Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• The Penguin
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 26-03 20:04
Problemen zijn begonnen half november met update SRM 1.1.5-6542 Update 4. Alle updates erna geven nog geen verbeteringen.

RMA is voor mij geen oplossing. Los dat je dan zonder zit, is die van mij net buiten de garantie.
Maar als er ineens zoveel mensen last van hebben, is het softwarematig veroorzaakt.

Ik weet niet of het alleen de 'oudere' RT1900ac er last van hebben. Mogelijk hebben nieuwere er geen last van door net even andere componenten.
Dan kan de software-update door hardwarebeperkingen worden veroorzaakt. Maar dan nog moet het lijkt mij softwarematig op te lossen zijn,

Dell XPS M1530 Midnight Blue | T8300 2.4 GHZ 3MB | 3 GB | 320GB 5400rpm | WXGA+ (1.440 x 900) | 8600GT 256mb GDDR3 | 6-cells | Wifi-N | Vista Home Premium 32bit

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:30

Bor

T.net PowerMod / Frontpage Admin

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
quote:
Musicmasters schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 12:28:
[...]

Waarom heb ik dan helemaal nergens last van? Rara :?
Het kan natuurlijk een combinatie van factoren zijn zoals hardware, packages, gebruikte instellingen of zelfs drukte in de ether of een verbonden device die de router overstuur brengt.

Frontpagemoderatie Forum

• Annihilism
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 14-11 14:13
Nou hier dus ook last van wegvallende verbinding. Gister de boel geŁpdate en nu kan ik werkelijk niks meer met de wifi.... Bijna een jaar naar volle tevredenheid gewerkt zonder issues en nu heb ik dus een baksteen.

Is er een manier om terug te gaan naar de oude firmware?

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
quote:
Annihilism schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 20:23:

Nee :'(

• Bor

Bor

Topicstarter
quote:
Helaas niet. Er is geen gesupporte manier om een oudere firmware te flashen en ik ben ook nog geen onofficiŽle methode tegengekomen.

Op het Synology forum heeft iemand een patch file gekregen die het issue zou moeten verhelpen echter lijkt dat niet het geval te zijn. Ik vind de aanpak teleurstellend. Het topic op het forum bij Synology heeft nu al 7 pagina's met klachten en is nog steeds het grootste topic ooit daar.

Bor wijzigde deze reactie 30-12-2017 20:55 (32%)

Frontpagemoderatie Forum

• Annihilism
quote:
Bor schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 20:53:
[...]

Helaas niet. Er is geen gesupporte manier om een oudere firmware te flashen en ik ben ook nog geen onofficiŽle methode tegengekomen.

Op het Synology forum heeft iemand een patch file gekregen die het issue zou moeten verhelpen echter lijkt dat niet het geval te zijn. Ik vind de aanpak teleurstellend. Het topic op het forum bij Synology heeft nu al 7 pagina's met klachten en is nog steeds het grootste topic ooit daar.
quote:
Bedankt voor de reacties. Ik zal in ieder geval nog daar op het forum ook een post neertypen. Hoe meer aandacht het krijgt des te meer ze geneigd zullen zijn een fix uit te brengen.

Nu heb ik er nog maar een dag last van maar ik zag ook inderdaad dat het probleem al een hele poos speelt. Helaas kwam ik er pas te laat achter dat ik niet had moeten updaten (vrijwel nooit problemen met mijn NAS gehad dus eigenlijk altijd blind geupdate, ook met mijn router). Ik wil niet gelijk te hard van stapel lopen maar hoop wel dat Synology dit snel fixt want dit is toch wel vrij ernstig voor zo'n dure router.

Heb als nood maar even een TP-Link Wifi repeater als AP ingesteld.

• Jeltel
  • Niet online
Ik wacht inmiddels nog op reactie op mijn ticket. Duurt lang.
Ik hoop natuurlijk op een fix, maar als ze aankomen met een rma, ga ik proberen een andere router te scoren...

• Bor

Bor

Topicstarter
quote:
Jeltel schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 21:42:
Ik hoop natuurlijk op een fix, maar als ze aankomen met een rma, ga ik proberen een andere router te scoren...
Volgens mij is het RMA verhaal omdat de helpdesk op een gegeven moment aan het einde van het uitvraagscript komt. Het is zaak dat ze dit groter oppakken dan individuele gevallen.

Frontpagemoderatie Forum

• SmiGueL
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 00:33
@SynologyBENELUX

Misschien kun jij nog iets betekenen?

Iig de ernst van het probleem rechstreeks aan de devs doorgeven omdat er in de topics op Tweakers en Synology steeds meer meldingen bij komen van mensen met problemen.

*Ik ervaar zelf geen problemen though, RT2600 @ laatste update.

SmiGueL wijzigde deze reactie 31-12-2017 02:13 (11%)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Jeltel
  • Niet online
quote:
Bor schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 22:00:
[...]

Volgens mij is het RMA verhaal omdat de helpdesk op een gegeven moment aan het einde van het uitvraagscript komt. Het is zaak dat ze dit groter oppakken dan individuele gevallen.
volgens jou, of volgens mensen in dat topic op het synology forum?

https://forum.synology.co...wtopic.php?f=265&t=137668

• The Penguin
quote:
Annihilism schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 21:08:
Heb als nood maar even een TP-Link Wifi repeater als AP ingesteld.
Om de wifi weer zo snel mogelijk in de lucht te krijgen kan je via je de (smartphone) app verbinding maken met je router (via AP). Als je dan de radio uit- en inschakelt (2,4 GHz) pakt ie hem weer gelijk op.
Nog steeds irritant en blijft een tussenoplossing maar heb er zo het minste last van.
Bij mij is het overigens zeer wisselend hoe lang de wifi in de lucht blijft, soms 20 minuten, maar enkele keren ook paar uur.
Heb 26 december een supportverzoek ingestuurd, maar daar nog nul komma nul reactie op gehad.

Dell XPS M1530 Midnight Blue | T8300 2.4 GHZ 3MB | 3 GB | 320GB 5400rpm | WXGA+ (1.440 x 900) | 8600GT 256mb GDDR3 | 6-cells | Wifi-N | Vista Home Premium 32bit

• Bor

Bor

Topicstarter
quote:
Jeltel schreef op zondag 31 december 2017 @ 08:31:
[...]
volgens jou, of volgens mensen in dat topic op het synology forum?

https://forum.synology.co...wtopic.php?f=265&t=137668
Beide. Het is ook mijn eigen ervaring.

Frontpagemoderatie Forum

• The Penguin
Net een reactie van Synology:

1. Probeer IGMP Snooping in te schakelen en kijk of het deze fout kan oplossen.
2. Wanneer je aan deze fout voldoet, is dat dan mogelijk om het tijdelijk op te lossen door de wifi-functie
opnieuw op te starten?
3. Stel ook het 5G-kanaal in op 36 en kijk of de fout is opgelost.

Mocht dit niet de oplossing zijn dan opnieuw log en systeemlog aanleveren.

Zijn de bekende stappen, heb alleen 5G vast op 36 gezet.
Heb er niet veel hoop op dat dit de oplossing is.

UPDATE: draait hier nu al 5 uur zonder problemen. Lijkt dat het vastzetten effect heeft. De eerste stap had ik al zo staan, dus die staat ook ingeschakeld.

The Penguin wijzigde deze reactie 31-12-2017 16:58 (13%)

• St00mwals
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20:41
Of het toeval is weet ik nier, maar vanmorgen voor het eerst geen wifi.
Router uit en aan en sindsdien niks meer aan de hand.
Draai hier ook gewoon op de laatste firmware en hij hangt achter een Experia Box v8 van Telfort glasvezel.

• Jeltel
  • Niet online
Inmiddels heeft Synology support aangegeven dat ze op de router willen kijken. Ik ben benieuwd waar ze mee komen.

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik moet zeggen dat ik de laatste dagen de router niet meer heb hoeven te resetten. Wel komt het nog steeds met regelmaat voor dat er wel link is maar er geen data doorvoer mogelijk is. Anders dan voorheen lijkt het issue zich zelf na verloop van tijd (vaak langere tijd) te verhelpen. Ik heb voorheen nooit zo lang afgewacht. Wanneer er geen data doorvoer mogelijk is geeft bv de PS4 aan dat er geen IP adres verkregen kan worden (hoewel de foutmelding ook kan wijzen op het niet juist zijn van het WIFI wachtwoord).

@Jeltel Ik ben benieuwd. Doorgaans gaan ze instellingen na en logging bekijken. Ik zou ze ook op het topic hier en op het Synology forum wijzen als ik jou was. Het lijkt er op dat men het nu allemaal als individuele gevallen oppakt.

Frontpagemoderatie Forum

• m-buurman
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 16-11 22:26

m-buurman

hmmm...coffee!!

Bij mij 'klappert' 2.4GHz nu ook, alleen gisteren al 3x :(

De door @The Penguin benoemde oplossingen van Synology brengen hier dus helaas nog geen verbetering met zich mee.

• Bor

Bor

Topicstarter
quote:
m-buurman schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 11:08:
Bij mij is het tot nu toe vooral 2.4GHz waar de issues optreden. Een switch naar 5G lijkt het euvel te verhelpen voor devices die dit ondersteunen (helaas lang niet allemaal).

Frontpagemoderatie Forum

• Jeltel
  • Niet online
quote:
Bor schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:36:
@Jeltel Ik ben benieuwd. Doorgaans gaan ze instellingen na en logging bekijken. Ik zou ze ook op het topic hier en op het Synology forum wijzen als ik jou was. Het lijkt er op dat men het nu allemaal als individuele gevallen oppakt.
Ik heb ze op het topic op het synology forum gewezen. Ben benieuwd of ze er iets mee doen.

• outlandos
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:52
Hier dezelfde problemen, en ik dacht nog wel dat het kwam door mijn telefoon (One Plus 5T).

Bij mij is het juist het 5GHz waar de problemen liggen, deze valt met enige regelmaat (gemiddeld eens per dag) weg. Dan moet ik handmatig de channel aanpassen en daarna werkt het weer even. Dikke min voor Synology dit.

• bluecupra
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 17-11 17:18
Hier ook deze problemen, bij mij ook op de 5Ghz band. Heb de meeste devices nu op de 2.4 band gezet welke stabiel is. Ook al contact gehad met Synology. Hebben mij gevraagd of IGMP Snooping aanstaat wat al het geval is voor audio streamen wat anders willekeurig stopt. Mij is nu gevraagd om debug informatie aan te leveren op het moment uitval voordoet. Erg irritant probleem wat mij te lang duurt. Router was prima stabiel tot de voorlaatste update ergens in december. Hoop dat ze dit snel fixen

• StephanVierkant
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 17-11 13:17
Echt absurd dit. Het duurt nu al weken en er is nog geen patch. Ik neem aan dat maar een zeer beperkt percentage van de gebruikers het forum van Synology of Tweakers weet te vinden. Bovendien geven veel gebruikers de provider en/of andere randapparatuur eerst de schuld (zoals m'n schoonouders, die eerst de provider en daarna een nieuwe tablet de schuld gaven van de problemen).

Er zijn ongetwijfeld honderden en misschien wel duizenden klanten met dit probleem, maar het terugdraaien van de gewraakte 'bugfix' is niet mogelijk.

Voor mij geen Synology meer. Ik heb een negatieve review geplaatst, omdat een apparaat zo goed als onbruikbaar maken en al een maand geen update geven echt absurd is

StephanVierkant wijzigde deze reactie 02-01-2018 21:22 (10%)

• The Penguin
Het blijkt bij mij ook niet de oplossing te zijn, wel een aanzienlijke verbetering. Maar heb opnieuw incident ingestuurd met alle logbestanden. Nog even afwachten op een nieuwe reactie.,
Heb overigens bij mijn eerste melding al een link toegevoegd naar dit draadje dus moet ze echt bekend zijn.

• ymoona
  • Laatst online: 16-11 15:52
Ik zal me ook maar eens melden, al sinds een paar weken brakke wifi, valt vaak uit. Of als ik wel verbinding heb soms geen internet. Natuurlijk eerst aan andere oorzaken gedacht maar toch maar eens op het forum gekeken, en tada vele klachten. Erg jammer dit. Vanavond ook maar eens een support ticket openen.

http://www.silverliningsoftware.nl/

• Jeltel
  • Niet online
Ze hebben IGMP snooping aangezet en een schedule op de 2.4ghz wifi.
Aangezien dat bij andere mensen al is geprobeerd, verwacht ik er niet echt wat van.

We gaan het merken.

• m-buurman

m-buurman

hmmm...coffee!!

IGMP snooping zorgde er bij mij voor dat 2.4GHz ook problemen gaf, dat heb ik gisteravond weer uitgezet en nu lijkt het nog stabiel.

• Bor

Bor

Topicstarter
quote:
Jeltel schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 09:48:
Ze hebben IGMP snooping aangezet en een schedule op de 2.4ghz wifi.
Aangezien dat bij andere mensen al is geprobeerd, verwacht ik er niet echt wat van.

We gaan het merken.
Een schedule om de WIFI te herstarten oid? Dat klinkt niet als een oplossing maar een workaround. Hopelijk vindt men snel een oplossing.

Bor wijzigde deze reactie 03-01-2018 10:10 (4%)

Frontpagemoderatie Forum

• outlandos
quote:
StephanVierkant schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 21:13:
Echt absurd dit. Het duurt nu al weken en er is nog geen patch. Ik neem aan dat maar een zeer beperkt percentage van de gebruikers het forum van Synology of Tweakers weet te vinden. Bovendien geven veel gebruikers de provider en/of andere randapparatuur eerst de schuld (zoals m'n schoonouders, die eerst de provider en daarna een nieuwe tablet de schuld gaven van de problemen).

Er zijn ongetwijfeld honderden en misschien wel duizenden klanten met dit probleem, maar het terugdraaien van de gewraakte 'bugfix' is niet mogelijk.

Voor mij geen Synology meer. Ik heb een negatieve review geplaatst, omdat een apparaat zo goed als onbruikbaar maken en al een maand geen update geven echt absurd is
Ja, mijn schoonouders gaven Ziggo de schuld. En ik - toch niet geheel vreemd van techniek - dacht eerst dat het door mijn nieuwe telefoon kwam. Laatste keer Synology voor mij...

• jacobras
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 17-11 17:35

jacobras

Developer

quote:
StephanVierkant schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 21:13:
Bovendien geven veel gebruikers de provider en/of andere randapparatuur eerst de schuld (zoals m'n schoonouders, die eerst de provider en daarna een nieuwe tablet de schuld gaven van de problemen).
Dat klinkt bekend. Ik heb bij mijn ouders een tijd lang de printer geprobeerd te fixen, printen werkte namelijk vanaf geen enkel apparaat meer. Uiteindelijk bleek dat de printer niet helemaal lekker automatisch reconnect door de problemen van de Synology :N

Notes voor Android, de handigste app in Google Play ;-)

• outlandos
quote:
jacobras schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 11:18:
[...]

Dat klinkt bekend. Ik heb bij mijn ouders een tijd lang de printer geprobeerd te fixen, printen werkte namelijk vanaf geen enkel apparaat meer. Uiteindelijk bleek dat de printer niet helemaal lekker automatisch reconnect door de problemen van de Synology :N
Dit had ik dus op eerste kerstdag bij mijn ouders, maar dan met de soundbar....... |:(

• HomeMade
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 00:51
quote:
outlandos schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 11:36:
[...]

Dit had ik dus op eerste kerstdag bij mijn ouders, maar dan met de soundbar....... |:(
Hier ook, maar dan met de Nvidia Shield Console :/

• ymoona
Zijn er nog mensen die deze router hebben draaien? Of heeft iedereen net als ik een andere router ingeschakeld?

• Jeltel
  • Niet online
Ik heb de wifi van de Experiabox V8 aangezet. Die is stabieler...

Vanmorgen kon ik weer niet verbinden met de wifi van de RT1900... Mijn ervaring maar weer delen met Synology.

• St00mwals
quote:
ymoona schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 09:16:
Zijn er nog mensen die deze router hebben draaien? Of heeft iedereen net als ik een andere router ingeschakeld?
Mijn RT1900 draait (wonderbaarlijk genoeg) nog steeds als een zonnetje _/-\o_

St00mwals rent nu naar een stuk onbehandeld hout om het 10x af te kloppen

445033

quote:
Geen problemen hier.

• HomeMade
Ik heb nu sinds een paar dagen Smart connect uitgezet en gekozen voor 2.4Ghz only. Het lijkt nu weer enigszins stabiel te werken..

• TerrorSource
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 17-11 17:27
Zit er over na te denken om mijn Netgear R7000 om te wisselen voor een RT2600AC.

Iemand ervaring hiermee? Heeft deze ook last van de WiFi problemen die iedereen hier ervaart?

Tweakers V&A Ads

• The Penguin
quote:
TerrorSource schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 10:06:
Zit er over na te denken om mijn Netgear R7000 om te wisselen voor een RT2600AC.

Iemand ervaring hiermee? Heeft deze ook last van de WiFi problemen die iedereen hier ervaart?
Ik lees op het internationale forum van synology dat er ook mensen problemen hebben met de 2600. Heb zelf een 1900.

445033

quote:

Iedereen? Nergens last van.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
quote:

Op het Synology forum worden issues gemeld met zowel de 1900 als de 2600. Niet iedereen heeft er last van lijkt het maar wanneer je dat wel hebt is er vooralsnog nog geen werkende oplossing afaik. De problemen gaan al enkele weken door nu zonder duidelijk statement vanuit Synology.

Frontpagemoderatie Forum

• outlandos
quote:
The Penguin schreef op zondag 31 december 2017 @ 12:08:
Net een reactie van Synology:

1. Probeer IGMP Snooping in te schakelen en kijk of het deze fout kan oplossen.
2. Wanneer je aan deze fout voldoet, is dat dan mogelijk om het tijdelijk op te lossen door de wifi-functie
opnieuw op te starten?
3. Stel ook het 5G-kanaal in op 36 en kijk of de fout is opgelost.

Mocht dit niet de oplossing zijn dan opnieuw log en systeemlog aanleveren.

Zijn de bekende stappen, heb alleen 5G vast op 36 gezet.
Heb er niet veel hoop op dat dit de oplossing is.

UPDATE: draait hier nu al 5 uur zonder problemen. Lijkt dat het vastzetten effect heeft. De eerste stap had ik al zo staan, dus die staat ook ingeschakeld.
Het 5GHz kanaal is sinds ik deze settings heb overgenomen (enkele dagen geleden) al niet meer uitgevallen. So far so good.

• Jeltel
  • Niet online
Ik zou echt even wachten met het aanschaffen van een Synology router. Sterker nog als ik het advies krijg ik de router RMA te sturen, ga ik er hard over nadenken om een andere router te kopen.

• Bor

Bor

Topicstarter
Wat is het idee achter het vast zetten van 5GHz op channel 36 anders dan dat de laagste frequentie waarschijnlijk het beste bereik op zal leveren?
quote:
Jeltel schreef op zondag 7 januari 2018 @ 13:43:
Ik zou echt even wachten met het aanschaffen van een Synology router. Sterker nog als ik het advies krijg ik de router RMA te sturen, ga ik er hard over nadenken om een andere router te kopen.
Same here. Ook ik overweeg om de Synology de deur uit te doen. Ik zou zeker wachten tot er een duidelijke fix is voor de gemelde problemen hier. Ik vind het fixeren van WIFI op vaste kanalen een workaround. Ook IGMP snooping settings moeten gewoon in beide toestanden gebruikt kunnen worden.

Bor wijzigde deze reactie 07-01-2018 13:49 (67%)

Frontpagemoderatie Forum

• Annihilism
quote:
Ik heb ondertussen al wat anders draaien. Een Totolink A3 die ik via ali had gekocht, niet omdat de syno niet meer werkte maar omdat we wat dead spots hadden. Komt wel goed uit gezien de syno al twee weken niet meer functioneerd...

• m-buurman

m-buurman

hmmm...coffee!!

Mijn router is nu ruim een dag stabiel door bij 2,4GHz de channel width op 20MHz ipv 20/40 te zetten. De 40MHz was naar ik meen een nieuwe optie van de update van halverwege december.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SmiGueL
Het heeft me even bezig gehouden, maar ik heb een theorie:

Ik heb zelf een RT2600.. Verschillende android telefoons hier, HTC's, LG, Samsung Tablet. Tevens een Chormecast (puck) en een Ipad, en het werkt tot nu toe echt perfect. :)

Ik heb mijn aangepaste settings met een medetweaker gedeeld.. (RT1900 that is), deze komen exact overeen, dus dat is het wss ook niet..
Tot nu toe leek het mij aan een verschil in hardware te liggen. Dat bijvoorbeeld alleen oudere modellen er last van hadden. Maar zonder een poll met werking i.c.m. productiedatum/serienummers oid is dat lastig uit te sluiten.

Maar stel dat het niet door een update van de router komt, maar door een update van de apparaten?
Een Oreo update wordt ook in 1x gepushed naar miljoenen apparaten, stel dat hier een 'foutje' in zit waar niet elke router goed mee om kan gaan?
Of dat het wel door een update van de router komt, maar dat bijv. een OnePlus gewoon net wat anders omgaat met een wifiaanvraag..

Stel dat het de One Plus is?
quote:
Nou hier dus ook last van wegvallende verbinding.
Heeft een One Plus
quote:
m-buurman schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 11:08:

De door @The Penguin benoemde oplossingen van Synology brengen hier dus helaas nog geen verbetering met zich mee.
Heeft wss een One Plus?
quote:
Bor schreef op zondag 7 januari 2018 @ 13:46:
Same here. Ook ik overweeg om de Synology de deur uit te doen. Ik zou zeker wachten tot er een duidelijke fix is voor de gemelde problemen hier. Ik vind het fixeren van WIFI op vaste kanalen een workaround. Ook IGMP snooping settings moeten gewoon in beide toestanden gebruikt kunnen worden.
Heeft een One Plus
quote:
Jeltel schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:10:
Inmiddels heeft Synology support aangegeven dat ze op de router willen kijken. Ik ben benieuwd waar ze mee komen.
Heeft ook een One Plus
quote:
outlandos schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 16:33:
Hier dezelfde problemen, en ik dacht nog wel dat het kwam door mijn telefoon (One Plus 5T).

Bij mij is het juist het 5GHz waar de problemen liggen, deze valt met enige regelmaat (gemiddeld eens per dag) weg. Dan moet ik handmatig de channel aanpassen en daarna werkt het weer even. Dikke min voor Synology dit.
Je raadt het vast al.. One Plus^^

Iig is het niet toevallig dat de 5 personen die als laatst gereageerd hebben, wss allemaal een One Plus hebben? :P

Misschien zit er ik compleet naast, maar het kan.. het kan...

In DAT geval; Misschien kan OnePlus wel sneller met een oplossing komen. (misschien heeft Wi-Fi optimization aan/uit zetten bij advanced settings nog zin? Weet verder ook niet welke Wi-Fi settings je zou kunnen wijzigen..)

SmiGueL wijzigde deze reactie 09-01-2018 15:44 (14%)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Jeltel
  • Niet online
Ha!

Mooi onderzoek. Op het synology forum was iemand met de suggestie gekomen. Dat het aan Oreo lag. Maar daar geven mensen die geen Oneplus/Oreo devices hebben aan dat ze er ook last van hebben: https://forum.synology.co...opic.php?p=511641#p511641

Daarnaast valt de wifi ook weg als ik er niet ben.

En synology komt er niet eens mee. Eerlijk gezegd zou ik willen dat het het was, dan zou er tenminste gericht aan gewerkt kunnen worden.

• Annihilism
quote:
SmiGueL schreef op zondag 7 januari 2018 @ 22:47:
Het heeft me even bezig gehouden, maar ik heb een theorie:

Ik heb zelf een RT2600.. Verschillende android telefoons hier, HTC's, LG, Samsung Tablet, Ipad, en het werkt tot nu toe echt perfect. :)

Ik heb mijn aangepaste settings met een medetweaker gedeeld.. (RT1900 that is), deze komen exact overeen, dus dat is het wss ook niet..
Tot nu toe leek het mij aan een verschil in hardware te liggen. Dat bijvoorbeeld alleen oudere modellen er last van hadden. Maar zonder een poll met werking i.c.m. productiedatum/serienummers oid is dat lastig uit te sluiten.

Maar stel dat het niet door een update van de router komt, maar door een update van de apparaten?
Een Oreo update wordt ook in 1x gepushed naar miljoenen apparaten, stel dat hier een 'foutje' in zit waar niet elke router goed mee om kan gaan?
Of dat het wel door een update van de router komt, maar dat bijv. een OnePlus gewoon net wat anders omgaat met een wifiaanvraag..

Stel dat het de One Plus is?

[...]

Heeft een One Plus

[...]

Heeft wss een One Plus?

[...]

Heeft een One Plus

[...]

Heeft ook een One Plus

[...]

Je raadt het vast al.. One Plus^^

Iig is het niet toevallig dat de 5 personen die als laatst gereageerd hebben, wss allemaal een One Plus hebben? :P

Misschien zit er ik compleet naast, maar het kan.. het kan...

In DAT geval; Misschien kan OnePlus wel sneller met een oplossing komen. (misschien heeft Wi-Fi optimization aan/uit zetten bij advanced settings nog zin?)
Nog even ter aanvulling. Mijn vriendin heeft ook een OnePlus (5T) :).

Het zou inderdaad kunnen dat het daar aan ligt. Ik zal als ik weer thuis ben (momenteel vakantie) eens wat gerichter testen door mijn laptop en niet OnePlus devices op de Syno te zetten en de OP's op de totolink

• HomeMade
Ik heb ook een OnePlus (3T). Het zou toch wel heel bijzonder zijn als het daar aan zou liggen :D.

• outlandos
Ik heb dus ook een OnePlus en de problemen zijn pas begonnen toen ik die kreeg. Maar dat kan ook toeval wezen. Het zou wel verklaren waarom er relatief veel mensen hier op GoT last van lijken te hebben (immers ligt het percentage OnePlus bezitters hier veel hoger liggen dan het gemiddelde percentage buiten GoT). Toch blijft het vergezocht; een telefoon die een wifi signaal/setup plat kan leggen...

• Bor

Bor

Topicstarter
Een interessante theorie. Daar kan een kern van waarheid in zitten. Wat mij wel opvalt is dat het issue bij mij ook optreed wanneer er geen Oneplus of Oreo android versie in de buurt is maar wellicht is onstabiliteit veroorzaakt door een client op een eerder moment al voldoende?

Als het wel aan een client device ligt zal Synology toch ook aan het werk moeten. Dit is wel een heel makkelijke denial of service immers. Een netwerkdevice zou zichzelf hier tegen moeten beschermen.

Mocht dit het wel zijn dan heb je een leuke analyse gedaan :)

Bor wijzigde deze reactie 08-01-2018 08:45 (6%)

Frontpagemoderatie Forum

• m-buurman

m-buurman

hmmm...coffee!!

Ik vermoed niet de dat het de Oneplus is, het doet zich namelijk ook voor wanneer ik niet thuis ben. Ook wanneer wifi uitstaat van de Oneplus (volledig) omdat ik er zat van was dat de verbinding wegviel en daarom op 4G zat valt het weg.

• Annihilism
Bij TP link schijnen ze er ook last van te hebben met OnePlus toestellen, zie eerste reactie in dit nieuwsbericht:

nieuws: OnePlus hervat de release van Android Oreo voor de OnePlus 5

Zet je toch aan het denken of het wel aan Syno ligt....

• outlandos
quote:
Bor schreef op maandag 8 januari 2018 @ 08:23:
Een interessante theorie. Daar kan een kern van waarheid in zitten. Wat mij wel opvalt is dat het issue bij mij ook optreed wanneer er geen Oneplus of Oreo android versie in de buurt is maar wellicht is onstabiliteit veroorzaakt door een client op een eerder moment al voldoende?

Als het wel aan een client device ligt zal Synology toch ook aan het werk moeten. Dit is wel een heel makkelijke denial of service immers. Een netwerkdevice zou zichzelf hier tegen moeten beschermen.

Mocht dit het wel zijn dan heb je een leuke analyse gedaan :)
Ik zit overigens op mijn OP5T nog op Nougat.

• ymoona
Hier geen One Plus en ook geen Oreo, wel wegvallende verbinding...

• Jeltel
  • Niet online
Dan werkt de Simpele Experiabox V8 wifi een stuk stabieler. Sinds ik de wifi van de Experiabox ben gaan gebruiken geen enkel probleem gehad. Die kan dus wel omgaan met mijn OnePlus 3T op Oreo.

Het kan misschien de oorzaak zijn, maar zou niet moeten gebeuren bij een fatsoenlijke router (dit impliceert dat de experiabox V8 fatsoenlijk is... nee ;))

• outlandos
quote:
ymoona schreef op maandag 8 januari 2018 @ 10:17:
Hier geen One Plus en ook geen Oreo, wel wegvallende verbinding...
De interessante vraag is of er hier mensen zijn met een One Plus telefoon (liefst vanaf de 3T) en een RT1900AC die nergens last van hebben.

• Ginz
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 01:30

Ginz

Communitymanager

Trek Superfly 5 powered

Ik heb geen OnePlus, maar wel een Synology RT1900AC met problemen. Ik heb tijdelijk Oreo op mijn telefoon gehad, maar nu weer terug naar Nougat. En meestal zit ik op 4G.

@ymoona

Heeft jouw telefoon recentelijk een update gekregen? Toevallig misschien een update met de WPA2 KRACKEN patch erin?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later."

• ymoona
quote:
Ginz schreef op maandag 8 januari 2018 @ 12:25:
Ik heb geen OnePlus, maar wel een Synology RT1900AC met problemen. Ik heb tijdelijk Oreo op mijn telefoon gehad, maar nu weer terug naar Nougat. En meestal zit ik op 4G.

@ymoona

Heeft jouw telefoon recentelijk een update gekregen? Toevallig misschien een update met de WPA2 KRACKEN patch erin?
Nope, laatste update is van 1 augustug.

• bluecupra
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 17-11 17:18
Hier ook een RT1900 en geen OnePlus. Thuis gebruik ik:

Samsung S7 Edge
Samsung S7
Samsung Tablet S2
HP Spectre X360 laptop
Google Nest Cam

Door het vele uitvallen van de 5Ghz band heb ik de Google Nest cam overgezet naar de 2.4 Ghz band. Na deze aanpassing ben ik gelukkig van de foutmeldingen af en werkt de camera weer stabiel. Op het moment WiFi omvalt kan ik met geen van de banden verbinding maken tot deze gepowercycled wordt. Inmiddels ook tal van keren contact gehad met Synology support en debug informatie aangeleverd. Vandaag hebben ze ook mij gevraagd een RMA procedure te starten. Ik wacht het nog enkele dagen af anders neem ik contact op met mijn ISP (Ziggo) om te vragen of zij mij een router/modem kunnen leveren. Dan gaat de Synology router de deur uit! Ik heb het idee dat ontwikkeling en ondersteuning op deze producten van een lager niveau is dan op de NAS producten (waar ik erg over te spreken ben)

445033

Misschien een noob opmerking, maar ligt het niet aan de landen instelling? Ik gebruik al heel lang Christmas Island ivm volle mep signaal en heb echt helemaal nergens last van. Gebruik 8 verschillende apparaten hier draadloos. Misschien het proberen waard?

• St00mwals
Ik zie hier verschillende goeie ideeŽn over mogelijke oorzaken. Mijn instellingen om die ideeŽn te ontkrachten of te versterken:

Algeheel:
- Ik heb vrij snel een RT1900 gekocht (dus oude hardware???)
- Landinstelling: NL
- Telfort glasvezel NTU -> EB v8 (wifi staat uit) -> RT1900 -> TPlink switch met wat aparatuur

Privť netwerk:
- 2,4GHz en 5GHz hebben dezelfde SID
- Gebruik hier een Windows 10 laptop en een Surface Pro 4
- 3 Windows 10 Mobiles en 1 iPhone SE
- 1 HP printer

Gastnetwerk:
- Gastnetwerk is 2,4GHz (weet niet of dit aan te passen is...)
- 1 Windows 10 Mobile
- Meerdere Samsungs (geen idee welke Android versie, vast niet de nieuwste)
- 1 Motorola Moto nog iets... (Geen idee welke Android versie)
- Meerdere Samsung tablets (oude beestjes)
- 1 Windows 10 laptop

En hier geen problemen.

St00mwals wijzigde deze reactie 08-01-2018 20:32 (22%)
Reden: Verduidelijking

• outlandos
quote:
Musicmasters schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:17:
Misschien een noob opmerking, maar ligt het niet aan de landen instelling? Ik gebruik al heel lang Christmas Island ivm volle mep signaal en heb echt helemaal nergens last van. Gebruik 8 verschillende apparaten hier draadloos. Misschien het proberen waard?
Geen noop opmerking, maar helaas niets waar we wat aan hebben :P Ik heb het ding sinds dag 1 op Christmas island staan, evenals die bij mn ouders en schoonouders. Ik dacht zelfs even dat dat wellicht het probleem was, maar niet dus.

• SmiGueL
quote:
bluecupra schreef op maandag 8 januari 2018 @ 18:39:
Hier ook een RT1900 en geen OnePlus. Thuis gebruik ik:

Samsung S7 Edge
Samsung S7
Ik weet het.. LOOONG shot.. maar de S7 ben ik vaker tegengekomen.

Edit:
Het is sowieso nog veel te vroeg om conclusies te trekken, maar momenteel heb ik de volgende (lees: alle) data van een survey op het Synology forum.

@ymoona @Ginz Hebben jullie toevallig een soortgelijke Samsung Galaxy in huis draaien? :P

Ook al doet Synology er (uiteindelijk) niets mee.. Als duidelijk is wat de veroorzakers zijn dan is het voor sommigen misschien makkelijker om hiermee even tijdelijk op 4G te gaan dan van router te switchen, dus hopelijk kan ik er nog wat mensen mee helpen. :)

Mocht je de survey ook in willen vullen: (Ook al alles met de laatste update nog WEL goed werkt, om zo juist apparaten uit te kunnen sluiten. :) )

KAN HIER :+

SmiGueL wijzigde deze reactie 09-01-2018 12:38 (4%)

• Ginz
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 01:30

Ginz

Communitymanager

Trek Superfly 5 powered

Nee, geen Samsung Galaxy bij ons in huis.

Ik zat persoonlijk te denken aan de WPA2 KRACKEN patches, maar dat is ontkracht door @ymoona

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later."

• Jeltel
  • Niet online
quote:
SmiGueL schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 01:12:
[...]

Edit:
Het is sowieso nog veel te vroeg om conclusies te trekken, maar momenteel heb ik de volgende (lees: alle) data van een survey op het Synology forum.

@ymoona @Ginz Hebben jullie toevallig een soortgelijke Samsung Galaxy in huis draaien? :P

Ook al doet Synology er (uiteindelijk) niets mee.. Als duidelijk is wat de veroorzakers zijn dan is het voor sommigen misschien makkelijker om hiermee even tijdelijk op 4G te gaan dan van router te switchen, dus hopelijk kan ik er nog wat mensen mee helpen. :)

Mocht je de survey ook in willen vullen:

KAN HIER :+
genoeg zonder Oneplus dus.

• outlandos
Ik moet bekennen dat sinds ik de aanbevolen settings die hier enige tijd terug zijn gepost heb ingesteld het 5Ghz netwerk niet meer offline is geweest.

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik blijf het vreemd vinden dat ik vooral issues lees op 5GHz terwijl het bij mij juist ook de 2.4GHz is die erg onstabiel is.

Frontpagemoderatie Forum

• HammerT
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 16-11 20:18
Ahh ik heb hier dus ook last van! op 5Ghz en 2.4 Ghz

Ik dacht eerst dat het door m'n nieuwe Google Home mini kwam, of door het aansluiten van een ESP8266. Maar die heb ik beide een tijd uit gezet en het bleef voor komen... dus die zijn niet de bron van het probleem.

Heb gisteravond IGMP aan gezet, dat las ik in de topic ergens.. Ben benieuwd of dat enig verschil maakt

• ymoona
@SmiGueL Ik heb de survey ingevuld!

• Bor

Bor

Topicstarter
quote:
SmiGueL schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 01:12:
[...]

Opvallend veel Chromecast ook overigens.

Frontpagemoderatie Forum

• Napsju
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23:57
Ook last van. Geen OnePlus, geen Android, geen Chromecast.

Draadloze clients:
  • MacBook 12” 2017
  • 2x iPhone 8.
  • iPad Air 2
De rest is allemaal bekabeld. Heel af en toe een gast iPhone SE. Verder geen bezoekers met toegang tot mijn SSID.

Lekker!

• Jeltel
  • Niet online
Nou hier wordt ook de RMA-weg in geslagen... :S
Weet niet of ik daar echt zin in heb. Want een goed alternatief zie ik ook zo niet.

• outlandos
Verdomme, toch weer alle 5Ghz appartaten in m'n huis helemaal van het padje toen ik thuis kwam... Moet je voor een RMA enkel direct contact opnemen met de verkoper?

/edit:

Shit, ik denk dat ik te vaak verkeerde wachtwoord heb gedaan, want hij zegt dat ik niet geautoriseerd ben om in te loggen en dat ik de admin moet contacten... Bij een reset ben ik natuurlijk al mijn settings kwijt.. zucht.

In dat kader maar gelijk een relevante vraag: hebben mensen hier al eens een reset geprobeerd? Zo ja, een soft of hard reset?

outlandos wijzigde deze reactie 09-01-2018 20:24 (54%)

• SmiGueL
Als een reset niet in het stappenplan van de Synology helpdesk staat lijkt het me geen slecht plan om te proberen. :)
(inmiddels weinig meer te verliezen toch?..)

• outlandos
quote:
SmiGueL schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 20:26:
Als een reset niet in het stappenplan van de Synology helpdesk staat lijkt het me geen slecht plan om te proberen. :)
(inmiddels weinig meer te verliezen toch?..)
Klopt, maar ik heb inmiddels helemaal geen vertrouwen meer in dit product.
quote:
Jeltel schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 21:42:
Moet je eerst contact opnemen met Synology? Of zou ik direct naar Coolblue kunnen gaan? Ik heb die van mij eind oktober 2016 gekocht trouwens.

• Jeltel
  • Niet online
quote:
outlandos schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 20:36:
[...]

Klopt, maar ik heb inmiddels helemaal geen vertrouwen meer in dit product.

[...]

Moet je eerst contact opnemen met Synology? Of zou ik direct naar Coolblue kunnen gaan? Ik heb die van mij eind oktober 2016 gekocht trouwens.
ik denk dat via synology gaan een stuk makkelijker zal zijn. Zeker omdat het een issue is wat je alleen merkt tijdens langere testen.

• Bor

Bor

Topicstarter
quote:
outlandos schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 19:35:
Shit, ik denk dat ik te vaak verkeerde wachtwoord heb gedaan, want hij zegt dat ik niet geautoriseerd ben om in te loggen en dat ik de admin moet contacten... Bij een reset ben ik natuurlijk al mijn settings kwijt.. zucht.
4 seconden reset knop indrukken doet niet een hele factory reset maar alleen zaken als user accounts, firewall settings, dhcp settings etc. Bij een lockout is dat het eerste om te proberen. De exacte procedure staat gewoon in de manual.

Bor wijzigde deze reactie 09-01-2018 20:54 (4%)

Frontpagemoderatie Forum

• outlandos
quote:
Bor schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 20:52:
[...]

4 seconden reset knop indrukken doet niet een hele factory reset maar alleen zaken als user accounts, firewall settings, dhcp settings etc. Bij een lockout is dat het eerste om te proberen. De exacte procedure staat gewoon in de manual.
Dat bedoel ik met al mijn settings :P

• Bor

Bor

Topicstarter
quote:
outlandos schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 21:00:
[...]

Dat bedoel ik met al mijn settings :P
Die settings kun je vervolgens gewoon terugzetten uit jouw gemaakte backup nadat je weer toegang hebt verkregen. Problem solved.

Frontpagemoderatie Forum

• outlandos
quote:
Bor schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 21:01:
[...]

Die settings kun je vervolgens gewoon terugzetten uit jouw gemaakte backup nadat je weer toegang hebt verkregen. Problem solved.
Wie maakt er backups van zn router settings... okť de verstandige mensen, maar daar behoor ik dit maal helaas niet toe }:O

• HammerT
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 16-11 20:18
Heeft iemand al een factory reset geprobeerd?

Update: Heb net een factory reset gedaan, het vreemde is dat hij voor de reset zei dat hij op SRM 1.1.6-6931 Update 1 zat. Maar na de factory reset geeft hij nu aan dat er een update is naar SRM 1.1.6-6931 Update 1, en dat hij nu op SRM 1.1.6-6931 zit.

HammerT wijzigde deze reactie 10-01-2018 09:36 (73%)

• outlandos
quote:
HammerT schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:15:
Heeft iemand al een factory reset geprobeerd?

Update: Heb net een factory reset gedaan, het vreemde is dat hij voor de reset zei dat hij op SRM 1.1.6-6931 Update 1 zat. Maar na de factory reset geeft hij nu aan dat er een update is naar SRM 1.1.6-6931 Update 1, en dat hij nu op SRM 1.1.6-6931 zit.
Ik ga in de namiddag een factory reset uitvoeren. Hopelijk fixed die update ons probleem.

• StephanVierkant
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 17-11 13:17
Ik ga ook voor RMA. Schandalig dat Synology nog geen statement heeft uitgebracht dat ze dit onderzoeken. De losse reacties op mijn ticket bieden ook weinig hoop.

• SmiGueL
Wat ik zo lees zijn het niet alleen de Synology routers maar ook de duurdere routers van andere merken.

LINKSYS

NETGEAR
quote:
StephanVierkant schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:18:
Ik ga ook voor RMA. Schandalig dat Synology nog geen statement heeft uitgebracht dat ze dit onderzoeken. De losse reacties op mijn ticket bieden ook weinig hoop.
Op het Synology Forum heeft gebruiker kurgandk (als eerste?) zijn router weer teruggekregen van een RMA.
Kwam met een oude firmware, maar hij heeft hem geŁpdate naar de nieuwste versie en het probleem lijkt weer terug te zijn.
Ik zou het even afwachten omdat hij mogelijk wat settings verkeerd heeft staan, maar als dit het niet fixt zou het je de moeite van het opsturen besparen.. ;)

• m-buurman

m-buurman

hmmm...coffee!!

quote:
m-buurman schreef op zondag 7 januari 2018 @ 18:48:
Mijn router is nu ruim een dag stabiel door bij 2,4GHz de channel width op 20MHz ipv 20/40 te zetten. De 40MHz was naar ik meen een nieuwe optie van de update van halverwege december.
Inmiddels na 4 dagen nog steeds stabiel.. kunnen anderen dit testen?

• outlandos
quote:
m-buurman schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:26:
[...]

Inmiddels na 4 dagen nog steeds stabiel.. kunnen anderen dit testen?
Hier ben ik ook benieuwd naar!

Helaas kan ik zelf niet testen, omdat ik mij hem buitengesloten (zie hierboven). Wel heb ik op de door Synology voorgestelde settings ruim een week probleemloos kunnen internetten, tot gister. 4 dagen stabiel zegt dus nog niks helaas.

• outlandos
Ik heb net een hard reset gedaan, en opnieuw de setup gedaan, waarna ik weer internet heb. Echter, het lukt me niet meer om de router in te komen, ik krijg telkens dit:

Link naar screenshot:

https://tweakers.net/ext/f/PXdIZgqVSVB6uHzJGicRyFpT/full.jpg

Iemand tips? Het internet werkt dus wel gewoon...

outlandos wijzigde deze reactie 10-01-2018 18:29 (10%)

• Bor

Bor

Topicstarter
quote:
outlandos schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 18:28:
Ik heb net een hard reset gedaan, en opnieuw de setup gedaan, waarna ik weer internet heb. Echter, het lukt me niet meer om de router in te komen, ik krijg telkens dit:

[afbeelding]

Link naar screenshot:

https://tweakers.net/ext/f/PXdIZgqVSVB6uHzJGicRyFpT/full.jpg

Iemand tips? Het internet werkt dus wel gewoon...
Probeer eens https over poort 8001?

Frontpagemoderatie Forum

• outlandos
quote:
Bor schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 18:33:
[...]

Probeer eens https over poort 8001?
Dan krijg ik: deze site is niet bereikbaar.

Mijn laatste lampje op de router is ook oranje, wat kan dat betekenen? Handleiding geeft aan dat het de LAN-verbinding betreft. Ik heb mijn Ziggo modem is bridge.

Edit: wanneer ik mijn laptop met een netwerkkabel aansluit op de router heb ik helemaal geen internet.

outlandos wijzigde deze reactie 10-01-2018 18:42 (12%)

• Bor

Bor

Topicstarter
err_name_not_resolved is een DNS error. Heb je na de reset je client wel weer op DHCP ingesteld indien je een vast IP adres had?

Wat doet ipconfig /release gevolgd door ipconfig /renew?

Kun je je gateway IP bereiken?

Frontpagemoderatie Forum

• outlandos
quote:
Bor schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 18:43:
err_name_not_resolved is een DNS error. Heb je na de reset je client wel weer op DHCP ingesteld indien je een vast IP adres had?

Wat doet ipconfig /release gevolgd door ipconfig /renew?

Kun je je gateway IP bereiken?
Sorry, maar ik ben een leek op router gebied, dus snap je vragen niet helemaal.

Vanaf de hard reset kon ik via het wifi kanaal genaamd SynologyRouter de setup beginnen. Dan heb je maar een paar keuzes: Wireless Router modus of AP modus. Wanneer je over een Ziggo bridge beschikt dien ik daar te kiezen voor AP modus, toch? Daarna resteerde de keuze: Internet Connection: PPPoE, handmatig of automatisch. Daar heb ik gewoon gekozen voor automatisch.

Wel apart dat het laatste lampje op mijn router oranje blijft branden.

• Bor

Bor

Topicstarter
De kleur van de leds (status informatie) staat gewoon in de manual, pagina 11 LED Indicator Table
https://global.download.s...IG_RouterRT1900ac_enu.pdf

Frontpagemoderatie Forum

• outlandos
quote:
Bor schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 19:07:
De kleur van de leds (status informatie) staat gewoon in de manual, pagina 11 LED Indicator Table
https://global.download.s...IG_RouterRT1900ac_enu.pdf
Ja dat zei ik hierboven toch, dat het een LAN lampje betreft.

Edit: die laatste port betreft de Philips Hue, dus daar kan dit ook niet aan liggen lijkt me.

outlandos wijzigde deze reactie 10-01-2018 19:23 (11%)

• Bor

Bor

Topicstarter
quote:
outlandos schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 19:17:
[...]

Ja dat zei ik hierboven toch, dat het een LAN lampje betreft.
Dat lijkt mij evident. De kleur geeft de status aan. Heb je het al bekabeld geprobeerd en de ipconfig commando's uitgevoerd? Dit lijkt mij gewoon een kwestie van troubleshooten. De foutmelding is duidelijk, de hostnaam kan niet worden geresolved. Probeer het eens op IP adres.

Bor wijzigde deze reactie 10-01-2018 19:27 (18%)

Frontpagemoderatie Forum

• SmiGueL
quote:
outlandos schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 18:37:
Ik heb mijn Ziggo modem is bridge.
quote:
outlandos schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 18:52:
Wireless Router modus of AP modus. Wanneer je over een Ziggo bridge beschikt dien ik daar te kiezen voor AP modus, toch? Daarna resteerde de keuze: Internet Connection: PPPoE, handmatig of automatisch. Daar heb ik gewoon gekozen voor automatisch.

Wel apart dat het laatste lampje op mijn router oranje blijft branden.
AP modus betekend dat je je router als Access Point gebruikt.

Als jij je Ziggo modem in Bridge modus hebt gezet, en dus in feite het router gedeelte daarvan hebt uitgeschakeld, dan lijkt het me dat je je Synology in Router modus moet zetten? :P

Zoals je het nu hebt werkt het volgens mij maar op 1 apparaat.. :+
(En is niet echt veilig..)

SmiGueL wijzigde deze reactie 10-01-2018 19:39 (6%)

• Bor

Bor

Topicstarter
quote:
SmiGueL schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 19:37:
[...]

Als jij je Ziggo modem in Bridge modus hebt gezet, en dus in feit het router gedeelte hebt uitgeschakeld, dan lijkt het me dat je je Synology in Router modus zetten? :P
Precies dit. Als je AP mode kiest is de router functie (en zaken als DHCP) disabled als ik het goed heb.
Uit de manual: https://www.synology.com/.../RouterApp/operation_mode

Frontpagemoderatie Forum

• outlandos
quote:
SmiGueL schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 19:37:
[...]

[...]

AP modus betekend dat je je router als Access Point gebruikt.

Als jij je Ziggo modem in Bridge modus hebt gezet, en dus in feite het router gedeelte daarvan hebt uitgeschakeld, dan lijkt het me dat je je Synology in Router modus moet zetten? :P

Zoals je het nu hebt werkt het volgens mij maar op 1 apparaat.. :+
(En is niet echt veilig..)
Goeie, ik ga opnieuw factory resetten en dan de goede modus selecteren. Dank.

• SmiGueL
quote:
outlandos schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 19:41:
Goeie, ik ga opnieuw factory resetten en dan de goede modus selecteren. Dank.
Ik zou zelf blind voor Router Mode kiezen, maar als je tijdens bij het selecteren alleen naar de afbeeldingen kijkt zou je bijna gaan twijfelen. :+

Als je de tekst die erbij staat leest dan is duidelijk dat met het eerste kastje geen modem maar een andere router wordt bedoeld. :P

SmiGueL wijzigde deze reactie 10-01-2018 19:47 (33%)

• outlandos
quote:
SmiGueL schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 19:45:
[...]

Ik zou zelf blind voor Router Mode kiezen, maar als je tijdens bij het selecteren alleen naar de afbeeldingen kijkt zou je bijna gaan twijfelen. :+

Als je de tekst die erbij staat leest dan is duidelijk dat met het eerste kastje geen modem maar een andere router wordt bedoeld. :P
Ik heb hem nu in de juiste modus, en ik kon de router settings in, enkel had ik geen internet verbinding. Toen in cmd een /ipconfig/release uitgevoerd, gevolg door een ipconfig/renew en plop daar was opeens een werkende internet verbinding, maar nu kom ik de router opnieuw niet in :? 8)7
Pagina: 1 ... 14 15 16 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True