Het is het enige model. En zeker niet een high-end model. En veel duurder is er zeker wel. Je hebt consumenten routers tot €300Bor schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 21:58:
[...]
Ik ben het niet helemaal met je eens. De 1900AC is in mijn ogen juist het high end model van Synology. Voor de meeste thuisgebruikers met dito prijs. Veel duurders is er ook niet tenzij je naar de meer zakelijke merken gaat kijken. Een gemiddelde prijs heeft de 1900AC ook niet. De prijs is overeenkomstig met de high end modellen van andere merken zoals Asu, Linksys etc.
- Bor
- Registratie: Februari 2001
- Laatst online: 18:34
:strip_icc():strip_exif()/u/21673/crop65674aee06c6d_cropped.jpg?f=community)
Het is inderdaad het enige model maar wat is er precies niet high end aan? Je betaald een premium prijs en ook wat betreft verwachtingen werd de lat erg hoog gelegd. In de goedkope- of midrange zit je met deze router imho zeker niet. In mijn ogen kom je op zoek naar een midrange model niet bij de 1900AC uit.gjmi schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 23:05:
[...]
Het is het enige model. En zeker niet een high-end model. En veel duurder is er zeker wel. Je hebt consumenten routers tot €300
[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 17-06-2016 23:49 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ik vind het een fijne router. Toch valt het bereik wat tegen. Gelukkig is mijn appartement maar 71m groot en gelijkvloers. Overal heb ik dus bereik (al is het niet maximaal) en goede snelheid. Op mijn laptop zit ik in de uiterste hoek van mijn appartement nog gewoon op het max van 150.
Nu heb ik mijn abo van 150 laten verhogen naar 300 (bij Ziggo) en haal ik in speedtest in de uiterste hoek van mijn appartement 'nog maar' 240. Ik had toch wel verwacht dat het meer richting de 300 zou gaan. Bij de upload haal ik wel 30 uit 30.
Bedraad haal ik de 300 overigens wel.
Nu heb ik mijn abo van 150 laten verhogen naar 300 (bij Ziggo) en haal ik in speedtest in de uiterste hoek van mijn appartement 'nog maar' 240. Ik had toch wel verwacht dat het meer richting de 300 zou gaan. Bij de upload haal ik wel 30 uit 30.
Bedraad haal ik de 300 overigens wel.
Verwijderd
Dit is voor de meeste gebruikers echt geen gemiddelde prijs. De meeste zullen niet meer dan zeven/acht tientjes uit willen geven en vinden dat al teveel.Quakie schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 21:54:
[...]
Beetje begrijpend lezen is ook een kunst...
De 1900AC is nooit als high end router / wifi apparaat in de markt gezet. Hetzelfde met zijn prijs..
Je betaald dus een gemiddeld prijs (lees er zijn duurdere en goedkopere) en voor prijs die je betaald krijg je gemiddelde prestaties.. In zijn prijsklasse zijn er slechtere en betere te koop. Is het een slechte koop? Nee maar dat zeg ik nergens. Hetzelfde dat ik nergens zeg dat je router in je meterkast moet zetten.
IN MIJN GEVAL maakt het geen donder uit.. in de woonkamer of in meterkast: ik ram 60MB via AC met een apparaat uit 2013.
Dat is voor mij dus een reden om te wachten en te kijken wat de AC2600 doet.. ik ga geen apparaat vervangen als opvolger even snel is... ook al is software superieur.
Beter kan je niet vinden in deze prijsklasse zoals ik heb toegelicht, waar je gemakshalve even overheen fietst. Updatebeleid!!!
Als je in een gelijkvloers appartement woont zal het weinig uitmaken of je hem in een meterkast plaatst maar de meeste gebruikers zullen in een woonhuis wonen met 2 verdiepingen en dan is dat gewoon een waardeloze locatie.
Ik ram (?) 50MB met mijn Synology uit 2016 (doe we nu wedstrijdje, wie heeft de grootste?
Sowieso als jij tevreden bent over je oude router zou ik niet eens op zoek gaan naar een andere. Waar maak je je dan zo druk over op dit forum? Als deze het bij mij weer 8 jaar volhoudt vind ik het best en daarna zien we wel verder. Goed is goed bij mij. Ongetwijfeld komt er dit jaar weer een ander speeltje uit maar ik ben van het type, goed onderzoek, dan kopen en gewoon tevreden zijn met wat je hebt.
Voor de mensen die met hun DNS op de Synology bezig zijn op het forum van Synology heeft een gebruiker een DNS block script geschreven waarbij je een hele lijst met reclame sites en bekende crypto virussen kan blokkeren.
https://forum.synology.co...9abff4ab42a6f6d3&start=45
https://forum.synology.co...9abff4ab42a6f6d3&start=45
Leuke features gezien in SRM beta 1.1 zoals smart wan waarbij je 2 wan aansluitingen kunt maken. Maar hoe doen ze dat omdat er maar 1 fysieke wan poort op zit? Wordt hier dan een lan poort voor gebruikt?
[ Voor 57% gewijzigd door JFTE op 20-06-2016 23:01 . Reden: typo ]
In het hoogst onwaarschijnlijke geval dat iemand komt klagen over je te sterke WiFi zender kun je ze vertellen dat Tele2 het je aangeraden heeft. ;-)
https://www.tele2.nl/klan...nternet/christmas-island/
Verwijderd
Mijn kinderen klaagde alleen maandenlang over de nieuwe router omdat internet er weer eens uit lag. Gelukkig bleek na maanden onderzoek dat dat aan Ziggo lag en niet aan pa's beslissing deze router te kopen.Bas de Bakker schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 21:17:
In het hoogst onwaarschijnlijke geval dat iemand komt klagen over je te sterke WiFi zender kun je ze vertellen dat Tele2 het je aangeraden heeft. ;-)
Vreemd dat Tele 2 zoiets aanraadt. Raden ze ook aan je internet verbinding te delen met je buren zodat je goedkoper uit bent?

Dit is de zelfde build als de oorspronkelijke. Ik vermoed dat Tweakers het gewoon nog niet vermeld hadQuakie schreef op maandag 20 juni 2016 @ 19:55:
downloads: Synology RT1900ac 1.1 build 6295 bèta
Nieuwe beta van SRM1.1
Bevat SRM ook een task scheduler zoals DSM op de NAS producten van Synology? Ik gebruik nu de scheduler om apparatuur mbv WOL aan te zetten.
Niet via de gui maar /etc/crontab en crond bestaan gewoon dus daar moet je iets mee kunnen.
👉🏻 Blog 👈🏻
Good enough inderdaad maar wel minder gebruiksvriendelijk. Thankskraades schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 15:17:
Niet via de gui maar /etc/crontab en crond bestaan gewoon dus daar moet je iets mee kunnen.
Ik heb pasgeleden een VPN opgezet via L2TP. Bleek totaal niet moeilijk en werkt goed, maar gek genoeg kan ik de webinterface van de RT1900ac niet via VPN benaderen in de browser. Hij staat op 192.168.1.1:8000 en daarop krijg ik geen gehoor, terwijl mijn NAS op 192.168.1.100:5000 prima te bereiken is. Zie ik iets over het hoofd? Als ik poort 8000 openzet of forward werkt het wel, maar dat was juist niet de bedoeling. In de firewall settings heb ik VPN( L2TP/IPsec) aangezet, maar verder niets omdat dit voldoende zou moeten zijn.
Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!
Dat probleem had ik ook dus ik ben wel benieuwd. Uiteindelijk heb ik 'externe toegang' (of zoiets?) maar aangezet en de firewall wat beperkt maar ik had het ook liever alleen via vpn gehad.
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik denk dat de firewall wel het e.e.a. blokkeert... Ik zou proberen een regel aan te maken voor toegang vanaf de VPN IP-range naar je router...Positron schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 09:55:
Ik heb pasgeleden een VPN opgezet via L2TP. Bleek totaal niet moeilijk en werkt goed, maar gek genoeg kan ik de webinterface van de RT1900ac niet via VPN benaderen in de browser. Hij staat op 192.168.1.1:8000 en daarop krijg ik geen gehoor, terwijl mijn NAS op 192.168.1.100:5000 prima te bereiken is. Zie ik iets over het hoofd? Als ik poort 8000 openzet of forward werkt het wel, maar dat was juist niet de bedoeling. In de firewall settings heb ik VPN( L2TP/IPsec) aangezet, maar verder niets omdat dit voldoende zou moeten zijn.
Is dat logisch? Poort 5000 hoor je ook niet standaard te kunnen bereiken en dat gaat prima. VPN geeft toch gewoon toegang tot je LAN vanaf een remote locatie? Dan zou je vrij door je eigen LAN moeten kunnen bewegen. Ik gebruik het juist om geen gaten in de firewall te hoeven maken. Ik heb er nu ook een uitzondering ingezet, maar daar wil ik dus vanaf.bart155 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 19:44:
[...]
Ik denk dat de firewall wel het e.e.a. blokkeert... Ik zou proberen een regel aan te maken voor toegang vanaf de VPN IP-range naar je router...
Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!
Ik heb thuis een Synology NAS op 192.168.2.1 staan en de RT1900ac op 192.168.2.250 staan.
Sinds kort een PPTP VPN opgezet, echter wanneer ik met deze VPN verbind kan ik de NAS niet benaderen, wanneer ik dan naar het IP van de NAS ga kom ik op de login pagina van de router.
Sinds kort een PPTP VPN opgezet, echter wanneer ik met deze VPN verbind kan ik de NAS niet benaderen, wanneer ik dan naar het IP van de NAS ga kom ik op de login pagina van de router.
Ik heb een probleem met mijn Synology router icm met mijn Macbook Pro.
Als ik mijn Macbook openklap, dan heb ik eerst even WiFi verbinding. Daarna valt deze weg en moet er opnieuw een verbinding worden gezocht. Als ik deze eenmaal heb gevonden werkt het prima. Mijn telefoon, iPad etc hebben er geen last van. Wie kan mij helpen?
Bij mij vorige Router Netgear WNDR3700 of bij familie heb ik dit probleem niet gehad. Op de Macbook is sinds die tijd niks veranderd.
Synology wordt automatisch voorzien van de laatste updates. En ik heb het nu al meerdere updates gehad.
Als ik mijn Macbook openklap, dan heb ik eerst even WiFi verbinding. Daarna valt deze weg en moet er opnieuw een verbinding worden gezocht. Als ik deze eenmaal heb gevonden werkt het prima. Mijn telefoon, iPad etc hebben er geen last van. Wie kan mij helpen?
Bij mij vorige Router Netgear WNDR3700 of bij familie heb ik dit probleem niet gehad. Op de Macbook is sinds die tijd niks veranderd.
Synology wordt automatisch voorzien van de laatste updates. En ik heb het nu al meerdere updates gehad.
Heb je zowel 2.4 GHz en 5 GHz actief en ingesteld op de Macbook? Wellicht maakt de Macbook eerst met 2.4 GHz verbinding en dan met 5 GHz.BThomas schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:59:
En als je het gastnetwerk als standaardnetwerk instelt op je Macbook? (Wel de andere weggooien uiteraard)
Je hebt verder geen ip-adres probleem? Geen vaste ip-adressen die de Macbook daarna weer gaat aanpassen?
Het zou ook nog een driverprobleem kunnen zijn, dus probeer eerst eens met alleen 2.4 GHz en daarna 5 GHz.
Ik ken dit fenomeen niet overigens, heb geen Macbook.
Heb je een vast kanaal of laat je het automatisch kiezen? Vaak helpt het om je WiFi op een vast kanaal te zetten.BThomas schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:59:
Als ik mijn Macbook openklap, dan heb ik eerst even WiFi verbinding. Daarna valt deze weg en moet er opnieuw een verbinding worden gezocht.
.....
Ik heb 5GHz uitgezet en zal het een tijd gaan proberen, ook met het gastaccount. Ik heb geen vaste IP adressen.TF0 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 19:14:
[...]
Heb je zowel 2.4 GHz en 5 GHz actief en ingesteld op de Macbook? Wellicht maakt de Macbook eerst met 2.4 GHz verbinding en dan met 5 GHz.
En als je het gastnetwerk als standaardnetwerk instelt op je Macbook? (Wel de andere weggooien uiteraard)
Je hebt verder geen ip-adres probleem? Geen vaste ip-adressen die de Macbook daarna weer gaat aanpassen?
Het zou ook nog een driverprobleem kunnen zijn, dus probeer eerst eens met alleen 2.4 GHz en daarna 5 GHz.
Ik heb hem al op een vast kanaal staan, maar in beide situaties heb ik er last van. Ik ga het bovenstaande wel proberen komende dagen.gjmi schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:36:
[...]
Heb je een vast kanaal of laat je het automatisch kiezen? Vaak helpt het om je WiFi op een vast kanaal te zetten.
Verwijderd
Heb je wellicht 2,4 en 5 dezelfde naam gegeven en hetzelfde wachtwoord? Dat gaat niet werken dan.TF0 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 19:14:
[...]
Heb je zowel 2.4 GHz en 5 GHz actief en ingesteld op de Macbook? Wellicht maakt de Macbook eerst met 2.4 GHz verbinding en dan met 5 GHz.
Dag dames en heren,
Sinds vandaag ook in het bezit van een RT1900ac. Ik zie dat een aantal Tweak (plaatselijke glasboer) gebruikers de router werkend hebben gekregen. Is dit rechtstreeks op de NTU of met de Zyxel in bridged mode? Ik prefereer namelijk dat eerste dus rechtstreeks op de NTU alleen dat lijkt helemaal te lukken..
Simpel gezegd waar kan ik het VLAN/VID kwijt voor de WAN poort op de router?
Groet,
Naoufal
Sinds vandaag ook in het bezit van een RT1900ac. Ik zie dat een aantal Tweak (plaatselijke glasboer) gebruikers de router werkend hebben gekregen. Is dit rechtstreeks op de NTU of met de Zyxel in bridged mode? Ik prefereer namelijk dat eerste dus rechtstreeks op de NTU alleen dat lijkt helemaal te lukken..
Simpel gezegd waar kan ik het VLAN/VID kwijt voor de WAN poort op de router?
Groet,
Naoufal
[ Voor 9% gewijzigd door NaoufalK op 09-07-2016 17:23 ]
Het kan rechtstreeks op de NTU, als je geen telefoon gebruikt. Dat kan namelijk alleen via de Zyxel.
Als je tv wilt moet je een truukje uithalen. Het staat hier in deze thread ergens. Verder kan ik je over een paar dagen pas verder helpen.
Als je tv wilt moet je een truukje uithalen. Het staat hier in deze thread ergens. Verder kan ik je over een paar dagen pas verder helpen.
Alleen internet vind ik boeiend de rest kan me gestolen worden. Ik heb al wat zitten speuren maar tevergeefs. Ik wacht het af dan voor nu alleen als AP gebruiken dusgjmi schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 20:33:
Het kan rechtstreeks op de NTU, als je geen telefoon gebruikt. Dat kan namelijk alleen via de Zyxel.
Ga naar netwerkcenterNaoufalK schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 20:45:
[...]
Alleen internet vind ik boeiend de rest kan me gestolen worden. Ik heb al wat zitten speuren maar tevergeefs. Ik wacht het af dan voor nu alleen als AP gebruiken dus
Kies internet
Kies ISP instellingen (iptv & VoIP)
Check inschakelen
Modus : handmatig
LAN 1&2
VID: 34
Prio: 0
LAN 3 en 4
Geen VID, prio 0 en ongelabeld
[ Voor 5% gewijzigd door gjmi op 12-07-2016 08:11 ]
Ze hebben beide een andere naam, maar wel hetzelfde wachtwoord. Ik heb nu de 5Ghz uitgezet, maar het probleem blijft bestaan, zowel of het reguliere als het gastnetwerk. Ik heb kortstondig verbinding, en daarna moet hij opnieuw gaan zoeken. Dit heb ik zowel op mijn oude macbook, als op die van mijn werk. Telefoons lijken er geen last van te hebben...Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:59:
[...]
Heb je wellicht 2,4 en 5 dezelfde naam gegeven en hetzelfde wachtwoord? Dat gaat niet werken dan.
Ik ga Synology maar eens benaderen.
Inmiddels wel.Napsju schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 07:41:
Er is weer een nieuwe Beta 1.1 - 6338. Er zijn alleen nog geen release notes.
https://www.synology.com/en-global/releaseNote/RT1900ac
- Bor
Een heel algemeen verhaal. Eigenlijk lees ik alleen deze wijziging;
Er lijken verder geen bugfixes gemeld. Zou de final dichterbij komen?(2016/07/19)
Before Starting
The DDNS of 3322.org will be removed in SRM 1.1 due to unclarified domain usage violation. Please refer to http://www.pubyun.com/p/notice/ for details.
Er is ook een update voor DS Router (verkrijgbaar in Google Play). De changes daar zijn;
1. Ondersteunt de instelling van de bronpoort en de doelpoort in een firewallregel (vereist SRM 1.1)
2. Ondersteunt het blokkeren/toestaan met firewall van IPv4- en IPv6-verkeer van WAN naar de Synology Router en naar LAN/Wi-Fi-apparaten (vereist SRM 1.1)
3. Ondersteunt Wi-Fi Smart Connect (vereist SRM 1.1)
[ Voor 27% gewijzigd door Bor op 19-07-2016 09:17 ]
SRM 1.1 is inmiddels geen beta meer. Hij staat nu bij de gewone downloads. En de nieuwe features worden nu ook op de productpagina geadverteerd.
Verder is de known issues lijst een stuk korter dan bij de beta, hopelijk zijn ze ook echt gefixt.
Verder is de known issues lijst een stuk korter dan bij de beta, hopelijk zijn ze ook echt gefixt.
Mijn Synology RT1900ac heeft vannacht de stable SRM 1.1 geïnstalleerd. Vanmorgen had ik geen internet meer en inloggen in de SRM ging niet omdat de 6-cijferige verificatie code niet wordt geaccepteerd. Lost my phone werkt ook niet meer omdat hij geen e-mail kan versturen zonder internet verbinding. Vanavond maar een hard reset doen denk ik, en automatische updates maar uitzetten.
Know Thyself
Bij mij is het goed gegaan. Maar ik heb er momenteel niet veel bijzonders op geconfigureerd.
Tot nu toe geen bijzonderheden. Behalve dat de wallpaper nog SRM 1.0 aangeeft.
Let wel op dat je de VPN server handmatig moet updaten.
Tot nu toe geen bijzonderheden. Behalve dat de wallpaper nog SRM 1.0 aangeeft.
Let wel op dat je de VPN server handmatig moet updaten.
👉🏻 Blog 👈🏻
Bij mij ging de update ook zonder problemen.
Na de update krijg je een melding dat de VPN Server niet wil starten, dus die moet je upgraden.
Dat staat overigens ook in de release notes.
Binnenkort eens kijken naar de Intrusion Prevention, wat nu nieuw is.
Na de update krijg je een melding dat de VPN Server niet wil starten, dus die moet je upgraden.
Dat staat overigens ook in de release notes.
[ Voor 6% gewijzigd door funxiun op 19-07-2016 10:39 ]
Hier ook alles goed gegaan. Het duurde bij elkaar wel een kwartier.
Ik ben ook wel benieuwd.funxiun schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 10:39:
Ik zag er wel het volgende bij staan wat ik dan weer minder vind.
Running this package will demand CPU resources and system memory; the IPS (intrusion prevention system) mode will lower the maximum transmission rate.
👉🏻 Blog 👈🏻
Na een reset werkte de 2-step code weer en na het inschakelen van de WAN-poort bij de Smart WAN settings werkte internet ook weer. Toch maar automatische updates voor nieuwe releases uitgezet want dit kwam wel ongelegen. Verder nog geen bugs tegengekomen.
Nu op zoek naar een USB-schijf of SD-kaart want die Cloud Station lijkt me wel een leuke toevoeging.
Nu op zoek naar een USB-schijf of SD-kaart want die Cloud Station lijkt me wel een leuke toevoeging.
Know Thyself
- Bor
Packet inspection kost behoorlijk wat CPU. Dat is bij Traffic Control ook zo.kraades schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 18:48:
[...]
Ik ben ook wel benieuwd.
Ik zag er wel het volgende bij staan wat ik dan weer minder vind.
Running this package will demand CPU resources and system memory; the IPS (intrusion prevention system) mode will lower the maximum transmission rate.
Waarom kun je intrusion prevention trouwens niet installeren zonder USB storage?
[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 19-07-2016 21:44 ]
Kan op een SD kaartBor schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 21:42:
[...]
Packet inspection kost behoorlijk wat CPU. Dat is bij Traffic Control ook zo.
Waarom kun je intrusion prevention trouwens niet installeren zonder USB storage?
Nu serieus, Syno IDS/IPS gebruikt Suricata als basis. Hoewel dat op zich niet heel relevant is, werkt Suricata zoals elk IDS/IPS met behoorlijk uitgebreide logs. Dat vergt best veel IO, ik denk dat ze hiervoor kiezen om "wear & tear" van de interne flashopslag te voorkomen.
Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry
Na het al eens eerder hier gevraagd te hebben ben ik verder gaan testen met deze router. Helaas heb ik nog steeds geen optimaal bereik in mijn nieuwe woning.
Ik heb hem op 1 hoog staan en daar heb ik vol bereik. Maar zodra ik naar beneden loop is het signaal helemaal weg.
Ik woon in een nieuwbouw huis (circa 1 maand oud) wat flink geïsoleerd is. Daarnaast vloerverwarming boven en beneden wat wellicht ook voor signaal verlies kan zorgen.
FW is up to date en hij doet het verder prima! Maar moet ik nu op elke verdieping een Synology router neer zetten?
Ik heb hem op 1 hoog staan en daar heb ik vol bereik. Maar zodra ik naar beneden loop is het signaal helemaal weg.
Ik woon in een nieuwbouw huis (circa 1 maand oud) wat flink geïsoleerd is. Daarnaast vloerverwarming boven en beneden wat wellicht ook voor signaal verlies kan zorgen.
FW is up to date en hij doet het verder prima! Maar moet ik nu op elke verdieping een Synology router neer zetten?
Welk land heb je ingesteld qua WiFi? Niet geheel legaal, maar Christmas Island heeft of geen regulering, of een hele losse. Sinds dat ik geswitcht ben van de instelling Nederland naar Christmas Island is het bereik echt enorm veel groter. Mocht iemand er moeilijk over doen, Tele2 raadde het aanJedi Geub schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 22:49:
Verder, als je het netwerk zou willen uitbereiden qua hardware, dan wil je waarschijnlijk geen extra routers plaatsen, maar access points of extenders. Een router doet veel meer dan domweg het signaal doorgeven.
Het 2,4 signaal is hier veel sterker dan het 5g signaal. Overigens haal ik op de 5g frequentie wel veel hogere (en goede) snelheden. Maar het blijft jammer dat de signaalsterkte op de 5g wat tegenvalt (zeker ivm de signaalsterkte van 2,4 die ik zelfs nog ver buiten het appartement nog ontvang).
- Bor
Dat is eigenlijk altijd zo. De reikwijdte van 2,4G is ook veel hoger dan 5G wat veel meer last heeft van muren etc.outlandos schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 23:24:
Het 2,4 signaal is hier veel sterker dan het 5g signaal. Overigens haal ik op de 5g frequentie wel veel hogere (en goede) snelheden. Maar het blijft jammer dat de signaalsterkte op de 5g wat tegenvalt (zeker ivm de signaalsterkte van 2,4 die ik zelfs nog ver buiten het appartement nog ontvang).
Ik heb gisteravond de update uitgevoerd. Hoewel het langer duurde dan verwacht (geschat een minuut of 5) ging het zonder problemen. Nu binnenkort maar eens met IPS stoeien om te zien of dat echt nuttig is op de RT1900ac.
[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 20-07-2016 08:19 ]
Het is handig, maar je verliest wel veel snelheid. Wij zakken van 240 mbit naar 60mbit down.Bor schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 08:17:
[...]
Dat is eigenlijk altijd zo. De reikwijdte van 2,4G is ook veel hoger dan 5G wat veel meer last heeft van muren etc.
Ik heb gisteravond de update uitgevoerd. Hoewel het langer duurde dan verwacht (geschat een minuut of 5) ging het zonder problemen. Nu binnenkort maar eens met IPS stoeien om te zien of dat echt nuttig is op de RT1900ac.
- Bor
Wauw dat is echt veel. Een gemiddelde Ziggo verbinding is 120Mbit tegenwoordig. Die halveer je dus met deze optie aan? Onbruikbaar imho.ShaneV schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:30:
[...]
Het is handig, maar je verliest wel veel snelheid. Wij zakken van 240 mbit naar 60mbit down.
Wow. Heb je m dan in IDS of IPS modus staan? IDS signaleert alleen maar, IPS houdt ook daadwerkelijk tegen.ShaneV schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:30:
[...]
Het is handig, maar je verliest wel veel snelheid. Wij zakken van 240 mbit naar 60mbit down.
Dit ga in dus niet gebruiken met m'n 500mbit verbinding. Ik laat m'n dedicated firewall wel doorroken dan.
Maakt niet uit, vanaf ik de functie activeer gaat de snelheid naar 60 - 80 mbit down. Voor ons ook teveel verlies. Een snelle USB stick is wel nodig om de interface niet te laten vastlopen. Anders duurt het laden te lang.jurroen schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 19:04:
[...]
Wow. Heb je m dan in IDS of IPS modus staan? IDS signaleert alleen maar, IPS houdt ook daadwerkelijk tegen.
Dit ga in dus niet gebruiken met m'n 500mbit verbinding. Ik laat m'n dedicated firewall wel doorroken dan.
Een goeie tip hiervoor is bij het activeren van het pakket, één groep regels per keer te activeren en zien hoe hij reageert. Anders hangt alles.
[ Voor 11% gewijzigd door ShaneV op 20-07-2016 22:30 ]
- Bor
Wauw, dat klinkt ook niet echt hoopvol. Ik begrijp dat het nog een beta is maar van Synology ben ik ook van beta's betere kwaliteit gewend. Hopelijk krijgen ze dit op orde.ShaneV schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 22:27:
[...]
Maakt niet uit, vanaf ik de functie activeer gaat de snelheid naar 60 - 80 mbit down. Voor ons ook teveel verlies. Een snelle USB stick is wel nodig om de interface niet te laten vastlopen. Anders duurt het laden te lang.
Een goeie tip hiervoor is bij het activeren van het pakket, één groep regels per keer te activeren en zien hoe hij reageert. Anders hangt alles.
Je moet wel bedenken dat dit processing power kost, en er geen dikke CPU in zit. De beperking zit in de hardware. Verwacht niet dat het veel beter word. Voor deze router is het iets om mee te spelen, of te gebruiken als je geen hoge bandbreedte nodig hebt.Bor schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 08:15:
[...]
Wauw, dat klinkt ook niet echt hoopvol. Ik begrijp dat het nog een beta is maar van Synology ben ik ook van beta's betere kwaliteit gewend. Hopelijk krijgen ze dit op orde.
Ze komen straks met een snellere versie, dus mensen die dit echt willen/nodig hebben kunnen daar mee verder, hoewel ik verwacht dat deze ook niet de volle bandbreedte (1000mbps) haalt. Dan zit je normaliter in een veel duurdere klasse apparaten.
Even een vraagje over de firewall settings. Security advisor geeft bij mij het volgende " probleem" aan:
"standaardfirewallbeleid staat op toestaan voor interfaces met openbare IP"
Dit zijn mijn huidige firewall settings.

Iemand enig idee hoe ik bovenstaand issue kan oplossen?
"standaardfirewallbeleid staat op toestaan voor interfaces met openbare IP"
Dit zijn mijn huidige firewall settings.

Iemand enig idee hoe ik bovenstaand issue kan oplossen?
Die laatste regel die je hebt toegevoegd lijkt me exact hetzelfde te doen als de radiobutton helemaal onderaan. Misschien die weghalen?
Net even de laatste regel uitgeschakeld, maar maakt geen verschil. Dit lijkt overigens pas sinds de laatste update het geval te zijn. Het is me nog niet eerder opgevallen in ieder geval. Zou iemand anders misschien even de security advisor op zijn Synology router kunnen draaien om te zien of dit issue bij anderen ook speelt? Zou een bug kunnen zijn misschien... Thanks.Tralapo schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 15:14:
Die laatste regel die je hebt toegevoegd lijkt me exact hetzelfde te doen als de radiobutton helemaal onderaan. Misschien die weghalen?
Kleine opmerking, als men de security advisor draait, lijkt in de 1e instantie alles honkidorie te zijn, maar als je dan op netwerk klikt zie je pas het oranje uitroepteken.
Hebben jullie ook last van DDNS problemen naar synology.me?
Edit:
Ook de updates op mijn Synology NAS werken niet goed. En package center kan geen verbinding maken. Mogelijk een DNS probleem? Ik ga eens verder kijken...
Edit 2:
Zowel de DNS op de router als NAS werken niet goed. Ik heb maar weer eens de Google DNS ingesteld en het probleem is opgelost. Geen idee wat de reden van het probleem is.
Edit:
Ook de updates op mijn Synology NAS werken niet goed. En package center kan geen verbinding maken. Mogelijk een DNS probleem? Ik ga eens verder kijken...
Edit 2:
Zowel de DNS op de router als NAS werken niet goed. Ik heb maar weer eens de Google DNS ingesteld en het probleem is opgelost. Geen idee wat de reden van het probleem is.
[ Voor 87% gewijzigd door technorabilia op 22-07-2016 20:58 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Sinds de upgrade naar 1.1 merk ik dat de snelheid via WiFi erg is afgenomen.
Waar ik voorheen nog mijn volledige snelheid haalde (ziggo 150mbit) zit ik nu vaak nog maar op de helft als het niet minder is.
Hebben meer mensen hier last van?
Waar ik voorheen nog mijn volledige snelheid haalde (ziggo 150mbit) zit ik nu vaak nog maar op de helft als het niet minder is.
Hier even snel een test gedaan met mijn mobieltje vanaf de bank (wat tevens het verste punt is vanaf de router gezien):FrostBurn schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 22:13:
Sinds de upgrade naar 1.1 merk ik dat de snelheid via WiFi erg is afgenomen.
Bekijk het resultaat van mijn Ookla Speedtest. http://www.speedtest.net/my-result/a/2082550399
Ziggo 300/30 abonnement.
Sinds de update naar 1.1 werkt bij mij de NAT loopback niet meer, heeft iemand anders ook dit probleem? (en misschien wel een oplossing?)
Hier geen probleem. Is het niet een firewall (regel) probleem?bigcookie schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 19:01:
Sinds de update naar 1.1 werkt bij mij de NAT loopback niet meer, heeft iemand anders ook dit probleem? (en misschien wel een oplossing?)
👉🏻 Blog 👈🏻
Het werkte voor de update gewoon, niks aangepastkraades schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 20:56:
[...]
Hier geen probleem. Is het niet een firewall (regel) probleem?

Inmiddels via een dns server even een workaround gemaakt
Zeker weten dat het als je de firewall (even) uitzet niet gewoon werkt?
👉🏻 Blog 👈🏻
Nee, geen issues hier. Zelfde snelheid als voor de update
http://www.speedtest.net/my-result/i/1719079829
[ Voor 10% gewijzigd door gjmi op 24-07-2016 07:48 ]
Ja heb ik geprobeerd, werkt nietkraades schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 21:02:
Zeker weten dat het als je de firewall (even) uitzet niet gewoon werkt?
Ik heb nu al twee keer het probleem gehad dat mijn hele LAN en verbinding naar buiten eruit knalt, door één apparaat dat verbonden is met de Synology.
In eerste instantie werkt alles naar behoren, mijn netwerk draait al een tijdje en dan ineens geen internet? Mijn Wi-Fi apparaten krijgen netjes een IP adres en hebben nog even internet, en dan ineens "Beperkte verbinding". Begin ik 1-voor-1 de kabels uit mijn router te trekken hersteld de verbinding zich, krijgen mijn Ethernet apparaten ook weer een IP adres.
Blijkt het dat zodra ik mijn Luvion docking station (voor babyfoon) aan sluit mijn hele netwerk er dus uit knalt.
Contact met Synology support duid op het volgende: Mijn babyfoon wilt zich aanmelden met hostname "localhost". Het is een plug&play apparaat waar ik niks aan kan instellen. Het advies: Neem contact op met leverancier van de babyfoon.
Logging:
Jul 4 07:33:53 SynologyRouter dnsmasq-dhcp[8333]: not giving name localhost to the DHCP lease of 192.168.1.189 because the name exists in /etc/hosts with address 127.0.0.1
Naar mijn mening zitten ze dus helemaal fout, want dat apparaat haalt een heel netwerk offline!
Maar goed, sindsdien gewoon het docking niet meer op het netwerk aangesloten. Krijg ik gister weer hetzelfde probleem, alleen is nu mijn Windows 10 laptop de boosdoener. Maar die heet niet "localhost" ?
Opnieuw contact opgenomen met Synology, ik ben benieuwd wat ze nu vinden...
In eerste instantie werkt alles naar behoren, mijn netwerk draait al een tijdje en dan ineens geen internet? Mijn Wi-Fi apparaten krijgen netjes een IP adres en hebben nog even internet, en dan ineens "Beperkte verbinding". Begin ik 1-voor-1 de kabels uit mijn router te trekken hersteld de verbinding zich, krijgen mijn Ethernet apparaten ook weer een IP adres.
Blijkt het dat zodra ik mijn Luvion docking station (voor babyfoon) aan sluit mijn hele netwerk er dus uit knalt.
Contact met Synology support duid op het volgende: Mijn babyfoon wilt zich aanmelden met hostname "localhost". Het is een plug&play apparaat waar ik niks aan kan instellen. Het advies: Neem contact op met leverancier van de babyfoon.
Logging:
Jul 4 07:33:53 SynologyRouter dnsmasq-dhcp[8333]: not giving name localhost to the DHCP lease of 192.168.1.189 because the name exists in /etc/hosts with address 127.0.0.1
Naar mijn mening zitten ze dus helemaal fout, want dat apparaat haalt een heel netwerk offline!
Maar goed, sindsdien gewoon het docking niet meer op het netwerk aangesloten. Krijg ik gister weer hetzelfde probleem, alleen is nu mijn Windows 10 laptop de boosdoener. Maar die heet niet "localhost" ?
Opnieuw contact opgenomen met Synology, ik ben benieuwd wat ze nu vinden...
Ik heb besloten mijn RT1900ac in te zetten als Access Point in m'n bestaande netwerk. Nu krijg ik de foutmelding dat de services van Synology niet bereikbaar zijn (zowel de apps als de upgradeserver). Ik ga er dus vanuit dat ik in m'n router wat poorten moet gaan openzetten, maar kan iemand mij vertellen welke dat zijn?
Ik denk dat de DNS servers dan niet goed worden overgenomen?
👉🏻 Blog 👈🏻
Ok ik heb hier iets vaags sinds de laatste update..... 1.1 that is, ook de 1.1 update verbetert hier niets....
Router werkt prima als ik maar niet mijn DNS voor mijn lokale lan wijzig in iets anders dan de gateway.
Situatie:
KPN Glas, met experiabox V9 staat gewoon te DHCP'en en daar zit met de nodige portforwards mijn Synology Router op poort 1 welke mijn hele thuis netwerk DHCP'ed. Werkte altijd prima.
Mijn DNS is mijn Synology NAS (die op de Synology router zit) gewoon in het zelfde subnet. Nu wil ik dus zoals altijd, mijn NAS instellen als DNS, i.v.m. adblock sinkhole en afvangen eigen domein omdat loopbacking niet werkt, dit heeft tot de laatste update dus prima gewerkt.
Nu kan ik de internet verbinding op auto zetten en dat werkt dan, maar zodra ik bij mijn lokale LAN dan het IP van de Synology NAS in klap, stopt de WAN er per direct mee......tot ik daar een 192.168.2.254 (experiabox) in klap dan komt hij weer terug.
Nu zou het zo kunnen zijn dat de DNS of de NAS dus onbenaderbaar is maar als ik handmatig in mijn clients de DNS van de Syno zet werkt dat gewoon prima.......
Daarbij vind ik dat een LOKALE DNS niets te maken mag hebben met de outside WAN.
Probleem is nu dat als ik internet connectiviteit wil houden perse die 192.168.2.254 moet inkloppen bij mijn 10.0.10.10, maar dat wil ik niet want dan wordt die ook DNS voor mijn clients.
Dus schets:
KPN BOX static IP op mac --> Router (DHCP LAN) --> DNS Synology NAS
Als mijn constructie beter kan dan graag maar het heeft altijd zo gewerkt en haalde er prima snelheden door en consoles gaven hier gewoon aan NAT open dus vandaar
UPDATE!!!!
OK nvm, heb het al gevonden, lag niet voor de hand, maar schijnbaar waren de firewall regels op de NAS corrupt....pings kwamen vanaf lokaal lan namelijk ook niet aan..
Regels weggebonjourd en opnieuw aangemaakt en het werkt.
Router werkt prima als ik maar niet mijn DNS voor mijn lokale lan wijzig in iets anders dan de gateway.
Situatie:
KPN Glas, met experiabox V9 staat gewoon te DHCP'en en daar zit met de nodige portforwards mijn Synology Router op poort 1 welke mijn hele thuis netwerk DHCP'ed. Werkte altijd prima.
Mijn DNS is mijn Synology NAS (die op de Synology router zit) gewoon in het zelfde subnet. Nu wil ik dus zoals altijd, mijn NAS instellen als DNS, i.v.m. adblock sinkhole en afvangen eigen domein omdat loopbacking niet werkt, dit heeft tot de laatste update dus prima gewerkt.
Nu kan ik de internet verbinding op auto zetten en dat werkt dan, maar zodra ik bij mijn lokale LAN dan het IP van de Synology NAS in klap, stopt de WAN er per direct mee......tot ik daar een 192.168.2.254 (experiabox) in klap dan komt hij weer terug.
Nu zou het zo kunnen zijn dat de DNS of de NAS dus onbenaderbaar is maar als ik handmatig in mijn clients de DNS van de Syno zet werkt dat gewoon prima.......
Daarbij vind ik dat een LOKALE DNS niets te maken mag hebben met de outside WAN.
Probleem is nu dat als ik internet connectiviteit wil houden perse die 192.168.2.254 moet inkloppen bij mijn 10.0.10.10, maar dat wil ik niet want dan wordt die ook DNS voor mijn clients.
Dus schets:
KPN BOX static IP op mac --> Router (DHCP LAN) --> DNS Synology NAS
Als mijn constructie beter kan dan graag maar het heeft altijd zo gewerkt en haalde er prima snelheden door en consoles gaven hier gewoon aan NAT open dus vandaar
UPDATE!!!!
OK nvm, heb het al gevonden, lag niet voor de hand, maar schijnbaar waren de firewall regels op de NAS corrupt....pings kwamen vanaf lokaal lan namelijk ook niet aan..
Regels weggebonjourd en opnieuw aangemaakt en het werkt.
[ Voor 6% gewijzigd door SpoekGTi op 26-07-2016 11:51 ]
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Hallo,
Vraagje;
Ik heb KPN Glas 500, Experiabox V10 en een Synology 1900ac.
Situatie (alles bedraad getest, niet via wifi):
NT1 -> Experiabox -> Synology in routermodus -> PC = 256/250
NT1 -> Experiabox -> Synology in AP modus -> PC = 500/500 (pc zit in de Synology geprikt)
NT1 -> Experiabox -> PC = 500/500
Kortom, gebruik ik de Synology zoals ik hem wil gebruiken haal ik de helft van mijn snelheid.
DPI staat uit. IPS gebruik ik niet. Tevens kan ik om de een of andere reden ook geen PPoE meer aan de praat krijgen via Synology. Dat lukte een paar weken geleden nog wel toen ik een Experiabox V9 had.
Heeft iemand een idee??
Alvast bedankt.
Vraagje;
Ik heb KPN Glas 500, Experiabox V10 en een Synology 1900ac.
Situatie (alles bedraad getest, niet via wifi):
NT1 -> Experiabox -> Synology in routermodus -> PC = 256/250
NT1 -> Experiabox -> Synology in AP modus -> PC = 500/500 (pc zit in de Synology geprikt)
NT1 -> Experiabox -> PC = 500/500
Kortom, gebruik ik de Synology zoals ik hem wil gebruiken haal ik de helft van mijn snelheid.
DPI staat uit. IPS gebruik ik niet. Tevens kan ik om de een of andere reden ook geen PPoE meer aan de praat krijgen via Synology. Dat lukte een paar weken geleden nog wel toen ik een Experiabox V9 had.
Heeft iemand een idee??
Alvast bedankt.
[ Voor 14% gewijzigd door bas-nld op 26-07-2016 17:07 ]
Nieuwe versie
Version: 1.1-6338-1
(2016/07/26)
Enhanced the security of UPnP-related applications (CVE-2016-6255: libupnp).
Fixed an issue where settings in Network Center > Security > Service might be incorrectly displayed after adding certain firewall rules.
Fixed an issue where PPPoE connection might fail after the upgrade.
Fixed an issue where switching the Internet connection type from Auto to Manual might fail.
Fixed an issue where SRM might fail to acquire DHCP IP addresses from certain ISPs in the United States.
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Ik geloof dat ik een issue heb gevonden met de nieuwe firmware:
Ik had in mijn configuratie een aantal port forwarding rules. Een van de rules was echter disabled (met opzet, omdat ik deze rule meestal uit wil hebben staan, maar in een bepaalde situatie eventjes aan, voor Let's encrypt). Na de firmware upgrade werkte geen enkele rule meer. Pas nadat ik die ene rule ook enabled had (waardoor de checkbox waarmee je aangeeft dat alle rules enabled zijn ook aan ging), werkte alle rules weer.
Als work-around heb ik die ene disabled rule maar helemaal verwijderd. Ik heb een en ander gemeld aan Synology. Gelukkig heb ik het net op tijd ontdekt. Ik sta op het punt op vakantie te gaan en had mezelf hierdoor buitengesloten.
Ik had in mijn configuratie een aantal port forwarding rules. Een van de rules was echter disabled (met opzet, omdat ik deze rule meestal uit wil hebben staan, maar in een bepaalde situatie eventjes aan, voor Let's encrypt). Na de firmware upgrade werkte geen enkele rule meer. Pas nadat ik die ene rule ook enabled had (waardoor de checkbox waarmee je aangeeft dat alle rules enabled zijn ook aan ging), werkte alle rules weer.
Als work-around heb ik die ene disabled rule maar helemaal verwijderd. Ik heb een en ander gemeld aan Synology. Gelukkig heb ik het net op tijd ontdekt. Ik sta op het punt op vakantie te gaan en had mezelf hierdoor buitengesloten.
Verwijderd
Ik zie mensen hier bizarre snelheden halen op hun iphone met deze router!
Hoe doen jullie dat??? Ik heb 2 synology's 1900ac's en op wifi 5gz haal ik max 100 mbit en op 2.4 haal ik net wat minder... Dit terwijl ik ziggo 300/30 thuis heb.
http://www.speedtest.net/my-result/i/1721882591
Hoe doen jullie dat??? Ik heb 2 synology's 1900ac's en op wifi 5gz haal ik max 100 mbit en op 2.4 haal ik net wat minder... Dit terwijl ik ziggo 300/30 thuis heb.
En andere apparaten halen wel je 300Mbit?
Ik teken nergens meer voor
Ok, bij mij werkt het weer.
Experiabox er tussenuit gehaald. PPoE aangezet in Synology (moest handmatig ingesteld worden en geen IPTV profiel) en Traffic control uitgezet. Dat laatste zorgde ervoor dat m'n snelheid halveerde
Bedraad heb ik nu 511 down/ 600up.
Via iPhone 357 down/ 319up.
Experiabox er tussenuit gehaald. PPoE aangezet in Synology (moest handmatig ingesteld worden en geen IPTV profiel) en Traffic control uitgezet. Dat laatste zorgde ervoor dat m'n snelheid halveerde

Bedraad heb ik nu 511 down/ 600up.
Via iPhone 357 down/ 319up.
Glasvezel (1000/1000)Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 00:56:
Je router staat op een ongunstige plek?
TrafficControl/Verkeerbeheer uitschakelen?
[ Voor 6% gewijzigd door gjmi op 28-07-2016 09:59 ]
Verwijderd
2? Geld teveel of wat? Waarom 2?Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 00:56:
Overigens heb je ook te maken met de max wat je andere kant aan kan. Mijn laptop komt niet boven de 50 maar dat komt door de netwerk/wifi kaart. Ik weet niet wat de max van een Iphone is overigens. Snap sowieso nooit wat iedereen met die giga snelheden wil. Ik kan met die 50 op laptop zelfs HD streamen dus zie het probleem niet.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2016 12:12 ]
Kan iemand mij vertellen of de DSVideo app werkt met de RT1900 ?
Het idee is om een shared drive te mounten op de router en dan video's te kunnen afspelen via DSVideo
Het mounten is geen probleem blijkbaar :
https://www.synology.com/...Browser/mountremotevolume
Merci
Het idee is om een shared drive te mounten op de router en dan video's te kunnen afspelen via DSVideo
Merci
Proffesioneel Platzak
Verwijderd
Geen geld teveel maar ik wilde een wifi netwerk dat naadloos van router naar AP hopt zonder onderbreking. Door vloerverwarming op de beneden en 1ste etage is bereik van verdieping naar verdieping simpelweg niet mogelijk. Dus heb ik op beide etages een AC1900 neergezet en het nu een super snel netwerk.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:10:
[...]
2? Geld teveel of wat? Waarom 2?
Overigens heb je ook te maken met de max wat je andere kant aan kan. Mijn laptop komt niet boven de 50 maar dat komt door de netwerk/wifi kaart. Ik weet niet wat de max van een Iphone is overigens. Snap sowieso nooit wat iedereen met die giga snelheden wil. Ik kan met die 50 op laptop zelfs HD streamen dus zie het probleem niet.
Heb nu ook voor elkaar om op 5g 250mbit te halen dus ik ben blij.
Dus ja is duur maar goede investering en mooi spul kost nu eenmaal geld.
Verwijderd
Ok snap het. Handig zou wel zijn als je even meldt hoe je dan die snelheid omhoog hebt gekregen. Hebben anderen er wellicht ook iets aan. Zo leren we van elkaar toch?Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 00:04:
[...]
Geen geld teveel maar ik wilde een wifi netwerk dat naadloos van router naar AP hopt zonder onderbreking. Door vloerverwarming op de beneden en 1ste etage is bereik van verdieping naar verdieping simpelweg niet mogelijk. Dus heb ik op beide etages een AC1900 neergezet en het nu een super snel netwerk.
Heb nu ook voor elkaar om op 5g 250mbit te halen dus ik ben blij.
Dus ja is duur maar goede investering en mooi spul kost nu eenmaal geld.
Verwijderd
Ik heb DS Video op mijn NAS, maar gebruik het nooit. Iedere keer gelazer met de ondertitels als ik stream naar mijn tv. Gebruik gewoon de mediaplayer van mijn tv. En op de telefoon/tablet (zelden) gebruik ik VLC Player.Mr_Gee schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 13:58:
Kan iemand mij vertellen of de DSVideo app werkt met de RT1900 ?
Merci
Maar doet ie t ook op je router?Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 17:12:
[...]
Ik heb DS Video op mijn NAS, maar gebruik het nooit. Iedere keer gelazer met de ondertitels als ik stream naar mijn tv. Gebruik gewoon de mediaplayer van mijn tv. En op de telefoon/tablet (zelden) gebruik ik VLC Player.
subs heb ik namelijk niet nodig, ook is de media scraper die samen met DSVideo werkt erg goed
(beter dan die ik nu bij mn QNAP heb)
Proffesioneel Platzak
Verwijderd
Probeer het gewoon. Denk dat het niet gaat werken want op mijn NAS staat Video Station en volgens mij heb je die daarvoor nodig.Mr_Gee schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 17:38:
[...]
Maar doet ie t ook op je router?
subs heb ik namelijk niet nodig, ook is de media scraper die samen met DSVideo werkt erg goed
(beter dan die ik nu bij mn QNAP heb)
Wat is
tja dan moet ik eerst zo'n ding aanschaffen, ik hoopte dus eerst zekerheid te hebben dat t werkte en dan er eentje aan te schaffen
Een media scraper is een app/script/tool die je media checked, en de data die er bij hoort van t internet download, denk aan (film)covers, details, artiesten, acteurs etc.
http://kodi.wiki/view/scrapers
[ Voor 27% gewijzigd door Mr_Gee op 30-07-2016 17:52 ]
Proffesioneel Platzak
Verwijderd
Had al zo'n vermoeden dat dat een scraper was. Maar dan gaat het niet werken want dat doet Video Station en die app zit niet op de router. DS Video is puur een besturings app die op je devices staat.Mr_Gee schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 17:50:
[...]
tja dan moet ik eerst zo'n ding aanschaffen, ik hoopte dus eerst zekerheid te hebben dat t werkte en dan er eentje aan te schaffen
Een media scraper is een app/script/tool die je media checked, en de data die er bij hoort van t internet download, denk aan (film)covers, details, artiesten, acteurs etc.
http://kodi.wiki/view/scrapers
Ik zou sowieso mijn router niet voor dit soort ongein gaan gebruiken. Volgens mij een behoorlijke belasting vd CPU die ik liever voor mijn netwerk gebruik.
Transcode-en is idd niet te doen, maar streaming kunnen de meeste wel aan.. .Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 17:55:
[...]
Had al zo'n vermoeden dat dat een scraper was. Maar dan gaat het niet werken want dat doet Video Station en die app zit niet op de router. DS Video is puur een besturings app die op je devices staat.
Ik zou sowieso mijn router niet voor dit soort ongein gaan gebruiken. Volgens mij een behoorlijke belasting vd CPU die ik liever voor mijn netwerk gebruik.
Proffesioneel Platzak
Verwijderd
Das waar!Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 17:10:
[...]
Ok snap het. Handig zou wel zijn als je even meldt hoe je dan die snelheid omhoog hebt gekregen. Hebben anderen er wellicht ook iets aan. Zo leren we van elkaar toch?
Ik heb op 5G de setting op ac only gezet. Toegegeven ik verlies extreem veel snelheid op 5G als ik de router niet meer zie dus ik moet echt op max 2m zitten wil ik die hoge snelheid halen.
Verwijderd
Dan kan je er net zo goed een kabel inprikken.Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2016 @ 09:23:
[...]
Das waar!
Ik heb op 5G de setting op ac only gezet. Toegegeven ik verlies extreem veel snelheid op 5G als ik de router niet meer zie dus ik moet echt op max 2m zitten wil ik die hoge snelheid halen.
Zo even heel wat anders, na problemen met de router in een opwelling een linksys wrt1200 aangeschaft maar omdat DD-WRT vooral spartaans is met wat betreft firewall instellingen (via telnet en iptables) de Synology router er maar weer eens aangehangen.
Nadat ik de laatste firmware had geinstalleerd bleek dat ik met de ene pc wel en met de andere pc niet de firewall regels kon zien of aanpassen terwijl het beide keren met dezelfde browser was.
Dus maar weer eens een ticket naar Synology gestuurd en nu denken ze dat het hardware gerelateerd is. Dus heb ik een nieuwe router van ze gekregen
en heb ik de oude teruggestuurd voor onderzoek.
Super service!
kan niet anders zeggen.
Nadat ik de laatste firmware had geinstalleerd bleek dat ik met de ene pc wel en met de andere pc niet de firewall regels kon zien of aanpassen terwijl het beide keren met dezelfde browser was.
Dus maar weer eens een ticket naar Synology gestuurd en nu denken ze dat het hardware gerelateerd is. Dus heb ik een nieuwe router van ze gekregen

Super service!
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ik heb hier een router waarvan de 2.4GHz defect is (niet extreem belangrijk maar toch) en ik werd doorverwezen naar de winkel waar ik hem heb gekocht...boers706 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 22:32:
Dus maar weer eens een ticket naar Synology gestuurd en nu denken ze dat het hardware gerelateerd is. Dus heb ik een nieuwe router van ze gekregenen heb ik de oude teruggestuurd voor onderzoek.
Super service!kan niet anders zeggen.
Ze kwamen zelf met het voorstel. Misschien omdat ze vreemde dingen in de logs hebben gezien.
Hey, even een rare vraag; ik ben momenteel niet op m'n eigen netwerk maar heb wel VPN geconfigureerd op de synology router. Dit werkte eerst wel (vanaf mijn iPhone) maar heb het nooit echt werkende gekregen op andere Windows PCs. Vanmiddag nog wat aan lopen rommelen remote (geen settings gewijzigd ofzo; enkel geprobeerd in te loggen en de web manager in te komen, wat lukte); maar nu is de router totaal non-responsive geworden voor enige requests van buitenaf. VPN connecten werkt nu ook op mijn iPhone niet meer (krijg een timeout oid), de webmanager accessen via mijn externe IP werkt ook niet.
Ik kan nu nog op een manier bij mijn router komen namelijk door met PS4 remote play naar mijn PS4 te connecten, en daar met de webbrowser naar de webmanager te gaan, dit werkt wel enkel kan ik zo niet echt door SRM navigeren (heb hier geen controller dus ben gelimiteerd tot D-Pad emulatie die enkel weer op tab-stops terecht kan komen, daarmee kan ik niet bij de 'reboot' knop of de VPN app openen).
Lang verhaal kort; weet iemand (of kan iemand checken) of je middels een bepaalde URL postfix (b.v. router_ip:8000/webman/reboot.cgi ofzo) het reboot process kan starten?
Ik kan nu nog op een manier bij mijn router komen namelijk door met PS4 remote play naar mijn PS4 te connecten, en daar met de webbrowser naar de webmanager te gaan, dit werkt wel enkel kan ik zo niet echt door SRM navigeren (heb hier geen controller dus ben gelimiteerd tot D-Pad emulatie die enkel weer op tab-stops terecht kan komen, daarmee kan ik niet bij de 'reboot' knop of de VPN app openen).
Lang verhaal kort; weet iemand (of kan iemand checken) of je middels een bepaalde URL postfix (b.v. router_ip:8000/webman/reboot.cgi ofzo) het reboot process kan starten?
Iemand hier ervaring met een 3G/4G dongle met deze router? Ik heb hen gekocht samen met een Huawei E3372 maar krijg het niet aan de praat. De dongle werkt prima met een sim-kaart in mn desktop computers, Met de dongle in de usb poort start de router niet op. Als ik hem er later in steek lijkt hij niet herkend te worden ... grrrr
De issue dat port forwarding voor een specifiek IP niet werkt is al langer bekend, als ik het goed herinner. Via de firewall zou het theoretisch gezien mogelijk moeten zijn om poort X alleen open te zetten voor publiek IP X.X.X.X.
Echter, in SRM 1.1 werkt dit nog steeds niet en kan port forwarding voor een specifieke poort alleen maar open/uit. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?
Echter, in SRM 1.1 werkt dit nog steeds niet en kan port forwarding voor een specifieke poort alleen maar open/uit. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?
https://www.synology.com/...¬_recommend_mode=falseronaldvisschers schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:38:
Iemand hier ervaring met een 3G/4G dongle met deze router? Ik heb hen gekocht samen met een Huawei E3372 maar krijg het niet aan de praat. De dongle werkt prima met een sim-kaart in mn desktop computers, Met de dongle in de usb poort start de router niet op. Als ik hem er later in steek lijkt hij niet herkend te worden ... grrrr
En je kunt een mail naar synology sturen met dezelfde vraag.
[ Voor 4% gewijzigd door gjmi op 11-08-2016 21:46 ]
Bedoel je dit?jurroen schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 18:10:
De issue dat port forwarding voor een specifiek IP niet werkt is al langer bekend, als ik het goed herinner. Via de firewall zou het theoretisch gezien mogelijk moeten zijn om poort X alleen open te zetten voor publiek IP X.X.X.X.
kraades in "[Ervaringen] Synology router RT1900ac"
👉🏻 Blog 👈🏻
Heeft iemand al een release datum van de synology rt2600ac gezien?
Ik denk niet dat die al bekend is. Zeer waarschijnlijk moeten we daar nog een paar maandjes op wachten.RedHead schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 12:48:
Heeft iemand al een release datum van de synology rt2600ac gezien?
Ik heb de 1900 gekocht, ter vervanging van de Netgear WNDR3700 (v1). Toch een oud beestje en nu op de nieuwe leverstraat van Telfort veroordeelt tot de xperiabox v8. Nou daar heb ik geen zin in.
En aangezien ik al een DS411 heb staan die toch wat traag begint te worden. Is het tof dat deze router wat taken van de NAS kan overnemen (VPN bijvoorbeeld eindelijk IPSEC!
).
Ben erg benieuwd.
En aangezien ik al een DS411 heb staan die toch wat traag begint te worden. Is het tof dat deze router wat taken van de NAS kan overnemen (VPN bijvoorbeeld eindelijk IPSEC!
Ben erg benieuwd.
OpenVPN en access van SRM op intern adres.
De SRM staat niet open op mijn Synology router naar het internet. Ik gebruik OpenVPN om mijn interne netwerk te benaderen en dat gaat prima (bv NAS etc).
Ik wil zo min mogelijk poorten open hebben staan naar buiten dus ik zou dmv OpenVPN access de SRM willen bereiken om bv soms vanaf buiten iets te veranderen in SRM. Bv welke site geblocked worden of internet toegang voor de kids enablen/disablen.
Echter SRM is niet te benaderen, welke alle andere zaken op het interne netwerk.
Hebben jullie ook deze ervaring, of wat hebben jullie gedaan om toch SRM te benaderen dmv VPN.
De SRM staat niet open op mijn Synology router naar het internet. Ik gebruik OpenVPN om mijn interne netwerk te benaderen en dat gaat prima (bv NAS etc).
Ik wil zo min mogelijk poorten open hebben staan naar buiten dus ik zou dmv OpenVPN access de SRM willen bereiken om bv soms vanaf buiten iets te veranderen in SRM. Bv welke site geblocked worden of internet toegang voor de kids enablen/disablen.
Echter SRM is niet te benaderen, welke alle andere zaken op het interne netwerk.
Hebben jullie ook deze ervaring, of wat hebben jullie gedaan om toch SRM te benaderen dmv VPN.
Ik heb hetzelfde probleem dus ik lees even mee.
👉🏻 Blog 👈🏻