Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• 4POX
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 11:09

4POX

Everybody is wired

Misshcien kan je een SSH verbinding openen en zoeken naar log files in de directory structuur. Dat is een methode die werkt bij de nassen.

AKA Rinkel weblog

• NoFate
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 15:44
ja, maar waar te zoeken :... en als die logs dan toch worden bijgehouden, wrm kan je ze dan niet raadplegen in de log center zelf?

ben je zeker dat ze worden bijgehouden? want dan ik wel eens gaan zitten zoeken via ssh

• 4POX

4POX

Everybody is wired

NoFate schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 11:49:
ja, maar waar te zoeken :... en als die logs dan toch worden bijgehouden, wrm kan je ze dan niet raadplegen in de log center zelf?

ben je zeker dat ze worden bijgehouden? want dan ik wel eens gaan zitten zoeken via ssh
Ik weet het niet zeker. Maar jaren geleden heb ik wel op een NAS een probleem gevonden. Maar dat is zo lang geleden dat het nu een wolk is.

Als je google op "DSM Synology log ssh" vind je veel hits. Als ik tijd had zou ik er nu in duiken. Helaas heb ik niet de tijd hiervoor.

AKA Rinkel weblog

• NoFate
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 15:44
4POX schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 17:42:
[...]

Ik weet het niet zeker. Maar jaren geleden heb ik wel op een NAS een probleem gevonden. Maar dat is zo lang geleden dat het nu een wolk is.

Als je google op "DSM Synology log ssh" vind je veel hits. Als ik tijd had zou ik er nu in duiken. Helaas heb ik niet de tijd hiervoor.
Ok, maar ik ga toch ook eens contact opzoeken met Synology zelf... Dit zou een basic feature moeten zijn voor een router

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Heeft iemand hier ervaring met het vervangen van de standaard antennes op een RT1900ac door HIGh gain antennes? Ik zie verschillenden op aliexpress. Zou wel het risico willen nemen om te zien of ik het bereik kan vergroten in dit huis door andere antennes.

AKA Rinkel weblog

• kraades
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 15:22
@4POX
Geen ervaring mee.
Vwb het bereik kun je ook nog de Christmas Island instelling proberen.
kraades in "[Synology routers] Ervaringen & Discussie"

Donate ETH

• 4POX

4POX

Everybody is wired

kraades schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 10:42:
@4POX
Geen ervaring mee.
Vwb het bereik kun je ook nog de Christmas Island instelling proberen.
kraades in "[Synology routers] Ervaringen & Discussie"
What's that witchcraft, Human?

In wifi explorer blaft mijn wifi signaal nu boven iedereen en alles uit. Moet ik nu voor de zekerheid maar een fan inbouwen?

AKA Rinkel weblog

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online

Bor

Frontpage Admin / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
4POX schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 14:51:
[...]

What's that witchcraft, Human?

In wifi explorer blaft mijn wifi signaal nu boven iedereen en alles uit. Moet ik nu voor de zekerheid maar een fan inbouwen?
Het is een setting die gewoon wordt ondersteund. Je zend wel met vermogens die in Nederland niet zijn toegestaan en mogelijk niet goed zijn voor de gezondheid. Overigens is WIFI 2 weg verkeer dus erg zinvol is het alleen wanneer het connectende device minstens even "hard" kan zenden.

Frontpagemoderatie Forum

• St00mwals
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15:40
Gisteren ineens geen internet meer, wel wifi.
Hele bende gereset (glas modem, Experia Box, router)
Hielp niet.
WiFi van de EB aangezet en gewoon internet.
Kom ook niet meer in de interface van de router, MFA-code wordt geweigerd.
Begin van de avond viel het mij ineens op dat alleen het status-led nog brandt, dit is mijn nacht instelling.
Het lijkt er dus op dat er ineens iets met de tijd van mijn router fout is gegaan.
Achter sta ik op het punt om met vakantie te gaan, dus dit weekend maar verder spitten...

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Het gerucht was dat begin 2019 een SRM 2.0 BETA zou uitkomen. 1.0 is gebasserd op DSM 5.0 en 2.0 op DSM 6.0

Ik zag dit verhaal in het "let's encrypt" topic op the Synology Forum.

Als ik google vind ik geen informatie. Weet iemand hier meer over die geruchten?

AKA Rinkel weblog

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Ik heb niets van een 2.0 beta gehoord of over enige verwachtingen om Lets Encrypt functionaliteit toe te voegen.

Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Kan iemand controleren of hem/haar "system database" updates nog werken? In mijn router zijn ze allemaal van 19 Juni. Als ik handmatig wil updaten staat er updating. Maar ik krijg dan de melding failed to connect to server.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RealPG
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 10:58
Even voor je gekeken, allemaal hebben ze de status 'bijgewerkt'. "IP Geolocation Database" staat op 2 juli, de anderen staan netjes op 7 juli.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

RealPG schreef op zondag 7 juli 2019 @ 16:50:
Even voor je gekeken, allemaal hebben ze de status 'bijgewerkt'. "IP Geolocation Database" staat op 2 juli, de anderen staan netjes op 7 juli.
Dan geef ik die communistische regering hier maar de schuld. Is er een manier waar ik precies kan zien wat er fout gaat? Toch maar met SSH inloggen en zoeken naar een log bestand wat in geuren en kleuren kan vertellen wat er loos is?

Ik heb ook een support ticket met Synology geopened.

AKA Rinkel weblog

• 4POX

4POX

Everybody is wired

4POX schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:05:
[...]

Dan geef ik die communistische regering hier maar de schuld. Is er een manier waar ik precies kan zien wat er fout gaat? Toch maar met SSH inloggen en zoeken naar een log bestand wat in geuren en kleuren kan vertellen wat er loos is?

Ik heb ook een support ticket met Synology geopened.
Synology heeft een blik geworpen in de router via SSH. Het blijkt dat het interne geheugen vol zit. Wat niet zou mogen gebeuren. Er gaat nu een expert in de router kijken in de komende dagen.

AKA Rinkel weblog

• 4POX

4POX

Everybody is wired

4POX schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:56:
[...]

Synology heeft een blik geworpen in de router via SSH. Het blijkt dat het interne geheugen vol zit. Wat niet zou mogen gebeuren. Er gaat nu een expert in de router kijken in de komende dagen.
Expert gaf aan dat het interne geheugen vol zat met log files. Deze zijn door hem verwijderd. Nu kan ik de system databases weer updaten.

Ik heb gevraagd wat ik kon doen om te voorkomen dat dit weer zou gebeuren. De engineer reageerde dat het niet meer zou gebeuren omdat er legacy logfiles op de router zaten. Waarschijnlijk heeft een oude firmware rotzooi achtergelaten.

4POX wijzigde deze reactie 15-07-2019 11:28 (20%)

AKA Rinkel weblog

• St00mwals
@4POX Waar vind ik die system database eigenlijk?
Ben wel benieuwd hoe dit dan bij mij staat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

St00mwals schreef op maandag 15 juli 2019 @ 12:01:
@4POX Waar vind ik die system database eigenlijk?
Ben wel benieuwd hoe dit dan bij mij staat.
Config panel -> system -> system database

https://rienkjanschurer.n...tabase-rienkjanschurernl/

AKA Rinkel weblog

• richieheijmans
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 17:38

Acties:
  • +3Henk 'm!

• St00mwals
Met de lang verwachte feature _/-\o_ :
Let’s Encrypt integration – plus wildcard certificate support for Synology DDNS

To those of you who have +1’ed in this post: it’s (finally) here. Now you can get a free SSL certificate from Let’s Encrypt directly in SRM to secure the domain you use to connect to the router via HTTPS.

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Gisteren uitgebreid mee lopen spelen. Het lijkt wel of alles beter loopt. Normaal als ik veel instellingen aanpas moet ik de browser refreshen. Maar nu blijft alles lopen. Wel traag.

AKA Rinkel weblog

• kraades
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 15:22
Ik heb nu ook een Let's Encrypt certificate geinstalleerd op de RT1900ac. Dit werkt.

Wat mij alleen opvalt is dat als ik in SRM ben ingelogd en daarna op DSM inlog (op een Synology DS716+) ik daarna in SRM wordt uitgelogd. En andersom. M.a.w. je kunt maar op één tegelijk ingelogd zijn.

Op Windows 10 met Chrome en Edge browsers.

Is dit zoals het hoort te werken?

Beide hebben nu een apart Let's Encrypt certificate xxxxxx.synology.me.

Donate ETH

• Casio fx-100
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 11:49
Hi,
Graag wil ik een vpn op mijn router instellen maar dan niet op alle ethernet poorten en ook niet voor Geast WiFi. Weet iemand of dit mogelijk is en als het even kan ook hoe?
Frns

• SmiGueL
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 16:46
//Laat maar, verkeerd gelezen.

SmiGueL wijzigde deze reactie 12-09-2019 13:10 (122%)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• bluecupra
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 16:55
Voor SRM 1.2.3 is vandaag update 3 uitgekomen. Onderstaand een changelog:

Version: 1.2.3-8017-3
(2019-09-24)
Fixed Issues

Fixed the issue where SRM might fail to save the IP addresses of gateways and DNS servers after the reboot of Synology Router.
Fixed the issue where PPPoE Relay might fail to work normally after the reboot of Synology Router.
Fixed the issue where SRM might display the item "40MHz only" in the 5GHz band.
Fixed the issue where IPv6 on LAN might fail to be disabled when the interface of WAN is set up by Auto WAN.
Fixed the issue where SRM cannot display Channels 120-128 of the 5GHz band in Japan.
Fixed the issue where Wi-Fi might be forced to restart when password rotation is enabled but the guest network is disabled.
Fixed an issue where SRM might fail to renew the Let's Encrypt certificate after the reboot of Synology Router.

• St00mwals
bluecupra schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 19:01:
Voor SRM 1.2.3 is vandaag update 3 uitgekomen. Onderstaand een changelog:

Version: 1.2.3-8017-3
(2019-09-24)
Fixed Issues

Fixed the issue where SRM might fail to save the IP addresses of gateways and DNS servers after the reboot of Synology Router.
Fixed the issue where PPPoE Relay might fail to work normally after the reboot of Synology Router.
Fixed the issue where SRM might display the item "40MHz only" in the 5GHz band.
Fixed the issue where IPv6 on LAN might fail to be disabled when the interface of WAN is set up by Auto WAN.
Fixed the issue where SRM cannot display Channels 120-128 of the 5GHz band in Japan.
Fixed the issue where Wi-Fi might be forced to restart when password rotation is enabled but the guest network is disabled.
Fixed an issue where SRM might fail to renew the Let's Encrypt certificate after the reboot of Synology Router.
De voorgaande keren duurde het bij mij meerdere weken voordat de update gevonden en geïnstalleerd werd, maar deze keer is die vannacht direct al geïnstalleerd :*)

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Je verwacht het niet. Maar ik lees dat Synology de laatste update heeft teruggetrokken. Te veel problemen.

AKA Rinkel weblog

• bluecupra
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 16:55
4POX schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 07:15:
Je verwacht het niet. Maar ik lees dat Synology de laatste update heeft teruggetrokken. Te veel problemen.
In onderstaand artikel meer informatie hierover:

https://community.synolog.../post/128768?reply=409385

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
4POX schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 07:15:
This update has been recalled on Oct. 1 owing to several issues about traffic reports and scheduling of automatic updates, restart, and Wi-Fi password rotation.
Zucht, alweer een update die grote problemen veroorzaakt. Jammer genoeg bevatten de meeste updates ook de nodige security patches (begrijp mij niet verkeerd: goed dat die er zijn!) waardoor je eigenlijk wel moet updaten. Anders zou ik het liefst de updates overslaan voor een tijdje.

Frontpagemoderatie Forum

• St00mwals
Hoe is jullie ervaring met de meeste recente update: SRM 1.2.3 8017 Update 4?

Ik heb last van klapperende verbindingen. In elk geval draadloos, bedraad weet ik zo ff niet aangezien daar een TP-link EOP tussen zit.

• fulgore
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 17-11 17:36

fulgore

Waarom ? Daarom !

St00mwals schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:26:

Ik heb last van klapperende verbindingen. In elk geval draadloos, bedraad weet ik zo ff niet aangezien daar een TP-link EOP tussen zit.
Ik heb de rt2600 en heb geen enkel probleem met deze update.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
St00mwals schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:26:

Ik ervaar op de enige locatie waar momenteel nog een Synology draait (RT1900ac) geen issues.

Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrisch rijden

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True