Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:49
De New Surface Pro is in mei 2017 geïntroduceerd en is de opvolger van de Surface Pro 4. De belangrijkste verbeteringen zijn de ongeveer vier uur langere accuduur en de passieve koeling bij de M3 en i5 modellen waardoor ze stiller zijn.

De tablet is nu uitgerust met de zevende generatie Intel Kaby Lake-processors. Dit zorgt volgens Microsoft voor 20 procent betere prestaties, maar dus ook voor een veel langere batterijduur.

Technische specificaties
SoftwareWindows 10 Pro
30 dagen Office 365 op proef
Afmetingen292,10 x 201,42 x 8,5 mm
Gewichtm3: 768g
i5: 770g
i7: 784g
Opslag128GB, 256GB, 512GB of 1 TB
Beeldscherm12,3-inch PixelSense
Resolutie: 2716 x 1824 (267 PPI)
Aanraking: 10-punts multi-touch
BatterijduurTot 13,5 uur video afspelen
Processor7de generatie Intel Core m3, i5 of i7
Grafische weergaveIntel HD Graphics 615 (m3)
Intel HD Graphics 620 (i5)
Intel Iris Plus Graphics 640 (i7)
BeveiligingTPM-chip voor beveiliging van ondernemingsniveau
Hoogwaardige bescherming met Windows Hello-aanmelding
Geheugen4GB, 8GB of 16GB RAM
DraadloosWi-Fi: 802.11ac Wi-Fi draadloos netwerk, compatibel met IEEE 802.11a/b/g/n
Bluetooth Wireless 4.1-technologie
PoortenFull-size USB 3.0
microSDXC-kaartlezer
Surface Connect
3,5-mm aansluiting voor headset
Mini-DisplayPort
Coverport
Camera's, video en audioWindows Hello gezichtsverificatiecamera (aan de voorzijde)
5,0-megapixel camera aan de voorzijde met 1080 p Skype HD-video
8,0-megapixel camera met automatische scherpstelling aan de achterzijde met 1080p Full HD-video
Dubbele microfoons
Stereoluidsprekers van 1,6 watt met Dolby-audio premium
BuitenkantVolumetoets en aan/uit-toets
Surface-pen (afzonderlijk verkrijgbaar)
Surface Keyboard (afzonderlijk verkrijgbaar)
Surface Mouse (afzonderlijk verkrijgbaar)
SensorenOmgevingslichtsensor
Versnellingsmeter
Gyroscoop
In de verpakkingSurface Pro
Voeding
Aan de slag-gids
Veiligheids- en garantiedocumenten
Garantie1 jaar beperkte hardwaregarantie

Bron: https://www.microsoft.com...ivetab=pivot:techspecstab

Prijzen (Microsoft Store 3 Januari 2018)

Intel Core M3 / 4GB RAM / 128GB SSD: € 949,00 incl. BTW

Intel Core i5 / 4GB RAM / 128GB SSD: € 1.049,00 incl. BTW
Intel Core i5 / 8GB RAM / 256GB SSD: € 1.449,00 incl. BTW

Intel Core i7 / 8GB RAM / 256GB SSD: € 1.799,00 incl. BTW
Intel Core i7 / 16GB RAM / 512GB SSD: € 2.499,00 incl. BTW
Intel Core i7 / 16GB RAM / 1TB SSD: € 3.099,00 incl. BTW

Bron: https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab

Zelf heb ik het i5 / 8GB / 256GB model (m.i. het model dat de beste prijs/kwaliteitsverhouding heeft) met type cover en pen sinds een aantal maanden en tot nu toe heb ik als enige probleem dat ie soms vastloopt in de slaapstand. Dit heb ik opgelost door het vinkje uit te zetten bij "Allow the computer to turn off this device to save power" bij de USB Root Hub.

[ Voor 125% gewijzigd door witterholt op 03-01-2018 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:40
witterholt schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 11:59:
Zelf heb ik een i5 / 8GB / 256GB model sinds een aantal maanden en tot nu toe heb ik als enige probleem dat ie soms vastloopt in de slaapstand. Dit heb ik opgelost door het vinkje uit te zetten bij "Allow the computer to turn off this device to save power" bij de USB Root Hub.
Miss handig om een intro te verwerken zoals gebruikelijk is bij een ervaringen topic. Voorbeeldje : [W10] Ervaringen met de Microsoft Surface Pro 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• witterholt
Wouter Lucassen schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:35:
[...]

Miss handig om een intro te verwerken zoals gebruikelijk is bij een ervaringen topic. Voorbeeldje : [W10] Ervaringen met de Microsoft Surface Pro 4
Intro is inmiddels toegevoegd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:40
witterholt schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:57:
[...]

Intro is inmiddels toegevoegd...
Goed werk :) Overigens zelf trots eigenaar van de SP 2017 core M editie (naast mijn krachtige desktop)

[ Voor 21% gewijzigd door WouterL op 03-01-2018 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb zelf in de kerstvakantie de m3/4Gb/128 Gb SSD SP2017 versie gekocht. Ik kan aanbevelen op de Microsoft site te kijken aangezien die daar nog wel eens mooie aanbiedingen hebben; daar waar de M3 versie £799 was in de winkel zonder keypad, was er een aanbieding voor £599 met keypad. Zelfde voor de i5/4Gb, £979 los en £799 met keypad! Pen erbij gekocht en met onderwijskorting van 10% dus klaar onder de £700 (zeg €750).

Een paar accessoires gekocht via Ebay:
- Microsoft Sculpt Comfort Bluetooth Wireless Mouse (€45)
- Anker 4-Port USB 3.0 Ultra Slim Data Hub (€15)
- 64GB Samsung EVO Plus microSDXC Class 10 Grade U3 4K UHD 100MB/s (€32)
- Caiskin Sleeve Case Protector Cover For New 2017 Microsoft Surface Laptop (€15)

Ik heb inderdaad genoeg computerpower, maar ik wilde specifiek iets voor reizen (licht en toch een laptop) en specifiek de pen voor het maken van notities in vergaderingen, die dan met OneNote worden uitgewisseld naar alle laptops/tablets/phones. De pen werkt goed :)

Ik had zelf al Office365 Business voor mezelf, dus gewoon een van die 5 installs van Office 2016 gebruikt. De laatste grote update van Windows 10 moest wel via de Upgrade Assistant worden geinstalleerd, want via de gewone route kwam het er niet doorheen.

Nu nog OneDrive voor Business goed opzetten, vereist wat reorganiseren (uitmesten) van de documenten en data folders, en uploaden. De standaard W10 clients voor OneDrive zijn waardeloos, ik ga vermoedelijk
SyncBackPro V8 gebruiken, veel uitgebreider in te stellen :)

[ Voor 20% gewijzigd door gambieter op 05-01-2018 20:04 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
Mijn Surface pro 3 laten vallen en scherm kapot.
Goed excuus om Surface pro (5/2017) aan te schaffen. :)

Iemand van hier al een screen protector aangeschaft?

Kan hier op tweakers alleen maar de MOB-49058 vinden.

Op mijn Surface pro 3 had ik de MS screen protector zitten.
Helaas kan ik geen MS screen protector voor de Surface pro (5/2017) vinden.

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
Sinds kort de desktop PC vervangen door een Suface Dock met Surface Keyboard en Surface Mouse.
De PC was toch al veel ouder en trager als de Surface en het scheelt nog in ruimte en energie ook.

Surface Dock met Surface Keyboard en Surface Mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirretje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 13:44
Welke uitvoering heb je aangeschaft? En hoe bevalt hij zo na een paar dagen?
witterholt schreef op zondag 11 februari 2018 @ 14:51:
Sinds kort de desktop PC vervangen door een Suface Dock met Surface Keyboard en Surface Mouse.
De PC was toch al veel ouder en trager als de Surface en het scheelt nog in ruimte en energie ook.

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
De Dock bevalt prima. Gisteren heb ik handmatig nog even een firmware update gedaan omdat, naast de reguliere Surface firmware, ook een firmware update voor de Dock was:
https://mspoweruser.com/m...ace-book-and-surface-pro/

Van de Surface Pro heb ik de 8GB/256GB uitvoering.

[ Voor 21% gewijzigd door witterholt op 17-02-2018 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uberhoogy
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:41
Gebruiken jullie de SP2017 ook als tablet? Hoe is die,? Ik wil graag nieuwe laptop en twijfel tussen deze en Surface Laptop want heb ook al een tablet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
Ik gebruik de sp voornamelijk als tablet. Af en toe hapert het onscreen keyboard alleen in Edge of valt het over het vak voor tekstinvoer heen bij WhatsApp, maar voor de rest is het prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirretje
Hier sinds afgelopen weekend ook een Surface Pro 2017 i5/8gb/256gig. Dit via een aardige aanbieding (pen + arc mouse 'gratis"). Ik moet zeggen: echt een puik stukje materiaal / voelt erg degelijk aan. Het pennetje wordt nageleverd en ben nieuwsgierig hoeveel ik deze ga gebruiken. Nu nog druk het apparaat aan het ontdekken.

@uberhoogy heb hem nu een paar keer als tablet gebruikt en dat is op de bank best prima. Ook hier een tablet in huis (Tab S2). Ik was op zoek naar een nieuw Windows apparaat voor thuis (en onderweg). Ik zie de SP meer als laptop die tevens als tablet bruikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uberhoogy
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:41
Kirretje schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:12:

@uberhoogy heb hem nu een paar keer als tablet gebruikt en dat is op de bank best prima. Ook hier een tablet in huis (Tab S2). Ik was op zoek naar een nieuw Windows apparaat voor thuis (en onderweg). Ik zie de SP meer als laptop die tevens als tablet bruikbaar is.
Thanks. Denk je niet dat je Tab S2 nu overbodig gaat worden? En welk Windows apparaat had je voor de SP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirretje
Mijn dochtertje en vrouw gebruiken de tab s2 ook geregeld. In die zin ook wel weer ideaal om er een apparaat bij te hebben ;-). Daarnaast ook wel een beetje hobby deze gadgets.

Hiervoor een HP laptop uit 2008 ofzo. Dat was een laptop van m'n vrouw die wel aan het einde van z'n leventje was zullen we maar zeggen. Dus ik was op zoek naar een nieuw apparaat voor mijzelf waar ik ook een keer fatsoenlijk werk op kan verrichten indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dere12
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-07 19:48

dere12

Kennis delen is goud waard!

Voor thuisgebruik (Office365/browsen/social media) zou een Surface Pro 2017 i5 met 4GB geheugen voor mij voldoende zijn? Scheelt toch bijna 200 euro ten opzichte van de versie met 8GB geheugen en 256GB SSD.

Life is all about Tweaking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
dere12 schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 11:01:
Voor thuisgebruik (Office365/browsen/social media) zou een Surface Pro 2017 i5 met 4GB geheugen voor mij voldoende zijn? Scheelt toch bijna 200 euro ten opzichte van de versie met 8GB geheugen en 256GB SSD.
Heb zelf de i7 met 16gb en zou niet snel minder/trager nemen. Nu heeft het 2017 gen 5 model een betere cpu dan mijn gen4 model, maar toch. Je kunt nooit upgraden. Stel dat je een half jaar langer tevreden bent met meer mem en disk verdien je het dus direct terug.

[ Voor 9% gewijzigd door NiGeLaToR op 24-02-2018 11:16 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dere12
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-07 19:48

dere12

Kennis delen is goud waard!

NiGeLaToR schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 11:16:
[...]

Heb zelf de i7 met 16gb en zou niet snel minder/trager nemen. Nu heeft het 2017 gen 5 model een betere cpu dan mijn gen4 model, maar toch. Je kunt nooit upgraden. Stel dat je een half jaar langer tevreden bent met meer mem en disk verdien je het dus direct terug.
Het niet kunnen upgraden is een goed argument van je. Een Surface kost toch aardig wat geld, dan zou het zonde zijn als ik er later achter kom dat ik snelheid mis.

Life is all about Tweaking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Sinds deze week ben ik ook (weer) Surface Pro gebruiker. Naast mijn privé Surface Book (en RT) staat er nu een i7/512 van het werk. Blijft fijn spul om mee te werken. Voor mijn Surface book heb ik een Incipio neopreen sleeve en die is best prima, maar voor mijn Pro4 zoek ik wat zakelijkers als pouch of sleeve. Liefst iets bruin (nep-)leers waar ik ook mijn accessoires in kwijt kan. Hier nog goede ervaring met bepaalde types?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
Ik heb goede ervaringen met hoezen van Mozo: https://mozoaccessories.c...oduct_cat/surfacedevices/

Daarvan bezit ik de Blue Sneaker en de Steel Grey Saffiano. Ze zien er hip uit en bieden goede bescherming. De eerste heeft een ruim voorvak.

[ Voor 39% gewijzigd door witterholt op 09-06-2018 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:02
Mooie aanbieding Surface Pro 2017 + type cover voor 709,- euro in de Microsoft Store: https://www.microsoft.com...vetab=pivot%3aoverviewtab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:17
Pijnlijke aanbieding vergelijken met wat ik voor m'n Surface pro en type cover heb betaald :P

Valt wel op dat het bijna altijd de 128GB modellen zijn die echt flink goedkoper worden aangeboden. Zelf vind ik dat toch wat krap.

Vind het overigens wel een schitterend concept wat ook nog eens goed is uitgevoerd. Als ik een nadeel van de Surface Pro zou moeten noemen dan is het dat die toch wel flink warm kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Ja ik vond ‘m zelf ook opvallend. Ik had net 5 minuten ervoor de surface go besteld. In mijn zoektocht naar de juiste surface pen versie surfde ik ook even naar de Microsoft store. Nadat ik de aanbieding zag toch de Go maar geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Er is nu 300 euro bijgekomen. Mogelijk dat ik heb geprofiteerd van een tijdelijk foutje.

Wel afwachten of het formaat mij gaat bevallen. Ik gebruik m voornamelijk in vergadering; papierloos werken. Maar je moet m wel meeslepen en voor je neus zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Rukapul schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 17:42:
Valt wel op dat het bijna altijd de 128GB modellen zijn die echt flink goedkoper worden aangeboden. Zelf vind ik dat toch wat krap.
Klopt, het werkt voor mij alleen samen met een externe harde schijf. Daarom gebruik ik hem vooral op reis, zoals afgelopen zomer 4 weken in Nieuw Zeeland. Voor dat soort dingen is het een uitstekend ding :) .
Vind het overigens wel een schitterend concept wat ook nog eens goed is uitgevoerd. Als ik een nadeel van de Surface Pro zou moeten noemen dan is het dat die toch wel flink warm kan worden.
Hangt af van de processor? Mijn i3 model merk ik niet echt veel van warmte, maar ik kan me voorstellen dat i5 en i7 een stuk warmer zullen worden. Zijn ook een stuk duurder ;)
Tommy The Cat schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 15:51:
Wel afwachten of het formaat mij gaat bevallen. Ik gebruik m voornamelijk in vergadering; papierloos werken. Maar je moet m wel meeslepen en voor je neus zetten.
In de Britse store zijn er nog steeds mooie aanbiedingen, i3 model met typecover voor £649. Ik heb vorig jaar £599 bij een speciale aanbieding betaald.

Maar het meeslepen is inderdaad wel wat. Uiteindelijk heb ik hem nooit op het werk liggen, want ik neem ook mijn laptop heen en weer mee. Misschien dat ik toch wat meer met externe harde schijf synchoniseren moet gaan doen ;)

[ Voor 28% gewijzigd door gambieter op 27-10-2018 16:47 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
gambieter schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 16:44:
Hangt af van de processor? Mijn i3 model merk ik niet echt veel van warmte, maar ik kan me voorstellen dat i5 en i7 een stuk warmer zullen worden. Zijn ook een stuk duurder ;)
Ik heb zelf een i5 en daar valt het ook erg mee met de warmte. Denk dat het anders is bij de i7 omdat die ook niet passief gekoeld is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:15

The_Worst

Unox

Handige tip voor mensen die de Surface grotendeels aan het stroom laten. Je kan in de UEFI-instellingen (Power on + volume up) aangeven dat de batterij niet verder opgeladen moet worden dan 50%. Voorkomt weer slijtage van de batterij.

Nieuwste firmware is vereist en deze is tevens alleen te installeren op de oktober-update van Windows. Tenminste, als ik de laatste firmware handmatig wil installeren is het build-nummer van mijn Windows lager dan die vereist is.

[ Voor 6% gewijzigd door The_Worst op 05-11-2018 14:25 ]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:22
Momenteel loopt er wel een hele mooie aanbieding voor de Surface Pro 6. Omdat ik geen dedicated Surface topic kon vinden plemp ik het hier maar neer. Je kunt de i5 256GB mét Surface pen nu aanschaffen voor 999 bij Amazo. Alleen de vandaag. Linkje: https://www.amazon.de/dp/...e=df0&language=nl_NL&th=1.

Daarnaast is de vorige generatie i5 met 256GB (zonder pen) nu voor 899 bij Mediamarkt te koop: https://www.mediamarkt.nl...o-i5-8-256gb-1513382.html. En wanneer je met iets minder grote SSD uit de voeten kunt betaal je 699 voor de 128GB variant.

Als je de Surface bij Microsoft besteld kun je er een bundeltje van maken en heb je de keyboard cover er voor 80 euro bij: https://www.microsoft.com...=&preview=&previewModes=.

Beetje jammer dat er zo weinig aandacht is op Tweakers voor zo'n mooi device.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Pagina: 1