Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
RedHead schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 16:48:
OpenVPN en access van SRM op intern adres.

De SRM staat niet open op mijn Synology router naar het internet. Ik gebruik OpenVPN om mijn interne netwerk te benaderen en dat gaat prima (bv NAS etc).

Ik wil zo min mogelijk poorten open hebben staan naar buiten dus ik zou dmv OpenVPN access de SRM willen bereiken om bv soms vanaf buiten iets te veranderen in SRM. Bv welke site geblocked worden of internet toegang voor de kids enablen/disablen.

Echter SRM is niet te benaderen, welke alle andere zaken op het interne netwerk.

Hebben jullie ook deze ervaring, of wat hebben jullie gedaan om toch SRM te benaderen dmv VPN.
heeft het niet te maken met eenzelfde device met het IP van SRM in je externe netwerk?
Heb je in OpenVPN wel dedirect Gateway aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
RedHead schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 16:48:
OpenVPN en access van SRM op intern adres.

De SRM staat niet open op mijn Synology router naar het internet. Ik gebruik OpenVPN om mijn interne netwerk te benaderen en dat gaat prima (bv NAS etc).

Ik wil zo min mogelijk poorten open hebben staan naar buiten dus ik zou dmv OpenVPN access de SRM willen bereiken om bv soms vanaf buiten iets te veranderen in SRM. Bv welke site geblocked worden of internet toegang voor de kids enablen/disablen.

Echter SRM is niet te benaderen, welke alle andere zaken op het interne netwerk.

Hebben jullie ook deze ervaring, of wat hebben jullie gedaan om toch SRM te benaderen dmv VPN.
En als je het poortnummer toevoegt aan het ip? Bijv. 192.168.0.1:8001. Zo werkt het bij mij iig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Martkrui schreef op zondag 14 februari 2016 @ 11:09:
Ik ben aan het spelen met deze router en het vervangen van de Experia box (Telfort glasvezel).

Internet werkend krijgen blijkt niet zo moeilijk. Internet connection type op "auto" en bij ISP settings voor poort 1&2 VLAN 34 invullen.

Hiermee werkt TV natuurlijk niet. Daarom had ik het volgende bedacht:
[afbeelding]

En dan een patchkabel tussen LAN poort 2 en 3. (poort 1 zit de rest van het netwerk achter).

Dat werkt: ik heb internet en TV via dezelfde netwerkkabel.

Nu de vraag: doe ik iets heel geks of bypass ik hiermee netjes de beperking dat ik niet twee untagged VLANs op een poort kan hebben?
Hier nu dus precies zo de instelling gedaan. Maar krijg internet al niet aan de praat. De Synology krijgt geen IP-adres. Wat doe ik fout?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VCw7t5QoJFfvuPjQRevjNR5e/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/J9rDhuVZNepnXZY3M4rRP97K/full.png

Dit heb ik gelijk vanaf een complete reset van SRM ingevoerd. Ook nog het internetmodem een minuut of 5 van de stroom afgelaten en met de UTP kabel naar de WAN-poort van de RT opgestart. Er knippert wel wat, maar een IP krijgt SRM niet.
Even de UTP kabel in de experiabox steken en hoppa, internet. Heb je nog andere instellingen gedaan?

De VLAN's in de Experiabox v8 (Arcadyan VGV7519 02.00.136W4) zijn volgens mij wel hetzelfde:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bYi0CYnPhVnhv9Jx4aY3AFqC/full.png

[ Voor 5% gewijzigd door Jelte op 21-08-2016 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06 15:04
Jelte schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 15:38:
[...]
Hier nu dus precies zo de instelling gedaan. Maar krijg internet al niet aan de praat. De Synology krijgt geen IP-adres. Wat doe ik fout?

[afbeelding]
[afbeelding]

Dit heb ik gelijk vanaf een complete reset van SRM ingevoerd. Ook nog het internetmodem een minuut of 5 van de stroom afgelaten en met de UTP kabel naar de WAN-poort van de RT opgestart. Er knippert wel wat, maar een IP krijgt SRM niet.
Even de UTP kabel in de experiabox steken en hoppa, internet. Heb je nog andere instellingen gedaan?

De VLAN's in de Experiabox v8 (Arcadyan VGV7519 02.00.136W4) zijn volgens mij wel hetzelfde:
[afbeelding]
Ik ben hier zelf een poosje geleden ook mee aan het stoeien geweest:
Televisie gebruikt VLAN 4

Dat werkte bij bij perfect, alleen die klote telefoon kreeg ik niet aan de praat.
Of ik had een EB met internet en telefoon (VLAN 34 tagged) of ik had de RT1900 met internet en niks op de EB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
St00mwals schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 16:15:
[...]

Ik ben hier zelf een poosje geleden ook mee aan het stoeien geweest:
Televisie gebruikt VLAN 4

Dat werkte bij bij perfect, alleen die klote telefoon kreeg ik niet aan de praat.
Of ik had een EB met internet en telefoon (VLAN 34 tagged) of ik had de RT1900 met internet en niks op de EB.
Ik heb dus geen IPTV of VoIP nodig, maar alleen internet.
De instellingen die ik hierboven aangeef, heb jij die ook zo staan (behalve LAN 3 en 4)?

edit: De WAN-poort is niet kaput, want als Acces Point met de WAN op de Experiabox krijgt de RT1900 prima een IP.

Edit 2: op het Synology Forum geeft iemand aan dat als alle poorten op het vlan internet staan en de wifi aan de router over zijn nek gaat. Vanavond even proberen om zijn instellingen letterlijk te kopiëren.
http://www.synology-forum...00ac/msg199668/#msg199668

[ Voor 28% gewijzigd door Jelte op 22-08-2016 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silence
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:35

Silence

Godlike

Ik heb sinds kort een Synology router, deze staat op de 3e etage, toch niet ideaal voor mijn raspberry (via wifi) staat op de 2e, meter kast 1e (bg).

Nu wil ik hem gaan plaatsen in de meterkast zodat de raspberry ook weer op de kabel kan, Maar dan heb ik weer geen wifi op de 3e en dakterras.

Nu heeft Ziggo:
https://www.ziggo.nl/internet/wifi-punt/via-internetkabel/

Is dit een beetje kwaliteit? Of kan ik beter gaan kijken naar een andere accesspoint / router die dan op de 3e etage komt te staan?

Of is dit niet ideaal? want dan heb ik alweer 3 routers (ziggo synology en dan weer ziggo)

Inventaris - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Kun je 'm dan niet buiten de meterkast plaatsen en dan een kabel naar je RPi? En dan kijken of het je een AP scheelt.

(zoek eventueel eens op christmas island in dit topic)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Jelte schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 16:18:
[...]
Ik heb dus geen IPTV of VoIP nodig, maar alleen internet.
De instellingen die ik hierboven aangeef, heb jij die ook zo staan (behalve LAN 3 en 4)?

edit: De WAN-poort is niet kaput, want als Acces Point met de WAN op de Experiabox krijgt de RT1900 prima een IP.

Edit 2: op het Synology Forum geeft iemand aan dat als alle poorten op het vlan internet staan en de wifi aan de router over zijn nek gaat. Vanavond even proberen om zijn instellingen letterlijk te kopiëren.
http://www.synology-forum...00ac/msg199668/#msg199668
Ik heb het nog ff nagekeken en in mijn geheugen gegraven:
Ik heb hetzelfde gedaan als wat jij hebt, alleen dan met VLAN 4 erbij voor TV. Zodra ik VLAN 34 Tagged op een poort zette en daar de EB aan hing dan kon ik op mijn router niks meer en kreeg het device (EB) een extern IP.

Ondertussen ook al geprobeerd met alleen VLAN 34 op poort 3 of 4 ipv 1 & 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
St00mwals schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 20:25:
[...]

Ik heb het nog ff nagekeken en in mijn geheugen gegraven:
Ik heb hetzelfde gedaan als wat jij hebt, alleen dan met VLAN 4 erbij voor TV. Zodra ik VLAN 34 Tagged op een poort zette en daar de EB aan hing dan kon ik op mijn router niks meer en kreeg het device (EB) een extern IP.

Ondertussen ook al geprobeerd met alleen VLAN 34 op poort 3 of 4 ipv 1 & 2?
Ik heb van alles geprobeerd zie ook het Synology Forum. Maar ik krijg helemaal geen ip.
Welk glasvezel modern heb jij? Mogelijk ligt het daar aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:58

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
En weer een nieuwe update;
Dear user,

SRM 1.1-6338 Update 2 will automatically be installed in 10 minutes. If you want to cancel the installation, please sign in to SynologyRouter and do it in the notification area.

Sincerely,
Synology Router Manager
Changes;
  • Enhanced the security of Linux kernel (CVE-2016-5696).
  • Fixed an issue where certain routing function might fail to work on PPPoE connections when Smart WAN is enabled.
  • Fixed an issue where domain name settings in DHCP Server might be erased after system reboot.
  • Fixed an issue where default gateway might be disabled after system reboot/upgrade.
  • Fixed an issue where guaranteed bandwidth in Traffic Control might fail to work properly when maximum bandwidth is not set.

[ Voor 50% gewijzigd door Bor op 26-08-2016 09:34 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Ben nog steeds helemaal happy met mijn router maar houd 1 klein probleem dat 1 van de mobieltjes af en toe niet automatisch op de wifi wil aanloggen. Kom net van de camping en daar was het probleem er helemaal niet dus het moet aan de router liggen. Iemand enig idee wat ik hieraan nog zou kunnen doen afgezien van iedere keer de wifi handmatig uit/aan zetten op het mobieltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Inmiddels is de update ook op de FrontPage te vinden; downloads: Synology RT1900ac 1.1 build 6338.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Iglo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-04 21:37
Voor degene die OpenVPN gebruiken en hun netwerk of SRM willen benaderen, de volgende firewall settings werken voor mij om toegang te geven tot de router (management interface) en het netwerk (op de nieuwste SRM versie).

Intern netwerk: 192.168.4.0
Openvpn netwerk: 192.168.5.0

http://imgur.com/a/tWUZb

Het enige wat mij nog niet is gelukt is om de DNS server van de router zelf te gebruiken (via de android openvpn app). Er gebeurt geen DNS resolving als ik de volgende IPs opgeef in de openvpn app zelf: 192.168.4.1, 192.168.5.1 t/m .5 (.6 is waar de clients beginnen). Dit gebeurt overigens ook niet met de 'openVPN SRM' firewall regel volledig open voor alle poorten van SRM ipv de nu geselecteerde services.

Als iemand daar nog een idee over heeft hoor ik het graag.

• technorabilia
  • Nu online
Ik kan vanaf een Windows 10 een L2TP VPN verbinding maken. Nu probeer ik dat op een android telefoon en dat lukt het niet. In de Synology log zie ik niets verschijnen.

De android instellingen zijn:
Type L2TP/IPSec PSK
L2TP secret not used
IPSec PSK secret not used
IPSec pre-shared key ingevuld
Hierna log ik in met de admin account.

Enig idee? Vanaf Windows lukt het wel.

Edit:
Als ik via een VPN provider (PIA) vanaf de telefoon probeer dan werkt het wel. :?

Edit 2:
Opgelost. Ik moest "Enable SHA2-256 compatible mode (96 bit)" aanzetten op de router.

[ Voor 20% gewijzigd door technorabilia op 09-09-2016 11:00 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Laatst online: 11-06 21:36

DoD Cerberus

blabla!

Ik heb een DS414 NAS en een RT1900ac staan. Nu zou ik graag het torrentverkeer (en alleen torrent) vanaf Download Station op de NAS laten lopen via een VPN. Hiervoor heb ik al van alles geprobeerd/bedacht;
- VPN op NAS en proberen daar in te stellen
- VPN op Router en verkeer van NAS proberen te routeren via specifieke lan-interface zodat ik een Policy Route op de router kan instellen
- VPN op Router en specifieke poort proberen te routen via VPN (op NAS of Router)

maar geen van alle opties is me gelukt. Ik ben vast niet de enige die dit probeert. Heeft iemand anders ervaring hiermee?

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:46

S913

Abusus non tollit usum

Ik lees heel wat posts over DNS, maar volgens mij niet direct hetzelfde waar ik tegenaanloop:

Ik heb vanaf het begin problemen (dus al voor ik deze router had) gehad met de DNS van Ziggo, dus altijd netjes de DNS'en van Google in mijn modem gezet (uit luiheid de modem altijd in router mode gelaten).
Nu met deze nieuwe router heb ik mijn Ziggo modem in bridge laten zetten en heb op deze Syno router nu de Google DNS'en ingevoerd. Iedereen geeft nu netjes aan dat hij via de DNS'en van Google werkt: computers, tablets, telefoons, SRM weginterface etcetc

Maar v.w.b. mobiele devices die via het wifi van de router op het net op gaan (heb het probleem niet als ze via de wifi van een ander AP gaan) heb ik weer precies dezelfde Ziggo DNS problemen :( Terwijl bijv. de telefoon aangeeft dat hij de Google DNS'en gebruikt.

Het enige wat ik vreemd vind, is dat als ik de DS Router app op mijn telefoon gebruik (en dan maakt het niet uit op welk wifi ik zit, router of AP) dan zegt die app dat de router gebruik maakt van de Ziggo DNS?? Maar ik heb dat nergens meer staan in mijn netwerk, dus hoe komt die app dan wel uit bij Ziggo, terwijl de rest op Google's DNS zit?

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF0
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-06 22:29

TF0

@DoD: dat is voor zover ik weet niet mogelijk, als het je lukt laat het even weten, ben namelijk wel geïnteresseerd.

@S913: Geen idee, maar ik heb hetzelfde; DNS is overal zoals ingesteld behalve op de DS Router app. Is me nooit eerder opgevallen. DNS werkt wel gewoon (pi-hole configuratie).
Welke problemen heb je met Ziggo DNS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:46

S913

Abusus non tollit usum

Een soort 'hiccups', opeens duurt het een paar seconden voordat een pagina begint te laden of een pagina laadt half (niet alle content). Idem in games/apps die tussendoor moeten laden en sommigen zeggen dan hun netwerk kwijt te zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door S913 op 20-09-2016 07:26 ]

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vraagje mensen,

Ik heb een probleempje. Ik heb IPTV en heb mijn TV op LAN4 aangesloten. Ik wil echter op LAN3 nog graag internet. Hoe kan ik dat instellen? Momenteel heb ik de volgende instellingen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KAjZ89pVl7oPgF9xY6VH9tjO/full.png?nohitcount=1

[ Voor 77% gewijzigd door Chip. op 20-09-2016 22:15 ]

• technorabilia
  • Nu online
Edit: 3 spijkers gebruikt van 65 mm en 20 mm de muur in.

Ik heb de router plat tegen de muur geplaatst alleen deze wordt erg warm / heet zelfs.
Hoe kan ik deze het beste wat van de muur af plaatsen?

Zat wel aan zoiets te denken maar misschien hebben jullie nog een goed idee?

Afbeeldingslocatie: https://www.missingscrew.co.uk/WebRoot/Store/Shops/es143616/4F4E/2E62/A49E/6950/3012/0A0F/1115/C57C/Cam_dowel_34_m.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door technorabilia op 24-09-2016 16:21 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

• itlee
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-06 14:54

itlee

Gas erop!

Weet iemand hoe je de duplex snelheid van de internet port op fixed kan zetten?

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:54
Krijg jij half-duplex als 'ie op auto staat dan?

Lekker!

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Version: 1.1.1-6414 is uit.

wat niet past, wordt gelast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjmi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-06 18:51
itlee schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:23:
Weet iemand hoe je de duplex snelheid van de internet port op fixed kan zetten?
Waarom als ik vragen mag? Autonegotiate zal altijd de beste verbinding kiezen. Wat is je setup en waar gaat het "mis"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itlee

itlee

Gas erop!

Vrij eenvoudig, ik moet m achter een glasvezel switch hangen van KPN. En die stellen verplicht 100 full duplex fixen op de port.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Maar dat is nog geen antwoord op de vraag.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat maakt toch ook niet uit? Ik kies vaak ook om de speed en duplex fixed in te stellen. Ik kan in de webinterface hiervoor geen optie vinden. Je zou eens contact op kunnen nemen met Synology. Wellicht is er een commandline optie, kijken we ergens overheen of kan het worden meegenomen bij een nieuwe firmware release. Ik vind het helemaal geen rare vraag eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Het is heel simpel. Als je half-duplex 'krijgt', dan moet 'ie fixed. 'Krijg' je dat niet, dan moet 'ie op auto, want dan staat de andere kant dus op auto.

code:
1
2
3
4
5
6
7
Device1 +  Device2
Auto    +  Auto    = Full duplex
Full    +  Full    = Full duplex
Full    +  Auto    = Half duplex
Half    +  Auto    = Half duplex
Half    +  Half    = Half duplex
(of andersom, zelfde resultaat natuurlijk)

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:46
Wie gebruikt er hier het "Intrusion Prevention" package? Ik heb de indruk dat het de router aanzienlijk trager maakt. Zowel in de Web UI van de router als ook gewoon in het hele netwerk. Het openen van web pagina;s vanaf LAN clients duurt soms aanzienlijk langer.

Als ik vanaf de command line van de router "top" draait, dan staan Intrusion Prevention ook altijd bovenaan, hoewel de gehele CPU load wel mee valt.

Wel jammer dat de impact zo groot is, want ik heb intussen wel degelijk wat raar verkeer gevonden op de telefoons van mijn kinderen. Voor elk van de telefoons een waarschuwing voor een "Network Trojan" die idd vage communicatie doet met een Chinese server. Op de ene telefoon heb ik de betreffende app geloof ik gevonden en kunnen verwijderen. Op de andere nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
EricEric752 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 13:30:
Wie gebruikt er hier het "Intrusion Prevention" package? Ik heb de indruk dat het de router aanzienlijk trager maakt. Zowel in de Web UI van de router als ook gewoon in het hele netwerk. Het openen van web pagina;s vanaf LAN clients duurt soms aanzienlijk langer.
Om precies de reden die jij hier noemt gebruik ik die optie niet. De implementatie is gewoon te zwaar voor een router als dit (jammer genoeg). De throughput gaat bovendien ook behoorlijk omlaag is de ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:46
Ik heb "Intrusion Prevention" ook toch maar weer uitgezet. De betreffende app was waarschijnlijk musically. Ik vond namelijk in de payload van de meeste verdachte packages een referentie aan com.zhiliaoapp.musically. Al het verdachte verkeer ging naar api.share.mob.com (120.132.176.175). Ik heb daarom een firewall rule toegevoegd die al het uitgaande verkeer naar dat IP adres blokkeert.

Misschien dat ik in de toekomst als steekproef af en toe een dagje "Intrusion Prevention" draai om issues te vinden en die dan met FW rules op te lossen. Maar het blijft jammer dat het "Intrusion Prevention" eigenlijk te zwaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Nu online
Sinds de laatste SRM update (denk ik; kan heel goed ook iets anders zijn) kan ik geen L2TP VPN verbinding meer maken vanaf Windows 10.

Herkenbaar?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Laatst online: 10:00
hier krijg ik het ook niet meer aan de praat helaas L2TP VPN..
Ik hoop dat hier snel een fix voor komt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Misschien een 'blonde' opmerking, maar hebben jullie de VPN package wel geüpdate?
Deze update zichzelf niet automatisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Laatst online: 10:00
yep dat is idd gedaan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Nu online
Ja ik heb deze ook bijgewerkt.

Voorheen kon ik vanaf Android alleen aanmelden als "Enable SHA2-256 compatible mode (96 bit)" aanstond. Die optie is na de update weer UIT gezet terwijl aanmelden vanaf Android nog steeds goed gaat. :?

Ik zal wel een case aanmaken v.w.b. de Windows 10 connectie problemen...

Edit:
Case aangemaakt.

Edit 2:
Na een weekje werkt het nu "ineens" weer. Voor zover ik weer niets aangepast... :?

[ Voor 15% gewijzigd door technorabilia op 10-10-2016 16:01 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piraterij
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-04-2022
Heeft iemand anders er toevallig ook last van dat apparaatspecifiek netwerkgebruik tracken niet meer aanwezig is wanneer je de Synology als draadloos ap gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silence
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:35

Silence

Godlike

Ik zoek me nu al een uur rot in SRM, zit er nu een "Task Scheduler" in of niet?
Ik ben namelijk dit van plan:
https://forum.synology.co...78d7f0e0&start=45#p451753

Maar volgens mij zit er geen task scheduler in en zit dit alleen in de NAS.

Inventaris - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Nu online
Version: 1.1.1-6414-1
(2016/10/13)
  1. Fixed multiple security vulnerabilities regarding OpenSSL (CVE-2016-6304, CVE-2016-2183, CVE-2016-6303, CVE-2016-6302, CVE-2016-2182, CVE-2016-2180, CVE-2016-2177, CVE-2016-2178, CVE-2016-2179, CVE-2016-2181, CVE-2016-6306).
  2. Fixed multiple security vulnerabilities regarding PostgreSQL (CVE-2016-5423, CVE-2016-5424).
  3. Fixed multiple security vulnerabilities regarding cURL (CVE-2016-5419, CVE-2016-5420, CVE-2016-5421).
  4. Fixed a security vulnerability regarding Nettle (CVE-2016-6489).
  5. Fixed a security vulnerability regarding GnuPG (CVE-2016-6313).
  6. Fixed a security vulnerability regarding OpenSSH (CVE-2016-6515).
  7. Fixed an issue where a failed deletion message might show up when monitor history of Traffic Control was deleted.
  8. Fixed an issue where SRM might fail to access the Internet when the healthy gateway didn’t answer ping requests.
  9. Fixed an issue where Traffic Control might fail when load balancing was enabled.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-06 20:08
Heb sinds kort ook een Synology RT1900 router in gebruik. Bevalt prima alleen kan ik niet vinden hoe je rechten kunt geven aan een gebruiker. Ik zou naast de standaard admin account nog een tweede (eigen) admin account willen hebben. Kan dit in de configuratie, vreemd genoeg, niet vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:59
Synology heeft zojuist de RT2600AC aangekondigd op het event dat nu gaande is, mooi ding, enorm performance verschil als ik de cijfers mag geloven!

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itlee

itlee

Gas erop!

Kan iemand mij helpen?

Hoe zet ik de wanpoort van de rt1900 op 100mb full duplex. (zonder auto negotiation?)
(reden is er zit een KPN glasvezel verbinding achter, en ze vereissen 100mbit fixed full duplex.

thnx.

edit: typo verwijderd.

[ Voor 6% gewijzigd door itlee op 19-10-2016 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
itlee schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 19:57:
Kan iemand mij helpen?

Hoe zet ik de wanpoort van de rt1900 op 100mb full duplex. (zonder auto negotiation?)
(reden is er zit een KPN glasvezel verbinding achter, en ze vereissen 100mbit fixed full duplex.

thnx.

edit: typo verwijderd.
Ik kan dit in de webinterface niet vinden, misschien via commandline?

Maar waarom zou je dit willen?
De Experiaboxen van KPN ondersteunen gewoon 1Gb en de galsvezel modems (van tegenwoordig) spugen ook gewoon 1Gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itlee

itlee

Gas erop!

St00mwals schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 09:22:
[...]

Ik kan dit in de webinterface niet vinden, misschien via commandline?

Maar waarom zou je dit willen?
De Experiaboxen van KPN ondersteunen gewoon 1Gb en de galsvezel modems (van tegenwoordig) spugen ook gewoon 1Gb.
Omdat er een lightning edge glasvezel/ethernet switch hangt van KPN. En kon glas (zakelijk) vereist 100mb fixed full duplex.

Ik weet dat t op de gui gaat met ethtool, maar ik ben geen Linux expert...dus ik krijg t niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
itlee schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 09:48:
[...]

Omdat er een lightning edge glasvezel/ethernet switch hangt van KPN. En kon glas (zakelijk) vereist 100mb fixed full duplex.

Ik weet dat t op de gui gaat met ethtool, maar ik ben geen Linux expert...dus ik krijg t niet voor elkaar.
Ha, vandaar!
Blijf ik het vreemd vinden dat KPN 'maar' 100Mb levert, maar dat is voor hier geheel off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itlee

itlee

Gas erop!

St00mwals schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 09:51:
[...]

Ha, vandaar!
Blijf ik het vreemd vinden dat KPN 'maar' 100Mb levert, maar dat is voor hier geheel off-topic.
Zo werkt dat in de wereld van glas, je spreekt een bandbreedte en dat is t. Oja... t is ook maar 650 euro per maand ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Laatst online: 12-06 22:56
Hier nog FCC info over de RT2600AC
https://fccid.io/YOR-RT2600AC

Nu nog wachten tot wanneer die echt leverbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
Weet iemand of het mogelijk is om de RT1900AC als PXE/TFTP server te gebruiken?

In data sheets komt dit wel terug, maar op de plek waar bij Synology NAS de optie TFTP/PXE te selecteren ontbreekt bij de RT1900AC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjmi
itlee schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 09:53:
[...]

Zo werkt dat in de wereld van glas, je spreekt een bandbreedte en dat is t. Oja... t is ook maar 650 euro per maand ....
En dan nog apperatuur dat zelf geen goede autonegotiate kan? Of gaat ie dan op gigabit zitten en haal je stiekem meer snelheid? >:)

[ Voor 25% gewijzigd door gjmi op 21-10-2016 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjmi
RedHead schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 00:15:
Weet iemand of het mogelijk is om de RT1900AC als PXE/TFTP server te gebruiken?

In data sheets komt dit wel terug, maar op de plek waar bij Synology NAS de optie TFTP/PXE te selecteren ontbreekt bij de RT1900AC.
Ik zal thuis eens kijken. Het kan best dat het ooit de bedoeling was, maar niet in het eindproduct kwam zoals met andere opties. En dat het per ongeluk in datasheets is blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itlee

itlee

Gas erop!

gjmi schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:16:
[...]

En dan nog apperatuur dat zelf geen goede autonegotiate kan? Of gaat ie dan op gigabit zitten en haal je stiekem meer snelheid? >:)
het is een Gigabit port van KPN, en ze zetten m hard op 100mb full duplex. auto doen ze niet want dan kan je "mogelijk" misbruik maken van de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjmi
itlee schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:06:
[...]

het is een Gigabit port van KPN, en ze zetten m hard op 100mb full duplex. auto doen ze niet want dan kan je "mogelijk" misbruik maken van de snelheid.
Ha, dacht ik al. Toch wel idioot dat de klant zelf voor de beperking moet zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Weer een nieuwe versie
Version:1.1.2-6425
Fixed Issues

Supports the VPN Plus package.
Upgraded the database for GeoIP and URL blocker.
Fixed an issue where IP addresses cannot be assigned via DHCPv6 if WAN IP has been manually configured.
Fixed an issue where the status appears as disconnected when DHCPv6-PD is selected.
Fixed an issue where prefix item is mandatory in IPv6 6to4 when swtiched from IPv6 6in4.
Fixed a security vulnerability regarding COW breakage in Linux kernal (CVE-2016-5195).
Minor bug fixes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
En weer een nieuwe firmware update:

Version: 1.1.2-6425-1

(2016/11/15)

Fixed multiple security vulnerabilities regarding cURL (CVE-2016-8615, CVE-2016-8616, CVE-2016-8617, CVE-2016-8618, CVE-2016-8619, CVE-2016-8620, CVE-2016-8621, CVE-2016-8622, CVE-2016-8623, CVE-2016-8624, CVE-2016-8625).

Fixed an issue where SRM might fail to access the Internet after normal booting up.

Fixed an issue where the Firewall page might remains loading in certain condition.

Fixed an issue PPPoE will not retry if it failed to connect after rebooting Synology Router.

Fixed an issue where PPPoE might fail to access the Internet through certain ISPs in Japan.

Fixed an issue where IPTV might fail to work when IGMP Proxy is enabled.

Minor bug fixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Nu online
Blijft de VPN werken na de update of moet de VPN package eerst on-site worden bijgewerkt?

[ Voor 7% gewijzigd door technorabilia op 15-11-2016 13:55 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:10

4POX

Everybody is wired

Erg fijne router. De eenvoud om statistieken te zien is erg fijn. Maar soms reageert de router traag.

Helpt het om een snellere SD kaart te plaatsen?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Wat draai je op dit moment vanaf de sd kaart? Is dat de its package toevallig? Die is namelijk erg zwaar. Als je het mij vraagt is die package te zwaar voor een router als deze. Die package disablen lost je issue vast op. Tenzij je die package niet gebruikt natuurlijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Bor schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 11:22:
Wat draai je op dit moment vanaf de sd kaart? Is dat de its package toevallig? Die is namelijk erg zwaar. Als je het mij vraagt is die package te zwaar voor een router als deze. Die package disablen lost je issue vast op. Tenzij je die package niet gebruikt natuurlijk :p
Ik neem aan dat je met ITS de intrusion packages bedoeld? Ik vraag me ook af of die handig is. Kan die wel even uitzetten om te zien wat er dan gebeurt.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
4POX schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 16:45:
[...]

Ik neem aan dat je met ITS de intrusion packages bedoeld? Ik vraag me ook af of die handig is. Kan die wel even uitzetten om te zien wat er dan gebeurt.
Die bedoel ik inderdaad. Dat is echt een behoorlijk zware toepassing. Eigenlijk te zwaar voor deze klasse routers als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Bor schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 17:11:
[...]

Die bedoel ik inderdaad. Dat is echt een behoorlijk zware toepassing. Eigenlijk te zwaar voor deze klasse routers als je het mij vraagt.
Dat wil ik graag bevestigen. De router voelt nu erg snel aan. Veel meer geheugen beschiikbaar en de CPU loads laten weer nullen zien.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostBurn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:13
Heeft iemand anders ook last van het volgende:

Als ik probeer wijzigingen te doen aan de firewall, een aanpassing op een bestaande rule of het creëren van een nieuwe rule krijg ik of de melding:
The operation failed please log in to SRM again en retry
of de applicatie reageert niet meer en blijft hangen.

Aangezien ik wat updates achterliep heb ik deze gister eerst geïnstalleerd hopende dat het probleem dan weg zou zijn maar helaas...

Update: via de app kan ik ook geen rules aanpassen of maken..

[ Voor 6% gewijzigd door FrostBurn op 22-11-2016 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:10
Sinds 2 weken ook in bezit van de router, mede door de ervaringen in dit topic :)

Loop alleen nu tegen wat bijzonders aan; mijn iPhone (7) weigert om een goede netwerkverbinding op de 2.4 GHz op te bouwen. Is wel verbonden, heeft ook een IP adres, maar verder geen verkeer zo lijkt het. de iPhone SE van mijn vrouw heeft nergens last van. Verbind ik mijn foon met de 5GHz band, dan heb ik geen enkel probleem.

Kwestie van ergens een vinkje vergeten?

//edit: heb bij mijn telefoon ook al reset van netwerkinstellingen gedaan, dat had geen effect.

[ Voor 9% gewijzigd door Astra op 13-12-2016 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exocys
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-06 20:20
RedHead schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 23:30:
Hier nog FCC info over de RT2600AC
https://fccid.io/YOR-RT2600AC

Nu nog wachten tot wanneer die echt leverbaar wordt.
Weet iemand al wanneer de RT2600AC in de winkel te verwachten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
exocys schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:50:
[...]

Weet iemand al wanneer de RT2600AC in de winkel te verwachten is?
Het is erg stil, ik kan alleen maar hopen dat ze de RT2600ac willen lanceren met een major upgrade van SRM en dat ze nu daar hard aan werken :)

• Darklance
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Astra schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:14:
Sinds 2 weken ook in bezit van de router, mede door de ervaringen in dit topic :)

Loop alleen nu tegen wat bijzonders aan; mijn iPhone (7) weigert om een goede netwerkverbinding op de 2.4 GHz op te bouwen. Is wel verbonden, heeft ook een IP adres, maar verder geen verkeer zo lijkt het. de iPhone SE van mijn vrouw heeft nergens last van. Verbind ik mijn foon met de 5GHz band, dan heb ik geen enkel probleem.

//edit: heb bij mijn telefoon ook al reset van netwerkinstellingen gedaan, dat had geen effect.
Hier met iPhone 7 geen problemen mee. Gebruik overigens niet die optie voor 2.4ghz en 5ghz in één SSID (weet de officiele benaming even niet)

445033

Astra schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:14:

Heb je je 2,4 Ghz op 20 of 20/40 Mhz staan? Probeer eens alleen 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:10
@Darklance: Die instelling wel aangehad, maar dat vonden andere apparaten niet heel grappig. Die staat nu weer uit :) (Heet overigens Smart Connect).

@Musicmasters: Ik heb die instelling aangepast, zal eens kijken of dit een verbetering geeft.

Bedankt voor reacties iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coreantes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-03 13:13

Coreantes

But you can call me 'Core'...

RedHead schreef op woensdag 14 december 2016 @ 22:01:
[...]

Het is erg stil, ik kan alleen maar hopen dat ze de RT2600ac willen lanceren met een major upgrade van SRM en dat ze nu daar hard aan werken :)
Ik zit er ook op te wachten. Het lijkt nu dat er morgen een firmware-versie uit gaat komen, maar de bron ben ik zojuist even kwijt geraakt. Enkele sites melden al dat de RT2600ac nu al te koop is sinds deze week in Australië. Bijna!! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
Coreantes schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:52:
[...]

Ik zit er ook op te wachten. Het lijkt nu dat er morgen een firmware-versie uit gaat komen, maar de bron ben ik zojuist even kwijt geraakt. Enkele sites melden al dat de RT2600ac nu al te koop is sinds deze week in Australië. Bijna!! :9
Bv hier: https://www.mwave.com.au/...nd-gigabit-router-ab94019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik ga niet overstappen op de RT2600ac op basis van mijn ervaringen met de RT1900ac.
De RT1900ac is een prima apparaat maar in mijn ogen niet meer dan dat.

Ik had hogere verwachtingen van Synology rond het ontwikkelen van aanvullende zaken. Ik mis bijvoorbeeld nog steeds Let's Encrypt ondersteuning wat wel al tijden op de NAS serie beschikbaar is. Voor enkele aanvullende applicaties zoals de IDS package is de hardware niet sterk genoeg.

Wat betreft features vind ik de Synology niet onderscheidend genoeg nog. Het lijkt wel alsof de router lineup minder aandacht krijgt dan het verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coreantes

Coreantes

Bor schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:03:
Ik ga niet overstappen op de RT2600ac op basis van mijn ervaringen met de RT1900ac.
De RT1900ac is een prima apparaat maar in mijn ogen niet meer dan dat.

[..] Voor enkele aanvullende applicaties zoals de IDS package is de hardware niet sterk genoeg.
Ik wil niet bijdehand doen, maar voor je laatste opmerking is de overstap toch juist gewenst? Mensen die niet de IDS package willen draaien kunnen dan een 1900 nemen, terwijl mensen als jij over kunnen stappen op de 2600. Dat is toch een verschil tussen huis-tuin-keuken vs. professioneel gebruik?

De RT2600ac spreekt mij vooral aan vanwege hogere throughput en SRM functionaliteit. Ik heb eigenlijk nooit een "eerste versie" van iets gekocht, maar juist de positieve geluiden over de RT1900ac hebben mij overtuigd om de RT2600ac te kopen.

Als je andere ervaringen hebt, hoor ik die uiteraard ook graag! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:17
En niet te vergeten dat je eerste product uit een nieuwe lijn te pakken hebt.

Geef het een paar jaar en je zult zien dat Synology een duidelijk product neer gezet heeft.. En niet vergeten.. stuur requests in... geef aan wat je mist, en wat niet werkt.
Ze geven alles door aan developers.. Ik bijv heel lang requests in gestuurd over exFAT en dat is inmiddels een betaalde optie op sommige nas apparaten.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Coreantes schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:19:
[...]

Ik wil niet bijdehand doen, maar voor je laatste opmerking is de overstap toch juist gewenst? Mensen die niet de IDS package willen draaien kunnen dan een 1900 nemen, terwijl mensen als jij over kunnen stappen op de 2600. Dat is toch een verschil tussen huis-tuin-keuken vs. professioneel gebruik?
Zoals vooralsnog bekend is de RT2600AC toch gewoon de opvolger? Ik verwacht niet dat die router de IDS package wel met gemak kan draaien hoor. Dat is gewoon een erg zwaar proces waar ook de meer profi routers vaak inleveren op performance. Ik zie de 2600 niet als veel zwaarder uitgevoerde versie. Juist op basis van mijn ervaringen met Synology's eerste router trek ik conclusies om voorlopig bij vervanging ook weer meer naar de concurrentie te kijken.
Dat is toch een verschil tussen huis-tuin-keuken vs. professioneel gebruik?
Beide zijn consumenten versies afaik. Die opmerking gaat niet op. Verwachten jullie niet gewoon te veel?

Feature requests insturen is leuk maar daar krijg je amper reactie op (if any). Dat alles doorgestuurd wordt naar de developers kan ik niet onderschrijven.

Een ding wat ik wel top vind bij Synology zijn de frequentie van de updates (vooral ivm security issues) :)

[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 21-12-2016 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-06 19:20
De release van de 2600 zal denk niet lang meer op zich laat wachten. Krijg net de update van de Dsrouter app die support ervoor toevoegd.

Ik denk dat ik mijn 1900ac dan ga inzetten als wireless repeater en de 2600ac als hoofdunit

[ Voor 25% gewijzigd door SpoekGTi op 21-12-2016 12:27 ]

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
SpoekGTi schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:26:
Ik denk dat ik mijn 1900ac dan ga inzetten als wireless repeater en de 2600ac als hoofdunit
Het zou fijn zijn als er dan ook support voor wireless roaming komt.

Lekker!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Nieuwe versie, veel security. Ook de app heeft een update om met de 2600 te kunnen werken.
Version: 1.1.2-6425-2

(2016/12/21)
Fixed multiple security vulnerabilities regarding NTP service (CVE-2016-7426, CVE-2016-7427, CVE-2016-7428, CVE-2016-7429, CVE-2016-7431, CVE-2016-7433, CVE-2016-7434, CVE-2016-9310, CVE-2016-9311, CVE-2016-9312).
Fixed a security vulnerability regarding Linux kernel (CVE-2016-8655).
Fixed a security vulnerability regarding ImageMagick (CVE-2016-8707).
Fixed an issue where IPv6 might fail to acquire IP addresses when switched from manual IP to auto IP.
Fixed an issue where the search function in Download Station might crash.
Fixed an issue where LAN1 connection might fail when WAN and LAN1 are connected to the Internet via PPPoE simultaneously.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coreantes

Coreantes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scubamichel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:41
Ik ben wel heel benieuwd wat de RT2600AC hier moet gaan kosten. Als ik de Australische dollars naar Euro's omreken dan wordt ie niet goedkoop...

De eerste prijzen staan op pricewatch 299 eurootjes, of het niks is

[ Voor 19% gewijzigd door scubamichel op 28-12-2016 08:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JFTE
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-07-2024
Snellere processor, iets meer snelheid en tweede wanpoort. Laatste kan de 1900 ook al en gebruik ik toch niet. Hou het eerst lekker bij mijn 1900. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Ik heb een iPhone SE met Vodafone NL, met WiFi bellen aan. Dit werkt op veel plekken, maar mijn Synology RT1900AC vertikt het om Vodafone WiFi bellen door te laten, zo lijkt het. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Als ik mijn Macbook Pro uit zijn slaap haal maakt die meteen verbinding met de WIFI. Maar het duurt 20/30 seconde voordat ik een IP adres krijg.

Ik zou graag meer informatie willen geven over dit probleem. Maar ik heb die nog niet. Kunnen wij met de community met de juiste vragen uitzoeken hoe het komt dat het zo lang duurt dat ik een IP adres heb?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
4POX schreef op maandag 26 december 2016 @ 11:39:
Als ik mijn Macbook Pro uit zijn slaap haal maakt die meteen verbinding met de WIFI. Maar het duurt 20/30 seconde voordat ik een IP adres krijg.

Ik zou graag meer informatie willen geven over dit probleem. Maar ik heb die nog niet. Kunnen wij met de community met de juiste vragen uitzoeken hoe het komt dat het zo lang duurt dat ik een IP adres heb?
Een eerste, eenvoudige, vraag:
Hoe is dit op andere devices? En zijn dit ook Apple producten, of ook nog andere OS'sen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Napsju schreef op zondag 25 december 2016 @ 12:37:
Ik heb een iPhone SE met Vodafone NL, met WiFi bellen aan. Dit werkt op veel plekken, maar mijn Synology RT1900AC vertikt het om Vodafone WiFi bellen door te laten, zo lijkt het. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Factory reset gedaan, alle instellingen met de hand terug gezet en ik bel nu via WiFi omdat de Vodafone NL dekking binnenshuis nogal te wensen over laat. Oorzaak heb ik dus niet, wel een workaround.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-06 19:20

Heb ik hier ook last van, heb een rMBP late 2023 15 inch, verder in huis iPhones en wat nest cams en een mb air en die hebben nergens last van

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

SpoekGTi schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 00:00:
[...]

Heb ik hier ook last van, heb een rMBP late 2023 15 inch, verder in huis iPhones en wat nest cams en een mb air en die hebben nergens last van
Ik heb in dit huis twee AC routers. De synology die de hoofd router is en een ASUS die als AP werkt. Hierop is de DHCP uitgezet. De laptop maakt verbinding via de Synology. Als ik kijk met alt-muisklik zie ik dat die verbonden is, maar wacht op een IP nummer.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Geef je hem toch een vast IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Niet handig als je vanaf verschillende locaties werkt.

Lekker!

• St00mwals
Napsju schreef op woensdag 28 december 2016 @ 15:03:
[...]

Niet handig als je vanaf verschillende locaties werkt.
DHCP reservation?

Toevoeging:
Duurt het dan nog steeds lang dat je een IP krijgt, dan lijkt het mij het meest waarschijnlijk dat het probleem zich op de mac bevindt, de router hoeft immers niet meer na te denken.

En anders heb je een interessante case voor Synology.

[ Voor 39% gewijzigd door St00mwals op 29-12-2016 08:18 . Reden: Extra aanvulling ]

• St00mwals
.

[ Voor 99% gewijzigd door St00mwals op 29-12-2016 08:17 . Reden: edit had ook in 1x gekund ]

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Ik heb de lease van 24 uur nu op 1 uur gezet. Lijkt beter te gaan. Keep you guys posted.

AKA Rinkel weblog

• technorabilia
  • Nu online
Anderen ook last van?

System failed to register the external IP address x.x.x.x to xxxxxx.synology.me in DDNS server Synology. The reported reason is [Connection failed. Cannot resolve the IP address of the server.].

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Heel af en toe, terwijl de verbinding wel gewoon up is. Heb het idee dat er soms iets bij Synology zelf niet goed gaat. Ik heb de melding al weken niet meer gehad.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Nu online
Ik heb het nu al sinds medio deze week. DNS is niet in orde.

X:\>ping xxxxxx.synology.me
Ping request could not find host xxxxxx.synology.me. Please check the name and try again.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gbonny
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-06 20:01
Is er ergens een recente SRM 1.1.2 live demo online dat jullie weten? Ik kan hem in ieder geval niet vinden, maar zou mij misschien helpen om een keuze te maken voor deze router. Recente screenshots van onderstaande features zou ook helpen.

Features die ik zou willen:
*IPv6 tunnelbrokker/HE
*mac address clone (tbv WAN port)
*port forward IPv4
*firewalling IPv4
*firewalling IPv6
*dhcpv4 + v6
*dhcp reservation IPv4
?dhcp reservation IPv6
?L3 vlan
*ddns
*dns server (local) / filter advertisements(aka adblock)
*openvpn (different port? or portforward linux)
*upnp

De meeste features ondersteund ie wel denk ik (*), maar die met een vraagteken heb ik nog twijfels over (dhcp reservation IPv6 + L3 vlans + openvpn server op poort 443 bijvoorbeeld).

Kan iemand die IPv6 heeft via HE met deze router eens een test doen en de score willen delen van:
www.IPv6-test.com

[ Voor 4% gewijzigd door gbonny op 01-01-2017 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j3r
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-06 20:31

j3r

Ik loop de laatste tijd tegen een vreemd "probleem" aan. Wellicht hebben andere tweakers die hun (bijvoorbeeld) experiabox de deur uit hebben gedaan hier ook last van? komtie;

sinds een tijdje, volgens mij sinds een wijziging in mijn (tv) abonnement van Telfort Glasvezel heb ik een download van 50Mbps en een upload van (soms zelfs) over de 200Mbps maar meestal zo rond de 100Mbps. Heb een synchroon abonnement van 50/50.....Heb nu inmiddels meerdere speedtests gedaan online met verschillende browsers en ook met verschillende clients. Erg vreemd volgens mij maar uiteraard klaag ik er niet over :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-04-2024
Is het al mogelijk om via de Router adblocking te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Sy-hole:
https://forum.synology.co...&t=78126&start=45#p451753

[ Voor 6% gewijzigd door Jelte op 08-01-2017 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju