Pindasmeer schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 21:42:
[...]
Ik ben het eens met je advies, maar het beeld dat je hier schetst is niet heel genuanceerd. De sleep-to-wake tijd is instant, vergelijkbaar met de iPad. Dit komt door de 'active idle' ondersteuning door de SoC (ook wel power state S0ix). Mogelijk heb je deze functie uitgeschakeld?
Ook begrijp ik niet wat je bedoelt met 'de invoer is niet altijd optimaal'. Kan ook aan mij liggen, maar mijn scherm is super gevoelig en accuraat (zowel met mijn vingers als met de pen).
Ik heb niks ingesteld vwb active idle en out of the box is het dus NIET te vergelijken met het aan zetten (uit slaap komen) met de Ipad.
Ten eerste verliest de Ipad lang niet zoveel spanning als je hem dagen aan de kant legt, en direct kunnen gebruiken gaat gewoon niet lukken met de SP4.
W10 leent zich hier simpelweg ook niet voor mbt de login afgezien van andere technische aspecten.
Kortom, in deze rol als Tablet is het een verloren zaak.
De invoer is gewoon in W10 niet puur op touch ingericht en eigenlijk kan je niet met een strak gezicht zeggen dat je hem volledig kan gebruiken onder alle omstandigheden zonder toetsenbord en dus puur met touch. Dat gaat gewoon niet ! Er zijn zat momenten dat het onscreen toetsenbord weg blijft en ook de Windows applicaties lenen zich niet altijd voor Touch en houden er dus ook geen rekening mee.
IOS is volledig touch opgebouwd vanaf de grond en zo ook alle software (apps) en werkt dus feilloos.
Op de SP4 is 99% van de software niet direct voor touch gemaakt en het aanbod apps dat er wel goed mee om kan gaan is marginaal te noemen.
Het komt erop neer dat vrijwel NIEMAND de SP4 koopt zonder toetsenbord en hem dus ook niet constant gebruikt zonder toetsenbord.
Sure, je kan best wel browsen en mail checken enzo maar als je een hele dag alles ermee doet dan zal je merken dat je workflow niet optimaal zal zijn omdat het soms omslachtig, lastig en hier en daar bijna onmogelijk is om bepaalde dingen goed te doen zonder het keyboard en de muis.
Natuurlijk bied de pen hier en daar de helpende hand maar het blijft soms klooien en niet altijd sneller of even snel als dat we gewend waren qua workflow.
Nogmaals, als je puur een tablet wenst dan is de Ipad echt de betere keuze.
Vooral de accuduur en de wake up time en het inloggen met Touch-ID maken een duidelijke verschil om maar te zwijgen over de oceaan aan specifieke touch apps en ondersteuning van externe hardware vandaag de dag die altijd apps voor IOS en Android aanbieden. Met Windows is het vaak een issue.
Kijk eens naar Sonos, een weerstation, Drones, en ga zo maar door. Kansloos in de Windows store of je moet het soms doen met net niet software geschreven door welwillende fans.