraaid voordat Windows opstart. Vervolgens zwart scherm en nu wil mijn Surface Pro 4 niet meer opstarten.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Radical1980 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 21:01:
Zonet mijn Microsoft Surface Pro 4 opgestart. Er wordt een update gedraaid voordat Windows opstart. Vervolgens zwart scherm en nu wil mijn Surface Pro 4 niet meer opstarten.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Hoelang heb je gewacht en weet je zeker dat er geen update gedraaid wordt? Als je echt zeker weet dat je geduldig genoeg bent geweest, heb je de aan/uit-knop lang (als in een minuut) ingedrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 21:03:
[...]

Hoelang heb je gewacht en weet je zeker dat er geen update gedraaid wordt? Als je echt zeker weet dat je geduldig genoeg bent geweest, heb je de aan/uit-knop lang (als in een minuut) ingedrukt?
Kwartier gewacht.

Aan/uit-knop een minuut ingedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
Uiteindelijk opgelost door oplossing 4 https://www.microsoft.com...-from-sleep?os=windows-10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
.GoO schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 20:54:
Ik overweeg een Microsoft Surface Pro 4 als tablet, voor werken onderweg en voor gebruik als tweede scherm tijdens normale werkzaamheden.

Kan ik de Surface Pro 4 eenvoudig als tweede scherm gebruiken via de mini displayport? De laptop waar ik 'm op aan wil sluiten heeft ook en mini displayport en een HDMI ingang.
Ik denk niet dat je de SP4 als 2e scherm voor een andere pc kan laten dienen. De poorten op de SP4 werken denk ik alleen als output, niet als input.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-09 00:53
SpitfireNL schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 22:29:
[...]

Ik denk niet dat je de SP4 als 2e scherm voor een andere pc kan laten dienen. De poorten op de SP4 werken denk ik alleen als output, niet als input.
Dat zou jammer zijn want dan valt de SP4 voor mij af. Iemand die dit kan bevestigen of ontkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Gegoogled: Niet officieel door MS ondersteund maar het is blijkbaar toch mogelijk YouTube: Microsoft Surface Quick Tip: Use your Surface as a Second Screen or Monitor Display for a Laptop

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
.GoO schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 20:54:
Ik raad je als tablet gewoon een Ipad Air2 aan.
Serieus. Dat is het enige apparaat dat echt super werkt als tablet door de prima hardware, geweldige software ( bij android tablets is dat veel minder) en met name door de lange accuduur, veiligheid, en nooit gezeik mbt sleep, reboots, drivers, etc.

Sure, het is een behoorlijk gesloten systeem maar met de juiste apps en storage zoals Onedrive, dropbox en een NAS ofzo heb je nog nauwelijks usb en dergelijke nodig.

De SP4 is als tablet pur sang gewoon verre van optimaal. Simpelweg omdat W10. Zich er niet voof leent.
De sleep to wake tijd is te lang, accuduur is erg matig, de appstore is embarkelijk en de invoer is niet altijd optimaal. Je merkt echt dat het OS niet vanaf de grond af is gebouwd voor touchbesturing.

Koop de SP4 omdat je een compacte notebook wilt met touch mogelijkheden.
Niet kopen als pure tablet, dat is een hele slechte en vooral dure keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-07-2024
Waar ik nou wel benieuwd naar ben...

... hoe blij, dan wel chagrijnig, worden jullie van de batterijduur van de Surface Pro 4?

Het lijkt me echt een perfect apparaat, maar ik ga dus echt niet elke paar uur dat ding aan de lader hangen. Zeker in tablet modus (lezen, browsen, muziek luisteren) moet hij toch echt wel een dagje mee gaan.

Ik blijf het bizar vinden dat je een mobiel apparaat ontwikkeld, wat maar zo beperkt zonder stroom kan. Kennelijk kan Apple het wel.

Maar goed... wat is jullie ervaring?

[ Voor 3% gewijzigd door Arachas op 05-05-2016 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheewai
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-10 13:54
@Arachas. Uit eerdere posts en uit reviews van Tweakers of Anandtech kun je afleiden dat de batterijduur in real life ongeveer 5 tot 7 uur is.
Het is toch echt aan jezelf te bepalen of je daar blij of chagrijnig van wordt. Zit je iedere week in het vliegtuig naar China dan is 7 uur dus te weinig en moet je dus de SP4 niet kopen. Werk je vooral op locatie bij de klant dan is extra prik niet echt een probleem.

FWIW: ik heb uiteindelijk voor de Ipad Pro gekozen omdat ik veel in de trein zit en dus zowel een goede batterij als 4G belangrijk vind. Had de SP4 ook een 4G modem en betere batterijduur dan was ik zeker te weten voor de SP4 gegaan. Maar ik ga niemand raar aankijken als die een andere individuele keuze met zijn / haar zuurverdiende geld maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasmeer
Bomberman71 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 14:23:
[...]
De SP4 is als tablet pur sang gewoon verre van optimaal. Simpelweg omdat W10. Zich er niet voof leent.
De sleep to wake tijd is te lang, accuduur is erg matig, de appstore is embarkelijk en de invoer is niet altijd optimaal. Je merkt echt dat het OS niet vanaf de grond af is gebouwd voor touchbesturing.
Ik ben het eens met je advies, maar het beeld dat je hier schetst is niet heel genuanceerd. De sleep-to-wake tijd is instant, vergelijkbaar met de iPad. Dit komt door de 'active idle' ondersteuning door de SoC (ook wel power state S0ix). Mogelijk heb je deze functie uitgeschakeld?

Ook begrijp ik niet wat je bedoelt met 'de invoer is niet altijd optimaal'. Kan ook aan mij liggen, maar mijn scherm is super gevoelig en accuraat (zowel met mijn vingers als met de pen).

Ander onderwerp: er zijn vandaag weer een hele rits updates uitgerold (Mei-update + driver updates)!
– Intel Corporation driver update for Intel AVStream Camera 2500
– Intel Corporation driver update for Intel Control Logic
– Intel Corporation driver update for Intel CSI2 Host Controller
– Intel driver update for Intel Imaging Signal Processor 2500
– Intel Corporation driver update for Microsoft Camera Front
– Intel Corporation driver update for Microsoft Camera Rear
– Intel Corporation driver update for Microsoft IR Camera Front
– Surface Camera drivers set (v30.10586.7035.1976, driver date 4/21/2016) improves Windows Hello stability.
– Intel AVStream Camera 2500 driver update (v30.10586.7035.1976)
– Intel Control Logic driver update (v30.10586.7035.1976)
– Intel CSI2 Host Controller driver update (v30.10586.7035.1976)
– Intel Imaging Signal Processor 2500 driver update (v30.10586.7035.1976)
– Microsoft Camera Front driver update (v30.10586.7035.1976)
– Microsoft Camera Rear driver update (v30.10586.7035.1976)
– Microsoft IR Camera Front driver update (v30.10586.7035.1976)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Bartjuh schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 20:38:
Hmm, ineens touchscreen problemen:
- touch werkt slecht. Veel niet geregistreerd.
- pen werkt niet meer. Knop van pen wel.
- zoomen met vingers werkt niet meer.
- bij inloggen worden toetsen niet geel bij indrukken, terwijl key dan wel registreert.

Updateprobleem?
Update op mijn eigen post:

Het is weer verholpen na ca 2 weken... :? Pen werkt ook weer.

Raar ding af en toe, die surface 4 pro van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Pindasmeer schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 21:42:
[...]

Ik ben het eens met je advies, maar het beeld dat je hier schetst is niet heel genuanceerd. De sleep-to-wake tijd is instant, vergelijkbaar met de iPad. Dit komt door de 'active idle' ondersteuning door de SoC (ook wel power state S0ix). Mogelijk heb je deze functie uitgeschakeld?

Ook begrijp ik niet wat je bedoelt met 'de invoer is niet altijd optimaal'. Kan ook aan mij liggen, maar mijn scherm is super gevoelig en accuraat (zowel met mijn vingers als met de pen).
Ik heb niks ingesteld vwb active idle en out of the box is het dus NIET te vergelijken met het aan zetten (uit slaap komen) met de Ipad.
Ten eerste verliest de Ipad lang niet zoveel spanning als je hem dagen aan de kant legt, en direct kunnen gebruiken gaat gewoon niet lukken met de SP4.
W10 leent zich hier simpelweg ook niet voor mbt de login afgezien van andere technische aspecten.
Kortom, in deze rol als Tablet is het een verloren zaak.

De invoer is gewoon in W10 niet puur op touch ingericht en eigenlijk kan je niet met een strak gezicht zeggen dat je hem volledig kan gebruiken onder alle omstandigheden zonder toetsenbord en dus puur met touch. Dat gaat gewoon niet ! Er zijn zat momenten dat het onscreen toetsenbord weg blijft en ook de Windows applicaties lenen zich niet altijd voor Touch en houden er dus ook geen rekening mee.

IOS is volledig touch opgebouwd vanaf de grond en zo ook alle software (apps) en werkt dus feilloos.
Op de SP4 is 99% van de software niet direct voor touch gemaakt en het aanbod apps dat er wel goed mee om kan gaan is marginaal te noemen.
Het komt erop neer dat vrijwel NIEMAND de SP4 koopt zonder toetsenbord en hem dus ook niet constant gebruikt zonder toetsenbord.
Sure, je kan best wel browsen en mail checken enzo maar als je een hele dag alles ermee doet dan zal je merken dat je workflow niet optimaal zal zijn omdat het soms omslachtig, lastig en hier en daar bijna onmogelijk is om bepaalde dingen goed te doen zonder het keyboard en de muis.
Natuurlijk bied de pen hier en daar de helpende hand maar het blijft soms klooien en niet altijd sneller of even snel als dat we gewend waren qua workflow.

Nogmaals, als je puur een tablet wenst dan is de Ipad echt de betere keuze.
Vooral de accuduur en de wake up time en het inloggen met Touch-ID maken een duidelijke verschil om maar te zwijgen over de oceaan aan specifieke touch apps en ondersteuning van externe hardware vandaag de dag die altijd apps voor IOS en Android aanbieden. Met Windows is het vaak een issue.

Kijk eens naar Sonos, een weerstation, Drones, en ga zo maar door. Kansloos in de Windows store of je moet het soms doen met net niet software geschreven door welwillende fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasmeer
Bomberman71 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 00:36:
[...]

Ik heb niks ingesteld vwb active idle en out of the box is het dus NIET te vergelijken met het aan zetten (uit slaap komen) met de Ipad.
Ten eerste verliest de Ipad lang niet zoveel spanning als je hem dagen aan de kant legt, en direct kunnen gebruiken gaat gewoon niet lukken met de SP4.
W10 leent zich hier simpelweg ook niet voor mbt de login afgezien van andere technische aspecten.
Kortom, in deze rol als Tablet is het een verloren zaak.
Als je Surface Pro 4 niet instant uit slaapstand komt gaat er echt iets niet goed. Als je mijn woord niet gelooft wil ik best een filmpje maken.
De Surface gebruikt inderdaad wel meer batterijstroom in slaapstand. Inloggen met gezichtsherkening via Hello werkt voor mij accuraat en snel.

Maar nogmaals, ik ben het grotendeels eens met de strekking van je verhaal. Voor wie niet per se productief hoeft te zijn is een iPad een betere keuze ;) . Al moet ik zeggen dat ik beiden heb en vaker de Surface pak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Pindasmeer schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 07:45:
[...]

Als je Surface Pro 4 niet instant uit slaapstand komt gaat er echt iets niet goed. Als je mijn woord niet gelooft wil ik best een filmpje maken.
De Surface gebruikt inderdaad wel meer batterijstroom in slaapstand. Inloggen met gezichtsherkening via Hello werkt voor mij accuraat en snel.

Maar nogmaals, ik ben het grotendeels eens met de strekking van je verhaal. Voor wie niet per se productief hoeft te zijn is een iPad een betere keuze ;) . Al moet ik zeggen dat ik beiden heb en vaker de Surface pak.
Nou in mijn geval duurt het uit slaap komen soms langer afhankelijk van hoe lang hij al slaapt.
Maar zelfs op een goede dag komt het NIET in de buurt van de Ipad.
Je ziet dan het keyboard oplichten, dan gaat het scherm aan, dan gaat windows hello zoeken en herkennen en dan kom je pas in windows.
Al met al vergeleken met IOS en touch ID komt het qua snelheid niet eens in de buurt.

Een filmpje zou best wel handig kunnen zijn zodat ik eens kan zien of er hier echt iets niet klopt.

Ik pak vaker de Ipad, omdat deze sneller to the point is en tenminste lading heeft als ik hem een tijdje niet gebruikt heb.

[ Voor 4% gewijzigd door Bomberman71 op 11-05-2016 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:15
Bomberman71 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 22:06:
[...]

Nou in mijn geval duurt het uit slaap komen soms langer afhankelijk van hoe lang hij al slaapt.
Je ziet dan het keyboard oplichten, dan gaat het scherm aan, dan gaat windows hello zoeken en herkennen en dan kom je pas in windows.
Al met al vergeleken met IOS en touch ID komt het qua snelheid niet eens in de buurt.

Een filmpje zou best wel handig kunnen zijn zodat ik eens kan zien of er hier echt iets niet klopt.

Ik pak vaker de Ipad, omdat deze sneller to the point is en tenminste lading heeft als ik hem een tijdje niet gebruikt heb.
Zolang we niet weten wat .GoO met "werken onderweg" onderweg bedoelt vind ik je reactie nogal voorbarig. Voor mij impliceert wat .GoO zegt vooral dat het meer is dan "puur tablet" gebruik waar je alleen wat surft en wat e-mailt. En dan is de Surface Pro natuurlijk in een compleet andere league dan een iPad of een Android tablet. Plus je haalt er in essentie twee apparaten mee in huis, dus ipv een laptop en een tablet heb je dan een Surface Pro. Kan afhankelijk van je keuze wat geld schelen (en sowieso gewicht).

Overigens heeft Sonos gewoon een Windows app: http://www.sonos.com/nl-nl/support?r=1

[ Voor 3% gewijzigd door Ramon op 12-05-2016 00:44 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Ja Sonos heeft een Windows app maar geen voor de mobiele tak. Op Android en IOS zie je alle apps verschijnen en daar worden we langzamerhand steeds meer afhankelijk van.

Koop de SP4 voor het draaien van reguliere windows software, de apps gaan nooit echt wat worden en hebben geen echte toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 00:37:
Zolang we niet weten wat .GoO met "werken onderweg" onderweg bedoelt vind ik je reactie nogal voorbarig. Voor mij impliceert wat .GoO zegt vooral dat het meer is dan "puur tablet" gebruik waar je alleen wat surft en wat e-mailt. En dan is de Surface Pro natuurlijk in een compleet andere league dan een iPad of een Android tablet. Plus je haalt er in essentie twee apparaten mee in huis, dus ipv een laptop en een tablet heb je dan een Surface Pro. Kan afhankelijk van je keuze wat geld schelen (en sowieso gewicht).

Overigens heeft Sonos gewoon een Windows app: http://www.sonos.com/nl-nl/support?r=1
Vergeet het pengedeelte niet, wat in feite nog een apparaat toevoegt. De iPad Pro's kunnen dat dan weer ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pindasmeer
Bomberman71 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 22:06:
[...]

Het is inderdaad afhankelijk van hoe lang het toestel al in slaapstand staat. Ik heb ingesteld dat mijn Surface Pro na 5 uur slaapstand in sluimerstand gaat, óf wanneer het batterijniveau te ver is gedaald (beiden kun je apart instellen). In sluimerstand gebruikt het apparaat geen stroom (maar applicaties staan wel weer open wanneer je opstart). Opstarten vanuit sluimerstand duurt ongeveer 15 seconden.

Ik moet zeggen dat het batterijverbruik in slaapstand na alle firmware-updates aanzienlijk is verbeterd. Hierbij een filmpje waarbij ik een iPad (3) met mijn Surface Pro 4 (i5/8GB/256GB) vergelijk:

[YouTube: https://youtu.be/oUOyueRrH18]

Opmerking: ik heb voor dit filmpje ingesteld dat aanmelden (bijv. via Hello) niet verplicht is. Als je gebruik maakt van Hello duurt opstarten ca. 0,5 tot 1 seconden langer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
Dit ziet er idd SUPER snel uit !
Ik zal vandaag eens de laatste updates doen en dan zelf kijken en verslag doen.
Vind het in de video niet echt uitmaken en dat is dus heel wat anders dan ik zelf gewend ben.

Bedankt voor het vergelijkings materiaal !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Bomberman71 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 11:01:
Ja Sonos heeft een Windows app maar geen voor de mobiele tak. Op Android en IOS zie je alle apps verschijnen en daar worden we langzamerhand steeds meer afhankelijk van.

Koop de SP4 voor het draaien van reguliere windows software, de apps gaan nooit echt wat worden en hebben geen echte toekomst.
Met de Surface Pro heb je gewoon de luxe dat je Android Apps kan draaien met een emulator. Wat mij betreft is dit dus ook een non issue.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
revolution-nl schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 14:38:
[...]

Met de Surface Pro heb je gewoon de luxe dat je Android Apps kan draaien met een emulator. Wat mij betreft is dit dus ook een non issue.
Jij snapt het dus niet helemaal.
De bedoeling van Apps is dat je snel iets kan opstarten en direct aan de gang kan.
Al zou de kwaliteit (en snelheid) van een emuleerde app 100% zijn (waar ik niet in geloof, dan nog is het omslachtig.
Leuk om eerst je emulator op te starten, dan de app te kiezen en daarna pas de boel te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Bomberman71 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 16:08:
[...]
De bedoeling van Apps is dat je snel iets kan opstarten en direct aan de gang kan.
Al zou de kwaliteit (en snelheid) van een emuleerde app 100% zijn (waar ik niet in geloof, dan nog is het omslachtig.
Leuk om eerst je emulator op te starten, dan de app te kiezen en daarna pas de boel te kunnen gebruiken.
Daar is in theorie gewoon iets voor te verzinnen (in één keer opstarten). En snelheid, een freaking i7 tegen een lauwe arm proc? Je kan je wel wat overhead permitteren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raden jullie de SP4 als werk laptop/tablet als developer aan? ik ben normaal gesproken aan het developen in C# en zou het toch makkelijk vinden om een SP4 te gebruiken, zo kan ik makkelijk naar klanten om maatwerk software te tonen. Ik vraag me alleen af of een dual core processor genoeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10 20:33

Jeroen V

yadda yadda yadda

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2016 @ 00:01:
Raden jullie de SP4 als werk laptop/tablet als developer aan? ik ben normaal gesproken aan het developen in C# en zou het toch makkelijk vinden om een SP4 te gebruiken, zo kan ik makkelijk naar klanten om maatwerk software te tonen. Ik vraag me alleen af of een dual core processor genoeg is?
Als je sporadisch er op werkt gaat het wel, maar als je de SP4 gebruikt om dagelijks je werk op te doen zou ik het niets vinden... Belangrijkste is het toetsenbord dat voor een tablet erg goed is, maar vergeleken met een normale laptop naar mijn mening erg achterblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroen V schreef op zondag 15 mei 2016 @ 08:11:
[...]

Als je sporadisch er op werkt gaat het wel, maar als je de SP4 gebruikt om dagelijks je werk op te doen zou ik het niets vinden... Belangrijkste is het toetsenbord dat voor een tablet erg goed is, maar vergeleken met een normale laptop naar mijn mening erg achterblijft.
Hij zou wel voor dagelijks werk gebruikt worden maar wel met een andere monitor erbij en een ander toetsenbord en muis, voor de rest zal die thuis voornamelijk gebruikt worden als tablet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:23:
[...]

Hij zou wel voor dagelijks werk gebruikt worden maar wel met een andere monitor erbij en een ander toetsenbord en muis, voor de rest zal die thuis voornamelijk gebruikt worden als tablet ;)
Ik heb zelf een docking-station op mijn werk met 2x 24inch monitoren, een muis en een toetsenbord. Werk er fulltime mee en ben erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UncleSam schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:26:
[...]

Ik heb zelf een docking-station op mijn werk met 2x 24inch monitoren, een muis en een toetsenbord. Werk er fulltime mee en ben erg tevreden.
maak je gebruik van een I7 of een I5? ben zelf aan het kijken voor de I5 met 8gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:28:
[...]

maak je gebruik van een I7 of een I5? ben zelf aan het kijken voor de I5 met 8gb
I5 met 8gb. Volgens mij ook het meest verkochte model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10 20:33

Jeroen V

yadda yadda yadda

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:23:
[...]

Dan zal het prima gaan, snelheid is naar mijn mening prima. Zoals ik al zei is het grootste 'probleem' het toetsenbord, maar met een externe zie ik geen problemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
En ook het toetsenbord kan niet zo erg zijn.
Voor mij is het toetsenbord van SP4 zelfs fijner dan dat van mijn dell laptop.
Omdat er een ruimte tussen de toetsen zit voel ik ze makkelijker en kan ik ze makkelijker onderscheiden van elkaar.

[ Voor 32% gewijzigd door SpitfireNL op 15-05-2016 19:37 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit

beschuit

Vaniochtend dichtgeklapt, vanmiddag niet meer aan te krijgen, ook niet met power lang ingedrukt houden. Helemaal dood. Ik dacht dus dat hij leeg was. Ik sluit thuis de voeding aan, druk op de aanknop en hij gaat aan. EN wat blijkt, nog 56% acculading. Kortom, hij was helemaal doodd en alleen aan te krijgen door de veoding aan te sluiten. Hoe kan ik hem de volgende keer zonder voeding wel aankrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Bomberman71 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 16:08:
[...]

Ik snap het prima. Je zou je toon ook even wat kunnen matigen. Functioneel gezien heb ik amper IOS of Android Apps nodig. De apps die ik nodig heb zijn behoorlijk rap opgestart, zijn stabiel en heb ik dus 100% functioneel ter beschikking op mijn SP4.

Door de SP4 heb ik namelijk wel mijn PC, HTPC, Galaxy Tab en laptop vervangen.
Meer functionaliteit kan je jezelf niet wensen op een apparaat met de form factor van een SP4 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revaes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-10 09:38
beschuit schreef op zondag 15 mei 2016 @ 20:17:
Vanochtend dichtgeklapt, vanmiddag niet meer aan te krijgen, ook niet met power lang ingedrukt houden. Helemaal dood. Ik dacht dus dat hij leeg was. Ik sluit thuis de voeding aan, druk op de aanknop en hij gaat aan. EN wat blijkt, nog 56% acculading. Kortom, hij was helemaal doodd en alleen aan te krijgen door de voeding aan te sluiten. Hoe kan ik hem de volgende keer zonder voeding wel aankrijgen?
Ik gebruik mijn SP4 (i7/16gb) nu ongeveer 3 maanden. Ik heb dit issue volgens mij 2-3x gehad. Wat mij hielp was om het tobo eraf te halen en dan aan zetten. Dat laatste werkte nadat de het scherm niet aanging, maar de tobo verlichting wel.

Verder ben ik erg tevreden met dit apparaat. Het enige irritant punt vind ik nog dat de fan aangaat (laptop wordt dus warm) bij het binnenhalen/versturen van veel data over wifi, bv als ik een film kopieer vanaf mijn nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xstreamdigital
renevanes schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:44:
[...]

Ik gebruik mijn SP4 (i7/16gb) nu ongeveer 3 maanden. Ik heb dit issue volgens mij 2-3x gehad. Wat mij hielp was om het tobo eraf te halen en dan aan zetten. Dat laatste werkte nadat de het scherm niet aanging, maar de tobo verlichting wel.

Verder ben ik erg tevreden met dit apparaat. Het enige irritant punt vind ik nog dat de fan aangaat (laptop wordt dus warm) bij het binnenhalen/versturen van veel data over wifi, bv als ik een film kopieer vanaf mijn nas.
Ik hoop dat werken met lightroom dit wat mee gaat vallen qua warmte. Volgende week ook eentje aanschaffen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Bartjuh schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 22:43:
[...]

Daar is in theorie gewoon iets voor te verzinnen (in één keer opstarten). En snelheid, een freaking i7 tegen een lauwe arm proc? Je kan je wel wat overhead permitteren :D
Nogmaals, jij snapt het niet ... De meesten hebben geen zin om naar de fout toe te corrigeren.
Die willen gewoon iets wat direct en altijd werkt. Met zijsprongen en geduld is er voor de tweaker altijd wel wat te vinden maar de meesten willen gewoon dat iets ALTIJD werkt zonder gedoe.
Met name met IOS en de apps heb je dat. In Android vind ik soms dezelfe apps niet altijd van dezelfde kwaliteit of net zo uitgebreid.

Succes met je emulator, ikzelf heb geen zin in dat geklier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Bomberman71 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 19:34:
[...]
Nogmaals, jij snapt het niet ... De meesten hebben geen zin om naar de fout toe te corrigeren.
Die willen gewoon iets wat direct en altijd werkt. Met zijsprongen en geduld is er voor de tweaker altijd wel wat te vinden maar de meesten willen gewoon dat iets ALTIJD werkt zonder gedoe.
Met name met IOS en de apps heb je dat. In Android vind ik soms dezelfe apps niet altijd van dezelfde kwaliteit of net zo uitgebreid.

Succes met je emulator, ikzelf heb geen zin in dat geklier.
Hmm, ik wilde laatst OpenFOAM draaien in een VM docker in Ubuntu in Oracle VirtualBox, kan dat met een ipad? Met de Surface Pro 4 kan dat. Ik wil Ansys Workbench mechanical draaien, kan dat? Ik wil Solidworks draaien, kan dat?

Sorry, maar een iOS tablet is gewoon lachwekkend incapabel. Beetje browsen, mails lezen, en eenvoudige games spelen ;( Kan ik ook op mijn telefoon. Boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Bartjuh schreef op maandag 16 mei 2016 @ 19:40:
[...]

Hmm, ik wilde laatst OpenFOAM draaien in een VM docker in Ubuntu in Oracle VirtualBox, kan dat met een ipad? Met de Surface Pro 4 kan dat. Ik wil Ansys Workbench mechanical draaien, kan dat? Ik wil Solidworks draaien, kan dat?

Sorry, maar een iOS tablet is gewoon lachwekkend incapabel. Beetje browsen, mails lezen, en eenvoudige games spelen ;( Kan ik ook op mijn telefoon. Boeiend.
Percentage gewijs wil NIEMAND Linux, Ubuntu en alle 100 andere exoten draaien. Dat boeit de meesten geen ruk. Het extreem kleine groepje mensen dat dat graag wilt zal idd beter af zijn met een SP4.

Voor de duidelijkheid, Ik heb zelf een Sp4, en ben al 2 decennia lang een windows man, Heb ook een Mba en dus OSX maar kies toch voor Windows.
Heb echter ook een Ipad (mijn 4e !) en vind dat als tablet het allerbeste. Nogmaals, wat het kan en doet doet het ook goed, en de kwaliteit van de Apps is beduidend beter.
Ja, het gesloten OS is een crime als je gewend bent met een USB stick te werken en hier en daar heeft het echt zijn beperkingen, MAAR voor de meest voorkomende zaken pak je hem sneller dan wat dan ook en werkt het gewoon prima.

Om het compleet te maken ben ik een fervente Android smartphone user.
Kortom, ben alles behalve eenkennig, fanboy of heb oogkleppen op maar eerlijk is eerlijk.

Als iemand mij dus vraagt om een goede tablet kan ik er maar 1 aanwijzen die dat echt perfect doet.
De SP4 is als tablet te duur, en begint nu pas aardig te draaien ruim een half jaar na dato mbt de software en patches (extreem lang !!). De accuduur is nog steeds ruk en de Windowsstore is zo goed als dood.
Kortom, een leuke Hybride en redelijke Tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Je snapt toch wel dat mensen die hier komen vragen over een Surface Pro 4 het niet alleen "als tablet" zien? Ik snap dan ook niet waarom je steeds hetzelfde riedeltje "als tablet" herhaalt, begint een beetje vermoeiend te worden.

[ Voor 20% gewijzigd door Ramon op 16-05-2016 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Ramon schreef op maandag 16 mei 2016 @ 23:15:
[...]

Je snapt toch wel dat mensen die hier komen vragen over een Surface Pro 4 het niet alleen "als tablet" zien? Ik snap dan ook niet waarom je steeds hetzelfde riedeltje "als tablet" herhaalt, begint een beetje vermoeiend te worden.
Dat je er moe van wordt zal mij een zorg zijn.
Ik ben nog zo goed eigenaar van de SP4 hier en ik vertel hoe het zit ... simpel ! :O

Mensen die het niet eens zijn mogen met goede argumenten dat weerleggen.
Het probleem is dat de meesten dat niet kunnen want als je puur als tablet kijkt dan lijkt het me duidelijk, zoals ik meerdere malen vraag. Voor de duidelijkheid, dit is een discussie topic mbt de SP4 en als iemand dan vraagt hoe het zit dan mogen mensen hun mening geven.
Over het punt van hybride ben ik ook duidelijk, het is daarvoor de beste oplossing op dit moment.

Ik ga het niet sugarcoaten en fanboy gedrag vertonen. Het is wat het is en dat vertel ik gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Bomberman71 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 19:48:
[...]

Als iemand mij dus vraagt om een goede tablet kan ik er maar 1 aanwijzen die dat echt perfect doet.
De SP4 is als tablet te duur, en begint nu pas aardig te draaien ruim een half jaar na dato mbt de software en patches (extreem lang !!). De accuduur is nog steeds ruk en de Windowsstore is zo goed als dood.
Kortom, een leuke Hybride en redelijke Tablet.
Als tablet ben ik het inderdaad helemaal met je eens. Ik heb 2 Ipads thuis en mijn gezin gebruikt deze regelmatig. Hoef ook geen Android of Windows tablet. Beide geprobeerd en voorkeur gaat gewoon uit naar IOS en IPad.

Als volwaardige werkplek voor op kantoor en daarbuiten gebruik ik de SP4. Met daarbuiten bedoel ik op beurzen, buitenland en tijdens vergaderingen. Sinds de SP3 gebruik ik geen traditionele laptop meer. De plek op kantoor waar ik regelmatig zit heeft de surface dockingstation. Daarop toetsenbord, muis en 2x 24inch monitoren aangesloten. Ik zou de iPad nooit kunnen gebruiken voor al de laatste dingen die ik heb genoemd. Echter als mensen zich daar wel prettig bij voelen. who am I to interfere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Bomberman71 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 23:37:
[...]

Dat je er moe van wordt zal mij een zorg zijn.
Ik ben nog zo goed eigenaar van de SP4 hier en ik vertel hoe het zit ... simpel ! :O

Mensen die het niet eens zijn mogen met goede argumenten dat weerleggen.
Het probleem is dat de meesten dat niet kunnen want als je puur als tablet kijkt dan lijkt het me duidelijk, zoals ik meerdere malen vraag. Voor de duidelijkheid, dit is een discussie topic mbt de SP4 en als iemand dan vraagt hoe het zit dan mogen mensen hun mening geven.
Over het punt van hybride ben ik ook duidelijk, het is daarvoor de beste oplossing op dit moment.

Ik ga het niet sugarcoaten en fanboy gedrag vertonen. Het is wat het is en dat vertel ik gewoon.
Je stelt je aan. Iedereen hier is het met je eens dat puur "als tablet" de Surface Pro niet de beste keuze is. Mijn punt is dat als je ook maar een beetje geïnteresseerd bent in de Surface Pro, je hem waarschijnlijk niet puur als tablet zal gebruiken, maar dat lijk jij dan weer niet te willen snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasmeer
Xstreamdigital schreef op maandag 16 mei 2016 @ 15:58:
[...]

Ik hoop dat werken met lightroom dit wat mee gaat vallen qua warmte. Volgende week ook eentje aanschaffen :-)
Ik werk af en toe met Lightroom en iets vaker met Photoshop (allebei CC 2015). Qua warmte heb ik tot nu toe weinig problemen en ook de prestaties zijn voor mij prima. De accuduur is daarentegen wat minder (en juist wanneer je 'm aansluit aan de spanningsbron gaat de ventilator soms aan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpitfireNL
Ik denk ook vaak ruimer en openminder dan "tablet" dus zet ik mijn SP4 breder in puur omdat het kan met de SP4.
Ik maak er verslagen mee voor school. Het toetsenbord tikt heerlijk en met een BT muisje erbij kan ik alles voor mijn werk doen via de citrix portal. Excel, word, je kan er ellas mee voor je werk en dat zelfs in de auto als het even moet omdat de SP4 zo portable is.
Of thuis op de bank/salontafel even een schiet spelletje doen, rpg, mmo, alle spel genres spelen er makkelijk op even met muis of met controller. Is het spel even te zwaar voor de SP4 dan stream je het toch lekker vanaf je game-pc over netwerk naar je SP4 en kan je het wel lekker spelen.
Voor school maak ik met de pencil complete verslagen en berekeningen in .pdf of word die ik direct digitaal naar de docent stuur voor controle.
Of dan uiteindelijk kan ik hem ook nog als echte tablet gebruiken. Op de bank, gooi het keyboard er even vanaf en ik ga beetje surfen, videos kijken, facebooken, enz... als ik dan genoeg heb van werk en school.

Ik kan niet meer zonder Surface Pro.

- Mijn PC -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bomberman71 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 23:37:
Het probleem is dat de meesten dat niet kunnen want als je puur als tablet kijkt dan lijkt het me duidelijk, zoals ik meerdere malen vraag.
Dat hangt ervan af of je onder een pure tablet ook een tablet met pen bedoeld. Als je de pen meeneemt in je vergelijking ziet die er toch anders uit dan wanneer je geen pen nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit

beschuit

renevanes schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:44:
[...]

Weer vandaag gehad. Bij mij gaat ook de toetsenbordverlichting niet aan. Echt totaal dood. Terug in hotel voeding eraan, op aanknop gedrukt en meteen aan. 65% lading, dus hij is niet leeg, Maar eens contact opnemen met MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xstreamdigital
Pindasmeer schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 08:57:
[...]

Ik werk af en toe met Lightroom en iets vaker met Photoshop (allebei CC 2015). Qua warmte heb ik tot nu toe weinig problemen en ook de prestaties zijn voor mij prima. De accuduur is daarentegen wat minder (en juist wanneer je 'm aansluit aan de spanningsbron gaat de ventilator soms aan).
Dat batterij wat tegenvalt dan lijkt me logisch. Maar dat is niet zo erg. Zo een 3u zal hij wel halen met lightroom zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasmeer
Xstreamdigital schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 18:02:
[...]

Dat batterij wat tegenvalt dan lijkt me logisch. Maar dat is niet zo erg. Zo een 3u zal hij wel halen met lightroom zeker?
Ja, in die orde van grootte moet je inderdaad denken. Bij lichtere taken ligt de accuduur in de buurt van 6 uur.
Pagina: 1 ... 11 ... 17 Laatste

Let op:
Voor levertijden en prijzen zie: [Microsoft Surface Pro 4] Levertijden & Prijzen