Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 09:27:
Ik krijg dit ding nog steeds niet aan de praat.

Zowel met normale stand Ziggo technicolor 7200 modem met 1900ac in router mode of acces point mode, als de ziggo modem in bridge.

Momenteel modem in bridge, 1900ac in router stand. Modem op LAN1, PC op LAN2, nu heb ik wel internet, maar werken LAN3 en LAN4 poorten niet en ook geen internet via draadloos.

Waar ik eerdere routers zonder problemen plug&play kon aansluiten, geeft dit ding me onnoemelijk veel ergenis :(
Ik heb dezelfde modem en iedere keer wanneer Ziggo besluit het modem te rebooten, heb ik geen internet meer totdat ook de router herstart is. Heb hier een ticket voor open staan bij Synology maar die komen er niet uit.

Zou jij willen en kunnen testen of internet werkt na een modem reboot of dat je eerst ook de router moet herstarten?
Vraag me af of ik de enige ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Bor schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:24:
Is er al iemand achter gekomen hoe je 5G weer aan krijgt op de Christmas Islands regio? Bij het omschakelen is de 5G SSID meteen verdwenen ondanks dat 5G in de configuratie nog wel aan staat. Ik hoorde hier al meer mensen over.
Keertje uit-/aanzetten?
RT1900ac> synowireless --disable-adapter wlan1
RT1900ac> synowireless --enable-adapter wlan1

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
kraades schreef op maandag 09 mei 2016 @ 18:25:
[...]

Keertje uit-/aanzetten?
RT1900ac> synowireless --disable-adapter wlan1
RT1900ac> synowireless --enable-adapter wlan1
Dat blijkt helaas geen zin te hebben. Ik krijg de 5G alleen terug wanneer ik de regio terug zet naar Netherlands of een andere regio behalve Christmas Islands.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjmi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-06 18:51
Da.Rock schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:31:
[...]
Ik heb dezelfde modem en iedere keer wanneer Ziggo besluit het modem te rebooten, heb ik geen internet meer totdat ook de router herstart is. Heb hier een ticket voor open staan bij Synology maar die komen er niet uit.
Mogelijk dat Synology hier niets aan kan doen. Vaak staat in gebruiksaanwijzingen dat als je de modem reset, de router ook moet resetten.

Maar waarom niet bij de bron beginnen? waarom reboot Ziggo je modem? Ik kan me voorstellen dat ze een keer onderhoud doen, maar zo vaak kan dat toch niet zijn?
Of reboot de modem uit zichzelf? In dat geval kan de modem gebrekkig zijn en kun je een nieuwe aan Ziggo vragen.

[ Voor 8% gewijzigd door gjmi op 09-05-2016 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Niet online
gjmi schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:45:
[...]

Mogelijk dat Synology hier niets aan kan doen. Vaak staat in gebruiksaanwijzingen dat als je de modem reset, de router ook moet resetten.

Maar waarom niet bij de bron beginnen? waarom reboot Ziggo je modem? Ik kan me voorstellen dat ze een keer onderhoud doen, maar zo vaak kan dat toch niet zijn?
Of reboot de modem uit zichzelf? In dat geval kan de modem gebrekkig zijn en kun je een nieuwe aan Ziggo vragen.
Ik had er geen last van met een Asus rt66u en ook niet met een AirPort extreme. Lijkt me dat Synology dat ook moet kunnen realiseren. Het modem reboot overigens niet uit zichzelf. Ziggo heeft de laatste tijd een aantal firmware updates of configuratie updates gedaan op het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF0
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:31

TF0

Bor schreef op maandag 09 mei 2016 @ 18:42:
[...]

Dat blijkt helaas geen zin te hebben. Ik krijg de 5G alleen terug wanneer ik de regio terug zet naar Netherlands of een andere regio behalve Christmas Islands.
Ander kanaal instellen; sommige apparaten werken niet met bepaalde frequenties. Heb hem zelf handmatig op kanaal 100 gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da.Rock schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:31:
[...]

Zou jij willen en kunnen testen of internet werkt na een modem reboot of dat je eerst ook de router moet herstarten?
Vraag me af of ik de enige ben.
Ik heb ook Ziggo modem ( Cisco in bridge mode). Geen centje pijn hier. Hoe weet jij dat je modem reboot? Sowieso reboot het modem niet uit zichzelf. Sterker nog, na een snelheidsverhoging (vrij recent nog) moet je modem zelf rebooten.

Procedure: zet je router uit, stroom eraf. Hetzelfde met je modem (minimaal 20 seconden). Zet daarna weer je modem aan en wacht tot hij online is. Daarna pas je router weer aanzetten. Overigens heb ik het wel eens gedaan zonder router uit te zetten en dat werkte ook, maar is niet aan te raden.

Werkt het dan nog niet zou ik eerder het modem verdenken van slecht functioneren en een contact leggen met Ziggo.

Overigens als hij niet in bridgemode staat, ff op de site van Ziggo kijken hoe aan te sluiten anders komen routers (want dat is je modem dan ook) met elkaar in conflict. https://www.ziggo.nl/klan...t-losse-router-instellen/

Ik zou hem in bridge mode laten zetten (ben je wel Hotspots kwijt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Ik heb het probleem ook wel eens. Heb ook geen controle over het device omdat hij gedeeld is met andere. Vandaag lag het er weer uit moet ik hem opnieuw opstarten en is het weer goed. Wel vreemd dat hij het niet gewoon oppakt als het modem terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu 4 a 5 maanden. Wordt echt zwaar gebruikt door 4 gebruikers, streamen en downloaden etc, en nog nooit 1 hickup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 09:55:
[...]

Ik heb ook Ziggo modem ( Cisco in bridge mode). Geen centje pijn hier. Hoe weet jij dat je modem reboot? Sowieso reboot het modem niet uit zichzelf. Sterker nog, na een snelheidsverhoging (vrij recent nog) moet je modem zelf rebooten.

Procedure: zet je router uit, stroom eraf. Hetzelfde met je modem (minimaal 20 seconden). Zet daarna weer je modem aan en wacht tot hij online is. Daarna pas je router weer aanzetten. Overigens heb ik het wel eens gedaan zonder router uit te zetten en dat werkte ook, maar is niet aan te raden.

Werkt het dan nog niet zou ik eerder het modem verdenken van slecht functioneren en een contact leggen met Ziggo.

Overigens als hij niet in bridgemode staat, ff op de site van Ziggo kijken hoe aan te sluiten anders komen routers (want dat is je modem dan ook) met elkaar in conflict. https://www.ziggo.nl/klan...t-losse-router-instellen/

Ik zou hem in bridge mode laten zetten (ben je wel Hotspots kwijt).
In het modem kun je de uptime kunt zien en dus ook of die is gereboot. Daarnaast kan het gereproduceerd worden door het modem handmatig uit en aan te zetten. De router geeft dan de melding "limited connectivity" op de status pagina. Herstarten van de router lost het op. Modem staat trouwens in bridge. Het zou best eens kunnen dat het de combinatie is met het Technicolor modem. Vandaar dat ik het aan WooZz vroeg of die het kan reproduceren want die geeft aan dezelfde modem te hebben.
MeZZiN schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:26:
Ik heb het probleem ook wel eens. Heb ook geen controle over het device omdat hij gedeeld is met andere. Vandaag lag het er weer uit moet ik hem opnieuw opstarten en is het weer goed. Wel vreemd dat hij het niet gewoon oppakt als het modem terug komt.
Bij mij was het modem afgelopen nacht gereboot, wellicht bij jou ook waardoor het probleem is ontstaan? Dit kun je zien aan de uptime in de statuspagina van het modem die te bereiken is via 192.168.100.1. Als jij ook een Technicolor TC7200 hebt, lijkt het er op dat de combinatie niet zo lekker werkt.

[ Voor 17% gewijzigd door Da.Rock op 10-05-2016 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Tnx ik ga even snuffelen op het netwerk ik woon tijdelijk in een woning waarbij we de modem delen (we mogen er gebruik van maken) kan in ieder geval het merk wel acherhalen en dan misschien even debuggen waarom het mis gaat. Is niet handig zo :(

Hij ging 00:37:35 offline en was pas vanochtend terug (had het niet zelf gechecked maar denk dat hij er zelf uit gekomen is) of de buren hebben het modem een reboot gegeven.

Ik heb wel eens de wan uit en aan gezet maar dat hielp niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da.Rock schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:16:

Bij mij was het modem afgelopen nacht gereboot, wellicht bij jou ook waardoor het probleem is ontstaan? Dit kun je zien aan de uptime in de statuspagina van het modem die te bereiken is via 192.168.100.1. Als jij ook een Technicolor TC7200 hebt, lijkt het er op dat de combinatie niet zo lekker werkt.
Heeft dan toch niets met de combi te maken. Het modem is lijkt me gewoon een apart geval als hij uit zichzelf reboot. Heb ik hier echt nog nooit meegemaakt. Lijkt me stug dat een modem reboot door een router die erachter hangt. Vraag gewoon een andere bij Ziggo. Hun kunnen op afstand ook zien dat dat ding iedere keer reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:32
Nou ik ben wel klaar met dit modem deze router en heb een linksys WRT 1200AC aangeschaft, ongezien DD-WRT er opgezet en draait al 2 dagen als een zonnetje zonder dat het internet is weggevallen, iets wat de Synology bijna niet is gelukt.

Synology had naar mijn mening dit modem nooit zo snel op de markt moeten brengen.

[ Voor 2% gewijzigd door boers706 op 11-05-2016 10:44 . Reden: per ongeluk modem gebruikt ipv router ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 09:27:
[...]

Heeft dan toch niets met de combi te maken. Het modem is lijkt me gewoon een apart geval als hij uit zichzelf reboot. Heb ik hier echt nog nooit meegemaakt. Lijkt me stug dat een modem reboot door een router die erachter hangt. Vraag gewoon een andere bij Ziggo. Hun kunnen op afstand ook zien dat dat ding iedere keer reboot.
Het modem reboot niet uit zichzelf en de reboot wordt ook niet veroorzaakt door de RT1900ac. Ziggo reboot het modem op afstand ivm een firmware update of configuratie wijziging. Gevolg is dat er geen verbinding meer is naar het internet en een restart van de RT1900ac noodzakelijk is om het weer werkend te krijgen. Dit is ook te reproduceren door het modem handmatig uit en aan te zetten.

Dezelfde scenario maar dan met een Asus RT-AC66U en een Airport Extreme geeft geen probleem. Met deze routers werkt, na een modem reboot, de internetverbinding wel gewoon.

Met een ander merk/type modem dan de Technicolor TC7200 in combinatie met de RT1900ac lijkt er ook geen probleem te zijn. Vandaar de conclusie dat de combinatie RT1900ac-TC7200 waarschijnlijk niet helemaal lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
boers706 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 09:50:
Nou ik ben wel klaar met dit modem en heb een linksys WRT 1200AC aangeschaft, ongezien DD-WRT er opgezet en draait al 2 dagen als een zonnetje zonder dat het internet is weggevallen, iets wat de Synology bijna niet is gelukt.

Synology had naar mijn mening dit modem nooit zo snel op de markt moeten brengen.
De RT1900ac is helemaal geen modem maar een router.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
Bor schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:38:
[...]

De RT1900ac is helemaal geen modem maar een router.
:o Excuses, dat bedoelde ik ook..... zal het even aanpassen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 21:37
Da.Rock schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:33:
[...]
Het modem reboot niet uit zichzelf en de reboot wordt ook niet veroorzaakt door de RT1900ac. Ziggo reboot het modem op afstand ivm een firmware update of configuratie wijziging. Gevolg is dat er geen verbinding meer is naar het internet en een restart van de RT1900ac noodzakelijk is om het weer werkend te krijgen. Dit is ook te reproduceren door het modem handmatig uit en aan te zetten.

Dezelfde scenario maar dan met een Asus RT-AC66U en een Airport Extreme geeft geen probleem. Met deze routers werkt, na een modem reboot, de internetverbinding wel gewoon.

Met een ander merk/type modem dan de Technicolor TC7200 in combinatie met de RT1900ac lijkt er ook geen probleem te zijn. Vandaar de conclusie dat de combinatie RT1900ac-TC7200 waarschijnlijk niet helemaal lekker werkt.
Komende vrijdag gaat mijn Ziggo abo in, dan krijg ik ook een modem toegestuurd. Zelf heb ik al een RT1900ac gekocht om erachter te zetten. Maar wat als ik vrijdag nou een Technicolor TC7200 ontvang? Wat kan ik dan het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:31
Die Technicolor in Bridge laten zetten door Ziggo en je hebt nergens last van.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Niet online
outlandos schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:43:
[...]

Komende vrijdag gaat mijn Ziggo abo in, dan krijg ik ook een modem toegestuurd. Zelf heb ik al een RT1900ac gekocht om erachter te zetten. Maar wat als ik vrijdag nou een Technicolor TC7200 ontvang? Wat kan ik dan het beste doen?
In gebruik nemen. Zolang er geen reboot van het modem is, werkt het allemaal uitstekend.
Napsju schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:51:
Die Technicolor in Bridge laten zetten door Ziggo en je hebt nergens last van.
Bij mij staat hij in bridge.

[ Voor 19% gewijzigd door Da.Rock op 11-05-2016 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 09:55:
[...]
Beetje offtopic, maar: dat kunnen ze wel degelijk. Ik heb zelfs 2x na aangekondigd onderhoud gehad dat modem gereset was naar fabrieksinstellingen (dus standaard SSID e.d.). Reactie helpdesk was toen: dat kan gebeuren, onze excuses 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjmi
outlandos schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:43:
[...]

Je hebt de Ziggo modem nodig om het signaal van kabel naar ethernet om te zetten. Dat kan de Synology (en alle andere routers) niet.
Als je de ziggo modemrouter hebt aangesloten, bel dan Ziggo en vraag of ze het in bridge mode willen zetten. Je zult de modemrouter even van de spanning moeten halen en daarna is het alleen een modem. Alleen LAN poort 1 is dan actief. Die verbind je dan met de WAN poort van je Synology router en dan ben je in business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Problem found voor mij dan deze keer (had wel eerder dat hij er zomaar er uit lag en niet meer terug kwam) Ziggo had een grote storing of iets. Dus tja daar kan de router ook niet veel aan doen. Maar goed voor nu helder. Maar het gaat wel eens me te vaak mis helaas ik hou het in de gaten kijken of ik het kan fixen. Of het is nu opgelost met de laatste updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Niet online
Da.Rock schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:33:
[...]

Even mezelf quoten... Vandaag de hand weten te leggen op de nieuwe connect box van Ziggo en daarmee zijn er geen problemen. Mijn vermoedens dat het in combinatie met de Technicolor problemen gaf, lijken te kloppen. Nu even Ziggo zo ver krijgen dat ze mijn modem omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 08:59
Ik heb een L2TP VPN aan staan op m'n synology, dit werkt prima. Alleen kan ik devices die lokaal in het netwerk van de synology zitten niet vinden via hun naam. Weet iemand hoe ik die DNS van de synology kan instellen zodat deze de default is voor de VPN, en dat ik daar de locale devices aan kan toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Of je kunt WINS gebruiken...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een teletubby interface voor een router maakt hem echt niet beter hoor.

Doe mij maar een TpLink met OpenWRT :)
MeZZiN schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 15:14:
[...]

Geen waarom maar misschien omdat ze er te weinig op verdienen of iets anders. Gewoon bestellen dat ding als hij voldoet aan je eisen. Ik ben zelf super tevreden eindelijk een router met goede interface. Was mijn netgear aardig zat met zijn mega old school interface. Kan nu ook mooi VPN doen en andere leuke instellingen ^_^ en een van de beste features. Je kan de lampjes uitzetten wat een geweldige feature ^_^ en waarom ook niet je kan ze zelfs uitzetten op verschillende tijden. Just because they could.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 10:49:

[...]
Klopt. Het is ook de reputatie die Synology heeft opgebouwd met de NAS'en dat het 'm doet.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraades schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 11:05:
[...]

Klopt. Het is ook de reputatie die Synology heeft opgebouwd met de NAS'en dat het 'm doet.
De nas software ben ik opzich over te spreken, ook de interface... maar schoenmaker blijf bij je leest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 11:16:
[...]

De nas software ben ik opzich over te spreken, ook de interface... maar schoenmaker blijf bij je leest!
Dat ben ik met je eens. ;)
Ik denk dat Synology nog even wat tijd nodig heeft. Hoewel ik persoonlijk niet heel veel te klagen heb over de router.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Damn wat is de stroomkabel van deze router kort zeg. Is het enige alternatief een contactdoos halen? Of kan ik ook een soort gelijke stroomkabel/aansluiting kopen met een langer draad eraan (20cm more is all i need)? Of zijn ze custom made voor de router?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 10:49:

[...]
Interface alleen niet nee, maar dit in combinatie met de prestaties wel. Top apparaat. Super bereik, geen hickups, goed updatebeleid, knallen maar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

En Netgear mag dat bijvoorbeeld wel van jou? Die bouwt ook beide machines. En zo kan ik nog wel wat voorbeelden opnoemen. Wat een onzin opmerking van je.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• outlandos
Hier een nieuwe trotse eigenaar.

We hebben een Ziggo Complete Connect abonnement: 150/15.

Speedtest met deze router zijn meer dan indrukwekkend:
met draad: 155mbit (dus nog iets hoger dan ons theoretische maximum/ 15,5 (same here)
wifi vanuit t verste puntje van ons (gelijkvloerse) 71m grootte appartement: 147/15,4

En ik ben ook zeer tevreden over de interface van de router: degelijk, eenvoudig en overzichtelijk. Dat zoiets door de netwerkexperts hier als teletubby wordt beschouwd heb ik er dan graag voor over :D

[ Voor 6% gewijzigd door outlandos op 14-05-2016 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
outlandos schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 23:25:
Hier een nieuwe trotse eigenaar.

We hebben een Ziggo Complete Connect abonnement: 150/15.

Speedtest met deze router zijn meer dan indrukwekkend:
met draad: 155mbit (dus nog iets hoger dan ons theoretische maximum/ 15,5 (same here)
wifi vanuit t verste puntje van ons (gelijkvloerse) 71m grootte appartement: 147/15,4

En ik ben ook zeer tevreden over de interface van de router: degelijk, eenvoudig en overzichtelijk. Dat zoiets door de netwerkexperts hier als teletubby wordt beschouwd heb ik er dan graag voor over :D
Wacht maar tot je plotseling geen internet meer hebt.... bereik goed, dus dat is het niet..... wacht 1 minuut... ha alles doet het.... zeker korte storing bij Ziggo....

Als je dit zoals mij vanaf aankoop tot afgelopen maandag hebt meegemaakt zakt de moed je wel in de schoenen.

Maandag een nieuwe router binnen gekregen en deze hele week geen wegvallende verbindingen gehad. Dit kan ik mooi zien bij de monitoring van mijn zonnepanelen waarbij de Synology enkele momenten per dag een totale zonsverduistering signaleerde... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
boers706 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 00:01:
[...]

Wacht maar tot je plotseling geen internet meer hebt.... bereik goed, dus dat is het niet..... wacht 1 minuut... ha alles doet het.... zeker korte storing bij Ziggo....

Als je dit zoals mij vanaf aankoop tot afgelopen maandag hebt meegemaakt zakt de moed je wel in de schoenen.

Maandag een nieuwe router binnen gekregen en deze hele week geen wegvallende verbindingen gehad. Dit kan ik mooi zien bij de monitoring van mijn zonnepanelen waarbij de Synology enkele momenten per dag een totale zonsverduistering signaleerde... ;)
Welk merk en type Ziggo modem heb je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:39:
[...]

Interface alleen niet nee, maar dit in combinatie met de prestaties wel. Top apparaat. Super bereik, geen hickups, goed updatebeleid, knallen maar. ;)
Nou de ervaringen zijn dus duidelijk anders, wellicht kun je met echte routersoftware gewoon niet overweg.
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:42:
[...]

En Netgear mag dat bijvoorbeeld wel van jou? Die bouwt ook beide machines. En zo kan ik nog wel wat voorbeelden opnoemen. Wat een onzin opmerking van je.
Wat denk je, daar pleur ik ook OpenWRT op als het kan... wat een ondoordachte opmerking van je.

... En knallen maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
outlandos schreef op zondag 15 mei 2016 @ 00:26:
[...]

Welk merk en type Ziggo modem heb je?
Een Ubee EVM320

Misschien heb ik ook wel een maandagmorgen RT1900ac hoor, en heb ik gewoon pech. Ik had voor deze router gekozen omdat mijn Linksys 320N met DD-WRT de opgegeven snelheid van Ziggo niet meer haalde. Ik had deze router op 11-11-2015 meteen besteld en had er na installatie eigenlijk meteen al spijt van. De router was nog niet klaar. Na de eerste firmware update ging het al veel beter maar toch bleef ik problemen houden, en na zoveel geklaag van vrouw en kinderen dat ze steeds niet op internet konden heb ik uit pure frustratie maar weer een Linksys router gekocht waar DD-WRT op draait en ja iedereen is weer tevreden.

[ Voor 63% gewijzigd door boers706 op 15-05-2016 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Oké die heb ik gelukkig niet. Maar t is blijkbaar een probleem wat vaker voorkomt bij bepaalde types. Zo schijnt het ook niet helemaal lekker te lopen voor een Technicolor TC7200.

Gelukkig heb ik een Technicolor TC7210. Tot op heden verloopt het stabiel. Hopelijk blijft t zo. De reviews zijn overigens wel erg positief. Niet allemaal nee, maar dat is bij de categorie routers eigenlijk nooit het geval. Schijnbaar toch te veel variabelen.

[ Voor 3% gewijzigd door outlandos op 15-05-2016 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
Het is in ieder geval wel fijn dat Synology naar de gebruikers luistert en daar aangepaste updates voor maakt dat zul je niet gauw meemaken met gewone firmware voor routers Maar ik vind het wel vreemd dat er dan meteen bij de verkoop van deze router problemen zijn. Ik bedoel, waarom doen alle andere routers meteen uit de doos wat het moet doen, en had deze router problemen met Ziggo, en andere ISP uit onder andere Engeland.

Gebruiken ze een ander protocol ofzo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• outlandos
boers706 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 00:53:
Het is in ieder geval wel fijn dat Synology naar de gebruikers luistert en daar aangepaste updates voor maakt dat zul je niet gauw meemaken met gewone firmware voor routers Maar ik vind het wel vreemd dat er dan meteen bij de verkoop van deze router problemen zijn. Ik bedoel, waarom doen alle andere routers meteen uit de doos wat het moet doen, en had deze router problemen met Ziggo, en andere ISP uit onder andere Engeland.

Terechte vragen/kritiek. Zal wel te maken hebben met dat t hun eerste router is en de router zelf ook nog niet al te lang uit is. Kinderziektes dit dat. Belangrijkste is dat ze goed luisteren naar de community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:23

Jeroen V

yadda yadda yadda

Ik heb ook Ziggo icm de RT1900ac en ik heb ook geen problemen. Eerst met de Cisco 3925 waarbij ik de RT1900ac als AP gebruikte, en nu de nieuwe Connect Box in bridge mode met de RT1900ac als router. Draait nu ongeveer in weekje zo en nog geen problemen gehad... (fingers crossed :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2016 @ 00:28:
[...]

Nou de ervaringen zijn dus duidelijk anders, wellicht kun je met echte routersoftware gewoon niet overweg.

[...]

Wat denk je, daar pleur ik ook OpenWRT op als het kan... wat een ondoordachte opmerking van je.

... En knallen maar ;)
Ik had op mijn oude Netgear ook Open WRT (noodgedwongen !) dus ook die opmerking slaat ook weer nergens op. Op een Netgear moet dat omdat Netgear gewoon een puinhoop maakt van zijn firmware en het vertikt te updaten. Ben blij dat ik nu gewoon een router heb waar ik niet mee hoef te rommelen omdat de fabrikant eruit zichzelf goede firmware op heeft staan en netjes update. En zo hoort het ook, want daar betaal je ook voor.

Maar wat doe je op dit forum? Een forum is om elkaar te helpen, niet om het product af te kraken. Jij blij met je router, wij met onze sublieme Synology. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boers706 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 00:01:
[...]

Er zijn behoorlijk wat storingen en onderhoudswerkzaamheden bij Ziggo geweest afgelopen week. Dus als je boos bent, zou ik het eens bij hen zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boers706 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 00:53:

Precies, HAD. Waren kinderziektes en die zijn toch netjes opgelost? Precies hetzelfde als je een nieuw model auto koopt. Wil je echt geen kinderziektes, wacht dan 1of 2 jaar met het kopen van zo'n model.

Ik zit hier op Ziggo 150/15 en heb nooit problemen met router en als ze er zijn ligt het aan Ziggo. Vd week kwam was modem paar keer offline en die problemen kwamen bij Ziggo vandaan. Zodra mijn Cisco modem weer online kwam pakte router, zonder aan/uit zetten, de verbinding gewoon weer netjes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit voegt niets aan het topic toe

[ Voor 94% gewijzigd door Koffie op 16-05-2016 10:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 90% gewijzigd door Koffie op 16-05-2016 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2016 @ 12:59:
[...]

Er zijn behoorlijk wat storingen en onderhoudswerkzaamheden bij Ziggo geweest afgelopen week. Dus als je boos bent, zou ik het eens bij hen zoeken.
Ik heb al problemen sinds de aankoop in november. Daarvoor nooit problemen gehad.
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:05:
[...]

Precies, HAD. Waren kinderziektes en die zijn toch netjes opgelost?
In mijn geval bleef ik problemen houden en heb als laatste redmiddel mijn router vervangen waarna ik dus geen problemen meer heb.

[ Voor 35% gewijzigd door boers706 op 15-05-2016 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 92% gewijzigd door Koffie op 16-05-2016 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• combo47
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 08:31
Hier ook een Ziggo modem Cisco met een Synology Rt1900ac. Ziggo modem in bridge mode laten zetten.
Nergens problemen mee. Werkt goed zoals het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casio fx-100
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:39
Ik heb ook nog geen problemen ondervonden. Ik heb een Technicolor TC7200 modem van UPC/Ziggo in bridge mode. De Synology modem heb ik nu ruim twee maanden en werkt tot op heden storingsvrij. Afgelopen week was internet erg traag maar na herstarten van de Technicolor modem liep het weer goed. De storing zat dus bij Ziggo.
De Synology router heb ik aangeschaft omdat de standaard modem/router van Ziggo niet krachtig genoeg was om storingsvrij door alle 30 kanalen te dringen die hier binnen komen. De Synology router werkt pas echt soepel nadat ik hen op Christmas Island heb gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjmi
outlandos schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 13:46:
Damn wat is de stroomkabel van deze router kort zeg. Is het enige alternatief een contactdoos halen? Of kan ik ook een soort gelijke stroomkabel/aansluiting kopen met een langer draad eraan (20cm more is all i need)? Of zijn ze custom made voor de router?
Stroomkabel van de voeding kun je gewoon vervangen door een langere versie. Het is een standaard kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
[...]

Maar dan komen we nooit verder. De meeste router interfaces liepen wat achter en die van synology is wel een stuk prettiger. Maar als iedereen maar 1 of 2 producten maak hoe houden we de concurrentie scherp toch.

Maar anyways deze router is eindelijk een router die voor mij werkt ^_^ snel makkelijk in gebruik en geen issues (mijn oude netgear was zo gedoe mee 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeZZiN schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 09:05:
[...]

Maar dan komen we nooit verder. De meeste router interfaces liepen wat achter en die van synology is wel een stuk prettiger. Maar als iedereen maar 1 of 2 producten maak hoe houden we de concurrentie scherp toch.

Maar anyways deze router is eindelijk een router die voor mij werkt ^_^ snel makkelijk in gebruik en geen issues (mijn oude netgear was zo gedoe mee 8)7 )
Ja netgear is gedoe, ik heb een 7000 voor iemand geconfigureerd... ding kan niet eens dns forwards doen als resolver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Jep mijne was wel aardig maar zo snel je iets maar wilde veranderen was het een bende plus settings die je router volledige lam leggen en en firmware upgrades die alleen maar verslechtering brachten. Dat ik zelf maar terug ging naar mijn bagger experia box omdat die wel werkte. Zucht. Gelukkig nu deze router die wel werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzztoh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-09 12:19
Ik heb mijn Netgear WNDR3800 ingeruild voor de Synology router. Wifi was niet stabiel en ik moest elke dag de router resetten. Dat is nu niet meer nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Ik had de wndr3700 net zo bagger ga nog een keer tomato opzetten just because I can maar heb geen hoop dat het beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeZZiN schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:35:
Ik had de wndr3700 net zo bagger ga nog een keer tomato opzetten just because I can maar heb geen hoop dat het beter wordt.
Die had ik ook. Jaren goed gewerkt maar op een gegeven moment was de radio vd wifi dood. Geef jezelf een cadeau en koop de Synology. Het leven is een feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Precies dat dus. Het was gewoon inpluggen wachtwoord zetten paar kleine dingen en sindsdien alleen maar ingelogd om te kijken wat ik nog meer met dat ding kan maar verder niets meer aan doen werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
MeZZiN schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:54:
Precies dat dus. Het was gewoon inpluggen wachtwoord zetten paar kleine dingen en sindsdien alleen maar ingelogd om te kijken wat ik nog meer met dat ding kan maar verder niets meer aan doen werkt perfect.
Hebben jullie zelf een channel uitgezocht of um op Auto laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Beide geen verschil. Het was gewoon klaar denk ik na een tijd maar had voordat hij de brui er aangaf als genoeg issues met configuratie gehad die opgelost waren het was gewoon geen goede koop helaas. Niet dat het daarna niet goed werkte maar de tijd verloren was gewoon te veel. Had veel eerder een nieuwe moeten kopen ipv aan prutsen met die router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
MeZZiN schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:22:
Beide geen verschil. Het was gewoon klaar denk ik na een tijd maar had voordat hij de brui er aangaf als genoeg issues met configuratie gehad die opgelost waren het was gewoon geen goede koop helaas. Niet dat het daarna niet goed werkte maar de tijd verloren was gewoon te veel. Had veel eerder een nieuwe moeten kopen ipv aan prutsen met die router.
Nee ik bedoel met de RT1900AC.

Heb nu alles op default maar vraag me af of ik nog instellingen kan veranderen die het nog beter maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02-2022
Hier ook het 1900AC knipperende groene status led probleem!!

Niets lijkt meer te helpen/werken:
- Hard reset 4 sec, 10 sec of nog langer ... ding blijft knipperen en reageert er niet op
- Tijdje modem uit (1/10/30 min) etc.
- Modem 60 minuten laten knipperen in de hoop dat
- Niet meer te benaderen via LAN/Wifi op 192.168.1.1
- Geen DHCP vanuit modem
- Geen firmware update mogelijkheid via usb (alleen in SRM zelf, arghhhh@%@$#@$@)
- nog tig andere fratsen, maar nul komma nul resultaat.

Heeft iemand dit exacte probleem al opgelost?
Op Synology forum is ook nog geen oplossing gemeld.

Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

outlandos schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:06:
[...]

Hebben jullie zelf een channel uitgezocht of um op Auto laten staan?
Zelf een channel uitzoeken. Met inSSIDer ff scannen en een kanaal kiezen waarbij die niet overlapt met andere. Cochanneling is dan nog niet zo erg. De mijne staat op 1 want de rest vd straat zit elkaar vanaf 4 t/m 13 weg te pesten.

En zet hem op Christmas Island voor het hoogste vermogen. Note: is wel illegaal, dus op eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:08

SaN

Ik heb net mijn nieuwe router aangesloten, maar nu kom ik er achter dat Wi-Fi op 5ghz zo goed als niet te gebruiken is.. Met een speedtest app zeer traag. En de verbinding valt steeds weg. Zowel op een Oneplus one als op een Samsung android telefoon. 2,4ghz werkt prima. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzztoh
Geen idee, ik haal 130MB op 5GHz. Dus het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bzztoh schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 08:23:
Wat voor snelheid haal je op 2,4 Ghz? Gewoon even benieuwd want ik gebruik de 5 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Bzztoh schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 08:23:
Vreemd hoor. Bij mij is het 5Mb/s. Ik zal nog eens wat onderzoek doen, maar ik zou niet weten wat het kan zijn. Ik heb in ieder geval niet zelf aan de instellingen gezeten, dit was zo uit de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzztoh
Ik haal 60-80 Mb op 2.4GHz, bij mij is 5GHz duidelijk sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjmi
SaN schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 23:00:
Ik heb net mijn nieuwe router aangesloten, maar nu kom ik er achter dat Wi-Fi op 5ghz zo goed als niet te gebruiken is.. Met een speedtest app zeer traag. En de verbinding valt steeds weg. Zowel op een Oneplus one als op een Samsung android telefoon. 2,4ghz werkt prima. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Je buren zitten op hetzelfde kanaal. Probeer een WiFi scan tool, om te zien welke kanalen gebruikt worden en kies handmatig een leeg kanaal.
En waar staat je modem? Is er andere storing in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Er zijn twee andere 5ghz netwerken in de buurt, die zitten op een ander kanaal. De router staat in de meterkast. Ik merk nu dat 2,4ghz ook erg langzaam is. 3 t/m 9 Mb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
SaN schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 21:50:
Er zijn twee andere 5ghz netwerken in de buurt, die zitten op een ander kanaal. De router staat in de meterkast. Ik merk nu dat 2,4ghz ook erg langzaam is. 3 t/m 9 Mb/s
Heb je de routers firmware al geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 18:40
Ik denk dat "the magic word" hier "meterkast" is. Wifi is nu eenmaal erg gevoelig voor storingen en blokkades. Minstens de helft van het probleem zit vaak ook aan de client kant: de router is wellicht krachtig genoeg om de clients te bereiken, maar als dat andersom niet zo is heb je alsnog geen of een slechte verbinding.

Wat gebeurt er als je de verbinding test terwijl je vlak voor de meterkast staat met de deur open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SaN schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 21:50:
Hier 50 op Wifi met een 150/15 aansluiting bij Ziggo. Denk dat je het beste je router kunt omruilen want die is gewoon niet goed.

NB: meterkast is en blijft een slechte plek voor je router. 1 grote bron van storing.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2016 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Klein beetje off-topic:

Welke externe hardeschijf raden jullie aan bij deze router? Wil namelijk een NAS maar heb geen budget (althans, 150 euro is de max). Wil graag een energiezuinige maar kan daarover niks terug vinden in de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

outlandos schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 09:22:
[...]
Heb je de routers firmware al geupdate?
Ja, direct gedaan.
EricEric752 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 11:33:
Ik denk dat "the magic word" hier "meterkast" is. Wifi is nu eenmaal erg gevoelig voor storingen en blokkades. Minstens de helft van het probleem zit vaak ook aan de client kant: de router is wellicht krachtig genoeg om de clients te bereiken, maar als dat andersom niet zo is heb je alsnog geen of een slechte verbinding.

Wat gebeurt er als je de verbinding test terwijl je vlak voor de meterkast staat met de deur open?
De snelheid gaat wel iets omhoog, maar lang niet genoeg. Het is vreemd, want zoals ik eerder al zei was de snelheid van de 2,4ghz verbinding eerst wel goed genoeg... Ik ga vandaag nog proberen om de router uit de meterkast te halen met een lange kabel tussen de modem en router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 11:37:
[...]

Hier 50 op Wifi met een 150/15 aansluiting bij Ziggo. Denk dat je het beste je router kunt omruilen want die is gewoon niet goed.

NB: meterkast is en blijft een slechte plek voor je router. 1 grote bron van storing.
Die van mij hangt in de meterkast en ondervindt geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

outlandos schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 14:22:
[...]

Die van mij hangt in de meterkast en ondervindt geen problemen.
Haal je net als ik 40 meter buitenshuis en tot op zolder volle mep? Lijkt me sterk. In een appartement op zes meter zal het niet zo'n vaart lopen maar in een gewoon huis met betonnen vloeren, HR ++ glas en zeker als de meterkast ook nog eens in een uitbouw van de woning staat is het echt niet aan te bevelen.

Mooi tekstje weliswaar over een Airport, maar toch:

Veelal wordt een wifi router, zoals de Airport Extreme opgehangen in de meterkast. Dat is begrijpelijk: meestal zit daar de aansluiting (ADSL of kabel) en een andere oplossing verzinnen is dan vaak lastig. Maar de meterkast is niet echt de meest geschikte plek voor een wireless router, zoals de Airport Extreme of Time Capsule. Het signaal is vaak niet optimaal door afscherming door allerlei leidingen, met negatieve gevolgen voor zowel het bereik als de kwaliteit van het signaal.

De (koperen) stroomdraden in de leidingen schermen niet alleen het signaal af, waardoor je minder bereik hebt, maar zorgen ook voor storing van het signaal, wat weer kan leiden tot een lagere snelheid.

Een manier om het signaal drastisch te verbeteren is een plek vinden buiten de meterkast. En dan het liefst centraal in huis en de router zo hoog mogelijk tegen de wand of op het plafond monteren. Is er buiten de meterkast geen plek te vinden, probeer dan toch om de router zo hoog mogelijk te plaatsen. Zolang de router maar vrij is van stroomleidingen. Het effect kan soms aanzienlijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-09 19:08
outlandos schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 11:53:
Klein beetje off-topic:

Welke externe hardeschijf raden jullie aan bij deze router? Wil namelijk een NAS maar heb geen budget (althans, 150 euro is de max). Wil graag een energiezuinige maar kan daarover niks terug vinden in de specs.
Samsung heeft sinds kort erg mooie externe hdd's ( ssd ;) ) https://www.alternate.nl/...iling-altnl-230416-imim4o

Alternate heeft op het moment leuke aanbiedingen, En zelf ben ik erg fan van Samsung! :D Kijk even met je buged naar deze schijven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 17:02:
[...]

Haal je net als ik 40 meter buitenshuis en tot op zolder volle mep? Lijkt me sterk. In een appartement op zes meter zal het niet zo'n vaart lopen maar in een gewoon huis met betonnen vloeren, HR ++ glas en zeker als de meterkast ook nog eens in een uitbouw van de woning staat is het echt niet aan te bevelen.

Veelal wordt een wifi router, zoals de Airport Extreme opgehangen in de meterkast. Dat is begrijpelijk: meestal zit daar de aansluiting (ADSL of kabel) en een andere oplossing verzinnen is dan vaak lastig. Maar de meterkast is niet echt de meest geschikte plek voor een wireless router, zoals de Airport Extreme of Time Capsule. Het signaal is vaak niet optimaal door afscherming door allerlei leidingen, met negatieve gevolgen voor zowel het bereik als de kwaliteit van het signaal.

De (koperen) stroomdraden in de leidingen schermen niet alleen het signaal af, waardoor je minder bereik hebt, maar zorgen ook voor storing van het signaal, wat weer kan leiden tot een lagere snelheid.

Een manier om het signaal drastisch te verbeteren is een plek vinden buiten de meterkast. En dan het liefst centraal in huis en de router zo hoog mogelijk tegen de wand of op het plafond monteren. Is er buiten de meterkast geen plek te vinden, probeer dan toch om de router zo hoog mogelijk te plaatsen. Zolang de router maar vrij is van stroomleidingen. Het effect kan soms aanzienlijk zijn.
Het is blijkbaar toch een helse meterkast inderdaad...

In de woonkamer
Speedtest snel

Het mooie is dat er drie kabels vanuit de kruipkelder de meterkast in komen. Ik kan de router dus niet zo makkelijk verplaatsen.

[ Voor 5% gewijzigd door SaN op 21-05-2016 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 17:02:
[...]

Ik heb een appartement van 71 vierkante meter groot, allemaal gelijkvloers. 147 mbit vanaf het verste punt van de meterkast vandaan. Prima toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 18:40
Hier nu 153Mbps over 5Mhz (Ziggo 150/15 abbo). Mijne staat ook in de meterkast, maar geen betonnen muren hier. Afstand naar de router is 4 meter denk ik. Zelfde verdieping, maar er zit wel een binnenmuur met een gesloten deur met glas tussen.

De resultaten varieren wel een beetje van waar je bent in huis. Daarom staat er boven een tweede router die ook over de tuin "uit kijkt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SaN schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 19:13:
[...]

Het is blijkbaar toch een helse meterkast inderdaad...

In de woonkamer
[afbeelding]

Het mooie is dat er drie kabels vanuit de kruipkelder de meterkast in komen. Ik kan de router dus niet zo makkelijk verplaatsen.
Tataaaaa! Op naar de Gamma, Cat5e of Cat6 kabel, connectoren en krimptang en kabel trekken naar een fatsoenlijke plek. Kan je gelijk, zoals ik, de rest van je huis bekabelen. Gaat niks boven bekabeld. Wifi hier alleen op mobiele apparaten. Streamen van NAS naar tv en Bluesound, strak over de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

outlandos schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 20:09:
[...]

Ik heb een appartement van 71 vierkante meter groot, allemaal gelijkvloers. 147 mbit vanaf het verste punt van de meterkast vandaan. Prima toch :)
Dat zeg ik dus. Geen huis van 3 verdiepingen en dus ook minder kabels in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nu voor de zoveelste keer dikke storing bij Ziggo. Zit nu op laptop via hotspot mobiel. :X 8)7 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 21:31:
[...]

Tataaaaa! Op naar de Gamma, Cat5e of Cat6 kabel, connectoren en krimptang en kabel trekken naar een fatsoenlijke plek. Kan je gelijk, zoals ik, de rest van je huis bekabelen. Gaat niks boven bekabeld. Wifi hier alleen op mobiele apparaten. Streamen van NAS naar tv en Bluesound, strak over de kabel.
Dat is dus eigenlijk het probleem. Het meeste ligt aan de kabel. Die komen alleen allemaal samen in de meterkast ;-)

Gelukkig stond er in de tv kast een switch. Die ruilt met de router van plek. Morgen maar onder het huis kruipen om een extra kabel te leggen. Is helaas toch nog nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:04
Ik heb even niet alles gelezen, maar als je hem met een iets langere netwerkkabel buiten je meterkast legt heb je wel goeie verbinding ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SaN

SaN

Heb ik inderdaad ook nog aan gedacht. Ik denk het wel, maar er is daar niet echt een plek waar ik hem uit het zicht neer zou kunnen zetten. Ik moet hem dan ophangen aan de deur van de meterkast. Helaas is dat ook de kapstok, en moeten er vijf netwerkkabels in. Dat wordt dus niet echt mooi. Daarnaast zit er dan nog altijd een trapkast met magnetron en vriezer tussen de meterkast en de woonkamer, dus ik denk dat ik het dan meteen maar echt goed doe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

michaell958 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 17:35:
[...]

Samsung heeft sinds kort erg mooie externe hdd's ( ssd ;) ) https://www.alternate.nl/...iling-altnl-230416-imim4o

Alternate heeft op het moment leuke aanbiedingen, En zelf ben ik erg fan van Samsung! :D Kijk even met je buged naar deze schijven. ;)
Off topic. Voor dat geld zou ik niet voor SSD gaan maar zoveel mogelijk ruimte. SSD is nergens voor nodig als het alleen voor opslag is. Als je nog ergens een oude schijf hebt liggen kan het helemaal goedkoop. Koop je gewoon een behuizing met USB.

NB: ff doorsparen voor Synology NAS krijg je geen spijt van. Zaaaaaaaalig apparaat. Kan zoveel mee dan alleen opslag.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2016 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-09 19:08
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2016 @ 16:37:
[...]

Off topic. Voor dat geld zou ik niet voor SSD gaan maar zoveel mogelijk ruimte. SSD is nergens voor nodig als het alleen voor opslag is. Als je nog ergens een oude schijf hebt liggen kan het helemaal goedkoop. Koop je gewoon een behuizing met USB.

NB: ff doorsparen voor Synology NAS krijg je geen spijt van. Zaaaaaaaalig apparaat. Kan zoveel mee dan alleen opslag.
Ben het met je eens. :) Synology nassen zijn erg fijn. Heb sinds kort de DS216j top ding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2016 @ 16:37:
[...]

Ja ik heb vandaag een externe HD aan de modem gehangen, maar te veel beperkingen. Externe HD gaat terug (lange leven Coolblue) en ik ga sparen voor een 916+ :D

Overigens kan ik beamen dat de meterkast een waardeloze plek is. Ik krijg op mijn mobiel toch niet overal volledige sterkte in signaal. Meeste plekken 3/4 streepjes (+/-100Mbit per seconden). Op mijn laptop haal ik via wifi wel de max snelheid:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5346014512.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Laatst online: 08:14
Ik zat zojuist eens in de SRM interface te kijken en zie daar een windows-phone in de DHCP clients list....Dat is vreemd want om te beginnen ken ik niemand met een windows-phone. ( Volgens mac lookup een Nokia ).

Daarnaast staat de DHCP lease alleen voor deze client op unlimited....Hij is ook pingable...wel hoge RTT's.

Wat ook nog vreemd is is dat ik hem ook niet bij de mac filter lijst kan toevoegen....

Ik heb de router en accesspoints al gereboot, maar hij blijft terug komen. Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

EDIT:

Net wifi wachtwoord veranderd, maar na 10 minuten zat de "windows-phone" gewoon weer vrolijk op het netwerk volgens de synology. :o Godsonmogelijk natuurlijk.

Dat hij bij DHCP lease op unlimited stond komt omdat hij bij de dhcp adress reservations stond. Ik ga morgen wel even uitzoeken waar die zogenaamde "windows-phone" vandaan komt, maar wsl is het gewoon een device hier in huis waarvan de hostnaam op 1 of andere manier niet goed word weergegeven.

[ Voor 34% gewijzigd door netvista op 24-05-2016 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjmi
netvista schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 22:17:

EDIT:

Net wifi wachtwoord veranderd, maar na 10 minuten zat de "windows-phone" gewoon weer vrolijk op het netwerk volgens de synology. :o Godsonmogelijk natuurlijk.
Zit jezelf op een Windows 10 machine? Default deelt Windows 10 namelijk WiFi wachtwoorden met iedereen in je contactlijst. "Lekker makkelijk" dachten ze zeker bij MS. Dat kun je ergens wel uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 22:16
Ik gebruik de Synology router nu enige tijd en ik blijf op een of andere manier maar problemen hebben met de 2,4 GHz WiFi verbinding. Heb het al proberen te zoeken op het forum, maar kan het niet uit jullie ervaringen halen.
Mijn apparaten hebben een stabiele verbinding met de router, maar als het om het de internetverbinding gaat is het ronduit slecht te noemen:
- verbinding met het internet valt elke paar minuten weg;
- snelheid gaat met constante pieken en dalen (valt soms volledig weg);
- LAN verbindingen (bijv. Sonos/Philips Hue) vindt hij soms wel/soms niet ondanks verbonden te zijn met het netwerk;
- op mijn laptop krijg ik niet of nauwelijks verbinding met Google (DNS probleem?)
- Synology is via UPC modem (bridge) verbonden.

Dus, verbinding netwerk OK -> internet NOK.
Alles wat via de kabels aangesloten is werkt werkelijk als een trein, maximaal genieten.

Ik heb het idee dat het beter is als ik de 5 GHz uit zet. Ik gebruik deze ook niet, maar deze zet zichzelf telkens terug aan (?).

Hopende op jullie advies/hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Laatst online: 08:14
gjmi schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 20:48:
[...]

Zit jezelf op een Windows 10 machine? Default deelt Windows 10 namelijk WiFi wachtwoorden met iedereen in je contactlijst. "Lekker makkelijk" dachten ze zeker bij MS. Dat kun je ergens wel uitzetten.
Nee, ik heb alleen Apple's in huis. Vandaar ook de verbazing een "Windows-phone" aan te treffen in de dhcp client list. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 12:43
Is vpn tunnel splitting inmiddels mogelijk?
Ik wil alles over vpn laten lopen tenzij het Netflix is of 7 days to die connectie naar een private server.
Ik twijfel of dit wel een goede router voor mij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Sinds de laatste update is mijn 5GHz een drama geworden. Ik haal op al mijn apparaten nog maar 5MBps terwijl 2.4GHz nog gewoon goed is. Zelfs direct in zicht op 2 meter afstand geen succes. Ik heb heel erg het gevoel dat SRM nog niet echt af is, vanwege de inconsistenties die ik vaak zie (Wireless apparaten die als wired aangeduid worden, IP adressen die niet geupdate zijn in het overzicht, etc.).

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:45
Ik wil 2 van deze routers kopen ze in bridge mode zetten (1 op de begaande grond 1 op eerste etage )
En dan 1 WiFi netwerk met 1 naam
Ze komen achter Sophos utm 120
Gaat het werken ?

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeMade
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02-09 18:23
Als je een roaming netwerk op wilt zetten dan zou ik ook voor een roaming netwerkoplossing kiezen.

Kijk eens naar Open-Mesh of Ubiquity, deze partijen bieden een semi profi oplossing aan die heel betaalbaar is (instap access point <€100,-), schaalbaar en nog eens eenvoudig is te configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raoul.TLS schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 10:31:
Ik wil 2 van deze routers kopen ze in bridge mode zetten (1 op de begaande grond 1 op eerste etage )
En dan 1 WiFi netwerk met 1 naam
Ze komen achter Sophos utm 120
Gaat het werken ?
Waarom 2? Geld teveel? :+ Probeer eerst eens met 1 tbv wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

armageddon_2k1 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:22:
Sinds de laatste update is mijn 5GHz een drama geworden. Ik haal op al mijn apparaten nog maar 5MBps terwijl 2.4GHz nog gewoon goed is. Zelfs direct in zicht op 2 meter afstand geen succes. Ik heb heel erg het gevoel dat SRM nog niet echt af is, vanwege de inconsistenties die ik vaak zie (Wireless apparaten die als wired aangeduid worden, IP adressen die niet geupdate zijn in het overzicht, etc.).
Hier nergens last van. Wellicht eens een harde reset proberen.
Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste