Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:59

RayNbow

Kirika <3

kesj schreef op zondag 21 februari 2016 @ 10:34:
Nou, ik ben een hardcore Mac gebruiker, maar recent overgestapt naar de SP4. Heb net de laatste updates geinstalleerd, maar nu klapt Premiere er continu uit (al na een paar minuten). Krijg een zwart scherm, dat af en toe terug probeert te komen. Maar het enige dat helpt is de powerknop en volume up ingedrukt houden om te resetten. Ook wordt de SP4 ontzettend heet en hoor ik de ventilator blazen.

Kan dit aan de videodriver liggen? Moet ik naar die ene beta versie?
Ik heb zelf geen ervaring met Premiere, maar het lijkt idd te liggen aan de gfx driver.

In deze thread wordt een workaround genoemd (GPU rendering uitzetten en overschakelen naar software rendering):
Surface Pro 4. Entire system crash when opening clips
Hyper-v stond uit, ga ik zo eens aanzetten.
Dat zal weinig helpen. Voorheen waren er juist problemen wanneer Hyper-V aanstond.

(Hyper-V is een hypervisor. Als deze aanstaat draait je Windows-installatie als een virtual machine.)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:27
RayNbow schreef op zondag 21 februari 2016 @ 10:56:
[...]

Ik heb zelf geen ervaring met Premiere, maar het lijkt idd te liggen aan de gfx driver.

In deze thread wordt een workaround genoemd (GPU rendering uitzetten en overschakelen naar software rendering):
Surface Pro 4. Entire system crash when opening clips

[...]

Dat zal weinig helpen. Voorheen waren er juist problemen wanneer Hyper-V aanstond.

(Hyper-V is een hypervisor. Als deze aanstaat draait je Windows-installatie als een virtual machine.)
Thanks voor je antwoord en link.

Het gekke is wel dat het nu goed werkt, sinds Hyper-v aanstaat.
Heel raar dan.

Maar man man man, deze machine draait wel om de workarounds. Erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawid127
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:51
Zo te horen skip ik deze update maar even.

Helpt deze oplossing niet tegen de slaap-stand-probleem?

disable** "Allow Computer to turn off this device to save power" under power management tab of "Intel (R) USB 3.0 extensible host controller - 1.0 (Microsoft)"**

Dus apparaatbeheer > Universal serial bus controllers > intel (R) usb.....

Ik heb dit vinkje nu uitstaan, en lijk geen problemen te hebben

[ Voor 8% gewijzigd door Dawid127 op 21-02-2016 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:40
Dat werkt volgens jou tegen het probleem dat de tablet niet wakker wil worden uit de slaapstand? Ben benieuwd. Heb zojuist ook het vinkje uitgezet

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 16:53
Gisteren heb ik mijn SP4 tot half 1 in de middag aan de ac gehad. Om 23:20 begon ik hem weer te gebruiken. Tussen die twee perioden had hij in hibernate moeten staan...... maar de battery was van 100% naar 54% gedrained.

Battery report gemaakt: zie ik een keer of 6 "connected standby-active-connected standby". En dat terwijl ik in de power settings "on battery power, stay connected to wifi while asleep" uit staat.

Ik heb nog niet eerder zo'n drain gehad.... Dus voor mij is de update slechter dan slecht...... how hard can it be. Ik word er echt een beetje moedeloos van, k-apparaat. In deze tijd kan dit niet meer. Met een 1500 euro tablet.... :( :( :( :( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 19:30
Ik heb me eroverheen gezet en hem helemaal in hibernate gezet, ok meer uit noodzaak, mijn ding ontwaakt niet meer uit sleep.

Al 2x proberen te melden bij Microsoft, gewoon zodat ze het weten, alleen krijg ik bij de en-US variant de mogelijkheid tot chat (ik wil ook weer niet uren aan de telefoon hangen), welke niet verder komen als "have you tried turning it off and on" of "we can swap your device", terwijl ik helaas ook heb gezien dat nieuwe (lotnr) devices het probleem hebben (niet alle).

Leuke is dat hun standaard zin is "i'm sure we can fix this" op voorhand

[ Voor 7% gewijzigd door XiniX88 op 22-02-2016 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
XiniX88 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 10:41:
Ik heb me eroverheen gezet en hem helemaal in hibernate gezet, ok meer uit noodzaak, mijn ding ontwaakt niet meer uit sleep.

Al 2x proberen te melden bij Microsoft, gewoon zodat ze het weten, alleen krijg ik bij de en-US variant de mogelijkheid tot chat (ik wil ook weer niet uren aan de telefoon hangen), welke niet verder komen als "have you tried turning it off and on" of "we can swap your device", terwijl ik helaas ook heb gezien dat nieuwe (lotnr) devices het probleem hebben (niet alle).

Leuke is dat hun standaard zin is "i'm sure we can fix this" op voorhand
Ja, alleen ik had hem dus in hibernate staan en hij had ineens een mega drain. Dus dat werkte in mijn geval in ieder geval helaas niet. Ik heb een LOT 1604, dus ook de recente hebben het.

Het is een mooi apparaat, maar aanraden kan ik hem niet meer.... Helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Sinds de firmware update al een paar dagen probleemloos gebruik van de SP4. Irriteerde me mateloos aan het kwijtraken van niet opgeslagen gegevens nadat ik even van mijn werkplek weg was en het scherm zwart bleef. Nu dus al een tijd geen problemen meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XiniX88
Diamond AT, helaas DEED mijne dat perfect, elke keer... tot de update en irriteer ik me nu mateloos aan het apparaat. Dacht tot net dat ik hem dan wel in sleep zou hebben laten gaan (terwijl ik bijna 100% zeker weet dat hij in hibernate stond) maar trof hem dood aan op 51% batterij.

Begint mij nu toch ook wel te irriteren. Iemand al een keer contact gehad met microsoft betreffende dit probleem? Wellicht durven ze al iets van een ETA te noemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
XiniX88 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:02:
Diamond AT, helaas DEED mijne dat perfect, elke keer... tot de update en irriteer ik me nu mateloos aan het apparaat. Dacht tot net dat ik hem dan wel in sleep zou hebben laten gaan (terwijl ik bijna 100% zeker weet dat hij in hibernate stond) maar trof hem dood aan op 51% batterij.

Begint mij nu toch ook wel te irriteren. Iemand al een keer contact gehad met microsoft betreffende dit probleem? Wellicht durven ze al iets van een ETA te noemen
Ik heb dat dus ook, tot de update geen drain. Nu dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Diamond AT schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:00:
Sinds de firmware update al een paar dagen probleemloos gebruik van de SP4. Irriteerde me mateloos aan het kwijtraken van niet opgeslagen gegevens nadat ik even van mijn werkplek weg was en het scherm zwart bleef. Nu dus al een tijd geen problemen meer.
Maar toen je scherm zwart bleef, kon je 't scherm dan niet aan de praat krijgen via Win+P i.p.v. het gehele systeem te rebooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 08:44
Voor diegene die last hebben van drain in sleep/hybernate mode. Hebben jullie meerdere desktops geopend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
RayNbow schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:09:
[...]

Maar toen je scherm zwart bleef, kon je 't scherm dan niet aan de praat krijgen via Win+P i.p.v. het gehele systeem te rebooten?
Zodra ik op mijn muis klikte om weer iets te kunnen zien bleef het scherm zwart. Ik wachtte dan even en mijn SP4 rebootte zichzelf. Soms ging het wel goed en kreeg ik het inlogscherm. Ik heb niet getest met WIN+P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
nou tot nu toe werkt mijn SP4 goed! ;)

>PC specs<

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XiniX88
DrakieSoft: Neen,
RayNbow: In mijn geval doet alleen het licht achter mijn toetsenbord het. Hiervoor was het de intel driver die het scherm niet activeerde, waardoor WIN + P werkte, je zag daarvoor ook de camera actief worden.

Ben er wat verder ingedoken, mijn werkgever had geen productief persoon vandaag. Het zit allemaal in de connected standby, een feature die op dit moment alleen maar stroom vreet ipv iets nuttigs doet.

Nu kan je hem normaal niet disablen, maar met een klein regeditje, kom je een heel stuk verder.
HKLM\System\CurrentControlSet\Control\Power\CsEnabled (1->0)

(windows toets, regedit, enter, (HKLM = Local Machine))

Even een reboot, en klaar. Je kunt hem gewoon weer aanzetten wanneer alles wel werkt. Het haalt de sleep functie weg, en hibernate doet niets meer met de connected standby.

Tevens kun je nu heel aardig alleen het display laten uitzetten als je bijvoorbeeld op de uitknop klikt.

P.s. Mijn standby na een uurtje snoept 0% batterij

[ Voor 15% gewijzigd door XiniX88 op 22-02-2016 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawid127
  • Laatst online: 08:51
XiniX88 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:20:
DrakieSoft: Neen,
RayNbow: In mijn geval doet alleen het licht achter mijn toetsenbord het. Hiervoor was het de intel driver die het scherm niet activeerde, waardoor WIN + P werkte, je zag daarvoor ook de camera actief worden.

Ben er wat verder ingedoken, mijn werkgever had geen productief persoon vandaag. Het zit allemaal in de connected standby, een feature die op dit moment alleen maar stroom vreet ipv iets nuttigs doet.

Nu kan je hem normaal niet disablen, maar met een klein regeditje, kom je een heel stuk verder.
HKLM\System\CurrentControlSet\Control\Power\CsEnabled (1->0)

(windows toets, regedit, enter, (HKLM = Local Machine))

Even een reboot, en klaar. Je kunt hem gewoon weer aanzetten wanneer alles wel werkt. Het haalt de sleep functie weg, en hibernate doet niets meer met de connected standby.

Tevens kun je nu heel aardig alleen het display laten uitzetten als je bijvoorbeeld op de uitknop klikt.

P.s. Mijn standby na een uurtje snoept 0% batterij
Heb het ook toegepast, maar het lijkt alleen m'n standby (slaapfunctie) weg te halen. Doet het nog meer? Of lost dit nu ook het hibernate probleem op die mensen hadden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XiniX88
Het haalt de sleep functie weg, en hibernate doet niets meer met de connected standby.
Geen sleep meer na x minuten, geen connected standby tijdens een hibernate, ja zelfs dan werd hij toch geactiveerd... Kortom: geen battery drain of een niet werkend device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 12:44

dread

Sluwe vlaming

XiniX88 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:02:

Ik heb contact gehad met deze jongens: Convergys on behalf of Microsoft Customer Service and Support

Volgens mij een verzoek ingediend via de website van Microsoft.

Behalve dat ze niets weten of niets anders kunnen doen dan aangeven dat we moesten wachten op een update onderhouden ze wel goed het contact. Ik ben gemailed en gebeld. Nog nooit bij Microsoft meegemaakt.

Maar goed tot de update zette dat geen zoden aan de dijk ;)

ff afkloppen maar het lijkt dat sinds de update ik geen slaap problemen meer heb.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:00
Moet toch zeggen dat ik sinds de update van 17-2 in combinatie met de beta intel drivers geen rare dingen meer heb. Erg tevreden :-)

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:50

The_Worst

Unox

Hier ook. Reliability History van Windows is nu ook weg uit 2 en zit nu gemiddeld in de 4-7.

Alle popping is weg, het niet verschijnen van het touch toetsenbord is opgelost, slaapproblemen zijn opgelost (Wifi staat uit in slaapsland). Enige wat mij nog stoort is het flikkerende backlight, het is al flink verminderd maar hopelijk kunnen ze het helemaal oplossen. Een tevreden SP4 gebruiker!

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
RayNbow schreef op zondag 21 februari 2016 @ 10:56:
[...]

Ik krijg het niet meer uitgeschakeld :-(

Windows geeft een foutmelding:
De gevraagde wijzigingen kunnen niet worden voltooid. Foutcode 0x800f0831

Heb maar de Hyper-v manager geopend en daar de service gestopt.
Is dat ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

kesj schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 23:16:
[...]

Ik krijg het niet meer uitgeschakeld :-(

Windows geeft een foutmelding:
De gevraagde wijzigingen kunnen niet worden voltooid. Foutcode 0x800f0831

Heb maar de Hyper-v manager geopend en daar de service gestopt.
Is dat ook goed?
Windows zou dan nog steeds onder de hypervisor draaien. Wat je kunt doen is een dual boot optie maken zoals hier beschreven, of je gebruikt de informatie daar om Hyper-V uit te zetten. Je zou dan iets als het volgende moeten doen:

C:\> bcdedit /set "{current}" hypervisorlaunchtype off 

(Maak voor de zekerheid een backup van je bootloader entries)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNightbringer
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-08 20:09
JUST_me schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 13:13:
[...]

Dat zou ik doen. Als je verder geen issues hebt. Mijn SP4 is stiller.... Dan alles, want de fan draait echt bijna nooit. En zo hoort het.
Kleine update, Surface opnieuw geinstalleerd en hij werkt weer prima, wel crasht m'n edge soms. Tot nu toe is de fan spontaan 1x aangegaan tijdens het surfen (geen video of wat dan ook) voor de rest lijkt het erop dat ie prima werkt.

Wat is metro? | Webdesign met een grid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Mooie toelichting op de standby modes van de Surface

YouTube: Understanding Surface Power Management with Modern Standby in Windows 10

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• XiniX88
The dock might also be involved in some cases. Last night, I used the Surface Platform Installer to reinstall the new driver, and it seemed to sleep and wake fine the 3-4 times I tried it. Earlier today, when I finally put it into the dock in my office, it wouldn't wake at all.
Quote van iemand uit het Surface forum (bij Microsoft). Toevallig heb ik ook een dock, en had ik hetzelfde gedaan om te kijken of het manueel uitvoeren van de update wel soelaas bracht. Tot mijn grote verbazing kwam hij 3 keer uit sleep (eerder 0x)... Uiteraard daarna in het dock gedaan, later er afgehaald, nam het ding mee richting de woonkamer, 5 minuutjes later probeerde ik hem aan te zetten en... naja... ik was in staat hem door het raam te gooien.

Heeft iemand wellicht ook een dock die gebruikt wordt waarbij de slaapstand wel werkt, anders toch maar wachten op Microsoft, maar ze zijn de snelste niet (vooral in communicatie!).

[ Voor 12% gewijzigd door XiniX88 op 25-02-2016 08:42 ]

• Mirage
  • Laatst online: 16-09 08:49
XiniX88 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 08:41:
[...]

Quote van iemand uit het Surface forum (bij Microsoft). Toevallig heb ik ook een dock, en had ik hetzelfde gedaan om te kijken of het manueel uitvoeren van de update wel soelaas bracht. Tot mijn grote verbazing kwam hij 3 keer uit sleep (eerder 0x)... Uiteraard daarna in het dock gedaan, later er afgehaald, nam het ding mee richting de woonkamer, 5 minuutjes later probeerde ik hem aan te zetten en... naja... ik was in staat hem door het raam te gooien.

Heeft iemand wellicht ook een dock die gebruikt wordt waarbij de slaapstand wel werkt, anders toch maar wachten op Microsoft, maar ze zijn de snelste niet (vooral in communicatie!).
Kijk,

Eigenlijk sinds de firmware update van 17-2-2016 heb ik dit probleem ook. vanuit de dock constant wake problemen. Iedere keer nu dus een harde reset als dat gebeurt en weer opnieuw inloggen, applicaties openen enz.

Dit probleem had ik voor mijn gevoel eerst niet maar dit is nu wel een redelijk irritant probleem.
Net ook weer dat hij niet uit wake kwam. dus ging maar eens zoeken en zie nu jouw post omtrent dit probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door Mirage op 25-02-2016 14:57 ]

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
Ik heb sinds de laatste update, iedere keer problemen met het verbinden met WIFI. Ik moet manueel WIFI aan en uit zetten voordat hij correct met WIFI verbindt. Zwaar irritant.

Mooi apparaat, maar wel een verrot, mooi apparaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldoni
  • Laatst online: 25-11-2024
JUST_me schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 14:06:
Ik heb sinds de laatste update, iedere keer problemen met het verbinden met WIFI. Ik moet manueel WIFI aan en uit zetten voordat hij correct met WIFI verbindt. Zwaar irritant.

Mooi apparaat, maar wel een verrot, mooi apparaat....
Heb je toevallig deze setting gewijzigd: HKLM\System\CurrentControlSet\Control\Power\CsEnabled (1->0) Toen ik dat deed na de 17/2 update was de internetverbinding via Wifi constant verbroken nadat deze uit Sleep kwam.
Door CsEnabled weer op 1 te zetten was het probleem weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
goldoni schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 16:13:
[...]

Heb je toevallig deze setting gewijzigd: HKLM\System\CurrentControlSet\Control\Power\CsEnabled (1->0) Toen ik dat deed na de 17/2 update was de internetverbinding via Wifi constant verbroken nadat deze uit Sleep kwam.
Door CsEnabled weer op 1 te zetten was het probleem weer weg.
Ja, dat heb ik gedaan. Dus dan maar weer aan en een vette drain.... :N |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
Is er ergens een site met overzicht van de meest recente en essentiële work arounds?

Een beetje zoals de hackintosh buyers guide van Tonymacosx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Vrijdag de surface naar de MM gebracht. Hij wil niet meer aan gaan... Nu max 2 weken wachten pff

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
KappeNou schreef op zondag 28 februari 2016 @ 17:51:
Vrijdag de surface naar de MM gebracht. Hij wil niet meer aan gaan... Nu max 2 weken wachten pff
Hou maar rekening met 3,5-4 weken, en dan krijg je bericht dat je je geld terug krijgt. Dit heb ik al een aantal keer gehoord/gelezen en zelf mee gemaakt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:31
KappeNou schreef op zondag 28 februari 2016 @ 17:51:
Ook al geprobeerd om de power & volume up toets 60 sec in te houden?

Ik heb redelijk regelmatig dat ik een zwart inlogscherm krijg en na het inloggen met windows hello nog steeds een zwart scherm heeft. bij mij heeft dit altijd geholpen.. :)

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
KNIP (lang verhaal weg)

Ik kon geen systeembackup maken vanuit Windows 10, maar dat lag aan een efi partitie op mijn externe disk.
Die heb ik verwijderd via Command Prompt (schijf actief maken met disk part en toen clear uitgevoerd).

[ Voor 128% gewijzigd door kesj op 29-02-2016 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
JUST_me schreef op zondag 28 februari 2016 @ 19:59:
[...]

Hou maar rekening met 3,5-4 weken, en dan krijg je bericht dat je je geld terug krijgt. Dit heb ik al een aantal keer gehoord/gelezen en zelf mee gemaakt....
Of een nieuwe lijkt mij?
jimz93 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 20:00:
[...]

Ook al geprobeerd om de power & volume up toets 60 sec in te houden?

Ik heb redelijk regelmatig dat ik een zwart inlogscherm krijg en na het inloggen met windows hello nog steeds een zwart scherm heeft. bij mij heeft dit altijd geholpen.. :)
Bij mij ging hij gewoonweg niet aan. Alle mogelijke resetten gedaan.
De blackscreen om in te loggen heb ik na de updaten van een aantal weken geleden niet meer meegemaakt. Ook had ik hem op de gezichtsherkenning staan.

[ Voor 49% gewijzigd door KappeNou op 01-03-2016 12:41 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdeBird
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-09 13:56
Ben in de markt voor de surface pro 4 i7/16gb/256gb en zal hem voornamelijk gebruiken voor studie/werk.
Voornaamste bezigheden zullen zijn QGIS, ArcGIS en wat programmeer werk in python, iemand hier ervaring mee op de surface?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
KappeNou schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:29:
[...]

Of een nieuwe lijkt mij?

[...]

Bij mij ging hij gewoonweg niet aan. Alle mogelijke resetten gedaan.
De blackscreen om in te loggen heb ik na de updaten van een aantal weken geleden niet meer meegemaakt. Ook had ik hem op de gezichtsherkenning staan.
Ja, geld terug of een nieuwe. Ik had mazzel, ik kreeg bericht tijdens de MM BTW weken. Waardoor ik 250 euro terug kreeg. Hoewel ik liever een goed werkend apparaat heb, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
Voor de liefhebber. De keyboardcover met fingerprint scanner is binnenkort beschikbaar in de EU
http://mspoweruser.com/su...itting-europe-march-15th/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
drakiesoft schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:50:
Voor de liefhebber. De keyboardcover met fingerprint scanner is binnenkort beschikbaar in de EU
Leuk en aardig maar een beetje teleurstellend dat ze deze niet vanaf het begin hebben geïntroduceerd :|

Daarnaast €30 meer voor een fingerprint scanner terwijl windows hello prima werkt imho...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
jimz93 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 17:27:
[...]

Leuk en aardig maar een beetje teleurstellend dat ze deze niet vanaf het begin hebben geïntroduceerd :|

Daarnaast €30 meer voor een fingerprint scanner terwijl windows hello prima werkt imho...
Ach het is meer voor de surface pro 3, die geen gezichtherkenning heeft. Kan je toch gebruik maken van windows hello.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

BdeBird schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:53:
Ben in de markt voor de surface pro 4 i7/16gb/256gb en zal hem voornamelijk gebruiken voor studie/werk.
Voornaamste bezigheden zullen zijn QGIS, ArcGIS en wat programmeer werk in python, iemand hier ervaring mee op de surface?
Eerlijk gezegd zou ik naar een ander apparaat uitkijken.
Hij is gewoon niet betrouwbaar. Zat ik in een meeting vandaag en had het keyboard op kantoor gelaten. Kon ik dus het scherm keyboard niet oproepen. Heb hem moeten herstarten.

Het is gewoon geen apparaat dat klaar is voor dagdagelijks gebruik helaas. Jammer want het heeft zoveel mogelijkheden.

Ook de battery leaks zijn erg vervelend. (andere problemen heb ik gelukkig niet meer)

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Normaal klaag ik niet over verkoop prijzen. Ik bedoel als je het te duur vind laat je het gewoon liggen. Maar even serieus. Iets wat gewoonweg zo veel problemen heeft. MS heeft zelfs excuses aangeboden. Vervolgens een half jaar na release een toetsenbordje uitbrengen in Europa voor 180 euro. Bizar. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diamond AT schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 18:30:
Normaal klaag ik niet over verkoop prijzen. Ik bedoel als je het te duur vind laat je het gewoon liggen. Maar even serieus. Iets wat gewoonweg zo veel problemen heeft. MS heeft zelfs excuses aangeboden. Vervolgens een half jaar na release een toetsenbordje uitbrengen in Europa voor 180 euro. Bizar. :F
Gezien het geringe aantal klachten bij Surfaces in volle productie valt dat wel mee. De apparaten zijn zeker niet foutloos, maar prima inzetbaar.

Zoals je zelf al zegt, je hoeft het niet te kopen. Dan koop je toch gewoon een convertible van... van wie eigenlijk? :+ Er is weinig of niets op de markt dat echt in de buurt komt. Misschien binnenkort een Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 18:43:
[...]

Gezien het geringe aantal klachten bij Surfaces in volle productie valt dat wel mee. De apparaten zijn zeker niet foutloos, maar prima inzetbaar.

Zoals je zelf al zegt, je hoeft het niet te kopen. Dan koop je toch gewoon een convertible van... van wie eigenlijk? :+ Er is weinig of niets op de markt dat echt in de buurt komt. Misschien binnenkort een Dell.
Nou, kijk eens naar de reviews: Lenovo Miix 700: goed uitgewerkte Surface Pro 3-kloon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldoni
  • Laatst online: 25-11-2024
BdeBird schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:53:
Gebruik zelf de i7/8/256 met VS2015. Geen enkel probleem om 2 a 3 versies open te hebben staan. In combinatie met Surface Dock en 2 schermen prima te gebruiken. De Surface Dock kan overigens nog wel wat updates gebruiken omdat deze nogal wat onhebbelijkheden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die kost 1300 euro in de Pricewatch en dan heb je een betrekkelijk obscuur apparaat waarvan je je maar moet afvragen hoe de support is en gaat zijn.

Niet wat je wilt in productieomgevingen en eigenlijk ook niet als consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:23

Jeroen V

yadda yadda yadda

Sinds de laatste update heb ik ook regelmatig last van bluescreens als de SP4 even niets doet.... (en ik heb het idee dat het ook alleen gebeurt als dat ding aan netspanning hangt)

Eens even gaan spitten welke taken er gestart worden als de SP4 idle is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 18:43:
[...]

You must be kiddin' :)

Ik durf gerust te beweren dat elke SP4 een probleem heeft. Lees anders hier de thread even door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dread schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 19:30:

Ik durf gerust te beweren dat elke SP4 een probleem heeft. Lees anders hier de thread even door.
We beheren een pool van een kleine 50 Surfaces van verschillende generaties, inclusief een goed aantal exemplaren van de Surface Pro 4. Ik denk dat ik een heel aardig beeld heb welke problemen er spelen ;) Omgekeerd hebben veel mensen hier maar zeer beperkte ervaringen met één of enkele modellen.

De praktijk leert dat er productie draaien met Surfaces niet alleen prima haalbaar is, maar dat eigenlijk alle gebruikers er goed tevreden mee zijn. Ze zijn zeer gewild en worden stevig aan de tand gevoeld.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2016 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

[...]

Onzin, mijn derde unit is probleemloos. Daarnaast heb ik collega's die ook een foutloos exemplaar hebben.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
Weet iemand of screen flickering een driver issue is of hardware probleem?

Krijg het maar niet weg, ook niet met de laatste Intel Iris 540 beta driver.

Komt in de standen donkerst, donker en aanbevolen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
[...]

Ik durf gerust te beweren dat iedereen ter wereld met ieder elektronisch apparaat wel eens een probleem heeft :') wil niet zeggen dat het product niet deugt. Ik heb in het begin met de Surface ook problemen gehad, maar nu is zo goed als alles weg. En als het al irritant was, dan was het meestal toch meer een W10 probleem.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Guys. Leven jullie in een andere wereld. Er zijn volop mensen die klagen over de SP4. Ik had hiervoor de SP3 en nooit problemen. Ook niet na de upgrade naar Windows 10. Zelfs Microsoft zegt sorry:

http://www.digitaltrends....ro-4-surface-book-issues/

Ik gebruik de SP4 nog wel en neem af een toe een reboot nadat ik een poos weg ben van mijn werkplek voor lief. Zodra dat gefixt word vind ik het een prima apparaat.

[ Voor 22% gewijzigd door Tasminos op 02-03-2016 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
Diamond AT schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 11:52:
Guys. Leven jullie in een andere wereld. Er zijn volop mensen die klagen over de SP4. Ik had hiervoor de SP3 en nooit problemen. Ook niet na de upgrade naar Windows 10. Zelfs Microsoft zegt sorry:

http://www.digitaltrends....ro-4-surface-book-issues/

Ik gebruik de SP4 nog wel en neem af een toe een reboot nadat ik een poos weg ben van mijn werkplek voor lief. Zodra dat gefixt word vind ik het een prima apparaat.
Geen idee hoe het ervoor staat bij de rest vd wereld, maar ik ben nog niet erg tevreden omdat ik te vaak een black screen houdt waarbij alleen de backlighting geactiveerd wordt. Daarnaast wordt de typecover te vaak niet gezien door het apparaat waardoor ik deze opnieuw moet bevestigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
March 1, 2016 — KB3140743 (OS Build 10586.122)
- Improved [...]resuming from hibernation, shutdown, kernel, Start menu, storage, Windows Hello, display modes, [...]
- Improved [...] standby power consumption.

P.s. Meneer ideaal device:
Gebruik je een surface dock?
-- Deze lijkt (ja mijn sleep doet wat zo nu en dan) bij mij de leak te zijn (Ethernet via USB (?!))
Gebruik je randapparatuur (muis)?
-- Sommige drivers houden USB wakker

Ja bij Microsoft hadden ze eerst alle drivers wat beter moeten uitwerken, voordat men met Connected Standby begon.

P.s. hij wordt goed ontvangen op Reddit:
https://www.reddit.com/r/...ulative_update_available/
After this update, the sleep bug came back
Aafter this update immediately got the sleep bug back and now my surface is running HOT just doing regular web browsing
I can also confirm sleep bug is back in business. 100% at 8:51 and at 9:37, it went down to 97% from just being in sleep mode in my backpack. After 2/17 firmware update, this definitely did not happen.
Nu moet ik hem zelf nog uitproberen, maar ik denk dat ik mijn geld terug vraag als dit echt zo is... Terug naar hibernate...

[ Voor 37% gewijzigd door XiniX88 op 02-03-2016 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Laatst online: 14-09 11:44
drakiesoft schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:50:
Afgezien van de FORSE prijs alleen in het zwart te krijgen ....
Erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diamond AT schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 11:52:
Guys. Leven jullie in een andere wereld.
Het is duidelijk dat er een significante groep gebruikers is die teleurgesteld is omdat men de nodige problemen ondervindt. De claim werd echter gemaakt dat dit alle gebruikers zou betreffen. Dat is evident onwaar, om voorgenoemde redenen. Het apparaat wordt in de echte wereld in veeleisende omgevingen naar tevredenheid gebruikt door ook daar significante aantallen gebruikers. Met die ervaringen afdoen als in een andere wereld leven kom je niet weg, ook niet als je zelf teleurgesteld bent in het apparaat dat je in handen hebt gekregen.

Niemand beweert dat het een perfect apparaat is. De discussie polariseren heeft echter geen zin, daar wordt het een bijzonder vervelend verhaal van en het helpt ook niemand verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Laatst online: 14-09 11:44
XiniX88 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 22:22:
March 1, 2016 — KB3140743 (OS Build 10586.122)
- Improved [...]resuming from hibernation, shutdown, kernel, Start menu, storage, Windows Hello, display modes, [...]
- Improved [...] standby power consumption.

P.s. Meneer ideaal device:
Gebruik je een surface dock?
-- Deze lijkt (ja mijn sleep doet wat zo nu en dan) bij mij de leak te zijn (Ethernet via USB (?!))
Gebruik je randapparatuur (muis)?
-- Sommige drivers houden USB wakker

Ja bij Microsoft hadden ze eerst alle drivers wat beter moeten uitwerken, voordat men met Connected Standby begon.

P.s. hij wordt goed ontvangen op Reddit:
https://www.reddit.com/r/...ulative_update_available/

[...]

[...]

[...]

Nu moet ik hem zelf nog uitproberen, maar ik denk dat ik mijn geld terug vraag als dit echt zo is... Terug naar hibernate...
Als je een cashback kan realiseren moet je dat DIRECT doen ! :)F

Men kan hier lullen wat men wilt maar het feit blijft dat de meesten issues hebben en dat de updates al maanden niet doen wat ze beloven. We zijn nu dik 4 maanden verder na release (1/3 jaar !!!!!!!!!!!!) en nog steeds is niet alles op orde.

Geloof me nou, eer de software op orde is (als dat uberhaupt al gebeurd) dan zit je bijna tegen de release van de SP5 aan en dan overdrijf ik niet. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Iemand hier ervaring met de Startech converter in combinatie met de Surface Pro 4?

Heb op 1 TV in mijn huis geen beeld met HDMI. Op een andere TV krijg ik de resolutie niet goed met HDMI. Met 1 VGA kabel krijg ik soms wel en dan geen beeld. Met een andere VGA kabel krijg ik geen beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

De toon wordt hier soms behoorlijk grimmig. Regel 1, laat een ander in zijn waarde, ook als deze persoon een compleet andere ervaring heeft dan jij. Elkaar uitmaken voor fantasten oid doe je maar op FOK!, maar niet hier

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 22:49:
[...]

Het is duidelijk dat er een significante groep gebruikers is die teleurgesteld is omdat men de nodige problemen ondervindt. De claim werd echter gemaakt dat dit alle gebruikers zou betreffen. Dat is evident onwaar, om voorgenoemde redenen. Het apparaat wordt in de echte wereld in veeleisende omgevingen naar tevredenheid gebruikt door ook daar significante aantallen gebruikers. Met die ervaringen afdoen als in een andere wereld leven kom je niet weg, ook niet als je zelf teleurgesteld bent in het apparaat dat je in handen hebt gekregen.

Niemand beweert dat het een perfect apparaat is. De discussie polariseren heeft echter geen zin, daar wordt het een bijzonder vervelend verhaal van en het helpt ook niemand verder.
Allereerst mijn excuses voor de opmerking over het in een andere wereld leven. Die had ik niet moeten maken. Een aantal van je opmerkingen zijn echter zeer opvallend en matchen niet met de feiten. Bijv.

- Je opmerking ........Gezien het geringe aantal klachten in een van je post. Je spreekt jezelf overigens tegen door in je laatste post te melden dat het om een significante groep gaat.
- .....Het apparaat wordt in de echte wereld in veeleisende omgevingen naar tevredenheid gebruikt. Waarop is dit gebaseerd?

Ik heb zelf nooit geroepen dat alle gebruikers problemen hebben met de SP4. Ik baseer me op de opvallend vele berichten op het net, van collega IT-ers en het feit dat Microsoft zelf excuses aanbied. Tenslotte ben ik sinds de SP3 echt wel een liefhebber. Ik gebruik de SP4 ook als werkplek en neem de issues die ik nu heb nog voor lief. Ik ga er een soort vanuit dat ze nog wel worden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 20:26

Patrick89

PSN : Gamesource

Radical1980 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 23:03:
Iemand hier ervaring met de Startech converter in combinatie met de Surface Pro 4?

Heb op 1 TV in mijn huis geen beeld met HDMI. Op een andere TV krijg ik de resolutie niet goed met HDMI. Met 1 VGA kabel krijg ik soms wel en dan geen beeld. Met een andere VGA kabel krijg ik geen beeld.
Wellicht een goedkopere optie ! Werkt als een zonnetje (1 tegelijk)
http://nl.aliexpress.com/...or-Apple/32492454824.html

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Jeroen V schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 19:07:
Sinds de laatste update heb ik ook regelmatig last van bluescreens als de SP4 even niets doet.... (en ik heb het idee dat het ook alleen gebeurt als dat ding aan netspanning hangt)

Eens even gaan spitten welke taken er gestart worden als de SP4 idle is...
Vreemd genoeg lijk ik hier weer vanaf met de laatste updates. (ook al heb ik zelf niets gewijzigd) Staat nu al een uurtje aan het stroom te idlen en heb nog geen BSOD gehad.... (afkloppen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diamond AT schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:50:
- Je opmerking ........Gezien het geringe aantal klachten in een van je post. Je spreekt jezelf overigens tegen door in je laatste post te melden dat het om een significante groep gaat.
- .....Het apparaat wordt in de echte wereld in veeleisende omgevingen naar tevredenheid gebruikt. Waarop is dit gebaseerd?
Ik denk dat ik beide vragen kan beantwoorden door mijzelf te quoten:
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 20:02:
We beheren een pool van een kleine 50 Surfaces van verschillende generaties, inclusief een goed aantal exemplaren van de Surface Pro 4. Ik denk dat ik een heel aardig beeld heb welke problemen er spelen ;) Omgekeerd hebben veel mensen hier maar zeer beperkte ervaringen met één of enkele modellen.

De praktijk leert dat er productie draaien met Surfaces niet alleen prima haalbaar is, maar dat eigenlijk alle gebruikers er goed tevreden mee zijn. Ze zijn zeer gewild en worden stevig aan de tand gevoeld.
De praktijkervaring over een relevant aantal apparaten en daarmee gebruikers is dat de hoeveelheid klachten minimaal is en de groep tevreden gebruikers groot. Tegelijk wil ik de mensen die hier en bijvoorbeeld op Reddit problemen melden niet marginaliseren. Dat lijken geen randzaken of incidenten, maar wel degelijke structurele zaken waar gebruikers op individueel niveau maar zoveel aan kunnen doen. Vandaar dat ik sprak over een relevante groep.

Excuses aanvaard, overigens. Samen keuvelen over hardware is zoveel leuker dan in kampen tegen elkaar in roepen O+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2016 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:38:
[...]

Ik denk dat ik beide vragen kan beantwoorden door mijzelf te quoten:

[...]

De praktijkervaring over een relevant aantal apparaten en daarmee gebruikers is dat de hoeveelheid klachten minimaal is en de groep tevreden gebruikers groot. Tegelijk wil ik de mensen die hier en bijvoorbeeld op Reddit problemen melden niet marginaliseren. Dat lijken geen randzaken of incidenten, maar wel degelijke structurele zaken waar gebruikers op individueel niveau maar zoveel aan kunnen doen. Vandaar dat ik sprak over een relevante groep.
Dan ben ik toch echt benieuwd hoeveel van de totale 50 surface pro's die je beheerd van het type SP4 zijn. Ik hoor dus van de meeste mensen om me heen die m hebben aangeschaft dat ze de problemen ervaren.

Keuvelen it is then. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diamond AT schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 14:21:
Dan ben ik toch echt benieuwd hoeveel van de totale 50 surface pro's die je beheerd van het type SP4 zijn. Ik hoor dus van de meeste mensen om me heen die m hebben aangeschaft dat ze de problemen ervaren.
Pin me er niet op vast, maar het zal een stuk of 10 zijn. Eén gevorderde gebruiker meldde dat hij soms moeite had met het aanzetten van het scherm - het bekende probleem dus - maar verder eigenlijk geen klachten. We hebben de ze overigens ook voor onszelf ingezet.

Ik ben overigens behoorlijk benieuwd hoe de Surface Pro 3 het doet met Windows 10 en of mensen dan dezelfde klachten ervaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:37
Weet niet of hij hier al bekend was, maar de standaard SSD NVME controller driver is ruk, de write speeds zijn slecht, met name de 4K writes. Even de driver downloaden van http://www.samsung.com/gl...ml/support/downloads.html die gaat dan van 1 MB/s naar 60 MB/s ofzo ~ op mijn M3 dan tenminste.

[ Voor 5% gewijzigd door Romius op 03-03-2016 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Romius schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 17:19:
Weet niet of hij hier al bekend was, maar de standaard SSD NVME controller driver is ruk, de write speeds zijn slecht, met name de 4K writes. Even de driver downloaden van http://www.samsung.com/gl...ml/support/downloads.html die gaat dan van 1 MB/s naar 60 MB/s ofzo ~ op mijn M3 dan tenminste.
Thanks, was mij niet bekend, en het maakt inderdaad behoorlijk veel uit. Met name SQL is een behoorlijk stuk sneller geworden! (wat ook te verwachten is als het om kleine writes gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
Ik reboot net en krijg de melding dat er updates geïnstalleerd werden.
Na het bijwerken had ik meteen een blazende ventilator, die maar niet stopt.
Heel irritant dit, heb ik echt nog nooit eerder gehad op mijn SP4.

Hebben meer mensen hier last van?

EDIT:

Inmiddels is het weg.
Heb voor de zekerheid mijn Chrome 32-bit vervangen voor een 64-bit, geen idee of dat impact heeft.

[ Voor 57% gewijzigd door kesj op 03-03-2016 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
Patrick89 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:15:
[...]

Wellicht een goedkopere optie ! Werkt als een zonnetje (1 tegelijk)
http://nl.aliexpress.com/...or-Apple/32492454824.html
Bedankt. Deze werkt bij jou dus goed?

Zal het in geval van de HDMI ook aan de soort TV kunnen liggen? In dit geval een Samsung 4K TV waar het niet op werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:40
Diamond AT schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 14:21:
[...]

Keuvelen it is then. ;)
Ik heb er zelf op werk 8 aangeschaft en tot nu toe ben ik zelf de enige die wat problemen heeft gehad. Ik heb het probleem gehad dat de surface na standby niet meer aan wilde gaan. Dat probleem heb ik overigens ondertussen ook al ruim een week niet meer gehad.

Voor de rest is iedereen zeer te spreken over de SP4. Een van de gebruikers had hiervoor een SP3. Die meldt dat de SP4 niet merkbaar sneller is dan de SP3, maar dat is dan ook alles.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
Welk programma heb je gebruikt om dit te benchmarken? Want AS SSD had een bug met de standaard driver waardoor de write speeds zo laag leken. Als je CrystalDiskMark gebruikt geeft hij wel de goeie snelheden weer. Wat haal je overigens voor sequential schrijf snelheden?

Met de nieuwe driver heb je overigens kans op battery drain.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 14:31:
[...]

Ik ben overigens behoorlijk benieuwd hoe de Surface Pro 3 het doet met Windows 10 en of mensen dan dezelfde klachten ervaren :)
Ik heb zelf hiervoor de Surface Pro 3 gehad. Ook nog een hele tijd met Windows 10. Geen klachten gehad met sleep modus en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:37
soulcrusher schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 09:21:
[...]

Welk programma heb je gebruikt om dit te benchmarken? Want AS SSD had een bug met de standaard driver waardoor de write speeds zo laag leken. Als je CrystalDiskMark gebruikt geeft hij wel de goeie snelheden weer. Wat haal je overigens voor sequential schrijf snelheden?

Met de nieuwe driver heb je overigens kans op battery drain.
Hmm interessant, geen batterydrain nog, maar inderdaad met AS SSD getest. Ook even Crystal disk geprobeerd, dan haal ik dit:

Sequential Read (Q= 32,T= 1) : 769.878 MB/s
Sequential Write (Q= 32,T= 1) : 161.075 MB/s
Random Read 4KiB (Q= 32,T= 1) : 358.887 MB/s [ 87618.9 IOPS]
Random Write 4KiB (Q= 32,T= 1) : 159.710 MB/s [ 38991.7 IOPS]
Sequential Read (T= 1) : 628.609 MB/s
Sequential Write (T= 1) : 161.691 MB/s
Random Read 4KiB (Q= 1,T= 1) : 28.864 MB/s [ 7046.9 IOPS]
Random Write 4KiB (Q= 1,T= 1) : 94.924 MB/s [ 23174.8 IOPS]

Test : 1024 MiB [C: 54.9% (63.8/116.3 GiB)] (x5) [Interval=5 sec]
Date : 2016/03/04 21:46:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
Radical1980 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 20:01:
[...]
Bedankt. Deze werkt bij jou dus goed?

Zal het in geval van de HDMI ook aan de soort TV kunnen liggen? In dit geval een Samsung 4K TV waar het niet op werkt?
Zijn er hier meerdere mensen die problemen ondervinden bij het aansluiten van de Surface Pro 4 op een TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:29
Radical1980 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 16:57:
[...]
Zijn er hier meerdere mensen die problemen ondervinden bij het aansluiten van de Surface Pro 4 op een TV?
Heb je het al eens met een gewone displayport to hdmi kabel geprobeerd?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
Ramon schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 17:04:
[...]

Heb je het al eens met een gewone displayport to hdmi kabel geprobeerd?
Heb geen beschikking over die kabel. Maar ik kan dat nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
Overigens het aansluiten op de Samsung TV vind ik wel vreemd. Ik kan andere computers aansluiten op de TV met een HDMI kabel. Alleen de Surface Pro 4 geeft problemen. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:18
En toen was het oplichtende zwarte scherm na ruim 2maand gebruik opeens heel erg permanent.. Heb in het begin last gehad van het zwarte scherm maar de trucjes Windows toets p of het aansluiten van een externe monitor of powerknop ingedrukt houden :-| hebben dat probleem voor mij steeds verholpen. Na laatste updates geen last meer gehad van Black screens!

Ik vond het echt een fantastisch apparaat (en mis hem echt nu ik weer terug ben op mijn "oude" werklaptop, "oude" privé laptop en "oude" privé tablet die de surface tot gisteren allemaal verving.

Gisteren op het werk wilde het scherm opeens niet meer aan (lichte alleen op) de externe monitor die ik aansloot gaf wel gewoon beeld. Hele apparaat geupdate maar loste het probleem niet op.

Uiteindelijk besloten backup te maken en terug naar fabrieksinstellingen.
Dat had ik beter niet kunnen doen...
Vanaf het moment dat je dat aanzet springt hij terug naar de primaire monitor (Het scherm van de surface zelf) en toen had ik dus ook geen beeld meer op de externe monitor. Niet via een minidisplay kabel en niet via de surface dock ook niet na rebooten (powerknop) of resetten (powerknop en volume omhoog)

Vanochtend de surface ingeleverd waar ik hem gekocht heb en nu maar 3weken afwachten. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
Heeft iemand een werkende oplossing voor het flickering screen probleem?
Mijne gaat nu wel erg tekeer in donkerst, donkerder en aanbevolen modus.
Heb de Intel beta driver geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Sleep werkt weer niet meer. Als ik hem dichtklap, blijft hij gewoon aanstaan en op een uurtje tijd is mijn accu leeg.

Zonder toetsenbord vastgemaakt, klikt hij soms gewoon het onscreen toetsenbord niet open waardoor je helemaal niets kan tikken. Na een restart is dat weg.

Het is gewoon een apparaat dat voor mij niet in een werkomgeving thuishoort. Thuis is het te doen om weer eens te moeten rebooten wegens ontbrekend toetsenbord of dat je hem niet uit sleep krijgt. Op het werk of in een vergadering is dat gewoon knuddig.

Blij te horen dat in een pool van heel veel SP4's weinig SP4 naar boven komen met problemen. Dan mag ik er van uitgaan dat er inderdaad SP4's zijn die wel werken en al deze kleine probleempjes niet hebben. Ik had namelijk het gevoel dat alle SP4's deze kleine problemen hedden (voorla omdat Microsoft zelf aangaf dat de SP4 met deze problemen kampte)

Ik zal dat aangeven bij Microsoft en hopelijk kunnen ze deze omruilen aangezien hij vanaf dag 1 al problemen gaf die 3 maand later nog steeds niet opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
kesj schreef op zondag 06 maart 2016 @ 22:55:
Heeft iemand een werkende oplossing voor het flickering screen probleem?
Mijne gaat nu wel erg tekeer in donkerst, donkerder en aanbevolen modus.
Heb de Intel beta driver geïnstalleerd.
Tijdens video? of ietsanders full screen?

Anders omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
XiniX88 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 12:53:
[...]

Tijdens video? of ietsanders full screen?

Anders omruilen.
Continu.
Heb hem 2e hands gekocht, met bon uit Amerika van de 1e eigenaar.
Volgens hem geeft MS full support in Nederland.
Maar weet dus niet of ze hem ook (nog) omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Gewoon naar support page gaan van Microsoft. Zoals men hier ook aangeeft ben je m 3 tot 4 weken kwijt.... Dat is de reden waarom ik hem niet terug (kan) sturen, of moet ik tegenwoordig 2 van die dingen kopen, voor als er 1 stuk raakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
XiniX88 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 19:42:
Gewoon naar support page gaan van Microsoft. Zoals men hier ook aangeeft ben je m 3 tot 4 weken kwijt.... Dat is de reden waarom ik hem niet terug (kan) sturen, of moet ik tegenwoordig 2 van die dingen kopen, voor als er 1 stuk raakt...
Ik ga dit eerst proberen (fix 1).
Misschien helpt het.
http://www.lovemysurface....ms-after-latest-firmware/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:51
Sinds gisteren ben ik de eigenaar van een Surface Pro 4 M3. Deze heeft wat eigenaardigheden kwam ik vannochtend bij het ontbijt achter. Zoals iedere ochtend wilde ik mijn krantje lezen. Dit deed ik op de iPad, maar nu op de Surface. Gaat prima. Niets aan de hand. In huis was alles verder stil. Geen radio of TV aan. Daarom viel mij iets op.

Iedere keer wanneer ik ergens op het scherm tik met mijn vinger zoemt de Surface heel zachtjes. Het geluid klinkt als een kortsluitingszoem. Ook met het volume op uit hoor ik dit nog steeds.
Edit: Dit bedoeol ik, alleen ik heb de M3 zonder fan: http://www.surfaceforums....tting-humming-noise.3654/

Verder flitst het scherm soms. Vanochtend merkte ik dit alleen bij de e-mail. Het is net alsof er een lichtsensor in het scherm zit die de helderheid aanpast aan het licht in de omgeving, maar in de war is. Nu las ik ergens dat dat met de nieuwste videodriver opgelost is?

[ Voor 8% gewijzigd door rimave op 08-03-2016 08:14 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Thx! Kan iemand bevestigen dat dit ook werkt voor een i5 128GB?

Eigenlijk best raar dat je een apparaat koopt van meer dan €1000,- en dat je dan eerst de displaydrivers etc. moet updaten om alles te kunnen gebruiken en dat hij out-of-the-box brakke drivers geïnstalleerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tarabass schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 08:09:

Eigenlijk best raar dat je een apparaat koopt van meer dan €1000,- en dat je dan eerst de displaydrivers etc. moet updaten om alles te kunnen gebruiken en dat hij out-of-the-box brakke drivers geïnstalleerd heeft.
Het is net een echte computer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 08:19:
[...]

Het is net een echte computer :+
Ik heb nog nooit een computer gekocht die al in elkaar zat en al helemaal niet waarop al een OS geïnstalleerd was. Dus hier kan ik niet over meepraten. Maar of je als MS nu de ene of de andere driver pakt, maakt niet uit. En als je daarmee veel snelheidswinst hebt of out-of-the-box the rear camera kan gebruiken dan zou ik dat doen. Maar je hebt wel een punt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
Tarabass schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 08:09:
[...]

Zoals ik eerder al aangaf heb je hier vrijwel geen voordeel van (je hebt zelfs kans op batterydrain). De driver die standaard op je Surface zit zorgt voor een bug in AS SSD waardoor de 4k writes laag uitvallen. Als je met CrystalDiskMark een benchmark draait dan zie je dat de snelheden met de standaard driver gewoon normaal zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

soulcrusher schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 08:32:
[...]

Zoals ik eerder al aangaf heb je hier vrijwel geen voordeel van (je hebt zelfs kans op batterydrain). De driver die standaard op je Surface zit zorgt voor een bug in AS SSD waardoor de 4k writes laag uitvallen. Als je met CrystalDiskMark een benchmark draait dan zie je dat de snelheden met de standaard driver gewoon normaal zijn.
Net nieuw in dit topic, dus je moet me vergeven dat ik dat nog niet gelezen heb. Bedankt voor de extra info, ik laat het nu voor hoe het is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kesj
Er zijn ook zoveel fixes en workarounds verspreid over het topic, misschien bundelen in de openingspost?

[ Voor 13% gewijzigd door kesj op 08-03-2016 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

kesj schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 08:44:
Er zijn ook zoveel fixes en workarounds verspreid over het topic, misschien bundelen in de openingspost?
Ik was net hetzelfde aan het denken :)

Ik zit weer te kutten met die batterydrain. Laat naar huis gereden vanaf kantoor. Had hem op de lader zitten. kom thuis en hij was alweer halfleeg en gloeiend heet.

Ik zit in energiebeheer bij actie voor "sluiten van deksel" en actie voor "aan\uit knop" op slaapstand. Echter lijkt het alsof hij op sluimerstand (hibernation) zit. Elke keer moet hij weer helemaal opstarten.

Net een sleep study gedaan via deze link

Maar het uitpuzzelen hiervan wordt nog een serieuze taak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Kan nu al dagen niks installeren uit de Store. Zegt Licentie ophalen... Stopt, zegt Probeer het opnieuw Fout, zie details. Fout 0x803F7000.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XiniX88
De workarounds zijn best kort:

- Problemen met wakker worden uit sleep (slaapstand), scherm gaat niet aan, toetsenbord licht wel op
-- Zie Connected Standby uitzetten
-- Heeft waarschijnlijk iets te maken met Docking. Als je undocked, vervolgens de drivers van je surface opnieuw installeert, en daarna hem in sleep zet, werkt hij wel.

- Problemen met warm worden in sleep
-- Zie Connected Standby uitzetten
-- Je kunt ook kijken naar sleepstudy, of iets hem uit de echte slaapstand houd: https://blogs.windows.com...-while-the-system-sleeps/

- Problemen met flickeren van scherm (als in heftig knipperen, en scherm shift van links naar rechts)
-- Zie Installeren van Intel Beta drivers

- Problemen met flickeren van scherm (als in op stand aanbevolen/donker/donkerst, waarbij een klein verschil is in helderheid van het scherm (niet compleet aan/uit, maar iets donkerder, gevolgd door normaal)
-- Lijkt op hardware probleem, als het je echt irriteert: omruilen

- Probleem met bleeding, vooral onderin en bovenin scherm:
-- Hardware probleem; omruilen indien je het niet kan aanzien.

Connected standby uitzetten
Optie: 1
- Voordeel: Geen battery drain
- Nadeel: Iets langere opstarttijd
- Indien Fast startup ook wordt uitgezet: Nog iets langere opstarttijd

a. Zet hem altijd in hibernate ipv sleep:
http://solverbase.com/w/W...Change_Settings_Close_Lid

(niet op SLEEP (slaapstand), maar op HIBERNATE (sluimerstand))

b. Instellingen voor beheerschema bewerken; De computer in slaapstand zetten staat standaard op 5 / 10 minuten. Deze ook uitzetten, anders gaat hij alsnog in SLEEP, wat je hierboven net hebt geprobeerd te vermijden.

Vergeet wel nooit de uitknop of de lid (toetsenbord) te sluiten.

http://forums.windowscent...ptop-screen-turn-off.html
Scherm mag dus wel uit, zet de andere op NEVER (of nooit)

c. Eventueel, indien hij hierna niet opstart (black screen on resume), Fast Startup uitzetten:
http://www.tenforums.com/...tart-up-windows-10-a.html

Optie: 2. Connected standby compleet uitzetten
- Nadeel: WiFi gaat niet aan als de tablet terug aan staat.
- Voordeel: Het zet wel echt alles uit, en hibernate ten alle tijden:

Windowstoets -> regedit [Enter]
HKLM (Local Machine) \System\CurrentControlSet\Control\Power\CsEnabled (1->0)

Voer daarna nog optie 1 uit. Dit zorgt ervoor dat hij echt niet in Connected Standby kan komen, dat zou hij al niet mogen, maar doet hij toch op de 1 of andere manier wel...

Verder is er niets aan connected standby te doen.

Installeren van Intel beta drivers:
http://www.windowscentral...-graphics-drivers-surface

P.s. Tablet wel net weer een update binnengehaald:
OS build 10586.164:
Improved performance for hibernation

Daarvoor OS build 10586.122:
Improved reliability in numerous areas, [...] including resuming from hibernation, Windows Hello, display modes
Improved performance in [...], and standby power consumption.

In other words... blijft hoop houden in goede afloop.

[ Voor 49% gewijzigd door XiniX88 op 09-03-2016 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Wat ik ook altijd doe is mijn laptop/surface in hibernate laten gaan als de battery critical is. Battery low zet ik dan op 10%, critical op 5%. Dit geeft mij tijd om mijn apparaat snel aan het stroom te hangen. Mocht ik toch critical halen, om de één of andere reden, dan verlies ik niet al mijn werk..

advanced_power_options_battery_hibernate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
Thanks voor het opsommen.
Kan iemand ze toevoegen aan de openingspost?
Om te voorkomen dat het verdwijnt in alle posts die nog gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
XiniX88 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 18:01:

Optie: 2. Connected standby compleet uitzetten
- Nadeel: WiFi gaat niet aan als de tablet terug aan staat.
- Voordeel: Het zet wel echt alles uit, en hibernate ten alle tijden:

Windowstoets -> regedit [Enter]
HKLM (Local Machine) \System\CurrentControlSet\Control\Power\CsEnabled (1->0)
Ik heb het een aantal dagen geprobeerd, maar werd er gek van. Iedere keer dat ik hem uit hibernate haalde, moest ik handmatig wifi uit en aanzetten. Het connecten was een drama. Soms duurde het ettelijke minuten voordat hij het wifi netwerk op mijn werk weer zag. Toch maar weer aangezet. De drain is beperkt.

Ik heb mezelf maar aangeleerd iedere keer dat ik het apparaat niet gebruik, hem in hibernate te zetten door middel van de powerknop. Ik blijf het jammer vinden dat de machine niet net als mijn Sony Z4 Android tablet, meteen aan staat als ik op de powerknop druk. Tuurlijk, het zijn maar een paar seconden maar het zorgt voor een mindere gebruikservaring. Helaas.

Wat voor een batterij tijden halen jullie?

Ik haal, volgens het windows battery report 4 uur en 20 minuten. Eigenlijk om te janken zo slecht. Ik heb nu 17 battery cycles. Mijn scherm staat altijd op darkest of darker. Een enkele keer op bright als ik er buiten mee zit. Wat nou 9 uur Microsoft. :( :( 8)7

Dan voer ik voornamelijk lichte taken uit (browsen, video bekijken, beetje office). Wanneer ik het apparaat belast gaat hij altijd aan het net. Lichte CPU/GPU taken dus. Ik heb de I5/8/256.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
Hier nog wel een goede link:

http://www.neowin.net/new...urface-pro-4-battery-life

Voornamelijk het uitschakelen van turboboost schijnt een behoorlijke improvement in battery life te geven. Ik had er al eerder over gelezen op onder andere reddit en dergelijke. Ik heb de reg edit in de link uitgevoerd en max cpu op 80% gezet wanneer op batterij. Ik gebruik de 100% toch niet mobiel. Ik ben benieuwd wat het resultaat is.

Uit een review die een tijdje geleden op techradar verschenen is:

"Longevity, or lack thereof, then is about the only thing about the Surface Pro 4 that's holding it back from truly, honestly replacing your laptop – or at least your MacBook Air specifically. Otherwise, the machine offers somewhat below-average lasting power."

Mooie conclusie.

[ Voor 28% gewijzigd door JUST_me op 09-03-2016 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Ik haal (en nee dat is echt niet windows bij het klikken op het batterij icoontje, die altijd overmatig positief is) toch echt de 5 ~ 7u :| Dat was wel met alleen webbrowsing en netflix. Lichter + batterijbesparing.

Gisteren toevallig de hele dag disconnected geweest, in totaal de 7u aangetikt. Ps mijn tablet gebruikt als enige verschil met een default config: Hyper-V...

[ Voor 49% gewijzigd door XiniX88 op 09-03-2016 07:22 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 17 Laatste

Let op:
Voor levertijden en prijzen zie: [Microsoft Surface Pro 4] Levertijden & Prijzen