Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Havelock
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 04:13
quote:
4POX schreef op zondag 11 juni 2017 @ 19:54:
Mijn Synology router hangt nu bij mijn ouders.

Op één of andere manier heeft de lan verbinding tussen de router en een LG televisie de stabiliteit van een heroine junk in een apotheker. Eerst dat ik dat het aan de plugjes lag. Maar na 8 nieuwe UTP pluggen heb ik een andere kabel geprobeerd. Verbinding wil niet stabiel blijven. Nu heb ik tussen de televisie en de router een losse switch geplaatst. De verbinding loopt nu wel goed.
Zonde het is prachtig stukje hardware namelijk.

Misschien ligt het aan mij
maar voor die prijs mag je een goed werkend product verwachten en dat zeker voor z'n merk als deze.
Ik vindt ook erg raar dat probleem die jij omschrijft kan me namelijk haast niet voorstellen.
Volgens mij is er meer aan de hand of het is een fabriek fout. want ik heb die van mij nu bijna een week en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden mee bent met(2600).

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online

Bor

T.net PowerMod / Frontpage Admin

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
quote:
4POX schreef op zondag 11 juni 2017 @ 19:54:
Mijn Synology router hangt nu bij mijn ouders.

Op één of andere manier heeft de lan verbinding tussen de router en een LG televisie de stabiliteit van een heroine junk in een apotheker. Eerst dat ik dat het aan de plugjes lag. Maar na 8 nieuwe UTP pluggen heb ik een andere kabel geprobeerd. Verbinding wil niet stabiel blijven. Nu heb ik tussen de televisie en de router een losse switch geplaatst. De verbinding loopt nu wel goed.
Dat is erg jammer. Het lijkt me niet de bedoeling om extra hardware te moeten aanschaffen om stabiele communicatie mogelijk te maken. Heb je al contact gehad met Synology over dit punt?

Inmiddels raad ik de Synology routers niet meer aan bij vrienden en bekenden. Ik vind nog steeds dat Synology punten laat liggen rond de router line up. Het enige grote voordeel wat ik op dit moment kan noemen is de goede ondersteuning wat betreft (security) updates en het prettige besturingssysteem. Nieuwe features lijken niet of maar heel sporadisch te komen.

Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1Henk 'm!

445033

quote:
Bor schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:24:
[...]

Inmiddels raad ik de Synology routers niet meer aan bij vrienden en bekenden. Ik vind nog steeds dat Synology punten laat liggen rond de router line up. Het enige grote voordeel wat ik op dit moment kan noemen is de goede ondersteuning wat betreft (security) updates en het prettige besturingssysteem. Nieuwe features lijken niet of maar heel sporadisch te komen.
Wat een onzin. Dijk van een apparaat. Nooit enige hickup, zwaar te belasten, super goede snelle Wifi. Voor de normale gebruiker en zware streamers precies wat men zoekt. Dat jij als "router nerd" meer zoekt is leuk voor je omdat het blijkbaar je hobby is, maar om daarom mensen deze router af te raden slaat nergens op.

Topper voor mij! *O*

• Chip.
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online

Chip.

Hoi :w

quote:
Musicmasters schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 18:28:
[...]

Wat een onzin. Dijk van een apparaat. Nooit enige hickup, zwaar te belasten, super goede snelle Wifi. Voor de normale gebruiker en zware streamers precies wat men zoekt. Dat jij als "router nerd" meer zoekt is leuk voor je omdat het blijkbaar je hobby is, maar om daarom mensen deze router af te raden slaat nergens op.

Topper voor mij! *O*
Helemaal mee eens. Voor mij heeft de router meer dan genoeg functionaliteit. Zou ook niet weten wat erbij zou moeten. @Bor zou je dat wellicht kunnen toelichten? Wat mist er dan nog aan nieuwe functionaliteit?

Chip. wijzigde deze reactie 13-06-2017 18:37 (7%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
quote:
Musicmasters schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 18:28:
[...]

Topper voor mij! *O*
Je kunt het afdoen als onzin maar feit is dat er nauwelijks features bij komen en er in het verleden al wel features zijn verdwenen zoals 3rd party app support. Ook de veel gevraagde Let's Encypt functionaliteit lijkt niet te komen (daar hebben we het hier al vaker over gehad).

Het is in mijn ogen raar dat deze functionaliteit al tijden op de NAS series beschikbaar is maar op de routers nog steeds ontbreekt terwijl je daar juist gebruik wilt maken van publiek vertrouwde certificaten voor bijvoorbeeld VPN toepassingen. Ook vind ik het raar dat er meer netwerk gerelateerde applicaties beschikbaar zijn op de NAS series dan op de routers (ok, inclusief 3rd party).

Wat betreft " super goede snelle Wifi": deze is niet beter of slechter dan bij andere merken terwijl Synology wel een vrij premium prijs voor de meeste consumenten vraagt. De Synology RT series zijn prima apparaten maar lossen de verwachtingen niet in imho.

De voordelen die ik hiervoor noemde zoals security updates en het gebruiksvriendelijke OS vind ik min of meer de enige onderscheidende functies, ook als ik kijk naar de gemiddelde gebruiker. Overigens zal de gemiddelde gebruiker Synology al snel links laten liggen; veel winkels leveren deze routers niet en Synology heeft eigenlijk nog helemaal geen naam op dit gebied.
quote:
Dat jij als "router nerd" meer zoekt is leuk voor je omdat het blijkbaar je hobby is, maar om daarom mensen deze router af te raden slaat nergens op.
Misschien moet je eerst de argumenten eens afwachten voor je dit soort kort door de bocht conclusies trekt. Kom dan zelf ook met onderbouwing.

Bor wijzigde deze reactie 13-06-2017 20:29 (7%)

Frontpagemoderatie Forum

445033

quote:
Bor schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 20:28:
[...]

Je kunt het afdoen als onzin maar feit is dat er nauwelijks features bij komen en er in het verleden al wel features zijn verdwenen zoals 3rd party app support. Ook de veel gevraagde Let's Encypt functionaliteit lijkt niet te komen (daar hebben we het hier al vaker over gehad).

Het is in mijn ogen raar dat deze functionaliteit al tijden op de NAS series beschikbaar is maar op de routers nog steeds ontbreekt terwijl je daar juist gebruik wilt maken van publiek vertrouwde certificaten voor bijvoorbeeld VPN toepassingen. Ook vind ik het raar dat er meer netwerk gerelateerde applicaties beschikbaar zijn op de NAS series dan op de routers (ok, inclusief 3rd party).

Wat betreft " super goede snelle Wifi": deze is niet beter of slechter dan bij andere merken terwijl Synology wel een vrij premium prijs voor de meeste consumenten vraagt. De Synology RT series zijn prima apparaten maar lossen de verwachtingen niet in imho.

De voordelen die ik hiervoor noemde zoals security updates en het gebruiksvriendelijke OS vind ik min of meer de enige onderscheidende functies, ook als ik kijk naar de gemiddelde gebruiker. Overigens zal de gemiddelde gebruiker Synology al snel links laten liggen; veel winkels leveren deze routers niet en Synology heeft eigenlijk nog helemaal geen naam op dit gebied.

[...]

Misschien moet je eerst de argumenten eens afwachten voor je dit soort kort door de bocht conclusies trekt. Kom dan zelf ook met onderbouwing.
Al jouw argumenten zijn JOUW argumenten. Al de functie's die JIJ zoekt, zoek JIJ. VPN etc zoekt een gemiddelde gebruiker helemaal niet en dus is het onzin deze router in zijn algemeenheid af te kraken zonder dan zelf gelijk met argumenten te komen.

Ik kom al met een onderbouwing (lezen ;) ) maar voor jou dan nogmaals: Een router moet voor mij zware streams, bedraad als via Wifi kunnen draaien, niet regelmatig vastlopen, veilig zijn qua updates en ik moet een time schedule kunnen instellen en sites kunnen blokken voor mijn kids. Meer niet. Tuurlijk zijn er ook andere routers die dit kunnen, maar ik ben erg blij met deze. Overigens is de Wifi een stuk stabieler dan van mijn oude Netgear en die was ook behoorlijk aan de prijs.

Ik stop nu met het welles/nietes. Laat iedere gebruiker maar gewoon zijn eigen oordeel vellen, maar niet iedereen zo'n heavy user als jij.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
quote:
Musicmasters schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 11:59:
[...]

Al jouw argumenten zijn JOUW argumenten. Al de functie's die JIJ zoekt, zoek JIJ. VPN etc zoekt een gemiddelde gebruiker helemaal niet en dus is het onzin deze router in zijn algemeenheid af te kraken zonder dan zelf gelijk met argumenten te komen.
Klopt, argumenten zijn altijd persoonlijk. Zo ook jouw argumenten. Het lijkt alsof je de argumenten van een ander bijna als persoonlijke aanval voelt. Accepteer ook de mening van een ander zou ik zeggen. In tussen ga je niet in op mijn argumenten maar doe je mijn mening wel af als onzin :? Je trekt conclusies over iemand die je helemaal niet kunt trekken.

In mijn ogen zijn de Synology routers juist meer geschikt voor de mensen die iets meer willen dan alleen standaard WIFI en router functionaliteit. Zo zet Synology de routers ook in de markt (mede door bijvoorbeeld zaken als apps als Intrusion Prevention toe te voegen (wat de router niet goed kan draaien met redelijke performance). Op die punten maakt men de verwachtingen gewoonweg niet waar.
quote:
Een router moet voor mij zware streams, bedraad als via Wifi kunnen draaien, niet regelmatig vastlopen
Dergelijke zaken kun je ook met bijvoorbeeld een TP-Link van een paar tientjes. De update policy is bij Synology wel beter zoals ik al eerder aangaf. Ter vergelijking; op 2,4GHz doet mijn oude TP-link het wat betreft dekking beter en wat betreft throughput nagenoeg even goed. Die koste een fractie van de prijs van de Synology.

Ik zeg niet dat de Synolgy router lineup uit slechte devices bestaat: ik stel alleen dat ik het geen aanrader meer vind. Voor de heavy user is er interessanter spul en voor de doorsnede eindgebruiker is Synology niet onderscheidend genoeg.

Frontpagemoderatie Forum

445033

quote:
Bor schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 12:13:
[...]

Klopt, argumenten zijn altijd persoonlijk. Zo ook jouw argumenten. Het lijkt alsof je de argumenten van een ander bijna als persoonlijke aanval voelt. Accepteer ook de mening van een ander zou ik zeggen. In tussen ga je niet in op mijn argumenten maar doe je mijn mening wel af als onzin :? Je trekt conclusies over iemand die je helemaal niet kunt trekken.

In mijn ogen zijn de Synology routers juist meer geschikt voor de mensen die iets meer willen dan alleen standaard WIFI en router functionaliteit. Zo zet Synology de routers ook in de markt (mede door bijvoorbeeld zaken als apps als Intrusion Prevention toe te voegen (wat de router niet goed kan draaien met redelijke performance). Op die punten maakt men de verwachtingen gewoonweg niet waar.

[...]

Dergelijke zaken kun je ook met bijvoorbeeld een TP-Link van een paar tientjes. De update policy is bij Synology wel beter zoals ik al eerder aangaf. Ter vergelijking; op 2,4GHz doet mijn oude TP-link het wat betreft dekking beter en wat betreft throughput nagenoeg even goed. Die koste een fractie van de prijs van de Synology.

Ik zeg niet dat de Synolgy router lineup uit slechte devices bestaat: ik stel alleen dat ik het geen aanrader meer vind. Voor de heavy user is er interessanter spul en voor de doorsnede eindgebruiker is Synology niet onderscheidend genoeg.
Zoals gezegd: Ik stop nu met het welles/nietes. Laat iedere gebruiker maar gewoon zijn eigen oordeel vellen, maar niet iedereen is zo'n heavy user als jij.

Ik vind hem helemaal top! Aanrader!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
quote:
Musicmasters schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 12:26:
[...]

Zoals gezegd: Ik stop nu met het welles/nietes. Laat iedere gebruiker maar gewoon zijn eigen oordeel vellen, maar niet iedereen is zo'n heavy user als jij.

Ik vind hem helemaal top! Aanrader!
Laten we deze discussie inderdaad maar stoppen. Blijkbaar lees je de argumenten van een ander geheel niet maar herhaal je alleen je eigen zetten. Ik kijk liever vooruit naar een oplossing voor de tekortkomingen van de Synology line-up: Ik heb dan ook inmiddels weer eens contact opgenomen met Synology over de afwezigheid van o.a. Let's Encrypt. Op mijn eerdere pogingen om hierover in contact te komen liepen op niets uit (geen reply of geen afdoende antwoord). De vraag voor Let's Encrypt komt ook op verschillende fora vaker voorbij. Het zou mooi zijn wanneer men dit ook naar de RT1900ac en RT2600ac zal brengen. Niet alleen voor zaken als VPN maar ook als certificaat voor de management interface.Het zou een mooie stap zijn in de verbetering van de producten.

Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
quote:
Bor schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:00:
[...]

Laten we deze discussie inderdaad maar stoppen.
[...]
Waaorm stop je dan zelf niet?

• yorroy
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 09:47
Deze router via V&A opgepikt en zojuist even de snelheid getest.
Op mijn Macbook Pro 2015 haal ik 480mbps, op 5 meter afstand met betonnen muur ertussen.

Ik kende de interface al gedeeltelijk van mijn oude DS214 nas, maar dit werkt wel echt heerlijk zeg.

yorroy wijzigde deze reactie 24-06-2017 19:19 (22%)

 iPhone 7 |  Watch 2 |  MBpR 2015 |  Apple TV 4 |  Hackintosh i3-6100

• Havelock
Ik heb een simpel vraagje hoe kan https:// sites blokkeren ?

• z1rconium
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 11-08 00:32
quote:
Havelock schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:26:
Ik heb een simpel vraagje hoe kan https:// sites blokkeren ?
Ik heb geen idee, maar zo blokkeer je 75% van het internet.

• Havelock
Denk niet dat begrijpt war ik bedoel ik had het ook niet duidelijk neer gezet.

Ik wil deze site bijvoorbeeld blokkeren :
https://www.feyenoord.nl

Ik hoop dat me vraag nu iets duidelijker is ?

• buffy1966
  • Laatst online: 15-08 23:15
Ik overweegde om de RT2600ac aan te kopen. Maar blijkbaar hebben de 1900 en 2600 routers een groot probleem met hun snelheid wanneer er VPN gebruikt wordt. Dit zou al lang bestaan en blijkbaar niet veel actie worden in ondernomen door Synology.
Wordt dit snelheidsprobleem met VPN hier ook zo ervaren?

• xippie
  • Registratie: oktober 2004
  • Nu online
quote:
buffy1966 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 16:47:
Ik overweegde om de RT2600ac aan te kopen. Maar blijkbaar hebben de 1900 en 2600 routers een groot probleem met hun snelheid wanneer er VPN gebruikt wordt. Dit zou al lang bestaan en blijkbaar niet veel actie worden in ondernomen door Synology.
Bijna elke router heeft daar last van. De processor is gewoonweg niet snel genoeg voor encryptie.

• Havelock
quote:
xippie schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 16:50:
[...]

Bijna elke router heeft daar last van. De processor is gewoonweg niet snel genoeg voor encryptie.
Waarom bieden ze het dan om vpn op router in te installeren en in te stellen ?

• xippie
  • Nu online
quote:
Havelock schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 17:14:
[...]

Waarom bieden ze het dan om vpn op router in te installeren en in te stellen ?
Omdat het wel werkt, je haalt alleen geen hoge snelheid. Ik gebruik het om vanuit het buitenland in te loggen bij mij thuis, dan kan ik tenminste van de NPO app gebruik maken.

• Havelock
Kan jij me vertellen hoe ik dat kan instellen ? ik heb namelijk niet echt iets kunnen vinden via Google hoe ik vpn plus kan instellen ?

Ik heb zelf 2600 router en zal niet veel gebruiken deze functie alleen voor wat websites te bekijken bij onbeveiligde WiFi netwerken.

Verder wil ik zelf ervaren hoe lekker dit werkt voor bepaalde functies het goed werkt.

Havelock wijzigde deze reactie 27-06-2017 17:52 (45%)

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
quote:
buffy1966 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 16:47:
De routers in dit segment zijn niet krachtig genoeg om erg zware taken uit te voeren. Zo biedt Synology ook Intrusion Prevention aan wat echt veel te zwaar is voor zowel de RT1900ac als de RT2600ac. Wanneer je dat inschakelt zakt niet alleen de throughput dramatisch maar ook wordt de router zelf een stuk minder responsief.

Frontpagemoderatie Forum

• buffy1966
  • Laatst online: 15-08 23:15
Als ik het juist begrijp hebben deze routers gewoon een probleem om met VPN-connecties te werken. Hier heeft men 2 VPN-providers die veronderstel ik dus niet op de router werken. Maar of deze nu op de router of op de computer werkten, met zijn Asus en Linksys router was zijn snelheid veel beter. Dus toch een Synology probleem denk ik.

• Havelock
Is er ergens nog goede handleiding die uitlegt hoe je vpn plus kan instellen ?

• xippie
  • Nu online
quote:
Havelock schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 17:44:
Kan jij me vertellen hoe ik dat kan instellen ? ik heb namelijk niet echt iets kunnen vinden via Google hoe ik vpn plus kan instellen ?

Ik heb zelf 2600 router en zal niet veel gebruiken deze functie alleen voor wat websites te bekijken bij onbeveiligde WiFi netwerken.

Verder wil ik zelf ervaren hoe lekker dit werkt voor bepaalde functies het goed werkt.
In packed center VPN installeren. En dan invullen. Maar ik draai het op mijn NAS.
Vond op internet alle instellingen.

• Havelock
quote:
xippie schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 19:08:
[...]

In packed center VPN installeren. En dan invullen. Maar ik draai het op mijn NAS.
Vond op internet alle instellingen.
Ik denk dat voor mij het beste is om het op me router in te stellen die heeft namelijk de meeste cpu power.
Volgens mij kan ik het beste voor vpn plus gaan aan gezien die meeste mogelijkheden heeft qua fucties.

Alleen kan ik herlaas niet veel op internet vinden waar het goed in uitgelegd word waar ik wat aan heb.

Het grootste probleem is bij mij dat ik niet weet hoe ik die certificaten moet instellen.
Ik heb daar namelijk vaker mee zitten klooien zou zo gouw niet weten wat ik precies fout doe maar wat geen idee....

Als iemand me op weg kan helpen zou mooi zijn.

Ik hoor het wel van jullie.

• Havelock
quote:
Havelock schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:12:

Is er nog iemand die mij kan uitleggen hoe je dit soort sites kan blokkeren per Devices ?

Havelock wijzigde deze reactie 27-06-2017 19:57 (3%)

• xippie
  • Nu online
quote:
Havelock schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 19:53:
[...]

Ik denk dat voor mij het beste is om het op me router in te stellen die heeft namelijk de meeste cpu power.
Volgens mij kan ik het beste voor vpn plus gaan aan gezien die meeste mogelijkheden heeft qua fucties.

Alleen kan ik herlaas niet veel op internet vinden waar het goed in uitgelegd word waar ik wat aan heb.

Het grootste probleem is bij mij dat ik niet weet hoe ik die certificaten moet instellen.
Ik heb daar namelijk vaker mee zitten klooien zou zo gouw niet weten wat ik precies fout doe maar wat geen idee....

Als iemand me op weg kan helpen zou mooi zijn.

Ik hoor het wel van jullie.
Als je nu deze handleiding volgt
https://www.synology.com/.../help/VPNCenter/vpn_setup

• Havelock
quote:
Ik zal er is naar kijken bedank al vast!
Ik zal voornamelijk gebruiken voor het internet zo dat ze mijn niet herkennen dat ik anoniem ben.

Havelock wijzigde deze reactie 27-06-2017 22:31 (17%)

• NTserver
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 17-08 10:48
Sinds kort heb ik een synology 1900AC, (oude router was een Netgear 4000 serie).

De Synology is in combinatie met een Cisco EPC3208 EuroDocsis van Ziggo.

Ik heb een heel vreemd probleem en kan niks vinden op de synology forums.

Om de paar uur krijg ik een connection limited, ik heb dan een paar minuten geen internet, en na 3 tot 5 minuten heb ik weer een connectie met het internet.

Dit probleem had ik nooit met mijn Netgear router. Heeft een van jullie ook zo een probleem gehad en is er een oplossing voor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Havelock
Heel vaag Ik heb namelijk door een medewerker van ziggo wifi/router/modem op brigde mode laten zetten.
En krijg bij router instellingen via me nas deze melding wat je op deze screenshot zie....

Behalve die regel onder in met opmerking heb ik dan niet staan verder zit er geen verschil in met deze screenshot wie kan mij vertellen waarom hij met deze melding komt.
Of kan ik het gewoon negeren. Wat moet ik hier aan doen wie kan mij dit vertellen wat ik moet doen ?

Bedankt

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
SRM 1.1.4-6509 Update 2 is beschikbaar. Helaas weer geen nieuwe features.

Release notes:

Version: 1.1.4-6509-2

(2017/07/04)

Fixed issues

Fixed an issue where percentages might not display correctly in Traffic Monitor.
Fixed an issue where the Default Policy in Parental Control might not work properly after system reboot.
Fixed an issue where 6in4 might not work properly after having been enabled for a certain period of time.
Fixed a compatibility issue for Huawei E3372h-153.
Minor bug fixes.

CVE Security Updates

Fixed a security vulnerability regarding Linux Kernel (CVE-2017-8890).

Frontpagemoderatie Forum

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Een nieuwe update, weer geen nieuwe features helaas:

Version: 1.1.4-6509-3

(2017-07-20)

Fixed issues

Fixed an issue where Synology Router might fail to acquire IP addresses from other routers.

CVE Security Updates

Fixed multiple security vulnerabilities regarding SRM login page (CVE-2017-9553, CVE-2017-9554).
Fixed a security vulnerability regarding Samba (CVE-2017-11103).
Fixed a security vulnerability regarding Broadcom Wi-Fi password (CVE-2017-9417).

Frontpagemoderatie Forum

• NTserver
  • Laatst online: 17-08 10:48
Ik heb een call gelogd bij Synology maar misschien hebben jullie ook hier last van gehad.

Ik heb nog steeds problemen met disconnect van mijn router naar het internet. Maar nu vaker dan normaal en het gebeurd nu vaker als ik grote bestanden wil downloaden. Als ik bijvoorbeeld een bestand van 6Gb wil downloaden dan disconnect de router voor 4/5 minuten en dan krijg ik weer de melding dat de router weer connnected is.

(met mijn netgear nooit last van gehad... begin nu een beetje spijt te krijgen dat ik een synology heb gekocht)

Hebben jullie dit ook gehad en misschien iemand een oplossing ;)
quote:
NTserver schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 20:12:
Sinds kort heb ik een synology 1900AC, (oude router was een Netgear 4000 serie).

De Synology is in combinatie met een Cisco EPC3208 EuroDocsis van Ziggo.

Ik heb een heel vreemd probleem en kan niks vinden op de synology forums.

Om de paar uur krijg ik een connection limited, ik heb dan een paar minuten geen internet, en na 3 tot 5 minuten heb ik weer een connectie met het internet.

Dit probleem had ik nooit met mijn Netgear router. Heeft een van jullie ook zo een probleem gehad en is er een oplossing voor.

445033

quote:
NTserver schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:34:
Ik heb een call gelogd bij Synology maar misschien hebben jullie ook hier last van gehad.

Ik heb nog steeds problemen met disconnect van mijn router naar het internet. Maar nu vaker dan normaal en het gebeurd nu vaker als ik grote bestanden wil downloaden. Als ik bijvoorbeeld een bestand van 6Gb wil downloaden dan disconnect de router voor 4/5 minuten en dan krijg ik weer de melding dat de router weer connnected is.

(met mijn netgear nooit last van gehad... begin nu een beetje spijt te krijgen dat ik een synology heb gekocht)

Hebben jullie dit ook gehad en misschien iemand een oplossing ;)

[...]
Heb je de logs van je modem al eens bekeken? Vermoedt eerder dat het probleem bij Ziggo ligt. Hier nooit problemen ook met Ziggo en hij wordt hier echt zwaar belast. Ik loop nog steeds weg met deze router.
quote:
Havelock schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:12:

Zo: https://www.synology.com/...p/parentalcontrol_keyword

445033 wijzigde deze reactie 07-08-2017 21:16 (17%)

• giantgiantus
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 08:13
Hoe bevalt de RT2600AC als combi van NAS en router? Ook vraag ik me af of de NAS functie van deze router het toestaat om een folder te syncen met dropbox. Weet iemand dit?

• Havelock
quote:
giantgiantus schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:31:
Hoe bevalt de RT2600AC als combi van NAS en router? Ook vraag ik me af of de NAS functie van deze router het toestaat om een folder te syncen met dropbox. Weet iemand dit?
Op zich wel goed en over Dropbox kan niks over zeggen die gebruik ik namelijk niet me nas.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Er is weer een nieuwe SRM versie beschikbaar:

Version: 1.1.4-6509-4
(2017-08-24)

Added support for static IP setup in PPPoE connections.

Fixed an issue where a certificate error message may display when Web Filter is enabled.

Fixed an issue where the clients connected to Guest Network may access the primary network when Synology Router is under Wireless AP Mode.

Fixed the issue where OpenVPN might not work properly after the import of profile.

Fixed an issue where the user interface of SRM might not be operated properly when DHCP server has obtained an invalid IPv6 DNS server address.

Fixed an issue where IPTV might not work properly.

Fixed an issue where the clients connected to Guest Network might not access the Internet properly when Default Policy is enabled along with Web Filter and/or SafeSearch in Parental Control.

Frontpagemoderatie Forum

• DIKKEHENK
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 18-08 19:23
Wat mij blijft verbazen is dat na elke FW update, de tijd zichzelf niet automatisch synchroniseert, waardoor bv je syn VPN weer van slag is. Of mis ik wat?

• S913
  • Laatst online: 18-08 20:24

S913

Abusus non tollit usum

Ik heb geen last van mijn VPN icm tijdsynchronisatie, de tijd staat op zich steeds wel goed, maar sinds de vorige update werkt mijn VPN niet meer (L2TP): "server not responding" zoiets ..
Nu na de update van vandaag ook nog niet, heb er nog geen tijd gehad om naar te kijken verder, maar dus wel opeens VPN problemen.

[edit]Hmm, toch geen VPN probleem. Intern netwerk kan ik wel (via extern IP) via VPN contacten, dus het lijkt in de firewall te zitten.

S913 wijzigde deze reactie 01-09-2017 17:56 (18%)

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

445033

Ik heb Nord VPN in de VPN client gezet om mijn privacy op internet te garanderen. Alleen 1 probleempje: als de connectie met de VPN incidenteel wegvalt reconnect hij niet volledig met mijn ISP, heb wel verbinding, maar geen internet. Tevens herstelt daarna ook niet automatisch de connectie met Nord VPN. Gebruik een UDP connectie op een NL server. Iemand die weet hoe ik dit gefixt krijg? Zie bij Smart Wan en dan Interfacecontrolle wel wat instellingen, maar heb geen idee wat daarmee te doen en wat dan het effect is.

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Ik heb maar een ticket aangemaakt voor mijn firewall ... niet alleen mijn VPN werkt niet meer, ook mijn AudioStation (enige wat extern bereikbaar is) werkt niet meer. Port forward werkt naar mijn NAS, maar ik kom er niet meer bij van buiten. Pas als ik in de Firewall zet: Does not match any rule: allow access ... dan doet hij het weer. Idem met mijn VPN Plus ... Dus zit in de firewall waarin mijn rules opeens niet meer werken?

Maar, nu weer een ander probleem: ik probeer al een tijdje Wi-Fi bellen van Vodafone aan de gang te krijgen, maar dat wil maar niet werken. Nu las ik opeens op de Vodafone site dat het alleen werkt als je een Nederlandse DNS gebruikt (weird, maar ok). Ik heb echter de Google DNS'en in mijn router staan (Ziggo modem staat in bridge mode).

Ik kan in de router wel netjes de Ziggo DNS'en in SRM zetten en zowel het webinterface als de DS Router app geven netjes aan dat de Ziggo DNS actief is, maar alle aangesloten devices (Windows, iOS, MacOS) blijven gewoon 8.8.8.8 en 8.8.4.4 gebruiken ... Na reboots, flushdns, network settings resetten etc etc etc.

Iemand een idee?

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

445033

quote:
S913 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 14:28:
Ik heb maar een ticket aangemaakt voor mijn firewall ... niet alleen mijn VPN werkt niet meer, ook mijn AudioStation (enige wat extern bereikbaar is) werkt niet meer. Port forward werkt naar mijn NAS, maar ik kom er niet meer bij van buiten. Pas als ik in de Firewall zet: Does not match any rule: allow access ... dan doet hij het weer. Idem met mijn VPN Plus ... Dus zit in de firewall waarin mijn rules opeens niet meer werken?

Maar, nu weer een ander probleem: ik probeer al een tijdje Wi-Fi bellen van Vodafone aan de gang te krijgen, maar dat wil maar niet werken. Nu las ik opeens op de Vodafone site dat het alleen werkt als je een Nederlandse DNS gebruikt (weird, maar ok). Ik heb echter de Google DNS'en in mijn router staan (Ziggo modem staat in bridge mode).

Ik kan in de router wel netjes de Ziggo DNS'en in SRM zetten en zowel het webinterface als de DS Router app geven netjes aan dat de Ziggo DNS actief is, maar alle aangesloten devices (Windows, iOS, MacOS) blijven gewoon 8.8.8.8 en 8.8.4.4 gebruiken ... Na reboots, flushdns, network settings resetten etc etc etc.

Iemand een idee?
Als je geen alternatieve DNS invult gebruikt je router toch automatisch de DNS van Ziggo? Gewoon leeg laten die vakjes. En daarna eerst een restart van de router. Probeer dat eens. NB: niets weird aan overigens. Netflix werkt ook alleen maar op NL server met NL DNS. Zal te maken hebben met rechten.

NB: als je met Quickconnect werkt van Synology is je NAS altijd bereikbaar ongeacht servers, firewall etc etc.

445033 wijzigde deze reactie 08-09-2017 12:29 (3%)

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Mijn probleem is juist, ongeacht welke DNS ik invoer in SRM (of leeg laat) en welke het webinterface én DS Router app aangeven ... mijn devices blijven allemaal gewoon die van Google gebruiken, trekken zich dus niets aan van ik gewijzigd heb in SRM (ondanks reboots van de router, reboots van devices en factory reset van de netwerksettings op mijn iPhones)

~ H.P. Lovecraft

• SoulWar1
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 00:36
quote:
S913 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 15:43:
Mijn probleem is juist, ongeacht welke DNS ik invoer in SRM (of leeg laat) en welke het webinterface én DS Router app aangeven ... mijn devices blijven allemaal gewoon die van Google gebruiken, trekken zich dus niets aan van ik gewijzigd heb in SRM (ondanks reboots van de router, reboots van devices en factory reset van de netwerksettings op mijn iPhones)
Waar vul je de DNS gegevens in? Bij Internet of bij het Local Network tabblad? Bij Internet is de DNS server die de router zelf gebruikt, bij Local Network kun je aangeven welke DNS via DHCP wordt toegewezen aan je devices.

Know Thyself

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Oh my g...... * S913 kruipt in een hoekje en gaat zich schamen :$

[edit] Niet dat Wifi bellen van Vodafone nu wel werkt, ondanks dat ik de firewall eigenlijk disabled heb ... Toch iets met die Syno (of combi bridged modem en Syno) waar de iPhone niet blij mee is ... we zoeken verder :)

S913 wijzigde deze reactie 08-09-2017 17:11 (60%)

~ H.P. Lovecraft

• beantherio
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 08-08 21:16
Onderstaande postings maakte ik in de discussie over de voorlaatste SRM-update. Het was voor mezelf wel een ontdekking, en ik kan me voorstellen dat dit ook voor anderen van waarde is, dus wil ik ze hierbij ook maar even in het hoofd-topic posten t.b.v. de "collectieve topic-kennis":
quote:
Is er al een oplossing voor het probleem dat deze router icm een gebridgde Technicolor modem/router en een Ziggo abonnement geen verbinding met het internet kan maken? Via Google vind ik wel meldingen van vergelijkbare problemen maar nergens een oplossing.
quote:
Om hier nog even op terug te komen: ik heb een oplossing gevonden voor dit probleem die vrij simpel is. De RT1900ac lijkt (om mij niet geheel duidelijke redenen) een wat andere handshake-procedure te hanteren richting de modem dan de meeste andere routers. Bij m'n Netgear-router hanteer ik bij het omwisselen van routers de procedure "modem minimaal 30 seconden uit zetten", "router omwisselen", "modem aanzetten" en "router aanzetten". Maar bij de Synology moet ik die laatste twee stappen omwisselen: eerst de router aanzetten en daarna pas de modem. Blijkbaar moet hier niet alleen de modem de router "ontdekken" maar ook de router de modem detecteren.

• BThomas
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
Ik heb sinds twee dagen een probleem met mijn RT1900ac. Ik raak namelijk mijn wifinetwerk kwijt. Ik kan dan niet meer via wifi op internet. Als ik zoek naar een AP dan vindt hij mijn SSID niet, maar wel mijn SSID voor de gasten.

Een simpele herstart (aan en uitzetten) van de router voldoet om alles weer werkend te krijgen. In de logging van de router kan ik niet terug vinden van het probleem.

• mphoog
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 08:39
quote:
BThomas schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 21:46:
Ik heb sinds twee dagen een probleem met mijn RT1900ac. Ik raak namelijk mijn wifinetwerk kwijt.
Dit is een van de meest gemelde problemen van de laatste firmware, deze heeft Synology vandaag ook offline gehaald (zelfs de patchnotes zijn verdwenen),

Nog geen nieuws hoe snel ze dit fixen voor degenen die al wel gepatched waren.

Bij mij werkt 5GHz wel zolang ik maar 2.4 niet ook aanzet.

• m-buurman
  • Laatst online: 16-08 22:02

m-buurman

hmmm...coffee!!

quote:
mphoog schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 21:55:
[...]

Dit is een van de meest gemelde problemen van de laatste firmware, deze heeft Synology vandaag ook offline gehaald (zelfs de patchnotes zijn verdwenen),

Nog geen nieuws hoe snel ze dit fixen voor degenen die al wel gepatched waren.

Bij mij werkt 5GHz wel zolang ik maar 2.4 niet ook aanzet.
De fix is vandaag gekomen in de vorm van een nieuwe update

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Weer een nieuwe SRM versie:

Version: 1.1.5-6542-2
(2017-10-04)

Fixed multiple security vulnerabilities regarding DNSmasq (CVE-2017-13704, CVE-2017-14491, CVE-2017-14495, CVE-2017-14496).

Fixed multiple security vulnerabilities regarding DHCPv6 Server (CVE-2017-14492, CVE-2017-14493, CVE-2017-14494).

Fixed a security vulnerabilities regarding Linux kernel (CVE-2017-1000253).

Fixed an issue where the default gateway might not be updated when DHCP-PD is not supported by the ISP.

Frontpagemoderatie Forum

• Daniel.
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 08:42
Jongens ik heb een vraag over deze Router, eigenlijk de 2600 maar het systeem is hetzelfde.

Is het mogelijk om een specifiek IP adres of MAC adres in je netwerk om die het internet op te laten gaan met een VPN server die geconfigureerd is met de Router. Dus niet dat je op je systeem de VPN aan hoeft te zetten. Dit gaat dan wel om een specifiek IP adres en niet alles wat achter de router hangt.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
quote:
Daniel. schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 12:59:
Jongens ik heb een vraag over deze Router, eigenlijk de 2600 maar het systeem is hetzelfde.

Is het mogelijk om een specifiek IP adres of MAC adres in je netwerk om die het internet op te laten gaan met een VPN server die geconfigureerd is met de Router. Dus niet dat je op je systeem de VPN aan hoeft te zetten. Dit gaat dan wel om een specifiek IP adres en niet alles wat achter de router hangt.
Ik heb hier nog geen optie voor kunnen ontdekken helaas.

Frontpagemoderatie Forum

• Motjes
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 23-05 23:29
quote:
Daniel. schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 12:59:

Dit kan zeker, heb het hier ook op die manier draaien. Je stelt een vpn in en gaat naar laodbalacing ,hier zet je je internet wan aan de linkerkant en je vpn aan de rechterkant.
Daarna kun je bij beleidsroute je IP-adressen ingeven die via vpn moeten en welke via je wan lopen bv : kodikastjes via vpn en de pc via je wan

• TheSelfishGene
  • Registratie: november 2009
  • Niet online
Ik heb sinds een maand of 2 een RT1900ac, op zich tevreden mee. Echter, sinds enkele dagen is de downloadsnelheid wan-lan (bekabeld) belabberd. Ik heb getest door m'n pc rechtstreeks op het Ziggo modem aan te sluiten, hierbij loopt alles op max. snelheid. Het opnieuw opstarten van de Synology router lost het probleem (grotendeels?) op maar ik kan niet achterhalen waar het precies aan ligt. (Ik heb geen packages geïnstaleerd op de router). Opvallend overigens dat de upload snelheid in alle scenario's prima was/is (20 Mbit/s). Iemand een idee?

Chronologisch:
Snelheid wan-lan via Synology router voorheen ongeveer 200 Mbit/s
Snelheid wan-lan via Synology router afgelopen week ongeveer 70 Mbit/s
Snelheid wan-lan met Ziggo modem rechtstreeks naar pc is ruim 200 Mbit/s
Snelheid wan-lan via Synology router na reset ongeveer 185 Mbit/s
*Alles meerdere keren gemeten via Ookla speedtest.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Heb je Traffic Control, Application Layer QoS, of Intrusion Prevention misschien aan staan? Dat zijn allemaal technieken die veel van de router vragen en waarbij de throughput ernstig beperkt kan worden.

Heb je de problemen na een update gekregen? Gebruik je toevallig de VPN plus package?

Bor wijzigde deze reactie 12-10-2017 10:40 (17%)

Frontpagemoderatie Forum

• TheSelfishGene
  • Niet online
Traffic control volgens mij deels. Aan Qos heb ik niets ingesteld en intrusion prevention wel getest ook weer verwijderd. Ook maak ik geen gebruik van vpn plus package...
Het vreemde is dat ik vzikw niets recent heb gewijzigd in de NAS, wel heb ik alle updates geïnstalleerd. (Weet helaas niet zeker of het na een specifieke update mis ging, er zijn er meerdere geweest recent)....
quote:
Bor schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:39:
Heb je Traffic Control, Application Layer QoS, of Intrusion Prevention misschien aan staan? Dat zijn allemaal technieken die veel van de router vragen en waarbij de throughput ernstig beperkt kan worden.

Heb je de problemen na een update gekregen? Gebruik je toevallig de VPN plus package?

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
quote:
TheSelfishGene schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 14:49:
Traffic control volgens mij deels. Aan Qos heb ik niets ingesteld en intrusion prevention wel getest ook weer verwijderd. Ook maak ik geen gebruik van vpn plus package...
Het vreemde is dat ik vzikw niets recent heb gewijzigd in de NAS, wel heb ik alle updates geïnstalleerd. (Weet helaas niet zeker of het na een specifieke update mis ging, er zijn er meerdere geweest recent)....

[...]
Ik neem aan dat je router bedoelt ipv nas ;) Probeer het eens met Traffic Control uit.

Frontpagemoderatie Forum

• TheSelfishGene
  • Niet online
Hehehe, router inderdaad, Synology router heb ik ook ;)
Ik heb de rapporten functie van traffic control uitgezet, zie niet echt wat er nog meer uit zou kunnen. Even kijken of dit inderdaad het verschil maakt. Daarnaast heb ik een taak opgenomen om de router elke nacht te rebooten, wellicht dat dat ook een positief effect heeft...

• fulgore
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 18-08 16:50

fulgore

Waarom ? Daarom !

Deze x vooral ivm de WPA perikelen.

Version: 1.1.5-6542-3
(2017-10-17)
Fixed multiple security vulnerabilities regarding WPA/WPA2 protocols for wireless connections (CVE-2017-13077, CVE-2017-13078, CVE-2017-13079, CVE-2017-13080, CVE-2017-13081, CVE-2017-13082, CVE-2017-13084, CVE-2017-13086, CVE-2017-13087, CVE-2017-13088).
Fixed multiple security vulnerabilities regarding Broadcom Wi-Fi chip (CVE-2017-11120, CVE-2017-11121).
Fixed an issue where the channel 140 could not be selected in 20MHz on RT1900ac.
Fixed an issue where the password might not be masked properly upon login failure.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

• St00mwals
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 09:54
quote:
fulgore schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:44:

(2017-10-17)
Fixed multiple security vulnerabilities regarding WPA/WPA2 protocols for wireless connections (CVE-2017-13077, CVE-2017-13078, CVE-2017-13079, CVE-2017-13080, CVE-2017-13081, CVE-2017-13082, CVE-2017-13084, CVE-2017-13086, CVE-2017-13087, CVE-2017-13088).
Fixed multiple security vulnerabilities regarding Broadcom Wi-Fi chip (CVE-2017-11120, CVE-2017-11121).
Fixed an issue where the channel 140 could not be selected in 20MHz on RT1900ac.
Fixed an issue where the password might not be masked properly upon login failure.
Dit is toch wel een van de belangrijkste redenen daf ik blij ben met deze router, vaak security patches!
Eerlijk toegeven: Hoe andere fabrikanten hier tegenwoordig mee omgaan weet ik niet

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
quote:
fulgore schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:44:

(2017-10-17)
Goed om te zien dat de WPA issues met spoed worden opgepakt.

Frontpagemoderatie Forum

• SmiGueL
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 03:02
Iemand enig idee hoe de 'Load Average' wordt berekend?

Enige wat ik zo kan bedenken is dat ze rechtsonder een schaal van 1 t/m 10 gebruiken, en dan alleen de load voor 1 core laten zien. (1 core heeft gemiddeld ~32% load, dus rechtsonder ~3.2/10, en vanwege dual-core wordt dit ~16% in de grafiek) 8)7

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• kraades
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 18-08 16:22
Ik denk dat men de gangbare load average overnemen van Unix/Linux? Dus zoals je die ook in top ziet. Via Google vind je hoe deze wordt berekend.

Donate ETH

• Julianl
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 17-08 13:15
Vanochtend begonnen de internet perikelen en dat begint nu iets te lang te duren. Wie heeft de gouden tip?

Met ethernet via mijn Ziggo modem heb ik perfect internet.

Sluit ik de kabel weer aan op de WAN poort van mijn Syno, dan heeft hij geen verbinding en krijgt 'ie geen IP adres en kan ik dus niet internetten. Ik heb beide devices al opnieuw opgestart en de Syno ook al opnieuw geconfigureerd. Toen werkte het 2 minuten en daarna was de verbinding weer weg... Wie helpt?

Edit: Lijkt zichzelf te hebben opgelost. Hopen dat het niet terugkomt. Raar... 8)7

Julianl wijzigde deze reactie 09-11-2017 21:18 (14%)

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
En weer een nieuwe versie SRM.

Releasenotes:

Version: 1.1.5-6542-4
(2017-11-15)

Fixed a security vulnerability regarding File Station.
Fixed an issue where Site-to-Site VPN might not work properly.
Fixed an issue where SRM might fail to get IP address from DHCP server upon startup.
Fixed an issue where firewall rules might not display properly after an SRM update.
Minor bug fixes.

Frontpagemoderatie Forum

• St00mwals
quote:
Bor schreef op donderdag 16 november 2017 @ 08:23:
En weer een nieuwe versie SRM.

Releasenotes:

Version: 1.1.5-6542-4
(2017-11-15)

Fixed a security vulnerability regarding File Station. Ni
Fixed an issue where SRM might fail to get IP address from DHCP server upon startup.
Fixed an issue where firewall rules might not display properly after an SRM update.
Minor bug fixes.
Helaas weer alleen maar bug-fixes en geen nieuwe features.
Is er bekend wat Synology wil met zijn router lijn?
Zoals het nu lijkt komt het op mij over als een dood spoor...

• KrazyJay
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 10:06
@St00mwals Moet Synology "iets" met zijn routerlijn? Ik bedoel, wacht je nog op iets dat er nu niet in zit?

Ik heb er zelf twee en verwacht eigenlijk niets meer extra dan dat er nu al in zit.

Even niets te koop - Successfully acquired Nyan on April 1st 2016, 19:36

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
quote:
KrazyJay schreef op donderdag 16 november 2017 @ 11:13:
@St00mwals Moet Synology "iets" met zijn routerlijn? Ik bedoel, wacht je nog op iets dat er nu niet in zit?

Ik heb er zelf twee en verwacht eigenlijk niets meer extra dan dat er nu al in zit.
In dit topic en bij elk download item kom je vaak dezelfde requests tegen: Let's Encrypt etc. De ontwikkeling van nieuwe features lijkt al tijden stil te liggen. De visie rond de router lineup is wat mij betreft niet echt kristalhelder. Het zou mij niet verbazen wanneer Synology op termijn toch weer uit deze markt stapt en terug gaan naar storage en zijn cloud tak verder op poten zet.

Frontpagemoderatie Forum

• KrazyJay
@Bor Is dat niet onderdeel van een extra hoge verwachting omdat we zo "verwend" worden bij de NAS-lineup? De RT1900AC zweeft al langere tijd rond de prijs van de Asus RT-AC66U, die toch minder functionaliteiten kent dan de Synology? Ik denk ook niet dat daar Let's Encrypt mogelijk op is met de standaard firmware, ondanks dat dat daar misschien ook wel een verzoek is?

Ook ik verwacht niet dat Synology deze lijn echt verder gaat uitbouwen, maar de routers die er nu zijn, stellen me zeker niet teleur. Uiteindelijk is het geen NAS zonder storage, het is een router.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
quote:
KrazyJay schreef op donderdag 16 november 2017 @ 11:27:
@Bor Is dat niet onderdeel van een extra hoge verwachting omdat we zo "verwend" worden bij de NAS-lineup? De RT1900AC zweeft al langere tijd rond de prijs van de Asus RT-AC66U, die toch minder functionaliteiten kent dan de Synology? Ik denk ook niet dat daar Let's Encrypt mogelijk op is met de standaard firmware, ondanks dat dat daar misschien ook wel een verzoek is?
Ik denk niet dat we te maken hebben met extra hoge verwachtingen. Synology heeft de router lineup gepresenteerd als redelijk high end modellen en bij lancering was de prijs daar ook naar. Deze discussie heeft hier al vaker plaatsgevonden en komt steeds weer terug.

Let's Encrypt toevoeging op een router (bv voor management, (SSL) VPN) is een voor de hand liggende stap en een veel gevraagde feature waar Synology wisselend op lijkt te reageren.
quote:
iteindelijk is het geen NAS zonder storage, het is een router.
Maar waar ligt het verschil? Een synology NAS kan routeren en een Synology Router kan storage aanbieden. Waarom zou je iets als Let's Encrypt niet naar de router lineup brengen? Aan de andere kant hebben we wel dingen die performance technisch niet goed werkbaar zijn op de synology zoals Intrusion Prevention packages. Hierbij merk ik nog op dat Synology zelf ook schermt met zaken als:

- Bestanden doorbladeren en beheren

File Station is een handige verkenner om bestanden op een opslagapparaat, dat verbonden is met de Synology Router RT1900ac, te organiseren en te delen.

- Soepele videostreaming

Geniet van afspelen zonder vertraging tijdens het streamen van 4K films vanaf uw favoriete online videoservice of speel thuisvideo's af op een DLNA-compatibele televisie of mediaspeler die u op een externe opslag heeft opgeslagen.

Frontpagemoderatie Forum

• KrazyJay
quote:
Natuurlijk is let's encrypt een goede toevoeging. En ik denk ook wel dat het er beter in had kunnen zitten. Maar ik denk niet dat ze dat ooit vernoemd hebben, dat het er in zou komen. Ik neem het ze niet kwalijk dat het er niet is. Wel een gemiste kans. Maar dat geldt voor elke router.

Het verschil tussen de NASsen en de Routers zit hem in het product, niet de marketing er om heen. Daar waar Synology goede punten scoort op het vlak van NASsen, zowel product placement/marketing als technisch, zijn ze de mist in gegaan met de marketing rond de Routers. Dat een NAS kan routeren en een router bestanden kan hosten maakt ze nog niet onderling uitwisselbaar. Ze hadden zeker duidelijker kunnen zijn in wat er te verwachten is. Maar dat is een gevolg voor de pioniers, zij die als eerste een nieuw product willen hebben, waaronder ondergetekende. Dood zou ik deze lijn alsnog niet willen noemen, een doorslaand succes ook niet, maar het werkt en doet wat het moet doen in mijn geval. :)

• bluecupra
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online
Er is een nieuwe firmware uit voor de RT1900/2600: Version: 1.1.5-6542-4

https://www.synology.com/nl-nl/releaseNote/RT1900ac

(2017-11-15)
Minor bug fixes.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
quote:
bluecupra schreef op donderdag 16 november 2017 @ 19:56:
Er is een nieuwe firmware uit voor de RT1900/2600: Version: 1.1.5-6542-4

(2017-11-15)
Minor bug fixes.
Kijk eens een aantal reacties voor je ;)

Frontpagemoderatie Forum

• Jeltel
  • Niet online
Sinds een week of zo vinden beide moto g's (2013 & 2014) mijn WiFi netwerken niet meer. Ze zien wel de overige netwerken in de buurt en mijn overige devices zien wel mijn twee netwerken.
Ik denk dat het te maken heeft met de laatste update. Meer mensen die zoiets vergelijkbaar hebben?

• beantherio
quote:
Jeltel schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:35:
Sinds een week of zo vinden beide moto g's (2013 & 2014) mijn WiFi netwerken niet meer. Ze zien wel de overige netwerken in de buurt en mijn overige devices zien wel mijn twee netwerken.
Ik denk dat het te maken heeft met de laatste update. Meer mensen die zoiets vergelijkbaar hebben?
Is dat zo'n probleem waarbij je die netwerken wel weer zichtbaar kunt maken met het even aan en weer uitzetten van de vliegtuigmodus? Dat probleem heb ik namelijk met een Nexus 6 en Nexus 6P. Al m'n andere apparaten zien het netwerk prima maar enkel de Nexussen zien allerlei draadloze netwerken maar niet het netwerk van m'n Synology.

En nee, ik heb er tot nu toe nog geen permanente oplossing voor gevonden.

• Jeltel
  • Niet online
quote:
beantherio schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:04:
[...]

Is dat zo'n probleem waarbij je die netwerken wel weer zichtbaar kunt maken met het even aan en weer uitzetten van de vliegtuigmodus? Dat probleem heb ik namelijk met een Nexus 6 en Nexus 6P. Al m'n andere apparaten zien het netwerk prima maar enkel de Nexussen zien allerlei draadloze netwerken maar niet het netwerk van m'n Synology.

En nee, ik heb er tot nu toe nog geen permanente oplossing voor gevonden.
Ik heb er één helemaal naar fabrieksinstellingen gereset. Zonder resultaat.
Ik vermoed dat die stiekem een kanaal heeft gekozen dat de Moto G's niet aan kunnen. Eens aan de gang met zo'n wifi scanner.

• beantherio
quote:
Jeltel schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:26:
[...]
Ik heb er één helemaal naar fabrieksinstellingen gereset. Zonder resultaat.
Ik vermoed dat die stiekem een kanaal heeft gekozen dat de Moto G's niet aan kunnen. Eens aan de gang met zo'n wifi scanner.
Als je zowel 2,4 als 5ghz onder een netwerknaam hebt staan zou je ook kunnen testen wat er gebeurd als je daar aparte netwerknamen aan hangt. Da's even het enige wat ik kan bedenken.

Mijn moeder heeft trouwens ook een Moto G 2014 maar ik heb na haar laatste bezoek niet gehoord dat zij problemen had met het connecten met mijn router.

• St00mwals
Ik zit met het volgende en hopelijk hebben jullie hier een goed idee over:

Huidige situatie:
Ik heb een RT1900 en ben onlangs verhuisd naar een grotere en nieuwer woning, met helaas meer beton.
Nu hangt de RT1900 buiten de meterkast hoog aan de muur, maar de dekking op zolder is niet optimaal. Op zolder ligt nu nog coax en telefoondraad (ja, het bestaat nog) en deze ga ik vervangen voor een dubbele cat6.

Gewenste situatie:
Fatsoenlijk wifi bereik en een aantal (3-4 is voldoende) UTP aansluitingen (desktop, laptop, etc..) op zolder

Mijn idee:
Ik hang een bedraade AP op met een aantal UTP-aansluitingen ingebouwd. De vrije cat6-kabel bewaar ik voor als er in de toekomst TV op zolder komt te staan.

Nu is mijn vraag:
Kan ik beter een bedrade AP kopen (zo ja, welke???) of
koop ik een RT2600, hang deze beneden op en verplaats de RT1900 naar zolder.
Kan ik in dit geval de RT1900 bedraad aansluiten (op de WAN-poort) op de RT2600 en de overige 4 poorten van de RT1900 als switch inzetten voor desktop, laptop, docking, etc...?

Als ik zelf de handleiding erbij pak dan lijkt het erop alsof de RT alleen draadloos als AP werkt en dat je dan 5 poorten tot je beschikking hebt.
Ook heb ik al wel in de pricewatch gekeken, maar AP met extra poorten heb ik nog niet zo snel kunnen vinden.

St00mwals wijzigde deze reactie 06-12-2017 08:41 (10%)

• Jeltel
  • Niet online
quote:
Jeltel schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:35:
Met de nieuwe update werkt alles weer. WiFi reageert weer fatsoenlijk :)

Edit: hmm toch niet helemaal.

Jeltel wijzigde deze reactie 20-12-2017 10:25 (3%)

• RedHead
  • Laatst online: 17-08 12:09
Blijft jammer dat Synology de router wat weinig aandacht geeft. Hier had ik toch meer van verwacht vergeleken met de nas-lijn.

Zelf de Synology NAS heeft geen ingebouwde setup voor de Synology Router.. met andere woorden, er is weinig tot geen integratie van ontwikkeling tussen de NAS lijn en de Router lijn.

https://tweakers.net/ext/f/uPiiRql4iECMUyF6HA1uTc3m/thumb.png

Net als het Let’s Encrypt SSL Certificate, de code hebben ze al in.. dus hoe moeilijk is het integreren in de router. Dat zou een unique selling point kunnen zijn, maar ze laten het gewoon liggen.

445033

quote:
St00mwals schreef op woensdag 6 december 2017 @ 08:24:
Ik zit met het volgende en hopelijk hebben jullie hier een goed idee over:

Huidige situatie:
Ik heb een RT1900 en ben onlangs verhuisd naar een grotere en nieuwer woning, met helaas meer beton.
Nu hangt de RT1900 buiten de meterkast hoog aan de muur, maar de dekking op zolder is niet optimaal. Op zolder ligt nu nog coax en telefoondraad (ja, het bestaat nog) en deze ga ik vervangen voor een dubbele cat6.

Gewenste situatie:
Fatsoenlijk wifi bereik en een aantal (3-4 is voldoende) UTP aansluitingen (desktop, laptop, etc..) op zolder

Mijn idee:
Ik hang een bedraade AP op met een aantal UTP-aansluitingen ingebouwd. De vrije cat6-kabel bewaar ik voor als er in de toekomst TV op zolder komt te staan.

Nu is mijn vraag:
Kan ik beter een bedrade AP kopen (zo ja, welke???) of
koop ik een RT2600, hang deze beneden op en verplaats de RT1900 naar zolder.
Kan ik in dit geval de RT1900 bedraad aansluiten (op de WAN-poort) op de RT2600 en de overige 4 poorten van de RT1900 als switch inzetten voor desktop, laptop, docking, etc...?

Als ik zelf de handleiding erbij pak dan lijkt het erop alsof de RT alleen draadloos als AP werkt en dat je dan 5 poorten tot je beschikking hebt.
Ook heb ik al wel in de pricewatch gekeken, maar AP met extra poorten heb ik nog niet zo snel kunnen vinden.
Gewoon je huidige router naar zolder middels die kabel. Wedden dat je dan overal Wifi hebt. De mijne staat op de 1e verdieping. De rest zoveel mogelijk bedraad aansluiten vanuit je router en bij tekort aan poorten gewoon werken met pricewatch: TP-Link TL-SG105E-Gigabit (5-poorts) Goedkoopste oplossing en werkt top.

• RedHead
  • Laatst online: 17-08 12:09
Ok... voor het eerst sinds aanschaf ik de router afgelopen nacht vast gelopen.. teminste internet gaf die niet meer door. Omdat de router verder super stabiel is dacht ik dat het aan ziggo lag.
Op de router zelf nog een trace route gedaan.. dat ging goed. Vanaf clients echter niks.

Geen idee of het te maken heeft met de recente upgrade naar versie SRM 1.1.6-6931, deze is Wed Dec 20 08:49:18 2017 geïnstalleerd.

Vanaf Dec 24 02:21:06 allemaal kernel meldingen:
code:
1
nf_queue: full at 4096 entries, dropping packets(s)

Hier https://unix.stackexchang...ue-full-dropping-packetss kom ik een soort gelijke melding tegen.
Dit is van Suricata een IDS / IPS / NSM volgens de site https://suricata-ids.org/
Zou Synology die gebruiken?

Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? Is het nog de moeite dit te melden bij Synology?

Een stukje van de message log
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
Dec 24 00:00:03 SynologyRouter synongfwd: ngfw_server.cpp:1088 flush traffic from memory to database
Dec 24 00:00:06 SynologyRouter synongfwd: report_data.cpp:36 Wait 60 seconds until all pending DB tasks finish before getting statistics data for a report
Dec 24 00:00:06 SynologyRouter synongfwd: report_data.cpp:40 All pending DB tasks finished before getting statistics data for a report
Dec 24 00:00:06 SynologyRouter synongfwd: report_data.cpp:36 Wait 60 seconds until all pending DB tasks finish before getting statistics data for a report
Dec 24 00:00:07 SynologyRouter synongfwd: report_data.cpp:40 All pending DB tasks finished before getting statistics data for a report
Dec 24 00:00:13 SynologyRouter synongfwd: report_manager.cpp:790 Failed to remove report(2017-11-11_0-0-6)
Dec 24 00:00:13 SynologyRouter synongfwd: report_manager.cpp:602 Failed to delete report[2017-11-11_0-0-6].
Dec 24 00:00:13 SynologyRouter synongfwd: report_manager.cpp:568 Failed to delete old reports
Dec 24 00:04:30 SynologyRouter synongfwd: /source/libsynongfw/include/traffic/base_traffic_handler.hpp:181 Rotate traffic DB. time=2017/1/1 0:0:0
Dec 24 00:30:15 SynologyRouter synongfwd: report_manager.cpp:280 Failed to get lock. (1024)
Dec 24 01:09:28 SynologyRouter kernel: [318009.410000] ucode revision 954.0
Dec 24 01:09:28 SynologyRouter kernel: [318009.410000] wl0: PSM microcode watchdog fired at 314583 (seconds)
Dec 24 01:09:28 SynologyRouter kernel: [318009.420000] wl0: psmdebug 0x00ff8bf2, phydebug 0x00000009, psm_brc 0x0102 psm_brc_1 0x0034maccontrol 0x84160403 ifsstat 0x9da0 m_cts_duration 0x0000 m_ucod
Dec 24 01:09:28 SynologyRouter kernel: [318009.430000] wepctl 0x0055 wepstat 0xc000 wep_hdrloc 0x0020 wep_psdulen 228
Dec 24 01:09:28 SynologyRouter kernel: [318009.440000]      RXE_RXCNT: 0x009a   DAGG: ctl: 0x0000, bleft: 0x0057
Dec 24 01:09:28 SynologyRouter kernel: [318009.440000]      offs: 0x0014, stat: 0x108b, len: 0x0000
Dec 24 01:09:28 SynologyRouter kernel: [318009.450000] M_RXFRM_BLK scr(0:63) btc_params(0:63) phydebug PC ampdu clk off
Dec 24 01:09:28 SynologyRouter kernel: [318009.460000] wlc_dump_aggfifo:
Dec 24 01:09:28 SynologyRouter kernel: [318009.460000] framerdy 0x2 bmccmd 1 framecnt 65
Dec 24 01:09:28 SynologyRouter kernel: [318009.470000] AQM agg params 0x3cf maxlen hi/lo 0x0 0xaba4 minlen 0x44 adjlen 0x8
Dec 24 01:09:28 SynologyRouter kernel: [318009.480000] AQM agg results 0x8001 len hi/lo: 0x0 0x59c BAbitmap(0-3) 0 0 0 0
Dec 24 02:17:44 SynologyRouter kernel: [322105.640000] wlc_ap_watchdog: wl1: bcn inactivity detected HAMMERING
Dec 24 02:17:44 SynologyRouter kernel: [322105.700000] wl1: wlc_dfs_chanspec: dfs selected chanspec 36/80 (e02a)
Dec 24 02:17:44 SynologyRouter kernel: [322105.710000] wl1: wlc_dfs_sel_chspec: dfs selected channel 42
Dec 24 02:17:50 SynologyRouter kernel: [322110.890000] wlc_ap_watchdog: wl1: bcn inactivity detected HAMMERING
Dec 24 02:17:50 SynologyRouter kernel: [322110.950000] wl1: wlc_dfs_chanspec: dfs selected chanspec 149/80 (e09b)
Dec 24 02:17:50 SynologyRouter kernel: [322110.960000] wl1: wlc_dfs_sel_chspec: dfs selected channel 155
Dec 24 02:18:00 SynologyRouter kernel: [322121.150000] wlc_ap_watchdog: wl1: bcn inactivity detected HAMMERING
Dec 24 02:18:00 SynologyRouter kernel: [322121.200000] wl1: wlc_dfs_chanspec: dfs selected chanspec 100/80 (e06a)
Dec 24 02:18:00 SynologyRouter kernel: [322121.210000] wl1: wlc_dfs_sel_chspec: dfs selected channel 106
Dec 24 02:18:04 SynologyRouter kernel: [322125.340000] wlc_ap_watchdog: wl1: bcn inactivity detected HAMMERING
Dec 24 02:18:04 SynologyRouter kernel: [322125.400000] wl1: wlc_dfs_chanspec: dfs selected chanspec 149/80 (e09b)
Dec 24 02:18:04 SynologyRouter kernel: [322125.410000] wl1: wlc_dfs_sel_chspec: dfs selected channel 155
Dec 24 02:18:19 SynologyRouter [322140.490000] init: ngfw main process (19717) killed by SEGV signal
Dec 24 02:18:19 SynologyRouter [322140.490000] init: ngfw main process ended, respawning
Dec 24 02:18:19 SynologyRouter dnsmasq-dhcp[32439]: Ignoring domain local for DHCP host name BRW008092D03E19
Dec 24 02:18:20 SynologyRouter kernel: [322141.360000] [SYNO] release syno_netlink_ctf_sock(c7cfc800)
Dec 24 02:18:20 SynologyRouter /usr/libexec/net/topology_change/synoiprecord_set_interface.sh: set "eth1,lbr0,gbr0,wlan0,wlan1,wl1.1,wl0.1" to /proc/synoiprecord/interface
Dec 24 02:18:21 SynologyRouter kernel: [322142.300000] [SYNO] success to create syno_netlink_sock(28)
Dec 24 02:18:21 SynologyRouter synongfwd: ngfw_server.cpp:498 Start to initial all singleton instance before other thread starts
Dec 24 02:18:23 SynologyRouter synongfwd: database_handler.cpp:2746 Set heap size of sqlite to 12081971
Dec 24 02:18:29 SynologyRouter synongfwd: ngfw_server.cpp:239 thread for packet statistics starts
Dec 24 02:18:31 SynologyRouter synongfwd: nfqhandler.cpp:1246 failed on nfq_create_queue()
Dec 24 02:18:31 SynologyRouter synongfwd: nfqhandler.cpp:141 failed to setup nfq queue and handler
Dec 24 02:21:06 SynologyRouter kernel: [322307.240000] nf_queue: full at 4096 entries, dropping packets(s)
Dec 24 02:21:06 SynologyRouter kernel: [322307.390000] nf_queue: full at 4096 entries, dropping packets(s)
Dec 24 02:21:06 SynologyRouter kernel: [322307.390000] nf_queue: full at 4096 entries, dropping packets(s)
Dec 24 02:21:06 SynologyRouter kernel: [322307.400000] nf_queue: full at 4096 entries, dropping packets(s)
Dec 24 02:21:06 SynologyRouter kernel: [322307.410000] nf_queue: full at 4096 entries, dropping packets(s)
Dec 24 02:21:06 SynologyRouter kernel: [322307.410000] nf_queue: full at 4096 entries, dropping packets(s)
Dec 24 02:21:06 SynologyRouter kernel: [322307.440000] nf_queue: full at 4096 entries, dropping packets(s)
Dec 24 02:21:06 SynologyRouter kernel: [322307.450000] nf_queue: full at 4096 entries, dropping packets(s)
Dec 24 02:21:06 SynologyRouter kernel: [322307.620000] nf_queue: full at 4096 entries, dropping packets(s)
Dec 24 02:21:06 SynologyRouter kernel: [322307.640000] nf_queue: full at 4096 entries, dropping packets(s)
Dec 24 02:21:11 SynologyRouter kernel: [322312.290000] net_ratelimit: 110 callbacks suppressed
Dec 24 02:21:11 SynologyRouter kernel: [322312.290000] nf_queue: full at 4096 entries, dropping packets(s)
Dec 24 02:21:11 SynologyRouter kernel: [322312.320000] nf_queue: full at 4096 entries, dropping packets(s)
Dec 24 02:21:11 SynologyRouter kernel: [322312.420000] nf_queue: full at 4096 entries, dropping packets(s)
Dec 24 02:21:11 SynologyRouter kernel: [322312.430000] nf_queue: full at 4096 entries, dropping packets(s)
Dec 24 02:21:11 SynologyRouter kernel: [322312.450000] nf_queue: full at 4096 entries, dropping packets(s)
Dec 24 02:21:11 SynologyRouter kernel: [322312.460000] nf_queue: full at 4096 entries, dropping packets(s)
Dec 24 02:21:11 SynologyRouter kernel: [322312.550000] nf_queue: full at 4096 entries, dropping packets(s)
Dec 24 02:21:11 SynologyRouter kernel: [322312.670000] nf_queue: full at 4096 entries, dropping packets(s)
Dec 24 02:21:11 SynologyRouter kernel: [322312.680000] nf_queue: full at 4096 entries, dropping packets(s)
Dec 24 02:21:11 SynologyRouter kernel: [322312.700000] nf_queue: full at 4096 entries, dropping packets(s)
Dec 24 02:21:16 SynologyRouter kernel: [322317.440000] net_ratelimit: 69 callbacks suppressed

<cut>

dit gaat zo door, heel af en toe staat er dit tussen
code:
1
2
Dec 24 02:24:21 SynologyRouter kernel: [322502.540000] Hooks already unregistered
Dec 24 02:24:21 SynologyRouter kernel: [322502.540000] Hooks already unregistered

<dynamic dns updates gaan nog wel>
code:
1
2
3
Dec 24 02:24:25 SynologyRouter kernel: [322506.670000] nf_queue: full at 4096 entries, dropping packets(s)
Dec 24 02:24:26 SynologyRouter ddnsd: ddnsd.c:1993 Success to update [xxxxxx.synology.me] with IP [www.xxx.yyy.zzz] at [Synology]
Dec 24 02:24:30 SynologyRouter kernel: [322511.680000] net_ratelimit: 207 callbacks suppressed

<cut>

af en toe deze melding
code:
1
2
3
4
Dec 24 02:24:46 SynologyRouter kernel: [322527.560000] nf_queue: full at 4096 entries, dropping packets(s)
Dec 24 02:24:47 SynologyRouter entry.cgi_SYNO.Core.NGFW.Traffic[1].get[22568]: dbus_client.cpp:222 Failed to send message: Did not receive a reply. Possible causes include: the remote application di
Dec 24 02:24:47 SynologyRouter entry.cgi_SYNO.Core.NGFW.Traffic[1].get[22568]: traffic/l7traffic_monitor.cpp:345 failed on L7Traffic Get in NGFWClient
Dec 24 02:24:51 SynologyRouter kernel: [322532.370000] net_ratelimit: 108 callbacks suppressed

Stukje van de ngfw.log
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Dec 24 00:00:03 SynologyRouter synongfwd: ngfw_server.cpp:1088 flush traffic from memory to database
Dec 24 00:00:06 SynologyRouter synongfwd: report_data.cpp:40 All pending DB tasks finished before getting statistics data for a report
Dec 24 00:00:07 SynologyRouter synongfwd: report_data.cpp:40 All pending DB tasks finished before getting statistics data for a report
Dec 24 00:00:13 SynologyRouter synongfwd: report_manager.cpp:790 Failed to remove report(2017-11-11_0-0-6)
Dec 24 00:00:13 SynologyRouter synongfwd: report_manager.cpp:602 Failed to delete report[2017-11-11_0-0-6].
Dec 24 00:00:13 SynologyRouter synongfwd: report_manager.cpp:568 Failed to delete old reports
Dec 24 00:04:30 SynologyRouter synongfwd: /source/libsynongfw/include/traffic/base_traffic_handler.hpp:181 Rotate traffic DB. time=2017/1/1 0:0:0
Dec 24 00:30:15 SynologyRouter synongfwd: report_manager.cpp:280 Failed to get lock. (1024)
Dec 24 02:18:21 SynologyRouter synongfwd: ngfw_server.cpp:498 Start to initial all singleton instance before other thread starts
Dec 24 02:18:23 SynologyRouter synongfwd: database_handler.cpp:2746 Set heap size of sqlite to 12081971
Dec 24 02:18:29 SynologyRouter synongfwd: ngfw_server.cpp:239 thread for packet statistics starts
Dec 24 02:18:31 SynologyRouter synongfwd: nfqhandler.cpp:1246 failed on nfq_create_queue()
Dec 24 02:18:31 SynologyRouter synongfwd: nfqhandler.cpp:141 failed to setup nfq queue and handler
Dec 24 02:38:54 SynologyRouter synongfwd: /source/libsynongfw/include/traffic/base_traffic_handler.hpp:181 Rotate traffic DB. time=2017/1/1 0:0:0
Jan  1 01:00:16 SynologyRouter synongfwdtool: libsynotc.cpp:1139 Failed to tcCmdExec() qdisc add dev eth0 root handle 11: htb default 500 r2q 1
Jan  1 01:00:16 SynologyRouter synongfwdtool: libsynotc.cpp:1235 Failed to tcRuleApply()[0x0000 (null):0]
Jan  1 01:00:16 SynologyRouter synongfwdtool: libsynotc.cpp:1413 Update TCRule Fail!
Jan  1 01:00:17 SynologyRouter synongfwdtool: dbus_client.cpp:222 Failed to send message: The name com.synology.ngfw was not provided by any .service files (-1)
Dec 24 10:17:55 SynologyRouter synongfwdtool: ctf.cpp:83 Service [ngfw] has been registered[0x0000]
Dec 24 10:17:55 SynologyRouter synongfwdtool: ctf.cpp:91 CTF has been disabled[0x0000]
Dec 24 10:17:55 SynologyRouter synongfwd: ngfw_server.cpp:498 Start to initial all singleton instance before other thread starts
Dec 24 10:17:58 SynologyRouter synongfwd: database_handler.cpp:2746 Set heap size of sqlite to 12081971
Dec 24 10:17:58 SynologyRouter synongfwd: ngfw_server.cpp:239 thread for packet statistics starts
Dec 24 10:18:06 SynologyRouter synongfwd: nfqhandler.cpp:414 set priority (20)
Dec 24 10:18:15 SynologyRouter synongfwd: queued_database_handler.cpp:92 [database task queue] WARN: a high priority task[0 - GetDeviceTask] finished after 12353 ms
Dec 24 10:18:15 SynologyRouter synongfwd: queued_database_handler.cpp:95 [database task queue] WARN: a high priority task[0 - GetDeviceTask] executed over 12289 ms
Dec 24 10:18:49 SynologyRouter synongfwd: queued_database_handler.cpp:95 [database task queue] WARN: a high priority task[8 - GetDeviceTask] executed over 3599 ms
Dec 24 10:38:29 SynologyRouter synongfwd: /source/libsynongfw/include/traffic/base_traffic_handler.hpp:181 Rotate traffic DB. time=2017/1/1 0:0:0
Dec 24 11:39:32 SynologyRouter synongfwd: database_handler.cpp:2390 NTP server time shifting detected. Update dev time from 1514111209 to 1514109600

• Jeltel
  • Niet online
Ik heb ook issues met dit ding. Vandaag viel WiFi uit. Gebeurt vaker laatste tijd.
Van de week verder kijken

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Ook hier is de WiFi sinds de voor laatste update instabiel. Het lukt cliënt met regelmaat niet om connectie te krijgen wat na een reboot over is. Ook torrents met veel connecties lijken de router de das om te doen. Ook dat is na een reboot weer over. Niet happy met de huidige stabiliteit.

Frontpagemoderatie Forum

• Jeltel
  • Niet online
quote:
Bor schreef op zondag 24 december 2017 @ 22:09:
Ook hier is de WiFi sinds de voor laatste update instabiel. Het lukt cliënt met regelmaat niet om connectie te krijgen wat na een reboot over is. Ook torrents met veel connecties lijken de router de das om te doen. Ook dat is na een reboot weer over. Niet happy met de huidige stabiliteit.
hmm, hopen dat synology het verhelpt met een nieuwe firmware. Want ik was erg tevreden.

• MjB
  • Laatst online: 31-07 12:37
Wifi is ook hier heel erg instabiel hier de laatste twee (?) weken.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Wat mij opvalt is dat het vooral 2,4GHz is wat instabiel werkt. Clients krijgen met regelmatig geen connectie of raken hun lopende connectie kwijt. 5GHz lijkt het een stuk beter te doen. Is dat bij jullie ook zo?

Frontpagemoderatie Forum

• m-buurman
  • Laatst online: 16-08 22:02

m-buurman

hmmm...coffee!!

Meestal valt 5GHz uit waarna 2,4GHz ook instabiel wordt... even rebooten of 5GHz disablen/enablen en dan loopt het weer. Soms een paar keer per dag, soms eens per week. Voor mijn gevoel begonnen na update 1.1.5-6542-4. Begint inmddels redelijk te irriteren.

• SmiGueL
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 03:02
SRM update | Version: 1.1.6-6931-1 (Changelog)

Fixed issues:
- Fixed an issue where SRM web-based interface might not be accessible via QuickConnect.
- Fixed an issue where SRM might fail to access the Internet after Synology Router is reset to default.
- Fixed an issue where LAN 1 might not work properly on RT2600ac.
- Fixed an issue where SRM might not work properly when a PPTP connection is established via WAN port.

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Jeltel
  • Niet online
Ziet er niet uit alsof het issue is verholpen. Maar wie weet.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
quote:
m-buurman schreef op maandag 25 december 2017 @ 19:25:
Meestal valt 5GHz uit waarna 2,4GHz ook instabiel wordt... even rebooten of 5GHz disablen/enablen en dan loopt het weer. Soms een paar keer per dag, soms eens per week. Voor mijn gevoel begonnen na update 1.1.5-6542-4. Begint inmddels redelijk te irriteren.
Bij mij is het tot nu toe alleen 2,4GHz wat echt ontstabiel is. 5GHz lijkt geen issues te hebben. Ik kan het ook alleen oplossen met een reboot lijkt het.

Frontpagemoderatie Forum

• Kozzmozz
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 16-08 10:13
Het updaten naar de nieuwe SRM-versie 1.1.6-6931-1 zorgt voor een onprettige ervaring; geen draadloze internetverbinding. Ook na een reboot, een soft-reset, een hard-reset en nog eens een reboot, blijft de RT1900ac zeer onstabiel in het WiFi-netwerk. Is maar één conclusie: hem uitschakelen en wachten op een nieuwe update met deze feestdagen.

445033

quote:
Kozzmozz schreef op woensdag 27 december 2017 @ 18:16:
Het updaten naar de nieuwe SRM-versie 1.1.6-6931-1 zorgt voor een onprettige ervaring; geen draadloze internetverbinding. Ook na een reboot, een soft-reset, een hard-reset en nog eens een reboot, blijft de RT1900ac zeer onstabiel in het WiFi-netwerk. Is maar één conclusie: hem uitschakelen en wachten op een nieuwe update met deze feestdagen.
Geen centje pijn hier.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
quote:
Kozzmozz schreef op woensdag 27 december 2017 @ 18:16:
Maak je gebruik van de VPN plus package? Die heeft bij mij al meerdere malen roet in het eten gegooid bij een upgrade. Ik heb om soortgelijke issues al eens een reset to factory defaults moeten uitvoeren eerder.

Frontpagemoderatie Forum

• Jeltel
  • Niet online
Pfft ook met de nieuwe is wat streamen via wifi niet echt fijn. Om de 15/20 valt de stream stil.
Erg irritant.

Issue ingeschoten.

Jeltel wijzigde deze reactie 27-12-2017 21:35 (9%)

• StephanVierkant
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:37
Zelfde problemen bij m'n schoonouders, sinds ongeveer twee weken. Wifi-verbinding valt ineens dood op alle apparaten. 2.4 en 5 GHz al gesplitst, maar mocht niet baten. Wifi-verbinding valt niet weg, maar verbinding is dood en opnieuw connecten lukt niet.

Edit:
Oei, we zijn bij lange na niet de enige: https://forum.synology.co...wtopic.php?f=265&t=137668

StephanVierkant wijzigde deze reactie 28-12-2017 00:21 (33%)

• Jeltel
  • Niet online
Ja, het is een grote misser van Synology.

edit: Ik heb de wifi van de Experiabox maar weer aangezet... |:( :F

Jeltel wijzigde deze reactie 28-12-2017 09:24 (47%)

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
quote:
StephanVierkant schreef op donderdag 28 december 2017 @ 00:02:
Zelfde problemen bij m'n schoonouders, sinds ongeveer twee weken. Wifi-verbinding valt ineens dood op alle apparaten. 2.4 en 5 GHz al gesplitst, maar mocht niet baten. Wifi-verbinding valt niet weg, maar verbinding is dood en opnieuw connecten lukt niet.

Edit:
Oei, we zijn bij lange na niet de enige: https://forum.synology.co...wtopic.php?f=265&t=137668
Dat leest inderdaad als hetzelfde issue. Het lijkt ook de langste router thread op het Synology forum te zijn. De verhalen over support zijn niet om over naar huis te schrijven merk ik. Synology geeft bij meerdere klanten aan dat het waarschijnlijk een hardware issue is en dat men maar RMA moet aanvragen. Let's hope not.. Is dat wel het geval dan neem ik afscheid van Synology om waarschijnlijk niet meer terug te komen.

Andere tips die voorbij komen zijn het aanzetten aan IGMP snooping wat niet lijkt te helpen.

Ook wordt er over een mogelijke dhcp issue gesproken.

Frontpagemoderatie Forum

• Jeltel
  • Niet online
quote:
Bor schreef op donderdag 28 december 2017 @ 09:33:
[...]

Dat leest inderdaad als hetzelfde issue. Het lijkt ook de langste router thread op het Synology forum te zijn. De verhalen over support zijn niet om over naar huis te schrijven merk ik. Synology geeft bij meerdere klanten aan dat het waarschijnlijk een hardware issue is en dat men maar RMA moet aanvragen. Let's hope not.. Is dat wel het geval dan neem ik afscheid van Synology om waarschijnlijk niet meer terug te komen.

Andere tips die voorbij komen zijn het aanzetten aan IGMP snooping wat niet lijkt te helpen.

Ook wordt er over een mogelijke dhcp issue gesproken.
maar eigenlijk is het duidelijk dat het komt door de firmware. Echt niet zoveel routers die opeens hetzelfde probleem hebben.

Maar als rma, dan inderdaad geen synology router meer voor mij. De meerwaarde die ik dacht dat het zou bieden, komt niet uit de verf. Dan liever een router van een meer gerenommeerde router maker.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Ik kan mij ook niet voorstellen dat het een hardware issue betreft. Ik vermoed dat support aan het eind van hun uitvraagscript komt na een aantal standaard vragen. Bij mij zijn de issues begonnen kort na een firmware upgrade. Dat hoor en lees je bij de meeste gebruikers.

Frontpagemoderatie Forum

445033

quote:
Jeltel schreef op donderdag 28 december 2017 @ 10:02:
[...]
maar eigenlijk is het duidelijk dat het komt door de firmware. Echt niet zoveel routers die opeens hetzelfde probleem hebben.

Maar als rma, dan inderdaad geen synology router meer voor mij. De meerwaarde die ik dacht dat het zou bieden, komt niet uit de verf. Dan liever een router van een meer gerenommeerde router maker.
Waarom heb ik dan helemaal nergens last van? Rara :?
Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True