Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhorvers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06-2023
Ik weet dat deze vraag niet in dit topic hoort, maar ik heb een SP4, die net naar de 1703 versie is geüpgraded ... en nu heb ik problemen met Skype voor bedrijven (via Office 365 werkgever geïnstalleerd) ... hij wil niet meer aanmelden. Toevallig heb ik ook recentelijk mijn wachtwoord voor dat account moeten aanpassen ... maar Outlook doet het prima. Geen idee ... heb Office 365 al opnieuw geinstalleerd, Skype opnieuw geïnstalleerd en naar updates gezicht ... nix !

Heeft iemand hier een idee ?

Edit: zojuist het hulpprogramma van MS voor reparatie/herinstallatie van Office365 geïnstalleerd en deze heeft er een geruime tijd over gedaan, maar alles is weer gefixed ... Skype werkt weer. De office icoontjes op mijn tiles zijn ook weer dezelfde grootte als voorheen ... die waren tijdens de problemen veel groter ??

Anyway, ikke weer happy ...

[ Voor 26% gewijzigd door bhorvers op 31-07-2017 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 16:51
Kun je inloggen op https://www.skype.com/nl/ met je gebruikersnaam en wachtwoord van skype?
En idem dito op https://login.microsoftonline.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhorvers
jorisjan schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:56:
Kun je inloggen op https://www.skype.com/nl/ met je gebruikersnaam en wachtwoord van skype?
En idem dito op https://login.microsoftonline.com/
Ja, dat kon ik wel ... bedankt voor het meedenken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
Top dat het opgelost is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhorvers
Helaas ... het volgende probleem doet zich voor: Bij het aanmelden via Windows hello, krijg ik de melding dat de camera niet beschikbaar is voor gezichtsherkenning ! Hoe kan dit nu weer ??

Googlen levert een aantal hits op, meerdere gebruikers kunnen niet meer aanmelden via de Windows hello gezichtsherkenning na een update ... Maar na de Creators update kon ik dat wel. Alleen na de reparatie van Office 365 opeens niet meer. Ik heb alles (heel veel) al geprobeerd, updates checken, driver weggooien en opnieuw laten installeren, biometrie weer geactiveerd (stond uit ?!), Fast start aan/uit en aanmelden met gezichtsherkenning aan/uit ... maar niets werkt.

Het enige dat ik nog kan proberen is de de-installatie van dat reparatieprogramma ... wat trouwens ook vreemd is, dat windows geen herstelpunten heeft gemaakt (??). Ik heb dat via herstel en de bitlocker sleutel geprobeerd, maar dan krijg ik de melding dat er geen punten zijn ... dat moet ik ook nog eens nakijken. In het ergste geval is het terug naar fabrieksinstellingen en dan alles weer opnieuw installeren ...

iemand nog andere tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
neem aan dat je je laptop af en toe helemaal uitzet / opnieuw opstart? dus geen slaapstand of standby?

zie je bij Apparaatbeheer, onder "systeemapparaten" staan: "microsoft camera front" ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:03

Sebazzz

3dp

bhorvers schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 08:15:
Helaas ... het volgende probleem doet zich voor: Bij het aanmelden via Windows hello, krijg ik de melding dat de camera niet beschikbaar is voor gezichtsherkenning ! Hoe kan dit nu weer ??
Toevallig! Heb ik nu ook! Ik heb overigens niets met Office gedaan, het stopte spontaan met werken hier. Eerst werkte het iets langzamer, nu werkt het helemaal niet meer. Camera app doet het prima en als je bij aanmeldopties kijkt staat nu ook: "Windows Hello is niet beschikbaar op dit apparaat".

Ik kwam de volgende meldingen tegen in eventvwr:
In de machtigingsinstellingen toepassingsspecifiek wordt de machtiging Activeren niet verleend aan Lokaal voor de COM-servertoepassing met CLSID 
{D63B10C5-BB46-4990-A94F-E40B9D520160}
 en APPID 
{9CA88EE3-ACB7-47C8-AFC4-AB702511C276}
 aan de gebruiker NT AUTHORITY\SYSTEM SID (S-1-5-18) met het adres LocalHost (via LRPC) die wordt uitgevoerd in de toepassingscontainer Niet beschikbaar SID (Niet beschikbaar). Deze beveiligingsmachtiging kan worden gewijzigd met het beheerprogramma van Component Services.

Volgens deze handleiding gevolgd om deze fout te verhelpen. Vervolgens kreeg ik de onderstaande melding:

In de machtigingsinstellingen toepassingsspecifiek wordt de machtiging Activeren niet verleend aan Lokaal voor de COM-servertoepassing met CLSID 
{6B3B8D23-FA8D-40B9-8DBD-B950333E2C52}
 en APPID 
{4839DDB7-58C2-48F5-8283-E1D1807D0D7D}
 aan de gebruiker NT AUTHORITY\LOCAL SERVICE SID (S-1-5-19) met het adres LocalHost (via LRPC) die wordt uitgevoerd in de toepassingscontainer Niet beschikbaar SID (Niet beschikbaar). Deze beveiligingsmachtiging kan worden gewijzigd met het beheerprogramma van Component Services.

Daarbij ook de eerder genoemde handleiding gevolgd (behalve dan dus met een andere GUID, LocalService ipv System, en ShellService ipv RunTimeBroker.

Dit heeft helaas niet geholpen. De meldingen zijn weg uit de logboeken - maar het mag niet baten.

-----

edit: Zie het screenshot hier: https://www.niallbrady.co...ce-pro-4-or-surface-book/

Via "Revert" heb ik de Surface Windows Hello driver teruggerold naar versie 1.0.45.0. Nu werkt Windows Hello weer!

[ Voor 11% gewijzigd door Sebazzz op 01-08-2017 14:13 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhorvers
Sebazzz schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:00:
[...]

Toevallig! Heb ik nu ook! Ik heb overigens niets met Office gedaan, het stopte spontaan met werken hier. Eerst werkte het iets langzamer, nu werkt het helemaal niet meer. Camera app doet het prima en als je bij aanmeldopties kijkt staat nu ook: "Windows Hello is niet beschikbaar op dit apparaat".

Ik kwam de volgende meldingen tegen in eventvwr:
{D63B10C5-BB46-4990-A94F-E40B9D520160}
 en APPID 
{9CA88EE3-ACB7-47C8-AFC4-AB702511C276}
 aan de gebruiker NT AUTHORITY\SYSTEM SID (S-1-5-18) met het adres LocalHost (via LRPC) die wordt uitgevoerd in de toepassingscontainer Niet beschikbaar SID (Niet beschikbaar). Deze beveiligingsmachtiging kan worden gewijzigd met het beheerprogramma van Component Services.

Volgens deze handleiding gevolgd om deze fout te verhelpen. Vervolgens kreeg ik de onderstaande melding:

{6B3B8D23-FA8D-40B9-8DBD-B950333E2C52}
 en APPID 
{4839DDB7-58C2-48F5-8283-E1D1807D0D7D}
 aan de gebruiker NT AUTHORITY\LOCAL SERVICE SID (S-1-5-19) met het adres LocalHost (via LRPC) die wordt uitgevoerd in de toepassingscontainer Niet beschikbaar SID (Niet beschikbaar). Deze beveiligingsmachtiging kan worden gewijzigd met het beheerprogramma van Component Services.

Daarbij ook de eerder genoemde handleiding gevolgd (behalve dan dus met een andere GUID, LocalService ipv System, en ShellService ipv RunTimeBroker.

Dit heeft helaas niet geholpen. De meldingen zijn weg uit de logboeken - maar het mag niet baten.

-----

edit: Zie het screenshot hier: https://www.niallbrady.co...ce-pro-4-or-surface-book/

Via "Revert" heb ik de Surface Windows Hello driver teruggerold naar versie 1.0.45.0. Nu werkt Windows Hello weer!
Dat zal ik thuis eens op mijn gemak bekijken dan ... maar mij staat bij dat ik de driver reeds geupdated heb (en weggegooid en opnieuw geinstalleerd) en dat het 'terugrollen' greyed out was ...

Verder zie ik specifiek de Windows hello Camera staan in Devices ... ik ben alleen aan de slag geweest met de IR camera ... ook dat ga ik nog eens goed bekijken vanavond.

Bedankt voor de hulp so far ...

(Oh ja en mijn Windows hello werkt zowel niet bij het opstarten als bij ontwaken uit slaapstand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-08 14:13
Ik heb het zelfde probleem gehad, maar de oplossing veel makkelijker gedaan. Namelijk via de Roll Back driver optie in Device Manager:

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/gvpaf89i1fw3jgs/Roll%20Back%20Driver.PNG?dl=0

Windows opnieuw opgestart et Violà!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhorvers
Roobje schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:25:
Ik heb het zelfde probleem gehad, maar de oplossing veel makkelijker gedaan. Namelijk via de Roll Back driver optie in Device Manager:

[afbeelding]

Windows opnieuw opgestart et Violà!
Inderdaad ... terug naar de 'oude' driver van Windows Hello camera ... wast suf zeg !
Maar hoe kan dit nu ? Krijgen we dit 'geneuzel' iedere keer weer na een update ?

Maar goed ... Windows Hello doet het weer ! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-08-2021
Hoi. Ik heb hetzelfde probleem met de Driver. Ik wil de driver graag terugrollen, maar dat gaat niet: In Device Manager is roll back uitgegrijsd.

Ik heb geprobeerd de Surface tools te installeren maar die bevatten de driver niet.

--EDIT--
OK. Het is gelukt: Ik heb nu 1.0.45.0 draaien: Maar nog steeds geen Windows Hello... :(

--EDIT 2--
Hé! Je moet 2x opnieuw opstarten. Ik had het natuurlijk kunnen weten.
Ik moest de cab file downloaden en die handmatig via de command line installeren:
for /f %i in ('dir /b /s *.inf') do pnputil.exe -i -a %i

[ Voor 43% gewijzigd door noobz op 01-08-2017 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:10
Sinds een paar weken een Surface Pro 4 inclusief type cover. Via marktplaats van iemand overgenomen die hem had gewonnen bij een prijsvraag (werkte bij ICT bedrijf). Alles was nog netjes gesealed etc. Nu loop ik tegen het probleem aan dat meerdere keren per dag het toetsenbord het gedeeltelijk niet doet.

De toetsen zxcv en de enter toets reageren dan niet. Soms als ik echt hard in druk werken ze ineens wel maar vaak dan ook daarna direct weer niet. Vaak is het probleem even verholpen als ik de type cover los trek en weer vast klik.

Hebben jullie hier ervaring mee? En waar kan ik het makkelijkst terecht voor garantie aangezien ik niet weet waar die gekocht is (ook geen bon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiniMan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-08 10:19
Shinji schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:10:

En waar kan ik het makkelijkst terecht voor garantie aangezien ik niet weet waar die gekocht is (ook geen bon).
als je een MS account hebt kan je de Type Cover registreren (heeft een serienummer) op https://support.microsoft.com/nl-nl/devices, dan kan je normaal gezien de garantie via MS claimen neem ik aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 08:57
bhorvers schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:46:
[...]

Inderdaad ... terug naar de 'oude' driver van Windows Hello camera ... wast suf zeg !
Maar hoe kan dit nu ? Krijgen we dit 'geneuzel' iedere keer weer na een update ?

Maar goed ... Windows Hello doet het weer ! :-)
Blijk ik toch ook ineens dit probleem te hebben... :(
Laatste (systeem) update is 21-7 geïnstalleerd en op 31-7 afgemaakt (ja, blijkbaar heeft hij lang uitgestaan...)
De 31e nog niks aan de hand en nu is Hello ineens gone ;w

Op dit moment loopt er weer een cumulatieve update, denk niet dat die het op gaat lossen...

Idd, niet opgelost :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyV
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-04 08:12
St00mwals schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:20:
[...]

Blijk ik toch ook ineens dit probleem te hebben... :(
Laatste (systeem) update is 21-7 geïnstalleerd en op 31-7 afgemaakt (ja, blijkbaar heeft hij lang uitgestaan...)
De 31e nog niks aan de hand en nu is Hello ineens gone ;w

Op dit moment loopt er weer een cumulatieve update, denk niet dat die het op gaat lossen...

Idd, niet opgelost :(
Ik had hetzelfde probleem, zojuist het device in apparaatbeheer opgezocht en in plaats van rollback heb ik update driver gedaan. Nu versie 1.0.75.1 en na opnieuw opstarten werkt Hello weer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Revaes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 16:17
Mocht iemand nog overwegen een SP4 aan te schaffen, bij de wehkamp is de i7-16gb 512gb nu nog maar
pricewatch: Microsoft Surface Pro 4 (Core i7, 16GB, 512GB) Zilver €1697.

De 256gb versie nog slechts pricewatch: Microsoft Surface Pro 4 (Core i7, 16GB, 256GB) Zilver 1399.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
TimothyV schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 08:54:
[...]

Ik had hetzelfde probleem, zojuist het device in apparaatbeheer opgezocht en in plaats van rollback heb ik update driver gedaan. Nu versie 1.0.75.1 en na opnieuw opstarten werkt Hello weer!
Mijn Surface Camera Windows Hello draaide al op versie 1.0.75.1, update hielp dan ook niet.
Device verwijderd en na reboot werkt Hello ineens weer. Ga ik nu kijken dan heb ik driver 1.0.65.1.

Nog geen 5 minuten later heeft deze driver zichzelf geupdate naar 1.0.75.1 en ook nu werkt het nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Ik raad iedereen die overweegt een nieuwe surface pro 2017 te kopen om nog een aantal maanden te wachten.

Mijn Surface pro 2017 i7 8GB-ram vorige week besteld in de microsoft onnline store. Begin deze week heb ik hem met de post ontvangen maar ik heb ernsige lightbleed over de rand van mijn scherm. Mijn SP heeft Lot-nummer 1724.

Ik kan het zelfs duidelijk zien tijdens het op normale wijze lezen van nieuws enzo. witte/grijze achtergrond en zwarte text. Bij een vaste(solid) achtergrond kleur zie je het overduidelijk. Dan zie ik beginnend aan de rand een streep witte bleeding opgevolgd door een donkere schaduw streep. Waardoor het lijkt alsof de text die er overheen loopt golft/gebogen is.

Hier een paar linkjes van google plaatjes die vergelijkbaar zijn aan mijn backlight bleeding.

https://fud.community.ser...af-4056-b7ab-0ff72ba115e1
https://fud.community.ser...70-4772-ae2a-5b82db575fb2

Ik ga deze week nog mijn surface pro (met keyboard en pen) terugsturen en hopelijk krijg ik gewoon mijn geld terug. Hopelijk gaan ze niet zeuren over dat de SP gebruikt is.

Dus ik raad iedereen aan om te wachten met een nieuwe SP 2017 te kopen. Vermoedelijk maakt MS eerst hun voorraad op en worden de verbeterde surface pro 2017 modellen met een goed scherm pas over enkele maanden geleverd.

[ Voor 8% gewijzigd door SpitfireNL op 04-08-2017 13:29 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:21
Hallo,
Ik heb even een vraagje, ik heb pas mijn surface pro 4 ontvangen en vanaf het begin heb ik random freezes. Hij blijft dan een seconde of 2 tot 10 hangen. Daarna kan ik er gewoon weer mee werken. Het is een heel hinderlijk iets. Ik heb al gezocht maar nog niet echt een oplossing gevonden. Heeft een van jullie hier ervaring mee? Ik zou het graag opgelost hebben namelijk.

Gr,
Stevens20

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
Ik heb nu toch iets geks met mijn SP4. Vanmiddag een vastloper (beeld ging op zwart na inloggen/opstarten). 5 seconde de aan/uit knop ingedrukt en opnieuw opgestart. Sindsdien werkt mn typecover nog maar half, alle gewone letters doen het prima, maar de shift toets doet raar. In een tekst vak (zoals deze) krijg ik !X te staan als ik op de shift toets druk, en gelijktijdig opent een nieuw venster in edge (wat je ook krijgt als je F1 in zou drukken). Door die gekke shift toets kan ik ook geen speciale tekens meer gebruiken. het cijfer "8" indrukken geeft de volgende tekencombinatie "8-u[shn" en het cijfer "9" geeft ook wat geks.9=o]d'm.

In apparaatbeheer het toetsenbord al verwijderd, opnieuw opgestart maar geen soelaas. Laatste (grote) update is van 3 dagen geleden, ook geen driver update gehad.

Windows herkent overigens prima wanneer het toetsenbord omgevouwen wordt en het schermtoetsenbord doet het gewoon normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:36
SpitfireNL schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:27:
Ik raad iedereen die overweegt een nieuwe surface pro 2017 te kopen om nog een aantal maanden te wachten.

Mijn Surface pro 2017 i7 8GB-ram vorige week besteld in de microsoft onnline store. Begin deze week heb ik hem met de post ontvangen maar ik heb ernsige lightbleed over de rand van mijn scherm. Mijn SP heeft Lot-nummer 1724.

Ik kan het zelfs duidelijk zien tijdens het op normale wijze lezen van nieuws enzo. witte/grijze achtergrond en zwarte text. Bij een vaste(solid) achtergrond kleur zie je het overduidelijk. Dan zie ik beginnend aan de rand een streep witte bleeding opgevolgd door een donkere schaduw streep. Waardoor het lijkt alsof de text die er overheen loopt golft/gebogen is.

Hier een paar linkjes van google plaatjes die vergelijkbaar zijn aan mijn backlight bleeding.

https://fud.community.ser...af-4056-b7ab-0ff72ba115e1
https://fud.community.ser...70-4772-ae2a-5b82db575fb2

Ik ga deze week nog mijn surface pro (met keyboard en pen) terugsturen en hopelijk krijg ik gewoon mijn geld terug. Hopelijk gaan ze niet zeuren over dat de SP gebruikt is.

Dus ik raad iedereen aan om te wachten met een nieuwe SP 2017 te kopen. Vermoedelijk maakt MS eerst hun voorraad op en worden de verbeterde surface pro 2017 modellen met een goed scherm pas over enkele maanden geleverd.
Kan je hem niet laten omruilen?

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-07 12:51
Op zich een prima ding, die Surface Pro 4, maar waar ik wel een beetje gek van wordt is dat om de haverklap het beeld niet meer draait. Ik lees de krant erop zonder keyboard in de Portrait stand en gebruik hem als pc met keyboard (typecover) in Landscape. Maar draaien moet ik dus elke keer doen met de beeldscherm-instellingen. De eerste de beste Android van 50 Euro doet dat al automatisch. Hij heeft dat overigens ooit wel gedaan en ik heb hem ooit een paar dagen zover gekregen dat weer te doen, maar na een paar dagen stopt dat ook weer. Echt bizar.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 06:15

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

RoJan schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:46:
Op zich een prima ding, die Surface Pro 4, maar waar ik wel een beetje gek van wordt is dat om de haverklap het beeld niet meer draait. Ik lees de krant erop zonder keyboard in de Portrait stand en gebruik hem als pc met keyboard (typecover) in Landscape. Maar draaien moet ik dus elke keer doen met de beeldscherm-instellingen. De eerste de beste Android van 50 Euro doet dat al automatisch. Hij heeft dat overigens ooit wel gedaan en ik heb hem ooit een paar dagen zover gekregen dat weer te doen, maar na een paar dagen stopt dat ook weer. Echt bizar.
Kan me herinneren dat er een instelling is, dat scherm wel/niet automatisch draait als je typecover aangesloten hebt. Afhankelijk hoe/wanneer je de cover aansluit bij het draaien zou dit jouw 'ervaring' kunnen verklaren.

Weet alleen zo niet meer waar dat in te stellen is, maar misschien dat je hiermee iets kan vinden/achterhalen.

• RoJan
Vae Victis schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:22:
[...]

Kan me herinneren dat er een instelling is, dat scherm wel/niet automatisch draait als je typecover aangesloten hebt. Afhankelijk hoe/wanneer je de cover aansluit bij het draaien zou dit jouw 'ervaring' kunnen verklaren.

Weet alleen zo niet meer waar dat in te stellen is, maar misschien dat je hiermee iets kan vinden/achterhalen.
Ik heb opnieuw gezocht en een aantal suggesties gevonden, maar er helpt er niet één.
Deze bijvoorbeeld: http://itgroove.net/mmman...ws-10-disable-autorotate/. De daar gesuggereerde methode onthult helemaal geen knop voor mij want ik heb die knop helemaal niet.
Ik ga nog eens proberen de taal op Amerikaans Engels te zetten. Je weet maar nooit met die Amerikanen.

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:55
Bij mij staat de knop "draaivergrendeling" in het actiecentrum (met je vinger vanaf de rechterrand naar binnen vegen). Deze is echter pas actief als het toetsenbord niet is aangesloten.

No matter the age, never lose the Kramer inside

• RoJan
Hmtsjmftsch schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:43:
Bij mij staat de knop "draaivergrendeling" in het actiecentrum (met je vinger vanaf de rechterrand naar binnen vegen). Deze is echter pas actief als het toetsenbord niet is aangesloten.
Helaas heb ik die niet. Instellen op Engels helpt ook niet. Er kwam zojuist ook nog eens een grote update tussendoor, die er voor zorgde dat het touchscreen niet meer werkte. Na twee keer opnieuw opstarten werkt dat weer, maar geen draaimodus. |:(

• jorisjan
jorisjan schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:16:
Ik heb nu toch iets geks met mijn SP4. Vanmiddag een vastloper (beeld ging op zwart na inloggen/opstarten). 5 seconde de aan/uit knop ingedrukt en opnieuw opgestart. Sindsdien werkt mn typecover nog maar half, alle gewone letters doen het prima, maar de shift toets doet raar. In een tekst vak (zoals deze) krijg ik !X te staan als ik op de shift toets druk, en gelijktijdig opent een nieuw venster in edge (wat je ook krijgt als je F1 in zou drukken). Door die gekke shift toets kan ik ook geen speciale tekens meer gebruiken. het cijfer "8" indrukken geeft de volgende tekencombinatie "8-u[shn" en het cijfer "9" geeft ook wat geks.9=o]d'm.

In apparaatbeheer het toetsenbord al verwijderd, opnieuw opgestart maar geen soelaas. Laatste (grote) update is van 3 dagen geleden, ook geen driver update gehad.

Windows herkent overigens prima wanneer het toetsenbord omgevouwen wordt en het schermtoetsenbord doet het gewoon normaal.
iemand?? probleem is nog steeds aanwezig |:(

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:03

Sebazzz

3dp

Heb je probeert of je naar een ander OS kan booten, wellicht Ubuntu op USB. Heb je het dan nog steeds?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:55
Even proberen op een andere surface pro 4? Dan weet je in elk geval of het aan het toetsenbord of aan de surface pro ligt.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
Sebazzz schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 22:47:
Heb je probeert of je naar een ander OS kan booten, wellicht Ubuntu op USB. Heb je het dan nog steeds?
dat zou ik even uit moeten zoeken, ben niet gewoon met andere OSen (behalve Windows 7)
Hmtsjmftsch schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 00:08:
Even proberen op een andere surface pro 4? Dan weet je in elk geval of het aan het toetsenbord of aan de surface pro ligt.
goeie, dat ga ik zo snel mogelijk doen bij een collega

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Voor mensen die nog goedkoop een 256gb SP4 zoeken:

pricewatch: Microsoft Surface Pro 4 (Core i5, 8GB, 256GB) Zilver 950 euro bij Art & Craft. Volgens mij een zéér scherpe aanbieding.

[ Voor 7% gewijzigd door London op 25-08-2017 15:28 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorisjan
geen idee wat ik gedaan heb maar alles is weer normaal met het toetsenbord. mooi, scheelt weer uitzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Dames en Heren,

Mijn probleem blijft aanhouden. Ik heb nu het hele internet al wel gehad voor een eventuele oplossing maar ik kan het niet vinden. Mijn SP4 loopt soms even vast. Ik snep er niks van, het hele systeem doet dan even niks en na een tijdje of na het uitzetten en weer aan zetten van het scherm doet hij het weer. Hoe kan ik dit oplossen? Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
heb je al geprobeerd om windows volledig opnieuw te installeren gevolgd door alle normale updates tm de 1703 update? blijft het probleem dan? en is het probleem ook aanwezig meteen na de installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
jorisjan schreef op maandag 4 september 2017 @ 21:54:
heb je al geprobeerd om windows volledig opnieuw te installeren gevolgd door alle normale updates tm de 1703 update? blijft het probleem dan? en is het probleem ook aanwezig meteen na de installatie?
Dat is mijn laatste mogelijkheid! Morgenmiddag maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Inmiddels ben ik al 3 weken mijn type cover kwijt. De 31ste is een nieuwe terug gestuurd maar die hangt al sinds 1 september in Koeln, Germany. Diverse keren contact met Microsoft gehad en escalatie gestart, dit kan tot 10 werkdagen duren.

Probeer nu hemel en aarde te bewegen om ze een nieuwe zending te laten doen maar enige wat ik tot nu toe te horen krijg is "Het ligt bij het team in Roemenië".

Zelden zo'n slechte service meegemaakt!

[ Voor 5% gewijzigd door Shinji op 12-09-2017 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
stevens20 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:29:
[...]

Dat is mijn laatste mogelijkheid! Morgenmiddag maar eens proberen.
gelukt?

• Kaya10
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Dag

Ik heb via Campusshop een SP4 i5 128gb besteld met typecover voor 899 euro was samen verpakt..

Er zit helaas geen pen erbij, is dit normaal?

https://www.campusshop.nl...ypecover/80048273/product

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:50
Kaya10 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 00:55:
Dag

Ik heb via Campusshop een SP4 i5 128gb besteld met typecover voor 899 euro was samen verpakt..

Er zit helaas geen pen erbij, is dit normaal?

https://www.campusshop.nl...ypecover/80048273/product
Microsoft Surface Pro 4: voor de creatieve en veeleisende student
Microsoft Surface Pro 4 is het perfecte gereedschap de creatieve en veeleisende student. Deze 2-in-1 uitvoering met een Intel Core i5 processor, verander je eenvoudig van een tablet in een laptop. Met de Surface Pen(los te verkrijgen) maak je snel wat aantekeningen tijdens een college, of creëer de mooiste schetsen en tekeningen. Schrijf rechtstreeks op webpagina's met de nieuwe browser van Microsoft (Edge) en deel eenvoudig en snel aantekeningen met klasgenoten.

Dit staat bij de beschrijving. Dus denk dat die bij jou versie er niet bij zit. Ik heb de SP4 via Art & Craft besteld en daar zat die wel bij.

• Kaya10
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ik zie het nu pas!

Nu ben ik even aan het denken of ik die van mij zou retourneren...

Voor 50 euro meer heb ik de 8gb versie.. maar wel zonder toetsenbord ?
ArieR schreef op woensdag 13 september 2017 @ 07:57:
[...]

Microsoft Surface Pro 4: voor de creatieve en veeleisende student
Microsoft Surface Pro 4 is het perfecte gereedschap de creatieve en veeleisende student. Deze 2-in-1 uitvoering met een Intel Core i5 processor, verander je eenvoudig van een tablet in een laptop. Met de Surface Pen(los te verkrijgen) maak je snel wat aantekeningen tijdens een college, of creëer de mooiste schetsen en tekeningen. Schrijf rechtstreeks op webpagina's met de nieuwe browser van Microsoft (Edge) en deel eenvoudig en snel aantekeningen met klasgenoten.

Dit staat bij de beschrijving. Dus denk dat die bij jou versie er niet bij zit. Ik heb de SP4 via Art & Craft besteld en daar zat die wel bij.

• stevens20
Ik ben tot nu toe te druk geweest. Zaterdag aanstaande staat hij op de planning. Ik ben al wel de hele tijd aan,het duimen d:)b

• Shinji
Shinji schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 11:58:
Inmiddels ben ik al 3 weken mijn type cover kwijt. De 31ste is een nieuwe terug gestuurd maar die hangt al sinds 1 september in Koeln, Germany. Diverse keren contact met Microsoft gehad en escalatie gestart, dit kan tot 10 werkdagen duren.

Probeer nu hemel en aarde te bewegen om ze een nieuwe zending te laten doen maar enige wat ik tot nu toe te horen krijg is "Het ligt bij het team in Roemenië".

Zelden zo'n slechte service meegemaakt!
Gister hadden ze eindelijk toegezegd dat er een opgestuurd zou worden, helaas, wordt vandaag bevestigd dat het originele plan er nog is en dat ik 10 werkdagen moet gaan wachten op de uitkomst van het onderzoek.

• stevens20
Hallo Joris,

In de categorie "raar maar waar"
Ik ben nóg eens verder gaan zoeken omdat ik geen zin had in het opnieuw moeten installeren van alles. Ik kwam tegen dat je de contactjes met een gum schoon moet maken en daarna met een schermschoonmaak-doekje de gumresten er af moet halen. 8)7

Kleine moeite, dus ik heb het gedaan en tot nu toe (nog niet heel veel gebruikt) heb ik er geen last meer van. Op zich raar want de Bluetooth muis had ook last van de haperingen maar ook die heeft dat nu niet meer. Misschien iets dat de verbinding verstoorde?

Helaas, de problemen zijn weer terug. Ik was misschien ook wat vroeg met het juichen. Morgen toch maar de boel opnieuw installeren. Is het er dan nog na een verse installatie dan wordt het een RMA vrees ik.

Dit filmpje geeft mooi weer waar ik ook last van heb.

YouTube: problem Surface Pro 4 mouse cursor freezes when in battery mode

[ Voor 22% gewijzigd door stevens20 op 22-09-2017 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Helaas,

RMA ga ik morgen aanvragen. Ook na een herinstallatie van Windows is het probleem niet opgelost. Ik ben benieuwd. RMA aanvragen op een product dat vrijwel niet meer leverbaar is. Dat zal wel problemen gaan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
hmm vaag probleem inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Ik heb de RMA aangevraagd, filmpje erbij en bij Redable waren ze heel reëel. Zo hoort het niet, we gaan contact opnemen met MS en u hoort zsm van ons. RMA is aangevraagd. Wordt vervolgd

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hmm, helaas is gebleken dat mijn Surface Pro 4 niet optimaal valbestendig is, barstje in het scherm... (en deukje in behuizing) heeft iemand enig idee of vervangen van het scherm kosteneffectief kan zijn, ik heb een m3-model... en aangezein ik wat meer mobiel ga doen is het misschien toch handig een 8GB/i5 model te nemen... of toch een laptop.

[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 27-09-2017 12:05 ]

• St00mwals
begintmeta schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:04:
Hmm, helaas is gebleken dat mijn Surface Pro 4 niet optimaal valbestendig is, barstje in het scherm... (en deukje in behuizing) heeft iemand enig idee of vervangen van het scherm kosteneffectief kan zijn, ik heb een m3-model... en aangezein ik wat meer mobiel ga doen is het misschien toch handig een 8GB/i5 model te nemen... of toch een laptop.
Een collega van mij heeft laatst zijn Pro 4 (i5/8GB) door Microsoft laten voorzien van een nieuw scherm en was ongeveer € 400,- kwijt. Een hoop geld, maar altijd nog goedkoper als een nieuwe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
mijn surface is opgestuurd naar microsoft, batterij werd ineens niet meer herkent en apparaat start niet meer op. gelukkig nog een andere laptop om door te kunnen werken.
en godzijdank nog garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
ik kan het zo snel even niet terug vinden in het topic, maar hoe snel is microsoft eigenlijk met reparaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:18
jorisjan schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:27:
ik kan het zo snel even niet terug vinden in het topic, maar hoe snel is microsoft eigenlijk met reparaties?
Zo snel als jij wilt. Meestal binnen 2 weken of nog sneller als je "borg" wilt betalen dmv een creditcard. dan sturen ze je een (tijdelijk) vervangend product naar je toe. Als je die ontvangen hebt kan je jouw product naar hen sturen voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
GroeneThee schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 23:54:
[...]

Zo snel als jij wilt. Meestal binnen 2 weken of nog sneller als je "borg" wilt betalen dmv een creditcard. dan sturen ze je een (tijdelijk) vervangend product naar je toe. Als je die ontvangen hebt kan je jouw product naar hen sturen voor reparatie.
oh daar is in mijn geval sowieso geen sprake van aangezien ik mijn laptop opgestuurd heb zonder een vervangend product te verwachten :) ook nergens plek in de RMA aanvraag om een creditcard toe te voegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomTree
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Ik heb vandaag een nieuwe Surface Pro 4 i5 gekocht en deze geregistreerd op de Microsoft site. Nu staat er dat mijn fabrieksgarantie op 25-05-2019 verloopt, ik dacht dat de garantie in gaat op de dag dat je voor het eerst de setup doorloopt, weet iemand hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Het gaat bij mij om de eerste Surface Pro maar dat maakt denk ik weinig uit. Onlangs kreeg ik ineens veel problemen met mijn Pro, vooral qua opstarten. Er kwam toen een prompt dat het misschien goed was om Windows 10 te resetten en verder wel alle files te behouden. Dat heb ik gedaan.

Sinds ik dat gedaan heb heb ik geen typgeluid meer wanneer ik berichten aan het typen met op de touch cover. De optie staat wel gewoon aan in de settings. Ik mis het heel erg tijdens het typen nu. Hoe fix ik dit?

Onscreen keyboard geeft wel de sounds.

[ Voor 4% gewijzigd door devilsnight op 11-10-2017 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:02
Voor als iemand zich nog afvraagt waarom er geen USB-C op zit, dat is omdat USB-C een drama is: https://marco.org/2017/10/14/impossible-dream-of-usb-c :p

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 20:37

RayNbow

Kirika <3

* RayNbow heeft momenteel maar 3 apparaten met USB-C... Een Lumia 950, een Switch en sinds kort een externe schijf. :p

(Oh, er zit ook een USB-C port aan de achterkant van m'n PC... maar ja, de achterkant... :p)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Hij is langzaam, het beeld draaide al een hele tijd niet meer automatisch, en nu werkt de ontgrendelingscamera ook niet meer. Langzaam maar zeker valt het kreng uit elkaar.
En o ja, hij is nog langzaam ook. En nee er zit geen malware op. #spijt #nooitmeermicrosoft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
jorisjan schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 00:57:
mijn surface is opgestuurd naar microsoft, batterij werd ineens niet meer herkent en apparaat start niet meer op. gelukkig nog een andere laptop om door te kunnen werken.
en godzijdank nog garantie.
even mezelf quoten:

binnen 8 dagen had ik een nieuw/ander apparaat onder garantie terug in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
jorisjan schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 21:06:
geen idee wat ik gedaan heb maar alles is weer normaal met het toetsenbord. mooi, scheelt weer uitzoeken
Helaas, vandaag weer hetzelfde euvel.. snel een toetsenbord van een collega kunnen proberen en dat toetsenbord deed het normaal. Dus maar weer een RMA formuliertje ingevuld en toetsenbordje op de post gedaan naar microsoft. Wel fijn die 2 jaar garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 15:37
Zijn er al mensen die the Fall Creators Update hebben op hun Surface Pro 4? En dan bedoel ik dus dat ie automatisch werd 'aangeboden' door Windows Update, niet via zelf downloaden van de Microsoft site.

Ik heb hier in m'n Update History de update wel staan, maar er staat "Failed to install on 18/10/2017". Geen idee of dat zo moet zijn, omdat ze de update geleidelijk uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
Ik had m op dag 1 of 2, via de updater tool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:02
Mottebelke schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 16:01:
Zijn er al mensen die the Fall Creators Update hebben op hun Surface Pro 4? En dan bedoel ik dus dat ie automatisch werd 'aangeboden' door Windows Update, niet via zelf downloaden van de Microsoft site.

Ik heb hier in m'n Update History de update wel staan, maar er staat "Failed to install on 18/10/2017". Geen idee of dat zo moet zijn, omdat ze de update geleidelijk uitrollen.
Als je hem ziet staan dan is de update dus naar jou uitgerold....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals

Ja, op dag 1 of 2 automatisch gekregen.
Eerst ook een error, bleek achteraf een te lege accu. Hierbij maakt het niet uit of die wel of niet aan de stroom hangt, accu moet minimaal x% zijn (op Windows 10mobile is dat 40%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20

Ik heb hem probleemloos geïnstalleerd. De update duurt wel lang dus hang je sp4 wel even de stroom. Ik heb mijn nieuwe deze week gekregen vanuit de rma. Bij het controleren op updates kwam hij gelijk binnenrollen. Ik heb ook nog geen nadelige effecten gemerkt tot nu toe.

Rma was vanwege het korte vastlopen om de paar seconden of minuten. Kostenloos een, waarschijnlijk refurbished, model terug gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Ik heb mijn weede SP4 nu een kleine week in gebruik. Het irritante vastlopen tijden gebruik is er niet meer. Ik heb nu wel wat anders teruggekregen als het om problemen gaat.

Als eerste loopt hij nu vast als ik hem uit slaapstand haal. Dat deed de vorige nooit. Oplossing is de uitknop en de volume- knopt 10 seconden ingedrukt houden en hij start opnieuw op.

Dan nog een probleem. Het scherm is AANZIENLIJK minder goed. Wanneer ik niet 100% recht voor het scherm zit dan worden witte delen al heel snel geel. Sowieso is alles wat geler dan op mijn vorige scherm. Ik baal daar wel aardig van. Ik heb gepoogd het scherm te kalibreren maar daar komt niet echt iets uit omdat ik dan andere kleuren aan het vernachelen ben. Heeft iemand van jullie hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
stevens20 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:29:
Ik heb mijn weede SP4 nu een kleine week in gebruik. Het irritante vastlopen tijden gebruik is er niet meer. Ik heb nu wel wat anders teruggekregen als het om problemen gaat.

Als eerste loopt hij nu vast als ik hem uit slaapstand haal. Dat deed de vorige nooit. Oplossing is de uitknop en de volume- knopt 10 seconden ingedrukt houden en hij start opnieuw op.

Dan nog een probleem. Het scherm is AANZIENLIJK minder goed. Wanneer ik niet 100% recht voor het scherm zit dan worden witte delen al heel snel geel. Sowieso is alles wat geler dan op mijn vorige scherm. Ik baal daar wel aardig van. Ik heb gepoogd het scherm te kalibreren maar daar komt niet echt iets uit omdat ik dan andere kleuren aan het vernachelen ben. Heeft iemand van jullie hier een oplossing voor?
je kan proberen om windows 10 vers te installeren, incl alle firmware updates. mocht dat niet helpen dan zou ik m terugsturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Laatst online: 12-09 14:11
Hebben meer mensen dat multitouch niet meer werkt met het touchscreen?

edit:
nvm, verwijderen van drivers en herstart heeft het probleem verholpen.

[ Voor 36% gewijzigd door vali op 03-11-2017 10:47 ]

• St00mwals
Ik heb gisteren iets vreemde ontdekt:
Mijn pen doet het grotendeels niet meer. De Surface 4 reageert wel op de knop van de pen, maar schrijven/tekenen doet het niet.
Pak ik de Surface app erbij dan zegt die dat er 21uur voor het laatst contact heeft gehad en dat de batterij toen op 77% stond.

Helaas heeft de bekende reboot niet geholpen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 20:37

RayNbow

Kirika <3

St00mwals schreef op donderdag 21 december 2017 @ 07:04:
Ik heb gisteren iets vreemde ontdekt:
Mijn pen doet het grotendeels niet meer. De Surface 4 reageert wel op de knop van de pen, maar schrijven/tekenen doet het niet.
Pak ik de Surface app erbij dan zegt die dat er 21uur voor het laatst contact heeft gehad en dat de batterij toen op 77% stond.

Helaas heeft de bekende reboot niet geholpen...
Werkt multitouch (bijv. pinch to zoom) wel of ook niet?

SP4 multi-touch and pen stopped working suddenly.
Fall Update-Surface Pen and Multi-Touch broken WORKAROUND

Bij mij werkt een hard shutdown + boot into UEFI aanpak zoals beschreven in de eerste link. De workaround in de tweede link is voor mij nieuw en heb ik zelf nog niet uitgeprobeerd.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
RayNbow schreef op donderdag 21 december 2017 @ 08:43:
[...]

Werkt multitouch (bijv. pinch to zoom) wel of ook niet?

SP4 multi-touch and pen stopped working suddenly.
Fall Update-Surface Pen and Multi-Touch broken WORKAROUND

Bij mij werkt een hard shutdown + boot into UEFI aanpak zoals beschreven in de eerste link. De workaround in de tweede link is voor mij nieuw en heb ik zelf nog niet uitgeprobeerd.
THX voor de tip!
De eerste optie werkt bij mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Is er dan geen sp2017 topic?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:11
Wij hebben problemen met een van onze Surface pro 4 apparaten op de zaak waarbij het scherm gaat flikkeren. Nu blijkt dat Microsoft 3 jaar garantie daar op geeft, ongeacht of het zakelijk of persoonlijk aangekocht is.
Voor wie dat probleem ook heeft, hierbij de link naar het warranty program (opsturen en je krijgt een refurbished model retour):
https://support.microsoft...face-pro-4-screen-flicker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:15

The_Worst

Unox

Deels offtopic maar ik vind de ondersteuning sowieso super (mag misschien ook wel voor het geld).

Mijn Surface Pro 4 vertoonde na 1,5 jaar witte puntjes in het scherm. Na onderzoek op afstand bleek de batterij overleden te zijn en (waarschijnlijk) tegen de achterkant van het scherm te drukken. Ik kreeg een nieuwer model teruggestuurd.

Helaas gaf deze na 3 maanden al problemen: ook een witte vlek op het scherm. Net 3 dagen buiten de garantie maar ook door de klantenservice probleemloos omgewisseld.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Laatst online: 18:38

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Het is mij gelukt om voor nog geen 7 euro een Quick Charge (2 of 3) USB kabel te maken om vanaf een powerbank of QC adapter de Surface te laden.
Je moet wel 2 snoertjes vast solderen, maar dit is niet heul ingewikkeld verder.

Ik heb deze twee onderdelen ter referentie (ebay) die zijn gebruikt:
QC 'tester' die je op 12v kan instellen
surface pro laad kabel met magneetje en ledje erin

Je stript de kabel, en soldeerd de rode kabel op de + (plus) van de 'out' op het pcb en de - (min) op min.

Heb zelf met nog wat hotglue de kabel gefixeerd en het extra female-usb poortje van de pcb gehaald om vervolgens alles in te tapen.

Na wat testen: De QC standaard is maar 1.5amp 1.67A op 12v (20W) maar zelf heb ik een M3 variant en die trekt bij 'zwaar gebruik' op 100% brightness de 1.6A via de tester wat blijkbaar prima gaat (Aukey adapter).

Ik denk dat een i7 full load het niet gaat halen, maar laden moet denk ik prima lukken, ook met een i7 model, als je deze op standby hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica