Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I am a noob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-10-2024
Bij de MM in Arnhem hebben ze de I5 versie met 8Gb en 256gb niet meer en komt ook niet meer binnen deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:50
bitshady schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 18:34:
*knip*
Op de dock zijn 2 dell schermen aangesloten met een DVI kabel en daarop een DVI to Mini DP adapter. Ik kreeg met geen mogelijkheid de schermen aan de praat en kwam na wat searchen erachter dat blijkbaar de MS SP4 dock alleen DVI ondersteund als je er een actieve converter er tussen zet...pardon? BRON. Nu worden er hopelijk 2 USB to DVI converters (dus eigenlijk usb videokaarten) besteld en gaat het zo wel goed werken. Van wat ik las werkt de SP3 dock wel goed met DVI. Dit is iets wat ik hopelijk ook nog kan testen omdat er iemand is met een SP3 + Dock.
*knip*
Hier werkt de dock prima in een dual monitor opstelling met 2 van deze connectoren en dvi kabels er tussen:
Pricewatch link

Scalling is drama met externe HD schermen (ook direct op de surface aangesloten dus niet gerelateerd aan de dock!) daardoor heb ik de resolutie terug geschroefd naar 1920*1280 op 100% scalling dan werkt alles prima!
stevens20 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:25:
*knip*
Vragen
1: Heeft een van jullie de dock en zou je een foto willen sturen van het geheel in gebruik?
2: Moet er voor het geluid nog een extra kabel van de Pro naar het dock?
3: Ik heb een wensenlijstje gemaakt, is dit compleet op deze manier of zijn er dingen die volgens jullie anders/ beter kunnen?
4 Is de Pro zelf als tweede scherm instelbaar? En onthoud hij de instellingen per scherm of past hij altijd dezelfde instellingen toe bij ieder scherm? (aan het bureau op de dock, op de bank aan de tv)
*knip*
1: Foto gaat even niet lukken maar hier zie je hoe de dock er daadwerkelijk uitziet: Pricewatch link
Wat je niet op de foto ziet is de voeding die in de ronde aansluiting van de dock gaat (voeding voor zowel dock als surface) en de connector die in de pro gaat (die er gelijk uitziet als de connector van de lader van de pro)
2: Er gaat 1 kabel van de pro naar de dock dit is een kabel die aan de dock vast zit en gaat in de "oplaadpoort" van de pro hier gaat alles overheen incl voeding en geluid enz.!
3: Toetsenbord muis combo had ik niet gedaan maar dat is heel persoonlijk, als dit goed genoeg is voor jou kan het prima. :+
4: De pro zelf is zeker als 2de scherm in te stellen (zelfs als 3de in dual monitor opstelling) je moet alleen even puzzelen om de scalling juist in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:44
Mensen, de laatste Firmware update staat online !
Geinstalleerd, en alles werkt nog.

De volgende aanpassingen:

Surface Pro 4:

Surface Embedded Controller Firmware (v103.899.256.0) adds battery charging enhancements and thermal tuning.
Surface Fingerprint Sensor driver update (v2.2.10.6) improves accuracy.
Wireless Network Controller and Bluetooth driver update (v15.68.9037.59) improves access point compatibility and throughput on 5Ghz networks.

Helaas dus nog niks over 1 van de grootste issues, de slaapmodus.
Maar goed, het is een update en laten we hopen dat dit in ieder geval scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
UPDATE:

Zo te zien snapt MS er nog steeds geen reet van ... Update gedaan, alles prima ... Na een paar minuten kapt Wifi ermee. Netwerk connectie manueel verbreken, verbinden, en het werkt weer. Een paar minuten :(
Zo bleef het bij mij 'haperen'. Tip gelezen om die achterlijke ruk Avastar driver te uninstallen (mijn computer > Apparaatbeheer > Netwerk > Avastar AC wifi uninstallen) en daarna een reboot te doen.

Dit loste bij mij het probleem op. En ja, na het booten heb je weer een Avastar wifi AC driver erbij (anders zou je geen wifi hebben) en die houd het wel langdurig (tot nu toe) vol.
Kortom, dit lijkt op een FIX voor dit probleem. Moge duidelijk zijn dat dan de standaard oude driver terug is.

Waardeloos dit soort klote updates waarbij andere issues ontstaan. Erg slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliesjeik1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 22:51
Ik heb inmiddels ook een surface pro 4 (lotnumber 1550). Ik heb deze in Canada gekocht.

Tot nu toe erg tevreden. Lightbleed lijkt mee te vallen dus dat is mooi.
Ik heb alleen problemen met one note 2016 en de surface pen.

Ik weet inmiddels van de surface app en dat je de buttons kan herconfigureren om OneNote 2016 te starten i.p.v. de build in OneNote app. Echter, voor screenshots werkt dit nog niet (de enige opties zijn screenshot, disable, launch windows app, launch desktop app). Iemand een idee hoe dit is te fixen?

Ik zat te denken om zelf scriptje te schrijven wat de shortcut keys WIN + SHIFT + S aftrapt (wat het shortcut commando van screenclip is in OneNote 2016) maar wellicht heeft iemand een beter oplossing.

[ Voor 5% gewijzigd door Oliesjeik1 op 29-01-2016 02:30 ]

d'n oliesjeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:37

RayNbow

Kirika <3

Oliesjeik1 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 02:29:
Ik zat te denken om zelf scriptje te schrijven wat de shortcut keys WIN + SHIFT + S aftrapt (wat het shortcut commando van screenclip is in OneNote 2016) maar wellicht heeft iemand een beter oplossing.
Ik denk dat dit de enige oplossing is. Voor het script zou je trouwens AutoHotkey kunnen gebruiken:
autohotkey: screenclip.ahk
1
send #+s

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliesjeik1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 22:51
RayNbow schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 07:14:
[...]

Ik denk dat dit de enige oplossing is. Voor het script zou je trouwens AutoHotkey kunnen gebruiken:
autohotkey: screenclip.ahk
1
send #+s
Hey RAyNbow, tnx. Ik had het programma inmiddels ook gevonden.Ik heb nu het volgende gedaan:

1. AutoHotKey gedownload
2. Scriptje gekopieerd (zie hieronder)
3. Script in startup folder gezet
4. In de surface app de double click disabled

--> werkt goed.

autohotkey: AutoHotKey_Screenclip_onenote2016
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
#F19::

IfWinExist ahk_class screenClass
{
Send {Left} 
return
}
else
{
    send, {LWin down}{Shift down}{s}
    Sleep, 500
    send, {Shift up}{LWin up}
    Sleep, 500
    return
}

d'n oliesjeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waturus
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
I am a noob schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 20:22:
Bij de MM in Arnhem hebben ze de I5 versie met 8Gb en 256gb niet meer en komt ook niet meer binnen deze week.
Voor jou niet relevant, maar misschien voor iemand anders wel. In Leeuwarden lagen er nog een aantal :), -1 ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 13:45
Iemand een idee waar het verschil tussen de SP4 type cover vandaan komt tussen QC7-00034 en R9Q-00034? Lijken allebei een zwarte Qwerty te zijn, maar de laatste is vaak een paar tientjes goedkoper dan de 149 euro overal.

Wat betreft een beschermhoes, deze staat zelfs in de MS store, dus zal het wel goed zijn ivm hitte:
http://www.microsoftstore...WT.mc_id=PLA_NL_GooglePLA

[ Voor 34% gewijzigd door Romius op 29-01-2016 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 10:24
Romius schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 11:17:
Iemand een idee waar het verschil tussen de SP4 type cover vandaan komt tussen QC7-00034 en R9Q-00034? Lijken allebei een zwarte Qwerty te zijn, maar de laatste is vaak een paar tientjes goedkoper dan de 149 euro overal.
Je hebt ook een variant met vingafdruk scanner. Die zou alleen in zwart beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lmijnen schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 14:04:
Ik heb er gisteren een gehaald, 1552. Lichte bleed en popping speakers..... :( Dus die gaat weer terug..... |:( Nummer 5 :X |:(
lmijnen schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 22:50:
Ook op bijvoorbeeld reddit lees ik verhalen van mensen die nu eindelijk na 5-6 surfaces te hebben gehad, bleed vrij zijn.

Wij zijn ook een lastig publiek. Die jongen die me vandaag hielp zei dat hij al behoorlijk wat surfaces verkocht had en ik de enige was die er melding van maakte. De meeste mensen zal het niet eens opvallen waarschijnlijk. Vooral omdat het voornamelijk bij het opstarten is.....
Ik begin me inmiddels af te vragen of de mensen in dit topic niet met regelmaat veel te kritisch zijn en of hun houding wel helemaal eerlijk is. Gewone gebruikers lopen vrijwel allemaal weg met de Surfaces zoals die uitgeleverd worden. Echter gaan mensen hier regelmatig door meerdere exemplaren heen voordat ze tevreden zijn.

In de grafische industrie geldt dat je een scherm kunt krijgen dat bijna helemaal perfect is. Kleurecht tot en met, geen bleed of kleurverschuivingen, noem maar op. Dat niveau van kwaliteit lijken mensen hier bijna te verwachten. Daar gaat het echter over een monitor van 2 tot 10.000 euro, terwijl het hier om een consumentenapparaat gaat met een bijbehorende prijs.

Zijn we misschien niet gewoon veel te kritisch - onredelijke kritisch, gezien wat je ervoor betaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herrdirector
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-07 00:19
HansH schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 13:39:
Heeft er al iemand een Surface Pro 4 verkegen gedurende de MediaMarkt BTW actie (online bestelling)? Ben even benieuwd naar de batch nummers die ze uitleveren (m.n. van de i5, 256GB).
Had er gisteren nog 2 thuis liggen. BCC leverde mij lotnummer 1546. Die bleef verpakt en is retour gegaan. Ga ik mijn handen niet aan branden. MM Almere bezocht en gewoon gevraagd naar het hoogste lotnummer. 1601 is mee naar huis gegaan en ik ben er tot nu toe tevreden mee. Beetje bleed, maar eigenlijk zie je dit niet bij normaal gebruik. Alle updates zijn gedaan, de pen werkt uitstekend en applicaties geven geen problemen. One Note deed het eerst niet, maar mogelijk had dit te maken met het activeren van accounts etc. Inmiddels ook daar geen klachten te melden. Wifi is zeer stabiel en bereik zo rond de 330/330 snelheden. Daarover dus zeer te spreken. Het geluid is beter dan gehoopt. De ventilator heeft 1x hoorbaar gewerkt bij het installeren van een update. Verder niet gehoord. Morgen maar eens de arc touch muis installeren en de type cover uitpakken. De eerste indrukken zijn erg positief! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waturus
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
herrdirector schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 11:42:
[...]

Had er gisteren nog 2 thuis liggen. BCC leverde mij lotnummer 1546. ....
Even inhaken, gisteravond bij MM in Leeuwarden lagen meerdere batches tussen de 1550 en 1552, keus was niet heel moeilijk :P.

Hier ook geen lightbleed of andere problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JUST_me
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-08 13:45
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 11:40:
[...]

[...]

Ik begin me inmiddels af te vragen of de mensen in dit topic niet met regelmaat veel te kritisch zijn en of hun houding wel helemaal eerlijk is. Gewone gebruikers lopen vrijwel allemaal weg met de Surfaces zoals die uitgeleverd worden. Echter gaan mensen hier regelmatig door meerdere exemplaren heen voordat ze tevreden zijn.

In de grafische industrie geldt dat je een scherm kunt krijgen dat bijna helemaal perfect is. Kleurecht tot en met, geen bleed of kleurverschuivingen, noem maar op. Dat niveau van kwaliteit lijken mensen hier bijna te verwachten. Daar gaat het echter over een monitor van 2 tot 10.000 euro, terwijl het hier om een consumentenapparaat gaat met een bijbehorende prijs.

Zijn we misschien niet gewoon veel te kritisch - onredelijke kritisch, gezien wat je ervoor betaalt?
Je hebt gewoon gelijk. Ik ben zeker kritisch. Wanneer MS in het begin niet zoveel missers had gehad als het had (ik heb ze allemaal meegemaakt), dan was ik nooit over de bleed gevallen. Maar het was en en en en.... Nu zijn de problemen minder en alleen wat bleed was nog wel ok. Maar de speakers poppen vaak een dat vind ik niet acceptabel.

Qua prijs. Bijna 1500 vind ik best wel een bedrag voor een apparaat met medium laptop hardware. De upgrades vind ik Apple prijzen hebben. 350 euro voor een paar gb geheugen...... Kom op zeg. Daarom ben ik ook kritisch(er). Vooral nu ik veel berichten lees op diverse fora dat de 1600 batch wel goed zou zijn, wil ik ook een goede. Wereldwijd zijn er veel mensen die klagen over de surface, MS had het gewoon beter moeten doen. Van een premium apparaat met een dito prijs moet je gewoon wat kunnen verwachten.

Ik heb sinds kort een LG v10 telefoon met een prachtig, high res scherm, zonder bleed. Ultra mini bezels, dus het kan wel prima. Microsoft is gewoon dom geweest en dat kost ze nu klanten, reputatie en geld. Eigen keuze, niet slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lmijnen schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:45:
Qua prijs. Bijna 1500 vind ik best wel een bedrag voor een apparaat met medium laptop hardware.
De prijs en wat je ervoor krijgt is het gevolg van de form factor. Als je dat in een plakje van een millimeter of wat dik moet proppen dan moet je keuzes maken. Wil je dat niet, dan koop je beter die laptop. Nog even los van de ontwikkelingskosten. Het is juist ontzettend knap wat ze in zo'n minimale behuizing weten te proppen.

Al snap ik niet waar je het vandaan haalt dat het 'medium laptop hardware' zou zijn. Als je nu een even dure of duurdere zakelijke laptop koopt krijg je precies zo'n zelfde dualcore i5 mee. Dat moet dan ook nog eens in een bijzonder beperkende form factor gestopt worden. Ook daar zie je blijkbaar diezelfde veeleisendheid.
Van een premium apparaat met een dito prijs moet je gewoon wat kunnen verwachten.
Premium is goeddeels een marketingterm, maar zelfs als we dat even negeren zit je nog steeds dik en breed in de consumentenklasse. Dat is ook juist het probleem - voor een consument is 1500 euro een hoop geld, maar tegelijk verwacht men in dit topic professionele of industriële kwaliteit voor een consumentenbedrag. Ga eens kijken naar professionele monitoren of hardware, waarschijnlijk schrik je je zuur wat dat mag kosten. Prijzen van luxe auto's of zelf huizen zijn geen uitzondering.

De kwaliteit die jij verwacht is prima te halen hoor, maar dan gaat zo'n Surface zomaar een veelvoud meer kosten. Als je 1500 euro al veel geld vind gok ik dat je dat toch niet zo'n goed idee vindt. Of betaal je dan wel 7.000 euro voor een Surface? Om dit prijspunt te halen kan je niet eindeloos schermen blijven maken totdat je genoeg perfecte hebt. Dat is niet te betalen. Helaas gaat voor iedere verbetering de prijs met een exponent omhoog.
Ik heb sinds kort een LG v10 telefoon met een prachtig, high res scherm, zonder bleed. Ultra mini bezels, dus het kan wel prima.
Kleinere schermen zijn makkelijker en goedkoper te maken, dus je kunt je een lage yield makkelijker permitteren als fabrikant.
Eigen keuze, niet slim.
Als ik het zo hoor vind je het product eigenlijk niet geslaagd. Waarom loop je dan 6 keer tegen dezelfde steen? Dat is toch juist die eigen keuze waar je het over hebt?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2016 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghost010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-10-2022
vandaag de SP4 binnen gekregen met lot nummer 1601. Minimale light bleed. 10x beter dan wat ik eerst had. Maat tog twijfel ik. Al 1x fast gelopen, en af en toe een pop uit de speakers.
Mochten er meer problemen voor komen dan gaat de sp4 alsnog terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:15

The_Worst

Unox

Zojuist de SP4 i5/256GB binnengekregen van de Media Markt BTW-actie. Ik heb deze woensdagavond besteld. Lotnummer 1552. Als je de tablet aandoet heb je de eerste twee seconden iets last van bleed. Onder de camera en rechtsonder waar ongeveer de PgUp knop zit. Vooralsnog alleen zichtbaar als je de tablet aanzet dus weet nog niet zeker of ik hem terug stuur. Dit is het enige 'mankement', geen plopjes niks vooralsnog verder en ben te huiverig dat ik een slechtere terugkrijg.

Is 1552 één van de slechte batches of was er toen al een verbetering zichtbaar?

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 06:58
Het gaat hier wel alleen over lotnr en bleeding, om daar toch nog 1 keer op in te haken. De bleeding bij mij is tevens minimaal (lotnr 1550) en alleen zichtbaar op standje zonnebril in een onverlichte ruimte.

Zet ik hem normaal, of "lichter" (stand voor brightness) dan zie ik geen bleeding; in een onverlichte ruimte is de brightness zo laag dat je het niet ziet; in een verlichte ruimte is de brightness wel hoog, maar zie je het niet omdat het omgevingslicht ook hoog is.

Is dit dan kut?
Bij dagelijks gebruik zie ik niets van de bleeding (niets als in, niets (behalve standje zonnebril bij het opstarten)). Wat ik me dus ook afvraag, net als een bovenstaand persoon, zijn we dan pietlutten. Mijn mening daar gelaten, als ik het zou willen zien, zou ik in een onverlichte ruimte naar een scherm moeten staren op maximale helderheid om van de bleeding te genieten (en een zwart scherm full screen tonen). Om het scherm dan te kunnen lezen zonder mijn ogen schade aan te doen, dien ik een zonnebril te gebruiken. Hierbij vervalt echter weer de bleeding, gezien mijn zonnebril de bleeding wegfiltert.

Verder:
- Minimale brightness gaf een screen flicker, 27-1 opgelost door microsoft (nope toch niet)
- Startmenu op tweede beeldscherm was te groot (door scaling op mijn eerste beeldscherm) opgelost in de Windows update
- Geluid piepje bij opstarten, niet gehoord
- Last van de fan die ratelt: Ja, als ik 4k probeer te kijken op een niet 4k scherm heeft ie t moeilijk omdat ie het beeld ook moet inkrimpen. Anders: Bij normaal CPU gebruik nope

Gebruik hem zelf als desktop replacement, met dock op werk en thuis, werkt top. Op de zaak, thuis en bij de klant altijd al mijn bestanden (zelfs als ik vergeet het op een "share" te zetten). Oja, hoef ik zelfs niet apps op mijn laptop, desktop thuis en desktop zaak te installeren.

i5 traag? Ja en Nee, mijn vorige PC bevatte een 2e generatie i7, was lekker snel, deze PC is ook lekker snel. Vergeleken met desktop hardware (dan wel de duurste 4cores 8 threads) is de multithreading uiteraard 2x sneller (zo niet, 4x).

Merkbaar? Niet voor mij. Mijn dagelijkse werk (C#) kan ik prima voortzetten.

In other words; voor mij ideaal. En dat batches vergelijken... 1550 heeft het, 1552 ook, 1601 ook, ik weet niet of je hier veel wijzer van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:21
*knip

1: Foto gaat even niet lukken maar hier zie je hoe de dock er daadwerkelijk uitziet: Pricewatch link
Wat je niet op de foto ziet is de voeding die in de ronde aansluiting van de dock gaat (voeding voor zowel dock als surface) en de connector die in de pro gaat (die er gelijk uitziet als de connector van de lader van de pro)
2: Er gaat 1 kabel van de pro naar de dock dit is een kabel die aan de dock vast zit en gaat in de "oplaadpoort" van de pro hier gaat alles overheen incl voeding en geluid enz.!
3: Toetsenbord muis combo had ik niet gedaan maar dat is heel persoonlijk, als dit goed genoeg is voor jou kan het prima. :+
4: De pro zelf is zeker als 2de scherm in te stellen (zelfs als 3de in dual monitor opstelling) je moet alleen even puzzelen om de scalling juist in te stellen.
Dank voor de reactie.

Ik ben idd al een review tegengekomen. Het ziet er allemaal prima uit. Één ding is wel jammer en dat is dat de snoeren alsnog zichtbaar zijn. een mooi aansluitbaar kapje wat je er achteraan kan zetten zodat je de snoeren helemáál niet ziet zou chique zijn.

3: Tobo en muis is een voorbeeldje, ik wil alles mooi draadloos. Daarom heb ik er een setje neergezet. Sowieso wil ik een goede muis!

Dus als je die scaling goed hebt dan kan je alles volop gebruiken.

Wat ik dus begrijp is dat het een uitstekend ding is om een (tweejarige) studie, tot docent, mee te volgen. Ik ben niet echt de veeleisende tweaker. Meer de geïnteresseerde leek die het leuk vind om te prutsen.

Dank voor de reactie, ik ga de spaarrekening eens bekijken.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Wat ik niet helemaal snap van dat SP4 dock, je moet de boel altijd via kabeltjes aansluiten? Is het SP3 dock (waar de SP4 toch ook in past) veel handiger. Daar klik je de Surface zo in en hij is up and running.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JUST_me
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:22:
[...]

De prijs en wat je ervoor krijgt is het gevolg van de form factor. Als je dat in een plakje van een millimeter of wat dik moet proppen dan moet je keuzes maken. Het is juist ontzettend knap wat ze in zo'n minimale behuizing weten te proppen.

Al snap ik niet waar je het vandaan haalt dat het 'medium laptop hardware' zou zijn. Als je nu een even dure of duurdere zakelijke laptop koopt krijg je precies zo'n zelfde dualcore i5 mee. Dat moet dan ook nog eens in een bijzonder beperkende form factor gestopt worden. Ook daar zie je blijkbaar diezelfde veeleisendheid.

[...]

Premium is goeddeels een marketingterm, maar zelfs als we dat even negeren zit je nog steeds dik en breed in de consumentenklasse. Dat is ook juist het probleem - voor een consument is 1500 euro een hoop geld, maar tegelijk verwacht men in dit topic professionele of industriële kwaliteit voor een consumentenbedrag. Ga eens kijken naar professionele monitoren of hardware, waarschijnlijk schrik je je zuur wat dat mag kosten. Prijzen van luxe auto's of zelf huizen zijn geen uitzondering.

De kwaliteit die jij verwacht is prima te halen hoor, maar dan gaat zo'n Surface zomaar een veelvoud meer kosten. Als je 1500 euro al veel geld vind gok ik dat je dat toch niet zo'n goed idee vindt. Of betaal je dan wel 7.000 euro voor een Surface? Om dit prijspunt te halen kan je niet eindeloos schermen blijven maken totdat je genoeg perfecte hebt. Dat is niet te betalen. Helaas gaat voor iedere verbetering de prijs met een exponent omhoog.

Als ik het zo hoor vind je het product eigenlijk niet geslaagd. Waarom loop je dan 6 keer tegen dezelfde steen? Dat is toch juist die eigen keuze waar je het over hebt?
Weet je, waar ik het in je vorige post nog deels met je eens was, sla je nu de plank mis.

Ik geef graag extra geld uit aan hoge kwaliteit producten. Ik haat opscheppen, maar ik zal een paar voorbeelden geven: al mijn meubels in mijn woning en keuken, incl de keuken, zijn met de hand, speciaal voor mij vervaardigd. Alle apparatuur in mijn keuken zijn de topmodellen van Miele. Voor mijn bank kan je een nieuwe auto kopen. Ik heb een geluidsinstallatie waar je alleen al voor de versterker 2,5 Surface i5/8/256 kan kopen. Om over de speakers nog maar te zwijgen. Mijn TV: een Pioneer KRP-500A, destijds veelal de beste TV ooit genoemd. De luxe waar jij aan refereert, ben ik gewend. Want ook mijn huis is 'luxe'.

Ik werk in de luchtvaart. In een vliegtuig waar de schermen die ik gebruik 100K $ per STUK kosten. Er zitten er 6 voorin. De kwaliteit? Vergelijkend met een modern scherm waardeloos qua resolutie, kleurproductie, response time. Maar zeer betrouwbaar en daarom uitermate, belachelijk, bizar duur. Prijs zegt niks over sommige specs. Je hoeft me niets te vertellen over dure schermen. Maar goed, ze laten al mijn primaire instrumenten zien en zonder kan ik niet werken. In een vliegtuig is alles duur, maar met een hoge MTBF. Wel zo goed om te weten als jij instapt, met het vertrouwen dat je in een stuk, veilig aankomt op je bestemming.

Nogmaals, ik haat opscheppen. Maar ik wil je wel laten weten dat ik heel goed bereid ben voor kwaliteit te betalen. Maar ik stel dan ook hoge eisen. Ik werk hard voor mijn geld en daardoor kan ik van zulke zaken genieten.

Dan terug naar de Surface: in de pricewatch vind ik een Toshiba Sattelite laptop met dezelfde core i5, 8GB geheugen, 256 GB SSD. Voor 700 euro. Dat is 900! euro minder dan de Surface (incl toetsenbord). Voor iets minder dan 1000 euro koop ik een zeer dunne HP Spectre ultrabook met FHD IPS touchscreen, alu behuizing en een zeer dunne behuizing. Dus ik vind de hardware van de Surface (behalve uiteraard het scherm) middenklasse laptop spul.

Ik kocht als een van de eerste consumenten in NL de SP4. Pre-order zodra het kon via Paradigit.Ik had heel lovende reviews gezien online, maar ook de eerste horror verhalen gelezen op o.a. reddit en lovemysurface.

Ik heb meegemaakt met het eerste exemplaar:
-zeer veel voorkomende algemene crashes,
-display driver crashes,
-vele malen poppende speakers,
-heel veel light bleed (veel meer dan nu)
-pen connectie problemen,
-toetsenbord wat vaak niet herkend werd,
-Windows Hello niet werkend,
-Nadat Win Hello eindelijk werkte, bleek het een accu-killer
-Zeer slechte accu duur (MS heeft het zelf over 9 uur video playback, ik haalde niet eens 2 in het begin),
-Sleep problemen waardoor de surface een aantal keren in de hoes aan ging, met bijkomende temperaturen,
-krakend geluid uit de rechterspeaker,
-flikkerende backlight bij backlight op minder dan 25%. F-ing irritant.

Ik zal vast wat vergeten. Maar ik kan wel zeggen dat Microsoft een niet af product op de markt heeft gezet. Vele problemen zijn nu door software updates opgelost. De productie van het scherm heeft MS ook steeds beter onder controle, is mijn eigen ervaring. Ook lees ik wereldwijd dat in de 16XX batch veel minder bleed zit. Ik ben nu al zo lang onderweg, dat ik nu graag een prefect exemplaar wil. Die zijn er namelijk inmiddels. Ben ik TE veeleisend? Jij vindt duidelijk van wel, maar ik ben van mening dat 1600 euro een hoop geld is voor een medium laptop in een kleine behuizing met een mooi scherm. En dan hoef ik echt niet te sparen voor die 1600 euro. Niet om op te scheppen, maar het is wel zo.

Kennelijk accepteer jij de realiteit van tegenwoordig: fabrikanten kiezen er voor om producten die eigenlijk on-af zijn, op de markt te zetten. En later door OTA updates het product af te maken. Want een goede test had de display driver crashes echt wel naar boven gebracht. Waarom werkt Windows Hello niet bij product-launch? Vind jij het ok dat in je nieuwe auto je parkeersensoren niet werken als je hem ophaalt? Kan je je de problemen van Battlefield 4 nog herinneren bij launch? Achterlijk vind ik, maar jij zal wel vinden dat het een heel ingewikkeld spel is waar vele honderden mensen hard aan gewerkt hebben. Dat een perfect spel bij launch niet 60 euro maar 900 had moeten kosten. Batman Arkham Knight anyone? De lijst is lang tegenwoordig......

Je bedrag van 7000 euro voor een Surface is natuurlijk belachelijk. Zulke bedragen slaan nergens op. Voor dat geld heb je een 80 inch monitor. Voor 2,5K heb je al een high-end Dell 5K scherm.

Zou ik 2K voor een perfecte surface met een betere graka hebben neergelegd, die aantoonbaar betere performance heeft? Ja. Dat zou ik ervoor over hebben. De i7 is in benchmarks een heule 10% (dus verwaarloosbaar) sneller, met een stuk kortere accu duur als resultaat. M.a.w. het extra geld niet waard.

Dan vraag je je af waarom ik zo stom ben me iedere keer aan dezelfde steen te stoten. Het vergelijk met een ezel is snel gemaakt natuurlijk. Ik vind het concept van de Surface prachtig. Het IS een mooi apparaat in een zeer goede behuizing met een handige kickstand. Het scherm is fantastisch (op de bleed na dan). Het keyboard is het beste in soortgelijke apparaten. Het is alleen een i zonder het puntje erop. Daarnaast is er geen fabrikant die een soortgelijk apparaat met deze specs maakt. En ik geloof in het feit dat Microsoft er hard aan werkt hetgeen wat ze al eerder hadden moeten doen, namelijk ontwikkeling, af te krijgen. Dat laten de afgelopen maanden wel zien. Ik geloof in Microsoft. Misschien vind je me daarom een ezel, maar ik zie de potentie wel. Er zal achter de schermen hard gewerkt worden om de QC beter te krijgen.

Ik heb een ding geleerd, een volgende keer heb ik meer geduld. Wacht totdat een product als dit uitontwikkeld is voor ik mijn zuur verdiende centjes eraan ga besteden.

Maar ik, een ezel..... 8)7

(edit: typo, toch een ezel.... ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghost010
The_Worst schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 16:30:
Zojuist de SP4 i5/256GB binnengekregen van de Media Markt BTW-actie. Ik heb deze woensdagavond besteld. Lotnummer 1552. Als je de tablet aandoet heb je de eerste twee seconden iets last van bleed. Onder de camera en rechtsonder waar ongeveer de PgUp knop zit. Vooralsnog alleen zichtbaar als je de tablet aanzet dus weet nog niet zeker of ik hem terug stuur. Dit is het enige 'mankement', geen plopjes niks vooralsnog verder en ben te huiverig dat ik een slechtere terugkrijg.

Is 1552 één van de slechte batches of was er toen al een verbetering zichtbaar?
Als goed is pas vanaf 1553.
Maar als de light bleed bij opstart zichtbaar is, is de light bleed altijd zichtbaar.De bleed word niet minder namate de SP verder opstart. Je zult het wss niet zien omdat je geen zwarte achtergrond gebruikt. soms kun je nog een beetje zien in de start balk.

Verder heb ik gelukkig helemaal negens last van als het om flikkeren bij laag helderheid gaat.
De pop geluidjes zijn sporadisch en kennelijk een software probleem. Sterker nog, het gebeurt maar bij een selectief aantal apps. Bij de laatste fix voor dit stond het in de patch notes dat sommige apps gefixt waren maar sommige nog niet helemaal. Merk ook dat de audio na de pop even weg is(toetsenbord klickjes en andere aanraak geluiden).

Het blijft nog steeds een twijfel geval. Ik zal vanavond even foto maken en dan een zij bij zij maken van de oude en die ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:24
PaT schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 20:00:
Wat ik niet helemaal snap van dat SP4 dock, je moet de boel altijd via kabeltjes aansluiten? Is het SP3 dock (waar de SP4 toch ook in past) veel handiger. Daar klik je de Surface zo in en hij is up and running.
Het is een kabeltje die zeer makkelijk aan te sluiten is (magnetisch). Op de surface 3 moest je hem in de houder zetten wat ongeveer net zoveel werk is. Voordeel van de nieuwe dock is dat je de kickstand kunt blijven gebruiken. Je kunt de surface dus in elke hoek gebruiken.

[ Voor 1% gewijzigd door RaymondD op 30-01-2016 10:28 . Reden: typo ]

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:48
PaT schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 20:00:
Voordeel van de nieuwe dock is dat het een upgradepath bied naar de SurfaceBook. Overigens is het maar één kabeltje.

[ Voor 5% gewijzigd door Ramon op 30-01-2016 10:41 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Aanvulling op voordeel nieuwe dock:
2x Mini DisplayPort ipv 1x;
4x USB 3.0, ipv 2x USB 2.0 en 2x USB 3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 20:40
Kan iemand me zeggen of de SP4 i5 8GB snel genoeg is voor Photoshop en Premiere Pro?
Ik kan helaas weinig performance filmpjes hiervan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
XiniX88 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 17:36:
Aanvulling op voordeel nieuwe dock:
2x Mini DisplayPort ipv 1x;
4x USB 3.0, ipv 2x USB 2.0 en 2x USB 3.0
Voor een volgende zouden één of twee sata aansluitingen ook een mooie zijn. Twee schijfjes met data die je niet altijd nog hebt, of GB vretende programma´s die je toch alleen thuis gebruikt, back-up schijf voor de Surface die al dan niet automatisch voor een back-up van je hele surface zorgt. Ik noem maar wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piediewie
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:38
Komt het jullie bekend voor wanneer je de backstand uitklapt met één hand (aan één kant), dat de SP4 dan niet stabiel staat op een vlakke ondergrond? Om de SP4 vervolgens stabiel te krijgen, moet ik de andere kant ook een beetje verstellen. Mijn S3 heeft hier geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:50
Hier ook, kwestie van iets verder buigen tot de andere kant op de juiste plek zit en dan een stukje terug om beide kanten gelijk te krijgen.

Of wat ik meestal doe is hem op de cover leggen dan achterkant vanuit het midden open klappen en dan de surface "openklappen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TailwindNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-09 14:00
Voor mensen die nog op zoek zijn naar de i5/8gb/256gb versie. Deze is nog voldoende te verkrijgen bij mm Den Bosch met lotnummer = 1602.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawid127
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:09
TailwindNL schreef op zondag 31 januari 2016 @ 11:28:
Voor mensen die nog op zoek zijn naar de i5/8gb/256gb versie. Deze is nog voldoende te verkrijgen bij mm Den Bosch met lotnummer = 1602.
En die heeft geen bleed? Het valt bij normaal werk gebruik wel mee.. maar als ik een film kijk valt het op en erger ik mij eraan.

[ Voor 16% gewijzigd door Dawid127 op 31-01-2016 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Gebruiken jullie eigenlijk nog een andere virusscanner dan de ingebouwde defender?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghost010
kesj schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 18:46:
Kan iemand me zeggen of de SP4 i5 8GB snel genoeg is voor Photoshop en Premiere Pro?
Ik kan helaas weinig performance filmpjes hiervan vinden.
bijna elke moderne computer kan photoshop en premiere pro aan.
Zelfs mijn 4 jaar oude laptop.

Maar ja, lukt prima kwa photoshop. Premiere lijkt me ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Sinds donderdag een Surface 4 pro m3, wat een snelheidsverbetering tov surface 1 zeg :D Mooi scherm ook, geen last van bleed. Ook de pen vind ik best goed werken.

Toch nog niet helemaal probleemloos, en dat heeft met drivers te maken:
- Intel video driver restart weleens tijdens browsen.
- 1 update installeren faalt: update van systeemfirmware 27/01/2016

Gelukkig lijken er geen hardwareproblemen te zijn. Ik schaar het nog onder 'opstartproblemen', met de hoop dat het binnenkort opgelost is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TailwindNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-09 14:00
Dawid127 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 12:02:
[...]

En die heeft geen bleed? Het valt bij normaal werk gebruik wel mee.. maar als ik een film kijk valt het op en erger ik mij eraan.
Dat weet ik niet Dawid (ik was op zoek naar een ander model en heb zodoende dit model niet gekocht). Het was meer ter info. In wat berichten terug wordt het een en ander gemeld over lot 16xx. Trek daar zelf je conclusie uit. Ik wil het niet op m'n geweten hebben als het niet goed is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Na wat wikken en wegen toch nog een andere I5/256GB besteld. Apparaat zonder problemen op wat bleeding na. Tijdens normaal gebruik is dit niet zichtbaar maar zoals hier en op de frontpage terecht is gemeld mag dit niet voor komen op een apparaat wat normaal €1500 kost. Apparaat is pas leverbaar over een week en hoop dat dit komt omdat ze op een nieuwe levering wachten. De huidige heeft als lot 1552.

Voor de rest is dit overigens een top-apparaat. Het is nog wel even wennen aan de gestures en soms bij toeval ontdek ik nieuwe. Ik mis een paar kleine dingen: Swiftkey voorspelling, invoervelden die niet achter het toetsenbord verdwijnen, touch toetsenbord op een secure desktop en scrollen met de pen in Chrome.

[ Voor 28% gewijzigd door The_Worst op 31-01-2016 20:31 ]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Heb de gok ook genomen en een Surface Pro 4 besteld. Apparaat is bij mij ook leverbaar over een week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

The_Worst schreef op zondag 31 januari 2016 @ 20:27:
Tijdens normaal gebruik is dit niet zichtbaar maar zoals hier en op de frontpage terecht is gemeld mag dit niet voor komen op een apparaat wat normaal €1500 kost.
Zoals reeds onderbouwd is klopt dit simpelweg niet. Als je een apparaat met IPS-scherm koopt valt er enige mate van bleed te verwachten. Dat er hier en daar Surfaces te vinden zijn die dat niet hebben maakt niet uit, het is prijstechnisch onmogelijk om alleen die schermen uit de totaalproductie te pakken. Dan wordt dat scherm namelijk opeens een veelvoud duurder en gaat de prijs van het apparaat navenant omhoog. Als je kijkt bij zaken als iPads of beeldschermen zie je precies dezelfde 'problemen'. Pas als je bij heel veel duurdere schermen gaat kijken zijn dit soort zaken uitgesloten, maar daar betaal je dan flink ook voor die schifting.

1500 euro is voor consumenten een hoop geld, maar geen bedrag waarvoor je perfectie kunt verwachten. Wat dat betreft is het kiezen of delen, maar mensen willen hier voor een kwartje op de eerste rij zitten. Het prijspunt is een functie van yield en de mate van imperfectie die je toestaat. Wil je absolute perfectie, dan wordt de prijs heel hoog. Maakt kwaliteit nauwelijks uit, dan is de prijs heel laag. Alleen als de yield beter wordt kan je meer kwaliteit voor dezelfde prijs verwachten, maar dat is iets waar technici dan ook iedere dag hard aan werken. En dat is te zien - langzaam maar zeker worden de batches beter en beter. Die verbetering is betaald met de ervaringen van eerdere iteraties. Het alternatief is een veel duurdere Surface, want dan moeten mensen al die opgebouwde ervaring in één keer betalen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2016 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes_
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:23
Had gisteren een surface pro 4 (core m) bij de mediamarkt gehaald. Vandaag teruggebracht.
Reden:
- kickstand wiebelde, zit niet echt stevig in elkaar.
- flinke screen gap linksboven
- screen bleeding
- aantal freezes gehad
- 3 blauwe schermen

Nu wachtend op de Samsung Galaxy TabPro S. Betere hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Younes_ schreef op zondag 31 januari 2016 @ 21:50:
Had gisteren een surface pro 4 (core m) bij de mediamarkt gehaald. Vandaag teruggebracht.
Reden:
- screen bleeding
- aantal freezes gehad
- 3 blauwe schermen

Geen geretourneerd ding gekocht toevallig? Bij de mm (en veel andere zaken) gaan geretourneerde apparaten gewoon, na netjes maken, direct terug naar het schap voor verkoop als nieuw.

Ik let altijd extra op de doos, zijn vaak wel tell-tale signs te zien.

Overigens, die screen gap links en rechts boven, dat zijn de speakers.

Ook een andere tip: de grote update draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Afgelopen vrijdag na velen reviews gezien te hebben ook maar een Surface pro 4 met i5 gekocht. Voor huis tuin en keuken gebruik leek mij de 4gb ram en 128gb opslag genoeg.

heeft hier iemand ervaring met een snelle micro SD kaart voor in de surface?
Is nu 64gb de max? Dit zie ik op de microsoft site voorbij komen. Gebruikers zie ik weer over tot max 200gb posten.

Momenteel is het nog erg wennen hoe om te gaan met de surface. Maar gaat met de dag beter en fijner.

In het begin had ik een paar keer dat het toetsenbord niet meer werkte en moest ik die even los halen. Zelfde geld voor de pen. Dit lijkt nu wel een beetje over te zijn. Vandaag ook een grote update gedraaid. Dus ben benieuwd of de bugs weg zijn.

Qua backlight bleeding valt het op eerste gezicht wel mee. Met normaal gebruik eigenlijk niet echt merkbaar. Films in een donkere ruimte heb ik nog niet gekeken. Dit zal misschien eens op vakantie gebeuren
Het is er eentje uit de batch van 1549. Hieronder een foto tijdens de update in een donkere ruimte. rechts boven is er een plekje met een beetje bleed en onderin eentje die wat minder is. Al met al merk ik er in de praktijk nog niets van.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2djtdt1.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 31-01-2016 23:43 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Ham
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-07-2023
Romius schreef op zondag 31 januari 2016 @ 13:40:
Gebruiken jullie eigenlijk nog een andere virusscanner dan de ingebouwde defender?
Ik gebruik Bitdefender (Total Security 2016). Gekocht via Sharewareonsale. Was sceptisch over legitimiteit i.v.m. prijs (71% korting 3 devices 1 jaar). Maar je wordt gewoon doorgestuurd naar de webshop van bitdefender zelf. Andere software kan je er ook goedkoop vinden.

Zie net dat BD internet security 2016 gratis is te krijgen. Zal wel 1 device 1 jaar zijn. Had ik vorig jaar ook met total security 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes_
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:23
Bartjuh schreef op zondag 31 januari 2016 @ 22:10:
[...]

Geen geretourneerd ding gekocht toevallig? Bij de mm (en veel andere zaken) gaan geretourneerde apparaten gewoon, na netjes maken, direct terug naar het schap voor verkoop als nieuw.

Ik let altijd extra op de doos, zijn vaak wel tell-tale signs te zien.

Overigens, die screen gap links en rechts boven, dat zijn de speakers.

Ook een andere tip: de grote update draaien.
Volgens mij was het een nieuwe. Kabels waren netjes. Maar misschien zegt dat niks...

Het was echt bij de schermrand (niet de speaker)

Ik had een paar updates gedraaid (niet alle).

Had de pech een verkeerd exemplaar te hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:48
Younes_ schreef op zondag 31 januari 2016 @ 21:50:
Reden:
- screen bleeding
- aantal freezes gehad
- 3 blauwe schermen

Ik weet niet hoeveel de kickstand wiebelde maar een paar mm is normaal, zie het als een soort vering die nodig is bij het neerkomen van de kickstand op de ondergrond.

En of de Galaxy Tab Pro S beter is? Waag het te betwijfelen, maar ieder z'n ding natuurlijk.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen week bij de MM de Surface pro 4 I5 4gb gehaald. Super apparaat , klein beetje bleed aan de bovenkant bij het opstarten maar niet ergerlijk.

Wat mij wel stoort is dat als ik de helderheid onder de 20 % heb staan, dat ik flikkeringen op mijn scherm krijg te zien. Dit is niet de hele tijd het geval maar het is wel zeer storend als ik in Word moet werken. Ik heb alle updates al geïnstalleerd maar ik zie hier geen verandering in.

Nou is mijn vraag of iemand weet of dit een hardware of een software probleem is? Want ik ben aan het twijfelen of ik hem terug moet brengen voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Jan Ham schreef op maandag 01 februari 2016 @ 01:33:
[...]

Ik gebruik Bitdefender (Total Security 2016). Gekocht via Sharewareonsale. Was sceptisch over legitimiteit i.v.m. prijs (71% korting 3 devices 1 jaar). Maar je wordt gewoon doorgestuurd naar de webshop van bitdefender zelf. Andere software kan je er ook goedkoop vinden.

Zie net dat BD internet security 2016 gratis is te krijgen. Zal wel 1 device 1 jaar zijn. Had ik vorig jaar ook met total security 2015
Ok, geen last van merkbare performance problemen? Ik heb de SP4 M3 core gekocht, ben bang dat het flink naar beneden gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Ham
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-07-2023
Romius schreef op maandag 01 februari 2016 @ 12:22:
[...]

Ok, geen last van merkbare performance problemen? Ik heb de SP4 M3 core gekocht, ben bang dat het flink naar beneden gaat.
Op een 4 jaar oude AMD A-3650 Llano apu met 10 GB ram op Win7 geen problemen. SP4 krijg ik pas volgende week binnen.
Je kan de 100% korting/gratis versie proberen. Zowel bij installeren als verwijderen hoef je (maar) een keer te herstarten. Verwijderen van 2015 gaf bij mij geen problemen. Week later 2016 gekocht.

[ Voor 22% gewijzigd door Jan Ham op 01-02-2016 12:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dawid127
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2016 @ 11:20:
Ik heb afgelopen week bij de MM de Surface pro 4 I5 4gb gehaald. Super apparaat , klein beetje bleed aan de bovenkant bij het opstarten maar niet ergerlijk.

Wat mij wel stoort is dat als ik de helderheid onder de 20 % heb staan, dat ik flikkeringen op mijn scherm krijg te zien. Dit is niet de hele tijd het geval maar het is wel zeer storend als ik in Word moet werken. Ik heb alle updates al geïnstalleerd maar ik zie hier geen verandering in.

Nou is mijn vraag of iemand weet of dit een hardware of een software probleem is? Want ik ben aan het twijfelen of ik hem terug moet brengen voor een nieuwe.
Ik zou proberen om de firmware updates nog eens handmatig te installeren. Klinkt raar, maar heeft bij mij gewerkt. Je kan de laatste update hier vinden:
https://www.microsoft.com...oad/details.aspx?id=49498

De update van ervoor kan ik zo snel niet vinden, en weet ook niet of het cumulatief werkt. Mocht je deze nog willen, let me know, heb deze opgeslagen op m'n pc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XiniX88
Dawid127 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 12:37:
[...]

Ik zou kunnen proberen om de firmware updates nog eens handmatig te installeren. Klinkt raar, maar heeft bij mij gewerkt. Je kan de laatste update hier vinden:
https://www.microsoft.com...oad/details.aspx?id=49498

De update van ervoor kan ik zo snel niet vinden, en weet ook niet of het cumulatief werkt. Mocht je deze nog willen, let me know, heb deze opgeslagen op m'n pc.
Niet verwacht, maar het lijkt nog te werken ook :| straks nog eens wat langer testen (was normaal bijna direct zichtbaar als ik wat aan het tekenen was in OneNote)...

Als ze nu nog het slaapprobleem/batterij probleem oplossen ben ik helemaal gelukkig!

[ Voor 6% gewijzigd door XiniX88 op 01-02-2016 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 10:24
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2016 @ 11:20:

Ik krijg op dit moment alleen flikkeringen als ik TV kijk via ziggo's Horizontv en dan full screen.
Ik ga de firmware nog eens handmatig installeren zoals Dawid suggereert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Helaas, als ik one note open, heel veel streepjes zet (scherm zo goed als zwart maak) vervolgens ga gummen, zie ik hem toch weer flikkeren.

en wat ik las is het in ieder geval een ding dat overal zo is;

Profiel: Donkerst
Werkend op accu.

P.s. pas echt zichtbaar bij veel losstaande lijntjes en daarna gummen, ik weet niet of het een "scherm verbeter" optie is, die de helderheid moet berekenen van het wit, welke vast zit tussen twee waarden, de lichtbalk zelf die niet stabiel licht kan geven op die helderheid (zou raar zijn, aangezien het alleen optreed als ik ook echt wat doe), of de driver die andere truukjes uithaalt...

In ieder geval, mijn workaround: Profiel: Lichter + Batterij besparing zorgt er in ieder geval voor dat de helderheid niet onder de 20 dropt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawid127
XiniX88 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 14:01:
Helaas, als ik one note open, heel veel streepjes zet (scherm zo goed als zwart maak) vervolgens ga gummen, zie ik hem toch weer flikkeren.

en wat ik las is het in ieder geval een ding dat overal zo is;

Profiel: Donkerst
Werkend op accu.

P.s. pas echt zichtbaar bij veel losstaande lijntjes en daarna gummen, ik weet niet of het een "scherm verbeter" optie is, die de helderheid moet berekenen van het wit, welke vast zit tussen twee waarden, de lichtbalk zelf die niet stabiel licht kan geven op die helderheid (zou raar zijn, aangezien het alleen optreed als ik ook echt wat doe), of de driver die andere truukjes uithaalt...

In ieder geval, mijn workaround: Profiel: Lichter + Batterij besparing zorgt er in ieder geval voor dat de helderheid niet onder de 20 dropt.
Je zou kunnen kijken of het handmatig updaten van de eerste update werkt? Bij mij was het namelijk bij de eerste update opgelost, niet bij de tweede.

Dus de update van 16-12-15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Laatst online: 13-09 17:20
Ik heb dat ook zojuist getest maar ik kan het probleem van het scherm flikkeren niet namaken op mijn i5 8gb 256gb. Ik gebruik de pen om hele pagina's vol met formules uit te werken elke maandag op school. Ik gebruik daarvoor Drawboard PDF uit de store. Dat werkt echt fantastisch.

Ik heb die van mij al sinds de eerste dag dat ze in de winkel liggen. Ik kan me herinneren dat ik toen ook een keer de fout melding heb gehad dat een firmware upgrade faalde en niet uitgevoerd kon worden. Gewoon een dagje wachten en ding een keer herstarten en toen lukte het wel uiteindelijk.
Mijn SP4 loopt als een trein. Geen problemen mee. Ook de problemen met batterij en uit slaapstand komen heb ik niet.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Om te kijken of het echt de displaydriver is, toch maar de beta gedownload van Intel:
https://downloadcenter.in...s-7-8-1-10-15-40-6th-Gen-

4e downloaden, unzippen

rechtermuisknop op start,
apparaatbeheer,
beeldschermadapters,
Intel HD Graphics 520 (dubbelklik),

Stuurprogramma -> Bijwerken, Zelf zoeken, Bladeren (Have disk) naar geunzippde map gaan, graphics, staat maar 1 keuze, kiezen, wachten, klaar.
.

Geen flicker meer, is dus wel software, geen hardware.

Veel duidelijker voor de huis tuin en keuken tweaker: http://www.windowscentral...-graphics-drivers-surface (met plaatjes O-) )

[ Voor 18% gewijzigd door XiniX88 op 01-02-2016 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiniX88 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 14:44:
Om te kijken of het echt de displaydriver is, toch maar de beta gedownload van Intel:

https://downloadcenter.in...s-7-8-1-10-15-40-6th-Gen-

4e downloaden, unzippen

rechtermuisknop op start,
apparaatbeheer,
beeldschermadapters,
Intel HD Graphics 520 (dubbelklik),

Stuurprogramma -> Bijwerken, naar geunzippde map gaan, graphics, staat maar 1 keuze, kiezen, wachten, klaar.

Geen flicker meer, is dus wel software, geen hardware.
Als ik dit probeer dan krijg ik een melding met: Er is geen beter of nieuwer stuurprogramma voor het apparaat gevonden. Moet ik nu mijn Surface naar fabrieksinstellingen herstellen? Ik ben helaas niet zo goed met computers dus ik weet niet goed wat ik nu moet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2016 @ 19:21:
[...]

Als ik dit probeer dan krijg ik een melding met: Er is geen beter of nieuwer stuurprogramma voor het apparaat gevonden. Moet ik nu mijn Surface naar fabrieksinstellingen herstellen? Ik ben helaas niet zo goed met computers dus ik weet niet goed wat ik nu moet 8)7
Uw PC versturen naar /dev/null

Ik heb mn post maar aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
GODVER.....

Net de laatste update geinstalleerd. Kapt mijn wifi er om de haverklap mee.

Wat is dat toch met dat klotebedrijf uit Redmond!!!!! In plaats van dit apparaat beter te maken, wordt hij alleen maar slechter. :( :( :( :(

Maar goed, sommigen vinden dat je van een apparaat van 1449 niet teveel mag verwachten. |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
Ik moest iedere keer mijn wifi handmatig aan en uit zetten om het weer werkend te krijgen.

Work-around: in setting/system de Marvell driver uninstalled.

Restart en de wifi lijkt nu weer te werken.

Hoe kan dit nou weer fout gaan? Ben ik de enige die dit probleem heeft?

[ Voor 91% gewijzigd door JUST_me op 01-02-2016 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
lmijnen schreef op maandag 01 februari 2016 @ 22:50:
Ik moest iedere keer mijn wifi handmatig aan en uit zetten om het weer werkend te krijgen.

Heb dat een paar pagina's geleden gepost ! En ook de workaround.
Tja het is triest maar helaas is het zo.
En Nee je bent niet de enige, er zijn er meer wereldwijd met dit issue.

Jammer dat in dit topic meer mensen bezig zijn met waar je een SP4 kan kopen dan met de echte issues en de oplossingen hiervoor.

[ Voor 16% gewijzigd door Bomberman71 op 01-02-2016 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
KappeNou schreef op zondag 31 januari 2016 @ 23:21:
Afgelopen vrijdag na velen reviews gezien te hebben ook maar een Surface pro 4 met i5 gekocht. Voor huis tuin en keuken gebruik leek mij de 4gb ram en 128gb opslag genoeg.

heeft hier iemand ervaring met een snelle micro SD kaart voor in de surface?
Is nu 64gb de max? Dit zie ik op de microsoft site voorbij komen. Gebruikers zie ik weer over tot max 200gb posten.
128GB Samsung Evo UHS1 voor 5 tientjes en dat werkt prima !
Snel zat voor extra storage van data.
De Sp4 gaat er prima mee om en je hebt er gewoon een station bij met wat extra ruimte.
Dit in combo met de kleine 100GB die ik over had (W10 en progs) heb ik wel zat aan.

Groter dan 200GB heb ik niet gezien, zijn echter wel flink duurder en op dit moment derhalve niet interessant.
Mischien kunnen we over 2 jaar 256GB erin drukken voor 5 tientjes en kan de 128GB in de smartphone ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
Bomberman71 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 23:27:
[...]

Heb dat een paar pagina's geleden gepost ! En ook de workaround.
Tja het is triest maar helaas is het zo.
En Nee je bent niet de enige, er zijn er meer wereldwijd met dit issue.

Jammer dat in dit topic meer mensen bezig zijn met waar je een SP4 kan kopen dan met de echte issues en de oplossingen hiervoor.
Ja, ik zag het net. Thanks for posting.

Helaas dat we het moeten hebben over issues. Dat ding moet gewoon naar behoren werken. Damn it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Op het knipperende back light na, geen problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goldoni
  • Laatst online: 25-11-2024

Zit er toevallig een USB3 in de SP4. Gebruik hiervan heeft tot gevolg dat wifi uitvalt. Bij mijn SP4 igv wel.
USB2 heeft er geen last van.
http://answers.microsoft....49683861012&page=3&auth=1
MS is op de hoogte en werkt aan een oplossing. Helaas nog geen ATA. Verlengkabeltje ertussen schijnt het niet op te treden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:04

dread

Sluwe vlaming

Ik moet zeggen dat ik op het moment geen echte problemen heb.

Gewoon vage dingen. Soms werkt er niks meer en moet ik de aan/uit knop 30 sec indrukken om te resetten.

Net deed mijn toetsenbord het niet meer. even er af en aan en hij doet het weer.

Ik hibernate nog steeds omdat sleep modus echt een drama is.

Dit kan toch echt niet. Uitermate triest dat Microsoft zo een apparaat op de markt zet.

MAAR ik hou van mijn imperfecte SP4. het werkt gewoon lekker. Ik ga er nog steeds van uit dat alles via software updates in orde komt.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDweep
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05-2021
Dat is inderdaad het hele punt. Het concept van de Surface vind ik geniaal. Het is een heerlijk apparaat om mee te werken: je hebt je 'werkpaard' altijd bij je. Overdag sluit je hem aan op een dock, aan het eind van de dag loop je ermee kantoor uit. 's Avonds gebruik je hem als kookboek tijdens het koken en zit je later op de bank te surfen of kijk je een filmpje.

De pen maakt het plaatje compleet. Aantekeningen maken tijdens vergaderingen, noteren van ideeën, het snel schetsen van een idee om die aan collega's/klanten te laten zien, het mailen van die schetsen/aantekeningen. Geschreven tekst omzetten naar getypte tekst gaat 90% van de tijd goed. Even nalezen en het kan de deur uit.

Ik heb geen desktop meer nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:27

spacer

SAP nerd

Ik heb even gezocht maar er is geen apart topic voor SP4 accessoires, toch?
Is het de bedoeling dat deze in dit topic besproken worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiniX88 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 19:30:
[...]

Uw PC versturen naar /dev/null

Ik heb mn post maar aangepast :)
Het is mij gelukt om de displaydriver aan te passen, alleen ik heb nog steeds dat mijn scherm flikkert. Heb je die driver geïnstalleerd nadat je alle updates van Microsoft hebt uitgevoerd of meteen al bij fabrieksinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:04

dread

Sluwe vlaming

spacer schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:38:
Ach het is een welgekomen afwisseling lijkt me :)

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:18:
[...]

Het is mij gelukt om de displaydriver aan te passen, alleen ik heb nog steeds dat mijn scherm flikkert. Heb je die driver geïnstalleerd nadat je alle updates van Microsoft hebt uitgevoerd of meteen al bij fabrieksinstellingen?
Excuus, je ziet nu in je taakbalk een Intel logo staan, dubbelklik, dan naar Batterijbesparing (ofzo), dan naar "Op batterij", dan naar iets met batterij besparen door iets met contrast en helderheid te veranderen. Klik die UIT en you are good to go. (oja doe even een reboot).

Mocht het dan toch niet werken, ik heb hem een half uurtje getest, meestal is het dan wel zichtbaar, af en toe duurt het ook langer... Dan nog heeft intel het in de changelog staan, dus zou softwarematig opgelost moeten kunnen worden.

Ik had echter problemen met multi display en de nieuwe beta driver, dus bij mij is hij eraf... Mijn scherm staat zelf toch op lichter + batterijbesparing, dus heb het probleem niet... Ik wacht wel tot de officiele update. P.s. ik zag dat de driver die nu actief staat, qua versie achterloopt op degene die ook standaard al in de driver list staat (alleen heeft microsoft de datum van de oudere driver hoger gemaakt, dan die van de nieuwere driver)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
spacer schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:38:
Nou daarover gesproken, had van de week een (welke ook in de MS store staat) hoes gekocht, een Incipio Feather hybrid, gisteren binnengekomen. Dat was het toch niet helemaal..ondanks lovende reviews kon ik de kickstand praktisch niet meer gebruiken, tenzij je ijzeren nagels hebt ofzo. Dus die kon weer retour, nou vond ik 50 euro toch al wat gortig voor wat je kreeg dus helemaal erg vond ik het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
XiniX88 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 18:11:
[...]

Excuus, je ziet nu in je taakbalk een Intel logo staan, dubbelklik, dan naar Batterijbesparing (ofzo), dan naar "Op batterij", dan naar iets met batterij besparen door iets met contrast en helderheid te veranderen. Klik die UIT en you are good to go. (oja doe even een reboot).

Mocht het dan toch niet werken, ik heb hem een half uurtje getest, meestal is het dan wel zichtbaar, af en toe duurt het ook langer... Dan nog heeft intel het in de changelog staan, dus zou softwarematig opgelost moeten kunnen worden.
Komt het niet door de instelling dat je scherm zich automatisch aanpast aan het omgevingslicht?
Heb je al geprobeerd dat uit te zetten en de scherm brightness laag te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj

Je bent niet de enige.
Ik had het ook en jouw work-around bood voor mij de oplossing.
Thanks voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Heren,

Vanmiddag in de MM geweest. Ik heb daar even gekeken naar de Surface pro 4. Ligt het aan mij of moet je de helderheid vrij hoog zetten om een redelijk beeld te hebben? Daarbij zag ik dat de knoppen van de typecover helemaal glommen, is het zo dat dat matte laagje wat erover zit snel los laat of had er iemdn chips gegeten voor het typen? Ook merkte ik dat de FN toets het niet deed. Ik kon via de sneltoetsen de helderheid niet aanpassen. Verder vond ik toch de trackpad wat aan de kleine kant. Hij werkt wel fijn om eerlijk te zijn.

Ik ben nog niet 100 procent overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:18
Tsja het blijft een demo model waar iedereen aan zit, en de meeste het niet zo nauw nemen met hoe ze het apparaat behandelen. Dat er dan dingen niet helemaal eruit zien als je zou verwachten.. Dat kan je verwachten 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Heb de helderheid nooit hoger staan dan 25%. Ik heb dan ook een hekel aan felle schermen en heb het over het algemeen de helderheid dus ook laag staan.

De knoppen zijn bij mij gewoon mat.

De knoppen F1 en F2 zijn voor de backlight van het toetsenbord. Helderheid van het scherm pas je aan met del en backspace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
stevens20 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 16:18:
Heren,

Vanmiddag in de MM geweest. Ik heb daar even gekeken naar de Surface pro 4. Ligt het aan mij of moet je de helderheid vrij hoog zetten om een redelijk beeld te hebben? Daarbij zag ik dat de knoppen van de typecover helemaal glommen, is het zo dat dat matte laagje wat erover zit snel los laat of had er iemdn chips gegeten voor het typen? Ook merkte ik dat de FN toets het niet deed. Ik kon via de sneltoetsen de helderheid niet aanpassen. Verder vond ik toch de trackpad wat aan de kleine kant. Hij werkt wel fijn om eerlijk te zijn.

Ik ben nog niet 100 procent overtuigd.
Ik heb de helderheid altijd op 'darker' staan, de op een na donkerste. Ik kom net terug uit Spanje, ik kan het scherm op 100% helderheid in de volle zon prima zien, zelfs met zonnebril op. Dus, hoewel ik echt wel sceptisch ben t.o.v. de Surface, de schermhelderheid is top.

Ik vind persoonlijk het trackpad wel groot. Maar om eerlijk te zijn, ik gebruik het nooit. Altijd of het touchscreen of de pen. Dus zelfs als het er niet op had gezeten, was het voor mij geen probleem geweest.

Over de toetsen, ik kan niet zien of er een laagje op zit. Ik denk eerder dat er iemand met vette vingers aangezeten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
Romius schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:38:
[...]

Nou daarover gesproken, had van de week een (welke ook in de MS store staat) hoes gekocht, een Incipio Feather hybrid, gisteren binnengekomen. Dat was het toch niet helemaal..ondanks lovende reviews kon ik de kickstand praktisch niet meer gebruiken, tenzij je ijzeren nagels hebt ofzo. Dus die kon weer retour, nou vond ik 50 euro toch al wat gortig voor wat je kreeg dus helemaal erg vond ik het ook niet.
Over een hoes voor de Surface, ik heb het hier al eens eerder gepost, een el-cheapo oplossing die een zeer goede bescherming tegen krassen biedt en ook nog eens vrijwel onzichtbaar is:

Rol doorzichtige raamfolie bij de bouwmarkt. Kost 6 euro voor 5 meter. Het is redelijk dik plastic. Je moet even de tijd nemen om het netjes aan te brengen en de eerste dag lijkt het alsof er allemaal bubbels onder zitten. Maar na een paar dagen zie je er niks meer van en het beschermt zeer goed tegen krassen. Voor overige bescherming heb ik een insteekhoes waar alles in gaat.

Niet om el cheapo te doen, maar het werkt uitstekend. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:24
Bedoel je statische raamfolie of zelfklevende?

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
lmijnen schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 19:28:
[...]

Over een hoes voor de Surface, ik heb het hier al eens eerder gepost, een el-cheapo oplossing die een zeer goede bescherming tegen krassen biedt en ook nog eens vrijwel onzichtbaar is:

Rol doorzichtige raamfolie bij de bouwmarkt. Kost 6 euro voor 5 meter. Het is redelijk dik plastic. Je moet even de tijd nemen om het netjes aan te brengen en de eerste dag lijkt het alsof er allemaal bubbels onder zitten. Maar na een paar dagen zie je er niks meer van en het beschermt zeer goed tegen krassen. Voor overige bescherming heb ik een insteekhoes waar alles in gaat.

Niet om el cheapo te doen, maar het werkt uitstekend. :Y
Is dat er ook nog af te halen?
Zonder lijmresten dan.
En plak je het ook over de camera heen of snijd je dat uit?
Hoe heb je de stand gedaan, gewoon losgesneden daar na aanbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
The_Worst schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 17:22:
Heb de helderheid nooit hoger staan dan 25%. Ik heb dan ook een hekel aan felle schermen en heb het over het algemeen de helderheid dus ook laag staan.

De knoppen zijn bij mij gewoon mat.

De knoppen F1 en F2 zijn voor de backlight van het toetsenbord. Helderheid van het scherm pas je aan met del en backspace.
Oké, die tobo backlight wist ik niet maar ook andere snelkoppelingen deden het niet.

Neemt trouwens niet weg dat het allemaal wel mooi snel reageert. Ik heb daar even de review van tweakers er op gezet :). Zelf ben ik nog geen touchscreen gewend (behalve de telefoon) dus daar moest ik wel aan wennen, ook was de pen er niet bij dus die heb ik niet kunnen testen. De kickstand ben ik vergeten te bekijken om hem te verstellen.

Ik vind het nog steeds een top apparaat wat voorlopig op mijn wensenlijstje blijft staan. Eerst een nieuw scherm, daarna zal de SP4 of tegen die tijd de 5(?) Er wel komen. Het blijft een ding met potentie!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
RaymondD schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:52:
[...]

Bedoel je statische raamfolie of zelfklevende?
Zelfklevend. Statisch gaat niet werken denk ik op een metaal oppervlak. Als je het er af trekt, zelf na maanden, blijft er geen enkele lijmrest achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
kesj schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 23:18:
[...]

Is dat er ook nog af te halen?
Zonder lijmresten dan.
En plak je het ook over de camera heen of snijd je dat uit?
Hoe heb je de stand gedaan, gewoon losgesneden daar na aanbrengen?
Ja, het gaat er makkelijk af. Pulk een hoekje los en je trekt het voorzichtig los. Het is echt sterk. De toepassing waar het meest te lijden heeft, is op de voetsteunen van mijn motor. Er zitten boven de steps twee panelen waar je laars tegen aan rust tijdens het rijden, maar door schakelen en remmen raakt de lak redelijk makkelijk beschadigd daar. Sommige motoren die je ziet zijn als nieuw, behalve slijtplekken daar. Zonde.

Ik heb folie erop geplakt. Had geen hoge verwachtingen vanwege hitte, vocht, kou etc. Maar na anderhalf jaar, still going strong. Alsof het er net op zit.

Uitsparingen moet je uitsnijden. Hoe ik het doe, gewoon een groot stuk erop plakken, en dan met een scherp mesje op een hoek van 45 graden het overschot wegsnijden. Dan de uitsparingen, camera, microfoons, knoppen. Je moet er even voor gaan zitten, maar het resultaat is er wel naar. En het houdt je apparaat als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Eerste ervaring na bijna een week.
Als huis tuin en keuken PC top ding! :)

Enige min puntjes welke ik tot op heden heb ondervonden:
- Batterij gaat voor een portable device veels te snel leeg (met een game laptop zou dit acceptabel zijn)
- 2x gehad dat hij niet uit slaap modus kwam. Moet vervolgens resetten.
- Gisteren op een donkere stand full screen youtube filmpje aan het kijken. Af en toe ging de backlight een micro seconden feller en dan weer donker. Lijkt mij dat dit software issue is. Dus hoop dat ze dit oplossen.
- Vooral eerste 2 dagen voor de grote update issues met herkenning toetsenbord. Maar lijkt nu wel opgelost te zijn.

Verder gebruik ik hem nu voor mijn oude verslaving HoMM3 te spelen. jaren niet gedaan en daar gebruik ik vervolgens een gadget van €1k voor :Y)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
lmijnen schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 10:21:
[...]

Uitsparingen moet je uitsnijden. Hoe ik het doe, gewoon een groot stuk erop plakken, en dan met een scherp mesje op een hoek van 45 graden het overschot wegsnijden. Dan de uitsparingen, camera, microfoons, knoppen. Je moet er even voor gaan zitten, maar het resultaat is er wel naar. En het houdt je apparaat als nieuw.
Gaten voor de camera met een perforator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Je leest wel de horrorverhalen inderdaad, maar ik heb 'm nu ook iets meer dan een week, ben er ook erg blij mee. De batterij liep eerst nog leeg in de slaapstand, maar na de laatste updates lijkt dat wel beter te zijn, ondanks bericht dat het nog niet gelukt was bij MS. Het is geen snelheidsmonster, maar dat hoeft ook niet.

Gisteren nog wat "desktop" spulletjes binnen, het standaard bluetooth muisje van MS, de sculpt - werkte ook in 1 keer. Van sharkoon nog een usb hub met rj45 en een hdd dock. Via de hub werkte de hdd overigens een stuk langzamer, is dat normaal? (eigenlijk geen ervaring mee :X )

[ Voor 29% gewijzigd door Romius op 04-02-2016 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
stevens20 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 10:51:
[...]

Gaten voor de camera met een perforator?
Nee, ik heb het met een mesje gedaan. Je zou ook een perforator kunnen gebruiken inderdaad. Met een mesje in net even wat meer secuur. De lens ligt wat verzonken, dus je kan makkelijk de vorm snijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

lk had het idee dat het toch vrij stabiel liep allemaal maar volgens de Windows reliability history loopt het helemaal niet stabiel. De tablet lijkt voor namelijk te crashen in slaapstand. Ik had niks door omdat ik dacht dat de tablet uit was gegaan maar het bleek dus een crash te zijn. :F

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0USAayZ.png

Vergeet je werk dus niet op te slaan als je even stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNightbringer
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-08 20:09
Ik heb nu een paar weekjes een pro 4 (i5, 256gig variant) en om de zoveel tijd slaat de fan gewoon aan. Ook als ik hem net 5 minuten aan heb en alleen chrome/skype en onenote open heb. Ik heb hier pas last van sinds een weekje, daarvoor deed de tablet dat eigenlijk niet.

Ook opvallend is als ik hem niet op de stroom heb en hem op energie besparen zet hij wel stil is, maar als ik dat niet doe dat ie wel vaak gaat blazen. Hebben meer mensen hier last van?

Wat is metro? | Webdesign met een grid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Laatst online: 13-09 17:20
Daar hebben meer mensen last van in combinatie met chrome gebruik. Op de een of andere manier blijft de hardware accelerate voor video en beeldversnelling aan bij chrome. Daarom word je SP4 warmer en moet hij blijven koelen.
Oplossing: gebruik edge ipv chrome.

[ Voor 21% gewijzigd door SpitfireNL op 05-02-2016 12:42 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNightbringer
  • Laatst online: 15-08 20:09
SpitfireNL schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 12:40:
Daar hebben meer mensen last van in combinatie met chrome gebruik. Op de een of andere manier blijft de hardware accelerate voor video en beeldversnelling aan bij chrome. Daarom word je SP4 warmer en moet hij blijven koelen.
Oplossing: gebruik edge ipv chrome.
Dat zou veel verklaren, hoewel ik graag edge zou willen gebruiken zit ik wel met de plugins iets waar ik me toch wat aan stoor. Maar ik zal het eens ff proberen.

Wat is metro? | Webdesign met een grid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:39

Patrick89

PSN : Gamesource

en wat als je de hardware acceleratie uit zet in chrome ?

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
chrome://gpu

hier zie je dat rastering uit staat. Maar voordat je nog wat doet. Verwijder chrome, installeer chrome 64bit:
https://www.google.nl/chrome/browser/beta.html

daarna: chrome://flags #enable-gpu-rasterization
Zet deze op ingeschakeld.

Herstart de browser.

Bij mij schreef chrome een register waarde weg hier:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AppCompatFlags\Layers

waarin iets met HIGHDPI stond. Als je deze verwijderd, werkt chrome ook weer netjes op je tweede scherm met een lager DPI. (windowstoets; regedit; enter)

Kijk nu naar chrome://gpu en zie dat alles nu hardware geaccelereerd is. Test eventueel nog een 4k filmpje op youtube. Bij mij blijft nu de CPU lekker "idle".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Laatst online: 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

TheNightbringer schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 15:50:
[...]

Dat zou veel verklaren, hoewel ik graag edge zou willen gebruiken zit ik wel met de plugins iets waar ik me toch wat aan stoor. Maar ik zal het eens ff proberen.
Gewoon Firefox gebruiken. Werkt feilloos op de Surface.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Worst schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 12:56:
lk had het idee dat het toch vrij stabiel liep allemaal maar volgens de Windows reliability history loopt het helemaal niet stabiel. De tablet lijkt voor namelijk te crashen in slaapstand. Ik had niks door omdat ik dacht dat de tablet uit was gegaan maar het bleek dus een crash te zijn. :F
Dat grafiekje is bij mijn desktop nog veel platter :P
stevens20 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 16:18:
De trackpad is vrij groot, zeker in vergelijking met die van de 3 of oudere voorgangers. De toetsenborden lijken redelijk wat mishandeling te kunnen weerstaan, al houdt het op een gegeven moment wel op.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2016 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2016 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
Heb mijn Surface Pro ontvangen I5/128GB met lotnummer 1551. Hij is nog onverpakt. Direct terugsturen maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Radical1980 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 21:01:
Heb mijn Surface Pro ontvangen I5/128GB met lotnummer 1551. Hij is nog onverpakt. Direct terugsturen maar?
Waarom zou je 'm ongezien terugsturen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
Oh sorry. Ik zie dat er iets ontbreekt aan mijn bericht. ;)
Ik wilde dus zeggen: 'Volgens jullie een slechte serie en direct terugsturen maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Radical1980 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 21:07:
Oh sorry. Ik zie dat er iets ontbreekt aan mijn bericht. ;)
Ik wilde dus zeggen: 'Volgens jullie een slechte serie en direct terugsturen maar?
Nogmaals, waarom zou je 'm ongezien terugsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 20:00:

De trackpad is vrij groot, zeker in vergelijking met die van de 3 of oudere voorgangers. De toetsenborden lijken redelijk wat mishandeling te kunnen weerstaan, al houdt het op een gegeven moment wel op.
Ik ben ERG zuinig op mijn spullen dus dat zal wel goed gaan dan. Mijn 4,5 jaar oude Dell laptop ziet er nog als nieuw uit (oké, op één klein krasje na).

Ook moet ik toegeven dat ik niet gewend ben aan een dergelijke kleine laptop. Mijn huidige is een 15" 4 kg wegend bakbeest. Dus er is wel een "klein" verschil met wat ik gewend ben.

Pagina: 1 ... 7 ... 17 Laatste

Let op:
Voor levertijden en prijzen zie: [Microsoft Surface Pro 4] Levertijden & Prijzen