• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

4POX

Everybody is wired

Misshcien kan je een SSH verbinding openen en zoeken naar log files in de directory structuur. Dat is een methode die werkt bij de nassen.

AKA Rinkel weblog

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:48
ja, maar waar te zoeken :... en als die logs dan toch worden bijgehouden, wrm kan je ze dan niet raadplegen in de log center zelf?

ben je zeker dat ze worden bijgehouden? want dan ik wel eens gaan zitten zoeken via ssh

• 4POX
  • Nu online

4POX

Everybody is wired

NoFate schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 11:49:
ja, maar waar te zoeken :... en als die logs dan toch worden bijgehouden, wrm kan je ze dan niet raadplegen in de log center zelf?

ben je zeker dat ze worden bijgehouden? want dan ik wel eens gaan zitten zoeken via ssh
Ik weet het niet zeker. Maar jaren geleden heb ik wel op een NAS een probleem gevonden. Maar dat is zo lang geleden dat het nu een wolk is.

Als je google op "DSM Synology log ssh" vind je veel hits. Als ik tijd had zou ik er nu in duiken. Helaas heb ik niet de tijd hiervoor.

AKA Rinkel weblog

• NoFate
  • Laatst online: 07:48
4POX schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 17:42:
[...]

Ik weet het niet zeker. Maar jaren geleden heb ik wel op een NAS een probleem gevonden. Maar dat is zo lang geleden dat het nu een wolk is.

Als je google op "DSM Synology log ssh" vind je veel hits. Als ik tijd had zou ik er nu in duiken. Helaas heb ik niet de tijd hiervoor.
Ok, maar ik ga toch ook eens contact opzoeken met Synology zelf... Dit zou een basic feature moeten zijn voor een router

• 4POX
  • Nu online

4POX

Everybody is wired

Heeft iemand hier ervaring met het vervangen van de standaard antennes op een RT1900ac door HIGh gain antennes? Ik zie verschillenden op aliexpress. Zou wel het risico willen nemen om te zien of ik het bereik kan vergroten in dit huis door andere antennes.

AKA Rinkel weblog

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:57
@4POX
Geen ervaring mee.
Vwb het bereik kun je ook nog de Christmas Island instelling proberen.
kraades in "[Synology routers] Ervaringen & Discussie"

👉🏻 Blog 👈🏻

• 4POX
  • Nu online

4POX

Everybody is wired

kraades schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 10:42:
@4POX
Geen ervaring mee.
Vwb het bereik kun je ook nog de Christmas Island instelling proberen.
What's that witchcraft, Human?

In wifi explorer blaft mijn wifi signaal nu boven iedereen en alles uit. Moet ik nu voor de zekerheid maar een fan inbouwen?

AKA Rinkel weblog

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:34

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
4POX schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 14:51:
[...]

What's that witchcraft, Human?

In wifi explorer blaft mijn wifi signaal nu boven iedereen en alles uit. Moet ik nu voor de zekerheid maar een fan inbouwen?
Het is een setting die gewoon wordt ondersteund. Je zend wel met vermogens die in Nederland niet zijn toegestaan en mogelijk niet goed zijn voor de gezondheid. Overigens is WIFI 2 weg verkeer dus erg zinvol is het alleen wanneer het connectende device minstens even "hard" kan zenden.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:15
Gisteren ineens geen internet meer, wel wifi.
Hele bende gereset (glas modem, Experia Box, router)
Hielp niet.
WiFi van de EB aangezet en gewoon internet.
Kom ook niet meer in de interface van de router, MFA-code wordt geweigerd.
Begin van de avond viel het mij ineens op dat alleen het status-led nog brandt, dit is mijn nacht instelling.
Het lijkt er dus op dat er ineens iets met de tijd van mijn router fout is gegaan.
Achter sta ik op het punt om met vakantie te gaan, dus dit weekend maar verder spitten...

• 4POX
  • Nu online

4POX

Everybody is wired

Het gerucht was dat begin 2019 een SRM 2.0 BETA zou uitkomen. 1.0 is gebasserd op DSM 5.0 en 2.0 op DSM 6.0

Ik zag dit verhaal in het "let's encrypt" topic op the Synology Forum.

Als ik google vind ik geen informatie. Weet iemand hier meer over die geruchten?

AKA Rinkel weblog

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik heb niets van een 2.0 beta gehoord of over enige verwachtingen om Lets Encrypt functionaliteit toe te voegen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 4POX
  • Nu online

4POX

Everybody is wired

Kan iemand controleren of hem/haar "system database" updates nog werken? In mijn router zijn ze allemaal van 19 Juni. Als ik handmatig wil updaten staat er updating. Maar ik krijg dan de melding failed to connect to server.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RealPG
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-05 21:02
Even voor je gekeken, allemaal hebben ze de status 'bijgewerkt'. "IP Geolocation Database" staat op 2 juli, de anderen staan netjes op 7 juli.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 4POX
  • Nu online

4POX

Everybody is wired

RealPG schreef op zondag 7 juli 2019 @ 16:50:
Even voor je gekeken, allemaal hebben ze de status 'bijgewerkt'. "IP Geolocation Database" staat op 2 juli, de anderen staan netjes op 7 juli.
Dan geef ik die communistische regering hier maar de schuld. Is er een manier waar ik precies kan zien wat er fout gaat? Toch maar met SSH inloggen en zoeken naar een log bestand wat in geuren en kleuren kan vertellen wat er loos is?

Ik heb ook een support ticket met Synology geopened.

AKA Rinkel weblog

• 4POX
  • Nu online

4POX

Everybody is wired

4POX schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:05:
[...]

Dan geef ik die communistische regering hier maar de schuld. Is er een manier waar ik precies kan zien wat er fout gaat? Toch maar met SSH inloggen en zoeken naar een log bestand wat in geuren en kleuren kan vertellen wat er loos is?

Ik heb ook een support ticket met Synology geopened.
Synology heeft een blik geworpen in de router via SSH. Het blijkt dat het interne geheugen vol zit. Wat niet zou mogen gebeuren. Er gaat nu een expert in de router kijken in de komende dagen.

AKA Rinkel weblog

• 4POX
  • Nu online

4POX

Everybody is wired

4POX schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:56:
[...]

Synology heeft een blik geworpen in de router via SSH. Het blijkt dat het interne geheugen vol zit. Wat niet zou mogen gebeuren. Er gaat nu een expert in de router kijken in de komende dagen.
Expert gaf aan dat het interne geheugen vol zat met log files. Deze zijn door hem verwijderd. Nu kan ik de system databases weer updaten.

Ik heb gevraagd wat ik kon doen om te voorkomen dat dit weer zou gebeuren. De engineer reageerde dat het niet meer zou gebeuren omdat er legacy logfiles op de router zaten. Waarschijnlijk heeft een oude firmware rotzooi achtergelaten.

[Voor 20% gewijzigd door 4POX op 15-07-2019 11:28]

AKA Rinkel weblog

• St00mwals
@4POX Waar vind ik die system database eigenlijk?
Ben wel benieuwd hoe dit dan bij mij staat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 4POX
  • Nu online

4POX

Everybody is wired

St00mwals schreef op maandag 15 juli 2019 @ 12:01:
@4POX Waar vind ik die system database eigenlijk?
Ben wel benieuwd hoe dit dan bij mij staat.
Config panel -> system -> system database

https://rienkjanschurer.n...tabase-rienkjanschurernl/

AKA Rinkel weblog

• richieheijmans
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:53

Acties:
  • +3Henk 'm!

• St00mwals
Met de lang verwachte feature _/-\o_ :
Let’s Encrypt integration – plus wildcard certificate support for Synology DDNS

To those of you who have +1’ed in this post: it’s (finally) here. Now you can get a free SSL certificate from Let’s Encrypt directly in SRM to secure the domain you use to connect to the router via HTTPS.

• 4POX
  • Nu online

4POX

Everybody is wired

Gisteren uitgebreid mee lopen spelen. Het lijkt wel of alles beter loopt. Normaal als ik veel instellingen aanpas moet ik de browser refreshen. Maar nu blijft alles lopen. Wel traag.

AKA Rinkel weblog

• technorabilia
Ik heb nu ook een Let's Encrypt certificate geinstalleerd op de RT1900ac. Dit werkt.

Wat mij alleen opvalt is dat als ik in SRM ben ingelogd en daarna op DSM inlog (op een Synology DS716+) ik daarna in SRM wordt uitgelogd. En andersom. M.a.w. je kunt maar op één tegelijk ingelogd zijn.

Op Windows 10 met Chrome en Edge browsers.

Is dit zoals het hoort te werken?

Beide hebben nu een apart Let's Encrypt certificate xxxxxx.synology.me.

👉🏻 Blog 👈🏻

• Casio fx-100
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 11:01
Hi,
Graag wil ik een vpn op mijn router instellen maar dan niet op alle ethernet poorten en ook niet voor Geast WiFi. Weet iemand of dit mogelijk is en als het even kan ook hoe?
Frns

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:14
//Laat maar, verkeerd gelezen.

[Voor 122% gewijzigd door SmiGueL op 12-09-2019 13:10]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:04
Voor SRM 1.2.3 is vandaag update 3 uitgekomen. Onderstaand een changelog:

Version: 1.2.3-8017-3
(2019-09-24)
Fixed Issues

Fixed the issue where SRM might fail to save the IP addresses of gateways and DNS servers after the reboot of Synology Router.
Fixed the issue where PPPoE Relay might fail to work normally after the reboot of Synology Router.
Fixed the issue where SRM might display the item "40MHz only" in the 5GHz band.
Fixed the issue where IPv6 on LAN might fail to be disabled when the interface of WAN is set up by Auto WAN.
Fixed the issue where SRM cannot display Channels 120-128 of the 5GHz band in Japan.
Fixed the issue where Wi-Fi might be forced to restart when password rotation is enabled but the guest network is disabled.
Fixed an issue where SRM might fail to renew the Let's Encrypt certificate after the reboot of Synology Router.

• St00mwals
bluecupra schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 19:01:
Voor SRM 1.2.3 is vandaag update 3 uitgekomen. Onderstaand een changelog:

Version: 1.2.3-8017-3
(2019-09-24)
Fixed Issues

Fixed the issue where SRM might fail to save the IP addresses of gateways and DNS servers after the reboot of Synology Router.
Fixed the issue where PPPoE Relay might fail to work normally after the reboot of Synology Router.
Fixed the issue where SRM might display the item "40MHz only" in the 5GHz band.
Fixed the issue where IPv6 on LAN might fail to be disabled when the interface of WAN is set up by Auto WAN.
Fixed the issue where SRM cannot display Channels 120-128 of the 5GHz band in Japan.
Fixed the issue where Wi-Fi might be forced to restart when password rotation is enabled but the guest network is disabled.
Fixed an issue where SRM might fail to renew the Let's Encrypt certificate after the reboot of Synology Router.
De voorgaande keren duurde het bij mij meerdere weken voordat de update gevonden en geïnstalleerd werd, maar deze keer is die vannacht direct al geïnstalleerd :*)

• 4POX
  • Nu online

4POX

Everybody is wired

Je verwacht het niet. Maar ik lees dat Synology de laatste update heeft teruggetrokken. Te veel problemen.

AKA Rinkel weblog

• bluecupra
4POX schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 07:15:
Je verwacht het niet. Maar ik lees dat Synology de laatste update heeft teruggetrokken. Te veel problemen.
In onderstaand artikel meer informatie hierover:

https://community.synolog.../post/128768?reply=409385

• Bor

Bor

Topicstarter
4POX schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 07:15:
This update has been recalled on Oct. 1 owing to several issues about traffic reports and scheduling of automatic updates, restart, and Wi-Fi password rotation.
Zucht, alweer een update die grote problemen veroorzaakt. Jammer genoeg bevatten de meeste updates ook de nodige security patches (begrijp mij niet verkeerd: goed dat die er zijn!) waardoor je eigenlijk wel moet updaten. Anders zou ik het liefst de updates overslaan voor een tijdje.

• St00mwals
Hoe is jullie ervaring met de meeste recente update: SRM 1.2.3 8017 Update 4?

Ik heb last van klapperende verbindingen. In elk geval draadloos, bedraad weet ik zo ff niet aangezien daar een TP-link EOP tussen zit.

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-05 13:43
St00mwals schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:26:

Ik heb last van klapperende verbindingen. In elk geval draadloos, bedraad weet ik zo ff niet aangezien daar een TP-link EOP tussen zit.
Ik heb de rt2600 en heb geen enkel probleem met deze update.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

• Bor

Bor

Topicstarter
St00mwals schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:26:

Ik ervaar op de enige locatie waar momenteel nog een Synology draait (RT1900ac) geen issues.

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 17:54

S913

Abusus non tollit usum

Beetje vreemd verzoek, maar zou iemand een foto van de adapter kunnen maken die hoort bij de RT1900ac en die hier posten? O-)

Ik heb de mijne eerder dit jaar vervangen door een mesh-oplossing en wil hem in V&A zetten, maar in die tijd is bij samen met de adapter op een stapel andere electronica terecht gekomen (incl hun adapters) en ik weet niet niet meer welke adapter bij de Syno hoort ... Dus als iemand een fotootje kan schieten: dank! Op geen van de adapters staat nl. Synology.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

• St00mwals
S913 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 13:10:
Beetje vreemd verzoek, maar zou iemand een foto van de adapter kunnen maken die hoort bij de RT1900ac en die hier posten? O-)

Ik heb de mijne eerder dit jaar vervangen door een mesh-oplossing en wil hem in V&A zetten, maar in die tijd is bij samen met de adapter op een stapel andere electronica terecht gekomen (incl hun adapters) en ik weet niet niet meer welke adapter bij de Syno hoort ... Dus als iemand een fotootje kan schieten: dank! Op geen van de adapters staat nl. Synology.
Adapter Synology RT1900

Adapter RT1900

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:25

** aaah, te laat :X **

[Voor 15% gewijzigd door voorstad op 12-12-2019 13:59]

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 17:54

S913

Abusus non tollit usum

Ah top mannen, mijn dank ik groot ... Maar tevens mijn angst ... die adapter lag totaal ergens anders en ben bang dat ik die vorige week opgeruimd/weggegooid heb :X

Ik ga nog even zoeken! Toch nog gevonden in de berging, binnenkort in V&A :*)

[Voor 14% gewijzigd door S913 op 12-12-2019 15:01]

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SmiGueL
Synology biedt gratis VPN Plus gebruik op zijn routers tot september 2020:
https://nl.hardware.info/...outers-tot-september-2020

"Alle licenties zijn eeuwigdurend, vervallen niet en vereisen geen extra kosten na 30 september 2020."

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:36

Mystikal

It never hurts to help

Oops dit is het router topic...

[Voor 96% gewijzigd door Mystikal op 02-04-2020 00:22]

Basement Bios ---- Exo-S

• 4POX
  • Nu online

4POX

Everybody is wired

SmiGueL schreef op woensdag 1 april 2020 @ 20:44:
Synology biedt gratis VPN Plus gebruik op zijn routers tot september 2020:
https://nl.hardware.info/...outers-tot-september-2020

"Alle licenties zijn eeuwigdurend, vervallen niet en vereisen geen extra kosten na 30 september 2020."
Dank U wel voor het nieuws. Ik zal deze week de router even uitpakken en dit installeren. Om daarna de router weer terug in de doos te doen. :D

AKA Rinkel weblog

• St00mwals
4POX schreef op donderdag 2 april 2020 @ 08:52:
[...]

Dank U wel voor het nieuws. Ik zal deze week de router even uitpakken en dit installeren. Om daarna de router weer terug in de doos te doen. :D
https://www.synology.com/...Client_VPN_Access_License
In response to the COVID-19 pandemic, Synology is offering free VPN Plus licenses to all Synology Router users from April 6 to September 30, 2020 (PDT), in an effort to support businesses with employees working from home.

• TF0
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:02
Heeft iemand het al voor elkaar? Ik moet elke keer betalen als ik een licentie wil toevoegen.

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09-2022
TF0 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 20:40:
[...]

Heeft iemand het al voor elkaar? Ik moet elke keer betalen als ik een licentie wil toevoegen.
Zie de post boven je, of lees hieronder.
St00mwals schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:31:
[...]

https://www.synology.com/...Client_VPN_Access_License

In response to the COVID-19 pandemic, Synology is offering free VPN Plus licenses to all Synology Router users from April 6 to September 30, 2020 (PDT), in an effort to support businesses with employees working from home.

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
TF0 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 20:40:
[...]

Nee, hier werkt het ook niet. Elke license kost nog steeds $9,99 wanneer ik deze vanuit SRM wil toevoegen.
Dat lijkt te komen doordat de actie nog niet actief is als ik het zo lees: vanaf 6 april
Iets te snel gelezen dus.

• TF0
Bor schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:26:
[...]

Nee, hier werkt het ook niet. Elke license kost nog steeds $9,99 wanneer ik deze vanuit SRM wil toevoegen.
Dat lijkt te komen doordat de actie nog niet actief is als ik het zo lees: vanaf 6 april
Iets te snel gelezen dus.

[...]
Ah ja, inderdaad! Ik heb daar een paar keer overheen gelezen blijkbaar. Beetje vreemd om er eerst nog een paar dagen mee te wachten lijkt mij, maar ja.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Inmiddels werkt de aanvraag voor gratis licenties.

• 4POX
  • Nu online

4POX

Everybody is wired

Bor schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:05:
Inmiddels werkt de aanvraag voor gratis licenties.
Voordat ik de 1900 uit de voorraad haal. Werkt het wel of niet op de 1900?

In de officiële aankondiging staat de rt1900ac er niet tussen.

AKA Rinkel weblog

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:19
4POX schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:07:
[...]

Denk het niet, in de mail die ik net heb ontvangen gaat het alleen om de RT2600ac en MR2200ac

• 4POX
  • Nu online

4POX

Everybody is wired

<foutje bedankt>

[Voor 94% gewijzigd door 4POX op 06-04-2020 15:19]

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
4POX schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:07:
[...]

Ja hoor, daar werkt het ook. 10 licenties maximaal; dwz, je kunt er 9 bij "kopen".

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Brooky
  • Laatst online: 18:09
Werkt idd prima op de rt1900, net 9 licenties gratis toegevoegd. Daarnaast ook een site-to-site VPN licentie gratis toegevoegd.

• technorabilia
Iemand de laatste versie al geprobeerd?

https://www.synology.com/...eNote/RT1900ac#ver_8081-4

👉🏻 Blog 👈🏻

• 4POX
  • Nu online

4POX

Everybody is wired

Verrassing. Ik dacht dat Synology het had opgegeven met de routers.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hansie_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-06 21:49
Draait hier al een tijdje zonder issues!

• St00mwals
Wow, dit is wel een hele mooie:
  • Improved the startup speed of Synology Router after an SRM update.
Zal in de praktijk niet heel veel sneller zijn ben ik bang...

• bluecupra
Hier ook geen problemen, vorige week vrijdag geladen. Was ook verbaasd dat er uberhaupt nog een nieuwe SRM versie gekomen is voor de RT1900. Zou mooi zijn als het binnen SRM mogelijk wordt om te werken met vlans

• TF0
Ik wil graag alle DNS servers blokkeren behalve de pi-hole, maar op de één of andere manier gaat het niet goed en ik weet niet waarom.

https://tweakers.net/i/iR51Q3s6aVyu6jDWu3h9NYSTmkc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pcrGQ0qpw5ujGxeQhreHVrr2.png?f=fotoalbum_large

Pi-hole draait op 1192.168.0.20, DHCP doet zijn werk goed (ook getest met handmatig DNS), maar de hits op de eerste regel blijven altijd 0, wat ik ook doe. Heb source IP ook al naar "All" gehad, dat maakt ook niet uit.
Met bovenstaande configuratie werkt 'het internet' niet meer, dus het lijkt te doen wat ik wil, maar nèt iets teveel :*).

Het zou nog mooier zijn om al het verkeer naar de pi-hole om te leiden, maar zie zo geen optie om dit te doen.

• technorabilia
@TF0
Je geeft toch op de router als DNS server het adres van de Pi hole op? Dan gebruiken als apparaten de Pi hole. Of bedoel je iets anders?

👉🏻 Blog 👈🏻

• TF0
kraades schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 08:29:
@TF0
Je geeft toch op de router als DNS server het adres van de Pi hole op? Dan gebruiken als apparaten de Pi hole. Of bedoel je iets anders?
Ja, de DHCP server (niet de router in mijn geval) geeft 192.168.10.20 als DNS server uit, die moet dus nog doorgelaten worden, maar ik wil apparaten met een hardcoded DNS server blokkeren zodat ik volledige DNS controle heb (afgezien van DoH op dit moment).

Als ik het controleer met cmd, dan zie ik ook gewoon 192.168.10.20, bovendien komen alle requests bij pi-hole uit, dat kan ik zien in de pi-hole log.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-06 20:18
TF0 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 08:21:
Ik wil graag alle DNS servers blokkeren behalve de pi-hole, maar op de één of andere manier gaat het niet goed en ik weet niet waarom.

[Afbeelding]

Pi-hole draait op 1192.168.0.20, DHCP doet zijn werk goed (ook getest met handmatig DNS), maar de hits op de eerste regel blijven altijd 0, wat ik ook doe. Heb source IP ook al naar "All" gehad, dat maakt ook niet uit.
Met bovenstaande configuratie werkt 'het internet' niet meer, dus het lijkt te doen wat ik wil, maar nèt iets teveel
Je moet natuurlijk niet vergeten een rule te voorzien dat de Pi-Hole *WEL* naar buiten mag op UDP/TCP/53 om re resolven natuurlijk. Anders gaat Internet niet meer werken...
Die eerste regel doet toch niet ? Clients op je LAN 192.168.0.x kunnen gewoon rechtstreeks naar 192.168.0.20 zonder je firewall in dit verhaal te betrekken hoor. Zorg gewoon dat je via DHCP aan de clients als DNS server 192.168.0.20 meegeeft.

• TF0
jvanhambelgium schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 09:31:
[...]

Je moet natuurlijk niet vergeten een rule te voorzien dat de Pi-Hole *WEL* naar buiten mag op UDP/TCP/53 om re resolven natuurlijk. Anders gaat Internet niet meer werken...
Die eerste regel doet toch niet ? Clients op je LAN 192.168.0.x kunnen gewoon rechtstreeks naar 192.168.0.20 zonder je firewall in dit verhaal te betrekken hoor. Zorg gewoon dat je via DHCP aan de clients als DNS server 192.168.0.20 meegeeft.
Ah, natuurlijk |:( ! Bedankt! Hier hoopte ik op.

Voor de volledigheid:
https://tweakers.net/i/x2rzqFqJLSFvXrbmVrF8K00SElA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sDUfPDLUEmBJZ4FBXbjJBU8j.png?f=fotoalbum_large

De 54 hits komen van mijn handmatige 8.8.8.8 instelling om het te testen :).

• jvanhambelgium
Mischien kan je de rules nog verfijnen zodat vb als op de Pi-Hole enkel via upstream CloudFlare gaat resolven dat je dan enkel VAN 192.168.10.20 naar 1.1.1.1 en 1.0.0.1 toelaat op UDP/TDP/53
Of aan te passen naar wat je upstream ook gebruikt , Google, NextDNS , ...

[Voor 16% gewijzigd door jvanhambelgium op 31-07-2020 10:24]

• TF0
In principe een goed idee, maar ik gebruik unbound, en dan wordt het alweer iets complexer aangezien de requests naar allerlei verschillende servers gaan.
Vooralsnog ben ik helemaal happy :).

Volgende stap is DoH blokkeren, maar dat gaat de Synology te boven ben ik bang, daar is een ander topic voor (nodig) 😉.

• jvanhambelgium
TF0 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 18:52:
Volgende stap is DoH blokkeren, maar dat gaat de Synology te boven ben ik bang, daar is een ander topic voor (nodig) 😉.
Dat kan wel eens een probleem worden ;-)

• SmiGueL
Heeft iemand hier ervaring met de Synology RT2600ac router ten opzichte van de standaard meegeleverde Fritz!Box 5490 (zoals standaard geleverd bij Tweak (1Gb/s abbo))?

Router:Synology RT2600acFritz!Box 5490
CPU:2x 1.7 GHz2x 500 MHz
RAM:512 MB256 MB
5 GHz:1730 Mb/s1300 Mb/s
2.4 GHz:800 Mb/s450 Mb/s
MIMOMU-MIMO 4x4MIMO 2x 3x3

Die tabel maakt de keuze op papier natuurlijk vrij simpel, en de stabiliteit van de RT2600ac is de afgelopen jaren ook super geweest 8) (bridged @ Ziggo 250Mb/s abbo)

Maar mijn vraag is meer naar praktijkervaring met de RT2600ac v/s de geleverde Fritz!Box, want als de ene bijv. een hogere WAN snelheid haalt of als de Fritz bijvoorbeeld een veel grotere range heeft (met dito snelheden) dan is die te prefereren.

Ik heb het Tweak abbo initieel aangevraagd incl. Fritz!Box router, maar heb geen zin om deze nu te annuleren en er straks, als de aansluiting eenmaal werkt, achter te komen dat ik beter alsnog de 5490 had kunnen houden.. :P

*Ik had deze vraag afgelopen week ook al in het Tweak topic gesteld, maar de kans dat er daar mensen zitten met een RT2600ac router is waarschijnlijk een stuk kleiner dan dat er 1Gb/s klanten zitten in het Synology Router topic. :)

• Me_dusa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-06 19:55

Me_dusa

Red een boom, eet een bever!

Vorige week een RT1900AC op de kop getikt om eens te proberen en eventueel ter vervanging van een Ubiquiti USG. Deze router is echt een aanwinst en een blijvertje. Hij mag voortaan het huishouden voorzien van internet en lokale DNS Caching(geen WiFi).

Me_dusa

Is alleen zinvol als je de extra functionaliteit van die Synology router ergens voor nodig hebt.
Dat ding is duur, dus zonder toegevoegde waarde is het vervangen van een prima Fritzbox in mijn ogen zonde van het geld.

En een hogere wan snelheid krijg je natuurlijk nooit, die wordt bepaalt door je abbo en elke router kan alle abbo snelheden natuurlijk aan.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Bor

Bor

Topicstarter
Me_dusa schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:33:
Vorige week een RT1900AC op de kop getikt om eens te proberen en eventueel ter vervanging van een Ubiquiti USG. Deze router is echt een aanwinst en een blijvertje. Hij mag voortaan het huishouden voorzien van internet en lokale DNS Caching(geen WiFi).
Waarom is dit een aanwinst boven een USG?

• Me_dusa

Me_dusa

Bor schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:37:
[...]

Waarom is dit een aanwinst boven een USG?
TL;DR: Ubiquiti USG en Controller. Niet de enterprise ervaring die ik er van had verwacht. In zowel stabiliteit als software. Het is allemaal net niet af en stabiel.

AccessPoint van hun blijft een erg fijn ding en die blijft. Ook omdat ik de WiFi van de RT1900AC matig vind in bereik.

Langer verhaal
USG heeft problemen als instabiel in doorvoer. Snel en dan weer hickups. Vooral met DNS requests en DHCP-perikelen als het volledig crashen van de DHCP-deamon in de USG na het aanpassen van de scope vanuit de controller. Het niet kunnen inschakelen van de tweede poort op het apparaat via de controller en ga zo nog maar even door. Nu houd ik van lekker tinkeren aan hardware en software maar daarvoor haal je geen Unify systeem toch? Dan had ik wel een MikroTik gehaald of BSD apparaat.

Uiteindelijk de DHCP server op mijn Synology NAS snel aangezet. En daarna genoten van snelle en normale leases en zo is de bal gaan rollen naar een Synology Router.

Me_dusa

• technorabilia
@Me_dusa
Je kunt het bereik van WiFi nog vergroten door deze op Chrismas Island te zetten.
At your own risk. ;)

👉🏻 Blog 👈🏻

• Me_dusa

Me_dusa

Hoeveel mussen straal ik dan van het dak af met dat aantal mw's die er dan uit blazen? Bedankt voor de tip :)

Me_dusa

• St00mwals
Me_dusa schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:48:
Hoeveel mussen straal ik dan van het dak af met dat aantal mw's die er dan uit blazen? Bedankt voor de tip :)
Geen mussen, maar let wel even op de sneeuw in de winter.
Voor je het weet heb je een politiemacht in je huis op zoek naar een hennepplantage :+

• Me_dusa

Me_dusa

Even een update over de WiFi op standje magnetron; dekking goed, snelheid ook maar toch niet zo stabiel snel als de losse Ubiquiti AP. Dus blijft de ingebouwde WiFi van de Synology mooi uit. Weer een mus gered van de ondergang.

Wat ook misschien noemenswaardig is, is dat de SSL VPN Licenties nogsteeds gratis zijn :)

Me_dusa

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:55

The Wizard

Moderator Mobile
Heeft iemand ervaring met een RT2600AC op een KPN 1 Gbit/s? De MTU moet op 1500 (PPoE verbinding), maar je kan niet hoger dan 1492...

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• Me_dusa

Me_dusa

Dat klinkt mij niet heel ongewoon voor een PPPoE.

Me_dusa

• AseranO
  • Laatst online: 10-12-2020
ik heb een rt1900 met t-mobile glasvezel direct aangesloten. Vlan ingesteld voor internet en port 4 voor IPTV
Werkt allemaal prima.

Maar dacht ik stap eens over naar de rt2600. ik heb precies de zelfde config overgenomen van de 1900 naar deze. Internet werkt wel maar IPTV komt niet door.

Wan port alles op automatisch
port 1 vlan 300 unlabeled
Port 4 vlan 640 unlabeled

Verder alles redelijk standaard
ik heb de instellingen van de 1900 ingeladen op de 2600
Tevens ook een clean install gedaan.

Overigens merk ik dat de OS van de 1900 sneller opstart en sneller de internet connectie weer opzet.
De 2600 doet er merkbaar langer over.
Is dat de verklaren?
En iemand die toevallig de missing link weet m.b.t. de IPTV config?

-

• Bor

Bor

Topicstarter
Weet iemand hoe je het makkelijkst kan zien via welke interface een mac-address gezien wordt zonder fysieke toegang tot de router? Ik zie een MAC als connected - wired maar er lijkt geen optie in de webinterface te zijn om te zien wat aan welke poort hangt.

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-05 13:43
Zo, er is een firmware update voor de Nederlandse markt. Ben benieuwd, kan ik mogelijk de KPN router er tussenuit halen.

Version: 1.2.4-8081 Update 2
(2020-12-29)
Important Note

The update will be available for selected regions within the following weeks, although the release time in each region may vary slightly.
What's New

Added support for ISRG certificates adopted by Let's Encrypt.
Added support for IPTV services of Telfort, XS4ALL, and KPN in the Netherlands.
Added support for Wi-Fi channels permitted by the latest regulations in Israel.
Improved the flow of first-time installation.
Fixed Issues

Fixed the issue where SRM might fail to access the Internet when receiving multiple gateway IP addresses.
Fixed the issue where SRM might fail to access the Internet via iOS 14's USB tethering.
Fixed the hyperlink of the Synology Account web portal displayed in the DDNS setting window.
Fixed multiple security vulnerabilities (Synology-SA-20:29).

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

• Bor

Bor

Topicstarter
Jammer dat men weer gebruikt maakt van een eigen identifier voor beveiligingskwetsbaarheden ipv de CVE standaard: Synology-SA-20:29

Ik heb de moed opgegeven; voor mij geen Synology router weer. Deze line-up krijgt niet de liefde en aandacht die ik van Synology gewend ben.

Tav mijn vorige vraag:
Bor schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:23:
Weet iemand hoe je het makkelijkst kan zien via welke interface een mac-address gezien wordt zonder fysieke toegang tot de router? Ik zie een MAC als connected - wired maar er lijkt geen optie in de webinterface te zijn om te zien wat aan welke poort hangt.
Dit blijkt niet mogelijk te zijn.

[Voor 79% gewijzigd door Bor op 05-01-2021 19:14]

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-05 10:15
Hoe is iedereen zijn wifi verbinding trouwens? Ik heb sinds een jaar eigenlijk best wel een behoorlijk stabiele verbinding. Lijkt dat de problemen van de eerdere firmwares verholpen zijn hier. Zowel 2.4 als 5ghz draait eigenlijk als een zonnetje.

• technorabilia
@Annihilism
Prima, maar ik heb deze al vrij snel op Christmas Island gezet en nooit echt problemen gehad.

Edit:
Maar zoals @Bor schrijft voor mij ook geen Synology router meer. Ik ben erg enthousiast over de NAS lijn, maar v.w.b. de routers vind ik het tegenvallen. Misschien waren mijn verwachtingen te hoog gezien eerdere ervaringen met Synology. En is een router ook maar een router... I don't know...

[Voor 58% gewijzigd door technorabilia op 11-01-2021 17:26]

👉🏻 Blog 👈🏻

• Bor

Bor

Topicstarter
Annihilism schreef op maandag 11 januari 2021 @ 17:16:
Hoe is iedereen zijn wifi verbinding trouwens? Ik heb sinds een jaar eigenlijk best wel een behoorlijk stabiele verbinding. Lijkt dat de problemen van de eerdere firmwares verholpen zijn hier. Zowel 2.4 als 5ghz draait eigenlijk als een zonnetje.
De WIFI problemen veroorzaakt door firmware updates zijn alweer een tijd geleden.

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-05 10:15
kraades schreef op maandag 11 januari 2021 @ 17:22:
@Annihilism
Prima, maar ik heb deze al vrij snel op Christmas Island gezet en nooit echt problemen gehad.

Edit:
Maar zoals @Bor schrijft voor mij ook geen Synology router meer. Ik ben erg enthousiast over de NAS lijn, maar v.w.b. de routers vind ik het tegenvallen. Misschien waren mijn verwachtingen te hoog gezien eerdere ervaringen met Synology. En is een router ook maar een router... I don't know...
Ik gebruik hem deels ook als NAS en ben eerlijk gezegd wel een klein beetje bijgedraaid (ben er nu wel redelijk positief over). Synology heeft natuurlijk met routers ook nog niet zo veel ervaring, neemt niet weg dat er wel fouten zijn gemaakt.

Of ik weer een Synology router koop, denk dat dat nog wel even duurt. Denk dat ik dan eerst ook wel ff wat reacties afwacht m.b.t. de firmware.

• technorabilia
@Annihilism
Ik moet er wel bij zeggen dat ik de RT1900ac heb. Daar kun je niet veel extra op draaien qua rekencapaciteit. Misschien is het met de latere modellen beter gesteld?

En ik ben misschienwaarschijnlijk verwend met de mogelijkheden van een Synology NAS...

[Voor 20% gewijzigd door technorabilia op 12-01-2021 10:44]

👉🏻 Blog 👈🏻

• Bor

Bor

Topicstarter
De 1900 en 2600 hebben beide niet heel veel rekenkracht om andere toepassingen te draaien. De mogelijkheid heeft Synlogy ook redelijk de nek om gedraaid door geen 3rd party meer toe te staan als ik het goed heb. Het aantal packages bij release was groter dan nu. Blamage is ook de security package welke op de 1900 wordt aangeboden maar welke je eigenlijk niet kan gebruiken omdat de 1900 te zwak uitgerust is.

• SmiGueL
kraades schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:43:
Ik moet er wel bij zeggen dat ik de RT1900ac heb. Daar kun je niet veel extra op draaien qua rekencapaciteit. Misschien is het met de latere modellen beter gesteld?
Bor schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:31:
De 1900 en 2600 hebben beide niet heel veel rekenkracht om andere toepassingen te draaien.
De 2600ac heeft natuurlijk wel een quadcore @ 1.7 GHz processor v/s een dualcore @ 1.0 GHz voor de 1900ac.
Ter vergelijking; Een DS218 NAS heeft quadcore @ 1.4 GHz.. (alhoewel dat een Realtek is en dus niet 1:1 te vergelijken.) Maar dat is wel een NAS die veel packages ook prima kan draaien.

Het is alleen zo jammer dat de ondersteuning voor de router packages/apps vrij slecht is.
Ik heb het zelf niet nodig omdat ik een snellere NAS heb draaien (met Docker) maar voor de mensen zonder losse NAS zou het echt een perfecte alles-in-1 oplossing kunnen zijn..

Natuurlijk snap ook wel dat ze geen Atom/Celeron in een router stoppen zodat je Docker kan draaien. Dat zou, voor de meeste mensen (Tweakers uitgezonderd :+), weer wat te overkill zijn. :P

[Voor 13% gewijzigd door SmiGueL op 12-01-2021 14:16]

• Me_dusa

Me_dusa

Annihilism schreef op maandag 11 januari 2021 @ 17:16:
Ik heb een 1900 als 'zolder' WiFi draaien op 5Ghz only. En moet zeggen dat dat ruim prima draait en stabiel is. Als router ook een 1900 draaien en dat draait ook erg stabiel. Je merkt er niets van, stabiel _/-\o_

Me_dusa

• 4POX
  • Nu online

4POX

Everybody is wired

SmiGueL schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:58:
[...]

[...]

De 2600ac heeft natuurlijk wel een quadcore @ 1.7 GHz processor v/s een dualcore @ 1.0 GHz voor de 1900ac.
Ter vergelijking; Een DS218 NAS heeft quadcore @ 1.4 GHz.. (alhoewel dat een Realtek is en dus niet 1:1 te vergelijken.) Maar dat is wel een NAS die veel packages ook prima kan draaien.

Het is alleen zo jammer dat de ondersteuning voor de router packages/apps vrij slecht is.
Ik heb het zelf niet nodig omdat ik een snellere NAS heb draaien (met Docker) maar voor de mensen zonder losse NAS zou het echt een perfecte alles-in-1 oplossing kunnen zijn..

Natuurlijk snap ook wel dat ze geen Atom/Celeron in een router stoppen zodat je Docker kan draaien. Dat zou, voor de meeste mensen (Tweakers uitgezonderd :+), weer wat te overkill zijn. :P
Ik denk dat de software ook een groot probleem is. Meen ergens te lezen dat Synology bezig was met een nieuwe SRM gebaseerd op de huidige software. De huidige SRM is gebouwd op oude DSM code. Maar ik denk dat dit een broodje aap verhaal is.

Ze kunnen het wel. DSM7 beta is zoveel sneller dan DSM 6.x.

AKA Rinkel weblog

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-05 21:40
Is er al zicht op een opvolger van de RT1900ac en de RT2600ac nu 802.11ax de standaard aan het worden is?

Mijn RT1900ac heeft na de initiële problemen met de firmware lange tijd de rol van reserve-router vervuld, maar toen ik hem vorig jaar voor wat langere periodes ben gaan gebruiken kwam ik er achter dat ie inmiddels prima stabiel is. Nu ik zo langzamerhand op zoek ben naar een vervangende router die ax moet aankunnen zou ik eigenlijk wel weer graag een nieuwe Synology proberen. Maar na de RT2600ac (en de MR2200ac) lijkt het bij Synology een beetje stil geworden te zijn op routergebied. Iemand een idee of er nog wat aankomt? Ik lees er (helaas) nergens iets over.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• 4POX
  • Nu online

4POX

Everybody is wired

Synology heeft vandaag 1.2.5 uitgebracht. Voor de RT1900AC zal dit de laatste grote update zijn.

De update is best groot. Mijn oude RT1900AC is al 30 minuten bezig met het bijwerken.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bluecupra

Acties:
  • 0Henk 'm!

• technorabilia
Laten jullie even weten of het allemaal zonder problemen blijft werken? ;)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Er zit een aardige hoeveelheid security fixes in deze keer zo te zien. De RT1900ac doet hier al geen dienst meer inmiddels na de relatief negatieve ervaringen met updates.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 4POX
  • Nu online

4POX

Everybody is wired

technorabilia schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:40:
Laten jullie even weten of het allemaal zonder problemen blijft werken? ;)
In vier weken deel ik mijn ervaringen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Me_dusa

Me_dusa

Ben blij met de IPTV-update. Eindelijk! :)

Me_dusa

Acties:
  • +2Henk 'm!

• technorabilia
RedHead schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 00:15:
Weet iemand of het mogelijk is om de RT1900AC als PXE/TFTP server te gebruiken?

In data sheets komt dit wel terug, maar op de plek waar bij Synology NAS de optie TFTP/PXE te selecteren ontbreekt bij de RT1900AC.
Een beetje laat misschien ;) , maar is is wel mogelijk vanaf de command line. Althans het PXE stuk. TFTP weet ik niet. Ik had het nodig voor netboot.xyz en heb er iets over opgeschreven (blog alert!).

---

BTW
Ik draai nu ook een tijdje op de laatste SRM versie en het lijkt allemaal goed te werken.
Op een RT1900ac...

[Voor 8% gewijzigd door technorabilia op 17-05-2021 13:42. Reden: Typo]

👉🏻 Blog 👈🏻

• technorabilia
En weer een nieuwe versie SRM 1.2.5-8227...
https://www.synology.com/...seNote/SRM?model=RT1900ac

Edit:
Staat erop. Alles werkt nog zo schijnt... ;)

[Voor 20% gewijzigd door technorabilia op 26-05-2021 12:21]

👉🏻 Blog 👈🏻

• HammerT
  • Laatst online: 05-06 13:08
Wat voor snelheid halen jullie met de RT1900ac? M'n ziggo verbinding is nu 500mbit, maar ik haal maar 330 Mbit (via de kabel)

• technorabilia
HammerT schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:44:
Wat voor snelheid halen jullie met de RT1900ac? M'n ziggo verbinding is nu 500mbit, maar ik haal maar 330 Mbit (via de kabel)
Gemeten op de router zelf?

Misschien heb je nog iets bijzonders aan staan? Traffic control misschien. Want dat trekt dit model niet zo goed.

👉🏻 Blog 👈🏻

• HammerT
  • Laatst online: 05-06 13:08
Nee heb ik niet aan staan, alleen een VPN server heb ik aan staan, maar die is niet in gebruik.

Het modem van Ziggo staat in bridge mode, zou dat het verschil kunnen maken?

Edit: Ah ik denk dat ik het heb gevonden, m'n usb ethernet adapter is verbonden via een verbinding van 480 Mb/s. Zal wel wat overhead hebben, dus blijkbaar 330mbit effectief

[Voor 33% gewijzigd door HammerT op 26-05-2021 15:14]

• technorabilia
@HammerT
Je kunt ook op de router zelf testen...

RT1900ac> wget http://download.xs4all.nl/test/200MB.bin

(http://download.xs4all.nl/test/)

[Voor 4% gewijzigd door technorabilia op 26-05-2021 17:22]

👉🏻 Blog 👈🏻

Pagina: 1 ... 16 17 18 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee