Acties:
  • +1 Henk 'm!
Iemand ervaring om Office 365 / Exchange calender in HA te krijgen? Naar mijn weten ondersteund MS geen CalDav maar eventueel wel een iCal (ICS) file. Hier is wel een custom component voor, maar wellicht dat iemand hier al ervaring mee heeft.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:29
Ik heb alles wat informatie verstuurd naar home assistant in een plaatje getekend met naam en ip-adres om de communicatie te kunnen monitoren. Hiervan een picture elements card gemaakt. Alles wat een ip-adres heeft controleer ik simpelweg met een ping commando, elke 10 minuten. Z-wave monitor ik door de is_failed status van de apparaten uit te lezen. De overige onderdelen van de server en rpi waar nog geen zwart vinkje achter staat wil ik via node-red monitoren op het aantal ontvangen berichten via mqtt. Als er te lang 0 berichten zijn beschouw ik het als fout.

Is dit wat of zou het praktischer / beter kunnen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ik5uqQEoLHsaOAIyIW05nKAK/full.png

In dit voorbeeld heeft de solaredge dus geen verbinding.

[ Voor 6% gewijzigd door Mich op 05-07-2019 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kepler schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 09:14:
[...]

Ik draai elke week automatisch een backup (snapshot) die vervolgens geupload wordt naar Google Drive.
Hoe?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Danielson schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 19:53:
[...]

Geen probleem, maar ik heb hiervoor niets bijzonders geconfigureerd:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
- alias: Deurbel - Timor Wakker
  trigger:
    - platform: state   
      entity_id: switch.deurbel_knop   
      to: 'on'
  condition:
    - condition: state
      entity_id: input_boolean.timor_slaapt
      state: 'off'   
  action:
    - service: switch.turn_on          
      entity_id: switch.deurbel_gong
    - delay: '00:00:01' 
    - service: switch.turn_off      
      entity_id: switch.deurbel_gong
    - service: media_player.volume_set
      data_template:
        entity_id: media_player.keuken
        volume_level: 0.3             
    - service: tts.google_say
      data_template:
        language: 'nl'
        cache: false      
    - service: notify.ios_iphone_daniel
      data:
        title: 'Bericht van de deurbel.'
        data:    
          push:
            category: camera
          entity_id: camera.oprit
    - service: notify.ios_iphone_marieke
      data:
        title: 'Bericht van de deurbel.'
        data:    
          push:
            category: camera
          entity_id: camera.oprit          
    - service: light.turn_on  
      entity_id: light.hal
      data:
          brightness: 100    
    - delay: '00:01:00'
    - service: light.turn_off    
      entity_id: light.hal
met deze code en tevens die van @jimzz krijg je idd het camera beeld. Ik had eerst :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
    - service: notify.beideiphones
      data:
       data:
           title: 'Deurbel'
           attachment: 
             url: !secret foscam_snapshot_url
             content-type: jpeg

het voordeel van die code is dat het een attachment is en indien je dus later je push notificatie kijkt je dus een opgeslagen image hebt waarom nog steeds de persoon staat. Nu leken mij beide wel handig, dus heb er voor nu even 2 notificaties van gemaakt, 1 met een attachment en een met de videostream.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:07
https://community.home-as...oogle-drive-backup/107928

Alhoewel ik de laatste snapshot niet goed terug geplaatst kreeg, nog even naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Saturnus schreef op maandag 1 juli 2019 @ 23:02:
@JBS
Als de uit-tijd niet dynamisch is zou dit moeten werken:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
  action:
  - service: automation.turn_off
    data:
      entity_id: automation.system_test
  - delay:
      seconds: 5
  - service: automation.turn_on
    data:
      entity_id: automation.system_test

De automation zichzelf voor x seconden uit laten zetten.
Dat klinkt inderdaad als een betere oplossing. Opvallend genoeg werkt het niet. Ondanks dat de automation wordt uitgeschakeld (en na de ingestelde 20 seconden weer ingeschakeld), wat ik ik ook gebeuren in de lijst met automations, wordt de automation binnen deze 20 seconden, dus als ie zichtbaar is uitgeschakeld, toch opnieuw afgetrapt op basis van de ingestelde action (entiteit van off naar on).

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
- id: '1561895717579'
  alias: Google Home Woonkamer NFC Joki en Jet 
  trigger:
  - entity_id: binary_sensor.sleutelhanger_tag
    from: 'off'
    platform: state
  condition: []
  action:
  - data:
      entity_id: script.spotify_google_home_woonkamer_joki_jet
    service: script.turn_on
    data:
      entity_id: automation.google_home_woonkamer_nfc_joki_en_jet
  - delay:
      seconds: 20
    data:

Iemand een suggestie wat hier mis gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kepler schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 23:06:
[...]

https://community.home-as...oogle-drive-backup/107928

Alhoewel ik de laatste snapshot niet goed terug geplaatst kreeg, nog even naar kijken
Ah, ik gebruik geen Hass.io.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:09
martinvdm schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 19:00:
Iemand ervaring om Office 365 / Exchange calender in HA te krijgen? Naar mijn weten ondersteund MS geen CalDav maar eventueel wel een iCal (ICS) file. Hier is wel een custom component voor, maar wellicht dat iemand hier al ervaring mee heeft.
Ik heb mijn (werk) Exchange kalender in mijn Google calendar geladen via iCal. Google laad ik dan in via https://www.home-assistant.io/components/calendar.google/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
JBS schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 07:32:
[...]
Dat klinkt inderdaad als een betere oplossing. Opvallend genoeg werkt het niet. Ondanks dat de automation wordt uitgeschakeld (en na de ingestelde 20 seconden weer ingeschakeld), wat ik ik ook gebeuren in de lijst met automations, wordt de automation binnen deze 20 seconden, dus als ie zichtbaar is uitgeschakeld, toch opnieuw afgetrapt op basis van de ingestelde action (entiteit van off naar on).

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
- id: '1561895717579'
  alias: Google Home Woonkamer NFC Joki en Jet 
  trigger:
  - entity_id: binary_sensor.sleutelhanger_tag
    from: 'off'
    platform: state
  condition: []
  action:
  - data:
      entity_id: script.spotify_google_home_woonkamer_joki_jet
    service: script.turn_on
    data:
  - delay:
      seconds: 20
    data:

Iemand een suggestie wat hier mis gaat?
Misschien zit die trigger nog in een andere automation? Het zou echt niet mogen gebeuren als het uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Meer mensen hier die Tradfri lampen hebben en het via een Hue bridge aansturen? M’n Tradfri lampen reageren heel regelmatig niet terwijl de Hue lampen het perfect doen. Werkt dat beter met een Tradfri bridge?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barrymossel schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 08:43:
[...]

Ik heb mijn (werk) Exchange kalender in mijn Google calendar geladen via iCal. Google laad ik dan in via https://www.home-assistant.io/components/calendar.google/.
Loopt dit dan wel in sync? Of moet je dat elke keer doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-09 21:21

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Heb mijn hele huis vol met Philips Hue en heb nu een tijdje Home Assistant draaien, heb nu een paar Google Home mini's gekocht en deze succesvol gekoppeld met mijn Home Assistant installatie met Google Assistant. Nu wil ik via de home mini's bepaalde lampen aan en uitzetten of mijn rolluiken (tahoma) op 20% zetten of open en dicht doen, maar ik vind geen commando hiervoor.

Of kan ik beter mijn Google Home mini's verbinden met de hue service en tahoma service in de home app en ze zo bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
martinvdm schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 10:16:
[...]

Loopt dit dan wel in sync? Of moet je dat elke keer doen?
Dit wordt automatisch geüpdatet ja. Alleen weet ik eerlijk gezegd niet hoe vaak/snel. Het is in ieder geval niet realtime (zojuist een afspraak in mijn werk-agenda gezet en die zie ik nog niet terug in Google Calendar).
---edit--- Ah, ik lees online "every few hours"...---edit---
Dw1-nl schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 10:41:
Heb mijn hele huis vol met Philips Hue en heb nu een tijdje Home Assistant draaien, heb nu een paar Google Home mini's gekocht en deze succesvol gekoppeld met mijn Home Assistant installatie met Google Assistant. Nu wil ik via de home mini's bepaalde lampen aan en uitzetten of mijn rolluiken (tahoma) op 20% zetten of open en dicht doen, maar ik vind geen commando hiervoor.

Of kan ik beter mijn Google Home mini's verbinden met de hue service en tahoma service in de home app en ze zo bedienen?
Waarom niet allebei? Ik heb geen ervaring met rolluiken, maar als jij die kunt bedienen direct via Google Home, dan zou ik dat gewoon doen. De koppeling met Home Assistant kun je dan nog steeds gebruiken voor automations bijvoorbeeld.

Overigens -ik heb ook geen Hue- moeten lichten toch niet zo moeilijk zijn? "Zet [naam lamp] aan" werkt hier altijd. Werken andere lampen of schakelaar wel met Google Home via Home Assistant?

[ Voor 58% gewijzigd door barrymossel op 06-07-2019 11:01 . Reden: extra quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

barrymossel schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 10:45:

Waarom niet allebei? Ik heb geen ervaring met rolluiken, maar als jij die kunt bedienen direct via Google Home, dan zou ik dat gewoon doen. De koppeling met Home Assistant kun je dan nog steeds gebruiken voor automations bijvoorbeeld.

Overigens -ik heb ook geen Hue- moeten lichten toch niet zo moeilijk zijn? "Zet [naam lamp] aan" werkt hier altijd. Werken andere lampen of schakelaar wel met Google Home via Home Assistant?
Ik heb nu de Tahoma service geactiveerd en dit werkt. Deze is ook weer met hass gekoppeld dus blijft uiteindelijk inderdaad hetzelfde. Hue kan ik alleen maar zeggen zet alle lampen aan of uit dat werkt, maar een individuele lamp of ruimte herkent hij niet. Tevens mijn camera doet ook niks als ik zeg Stream Generic Camera op Chromecast woonkamer dan opent hij youtube met een video over generic camera...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Dw1-nl schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 11:22:
[...]

Ik heb nu de Tahoma service geactiveerd en dit werkt. Deze is ook weer met hass gekoppeld dus blijft uiteindelijk inderdaad hetzelfde. Hue kan ik alleen maar zeggen zet alle lampen aan of uit dat werkt, maar een individuele lamp of ruimte herkent hij niet.
En direct via Google Home werkt dat wel? Bij mij staan alle lampen afzonderlijk van elkaar in Home Assistant en die hebben allemaal een naam. Met "zet [naam] aan" werkt het dan. Heel raar dat dat (bij jou) bij Hue niet werkt. (Heb je al "Hey Google synchroniseer mijn apparaten" geprobeerd?)
Tevens mijn camera doet ook niks als ik zeg Stream Generic Camera op Chromecast woonkamer dan opent hij youtube met een video over generic camera...
Is dat niet bedoeld voor de Google Hub met een scherm? Ik geloof niet dat je een "generic camera" zomaar kan streamen via je Chromecast.

[ Voor 3% gewijzigd door barrymossel op 06-07-2019 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@barrymossel ja dit kan wel. Mits het een goed protocol ala h264 doet. @Dw1-nl volgens mij moet je wel een script maken en deze publiceren naar Google, waarna je het script kan activeren: Hey Google, activeer ‘stream camera’ bijvoorbeeld.

In dit script verwerkt je de camera.stream opdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebeww
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-09 20:14
DvD77 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 20:56:
[...]

Inderdaad precies zo

[...]

Sonoff is nu voorzien van tasmota maar ga ik binnenkort omzetten naar esphome.
voor nu dus via mqtt in home assistant.

[...]

Xiaomi luchtvocht/temp meter. welke gekoppeld is via deconz. werkt als een speer.

CO2 ga ik meten met een MH-z19 en een esp8266 en dan ook esphome. Maar dat wordt meer een multi sensor met temp/lv, licht, co2 en beweging.
Inmiddels heb ik alles binnen en ingesteld; het sonoff component voor HASS werkt als een zonnetje.
Nog bedankt voor de tip met een extra Perilex-stekker+aansluiting. _/-\o_

Ik doe het nu op basis van vaste waarden:
  • Luchtvochtigheid > 65% - Ventilatie aanop hoogste stand
  • Luchtvochtigheid < 60% - Ventilatie naar medium stand en uit na 15 minuten.
Maar dit zijn vaste waarden, terwijl de luchtvochtigheid gedurende het jaar verandert.
Heb jij dit 'dynamisch' opgelost?

Ik zit nu te denken aan extra sensoren in huis en op basis daarvan de drempels in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
martinvdm schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 11:58:
@barrymossel ja dit kan wel. Mits het een goed protocol ala h264 doet. @Dw1-nl volgens mij moet je wel een script maken en deze publiceren naar Google, waarna je het script kan activeren: Hey Google, activeer ‘stream camera’ bijvoorbeeld.

Vandaar ook mijn dikgedrukte zomaar. Binnen de Google Assistant component heb je ook het domain 'camera' dat te streamen valt, maar ik denk niet dat dat voor streamen naar de Chromecast is. Dat zou je wellicht wel met jouw oplossing kunnen oplossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:58

Koppensneller

winterrrrrr

wiebeww schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 12:06:
[...]

Inmiddels heb ik alles binnen en ingesteld; het sonoff component voor HASS werkt als een zonnetje.

Maar dit zijn vaste waarden, terwijl de luchtvochtigheid gedurende het jaar verandert.

Ik zit nu te denken aan extra sensoren in huis en op basis daarvan de drempels in te stellen.
Als je in HA een statistics sensor inricht zou je bijvoorbeeld de huidige luchtvochtigheid kunnen vergelijken met het gemiddelde van de afgelopen periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:59
Heeft iemand zijn/haar iCloud Caldav calendar geïntegreerd in Hassio?
Vind hoofdzakelijk Google Calendar cards om te integreren, maar wil dus mijn iCloud agenda tonen via ui-lovelace.yaml

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

martinvdm schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 11:58:

Ik heb het werkend gekregen. Moest de domain 'camera' bij exposed domains zetten nu kan ik zeggen 'Hey google, stream generic camera af op chromecast woonkamer' en dan zie ik de oprit camera op de chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Dw1-nl schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 13:51:
[...]

Ik heb het werkend gekregen. Moest de domain 'camera' bij exposed domains zetten nu kan ik zeggen 'Hey google, stream generic camera af op chromecast woonkamer' en dan zie ik de oprit camera op de chromecast.
Goed om te weten, thanks. Ga ik binnenkort ook maar eens checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Saturnus schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 08:48:
[...]

Misschien zit die trigger nog in een andere automation? Het zou echt niet mogen gebeuren als het uit staat.
Dat was 't inderdaad. In een automation waarin een andere manier gebruikt werkt om een specifieke Google Home te gebruiken voor het afspelen die niet werkt, maar wel reageerde als er eenmaal iets afgespeeld werd op die Google Home.

[ Voor 87% gewijzigd door JBS op 06-07-2019 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barrymossel schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 08:43:
[...]

Ik heb inmiddels de agenda's gesynct en lijkt goed te werken, hierop kan ik dus Google calender in Home assistant krijgen. ook dit werkt.

Maar hoe gaan jullie om met verjaardagen? Doel is dat ik mijn TTS script kan uitbreiden en in de ochtend dus de verjaardag van de betreffende persoon te horen krijgen, maar ik wil dan ook horen welke leeftijd hij/zij wordt. Hoe verwerken jullie dit in de google calender? Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
martinvdm schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 15:46:
[...]

Ik heb inmiddels de agenda's gesynct en lijkt goed te werken, hierop kan ik dus Google calender in Home assistant krijgen. ook dit werkt.

Maar hoe gaan jullie om met verjaardagen? Doel is dat ik mijn TTS script kan uitbreiden en in de ochtend dus de verjaardag van de betreffende persoon te horen krijgen, maar ik wil dan ook horen welke leeftijd hij/zij wordt. Hoe verwerken jullie dit in de google calender? Iemand hier ervaring mee?
Je zou het geboortejaar in de description van het event kunnen zetten. En dan op basis daarvan huidig jaar minus description...? Geen idee hoe je dat in de praktijk doet hoor, maar het lijkt me zeker wel mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCroezing
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:28
Vraagje, ik zit nl te twijfelen om mijn huidige RPi 3b+ om te zetten naar een RPi 4 of NUC.
In mijn huidige setup hangt aan de pi, de rfxcom, onewire sensoren, rechtstreekse relais aansturing en wsl met wat componenten om slimme meter uit te lezen. Nu is minimaal verbruik belangrijk voor mij, dus vandaar: betekent een NUC dat deze naast (de wellicht wat uitgeklede) Pi komt? Terwijl de Pi 4 ipv de Pi 3 komt?

[ Voor 4% gewijzigd door TCroezing op 06-07-2019 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
TCroezing schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 17:42:
Vraagje, ik zit nl te twijfelen om mijn huidige RPi 3b+ om te zetten naar een RPi 4 of NUC.
In mijn huidige setup hangt aan de pi, de rfxcom, onewire sensoren en wsl met wat componenten om slimme meter uit te lezen. Nu is minimaal verbruik belangrijk voor mij, dus vandaar: betekent een NUC dat deze naast (de wellicht wat uitgeklede) Pi komt? Terwijl de Pi 4 ipv de Pi 3 komt?
Waarom zou je dat allemaal niet aan een NUC kunnen hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:39

robertwebbe

Robert Webbe

Heeft iemand met zo’n losse ZigBee USB stick al eens gespeeld met de mogelijkheden van de nieuwe Ziggo Mediabox Next? De afstandsbediening werkt namelijk ook via ZigBee (RF4CE).

[ Voor 9% gewijzigd door robertwebbe op 06-07-2019 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCroezing
barrymossel schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 17:44:
[...]
Waarom zou je dat allemaal niet aan een NUC kunnen hangen?
Die extra zaken gaan via de gpio van de Pi. Vraag mij af hoe dat dan met een nuc zou moeten, vandaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
robertwebbe schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 17:49:
Heeft iemand met zo’n losse ZigBee USB stick al eens gespeeld met de mogelijkheden van de nieuwe Ziggo Mediabox Next? Die werkt namelijk ook via ZigBee (RF4CE).
Niet bekend mee maar ik gebruik het eerder hier geposte custom component welke middels mqtt met ziggo Cloud service communiceert. Werkt erg fijn moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barrymossel schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 17:41:
[...]

Je zou het geboortejaar in de description van het event kunnen zetten. En dan op basis daarvan huidig jaar minus description...? Geen idee hoe je dat in de praktijk doet hoor, maar het lijkt me zeker wel mogelijk...
Ik zal er eens in verdiepen. Het zal wel iets van een split code worden denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiebeww
Koppensneller schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 12:57:
[...]

Als je in HA een statistics sensor inricht zou je bijvoorbeeld de huidige luchtvochtigheid kunnen vergelijken met het gemiddelde van de afgelopen periode.
Dank! Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TCroezing schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 17:49:
[...]

Die extra zaken gaan via de gpio van de Pi. Vraag mij af hoe dat dan met een nuc zou moeten, vandaar.
Met een (of meer) ESP8266 / ESP32 in combinatie met ESPHome? Net zo eenvoudig te configureren als HASS en werkt er naadloos mee samen. https://esphome.io/index.html

Heb je geen pi meer nodig naast je NUC.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2019 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
TCroezing schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 17:49:
[...]

Ah, zo... Ik zag slimme meter en dacht direct aan USB. Maar inderdaad, dat gaat dan niet zomaar lukken. Of andere sensoren, of een extra Pi.
Als het alleen om Home Assistant gaat, zou ik even wachten hoe de RPi4 presteert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCroezing
@Verwijderd Tsja, van een esp kan idd ook de gpio gebruikt worden, maar daar moet toch een voeding aan, en dan is het nog een dingetje om de info uit de SM te krijgen en in mijn huidige wsl database te krijgen. Ja, eenmaal een richting gekozen...
@barrymossel Waarom denk je dat HA op Pi4 een ding kan zijn. Als ik dat pad op ga, zet ik de HA in n docker en de Mariadb ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvD77
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 14:47
wiebeww schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 12:06:
[...]

Bij mij zijn de veranderingen gedurende het jaar niet heel groot in de badkamer dus hou het bij de vaste waarden die ik heb ingesteld.

De extra sensoren in huis zijn dan co2 neem ik aan ? Ik heb nu een mh-z19 in de woonkamer met esphome. Ben nog met de waardes aan het spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@barrymossel het is gelukt. Helaas werkt de sync met google calender niet zo goed. hier worden namelijk de all day events niet mee gesynct, iets wat voor mij wel heel belangrijk is.
Ik heb nu dit custom component gebruikt die rechtstreeks de ical van Exchange synct. Dat werkt boven verwachting goed eigenlijk. Heb nu mijn TTS goede morgen script weten uit te breiden met:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
           {% if as_timestamp(states.sensor.ical_martin_event_0.attributes.start) | timestamp_custom('%Y%m%d') == now().strftime("%Y%m%d") and 'jarig' in states.sensor.ical_martin_event_0.attributes.name %}
           Vandaag is {{states.sensor.ical_martin_event_0.attributes.name}}.<break time="0.3s" /> 
           {% endif %}
           {% if as_timestamp(states.sensor.ical_martin_event_0.attributes.start) | timestamp_custom('%Y%m%d') == now().strftime("%Y%m%d")  and 'jarig' not in states.sensor.ical_martin_event_0.attributes.name %}
           Je hebt vandaag om {{ as_timestamp(states.sensor.ical_martin_event_0.attributes.start) | timestamp_custom('%I:%M') }}een afspraak, namelijk:<break time="0.2s" /><prosody volume="loud" pitch="+10%"> {{states.sensor.ical_martin_event_0.attributes.name}}</prosody>.<break time="0.3s" /> om 
           {% endif %}
           {% if as_timestamp(states.sensor.ical_martin_event_1.attributes.start) | timestamp_custom('%Y%m%d') == now().strftime("%Y%m%d")  and 'jarig' not in states.sensor.ical_martin_event_1.attributes.name %}
           en<break time="0.2s" /><prosody volume="loud" pitch="+10%"> {{states.sensor.ical_martin_event_1.attributes.name}}</prosody> om {{ as_timestamp(states.sensor.ical_martin_event_0.attributes.start) | timestamp_custom('%I:%M') }}.<break time="0.3s" />
           {% endif %}
           Vergeet dit niet!

hiermee worden de verjaardagen apart voorgelezen. Eens kijken of dit goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebeww
DvD77 schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 21:38:
[...]

Bij mij zijn de veranderingen gedurende het jaar niet heel groot in de badkamer dus hou het bij de vaste waarden die ik heb ingesteld.

De extra sensoren in huis zijn dan co2 neem ik aan ? Ik heb nu een mh-z19 in de woonkamer met esphome. Ben nog met de waardes aan het spelen.
Nee, voorlopig ga ik nog niet voor een CO2 sensor. Ik wil eigenlijk het liefst een kant en klare sensor maar voor zover ik weet worden die niet ondersteund (voorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 12:57
Zoals bekend stopt Google nest per 31 aug met het verstrekken van dev accounts.
Het is nu nog geen 31 aug maar ik kan geen dev account maken. Heeft iemand enig idee hoe ik een dev account aan kan maken?
Wil graag mijn nest in hassio hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chamek
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-12-2020
Hi Guys,

Wie kan me helpen ik heb een project dat ik mijn vogeltjes automatische wil gaan voeden. Het idee is simpel
Ik draai momenteel alles op Home Assistant dus vandaar de keus voor ESPhome.

Benodigdheden:
- Cola fles oid.
- Servo motor (MG995 heb ik hier nog liggen)
- Plastic pasje
- ESPHome
- NodeMCU v3

hier een video:

Wanneer het 12 uur is oid beweegt de servo voor x tellen en stroom het voer uit de fles.

simpel toch?
nu krijg ik het niet aan de praat op mijn home assistant.

*knip*, dat laatste is niet de bedoeling. Vragen stellen voor problemen waar je tegenaan loopt tijdens het opzetten kan prima, maar het is hier geen afhaalbalie voor code. Indien je graag wilt dat iemand het voor jouw maakt kun je terecht in V&A.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 36% gewijzigd door Zeehond op 07-07-2019 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:06
Dw1-nl schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 10:41:

Dit werkt, heb hier gordijnen (slide) en rolluiken gekoppeld aan mijn GH. Je moet alleen even wennen aan het commando (rolluiken dicht /.open ipv boven/beneden). Helderheid zet ik altijd met zet lampnaam op 20% maar weet niet of dat met rolluiken ook zo werkt (morgen eens proberen) voor nu sluit/open ik ze alleen als ze niet al via een automation zijn gegaan

Voorbeeld hoe ik ze expose:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
#https://www.home-assistant.io/components/google_assistant/
    cover.rolluiken_boven:
      name: Rolluiken Boven
      expose: true
      aliases:
        - rolluiken boven
      room: Woning

cover.goslide_30aea4c5b014:
      name: Gordijnen Slaapkamer
      aliases:
        - gordijnen slaapkamer
        - gordijn slaapkamer
        - slaapkamer gordijnen
        - slaapkamer gordijn
        - gordijnen boven
        - gordijn boven
        - boven gordijnen
        - boven gordijn
      room: Slaapkamer Ouders
Dw1-nl schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 11:22:
[...]

Ik heb nu de Tahoma service geactiveerd en dit werkt. Deze is ook weer met hass gekoppeld dus blijft uiteindelijk inderdaad hetzelfde. Hue kan ik alleen maar zeggen zet alle lampen aan of uit dat werkt, maar een individuele lamp of ruimte herkent hij niet. Tevens mijn camera doet ook niks als ik zeg Stream Generic Camera op Chromecast woonkamer dan opent hij youtube met een video over generic camera...
Camera werkt op een zelfde manier, heb hier de twee nest hubs gereed gemaakt om als extra baby monitor te dienen (met xiaomi dafang camera's inclusief de hack ). Na integratie met Home Assistant expose ik ze op deze manier cc @martinvdm

Commando wat ik gebruik is toon/stream naam camera (alias) op keuken (google home nest keuken bijvoorbeeld)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
    camera.babykamer01:
      name: Camera babykamer
      aliases:
        - Camera babykamer
        - camera baby
        - baby camera
        - babycamera
        - babykamer camera
      room: Leefruimte

Lampen doe ik op een zelfde manier doorzetten naar GH, zowel in groepsverband als losse lampen

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
    light.beganegrond:
      name: Lampen begane grond
      aliases:
        - lampen begane grond
        - lamp begane grond
        - begane grond lamp
        - begane grond lampen
        - lampen beneden
        - lamp beneden
        - beneden lampen
        - beneden lamp
        - lichten begane grond
        - licht begane grond
        - begane grond licht
        - begane grond lichten
        - lichten beneden
        - licht beneden
        - beneden licht
        - beneden lichten
      room: Woning

light.toilet:
      name: Lampen Toilet
      aliases:
        - lampen toilet
        - lamp toilet
        - toilet lamp
        - toilet lampen
        - lichten toilet
        - licht toilet
        - toilet licht
        - toilet lichten
        - lampen wc
        - lamp wc
        - wc lamp
        - wc lampen
        - lichten wc
        - licht wc
        - wc licht
        - wc lichten
      room: Toilet

En zo kun je het zo gek maken als je zelf wilt, hier kan de kleine zelf vragen hoe warm het zwembad is doordat ik die sensoren expose als climate:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
    sensor.template_zwembad:
      name: zwembad temperatuur
      aliases:
        - zwembad
        - pool
        - zwemmen
        - buitenbad
      room: Buiten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZaOTFCBmQ4i71WT16rOIMXCF/full.jpg

Zo kun je nog veel meer exposen, zo heb ik ook mijn Roborock aan GH hangen zodat hij naast automations ook met spraak een opdracht kan krijgen. Mijn todo is nu nog om dialogflow te integreren met GH voor meer diepere gesprekken en wat ik vandaag op facebook voorbij zag komen om lovelace te casten naar GH nest hub -> moet hiermee kunnen https://github.com/skorokithakis/catt/blob/master/README.rst
For everyone wanting to do this I've got catt installed on my other pi which I trigger via a command line switch with an ssh command to launch it. As far as I know there's no way to do it on hassio alone unless perhaps you setup another docker container.

[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 07-07-2019 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@lubbertkramer zo heb ik het idd ook. Alleen dat open/dicht is idd ff wennen maar werkt best goed. Je kunt ook prima zeggen ‘open voor x %’. De camera’s werken bij mij helaas nog niet. Dat ligt niet aan GH, maar aan het feit dat ik een reverseproxy Træfik gebruik en het stream component onderhuids de base_url aanspreekt en dan snapt Træfik de stream niet meer. Hopenlijk komt dat ooit een override voor. Naar ik begrepen heb is het wel bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
martinvdm schreef op zondag 7 juli 2019 @ 08:39:
@lubbertkramer zo heb ik het idd ook. Alleen dat open/dicht is idd ff wennen maar werkt best goed. Je kunt ook prima zeggen ‘open voor x %’. De camera’s werken bij mij helaas nog niet. Dat ligt niet aan GH, maar aan het feit dat ik een reverseproxy Træfik gebruik en het stream component onderhuids de base_url aanspreekt en dan snapt Træfik de stream niet meer. Hopenlijk komt dat ooit een override voor. Naar ik begrepen heb is het wel bekend.
Ik gebruik ook Traefik voor mijn HA omgeving en heb dat ook als base_url staan. Wel heb ik gekozen voor de eigen GH implementatie en niet via de Nabu cloud.

Voorbeeld generic camera (spreekt intern IP aan)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
  - platform: generic
    name: camera_babykamer01
    username: !secret xiaomi_dafang01_user
    password: !secret xiaomi_dafang01_pass
    authentication: !secret xiaomi_dafang01_authentication
    stream_source: !secret xiaomi_dafang01_stream
    still_image_url: !secret xiaomi_dafang01_image
    verify_ssl: false
    scan_interval: 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
TCroezing schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 19:37:
@Verwijderd Tsja, van een esp kan idd ook de gpio gebruikt worden, maar daar moet toch een voeding aan, en dan is het nog een dingetje om de info uit de SM te krijgen en in mijn huidige wsl database te krijgen. Ja, eenmaal een richting gekozen...
@barrymossel Waarom denk je dat HA op Pi4 een ding kan zijn. Als ik dat pad op ga, zet ik de HA in n docker en de Mariadb ook.
Ik bedoel of het de gewenste verbetering gaat zijn tov een RPi3. Voor mij voldoet die laatste vooralsnog prima. Voor jou schijnbaar niet, aangezien je wilt upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCroezing
barrymossel schreef op zondag 7 juli 2019 @ 09:39:
[...]

Ik bedoel of het de gewenste verbetering gaat zijn tov een RPi3. Voor mij voldoet die laatste vooralsnog prima. Voor jou schijnbaar niet, aangezien je wilt upgraden.
Ah, zo. Nou, nu de RPi4 er is, zou ik deze met diens usb3 aan een ssd kunnen hangen. Ik had kortgeleden (na jaren) een corrupt kaartje, dus wil wat anders. Dus nuc of Pi met ssd. Door de Pi4 die nu usb3 heeft en mn bestaande constellatie neig ik nu toch naar de laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:23
Als er bij gebruik van RFXcom (KaKu) automatisch apparaten gedetecteerd zijn (via automatic_add: true in configuration.yaml), is het dan ook mogelijk om die (permanent) weer te verwijderen uit HA?

Of moet je dan perse enkel de apparaten die je wilt behouden expliciet toevoegen aan configuration.yaml en vervolgens de 'automatic_add' weer uitzetten?

[ Voor 3% gewijzigd door DeadMetal op 07-07-2019 10:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:49
@DeadMetal

Zo heb ik het destijds wel gedaan ja.

automatic_add: true, dan één voor één op de knoppen drukken en in de GUI kijken welke code er wordt toegevoegd. Die code overnemen in de configuratie met een zinvolle naam en dit herhalen voor alle knoppen.
Vervolgens automatic_add weer terug naar false.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeldie
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13:27
Deze sensor werkt wel alleen je moet 2 bestanden aan maken en bij in de map zetten: __init__.py & manifest.json

https://github.com/roeldie/twentemilieu
Danielson schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 14:55:
Scrapt iemand succesvol data vanaf Twente Milieu? Zo ja, hoe? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:25
roeldie schreef op zondag 7 juli 2019 @ 12:01:
Deze sensor werkt wel alleen je moet 2 bestanden aan maken en bij in de map zetten: __init__.py & manifest.json

https://github.com/roeldie/twentemilieu

[...]
Heb je misschien een voorbeeld van beide files? Had het geprobeerd, maar kreeg het niet voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeldie
staan in mijn Github repo ;)
Danielson schreef op zondag 7 juli 2019 @ 12:12:
[...]

Heb je misschien een voorbeeld van beide files? Had het geprobeerd, maar kreeg het niet voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TCroezing my bad / verstrooid brein, ik dacht dat ESPHome een kant & klare component voor de slimme meter had. Dan zit je toch weer met extra (custom) kabel naar NUC. Of ESP bouwpakketje met custom firmware. Beide rond de 20 euro.

ESP is wel ideaal dus ik ga een ESPHome component knutselen voor de sm :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2019 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
roeldie schreef op zondag 7 juli 2019 @ 12:15:
staan in mijn Github repo ;)

[...]
Thx, gevonden! :)

Maar helaas krijg ik het nog niet aan de praat:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
  - platform: twentemilieu
    postcode: XXXXNG
    huisnummer: X
    resources:
      - GREEN
      - PACKAGES
      - PAPER
      - GREY

Ik heb "toevoeging:" weggelaten omdat ik daar een fout op kreeg omdat hij leeg was, met bovenstaande config krijg ik de volgende fout:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Error while setting up platform twentemilieu

Traceback (most recent call last):
  File "/srv/homeassistant/lib/python3.6/site-packages/homeassistant/helpers/entity_platform.py", line 126, in _async_setup_platform
    SLOW_SETUP_MAX_WAIT)
  File "/usr/lib/python3.6/asyncio/tasks.py", line 358, in wait_for
    return fut.result()
  File "/usr/lib/python3.6/concurrent/futures/thread.py", line 56, in run
    result = self.fn(*self.args, **self.kwargs)
  File "/home/homeassistant/.homeassistant/custom_components/twentemilieu/sensor.py", line 71, in setup_platform
    data = TrashData(postcode, huisnummer, toevoeging, company, startdate, enddate)
  File "/home/homeassistant/.homeassistant/custom_components/twentemilieu/sensor.py", line 107, in __init__
    self._addressid = json_data['dataList'][0]['AddressUniqueId']
IndexError: list index out of range

Het toevoeging erbij in de config krijg ik:

code:
1
Invalid config for [sensor.twentemilieu]: string value is None for dictionary value @ data['toevoeging']. Got None. (See ?, line ?). Please check the docs at https://home-assistant.io/components/sensor.twentemilieu/

Enig idee? :)

[ Voor 8% gewijzigd door Danielson op 07-07-2019 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 19:15
ymoona schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:36:
[...]

Net even mee zitten spelen. Draait nu op een pi b3+. Installatie instructies zijn vrij duidelijk. Lijkt een soort van te werken, er worden messages gepulished naar mqtt (zelfde mqtt als ik gebruik voor mijn esps). Moet nog kijken hoe ik scans ga triggeren (weet dat het via mqtt kan, maar lijkt me een beetje flauw om timed een mqtt post te doen voor een scan.

Wel is het essentieel dat je mac addressen van de telefoons invoer anders vind hij met scan niets.
Ik heb net nu toch anders gedaan. Omdat ik niet tevreden was over 'monitor'. Het lijkt niet veel meer te doen als bt tracker van hassio behalve dat het minder goed werkt.

Ik heb nu op de pi die ik al had een tweede instantie van hassio gezet. Daar de bt tracker op aangezet en via wat automations een mqtt publish doen. Vervolgens op de eerste hassio een mqtt tracker toegevoegd. lijkt nu prima te werken.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Danielson schreef op zondag 7 juli 2019 @ 14:00:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
    resources:
      - GREEN
      - PACKAGES
      - PAPER
      - GREY

Ik heb "toevoeging:" weggelaten omdat ik daar een fout op kreeg omdat hij leeg was, met bovenstaande config krijg ik de volgende fout:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14

File "/srv/homeassistant/lib/python3.6/site-packages/homeassistant/helpers/entity_platform.py", line 126, in _async_setup_platform
    SLOW_SETUP_MAX_WAIT)
    return fut.result()
  File "/home/homeassistant/.homeassistant/custom_components/twentemilieu/sensor.py", line 71, in setup_platform
  File "/home/homeassistant/.homeassistant/custom_components/twentemilieu/sensor.py", line 107, in __init__

code:
1
Invalid config for [sensor.twentemilieu]: string value is None for dictionary value @ data['toevoeging']. Got None. (See ?, line ?). Please check the docs at https://home-assistant.io/components/sensor.twentemilieu/

Zet debugging eens aan voor deze sensor:, hij zit namelijk vol met bruikbare debug lines:

code:
1
2
3
4
5
# configuration.yaml
logger:
  default: warn
  logs:
    homeassistant.components.sensor.twentemilieu: debug

En even herstarten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 12:57
xamirz schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 23:52:
Zoals bekend stopt Google nest per 31 aug met het verstrekken van dev accounts.
Het is nu nog geen 31 aug maar ik kan geen dev account maken. Heeft iemand enig idee hoe ik een dev account aan kan maken?
Wil graag mijn nest in hassio hebben.
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeldie
Ik zie huisnummer X ik heb zelf een 2 cijfer huis nummer en bij mij werkt hij misschien moet je 0x proberen?
Ook toevoeging heb ik weg gelaten.
Danielson schreef op zondag 7 juli 2019 @ 14:00:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
    resources:
      - GREEN
      - PACKAGES
      - PAPER
      - GREY

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14

SLOW_SETUP_MAX_WAIT)
    return fut.result()

code:
1

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nee, @Danielson woont gewoon niet in het gebied van Twente milieu :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op zondag 7 juli 2019 @ 09:34:
[...]

Ik gebruik ook Traefik voor mijn HA omgeving en heb dat ook als base_url staan. Wel heb ik gekozen voor de eigen GH implementatie en niet via de Nabu cloud.

Voorbeeld generic camera (spreekt intern IP aan)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
  - platform: generic
    name: camera_babykamer01
    username: !secret xiaomi_dafang01_user
    password: !secret xiaomi_dafang01_pass
    authentication: !secret xiaomi_dafang01_authentication
    stream_source: !secret xiaomi_dafang01_stream
    still_image_url: !secret xiaomi_dafang01_image
    verify_ssl: false
    scan_interval: 5
Vreemd. Ik kreeg deze info van HunterJm de ontwikkelaar van stream component. Heb Foscam en generic ip cam geprobeerd maar met geen mogelijkheid het beeld op een Chromecast 4K te krijgen. Deze reageert wel op jet verzoek en tv schakelt om maar vervolgens gebeurt er niks. Bij jou werkt het blijkbaar wel dus. De camera’s zelf werken namelijk wel gewoon in HA en tevens in VLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
martinvdm schreef op zondag 7 juli 2019 @ 20:53:
[...]

Vreemd. Ik kreeg deze info van HunterJm de ontwikkelaar van stream component. Heb Foscam en generic ip cam geprobeerd maar met geen mogelijkheid het beeld op een Chromecast 4K te krijgen. Deze reageert wel op jet verzoek en tv schakelt om maar vervolgens gebeurt er niks. Bij jou werkt het blijkbaar wel dus. De camera’s zelf werken namelijk wel gewoon in HA en tevens in VLC.
Zeker, maar dat doet het ook zonder stream component actief omdat het apparaat exposed is naar Google Home. Ik kan wel even een filmpje later maken maar hier werkt het zowel naar de Nest hubs, zal het eens testen naar de tv/nvidia shield wellicht is dat anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:34

Exigence

dnkroz

Iemand de S2 knop van een Fibaro Z-Wave module aan de praat gekregen? @lolgast ?

In Domoticz was het simpel: apparaatdetectie aanzetten en op de S2 knop drukken (1, 2 of 3 keer). Maar zoiets bestaat niet in Home Assistant. Ook zie ik niets in de Z-Wave logs verschijnen wanneer ik deze knop indruk.

Wil een willekeurige automatisering koppelen aan de S2 knop (bijvoorbeeld een bericht sturen bij het indrukken van de S2 knop). Gebruik Hassio.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Danielson
Hmmbob schreef op zondag 7 juli 2019 @ 17:56:
Nee, @Danielson woont gewoon niet in het gebied van Twente milieu :+
Ik heb mijn vrouw gister voorgesteld om te verhuizen naar een Twente Milieu gebied vanwege deze intergration, ze gaat er over nadenken! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Gebruikt iemand het Ikea Tradfri stopcontact in combinatie met Zigbee2mqtt?

De eerste dagen leek het bij mij prima te werken, maar nu heb ik het probleem dat hij soms wel, maar meestal niet schakelt. Of pas na vele pogingen. Niet betrouwbaar dus. Aan de afstand kan het niet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-09 22:35
DeadMetal schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:10:
Gebruikt iemand het Ikea Tradfri stopcontact in combinatie met Zigbee2mqtt?

De eerste dagen leek het bij mij prima te werken, maar nu heb ik het probleem dat hij soms wel, maar meestal niet schakelt. Of pas na vele pogingen. Niet betrouwbaar dus. Aan de afstand kan het niet liggen.
Jep, geen enkel probleem mee. Wel een paar maanden terug isses gehad met een andere firmware versie op de CC2530, terug naar de firmware die al maanden perfect draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
YAML:
1
2
camera:
  - platform: buienradar

Gebruikt iemand anders deze ook al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Ok, misschien moet ik ook maar eens met de firmware gaan experimenteren dan. Ik gebruik de 2531, zou ook nog ergens een 2530 moeten hebben liggen maar die is onvindbaar :|

Ik heb helaas ook geen Tradfri hub om te zien of het nou aan het stopcontact ligt of aan de usb-stick/zigbee2mqtt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus
  • Laatst online: 24-09 13:20

Alaksandus

Vae puto deus fio

Exigence schreef op zondag 7 juli 2019 @ 22:29:
Iemand de S2 knop van een Fibaro Z-Wave module aan de praat gekregen? @lolgast ?

In Domoticz was het simpel: apparaatdetectie aanzetten en op de S2 knop drukken (1, 2 of 3 keer). Maar zoiets bestaat niet in Home Assistant. Ook zie ik niets in de Z-Wave logs verschijnen wanneer ik deze knop indruk.

Wil een willekeurige automatisering koppelen aan de S2 knop (bijvoorbeeld een bericht sturen bij het indrukken van de S2 knop). Gebruik Hassio.
Volgens mij moet je beginnen om op de dimmer parameter 28 op enabled te zetten. Hiermee activeer je Scene activation en kan je scene's starten door 1, 2 of 3 keer te klikken. Geldt dan voor S1 en S2.

Wat meer info: https://community.home-as...ibaro-fgs223-switch/27014

[ Voor 6% gewijzigd door Alaksandus op 08-07-2019 11:10 ]

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeldie
er zijn wel meer sensoren voor het ophalen van afval : https://www.home-assistant.io/components/rova/
Danielson schreef op maandag 8 juli 2019 @ 07:48:
[...]

Ik heb mijn vrouw gister voorgesteld om te verhuizen naar een Twente Milieu gebied vanwege deze intergration, ze gaat er over nadenken! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
roeldie schreef op maandag 8 juli 2019 @ 12:22:
er zijn wel meer sensoren voor het ophalen van afval : https://www.home-assistant.io/components/rova/

[...]
Ik ken ze, maar ik woon in de gemeente Hellendoorn, dat blijft een uitdaging! Ik heb er iig nog niets voor gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeldie
zo te zien gebruiken die de zelfde website afvalportaal.2go-mobile.com
twente milieu gebruikt die ook. misschien met een kleine aanpassing dat het dan werkt. ik zal is voor je kijken.
Danielson schreef op maandag 8 juli 2019 @ 12:27:
[...]

Ik ken ze, maar ik woon in de gemeente Hellendoorn, dat blijft een uitdaging! Ik heb er iig nog niets voor gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
roeldie schreef op maandag 8 juli 2019 @ 12:35:
zo te zien gebruiken die de zelfde website afvalportaal.2go-mobile.com
twente milieu gebruikt die ook. misschien met een kleine aanpassing dat het dan werkt. ik zal is voor je kijken.

[...]
Dat zou geweldig zijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeldie
https://github.com/roeldi...er/Gemeente%20Hellendoorn

laat even weten of hij werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door roeldie op 08-07-2019 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Super man! Ik krijg alleen nog de volgende fout:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
hellendoorn: Error on device update!

File "/srv/homeassistant/lib/python3.6/site-packages/homeassistant/helpers/entity_platform.py", line 261, in _async_add_entity
    await entity.async_device_update(warning=False)
  File "/srv/homeassistant/lib/python3.6/site-packages/homeassistant/helpers/entity.py", line 377, in async_device_update
    await self.hass.async_add_executor_job(self.update)
  File "/home/homeassistant/.homeassistant/custom_components/hellendoorn/sensor.py", line 180, in update
    self.data.update()
  File "/srv/homeassistant/lib/python3.6/site-packages/homeassistant/util/__init__.py", line 224, in wrapper
    result = method(*args, **kwargs)
  File "/home/homeassistant/.homeassistant/custom_components/hellendoorn/sensor.py", line 133, in update
    for afval in json_data['dataList']:
TypeError: 'NoneType' object is not iterable

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vermoed dat je de company ID aangepast hebt? Dat probeerde ik gisteren ook al bij het troubleshooten van Danielsons setup, maar leek niet te werken (response zonder unique id)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeldie
klopt.
ik heb nu uniqueAddressID toegevoegd. ik zal zelf vanavond ook even testen,
Hmmbob schreef op maandag 8 juli 2019 @ 14:16:
[...]

Ik vermoed dat je de company ID aangepast hebt? Dat probeerde ik gisteren ook al bij het troubleshooten van Danielsons setup, maar leek niet te werken (response zonder unique id)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
roeldie schreef op maandag 8 juli 2019 @ 14:33:
klopt.
ik heb nu uniqueAddressID toegevoegd. ik zal zelf vanavond ook even testen,

[...]
Als ik nog wat kan testen, dan hoor ik het wel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Over afvalinformatie in Hass gesproken iemand die een oplossing weet voor RD4 in Zuid Limburg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 07:40
ik heb die van mij maar gewoon overgetypt in een xml file, onze gemeente is niet zo modern ben ik bang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123paultje
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:51
Dw1-nl schreef op maandag 8 juli 2019 @ 14:46:
Over afvalinformatie in Hass gesproken iemand die een oplossing weet voor RD4 in Zuid Limburg?
Die oplossing zou ik ook graag horen ;-)
Misschien kan deze link wel van pas komen: https://github.com/KnooL/RD4-afvalkalender-ICS

[ Voor 15% gewijzigd door 123paultje op 08-07-2019 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
zoeperman schreef op maandag 8 juli 2019 @ 14:51:
ik heb die van mij maar gewoon overgetypt in een xml file, onze gemeente is niet zo modern ben ik bang :)
Als je er moeite in wil steken kan je er eventueel ook een Wet hergebruik overherheidsinformatie verzoek voor doen. Want ik vind het gek dat deze informatie nog niet in herbruikbare vorm beschikbaar is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb er uiteindelijk ook zelf een JSON van gemaakt. In december 1x een avondje data overtikken en klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:34
ANdrode schreef op maandag 8 juli 2019 @ 15:26:
[...]

Als je er moeite in wil steken kan je er eventueel ook een Wet hergebruik overherheidsinformatie verzoek voor doen. Want ik vind het gek dat deze informatie nog niet in herbruikbare vorm beschikbaar is 8)7
Is een afvalverwerker een publieke instelling met een publieke taak? Bij ons is de afvaldienst verzelfstandigd.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
TerrorSource schreef op maandag 8 juli 2019 @ 15:47:
[...]
Is een afvalverwerker een publieke instelling met een publieke taak? Bij ons is de afvaldienst verzelfstandigd.
Wanneer deze (grotendeels) eigendom is van een publieke instelling wel. Gaat voor mijn afvalverwerker in ieder geval op.

Daarnaast ben ik zelf ook tevreden met een feed van de afvalkalender in mijn gemeente.
rijksoverheid.nl: Bij welke organisaties kan ik een Wob-verzoek indienen?
Soms vallen andere instellingen of bedrijven ook onder de Wet openbaarheid bestuur. Dit is alleen het geval als:
  • zij onder de verantwoordelijkheid van een organisatie in het rijtje hierboven vallen;
  • de organisaties in het rijtje hierboven een aanzienlijke invloed hebben op die instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannywa
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-02-2021
Aan de gang gegaan met Hass.io op een Raspberry. Home Assistant lijkt te werken, evenals de Samba add-on. Het gaat alleen niet helemaal goed bij Duck DNS.

Ik heb in de Ziggo Connectbox de Pi een vast IP adres gegeven en onderstaande ingevuld bij port forwarding.

Local start port: 8123
Local end port: 8123
External start port: 443
External end port: 443
Protocol: TCP

Onderstaande staat in de Config, die een stuk compacter is dan bij alle andere installatie tutorials die ik tegen kom.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
# Configure a default setup of Home Assistant (frontend, api, etc)
default_config:

# Uncomment this if you are using SSL/TLS, running in Docker container, etc.
 http:
   base_url: http://mijnnaam.duckdns.org:8123
   ssl_certificate: /ssl/fullchain.pem
   ssl_key: /ssl/privkey.pem

# Text to speech
tts:
  - platform: google_translate

group: !include groups.yaml
automation: !include automations.yaml
script: !include scripts.yaml

Onderstaande ingevuld bij Duck DNS, volgens de log lijkt alles prima bij Duck DNS.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
{
  "lets_encrypt": {
    "accept_terms": true,
    "certfile": "fullchain.pem",
    "keyfile": "privkey.pem"
  },
  "token": "Eigentoken",
  "domains": [
    "mijnnaam.duckdns.org"
  ],
  "seconds": 300
}

Iemand die zo al ziet wat er fout gaat of een tip kan geven in welke hoek ik het moet zoeken?

Alvast bedankt d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

dannywa schreef op maandag 8 juli 2019 @ 18:32:
Aan de gang gegaan met Hass.io op een Raspberry. Home Assistant lijkt te werken, evenals de Samba add-on. Het gaat alleen niet helemaal goed bij Duck DNS.

Ik heb in de Ziggo Connectbox de Pi een vast IP adres gegeven en onderstaande ingevuld bij port forwarding.

Onderstaande staat in de Config, die een stuk compacter is dan bij alle andere installatie tutorials die ik tegen kom.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
default_config:

http:

# Text to speech
tts:

Onderstaande ingevuld bij Duck DNS, volgens de log lijkt alles prima bij Duck DNS.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
{
  },
    "mijnnaam.duckdns.org"
  ],
}

Iemand die zo al ziet wat er fout gaat of een tip kan geven in welke hoek ik het moet zoeken?

Wat precies gaat er niet goed?

In mijn config heb ik geen base_url staan trouwens, wellicht kun je die weglaten

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jimzz
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-04 03:28
Voor de geinteresseerden:

YouTube: Home Assistant interface by jimz011

https://github.com/jimz011/homeassistant

Heb het al eens eerder gepost hier, maar heb de video eventjes actueel gemaakt (aangezien de video van maart ergens was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannywa
tdw schreef op maandag 8 juli 2019 @ 18:47:
[...]

Wat precies gaat er niet goed?

In mijn config heb ik geen base_url staan trouwens, wellicht kun je die weglaten
Als ik naar mijnnaam.duckdns.org ga krijg ik de melding dat de pagina niet bereikbaar is of iets in die richting.

Zal vanavond eens de bas URL weghalen, maar zie die bij alle voorbeelden wel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.smith
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 22:11
dannywa schreef op maandag 8 juli 2019 @ 19:01:
[...]

Als ik naar mijnnaam.duckdns.org ga krijg ik de melding dat de pagina niet bereikbaar is of iets in die richting.

Zal vanavond eens de bas URL weghalen, maar zie die bij alle voorbeelden wel staan.
Volgens mij moet poort 80 ook door gezet worden naar je hass IP.

groet,
Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-09 22:41
dannywa schreef op maandag 8 juli 2019 @ 18:32:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
default_config:

http:

# Text to speech
tts:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
{
  },
    "mijnnaam.duckdns.org"
  ],
}

Maak van die baseurl eens https ipv http.

Wat mr smith zegt hoeft trouwens niet. Je hoeft niet Port 80 door te zetten.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op zondag 7 juli 2019 @ 21:00:
[...]

Zeker, maar dat doet het ook zonder stream component actief omdat het apparaat exposed is naar Google Home. Ik kan wel even een filmpje later maken maar hier werkt het zowel naar de Nest hubs, zal het eens testen naar de tv/nvidia shield wellicht is dat anders
das idd een goeie, dat werkt idd ook niet. ik begin steeds meer te twijfelen dat het aan de chromecast 4k ligt. beide camera's, beide van een ander merk met totaal andere implementatie werken niet. ook dus niet via exposed device naar google.
ook hierbij reageert chromecast wel de titel 'smart home camera' maar ook hier geen beeld/geluid.

[ Voor 7% gewijzigd door martinvdm op 08-07-2019 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@roeldie@Hmmbob@Danielson Ook gemeente Nissewaard maakt gebruik van https://afvalportaal.2go-mobile.com
Zou best leuk zijn om die gelijk mee te pakken. Ik gebruik dus nu het eerder genoemde iCal component om mijn agenda uit Exchange online te syncen. Hiermee ik het afval gelijk in mee en filter ik met een query eruit, alleen via hun eigen api is natuurlijk wel een stuk mooier. Overigens bevind iCal sensor zich sinds vandaag in de HACS store.

Edit: ik heb ff zitten stoeien met de versie van @roeldie maar het lijkt idd ergens fout te gaan met uniqueAddressID

[ Voor 9% gewijzigd door martinvdm op 08-07-2019 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeldie
ik kom er zelf niet achter. misschien heb jij geluk met het vinden.
martinvdm schreef op maandag 8 juli 2019 @ 20:39:
@roeldie@Hmmbob@Danielson Ook gemeente Nissewaard maakt gebruik van https://afvalportaal.2go-mobile.com
Zou best leuk zijn om die gelijk mee te pakken. Ik gebruik dus nu het eerder genoemde iCal component om mijn agenda uit Exchange online te syncen. Hiermee ik het afval gelijk in mee en filter ik met een query eruit, alleen via hun eigen api is natuurlijk wel een stuk mooier. Overigens bevind iCal sensor zich sinds vandaag in de HACS store.

Edit: ik heb ff zitten stoeien met de versie van @roeldie maar het lijkt idd ergens fout te gaan met uniqueAddressID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 13:08
Ik probeer een automation te maken die 's ochtends bij het maken van m'n eerste bakkie koffie de tv aan zet.
Maar ik kom er niet helemaal uit. Dit heb ik nu
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
alias: "TV aan in de ochtend"
initial_state: "on"
trigger:
  - platform: numeric_state
    entity_id: sensor.koffiezetapparaat_wattage
    above: 1
condition:
  condition: numeric_state
  below: 1
  for:
    hours: 10
action:
  - service: remote.turn_on
    entity_id: remote.harmony_huiskamer
    data:
      activity: 'TV'

Maar dat is geen geldige condition.
Ik heb naar voorbeelden gezocht. Maar 2 variable van één entity kan ik niet echt vinden.
Hebben jullie een idee hoe ik dit kan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
Kitser schreef op maandag 8 juli 2019 @ 21:30:
Ik probeer een automation te maken die 's ochtends bij het maken van m'n eerste bakkie koffie de tv aan zet.
Maar ik kom er niet helemaal uit. Dit heb ik nu
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
trigger:
    above: 1
condition:
  condition: numeric_state
  below: 1
  for:
    hours: 10
action:
    data:

Maar dat is geen geldige condition.
Ik heb naar voorbeelden gezocht. Maar 2 variable van één entity kan ik niet echt vinden.
Hebben jullie een idee hoe ik dit kan doen?
Er is missschien een betere manier maar je kunt een input_boolean gebruiken.
Die zet je bij conditions dat het 0 moet zijn en bij je actions zet je hem op 1.
Dan een andere automation die om 3:00 snachts draait om de boolean weer op 0 te zetten.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
roeldie schreef op maandag 8 juli 2019 @ 21:25:
ik kom er zelf niet achter. misschien heb jij geluk met het vinden.

[...]
Ik kom er ook niet zo 123 achter. Toch vond ik ergens deze code op internet:
YAML:
1
2
3
4
5
6
 - platform: command_line
   name: "Fetch date"
   value_template: '{{ value_json.dataList[0].pickupDates[0] }},{{ value_json.dataList[0]._pickupTypeText }} ; {{ value_json.dataList[1].pickupDates[0] }},{{ value_json.dataList[1]._pickupTypeText }} ; {{ value_json.dataList[2].pickupDates[0] }},{{ value_json.dataList[2]._pickupTypeText }} ; {{ value_json.dataList[3].pickupDates[0] }},{{ value_json.dataList[3]._pickupTypeText }} ; {{ value_json.dataList[4].pickupDates[0] }},{{ value_json.dataList[4]._pickupTypeText }}'
   command: >-
     curl 'https://wasteapi.2go-mobile.com/api/GetCalendar' -H 'origin: https://afvalportaal.2go-mobile.com' -H 'accept-encoding: gzip, deflate, br' -H 'accept-language: nl-NL,nl;q=0.9,en-US;q=0.8,en;q=0.7' -H 'user-agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/71.0.3578.98 Safari/537.36' -H 'content-type: application/json;charset=UTF-8' -H 'accept: application/json, text/plain, */*' -H 'referer: https://afvalportaal.2go-mobile.com/modules/VULCOMPANYCODEID/kalender/calendar.html?VULADDRESSIDIN&DERESTZOALSSTRAATENZO' -H 'authority: wasteapi.2go-mobile.com' -H 'dnt: 1' --data-binary '{"companyCode":"VULCOMPANYID","startDate":"2019-07-01","endDate":"2022-01-09","uniqueAddressID":"VULADDRESSIDIN"}' --compressed
   scan_interval: 14400

Als je hier als COMPANYID het ID aanhoud welke in de adressbar achter modules staat en als ADDRESSID de 10 cijferige code dan krijg ik er met CURL wel data uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannywa
PuckStar schreef op maandag 8 juli 2019 @ 19:44:
[...]

Maak van die baseurl eens https ipv http.

Wat mr smith zegt hoeft trouwens niet. Je hoeft niet Port 80 door te zetten.
Https van gemaakt en Hass opnieuw gestart, werkt nog niet. Ook niet zonder Base url.

Krijg de melding; Het duurt te lang voordat mijnnaam.duckdns.org reageert.

EDIT: alles lijkt zoals het was maar krijg nu: Deze site kan geen beveiligde verbinding leveren mijnnaam.duckdns.org heeft een ongeldige reactie verzonden.

Wellicht zegt dat meer?

[ Voor 18% gewijzigd door dannywa op 08-07-2019 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 13:08
PuckStar schreef op maandag 8 juli 2019 @ 21:51:
[...]

Er is missschien een betere manier maar je kunt een input_boolean gebruiken.
Die zet je bij conditions dat het 0 moet zijn en bij je actions zet je hem op 1.
Dan een andere automation die om 3:00 snachts draait om de boolean weer op 0 te zetten.
Dat is een idee. Ga ik doen.
Maak ik een input boolean "Koffiezetapparaat aan"

Thanks!

Dit is hem geworden:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
trigger:
    above: 5
condition:
  - condition: time
    before: '12:00:00'
    after: '06:00:00'
    entity_id: binary_sensor.koffiezetapparaat_staat_aan
    for:
      hours[s][/s]: 6
action:
    data:

[ Voor 36% gewijzigd door Kitser op 08-07-2019 23:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Danielson@roeldie

Ik heb het werkend op basis van een andere github. Heb er een clone van gemaakt en een repo geupload.
https://github.com/Martin...-nissewaard-homeassistant

Dit zal ongetwijfeld voor andere gemeente ook werken, dus voel je vrij een repo te maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
dannywa schreef op maandag 8 juli 2019 @ 21:55:
[...]

Https van gemaakt en Hass opnieuw gestart, werkt nog niet. Ook niet zonder Base url.

Krijg de melding; Het duurt te lang voordat mijnnaam.duckdns.org reageert.

EDIT: alles lijkt zoals het was maar krijg nu: Deze site kan geen beveiligde verbinding leveren mijnnaam.duckdns.org heeft een ongeldige reactie verzonden.

Wellicht zegt dat meer?
En je gaat dus wel naar https://mijnnaam.duckdns.org ?
Werkt het lokaal wel met https nu? Dus https://je_lokale_ipadres:8123
Je kunt ook een portchecker proberen: https://canyouseeme.org/ en daar poort 443 invullen. Die moet goed gaan.
Browser cache kan ook roet in het eten gooien.
Probeer eens een andere browser of leeg je cache.

EDIT: en haal eens die 8123 weg in je config.
Dus: base_url: https://mijnnaam.duckdns.org

[ Voor 5% gewijzigd door PuckStar op 08-07-2019 23:31 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Laatst online: 19:07
Kitser schreef op maandag 8 juli 2019 @ 22:13:
[...]

Dat is een idee. Ga ik doen.
Maak ik een input boolean "Koffiezetapparaat aan"

Thanks!

Dit is hem geworden:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
trigger:
    above: 5
condition:
  - condition: time
    before: '12:00:00'
    after: '06:00:00'
    entity_id: binary_sensor.koffiezetapparaat_staat_aan
    for:
      hours[s][/s]: 6
action:
    data:
En waarom niet gewoon een simpele tijd conditie? Dat hij bv alleen aangaat tussen 6-8u?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevellNL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-08 10:30
Sind de upgrade naar v0.95.4 vanaf v0.93.0 worden geen van mijn Z-Wave devices meer herkend. Ik heb van het "zwcfg_xxx.xml" bestand vóór de upgrade natuurlijk geen backup gemaakt.. |:(

Meerdere keren herstarten van m'n instance heeft ook geen effect gehad,dus nu vrees ik dat ik al m'n Z-Wave devices moet gaan resetten en opnieuw in HA moet gaan hangen. Iemand tips voor hoe ik dat het beste kan doen? Mijn setup is als volgt:

- Docker image op Synology NAS
- Aeotec Gen 5 Z-Wave Plus
- Qubino Flush Dimmer (ZMNHDD1) zo'n 8x verspreid door het huis
- Qubino Smart Plug 16a

Ik voel er uiteraard weinig voor om de boel te moeten resetten, laat staan om dat per device te moeten gaan doen. Dus als iemand een oplossing weet..? :?

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

Pagina: 1 ... 143 ... 165 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Tip: Gebruik http://www.yamllint.com/ om je YAML-code te valideren! Kan een hoop zoekwerk schelen waarom iets niet werkt.
Wel even opletten dat je er geen privégegevens (wachtwoorden e.d.) in zet, het blijft een 3rd party website

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord.