Op SRM zou het hetzelfde moeten werken lijkt me inderdaad. Maar zelf kreeg ik het nog niet helemaal voor elkaar.
http://www.synology-forum...-block-via-de-dns-server/
Ik krijg nog errors in de log van de DNS server package.
Op SRM zou het hetzelfde moeten werken lijkt me inderdaad. Maar zelf kreeg ik het nog niet helemaal voor elkaar.
DSM is niet gelijk aan SRM. Om er dus van uit te gaan dat het moet werken..... nog maar niet te spreken van hardware verschillen.Jelte schreef op zondag 8 januari 2017 @ 17:31:
[...]
http://www.synology-forum...-block-via-de-dns-server/
Ik krijg nog errors in de log van de DNS server package.
[ Voor 5% gewijzigd door gjmi op 10-01-2017 11:54 ]
Lees dat topic eens door. Dan lees je dat andere mensen het ook voor elkaar gekregen op SRM. Ik neem hier niets aan.gjmi schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:53:
[...]
DSM is niet gelijk aan SRM. Om er dus van uit te gaan dat het moet werken..... nog maar niet te spreken van hardware verschillen.
Assumption is the mother of all fuckups.
Ik reageerde alleen op jou tekst. Dan had je het beter anders kunnen verwoorden.Jelte schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:03:
[...]
Lees dat topic eens door. Dan lees je dat andere mensen het ook voor elkaar gekregen op SRM. Ik neem hier niets aan.
Heb je wellicht een alternatieve DNS ingesteld? Dat was bij mij de oorzaak dat het niet werkte. Zodra ik deze aangepast had naar de default van mijn eigen provider, werkte het weer.Napsju schreef op zondag 25 december 2016 @ 12:37:
Ik heb een iPhone SE met Vodafone NL, met WiFi bellen aan. Dit werkt op veel plekken, maar mijn Synology RT1900AC vertikt het om Vodafone WiFi bellen door te laten, zo lijkt het. Heeft iemand hier een oplossing voor?
[ Voor 20% gewijzigd door St00mwals op 12-01-2017 21:53 . Reden: Firmware update toegevoegd. ]
Anoniem: 63072
[ Voor 24% gewijzigd door abusimbal op 13-01-2017 21:15 ]
445033
Ik werk met ABP in Firefox. Welke reclames? Tevens Ghostery erop, geen tracking meer.MetalG schreef op zondag 8 januari 2017 @ 13:49:
Is het al mogelijk om via de Router adblocking te doen?
Hier staan een aantal posts van ad-block via de RT1900AC445033 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:44:
[...]
Ik werk met ABP in Firefox. Welke reclames? Tevens Ghostery erop, geen tracking meer.
Thank you for your interest in our products.
Unfortunately, by design, the RT2600ac does not have attach or VESA compatibility to fix it on a wall. I apologize for the inconvenience.
I hope I was able to help you.
Best regards,
Idriss
Synology Inc.
Wat een misser.. Hoe nu de RT1900AC vervangen.. die hangt op een perfect plekje.v0LrAtH schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:50:
Net antwoord gehad van Synology op mijn vraag of de nieuwe RT2600AC wall mountable is (een aantal previews zeiden van wel):
[...]
👉🏻 Blog 👈🏻
Het blijkt dat het script (https://www.dropbox.com/s/vmbaqxim00z22si/ad-blocker.sh?dl=0) de ad-blocker.dbRedHead schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:16:
[...]
Hier staan een aantal posts van ad-block via de RT1900AC
http://www.synology-forum...ock-via-de-dns-server/30/
Ik heb er nu mee bezig, maar werkt nog niet..
L-03.topbucks.com" { type maste L-1.adscounte L-1.agilone.com" { type maste L-1.com" { type maste L-10-01-snc1.facebook.com" { type maste L-1039.eve L-11-01-snc1.facebook.com" { type maste L-13-01-snc1.facebook.com" { type maste L-184.tvsqua L-195.tvsqua L-2.ig.com.b L-203.sv2.biz" { type maste L-286.com" { type maste L-3.ig.com.b L-4.ig.com.b L-428.tvsqua L-4u.net" { type maste L-5.ig.com.b L-a.oddcast.com" { type maste L-active.com" { type maste L-active.mobi" { type maste L-ad.de" { type maste <etc>
zone "007-gateway.com" { type master; notify no; file "/etc/zone/master/null.zone.file"; }; zone "0icep80f.com" { type master; notify no; file "/etc/zone/master/null.zone.file"; }; zone "0llii0g6.com" { type master; notify no; file "/etc/zone/master/null.zone.file"; }; zone "100pour.com" { type master; notify no; file "/etc/zone/master/null.zone.file"; }; zone "101m3.com" { type master; notify no; file "/etc/zone/master/null.zone.file"; }; zone "banner.101xp.com" { type master; notify no; file "/etc/zone/master/null.zone.file"; }; zone "103092804.com" { type master; notify no; file "/etc/zone/master/null.zone.file"; }; zone "10fbb07a4b0.se" { type master; notify no; file "/etc/zone/master/null.zone.file"; }; zone "10pipsaffiliates.com" { type master; notify no; file "/etc/zone/master/null.zone.file"; }; zone "10y5gehv.com" { type master; notify no; file "/etc/zone/master/null.zone.file";
Als je het gevonden hebt laat maar weten, thuis draai ik een pihole op een raspbian, maar m'n ouders willen geen centjes spenderen aan zoiets uiteraardRedHead schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 18:07:
[...]
Het blijkt dat het script (https://www.dropbox.com/s/vmbaqxim00z22si/ad-blocker.sh?dl=0) de ad-blocker.db
vernageld en daarna de DNS server niet meer wil starten (als je die een keer stopt) doordat de structuur niet klopt.
structuur zoals die nu gecreëerd is door het ad-blocker.sh script:
L-03.topbucks.com" { type maste L-1.adscounte L-1.agilone.com" { type maste L-1.com" { type maste L-10-01-snc1.facebook.com" { type maste L-1039.eve L-11-01-snc1.facebook.com" { type maste L-13-01-snc1.facebook.com" { type maste L-184.tvsqua L-195.tvsqua L-2.ig.com.b L-203.sv2.biz" { type maste L-286.com" { type maste L-3.ig.com.b L-4.ig.com.b L-428.tvsqua L-4u.net" { type maste L-5.ig.com.b L-a.oddcast.com" { type maste L-active.com" { type maste L-active.mobi" { type maste L-ad.de" { type maste <etc>
hoe het moet zijn:
zone "007-gateway.com" { type master; notify no; file "/etc/zone/master/null.zone.file"; }; zone "0icep80f.com" { type master; notify no; file "/etc/zone/master/null.zone.file"; }; zone "0llii0g6.com" { type master; notify no; file "/etc/zone/master/null.zone.file"; }; zone "100pour.com" { type master; notify no; file "/etc/zone/master/null.zone.file"; }; zone "101m3.com" { type master; notify no; file "/etc/zone/master/null.zone.file"; }; zone "banner.101xp.com" { type master; notify no; file "/etc/zone/master/null.zone.file"; }; zone "103092804.com" { type master; notify no; file "/etc/zone/master/null.zone.file"; }; zone "10fbb07a4b0.se" { type master; notify no; file "/etc/zone/master/null.zone.file"; }; zone "10pipsaffiliates.com" { type master; notify no; file "/etc/zone/master/null.zone.file"; }; zone "10y5gehv.com" { type master; notify no; file "/etc/zone/master/null.zone.file";
de ad-blocker.db staat in: /var/packages/DNSServer/target/named/etc/zone/data
Nu eens uitzoeken wat er mis gaat in het script.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security
Nieuwe features blijven vooralsnog uit. Bummer.Version: 1.1.3-6447-1
(2017/01/18)
Fixed a security vulnerability regarding PHPMailer (CVE-2017-5223).
Fixed an issue where IPv6 might restart services unexpectedly.
Fixed an issue where ICMP traffic might display abnormally in Traffic Monitor.
Fixed an issue where RT2600ac might fail to access Internet.
[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 19-01-2017 08:23 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Raar, als je bovenstaande link van review klikt zie je 2 grote gaten voor schroeven zitten.. het zal niet voldoen aan een bepaalde standaard maar dat is niet boeiend.. je moet alleen op zoek naar hele lange schroeven.v0LrAtH schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:50:
Net antwoord gehad van Synology op mijn vraag of de nieuwe RT2600AC wall mountable is (een aantal previews zeiden van wel):
[...]
Ik teken nergens meer voor
In de foto's van de review van Techzine.nl zie je die gaten inderdaad nog zitten (ook al zijn de pootjes te lang). Ik heb dan ook besloten het erop te wagen, en heb hem besteld. Ik zal deze thread op de hoogte houden van het "wallmount" resultaat
Zaterdag RT2600ac geïnstalleerd, zodra Intrusion Prevention aanstaat zakt download snelheid in naar 70-80Mbit van de 200.abusimbal schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:40:
Heb nu een RT1900ac, sind 2 weken heb ik problemen met Intrusion Prevention, daar lijkt het toch op. Bij veel downloade gaat CPU naar 98% en zakt de download speed dramitisch in elkaar. De eerste weken toen ik Intrusion Prevention had geactiveerd werkte het perfect.
Mijn internet download speed is max 200mbit, haal soms maar 50-70mbit.
De RT1900ac's CPU is natuurlijk te langzaam voor dit. Ben benieuwd of de RT2600ac beter is.
EDIT
Ga nieuwe firmware 1.1.3-6447 installeren, ik hoop dat onderstaande mijn probleem dan oplost.
Fixed an issue where devices with High Priority will occupy all bandwidth in Traffic Control.
EDIT2 is Intrusion Prevention niet Traffic Control. Anyway, fw update gedaan.
[ Voor 48% gewijzigd door abusimbal op 31-01-2017 14:54 ]
[ Voor 6% gewijzigd door gjmi op 02-02-2017 16:09 ]
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Don't get your hopes up. De manier hoe IP werkt is erg zwaar en weet ook veel beter uitgeruste routers / firewalls door de knieën te krijgen als je kijkt naar de geleverde performance. Ik blijf het een interessante feature vinden maar voor een router als de RT1900ac of RT2600ac eigenlijk niet interessant om 24x7 te laten draaien.abusimbal schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 20:31:
Ze bevestigen de 70-80mbit bandbreedte wanneer IP actief is.
Het engineering team is aan het kijken of ze dit niet efficiënter kunnen maken in de toekomst door een firmware update.
Met de firewall uit zoals op het plaatje werkt het neem ik aan wel?Moby schreef op zondag 5 februari 2017 @ 16:21:
Ik wil een VPN opzetten via mijn router maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar dat ik poort 500, 1701 en 4500 open krijg in mijn firewall. Ik snap er niets van, ik zie iets over het hoofd of maak een denkfout.
Het gaat om de regel VPN Plus Server (port 500, 1701 en 4500). Als ik onderaan het plaatje Toegang toestaan doe krijg ik port closed en bij Toegang weigeren krijg ik Port timed out
[afbeelding]
👉🏻 Blog 👈🏻
Nee ook niet, port closed (ipv timed out), daarom snap ik er niets vankraades schreef op zondag 5 februari 2017 @ 16:27:
[...]
Met de firewall uit zoals op het plaatje werkt het neem ik aan wel?
[ Voor 5% gewijzigd door Moby op 05-02-2017 16:35 ]
Port closed melding krijg je op je cliënt? Kun je op een andere cliënt proberen? Interne IP gebruiken ipv externe IP werkt ook niet? Of anders eens je externe IP port scannen welke poorten open staan.Moby schreef op zondag 5 februari 2017 @ 16:29:
[...]
Nee ook niet, port closed (ipv timed out), daarom snap ik er niets van
👉🏻 Blog 👈🏻
Wat bedoel je met "Interne IP gebruiken ipv externe IP werkt ook niet?"kraades schreef op zondag 5 februari 2017 @ 16:47:
[...]
Port closed melding krijg je op je cliënt? Kun je op een andere cliënt proberen? Interne IP gebruiken ipv externe IP werkt ook niet? Of anders eens je externe IP port scannen welke poorten open staan.
Als ik toegang toestaan aanvink wordt het andersFTP 21 Timed-Out
SSH 22 Closed
Telnet 23 Timed-Out
Mail [SMTP] 25 Timed-Out
DNS 53 Timed-Out
Web Server [HTTP] 80 Open
Mail [POP] 110 Timed-Out
netbios 137 Timed-Out
netbios 138 Timed-Out
netbios 139 Timed-Out
Mail [IMAP] 143 Timed-Out
Web Server [HTTPS] 443 Timed-Out
Microsoft-DS Service 445 Timed-Out
Apple Filesharing Protocol 548 Timed-Out
Mail [SMTP Submission] 587 Timed-Out
Mail [IMAP SSL] 993 Timed-Out
Mail [POP SSL] 995 Timed-Out
Database [MSSQL] 1433 Timed-Out
VPN [L2TP] 1701 Timed-Out
VPN [PPTP] 1723 Timed-Out
Database [MySQL] 3306 Timed-Out
Database [PgSQL] 5432 Timed-Out
Calendar Server [CalDAV] 8008 Timed-Out
Calendar Server [CalDAV SSL] 8443 Timed-Out
FTP 21 Closed
SSH 22 Closed
Telnet 23 Closed
Mail [SMTP] 25 Closed
DNS 53 Open
Web Server [HTTP] 80 Open
Mail [POP] 110 Closed
netbios 137 Timed-Out
netbios 138 Timed-Out
netbios 139 Timed-Out
Mail [IMAP] 143 Closed
Web Server [HTTPS] 443 Closed
Microsoft-DS Service 445 Timed-Out
Apple Filesharing Protocol 548 Closed
Mail [SMTP Submission] 587 Closed
Mail [IMAP SSL] 993 Closed
Mail [POP SSL] 995 Closed
Database [MSSQL] 1433 Closed
VPN [L2TP] 1701 Closed
VPN [PPTP] 1723 Closed
Database [MySQL] 3306 Closed
Database [PgSQL] 5432 Closed
Calendar Server [CalDAV] 8008 Closed
Calendar Server [CalDAV SSL] 8443 Closed
Net even gedaan maar er verandert jammer genoeg niets.EricEric752 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 17:08:
Een tijdje terug had ik ook wat FW issues. Ik had toen de indruk dat de de FW niet werkt als een van de regels is uigeschakeld, zoals in jouw screenshot. Ik heb het toen wegens tijdgebrek niet helemaal uitgezocht, maar gewoon de uitgeschakelde regels helemaal verwijderd. Misschien maakt dat bij jou ook verschil?
Nu alleen nog poort 1701 die dicht zitPort nº (CSV allowed for multiple):
80,500,1701,4500
Transport Protocol:
⇓ SCAN ⇓
udp://ipadres:80 is opened (service:http)
udp://ipadres:500 is opened (service:isakmp)
udp://ipadres:1701 is closed (errno:0)
udp://ipadres9:4500 is opened (service:ipsec-nat-t)
[ Voor 51% gewijzigd door Moby op 05-02-2017 22:10 ]
Nee, dat is niet nodig. Je kunt je Synology achter een andere router zetten. Voor je Synology router is die andere router dan "het internet". Zelf heb ik dit voor een tweetal redenen ook zo gedaan:Havelock schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 14:06:
Ik vroeg me af of het noodzakelijk is om mijn Cisco router modem van Ziggo in bridge mode te zetten voor synology router ?
Ik ga namelijk binnenkort een router kopen van synology!
Dat is nou net de bedoeling om ook nog gebruik kunnen blijven met wifispots!EricEric752 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 16:02:
[...]
Nee, dat is niet nodig. Je kunt je Synology achter een andere router zetten. Voor je Synology router is die andere router dan "het internet". Zelf heb ik dit voor een tweetal redenen ook zo gedaan:
- Door mijn Ziggo router niet in bridge mode te zetten, blijft mijn Ziggo wifi werken en blijf ik recht houden op het gebruik van Ziggo WifiSpots.
- Ik geef alleen de poorten boven de 1024 door van mijn Ziggo router naar mijn Synology router. Dit vormt een extra bescherming voor het geval ik per ongeluk onbedoeld een normale service port op mijn Synology open zet naar het Internet. Omdat mijn Ziggo router er nog tussen zit en die poorten blokt, zijn de sub 1024 poorten op mijn Synology dan alsnog niet bereikbaar vanaf het internet.
[ Voor 8% gewijzigd door Havelock op 24-02-2017 16:36 ]
Dan kan je voor zover ik weet dus geen bridmode gebruiken. In het kort ziet mijn configuratie er als volgt uit:Havelock schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 16:30:
Dat is nou net de bedoeling om ook nog gebruik kunnen blijven met wifispots!
Moet alleen even kijken wat voor mij de ideale setup is. Ik wil namelijk zo veel mogelijk alles met synology router gebruiken en zo min mogelijk door me Cisco laten doen.
Ok, ik heb ook het idee dat bridge mode makelijker is.Bor schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 19:33:
Op die manier plaats je een router achter een router wat niet wenselijk is in een thuissituatie. Zaken als port forwards en VPN wordt hopeloos lastig te troubleshooten voor de meeste thuisgebruikers. Ik zou een dergelijke setup dan ook niet willen aanraden. Als je echt niet zonder de hotspots van Ziggo kunt heb je geen keuze maar in alle andere gevallen lijkt een bridge setup mij het makkelijkst.
Zo moeilijk is het niet hoor. Ik gebruik verschillende portforwards inclusief een aantal VPN's en ik heb nooit problemen met de configuratie. 2 keer NAT achter elkaar is echt niet "hopeloos lastig" in vergelijking met 1 keer NAT. Als je NAT snapt, dan snap je 2 keer NAT ook. Het is gewoon hetzelfde.Bor schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 19:33:
Op die manier plaats je een router achter een router wat niet wenselijk is in een thuissituatie. Zaken als port forwards en VPN wordt hopeloos lastig te troubleshooten voor de meeste thuisgebruikers. Ik zou een dergelijke setup dan ook niet willen aanraden. Als je echt niet zonder de hotspots van Ziggo kunt heb je geen keuze maar in alle andere gevallen lijkt een bridge setup mij het makkelijkst.
👉🏻 Blog 👈🏻
In de router zit in het "Internet" menu een knop "VPN settings", waarmee je voor zover ik kan zien de router als VPN Client kan configureren. Ik neem aan dat daarna alle traffic via het VPN loopt. Het lijkt me niet mogelijk om daarna nog nog op je client aan te geven dat je verkeer niet via dat VPN moet lopen, tenzij je natuurlijk aan een andere router connect.kraades schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 13:32:
Ik heb een VPN dienst afgenomen bij Private Internet Access™.
Op dit moment maak ik indien nodig vanaf de client (computer, telefoon etc.) een VPN verbinding. Is het mogelijk om dit vanaf de router te doen? Zodat het internetverkeer op de client altijd via de VPN dienst loopt?
Bij voorkeur zou ik op de client nog een keuze willen maken wel/geen VPN. Mogelijk door een ander netwerk te kiezen?
Is dit mogelijk?
[ Voor 0% gewijzigd door EricEric752 op 28-02-2017 19:42 . Reden: typos ]
Bedankt, dat werkt inderdaad.EricEric752 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 17:20:
[...]
In de router zit in het "Internet" menu een knop "VPN settings", waarmee je voor zover ik kan zien de router als VPN Client kan configureren. Ik neem aan dat daarna alle traffic via het VPN loopt. Het lijkt me niet mogelijk om daarna nog nog op je client aan te geven dat je verkeer niet via dat VPN moet lopen, tenzij je natuurlijk aan een andere router connect.
👉🏻 Blog 👈🏻
445033
Oplossing. Mobiele telefonie ook nemen van Ziggo. Krijg je hotspots bij en kan je je modem in bridge zetten. Ziggo zit op het Vodafone netwerk. Ik ben er tevreden over.Havelock schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 20:30:
[...]
Ok, ik heb ook het idee dat bridge mode makelijker is.
Daarom vroeg ik het namelijk hier na.
Nu moet ik daar rekening mee houden. Dat ik op nogal wat plekken zit met Ziggo hotspot.
Ik heb namelijk maar 6 GB Internet bundel.
Als me wifispots wegvalt dan weet ik niet of ik genoeg data heb voor de hele maand heb. Anders wordt me internet erg traag daar zit ik niet op te wachten. En ik kan namelijk dan niet al die utp poorten meer gebruiken die worden dan onbruikbaar behalve die WAN poort natuurlijk.
445033
Wat doet dat met de internet snelheid?kraades schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 10:31:
[...]
Bedankt, dat werkt inderdaad.Al het verkeer loopt dan via de VPN tunnel.
Je kunt dan nog de VPN connecten en disconnecten dus dat is wel handig.
Hangt af van je VPN provider en de bandbreedte van de servers.
[ Voor 18% gewijzigd door technorabilia op 01-03-2017 22:09 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
445033
Tnkx. Dat ga ik dan maar niet doen met 2 streamende pubers etc etc. Wordt me te traag.kraades schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 22:02:
[...]
Voor PIA is dat https://nld.privateinternetaccess.com/pages/network/.
Maar over het algemeen zal het er niet veel beter of worden (lees: aardig inkakken).
Edit:
Normaal heb ik 150 Mbps up/down.
Na verbinding met germany.privateinternetaccess.com is het als volgt:
[afbeelding]
445033
Je bedoelt dat spul van Apple?4POX schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 19:56:
Weet niet wat die router vandaag heeft.
iPhone kan niet verbinden. Wachtwoord is niet akkoord. Moest de router resetten om weer met de telefoon erop te kunnen.
Macbook hele tijd verbinding dropouts met de wifi. Even de airport uit en weer aan en ik heb weer verbinding met het netwerk.
Stom apparaat
Oh nee daar zou ik dan maar beter niet aan beginnen.445033 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 20:15:
[...]
Tnkx. Dat ga ik dan maar niet doen met 2 streamende pubers etc etc. Wordt me te traag.
👉🏻 Blog 👈🏻
Ziet er opzich wel interessant uit deze vpn services.kraades schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 22:02:
[...]
Voor PIA is dat https://nld.privateinternetaccess.com/pages/network/.
Maar over het algemeen zal het er niet veel beter of worden (lees: aardig inkakken).
Edit:
Normaal heb ik 150 Mbps up/down.
Na verbinding met germany.privateinternetaccess.com is het als volgt:
[afbeelding]
Dat ook. De huidige CEO lijkt helemaal de weg kwijt.
Ik heb nog even gezocht en het kan als volgt:kraades schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 22:16:
[...]
Oh nee daar zou ik dan maar beter niet aan beginnen.![]()
Wat ik nu eigenlijk nog zoek is hoe ik de VPN vanaf de command line aan en uit kan zetten en in welke config file de server nl, de, us etc. staat zodat ik deze kan randomizen.
Dus mocht iemand nog een idee hebben? Anders vraag ik het wel aan Synology support...
RT1900ac> cat /root/vpnc_connecting conf_id=p1488360243 conf_name=PIA proto=pptp RT1900ac> cp /root/vpnc_connecting /usr/syno/etc/synovpnclient/. RT1900ac> synovpnc reconnect --protocol=pptp --name=PIA get arguemnt protocol: pptp get arguemnt name: PIA Reconnect [PIA] ... done RT1900ac> synovpnc kill_client --name=PIA get arguemnt name: PIA kill client ...OK RT1900ac>
👉🏻 Blog 👈🏻
[ Voor 3% gewijzigd door PeaceNlove op 08-03-2017 22:04 ]
[ Voor 30% gewijzigd door gjmi op 13-03-2017 14:07 ]
Ik heb geen Tele2, maar als ik je goed begrijp is dit je startsituatie:PeaceNlove schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 22:03:
Ik heb net Synology RT1900ac bij mij neergezet en nou wil ik het volgende configureren:
Mijn Tele2 modem wil ik zo instellen dat het publieke IP-adres van het modem wordt doorgegeven aan de Synology. (volgens mij wordt dit dan een bridge?) Hiervoor kan ik in het modem kiezen uit een dropdown met daarin de apparaten die via DHCP een IP-adres hebben gekregen.
Nu het probleem: ondanks dat ik in de Synology onder Network Center -> Internet de Primary Interface op Auto heb gezet is het toch een static IP-adres (volgens het modem). Daardoor verschijnt de Synology niet in de dropdown van het modem. Ik zie verder geen mogelijkheid om dit aan te passen.
Kortom, hoe zorg ik er voor dat mijn Synology zich als een geode DHCP client gaat gedragen?
edit: ik heb al geupdate naar SRM 1.1.3-6447 Update 3
Ja, de Synology staat als router ingesteld en heeft geen fixed IPgjmi schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:05:
De synology gedraagt zich normaal wel op de juiste manier. Is de synology wel ingesteld als router en niet als bridge of acces point?
Heb je wel ingesteld dat de synology dhcp moet doen, en geen vast ip adres er in gezet?
Je zou alles van het stroom kunnen halen, dan eerst de Tele2 modem laten opstarten en als die goed geconfigureerd is en opgestart is, de synology aanzetten.
1: Ja, zo doet mijn Tele2 modem/router het voorkomen. Die geeft bij de Synology als client aan dat het een fixed IP isEricEric752 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 12:24:
[...]
Ik heb geen Tele2, maar als ik je goed begrijp is dit je startsituatie:
- Tele2 heeft een publiek IP adres (dat je door wilt geven aan je Synology) en aan de LAN kant een bepaalde network range, bv 192.168.x.0/25Ja, uit mijn hoofd 192.168.0.1
- De Synology zit aan de LAN kant van je Tele2 en moet dus (in eerste instantie) een LAN IP adres krijgen van je Tele2 via de Tele2 DHCP, bijvoorbeeld 192.168.x.10. Voor de Synology is dat dan de WAN kant.Ja, uit mijn hoofd 192.168.1.1
- De Synology zelf is de Gateway/DHCP server voor zijn eigen LAN kant, bijvoorbeeld network 192.168.y.0/25Ja
- Al je andere apparaten hangen aan de Synology LAN kant en krijgen dus een IP zoals 192.168.y.100 van de Synology DHCPJa
Zo dus:
Internet -> WAN (publiek IP adres) Tele2 (LAN 192.168.x.0/25) -> WAN bv 192.168.x.10 Synology LAN 192.168.y.0/25 -> al je apparaten (bv 192.168.y.100, 192.168.y.101, 192.168.y.102 etc)
Je probleem is blijkbaar dat de Synology geen Tele2 LAN IP krijgt van de Tele2 DHCP.1
Een paar vragen:
- Staat de DHCP van je Tele2 aan?Ja
- Kan je op je Tele2 een overzicht zien van alle DHCP clients? Wat staat daar in?2
- Hoe zit de Synology verbonden aan je Tele2? WAN (blauw) naar Tele2 LAN (geel)Ja
- Krijgt een ander apparaat wel een IP adres van je Tele2 (Als je dat apparaat tijdelijk aan je Tele2 LAN hangt?Ja
[ Voor 10% gewijzigd door PeaceNlove op 14-03-2017 12:42 ]
Fixed an issue where DHCP server might fail to assign IP addresses to devices having switched to another Wi-Fi band.Bor schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:14:
En weer een nieuwe update:
Version: 1.1.3-6447-4
(2017/03/15)
Fixed a security vulnerability regarding Linux Kernel (CVE-2017-2636).
Fixed an issue where SRM UI might fail to display.
Fixed an issue where certain devices might not display in Status page during data transfer.
Fixed an issue where Traffic Control might display devices with wrong MAC or IP addresses.
Fixed an issue where SRM might fail to work properly when Smart WAN is enabled.
Fixed an issue where Interface Check in Smart WAN might fail to work properly.
Fixed an issue where DHCP server might fail to assign IP addresses to devices having switched to another Wi-Fi band.
Fixed an issue where SRM might fail to work properly when IPTV is enabled.
Fixed an issue where SRM might display two shared folders when SD card is renamed.
[ Voor 13% gewijzigd door technorabilia op 17-03-2017 09:24 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Vulnerability Detection Result
'Vulnerable' cipher suites accepted by this service via the TLSv1.0 protocol:
TLS_ECDHE_RSA_WITH_3DES_EDE_CBC_SHA (SWEET32)
TLS_RSA_WITH_3DES_EDE_CBC_SHA (SWEET32)
'Vulnerable' cipher suites accepted by this service via the TLSv1.1 protocol:
'Vulnerable' cipher suites accepted by this service via the TLSv1.2 protocol:
In mijn openvpn config file (/usr/syno/etc/packages/VPNPlusServer/openvpn/openvpn.conf) staat als cipher AES-256-CBC. Daarmee zou er als ik het goed begrijp geen sweet32 kwetsbaarheid moeten zijn (zie http://www.mcleanit.ca/bl...32-vulnerability-openvpn/)Bor schreef op zondag 26 maart 2017 @ 20:51:
Ik heb net eens een Openvas scan gedaan van een Synology router aan de binnenzijde. Ik krijg in een testopstelling de melding dat de router vulnerable zou zijn voor sweet32. De router draait de huidige laatste firmware en heeft de VPN+ package geinstalleerd welke niet draait. Zijn er meer mensen met dezelfde conclusies?
[...]
wow, heb je die fantastische feature van Tweakers al gezien? Het heet pricewatch. En daar kun je heel makkelijk twee producten vergelijken. Ideaal!Havelock schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 12:14:
Als ik nu moet kiezen welke van de 2 moet ik nemen 2600 of 1900 ?
En wat zijn de verschillen ?
Was ik helemaal vergeten dat dat kon ik ga er naar kijken....Jelte schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 14:34:
[...]
wow, heb je die fantastische feature van Tweakers al gezien? Het heet pricewatch. En daar kun je heel makkelijk twee producten vergelijken. Ideaal!
[ Voor 26% gewijzigd door Havelock op 16-04-2017 00:30 ]
Moet die gegeven wel kloppen wat op die pricewatch staat.Jelte schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 14:34:
[...]
wow, heb je die fantastische feature van Tweakers al gezien? Het heet pricewatch. En daar kun je heel makkelijk twee producten vergelijken. Ideaal!
dan is er ook de fantastische functie, waarbij je fouten in de specificaties kunt doorgeven! Ze denken ook aan alles bij Tweakers.Havelock schreef op zondag 16 april 2017 @ 02:23:
[...]
Moet die gegeven wel kloppen wat op die pricewatch staat.
Want daar zeggen ze dat die 1900 router ook over usb 2.0 beschikt terwijl dat bij synology site niet heeft en ook niet op de foto's tezien van synology site!
En zeggen dat 2600 niet over een sd card lezer beschikt mooi dus wel volgens synology site!
Hier onder de link met de vergelijking!
Klopt dus voor geen ene meter dus daar kan ik dus ook niet echt op vertrouwen.
dus niks handigs aan die fantastische feature die pricewatch product vergelijking!
https://tweakers.net/pricewatch/compare/464749;696949/
Dan moet je Synology ff een berichtje doenHavelock schreef op zondag 16 april 2017 @ 02:23:
[...]
Moet die gegeven wel kloppen wat op die pricewatch staat.
Want daar zeggen ze dat die 1900 router ook over usb 2.0 beschikt terwijl dat bij synology site niet heeft en ook niet op de foto's tezien van synology site!
[...]
[ Voor 9% gewijzigd door St00mwals op 16-04-2017 09:33 . Reden: Link naar Synology foto toegevoegd ]
445033
Wat bedoel je nu precies met je vraag?Havelock schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 23:11:
Opvallend is tot slot dat Synology geen integratie nastreeft met de nas-servers van hetzelfde merk die je wellicht ook al hebt. Denk hierbij aan iets als het centraal beheren van alle Synology-producten in het netwerk. De RT2600ac wordt uiteindelijk gepositioneerd als een router met enkele functies die je ook op de nas-apparaten van Synology tegenkomt. Verder blijven het twee compleet gescheiden werelden.
Ik kwam in een review op de site https://www.techzine.nl/r...logy-rt2600ac-router.html
De tekst die helemaal boven heb neer gezet heel appart vindt ik dit. Ik vroeg me af hoe ik dit moet moet zien ?
En of het in de toekomst hier iets mee gaan doen ?
Is het dan nog wel mogelijk om apps die ik geïnstalleerd heb op me router om dan mappen structuur van me nas te kunnen gebruiken ?
Lijk me wel mogelijk anders is wel erg stom dat dit niet mogelijk gemaakt hebben.
Een gemiste kans lijk me!
In hoe verre gaat dit voor problemen zorgen ?
Ik beschik namelijk ook over een nas synology.....
Wie kan mij hier het fijne uitleggen ?
Krijg die me ouders probleem opgelost en voor deel ik hier uit haal is niet telkens die Ziggo hotspot zo dat elke keer moet om zetten 😉445033 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 16:27:
[...]
Oplossing. Mobiele telefonie ook nemen van Ziggo. Krijg je hotspots bij en kan je je modem in bridge zetten. Ziggo zit op het Vodafone netwerk. Ik ben er tevreden over.
Ik bedoel hier mee of het mogelijk is om vanuit srm daar uit me nas gedeelde mappen kan gebruiken voor apps die op de router heb ge installeerd😊445033 schreef op zondag 16 april 2017 @ 20:39:
[...]
Wat bedoel je nu precies met je vraag?
Hier beide apparaten en geen problemen maar snap ook niet waar je op aan stuurt.
Me keuze is al gemaakt neem die 2600!Jelte schreef op zondag 16 april 2017 @ 08:30:
[...]
dan is er ook de fantastische functie, waarbij je fouten in de specificaties kunt doorgeven! Ze denken ook aan alles bij Tweakers.
Owh een nog iets. Je bent er nu helemaal zelf achter gekomen wat de verschillen zijn. En dat is precies het idee. Je gaat eerst zelf op onderzoek uit en dan pas stel je je vraag op het forum.
Succes met het maken van de keuze.
445033
Anoniem: 564235
Heb je al gekeken bij NetwerkCenter --> Internet --> Beleidsroute? Je kunt daar wel het een en ander instellen qua verkeer, weet alleen niet hoe je het precies moet doen en of het doet wat je verwacht.Anoniem: 564235 schreef op zondag 23 april 2017 @ 12:13:
Ik heb een vraag over het instellen van de router als vpn client.
Ik heb de rt2600 als router en de rt1900 als ap ingesteld. Ik zou graag de rt2600 in willen stellen als vpn client maar wil niet alle apparaten verbinden via deze vpn lijn. Is het mogelijk de router zo in te stellen dat er +\- 4 a 5 apparaten via de vpn lijn lopen en de rest van het huis op de gewone internet verbinding van ziggo?
Heb je wel de VPN poort(en) doorgestuurd op de 2600 aangezien dat je router is?Anoniem: 564235 schreef op zondag 23 april 2017 @ 22:16:
TF0
Bedankt voor de reactie
Ik kan op ap modus, vpn opzetten op de rt1900. Maar op deze manier geeft hij geen verbinding.
Achter de rt1900 staat ook nog een ds 216 II +, ook hier krijg ik geen verbinding als ik mijn apparaat instel met het ip van de nas( misschien omdat hij achte de rt1900 staat). Ga deze er morgen voor zetten. Rechtstreeks verbinden met de rt2600. Mocht dit niet werken ga ik me verdiepen in statisch routen.
Heb het met de nieuwe update voor elkaargekregen.(dit werkte eerst niet).TF0 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 19:06:
[...]
Heb je wel de VPN poort(en) doorgestuurd op de 2600 aangezien dat je router is?
Verder zou je ook nog een vpn verbinding met je NAS kunnen opzetten; dat heb ik zelf ook 24/7 (NAS naar 1900 router) en werkt prima. Wel even aanzetten dat hij opnieuw verbinding moet maken na een verbroken verbinding.
Waarschijnlijk haalt de NAS een hogere vpn snelheid dan de router.
Nou hier na de update vannacht de hele dag verbaasd waarom de verbinding zich zo vreemd gedroeg en ddns niet werkte. Bleek dat de router de VPN client weer automatisch had geactiveerd en ik ergens in Duitsland boven water kwam. Irritant...kraades schreef op zondag 5 maart 2017 @ 10:32:
[...]
Ik heb nog even gezocht en het kan als volgt:
RT1900ac> cat /root/vpnc_connecting conf_id=p1488360243 conf_name=PIA proto=pptp RT1900ac> cp /root/vpnc_connecting /usr/syno/etc/synovpnclient/. RT1900ac> synovpnc reconnect --protocol=pptp --name=PIA get arguemnt protocol: pptp get arguemnt name: PIA Reconnect [PIA] ... done RT1900ac> synovpnc kill_client --name=PIA get arguemnt name: PIA kill client ...OK RT1900ac>
De file vpnc_connecting wordt aangemaakt als je via de GUI voor Connect kiest. Deze file moet je dus even opzij zetten. De kans is dus aanwezig dat bv. conf_id anders is. Na het connecten wordt de file automatisch verwijderd.
PIA is bij mij de naam van de VPN Connection.
👉🏻 Blog 👈🏻
Sorry dat ik beetje ondeduidelijk ben met me Nederlands.445033 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:42:
@Havelock Ik snap best dat voor sommige mensen Nederlands niet hun sterkste kant is, maar lees nu zelf eens hardop wat je schrijft. Ik kan er in ieder geval geen touw aan vast knopen.
NB: veel plezier met je nieuwe router.
[ Voor 20% gewijzigd door Havelock op 15-05-2017 11:33 ]
445033
Geen probleem. Ik gebruik ook TP Link's. 1 kabel naar beneden naar mijnmediacenter TP Link, tv erin, Humax en Bluesound. Andere kabel naar zolder naar TP Link en PS3 en 4 erin, PC, en NAS.Havelock schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:37:
TP-LINK type switch tl-sg108pe is dat mogelijk met Synology router RT1900ac om er bij te gebruiken als switch voor extra poorten ?
En de site van TP-LINK staat dat de tl-sg108pe maar 32 vlans tegelijkertijd :
Ondersteunt tot 32 VLANs tegelijkertijd (van 4K VLAN IDs)
MTU/Port/Tag VLAN
http://nl.tp-link.com/pro...108PE.html#specifications.
En bij een vergelijkbare switch die in buurt komt van deze tl-sg108pe switch effe globaal eetje gepakt die in buurt kwam kan er wel meer dan 512 vlan's tegelijkertijd :
Ondersteunt max. 512 VLAN's tegelijkertijd (van 4 K VLAN ID's)
http://nl.tp-link.com/pro...2210P.html#specifications
Hoe moet ik het zien waarom is het verschil zo erg groot is ?
En is het erg belangrijk die vlan's dat ik straks niet spijt ga krijgen dat ik voor een andere ben gegaan je kan beter goed voorbereiden voor het te laat is....
Kan iemand het mij uitleggen of dit een nuttige toevoeging is om deze als extra utp poorten(tl-sg108pe switch) te gebruiken samen met Synology router RT1900ac router ?
En ik heb wikipedia al gelezen wat het kan en de mogelijkheden ervan zijn!
Dus als ik het goed begrijp kan je met vlan's mijn hele netwerk groeperen en Indelen.
Lijk me erg handig ik zie nu heleboel ideeën bij me op komen wat er mee mogelijk is.
Ik moet alleen goed nadenken hoe ik dit eigenlijk wil indelen zodat alles veel overzichtelijker is in me netwerk!
En daarom heb ik de vraag of het goed samen gaat met een synology router die ga aanschaffen Synology router RT2600ac.
Wikipedia: Virtual LAN
Bedank alvast.
Sebastian
👉🏻 Blog 👈🏻
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq