Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
Zandpad schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 15:25:
[...]

Niet voor iedereen dan? Ik kan mijn lampen gewoon nog aansturen met HA en 1.9.27 op de bridge.
Hier hetzelfde, werkt nog perfect.

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 16:54
Ik wil de Nuc ook nog gebruiken als Desktop, vandaar dat ik er nog niet uit ben welk host OS ik wil installeren. Ik zal er niet veel mee gaan doen, maar wel handig dat ik dan een dedicated Desktop heb om iets te doen :)

Mijn idee is:
- Ubuntu installeren
- Script van Frenck gebruiken om Hassio te installeren: https://gist.github.com/f...919ca6b95b30c66f85976ec58

of

- Windows 10 installeren
- Virtualbox installeren met Ubuntu server
- Script van Frenck gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:20
renedis schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 15:51:
[...]

Ik zou het andersom doen voor de mensen die een NAS + HA willen.

1. Installer Ubuntu/Debian (welke smaak je maar wilt)
2. Hassio installeren met de installer
3. Portainer installeren
4. NAS-OS/image installeren
Die laatste kon ik dus zo snel niet vinden. De rest heb ik inderdaad gedaan. Thanks!
Waarom zou ik voor mogelijkheid 1 t.o.v. 2 (of omgekeerd) kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 17:13

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Thoit schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 15:39:
[...]
Ben er zojuist achter dat Hyper-V niet gaat werken omdat USB redirection niet werkt naar non-Windows systemen :+ Ik maak gebruik van een Z-wave en Zigbee USB stick en die apparaten wil ik toch wel kunnen benaderen.
Misschien zie je hier, https://www.serial-server.net/best-rs232-to-lan-software/, wat leuks als oplossing!

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
barrymossel schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 16:01:
[...]

Die laatste kon ik dus zo snel niet vinden. De rest heb ik inderdaad gedaan. Thanks!

[...]

Waarom zou ik voor mogelijkheid 1 t.o.v. 2 (of omgekeerd) kiezen?
Optie 1 is alles op basis van containers. Je NAS functie dus ook. Als je meerdere disks hebt en je met (software) RAID aan de slag wilt dien je een paar extra stappen te doen (disks definiëren etc). Reboots van de containers kunnen allemaal afzonderlijk.

Optie 2 is de NAS als basis in je OS en maakt ie daarbij overal native gebruik van. Disk spindown/RAID-ZFS Pools etc is dan net even allemaal wat makkelijker te realiseren. Hassio gebruik je dan nog steeds als een container en is altijd te herstarten. Echter als je je NAS wilt herstarten moet je alles herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
renedis schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 17:18:
[...]

Optie 1 is alles op basis van containers. Je NAS functie dus ook. Als je meerdere disks hebt en je met (software) RAID aan de slag wilt dien je een paar extra stappen te doen (disks definiëren etc). Reboots van de containers kunnen allemaal afzonderlijk.

Optie 2 is de NAS als basis in je OS en maakt ie daarbij overal native gebruik van. Disk spindown/RAID-ZFS Pools etc is dan net even allemaal wat makkelijker te realiseren. Hassio gebruik je dan nog steeds als een container en is altijd te herstarten. Echter als je je NAS wilt herstarten moet je alles herstarten.
Thanks! Ik neem aan dat je bij optie 1 ook wat meer moeite moet doen om Hassio via Samba te benaderen? Ik zag voor optie 2 (als ik toch alles opnieuw ga installeren) een hapklare oplossing geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Thanks, maar ik ben niet perse gebonden aan hyper-V. Houd niet van die extra tooltjes die er tussen moeten e.d. is altijd weer een extra punt waar het kapot kan gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een Chromecast Audio en een Harmony Hub remote.

Als je muziek gaat casten kun je dat bedienen met het apparaat dat cast en android devices in het netwerk. Maar dus niet met mijn laptop of iemand die op het gastennetwerk zit.
Nu heb ik zo'n mooie harmony hub remote liggen met play/pause/next/previous etc knoppen. Maar de chromecast integratie van Harmony is niet echt goed (mijn harmony kan de chromecast helemaal niet vinden).

Is het mogelijk om knoppen van de harmony remote via HA te koppelen aan de chromecast?
Ik kon helaas zo niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chamek
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-12-2020
vraagje:

ik heb wat deursensoren geinstalleerd mbv tasmota en mqtt. het leuke is nu dat deze rakkers voor open en dicht het zelfde signaal uitsturen.
- platform: mqtt
name: "zolderraam"
state_topic: "tele/rfbridge/RESULT"
value_template: '{{value_json.RfReceived.Data}}'
payload_on: "0FCDF6"
device_class: door
kan ik dit in deze zelfde code oplossen met bijv. verander status na het ontvangen van de code (boolean).

dacht eraan om dit met automation flows te doen maar ik wil het eigenlijk zo simpel mogelijk houden zodat het overzichtlijk blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
barrymossel schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 18:05:
[...]

Thanks! Ik neem aan dat je bij optie 1 ook wat meer moeite moet doen om Hassio via Samba te benaderen? Ik zag voor optie 2 (als ik toch alles opnieuw ga installeren) een hapklare oplossing geloof ik.
In Hassio is de Samba share letterlijk ook een container. Dat blijft dus even makkelijk. Wil je echter buiten je hassio omgeving (samba) shares gaan maken voor bijvoorbeeld je NAS dan kan dit niet omdat het image daar niet op ingericht is. Je zult dan dus weer naar andere oplossingen moeten kijken. Ook dan is optie 2 makkelijker en beter omdat het dan al via de webGUI van OMV is voorgekauwd.

Enige reden in mijn ogen om niet voor optie 2 te gaan is dat je flexibel wilt zijn en alles gescheiden wilt hebben. Vooral in een productie+dev omgeving is dat erg gewenst. Bijvoorbeeld een update van HomeAssistant uitvoeren op je DEV container, vervolgens een daagje test draaien waarna je na een succesvolle 24 uur het kan migreren naar je productie container. Misschien een brug te ver (voor mij wel iig want ik maak gewoon een backup voor upgrade) maar er zijn op Tweakers veel mensen die hier veel waarde aan hechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
renedis schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 21:12:
[...]

In Hassio is de Samba share letterlijk ook een container. Dat blijft dus even makkelijk. Wil je echter buiten je hassio omgeving (samba) shares gaan maken voor bijvoorbeeld je NAS dan kan dit niet omdat het image daar niet op ingericht is. Je zult dan dus weer naar andere oplossingen moeten kijken. Ook dan is optie 2 makkelijker en beter omdat het dan al via de webGUI van OMV is voorgekauwd.

Enige reden in mijn ogen om niet voor optie 2 te gaan is dat je flexibel wilt zijn en alles gescheiden wilt hebben. Vooral in een productie+dev omgeving is dat erg gewenst. Bijvoorbeeld een update van HomeAssistant uitvoeren op je DEV container, vervolgens een daagje test draaien waarna je na een succesvolle 24 uur het kan migreren naar je productie container. Misschien een brug te ver (voor mij wel iig want ik maak gewoon een backup voor upgrade) maar er zijn op Tweakers veel mensen die hier veel waarde aan hechten.
Zojuist al voor optie 2 gegaan en het draait. Ik moet nu alleen nog voor elkaar krijgen dat ik de config folder van Hassio als gedeelde map krijgt. Echter staat deze map op de primaire SSD en die krijg je via OMV niet zo 1-2-3 gedeeld geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkiejoo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15-09 10:33
Ik wil een pi 3b+ gaan kopen voor HA. Hier wordt aangeraden een USB stick te gebruiken voor opslag.
Dat is omdat die meer read/writes kan hebben dan een SD-card toch? Of wordt dat een combi met een sd-card?

Hoeveel Gb heb je nodig voor een installatie?
Cases voor de PI zie ik van plastic/aluminium , met en zonder ventilator. Het liefst heb ik een passief gekoelde.
Wie heeft er goede ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henkiejoo schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 21:40:
Ik wil een pi 3b+ gaan kopen voor HA. Hier wordt aangeraden een USB stick te gebruiken voor opslag.
Dat is omdat die meer read/writes kan hebben dan een SD-card toch? Of wordt dat een combi met een sd-card?

Cases voor de PI zie ik van plastic/aluminium , met en zonder ventilator. Het liefst heb ik een passief gekoelde.
Ik weet niet wat je budget is maar ik zou voor iets gaan wat geen SD card heeft maar ssd, eMMC, of iets dergelijks.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

• renedis
barrymossel schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 21:17:
[...]

Zojuist al voor optie 2 gegaan en het draait. Ik moet nu alleen nog voor elkaar krijgen dat ik de config folder van Hassio als gedeelde map krijgt. Echter staat deze map op de primaire SSD en die krijg je via OMV niet zo 1-2-3 gedeeld geloof ik...
Ja wel, de map als shared folder aanmaken bij Tab “shared folders” en daarna definiëren onder “SMB” Tab. Vergeet niet je permissies te zetten.

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:33
Jelte schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 20:38:
Ik heb een Chromecast Audio en een Harmony Hub remote.

Als je muziek gaat casten kun je dat bedienen met het apparaat dat cast en android devices in het netwerk. Maar dus niet met mijn laptop of iemand die op het gastennetwerk zit.
Nu heb ik zo'n mooie harmony hub remote liggen met play/pause/next/previous etc knoppen. Maar de chromecast integratie van Harmony is niet echt goed (mijn harmony kan de chromecast helemaal niet vinden).

Is het mogelijk om knoppen van de harmony remote via HA te koppelen aan de chromecast?
Ik kon helaas zo niets vinden.
Ja dat kan, want home assistent aanziet een Chromecast als een media_player, deze kan je dan bedienen, is eventueel nieuwe audio naartoe sturen...

• Jelte
  • Niet online
@NoFate met knoppen in HA ja. Maar nog niet direct met de knoppen van een Harmony Remonte.
Ik heb gevonden dat het met een Emulated Roku component wel zou moeten kunnen.

https://www.home-assistant.io/components/emulated_roku/
Ben benieuwd.

• NoFate
Jelte schreef op woensdag 18 september 2019 @ 07:29:
@NoFate met knoppen in HA ja. Maar nog niet direct met de knoppen van een Harmony Remonte.

Ben benieuwd.
klopt, ja, met emulated hue, ik had het eerder ook al gelezen
alleen vraag ik me af of je alleen de knoppen kan bedienen als je in een Roku activiteit zit , beetje lastig dan

• JayOne
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-08 08:06
Henkiejoo schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 21:40:

Heb hier circa anderhalf jaar een "standaard" Pi 3b draaien, heb één keer een corrupte sd kaart gehad (twee maand terug) en verder geen noemenswaardige problemen. Standaard heb ik een sd-kaart (32GB, Samsung EVO, 5-7 euro) op reserve en maak ik dagelijks een snapshot die weg wordt geschreven naar Google Drive. Dus binnen no-time heb ik weer een nieuwe HA installatie draaien.

Hou op mijn HassIO installatie weinig historie (hooguit twee dagen) bij. Schrijf alles naar een InfluxDB op mijn NAS. Dus in mijn geval is de 32 GB meer dan zat (17% in gebruik). De Pi draait bij mij in een standaard plastic case, de cpu temperatuur schommelt tussen de 45 en 50 graden. Geen reden voor extra koeling, maar wat koelblokjes op bijvoorbeeld de cpu kan een paar graden schelen (soms worden deze bij de case bijgeleverd).

De vraag die je jezelf moet stellen is: hoeveel downtime vind je acceptabel en wat is de prijs die je er voor wilt betalen om bepaalde risico's op downtime af te dekken.

What's the speed of dark?

• Jelte
  • Niet online
NoFate schreef op woensdag 18 september 2019 @ 08:32:
[...]

klopt, ja, met emulated hue, ik had het eerder ook al gelezen
alleen vraag ik me af of je alleen de knoppen kan bedienen als je in een Roku activiteit zit , beetje lastig dan
Ja, lijkt me wel logisch. Dat is het principe van de harmony activiteiten.

En hoezo lastig? Ik zet de versterker aan en op de goede input met de Harmony Remote. Dus staan de knoppen op de Roku ingesteld.

• barrymossel
renedis schreef op woensdag 18 september 2019 @ 00:04:
[...]

Ja wel, de map als shared folder aanmaken bij Tab “shared folders” en daarna definiëren onder “SMB” Tab. Vergeet niet je permissies te zetten.
Helaas kun je van de system disk geen shared folders aanmaken. Ik kan alleen de "media-schijf" kiezen. En het schijnt ook niet zomaar mogelijk te zijn wat ik zo lees...

---edit---

Dit dus:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7tSukVVjoShM2wbJyS0gtfKJ/full.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door barrymossel op 18-09-2019 09:20 ]

• NoFate
Jelte schreef op woensdag 18 september 2019 @ 09:02:
[...]
Ja, lijkt me wel logisch. Dat is het principe van de harmony activiteiten.

En hoezo lastig? Ik zet de versterker aan en op de goede input met de Harmony Remote. Dus staan de knoppen op de Roku ingesteld.
ja, maar ik bedoel maar, ik wil bv de harmony ook gebruiken om lichten aan te doen, ongeacht in welke activiteit ik zit... dit zou ik kunnen opvangen door met automations te werken
maar ik zou het ook willen gebruiken, zonder dat ik in een activiteit zit, denk ook wel mogelijk, maar dan moet je eerst naar een device gaan

• ricardogn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-06 12:06
barrymossel schreef op woensdag 18 september 2019 @ 09:04:
[...]

Helaas kun je van de system disk geen shared folders aanmaken. Ik kan alleen de "media-schijf" kiezen. En het schijnt ook niet zomaar mogelijk te zijn wat ik zo lees...

---edit---

Dit dus:

[Afbeelding]
Je hebt dus als basis OMV gebruikt en daar de verschillende containers opgezet? Heb je dan ook Hassio? Of alleen de container Home Assistant?

• Danielson
  • Laatst online: 11:11
martinvdm schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 19:00:
[...]

Ben niet bekend met die MagicHome controllers maar ik heb een ws2815 (vergelijkbaar) met een NodeMcu en heb hier PinkyLed op geflashed. Werkt prima met HA samen.
Ik ben nu ook aan de gang gegaan met PinkyLEDs, in de basis werkt alles nu, alleen de kleuren van het kleurwiel in HA corresponderen niet met de LEDs.

Ook verschijnt de LED-Strip 2x in HA.

Ervaring mee?

• Scatman007
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-12-2022
Net overgestapt van openhab naar HA, maar de code is mij nog vreemd.
Heb op het forum reeds gezocht naar hoe bewegingssensors in te stellen en ben dan op onderstaande uitgekomen.
Maar de lamp in de gang gaat nog steeds niet aan.
De lamp moet tussen 18 en 6uur aangaan op 1% als de lux waarde beneden 30 is.
Buiten deze uren moet de lamp onder dezelfde voorwaarden aangaan, maar dan op 100%
Na 2 minuten moet ze dan terug uitgaan als er geen beweging meer is.
Ik zie in de log file dat de sensor aan en uit gaat, maar ik zie nergens dat de automation wordt aangesproken.
Enkel 2 minuten nadat de sensor in aangegaan zie ik wel "licht uit in gang" has been triggered .. dus die doet het wel.
Met een YAML check krijg ik geen errors

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
- alias: Licht aan in gang nacht
  trigger:
    platform: state
    entity_id: binary_sensor.fibaro_system_fgms001_motion_sensor_sensor
    to: 'on'
  condition:
   condition: and
   conditions:
     - condition: time
       after: '18:00'
       before: '06:00'
     - condition: numeric_state
       entity_id: sensor.fibaro_system_fgms001_motion_sensor_luminance
       below: 30
  action:
    service: homeassistant.turn_on
    entity_id: light.gang
    data:
      brightness: 2

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
- alias: Licht aan in gang normaal
  trigger:
  condition:
   conditions:
       after: '06:00'
       before: '18:00'
  action:
    data:
      brightness: 100

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
- alias: Licht uit in gang
  trigger:
    - platform: state
      to: 'off'
      for:
        minutes: 2
  action:
    - service: homeassistant.turn_off
      data:
        transition: 160

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
ricardogn schreef op woensdag 18 september 2019 @ 09:47:
[...]

Je hebt dus als basis OMV gebruikt en daar de verschillende containers opgezet? Heb je dan ook Hassio? Of alleen de container Home Assistant?
Yup. Eerst OMV geinstalleerd. Daarna Hassio via de Hassio installer. Echter heb ik op basis van https://community.home-as...ss-io-via-docker/60720/19 de config op een andere plek gezet, zodat deze via Samba vanuit OMV te benaderen zou zijn. Maar helaas lukt me dat nog niet.

• Jelte
  • Niet online
NoFate schreef op woensdag 18 september 2019 @ 09:28:
[...]

ja, maar ik bedoel maar, ik wil bv de harmony ook gebruiken om lichten aan te doen, ongeacht in welke activiteit ik zit... dit zou ik kunnen opvangen door met automations te werken
maar ik zou het ook willen gebruiken, zonder dat ik in een activiteit zit, denk ook wel mogelijk, maar dan moet je eerst naar een device gaan
Je weet dat je de knoppen op je afstandsbediening bij elke activiteit kunt aanpassen? Zolang je de Roku/hue toevoegd aan een activiteit kan dat.
Maar als je met de Remote alles uitzet dan kan het helaas niet nee. Maar ook dat is op te vangen. Maak een activiteit waar je alleen de hue aan toevoegd voeg de juiste knoppen aan de Remote toe en maak een automatio die als de Harmony uitgaat hem automatisch weer aanzet op de activiteit met de hue.

Als je maar goed nadenkt ( en zoekt) is zo'n beetje alles mogelijk

• NoFate
Jelte schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:53:
[...]
Je weet dat je de knoppen op je afstandsbediening bij elke activiteit kunt aanpassen? Zolang je de Roku/hue toevoegd aan een activiteit kan dat.
Maar als je met de Remote alles uitzet dan kan het helaas niet nee. Maar ook dat is op te vangen. Maak een activiteit waar je alleen de hue aan toevoegd voeg de juiste knoppen aan de Remote toe en maak een automatio die als de Harmony uitgaat hem automatisch weer aanzet op de activiteit met de hue.

Als je maar goed nadenkt ( en zoekt) is zo'n beetje alles mogelijk
Dat is een goede ;)

• JayOne
Scatman007 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:42:
Net overgestapt van openhab naar HA, maar de code is mij nog vreemd.
Heb op het forum reeds gezocht naar hoe bewegingssensors in te stellen en ben dan op onderstaande uitgekomen.
Maar de lamp in de gang gaat nog steeds niet aan.
De lamp moet tussen 18 en 6uur aangaan op 1% als de lux waarde beneden 30 is.
Buiten deze uren moet de lamp onder dezelfde voorwaarden aangaan, maar dan op 100%
Na 2 minuten moet ze dan terug uitgaan als er geen beweging meer is.
Ik zie in de log file dat de sensor aan en uit gaat, maar ik zie nergens dat de automation wordt aangesproken.
Enkel 2 minuten nadat de sensor in aangegaan zie ik wel "licht uit in gang" has been triggered .. dus die doet het wel.
Met een YAML check krijg ik geen errors

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
- alias: Licht aan in gang nacht
  trigger:
  condition:
   conditions:
       after: '18:00'
       before: '06:00'
  action:
    data:
      brightness: 2

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
- alias: Licht aan in gang normaal
  trigger:
  condition:
   conditions:
       after: '06:00'
       before: '18:00'
  action:
    data:
      brightness: 100

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
- alias: Licht uit in gang
  trigger:
    - platform: state
      to: 'off'
      for:
        minutes: 2
  action:
    - service: homeassistant.turn_off
      data:
        transition: 160
Denk toch dat je code niet helemaal juist is qua spaties:
code:
1
2
3
  condition:
   conditions:

Je hebt namelijk maar één spatie in plaats van twee
code:
1
2
3
4
condition:
  conditions:
    - condition: ...

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
Gisteravond even geprobeerd de history tab wat overzichtelijker te maken en opeens wordt de automation voor 'hal licht' dubbel weergegeven (dus ook dubbel in de database?), iemand een ideetje?
Ik kan natuurlijk alle automations in de 'exclude' zetten maar aangezien er nog niet zoveel in staat leek dat nog niet echt nodig en staat het er nu vooral nog om tot ik wat meer bekend ben met home assistant en ik wat minder constant zit te checken of alles het wel doet ;)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9qgeGI2m.png

Edit: Op de een of andere manier stond de automation dubbel in de automations.yaml terwijl ik daar verder helemaal niet aan heb gezeten :?

[ Voor 13% gewijzigd door MonkeyJohn op 18-09-2019 13:02 ]

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:31
lolgast schreef op zondag 1 september 2019 @ 17:56:
@Greetoz Ik ben overgestapt op esp32 devices om de miflora’s uit te lezen en heb plantgateway niet meer in gebruik
Ik heb nu ook een ESP32 hiervoor. De batterij status wordt uiteraard niet uitgelezen. Is dit niet anders of is hier nog een oplossing voor?

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Danielson schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:27:
[...]

Ik ben nu ook aan de gang gegaan met PinkyLEDs, in de basis werkt alles nu, alleen de kleuren van het kleurwiel in HA corresponderen niet met de LEDs.

Ook verschijnt de LED-Strip 2x in HA.

Ervaring mee?
Je hebt vermoedelijk RGB niet goed gezet in het project. Moet bij sommige GRB, BGR, RGB zijn. Voor in ha, wellicht een Discovery issue?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Greetoz Volgens mij is het niet anders idd. Ik heb een automation (eigenlijk een nodered flow) gemaakt die een notificatie verstuurt als een sensor 24 uur geen waarde heeft doorgestuurd

• Jelte
  • Niet online
Jelte schreef op woensdag 18 september 2019 @ 07:29:

Ben benieuwd.
Dit werkt helemaal prima. Makkelijker dan verwacht :) Aanrader als je een chromecast gebruikt en hem wil bedienen met een Harmony Remote!

• Danielson
martinvdm schreef op woensdag 18 september 2019 @ 12:46:
[...]

Je hebt vermoedelijk RGB niet goed gezet in het project. Moet bij sommige GRB, BGR, RGB zijn. Voor in ha, wellicht een Discovery issue?
Ik heb hem op RGB staan, ik zou eens gaan spelen met de andere opties.

De Discovery optie had ik disabled en hem via lights.yaml toegevoegd zoals aangegeven op je blog, maar ook dan komt hij twee keer naar voren!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Voor de mensen die Traefik in docker gebruiken, er is een nieuwe versie 2.0 released. De behoeft diverse aanpassingen in o.a. je Toml file. Ik ben ff terug gegaan naar de vorige versie, omdat ik nu even geen tijd heb, maar dan weten jullie het vast ;)

• mAiden88
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-07 21:49
code:
1
{{ (as_timestamp(now()) > (as_timestamp(states.sensor.organic_waste_pickup.state) - 86400)) }}

Iemand die de fout ziet? Met de custom component van Twente mileu werkte dit perfect, maar die word niet meer ondersteunt op 0.98, dus heb hem via integratie geïnstalleerd, nou slik die dit opeens niet, krijg ik een "Unknown error rendering template" error.

Als ik

code:
1
{{ states.sensor.organic_waste_pickup.state }}

in templete doe, dan krijg ik netjes een datum eruit: jaar-maand-dag

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:28
edit: nvm

[ Voor 98% gewijzigd door Taigu op 18-09-2019 14:05 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:02
martinvdm schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 13:09:
@TweakerVincent draai je die pi met datalogger over WiFi ? Wellicht dat dit voor instabiliteit zorgt.
ja over wifi idd en hij is weer vastgelopen vannacht. Ik kan de pi wel altijd bereiken SSH. bekabeld LAN is geen mogelijkheid helaas :(

Ik gebruik de wifi adapter van de pi zelf 3 (niet +). Hopeloos dit geen idee waar het aan ligt

• TweakerVincent
Is het veilig om je Tesla te koppelen aan HA? Ik kan login en ww invullen in de config maar wil wel zeker weten dat dit veilig is. Gebruiken jullie dit?

• Thoit
TweakerVincent schreef op woensdag 18 september 2019 @ 14:19:
Is het veilig om je Tesla te koppelen aan HA? Ik kan login en ww invullen in de config maar wil wel zeker weten dat dit veilig is. Gebruiken jullie dit?
Zo te zien kan je hoofdzakelijk dingen uitlezen en de deur afsluiten. Dus als men erbij kan is het toch evengoed nog niet zo spannend? Over het algemeen moet je zorgen dat HA zelf zo dicht mogelijk staat :)

• TweakerVincent
Thoit schreef op woensdag 18 september 2019 @ 14:21:
[...]

Zo te zien kan je hoofdzakelijk dingen uitlezen en de deur afsluiten. Dus als men erbij kan is het toch evengoed nog niet zo spannend? Over het algemeen moet je zorgen dat HA zelf zo dicht mogelijk staat :)
ja HA is volledig dicht. Gebruik remote optie betaald en heb een vpn naar mijn thuisnetwerk lopen die ik overal kan benaderen. Ben geen voorstander van porten lukraak openen enzo. Dit tijd is voorbij

• JayOne
TweakerVincent schreef op woensdag 18 september 2019 @ 14:19:
Gebruik in ieder geval secrets. En ik ga er van uit dat wanneer je remote HA benadert je dit in ieder geval versleuteld doet, zie hier.

• TweakerVincent
JayOne schreef op woensdag 18 september 2019 @ 14:33:
[...]

Gebruik in ieder geval secrets. En ik ga er van uit dat wanneer je remote HA benadert je dit in ieder geval versleuteld doet, zie hier.
ik doe het via cloud ha. wil zeker weten dat het secure is en geen zin in fouten maken in security.

• Thoit
JayOne schreef op woensdag 18 september 2019 @ 14:33:
[...]

He secrets file is nog altijd in plain text opgeslagen. Je hebt alleen je wachtwoorden niet meer direct in je config staan. Dus zolang je de code niet deelt oid zie ik er nog weinig toegevoegde waarde in. Laat mij graag overtuigen om het wel te doen hoor :)

• JayOne
Thoit schreef op woensdag 18 september 2019 @ 15:18:
[...]

He secrets file is nog altijd in plain text opgeslagen. Je hebt alleen je wachtwoorden niet meer direct in je config staan. Dus zolang je de code niet deelt oid zie ik er nog weinig toegevoegde waarde in. Laat mij graag overtuigen om het wel te doen hoor :)
Zie het zelf als een voorzorgsmaatregel, wanneer per ongeluk de configuration.yaml toch gedeeld wordt de wachtwoorden in ieder geval niet gedeeld worden.

• NoFate
Vanaf .99 kunnen we ook secrets gebruiken voor hassio add-ons, well leuke toevoeging

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:55
@NoFate

Is dat nieuw? Dat kan toch al wel, bijvoorbeeld in de hass.io community add-ons?

https://github.com/hassio...y-connect#option-password

Of bedoel je wat anders?

• NoFate
RudolfR schreef op woensdag 18 september 2019 @ 19:30:
@NoFate

Is dat nieuw? Dat kan toch al wel, bijvoorbeeld in de hass.io community add-ons?

Of bedoel je wat anders?
ja, denk het wel, staat toch in de RC van .99
=> https://rc--home-assistan.../09/11/release-99/#hassio

• lxz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:15

lxz

martinvdm schreef op woensdag 18 september 2019 @ 13:38:
Voor de mensen die Traefik in docker gebruiken, er is een nieuwe versie 2.0 released. De behoeft diverse aanpassingen in o.a. je Toml file. Ik ben ff terug gegaan naar de vorige versie, omdat ik nu even geen tijd heb, maar dan weten jullie het vast ;)
Ah, ik ben ook maar even terug gegaan naar 1.7. Ziet eruit als een flinke hoeveelheid werk om het om te bouwen naar de nieuwe opbouw in de .toml, maar ook in mijn docker-compose.yaml: https://docs.traefik.io/v2.0/migration/v1-to-v2/
lxz schreef op woensdag 18 september 2019 @ 21:28:
[...]

Ah, ik ben ook maar even terug gegaan naar 1.7. Ziet eruit als een flinke hoeveelheid werk om het om te bouwen naar de nieuwe opbouw in de .toml, maar ook in mijn docker-compose.yaml: https://docs.traefik.io/v2.0/migration/v1-to-v2/
ja idd, ik zag dat er wel een migration tool is:
https://github.com/containous/traefik-migration-tool
echter op dit moment niet echt de tijd om toml en docker file te herbouwen

mAiden88 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 13:49:
code:
1
{{ (as_timestamp(now()) > (as_timestamp(states.sensor.organic_waste_pickup.state) - 86400)) }}

Iemand die de fout ziet? Met de custom component van Twente mileu werkte dit perfect, maar die word niet meer ondersteunt op 0.98, dus heb hem via integratie geïnstalleerd, nou slik die dit opeens niet, krijg ik een "Unknown error rendering template" error.

Als ik

code:
1

Kan het zijn dat de template eerder gerenderd wordt dan dat de sensor gevuld is? Ik heb dit wel eens met mijn Waze sensoren na een reboot.
lxz schreef op woensdag 18 september 2019 @ 21:28:
[...]

Jeetje, dat wordt dit weekend inderdaad.

[ Voor 20% gewijzigd door Hmmbob op 18-09-2019 21:47 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

mAiden88 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 13:49:
code:
1

Als ik

code:
1

Hoe zit je hele automation eruit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedis
barrymossel schreef op woensdag 18 september 2019 @ 09:04:
[...]

---edit---

Dit dus:

[Afbeelding]
- Extra partitie creeren op je OS disk.(eventueel met je bestaande OMV installatie via een HirensBootCD oid).
- Of Symbolic link aanmaken.

Maar we dwalen een beetje af, dit is niet meer gerelateerd aan HA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mAiden88
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-07 21:49
martinvdm schreef op woensdag 18 september 2019 @ 23:16:
[...]

Hoe zit je hele automation eruit?
@martinvdm @Hmmbob ,

Euvel opgelost.. Zat/zit geen timestamp in me states.. Door deze custom toe te voegen werkt het wel.

code:
1
{{ as_timestamp(now()) > (as_timestamp(states('sensor.organic_waste_pickup') + " 00:00:00") - 86400) }}

[ Voor 36% gewijzigd door mAiden88 op 19-09-2019 11:56 . Reden: Euvel opgelost. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenck
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:17

Frenck

Home Assistant

NoFate schreef op woensdag 18 september 2019 @ 18:35:
Vanaf .99 kunnen we ook secrets gebruiken voor hassio add-ons, well leuke toevoeging
RudolfR schreef op woensdag 18 september 2019 @ 19:30:
@NoFate

Of bedoel je wat anders?
De community add-ons konden dit al, nu is het echter native functionaliteit in Hass.io, waardoor alle add-ons dit nu ondersteunen (ongeacht de source of repository van de add-on).

Lead engineer @ Home Assistant | GitHub Star 🌟 | Alles over mij...

• NoFate
Frenck schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:13:
[...]

[...]

De community add-ons konden dit al, nu is het echter native functionaliteit in Hass.io, waardoor alle add-ons dit nu ondersteunen (ongeacht de source of repository van de add-on).
yep, zeer mooie toevoeging, was het ondertussen ook al te weten gekomen via de blog thread, is nu blijkbaar sinds supervisor 186

• NoFate
Frenck schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:13:
[...]

[...]

heb eens even geupdate, maar hoe gebruik je die secrets in de addons?
ben eens aan het testen met de ssh&webterminal addon

als ik zo invul :

"username": "!secret addon_ssh_username",
"password": "!secret addon_ssh_password",

dan krijg ik deze error

not a valid value for dictionary value @ data['options']. Got {'ssh': {'username': '!secret addon_ssh_username', 'password': '!secret addon_ssh_password',

en als ik die quotes weglaat, dan kan ik niet saven

"username": !secret addon_ssh_username,
"password": !secret addon_ssh_password,

• Revaes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 16:17
Troetelbeer schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 15:58:
[...]

Bij mij werkt alles ook nog prima.

• Troetelbeer
Revaes schreef op donderdag 19 september 2019 @ 16:39:
[...]

Bij mij werkt alles ook nog prima.
Nu met de 0.99 update niet meer. Tradfri niet beschikbaar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Revaes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 16:17
Troetelbeer schreef op donderdag 19 september 2019 @ 17:05:
[...]

Nu met de 0.99 update niet meer. Tradfri niet beschikbaar...
Dank voor het reageren, ik zit nog op 0.98.5. Ik wacht nog even met updaten dan.

• Lifelogger
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-08 23:23
NoFate schreef op donderdag 19 september 2019 @ 14:28:
[...]

heb eens even geupdate, maar hoe gebruik je die secrets in de addons?
ben eens aan het testen met de ssh&webterminal addon

als ik zo invul :

"username": "!secret addon_ssh_username",
"password": "!secret addon_ssh_password",

dan krijg ik deze error

not a valid value for dictionary value @ data['options']. Got {'ssh': {'username': '!secret addon_ssh_username', 'password': '!secret addon_ssh_password',

en als ik die quotes weglaat, dan kan ik niet saven

"username": !secret addon_ssh_username,
"password": !secret addon_ssh_password,
Dat zou ik ook wel eens willen weten.

• Danielson
martinvdm schreef op woensdag 18 september 2019 @ 12:46:
[...]

Nou! Ik heb het voor elkaar! O+

Het werkt nu op basis van McLighting via MQTT, werkt super!

Heb je misschien een voorbeeld van een automation waarbij je de led-strip inschakelt met een bepaalde kleur en lichtsterkte? :$

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:56
Bah, met 0.99 is pihole volledig kapot gemaakt; mijn domeinnaam (speciaal voor pihole) werkt niet meer in de pi_hole component (want dat is het nu geworden), en er is ook geen optie meer om een secundaire pihole installatie in te voeren. Toch wel onhandig, dat ze niet alleen breaking changes (sensor naar component) maar ook regressie van functies doen, en dat gewoon uitrollen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MoiZie schreef op donderdag 19 september 2019 @ 19:48:
Bah, met 0.99 is pihole volledig kapot gemaakt; mijn domeinnaam (speciaal voor pihole) werkt niet meer in de pi_hole component (want dat is het nu geworden), en er is ook geen optie meer om een secundaire pihole installatie in te voeren. Toch wel onhandig, dat ze niet alleen breaking changes (sensor naar component) maar ook regressie van functies doen, en dat gewoon uitrollen....
Eens dat het niet heel handig is functies af te breken maar ongetwijfeld is dit om nieuwe functies te kunnen bouwen. In het pull request werd ook vermeld:
“This change lays the groundwork for future functionality i intend to add to the integration shortly after approval. ”

Er loopt idd een issue over de 2e pihole.

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 13:48
Troetelbeer schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 15:58:
[...]

.99 brak de boel idd. Terug naar 98.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
Zandpad schreef op donderdag 19 september 2019 @ 23:21:
[...]

.99 brak de boel idd. Terug naar 98.5
99.2 uit, alsook tradfri fix

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 13:48
NoFate schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 06:22:
[...]

99.2 uit, alsook tradfri fix
Jep confirmed. Vanmorgen geupdate, alles werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Voor iedereen die een led strip i.c.m. een ESP gebruikt:

Ik zoek een voorbeeld automation op basis van b.v. PinkyLeds of McLighting waarmee ik b.v. de RGB kleur, Brightness of een effect kan starten.

Heeft iemand een voorbeeld voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
  • Laatst online: 16-09 09:07
Mars Warrior schreef op zondag 15 september 2019 @ 17:15:
[...]

Hier al gekeken, https://arduino-esp8266.r...-espcomm_sync-failed.html ??

Er zijn zoveel oorzaken mogelijk dat het uploaden mislukt namelijk :F
Als het nog niet gelukt is, misschien een usb-2 i.p.v. usb-3 gebruiken... Ik heb ook wel eens problemen gehad met flashen en toen ik het met usb-2 deed lukte het in eens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanroelofs
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09 14:32
Jelte schreef op woensdag 18 september 2019 @ 13:07:
[...]
Dit werkt helemaal prima. Makkelijker dan verwacht :) Aanrader als je een chromecast gebruikt en hem wil bedienen met een Harmony Remote!
Klinkt interessant! Heb je hier een handleiding voor gevonden oid?
Als ik het goed begrijp moet je dus zoiets doen:
* Installeer component
* Voeg een Roku apparaat toe aan de Harmony. (maakt het nog uit welk model?)
* De Harmony verbind met het IP address van Home Assistant, en denkt dat dit een Roku is.
* Maak een activity aan 'chromecast kijken' en voeg het Roku apparaat toe
* Map de play/pauze knoppen naar de Roku
* Automation in HA die de knoppen opvangt en chromecast op pauze zet

Mis ik nog wat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Is dat niet iets dat je gewoon ook via HDMI CEC kan?

[ Voor 5% gewijzigd door barrymossel op 20-09-2019 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanroelofs
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09 14:32
Waarschijnlijk wel als je de chromecast direct op de TV aansluit. Als je er een versterker tussen hebt zitten werkt hdmi cec niet lekker meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
barrymossel schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 21:44:
Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hendrik55 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 18:37:
[...]

Als het nog niet gelukt is, misschien een usb-2 i.p.v. usb-3 gebruiken... Ik heb ook wel eens problemen gehad met flashen en toen ik het met usb-2 deed lukte het in eens wel.
Ik gebruik usb2. Maar heb alles in de hoek gesmeten, was er een beetje klaar mee. Ik heb hem voor nu de via de cloud geïntegreerd in ha en dat werkt alleen via scènes, maar voor nu de ok. Binnenkort knip ik de Tuya eraf en hang ik er wat anders aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
stefanroelofs schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 21:34:
[...]

Klinkt interessant! Heb je hier een handleiding voor gevonden oid?
Als ik het goed begrijp moet je dus zoiets doen:
* Installeer component
* Voeg een Roku apparaat toe aan de Harmony. (maakt het nog uit welk model?)
* De Harmony verbind met het IP address van Home Assistant, en denkt dat dit een Roku is.
* Maak een activity aan 'chromecast kijken' en voeg het Roku apparaat toe
* Map de play/pauze knoppen naar de Roku
* Automation in HA die de knoppen opvangt en chromecast op pauze zet

Mis ik nog wat?
Nee, dat is het. Zo moeilijk is het niet.
barrymossel schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 21:44:
Wel als je een normale Chromecast hebt, niet als je een Chromecast Audio hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:30
Vandaag een paar, voor mij, grote stappen gemaakt in HA. Ik had al heel lang het idee om een IKEA 5 button remote te gebruiken als afstandbediening voor mijn thuis bioscoop. Maar dit had een aantal stappen nodig:

- Zigbee2MQTT dongle gekocht en aangesloten
- Zigbee2MQTT Hassio add-on ingesteld
- MQTT (Mosquito) broker ingesteld
- IKEA Remote aangesloten en de knoppen gemapt aan verschillende functies voor de thuisbioscoop

Afbeeldingslocatie: https://www.ikea.com/au/en/images/products/tradfri-remote-control__0609380_PE684491_S4.JPG

Brightness hoger: Volume omhoog
Brightness lager: Volume omlaag
Aan/uit knop: Bioscoop setting aan/uit (regelt aantal andere automations in de thuisbioscoop)
Pijl rechts: Play/pauze
Pijl links: Mute

Ging echt verbazingwekkend soepel allemaal! Binnen een uurtje had ik alles aan het werk! Mochten mensen interesse hebben kan ik de code ook wel delen, maar stelt niet zo heel veel voor :P

Volgende stap is om de rest van mijn Zigbee-apparaten over te zetten naar Zigbee2MQTT.

ps: met thuisbioscoop bedoel ik een goedkope beamer met stereospeakers in de logeerkamer :P

[ Voor 8% gewijzigd door kepler op 21-09-2019 15:24 ]

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 21:27
kepler schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 15:23:
Vandaag een paar, voor mij, grote stappen gemaakt in HA. Ik had al heel lang het idee om een IKEA 5 button remote te gebruiken als afstandbediening voor mijn thuis bioscoop. Maar dit had een aantal stappen nodig:

- Zigbee2MQTT dongle gekocht en aangesloten
- Zigbee2MQTT Hassio add-on ingesteld
- MQTT (Mosquito) broker ingesteld
- IKEA Remote aangesloten en de knoppen gemapt aan verschillende functies voor de thuisbioscoop

[Afbeelding]

Brightness hoger: Volume omhoog
Brightness lager: Volume omlaag
Aan/uit knop: Bioscoop setting aan/uit (regelt aantal andere automations in de thuisbioscoop)
Pijl rechts: Play/pauze
Pijl links: Mute

Ging echt verbazingwekkend soepel allemaal! Binnen een uurtje had ik alles aan het werk! Mochten mensen interesse hebben kan ik de code ook wel delen, maar stelt niet zo heel veel voor :P

Volgende stap is om de rest van mijn Zigbee-apparaten over te zetten naar Zigbee2MQTT.

ps: met thuisbioscoop bedoel ik een goedkope beamer met stereospeakers in de logeerkamer :P
Ik heb zelf de spullen niet, maar wel benieuwd hoe je dit gedaan hebt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:30
Dacuuu schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 15:35:
[...]

Ik heb zelf de spullen niet, maar wel benieuwd hoe je dit gedaan hebt!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
##5way button 

- alias: Bioscoop aan
  trigger:
    entity_id: sensor.0xd0cf5efffeef0b83_action
    to: "toggle"
  condition:
    condition: state
    entity_id: input_boolean.bioscoop_knop
    state: 'off'  
  action:
    - service: input_boolean.turn_on
      data:
        entity_id:
          - input_boolean.bioscoop_knop

- alias: Bioscoop uit
  trigger:
    to: "toggle"
  condition:
    state: 'on'  
  action:
    - service: input_boolean.turn_off
      data:
        entity_id:
          - input_boolean.bioscoop_knop

- alias: Media speler zolder pauze
  trigger:
    to: "arrow_right_click"
  condition:
  action:
    - service: media_player.media_play_pause
      data:
        entity_id:
          - media_player.hobbykamer

- alias: Media speler zolder mute
  trigger:
    to: "arrow_left_click"
  condition:
  action:
    - service: media_player.volume_mute
      data_template:
        entity_id: media_player.hobbykamer
        is_volume_muted: >-
          {%- if states.media_player.hobbykamer.attributes.is_volume_muted == false -%}
            true
            {%- else -%}
            false
            {%- endif -%}

- alias: Media speler zolder volume up
  trigger:
    to: "brightness_up_click"
  condition:
  action:
    - service: media_player.volume_set
      data_template:
        volume_level: > 
          {{ (states.media_player.hobbykamer.attributes.volume_level | float) + 0.1 }}

- alias: Media speler zolder volume down
  trigger:
    to: "brightness_down_click"
  condition:
  action:
    - service: media_player.volume_set
      data_template:
        volume_level: > 
          {{ (states.media_player.hobbykamer.attributes.volume_level | float) - 0.1 }}

Het enige is dat je heel even moet wachten met het volume verhogen, je kan niet heel snel een paar keer omhoog drukken daar moet een halve seconde tussen zitten. Dat houdt hij niet bij zo te zien :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

kepler schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 16:15:
[...]
Het enige is dat je heel even moet wachten met het volume verhogen, je kan niet heel snel een paar keer omhoog drukken daar moet een halve seconde tussen zitten. Dat houdt hij niet bij zo te zien :D
https://www.home-assistant.io/components/deconz/

Daar staat een automation waarmee je de button ingedrukt kunt houden en los kunt laten op het moment dat ie zacht/hard genoeg staat, ik denk dat dat met wat aanpassingen wel moet lukken

[ Voor 5% gewijzigd door tdw op 21-09-2019 16:21 ]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:07
Ik heb vanmiddag HACS geïnstalleerd en de Community page komt ook tevoorschijn, maar ik krijg de hele tijd de melding: "Background task running, this page will reload when it's done." Kan dit lang duren?
GioStyle schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 17:41:
Ik heb vanmiddag HACS geïnstalleerd en de Community page komt ook tevoorschijn, maar ik krijg de hele tijd de melding: "Background task running, this page will reload when it's done." Kan dit lang duren?
Mede afhankelijk van waarop je HA draait kan dit even duren ja.

• GioStyle
JBS schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 17:43:
[...]
Mede afhankelijk van waarop je HA draait kan dit even duren ja.
Virtueel op een i3 8100. Maar als ik zeg dat het al uren duurt, dan is het nog steeds okay?

• Troetelbeer
GioStyle schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 18:15:
[...]

Virtueel op een i3 8100. Maar als ik zeg dat het al uren duurt, dan is het nog steeds okay?
Bij mij duurde het in ieder geval ook heeeeel lang...

• barrymossel
Ffs. Nu blijft hacs ineen staan op "The frontend of HACS have been disabled until you restart Home Assistant". En dat na meerdere restarts.
Hoe zou dit nu weer kunnen komen?

Ik ga denk ik weer terug naar een RPi. Wat een gezeik allemaal...
Mooi last met HACS eerlijk gezegd. De meldingen herken ik wel maar altijd van vrij korte duur en is soms na upgrades een reboot nodig maar werkt eigenlijk altijd wel prima. Wellicht een rechten issue?

• barrymossel
martinvdm schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 18:41:
Mooi last met HACS eerlijk gezegd. De meldingen herken ik wel maar altijd van vrij korte duur en is soms na upgrades een reboot nodig maar werkt eigenlijk altijd wel prima. Wellicht een rechten issue?
Zoiets vermoed ik ook, maar daar heb ik net te weinig Linux kennis voor. En ik wil graag dat iets gewoon werkt. En niet dat ik de hele tijd zaken moet uitzoeken, omdat het weer eens niet werkt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
Naja, HACS is nu klaar. Ik ben gewoon ongeduldig. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
martinvdm schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 18:41:
Of performance limitaties met de API calls.

HACS heeft geen nette index van de packages die beschikbaar zijn maar indexeert de github repos die de componenten bevatten. Dat kan best performance limitaties opleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
Vraagje...

Ik woon in België en mijn afvalkalender kan ik zien op limburg.net. Ook kan ik mijn afvalkalender downloaden als ics of pdf formaat.

Nu heb ik die ics file in mijn Google agenda geïmporteerd en zie ik prima in HA wanneer en wat wordt opgehaald via mijn agenda component. Echter, ik zou dit graag als aparte component willen integreren.

De bestaande afvalbeheer componenten voor HA werken dus niet met limburg.net. Iemand een idee hoe ik het anders zou kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 12:45
Ook hier een vraagje,

Ik merk regelmatig dat Home Assistant sommige Philips Hue lampen niet daadwerkelijk uitzet, dit komt volgens mij door de Hue Bridge en kan er zeer waarschijnlijk mee te maken hebben dat ik (te) veel Hue lampen heb (61 op 1 bridge, 9 op 2e bridge)
Op het moment dat Home Assistant het command "off" geeft staat de lamp ook uit volgens de Hue app alleen, hij brand nog.
Meestal na 1 a 2 minuten veranderd de status in de Hue app en ziet de bridge dat hij nog brand, maar laat 'm lekker branden.
Nu heb ik dat opgelost door 2 "Off-Check's" in te bouwen, simpel gezegd een timer die 90 seconden wacht, een controle uitvoert of de lichtschakelaar nog steeds op Off staat en vervolgens de lamp weer probeert uit te zetten.
De 2e controle doet precies hetzelfde maar weer 90 seconden later, dit werkt over het algemeen goed maar is naar mijn idee erg omslachtig.

Wat ik wil, en ook had toen ik nog Domoticz gebruikte is een varaiable die je "On" of "Off" kan zetten, dus b.v. "Keukentafellamp_links" en die een waarde van On of Off moet kunnen geven.
Dan kan ik per lamp een Off-Check (poll state) maken gebaseerd op die variable en die b.v. iedere 10 minuten eindeloos laten draaien en hoef ik niet meer deze controles in te bouwen in iedere Node-Red Flow.
Ik hoef dan maar 1 Node-Red tab te maken met iedere lamp erin en de controle op die variable.

Oh, en dit moet kunnen in Node-Red.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Troetelbeer schreef op zondag 22 september 2019 @ 13:05:
Vraagje...

Ik woon in België en mijn afvalkalender kan ik zien op limburg.net. Ook kan ik mijn afvalkalender downloaden als ics of pdf formaat.

Nu heb ik die ics file in mijn Google agenda geïmporteerd en zie ik prima in HA wanneer en wat wordt opgehaald via mijn agenda component. Echter, ik zou dit graag als aparte component willen integreren.

De bestaande afvalbeheer componenten voor HA werken dus niet met limburg.net. Iemand een idee hoe ik het anders zou kunnen doen?
Ik gebruik deze. https://github.com/tybritten/ical-sensor-homeassistant

Welliswaar niet voor afvalbeheer maar voor agenda maar wellicht heb je er iets aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
@martinvdm Dan krijg ik ook mijn gewone agenda items erin. Dus zal lastig worden dat te kunnen filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:21
In navolging van hierboven, ik kan mijn afval enkel zien via de app DeAfvalApp. wleke HACS plugin is dat dan weer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
maartend schreef op zondag 22 september 2019 @ 15:43:
In navolging van hierboven, ik kan mijn afval enkel zien via de app DeAfvalApp. wleke HACS plugin is dat dan weer?
Dat kun je simpel zelf nakijken door op de verschillende afval plugins van hacs te klikken en naar de repository te gaan. Dan zie je welke wat ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francisp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 11:06
Troetelbeer schreef op zondag 22 september 2019 @ 13:05:

Ophaalkalender all geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 09:49
martinvdm schreef op zondag 22 september 2019 @ 14:54:
[...]

Ik gebruik deze. https://github.com/tybritten/ical-sensor-homeassistant

Welliswaar niet voor afvalbeheer maar voor agenda maar wellicht heb je er iets aan
Troetelbeer schreef op zondag 22 september 2019 @ 15:42:
@martinvdm Dan krijg ik ook mijn gewone agenda items erin. Dus zal lastig worden dat te kunnen filteren.
Je gaf aan de .ics-bestand te kunnen downloaden. Die download link is dan de link die je invult in de sensor. Dan staan er alleen de items in van die iCal-link.

Een iCal-link is hetzelfde als het downloaden van .ics bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Raling schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:43:
[...]

[...]

Je gaf aan de .ics-bestand te kunnen downloaden. Die download link is dan de link die je invult in de sensor. Dan staan er alleen de items in van die iCal-link.

Een iCal-link is hetzelfde als het downloaden van .ics bestand.
In dit geval werkt het helaas niet zo, er is geen ical-link beschikbaar.

Wat ik nu wel net bedenk...Ik zou een tweede agenda kunnen aanmaken en daar alleen de afvalkalender aan toevoegen en die dan uitlezen metde ical sensor. Niet zoals ik het graag zou willen, maar tenminste iets. Ik ga er eens mee stoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
Troetelbeer schreef op zondag 22 september 2019 @ 20:13:
[...]

In dit geval werkt het helaas niet zo, er is geen ical-link beschikbaar.

Wat ik nu wel net bedenk...Ik zou een tweede agenda kunnen aanmaken en daar alleen de afvalkalender aan toevoegen en die dan uitlezen metde ical sensor. Niet zoals ik het graag zou willen, maar tenminste iets. Ik ga er eens mee stoeien.
Je moet het .ics-bestandje toch ergens downloaden? Die download link is dan dus je iCal-link die je invult in de sensor.

Een iCal-link is namelijk exact hetzelfde als het downloaden van een .ics-bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Raling schreef op zondag 22 september 2019 @ 20:19:
[...]

Je moet het .ics-bestandje toch ergens downloaden? Die download link is dan dus je iCal-link die je invult in de sensor.

Een iCal-link is namelijk exact hetzelfde als het downloaden van een .ics-bestand.
Dus dit is een iCal-link: blob:https://limburg.net/xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx? Lol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
Troetelbeer schreef op zondag 22 september 2019 @ 20:22:
[...]

Dus dit is een iCal-link: blob:https://limburg.net/xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx? Lol...
Ik zit net voor de gein even te kijken op dat limburg.net: nee, voor die site werkt deze truc inderdaad niet. Op bijna elke andere site waar je een .ics kan downloaden zou dit wel werken.
Pagina: 1 ... 161 ... 165 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Tip: Gebruik http://www.yamllint.com/ om je YAML-code te valideren! Kan een hoop zoekwerk schelen waarom iets niet werkt.
Wel even opletten dat je er geen privégegevens (wachtwoorden e.d.) in zet, het blijft een 3rd party website

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord.