Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 18:47:
[...]
Moeten ter vervanging van 2 linksys E4200 komen
Een is in de woonkamer en een in de slaapkamer
Waarom 2? Geld teveel?Probeer eerst eens met 1 tbv wifi.
Das waar ga kijken die dan centraal ophangen en een goedkope switchHomeMade schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 11:32:
Als je een roaming netwerk op wilt zetten dan zou ik ook voor een roaming netwerkoplossing kiezen.
Kijk eens naar Open-Mesh of Ubiquity, deze partijen bieden een semi profi oplossing aan die heel betaalbaar is (instap access point <€100,-), schaalbaar en nog eens eenvoudig is te configureren.
Verwijderd
Of een Tplink met openwrt, die kan dat ook.Raoul.TLS schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 22:36:
[...]
Das waar ga kijken die dan centraal ophangen en een goedkope switch
Verwijderd
Echt waar?Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 23:52:
[...]
Of een Tplink met openwrt, die kan dat ook.
Dat zie ik ook, maar bij mij is het logisch. Ik heb boven nog een tweede router die ik access point gebruik en die wired met mijn Synology is verbonden. Wireless devices die aan die tweede router zijn verbonden, worden wired aangegeven op mijn Synology en dat is natuurlijk logisch. Wellicht heb jij net zo'n situatie? Ik vond het in begin ook even vreemd.armageddon_2k1 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:22:
... (Wireless apparaten die als wired aangeduid worden, )....
Ik heb wel 2 andere issues waarvoor ik bij Synology een ticket heb lopen:
1. Bij een reboot gaat wordt altijd het guest wifi netwerk uitgezet. Dit issue is bekend bij Synology, maar blijkbaar alleen als je datum op 1 jan 1970 staat. Dit is bij mij niet het geval.
2. Ik heb in mijn netwerk een eigen DNS server (voor het resolven van lokale LAN hostnames en dit https://pi-hole.net). Als ik in mijn internet settings van mijn Synology router daarnaast een andere DNS server instel, zoals bijvoorbeeld 8.8.8.8 voor de Google DNS server, weigert de Synology ten ene male om wireless clients gebruik te laten maken van mijn lokale DNS server, zelfs als ik op een wireless client expliciet aangeef de lokale DNS server te willen gebruiken (bv via nslookup www.tweakers.net 192.168.x.xxx, waarbij 192.168.x.xxx mijn lokale DNS server is). Op wired clients is er geen probleem. Ook van dit probleem is Synology op de hoogte. Volgens hen heeft het iets te maken met parental control. Volgens mij niet, maar goed, dat mogen zij verder uitzoeken.
Beide issues lijken mij bugs, of ze nu gerelateerd zijn aan parental control en/of 1 jan 1970 of niet. Synology kennende zullen ze wel met een oplossing komen.
Verder vind ik het een erg fijne router.
Er komt een 2600AC versie met vier antennes. Ziet er super lelijk uit, maar waarschijnlijk net wat duurder en sneller....Dubbele WAN mogelijkheid, SRM 1.1 beta met cloudstation server, etc.
YouTube: Computex 2016 - Synology DS416play, FS3017, RT2600ac und mehr
YouTube: Computex 2016 - Synology DS416play, FS3017, RT2600ac und mehr
[ Voor 12% gewijzigd door Quakie op 01-06-2016 20:27 ]
Ik teken nergens meer voor
- Bor
- Registratie: Februari 2001
- Nu online
:strip_icc():strip_exif()/u/21673/crop65674aee06c6d_cropped.jpg?f=community)
Dat is wel heel erg snel. Laat men eerst dit apparaat maar eens goed op de rails krijgen met features en updates. Ik mis nog steeds zaken als Let's Encrypt en echt interessante packages to be honest.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Mijn issue met het verdwijnende gasten netwerk is helemaal geen issue, maar gewoon mijn eigen schuld. Ik had de "Valid for" optie bij het gastennetwerk als een leasetime aangezien. Het is echter de periode dat het gastennetwerk aan staat. En als je daar dus niet "unlimited" kiest, maar een bepaalde periode zoals ik had gedaan, dan gaat het gastennetwerk na een tijdje uit.... Gewoon dom dus van mij....
Heeft het eerste apparaat wel genoeg power voor allerlei packages? Zoveel ik weet waren de plannen dat er veel meer op zou kunnen draaien en hebben ze dat terug gedraaid. En met de tweede gaan ze dat misschien goed maken.Bor schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 20:30:
Dat is wel heel erg snel. Laat men eerst dit apparaat maar eens goed op de rails krijgen met features en updates. Ik mis nog steeds zaken als Let's Encrypt en echt interessante packages to be honest.
De eerste was mijns inziens ook meer een proefballon: Wat kunnen we en hoe verkoopt het, wat doet/wil de community. Nu weten ze dat en hebben ze de mogelijkheid om het nu echt goed te doen.
- Bor
- Nu online
Waarom zou de eerste niet genoeg power hebben? Wanneer er straks allemaal packages uitkomen die op de RT1900ac niet kunnen draaien (wat momenteel hun premium router is voor dito prijs) stellen ze vrijwel alle gebruikers teleur vermoed ik. Dat zou ik een erg slechte zet vinden wat ik ook niet verwacht. Het zou voor mij genoeg reden zijn om de volgende keer een andere router te overwegen. Synology zit aan de bovenkant van de consumentenmarkt met dit product. Dan mogen we ook wat verwachten toch?gjmi schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 09:04:
[...]
Heeft het eerste apparaat wel genoeg power voor allerlei packages? Zoveel ik weet waren de plannen dat er veel meer op zou kunnen draaien en hebben ze dat terug gedraaid. En met de tweede gaan ze dat misschien goed maken.
De eerste was mijns inziens ook meer een proefballon: Wat kunnen we en hoe verkoopt het, wat doet/wil de community. Nu weten ze dat en hebben ze de mogelijkheid om het nu echt goed te doen.
Tot nu toe ben ik blij met het product maar nog niet met de snelheid van ontwikkelingen.
Ik weet niet of het niet snel genoeg is. Ik weet alleen dat ze niet zoveel gedaan hebben met het eerste model dan dat eerst het plan was.
En wat de snelheid van ontwikkelingen: tja... Geld, kennis. Het zal allemaal een rol spelen. Het is een router die doet wat ie moet doen en goed ook, al het andere zijn leuke extra's. SRM 1.1 komt er aan misschien zal dat weer een paar leuke opties brengen.
En wat de snelheid van ontwikkelingen: tja... Geld, kennis. Het zal allemaal een rol spelen. Het is een router die doet wat ie moet doen en goed ook, al het andere zijn leuke extra's. SRM 1.1 komt er aan misschien zal dat weer een paar leuke opties brengen.
- Bor
- Nu online
SRM 1.1 gaat inderdaad nieuwe dingen brengen zoals:
- Rapporten van dataverbruik
- Één van de LAN-poorten kun je gebruiken als extra WAN-poort
- Beter sturen of apparaten op de 5Ghz of 2,4GHZ verbinding maken.
- Intrusion prevention: voor het monitoren van je dataverkeer.
De toolchain is overigens wel beschikbaar dus je kunt er wel zelf e.e.a. op compileren als je durft.
Qua power... Om te vergelijken (?) met de NAS resultaten:
Qua power... Om te vergelijken (?) met de NAS resultaten:
Model | CPU | # cores | MemTotal | MemFree | Unrar version | Unpacktime |
RT1900acv10 | ARMv7Processorrev0(v7l) | 2 | 236092 kB | 36332 kB | 5.01 | 0m 51.48s |
[ Voor 51% gewijzigd door technorabilia op 02-06-2016 10:46 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Ergens ook een beetje logisch toch? waarom zou je een NAS kopen als hun router precies hetzelfde doet?
De 1900AC versie was bij lancering al een medium model. De prijs vind ik ook niet premium, je kunt zonder moeite 250 uitgeven aan een router/wifi combo (die maar een stukje sneller is)...
De 1900AC versie was bij lancering al een medium model. De prijs vind ik ook niet premium, je kunt zonder moeite 250 uitgeven aan een router/wifi combo (die maar een stukje sneller is)...
Maar niets houd je tegen om zelf packages te maken of programma's te compileren voor de router. Je kunt deze nog steeds installeren alleen je kunt geen 3rd party package source meer opgeven.
Voorbeeld: https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=113488
(Synology packages zijn idd beperkt beschikbaar)
Edit:
De reden is ovigens ook dat sommige packages als bv. Audio Station de netwerk performance negatief kunnen beinvloeden. Ik snap dat men geen cowboy verhalen wil.
Voorbeeld: https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=113488
(Synology packages zijn idd beperkt beschikbaar)
Edit:
De reden is ovigens ook dat sommige packages als bv. Audio Station de netwerk performance negatief kunnen beinvloeden. Ik snap dat men geen cowboy verhalen wil.
[ Voor 21% gewijzigd door technorabilia op 02-06-2016 12:56 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Is het trouwens wel zeker dat er een SRM 1.1 gaat komen voor de 1900AC.
Of....laten ze de 1900AC vallen, en de 1.1 alleen ontwikkelen voor de 2600AC
Synology ondersteunt hun producten tot nu toe altijd heel actief gedurende 5 jaar. Vaak op het gebied van beveiliging nog langer. Ze zouden wel gek zijn die zorgvuldig opgebouwde goede naam te grabbel te gooien door dat voor hun router niet te doen.
Geen nieuwe functies, vandaar de -2 en niet een versienummer hogerVersion: 1.0.3-6030-2
(2016/06/03)
Enhanced SRM security about OpenSSL (CVE-2016-2105, CVE-2016-2106, CVE-2016-2107, CVE-2016-2108, CVE-2016-2109, CVE-2016-2176).
Enhanced SRM security about ImageMagick (CVE-2016-3714, CVE-2016-3715, CVE-2016-3716, CVE-2016-3717, CVE-2016-3718, CVE-2016-5118).
Fixed an issue where restoring PPPoE settings from an older version of SRM might result in a dialing failure.
[ Voor 7% gewijzigd door Moby op 03-06-2016 09:34 ]
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
onlangs deze update geinstalleerd, maar krijg nu plots waarschuwwingen via de Security adviser..
Help, mogelijk een bug of zo ??
ik heb uiteraard al een rapport verzonden naar Synology..
zie screenshot. :
Help, mogelijk een bug of zo ??
ik heb uiteraard al een rapport verzonden naar Synology..
zie screenshot. :

[ Voor 7% gewijzigd door FlorisVN op 03-06-2016 11:17 ]
- Bor
- Nu online
Het laten vallen van de 1900ac zou een erg slechte zet zijn en voor veel ontevreden klanten zorgen. Het product is nog maar kort op de markt.TifKag schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 19:42:
Is het trouwens wel zeker dat er een SRM 1.1 gaat komen voor de 1900AC.
Heb ik ook.FlorisVN schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 11:16:
onlangs deze update geinstalleerd, maar krijg nu plots waarschuwwingen via de Security adviser..
[afbeelding]
👉🏻 Blog 👈🏻
ik hoorde net van andere mensen dat ze dit probleem ook hadden..
Dus ik denk dat er helaas momenteel een dikke bug zit in SRM.. ?
Dat lijkt mij wel.
Een dikke bug wil ik het niet noemen maar dit soort zaken ligt altijd wel een beetje gevoelig.
Een dikke bug wil ik het niet noemen maar dit soort zaken ligt altijd wel een beetje gevoelig.
👉🏻 Blog 👈🏻
Nog even over de router in de meterkast. Als ik daar de Ziggo modem heb staan en een kabel trek naar een 'betere' plek en daar deze router aan hang, dan zit ik toch ook prima?
Absoluut!pelt schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 22:35:
Nog even over de router in de meterkast. Als ik daar de Ziggo modem heb staan en een kabel trek naar een 'betere' plek en daar deze router aan hang, dan zit ik toch ook prima?
Deze zul je ook wel hebben gehad dan:FlorisVN schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 13:45:
ik hoorde net van andere mensen dat ze dit probleem ook hadden..
Thank you for contacting Synology support.
This is a known issue and a false alarm with the new update. We will release a new patch to address this shortly.
Sorry for the inconvenience.
👉🏻 Blog 👈🏻
heb onlangs bericht gehad op mijn ticket bij Synology, en deze bug was idd bekend bij ze..
Bij deze hun bericht aan mij, (wilde dit dan ook nog ff delen met jullie)
This is a known issue and a false alarm with the new update. We will release a new patch to address this shortly.
Bij deze hun bericht aan mij, (wilde dit dan ook nog ff delen met jullie)
Verwijderd
Yep. Staat bij mij op de 1e verdieping. Resultaat, door het hele huis volle mep Wifi.pelt schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 22:35:
Top, vanmiddag na werk maar even de update binnen halen!FlorisVN schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 12:30:
de bug lijkt me inmiddels verholpen te zijn..
De Security Adviser scan geeft geen fouten meer weer !![]()
![]()
[afbeelding]
Je hoeft de firmware van de router niet te updaten. Het betreft een update in de security database. Die wordt ge-update zodra je security advisor start.outlandos schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 13:09:
[...]
Top, vanmiddag na werk maar even de update binnen halen!
👉🏻 Blog 👈🏻
Verwijderd
Staat bij mij gewoon automatisch ingesteld. Geen omkijken naar.outlandos schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 13:09:
[...]
Top, vanmiddag na werk maar even de update binnen halen!
De nieuwste firmware update heeft mijn Ziggo modem uit bridge mode gehaald. Ik ontvang nu namelijk weer Ziggo wifi hotspots, inclusief het signaal van mijn eigen Ziggo modem.. hebben meer mensen hier last van?
Overigens merk ik geen nadelige effecten tot op heden. Ik kan gewoon nog op de wifi van de RT1900 en haal daarmee ruim 140mbit waar 150 de max is. Raden jullie mij aan desondanks Ziggo te bellen om hun modem opnieuw in bridge mode te laten zetten?
Overigens merk ik geen nadelige effecten tot op heden. Ik kan gewoon nog op de wifi van de RT1900 en haal daarmee ruim 140mbit waar 150 de max is. Raden jullie mij aan desondanks Ziggo te bellen om hun modem opnieuw in bridge mode te laten zetten?
Ik kan mij niet voorstellen dat de update van de RT1900 een Ziggo modem uit bridge haalt.outlandos schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 22:45:
De nieuwste firmware update heeft mijn Ziggo modem uit bridge mode gehaald. Ik ontvang nu namelijk weer Ziggo wifi hotspots, inclusief het signaal van mijn eigen Ziggo modem.. hebben meer mensen hier last van?
Een Ziggo modem is hier gewoon tegen beveiligd en een Synology zal het wel uit het hoofd halen om te doen, ze gooien hiermee hun hele naam ten grabbel.
Het zal waarschijnlijk een actie van Ziggo zijn, die toevallig (ongeveer) gelijk is gevallen met de update van de RT.
Misschien heeft je Ziggo wel een update gehad en heb je nu IPv6 tot je beschikking!
Al met al:
Gewoon Ziggo bellen , ze de huid vol schelden, en je modem terug laten zetten in bridge.
Bedankt voor je reactie. Beetje offtopic wellicht, maar hoe kom ik er achter of ik IPv6 tot mijn beschikking heb?St00mwals schreef op zondag 05 juni 2016 @ 08:13:
[...]
Ik kan mij niet voorstellen dat de update van de RT1900 een Ziggo modem uit bridge haalt.
Een Ziggo modem is hier gewoon tegen beveiligd en een Synology zal het wel uit het hoofd halen om te doen, ze gooien hiermee hun hele naam ten grabbel.
Het zal waarschijnlijk een actie van Ziggo zijn, die toevallig (ongeveer) gelijk is gevallen met de update van de RT.
Misschien heeft je Ziggo wel een update gehad en heb je nu IPv6 tot je beschikking!
Al met al:
Gewoon Ziggo bellen , ze de huid vol schelden, en je modem terug laten zetten in bridge.
In de RT kijken bij network settings, daar is ergens een tab met IPv6 en kijk of daar een prefix is binnengekomen. Staat deze uit zet hem dan aan en kijk of je een prefix ontvangt. Het maakt niet uit als die aanstaat en je ontvangt niks, heeft geen nadelige invloed op de RT.outlandos schreef op zondag 05 juni 2016 @ 08:21:
[...]
Bedankt voor je reactie. Beetje offtopic wellicht, maar hoe kom ik er achter of ik IPv6 tot mijn beschikking heb?
Als je het interessant vindt, kun je het IPv6 draadje eens doorlezen/volgen
Ik ben altijd voorstander van een eigen router, dan weet ik zeker dat het werkt en dat er geen problemen ontstaan. Ik keur de modems van Ziggo niet af, maar zou hem lekker in bridge zetten.outlandos schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 22:45:
Ga het zo proberen
Edit: staat er nu op, geen bijzonderheden.
[ Voor 9% gewijzigd door nielsicq op 07-06-2016 18:08 ]
wat niet past, wordt gelast!
Verwijderd
Als er 1 schaap over de dam is .......nielsicq schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 17:45:
[...]
Ga het zo proberen
Edit: staat er nu op, geen bijzonderheden.
Sinds vandaag kunnen mijn mobile devices niet meer connecten op 2.4G. Router gereset naar factory defaults maar niks helpt. Op mijn telefoon krijg ik nu de melding dat het password onjuist is. Maar ik weet 100% zeker dat het klopt. Mijn Windows 10 laptop vraagt om het password en gaat dan de requirements checken en dan nada. Vreemde is dat e.e.a. prima werkt met 5G (waar hetzelfde password op staat). Heb al een support ticket aangemaakt maar heeft iemand anders hier wellicht ervaring mee?
Pain don't hurt. Babes love scars. Broken bones heal.
Toevallig al een ander kanaal geprobeerd op het 2.4G?
Je bent niet de enigste. Sinds gisteren krijg ik gewoon geen verbinding meer met 2.4Ghz. 5Ghz werkt gewoon perfect. Ik dacht in eerste instantie dat het bij mij zelf lag want ik had net die dag het land ingesteld op christmas island om te kijken wat dat met het bereik deed. Terugswitchen haalt niets uit, ander kanaal ook niet. Vreem probleem, ook geen update gedaan oid waar een fout in zit ofzo. Gewoon van de ene op de andere dag geen verbinding meer mogelijk op 2.4Ghz.
Verwijderd
Nog geen tijd gehad, maar ik ben nooit huiverig voor Beta's van Synology. Heb er ook een aantal gedraaid op mijn Nas en nooit problemen. Overigens heb ik geen haast want hij draait nu ook goed.
Doe eens even normaal aub
[ Voor 92% gewijzigd door Koffie op 09-06-2016 12:04 ]
Ja, al meerdere kanalen geprobeerd. Ook al met inSSIDer aan de gang gegaan en signaal is gewoon prima van 2.4. Ik merk nu ook dat 5G instabieler wordt. Heb noodgedwongen mijn WNDR3200 maar weer opgehangen met Gargoyle erop en dat werkt allemaal meteen zonder problemen.Digiamo schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 08:14:
Toevallig al een ander kanaal geprobeerd op het 2.4G?
Ik geef Synology nog even wat tijd maar als ze het niet kunnen oplossen gaat de router weer fijn retour. Heb hem net 2 weken en nu al dit soort ellende. Heb ik geen zin in
Kan bijna geen toeval zijn. Bij mij begon de ellende ook gisteren, daarvoor werkte hij 2 weken als een zonnetje. Al wel wat contact gehad met Synology maar dan krijg je eerst de meest stompzinnige vragen van hun standaard helpdesk draaiboek. Ik geef ze nog even.heggico schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 18:34:
Je bent niet de enigste. Sinds gisteren krijg ik gewoon geen verbinding meer met 2.4Ghz. 5Ghz werkt gewoon perfect. Ik dacht in eerste instantie dat het bij mij zelf lag want ik had net die dag het land ingesteld op christmas island om te kijken wat dat met het bereik deed. Terugswitchen haalt niets uit, ander kanaal ook niet. Vreem probleem, ook geen update gedaan oid waar een fout in zit ofzo. Gewoon van de ene op de andere dag geen verbinding meer mogelijk op 2.4Ghz.
Verwijderd
Niet op ingaan aub
Bedankt voor jouw ervaringen met de update en bijdrage aan dit forum.
Ondertussen draait hij bij mij, maar gezien je motie van wantrouwen zal ik mijn ervaringen hier niet posten. Ben niet gediend van dit soort opmerkingen. Knap dat jij mijn agenda en locatie kent.
Bedankt voor jouw ervaringen met de update en bijdrage aan dit forum.
[ Voor 43% gewijzigd door Koffie op 09-06-2016 12:05 ]
Zoals bij veel DSM / SRM updates breekt deze update de VPN server. Doe de update dus niet door een VPN, want je kunt er daarna niet meer bij als de Synology verder niet van buiten benaderbaar is!
Lekker!
Mijn excuus als ik je verkeerd heb ingeschat. Daar hoeft de rest van de community niet voor gestraft te worden.
Zelf zal ik op mijn router geen beta installeren, er zijn meerdere mensen van afhankelijk en ik heb geen backup router voor als het mis gaat. Ik wacht wel op de release.
Heb het Mediaserver package op mijn router geïnstalleerd. Firewall regel voor de applicatie aangemaakt, bestanden in de betreffende map gezet en geïndexeerd.
Via een Windows 10 pc of een smart tv is de router zichtbaar en kun je browsen door de bestanden.
Als je vervolgens een foto wil openen of mp3 afspelen, geeft Mediaplayer van Windows de volgende melding:
"Kan geen verbinding maken met de server. Mogelijk is de servernaam onjuist, is de server niet beschikbaar of zijn de proxyinstellingen onjuist."
De Smart TV geeft de melding: netwerk fout.
Als ik dubbelklik op het media apparaat in de verkenner dan gaat deze naar http://192.168.1.10:5000.
Vervolgens: Pagina kan niet gevonden worden. Er luister dus niet op poort 5000.
Is iemand hier ook al tegenaan gelopen en kunnen oplossen?
Via een Windows 10 pc of een smart tv is de router zichtbaar en kun je browsen door de bestanden.
Als je vervolgens een foto wil openen of mp3 afspelen, geeft Mediaplayer van Windows de volgende melding:
"Kan geen verbinding maken met de server. Mogelijk is de servernaam onjuist, is de server niet beschikbaar of zijn de proxyinstellingen onjuist."
Als ik dubbelklik op het media apparaat in de verkenner dan gaat deze naar http://192.168.1.10:5000.
Ik zou verwachten dat het adres http://192.168.1.1:5000 is in plaats van http://192.168.1.10:5000. Standaard IP van de router de http://192.168.1.1.
Klopt, dit heb ik aangepast. Was ook al zo bij mijn vorige router. Moet voor functionaliteit niet uitmaken.
Misschien is de firewall van je antivirussoftware te streng. Ik gebruik G DATA en moest een uitzonderingsregel maken. Pas toen kon ik overal naartoe streamen.
Ik kon inderdaad wel een uitzondering voor media player aanvinken.
Helaas werkt het nog niet. Ook niet met firewall uit.
Helaas werkt het nog niet. Ook niet met firewall uit.
Verwijderd
Ik heb hem op mijn NAS draaien en daar moet je bij Bestanden delen, bestandservices, aanklikken Windowsbestandservices en hem in dezelfde werkgroep zetten anders krijg je dit soort meldingen. Heb ff snel voor je gekeken maar zie dit zo snel niet in de router. Zit deze optie wellicht in de app zelf? Ik draai hem niet op mijn router dus kan zelf niet kijken.JFTE schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 20:18:
Heb het Mediaserver package op mijn router geïnstalleerd. Firewall regel voor de applicatie aangemaakt, bestanden in de betreffende map gezet en geïndexeerd.
Edit: zie alleen onder beheer in router, SRM instellingen, Windowsnetwerkdetectie staan maar neem aan dat je die al aan hebt staan want anders zou je router onzichtbaar zijn in de verkenner van je pc.
Weer een Edit: wat je in moet stellen zit onder Opslag en Printers. Windowsbestandsservices aanklikken en zorgen dat je PC onder Workgroup zit. Hoop dat je hiermee verder komt. En vergeet geen rechten in te stellen.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2016 11:58 ]
Windows bestandsservices staat aan. SMB2 ondersteuning ook. Pc staat in een domein maar zou voor de streaming protocollen niet moeten uitmaken.
Wat me wel opviel is dat alleen admin rechten had op de folders van de media bestanden. Ik heb hier voor guest ook leesrechten aangezet.
Heb dit remote gedaan. Als ik straks thuis ben ga ik testen en laat het hier weten..
Wat me wel opviel is dat alleen admin rechten had op de folders van de media bestanden. Ik heb hier voor guest ook leesrechten aangezet.
Heb dit remote gedaan. Als ik straks thuis ben ga ik testen en laat het hier weten..
Verwijderd
Waarschijnlijk heb je hier mee opgelost. Succes!JFTE schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 12:09:
Windows bestandsservices staat aan. SMB2 ondersteuning ook. Pc staat in een domein maar zou voor de streaming protocollen niet moeten uitmaken.
Verwijderd
Heb je de router na alle instellingen al eens een goede reset gegeven? Stroom eraf, tijdje wachten en stroom er weer op.
Edit: je hebt toch geen router achter een router staan, gezien je vreemde interne IP adres wat hierboven ook al iemand opmerkte? Garantie voor conflicten heb je dan ......
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2016 14:33 ]
Router zit rechtstreeks aan het glasmodem en krijgt rechtstreeks een publiek ip adres.
Router heeft aan lan zijde 192.168.1.10
Dit omdat mijn server 192.168.1.1 heeft. Dit is zo omdat ooit met adsl de default gateway 192.168.1.254 was. Toen was de 1 dus vrij voor mijn server.
DHCP scope op de router geeft ook de 10 mee als gateway en dns.
Als ik de router als multimedia apparaat in de verkenner dubbelklik gaat hij ook naar http://192.168.1.10:5000/
Ga router nu resetten maar ik verwacht er niet veel van omdat ik hem via de software ook al eens netjes heb laten rebooten.
Als dit niet werkt ga ik een support ticket bij Synology inschieten.
Ik houd jullie op de hoogte............
Edit: Ticket ingediend
Dit omdat mijn server 192.168.1.1 heeft. Dit is zo omdat ooit met adsl de default gateway 192.168.1.254 was. Toen was de 1 dus vrij voor mijn server.
Als ik de router als multimedia apparaat in de verkenner dubbelklik gaat hij ook naar http://192.168.1.10:5000/
Ga router nu resetten maar ik verwacht er niet veel van omdat ik hem via de software ook al eens netjes heb laten rebooten.
Is het ook mogelijk om het download package naar een externe locatie te verwijzen of moet er altijd een opslagmedium aan de router vast zitten.
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Verwijderd
Wat een toffe router dit! Heel blij mee!
Ik heb wel een uitdaging... Net een nieuwbouw woning en door de dikte van de muren gaat de router never nooit niet voldoende bereik geven. Nu wil ik dus op elke verdieping AP's plaatsen. Hier heb ik zelf alleen niet heel veel ervaring mee. Hoe kan ik dit het beste organiseren?
Ik dacht in de meterkast Ziggo modem naast de router en dan de AP's bedraad naar de Synology router. Overig spul dat een draad nodig heeft in de ziggo modem.
Is dit een mooie bedacht plan?
En welke AP's raden jullie aan?
Ik heb wel een uitdaging... Net een nieuwbouw woning en door de dikte van de muren gaat de router never nooit niet voldoende bereik geven. Nu wil ik dus op elke verdieping AP's plaatsen. Hier heb ik zelf alleen niet heel veel ervaring mee. Hoe kan ik dit het beste organiseren?
Ik dacht in de meterkast Ziggo modem naast de router en dan de AP's bedraad naar de Synology router. Overig spul dat een draad nodig heeft in de ziggo modem.
Waarom niet het volgende:
Ziggo modem in bridge, Synology router op middelste etage en dan kijken hoe bereik is
Eventueel een dubbele draad naar router trekken en dan in de meterkast een switch plaatsen zodat overige spul wat draad nodig heeft op switch aansluiten.
Ziggo modem in bridge, Synology router op middelste etage en dan kijken hoe bereik is
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Verwijderd
Dan is er iets niet goed met je router.Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2016 @ 20:54:
Reeds gekeken maar bereik is minimaal zelfs met 1 etage ertussen...
Verwijderd
Ik heb hem op de middelste etage en kabels lopen vanuit de router door huis. Alleen in woonkamer een switch tbv streaming devices en 1 op zolder tbv PSP, PC en NAS. Werkt als tierelier.Rainesh schreef op maandag 13 juni 2016 @ 20:46:
Waarom niet het volgende:
Ziggo modem in bridge, Synology router op middelste etage en dan kijken hoe bereik isEventueel een dubbele draad naar router trekken en dan in de meterkast een switch plaatsen zodat overige spul wat draad nodig heeft op switch aansluiten.
Heb hem in de meterkast staan en in heel huis en tuin bereik.Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:22:
[...]
Ik heb hem op de middelste etage en kabels lopen vanuit de router door huis. Alleen in woonkamer een switch tbv streaming devices en 1 op zolder tbv PSP, PC en NAS. Werkt als tierelier.
Merk wel dat AC snelheid na 1 muur netto langzamer is dan N snelheid. Komt denk ik door hogere frequentie die moelijker door muren gaat dan lagere frequentie van N.
Maak een heatmap om inzicht te krijgen in je dekking (zoek op heatmap in dit topic) en speel eens met de settings, antennes, kanalen etc. Ik vond het de moeite waard.
👉🏻 Blog 👈🏻
Zet je Synology op landinstelling Christmas Island, dan heb je in je hele huis bereikVerwijderd schreef op maandag 13 juni 2016 @ 20:33:
Wat een toffe router dit! Heel blij mee!
Wow, zojuist eens geprobeerd, gigantisch verschil. Is Christmas Island de enige met geen of een hele beperkte regulering?Zet je Synology op landinstelling Christmas Island, dan heb je in je hele huis bereik
Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry
Ergens eerder in het topic staat een lijstje. Zoek naar christmas island en/of power/vermogen.
👉🏻 Blog 👈🏻
- Bor
- Nu online
Heeft iemand de 5G alweer aan de praat bij de Christmas Island instelling? Die wordt bij mij direct onbeschikbaar na het wisselen van regio.
Staat wel aan maar is niet zichtbaar of...? Volgens mij werkt het bij mij gewoon.
👉🏻 Blog 👈🏻
- Bor
- Nu online
Dat is niet zichtbaar na de switch van regio. Ook na een reboot niet helaas.
Ik dacht dat ik het al eerder had gezegd maar kan het zo niet vinden: je moet even het 5GHz kanaal aanpassen naar 100 of 104 ofzo (heb nu geen toegang tot mijn router). Doordat je Christmas island selecteert krijg je alle 5GHz kanalen maar sommige apparatuur is gelimiteerd en kan deze kanalen niet behappen.Bor schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 08:38:
Dat is niet zichtbaar na de switch van regio. Ook na een reboot niet helaas.
Edit:
Check: 10 mei 06:33. Ik heb kanaal 100 ingesteld.
Of bedoel je dat hij uitgeschakeld is in de router? Dat kan ik niet verklaren. Al eens wat andere regios geprobeerd?
[ Voor 14% gewijzigd door TF0 op 15-06-2016 09:23 ]
Version: 1.0.3-6030-3
(2016/06/15)
Enhanced NTP security (CVE-2016-4957, CVE-2016-4953, CVE-2016-4954, CVE-2016-4955 and CVE-2016-4956).
Enhanced Dnsmasq security (CVE-2015-8899).
(2016/06/15)
Enhanced NTP security (CVE-2016-4957, CVE-2016-4953, CVE-2016-4954, CVE-2016-4955 and CVE-2016-4956).
Enhanced Dnsmasq security (CVE-2015-8899).
👉🏻 Blog 👈🏻
Iemand enig idee waar ik de DUID kan terugvinden van ETH0 (WAN POORT)? Heb deze nodig voor het IPV6 adres van de provider.
Verwijderd
Leuk te lezen hoe ik dan toch mijn bijdrage lever op het forum met deze instelling. NB: is wel illegaal.Het is maar dat je het weet.jurroen schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 23:38:
[...]
Wow, zojuist eens geprobeerd, gigantisch verschil. Is Christmas Island de enige met geen of een hele beperkte regulering?
Overigens zou door 1 etage het met de normale instelling ook moeten functioneren vind ik.
Het is illegaal en asociaal. Ik zit in een appartementen complex, waar de WiFi op de 'legale' instelling niet eens de andere kant van het vrij krappe appartement weet te halen. Door stoorzenders zoals geïsoleerd glas en iedereen die hier lekker op de 2,4GHz loopt te zenden met meerdere netwerken.Leuk te lezen hoe ik dan toch mijn bijdrage lever op het forum met deze instelling. NB: is wel illegaal.Het is maar dat je het weet.![]()
Overigens zou door 1 etage het met de normale instelling ook moeten functioneren vind ik.
Sinds Ziggo WiFi spots en KPN Fon is het niet bepaald beter geworden. Gelukkig is 't nog maar een paar maanden, dan hebben we een nieuwbouw woning.
Overigens heel erg bedankt voor de tip!
ik vind dat de de router pas echt op zijn recht komt met de christmas island setting. maar moet er wel bij zeggen dat hij bij mij alle 2g/3g en 4g gsm verbindingen wegdrukt. hijs echt krachtig.jurroen schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 18:05:
[...]
Het is illegaal en asociaal. Ik zit in een appartementen complex, waar de WiFi op de 'legale' instelling niet eens de andere kant van het vrij krappe appartement weet te halen. Door stoorzenders zoals geïsoleerd glas en iedereen die hier lekker op de 2,4GHz loopt te zenden met meerdere netwerken.
Sinds Ziggo WiFi spots en KPN Fon is het niet bepaald beter geworden. Gelukkig is 't nog maar een paar maanden, dan hebben we een nieuwbouw woning.
Overigens heel erg bedankt voor de tip!
https://w.wol.ph/2015/08/...ansmission-power-country/jurroen schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 23:38:
[...]
Wow, zojuist eens geprobeerd, gigantisch verschil. Is Christmas Island de enige met geen of een hele beperkte regulering?
Maar ik zie Christmaseiland island er niet bij staan. Het zal niet weinig zijn.
[ Voor 22% gewijzigd door gjmi op 15-06-2016 21:21 ]
Vergeleken met de NL setting scheelt het een hoop. Vergeleken met mijn oude Sitecom router scheelt het niet zoveel. Zie kraades in "[Ervaringen] Synology router RT1900ac" en een paar posts eronder.
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik ben het hier enerzijds wel mee eens. Maar als omwonenden die setting ook gaan gebruiken (als het gemeengoed wordt), valt 't nut natuurlijk weg.badluckboy schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 19:50:
[...]
ik vind dat de de router pas echt op zijn recht komt met de christmas island setting. maar moet er wel bij zeggen dat hij bij mij alle 2g/3g en 4g gsm verbindingen wegdrukt. hijs echt krachtig.
In nieuwe huis wil ik zoveel mogelijk bekabeld gaan doen en misschien dmv OpenMesh of WDS een dekkend WiFi netwerk bouwen, mocht de dekking ook daar brak zijn. Enfin, zorgen voor later.
Dit gaat wellicht wat teveel off-topic. Degene die een slechte ontvangst hebben met de RT1900AC: Christmas Island doet de truuk dus!
Verwijderd
Dat lijkt me stug. Die werken op hele andere frequenties. Zou betekenen als je in een gebied woont met veel wifi om je heen dat je mobiel ook geen verbinding meer heeft.badluckboy schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 19:50:
[...]
ik vind dat de de router pas echt op zijn recht komt met de christmas island setting. maar moet er wel bij zeggen dat hij bij mij alle 2g/3g en 4g gsm verbindingen wegdrukt. hijs echt krachtig.
Het is een combinatie van factoren, het ligt er beetje aan hoe je nieuwbouw huis gebouwd wordt, maar hedendaags gebruiken ze tunnelbouw waardoor er dus veel beton met gewapend staal gebruikt wordt.
Daarnaast gebruiken ze ook hoge rendement glas hr + +. En als laatste ziet een nieuwe meterkast er ook voller uit dan 10 jaar geleden.... Hierdoor is het op Nederlandse instellingen lastig om heel je huis (begane, 1e verdieping en zolder ) van goed WiFi te voorzien. Zeker met 1 enkel apparaat en op AC.
Ik zou het zelf niet gek vinden dat in een toekomstige update Chrismas island niet meer selecteerbaar is in NL. En dan met alle respect, blijft dit een model dit in het midden bundelt qua bereik en snelheid.
Daarnaast gebruiken ze ook hoge rendement glas hr + +. En als laatste ziet een nieuwe meterkast er ook voller uit dan 10 jaar geleden.... Hierdoor is het op Nederlandse instellingen lastig om heel je huis (begane, 1e verdieping en zolder ) van goed WiFi te voorzien. Zeker met 1 enkel apparaat en op AC.
Ik zou het zelf niet gek vinden dat in een toekomstige update Chrismas island niet meer selecteerbaar is in NL. En dan met alle respect, blijft dit een model dit in het midden bundelt qua bereik en snelheid.
Bericht van Synology support gehad. Package 2648 van Media Server bevat bugs die onder andere mijn probleem met het connecten bevat. Geadviseerd werd te downgraden naar 2644. Aldus gedaan en nu werkt het.JFTE schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 19:57:
Router zit rechtstreeks aan het glasmodem en krijgt rechtstreeks een publiek ip adres.
Verwijderd
Nogmaals, haal die router uit de meterkast!Quakie schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 20:08:
Het is een combinatie van factoren, het ligt er beetje aan hoe je nieuwbouw huis gebouwd wordt, maar hedendaags gebruiken ze tunnelbouw waardoor er dus veel beton met gewapend staal gebruikt wordt.

niet eerlijk in mijn ogen.. je stelt hem zo in dat ie niet voldoet aan nederlandse richtijnen. En dan zeggen :"wat nu model met gemiddeld bereik en snelheid? ". Als je hem gewoon instelt op Nederland zal ie het niet slechter of beter doen dan andere apparaten in die prijsklasse.Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:19:
[...]
Nogmaals, haal die router uit de meterkast!Hier op 1e verdieping gezet en volle mep door heel het huis, tot op zolder(met gewapend beton) en tot achter in de tuin. Wat nu model met gemiddeld bereik en snelheid?
Niet zo gek als je hem in een uithoek van je huis zet.
Iedere router zal daar tegenvallen. Met mijn 8 jaar oude Netgear had ik ook geen problemen vanaf die locatie totdat hij "dood" ging.
maar goed, in het algemeen worden er discussie over huizen en wifi's gevoerd die je niet moet voeren omdat er zoveel factoren mee spelen.. Bij jou werkt het prima, maar bij ander hoeft dat niet zo te zijn. Ik kan mijn AP in het midden van mijn huis zetten maar het bereik in de tuin wordt er niet slechter of beter van....Vandaar mijn algemene reply. Uiteraard als het mogelijk is om je wifi buiten je meterkast te houden en centraal te plaatsen moet je dat zeker doen.... maar eerst testen.. Bij mij ging snelheid of bereik niet drastisch omhoog dus ik koos voor een niet zichtbare oplossing....
Verwijderd
Eerst zeg je dat hij ergens in het midden bungelt en nu niet beter of slechter???? Wat is het nu?Quakie schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:16:
[...]
niet eerlijk in mijn ogen.. je stelt hem zo in dat ie niet voldoet aan nederlandse richtijnen. En dan zeggen :"wat nu model met gemiddeld bereik en snelheid? ". Als je hem gewoon instelt op Nederland zal ie het niet slechter of beter doen dan andere apparaten in die prijsklasse.
maar goed, in het algemeen worden er discussie over huizen en wifi's gevoerd die je niet moet voeren omdat er zoveel factoren mee spelen.. Bij jou werkt het prima, maar bij ander hoeft dat niet zo te zijn. Ik kan mijn AP in het midden van mijn huis zetten maar het bereik in de tuin wordt er niet slechter of beter van....Vandaar mijn algemene reply. Uiteraard als het mogelijk is om je wifi buiten je meterkast te houden en centraal te plaatsen moet je dat zeker doen.... maar eerst testen.. Bij mij ging snelheid of bereik niet drastisch omhoog dus ik koos voor een niet zichtbare oplossing....
Een ieder die gewoon een goede stabiele router (draait hier nu al paar maanden zonder 1 enkele reset) zoekt met ook nog eens gebruiksvriendelijke software heeft aan deze router gewoon een dijk van een apparaat voor deze prijs. Hij is overigens sowieso beter dan andere routers. Mijn destijds ook prijzige Netgear heeft in 8 jaar wel 1 (!!!!!) update gehad en ben je eigenlijk gedwongen alternatieve software te draaien. Belachelijk natuurlijk met een router in deze prijsklasse. Daarom ben ik voor Synology gegaan net als mijn NAS. Overigens heb ik ook op NL instellingen overal netjes ontvangst maar ik vind het gewoon lekker het uiterste uit het apparaat te trekken.
NB: in je meterkast is altijd een slechte plek (zie mijn post iets terug). Kan natuurlijk ook niet anders met een kooi van stroom kabels om je router heen. Iedere gebruiksaanwijzing (willekeurig merk) adviseert je een router vrij op te stellen van zoveel mogelijk, zeker koperen,ijzeren/stalen, obstakels.
Het zal per persoon en situatie verschillen. Ik was bijvoorbeeld teleurgesteld dat deze router het slechter doet dan mijn oude Sitecom zonder externe antenne's of fratsen die nu letterlijk voor €10 bij de Kruidvat ligt. Dat vond ik echt helemaal nergens op slaan. En misschien stond de Sitecom standaard al op zwaar vermogen ingesteld en was ik verwend wie zal het zeggen. Verder heb ik binnen of buiten de meterkast geen enkel verschil. Vreemd misschien maar blijkbaar zit bij mij de stoorzender ergens anders. SRM is prima echter uiteindelijk doe ik er niet veel mee. En de updates ook heel mooi totdat ik laatste een bug te pakken had. Ik bedoel maar te zeggen: YMMV.

👉🏻 Blog 👈🏻
Verwijderd
Ik zou hem op Marktplaats/V&A zetten en snel naar de Kruidvat lopen.....kraades schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 17:17:
Het zal per persoon en situatie verschillen. Ik was bijvoorbeeld teleurgesteld dat deze router het slechter doet dan mijn oude Sitecom zonder externe antenne's of fratsen die nu letterlijk voor €10 bij de Kruidvat ligt. Dat vond ik echt helemaal nergens op slaan. En misschien stond de Sitecom standaard al op zwaar vermogen ingesteld en was ik verwend wie zal het zeggen. Verder heb ik binnen of buiten de meterkast geen enkel verschil. Vreemd misschien maar blijkbaar zit bij mij de stoorzender ergens anders. SRM is prima echter uiteindelijk doe ik er niet veel mee. En de updates ook heel mooi totdat ik laatste een bug te pakken had. Ik bedoel maar te zeggen: YMMV.
[afbeelding]
Beetje begrijpend lezen is ook een kunst...Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:30:
[...]
Eerst zeg je dat hij ergens in het midden bungelt en nu niet beter of slechter???? Wat is het nu?
Een ieder die gewoon een goede stabiele router (draait hier nu al paar maanden zonder 1 enkele reset) zoekt met ook nog eens gebruiksvriendelijke software heeft aan deze router gewoon een dijk van een apparaat voor deze prijs. Hij is overigens sowieso beter dan andere routers. Mijn destijds ook prijzige Netgear heeft in 8 jaar wel 1 (!!!!!) update gehad en ben je eigenlijk gedwongen alternatieve software te draaien. Belachelijk natuurlijk met een router in deze prijsklasse. Daarom ben ik voor Synology gegaan net als mijn NAS. Overigens heb ik ook op NL instellingen overal netjes ontvangst maar ik vind het gewoon lekker het uiterste uit het apparaat te trekken.
NB: in je meterkast is altijd een slechte plek (zie mijn post iets terug). Kan natuurlijk ook niet anders met een kooi van stroom kabels om je router heen. Iedere gebruiksaanwijzing (willekeurig merk) adviseert je een router vrij op te stellen van zoveel mogelijk, zeker koperen,ijzeren/stalen, obstakels.
De 1900AC is nooit als high end router / wifi apparaat in de markt gezet. Hetzelfde met zijn prijs..
Je betaald dus een gemiddeld prijs (lees er zijn duurdere en goedkopere) en voor prijs die je betaald krijg je gemiddelde prestaties.. In zijn prijsklasse zijn er slechtere en betere te koop. Is het een slechte koop? Nee maar dat zeg ik nergens. Hetzelfde dat ik nergens zeg dat je router in je meterkast moet zetten.
IN MIJN GEVAL maakt het geen donder uit.. in de woonkamer of in meterkast: ik ram 60MB via AC met een apparaat uit 2013.
Dat is voor mij dus een reden om te wachten en te kijken wat de AC2600 doet.. ik ga geen apparaat vervangen als opvolger even snel is... ook al is software superieur.
[ Voor 4% gewijzigd door Quakie op 17-06-2016 21:56 ]
- Bor
- Nu online
Ik ben het niet helemaal met je eens. De 1900AC is in mijn ogen juist het high end model van Synology. Voor de meeste thuisgebruikers met dito prijs. Veel duurders is er ook niet tenzij je naar de meer zakelijke merken gaat kijken. Een gemiddelde prijs heeft de 1900AC ook niet. De prijs is overeenkomstig met de high end modellen van andere merken zoals Asu, Linksys etc.Quakie schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 21:54:
[...]
De 1900AC is nooit als high end router / wifi apparaat in de markt gezet. Hetzelfde met zijn prijs..
De AC1900 was best lang zichtbaar op beurzen en daar is het volgens mij ook gezegd door een marketing manager dat ze niet op high end gooien maar op hun veelzijdige software en meer doen met je router. Ze willen daar het onderscheid maken.Bor schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 21:58:
[...]
Ik ben het niet helemaal met je eens. De 1900AC is in mijn ogen juist het high end model van Synology. Voor de meeste thuisgebruikers met dito prijs. Veel duurders is er ook niet tenzij je naar de meer zakelijke merken gaat kijken. Een gemiddelde prijs heeft de 1900AC ook niet. De prijs is overeenkomstig met de high end modellen van andere merken zoals Asu, Linksys etc.
Hun AC2600 versie laten ze nu al zien en zoals het nu eruit ziet binnen een jaar na hun eerste router gelanceerd worden.
Andere merken hebben een range boven 1900 modellen, zogenoemde AC2600 AC3200 modellen.. zoals asus, tp link, netgear etc. Zoek maar op nighthawk, archer, ac88 etc.
Je kunt ook eens proberen de antennes anders te richten. Dat kan ook verschil maken.kraades schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 17:17:
Het zal per persoon en situatie verschillen. Ik was bijvoorbeeld teleurgesteld dat deze router het slechter doet dan mijn oude Sitecom zonder externe antenne's of fratsen die nu letterlijk voor €10 bij de Kruidvat ligt. Dat vond ik echt helemaal nergens op slaan. En misschien stond de Sitecom standaard al op zwaar vermogen ingesteld en was ik verwend wie zal het zeggen. Verder heb ik binnen of buiten de meterkast geen enkel verschil. Vreemd misschien maar blijkbaar zit bij mij de stoorzender ergens anders.
...
[afbeelding]