Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik heb lot nr 1549, nergens last van. Bij aanschaf een tweetal software prbleempjes (waaronder intel driver crashes), maar na de grote updates verholen. 1551 is zelfs week 51, dus nieuwer, dus beter?

[ Voor 9% gewijzigd door Bartjuh op 05-02-2016 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 20:47

Patrick89

PSN : Gamesource

Voor diegene die last hebben van een zwart scherm als je hem uit slaapt haalt
activeer gezichtsherkenning. Die werkt altijd wel ;)

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03:30
Patrick89 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 21:17:
Nee hoor, ook daar heb je zwarte schermen soms.

Wat een topapparaat verder. 1551 hier en heel weinig bleed maar alleen net opstarten zichtbaar. Verder echt top. Wil alleen een beter automatisch toetsenbord om de tablet functie beter te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
AMARONE schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 22:52:
[...]

Wat een topapparaat verder. 1551 hier en heel weinig bleed maar alleen net opstarten zichtbaar. Verder echt top. Wil alleen een beter automatisch toetsenbord om de tablet functie beter te kunnen gebruiken.
Er is bij mijn versie met lotnummer 1551 inderdaad ook wat backlight bleeding te zien bij het opstarten. Ga dit weekend even met het apparaat werken en kijken hoe erg ik mij hier aan stoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89

Patrick89

AMARONE schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 22:52:
[...]

Het probleem was dat ik een zwart beeld kreeg zonder inlog venster of wat.
Zodoende blijf ik nu wel een zwart beeld houden maar hij logt wel automatisch in.
Eenmaal ingelogd heb ik namelijk wel beeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNightbringer
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-10 17:27
XiniX88 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 18:07:
chrome://gpu

hier zie je dat rastering uit staat. Maar voordat je nog wat doet. Verwijder chrome, installeer chrome 64bit:
https://www.google.nl/chrome/browser/beta.html

daarna: chrome://flags #enable-gpu-rasterization
Zet deze op ingeschakeld.

Herstart de browser.

Bij mij schreef chrome een register waarde weg hier:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AppCompatFlags\Layers

waarin iets met HIGHDPI stond. Als je deze verwijderd, werkt chrome ook weer netjes op je tweede scherm met een lager DPI. (windowstoets; regedit; enter)

Kijk nu naar chrome://gpu en zie dat alles nu hardware geaccelereerd is. Test eventueel nog een 4k filmpje op youtube. Bij mij blijft nu de CPU lekker "idle".
Thanks, ik zal het even proberen, het switchen van een browser doe ik liever niet, al merk ik wel dat ie een stuk stiller is dankzij edge.

Wat is metro? | Webdesign met een grid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 15:05
Patrick89 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 21:17:
Ik heb Windows Hello ook aan staan, maar ook soms zwarte schermen. Dus daar zit tussen de apparaten onderling kennelijk ook verschil. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10 13:24
Je moet de Netflix universal app eens uit de store halen...
Dan een beetje tijd scrollen en muizen.

Hier 1 grote knipper bende. (Lijkt een foutje in grafische driver, zoals alles wat we hier ervaren, zwarte schermen bij opstarten, scherm flikkering...)

Tevens in Microsoft Games (Solitair en Mahjong) full screen klopt er geen reet van de touchscreen input, zit er zeker 1cm naast.

[ Voor 63% gewijzigd door XiniX88 op 08-02-2016 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNightbringer
Edge maar geprobeerd en heb nog steeds last van de fans, kennelijk wordt m'n schijf ook constant voor 98% gebruikt iets wat best wel vreemd is voor het feit dat ik weinig apps open heb. Edge vreet overigens ook aardig wat ram als ik dat zo zie in m'n taakbeheer.

Enige oplossing lijkt op het moment m'n batterij op stroom besparen te zetten, maar dit is niet echt iets wat wenselijk is. Dan gaat de schijf ook weer naar 3~4%.

Hebben meer mensen hier last van, of ligt dit gewoon aan m'n tablet en moet ik er maar mee terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:32
Ik mag een nieuwe zoeken (mijn vrouw heeft mijn MacBook toegeëigend)

Nu is mijn oog op een Surface gevallen en nu is mijn vraag ga je het verschil merken tussen de i5 en de i7 als je er een casual game op speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
TheNightbringer schreef op maandag 08 februari 2016 @ 14:23:
Edge maar geprobeerd en heb nog steeds last van de fans, kennelijk wordt m'n schijf ook constant voor 98% gebruikt iets wat best wel vreemd is voor het feit dat ik weinig apps open heb. Edge vreet overigens ook aardig wat ram als ik dat zo zie in m'n taakbeheer.

Enige oplossing lijkt op het moment m'n batterij op stroom besparen te zetten, maar dit is niet echt iets wat wenselijk is. Dan gaat de schijf ook weer naar 3~4%.

Hebben meer mensen hier last van, of ligt dit gewoon aan m'n tablet en moet ik er maar mee terug?
Nee, lijkt mij gewoon in windows te zitten.

CTRL + SHIFT + ESC -> Taakbeheer openklappen, Prestaties, Broncontrole openen

Tab: Overzicht, sorteren op Lezen, noteer de bovenste 4; sorteren op schrijven, noteer bovenste 4.

Daarna door naar tab: Processor; Sorteer op Processor, noteer bovenste 4.
Ik gok dat er gewoon een App lekker CPU zit te vreten.

Edge werkt opzich netjes. Firefox of Chrome zijn niet direct zuiniger.
Wognummer schreef op maandag 08 februari 2016 @ 14:24:
Ik mag een nieuwe zoeken (mijn vrouw heeft mijn MacBook toegeëigend)

Nu is mijn oog op een Surface gevallen en nu is mijn vraag ga je het verschil merken tussen de i5 en de i7 als je er een casual game op speelt?
Wat voor games moet ik denken? En mja de i7 heeft ook een net wat krachtigere Intel Iris 540, betere GPU is eerder wat je nodig hebt dan meer rekenkracht.

Als je een beetje wil gamen, neem dan de Surface Book, als je echt wil gamen, laat dit soort apparaten helemaal links liggen, neem een beetje game laptop of ga voor een desktop.

[ Voor 23% gewijzigd door XiniX88 op 08-02-2016 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNightbringer
XiniX88 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 16:21:
[...]

Tab: Overzicht, sorteren op Lezen, noteer de bovenste 4; sorteren op schrijven, noteer bovenste 4.

Kwa geheugen: Edge / Systeemgeheugen / Edge / Edge
Kwa CPU: Servicehost / beheer van bureauvensters / Verkennen
Kwa Schijf: Systeemgeheugen / Edge

Mijn schijf is nu gewoon 4% maar piekt soms naar de 100% door servicehost, wel fijn dat ie het nu prima doet maar als ik erom zoek ik niks kan vinden.

Voor casual gaming zou ik een book kopen of misschien (mits je het budget hebt) die Razer laptop te halen, aangezien die wel goed schijnt te zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door TheNightbringer op 08-02-2016 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
[...]

Wat voor games moet ik denken? En mja de i7 heeft ook een net wat krachtigere Intel Iris 540, betere GPU is eerder wat je nodig hebt dan meer rekenkracht.

Als je een beetje wil gamen, neem dan de Surface Book, als je echt wil gamen, laat dit soort apparaten helemaal links liggen, neem een beetje game laptop of ga voor een desktop.
handig om te vermelden idd :)

dingen als Hearthstone maar ook rocket league dus niet zo heel hoogstaand

ik heb een game pc maar die staat op zolder en vrouwlief vind het leuker als ik beneden zit aan de keukentafel of op de bank dan dat ik 3 avonden per week op zolder zit.

en ja een Book is leuk idd maar heel slecht leverbaar in de UK (oud collega werkt bij MS de voorraad is niet enorm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Laatst online: 13-09 17:20
Ik speel de games SMITE en Rocket league en counter-strike:GO, etc. op medium settings op mijn SP4 i5 8gb 256gb... en dat loopt allemaal heel vlot.

Alleen de heel grote spellen waar veel spelers tegelijk op het scherm aanwezig zijn en grote werelden geladen worden lopen niet zo lekker als bijvoorbeeld RPG elder scrolls online en Witcher 3 wild hunt.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
Kijk dat stelt gerust al :) nu morgen maar eens even een vasthouden en kijken of dat bevalt idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNightbringer
[...]

Ik heb er nu wel weer last van, mijn schijf wordt voor 99% gebruikt en dat doet skype dan met 0,8mb (en 31% van m'n processor) dat kan toch gewoon niet kloppen? Ondertussen blaast m'n Surface wel vrolijk verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-10 08:27
Patrick89 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 09:20:
[...]

Het probleem was dat ik een zwart beeld kreeg zonder inlog venster of wat.
Zodoende blijf ik nu wel een zwart beeld houden maar hij logt wel automatisch in.
Eenmaal ingelogd heb ik namelijk wel beeld ;)
Ik heb exact hetzelfde gehad, met als uitzondering dat ik na het inloggen via hello nog steeds geen beeld kreeg. Power knop 30sec en daarna power en vol up 15sec i houden deed het voor mij :)

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10 20:33

Jeroen V

yadda yadda yadda

XiniX88 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 13:22:
Je moet de Netflix universal app eens uit de store halen...
Dan een beetje tijd scrollen en muizen.

Hier 1 grote knipper bende. (Lijkt een foutje in grafische driver, zoals alles wat we hier ervaren, zwarte schermen bij opstarten, scherm flikkering...)

Tevens in Microsoft Games (Solitair en Mahjong) full screen klopt er geen reet van de touchscreen input, zit er zeker 1cm naast.
Heb je HyperV geïnstalleerd/ Zoja, eraf gooien en misschien ben je dan van je probleem af.... (hielp bij mij, ik had hetzelfde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
TheNightbringer schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 15:50:
[...]

Dat zou veel verklaren, hoewel ik graag edge zou willen gebruiken zit ik wel met de plugins iets waar ik me toch wat aan stoor. Maar ik zal het eens ff proberen.
Je hebt er nu niks aan, maar op lovemysurface.net staat geschreven;

"Folks on the “Fast Ring” of the Windows insider program now have access to Redstone build 14257. This newest test build of Windows 10 offers a multitude of bug fixes but, also, one very important new feature… Extensions for Microsoft Edge.
As you may know, Edge has had a rather limited feature set. This is, mainly, because of the lack of extensions. With the new build, I’m hoping that Edge will be more useful to me than before.
In addition, Microsoft has announced a change in methodology for the insider build releases. In the past, Windows Insiders would see a new build every 30 days or so. Starting now, Microsoft is planning on sending out builds as frequently as every week but with fewer changes between releases."

Dus, het gebrek aan extensions in Edge lijkt een kwestie van tijd. Godzijdank, want ik vind het een enorm gemis.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
TheNightbringer schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 08:37:
[...]

Ik heb er nu wel weer last van, mijn schijf wordt voor 99% gebruikt en dat doet skype dan met 0,8mb (en 31% van m'n processor) dat kan toch gewoon niet kloppen? Ondertussen blaast m'n Surface wel vrolijk verder.
Gooi skype er eens af en gebruik eens de webversie...

Zie ook:
https://www.google.nl/sea...es+cpu&safe=off&tbs=qdr:m

De CPU wanneer in gebruik en op zijn hoogste clock, genereert nou eenmaal warmte. Of kijk of skype toevallig een update heeft. Ik weet van het verleden dat skype vaker 100% CPU gebruikte (omdat het af en toe een geweldige (ahum) app is).

Heeft verder weinig te maken met je tablet maar echt met Skype. Mocht hij dan niet meer je CPU en schijf misbruiken, installeer het dan even opnieuw.
Jeroen V schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 18:40:
[...]

Heb je HyperV geïnstalleerd/ Zoja, eraf gooien en misschien ben je dan van je probleem af.... (hielp bij mij, ik had hetzelfde)
Stond er standaard opZo te lezen, is er standaard opgezet door Visual Studio, gezien het niet hielp met de screen flickering die ik had, er weer op gezet. Zie inderdaad dat het disablen wel werkt bij Netflix...

[ Voor 19% gewijzigd door XiniX88 op 10-02-2016 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:25
Ik heb ook last van flickering van het beeld, erg extreem. Vooral bij gebruik van Edge op bepaalde webpagina's. Bijvoorbeeld Facebook en WindowsCentral.

Ik heb het probleem inderdaad gekregen sinds ik visual studio geinstalleerd heb. Dat zorgt ervoor dat Hyper-V aangezet wordt....

Edit: Ik heb net de nieuwe Beta intel HD Graphics driver 20.19.15.4380 van 2 februari geinstalleerd. Ben benieuwd of het nu beter gaat.

[ Voor 19% gewijzigd door RaymondD op 10-02-2016 09:18 ]

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
RaymondD, als je geen virtuele machines gebruikt, wellicht handiger HyperV gewoon te disablen (dus ook geen windows mobile app development).

Windows toets, dan CMD rechtermuisknop uitvoeren als administrator:

dism.exe /Online /Disable-Feature:Microsoft-Hyper-V-All

[ Voor 9% gewijzigd door XiniX88 op 10-02-2016 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Laatst online: 06-10 21:31
Ik denk zelf dat bepaalde issues NOOIT helemaal opgelost gaan worden met de SP4 en dat het deels te maken heeft met Hardware.
Als je ziet hoe lang hij nu op de markt is en dat bepaalde problemen bij vrijwel Iedereen voorkomen en dan kijkende naar de kalender (hard op weg naar halverwege Feb 2016) dan heb ik er een hard hoofd in dat het pure software issues betreft.
Mijn inziens hadden die in ruim 3 maanden best opgelost moeten zijn.
Ondertussen is het ook erg stil vanuit MS en bracht hun laatste update ook nieuwe issues (oa wifi uitval) dus ik moet het allemaal nog zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XiniX88
https://downloadcenter.in...r-Windows-7-8-1-10-15-40-

De allernieuwste drivers lossen dan ook het probleem van Hyper-V op:
Microsoft Enhanced Video Renderer - API crash

Aldus: https://www.reddit.com/r/...el_iris_beta_drivers_fix/

Rest alleen nog de flickering die je ziet in low light mode en de "sleep & wake", maar op een andere berg laptops doet hij ook niet altijd een wake wanneer dat nodig is...

P.s. voor black screen login:
Does it seem to help the black screen at log in?
- That was fixed last month, in v4352.

Ik verwacht daarom dat de nieuwe driver van Intel voor de videokaart een hoop van de wake problemen oplost.

P.s. mocht je nog interesse hebben in 28gb extra disk space, verwijder dan Windows.Old, als ik alles een beetje aanvink, bespaart het mij toch weer 40gb:
http://www.laptopmag.com/articles/delete-windows-old-folder

[ Voor 31% gewijzigd door XiniX88 op 11-02-2016 10:28 ]

Verwijderd

jmignolet schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 19:09:
[...]

Hier stortter hij ook in Firefox op mn surface
Beetje, laat wellicht maar bij mij draait hij op een surface 3, in 4k modus vloeiend. :)

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

The_Worst

Unox

XiniX88 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 10:14:

Rest alleen nog de flickering die je ziet in low light mode en de "sleep & wake", maar op een andere berg laptops doet hij ook niet altijd een wake wanneer dat nodig is...

Ik verwacht daarom dat de nieuwe driver van Intel voor de videokaart een hoop van de wake problemen oplost.

P.s. mocht je nog interesse hebben in 28gb extra disk space, verwijder dan Windows.Old, als ik alles een beetje aanvink, bespaart het mij toch weer 40gb:
Waar kan je het huidige geïnstalleerde versienummer vinden? Als ik kijk in het configuratiescherm van Intel staat daar versie 20, degene die ik download is versie 15?

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Patrick89

Patrick89

Hier ook maar even mijn hart luchten dan.Op 26e van jan een surface pro 4 gekocht, de backlight was prima mee te leven.
Echter had ik al een paar keer dat hij spontaan leeg loopt, nou vandaag helemaal een mooie!! Met 100% van huis gegaan en 3 uur later toen ik hem wou gebruiken was die superheet en had hij nog maar 25% over. Terwijl ik heb de hele surface tab niet heb gebruikt en hij in de tas heeft gelegen.

Nou willen ze hem bij de winkel terugsturen voor reparatie omdat hij 16 dagen oud is... Zucht... Ik vraag me wel eens af of dit nou software zaken zijn of hardware matige zaken.

Verwijderd

Patrick89 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 13:12:
Echter had ik al een paar keer dat hij spontaan leeg loopt, nou vandaag helemaal een mooie!! Met 100% van huis gegaan en 3 uur later toen ik hem wou gebruiken was die superheet en had hij nog maar 25% over. Terwijl ik heb de hele surface tab niet heb gebruikt en hij in de tas heeft gelegen.
Als hij actief blijft in een tas dan zal het inderdaad goed heet worden. Dat is logisch :)

• Patrick89

Patrick89

Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 13:14:
[...]

Als hij actief blijft in een tas dan zal het inderdaad goed heet worden. Dat is logisch :)
Maar waar moet hij dan mee bezig zijn als hij in slaapmodus is.. Nou sorry dat snap ik niet.. Hoe lossen jullie dit soort zaken op dan ?

Verwijderd

Patrick89 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 13:15:
Maar waar moet hij dan mee bezig zijn als hij in slaapmodus is.. Nou sorry dat snap ik niet.. Hoe lossen jullie dit soort zaken op dan ?
Hij was blijkbaar niet in slaapmodus. Dat is wat ik ook bedoelde te zeggen - het is allemaal consistent en coherent. Leeg en (vooral in een tas) heet is precies wat je daarbij verwacht.

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:09
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 13:17:
[...]

Hij was blijkbaar niet in slaapmodus. Dat is wat ik ook bedoelde te zeggen - het is allemaal consistent en coherent. Leeg en (vooral in een tas) heet is precies wat je daarbij verwacht.
Dat is een bekend issue en is bij microsoft onder de aandacht. Zoek maar eens verder op dit draadje en dan vindt je wel eea omtrent dit probleem. Een tijdelijk work-around is je tablet in hybride stand zetten. Dit kan je regelen in je configuratiescherm bij energie instellingen etc.

Verwijderd

drakiesoft schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 13:59:
Dat is een bekend issue en is bij microsoft onder de aandacht. Zoek maar eens verder op dit draadje en dan vindt je wel eea omtrent dit probleem.
Het probleem is dat hij niet in slaapmodus staat.

• drakiesoft
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:06:
[...]

Het probleem is dat hij niet in slaapmodus staat.
Laat je hem aan staan dan?
Want als hij uit is, kan hij nooit wat doen.

• Patrick89

Patrick89

drakiesoft schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:32:
[...]

Laat je hem aan staan dan?
Want als hij uit is, kan hij nooit wat doen.
Out of the box druk ik dus op de uit button, dat zou volgens de instellingen betekenen dat hij in slaapstand gaat. Maar ja beschouw je dat als aan.

Ik heb nu alles gewijzigd naar sluimerstand, daar maar een agressievere aanpak :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XiniX88
The_Worst schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 12:37:
[...]

Waar kan je het huidige geïnstalleerde versienummer vinden? Als ik kijk in het configuratiescherm van Intel staat daar versie 20, degene die ik download is versie 15?
T gaat om de laatste 4 cijfers.
In Apparaatbeheer: 20.19.15.xxxx
Staat gelijk aan bij intel: 15.40.xxxx

Moet zeggen dat deze laatste Beta driver voor mij op dit moment een blijvertje is, HyperV kan aan (gebruik het niet maar toch), netflix blijft goed, tot nu toe inloggen ook altijd goed gegaan!

[ Voor 25% gewijzigd door XiniX88 op 11-02-2016 15:46 ]

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03:30
XiniX88 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 10:14:

Hoe lang wacht Microsoft eigenlijk met het doorvoeren van deze update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
AMARONE schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 23:10:
[...]

Hoe lang wacht Microsoft eigenlijk met het doorvoeren van deze update?
Totdat het label beta eraf is en Intel hem indient bij Microsoft... Aan het ontbreken van de lijst met known bugs, die er eerder wel bij zat, lijkt het mij niet lang meer te duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
Misschien moet Buma zijn Ipad ook maar inruilen voor een surface pro?
http://www.telegraaf.nl/t...ma_woest_op_tablet__.html

Maar even on topic, heeft iemand ook de cover met vingerafdruk herkenning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Ham
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-07-2023
Is die cover wel in Europa verkrijgbaar? Volgens mij alleen in Noord-Amerika.
Heb het i.i.g. niet in Nederlandse (web)winkels gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
http://www.incipio.com/ca...rosoft-surface-pro-4.html

Sinds een paar weken heb ik de incipio feather advance case voor mijn SP4. En het is echt een geweldige case. Hij sluit aan alle kanten goed aan en zit er stevig omheen. Ook zijn er gaatjes rondom de rand in gemaakt voor de koeling en mijn SP4 blijft zelfs tijdens het gamen goed gekoeld. Dat merk ik omdat ik nog geen downclocking van de processor en videokaart heb ervaren wat surface tablets gaan doen als ze te warm worden.
Alleen een klein dingetje wat beter gemaakt had kunnen zijn is dat de surface pen steviger vastgehouden moet worden. Want hij schuift nu best makkelijk uit de houder. Vergelijkbaar met de magneet functie van de pen die stoot je ook gemakkelijk per ongeluk zo van de tablet als je er tegenaan stoot.

[ Voor 20% gewijzigd door SpitfireNL op 12-02-2016 14:28 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
SpitfireNL schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 14:25:
http://www.incipio.com/ca...rosoft-surface-pro-4.html

Sinds een paar weken heb ik de incipio feather advance case voor mijn SP4. En het is echt een geweldige case. Hij sluit aan alle kanten goed aan en zit er stevig omheen. Ook zijn er gaatjes rondom de rand in gemaakt voor de koeling en mijn SP4 blijft zelfs tijdens het gamen goed gekoeld. Dat merk ik omdat ik nog geen downclocking van de processor en videokaart heb ervaren wat surface tablets gaan doen als ze te warm worden.
Alleen een klein dingetje wat beter gemaakt had kunnen zijn is dat de surface pen steviger vastgehouden moet worden. Want hij schuift nu best makkelijk uit de houder. Vergelijkbaar met de magneet functie van de pen die stoot je ook gemakkelijk per ongeluk zo van de tablet als je er tegenaan stoot.
Incipio staat voor kwaliteit, geen twijfel over.
Maar hoe stop je dat in je tas dan? Ben je niet bang dat het scherm dan beschadigd?
Je wil er eigenlijk niet zo'n lelijke beschermsticker op.

Ik heb zelf de Incipio Truman Sleeve In gebruik moet het apparaat geen lelijk jasje aan, en wil je het gewoon zien zoals het hoort.Tenminste dat is mijn mening ;) Maar bij vervoer moet het in zijn geheel beschermd worden incl scherm. Deze sleeve is dan ideaal. Heeft een apart vakje voor je pen, kleine accessoires zoals usb stick en pen punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Het past gewoon makkelijk in de sleeve die ik heb. Ik heb 3 merken sleeves, Ik heb ook die Incipio Truman sleeve en dan ook nog de Ortlieb 13" sleeve en Case logic sleeve. In alle 3 past de incipio feather advance case makkelijk mee in. SP4 wordt er niet veel dikker van en met de feather advance case er om houd hij ook een stuk steviger in je handen dat hij niet makkelijk uit je handen glijd. En ook geen risico dat er krassen op de SP4 zelf komen.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
Goed,

Vandaag weer een swap gedaan bij MM. Ik denk de laatste. Ik heb nu lot nummer 1605. Minste backlight bleed tot dusver, en daar ging het me om.

Ook geen poppend geluid uit de speakers.

Nu fingers crossed dat deze goed is, maar tot dusver ben ik er blij mee.

[ Voor 8% gewijzigd door JUST_me op 12-02-2016 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I am a noob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-10-2024
ik heb een surface met lotnummer 1603. Heb gelukkig geen backlight bleeding. Maar ik heb wel last van poppend geluid uit de speakers helaas. Dit irritante geluid heb ik alleen als ik het geluid aan heb staan en voornamelijk als er een internetpagina wordt geladen. Hadden/hebben jullie dat ook alleen met geluid aan?
Voor de rest is het een top apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revaes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-10 09:38
Heb tijdens de MM btw dagen een SP4 i7/16gb/256 gekocht. Lotnummer 1601. Ik heb geen last van backlight bleed of poppende speakers. Ik heb 2 maal een crash gehad in chrome waarbij de SP4 niets meer wilde doen tot een reset.

Het valt me wel op dat de fan soms erg snel aangaat bij taken die mij niet intensief lijken, zoals het downloaden van grote bestanden vanaf mijn NAS. De fan gaat dan al snel naar vol vermogen. De CPU belasting blijft wel laag, de HD geeft een belasting aan van 100% (maar dat lijkt mij sterk bij een wifi downloadsnelheid van 10MB/s) Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89

Patrick89

Even een update van mijn kant, tijdens btw dagen eentje bij de BCC aangeschat. LOT 1546.
Hiermee zware problemen gehad, toen tot twee keer toe een apparaat gekregen met aardig wat bleed. Allemaal LOT 1546. Kennelijk heeft de BCC niks anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Is het mogelijk om het LOT nummer te achterhalen zonder de doos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
Wat moet ik in godsnaam doen om de Surface gewoon niks te laten doen als ik het toetsenbord in klap?

Soms, als ik film/serie kijk, klapt hij wel eens in. Ook wil ik hem gewoon op kunnen pakken zonder dat hij in sleep/hibernate/storing gaat en gewoon door blijft draaien...

Ik heb al in control panel>hardware and sound>power options>system settings ingesteld bij "when I close the lid" do nothing bij zowel on battery als plugged in.... Maar de SP snapt het helaas niet.

Hebben jullie dat ook? is het weer eens een BUG?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JUST_me schreef op maandag 15 februari 2016 @ 19:20:
Wat moet ik in godsnaam doen om de Surface gewoon niks te laten doen als ik het toetsenbord in klap?
Wat wil je precies? Het toetsenbord voor het scherm klappen zonder dat de Surface daar op reageert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
JUST_me schreef op maandag 15 februari 2016 @ 19:20:

Soms, als ik film/serie kijk, klapt hij wel eens in. Ook wil ik hem gewoon op kunnen pakken zonder dat hij in sleep/hibernate/storing gaat en gewoon door blijft draaien...

Ik heb al in control panel>hardware and sound>power options>system settings ingesteld bij "when I close the lid" do nothing bij zowel on battery als plugged in.... Maar de SP snapt het helaas niet.

Hebben jullie dat ook? is het weer eens een BUG?!
Hmmm, wellicht eerst je toetsenbord verwijderen voordat je een film/serie gaat kijken 8)7 . Net ook geprobeerd en het werkt inderdaad niet. Toetsenbord opklappen is inderdaad scherm uit, waarna het scherm niet meer aan gaat...

En tja, dat hele slaapstand/sluimerstand/scherm aan/uit gedoe werkt inderdaad voor geen meter...

P.s. is dan wel de surface book; maar iedereen lijkt dit probleem te hebben:
https://www.reddit.com/r/...tting_closing_the_lid_to/

wellicht ooit een keer opgelost als microsoft de sleep/andere problemen ook oplost

[ Voor 11% gewijzigd door XiniX88 op 15-02-2016 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2016 @ 19:30:
[...]

Wat wil je precies? Het toetsenbord voor het scherm klappen zonder dat de Surface daar op reageert?
Yep, precies dat. Zoals de setting bij 'when I close the lid' : 'do nothing' ook suggereert.

Natuurlijk is het geen groot issue, maar het is gewoon vervelend dat als je het toetsenbord ervoor klapt, hij regelmatig 'vast' loopt. Dat je een hard reset door de power knop lang ingedrukt te houden, moet doen. Het is geen wereld issue, wel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het eerlijk gezegd een vrij wonderlijke combinatie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNightbringer
Inmiddels een weekje verder, ik heb nog steeds problemen met de fans die random aan gaan. (als ik hem aan de stroom heb dan blaast ie eigenlijk altijd) Mijn schijf wordt voor 98% gebruikt waarbij Skype dan 0,6MB/s gebruikt. (ik heb Skype niet eens opgestart, al geeft het taakbeheer het wel aan)

De Surface op batterijbesparing zetten vind ik niet echt een fijne tussenoplossing, wel heeft het geholpen om de CPU op 99% te zetten als hij op de batterij zit. Nu werkt dit vaak ook maar tijdelijk en gaan de fans vaak ook na verloop van tijd weer aan. Echter als ik de Surface op de stroom heb, dan staat ie 9 van de 10 keer gewoon met fans aan.

Het lijkt mij niet de bedoeling dat zodra ik m'n Surface opstart de fans aangaan of na 5-10 minuten een beetje internetten.

Hebben meer mensen hier zo heftig last van? Met mijn Surface Pro 1 heb ik hier nooit echt problemen mee gehad, die ging soms eens blazen maar dan gebeurde dan wanneer ik aan het monteren was of wat dan ook.

[ Voor 29% gewijzigd door TheNightbringer op 16-02-2016 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
Hebben meer mensen hier zo heftig last van? Met mijn Surface Pro 1 heb ik hier nooit echt problemen mee gehad, die ging soms eens blazen maar dan gebeurde dan wanneer ik aan het monteren was of wat dan ook.
Nee, niet echt. Bij normaal gebruik blijft hij koel en slaat de fan niet aan. Kijk ik tv via ziggo website horizon.tv dan begint hij wel te blazen. Je zou zeggen een beetje video moet hij toch relaxt kunnen afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radiofriendly
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-09 18:04
TheNightbringer schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:55:Hebben meer mensen hier zo heftig last van? Met mijn Surface Pro 1 heb ik hier nooit echt problemen mee gehad, die ging soms eens blazen maar dan gebeurde dan wanneer ik aan het monteren was of wat dan ook.
Ja, dit merk ik ook met mijn SP4 i7. Wellicht heeft het te maken met dat Windows op de achtergrond heftig bezig is met bijvoorbeeld het indexeren van de schijf. Of het is een slechte afstelling van de (bijzonder matige) videodrivers: in dat geval is er goede kans dat dit binnen enkele updates wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Ik heb er met mijn SP4 i5 8gb echt nooit last van. Ik hoor de fan alleen met games aan gaan. En ik heb er zelfs ook nog een Incipio feather advance case omheen zitten.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNightbringer
SpitfireNL schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 14:28:
Ik heb er met mijn SP4 i5 8gb echt nooit last van. Ik hoor de fan alleen met games aan gaan. En ik heb er zelfs ook nog een Incipio feather advance case omheen zitten.
Heb je hem ook helemaal geupdate en alles? (firmware etc)

Want als ik het zo lees dan is het gewoon een productie fout of wat dan ook, aangezien de fan constant aan staat. (nou'ja in 9 van de 10 gevallen)

Het is wel iets waar ik me constant aan stoor en ik het zo ook niet echt prettig werken vindt en mocht het een productie fout zijn, dan kan ik er nu nog wat aan doen.

[ Voor 14% gewijzigd door TheNightbringer op 16-02-2016 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Natuurlijk heb ik hem helemaal geupdate. Ik gebruik alleen Edge, OneNote, Steam, Drawboard PDF met pen schrijven, OneDrive, VLC om videos te kijken vanaf mijn NAS toegevoegd als netwerk schijf. Bij al deze apps gaat mijn fan nooit aan ook niet als ik ze allemaal tegelijk open heb staan. En Bluetooth, locatiebepaling, WiFi zijn altijd geactiveerd, zet ik nooit uit. Batterijbesparing staat altijd uit.

Echt alleen bij gaming gaat de fan aan.

Skype gebruik ik nooit. Ben jij misschien altijd of vaak aan het videobellen met iemand?

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
TheNightbringer schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:55:
Inmiddels een weekje verder, ik heb nog steeds problemen met de fans die random aan gaan. (als ik hem aan de stroom heb dan blaast ie eigenlijk altijd) Mijn schijf wordt voor 98% gebruikt waarbij Skype dan 0,6MB/s gebruikt. (ik heb Skype niet eens opgestart, al geeft het taakbeheer het wel aan)

De Surface op batterijbesparing zetten vind ik niet echt een fijne tussenoplossing, wel heeft het geholpen om de CPU op 99% te zetten als hij op de batterij zit. Nu werkt dit vaak ook maar tijdelijk en gaan de fans vaak ook na verloop van tijd weer aan. Echter als ik de Surface op de stroom heb, dan staat ie 9 van de 10 keer gewoon met fans aan.

Het lijkt mij niet de bedoeling dat zodra ik m'n Surface opstart de fans aangaan of na 5-10 minuten een beetje internetten.

Ik heb er in ieder geval nog nooit zoveel last van gehad als jij beschrijft. Bij mij gaat de fan wel eens aan, maar altijd progressief. Soms draait hij wel eens een beetje maar de keren dat hij vol draait, is tijdens gamen oid.

Soms wil system and compressed memory wel behoorlijk wat resources innemen, dan blaast hij wel. Maar anders vrijwel nooit.

De keuze voor browser maakt ook uit. Edge draait cool, chrome en Firefox niet. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Laatst online: 10-10 17:52

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

SpitfireNL schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 14:28:
Same here. Fan gaat zelden aan. Met deze unit (mijn 3de) heb ik ook geen problemen met light bleed, poppend geluid of stabiliteit.

Ik heb ook het idee dat batterylife en laadsnelheid ook beter is met de nieuwe firmware.
Ik begrijp overigens 90% van de tijd Firefox en 10% van de tijd edge.

[ Voor 15% gewijzigd door revolution-nl op 16-02-2016 19:04 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Mijn schijf wordt voor 98% gebruikt waarbij Skype dan 0,6MB/s gebruikt. (ik heb Skype niet eens opgestart, al geeft het taakbeheer het wel aan)
Sluit Skype dan ook echt uit en verwijder het. Kijk of het dan nog steeds optreed, bij normaal browsen (niet direct video's kijken, doe dat minimaal op Edge of Firefox, Chrome gebruikte hier althans niet direct de hardware om af te spelen).

Als de fans dan nog steeds plots aangaan gok ik inderdaad op een defect, koelpasta wellicht niet lekker verdeeld.

Doe anders ook even deze bekijken:
http://www.cpuid.com/downloads/hwmonitor/hwmonitor_1.28.zip (run de x64), wacht een minuutje voordat hij oppopt met gegevens, bij mij staat de temperatuur van de CPU bij een beetje browsen op 34 graden, tot 40 graden, waarna de fans aanslaan.

CPU niet naar kijken, deze staat meestal zo rond de 25% (hij klokt continue terug, en moet daarna per tick weer meer doen).

Mijn fan slaat met Visual Studio niet eens aan (op compilen na)

[ Voor 35% gewijzigd door XiniX88 op 16-02-2016 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNightbringer
XiniX88 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 20:07:
[...]

Sluit Skype dan ook echt uit en verwijder het. Kijk of het dan nog steeds optreed, bij normaal browsen (niet direct video's kijken, doe dat minimaal op Edge of Firefox, Chrome gebruikte hier althans niet direct de hardware om af te spelen).

Als de fans dan nog steeds plots aangaan gok ik inderdaad op een defect, koelpasta wellicht niet lekker verdeeld.

Doe anders ook even deze bekijken:
http://www.cpuid.com/downloads/hwmonitor/hwmonitor_1.28.zip (run de x64), wacht een minuutje voordat hij oppopt met gegevens, bij mij staat de temperatuur van de CPU bij een beetje browsen op 34 graden, tot 40 graden, waarna de fans aanslaan.

CPU niet naar kijken, deze staat meestal zo rond de 25% (hij klokt continue terug, en moet daarna per tick weer meer doen).

Mijn fan slaat met Visual Studio niet eens aan (op compilen na)
Ik zal het eens proberen, overigens was ik overgestapt naar edge maar dat heeft helaas geen effect gehad.

Ben nu aan het skypen en heb hem aan de stroom en hij is constant boven de 50 graden. Heb je ook meer stats nodig?

[ Voor 5% gewijzigd door TheNightbringer op 16-02-2016 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Gezien ik eerder al vermoedde dat het Skype kan zijn, precies zoals ik omschreef...

Verwijder Skype eens en probeer normaal te browsen. Skype heeft nog wel eens een nare gewoonte resources te vreten.

Blijft ie dan 50 graden, dan is hij defect. Anders was het Skype. 50 graden wordt ie bij mij pas onder stess, niet direct CPU, kan ook gpu.

P.s. bij actief laden kan hij uiteraard ook warmer zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door XiniX88 op 16-02-2016 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Laatst online: 10-10 17:52

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Waar kan je de temperatuur terugzien?

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Regelmatig dat mijn SP4 vastloopt (zwart scherm) als ik even van mijn plek weg ben. Net gebeld met Microsoft Support. Ik heb een link gekregen met een driver pack download. Volgens de support medewerker moet hiermee het probleem verholpen zijn. Fingers crossed:

https://www.microsoft.com...oad/details.aspx?id=49498

Deze is gepublished op 29-1-2016. Iemand al ervaringen mee?

[ Voor 8% gewijzigd door Tasminos op 17-02-2016 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Heel tevreden met mijn SP4 pro m3, maar toch wat kleine frustraties:
- Intel video drivers niet best (crashes), dit is gedeeltelijk (sterk verbeterd) opgelost met nieuwe updates
- Edge werkt goed, maar chrome...
- Soms komt on-screen keyboard niet tevoorschijn bij uit standby halen (soft restart fixed dat).
- Soms flikkering bij donkerste stand.
- Helderheid van donkerst naar helderst, als je donkerder wil moet je eerst door een bonk licht heen.

Het lijkt allemaal softwarematig (gelukkig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Diamond AT schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:56:
Regelmatig dat mijn SP4 vastloopt (zwart scherm) als ik even van mijn plek weg ben. Net gebeld met Microsoft Support. Ik heb een link gekregen met een driver pack download. Volgens de support medewerker moet hiermee het probleem verholpen zijn. Fingers crossed:

https://www.microsoft.com...oad/details.aspx?id=49498

Deze is gepublished op 29-1-2016. Iemand al ervaringen mee?
Is volgensmij de update van 27-1-2016 in windows update. Heb je je windows update uberhaupt al gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
XiniX88 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 19:04:
[...]

Is volgensmij de update van 27-1-2016 in windows update. Heb je je windows update uberhaupt al gedraaid?
Dat vermoeden had ik ook. MS support gaf aan deze toch te installeren. Ik heb daarna geen last meer gehad. Maar moet morgen kijken of het probleem zich voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 20:19
Net hardware update met als datum 17-2-2016 van Microsoft geinstalleerd via windows update. weet iemand hier ook of hier ook een changelog van te vinden is ergens met wat ze verbeterd zouden moeten hebben?

enige informatie die ik vind is hier. welke claimt dat hiermee de sleep issues opgelost zijn.

http://answers.microsoft....-b70f-8cfce7d135b0?auth=1

we gaan het meemaken.

[ Voor 40% gewijzigd door Mirage op 17-02-2016 23:41 ]

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iridium
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:47
Mirage schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 23:33:
Net hardware update met als datum 17-2-2016 van Microsoft geinstalleerd via windows update. weet iemand hier ook of hier ook een changelog van te vinden is ergens met wat ze verbeterd zouden moeten hebben?

enige informatie die ik vind is hier. welke claimt dat hiermee de sleep issues opgelost zijn.

we gaan het meemaken.
Heb jij hier wat aan?
https://blogs.windows.com...e-pro-4-and-surface-book/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Worst
  • Nu online

The_Worst

Unox

Changelog:
[list]
• Surface Management Engine update (v11.0.0.1202) improves system stability.
Surface System Aggregator Firmware update (v103.1081.260.0) improves accuracy of battery status and battery life during sleep.
Surface UEFI update (v104.1085.768.0) improves battery life and improves stability during power state transition changes into and out of sleep states.
Intel® Precise Touch Device driver update (v1.1.0.226) improves stability during power state transition changes into and out of sleep states.
Intel® HD Graphics 520 driver update (v20.19.15.4364) improves display stability, system stability and battery life.
• Intel® Display Audio driver update (v8.20.0.745) supports compatibility with the updated graphics driver.
• Realtek High Definition Audio(SST) driver update (v6.0.1.7734) improves system stability.
Intel® Smart Sound Technology (Intel® SST) Audio Controller driver update (v8.20.0.866) improves system stability.
• Intel® Smart Sound Technology (Intel® SST) OED driver update (v8.20.0.866) improves system stability.
• Intel® Management Engine Interface driver update (v11.0.0.1176) improves system stability.
• Intel® Serial IO GPIO Host Controller driver update (v30.63.1603.5) improves auto rotation reliability when tablet mode is turned off.
• Intel® Serial IO I2C Host Controller driver update (v30.63.1603.5) improves auto rotation

Bron

Overigens had mijn SP4 twee reboots nodig om alle updates the installeren. De eerste keer kon de Surface Management Engine niet bijgewerkt worden.

Er wordt tevens een oudere versie van de Intel-displaydriver geïnstalleerd. 4364 vs. 4380.
De laatste van Intel is wel een bèta maar er zitten mogelijk wat belangrijke fixes in:
  • Just Cause 3 - game crash
  • Microsoft Enhanced Video Renderer - API crash
  • Project CARS - game crash
  • F1 2015 - game crash during built-in benchmark
  • Angry Birds - corruption after using “Maximize” icon in game window
  • Quake IV - corruption resuming from standby mode
  • Fallout 4 - game crash when game is loading
  • LEGO Minifigures Online - command list reset lock takes long time (4th & 5th Gen)
  • Wolfenstein The New Order - game crash

[ Voor 24% gewijzigd door The_Worst op 18-02-2016 00:22 ]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• drakiesoft
Mirage schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 23:33:

we gaan het meemaken.
Nou gisteren geinstalleerd.
Vanochtend tablet mee (sleepmodus) naar het werk en ik doe mn tas open, haal hem uit de sleeve. Raad eens wat. Loeiheet en batterij half leeg.
WTF microsoft, fix deze shit een keer goed dan, wat een prutswerk dit. (En dat zeg ik als ms fan)

• XiniX88
drakiesoft schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 08:13:
[...]

Vanochtend tablet mee (sleepmodus) naar het werk en ik doe mn tas open, haal hem uit de sleeve. Raad eens wat. Loeiheet en batterij half leeg.
WTF microsoft, fix deze shit een keer goed dan, wat een prutswerk dit. (En dat zeg ik als ms fan)
Improves != solved zullen we maar zeggen ;)

Maar even serieus, het forum van Windows doorspittende is het volgende gedaan:
- Popping geluid weggepoetst (had ik al geen last van)
- In deze driver geen grafische bugs meer met video's & Hyper-V (zelf tevens getest)
- Verbeterde accuduur (nog te testen)
- Zou beter in slaap moeten vallen (zo te lezen werkt dat niet helemaal)

P.s. weet je zeker dat je beide updates hebt gedraaid, je moet zoals eerder genoemd ook echt 2x de updates draaien om alles volledig binnen te hebben.

Voor mij staat dan alleen nog open:
- Flickering, ook al heb ik het een tijd niet gezien
- Waarschijnlijk dus ook de sleep mode (al heb ik die nog niet getest)

P.s. wat je zou kunnen proberen is windows Hello uit te zetten; bron: http://answers.microsoft....ce-49b2-aeaa-8aa10994a277

[ Voor 9% gewijzigd door XiniX88 op 18-02-2016 08:26 ]

• drakiesoft
P.s. weet je zeker dat je beide updates hebt gedraaid, je moet zoals eerder genoemd ook echt 2x de updates draaien om alles volledig binnen te hebben.
Yup alle updates.
Heb nog wel even de batterij settings bekeken. Je hebt een optie om wifi aan te laten tijden slaapmodus. (WTF wat heeft dat voor zin????) Die stond standaard aan. Heb hem uitgezet, wellicht helpt het, we zullen zien.

• XiniX88
Je zou ook eens kunnen kijken naar "Batterijverbruik". Wellicht zie je daar iets raars.

Bijkomende vraag, staat bij jou ook de update van 17/2/2016 op mislukt, en nooit op gelukt, maar de andere 3 updates wel?

Hmmm bij een 3e reboot, deed hij toch nog een update in firmware. Wellicht dat nog proberen?

[ Voor 59% gewijzigd door XiniX88 op 18-02-2016 08:47 ]

• drakiesoft
Reboot gedaan, maar geen updates meer. Ook alle updates zijn gelukt zie ik bij geschiedenis van uw updates.

Bij batterijverbruik kan ik alleen filteren op de laatste 24 uur, maar ik moet ongeveer 1 a 2 uur terugkijken, dus dat wordt lastig.

[ Voor 39% gewijzigd door drakiesoft op 18-02-2016 09:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst
  • Nu online

The_Worst

Unox

drakiesoft schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 08:13:
[...]

Draai eens powercfg /sleepstudy in een commandprompt met beheerdersrechten. Dit geeft een lijst met software en hardware wat de tablet wakker houdt.

Hier vannacht, welliswaar niet in een tas, slechts een drain gehad van 269mW.

• TheNightbringer
XiniX88 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 22:30:
Gezien ik eerder al vermoedde dat het Skype kan zijn, precies zoals ik omschreef...

Verwijder Skype eens en probeer normaal te browsen. Skype heeft nog wel eens een nare gewoonte resources te vreten.

Blijft ie dan 50 graden, dan is hij defect. Anders was het Skype. 50 graden wordt ie bij mij pas onder stess, niet direct CPU, kan ook gpu.

P.s. bij actief laden kan hij uiteraard ook warmer zijn.
Skype er even afgehaald en hij is weer ietsje rustiger, al zit ie nog steeds vaak boven de 40 graden (zeker als ik gewoon muziek afspeel via Groove)

Mocht dit allemaal niet normaal zijn, dan neem ik toch even contact op met de winkel waar ik hem gekocht heb, ik begin me er erg aan te storen.

• XiniX88
Ik weet niet hoeveel Groove van de PC vraagt, vandaar, tijdens normaal webbrowsen, als hij dan rond de 30 ~36 blijft is dat in ieder geval wat die van mij ook doet (fanless), indien veel hoger had ik inderdaad hem omgeruild.

op 40 graden knalt hij bij mij, bij een load van 15%, maar wel fanless

[ Voor 14% gewijzigd door XiniX88 op 18-02-2016 11:33 ]

• TheNightbringer
XiniX88 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:31:
Ik weet niet hoeveel Groove van de PC vraagt, vandaar, tijdens normaal webbrowsen, als hij dan rond de 30 ~36 blijft is dat in ieder geval wat die van mij ook doet (fanless), indien veel hoger had ik inderdaad hem omgeruild.

op 40 graden knalt hij bij mij, bij een load van 37%
Bij gewoon browsen (edge of chrome) slaat ie eigenlijk altijd wel aan (zeker als ik hem aan de stroom heb), vanavond dan maar even contact opnemen.

• spacer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:27

spacer

SAP nerd

Mijn SP4 nu een weekje in gebruik en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben. Wat een fantastisch apparaat zeg. Nu zo snel mogelijk de PC de deur uit, dat kost nog de meeste tijd :-/.

• JUST_me
TheNightbringer schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:22:
[...]

Skype er even afgehaald en hij is weer ietsje rustiger, al zit ie nog steeds vaak boven de 40 graden (zeker als ik gewoon muziek afspeel via Groove)

Mocht dit allemaal niet normaal zijn, dan neem ik toch even contact op met de winkel waar ik hem gekocht heb, ik begin me er erg aan te storen.
Wat jij beschrijft is echt niet ok. Ik kijk veel series en films op de Surface, via Kodi (RC16.3). Met een FHD MKV file komt de system load op ongeveer 2-3% uit. Dat stelt dus niks voor.

Net even via Edge, youtube een 4K filmpje bekeken. Totale system load komt niet boven de 10-12% uit. De fan blijft uiteraard uit.

Ik had een paar dagen geleden een corrupte "Windows Modules Installer Worker". Iets met een fout Win Update bestand (die dag kreeg ik ineens alle updates binnen die gisteren uit zijn gekomen, hij kon ze alleen niet installeren, vreemd) wat niet gefixed kon worden. Ik heb daarop maar een Windows reset gedaan: setting>update and security>recovery>reset this pc. Alle bestanden weggegooid, die staan toch op onedrive.

Windows wordt dan geheel nieuw geinstalleerd. Dat duurt laaaaaang. Hij blijft heel lang op 7% staan, maar dat schijnt 'normaal' te zijn.

Nu draait hij weer als een zonnetje. Je kan dat overwegen, of terugbrengen. Want wat jij ervaart is echt niet ok.

• TheNightbringer
JUST_me schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 12:06:
[...]

Wat jij beschrijft is echt niet ok. Ik kijk veel series en films op de Surface, via Kodi (RC16.3). Met een FHD MKV file komt de system load op ongeveer 2-3% uit. Dat stelt dus niks voor.

Net even via Edge, youtube een 4K filmpje bekeken. Totale system load komt niet boven de 10-12% uit. De fan blijft uiteraard uit.

Ik had een paar dagen geleden een corrupte "Windows Modules Installer Worker". Iets met een fout Win Update bestand (die dag kreeg ik ineens alle updates binnen die gisteren uit zijn gekomen, hij kon ze alleen niet installeren, vreemd) wat niet gefixed kon worden. Ik heb daarop maar een Windows reset gedaan: setting>update and security>recovery>reset this pc. Alle bestanden weggegooid, die staan toch op onedrive.

Windows wordt dan geheel nieuw geinstalleerd. Dat duurt laaaaaang. Hij blijft heel lang op 7% staan, maar dat schijnt 'normaal' te zijn.

Nu draait hij weer als een zonnetje. Je kan dat overwegen, of terugbrengen. Want wat jij ervaart is echt niet ok.
Als ik dat zo lees, eerst maar eens ff opnieuw installeren voordat ik contact opneem met de winkel? Ik blijf het ook gewoon vreemd vinden dat m'n Pro 1 gewoon stiller is dan m'n Pro 4 dat kan en mag gewoon niet kloppen.

Ik installeer hem wel ff opnieuw en ik hou jullie op de hoogte.

• drakiesoft
The_Worst schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 10:47:
[...]

Draai eens powercfg /sleepstudy in een commandprompt met beheerdersrechten. Dit geeft een lijst met software en hardware wat de tablet wakker houdt.

Hier vannacht, welliswaar niet in een tas, slechts een drain gehad van 269mW.
Oh, handige tip :-)
Ik zie over de betreffende periode een drain van 10mW
CPU C0 Time over die periode was 95 %
Wellicht heb je nog tips waar je kan zien waar die CPU mee bezig was toen?
De powercfg /batteryreport leverde niets op.

• The_Worst
  • Nu online

The_Worst

Unox

Als het goed is, als je naar beneden scrollt, dan is er ook een top 5 van programma's.

• JUST_me
TheNightbringer schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 12:23:
[...]

Als ik dat zo lees, eerst maar eens ff opnieuw installeren voordat ik contact opneem met de winkel? Ik blijf het ook gewoon vreemd vinden dat m'n Pro 1 gewoon stiller is dan m'n Pro 4 dat kan en mag gewoon niet kloppen.

Ik installeer hem wel ff opnieuw en ik hou jullie op de hoogte.
Dat zou ik doen. Als je verder geen issues hebt. Mijn SP4 is stiller.... Dan alles, want de fan draait echt bijna nooit. En zo hoort het.

• drakiesoft
The_Worst schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 13:11:
Als het goed is, als je naar beneden scrollt, dan is er ook een top 5 van programma's.
In de Top 5 staan 1 en 2 :

1: CPU C0 Time
2: CPU C0 Time.Non-attributed Time

Beide voor 95 % Dus geen programma's...

• The_Worst
  • Nu online

The_Worst

Unox

Apart.

Dit is mijn sleep study van vannacht en vanmiddag: https://imgur.com/7SHlryX

Hij is in de laatste keer 86% van de tijd in diepe slaap geweest. Ik heb verder ook geen achtergrondprogramma's lopen en Skype heb ik ook verwijderd.

Als je op de drie puntjes drukt, onder de Connected Standby Session #, achter de gekleurde tabel dan kan je de reden vinden waarom Windows in slaapstand is gegaan en waarom deze er weer uit is gegaan. Wellicht staat daar wat.

• drakiesoft
Ik heb even gebinged.

Een interessante blog over sleep study geeft mogelijke handvaten.
Altijd goed om te weten:

Getting and installing Windows Update while the system sleeps
Having peripherals plugged into the USB port (hubs, disks, keyboards, mice, network adapters)
Having Bluetooth connected devices while the screen is off
Playing music with the screen off
Poor WLAN environment or unreliable network connections
High network activity (Skype calls, emails, downloads)
Short sleep sessions that don’t allow the system to settle into idle
Having a poorly behaving device driver
Other low-level software bugs in drivers, firmware, or system services

Waarbij mij het 5de punt opviel. Je kon immers instellen of je Wifi connected wil blijven tijdens sleep mode. Onderweg naar mijn werk zal hij misschien dus bezig zijn geweest wifi te reconnecten, maar om dan zo heet te worden? Ik heb het in ieder geval uitgezet, want in sleep modus is wifi niet nodig, kan hij ook geen updates downloaden (punt 1) van de lijst.

Verder vond ik nog op een surfaceforum dat de citrix applicatie mogelijk ook een boosdoener is.

• The_Worst
  • Nu online

The_Worst

Unox

Wifi zou wellicht het verschil kunnen zijn. Wifi staat hier in de slaapstand uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
The_Worst schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 16:10:
Wifi zou wellicht het verschil kunnen zijn. Wifi staat hier in de slaapstand uit.
Nou wellicht was dit het probleem. Geen issues meer gehad nu WiFi uitstaat in "connected standby"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Helaas behoort mijn device bij het type dat nog steeds problemen ervaart... Hij doet wel een mooie sleep, alleen een wake is teveel gevraagd voor mijn device op dit moment. Schijnt iets te zijn met de DRIPS state waar hij in komt (bijna helemaal uit state), waar dit device dan weer niet uit ontwaakt.

Mooie workaround (ok ik ben nu wel moe van de workarounds):
Try to disable** "Allow Computer to turn off this device to save power" under power management tab of "Intel (R) USB 3.0 extensible host controller - 1.0 (Microsoft)"**

Welke wel werkt, maar helaas de standby tijd behoorlijk verkort... Dus weer terug naar sluimerstand.

P.s. gelukkig niet de enige (meer leesvoer)
https://www.reddit.com/r/...sue_after_217_sp4_update/
https://www.reddit.com/r/...k_thereof_after_updating/
http://answers.microsoft....a1bf-f409eed1a96e?page=74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:38
Sinds dinsdag ook de trotse eigenaar van een Pro 4 (de i5, 128GB, 4GB variant) 1604. Mooi apparaat, met ook een mooi scherm. Bijna net zo mooi als mijn 5k iMac. Wat wel opvalt is dat de scaling nog niet in alle applicaties even goed geregeld is. Je merkt het vooral als je wat verder in de settings terecht komt.

Heb zelf ook al gemerkt dat de videodriver soms crasht, of dat de tablet in 'sleep' modus heel heet wordt. Ik had wifi in sleep al uitgezet, maar dat maakt bij mij dus niet uit.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:25
De 4364 videodriver die in de 17-2 update zit levert weer problemen in Edge in combinatie met Hyper-V. Het scherm flickert welliswaar minder ernstig dan eerst maar goed is het nog niet. Ik heb daarom de 4380 beta driver van intel weer geïnstalleerd, problem solved.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
RaymondD schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 22:08:
De 4364 videodriver die in de 17-2 update zit levert weer problemen in Edge in combinatie met Hyper-V. Het scherm flickert welliswaar minder ernstig dan eerst maar goed is het nog niet. Ik heb daarom de 4380 beta driver van intel weer geïnstalleerd, problem solved.
En zo heb ik daar geen last van.....ze zijn lekker consistent, die SP4's.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Laatst online: 18:14
Als ik de eerste reacties zo lees op de verschillende forums, dan heeft de laatste update voor sommigen de problemen opgelost, maar voor andere, die eerste probleemloze SP4's hadden, juist nieuwe problemen veroorzaakt. De 1e generatie Skylake icm W10 lijkt moeilijk stabiel te krijgen. Nog maar even wachten... desnoods op de volgende generatie.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:57
PatrickC schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 16:43:
De 1e generatie Skylake icm W10 lijkt moeilijk stabiel te krijgen. Nog maar even wachten... desnoods op de volgende generatie.
Dat ga ik ook doen! De surface pro 5 is hopelijk wat stabieler. If proven its mine!

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Laatst online: 06-10 21:31
Nou, upadtes gedaan en getest .. In 2.5 uur in de slaapstand maar liefst 1.8% eraf .. Vind dat niet echt zuinig.
Inmiddels alweer bijna een uur aan dat ding en 25% accuduur verdwenen.

Leuk apparaat maar de accuduur is en blijft ruk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:10
drakiesoft schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:32:
[...]

Nou wellicht was dit het probleem. Geen issues meer gehad nu WiFi uitstaat in "connected standby"
Dan kan je toch net zo goed connected standby helemaal uitzetten? ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:10
Nou, ik ben een hardcore Mac gebruiker, maar recent overgestapt naar de SP4. Heb net de laatste updates geinstalleerd, maar nu klapt Premiere er continu uit (al na een paar minuten). Krijg een zwart scherm, dat af en toe terug probeert te komen. Maar het enige dat helpt is de powerknop en volume up ingedrukt houden om te resetten. Ook wordt de SP4 ontzettend heet en hoor ik de ventilator blazen.

Kan dit aan de videodriver liggen? Moet ik naar die ene beta versie?

Het gaat om de SP4, i7 met 16gb en de Intel Iris 540 gpu. Hyper-v stond uit, ga ik zo eens aanzetten.

Wat een gedoe zeg, vind het een super mooi apparaat met hele mooie specs, maar als het niet werkt is het weggegooid geld.

[ Voor 7% gewijzigd door kesj op 21-02-2016 10:38 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 17 Laatste

Let op:
Voor levertijden en prijzen zie: [Microsoft Surface Pro 4] Levertijden & Prijzen