Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:47

Shiro

Serenity

renzo4000 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 20:33:
google het maar eens, hebben meer mensen last van including myself ... gewoon niet op de laagste stand zetten ;)
Ik weet niet of dat sarcasme is of niet over dat niet op laagste stand zetten. Maar ik zou het gewoon terug brengen natuurlijk. Dat is niet acceptabel. Ik heb een i5 4GB versie en heb nergens last van.

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Was deels sarcastisch bedoeld. Ik heb het zelf sinds de laatste update niet meer gehad, dus wellicht software gerelateerd. Ik heb verder geen probleem met pro 4 dus omruilen voor een andere zie ik niet zitten omdat je dan weer kans hebt op andere problemen zoals een scherm met extreem veel backlite bleeding.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Bij mij zijn net weer diverse firmware/driverupdates binnengekomen (o.a. een displayupdate). Wat ik toch vrij vervelend vind is dat de informatie over de updates niet of pas veel later beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-08 13:45
Ik heb het zelf ook wel eens (i5/8GB) wanneer ik de surface op het lichtnet aansluiten en de backlight op de laagste stand gebruik. Soms flikkert het beeld dan licht. Gebruik met accu heb ik er (gelukkig) nooit last van, daar ik de scherm helderheid vaak op de laagste stand heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
RaymondD schreef op zondag 4 december 2016 @ 11:31:
Hoe is jullie ervaring met de accu capaciteit van de surface 4 pro. Die van mij is nu 10 maanden oude en heb het idee dat de accuduur terugloopt. Even een powercfg.exe /batteryreport gedraait en het blijkt dat ik 5 mWh aan accucapaciteit kwijt ben. Best veel vind ik. Hoe zit het bij jullie?

[afbeelding]
De mijne staat na 8 maanden op 36mWh. Op zich gaat het nog wel, maar ik vind het wel heel jammer dat (tenminste volgens mij) steeds meer apparaten lastig te repareren zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door begintmeta op 10-03-2017 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Misschien een gekke vraag maar bestaan er eigenlijk ook verloopjes zodat je een willekeurige laptop aan kan sluiten op het laatste surface dock?
Ik heb tijden gewacht totdat de Surface Book hier leverbaar zou worden. Ik ben mij echter kapot geschrokken van de prijzen en in de reacties onder het frontpage artikel zie ik over dat apparaat toch dingen naar voren komen waarvan ik denk, niet bij zo'n duur apparaat.

We hebben hier een SP1 en SP3 in huis. Aan het dock voor de SP3 hangen twee monitoren die ik dus ook graag met een nieuw apparaat wil blijven gebruiken. Uiteraard zijn de monitoren naast DVI vast wel via HDMI aan te sluiten, maar dan moet ik 2 docks op het bureau hebben. Dat vind ik een beetje zonde.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:04

dread

Sluwe vlaming

Martijn-V4 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 15:00:
[...]

Geen last van, waar ik wel last van heb is dat met grote regelmaat om de haverklap mijn wifi er kapt, op 2.5Ghz en 5Ghz. Aan mijn router ligt het niet want mijn telefoon heeft hier nooit last van. Al hoewel, misschien een goede reden om eens een andere route te kopen.

Maar resume, nee ik heb geen last van digitizer problemen. Ik heb een SP4/8Gb/256Gb.
Dit is een bekend probleem met de SP4's. Sommigen hebben er last van andere niet.

Ik heb er veel last van. Maar om nogmaals mijn SP4 op te sturen. Ik weet het niet. Als het echt te erg wordt dan gebruik ik een usb wifi adapter. (dan is het wel jammer dan hij maar 1 usb slot heeft.)

Hier is een linkje naar gebruikers die ook last hebben van de Marvell wifi adapter. Maar ik moet zeggen dat ik alles geprobeerd heb wat daar staat maar geen oplossing tot op heden heb.
https://answers.microsoft...b3-4af9-8ba7-9697670dcd64

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een surface pro 4 met een i7 6650u processor met een 8 gig intern geheugen.
Als ik taakbeheer start zie ik onder 'prestaties' mijn snelheid op 1,08 GHz staat en blijft ook hierop staan ongeacht het programma dat op de achtergrond werkt.
Maximum snelheid staat er rechts van, dit is een informatie gegeven van 2,21 GHz.
Werkt mijn surface nu op de helft van de snelheid?

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1703/238590/YK02527m.jpg

edit:

Windows opnieuw geinstalleerd. Om andere redenen. Nu nog eens gechecked en de 1.08 GHz is weg en laat nu andere getallen zien zodra er programma's gaan draaien.
Vaak ook uitschieters boven de 2.1 GHz waarvan ik dacht dat dit maximaal zou zijn?
Hoe kan er dan toch ruim 3,25 GHz geklokt worden? Nu vaker rondom de 3Ghz.

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1703/238671/GwBzU253.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2017 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
M'n Surface heeft de laatste weken problemen met een W10 update. Telkens installeert hij voor het opstarten om daarna te zeggen dat het updaten mislukt is. Maar daarna blijft de update er gewoon staan en een dag later gaat hij weer updaten en mislukt het weer. Iemand enig idee?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:23
YoshiBignose schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 20:57:
M'n Surface heeft de laatste weken problemen met een W10 update. Telkens installeert hij voor het opstarten om daarna te zeggen dat het updaten mislukt is. Maar daarna blijft de update er gewoon staan en een dag later gaat hij weer updaten en mislukt het weer. Iemand enig idee?
lijkt me gewoon een update ding scan je disk eenc sfc/scannow of gooi de windows update map eens leeg.

zelf sinds vorige week een sp4 pro via werk wil niks anders meer haha

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik overweeg om ook een SP4 te halen. Deze aanbieding lijkt mij wel mooi: https://www.tabletcenter....9445.610731125.1489786018

Verkoop ik de speaker, heb ik toch een mooie korting. Alleen balen dat je een blauwe typecover erbij krijgt. Wilde zelf graag een zwarte of een rode, maar goed.

Twijfel dus nog daarover en daarbij eigenlijk ook over de SP4 in de toekomst. Zou wel klote zijn als er op de korte termijn een SP5 aangekondigd gaat worden. Biedt Microsoft lang ondersteuning voor zijn apparaten?

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:25
Planespotter schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 19:53:
Ik overweeg om ook een SP4 te halen. Deze aanbieding lijkt mij wel mooi: https://www.tabletcenter....9445.610731125.1489786018

Verkoop ik de speaker, heb ik toch een mooie korting. Alleen balen dat je een blauwe typecover erbij krijgt. Wilde zelf graag een zwarte of een rode, maar goed.

Twijfel dus nog daarover en daarbij eigenlijk ook over de SP4 in de toekomst. Zou wel klote zijn als er op de korte termijn een SP5 aangekondigd gaat worden. Biedt Microsoft lang ondersteuning voor zijn apparaten?
In alle eerlijkheid kan je misschien beter eens kijken bij Paradigit (klik), daar hebben ze op dit moment mooie aanbiedingen inclusief type covers.
De SP5 zit er natuurlijk aan te komen, vandaar ook de huidige deals overal (stock opmaken). De vraag is natuurlijk in hoeverre je dadelijk de (waarschijnlijk) premium prijs van de SP5 wilt gaan betalen vs de extra functionaliteit & geüpdatet hardware die de SP5 tov de SP4 gaat hebben (als er al iets gaat zijn).

Heb zelf in het verleden de Pro 2 gehad, vandaag de Pro 4 (i5, 8gb, 256ssd) opgehaald om te kijken of hij mijn 15" MB kan gaan vervangen als dagelijkse computer. Ben ontzettend te spreken over de vooruitgang (+kwaliteit) van de producten van MS op dit moment. Eerste indrukken zijn in ieder geval prima, de gebruikerservaring van Windows begint heel langzaam in de richting van OSX te gaan (heel langzaam). Apple heeft daar zeker nog een voorsprong, al vind ik persoonlijk dat ze die op hardware innovatief vlak langzaam maar zeker aan het verliezen zijn (voor zover ze die wel gehad hebben, hun naadloze aansluiting van software-hardware is natuurlijk fantastisch (maar ook logisch gezien de dramatisch minder aantal apparaten die het OS dienen te draaien dan bij Windows)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Slomy schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 20:25:
[...]

In alle eerlijkheid kan je misschien beter eens kijken bij Paradigit (klik), daar hebben ze op dit moment mooie aanbiedingen inclusief type covers.
De SP5 zit er natuurlijk aan te komen, vandaar ook de huidige deals overal (stock opmaken). De vraag is natuurlijk in hoeverre je dadelijk de (waarschijnlijk) premium prijs van de SP5 wilt gaan betalen vs de extra functionaliteit & geüpdatet hardware die de SP5 tov de SP4 gaat hebben (als er al iets gaat zijn).

Heb zelf in het verleden de Pro 2 gehad, vandaag de Pro 4 (i5, 8gb, 256ssd) opgehaald om te kijken of hij mijn 15" MB kan gaan vervangen als dagelijkse computer. Ben ontzettend te spreken over de vooruitgang (+kwaliteit) van de producten van MS op dit moment. Eerste indrukken zijn in ieder geval prima, de gebruikerservaring van Windows begint heel langzaam in de richting van OSX te gaan (heel langzaam). Apple heeft daar zeker nog een voorsprong, al vind ik persoonlijk dat ze die op hardware innovatief vlak langzaam maar zeker aan het verliezen zijn (voor zover ze die wel gehad hebben, hun naadloze aansluiting van software-hardware is natuurlijk fantastisch (maar ook logisch gezien de dramatisch minder aantal apparaten die het OS dienen te draaien dan bij Windows)).
Die van Paradigit is dezelfde als bij CB toch? Bij CB krijg je er ook nog een speaker bij :D

Anyway, je hebt ook wel gelijk. Ik wil gewoon een apparaat wat de komende jaren mee kan gaan en in ieder geval nog ondersteund zal blijven door de fabrikant.

Overigens heb ik ook de vergelijking gemaakt met een MB. Ik kan voor hetzelfde geld ook een 13'' rMBP met Touch Bar kopen. Maar juist de veelzijdigheid van de Surface spreekt mij aan.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:26
Slomy schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 20:25:
[...]
de gebruikerservaring van Windows begint heel langzaam in de richting van OSX te gaan (heel langzaam).
Pfoe dat hoop ik toch niet zeg. Gebruikerservaring van OS X vind ik vreselijk.

Stel voor dat je je ook bij feiten houdt en niet je mening als feiten gaat verkondigen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
Planespotter schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 20:28:
[...]

Die van Paradigit is dezelfde als bij CB toch? Bij CB krijg je er ook nog een speaker bij :D

Anyway, je hebt ook wel gelijk. Ik wil gewoon een apparaat wat de komende jaren mee kan gaan en in ieder geval nog ondersteund zal blijven door de fabrikant.

Overigens heb ik ook de vergelijking gemaakt met een MB. Ik kan voor hetzelfde geld ook een 13'' rMBP met Touch Bar kopen. Maar juist de veelzijdigheid van de Surface spreekt mij aan.
Klopt, je hebt gelijk ik heb verkeerd gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:48

MaNdM

1000-dingen-doekje

Hoe zijn de ervaringen bij de tweakers die hem gebruiken als primaire machine? Bijvoorbeeld voor hun werk.

Ik zit zelf in de consultancy en ben dus vooral bij projecten bezig. Als projectleider en tijdens de pre-sales schrijf ik vrij veel op en dat doe ik nu op m'n iPad met een bluetooth pen. Het werkt, maar dat is het dan ook.

Mijn Yoga 2 pro is aan vervanging toe en nu ben ik aan het kijken om alles in een te brengen. Dus kijk ik ook naar de SP4. Zouden jullie hem aanbevelen om als "laptop" te gebruiken voor 5 dagen per week en daarbij voor note taking tijdens overleg?

Of is hij daar toch te klein voor? Of is de type cover niet geschikt voor full time werk?

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik gebruik hem niet anders, dit is mijn beste aanschaf in jaren en juist ideaal als "zakenpartner" en voor thuisgebruik. Enige echte nadeel is dat ik hem niet een hele dag kan gebruiken op de accu zoals ik dat wel met gemak met mijn hp spectre x360 kon.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Gebruik je hem ook voor note taking met schrijven? En hoe was de overstap van 13,3" naar 12,3"?

De accuduur is inderdaad een dingetje, maar... als ik eerlijk ben heb ik mijn Yoga toch ook vooral aan de lader liggen. De nieuwe Spectre claimt bijvoorbeeld 16 uur per lading te kunnen. De praktijk is een uur of 10, maar wanneer heb je dat nodig...

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
MaNdM schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 23:07:
Hoe zijn de ervaringen bij de tweakers die hem gebruiken als primaire machine? Bijvoorbeeld voor hun werk.

Ik zit zelf in de consultancy en ben dus vooral bij projecten bezig. Als projectleider en tijdens de pre-sales schrijf ik vrij veel op en dat doe ik nu op m'n iPad met een bluetooth pen. Het werkt, maar dat is het dan ook.

Mijn Yoga 2 pro is aan vervanging toe en nu ben ik aan het kijken om alles in een te brengen. Dus kijk ik ook naar de SP4. Zouden jullie hem aanbevelen om als "laptop" te gebruiken voor 5 dagen per week en daarbij voor note taking tijdens overleg?

Of is hij daar toch te klein voor? Of is de type cover niet geschikt voor full time werk?
Ik gebruik hem zo'n 10 uur per dag, maar voornamelijk aangesloten aan monitor, toetsenbord en muis :P Dat doet in ieder geval prima en is nog altijd supersnel. Als ik naar een klant ga of er komt een klant langs gebruik ik hem soms om wat dingen te laten zien. Gebruik echter zelden de pen.

Het toetsenbord heb ik absoluut geen problemen mee, maar bij klanten waar ik ongeveer de hele dag zit zou een iets groter scherm wel lekker zijn ja (werk veel met excel). De accu is matig, maar overal is wel stroom.

Maar goed het is natuurlijk een compromis... als tablet is ie net iets te zwaar, als laptop net iets te klein, en als desktop net iets te gelimiteerd :P toch ben ik er nog iedere dag blij mee.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
MaNdM schreef op zondag 26 maart 2017 @ 09:11:
Gebruik je hem ook voor note taking met schrijven? En hoe was de overstap van 13,3" naar 12,3"?

De accuduur is inderdaad een dingetje, maar... als ik eerlijk ben heb ik mijn Yoga toch ook vooral aan de lader liggen. De nieuwe Spectre claimt bijvoorbeeld 16 uur per lading te kunnen. De praktijk is een uur of 10, maar wanneer heb je dat nodig...
In het begin "dwong" ik mezelf om de pen te gebruiken om het een kans te geven en dat ging best goed in onenote. Maar ik merk dat ik het niet meer zoveel gebruik en toch het toetsenbord prefereer. Het ondertekenen van de documenten of snel even wat krabbelen doe ik nog wel regelmatig.

Qua scherm formaat is het een mooi compromis, lekker compact voor mobiel gebruik en doch voldoende werkruimte door de hoge resolutie en goede kwaliteit v.h. display. Op mijn werkplek hangt ie aan een hubje met toetsenbord, muis en 27"scherm.

Ik red het gemiddeld gezien makkelijk met de accu omdat ik gedurende de dag altijd wel een keer bij kan laden. Echter een lange werkdag zonder lader gaat em niet worden. Nu haal ik bij gemiddeld gebruik max 6,5 uur.

Je hebt overigens ook powerbanks die geschikt zijn voor de surface mocht je echt een keer ergens lang moeten werken zonder stroom. Vermoedelijk zal de pro5 wel richting de 10 uur gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Ik ben nu toch wel benieuwd wie hem echt 5 dagen per week zonder extra scherm gebruikt, maar gewoon op zich. Het gaat me met name om de schermgrootte, of het gebrek aan grootte. Afhankelijk van hoe je het bekijkt.

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Tja, ik denk zat mensen maar het is natuurlijk geen >15" laptop dus je moet dan niet verwachten een gelijke ervaring te hebben. Als ik een dag werk op alleen de pro dan is dat zeker te doen maar echt comfortabel is dat natuurlijk niet. Ik zou je dan eerder een surface book aanraden. Maar waar zit je "angst" je kan het ook gewoon proberen een aantal dagen en anders omruilen voor een groter model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Angst wil ik het niet noemen. Ik ben gewend aan een 13,3" scherm en een draagbaar systeem met touchscreen. Proberen is een optie, maar ik koop het liefst in een keer raak. Anders zit zo'n shop weer met een gebruikt apparaat. Bij coolblue zou het kunnen, daar hebben ze voldoende alternatieven die ik interessant vind.

Dat het geen >15" laptop is snap ik, sterker nog, dat is ook niet wat ik zoek. Anders zou ik de Spectre 15-BL020ND al besteld hebben :)

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
MaNdM schreef op zondag 26 maart 2017 @ 12:44:
Angst wil ik het niet noemen. Ik ben gewend aan een 13,3" scherm en een draagbaar systeem met touchscreen. Proberen is een optie, maar ik koop het liefst in een keer raak. Anders zit zo'n shop weer met een gebruikt apparaat. Bij coolblue zou het kunnen, daar hebben ze voldoende alternatieven die ik interessant vind.

Dat het geen >15" laptop is snap ik, sterker nog, dat is ook niet wat ik zoek. Anders zou ik de Spectre 15-BL020ND al besteld hebben :)
Je kan er toch gewoon een mooi 27" scherm op aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Ramon schreef op zondag 26 maart 2017 @ 16:23:
[...]
Je kan er toch gewoon een mooi 27" scherm op aansluiten?
Dat is wat lastig als je iedere dag ergens anders zit ;)

Ik werk niet bij ons op kantoor, maar bij de klanten.

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 08:57
Ik vind mijn 13" HP EliteBook met Win8.1 van de baas toch echt een stuk minder fijn werken dan mijn SP4.
Buiten het verschil tussen Win 8.1 en 10 vind ik met name het scherm een stuk minder fijn dan die van de SP.
Ja, voor bijv. grote Excelsheets en Visio tekeningen is een groot scherm fijner, maar de kwaliteit van het 'kleinere' scherm maakt heel erg veel goed.

Het verschil tussen een zakelijke HP en een premium SP4 zijn behoorlijk groot (in het voordeel van de SP), al zeg ik het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alort
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-03 07:41
MaNdM schreef op zondag 26 maart 2017 @ 11:17:
Ik ben nu toch wel benieuwd wie hem echt 5 dagen per week zonder extra scherm gebruikt, maar gewoon op zich. Het gaat me met name om de schermgrootte, of het gebrek aan grootte. Afhankelijk van hoe je het bekijkt.
Ik gebruik hem 7 dagen per week zowel privé, als voor werk (ik ben een digital nomad en iedere kg telt voor mij). Ik heb geen andere pc/laptop/tablet. Toen ik hem kocht en naast mijn 15" had staan, dacht ik wel even 'oei, das flink wat kleiner'. Na 10 minuten werken op de Surface Pro 4, was dat gevoel al weg.

Ben een zeer tevreden gebruiker en heb mijn 15" geen moment meer gemist. Enige minpunt is de accu. Die houdt het zeker niet zo lang vol als door MS aangegeven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renzo4000 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 10:31:
Je hebt overigens ook powerbanks die geschikt zijn voor de surface mocht je echt een keer ergens lang moeten werken zonder stroom. Vermoedelijk zal de pro5 wel richting de 10 uur gaan.
Gezien alles toch weer beter zal moeten worden, zoals de resolutie, en accu's in de tussentijd niet zoveel beter zijn geworden, lijkt bijkans een verdubbeling van de gebruiksduur me wat optimistisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat

...
Ik denk dat het er nogal aan ligt wat je precies wil doen. Zoals Yoshibignose al had gepost is het een compromisapparaat. Voor mij is het voor 80% van de dingen prima te gebruiken, maar bij werken met grote tabellen of meerdere vensters tegelijk wordt het wat te krap om echt prettig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:28

polthemol

Moderator General Chat

ik heb hem hier als totale vervanging van tablet / desktop enz. Geloof dat ik na dag 2 het externe keyboard ook aan de kant heb gelegd en gewoon de typecover gebruik, werkt meer dan prima, ook voor langer typewerk :)

Schrijven met de pen doe ik dan weer niet/nauwelijks, maar dat heeft heel erg veel met mijn handschrift te maken dat veel weg heeft van hamer en beitel werk :p De stylus gebruik ik wel in illustrator/photoshop en daar is hij voor mij on par met mijn wacom intuos tablet (die ook in ongebruik is geraakt door de surface).

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
begintmeta schreef op maandag 27 maart 2017 @ 07:18:
[...]

Ik denk dat het er nogal aan ligt wat je precies wil doen. Zoals Yoshibignose al had gepost is het een compromisapparaat. Voor mij is het voor 80% van de dingen prima te gebruiken, maar bij werken met grote tabellen of meerdere vensters tegelijk wordt het wat te krap om echt prettig te zijn.
Ik ben het niet eens met de aanduiding compromisapparaat. Het is voor mij juist het meest veelzijdige apparaat wat ik ooit heb gehad.

Het toetsenbord vind ik beter dan dat van de Macbook Air bijvoorbeeld. Andere laptops vergeten touch, of digitizerlaag. Als ik gewoon een beetje zit te surfen kan trek ik het toetsenbord los of klap hem naar achteren. Dat kunnen heel veel laptops niet. Het is dat ik nog af en toe een spelletje speel anders was mijn desktop tower allang de deur uit, dat is eigenlijk het enige wat ik kan bedenken qua compromis.

Tenminste, je mag van mij de Surface Pro een compromisapparaat noemen, maar dan moet je erkennen dat die desktop en macbook air allebei ook compromisapparaten zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ramon schreef op maandag 27 maart 2017 @ 22:16:
...
Tenminste, je mag van mij de Surface Pro een compromisapparaat noemen, maar dan moet je erkennen dat die desktop en macbook air allebei ook compromisapparaten zijn 8)7
Tuurlijk, met een voor mij doorgaans slechtere balansm of soms zelfs zo eenzijdig dat het geen compromis meer te noemen valt, daarom gebruik ik de Surface ook graag. Voor mij heeft compromisapparaat een positieve klank.

Een voor mij goed gebalanceerd compromisapparaat dus ;) Maar voor bepaalde zaken gebruik ik liever een specialistischer apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
begintmeta schreef op maandag 27 maart 2017 @ 23:12:
[...]

Tuurlijk, met een voor mij doorgaans slechtere balansm of soms zelfs zo eenzijdig dat het geen compromis meer te noemen valt, daarom gebruik ik de Surface ook graag. Voor mij heeft compromisapparaat een positieve klank.

Een voor mij goed gebalanceerd compromisapparaat dus ;) Maar voor bepaalde zaken gebruik ik liever een specialistischer apparaat.
Ok dan zijn we het met elkaar eens over de Surface Pro maar niet over de taal :) Compromis is voor mij iets negatiefs. Ik zou dan eerder veelzijdig zeggen. Maargoed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ramon schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 00:15:
[...]

Ok dan zijn we het met elkaar eens over de Surface Pro maar niet over de taal :) Compromis is voor mij iets negatiefs. Ik zou dan eerder veelzijdig zeggen. ...
veelzijdig geeft voor mij te weinig weer dat aan de keuzes die zijn gemaakt om tot het eindproduct te komen naast positieve ook negatieve aspecten zitten, veel voordelen hebben hun nadelen om Cruijff maar enigszins te parafraseren. Dat zit wel in compromis, en een compromis is uiteindelijk iets waar men tevreden mee kan zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door begintmeta op 28-03-2017 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
Wat mij overigens wel irriteert is dat elke keer dat wanneer de Surface uit 'slaap' komt, dat de WiFi dan enorm lang nodig heeft voordat deze verbinding krijgt met het netwerk. Duurt ergens tussen de 30 seconden en 2 minuten, wat niet erg meewerkt.
Ik lees dat veel mensen hier last van hebben, maar dat er niet echt een oplossing voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-07 14:45
heb sinds vandaag een surface 4, leuk ding!

echter 1 ding werkt niet goed. als hij uit sleep komt na sluiten typecover werkt touch en pen niet meer.
alleen herstart werkt dan nog.

sleep dmv powerknop gaat prima.

als ik instel dat hij hibernate moet doen bij sluiten cover, gaat het wel goed, maar ik wil dat het met sleep wertk want hibernate is stuk trager.

iemand die dit ook heeft? wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Slomy schreef op zondag 2 april 2017 @ 21:34:
Wat mij overigens wel irriteert is dat elke keer dat wanneer de Surface uit 'slaap' komt, dat de WiFi dan enorm lang nodig heeft voordat deze verbinding krijgt met het netwerk. Duurt ergens tussen de 30 seconden en 2 minuten, wat niet erg meewerkt.
Ik lees dat veel mensen hier last van hebben, maar dat er niet echt een oplossing voor is?
Wifi is echt een issue bij de SP4 Ik ben inmiddels aan de derde SP4 toe en heb steeds weer de problemen. Ik moet echt een uitzondering zijn aangezien anderen er hier geen last van hebben. :(

Ach jij krijgt tenminste nog internet na enkele minuten. Bij mij helemaal niet, nooit. Ik heb er nu een wifi adaptertje inzitten wat balen is aangezien hij maar 1 usb poort heeft.

Het is dat ik de SP4 zo een fijn apparaat vindt maar anders had ik hem van frustratie al de gracht ingegooid ;)

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:55
Bij mij geen enkel probleem met de Wifi verbinding. Ook nooit gehad. Heb je hier alleen thuis last van of ook op andere locaties? Het zou weleens aan je router of routerinstellingen kunnen liggen.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Hmtsjmftsch schreef op woensdag 5 april 2017 @ 17:11:
Bij mij geen enkel probleem met de Wifi verbinding. Ook nooit gehad. Heb je hier alleen thuis last van of ook op andere locaties? Het zou weleens aan je router of routerinstellingen kunnen liggen.
Ik heb het overal. Thuis, bij vrienden, op verschillende werkspots. Drivers veranderd. basically al alles geprobeerd wat hier gesuggereerd wordt:
https://answers.microsoft...-8ba7-9697670dcd64?auth=1

Ik heb zelfs al mijn SP4 al teruggestuurd naar Microsoft.

Ondanks dat ben ik nog steeds een SP4 fan maar het is wel een beetje k*t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
Dat lijkt me meer dan vervelend, inderdaad. Ik zou dan toch nog eens proberen of je een ander kan krijgen. Wifi zou gewoon goed moeten werken. Het is een nogal essentiële functie van een laptop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
dread schreef op woensdag 5 april 2017 @ 15:32:
[...]

Wifi is echt een issue bij de SP4 Ik ben inmiddels aan de derde SP4 toe en heb steeds weer de problemen. Ik moet echt een uitzondering zijn aangezien anderen er hier geen last van hebben. :(

Ach jij krijgt tenminste nog internet na enkele minuten. Bij mij helemaal niet, nooit. Ik heb er nu een wifi adaptertje inzitten wat balen is aangezien hij maar 1 usb poort heeft.

Het is dat ik de SP4 zo een fijn apparaat vindt maar anders had ik hem van frustratie al de gracht ingegooid ;)
Heb je altijd iets op de USB poort aangesloten? Ik heb in het verleden gelezen dat gebruik van de usb poort op de SP4 soms bluetooth en/of wifi verbinding kan storen.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

SpitfireNL schreef op donderdag 6 april 2017 @ 11:58:
[...]

Heb je altijd iets op de USB poort aangesloten? Ik heb in het verleden gelezen dat gebruik van de usb poort op de SP4 soms bluetooth en/of wifi verbinding kan storen.
Nee normaal nooit. Wel handig als ik een muis wil aansluiten. Maar nu heb ik enkel die wifi module erin zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze fix valt ook nog te proberen bij WiFi problemen:
http://www.lovemysurface....-4-or-surface-book-wi-fi/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhorvers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06-2023
Ik wil graag een SP4 aanschaffen, waarmee ik mijn Dell Latitude (15,6) wil vervangen. Ik ben SAP consultant en ben heel benieuwd hoe SAP schermen er via de SP4 op een externe monitor (VGA of HDMI) uitzien. Ik lees verschillende verhalen dat de 'scaling' niet goed werkt ... iemand daar ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Werkt gewoon zoals het hoort. Maar je zal even moeten zoeken naar de juiste resolutie om je scherm helemaal vullen te krijgen misschien.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhorvers
Gisteren heeft Microsoft de Surface laptop geïntroduceerd, maar gaan ze binnenkort ook nog de Surface Pro 5 introduceren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik wil er graag 1 kopen, maar als een refresh er aan zit te komen wacht ik liever even. Er is een Microsoft event ergens volgende week(build). Mogelijk daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhorvers
De Surface pro 4 is in oktober 2015 geïntroduceerd ... het is nu 2017 en ik moet er van mijn werkgever 3 jaar mee doen ... dan issie 5 jaar oud. Ik zit te kijken naar een i7 16GB 256GB ... leuke prijzen allemaal nu en zeker als die 5 komt, zullen de prijzen nog meer zakken. Ik lees te veel over bugs en een slechte batterijduur ... Vraag me ook af hoe lang MS de 4 nog support met Firmware updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Laatst online: 01-09 21:12
bhorvers schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:28:
De Surface pro 4 is in oktober 2015 geïntroduceerd ... het is nu 2017 en ik moet er van mijn werkgever 3 jaar mee doen ... dan issie 5 jaar oud. Ik zit te kijken naar een i7 16GB 256GB ... leuke prijzen allemaal nu en zeker als die 5 komt, zullen de prijzen nog meer zakken. Ik lees te veel over bugs en een slechte batterijduur ... Vraag me ook af hoe lang MS de 4 nog support met Firmware updates.
Het apparaat is nog best wel buggy. Drie weken geleden de m3 versie gekocht, out-of-the-box met de anniversary update. Je zou dus verwachten dat het systeem nu goed werkt. Echter, dit is nog steeds niet het geval. Allerlei driver-updates gingen fout, waardoor de camera, speakers etc. niet meer werkten. Het volledig resetten en opnieuw installeren van Windows 10 (allerlei methoden al geprobeerd) helpt gewoon niet, Windows Update blijft falen. Best wel beschamend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 11:18
D-TECH schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:53:
[...]

Het apparaat is nog best wel buggy. Drie weken geleden de m3 versie gekocht, out-of-the-box met de anniversary update. Je zou dus verwachten dat het systeem nu goed werkt. Echter, dit is nog steeds niet het geval. Allerlei driver-updates gingen fout, waardoor de camera, speakers etc. niet meer werkten. Het volledig resetten en opnieuw installeren van Windows 10 (allerlei methoden al geprobeerd) helpt gewoon niet, Windows Update blijft falen. Best wel beschamend.
Hmmm ik herken je verhalen helemaal niet. Heb de SP4 sinds vorig jaar (mijn MacBook Pro ingeruild) en enige waar ik spijt van heb is dat ik dat niet eerder heb gedaan.
Wellicht dat een hardware fout de door jouw genoemde driver update problemen heeft veroorzaakt. Ik zou gewoon terug gaan en omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhorvers
Bedankt voor deze reacties ... dat geeft mij weer wat meer input voor mijn beslissing.
Werken jullie de gehele dag achter het SP4 scherm en zo ja, hoe bevalt dat ?
Zijn alle MS applicaties volledig geschikt voor de hoge resolutie van het SP4 beeldscherm ?
Hoe bevalt de Typecover en de pen, kan die laatste een muis vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:47

Shiro

Serenity

bhorvers schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:50:
Bedankt voor deze reacties ... dat geeft mij weer wat meer input voor mijn beslissing.
Zijn alle MS applicaties volledig geschikt voor de hoge resolutie van het SP4 beeldscherm ?
Volgens mij is de pen nooit bedoeld als vervanger voor de muis, dus mijn antwoord zou nee zijn. Je kan wel wat mee navigeren, maar prettig is wat anders.

Typecover werk goed, ik vind de touchpad nauwelijks onderdoen voor dat van een Macbook Pro en het typt best wel lekker. Ik heb mijn SP4 voornamelijk voor privé gebruik en van mijn werk heb ik een Macbook Pro, maar persoonlijk vind ik de SP4 veel prettiger werken, maar ik ben dan ook niet zo bedreven nog met MacOS, plus de plaatsing van de FN knop op een Macbook is voor mij een doorn in het oog.

Qua scaling van applicatie, je hebt in Windows 10 een optie om scaling aan te passen, ik vind het opzicht wel aardig werken. Qua verhouding vind ik de MacBook Pro door de 13.3 Inch wel net iets prettiger lezen qua tekstgrootte en dergelijke, wellicht dat ik voor de SP4 nog niet de juiste scaling instelling heb gevonden.

Voor de rest ben ik het wel eens met Groene Thee, als ik wist hoe fijn de SP4 was, had ik toentertijd geen Macbook Pro maar een SP4 met een i7 ofzo genomen, mijn SP4 is een i5 met 4GB, opzich kom ik ook geen ram tekort hoor, maar het is alleen voor privé gebruik, dus wat browsen en filmpjes kijken. Ik kan mij voorstellen dat het krap zou zijn als je ook nog VM's op zou willen draaien.

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
bhorvers schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:50:
Sluit mij aan bij @Shiro . Heb zelf een i5, 8GB, 256GB versie en heb daar een 200GB microSD kaartje bij geplukt. Werk minimaal 3 dagen in de week op locatie bijna de gehele dag achter de SP4 en dat bevalt prima. Mis voor sommige taken wel eens een groter scherm en heb daartoe op 1 locatie ook een dockingstation erbij. Maar voor de rest doe ik er alles mee van Office tot Photoshop/Lightroom. Scherm is echt uitstekend en zowel office als PS schalen perfect.

Een grote reden voor mij om over te stappen was juist de pen. Maak vaak aantekeningen en ben nu dus ook volledig overgestapt op OneNote.
Zoek maar eens op Youtube naar dit soort video's :
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=alpwQgVtVUQhttps://www.youtube.com/watch?v=alpwQgVtVUQ]

De Typecover was ik zo aangewend en typt erg fijn al besef ik dat dat altjd persoonlijk is.

Voor mij, de combinatie van tablet/laptop is ideaal. Film kijken (in bv tablet mode) is echt prima erop en documenten tikken of aantekeningen schrijven etc ook.
Soms mis ik een muis voor bepaalde applicaties maar heb er 90% van de tijd geen behoefte aan.

Hope this helps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Laatst online: 01-09 21:12
GroeneThee schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:35:
[...]

Hmmm ik herken je verhalen helemaal niet. Heb de SP4 sinds vorig jaar (mijn MacBook Pro ingeruild) en enige waar ik spijt van heb is dat ik dat niet eerder heb gedaan.
Wellicht dat een hardware fout de door jouw genoemde driver update problemen heeft veroorzaakt. Ik zou gewoon terug gaan en omruilen.
Met een herstel-USB is het weer goedgekomen. Microsoft Support gaf aan Windows Update na het voor de eerste keer instellen van het apparaat niet te starten, Windows Update moet op de achtergrond namelijk eerst worden bijgewerkt. Op dit moment werkt alles weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
D-TECH schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:46:
[...]

Met een herstel-USB is het weer goedgekomen. Microsoft Support gaf aan Windows Update na het voor de eerste keer instellen van het apparaat niet te starten, Windows Update moet op de achtergrond namelijk eerst worden bijgewerkt. Op dit moment werkt alles weer :)
Top!

Now enjoy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhorvers
Klinkt goed allemaal ... ik ga maar eens opdracht voor bestellen geven ;-)

Intussen een mooie SP4 i7 16GB 265GB besteld en vandaag gekregen ... uiteraard meteen aan de slag. Ik moet zeggen dat ik wel onder de indruk van dit apparaat ben.

Nu heb ik een vraag ... update het apparaat ook automatisch haar firmware en drivers, net zoals Windows haar software update, of moet ik die handmatig downloaden en installeren ?

Ik heb namelijk, nadat alle Windows updates gelopen hadden, de firmware en drivers gedownload en een deel er van kunnen installeren. Gestart met de SurfacePro4_Win10_1701001_0.msi, die waarschijnlijk de cumulatieve update is, want bij SurfacePro4_Win10_15063_1701801_0.msi kreeg ik de melding dat er een nieuwere versie reeds geïnstalleerd was. Als laatste ook nog Wintab_x64_1.0.0.20.zip geïnstalleerd.

SurfacePro4_Win10_15063_1701801_0.msi

SurfacePro4_Win10_15063_1701801_1.zip

SurfacePro4_Win10_1701001_0.msi

SurfacePro4_Win10_1701001_0.zip

Wintab_x32_1.0.0.20.zip

Wintab_x64_1.0.0.20.zip

*Update

Ik heb wat 'gedonder' met de pen ... in een nieuwe mail kun je, door met de pen op het scherm te tikken, automatisch in de mail schrijven. Nu lukt mij dat niet gelijk. Ik moet eerste Outlook 2016 (Office 365) opnieuw opstarten en dan pas verschijnt het 'Pen' menu (Draw) en kan ik met de pen in de mail schrijven.
Heb ook nog niet door, waar het klikken op de pen (dus niet bovenop) voor dient, maar dat kan ik nog eens googlen natuurlijk ...

Reacties over andere ervaringen zijn welkom ! :-)

[ Voor 105% gewijzigd door bhorvers op 17-05-2017 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb het idee dat mijn Surface Pro 4 pas sinds kort een brom heeft op een headset als hij is aangesloten op de voeding en niet wordt aangeraakt, is dat normaal (en had ik het misschien gewoon niet opgemerkt) of een reden voor ongerustheid?

[ Voor 11% gewijzigd door begintmeta op 20-05-2017 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
bhorvers schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 16:56:
Klinkt goed allemaal ... ik ga maar eens opdracht voor bestellen geven ;-)

Intussen een mooie SP4 i7 16GB 265GB besteld en vandaag gekregen ... uiteraard meteen aan de slag. Ik moet zeggen dat ik wel onder de indruk van dit apparaat ben.

Nu heb ik een vraag ... update het apparaat ook automatisch haar firmware en drivers, net zoals Windows haar software update, of moet ik die handmatig downloaden en installeren ?

Ik heb namelijk, nadat alle Windows updates gelopen hadden, de firmware en drivers gedownload en een deel er van kunnen installeren. Gestart met de SurfacePro4_Win10_1701001_0.msi, die waarschijnlijk de cumulatieve update is, want bij SurfacePro4_Win10_15063_1701801_0.msi kreeg ik de melding dat er een nieuwere versie reeds geïnstalleerd was. Als laatste ook nog Wintab_x64_1.0.0.20.zip geïnstalleerd.

SurfacePro4_Win10_15063_1701801_0.msi

SurfacePro4_Win10_15063_1701801_1.zip

SurfacePro4_Win10_1701001_0.msi

SurfacePro4_Win10_1701001_0.zip

Wintab_x32_1.0.0.20.zip

Wintab_x64_1.0.0.20.zip

*Update

Ik heb wat 'gedonder' met de pen ... in een nieuwe mail kun je, door met de pen op het scherm te tikken, automatisch in de mail schrijven. Nu lukt mij dat niet gelijk. Ik moet eerste Outlook 2016 (Office 365) opnieuw opstarten en dan pas verschijnt het 'Pen' menu (Draw) en kan ik met de pen in de mail schrijven.
Heb ook nog niet door, waar het klikken op de pen (dus niet bovenop) voor dient, maar dat kan ik nog eens googlen natuurlijk ...

Reacties over andere ervaringen zijn welkom ! :-)
windows update bij mij ook vanzelf de firmwares en eigenlijk alles wat voor surface is via de update service. hier hoef jij zelf niks voor te doen hoor.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TNT-
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-09 15:50
Hoe is de ervaring met de pen? Ik werk zelf veel met PDF's, bijvoorbeeld in vergaderingen. Kan je met de SP4 makkelijk notities maken in PDF's? En die later ook makkelijk weer verwerken? Of gebruiken jullie vooral Onenote?

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begintmeta schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 15:45:
Ik heb het idee dat mijn Surface Pro 4 pas sinds kort een brom heeft op een headset als hij is aangesloten op de voeding en niet wordt aangeraakt, is dat normaal (en had ik het misschien gewoon niet opgemerkt) of een reden voor ongerustheid?
Waarschijnlijk was dat er al en is het je nu pas gaan opvallen. Dit is een vrij gangbare zaak bij elektronica.
-TNT- schreef op zondag 21 mei 2017 @ 22:49:
Hoe is de ervaring met de pen? Ik werk zelf veel met PDF's, bijvoorbeeld in vergaderingen. Kan je met de SP4 makkelijk notities maken in PDF's? En die later ook makkelijk weer verwerken? Of gebruiken jullie vooral Onenote?
Beide. De pen werkt goed en zeker bij de vierde generatie goed te gebruiken. Ook tekenen is een plezier en dat zeg ik met ervaring met allerhande Wacom-tablets. Dat voelde nooit natuurlijk en hoewel er nog ruimte voor verbetering is, voelt dat bij de Surface Pro 4 wel zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finidi73
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 25-03-2020
Ik gebruik de Surface Pro 4 zakelijk. Mijn ervaring met de pen is dat deze op het digitale toetsenbord erg gevoelig is waardoor er regelmatig letters of cijfers dubbel aangeslagen worden. Vooral bij het inloggen is dit lastig omdat je dit niet altijd meteen ziet. Omdat wij meerder tablet's nodig hadden hebben we ook de Lenovo ideapad MiiX 700. Deze werkt naar mijn oordeel prettiger dan de Surface Pro 4.

Bij alle twee hebben wij overigens nog wel het probleem dat, indien je in Excel de teken/schetsfunctie gebruikt en je de bestanden daarna overzet naar je PC, het geschetste enigszins verschaalt. Hierdoor staat het geschetste niet meer op de juiste plek. Dit kunnen we provisorisch oplossen door het bestand eerst als een Excel 97-2003 bestand op te slaan. Dit heeft vermoedelijk met het verschil in resolutie van de schermen te maken, maar we hebben het nog niet op kunnen lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
En de nieuwe Surface Pro is vanaf 15 juni in de Benelux verkrijgbaar:

nieuws: Microsoft presenteert nieuwe Surface Pro-tablets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TNT-
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-09 15:50
Afweging: een SP4 I5/8/256 met typecover voor €1230... Of een SP I5/8/256 met passieve koeling voor €1449 excl typecover €130 en pen €100. Da's vrij hoge prijs voor grofweg: passieve koeling, extra accu capaciteit en nieuwste Intel proc.
Wat zouden jullie doen?

[ Voor 11% gewijzigd door -TNT- op 23-05-2017 18:43 ]

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-TNT- schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 18:25:
Afweging: een SP4 I5/8/256 met typecover voor €1230... Of een SP I5/8/256 met passieve koeling voor €1449 excl typecover €130 en pen €100. Da's vrij hoge prijs voor grofweg: passieve koeling, extra accu capaciteit en nieuwste Intel proc.
Wat zouden jullie doen?
Als jij het ontbreken van actieve koeling als het enige voordeel ziet, dan is het inderdaad een vrij stevige meerprijs. Even vooruitlopend op de reviews zie ik zelf veel meer en relevantere voordelen. Zo heeft de pen een tilt-sensor, iets dat de Apple Pencil beter deed, maar in deze generatie gecorrigeerd lijkt. Compatibiliteit met de Dial zou relevant kunnen zijn. Als de beloftes van Microsoft over de verbeterde gebruiksduur van een acculading hout snijden is dat ook geen kleine bijkomstigheid. Zelf kan ik me voorstellen dat de toevoeging van LTE voor sommige mensen een verschil is dat het ding maakt of breekt. Sommige mensen zullen er niets op vooruit gaan, terwijl anderen opeens een consistente ervaring hebben in plaats van houtje-touwtje netwerkjes te moeten pikken.

Het hangt vooral af van je verwachte workload of het de moeite waard is. Ben je geen tekenaar pur sung en verwacht je vooral in kantoren met stroom en netwerk in de buurt te zitten, dan is goedkoop een Surface Pro 4 scoren een erg interessante optie. In andere gevallen kan een upgrade logisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 16:51
Koeling van mijn SP4 i5 slaat vrijwel nooit aan en ook de accuduur is prima (6~9u afhankelijk van de omstandigheden en werkzaamheden).
Voor mij, met een sp4, is de overstap niet nodig/nuttig. LTE is voor sommige use cases een groot voordeel, maar ik hang gewoon mn telefoon met een draadje of draadloos aan de SP4 en tetter er lekker op los ;)
Nieuwe processoren hebben weinig extra rekenkracjt gekregen, het zit m vooral in optimalisatie maar ik wacht met smart de eerst reviews af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 21:06
Gebruikt iemand hem met een dock?
Ik zit te twijfelen om er een aan te schaffen voor mijn werk. Ik zal hem gebruiken om aantekeningen te maken bij klanten thuis waarna ik hem thuis koppel aan 2 schermen (als dat kan) en vervolgens alles uit werk. Is dit ideaal of raden jullie dan het surface book aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Sunri5e schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:56:
Gebruikt iemand hem met een dock?
Ik zit te twijfelen om er een aan te schaffen voor mijn werk. Ik zal hem gebruiken om aantekeningen te maken bij klanten thuis waarna ik hem thuis koppel aan 2 schermen (als dat kan) en vervolgens alles uit werk. Is dit ideaal of raden jullie dan het surface book aan?
Ja, ik.
Op mijn werk gebruik ik de Surface voor aantekeningen enzo.
Thuis gebruik ik de Surface als tablet op de bank en met type cover aan de keukentafel.
Boven heb ik een Surface dock aan een 24" hangen, ideaal!

Dock heeft aan de (Bron):
Achterkant:
2x mini DisplayPort uit
2x USB (3.0)
RJ45 (1Gb)
3,5" audio jack uit

Voorkant:
2x USB (3.0)

Zijkant:
Aansluiting voor een laptopslot

1 kabel aansluiten en beeld en audio (DisplayPort ondersteund ook audio) gaat naar het scherm, Surfce wordt direct geladen en je hebt een stabiele netwerkverbinding.

Beeld kun je gewoon kiezen welke optie je fijn vindt:
- Alleen Surface
- Alleen scherm
- Dupliceren
- Uitbreiden.

De pen werkt uiteraard alleen op de tablet en ik heb wel eens de neiging om aan mijn scherm te gaan zitten om te scrollen
:F

[ Voor 11% gewijzigd door St00mwals op 25-05-2017 09:09 . Reden: Aansluitingen duidelijker en kloppend gemaakt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
Ik heb weken gewacht op de refresh, maar ik heb zojuist besloten toch maar voor de SP4 te gaan. Voor de i7/16GB betaal ik hetzelfde als voor de nieuwe i5/8GB, want de pen zit er bij bij de SP4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

St00mwals schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 19:50:
De pen werkt uiteraard alleen op de tablet en ik heb wel eens de neiging om aan mijn scherm te gaan zitten om te scrollen
:F
Daar betrap ik mijzelf inderdaad ook nog wel eens op, met name als je switcht van laptop naar Surface en vice versa _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Stom vraagje: is er een pen-finder tooltje? Weet niet of er iets aan detectie mogelijk is maar ik wil heel graag weten of de pen in een bepaalde kamer ligt of niet. Ben hem al eventjes kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sebastius schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 01:50:
Stom vraagje: is er een pen-finder tooltje? Weet niet of er iets aan detectie mogelijk is maar ik wil heel graag weten of de pen in een bepaalde kamer ligt of niet. Ben hem al eventjes kwijt.
Helaas niet. Het zou wel een interessante feature zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:52

Rhapsody

In Metal We Trust

Die pen werkt toch via Bluetooth? Misschien kun je em via Bluetooth devices scannen vinden

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:58

GerCor

Zonder dallen geen pieken

-TNT- schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 18:25:
Wat zouden jullie doen?
Toetsenbord kost € 180,- en pen € 110,- :+

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
GerCor schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 16:08:
[...]

Toetsenbord kost € 180,- en pen € 110,- :+
Het is mij niet duidelijk of de New Surface Pro Type Cover nou significant anders is dan de Surface Pro 4 Signature Type Cover eigenlijk.

Een Surface Pro 4 Type Cover heb je natuurlijk al vanaf 120 euro ofzo en als er qua comfort of functionaliteit weinig is verandert....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
Ik heb donderdag een i7/16GB opgehaald, maar ae gister viel hij spontaan uit omdat hij te warm werd. Ik had toen een paar chrome tabs open en m'n mail was aan het syncen. Het was natuurlijk erg warm, al zat ik binnen. Jullie hier een fix voor? Ik zit al op Creators met de laatste updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:15

The_Worst

Unox

@Rhndy Terugbrengen naar de winkel? De Surface hoort helemaal niet uit te vallen tenzij de ventilatie is geblokkeerd. Chrome en mailsynchronisatie is nu niet te noemen zwaar.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
Hi The_Worst. De CPU zat tegen de 70+ graden, dus begrijp de beveiliging op zich wel. Heb nu een tweak in de energie instellingen gedaan dat de turbo boost niet aanschiet als hij niet aan de lader hangt. Tot dusver erg lage cpu temperaturen. Ik hou het nog even in de gaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Rhndy schreef op zondag 28 mei 2017 @ 20:13:
Hi The_Worst. De CPU zat tegen de 70+ graden, dus begrijp de beveiliging op zich wel. Heb nu een tweak in de energie instellingen gedaan dat de turbo boost niet aanschiet als hij niet aan de lader hangt. Tot dusver erg lage cpu temperaturen. Ik hou het nog even in de gaten!
Nogmaals; terugbrengen.

De CPU hoort zichzelf terug te klokken als ie het te warm heeft, dus als ie uitvalt werkt er iets in dat mechanisme niet goed en is hij dus defect. Tenzij je natuurlijk met bepaalde overclocking tooltjes hebt zitten spelen?

Hier BTW een video waarin de Surface Pro 4 met de nieuwe Surface Pro wordt vergeleken: YouTube: Surface Pro 2017 - Does it Throttle? - Old vs. New - Sustained Gamin...

Conclusie is dat door betere koeling de 2017 Surface Pro 25% sneller is in de Tomb Raider benchmark!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer95
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-10-2021
Tot nu toe nog altijd heel tevreden van mijn Pro 4, maar nu loop ik wel tegen een probleem aan. Sinds kort werken de volumeknoppen via het scherm en via het toetsenbord niet meer. Heel irritant, want moet nu altijd via de software slider het volume aanpassen. Iemand hier nog last van of een idee wat het probleem kan zijn?
De aan- en uitknop en de rest van het toetsenbord reageren verder wel prima, het is dus puur de volume regeraars...

Okay, eindelijk een oplossing gevonden bij een treat van een paar jaar geleden voor de pro 2...Heb de HID-compatibele systeemcontroller via apparaatbeheer verwijderd en opnieuw opgestart. Probleem direct verholpen. Denk dat er iets niet goed gegaan is bij een laatste update. Hopen dat het nu in orde blijft.. :P

[ Voor 27% gewijzigd door boer95 op 28-06-2017 19:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JUST_me
Mijn SP4 laten repararen vanwege continue WIFI verbinding problemen. Kon niet binnen een maand gefixed worden, waarop ik mijn geld terug kreeg. Met wat bijbetaling de SP 2017 (5) i5 256 gekocht.

Mijn bevindingen tot zover.....

Mijn grootste irritatiepunten bij de SP4 zijn verbeterd/opgelost:
-wifi is altijd verbonden vanuit sleep.... EIN-DE-LIJK.... How hard can it be.
-Accu duur is aanzienlijk verbeterd. Volgens battery report is mijn gemiddelde accu-duur 7:20 zover. Veel meer dan de -met hangen en wurgen- 5-6 uur die ik met de SP4 haalde. Wat ook meehelpt, is dat mijn accu kennelijk een capaciteit heeft van 48.880 mWh, waar het design 45K is.... d:)b
-De SP5 heeft VEEL minder backlight bleed dan de SP4. Ik weet dat een aantal hier het maar gezeur vindt, maar ik vond het altijd bizar dat het maar geaccepteerd werd. MS heeft het eindelijk onder controle gekregen.
-Geen FAN! Jeeeey! Geen herrie meer. Op youtube is te zien dat het de passieve koeling kennelijk zo goed is, dat throttle niet nodig is.

Al met al, de SP4 was en is een mooie machine die ik met veel plezier heb gebruikt. Er zaten echter een aantal kleine maar heel hinderlijke flaws in (WIFI/accu). Dat is -voor zover- opgelost met de SP 2017.

De verschillen zijn verder dermate klein dat het -naar mijn mening- geen upgrade rechtvaardigt. De body is iets dunner, de processor iets sneller. Maar dat zijn peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:21
Heren,

Ik ben erg benieuwd hoe de Bluetooth van de SP4 is. Kan je hier meerdere devices op aansluiten? En is het stabiel genoeg om altijd te gebruiken? Ik heb namelijk een Bluetooth koptelefoon en ik wil naast mijn SP4 (die over 1,5 week binnen komt) nog een bluetoothmuis halen. Daarom ben ik erg benieuwd of ik beide apparaten tegelijk aan kan sluiten zonder problemen.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
stevens20 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 21:20:
Heren,

Ik ben erg benieuwd hoe de Bluetooth van de SP4 is. Kan je hier meerdere devices op aansluiten? En is het stabiel genoeg om altijd te gebruiken? Ik heb namelijk een Bluetooth koptelefoon en ik wil naast mijn SP4 (die over 1,5 week binnen komt) nog een bluetoothmuis halen. Daarom ben ik erg benieuwd of ik beide apparaten tegelijk aan kan sluiten zonder problemen.
Ik heb nooit problemen opgemerkt met een muis, pen en headset tegelijk aan de SP4, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik ook alle problemen zou moeten hebben opgemerkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
begintmeta schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 21:40:
[...]

Ik heb nooit problemen opgemerkt met een muis, pen en headset tegelijk aan de SP4, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik ook alle problemen zou moeten hebben opgemerkt :+
Zolang het allemaal voldoende werkt is het prima. Ik hoef geen gekke dingen, zolang de muziek maar zonder storen klinkt, de muis de beweging en de kliks registreert en de pen(die was ik nog vergeten) maar gewoon werkt.

Ik denk dat ik de Microsoft Designer ga halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
stevens20 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 22:02:
[...]

Ik denk dat ik de Microsoft Designer ga halen...
Zelf heb ik de Arc Touch Surface edition. Bevalt erg goed én is erg plat op te bergen!

[ Voor 12% gewijzigd door St00mwals op 14-07-2017 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:41
JUST_me schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 08:49:
Mijn grootste irritatiepunten bij de SP4 zijn verbeterd/opgelost:
-wifi is altijd verbonden vanuit sleep.... EIN-DE-LIJK.... How hard can it be.
Oi...oi...
Bij mij op het werk lopen er erg veel met een SP4, waaronder ikzelf.
Dit is wel het grootste struikelpunt.

Wij zijn verplicht onze pc te locken als we de werkplek verlaten. Bij terugkomst moet Citrix en RDP weer opnieuw verbinden...
Raar dat het een hardware dingetje is dan.

[ Voor 4% gewijzigd door Roodey op 14-07-2017 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
St00mwals schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 07:18:
[...]

Zelf heb ik de Arc Touch Surface edition. Bevalt erg goed én is erg plat op te bergen!
Die lijkt me weer wat lastig vast te houden. Daarbij is hij erg prijzig. Die ik nu zou willen is rond de 20/25,- en ook Bluetooth zonder dongle (dat is een must).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Jammer dat er nog geen surface pro 2017 topic is. Vorige maand mijn SP4 i5 verkocht en ik ben aan het wachten tot de nieuwe signature typecover en pen leverbaar zijn om dan de 2017 met i7 model te bestellen. Hopelijk komt er dan nog een mooie kortingsactie voor de hele set tablet+typecover+pen bij winkels.
En mogelijk kan ik hem zelfs door iemand anders laten bestellen die nog op school zit voor de studentenkorting op de microsoft website. :P

In de tussentijd mis ik de surface pro wel enorm! Ik ben nu tijdelijk terug gegaan naar een lomp zware Dell laptop uit 2012.

[ Voor 12% gewijzigd door SpitfireNL op 14-07-2017 16:32 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
ZIjn de alcantara signature typecovers voor de SP4 eigenlijk hetzelfde als die voor de SP2017?

En hoe krijg je die dingen schoon? De mijne is inmiddels watverkleurd op wat contactpunten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Het is een nieuw model typecover. Lijkt me heel vreemd als de SP4 typecover met alcantara en de 2017 typecover alcantara exact hetzelfde zijn. Hij verschilt tenslotte zelfs ook in prijs. 2017 alcantara type cover is leverbaar vanaf 20 juli met een prijs van €180

[ Voor 29% gewijzigd door SpitfireNL op 14-07-2017 16:49 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:36
SpitfireNL schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 16:20:
Jammer dat er nog geen surface pro 2017 topic is. Vorige maand mijn SP4 i5 verkocht en ik ben aan het wachten tot de nieuwe signature typecover en pen leverbaar zijn om dan de 2017 met i7 model te bestellen. Hopelijk komt er dan nog een mooie kortingsactie voor de hele set tablet+typecover+pen bij winkels.
En mogelijk kan ik hem zelfs door iemand anders laten bestellen die nog op school zit voor de studentenkorting op de microsoft website. :P

In de tussentijd mis ik de surface pro wel enorm! Ik ben nu tijdelijk terug gegaan naar een lomp zware Dell laptop uit 2012.
Via microsoft store kan je studenten korting krijgen via ISIC wat iedereen volgens mij online kan bestellen (10 euro). Dan hoef je alleen je ISIC nummer op te geven en krijg je volgens mij direct de korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Ryatzu schreef op zondag 16 juli 2017 @ 10:40:
[...]

Via microsoft store kan je studenten korting krijgen via ISIC wat iedereen volgens mij online kan bestellen (10 euro). Dan hoef je alleen je ISIC nummer op te geven en krijg je volgens mij direct de korting.
Dat zou betekenen frauderen voor mij als zijnde niet student. Ik verwacht dat ze wel controles zullen uitvoeren of je wel echt bij een hogeschool of universiteit bent ingeschreven.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:36
SpitfireNL schreef op zondag 16 juli 2017 @ 12:57:
[...]

Dat zou betekenen frauderen voor mij als zijnde niet student. Ik verwacht dat ze wel controles zullen uitvoeren of je wel echt bij een hogeschool of universiteit bent ingeschreven.
Ik geef alleen aan dat die mogelijkheid er is, heb het zelf niet uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
SpitfireNL schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 16:20:
Jammer dat er nog geen surface pro 2017 topic is.
Waarom maak je er geen een aan? Dit topic zal toch langzaam maar zeker steeds minder bezocht worden. Aangezien de pro 4 EOL aan het worden is.

Goede combinatie korting hoop ik ook voor je, maar ik zou er niet op rekenen. Ik heb ze ook bij de 4 nooit echt gezien. Ms had wel een aanbieding bij pre order van de 4, dat je het keyboard gratis kreeg. Ik heb daar nog gebruik van gemaakt. Vond het ook heel raar dat ze bij de pro 2017 1: de prijs gelijk hielden aan de 4 bij launch 2: de specs up to date zijn maar ook niet meer dan dat 3: de pen weg is 4: om het gemis van echt iets nieuws en de pen ook geen pre order deal hadden.

Het lijkt iets wat steeds meer terug komt..... Nieuwe generaties hardware worden duurder. De surfaces, diverse high end telefoons...... Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-08 14:13
Ik heb gisteren eindelijk de Surface Pro 4 besteld. Al lang stond dit op mijn lijstje. Omdat mijn huidige laptop na 7 jaar de geest gegeven heeft, kwam het moment eindelijk. Nog even staan kijken naar de Pro (2017) maar voor mijn eisen was het het geld niet waard. Nu heb ik een bundel gekocht met Type Cover, standaard US (int.) lay-out. Nu was ik benieuwd of ik voor mijn vriendin een Duitse QWERTZ Type Cover kan kopen, dat windows automatisch de layout veranderd a.d.h. van de Type Cover. Iemand die hier op het antwoord weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
EINDELIJK!!!! ik heb mijn SP4 ook hoor! met zwarte qwerty typecover. Heb uiteindelijk voor de i5, 8GB en 256GB gekozen. Wat een heerlijk apparaat! Ook gebruik ik nu, ik heb hem 5 dagen, de pen nog best veel moet ik zeggen. Ik moet nu vaak dingen selecteren in PDF bestanden en dan is de pen een stuk fijner dan de typecover (typt overigens heel fijn).

Wel heb ik één probleempje. Soms loopt het systeem even vast. Dat kan verschillen que lengte dat hij niet reageert maar het is wel storend. Het lijkt op willekeurige momenten te komen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Dan heb ik nog een vraagje over windows Hello. Soms herkent hij me niet, de andere keer weer binnen een halve seconde. Ik heb al een keer 3 meter achter het ding gestaan dat hij zegt dat ik nog steeds te dichtbij zit. Hoe kan dit?

Ik ben al aan het zoeken geweest op internet maar ik kan zo snel niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Roobje schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:35:
Ik heb gisteren eindelijk de Surface Pro 4 besteld. Al lang stond dit op mijn lijstje. Omdat mijn huidige laptop na 7 jaar de geest gegeven heeft, kwam het moment eindelijk. Nog even staan kijken naar de Pro (2017) maar voor mijn eisen was het het geld niet waard. Nu heb ik een bundel gekocht met Type Cover, standaard US (int.) lay-out. Nu was ik benieuwd of ik voor mijn vriendin een Duitse QWERTZ Type Cover kan kopen, dat windows automatisch de layout veranderd a.d.h. van de Type Cover. Iemand die hier op het antwoord weet?
Ik zou het niet weten moet ik zeggen (maar het zou kunnen van niet, mij UK-typecover wordt meen ik niet vanzelf als UK-variant herkend), maar per useraccount is het in ieder geval wel allemaal in te stellen.

[ Voor 6% gewijzigd door begintmeta op 28-07-2017 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
stevens20 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:22:
...
Dan heb ik nog een vraagje over windows Hello. Soms herkent hij me niet, de andere keer weer binnen een halve seconde. Ik heb al een keer 3 meter achter het ding gestaan dat hij zegt dat ik nog steeds te dichtbij zit. Hoe kan dit?

Als hij bij mij aangeeft dat ik te dicht bij zit ga ik juist nog dichter bij de camera zitten. Dan unlocked hij meestal direct. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Udrene
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:05

Als ik met mijn rug naar het raam zit, dus met tegenlicht van achter me, dan herkent Hello mij ook niet. Volgens mij hebben daar meer mensen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Udrene schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 19:35:
[...]

Als ik met mijn rug naar het raam zit, dus met tegenlicht van achter me, dan herkent Hello mij ook niet. Volgens mij hebben daar meer mensen last van.
Dat hebben idd meer mensen, ik in elk geval wel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:03

Sebazzz

3dp

Wel heb ik één probleempje. Soms loopt het systeem even vast. Dat kan verschillen que lengte dat hij niet reageert maar het is wel storend. Het lijkt op willekeurige momenten te komen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Dit heb ik ook gemerkt, ik heb het één keer gehad tot nu toe.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Pagina: 1 ... 15 ... 17 Laatste

Let op:
Voor levertijden en prijzen zie: [Microsoft Surface Pro 4] Levertijden & Prijzen