Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:51
Met nieuwe videokaart drivers is het geflikker nu weg. Hebben jullie ook last van backlight bleeding?
Vooral onderin het scherm.

[ Voor 3% gewijzigd door rimave op 09-03-2016 07:22 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNightbringer
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-08 20:09
Inmiddels ben ik een paar weekjes verder, maar hij blaast (fans) nog steeds wel regelmatig zeker als ie aan de oplader zit. Nu heb ik eigenlijk helemaal niks op de Surface staan behalve office en Skype (die ik inmiddels weer verwijderd heb) maar het lijkt me niet dat het zo hoort te werken. Gebruik ook geen chrome meer maar Edge en nog steeds gedonder. Zou het een productie fout kunnen zijn? Of hoort het gewoon zo te werken?

Wat is metro? | Webdesign met een grid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:27
TheNightbringer schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 10:52:
Inmiddels ben ik een paar weekjes verder, maar hij blaast (fans) nog steeds wel regelmatig zeker als ie aan de oplader zit. Nu heb ik eigenlijk helemaal niks op de Surface staan behalve office en Skype (die ik inmiddels weer verwijderd heb) maar het lijkt me niet dat het zo hoort te werken. Gebruik ook geen chrome meer maar Edge en nog steeds gedonder. Zou het een productie fout kunnen zijn? Of hoort het gewoon zo te werken?
Ik ga dit proberen:

Strategy #1: Disable Turbo Boost while on battery

I've written a very simple registry tweak that will bring back the maximum CPU frequency control in power settings. By setting the maximum CPU frequency, while on battery, to 99% Turbo Boost will not be engaged. The difference in performance (and benchmarks) is essentially unnoticeable. However, you will get approximately (in my experience) one more hour out of your Surface Pro 4 (Core m3/i5/i7) and you should no longer hear any fan sounds while on battery.

Lees ook even de reacties onder het bericht op: http://www.neowin.net/new...urface-pro-4-battery-life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNightbringer
  • Laatst online: 15-08 20:09
kesj schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 11:18:
[...]

Ik ga dit proberen:

Strategy #1: Disable Turbo Boost while on battery

I've written a very simple registry tweak that will bring back the maximum CPU frequency control in power settings. By setting the maximum CPU frequency, while on battery, to 99% Turbo Boost will not be engaged. The difference in performance (and benchmarks) is essentially unnoticeable. However, you will get approximately (in my experience) one more hour out of your Surface Pro 4 (Core m3/i5/i7) and you should no longer hear any fan sounds while on battery.

Lees ook even de reacties onder het bericht op: http://www.neowin.net/new...urface-pro-4-battery-life
Ga het ff proberen, al ga ik wel even contact opnemen met de klantenservice, want ik begin dit toch wel erg irritant te vinden.

Wat is metro? | Webdesign met een grid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 19:30
Met de taken die je omschrijft hoor je geen Fan te horen. Tevens als je CPU verbruik laag blijft, denk ik eerder aan een niet goed genoeg bevestigde heatpipe waardoor hij de warmte niet goed kan wegwerken.

Mijn advies daarom: Omwisselen

Regedit om batterij te besparen had ik gedaan, Regedit omdat anders je device niet juist werkt niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dread schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:18:
Sleep werkt weer niet meer. Als ik hem dichtklap, blijft hij gewoon aanstaan en op een uurtje tijd is mijn accu leeg.
Even een vraagje tussendoor: probeer je nou steeds hetzelfde te doen, en werkt dat steeds niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 22:37:
[...]

Even een vraagje tussendoor: probeer je nou steeds hetzelfde te doen, en werkt dat steeds niet?
Instellen dat ie in hybernate gaat (sluimerstand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kesj schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 23:20:
Instellen dat ie in hybernate gaat (sluimerstand).
Ik bedoel mee, als wat geprobeerd wordt steeds niet werkt, is het misschien handig iets anders te proberen. Iets simpels als op de knop drukken als je het apparaat weglegt zou al het verschil kunnen maken.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 23:35:
[...]

Ik bedoel mee, als wat geprobeerd wordt steeds niet werkt, is het misschien handig iets anders te proberen. Iets simpels als op de knop drukken als je het apparaat weglegt zou al het verschil kunnen maken.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat ;)
Dat bedoel ik ook ;-)
De persoon waar je het tegen had heeft een probleem met de slaapstand, dus kan ie beter de hybernate (sluimerstand) proberen.
Werkt met knop indrukken, maar ook met klep dichtdoen (toetsenbord sluiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 12:44

dread

Sluwe vlaming

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 22:37:
[...]

Sleep werkte niet in het begin toen ik hem kocht. Na zoeken op internet kwam ik een link tegen waar het probleem beschreven stond en dat je beter hibernate kon gebruiken.
Hoewel ik dat triest vond voor een apparaat van 1700€ heb ik toch maar besloten om van hibernation gebruik te blijven maken omdat er toen met de SP4 enigzins te werken viel (Zoals je waren er toen ook al problemen met SP4 niet uit sleep stand krijgen)

Toen kwam Microsoft met een patch uit die de sleep problemen moest oplossen (geen zwart scherm meer als je de SP4 uit slaapstand wou krijgen)
Toen alles van hibernate terug op sleep gezet.
Toen kreeg ik weer problemen dat hij gewoon superwarm werd en de accu volledig leegliep.

Nu heb ik hem zo staan dat als ik de cover dichtdoe hij op hibernate gaat en de aan uit knop op sleep.

Ik ben gek op mijn SP4 maar ik wordt doodmoe van alle (en veel ) k*tprobleempjes.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 16:53
dread schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 11:09:
[...]

Ik ben gek op mijn SP4 maar ik wordt doodmoe van alle (en veel ) k*tprobleempjes.
+1.....

Prachtige machine, maar..... Het is net een Mc Laren met vier lege banden. En een gat in de benzinetank :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Wat is dat geflits van dat scherm irritant!
Is daar geen oplossing voor?
Het is met name als ik in een donkere ruimte zit.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

TheNightbringer schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 10:52:
Ik hoor de fan eigenlijk nooit Ook niet bij het streamen van video.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Na 2 weken eindelijk een bericht van de MM dat ik mijn product weer kan afhalen.

Kom ik daar zegt de MM dame dat ik een nieuwe surface krijg. Vervolgens komt ze met een doosje en daarin een bubbeltjes envelop met de surface.
Ik vraag vervolgens expliciet of het om een nieuwe gaat en niet eentje die refurbished is.
Zegt ze, nee echt een hele nieuwe.
Ik denk mooi, toch even kijken. Zie ik vervolgens hele lichte gebruikers sporen en een kleine panelgab bij het scherm. Onder het licht kon je naar binnen kijken.
Natuurlijk mijn beklag over gedaan dat dit niet acceptabel is aangezien ik een zo goed als nieuwe zonder krasje of stootje had ingeleverd.
Eerst nog een discussie over het refurbish en nieuw verhaal. Ik heb namelijk nog nooit gehoord over een nieuw swap die niet met doos en dit zelfde serie nummer komt, maar los in een bubbeltjes envelop.

Nu moet ik weer wachten op dat de MM contact op gaat nemen met de "reparateur".
Ja meneer u kunt de surface gewoon mee nemen.
Ik: dat ga ik dus niet doen. Wat moet ik ermee?

Is dit normale gang van zaken bij een mediamarkt? Lekker makkelijk af doen, marges maken en daardoor de kleine duurdere fijne elektronica zaken uit de markt prijzen?

Verder heb ik niet zo moeilijk gedaan. Even wachten met welke conclusie de mediamarkt komt.

[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 10-03-2016 21:33 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Laatst online: 13-09 17:20
Juist goed dat je het niet hebt geaccepteerd. Dat exemplaar was hoogst waarschijnlijk al eens door iemand gekocht, gebruikt, en binnen de 7 dagen bedenk tijd geretourneerd aan MM of showmodel geweest of is door een medewerker daar al een tijdje geleend geweest.
Hij hoort gewoon netjes in originele doos met seal te zitten als het echt een nieuwe is.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

JUST_me schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 18:01:
[...]

+1.....

Prachtige machine, maar..... Het is net een Mc Laren met vier lege banden. En een gat in de benzinetank :X
Ik moet eerlijk zeggen dat ik (nog geen) problemen heb met mijn exemplaar. Wat niet wegneemt dat het erg vervelend is als je er last van hebt. Ik ben uiterst tevreden..

Wel heb ik handmatig mijn intel graphic driver geupdate, wat tweaks gedaan in energybeheer en mijn schermhelderheid op een vaste stand staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Tarabass schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:30:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik (nog geen) problemen heb met mijn exemplaar. Wat niet wegneemt dat het erg vervelend is als je er last van hebt. Ik ben uiterst tevreden..

Wel heb ik handmatig mijn intel graphic driver geupdate, wat tweaks gedaan in energybeheer en mijn schermhelderheid op een vaste stand staan.
Ik kom er ook steeds verder mee gelukkig.
Welke Intel driver heb je, de beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

rimave schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:32:
[...]

Ik kom er ook steeds verder mee gelukkig.
Welke Intel driver heb je, de beta?
Toen ik mijn surface kocht deed de rear cam het niet out-of-the-box. Ik heb toen mijn videokaart handmatig verwijderd en na een herstart het systeem hem weer laten installeren. Daarna deed alles het wel goed. Dus nee, geen bèta..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

KappeNou schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 21:28:
Na 2 weken eindelijk een bericht van de MM dat ik mijn product weer kan afhalen.

Kom ik daar zegt de MM dame dat ik een nieuwe surface krijg. Vervolgens komt ze met een doosje en daarin een bubbeltjes envelop met de surface.
Ik vraag vervolgens expliciet of het om een nieuwe gaat en niet eentje die refurbished is.
Zegt ze, nee echt een hele nieuwe.
Ik denk mooi, toch even kijken. Zie ik vervolgens hele lichte gebruikers sporen en een kleine panelgab bij het scherm. Onder het licht kon je naar binnen kijken.
Natuurlijk mijn beklag over gedaan dat dit niet acceptabel is aangezien ik een zo goed als nieuwe zonder krasje of stootje had ingeleverd.
Eerst nog een discussie over het refurbish en nieuw verhaal. Ik heb namelijk nog nooit gehoord over een nieuw swap die niet met doos en dit zelfde serie nummer komt, maar los in een bubbeltjes envelop.

Nu moet ik weer wachten op dat de MM contact op gaat nemen met de "reparateur".
Ja meneer u kunt de surface gewoon mee nemen.
Ik: dat ga ik dus niet doen. Wat moet ik ermee?

Is dit normale gang van zaken bij een mediamarkt? Lekker makkelijk af doen, marges maken en daardoor de kleine duurdere fijne elektronica zaken uit de markt prijzen?

Verder heb ik niet zo moeilijk gedaan. Even wachten met welke conclusie de mediamarkt komt.
Dat was Paradigit beter geregeld. Daar kon mijn tweede unit direct retour ivm een luie pixel en de voor en achterkant die los van elkaar zaten. Werd totaal niet moeilijk over gedaan.

Ik snap sowieso niet waarom ze niet een nieuwe uit de winkel kunnen meegeven als hij toch omgewisseld wordt.

Ik vind het wel treurig dat MS deze gebrekkige units weer in omloop brengt. Zeker bij premium devices vind ik dit not done.

Is het moedwillig of een gebrek aan kwaliteitscontrole?
De vervangende units kreeg ik overigens zonder doos, enkel in een seal.

[ Voor 6% gewijzigd door revolution-nl op 11-03-2016 18:09 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Je bedoelt MM ipv MS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
revolution-nl schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 18:06:
[...]

Dat was Paradigit beter geregeld. Daar kon mijn tweede unit direct retour ivm een luie pixel en de voor en achterkant die los van elkaar zaten. Werd totaal niet moeilijk over gedaan.

Ik snap sowieso niet waarom ze niet een nieuwe uit de winkel kunnen meegeven als hij toch omgewisseld wordt.

Ik vind het wel treurig dat MS deze gebrekkige units weer in omloop brengt. Zeker bij premium devices vind ik dit not done.

Vandaag/gisteren in de middag gebeld.
Ze hadden nog niks terug gehoord over mijn klacht ivm het ruilen van een naar mijn inziens gebruikte unit.
Ik zeg tegen ze, ik wil ook wel even met MS bellen. Ik heb daar nog een paar contacten.
mediamarkt werknemen antwoord meteen; nee nee hoeft niet meneer, ik neem het met mijn leidinggevende op. U wordtterug gebeld.
Om 5 uur nog niks gehoord. Dus na weer bellen het verhaal dat ik een nieuwe kon ophalen.
Nu dus een compleet nieuwe. Batch 1601. Stuk minder backlight bleeding. Alleen links boven een heel klein beetje. Nu maar weer alles installeren en updaten pff..

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Jammer dat je eerst moet dreigen Microsoft te bellen voordat je een nieuwe krijgt. Als koper bij de MM moet je je wel realiseren dat het hun beleid is weer een tweedehandse te geven. Eigenlijk hetzelfde met de rest van de problemen, met uitzondering van backbleeding, die vaak komen door brakke drivers van derden. En meestal is het Intel die zorgt voor problemen met slaapstand/sluimerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

revolution-nl schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 18:06:

Gezien hoe ze verpakt zijn stuurt Mediamarkt ze via de normale garantieprocedure terug. Dan krijg je namelijk zo'n witte envelop met Surface-tekst op de buitenkant. Naar mijn ervaring zijn ze dan wel gewoon netjes, maar krijg je niet noodzakelijk hetzelfde apparaat terug.

Al is dit verder wel een onderwerp waar de Europese Unie wat mij betreft wat aan mag doen. Te vaak krijg je een ander apparaat terug onder garantie. Los van dat je maar moet hopen dat je data netjes gewist is (dat is vooraf niet altijd een optie en blijkt in sommige (niet-Surface-gerelateerde) gevallen mis te gaan) heb je ook geen idee hoe het leven van dat apparaat tot nu toe is geweest. Zeker voor zaken als harde schijven is zoiets behoorlijk relevant. Ik snap dat het een stuk makkelijker wordt qua voorraad en doorstroom, maar met name datadragers zijn net andere koek dan iets als een stofzuiger - al wil je daar ook geen apparaat dat al ettelijke honderden uren heeft gedraaid als je er eentje inlevert die net 10 uur aan is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 09:03:
[...]

Gezien hoe ze verpakt zijn stuurt Mediamarkt ze via de normale garantieprocedure terug. Dan krijg je namelijk zo'n witte envelop met Surface-tekst op de buitenkant. Naar mijn ervaring zijn ze dan wel gewoon netjes, maar krijg je niet noodzakelijk hetzelfde apparaat terug.

Al is dit verder wel een onderwerp waar de Europese Unie wat mij betreft wat aan mag doen. Te vaak krijg je een ander apparaat terug onder garantie. Los van dat je maar moet hopen dat je data netjes gewist is (dat is vooraf niet altijd een optie en blijkt in sommige (niet-Surface-gerelateerde) gevallen mis te gaan) heb je ook geen idee hoe het leven van dat apparaat tot nu toe is geweest. Zeker voor zaken als harde schijven is zoiets behoorlijk relevant. Ik snap dat het een stuk makkelijker wordt qua voorraad en doorstroom, maar met name datadragers zijn net andere koek dan iets als een stofzuiger - al wil je daar ook geen apparaat dat al ettelijke honderden uren heeft gedraaid als je er eentje inlevert die net 10 uur aan is geweest.
Niet te vergeten, met een draagbaar apparaat als deze, hoe is de vorige eigenaar met de accu om gegaan? Omdat deze niet te verwisselen is in de SP4, is dat ook wel relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
Vraagje, niet SP4 gerelateerd: wanneer ik een programma in een andere resolutie draai als de native resolutie van de SP4 en ik keer weer terug naar de desktop, zijn al mijn desktop iconen een zooitje. Het is niet een wereldschokkend probleem, maar ik vind het wel irritant,

Ik heb wat rond gezocht, maar het enige wat ik zo snel kon vinden is een probleem met anti virus, dat na het vinden van een virus alles door elkaar gooit. Dat is hier niet aan de hand, want het ligt aan de scaling van het programma.

Anyone any thoughts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Goed, nieuwe fix die voor 90% van de gebruikers zou moeten werken (aldus reddit):
https://www.reddit.com/r/...post_to_convey_a_fix_for/

Benodigd:
http://www.microsoft.com/en-us/software-download/techbench
Windows 10, English, 64bit
Na downloaden, rechtermuisknop en mounten. (Aanname; D: schijf)
  1. Open CMD (als administrator)
  2. sfc /scannow
  3. DISM /online /cleanup-image /restorehealth
  4. Verwijder cbs.log (C:\Windows\Logs\CBS)
  5. DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /source:WIM:D:\Sources\Install.wim:1 /LimitAccess
  6. Geeft fout: 0x800f081f
  7. sfc /scannow
  8. DISM /online /cleanup-image /restorehealth
  9. Verwijder cbs.log en andere *.log files (C:\Windows\Logs\CBS)
  10. DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /source:WIM:D:\Sources\Install.wim:1 /LimitAccess
  11. sfc /scannow (laat foutieve files zien, maar kan ze maken)
  12. sfc /scannow (geeft geen errors meer)
  13. Verwijder cbs.log
Daarna reboot, weer sfc /scannow en de bestanden worden gefixt. Daarna weer reboot en: sfc /scannow en het systeem zou vrij moeten zijn van:
- Heet toestel
- Driver problemen (flickering, niet die in donkerder/donkerst/aanbevolen, maar de scherm stuitering)
- Niet meer ontwaken

P.s. bron: http://answers.microsoft....-8178-87b3cb74dca2?page=1

Van een Microsoft medewerker.

[ Voor 49% gewijzigd door XiniX88 op 13-03-2016 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
Bedankt voor de link.... Gelukkig staat er ook:

*MS is aware of the issue and is pushing an official fix, next week in a new firmware package. this coming from a friend that works for MS and said they went over in detail what the issue was. and the issue keyword was OPENCL.DLL*

Ik wacht nog even een week of twee.... Na 4 maanden kan dat er nog wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JUST_me schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 14:12:
Vraagje, niet SP4 gerelateerd: wanneer ik een programma in een andere resolutie draai als de native resolutie van de SP4 en ik keer weer terug naar de desktop, zijn al mijn desktop iconen een zooitje. Het is niet een wereldschokkend probleem, maar ik vind het wel irritant,

[...]

Anyone any thoughts?
Dat klinkt gewoon als wat Windows doet als je tussen resoluties wisselt. Als je dat doet vertaalt Windows de positie van je iconen naar de nieuwe desktop. Zet je het terug wordt het nogmaals vertaald, wat dus meer verstoring betekent, in plaats van terugkeren naar de oude situatie. Het is precies het gedrag dat je zou verwachten.

Er zijn programma's waarmee je je desktopconfiguratie kunt opslaan en simpel kunt terugzetten. Dat klinkt als een oplossing voor jouw wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ja MM is niet voor niets groot.
Het geval was inderdaad dat ik maar weinig uren de surface aan gehad heb voor alleen wat huis tuin en keuken gebruik. Daarbij zo veel mogelijk in de lader gehad (wat gooed is voor litiumion) Hij was echt zo goed als nieuw.
Dan verwacht ik niet na een aantal weken een merkbaar gebruikt product terug te krijgen. Het laten vallen; ik heb aantal weken terug DUIZEND euro betaald en daarbij microsoft bellen was wel doorslag gevend ;)

Ander Vraagje. Programma's zoals VLC zijn de buttons super klein. Ik kan me niet herinneren dat dit hiervoor het geval was. Als ik op mijn 30e al een leesbril nodig heb dan kan dit niet kloppen ;)

[ Voor 18% gewijzigd door KappeNou op 13-03-2016 19:42 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Mijn PC doet nu nog mooiere dingen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YaKXRnO.png

Verder keek ik een keer in het "Logboek" van windows... Staan een kleine 150 fouten in (alleen vandaag)...

[ Voor 39% gewijzigd door XiniX88 op 13-03-2016 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:27

RayNbow

Kirika <3

KappeNou schreef op zondag 13 maart 2016 @ 19:36:
Ander Vraagje. Programma's zoals VLC zijn de buttons super klein. Ik kan me niet herinneren dat dit hiervoor het geval was. Als ik op mijn 30e al een leesbril nodig heb dan kan dit niet kloppen ;)
Ik gebruik zelf geen VLC, maar als dit het geval is, betekent dat VLC ten onrechte aan Windows rapporteert dat het DPI-aware is.

Ik had een vergelijkbaar probleem laatst met Eclipse. De oplossing is een apart vlc.exe.manifest bestand aan te maken en in de Registry aan te geven dat een extern manifest de voorkeur moet krijgen.

Zie: https://trac.videolan.org/vlc/ticket/8957

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
RayNbow schreef op zondag 13 maart 2016 @ 20:18:
[...]

Ik gebruik zelf geen VLC, maar als dit het geval is, betekent dat VLC ten onrechte aan Windows rapporteert dat het DPI-aware is.

Ik had een vergelijkbaar probleem laatst met Eclipse. De oplossing is een apart vlc.exe.manifest bestand aan te maken en in de Registry aan te geven dat een extern manifest de voorkeur moet krijgen.

Zie: https://trac.videolan.org/vlc/ticket/8957
Zoals ik aan gaf is het algemeen met alles. Dus ook met windows mediaplayer. De buttons zijn heel klein. Ik moet bijna een bril opzetten voor het grote ronde play button in het midden.
Dit klopt toch niet?

Daarbij werk mediaplayer amper. Gooit hij telkens dicht.
Vlc boven en onder een groene lijn. Moet ik hardware versnelling voor uit gooien....

Is het trouwens normaal ssd op 100% continu met filmpje kijken?

[ Voor 13% gewijzigd door KappeNou op 13-03-2016 21:47 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 19:05
Inderdaad een mooi ding maar jammer van alle kleine probleempjes. Dacht dat het opgelost was, maar gisteren tijdens een vergadering ging mijn Surface in sleep en werd niet meer wakker. Stond ik even flink voor lul toen ik wat moest opzoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
macmellow schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 07:32:
Inderdaad een mooi ding maar jammer van alle kleine probleempjes. Dacht dat het opgelost was, maar gisteren tijdens een vergadering ging mijn Surface in sleep en werd niet meer wakker. Stond ik even flink voor lul toen ik wat moest opzoeken..
welke Surface Pro 4 versie heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 19:05
Diamond AT schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 12:11:
[...]

welke Surface Pro 4 versie heb je?
Staat in m'n handtekening, i5/256GB. Ga 'm verkopen en weer terug naar de MacBook denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
macmellow schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 12:38:
[...]

Staat in m'n handtekening, i5/256GB. Ga 'm verkopen en weer terug naar de MacBook denk ik.
Was me niet opgevallen |:( Ik heb zelf de i5 4gb 128gb versie en zat te denken om m om te ruilen voor dezelfde versie als die jij hebt.

Die van mij is al voor de 2de keer terug naar Paradigit.

[ Voor 9% gewijzigd door Tasminos op 15-03-2016 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
XiniX88 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 19:58:
Mijn PC doet nu nog mooiere dingen:
[afbeelding]

Verder keek ik een keer in het "Logboek" van windows... Staan een kleine 150 fouten in (alleen vandaag)...
Komt dit doordat je de stappen in je eerdere post hebt uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hoe geweldig ik dit apparaat vind, ik ben er intussen een beetje klaar mee de stylus er regelmatig mee kapt, en dan bedoel ik de 'muisfunctie', want de top-knop (naar OneNote) blijft wel altijd werken.

BT verbinding is er ook nog gewoon, deze verbreken en opnieuw verbinden mag dan ook niet baten. Batterij uit pen halen ook niet. Meestal wordt dit opgelost met een reboot, soms ook weer niet. Compleet willekeurig en zeer frustrerend.

Iemand hier ervaringen mee en hier een oplossing voor?

Edit:
Dit soort issues nooit gehad op mijn Surface Pro 2, lang leve de BT pen |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Fiddle op 16-03-2016 12:47 ]

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Fiddle schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:46:
Hoe geweldig ik dit apparaat vind, ik ben er intussen een beetje klaar mee de stylus er regelmatig mee kapt, en dan bedoel ik de 'muisfunctie', want de top-knop (naar OneNote) blijft wel altijd werken.

BT verbinding is er ook nog gewoon, deze verbreken en opnieuw verbinden mag dan ook niet baten. Batterij uit pen halen ook niet. Meestal wordt dit opgelost met een reboot, soms ook weer niet. Compleet willekeurig en zeer frustrerend.
BlueTooth is alleen voor de knopfunctionaliteit, niet de stylus.
Iemand hier ervaringen mee en hier een oplossing voor?
Wanneer dit probleem optreedt, werkt touch dan nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
RayNbow schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:11:
[...]

BlueTooth is alleen voor de knopfunctionaliteit, niet de stylus.
I know :)
RayNbow schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:11:
Wanneer dit probleem optreedt, werkt touch dan nog wel?
Ja, met de vingers werkt alles nog, de trackpad werkt ook.

[ Voor 13% gewijzigd door Fiddle op 16-03-2016 13:19 ]

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Fiddle schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:17:
[...]

Ja, met de vingers werkt alles nog, de trackpad werkt ook.
Hmm, daar heb ik dan geen ervaring mee. Ik heb wel eens gehad dat touch+pen het niet meer deed en dat ik dan moest rebooten om het te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:00
Iemand al ervaringen met de 4404 display driver?

https://downloadcenter.in...ndows-7-8-1-10-15-40-?v=t

Ik heb hem net geïnstalleerd.

Met de 4380 had ik af en toe nog een driver crash. (ongeveer 1x per week)

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:50

The_Worst

Unox

Met de vorige een problemen en deze nu een kleine 24 uur geïnstalleerd en even stabiel.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaowoo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:21
ik moet ook zeggen dat ik ook niet tevreden ben met de surface pro 4 (gebruik 'm al 5 mnd). Last van niet uit slaap stand komen (workaround hibernation), video driver die ermee kapt (net 6 keer achter mekaar), wifi die soms gewoon ermee stopt (' no internet', terwijl wifi gewoon werkt). Apparaat is nog steeds mooi alleen voor een bedrag van 1500 Euro verwacht ik veel meer.

IT Freelancer since 2005, and still loving it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 08:44
shaowoo schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 11:25:
ik moet ook zeggen dat ik ook niet tevreden ben met de surface pro 4 (gebruik 'm al 5 mnd). Last van niet uit slaap stand komen (workaround hibernation), video driver die ermee kapt (net 6 keer achter mekaar), wifi die soms gewoon ermee stopt (' no internet', terwijl wifi gewoon werkt). Apparaat is nog steeds mooi alleen voor een bedrag van 1500 Euro verwacht ik veel meer.
Die wifi problemen heb ik alleen als hij uit hybernate stand komt. Dat komt wellicht doordat ik connected standby uit heb staan. De internet adapter wordt dus niet herstart en hij denkt dat hij nog steeds verbonden is met het netwerk voordat ik hem had uit gedaan. Dus wifi uit en aanzetten lost het op. Al met al niet echt handig allemaal, maar ik kan er mee werken. En wat hij doet, is extreem goed :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WiFi problemen met 2.4 Ghz netwerken heb ik hier alleen als er een USB 3 apparaat is aangesloten, stick of externe harddisk (op de surface usb poort zelf of aan het docking station).

Verbind je met een 5 Ghz netwerk dan werkt het allemaal wel.
Heb nu maar een kort USB 2 verleng kabeltje besteld, zolang ik via dat kabeltje een USB3 apparaat vastmaak werkt de SP4 met USB2 snelheid en is de WiFi verbinding in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xstreamdigital
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-07 09:39
Wat zijn de ervaringen met de Surface Pro 4 I7 versie? Ik wil eentje aanschaffen in de komende maanden.
Vooral voor de de Fotografie. Maar vraag me wel af of de Raw bestanden van minstens 35 MB geen probleem gaan worden. Op een I5 laptop is het al soms een hel. Maar oke die I5 processor is al wel wat lager geklokt. En gebruik deze als reserve. Hoop daarmee dat de Surface Pro 4 I7 daar iets beter in kan doen.

Al vraag ik me af of al die problemen geen prestatie problemen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xstreamdigital schreef op zondag 20 maart 2016 @ 09:29:
Wat zijn de ervaringen met de Surface Pro 4 I7 versie? Ik wil eentje aanschaffen in de komende maanden.
Vooral voor de de Fotografie. Maar vraag me wel af of de Raw bestanden van minstens 35 MB geen probleem gaan worden. Op een I5 laptop is het al soms een hel. Maar oke die I5 processor is al wel wat lager geklokt. En gebruik deze als reserve. Hoop daarmee dat de Surface Pro 4 I7 daar iets beter in kan doen.

Al vraag ik me af of al die problemen geen prestatie problemen geven?
Dat hangt volledig af van wat je allemaal met die bestanden gaat doen. Openen gaat geen probleem worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xstreamdigital
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-07 09:39
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2016 @ 09:59:
[...]

Dat hangt volledig af van wat je allemaal met die bestanden gaat doen. Openen gaat geen probleem worden :)
Bewerken met lightroom. Bewerking hangt af per foto. Kan soms veel zijn. Alvast enkel via lightroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xstreamdigital schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:35:
Bewerken met lightroom. Bewerking hangt af per foto. Kan soms veel zijn. Alvast enkel via lightroom.
Dan is het zaak goed te kijken naar diverse reviews van Lightroom en die langs de beoogde hardware te leggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:30
Ik heb net een tweedehands Surface pro 4 aangeschaft. Maar wat ik ook probeer, het lukt mij niet om daarvan de garantie te checken via Microsoft. heb zelfs geprobeerd het apparaat te registreren. Dan staat er product is geregistreerd maar kan het vervolgens niet terug vinden op mijn ID. Ook via de normale garantie check lukt het mij niet. Wat doe ik fout?...
EDIT: na veel moeite gelukt. Wat een onoverzichtelijke website zeg..
Oké het is me gelukt. Klopt het dat er standaard maar 1j hardware coverage op de sp4 zit?

[ Voor 18% gewijzigd door WouterL op 20-03-2016 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaowoo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:21
Wouter lucassen schreef op zondag 20 maart 2016 @ 18:42:
Ik heb net een tweedehands Surface pro 4 aangeschaft. Maar wat ik ook probeer, het lukt mij niet om daarvan de garantie te checken via Microsoft. heb zelfs geprobeerd het apparaat te registreren. Dan staat er product is geregistreerd maar kan het vervolgens niet terug vinden op mijn ID. Ook via de normale garantie check lukt het mij niet. Wat doe ik fout?...
EDIT: na veel moeite gelukt. Wat een onoverzichtelijke website zeg..
Oké het is me gelukt. Klopt het dat er standaard maar 1j hardware coverage op de sp4 zit?
kan het zijn dat je technical support bedoelt, bij mij staan andere data:
/copy
Technical support expires 05/11/2016

Hardware warranty expires 02/10/2018
/paste
gekocht november 2015 (via Paradigit)

IT Freelancer since 2005, and still loving it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
shaowoo schreef op maandag 21 maart 2016 @ 08:43:
[...]

kan het zijn dat je technical support bedoelt, bij mij staan andere data:
/copy
Technical support expires 05/11/2016

Hardware warranty expires 02/10/2018
/paste
gekocht november 2015 (via Paradigit)
Nee ik keek echt goed :p net gebeld met Microsoft en de man aan de lijn gaf ook aan dat dit vreemd is en niet klopt. Hij zou het doorgeven. #wordvervolgd

Ze gaan dit voor mij wijzigen naar 2018. Toch netjes :)
Heeft iedereen trouwens zulke armzalige write speeds op het 128GB nvme SSD Model :P? Ik heb echt heel lang niet zulke slechte write speeds op een SSD gezien (156 MB/s). Niet dat ik hier last van heb..

[ Voor 21% gewijzigd door WouterL op 21-03-2016 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
Wouter lucassen schreef op maandag 21 maart 2016 @ 10:51:
[...]

Nee ik keek echt goed :p net gebeld met Microsoft en de man aan de lijn gaf ook aan dat dit vreemd is en niet klopt. Hij zou het doorgeven. #wordvervolgd

Ze gaan dit voor mij wijzigen naar 2018. Toch netjes :)
Heeft iedereen trouwens zulke armzalige write speeds op het 128GB nvme SSD Model :P? Ik heb echt heel lang niet zulke slechte write speeds op een SSD gezien (156 MB/s). Niet dat ik hier last van heb..
Klopt, de standaard NVME driver is niet al te best.... maar, de opposing:

http://www.samsung.com/gl...ml/support/downloads.html

Ff installeren en je 'probleem' is opgelost.... astu. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
JUST_me schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:50:
[...]

En dan de NVMe driver van de samsung 950 pro intalleren? want ik krijg nog steeds bedroefende write resultaten. Ik meende te lezen dat dit inherent was aan de SSD (128GB) die ze gebruikten in de SP4. Haal iig ook met de nvme Samsung 950 pro driver slechts 156 mb/write. Wel redelijke reads trouwens.

[ Voor 8% gewijzigd door WouterL op 23-03-2016 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:37
JUST_me schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:50:
[...]

Deze fix lost het alleen op icm AS SSD, met Crystal disk kloppen de write speeds wel. Met samsung nvme driver schijn je battery drain te hebben..
Ik heb ook de 128GB variant, die blijft helaas inderdaad steken op 160 MB/s. Nou moet ik zeggen dat het eigenlijk niet heel spannend is, de write speeds, daarvoor gebruik ik 'm niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
Ik heb even een bench gedraaid, 256GB uitvoering. De resultaten:

-----------------------------------------------------------------------
CrystalDiskMark 5.1.2 x64 (C) 2007-2016 hiyohiyo
Crystal Dew World : http://crystalmark.info/
* MB/s = 1,000,000 bytes/s [SATA/600 = 600,000,000 bytes/s]
* KB = 1000 bytes, KiB = 1024 bytes

Sequential Read (Q= 32,T= 1) : 1504.762 MB/s
Sequential Write (Q= 32,T= 1) : 313.187 MB/s
Random Read 4KiB (Q= 32,T= 1) : 299.382 MB/s [ 73091.3 IOPS]
Random Write 4KiB (Q= 32,T= 1) : 294.491 MB/s [ 71897.2 IOPS
Sequential Read (T= 1) : 921.832 MB/s
Sequential Write (T= 1) : 311.812 MB/s
Random Read 4KiB (Q= 1,T= 1) : 28.768 MB/s [ 7023.4 IOPS]
Random Write 4KiB (Q= 1,T= 1) : 90.576 MB/s [ 22113.3 IOPS]

Hier:

http://www.samsung.com/se...=AFL-hq-mul-0813-11000946

Kun je overigens lezen dat de write speed van de Samsung 128GB SSD bedroevend laag is. De waarde die je haalt klopt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
Nog een bench, maar met de Samsung driver ge-deinstalleerd:

CrystalDiskMark 5.1.2 x64 (C) 2007-2016 hiyohiyo
Crystal Dew World : http://crystalmark.info/
* MB/s = 1,000,000 bytes/s [SATA/600 = 600,000,000 bytes/s]
* KB = 1000 bytes, KiB = 1024 bytes

Sequential Read (Q= 32,T= 1) : 1491.305 MB/s
Sequential Write (Q= 32,T= 1) : 312.561 MB/s
Random Read 4KiB (Q= 32,T= 1) : 385.519 MB/s [ 94120.8 IOPS]
Random Write 4KiB (Q= 32,T= 1) : 307.130 MB/s [ 74982.9 IOPS]
Sequential Read (T= 1) : 869.751 MB/s
Sequential Write (T= 1) : 312.474 MB/s
Random Read 4KiB (Q= 1,T= 1) : 37.571 MB/s [ 9172.6 IOPS]
Random Write 4KiB (Q= 1,T= 1) : 111.782 MB/s [ 27290.5 IOPS]

Test : 1024 MiB [C: 27.8% (65.6/236.2 GiB)] (x5) [Interval=5 sec]
Date : 2016/03/24 18:20:15

Betere waarden met de standaard driver dan de Samsung NVME driver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die benches zijn ook leuk, maar tijden van relevante real world-activiteiten zijn eigenlijk veel belangrijker :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2016 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 18:29:
Die benches zijn ook leuk, maar tijden van relevante real world-activiteiten zijn eigenlijk veel belangrijker :)
True that.... benches zijn leuk en handig....om op te zitten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-08 21:25
Aan de tracking te zien krijg ik binnenkort een Surface Pro 4 binnen van eBay (als GSP meewerkt). Wat zijn de dingen die ik gelijk moet testen? Ik zag sowieso backlight bleed tests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
herkent iemand dit probleem? ik heb wat zeer rare bugs in edge die optreden in tablet modus met touch. Af en toe als ik op een link aanraak bijv binnen tweakers (gewoon op v&a bijv) opent die een nieuwe edge browser ipv een nieuw tabblad. ook is het wel eens voorgevallen dat ie alles in een splitscreen gooide... alleen een restart helpt in dergelijke gevallen. iemand ook rare browser bugs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Kan iemand hier aangeven met welke benchmark programma's ik makkelijk andere i5 128GB surfaces kan vergelijken?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
P.s. sprak net met de toch wel vriendelijke lui van de helpdesk, en ze boden mij zelfs aan een nieuw device te verzenden, waarna ik mijn oude device naar hun stuur. Moet daarvoor wel borg overmaken, maar dit doet mij heel erg twijfelen om het niet toch gewoon te proberen.

Ja mijn device slaapt zich nog steeds een ongeluk... Tis in ieder geval beter dan 3 weken zonder zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door XiniX88 op 29-03-2016 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjarieX
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08-01-2024
Beste allemaal, weet niet of dit de beste plek is om dit te plaatsen, maar het is een suface pro 4 ervaring :P . Het volgende is gebeurd:

Heb eind vorig jaar een pro 4 gekocht(bij de mediamarkt), en 2 maanden kunnen gebruiken(was uiteraard super tevreden,het is mooi spul). Daarna begon die telkens te crashen(bsod meerdere systeemfouten) Meerdere fixes geprobeerd, maar na een paar dagen is (vermoedelijk) de ssd ermee gestopt. Ook via recovery niet meer aan de praat gekregen(ook fixes firmware controleren/updaten , mbr repareren, schijf opnieuw mounten en nog een aardige reeks mogelijke oplossingen van het internet geprobeerd.). Heb hem bij de mediamarkt gekocht, maar ben toch eerst even met microsoft support gaan bellen. Vriendelijke knul heeft mij te woord gestaan en na wat uitvragen kwam hij tot de conclusie dat ik hem maar moest opsturen. Ook al had ik hem bij de mediamarkt gekocht kon ik hem zelf gewoon opsturen, en gezien ik geen goeie ervaringen had met de mediamarkt service dacht ik, waarom ook niet. Surface degelijk ingepakt en via een ups label die ik via de mail had ontvangen opgestuurd.
Fast forward naar ruim 2 weken verder. Pakket weer ontvangen. Zit de surface erin met schade aan een hoek en de glasplaat(is duidelijk op een hoek gevallen). Ik heb toen direct ms support weer gebeld en de situatie uitgelegd(wederom prima geholpen, behalve dat ik het raar vond dat er nooit fotos ofzo gevraagd werden.) en hij ging het escaleren/laten uitzoeken. Heb het ook meteen bij ups aangemeld. Van hen moest ik en ontvangen pakket terugsuren naar hun ups servicecenter, zodat de schade en het pakket geinspecteerd kon worden. aangegeven dat het vermoedelijk op de "heenreis" is gebeurd, en dat het nu in een andere verpakking zit.. de reactie was: dat is niet slim. stuur toch maar op..
Na een week niets gehoord te hebben(ook geen mail bevestiging van de escalatie) toch maar gebeld. Support gaf toen het volgende aan(mondeling): “het is geëscaleerd en ze hebben foto’s nagekeken. Hij is kapot binnen gekomen in het servicecenter, en de verpakking was niet beschadigt. Surface valt dus buiten garantie”.
Ook ups gesproken, hadden in de tussentijd de boel geinspecteerd en pakket weer naar mij teruggestuurd. ups geeft aan dat zij geen klachten van mij kunnen ontvangen over de zending (heenweg en de terugweg)omdat microsoft de afnemer van het product(pakketdients)is dus dat zij een klacht bij ze zouden moeten indienen.

Hoewel ik het van de support desk wel begrijp dat ze er niets mee kunnen en dat dit hele verhaal wat louche kan overkomen heb ik toch het gevoel dat dit hele verhaal aan hun kant niet volledig onderzocht is. Ik weet alleen dat ik een surface met een kapotte hd heb opgestuurd, en dezelfde tablet met nog steeds een kapotte hd en een kapot scherm heb teruggekregen. En hoewel ik bijna al vrede heb(had gewoon een aantal dingen heel anders moeten aanpakken 8)7 ) dat het mij gewoon geld gaat kosten(reparatie zou rond de 500 eukosten) heb ik moeite met een aantal zaken, en vraag mij af wat jullie hiervan vinden en wellicht nog wat advies hebben om deze dure les wat minder duur te maken.

1. Heb nooit een schriftelijke bevestiging (mail) van van het escalatie proces, en zij kunnen, mogen of willen mij niet via mail terugkoppelen wat de uitkomst is van het escalatie proces. Heb hier meerdere malen om verzocht, maar telkens geven ze aan dat ze het niet mogen of kunnen. Laatst iemand gesproken die bereid was de afhandeling van de escalatie wel via de mail te verzenden, maar heb nog steeds niet ontvangen.
2. Heb nog meerdere malen contact met support gehad hierover, maar er wordt telkens gezegd, ”wij kunnen verder niets voor u betekenen”, en daar houd het op. Ook als ik vraag hoe ik een klacht kan aanmelden kunnen ze mij geen antwoord geven, niet eens een mailadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mosterd na de maaltijd, maar wel een aardig voorbeeld waarom je de verkoper moet aanspreken en niet de leverancier. Nu is welke rechten je hebt nog onduidelijker dan het normaal is.

Het is even de vraag wie er hier verantwoordelijk is voor de terugzending. Normaal gesproken is dat de verzender; dat ben jij in dit geval. Echter heeft de andere kant hier zelf zorg gedragen voor de verzending - daarmee verschuift de verantwoordelijkheid wellicht. Jurisprudentie op dit vlak is mij echter volledig onbekend.

Heb je overigens een rechtsbijstandverzekering? Anders wellicht een verzekering die elektronica buiten de deur dekt?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2016 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hjarieX schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:02:
Beste allemaal, weet niet of dit de beste plek is om dit te plaatsen, maar het is een suface pro 4 ervaring :P . Het volgende is gebeurd:

Heb eind vorig jaar een pro 4 gekocht(bij de mediamarkt), en 2 maanden kunnen gebruiken(was uiteraard super tevreden,het is mooi spul). Daarna begon die telkens te crashen(bsod meerdere systeemfouten) Meerdere fixes geprobeerd, maar na een paar dagen is (vermoedelijk) de ssd ermee gestopt. Ook via recovery niet meer aan de praat gekregen(ook fixes firmware controleren/updaten , mbr repareren, schijf opnieuw mounten en nog een aardige reeks mogelijke oplossingen van het internet geprobeerd.). Heb hem bij de mediamarkt gekocht, maar ben toch eerst even met microsoft support gaan bellen. Vriendelijke knul heeft mij te woord gestaan en na wat uitvragen kwam hij tot de conclusie dat ik hem maar moest opsturen. Ook al had ik hem bij de mediamarkt gekocht kon ik hem zelf gewoon opsturen, en gezien ik geen goeie ervaringen had met de mediamarkt service dacht ik, waarom ook niet. Surface degelijk ingepakt en via een ups label die ik via de mail had ontvangen opgestuurd.
Fast forward naar ruim 2 weken verder. Pakket weer ontvangen. Zit de surface erin met schade aan een hoek en de glasplaat(is duidelijk op een hoek gevallen). Ik heb toen direct ms support weer gebeld en de situatie uitgelegd(wederom prima geholpen, behalve dat ik het raar vond dat er nooit fotos ofzo gevraagd werden.) en hij ging het escaleren/laten uitzoeken. Heb het ook meteen bij ups aangemeld. Van hen moest ik en ontvangen pakket terugsuren naar hun ups servicecenter, zodat de schade en het pakket geinspecteerd kon worden. aangegeven dat het vermoedelijk op de "heenreis" is gebeurd, en dat het nu in een andere verpakking zit.. de reactie was: dat is niet slim. stuur toch maar op..
Na een week niets gehoord te hebben(ook geen mail bevestiging van de escalatie) toch maar gebeld. Support gaf toen het volgende aan(mondeling): “het is geëscaleerd en ze hebben foto’s nagekeken. Hij is kapot binnen gekomen in het servicecenter, en de verpakking was niet beschadigt. Surface valt dus buiten garantie”.
Ook ups gesproken, hadden in de tussentijd de boel geinspecteerd en pakket weer naar mij teruggestuurd. ups geeft aan dat zij geen klachten van mij kunnen ontvangen over de zending (heenweg en de terugweg)omdat microsoft de afnemer van het product(pakketdients)is dus dat zij een klacht bij ze zouden moeten indienen.

Hoewel ik het van de support desk wel begrijp dat ze er niets mee kunnen en dat dit hele verhaal wat louche kan overkomen heb ik toch het gevoel dat dit hele verhaal aan hun kant niet volledig onderzocht is. Ik weet alleen dat ik een surface met een kapotte hd heb opgestuurd, en dezelfde tablet met nog steeds een kapotte hd en een kapot scherm heb teruggekregen. En hoewel ik bijna al vrede heb(had gewoon een aantal dingen heel anders moeten aanpakken 8)7 ) dat het mij gewoon geld gaat kosten(reparatie zou rond de 500 eukosten) heb ik moeite met een aantal zaken, en vraag mij af wat jullie hiervan vinden en wellicht nog wat advies hebben om deze dure les wat minder duur te maken.

1. Heb nooit een schriftelijke bevestiging (mail) van van het escalatie proces, en zij kunnen, mogen of willen mij niet via mail terugkoppelen wat de uitkomst is van het escalatie proces. Heb hier meerdere malen om verzocht, maar telkens geven ze aan dat ze het niet mogen of kunnen. Laatst iemand gesproken die bereid was de afhandeling van de escalatie wel via de mail te verzenden, maar heb nog steeds niet ontvangen.
2. Heb nog meerdere malen contact met support gehad hierover, maar er wordt telkens gezegd, ”wij kunnen verder niets voor u betekenen”, en daar houd het op. Ook als ik vraag hoe ik een klacht kan aanmelden kunnen ze mij geen antwoord geven, niet eens een mailadres.
Probleem ligt schijnlijk bij UPS, ik zou het daar zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjarieX
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08-01-2024
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:22:
[...]

Mosterd na de maaltijd, maar wel een aardig voorbeeld waarom je de verkoper moet aanspreken en niet de leverancier. Nu is welke rechten je hebt nog onduidelijker dan het normaal is.

Het is even de vraag wie er hier verantwoordelijk is voor de terugzending. Normaal gesproken is dat de verzender; dat ben jij in dit geval. Echter heeft de andere kant hier zelf zorg gedragen voor de verzending - daarmee verschuift de verantwoordelijkheid wellicht. Jurisprudentie op dit vlak is mij echter volledig onbekend.

Heb je overigens een rechtsbijstandverzekering? Anders wellicht een verzekering die elektronica buiten de deur dekt?
Nope :'( geen verzekeringen die dit standaard dekken. Denk dus dat het bij ups op de heenweg is foutgegaan, maar krijg geen voet aan de grond bij ze, omdat ms "de reis" betaald heeft zeg maar. maar vind wel dat MS een beetje te makkelijk is met die "niet ons probleem" insteek, had gewoon wat meer ondersteuning of minimaal informatie verwacht.

[ Voor 18% gewijzigd door hjarieX op 30-03-2016 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
hjarieX schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:34:
[...]

Nope :'( geen verzekeringen die dit standaard dekken. Denk dus dat het bij ups op de heenweg is foutgegaan, maar krijg geen voet aan de grond bij ze, omdat ms "de reis" betaald heeft zeg maar. maar vind wel dat MS een beetje te makkelijk is met die "niet ons probleem" insteek, had gewoon wat meer ondersteuning of minimaal informatie verwacht.
Balen zeg.....

Heb je je surface met een creditcard gekocht? Aankopen via een creditcard zijn meestal een half jaar tegen schade en diefstal verzekerd. Daarom koop ik dit soort dingen altijd op deze manier. Ook mijn SP4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hjarieX schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:34:
Als ik het Europese consumentenrecht een beetje ken, dan kom je hier als bedrijf niet zomaar mee weg. Maar goed, zie het maar eens aan te vechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ik begrijp niet helemaal waarom je dat risico zou willen nemen... Ook ik heb geen goede ervaring met de MM. Maar toen ik een refurbished SP4 terug kreeg met gebruikers sporen heb ik toch echt meteen een nieuwe in doos gekregen.. Als je iets gaat opsturen via een goedkope pakket dienst zonder verzekering af te sluiten en zelf met de instantie wil handelen waar de MM het product gekocht heeft vraag je hier een beetje om toch? De MM maakt vooraf foto's en die krijg je op een bewijs mee naar huis totdat je de nieuwe kan ophalen. Exact voor zulke situaties.
Het is wel echt mega kl*te natuurlijk. Hoe heb je het verpakt? Doos met schuim etc kan dit toch nooit door UPS gebeurd zijn? Als MS werknemer zou ik de schuld ook niet op mij nemen wanneer UPS dit wel veroorzaakt heeft. Enige wat je kan doen is vragen een leidinggevende te spreken en kijken of die persoon een oplossing kan bedenken. Stel hun ook vooral veel vragen waarbij je bedragen noemt en een semi zielig verhaal op hangt.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
  • Laatst online: 20-08 21:25
Nou, goed begin, net het apparaat ontvangen en bij het invoeren van username/wachtwoord BSOD (BAD_POOL_HEADER). Reboot en alles opnieuw gedaan maar de pen synchronized niet meer. Ik ga door naar het inloggen, login screen freeze. Reboot en ingelogt en gelijk maar Reset PC aangezet, ben benieuwd.

Ik heb het hele unboxing process en first time setup gefilmd (40 min na alle problemen) dus vraag me af of eBay/PayPal dat als voldoende bewijs aanneemt mocht het nodig zijn.

//edit Bonus image of the BSOD: http://i.imgur.com/0JBXJvv.png

[ Voor 6% gewijzigd door Xufuja op 01-04-2016 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
Nadat ik de SP4 een paar maanden geleden heb gekocht, heb ik hem sinds vandaag ook zakelijk in gebruik.
Hij hangt daarom nu de hele dag aan de voeding en het valt me op dat de ventilator veel meer draait.
Is daar nog een fix voor of is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
kesj schreef op maandag 04 april 2016 @ 15:56:
Nadat ik de SP4 een paar maanden geleden heb gekocht, heb ik hem sinds vandaag ook zakelijk in gebruik.
Hij hangt daarom nu de hele dag aan de voeding en het valt me op dat de ventilator veel meer draait.
Is daar nog een fix voor of is dit normaal?
Dit komt omdat hij bij gebruik op accu passief koelt en op netstroom actief koelt. Passief betekent dat als hij warm wordt hij eerst de processor terug klokt en dan pas de ventilator harder laat draaien. Bij actief andersom dus.

Je kan het aanpassen in je power plan, maar daar moet je het register voor aanpassen want standaard is dit verborgen. Zie hier hoe dat moet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
soulcrusher schreef op maandag 04 april 2016 @ 17:01:
[...]

Dit komt omdat hij bij gebruik op accu passief koelt en op netstroom actief koelt. Passief betekent dat als hij warm wordt hij eerst de processor terug klokt en dan pas de ventilator harder laat draaien. Bij actief andersom dus.

Je kan het aanpassen in je power plan, maar daar moet je het register voor aanpassen want standaard is dit verborgen. Zie hier hoe dat moet.
Ah, dat verklaart het.
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ontdekte gisteren dat er blijkbaar een knop op de stylus zit. Weer wat geleerd _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:52:
Ik ontdekte gisteren dat er blijkbaar een knop op de stylus zit. Weer wat geleerd _O-
Er zitten zelfs 2 knoppen op ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strikt genomen dan drie, maar die eerste twee zijn vrij evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ik merk nu een 2e keer op dat mijn surface na een dag uit staan gewoon leeg is wanneer ik hem wil opstarten.
Is dit een bekend probleem hier en is hier een monitor programma voor?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:50

The_Worst

Unox

KappeNou schreef op woensdag 06 april 2016 @ 21:30:
Ik merk nu een 2e keer op dat mijn surface na een dag uit staan gewoon leeg is wanneer ik hem wil opstarten.
How to generate a battery report in Windows 10

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Thnx!

Dit is het rapport van vandaag.

2016-04-06
06:50:01 Active Battery 100 % 38 mWh
06:59:28 Connected standby Battery 95 % 36 mWh
20:43:04 Suspended 5 % 2 mWh
21:28:46 Connected standby AC 5 % 1 mWh
21:28:46 Active AC 5 % 1 mWh
21:44:00 Report generated AC 14 % 5 mWh

vroeg in de ochtend logt hij nog 100 en 95%
Vervolgens overdag terwijl de surface niet gebruikt is en ook niet aangezet is loopt de accu compleet leeg.
Ik probeer hem net aan te zetten en is vervolgens leeg...
Hij staat ook opeens op connected stanby terwijl hij uit staat?? Doet hij dan iets terwijl ik verwacht dat hij uit is?

Ik ga dit maar eens goed doorlezen: http://www.windowscentral...-sleep-study-your-surface

de sleep study zegt het volgende over die dag:

Top Offenders
Top 5 offenders, ranked by active time

NAME TYPE % ACTIVE TIME ACTIVE TIME
Marvell AVASTAR Wireless-AC Network Controller Networking 4% 0:30:42
Marvell AVASTAR Wireless-AC Network Controller (\_SB.PCI0.RP09.PXSX) Fx Device 4% 0:30:11
NoCsPhase.Invalid PDC Phase 0% 0:00:25
CPU C0 Time Processor 0% 0:00:21
Standard NVM Express Controller (\_SB.PCI0.RP05.PXSX) Fx Device 0% 0:00:12

Die wireless controller zou dan de complete accu leeg trekken of zie ik dat verkeerd? 8)7
De optie wifi behouden in slaap stand op batterij stand nu uitgezet.
Vreemd dat uit bij een surface niet uit is..

[ Voor 44% gewijzigd door KappeNou op 06-04-2016 22:27 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KappeNou schreef op woensdag 06 april 2016 @ 21:30:
Ja, ook hier last van leeglopende batterijen in standby. Een oplossing die ik gebruik is om het energieschema te wijzigen zodat de tablet bij het dichtklappen van de cover in hibernate ipv. standby gaat. Je verliest er geen capaciteit meer door en de opstart duurt misschien maar 5 seconden langer als het ontwaken uit stand-by.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 12:44

dread

Sluwe vlaming

Zou microsoft nog iets doen aan die sleep functie; batterijverlies en niet wakker worden..

Ik heb em ook op hibernate staan maar tja is niet echt de bedoeling lijkt me.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Het idee was bij de afgelopen update. Helaas is dit niet bij iedereen opgelost

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Waarom zetten mensen de surface niet gewoon uit? Het is niet alsof het zo verschrikkelijk lang duurt om het ding op te starten :P..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Wouter lucassen schreef op donderdag 07 april 2016 @ 22:10:
Waarom zetten mensen de surface niet gewoon uit? Het is niet alsof het zo verschrikkelijk lang duurt om het ding op te starten :P..
Als je goed kijkt zet ik de surface gewoon uit. Das is heel het issue

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:26
Hij bedoelt echt uit ipv hibernate of standby, denk ik?

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Nu online
Ik heb sinds dat ik de mijn power plan weer naar standaard heb gezet, zo goed als helemaal geen problemen meer met de standby.
Dit is bijvoorbeeld mijn battery rapport van afgelopen nacht.

00:54:00 Suspended 81 % 30,195 mWh
09:07:38 Connected standby AC 80 % 29,842 mWh
09:07:38 Active AC 80 % 29,842 mWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:52:
Daar kwam ik ook een tijdje geleden achter.... _/-\o_

Alleen hij zit niet echt een lekkere plek (linkshandig) en hij werkt bij mij niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
Wouter lucassen schreef op donderdag 07 april 2016 @ 22:10:
Het is en blijft een tablet... Zo zet MS hem in de markt en zo is hij bedoelt (hij wordt ten slotte zonder toetsenbord geleverd). Kijk ik naar mijn Sony Experia tablet, die is direct aan, heeft geen battery drain in standby, giga standby tijd.... En hij kost een kwart.

Het is i.m.o. van de zotte dat we dit maar moeten accepteren van een 1500 euro machine. Hij hoort gewoon in sleep te kunnen en hij moet gewoon direct beschikbaar zijn. Ik heb hem altijd in hibernate en ik vind het opstarten gewoon wel te lang duren, voor een tablet.

Het is en blijft een mooi apparaat, dat gewoon niet af is. Hij is reeds een half jaar op de markt, er zijn veel software verbeteringen geweest maar een aantal issues zijn gewoon niet opgelost en dat vind ik zwaar K.

Het is en blijft een tablet. Punt. En van een moderne tablet moet je gewoon instant Power on kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Het is en blijft een windows desktop OS welke erop staat. Anders had je een tablet moeten kopen met een mobile OS.

Ze moeten het natuurlijk wel oplossen ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JUST_me schreef op zondag 10 april 2016 @ 18:13:
Alleen hij zit niet echt een lekkere plek (linkshandig) en hij werkt bij mij niet zo goed.
Linkshandig en rechtshandig is toch hetzelfde? Die pen voor beide handen gelijk.
JUST_me schreef op zondag 10 april 2016 @ 18:19:
Het is en blijft een tablet. Punt. En van een moderne tablet moet je gewoon instant Power on kunnen verwachten.
Je vergelijkt een veredelde mobiele telefoon met een groot scherm met een laptop in een uitzonderlijk minimaal jasje gegoten. Eenieder die ook maar enig verstand heeft van de techniek die daarbij komt kijken snapt dat zoiets niet te vergelijken valt - al is het maar omdat een mobiele telefoon per definitie bedoeld is om stand-by te staan en het OS daar volledig op ingericht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2016 @ 09:33:

Je vergelijkt een veredelde mobiele telefoon met een groot scherm met een laptop in een uitzonderlijk minimaal jasje gegoten. Eenieder die ook maar enig verstand heeft van de techniek die daarbij komt kijken snapt dat zoiets niet te vergelijken valt - al is het maar omdat een mobiele telefoon per definitie bedoeld is om stand-by te staan en het OS daar volledig op ingericht is.
Ik weet dat wij van mening verschillen en dat we dat waarschijnlijk altijd blijven doen.

Maar ik vergelijk een tablet met een tablet. Punt.

En van een tablet verwacht je gewoon bepaalde zaken. MS heeft toegegeven dat ze met bepaalde zaken problemen hebben en dat proberen op te lossen. Dus ze geven zelf ook toe, dat ze niet aan de eigen verwachtingen voldoen.

Dan, om voor jou een beter vergelijk te maken: een Apple MacBook Pro/Air is ook instant power on, met veel techniek in een uitzonderlijk minimaal jasje. Jij zal vast veel meer verstand hebben van de techniek dan ik (ik ben tenslotte een eindgebruiker) maar dat rechtvaardigt nog niet dat wij, als SP4 gebruikers, maar de tering naar de nering moeten zetten. Ik hoop dat MS goede lessen leert voor de SP5 en ondertussen dit product weet te verbeteren.

Ik vind het namelijk zeer irritant dat ik altijd maar de lader mee moet nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JUST_me schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:46:
Er is geen punt. Je beweert dat je Ferrari even zuinig moet zijn als een Opel Astra omdat het allebei auto's zijn. Zo werkt het simpelweg niet. Dat je op een fundamenteel niet begrijpt wat de verschillen in onderliggende techniek zijn betekent niet dat het opeens magisch moet of kan werken.

Nog even los van dat het strikt genomen een convertible is.
Jij zal vast veel meer verstand hebben van de techniek dan ik (ik ben tenslotte een eindgebruiker) maar dat rechtvaardigt nog niet dat wij, als SP4 gebruikers, maar de tering naar de nering moeten zetten.
Het apparaat is niet perfect, zoveel is duidelijk. Het kent zeker nog een aantal problemen die oplosbaar zouden moeten zijn. Tegelijk verwacht jij blijkbaar een perfect uitontwikkeld product met enerzijds prestaties als een desktop, anderzijds de zuinigheid een mobiele telefoon. Dat is weinig realistisch. Het is een product dat Microsoft in deze vorm als eerste bouwt. Daar horen, blijkbaar, helaas wat problemen bij.

Wil je zuinig, koop dan een iPad of Android-tablet, maar klaag niet dat je je Windows-applicaties niet kunt draaien. Wil je een uitontwikkeld draagbare computer, koop dan die MacBook, maar klaag niet dat je geen touchscreen of pen-tablet hebt. Dat zijn form factors waar fabrikanten al jaren ervaring mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2016 @ 14:18:

Er is geen punt. Je beweert dat je Ferrari even zuinig moet zijn als een Opel Astra omdat het allebei auto's zijn. Zo werkt het simpelweg niet. Dat je op een fundamenteel niet begrijpt wat de verschillen in onderliggende techniek zijn betekent niet dat het opeens magisch moet of kan werken.

Het apparaat is niet perfect, zoveel is duidelijk. Het kent zeker nog een aantal problemen die oplosbaar zouden moeten zijn. Tegelijk verwacht jij blijkbaar een perfect uitontwikkeld product met enerzijds prestaties als een desktop, anderzijds de zuinigheid een mobiele telefoon. Dat is weinig realistisch. Het is een product dat Microsoft in deze vorm als eerste bouwt. Daar horen, blijkbaar, helaas wat problemen bij.

Wil je zuinig, koop dan een iPad of Android-tablet, maar klaag niet dat je je Windows-applicaties niet kunt draaien. Wil je een uitontwikkeld draagbare computer, koop dan die MacBook, maar klaag niet dat je geen touchscreen of pen-tablet hebt. Dat zijn form factors waar fabrikanten al jaren ervaring mee hebben.
Nee, je zit er helemaal naast.

MS claimt een battery life van 9 uur video afspelen. Ik haal consistent de helft. Met lichte office taken, wanneer ik zware CPU taken draai, gaat hij sowieso aan de AC.

Ferrari claimt geen 1:15 verbruik, maar eerder 1:6. Als je lekker doortrapt, zal je dat niet halen. Logisch. Maar heb je op je SP4 of de vloot SP4's die je beheert wel eens de claim van MS gehaald? De SP4 heeft een hoger verbruik, logisch, daar is de hardware naar. Maar daarom zit er ook een grotere accu in, dan die veredelde mobiele telefoon met groot scherm. Maar die grotere accu zou ook een acceptabele gebruik tijd moeten leveren, en dat is het niet met 4,5 uur.

Ik heb hem gekocht met in het achterhoofd de claim van 9 uur. Nu weet ik dat een claim maar een claim is, maar de helft is gewoon slecht. Maar kennelijk voor sommigen voldoende.

Microsoft is inderdaad de eerste die dit soort apparaten bouwt, maar wel sinds juni 2012. We zijn inmiddels 4 generaties, 4 jaar en vele miljoenen exemplaren verder. Op een gegeven moment kan je je niet meer achter een nieuw concept/form factor verschuilen.

Het is bespottelijk dat je een giga battery drain hebt als je het apparaat laat slapen. Wat geen exotische functie is. Dat vind ik, duizenden andere gebruikers op diverse fora, dat vindt MS, maar jij kennelijk niet.

Zoals ik al zei, we verschillen van mening en dat zal altijd zo blijven. Ik ben kennelijk veeleisender dan jij. Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
JUST_me schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:46:
[...]

Ik weet dat wij van mening verschillen en dat we dat waarschijnlijk altijd blijven doen.

En van een tablet verwacht je gewoon bepaalde zaken. MS heeft toegegeven dat ze met bepaalde zaken problemen hebben en dat proberen op te lossen. Dus ze geven zelf ook toe, dat ze niet aan de eigen verwachtingen voldoen.

Dan, om voor jou een beter vergelijk te maken: een Apple MacBook Pro/Air is ook instant power on, met veel techniek in een uitzonderlijk minimaal jasje. Jij zal vast veel meer verstand hebben van de techniek dan ik (ik ben tenslotte een eindgebruiker) maar dat rechtvaardigt nog niet dat wij, als SP4 gebruikers, maar de tering naar de nering moeten zetten. Ik hoop dat MS goede lessen leert voor de SP5 en ondertussen dit product weet te verbeteren.

Ik vind het namelijk zeer irritant dat ik altijd maar de lader mee moet nemen.
Dus wanneer een motorfiets fabrikant zijn motor een auto noemt en jij om valt wanneer je bij het stoplicht staat, ga je vervolgens klagen dat die niet hoort te kunnen met een auto?
Fabrikant: Ja meneer het is eigenlijk wel een motor met eigenschappen van een auto.
Jij: niets mee te maken.

Als je een beetje inleest in windows 10, dan wist je wat je te wachten staat. Vervolgens een Mac OS vergelijken is ook niet echt eerlijk.

Ik heb de surface gekocht omdat ik een nieuwe PC wilde maar het wel grappig, handig en mooi vond zo'n surface. Niet omdat ik totaal hufter proof Ipad wil hebben waar ik vervolgens vast zit aan apps. Ook wilde ik geen macbook welke velen malen prijziger is en geen skylake CPU had.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

JUST_me schreef op maandag 11 april 2016 @ 15:05:
[...]

MS claimt een battery life van 9 uur video afspelen. Ik haal consistent de helft. Met lichte office taken, wanneer ik zware CPU taken draai, gaat hij sowieso aan de AC.

Ferrari claimt geen 1:15 verbruik, maar eerder 1:6. Als je lekker doortrapt, zal je dat niet halen. Logisch. Maar heb je op je SP4 of de vloot SP4's die je beheert wel eens de claim van MS gehaald? De SP4 heeft een hoger verbruik, logisch, daar is de hardware naar. Maar daarom zit er ook een grotere accu in, dan die veredelde mobiele telefoon met groot scherm. Maar die grotere accu zou ook een acceptabele gebruik tijd moeten leveren, en dat is het niet met 4,5 uur.

Ik heb hem gekocht met in het achterhoofd de claim van 9 uur. Nu weet ik dat een claim maar een claim is, maar de helft is gewoon slecht. Maar kennelijk voor sommigen voldoende.

Microsoft is inderdaad de eerste die dit soort apparaten bouwt, maar wel sinds juni 2012. We zijn inmiddels 4 generaties, 4 jaar en vele miljoenen exemplaren verder. Op een gegeven moment kan je je niet meer achter een nieuw concept/form factor verschuilen.

Het is bespottelijk dat je een giga battery drain hebt als je het apparaat laat slapen. Wat geen exotische functie is. Dat vind ik, duizenden andere gebruikers op diverse fora, dat vindt MS, maar jij kennelijk niet.

Zoals ik al zei, we verschillen van mening en dat zal altijd zo blijven. Ik ben kennelijk veeleisender dan jij. Prima.
Het natuurlijk schromelijk naïef om uit te gaan van de specificaties van de fabrikant. Als jij een nieuwe auto aanschaft dan haal je ook maar 1:20 i.p.v. de opgegeven 1:30.

Ik ben het wel met je eens dat de accu-duur aan minimale kant is. Ik heb overigens wel gehoord dat een accuduur van 8 uur mogelijk is met de SP4. Alleen dan wel met Windows 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Even een korte vraag! Ik heb sinds 2011 een macbook pro 13" maar vanaf nu ben ik vooral bezig met het ontwikkelen in C#. Kortom ik ben op zoek naar een laptop/hybrid die ik makkelijk kan meenemen naar klanten, maar nog belangrijker is dat ik goed kan werken en functioneren op het apparaat.
Mijn vraag aan jullie: Hoe handig is de Surface nou echt? Ik zou evt voor de I7 gaan aangezien het toch wel vaak moet compileren etc. Zou het een goeie upgrade zijn van mijn huidige MacBook? Momenteel run ik Windows 10 op de mac, maar deze begint nu langzamerhand wel echt traag te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Laatst online: 14-09 11:44
[...]

HELEMAAL mee eens !

Men fabriceerd dat ding nu al bijna een half decennium en dan moet je niet aankomen met een nieuw concept.
Sterker nog, je performance kan op geen enkel vlak achteruit gaan, en qua batterylife is dat zeker het geval.

Ja een auto haalt ook niet de opgegeven fabriekswaardes maar die wijken NIET 50% af, nog niet mischien.
Hier is 50% redelijk de realiteit en dat is triest.

Eigenlijk zou MS nu na een halfjaar kloten mensen hun geld terug moeten geven of ruilen voor een aangepaste SP4.
Mensen, geloof mij maar ... Dit is NIET met wat drivers enzo op te lossen. Dit zijn hardware issues, waarbij men waarschijnlijk teveel verwachte van de nieuwste cpu, die niet waar maakt wat men dacht en op basis daarvan is de rest aangepast (oa accu capaciteit).
We kunnen dit gesprek in December nog een keer doen en dan GARANDEER ik u dat men met updates geen significante verbetering zal hebben geboekt mbt standby en vooral accuduur in zijn algemeenheid.

Als ik hem kan omruilen of moneyback dat doe ik dat morgen nog.
Vind ik het een leuk apparaat ? Ja, maar de nadelen wegen voor mij zwaar want die bepalen gewoon veel.
Net als bij een smartphone kan je de beste specs hebben maar je hebt er niks aan als je 3x per dag aan de lader moet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt wel boos blijven stampvoeten, maar je maakt alleen jezelf belachelijk. Uit reviews met meerdere tests blijkt dat met Youtube en Netflix tussen de 6 en 8,5 uur gehaald wordt. Dat is uiteraard minder dan opgegeven, maar uitgaan van de opgegeven cijfers zou dan ook wat naïef zijn, aangezien de resultaten sterk afhangen van de omstandigheden van de test en geen fabrikant cijfers gaat opgeven die veel strikter zijn gemeten dan die van de concurrentie. De i5 haalt bij normaal gebruik zelfs rond de 10 uur.
Bomberman71 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 12:02:
Men fabriceerd dat ding nu al bijna een half decennium en dan moet je niet aankomen met een nieuw concept.
Het is een nieuw concept. We zitten nu net op de vierde versie en je merkt iedere versie nog dat er grote stappen vooruit zijn gemaakt. Als dat niet de definitie van een zich ontwikkelend product is dan weet ik het ook niet meer :)

Let ook op dat de concurrentie pas nu met vergelijkbare apparaten komt. Dell heeft ruwweg een half jaar geleden een convertible gepresenteerd, Asus komt nu net met iets dat vergelijkbaar is. Dat geeft al wel aan in welk vacuüm Microsoft tot nu toe gewerkt heeft.

Pak ook voor de grap eens een Surface Pro 2 op. Die is nog maar moeilijk te vergelijken met een apparaat dat maar twee jaar nieuwer is.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2016 00:32 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste

Let op:
Voor levertijden en prijzen zie: [Microsoft Surface Pro 4] Levertijden & Prijzen