Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• 4POX
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 11-10 23:28

4POX

Everybody is wired

Ik denk dat mijn RT1900AC defect is. De ethernet poorten houden er op random momenten er mee op.

Deze week schroef ik de router open en ga ik zoeken of er misschien ergens een component brak is.

Zou koelen helpen?

AKA Rinkel weblog

• Deem
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 13:50

Deem

Ontcijfer mij!

Heb je ge-update naar 1.2? Zo ja, nou dan is dat het probleem want na die update functioneert de router niet meer naar behoren.

"May our framerates be high and our temperatures low." Check mijn NZXT h440 watercooling build

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online

Bor

Frontpage Admin / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
SmiGueL schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 00:12:
[...]

Ik heb zowel gisteren als vandaag nog even handmatig gecontroleerd op updates*, maar niets te vinden.
Denk dus dat hij vrij snel weer is teruggetrokken..

*Niet met de bedoeling om hem te installeren though, thanks for the tip! :P
Hij wordt gefaseerd uitgerold zoals altijd. De update is voor zover ik kan zien niet ingetrokken.

Frontpagemoderatie Forum

• SmiGueL
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 17:03
Bor schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 08:23:
Hij wordt gefaseerd uitgerold zoals altijd. De update is voor zover ik kan zien niet ingetrokken.
Uhu dat is vaker zo, maar wist niet dat er per land ook zo veel verschil in zou verschillen.

Aangezien er schijnbaar genoeg zijn hier die hem al wel binnen hebben gekregen. :)

SmiGueL wijzigde deze reactie 09-10-2018 09:14 (3%)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Brabso
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 15:59
Ik ben momenteel ook in de markt voor een nieuwe router en twijfel tussen de rt2600ac of Asus ac86U.
Waar het mij met name omgaat is dat ik nog een prima bereik hou op zolder waarbij de router beneden in de woonkamer staat. Ook de schrijfsnelheid naar de aangesloten schijf op de router vanaf zolder (half wifi wireless 7260 intel) is iets waar ik heel benieuwd naar ben. Ik heb Ziggo 150 Mbit/15Mbit.
Als iemand hier ervaringen mee heeft hoor ik het graag.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Weer een update van mijn kant. De wifi valt nog steeds om de X uur uit. Wat opvalt is dat de 5Ghz wifi niet meer gebroadcast wordt terwijl de 2,4Ghz verbinding er nog wel is maar connectie maken blijft onmogelijk tot een reboot / power cycle van de router. Geen updates op het Synology forum tot nu toe helaas.

De WIFI logging blijft helemaal leeg..

Update; na meer troubleshooten lijkt het er op dat na een herstart de 5Ghz verbinding erg snel wegvalt, zeker bij gebruik hiervan. De 2,4Ghz houdt het langer vol maar bezwijkt na iets langere tijd ook. Alleen een reboot of power cycle lost dit weer op voor korte tijd.

Weet iemand een downgrade procedure?

Bor wijzigde deze reactie 09-10-2018 21:51 (36%)

Frontpagemoderatie Forum

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Downgrade is niet mogelijk... het is gewoon wachten op een update... Heb er ook last van.

"May our framerates be high and our temperatures low." Check mijn NZXT h440 watercooling build

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Na het uit- en aan toggle van 5Ghz is die frequentie helemaal niet meer aan de praat te krijgen. Niet met een reboot of een power cycle :(

Frontpagemoderatie Forum

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Ik ben nu maar handmatig aan het downgraden, kijken of dat lukt.

Update: Nope gaat niet. GVD, mijn hele gezin is hier ontwricht.... 8)7

Deem wijzigde deze reactie 09-10-2018 22:30 (36%)

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Ik lees ook her en der opmerkingen dat problemen mogelijk komen doordat packages incompatible zijn. Ik draai geen enkele package, zelfs de nieuwe safe access package staat uit omdat hiervan in ieder geval bekent is dat deze problemen geeft. Updates voor de andere packages zijn er niet volgens de router zelf. Her en der zie ik links naar bv een hogere versie VPN Plus maar deze lijken niet uit officiële bron te komen.

Nog een punt: system -> system database geeft erg vaak aan dat er een update is voor een van de databases welke niet automatisch worden geupdate lijkt het ondanks dat het wel is ingesteld dat dit moet.

Bor wijzigde deze reactie 09-10-2018 23:04 (19%)

Frontpagemoderatie Forum

• kelly.hipolito
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 17-10 02:36
Bij dezen schakel ik in.
Nooit problemen gehad met de RT1900ac, totdat SRM 1.2 van zich liet horen.
@Bor @Deem Ik heb exact dezelfde problemen. Ik kan de woorden zo uit je mond halen.

Ik merk op dat SRM 1.2 is teruggetrokken voor de RT1900ac.
De 'release notes' beschrijven SRM 1.2, echter het te downloaden bestand is SRM 1.1.7.

De router is onbruikbaar. Behoorlijk kansloos!?
Eens te meer omdat er legio problemen zijn, dit moet zijn opgevallen tijdens het ontwikkelen/testen.
Je kunt er immers niet omheen.

Ik heb Synology verzocht een al dan niet aangepaste .pat te sturen waardoor een downgrade alsnog mogelijk is.

Ik verwacht weinig response van Synology.
Maar nooit geschoten is altijd mis.

• TerrorSource
  • Registratie: januari 2011
  • Nu online
kelly.hipolito schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 05:27:
Bij dezen schakel ik in.
Nooit problemen gehad met de RT1900ac, totdat SRM 1.2 van zich liet horen.
@Bor @Deem Ik heb exact dezelfde problemen. Ik kan de woorden zo uit je mond halen.

Ik merk op dat SRM 1.2 is teruggetrokken voor de RT1900ac.
De 'release notes' beschrijven SRM 1.2, echter het te downloaden bestand is SRM 1.1.7.

De router is onbruikbaar. Behoorlijk kansloos!?
Eens te meer omdat er legio problemen zijn, dit moet zijn opgevallen tijdens het ontwikkelen/testen.
Je kunt er immers niet omheen.

Ik heb Synology verzocht een al dan niet aangepaste .pat te sturen waardoor een downgrade alsnog mogelijk is.

Ik verwacht weinig response van Synology.
Maar nooit geschoten is altijd mis.
Kan je niet via SSH inloggen en de VERSION bestanden aanpassen zodat hij denkt dat hij een update nodig heeft?

Op de DSM’s ook wel eens gedaan.
.syno/patch/VERSION
/etc/VERSION
/etc.defaults/VERSION

Let wel op dat dit niet zonder risico is. Maar goed. Nu werkt de SRM ook al slecht

Tweakers V&A Ads
oa. Raspberry Pi 3b + 7Inch Touch Screen & Domotica

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Mijn ervaring de afgelopen week met de RT1900AC. In het verleden was het mijn main router. Maar ik had er toen al een soort van hekel aan omdat mijn Macbook op de wifi pas na 1 minuut een IP adres kreeg. Maar door zijn unieke karakter bleef ik de RT1900AC gebruiken.

Opeens heb ik mijn levensroute flink veranderd. Ik heb mijn RT1900AC anderhalf jaar niet gebruikt. Mijn broertje heeft in die tijd de router gebruikt.

Maar nu heb ik de router weer in mijn bezit omdat deze router time machine backups kan afhandelen. Dus meegenomen naar Azie en geinstalleerd. Mijn broertje had nooit een update gedraaid en de SD card die ik voor de system bestanden gebruik was volledig kapot. Waarschijnlijk 2 jaar lang continue een database serveren vindt een SD card toch niet zo fijn. Ik heb een nieuwe 32GB SD card geinstalleerd. Aan de USB poort hangt een 2 TB usb schijf.

Kan niet zeggen dat ik er erg blij ben met de Synology afgelopen jaren. Maar ik heb ook ontdekt dat sommige problemen ook mijn eigen schuld zijn.

1. De router wordt superheet. Ik denk erover om een fan erin te bouwen. Kan dit kwaad met magnetische storingen. Waar ik nu ben is het altijd 30 graden.
2. Ik heb veel problemen dat de ethernet poorten stoppen met functioneren. Maar nu heb ik de router op mijn bureau geplaatst en nu blijft de ethernet poort werken. Misschien is de kabel brak die ik gebruik brak. De vorige router had nooit problemen.
3. Door de problemen uit wanhoop toch maar 1.2 geinstalleerd. Bleef ethernet problemen houden.
4. Ik heb de koelsticker tussen de soc en de koelplaat vervangen. Was een soort sticker. Nu is het artic silver 3 :D
5. De router begon erg vreemd gedrag te vertonen. Ik werd er helemaal gek van. Maar dit bleek mijn eigen schuld te zijn. De resetknop zit onder het circuitboard. En ik had de router zonder behuizing liggen op de tafel. Je raad het al. De resetknop werd steeds ingedrukt.
6. Door het resetknop incident dacht ik dat SRM 1.2 mijn router had gesloopt. De router bleef maar booten. Dit op het Synology forum gemeld. Paar uur later zie ik de eerste berichten dat SRM 1.2 is terug getrokken.
7. Ik ben erg blij met de router door time machine en de beam richter. Maar door de ethernet problemen blijft het toch jeuken. Ik had veel liever mijn Asus AC66U meegenomen. Die router is en blijft een tank die nooit problemen heeft veroorzaakt. Maar helaas ondersteunt die geen time machine out-of-the-box. De RT1900AC blijft een raar gevoel in mijn buik geven. Mijn ervaring met de NAS-sen is 100 procent positief. Maar die routers krijgen ze net niet goed. De hardware ziet er prachtig uit. De wifi switch op het circuitboard is een robuste switch. De antenne poorten zien erg hoogstaand uit. Het is gewoon prachtig gemaakt.

Misschien moet ik maar op een dag de Router in mijn eastpak gooien. Ticket boeken en bij Synology even aankloppen. Zien wat ze te vertellen hebben.

AKA Rinkel weblog

• kelly.hipolito
TerrorSource schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 06:17:
[...]

Kan je niet via SSH inloggen en de VERSION bestanden aanpassen zodat hij denkt dat hij een update nodig heeft?
Dank voor je tip.
Helaas werkt SSH niet.

Je wordt als gebruiker na het inloggen gelijk uitgelogd.
SSH heeft voorheen gewerkt, dat is het enige zinnige wat ik er over kan melden.

Al jaren geen SSH meer gebruikt omdat de router voorheen prima functioneerde.
Dan heb je SSH vanzelfsprekend niet nodig.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Op de synology site meldt op dit moment in download center dat 1.1.7 de laatste versie is: https://www.synology.com/...wnload/RT1900ac#utilities

Jammer dat er niet gecommuniceerd lijkt te worden naar de klanten.
4POX schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 06:34:
Paar uur later zie ik de eerste berichten dat SRM 1.2 is terug getrokken.
Waar heb je dat gelezen? Tot gisteravond leek 1.2 gewoon te worden aangeboden. Ik heb ook nog geen officieel statement kunnen vinden helaas.

Bor wijzigde deze reactie 10-10-2018 08:27 (42%)

Frontpagemoderatie Forum

• St00mwals
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 08:25
Deem schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 22:28:
[...]
Update: Nope gaat niet. GVD, mijn hele gezin is hier ontwricht.... 8)7
Moet je nu ineens 'gezellig' gaan doen in huis??? :+

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Nog geen antwoord op mijn support call. De firmware lijkt inderdaad ingetrokken te zijn. Wanneer je een nieuwe call maakt kun je versie 1.2 zelfs niet selecteren als optie. Ik heb weinig hoop in een snelle oplossing getuige eerdere verhalen die ik over Synology support en WIFI instabiliteit heb gehoord maar blijf positief. Hebben de anderen hier inmiddels ook een call ingeschoten? Hoe meer de problemen duidelijk worden hoe sneller we hopelijk een fix kunnen verwachten.

Frontpagemoderatie Forum

• kelly.hipolito
Bor schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 20:08:
Hebben de anderen hier inmiddels ook een call ingeschoten? Hoe meer de problemen duidelijk worden hoe sneller we hopelijk een fix kunnen verwachten.
Ik heb een ticket ingestuurd met een korte opsomming van de problemen in enkele zin.
Met als conclusie dat de router niet of nauwelijks functioneert.

Afsluitend met een verzoek om een al dan niet aangepaste PAT te sturen met downgrade 1.1.* firmware zodat ik überhaupt weer een werkende router heb.

Dan passen ze tijdelijk hun PAT maar aan zodat een spreekwoordelijke downgrade wel mogelijk is.
Immers met een niet functionerende SSH functie en een halve-bak werkende netwerk functie.

Blijven er weinig mogelijkheden over.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Ik ben benieuwd wanneer er een reply komt. Op de support site staat inmiddels dat vanwege grote drukte een reply langer op zich kan laten wachten.

Frontpagemoderatie Forum

• kelly.hipolito
Yes! Ik gebruik weer SRM 1.1.7!
De RT1900ac router werkt weer zoals het hoort.

Na het uitproberen van een SRM 1.2 factory-reset kreeg ik gelukkig weer SSH toegang.
Ik heb de tip van @TerrorSource uitgeprobeerd. De onderstaande eenvoudige stappen heb ik vervolgens doorlopen:

1. Een router SRM 1.2 factory-reset uitgevoerd om te beginnen met een schone lij, inclusief SSH toegang

2. Het router “admin” account gereactiveerd en het wachtwoord veranderd (admin was hernoemd tijdens de configuratie)

3. Op de computer. De 1.1.6 firmware “SRM_RT1900ac_6941.pat” gedownload, uitgepakt met 7-Zip en het VERSION bestand gekopieerd (Zie hieronder)

4. Met WinSCP ingelogd onder vermelding van het “SCP” protocol, als gebruiker root met het eerder aangepaste admin wachtwoord

5. Een kopie gemaakt van het huidige /etc “VERSION” bestand

6. Het VERSION bestand van het .pat bestand verwisseld met het huidige exemplaar op de locaties /etc en /etc.defaults

7. Op het web-paneel van de router. De systeem “1.1.7 firmware” gedownload en bijgewerkt

8. Na het installeren van de 1.1.7 firmware, stap 7 herhaalt om vervolgens de “1.1.7-update 3” firmware te downloaden en bij te werken

9. Een router factory-reset uitgevoerd om eventuele compatibiliteitsproblemen die kunnen zijn ontstaan door de downgrade van SRM 1.2 naar SRM 1.1.7-update 3 te voorkomen, waarna de router opnieuw is geconfigureerd. Blijkbaar kunnen de “Customized policies” een probleem vormen.

Dit voelt goed!
Geen Wi-Fi signaal uitval meer 😊😊😊Het signaal is stabiel, de verbinding is snel.
majorversion="5"
minorversion="2"
buildphase="hotfix"
buildnumber="6931"
productversion="1.1.6"
smallfixnumber="0"
builddate="2017/12/18"
buildtime="13:47:44"
displaymajor="1"
displayminor="1"
unique="synology_northstarplus_rt1900ac"
extractsize=507216
indexdbextractsize=9112
synohdpackimgextractsize=19524
packageextractsize=0

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Ik heb inmiddels een antwoord van Synology maar nog niet kunnen testen;
After confirming by our developer, this might be a known issue that our developers are working hard to address in a future release.

The CTF function of RT1900ac might cause the issue and we can enable the QoS to disable the CTF to prevent the issue.

Please enable the Traffic Control and remain the default value. After that, please reboot the router.

Frontpagemoderatie Forum

• 4POX

4POX

Everybody is wired

kelly.hipolito schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 00:17:
Yes! Ik gebruik weer SRM 1.1.7!
De RT1900ac router werkt weer zoals het hoort.

Na het uitproberen van een SRM 1.2 factory-reset kreeg ik gelukkig weer SSH toegang.
Ik heb de tip van @TerrorSource uitgeprobeerd. De onderstaande eenvoudige stappen heb ik vervolgens doorlopen:

1. Een router SRM 1.2 factory-reset uitgevoerd om te beginnen met een schone lij, inclusief SSH toegang

2. Het router “admin” account gereactiveerd en het wachtwoord veranderd (admin was hernoemd tijdens de configuratie)

3. Op de computer. De 1.1.6 firmware “SRM_RT1900ac_6941.pat” gedownload, uitgepakt met 7-Zip en het VERSION bestand gekopieerd (Zie hieronder)

4. Met WinSCP ingelogd onder vermelding van het “SCP” protocol, als gebruiker root met het eerder aangepaste admin wachtwoord

5. Een kopie gemaakt van het huidige /etc “VERSION” bestand

6. Het VERSION bestand van het .pat bestand verwisseld met het huidige exemplaar op de locaties /etc en /etc.defaults

7. Op het web-paneel van de router. De systeem “1.1.7 firmware” gedownload en bijgewerkt

8. Na het installeren van de 1.1.7 firmware, stap 7 herhaalt om vervolgens de “1.1.7-update 3” firmware te downloaden en bij te werken

9. Een router factory-reset uitgevoerd om eventuele compatibiliteitsproblemen die kunnen zijn ontstaan door de downgrade van SRM 1.2 naar SRM 1.1.7-update 3 te voorkomen, waarna de router opnieuw is geconfigureerd. Blijkbaar kunnen de “Customized policies” een probleem vormen.

Dit voelt goed!
Geen Wi-Fi signaal uitval meer 😊😊😊Het signaal is stabiel, de verbinding is snel.

[...]
Ik kon geen SCP client vinden voor MAC. Met behulp van Kelly's verhaal heb ik het volgende uitgevoerd.

1. Maak een admin account
2. activeer SSH
3. SSH root@router.synology.com
4. RM beide versions files
5. Copy - paste in de terminal

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
echo 'majorversion="5"
minorversion="2"
buildphase="hotfix"
buildnumber="6931"
productversion="1.1.6"
smallfixnumber="0"
builddate="2017/12/18"
buildtime="13:47:44"
displaymajor="1"
displayminor="1"
unique="synology_northstarplus_rt1900ac"
extractsize=507216
indexdbextractsize=9112
synohdpackimgextractsize=19524
packageextractsize=0' > VERSION

6. Update in de webinterface naar 1.1.7 gestart.
7. factory reset

AKA Rinkel weblog

• kelly.hipolito
Bor schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 08:23:
Deze suggestie kwam ik tegen op een Synology forum (naam ontgaat mij momenteel even),
ik heb er immers tig bezocht de afgelopen dagen.
Het bracht mij niet de gewenste oplossing.

Al hoewel ik maar twee vastlopers heb meegemaakt met de bovenstaande oplossing, was de signaal sterkte niet stabiel en fluctueerde erg.

Om een voorbeeld te noemen:
Waar ik normaal makkelijk een stabiele 680 tot 800 Mbps haal op de 5GHz verbinding.

Zat ik nu met 140 Mbps maximaal.
Ook viel het signaal regelmatig een 1 a 2 seconde weg.
Voorts had ik problemen met het signaal op de uiteinden van het huis perceel, het verste weg van de router.

Waar ik voorheen een stabiele tragere verbinding had.
Viel de verbinding met SRM 1.2 geregeld weg.

Gezien het bovenstaande en de slechte communicatie van Synology.
Heb ik doen besluiten om de tip van @TerrorSource uit te proberen.
Ik wist dat het niet geheel zonder risico was maar ik had gevoelsmatig geen uitweg meer.

Met SRM 1.1.7 zijn al mijn problemen verholpen.
Het lijkt mij evident dat SRM 1.2 de boosdoener is en kijkende naar de reactie van Synology naar jou.
Laat Synology het achterste van de tong niet zien.

• TerrorSource
  • Nu online
kelly.hipolito schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 14:28:
[...]

Deze suggestie kwam ik tegen op een Synology forum (naam ontgaat mij momenteel even),
ik heb er immers tig bezocht de afgelopen dagen.
Het bracht mij niet de gewenste oplossing.

Al hoewel ik maar twee vastlopers heb meegemaakt met de bovenstaande oplossing, was de signaal sterkte niet stabiel en fluctueerde erg.

Om een voorbeeld te noemen:
Waar ik normaal makkelijk een stabiele 680 tot 800 Mbps haal op de 5GHz verbinding.

Zat ik nu met 140 Mbps maximaal.
Ook viel het signaal regelmatig een 1 a 2 seconde weg.
Voorts had ik problemen met het signaal op de uiteinden van het huis perceel, het verste weg van de router.

Waar ik voorheen een stabiele tragere verbinding had.
Viel de verbinding met SRM 1.2 geregeld weg.

Gezien het bovenstaande en de slechte communicatie van Synology.
Heb ik doen besluiten om de tip van @TerrorSource uit te proberen.
Ik wist dat het niet geheel zonder risico was maar ik had gevoelsmatig geen uitweg meer.

Met SRM 1.1.7 zijn al mijn problemen verholpen.
Het lijkt mij evident dat SRM 1.2 de boosdoener is en kijkende naar de reactie van Synology naar jou.
Laat Synology het achterste van de tong niet zien.
Top dat mijn tip gewerkt heeft en je nu weer goed functionerend wifi hebt! :9

Zelf heb ik geen Synology Router meer maar deze fix heb ik wel meermaals uitgevoerd op Synology NAS'sen.

Tweakers V&A Ads

• neggix
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 08-10 16:02
Ik heb een synology ds214+ en download series via sonar/nzbget. Als ik via mijn tv wil kijken (Samsung ue49ks7500) dan update het systeem de bestanden niet allemaal. Via dsfile staan de bestanden in een bepaalde map maar op de tv niet. Als ik in dsfile het bestand verplaats naar een andere map zie ik het bestand wel. Weet iemand de oplossing?
Ik kijk via de USB aansluiting

neggix wijzigde deze reactie 11-10-2018 23:25 (4%)

Mario Kart FC 1590-4774-1019

• TerrorSource
  • Nu online
neggix schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 23:23:
Ik heb een synology ds214+ en download series via sonar/nzbget. Als ik via mijn tv wil kijken (Samsung ue49ks7500) dan update het systeem de bestanden niet allemaal. Via dsfile staan de bestanden in een bepaalde map maar op de tv niet. Als ik in dsfile het bestand verplaats naar een andere map zie ik het bestand wel. Weet iemand de oplossing?
Ik kijk via de USB aansluiting
Via de USB-aansluiting?

Kijk de media indexerings instellingen eens na en draai de indexering eens opnieuw.

PS. Je post nu in de topic over de Synology Routers en niet over de Synology NAS. Misschien ook handig om de post in de goede topic te plaatsen ;)

TerrorSource wijzigde deze reactie 12-10-2018 06:05 (11%)

Tweakers V&A Ads

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Bor schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 08:23:

[...]
Update: met deze setting draait de wifi hier nu stabiel lijkt het maar wel met sterk verminderde performance. Op 5Ghz haal ik nog ongeveer 80Mbps.
De 5Ghz is niet meer weggevallen tot nu toe. Dat doet vermoeden dat het punt inderdaad in CTF zit. Ik wacht nog even af en meldt daarna aan Synology.

Frontpagemoderatie Forum

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Het is wel duidelijk waar de prioriteit ligt bij Synology:

nieuws: Synology introduceert MR2200ac-meshrouter

• Banath
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 27-05 09:41

Banath

Did you try to open the box?

Mocht je ipv6 gebruiken icm de ac1900 dan heb ik het advies om toch weer naar ipv4 te gaan. Iig met OSX high sierra veel connectie problemen mee opgelost. (OSX: ipv6 op local link only)

http://midkemia.wikia.com/wiki/Banath

• St00mwals
Mijn eerste reactie/gedachte:
Leuke interessante router die niet te duur is.

Echter met de wetenschap van ondersteuning en toevoegen van nieuwe features.... Ik weet niet of ik mijn RT1900ac (als die dood gaat) ga vervangen voor een nieuwe Synology...

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Het was al een tijd bekent dat deze er aan komt.

Frontpagemoderatie Forum

• kelly.hipolito
Ik heb na 2 dagen gelukkig nog steeds geen problemen ondervonden met de RT1900ac router,
terug met firmware SRM 1.1.7.

Voorts heb ik nog geen reactie mogen ontvangen van Synology.
Ik verwacht weinig van Synology in dezen.
Mocht ik reactie krijgen dan zal het vermoedelijk in de lijn zijn van SRM 1.2 zoals bij @Bor .

Ik kan iedereen met een op SRM 1.2 gebaseerde RT1900ac router,
adviseren om terug te gaan naar SRM 1.1.7.

Uiteraard het downgraden, is een vervelende eerste stap en helaas niet risicoloos.
Maar uiteindelijk levert het mijns inziens een hoop op.

Het lijkt zo onschuldig een router met gebreken, je hebt immers nog een werkende internet verbinding (al is daar alles mee gezegd).

Je denkt voor aanvang dat je het makkelijk kunt volhouden.
Totdat het zover is .........

• TF0
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 09:26
Even iets heel anders, wellicht 'leuk' na al die update berichten ;).

Probleem
Ik kan www.funda.nl niet meer bereiken op mijn thuisnetwerk en ik ben redelijk radeloos waarom de website niet te bereiken is.

"This site can’t be reached
The connection was reset.
Try:

Checking the connection
Checking the proxy and the firewall
Running Windows Network Diagnostics
ERR_CONNECTION_RESET"

Alle andere websites werken, behalve deze. Het is een harde foutmelding in de browser alsof je niet bent verbonden bent met het internet. Ik kan deze website al een tijdje (maanden) niet bereiken. Het is niet alsof ik daar dagelijks op wil, maar het viel me vanavond weer op. Tijd om het op te lossen.

Situatie/achtergrond
Ik gebruik het WiFi van de Synology niet, maar heb een paar Unifi access points hangen met een controller.
Verder heb ik nog een Mikrotik draaien vanwege de uitgebreidere DHCP opties en hardware accelerated VPN.
Verder heb ik een pihole draaien, en die heeft het over CNAME, dus ik heb de pihole uitgeschakeld, helpt niet.
Vervolgens een andere DNS server ingesteld op de laptop, die van Google (8.8.8.8), werkt ook niet.

Ik kan wel www.funda.nl pingen en tracerouten met de laptop.

Andere apparaten/software
Ook andere apparaten (iPad en iPhone) kunnen de website niet openen. Zodra de telefoon op 4G zit, laadt de website direct. Het is dus geen browser probleem op de telefoon.
Mijn hoofdbrowser is Vivaldi, maar ook Internet Explorer doet het niet.

Routerinstellingen
Ik ben al door de instellingen van de router gegaan, maar het is op een nieuwe laptop met een nieuw mac-adres en IP en sowieso staat funda niet op een blokkeerlijst. Ik heb het dan over parental control, maar die moet je handmatig toewijzen aan elk apparaat en dat heb ik nooit gedaan.

De router kan de website gewoon pingen en tracerouten (via Amerika :S?) middels de netwerktools.

Ik heb ook de firewallregels al uitgeschakeld die het inkomende verkeer uit Amerika blokkeren, maar ook dat helpt niet. Volgens mij zou dat ook niet uit mogen maken, dus die staan weer aan.

Browseropties
Ik ben al bezig geweest met de F12 functie van de browser, maar daar ben ik niet bedreven genoeg mee.
Ook incognito helpt niet (dus zonder de extensies).

Google-resultaten
Ik kwam op deze site, maar dat lijkt me niet relevant omdat andere apparaten de site ook niet kunnen bereiken: https://whatsabyte.com/windows/err_connection_reset/. Bovendien is de laptop amper 10 uur aan geweest in zijn leven, dus het lijkt me sterk dat het daar aan ligt.

Vraag
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Welke vervolgstappen kan ik ondernemen?
Wireshark? Ben ik niet heel goed in, dus prefereer iets anders O-) .

• TerrorSource
  • Nu online
TF0 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 21:45:
Even iets heel anders, wellicht 'leuk' na al die update berichten ;).

Probleem
Ik kan www.funda.nl niet meer bereiken op mijn thuisnetwerk en ik ben redelijk radeloos waarom de website niet te bereiken is.

"This site can’t be reached
Try:

Checking the connection
Checking the proxy and the firewall
Running Windows Network Diagnostics
ERR_CONNECTION_RESET"

Alle andere websites werken, behalve deze. Het is een harde foutmelding in de browser alsof je niet bent verbonden bent met het internet. Ik kan deze website al een tijdje (maanden) niet bereiken. Het is niet alsof ik daar dagelijks op wil, maar het viel me vanavond weer op. Tijd om het op te lossen.

Situatie/achtergrond
Ik gebruik het WiFi van de Synology niet, maar heb een paar Unifi access points hangen met een controller.
Verder heb ik nog een Mikrotik draaien vanwege de uitgebreidere DHCP opties en hardware accelerated VPN.
Verder heb ik een pihole draaien, en die heeft het over CNAME, dus ik heb de pihole uitgeschakeld, helpt niet.
Vervolgens een andere DNS server ingesteld op de laptop, die van Google (8.8.8.8), werkt ook niet.

Andere apparaten/software
Ook andere apparaten (iPad en iPhone) kunnen de website niet openen. Zodra de telefoon op 4G zit, laadt de website direct. Het is dus geen browser probleem op de telefoon.
Mijn hoofdbrowser is Vivaldi, maar ook Internet Explorer doet het niet.

Routerinstellingen
Ik ben al door de instellingen van de router gegaan, maar het is op een nieuwe laptop met een nieuw mac-adres en IP en sowieso staat funda niet op een blokkeerlijst. Ik heb het dan over parental control, maar die moet je handmatig toewijzen aan elk apparaat en dat heb ik nooit gedaan.

De router kan de website gewoon pingen en tracerouten (via Amerika :S?) middels de netwerktools.

Ik heb ook de firewallregels al uitgeschakeld die het inkomende verkeer uit Amerika blokkeren, maar ook dat helpt niet. Volgens mij zou dat ook niet uit mogen maken, dus die staan weer aan.

Browseropties
Ik ben al bezig geweest met de F12 functie van de browser, maar daar ben ik niet bedreven genoeg mee.
Ook incognito helpt niet (dus zonder de extensies).

Google-resultaten
Ik kwam op deze site, maar dat lijkt me niet relevant omdat andere apparaten de site ook niet kunnen bereiken: https://whatsabyte.com/windows/err_connection_reset/. Bovendien is de laptop amper 10 uur aan geweest in zijn leven, dus het lijkt me sterk dat het daar aan ligt.

Vraag
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Welke vervolgstappen kan ik ondernemen?
Wireshark? Ben ik niet heel goed in, dus prefereer iets anders O-) .
Haal pi-hole er eens tussen uit ;)

Tweakers V&A Ads

• voorstad
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 18:42
TerrorSource schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 22:30:
[...]

Haal pi-hole er eens tussen uit ;)
Klopt. Had een tijd geleden hetzelfde. Pi-hole issue....

• valkenier
  • Laatst online: 19-10 21:56
funda werkt hier anders prima met pi-hole.
This site can’t be reached
Dat wijst dus niet op een DNS-issue. De connection wordt gereset.
Fanatieke virusscanner?

• valkenier
  • Laatst online: 19-10 21:56
Edit: 2x dezelfde post, excuus 8)7

valkenier wijzigde deze reactie 19-10-2018 09:58 (101%)

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Update: na de eerder vermelde aanpassing is de WIFI hier tot nu toe stabiel lijkt het. De snelheid valt mee maar ik hoop wel op een spoedige fix. Ik heb besloten geen downgrade uit te voeren zo lang dat niet echt noodzakelijk is.

Frontpagemoderatie Forum

• Annihilism
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 14-09 14:06
St00mwals schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:23:
[...]

Mijn eerste reactie/gedachte:
Leuke interessante router die niet te duur is.

Echter met de wetenschap van ondersteuning en toevoegen van nieuwe features.... Ik weet niet of ik mijn RT1900ac (als die dood gaat) ga vervangen voor een nieuwe Synology...
Ik heb bij die van mij de wifi helemaal uitgeschakeld. Dient nu alleen als router/NAS en dat gaat op zich goed. Toch bedenk ik me wel twee keer voordat ik weer een Syno router koop. De support is gewoon bedroevend en ze hebben gewoon een brak product in de markt gezet.

• TerrorSource
  • Nu online
Annihilism schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 18:24:
[...]

Ik heb bij die van mij de wifi helemaal uitgeschakeld. Dient nu alleen als router/NAS en dat gaat op zich goed. Toch bedenk ik me wel twee keer voordat ik weer een Syno router koop. De support is gewoon bedroevend en ze hebben gewoon een brak product in de markt gezet.
Zal er de 18de oktober wel eens naar vragen. Ik ga naar Synology Event in Utrecht.
Ben ook benieuwd waarom de 2600 wel in mesh setup en de 1900 niet.
Kwaliteit/prijs verhouding is voor de 1900 beter als voor de 2600

Tweakers V&A Ads

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
De 2600 is zwaarder uitgerust wat betreft hardware en men wil natuurlijk een incentive geven om een nieuwe model aan te schaffen.

Frontpagemoderatie Forum

• TF0
Bedankt voor de reacties, maar de pihole hoeft toch niet fysiek uit het netwerk te worden gehaald als ik mijn DNS server op de apparaten aanpas? Dan wordt ie toch gewoon compleet omzeilt?
Desalniettemin heb ik de pihole fysiek van het netwerk afgehaald en ik kan de website nog steeds niet bereiken :|.
Verder heb ik geen virusscanner naast de standaardbeveiliging op Windows 10 en op de iPad/iPhone heb ik geen virusscanner.

Is er nog ergens een andere instelling in de Synology waar je websites mee kunt blokkeren?

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Mogelijk dat een nieuwe versie van SMR 1.2 op de 16de beschikbaar. Even vertaald vanuit Frans, kopje SMR:

https://translate.google....sm-70-srm-12/&prev=search

• SmiGueL
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 17:03
TF0 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 21:17:
Desalniettemin heb ik de pihole fysiek van het netwerk afgehaald en ik kan de website nog steeds niet bereiken :|.

Is er nog ergens een andere instelling in de Synology waar je websites mee kunt blokkeren?
Om je oude DNS cache te wissen dien je op je pc even het opdrachtprompt te openen (Start --> CMD --> [Enter]) en hier ipconfig /flushdns uit te voeren.
Op mijn telefoon leek het verbreken van de WiFi verbinding voldoende voor apps, maar mogelijk moet je in je browser onder instellingen even je cache legen. (bron O-))

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• TF0
SmiGueL schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 23:44:
[...]

Om je oude DNS cache te wissen dien je op je pc even het opdrachtprompt te openen (Start --> CMD --> ~~~[Enter]) en hier ipconfig /flushdns uit te voeren.
Op mijn telefoon leek het verbreken van de WiFi verbinding voldoende voor apps, maar mogelijk moet je in je browser onder instellingen even je cache legen. (bron O-))
Bedankt, dat had ik inderdaad nog niet gedaan, helaas helpt dat ook niet.
Ik ben nog eens gedetailleerd door de beveiligingsinstellingen van de Synology en daar lijkt het hem niet in te zitten. Heb de laptop eens restricties gegeven en dan krijg ik een andere foutmelding (alleen na /flushdns). Verder ook weer de privé optie van de browser gebruikt.
Nu weer uitgezet en de andere websites werken weer.

De traceroute van mijn laptop en Mikrotik laten beide zien dat de eerste hop de Synology router is, en daarna gaat het naar buiten en uiteindelijk naar funda.nl.

Enig idee hoe ik de verbinding in detail kan testen? Waar het fout gaat?

• St00mwals
TF0 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 16:07:
[...]

Bedankt, dat had ik inderdaad nog niet gedaan, helaas helpt dat ook niet.
Ik ben nog eens gedetailleerd door de beveiligingsinstellingen van de Synology en daar lijkt het hem niet in te zitten. Heb de laptop eens restricties gegeven en dan krijg ik een andere foutmelding (alleen na /flushdns). Verder ook weer de privé optie van de browser gebruikt.
Nu weer uitgezet en de andere websites werken weer.

De traceroute van mijn laptop en Mikrotik laten beide zien dat de eerste hop de Synology router is, en daarna gaat het naar buiten en uiteindelijk naar funda.nl.

Enig idee hoe ik de verbinding in detail kan testen? Waar het fout gaat?
Misschien een heel eenvoudige test, welke wel ff wat tijd gaat kosten:
  1. Maak een backup van je router config
  2. Maak desnoods screenshots van je settings
  3. Haal de PiHole uit je netwerk
  4. Geef de router een factory reset
  5. Stel de router zo default mogelijk in
  6. Test of alles werkt
  7. Werkt alles, kijk dan wat het verschil is met je huidige config en zet stap voor stap settings terug
  8. Zet desnodds je backup weer terug
Je weet nu in elk geval of het aan je netwerk- / routerconfig ligt of niet.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Ik heb bevestiging van Synology dat de fix voor de CTF issues er aankomt in de vorm van een nieuwe firmwareversie. Deze week moet het al zover zijn.
The update is scheduled to be released on this week.

Please kindly stay tuned for the update, and in the meantime, we apologize for any inconvenience caused.

Frontpagemoderatie Forum

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

1.2-7742-1 is uit.

Dowloaden kan hier.

Releasenotes:
Version: 1.2-7742-1
(2018-10-16)
Fixed Issues
  • Fixed an issue where the status of Network Center might not be displayed correctly when the wireless encryption mode is set at WPA2/WPA3-Personal.
  • Fixed an issue where RT1900ac might fail to establish a connection after upgrading to SRM 1.2 under client mode.
  • Fixed an issue where Synology Router might fail to access the Internet for a while if the connection type is Auto IP and an IP is acquired from the ISP.
  • Fixed an issue where Port Forwarding, UPnP, and Port Triggering rules might not be displayed on the Firewall page.
  • Fixed an issue where SRM might not work properly on RT1900ac.
EDIT: Nou, begint al goed... Als ik handmatig wil bijwerken dan heeft SRM aan dat dit een oudere versie is dan wat er is geinstalleerd... 8)7

Deem wijzigde deze reactie 16-10-2018 09:08 (13%)

• St00mwals
Deem schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 08:58:
1.2-7742-1 is uit.

Dowloaden kan hier.

Releasenotes:
Version: 1.2-7742-1
(2018-10-16)
Fixed Issues
  • Fixed an issue where the status of Network Center might not be displayed correctly when the wireless encryption mode is set at WPA2/WPA3-Personal.
  • Fixed an issue where RT1900ac might fail to establish a connection after upgrading to SRM 1.2 under client mode.
  • Fixed an issue where Synology Router might fail to access the Internet for a while if the connection type is Auto IP and an IP is acquired from the ISP.
  • Fixed an issue where Port Forwarding, UPnP, and Port Triggering rules might not be displayed on the Firewall page.
  • Fixed an issue where SRM might not work properly on RT1900ac.
EDIT: Nou, begint al goed... Als ik handmatig wil bijwerken dan heeft SRM aan dat dit een oudere versie is dan wat er is geinstalleerd... 8)7
Ik wacht nog wel een paar dagen...

fingers crossed dat auto-update vannacht niet zelf iets gaat uithalen....

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Onder welke regel vallen de WIFI issues met betrekking tot CTF? Die zie ik niet eens gemeld.

Frontpagemoderatie Forum

• Da.Rock
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
update 2 is er ook al...

Version: 1.2-7742-2
(2018-10-16)
Fixed Issues
  • Fixed an issue where RT1900ac might fail to access certain websites under AP mode.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Twee updates op 1 dag? Dat klinkt als een emergency fix.

Frontpagemoderatie Forum

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Update 2 pakt ie nu wel. Heb weer CTF ingeschakeld en alles lijkt weer stabiel.

EDIT: Na 2 dagen nog steeds stabiel.

Deem wijzigde deze reactie 18-10-2018 11:01 (20%)

• kelly.hipolito
Ik blijf bij RT1900ac - SRM 1.1.

Synology heeft blijkbaar niets geleerd van de vorige keer en wederom, (in eerste instantie) een firmware met gebreken uitgegeven. Werkelijk waar: hoe krijg je dit voor elkaar!?

Ik kijk de kat de komende tijd lekker uit de boom en zie het bij update 3 of verder wel weer verschijnen.
Mocht er in de tussentijd of zelfs daarna niets beveiligingsgerelateerd komen dan overweeg ik om lekker bij SRM 1.1 te blijven.

Totaal geen zin meer om mij te moeten verlagen tot allerlei obscure praktijken, om onofficieel van firmware te kunnen downgraden.

• NoFate
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 19-10 18:26
snap het ook allemaal niet goed, zal met marketing te maken hebben... eerst nieuwe features beloven, bugs doen we later wel

• wars
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 17-10 23:46
Net de update naar 1.2 gedaan op m'n 2600. Leek in eerste instantie goed te gaan. Wat naar de nieuwe features gekeken en plots merkte ik dat ik geen DNS resolving meer had op mijn volledige netwerk (DNS_PROBE_FINISHED_BAD_CONFIG).
Router dan maar gereboot, maar dat duurde vreselijk lang. Na lang wachten kreeg ik een venster dat ik hem via Synology Assistant moest opzoeken... Vervolgens even van de stroom gaan afhalen: joepie, alles terug ok! Voor enkele minuten..., terug DNS issue (ERR_NAME_NOT_RESOLVED). Dan nog maar eens aanloggen op de router zelf. Ik heb 2 factor aanstaan en nu zegt ie dat m'n code foutief is. De emergency code krijg ik niet aan als ik op 'lost phone' klik.
Ik weet dat ik de admin kan resetten via n soft reset, maar zijn er andere oplossingen? SSH staat niet aan...

edit: toch maar soft reset gedaan. Kreeg m'n router n nieuw IP en moest ik admin opnieuw instellen. 2 factor bleek ook nog steeds actief, dus ik vreesde er voor, maar gelukkig ging dat toch goed. Heb enkel mijn routerIP en DHCP opnieuw moeten instellen. reservaties ed waren er gelukkig nog.

wars wijzigde deze reactie 20-10-2018 09:45 (15%)

• Shadow771
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 17:49
'Safe access' package uitzetten. Probleem (voorlopig) opgelost totdat Synology met goeie fixes komt.

Clash of Clans - Tweakers III
"There is no 'cloud'. It's just someone else's server..."

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Voor de Safe Access package is ook een update. Heb je die wel geïnstalleerd? @wars

Frontpagemoderatie Forum

• wars
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 17-10 23:46
Bor schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:15:
Voor de Safe Access package is ook een update. Heb je die wel geïnstalleerd? @wars
Voor zover ik zie is er geen update voor t Safe Access package. Enige probleem dat ik nu nog heb, is dat de DNS server niets meer doet. Extern is alles ok, maar m'n interne DNS adressen worden niet resolving. Zal straks eens Safe Access uitzetten.

edit: Als ik Safe Access uitschakel werkt interne DNS resolving wel, maar extern niet meer... dus toch maar effe terug opgezet... kan zo wel verder, maar fix is welkom.

wars wijzigde deze reactie 22-10-2018 11:09 (16%)

• Annihilism
Nou ik wacht ook wel ff met updaten. Ik heb echt totaal geen vertrouwen meer in de RT1900AC, wifi staat dan ook echt helemaal uit en heb de standaard Draytek van T Mobile maar weer aangezet (overigens best goed te doen).

Pas als ik hier geen klachten meer lees m.b.t. wegvallende wifi dan upgrade ik wel.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Bij mij is de WIFI met CTF work around stabiel gebleken. Ik draai nu een RT1900ac bij een kennis met de nieuwe firmware zonder het uitschakelen van CTF wat tot nu toe goed lijkt te gaan. Ik heb nog geen goede throughput test gedaan.

Frontpagemoderatie Forum

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Gisteravond hing ie zich toch weer op, maar het was anders als voorgaande momenten. Nu was het inderdaad DNS die zich ophing, zoals iemand hierboven ook al eens had beschreven.
Tjongejonge, komt hier nog een einde aan?

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Deem schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 08:38:
Gisteravond hing ie zich toch weer op, maar het was anders als voorgaande momenten. Nu was het inderdaad DNS die zich ophing, zoals iemand hierboven ook al eens had beschreven.
Tjongejonge, komt hier nog een einde aan?
Ik probeerde de subnet mask van ff.ff.ff.0 naar ff.ff.0.0 te krijgen. Het apparaat verdween van het netwerk. Halve nacht bezig geweest om het te repareren. Ik wilde geen factory reset doen. Paar keer power off kwam die terug met een compleet ander IP adres. Wat is loos met SRM 1.2 ?

AKA Rinkel weblog

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Wat er loos is? De firmware is niet of onvoldoende getest en niet klaar, maar moest wel nu released worden omdat de nieuwe routers echt niet meer uitgesteld konden worden. Het is een grote bende...

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Ik maak inmiddels met regelmaat een configuratie backup. Ik heb het nu te vaak meegemaakt dat ik een reset moest uitvoeren voor iets weer wilde werken. VPN package issues in het verleden, onlangs de foute update etc.

Frontpagemoderatie Forum

• funxiun
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 19:20
Ik kreeg de melding dat SRM 1.2-7742 klaar staat voor mijn RT1900.
Iemand al succesvol de upgrade kunnen doen?
Dit is namelijk de eerste keer dat ik erg terughoudend ben in het installeren hiervan.

• Bever
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 19-10 17:41
funxiun schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:31:
Dit is namelijk de eerste keer dat ik erg terughoudend ben in het installeren hiervan.
Draait hier nu sinds gisteren zonder problemen.
Direct na deze update krijg je ook SRM 1.2-7742 Update 2 voorgeschoteld.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
funxiun schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:31:
Ik lees her en der nog issues, zie bijvoorbeeld hier ook gemeld: downloads: Router Management 1.2 build 7742-2

Frontpagemoderatie Forum

• MvL
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 19:37
Welke ddns service provider gebruiken jullie? Aanbevelingen?

• funxiun
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 19:20
Bor schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:50:
[...]

Ik lees her en der nog issues, zie bijvoorbeeld hier ook gemeld: downloads: Router Management 1.2 build 7742-2
Ik heb de upgrade uitgevoerd en het is stabiel te noemen.

Safe Access heb ik aangezet en binnen no time meldingen dat IP adressen geblokkeerd zijn.
Dat is leuk en aardig maar de IP adressen die geblokkeerd worden wijzen (in mijn geval) naar hostingpartijen waar achter 1 IP een dozijn sites zitten waar er eentje malware oid uitserveert.
Het domein laten zien waarom er getriggerd wordt om te blocken zou wel fijn zijn.

Ik denk dat ik het vanavond maar eventjes uitzet. Ik vind het nog niet een toegevoegde waarde hebben op mijn DNS sinkhole.
Zelfs al een IP uit de Apple.com reeks moeten whitelisten.

• don_jorg
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 10-10 16:46
MvL schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:32:
Welke ddns service provider gebruiken jullie? Aanbevelingen?
Gewoon, die van Synology zelf. Zit even te twijfelen of'ie ook in de router zit, maar ik heb xxxx.diskstation.me en die werkt als een tierelier.

• MvL
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 19:37
Ja, inderdaad dat heb ik nu ook gedaan "synology.me". Werkt goed! Ik vroeg mij af of er mensen zijn die een eigen domeinnaam hebben geregistreerd, en bij welke provider. Bedankt!

Die optie zit ook in de router firmware.

MvL wijzigde deze reactie 25-10-2018 14:22 (11%)

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Er zijn vast veel mensen met een eigen domeinnaam maar er zijn maar weinig hosters doe ook ddns aanbieden op de afgenomen domeinnamen. Daar heb je met een niet fixed IP adres dan weer niet heel veel aan of je moet bij een IP change zelf de DNS entries willen wijzigen.

Bor wijzigde deze reactie 25-10-2018 15:43 (33%)

Frontpagemoderatie Forum

• St00mwals
Ik heb in de nacht van dinsdag op woensdag de gefreesde update gekregen. Woensdag op donderdag weer een update en kort daarna een Synology DDNS mail van zowel mijn NAS als router dat de connectie verbroken was.
Vrijdag terug van een midweekje weg en vrij snel een opmerking van mijn vrouw: Geen internet!!!

Vervolgens de hele bende (glasmodem, Experia Box, en RT1900) van de stroom af en netjes op laten starten: We hebben weer internet (ook volgens DDNS van Synology).

Afgelopen nacht weer een update, alleen vervelend dat er geen versienr in de mail staat... (maar tot nu toe nog steeds internet)

• kelly.hipolito
Hoe bevalt de SRM 1.2 update van de dames en heren na een paar weken?

• St00mwals
kelly.hipolito schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:09:
Hoe bevalt de SRM 1.2 update van de dames en heren na een paar weken?
Bij mij stabiel.

Wel bleef hij een week lang elke nacht een update installeren.
Keer inloggen en toen bleek dat de update naar *-2 gefailed was. Ff zelf op "update now" klikken en toen ging het goed.

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Gaat een Synology router trottelen als die te warm is?

Soms is die niet vooruit te branden. Ik heb de twee opstaande pootjes niet meer. De router ligt plat op zijn rug/buik.

AKA Rinkel weblog

• St00mwals
4POX schreef op zondag 11 november 2018 @ 14:49:

Soms is die niet vooruit te branden. Ik heb de twee opstaande pootjes niet meer. De router ligt plat op zijn rug/buik.
Geen idee, maar het klinkt mij niet vreemd om dan te gaan trottelen.

Heb je de pootjes eraf gehaald dan? Kan me in dat geval wel voorstellen dat die dan te warm kan worden, aan de onderkant zitten immers ook openingen.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
4POX schreef op zondag 11 november 2018 @ 14:49:

Heb je toevallig een torrent aanstaan op dat moment? Dat lijkt de Synology soms door zijn knieën te laten gaan. Traagheid tot wegvallende verbindingen zijn het effect. Stop je de torrent dan duurt het soms even voor de Synology weer op adem kan komen lijkt het.

Frontpagemoderatie Forum

• 4POX

4POX

Everybody is wired

St00mwals schreef op zondag 11 november 2018 @ 17:46:
[...]

Geen idee, maar het klinkt mij niet vreemd om dan te gaan trottelen.

Heb je de pootjes eraf gehaald dan? Kan me in dat geval wel voorstellen dat die dan te warm kan worden, aan de onderkant zitten immers ook openingen.
De pootjes zijn in een verhuizing kwijt geraakt. Ik kan ze niet meer vinden. Ik denk dat ik een frame ga bouwen waar de router in kan hangen. Dan heeft die aan beide kanten koeling.

Ik had op dat moment wel een torrent lopen. Maar ik dat het zo'n impact had wist ik niet.

AKA Rinkel weblog

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
4POX schreef op maandag 12 november 2018 @ 04:38:
[...]
Ik had op dat moment wel een torrent lopen. Maar ik dat het zo'n impact had wist ik niet.
Dat hangt, denk ik, ook van het aantal connecties af. Probeer maar eens. Dit is iets wat je makkelijk kunt testen.

Frontpagemoderatie Forum

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Minor update
Version: 1.2-7742-3
(2018-11-27)
Important Note
1. The update is expected to be available for all regions within the next few days, although the time of release in each region may vary slightly.
Fixed Issues
1. Fixed an issue where RT1900ac might fail to visit certain websites via 3G/LTE dongles.
2. Fixed an issue where IPv6 information might not be displayed properly on the Network Center Status page when a PPPoE connection is established.
3. Fixed an issue where users might not be able to remove devices from Traffic Control when SRM upgrades from 1.1.7 to 1.2.
4. Fixed and issue where SRM might fail to automatically update databases when IPv6 is disconnected.
5. Fixed an issue where RT1900ac might fail to install upgrade versions when an automatic update schedule is set.
6. Fixed an issue where the Wi-Fi system of RT2600ac might fail to upgrade when its SRM system is automatically upgrade from 1.1.7 to versions above.
7. Fixed an issue where SRM might fail to save Guest Network settings.
8. Fixed an issue where the guest portal might not work properly after Synology Router reboots.
9. Fixed an issue where RT1900ac might provide WPA3 as an Wireless Security Level option.
10. Fixed an issue where the Wi-Fi system might not work properly when Wireless Schedule is enabled and Wi-Fi points are connected via Ethernet.
11. Fixed an issue where the password rotation of Guest Network might fail to be enabled.
12. Fixed an issue where Smart Connect might not work properly on RT1900ac.

Minor update
Version: 1.2-7742-4
(2018-11-27)
Important Note
1. The update is expected to be available for all regions within the next few days, although the time of release in each region may vary slightly.
Fixed Issues
1. Fixed an issue where SRM might fail to select DFS channels on RT1900ac.
2. Fixed an issue where Smart Connect might not work properly when connected devices do not support 5GHz connections.
3. Fixed an issue where 5GHz Wi-Fi might not work properly on RT2600ac and MR2200ac.

AKA Rinkel weblog

• kraades
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 16:14
4POX schreef op maandag 12 november 2018 @ 04:38:
[...]

De pootjes zijn in een verhuizing kwijt geraakt. Ik kan ze niet meer vinden. Ik denk dat ik een frame ga bouwen waar de router in kan hangen. Dan heeft die aan beide kanten koeling.

Goedkope en simpele oplossing:

Gebruik 3 spijkers van 65 mm en 20 mm de muur in en hang daar de router aan op. Werkt prima.

Donate ETH

• 4POX

4POX

Everybody is wired

kraades schreef op zondag 2 december 2018 @ 18:31:
[...]

Goedkope en simpele oplossing:

Gebruik 3 spijkers van 65 mm en 20 mm de muur in en hang daar de router aan op. Werkt prima.
Heb ik overnagedacht. Veel muren in dit huis zijn voorzien van een metalen bewapening. Ik ben bang als ik de router ophang aan de muur dat ik daardoor veel bereik inlever. De router ligt nu op een houten afdekplaat boven de doorlucht rooster van de woonkamer. Dit huis heeft namelijk van de woonkamer een grote windkoker naar het dak. Daar kan je het dak openen om een natuurlijke doorluchting te krijgen. Ingewikkeld uit te leggen. Misschien maar een keer een foto van maken.

AKA Rinkel weblog

• kelly.hipolito
@Bor @4POX en vrienden en vriendinnen.

Het is nu ongeveer twee maanden geleden na het uitbrengen van de foutieve SRM 1.2 update, waardoor mijn router slecht functioneerde.
Sindsdien zijn er een aantal updates uitgekomen.

Hoe functioneert de up-to-date AC 1900? Is de router stabiel?

Ik lees bijvoorbeeld dat Synology het wederom voor elkaar heeft gekregen een update met gebreken uit te geven.
Binnen de dag is zowel 1.2-7742-3 alsmede 1.2-7742-4 uitgebracht.

Daarnaast worden er op het eerste oog de meest knullige bugs gefixed (Zie changelog 1.2-7742-4).
Bugs die je als ontwikkelaar, bij gebruik en testen van de router moet tegen zijn gekomen.

Voorts zit ik niet te wachten op de bij SRM 1.2 geïntroduceerde 'Safe Access' en 'Threat Prevention' APP.
Is dit nog steeds uit te schakelen? en indien ja functioneert de router dan nog stabiel.

Wat ik lees op de Synology website is dat 'Threat Prevention' o.a. gebruik maakt van Google Safe Browsing.
Ik ben er niet van gediend dat de router elke URL naar Google stuurt voor analyse.

Ik merk aan mijn verhaal dat ik een beetje klaar ben met Synology routers.
Daar waar het NAS product prima werkt zowel hardware alsmede software.

Lijkt SRM net een ander bedrijf. Ik denk niet dat mijn volgende router een Synology router is.

• cjpostma
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 12-06 14:16
Ik keek ook even de kat uit de boom, na de abominabele 1.2-update. Na de update, een week geleden, geen problemen gehad. Maar ik heb in ieder geval het geloof verloren in Synology als routerfabrikant: nauwelijks nieuwe features en wankele updates. Volgende router wordt zeker geen Synology.

• Annihilism
cjpostma schreef op maandag 10 december 2018 @ 15:40:
Ik keek ook even de kat uit de boom, na de abominabele 1.2-update. Na de update, een week geleden, geen problemen gehad. Maar ik heb in ieder geval het geloof verloren in Synology als routerfabrikant: nauwelijks nieuwe features en wankele updates. Volgende router wordt zeker geen Synology.
Hier net zo. Gewoon schandalig dat zon dure router zo slecht werkt.. nooit meer een Synology router voor mij. Zelfs de draytek van de provider is stabieler.

• 4POX

4POX

Everybody is wired

kelly.hipolito schreef op donderdag 6 december 2018 @ 06:05:
@Bor @4POX en vrienden en vriendinnen.

Het is nu ongeveer twee maanden geleden na het uitbrengen van de foutieve SRM 1.2 update, waardoor mijn router slecht functioneerde.
Sindsdien zijn er een aantal updates uitgekomen.

Hoe functioneert de up-to-date AC 1900? Is de router stabiel?

Ik lees bijvoorbeeld dat Synology het wederom voor elkaar heeft gekregen een update met gebreken uit te geven.
Binnen de dag is zowel 1.2-7742-3 alsmede 1.2-7742-4 uitgebracht.

Daarnaast worden er op het eerste oog de meest knullige bugs gefixed (Zie changelog 1.2-7742-4).
Bugs die je als ontwikkelaar, bij gebruik en testen van de router moet tegen zijn gekomen.

Voorts zit ik niet te wachten op de bij SRM 1.2 geïntroduceerde 'Safe Access' en 'Threat Prevention' APP.
Is dit nog steeds uit te schakelen? en indien ja functioneert de router dan nog stabiel.

Wat ik lees op de Synology website is dat 'Threat Prevention' o.a. gebruik maakt van Google Safe Browsing.
Ik ben er niet van gediend dat de router elke URL naar Google stuurt voor analyse.

Ik merk aan mijn verhaal dat ik een beetje klaar ben met Synology routers.
Daar waar het NAS product prima werkt zowel hardware alsmede software.

Lijkt SRM net een ander bedrijf. Ik denk niet dat mijn volgende router een Synology router is.
De router is geen succes. Ik heb hem meegenomen vanuit Nederland omdat ik graag een timemachine backup op het netwerk wil maken. Dit apparaat is gewoon te traag voor zijn functies. Als ik een time machine backup draai dan gaat de file sharing op zijn gat. Ik het de veiligsheids packages allemaal uitstaan. Het aakte het apparaat te traag. Wifi verbinding is onvoorspelbaar. Ene keer kan ik normaal youtube kijken in bed. Andere keer kan die niet eens een simpele webpagina laden.

Als mijn oude Asus ac66U nu time machine ondersteuning had, dan had ik die wel meegenomen. Dat ding was altijd stabiel als een tank.

Voor de volgende keer probeer ik een NAS mee te nemen. Maar ik twijfel daar nog steeds over. Hier is niet echt een stabiele plek waar ik een NAS kan neerzetten. Een router met een kleine 2,5 externe schijf werkt prima. Was die router maar een apparaat die een glimlach op mijn gezicht kan toveren.

Synology heeft de knowhow in huis. Ze hebben Nassen met 128MB en 256MB ram en een single core cpu die lekker draaien. Wat is zoveel anders aan deze router. (Hij heeft geen swapfile?)

AKA Rinkel weblog

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Hoofdbrekens dit apparaat.

Voor de winkel hebben wij hier een gast wifi netwerk vanuit de RT1900AC. Klanten hebben 30 minuten toegang tot het internet.

Op dit lan netwerk heb ik ook een openWRT router buiten hangen voor de beveiligingscamera's. DIt netwerk gebruiken de telefoons en de laptops ook als ze buiten bereik van de Synology zijn. De laatste tijd hebben deze machines opeens geen internet toegang meer.

Na uren lopen zoeken en vloeken zag ik in Safe Access dat de apparaten die via het tweede AP verbinden in de beveiliingsgroep kwamen van het gast netwerk. Je laat je klanten niet zomaar rondkutten dus die gaan netjes in een groep. Groep verwijdert en alles heeft weer internet.

Maar waarom gebruikers die via een heel apparaat verbinding opeens in de groep van het gast wifi netwerk plaatsen? Heel raar.

Van die kleine irritaties.

AKA Rinkel weblog

• kelly.hipolito
Helaas is er sinds een aantal dagen een update voor de RT1900ac met het predicaat "Critical".
Uiteraard enkel voor SRM 1.2 dus mede daarom toch maar 'weer' geupgrade van SRM 1.1 naar SRM 1.2.

Wat betreft irritaties.
Ik herken deze kleine irritaties.

Sinds kort valt mijn RT1900ac Wifi verbinding elke dag wel een paar keer 'zomaar, zonder reden' weg.
Dit is van toepassing bij SRM 1.1 maar spijtig genoeg ook bij SRM 1.2.

Ik ben klaar met de RT1900ac.

Ik heb een tijdje geleden een nieuwe Ziggo "Extra wifi-punt" op de kop getikt voor slechts 2 tientjes. Deze draait met een kleine aanpassing, sinds eind November stabiel.

Gister de RT1900ac afgekoppeld.

Mijn eindconclusie.
Prijs/kwaliteit/functionalitet zwaar onder de maat.

Met als klap op de vuurpijl diverse foutieve updates (o.a. de eerste SRM 1.2), waardoor ik als halve zool mijn router keer op keer mocht reanimeren. Toentertijd daarover support tickets ingestuurd. Waar echter tot op vandaag niet op is gereageerd.

kelly.hipolito wijzigde deze reactie 08-01-2019 07:12 (12%)

• bluecupra
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 16:43
Merk sinds de laatste update dat de gerapporteerde WiFi snelheid op de 5 Ghz band vermeld wordt als 173,3 Mbps. Dit zie ik op alle verbonden apparaten (Android telefoons en tablet).

Voor de laatste update was dit altijd rond de 800 Mbps (AC). Zelf maak ik ook gebruik van de "Safe Access" app. Met deze app uitgeschakeld blijft de WiFi snelheid (na herstart van de router) eveneens 173,3 Mbps.

Zijn er meer die dit hebben opgemerkt?

bluecupra wijzigde deze reactie 08-01-2019 21:09 (9%)

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Ik ben er klaar mee, en ga komend weekend maar weer terug naar mijn oude R7000 Nighthawk. Vaarwel Synology, en tot nooit meer ziens.

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Nou, Terug naar de R7000 en wat een verademing. Je merkt direct dat het een stuk sneller is in vergelijking met de Synology.
*knip*. Het plaatsen van V&A advertenties op het forum is niet toegestaan.

rens-br wijzigde deze reactie 14-01-2019 15:39 (47%)

• St00mwals
Heeft iemand enig idee of, en zo ja hoe, het mogelijk is om een detailed log te krijgen van wat de firewall allemaal doet?
Ik zie in de Firewall wel dat de laatste regel (Block All) getriggerd wordt, maar op welke poort het gebeurd....

Loop namelijk ff te klote om WhatsApp video bellen open te zetten op de juiste poorten, zonder dat ik de hele wereld open heb staan. Nu heb ik wel site gevonden met de juiste poorten, maar die werken dus niet...

Of je maakt een typefout in de poorten... |:(

Maar dan nog blijft mijn vraag over firewall logging open staan ;)

St00mwals wijzigde deze reactie 24-01-2019 21:33 (12%)
Reden: Problem solved

• 4POX

4POX

Everybody is wired

1.2.1 is uit. Vrij lange lijst met bugfixes. Zal mij benieuwen.

AKA Rinkel weblog

• ErVeHaa
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 15-05 16:30
Hallo allemaal,

Ik overweeg mijn Experiabox v9 te vervangen voor de Rt2600ac. Als ik het goed heb gelezen is de Synology direct aan te sluiten op het NT-kastje (ik maak geen gebruik van telefonie via KPN).

Ik was benieuwd of er vergelijkbare verhalen zijn van gebruikers, en of de oplossing werkt?

• NoFate
heb me al suf gezocht , maar waar zijn de firewall logs van inkomende/uitgaande connecties?

deze lijst kan je dus gewoon niet opvragen? of mis ik iets? je ziet wel mooi de HITS staan, maar dan is het dan ook?
enigtste wat ik zie in log center, is als bv iemand succesfol heeft aangemeld, of verkeerd ww ofzo, maar dat is het dan ook?

onze VOIP centrale is gehacked, en we trachten te weten komen door wie/op welke poort etc... maar dit vind ik dus niet

dat is toch een minimum functionaliteit van een router neem ik aan?

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Hmmz. 29 januari schreef ik dat 1.2.1 uit is. Sinds een maand heb ik geen aandacht aan de router gegeven. Zal die nu eindelijk stabiel zijn?

Het zal wel zo zijn. Als ik vergeet dat er een router is, dan doet die zijn werk.

Maar ik heb sinds een maand ook voor 15 euro een 4G simkaart gekocht met elke dag 2GB aan data op 40/40mbit up en down. Ik doe nu meer over 4G dan over de wifi :p

AKA Rinkel weblog

• St00mwals
NoFate schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 17:04:
heb me al suf gezocht , maar waar zijn de firewall logs van inkomende/uitgaande connecties?

deze lijst kan je dus gewoon niet opvragen? of mis ik iets? je ziet wel mooi de HITS staan, maar dan is het dan ook?
enigtste wat ik zie in log center, is als bv iemand succesfol heeft aangemeld, of verkeerd ww ofzo, maar dat is het dan ook?

onze VOIP centrale is gehacked, en we trachten te weten komen door wie/op welke poort etc... maar dit vind ik dus niet

dat is toch een minimum functionaliteit van een router neem ik aan?
Zie 3 posts boven die van jou... ofwel: ik stel daar dezelfde vraag

Helaas heb ik ook nog geen antwoord gevonden op deze basale functionaliteit/vraag |:(

• NoFate
St00mwals schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 09:53:
[...]

Zie 3 posts boven die van jou... ofwel: ik stel daar dezelfde vraag

Helaas heb ik ook nog geen antwoord gevonden op deze basale functionaliteit/vraag |:(
Snap ook niet waar deze functie zit, zo kan je toch niks trouble shooten?
Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True