Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13:43
Ik draai nu op 2.4ghz met middle transmit power (en dat script zal nog wel draaien). Gaat al ruim een dag goed...

• JJnJ
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 19-02 15:26
Ik heb al tijden problemen met het maken van een VPN verbinding vanaf diverse apparaten binnen mijn netwerk (waar de RT1900AC de router is). Buiten mijn eigen netwerk om kan ik prima verbinding maken met de VPN server waar ik ook vanaf mijn thuisnetwerk verbinding mee probeer te maken.
Het gaat om een VPN verbinding van ProtonVPN.
Ik heb de firewall uitgezet om te testen, poorten staat niets verder open (lijkt mij niet nodig?).
Heeft iemand enig idee? Google of Synology en VPN levert andere info op die niet met dit probleem te maken heeft.

Laatste update heeft het probleem verholpen

JJnJ wijzigde deze reactie 10-01-2018 21:13 (4%)

• SmiGueL
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 13:16
quote:
outlandos schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 20:13:
een werkende internet verbinding, maar nu kom ik de router opnieuw niet in :? 8)7
Als internet wel werkt

CMD:
ipconfig /all

En dan kijken wat er bij Default Gateway staat.

Dit zonder https:// ervoor met poort :8000 erachter en het zou moeten werken.

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Jeltel
quote:
SmiGueL schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 20:23:
[...]

Als internet wel werkt

CMD:
ipconfig /all

En dan kijken wat er bij Default Gateway staat.

Dit zonder https:// ervoor met poort :8000 erachter en het zou moeten werken.
8001 dus. Das de HTTPS poort.

• SmiGueL
quote:
Jeltel schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 20:24:
[...]
8001 dus. Das de HTTPS poort.
Nee, ik schreef ZONDER https:// ervoor. ;) dus dan moet het 8000 zijn. :+ :D

Ik weet niet of https default aan staat, maar met https:// ervoor moet het idd poort 8001 zijn. :)

SmiGueL wijzigde deze reactie 10-01-2018 20:27 (23%)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Jeltel
Dat Netgear en Linksys ook issues hebben met de wifi en dat ze tegelijkertijd zijn ontstaan, geeft wel aan dat het niet aan Synology alleen ligt.
Ik wacht nog een paar weken voordat ik de RMA weg in sla.

https://community.netgear...OrbiOS-2-1-1/td-p/1476960
https://community.linksys...-WiFi-Issues/td-p/1246764

Als Synology nu ook eens roept dat er een groter issue is, zou dat al een boel schelen. Er zitten toch te weinig mensen op de router software lijkt het.

• DavidZH
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 19-02 23:01
Hier even een niet Syno gebruiker die reageert. Ik heb zelf sinds het tweede kwartaal van 2017 een ASUS RT-AC68U als vervanger voor een 6 jaar oud security gat (Netgear WNDR3700v2). Eerst deed hij alles na mijn Ziggo modem in bridge, maar na telkens een week had ik storingen in de wifi (2.4GHz en 5GHz) Ún bedraad. Alsof de hele boel gereset werd. Dat had ik met de Netgear nooit. Met een powercycle loste het op, maar dat is verdomde onhandig. Na een half jaar de handoek in de ring gegooid en een Edgerouter aangeschaft an de Asus teruggewezen tot AP.
De storingen zijn een stuk minder maar af en toe ligt weer de hele boel er uit.

Dus ik zou zeggen dat er iets meer aan de hand is. Wat voor chipset zit er in de Syno? Want het lijkt er op dat de BCM47xx serie bij zwaardere belasting toch zegt: "doe het zelf maar".

• Kapitein Iglo
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 03-02 15:44
quote:
Recently, many users of the Archer C1200 have been experiencing issues with the network connectivity of their routers.

Following initial research and investigation, our Engineering Team is confident that they've determined one of the key origins of the issue. From what we have gathered so far, the issue appears to be related to some recent releases of Android OS and Google Apps. This issue stems from these devices' "Cast" feature, which sends MDNS multicast discovery packets in order to keep a live connection with Google products such as Google Home. These packets normally sent in a 20-second interval. However, we have discovered that the devices will sometimes broadcast a large amount of these packets at a very high speed in a short amount of time. This occurs when the device is awakened from the "sleep mode", and could exceed more than 100,000 packets in a short amount of time. The longer your device is in "sleep", the larger this packet burst will be. This issue may eventually cause some of router’s primary features to shut down – including wireless connectivity.

Generally, you will need to perform a reboot to release the memory to solve this issue. You may also try disabling the “Cast” feature on your Android device to help mitigate the issue until an update is released to permanently fix this issue on the device itself.
http://www.tp-link.com/us/faq-2050.html

Ben benieuwd wat Synology hier mee doet.

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 15:33

Bor

T.net PowerMod / Frontpage Admin

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
quote:
Ofwel een onbedoelde Denial of Service. Ik ben ook benieuwd wat Synology hier mee gaat doen wanneer het issue daar hetzelfde is. Slecht overigens dat de routers op deze manier (door mogelijk slechts 1 device) door de knieŰn te krijgen zijn.

Het aantal Chromecast users viel eerder al op.

Heeft iemand deze info al naar Synology gestuurd (bv als onderdeel van een lopende call)?

Bor wijzigde deze reactie 11-01-2018 10:08 (13%)

Frontpagemoderatie Forum

• bluecupra
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 08:18
Vanmorgen ook contact gehad met Synology aangaande de aanhoudende issues. Zelf had ik gisterenavond de band voor 5 Ghz aangepast naar 36. Na ongeveer een dag is het probleem terug gekomen en worden beiden WiFi banden onbruikbaar. Na een power cycle van de RT1900ac werkt e.e.a. weer naar behoren.

Ik heb vanmorgen een formulier geretourneerd voor een advance RMA. Zij sturen nu een RT1900AC op die ik kan inrichten en aansluitend stuur ik de defecte retour. Alleen uitgaande van de ontwikkelingen die nu bekend zijn en het mogelijk zit in "Google broadcasts" vraag ik mij af op het moment de Chromecast wordt uitgeschakeld dit probleem niet optreed? Dan is voor mij de keuze makkelijk en gaat deze er even uit tot hier meer over bekend is

• Jeltel
quote:
Ik hoop dat dit het is.

Voorlopig gaat het hier goed. Misschien is er ondertussen alweer een update van de apps geweest?

Ik ga de RMA weg gewoon niet nemen. Dat heeft weinig zin.
quote:
Bor schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:01:
[...]

Heeft iemand deze info al naar Synology gestuurd (bv als onderdeel van een lopende call)?
Heb ik zojuist gedaan. Ben benieuwd.

Jeltel wijzigde deze reactie 11-01-2018 13:26 (23%)

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik heb ook geen vertrouwen in het RMA traject omdat het in mijn ogen nog steeds geen hardware issue lijkt. Erg grote kans dat een nieuw exemplaar exact hetzelfde issue heeft.

Frontpagemoderatie Forum

• outlandos
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 08:33
quote:
Geen wonder dat ik er last van heb: mijn OP5T beschikt over de mogelijkheid te casten, de telefoon van mijn vriendin (Samsung) en onze Android tablet ook. Daarnaast beschikt onze tv over een ingebouwde Chromecast en heb ik ook een Nvidia Shield die van deze techniek gebruik maakt. Uit voorzorg heb ik de TV van de wifi afgehaald en de Shield voorzien van een netwerkkabel. Maar dat kan ik moeilijk doen met mobiele devices :+

Ik ben inmiddels trouwens weer volledig online, modus change deed de trick. Ook hier werd er na de factory reset een update gepushed die daarvoor niet zichtbaar was.

outlandos wijzigde deze reactie 11-01-2018 13:37 (11%)

• TerrorSource
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 15:52
quote:
Jeltel schreef op zondag 7 januari 2018 @ 13:43:
Ik zou echt even wachten met het aanschaffen van een Synology router. Sterker nog als ik het advies krijg ik de router RMA te sturen, ga ik er hard over nadenken om een andere router te kopen.
Inmiddels lijkt er hier in een topic iets te wijzen naar android apparaten.
Zijn er ook mensen die GEEN android in huis hebben (zoals ik bijvoorbeeld)? hoe gaat het daar?

• St00mwals
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15:46
quote:
TerrorSource schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:13:
[...]

Inmiddels lijkt er hier in een topic iets te wijzen naar android apparaten.
Zijn er ook mensen die GEEN android in huis hebben (zoals ik bijvoorbeeld)? hoe gaat het daar?
Geen Android in huis, wel af en toe Android telefoons en tablets op het gastnetwerk.
Geen problemen hier.

• HammerT
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 11-02 21:49
quote:
HammerT schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:15:
Heeft iemand al een factory reset geprobeerd?

Update: Heb net een factory reset gedaan, het vreemde is dat hij voor de reset zei dat hij op SRM 1.1.6-6931 Update 1 zat. Maar na de factory reset geeft hij nu aan dat er een update is naar SRM 1.1.6-6931 Update 1, en dat hij nu op SRM 1.1.6-6931 zit.
Even een update van mijn kant, sinds de reset is de verbinding nog stabiel gebleken. Daarvoor was het om de dag ongeveer fout gegaan.

• bluecupra
Na bovenstaande gelezen te hebben over Cast-broadcast verkeer heb ik gisteren mijn Chromecast geblokkeerd van het WiFi netwerk (mac adres verwijderd bij MAC filtering). Nu een dag later nog geen enkele uitval of problemen gehad. Zijn er meer met deze ervaring?

• Jeltel
Sinds enkele dagen gaat het hier ook weer goed. Alleen WiFi op 2.4 en power op middle.
Is er een Google update van Chromecast/Google home geweest?

• SmiGueL

• voorstad
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 15:32
quote:
Yup! Ik had de redactie getipt 😁

Heb er thuis behoorlijk last van met 2 Google chromecast en 5 Android smartphones. Zat al bij Ubiquity routers rond te snuffelen. 😮

• Bor

Bor

Topicstarter
quote:
voorstad schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 13:55:
[...]

Zat al bij Ubiquity routers rond te snuffelen. 😮
Same here, en nog steeds.

Frontpagemoderatie Forum

• Jeltel
Synology zegt dat IGMP snooping het Chromecast probleem zou moeten voorkomen.
Wat het dan wel is?

• Bor

Bor

Topicstarter
quote:
Jeltel schreef op zondag 14 januari 2018 @ 18:42:
Synology zegt dat IGMP snooping het Chromecast probleem zou moeten voorkomen.
Wat het dan wel is?
Dat begrijp ik niet helemaal. IGMP snooping zorgt er voor dat een stream (multicast IGMP) alleen nog maar doorgestuurd wordt naar die poorten waar een apparaat op aangesloten is wat de stream ontvangt. Het probleem bij de Chromecast issues is vooral dat er enorm veel packets worden verstuurd. IGMP snooping betekent dat de router naar de IGMP packets moet "luisteren". Het is vooral een beperking tegen flooding.

Frontpagemoderatie Forum

• Jeltel
Wow een soort van erkenning dat er een algemeen probleem is:
quote:
Dear Jeltel,

After our developer investigate recent RT1900ac Wifi disconnection cases, it might related with Google/Android devices. (Google's issue)

The Chromecast stick or others Google Home, Android 8.0/8.1 devices might affect the WiFi connection.

Please temporary don't connect the Google/Android device, then keep monitor the connection status.

And currently our developers are keep look into this issue, seeing if there is any solution can apply on the RT1900ac.

Please refer to : https://www.inc.com/busin...ror-networks-routers.html
Ben benieuwd of ze nu achterover gaan leunen, of actie gaan ondernemen.
Het verzoek van ze is redelijk ondoenlijk.

• TerrorSource

• Bor

Bor

Topicstarter

Frontpagemoderatie Forum

• St00mwals

• jrebergen
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 21-01 12:46
Ik lees met verbazing al deze verhalen. Hier een huis met alles Apple op een Minix U1 na. Deze is bedraad aangesloten en niet via WiFi. Ik heb geen enkel probleem met verbindingen of wat dan ook. Syn draait al een jaar probleemloos.

jrebergen wijzigde deze reactie 18-01-2018 16:05 (0%)
Reden: spelling

• Tommert38
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 15:34
Liet het budget geen Apple TV en AirPort meer toe :9 ?

Tommert38 wijzigde deze reactie 18-01-2018 16:12 (24%)

• TerrorSource
Gebruikt er iemand VPN Plus op de Router?
Zo ja, hoe moet ik deze instellen op een iPhone? De app geeft elke keer aan "Het ingevoerde adres is geen Synology VPN Plus-server".
Ik heb dan staan:
server: xxxx.myds.me
account: admin
password: xxx

• TF0
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 07:22
Heb het net even ingesteld en werkt prima.
Wat als je het ip adres invult? Werkt het dan wel?
Welke poort gebruik je? 443?

• TerrorSource
quote:
TF0 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 23:53:
Heb het net even ingesteld en werkt prima.
Wat als je het ip adres invult? Werkt het dan wel?
Welke poort gebruik je? 443?
Wat heb je precies ingevuld in de app?
Zowel op “xxx.xxx.xxx.xxx” als extern IP als DDNS werkt het niet.

• St00mwals
nieuws: Google repareert wifi-fout in Chromecast-software
Als ik de reacties lees dan gaat het hier om een beta en lost dit het probleem niet (altijd) op...

• Bor

Bor

Topicstarter
quote:
St00mwals schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 16:07:
nieuws: Google repareert wifi-fout in Chromecast-software
Als ik de reacties lees dan gaat het hier om een beta en lost dit het probleem niet (altijd) op...
Het gaat inderdaad om een beta waardoor het gros van de mensen met problemen vooralsnog geen fix (of gedeeltelijke) fix krijgen aangeboden.

Frontpagemoderatie Forum

• RedStar85
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 19-02 22:31
Ik zit met enige verbazing de verschillende reacties in dit forum te lezen :) Ik heb zelf een rt1900ac en had tot voor kort minimale problemen met betrekking tot casten. Soms werd het casten (nvidia shield) plotseling afgebroken waarnaar het vaak lastig was om opnieuw te casten. Wifi aan/uit op de telefoon hielp dan. Heel af en toe was de wifi erg traag...

Maar ... sinds ik firmware SRM 1.1.6-6931 Update 1 ge´nstalleerd heb zijn er serieuze problemen met de wifi. Verbinding is erg brakkig en soms is er zelfs helemaal geen verbinding te maken. Router aan/uit of zelfs stroom er even af helpt dan maar vaak tijdelijk.

Zou het kunnen dat een ieder de firmware ge´nstalleerd heeft en nu de cast problemen verward met gewoon een issue in de firmware van de router? De cast problemen zijn volgens mij al zo oud als het cast protocol...

Ps. de tip om de router op 2,4ghz te zetten met het vermogen op middel helpt bij mij. Thanks :)

RedStar85 wijzigde deze reactie 22-01-2018 20:23 (0%)
Reden: Typ foutje

• outlandos
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 08:33
quote:
RedStar85 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:21:
Ik zit met enige verbazing de verschillende reacties in dit forum te lezen :) Ik heb zelf een rt1900ac en had tot voor kort minimale problemen met betrekking tot casten. Soms werd het casten (nvidia shield) plotseling afgebroken waarnaar het vaak lastig was om opnieuw te casten. Wifi aan/uit op de telefoon hielp dan. Heel af en toe was de wifi erg traag...

Maar ... sinds ik firmware SRM 1.1.6-6931 Update 1 ge´nstalleerd heb zijn er serieuze problemen met de wifi. Verbinding is erg brakkig en soms is er zelfs helemaal geen verbinding te maken. Router aan/uit of zelfs stroom er even af helpt dan maar vaak tijdelijk.

Zou het kunnen dat een ieder de firmware ge´nstalleerd heeft en nu de cast problemen verward met gewoon een issue in de firmware van de router? De cast problemen zijn volgens mij al zo oud als het cast protocol...

Ps. de tip om de router op 2,4ghz te zetten met het vermogen op middel helpt bij mij. Thanks :)
Welk vermogen bedoel je precies? En zet je 5ghz dan helemaal uit?!

• RedStar85
quote:
outlandos schreef op maandag 22 januari 2018 @ 21:26:
[...]

Welk vermogen bedoel je precies? En zet je 5ghz dan helemaal uit?!
5ghz staat hier helemaal uit inderdaad. Bij de settings voor 2,4ghz heb je een optie transmit power of energie verzenden (wie bedenkt deze vertalingen 8)7 ). Deze heb ik op middel gezet.

De rest is eigenlijk standaard.
Beveiligingsniveau: wpa 2 personal
Draadloze modus: b + g + n
Sleutelrotatie: 3600
Kanaalbreedte: 20/40MHz
Kanaal: Automatisch
PMF: Uitgeschakeld
AP-isolatie staat uitgeschakeld

• Kozzmozz
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 14-02 22:50
Begint hier serieus op mijn zenuwen te werken. 8)7
Heb nu mijn 2 Google Chromecats; 1e gen + 2e gen uit de TV’s getrokken.
╔n nog hapert de WiFi op de Synology RT1900: het signaal is er nog, maar geen internetconnectie.
Als ik dan de WiFi op de iPad uit/inschakel zegt ie dat het paswoorden foutief is. :(

• TF0
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 07:22
Om nog wat meer verwarring te stichten :) : bij mij werkt 5 GHz naar behoren (2.4 GHz is uitgeschakeld = mijn keus), draai de laatste versie van SRM (update 1) en heb 0 Android apparaten in het netwerk.
Dus SRM is hier dus gewoon stabiel.

@TerrorSource heb je de poort wel opengezet in de firewall? Zit niet achter een andere NAT? Poortnummer achter het ipadres ingevuld? xx.xx.xx.xx:443 bijvoorbeeld.
Account heeft wel rechten voor VPN plus?

• TerrorSource
quote:
TF0 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 21:19:
Om nog wat meer verwarring te stichten :) : bij mij werkt 5 GHz naar behoren (2.4 GHz is uitgeschakeld = mijn keus), draai de laatste versie van SRM (update 1) en heb 0 Android apparaten in het netwerk.
Dus SRM is hier dus gewoon stabiel.

@TerrorSource heb je de poort wel opengezet in de firewall? Zit niet achter een andere NAT? Poortnummer achter het ipadres ingevuld? xx.xx.xx.xx:443 bijvoorbeeld.
Account heeft wel rechten voor VPN plus?
Inmiddels lukt het nu wel op verschillende manieren! Geen idee wat het was. Had VPN Plus paar keer opnieuw ge´nstalleerd en geprobeerd. Opeens werkte het.
Werkt nu op deze manieren:
InternIP (alleen intern)
ExterneIP
QuickconnectID

• RedStar85
De laatste versie lost mijn wifi problemen nog steeds niet op, SRM 1.1.6-6931 Update 2.

Transmit Power op medium verzorgt een stabiele verbinding maar op hoog doet hij vreemd. Na een signal drop kan hij dan ook geen verbinding meer maken.

Anderen met dezelfde problemen? Om het op zijn zachtst te zeggen, dit is echt rete irritant!

Kleine update: Ik heb een support call ingeschoten, even afwachten wat men te vertellen heeft.

RedStar85 wijzigde deze reactie 30-01-2018 21:05 (12%)
Reden: update

• Jeltel
Ik heb play services handmatig geŘpdatet op alle android devices. En dat werkt tot nu toe.

Ga naar: Google Play: Google Play Services
En kijk of er een update voor je app is.

• Bor

Bor

Topicstarter
De releasenotes van de update:

Version: 1.1.6-6931-2
(2018-01-30)

Fixed an issue where IPv6 service might not be disabled properly with PPPoE connection established via IPv4.

Fixed an issue where Policy Route might not work properly after VPN connection resumes.

Fixed an issue where UPnP might not work with Synology NAS devices when PPPoE is disconnected on SRM.

Fixed an issue where IPTV might not work properly after a system restart.

Fixed an issue where QoS might not work properly.

Fixed an issue where Gmail login might not work in the Notification settings.

Fixed an issue where 2-step authentication might not work properly under certain circumstances of the Internet.

Geen vermeldingen met betrekking tot de huidige issues.

Bor wijzigde deze reactie 31-01-2018 08:23 (3%)

Frontpagemoderatie Forum

• St00mwals
Is het toeval of ligt het aan de nieuwe update van dinsdag op woensdagnacht (mijn standaard installatietijd):
Voor de update en gisteren (dus na de update) de hele dag nergens last van.
Zet ik vanmorgen mijn telefoon aan, geen wifi.
- Zowel eigen SID (2,4 & 5 GHz) als gast-SID (2,4 GHz) niet zichtbaar in de lijst met gevonden netwerken.

Router uit en weer aan, probleem opgelost.
Krijg ik net een app van mijn vrouw:
Geen wifi.

Vanmiddag thuis maar eens alle stekkers eruit en stuk voor stuk weer aanzetten en hopen dat het een incident is geweest....

Zoals al eerder vermeld, geen Android in huize St00mwals

• bluecupra
Update is hier gisteren ook ge´nstalleerd, hier (gelukkig) geen enkel probleem met WiFi. In tegenstelling tot @St00mwals heb ik geen Apple producten in huis maar enkel Android

• Bor

Bor

Topicstarter
quote:
St00mwals schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 07:23:
Is het toeval of ligt het aan de nieuwe update van dinsdag op woensdagnacht (mijn standaard installatietijd):
Voor de update en gisteren (dus na de update) de hele dag nergens last van.
Zet ik vanmorgen mijn telefoon aan, geen wifi.
- Zowel eigen SID (2,4 & 5 GHz) als gast-SID (2,4 GHz) niet zichtbaar in de lijst met gevonden netwerken.

Router uit en weer aan, probleem opgelost.
Krijg ik net een app van mijn vrouw:
Geen wifi.

Vanmiddag thuis maar eens alle stekkers eruit en stuk voor stuk weer aanzetten en hopen dat het een incident is geweest....

Zoals al eerder vermeld, geen Android in huize St00mwals
Ik hoop voor je dat het een incident is en niet zoals bij anderen het begin van de ellende. De laatste update heeft bij mij in ieder geval niets gedaan voor de stabiliteit van de WIFI.

Frontpagemoderatie Forum

• RedStar85
Ik heb vanuit Synology de opmerking teruggekregen dat het mogelijk een hardware issue betreft. Dit omdat het terugzetten van het zendvermogen de problemen lijkt te verhelpen.

Men wil nu graag de logs inzien. Op basis hiervan dan mogelijk een rma actie.

Beetje jammer dat men de problemen niet herkend of onderkend.

@St00mwals ik ben ergens wel benieuwd of de problemen bij jou ook minder worden bij een lager zendvermogen

• TerrorSource
Moet wel zeggen dat de RT2600AC (die ik nu heb) niet beter is als een Netgear R7000.
Zowel snelheid als bereik vallen eigenlijk wat tegen. Software daar in tegen is stukken beter.

Heb geen problemen met wegvallen (althans, niet opgemerkt).

• St00mwals
Gistermiddag bij thuiskomst geen problemen.
Toch even alle stekkers eruit en een paar minuten later glasmodem aan, na het uit laten ratelen Experia Box aan en tot slot de RT1900.
Geen wifi meer op mijn Windows Mobile, netwerk ook niet zichtbaar. Na een reboot wel netwerk zichtbaar, maar kan niet connecten. Gast netwerk blijft onzichtbaar.
IPhone Sevan mijn werk geen probleem.
Zet ik de wifi van mijn iPhone uit, pakt mijn Windows Mobile de wifi weer op, gast netwerk nu ook weer zichtbaar.
Wifi op de iPhone weer aan en alles blijft werken.
Rest van de avond geen probleem en ook nu geen problemen.

Laten we het maar op een incident houden...

St00mwals wijzigde deze reactie 02-02-2018 05:57 (0%)
Reden: Typo

• Jeltel
quote:
Jeltel schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 08:01:
Ik heb play services handmatig geŘpdatet op alle android devices. En dat werkt tot nu toe.

sinds ik dit heb gedaan, loopt de wifi van de Rt1900 weer vlekkeloos. Er zitten dan 5 android devices en 2 Chromecast op het netwerk.

De wifi van de experiabox is weer uit :)

• Bor

Bor

Topicstarter
quote:
Jeltel schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 08:01:

Die update wordt geleidelijk verspreid volgens mij. Hier op nog geen enkel device beschikbaar helaas.

Frontpagemoderatie Forum

• Jeltel
quote:
Bor schreef op zondag 4 februari 2018 @ 11:10:
[...]

Die update wordt geleidelijk verspreid volgens mij. Hier op nog geen enkel device beschikbaar helaas.
vreemd. Hier op alle 5 android devices wel (2 oude Moto G's, een Nexus 9, Wilyfox Swift en een Oneplus 3T).

Probeer anders via instellingen/apps/Google play services
De app in de play store te openen. Bij mij staat het onderaan als 'app details'.

• Shadow771
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 08:47
Gek dat ik niks hierover kan vinden op het internet. Als je de Synology Routers gebruikt om site-to-site VPN op te zetten tussen 2 netwerken en je hebt extern ergens een OpenVPN client die verbinding maakt met je netwerk, dan kan ie niet door de site-to-site VPN tunnel communiceren. Hij kan dan alleen communiceren op het netwerk waar de VPN server toevallig in staat.. Meer details voor als iemand ge´nteresseerd is:

https://forum.synology.co...wtopic.php?f=130&t=139903

Clash of Clans - Tweakers III

• Jeltel
quote:
Shadow771 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 18:44:
Gek dat ik niks hierover kan vinden op het internet. Als je de Synology Routers gebruikt om site-to-site VPN op te zetten tussen 2 netwerken en je hebt extern ergens een OpenVPN client die verbinding maakt met je netwerk, dan kan ie niet door de site-to-site VPN tunnel communiceren. Hij kan dan alleen communiceren op het netwerk waar de VPN server toevallig in staat.. Meer details voor als iemand ge´nteresseerd is:

https://forum.synology.co...wtopic.php?f=130&t=139903
OpenVPN kan simpelweg niet omgaan met site-to-site. Liep ik in mijn werk ook tegenaan.

• Shadow771
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 08:47
quote:
Jeltel schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 18:50:
[...]
OpenVPN kan simpelweg niet omgaan met site-to-site. Liep ik in mijn werk ook tegenaan.
Dus jij bent overgestapt naar een andere VPN client oplossing?

Clash of Clans - Tweakers III

• Jeltel
quote:
Shadow771 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 18:57:
[...]

Dus jij bent overgestapt naar een andere VPN client oplossing?
euh, nee. Thuis hoef ik geen site-to-site tunnel. Op mijn werk gebruiken we geen Synology router.

• Kozzmozz
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 14-02 22:50
Zijn er nog mensen waarbij de 5GHZ-band nog altijd uitvalt?
Ik ervaar dat op die gekozen band, na een korte tijd de connectie uitvalt.
Altijd zelfde symptoom: variabel IP-adres en dan wil je terug connectie maken,
maar dat lukt niet: paswoord is onbekend???
Iemand suggesties....

• Jeltel
quote:
Kozzmozz schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 20:06:
Zijn er nog mensen waarbij de 5GHZ-band nog altijd uitvalt?
Ik ervaar dat op die gekozen band, na een korte tijd de connectie uitvalt.
Altijd zelfde symptoom: variabel IP-adres en dan wil je terug connectie maken,
maar dat lukt niet: paswoord is onbekend???
Iemand suggesties....
niet sinds de update van play services op alle android telefoons is ge´nstalleerd.
Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*