• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:15
CAP-Team schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 09:34:
Wel leuk hoor die Lumia Offers app.. Ik heb er nog nooit een offer in gezien. Hij checkt en dan mag je de app weer afsluiten.
Die was volgens mij voor de introductieaanbieding (dock) bij de 950XL. Inmiddels al afgelopen :)
ShitHappens schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 21:20:
[...]
Die was volgens mij voor de introductieaanbieding (dock) bij de 950XL. Inmiddels al afgelopen :)
Er loopt op dit moment een nieuwe actie voor een gratis dock, voor 950 en 950XL.

Testing, one, two ...

• Ron
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-11 22:19

Ron

- sinds een aantal updates loopt mijn toestel in een uur of 3/4 leeg,
- ik kan geen verdere updates downloaden.

an sich best tevreden behalve bovensataande minpuntjes

• huiz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:34
hardware-lover schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 21:36:
[...]

Er loopt op dit moment een nieuwe actie voor een gratis dock, voor 950 en 950XL.
Correct, heb mijn telefoon nu een week (simkaart is nog niet actief, volgende week pas) en kon de Display Dock gratis bestellen. Zijn wel snel met leveren, twee dagen na bestelling had ik 'm al in huis :)

Nu nog eens bedenken waarvoor het handig zou zijn...

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:04

Esumontere

Floep, banaan.

ronald245 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 21:43:

Heb je al eens geprobeerd om een hard reset te doen?

• Ron
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-11 22:19

Ron

Esumontere schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 23:36:
[...]

Heb je al eens geprobeerd om een hard reset te doen?
ja, dat verhelpt 't probleem tijdelijk, echter doet dit zich na 1/2 dagen weer voor.
via de field medic app zie ik dat svhost 40% van het batterijverbruik op zich neemt, alleen weet ik niet wat daar verder nog achter zit

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:32
ronald245 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 23:43:
[...]

ja, dat verhelpt 't probleem tijdelijk, echter doet dit zich na 1/2 dagen weer voor.
via de field medic app zie ik dat svhost 40% van het batterijverbruik op zich neemt, alleen weet ik niet wat daar verder nog achter zit
Waarschijnlijk de Field medic app >:)

Ik denk dat je batterij verbruik het best kan testen zonder actieve apps.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:04

Esumontere

Floep, banaan.

ronald245 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 23:43:
[...]

svhost (servicehost) is een proces van Windows die allerlei services aanstuurt. Kan je dus weinig aan doen.

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 15:16
tjeeee wil je de gratis dock claimen.
Valt of struikel je weer over paypall en/of creditcart.
Beiden natuurlijk niet aanwezig..... gezeik ook altijd.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:04
Amadeus1966 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 11:46:
Voor een _gratis_ dock...?
Zelfde met die "gratis" acties voor Groove of Spotify.
Misschien een pre-paid creditcard?

Live from Denmark

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Je kan dit ook doen via de creditcard van iemand anders. Die voeg je toe aan je account (even uit mijn hoofd: account.microsoft.com) en dan kan je via daar je bestelling doen. Er gaat uiteraard geen geld vanaf. Wanneer je je bestelling gedaan hebt verwijder je de kaart weer en is het geregeld.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

• Amadeus1966
Tja dan moet je wel iemand kennen die een dergelijke kaart heeft natuurlijk.
Wij zijn een beetje ouderwets hier in deze regio...of we betalen met pin of cash, of we betalen niet 😉

• Amadeus1966
Mijn eerste impressie van de 950 is best wel positief.
Eerst alle updates gedraaid en toen vanaf nul af aan de boel opgebouwd en ingesteld.
Alleen windows 10 en de diverse instellingen is nog even wennen.

Nadelig vind ik toch wel het kleine formaat ( afkomend van een 6" lumia 1320 ) maar dat gaat denk ik wel wennen.
En de navapp kaarten....man wat een draak van een app.
Nee doe mij maar de ouderwetse here drive maar.

Amadeus1966 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 18:58:
[knip]

Nadelig vind ik toch wel het kleine formaat ( afkomend van een 6" lumia 1320 ) maar dat gaat denk ik wel wennen.
[knip]
Waarom heb je dan geen XL genomen, of vond je deze te duur?

Testing, one, two ...

• Amadeus1966
hardware-lover schreef op zondag 26 juni 2016 @ 19:02:
[...]

Waarom heb je dan geen XL genomen, of vond je deze te duur?
Ze zijn idd behoorlijk stevig aan de prijs.
Maar dat was het hem niet.
Ik heb twee toestellen gekocht, deze 950 en nog een 650 dual voor mijn betere helft.
En dat bij elkaar vond ik het wel heel erg aan de prijs worden.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
ronald245 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 21:43:
Met de Windows Device Recovery Tool hem terug zetten naar fabriek en laatste firmware, niet je backup terguzetten maar handmatig installeren, alleen dat wat je echt nodig hebt en aankijken of het dan na 2 dagen wel goed blijft gaan, zo ja dan geleidelijk meer apps toevoegen die je wil hebben totdat je het probleem weer hebt en dan weet je welke app het is, die er af mikken en kun je een alternatief er voor zoeken.

• Amadeus1966
Yes............heb de Here Drive weer werkende en dat in samenwerking met de eerder voor de kaartenapp gedownloade kaarten.

Nu alleen afwachten hoe lang deze vreugde duurt.

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Amadeus1966 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 21:10:
Yes............heb de Here Drive weer werkende en dat in samenwerking met de eerder voor de kaartenapp gedownloade kaarten.

Nu alleen afwachten hoe lang deze vreugde duurt.
Niet lang: zie ook hier op t.net een bericht op de frontpage:Here maps frontpage t.net
Here Maps is vanaf 29 mei niet meer beschikbaar in de Windows Store en de dienst is na 30 juni niet meer te gebruiken op Windows 10 Mobile. .....

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Amadeus1966
Er schijnt een tijdbom/timebomb oid in de laatste update meegekomen te zijn om het eea zeker te zijn dat het op een bepaalde datum gewoon endex is.
Het is niet zo dat ze zomaar op afstand een knopje omzetten en de App werkt niet meer.

Maar we zullen zien.
Heb nog wel een oudere versie in mijn collectie.

Als ik de datum een jaartje vooruit zet blijft ie iig nog werken.
Dus nog even afwachten.

[ Voor 28% gewijzigd door Amadeus1966 op 27-06-2016 06:42 ]

• janchtw
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-08 13:34
Amadeus1966 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 18:58:
En de navapp kaarten....man wat een draak van een app.
Er is pas een nieuwe versie van de kaarten app uitgekomen. Bedoel je die?

• stevens20
  • Nu online
Wat zijn het voor een stuntprijzen voor de L950!
€360,- voor zulke specificaties. Dit zal zijn om te kijken wat mensen over hebben om naar WP10 over te stappen lijkt me.

Ik vind het OS zeker de moeite waard, natuurlijk verlies je op sommige dingen maar je wint weer op andere punten.

• E-PaiN
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-10 21:09
Gek hoor, ze staan voor €430 in de pricewatch, en mensen zetten ze (al maanden gebruikt en krasjes op het scherm) doodleuk voor die prijs op marktplaats.

• vali
  • Laatst online: 08-11 11:37
E-PaiN schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:39:
Gek hoor, ze staan voor €430 in de pricewatch, en mensen zetten ze (al maanden gebruikt en krasjes op het scherm) doodleuk voor die prijs op marktplaats.
Marktplaats? Kopen tweakers daar serieus smartphones vandaan van zo'n prijs? :? :X

• Amadeus1966
janchtw schreef op maandag 27 juni 2016 @ 07:26:
[...]

Er is pas een nieuwe versie van de kaarten app uitgekomen. Bedoel je die?
Ja dat ding.
Te klein en te " ingewikkeld " om het on the go in te stellen.
Knoppen moeten groter, menu's simpeler en een keuze voor 2D view.

Here Drive kon je bij wijze van spreken nog bedienen met een ladderzatte kop op een onverharde weg terwijl je volgas door de hele auto heen stuitert.

• E-PaiN
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-10 21:09
vali schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:42:
[...]

Marktplaats? Kopen tweakers daar serieus smartphones vandaan van zo'n prijs? :? :X
haha, nou, V&A hier is niet anders hoor!

Ik zoek eigenlijk een goedkope voor mijn vrouw t.v.v. haar oude Note 2, maar wil er niet teveel voor betalen.
As in, lichte gebruikssporen en €250, beetje dat idee. Tot nu toe nog niet gelukt! O-)

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Beetje offtopic, maar PayPal kan je gratis aanmaken en vervolgens alleen "gebruiken" voor dit soort gratis dingen natuurlijk. :)

• stevens20
  • Nu online
E-PaiN schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:39:
pricewatch: Microsoft Lumia 950 Zwart
De eerste prijs bij phonemarket is toch echt 359,- Daar heb ik hem ook gekocht. De combi-aanbiedingen kan ik je niet aanraden. Ik heb het hoesje en de beschermfolie (ik ben er zelf trots op hoe recht hij zit) voor het scherm maar die kunnen niet samen. Dat hoesje drukt de folie los van het scherm.

• stevens20
  • Nu online
Stravincy schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:58:
[...]

Beetje offtopic, maar PayPal kan je gratis aanmaken en vervolgens alleen "gebruiken" voor dit soort gratis dingen natuurlijk. :)
In dit geval niet. Je moet een creditcard geregistreerd hebben op je paypall. Ik heb ook een creditcard-loos paypallaccount amar daar lukt het echt niet mee. Ik heb uiteindelijk even de kaart van mijn moeder toegevoegd aan mijn betaalmogelijkheden, de bestelling gedaan en vervolgens de kaart weer verwijderd.

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:39

Koekfabriek

King Billy on the wall

Ben ik nou gek of mist de Lumia 950XL die ''functie'' om met 2 tikjes je scherm te activeren?

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-10 13:34
Komt normaal terug in latere update.

Zoeken op Double tap 950XL

[ Voor 30% gewijzigd door Dragunov op 27-06-2016 12:12 ]

• vali
E-PaiN schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:49:
[...]

haha, nou, V&A hier is niet anders hoor!

Ik zoek eigenlijk een goedkope voor mijn vrouw t.v.v. haar oude Note 2, maar wil er niet teveel voor betalen.
As in, lichte gebruikssporen en €250, beetje dat idee. Tot nu toe nog niet gelukt! O-)
Ow over tweakers vraag en aanbod heb ik niks op tegen, alleen zou ik nooit mijn telefoon of andere hardware via marktplaats doen.

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:49
vali schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:42:
[...]

Like I did, Z5 Compact... Was weliswaar een kleine honderd euro minder, maar ik deed het. Ongezien, je moet wat vertrouwen hebben in je medemens toch? :9

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

• huiz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:34
Amadeus1966 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 18:27:
Tja dan moet je wel iemand kennen die een dergelijke kaart heeft natuurlijk.
Wij zijn een beetje ouderwets hier in deze regio...of we betalen met pin of cash, of we betalen niet 😉
Je kunt ook je bankrekening koppelen aan Paypal, dat werkt hetzelfde als een CC.

Zonder gekoppelde bankrekening of CC kun je alleen geld overmaken naar particulieren, maar nergens betalen.

• barta123
huiz schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:07:
[...]

Je kunt ook je bankrekening koppelen aan Paypal, dat werkt hetzelfde als een CC.

Zonder gekoppelde bankrekening of CC kun je alleen geld overmaken naar particulieren, maar nergens betalen.
Dat klopt, maar er moet minimaal 25 euro op je rekening staan, anders kun je niet betalen :+ Dat is mijn ervaring van een tijdje terug namelijk! :9

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
stevens20 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:13:
[...]

In dit geval niet. Je moet een creditcard geregistreerd hebben op je paypall. Ik heb ook een creditcard-loos paypallaccount amar daar lukt het echt niet mee. Ik heb uiteindelijk even de kaart van mijn moeder toegevoegd aan mijn betaalmogelijkheden, de bestelling gedaan en vervolgens de kaart weer verwijderd.
Ik heb geen creditcard.
Heb alleen m'n bankrekeningnr gekoppeld aan m'n PayPal account en dat was in mijn geval genoeg.
De gratis DD heb ik probleemloos geclaimed (zonder creditcard dus).

Kan overigens niet wachten op de double-tap-to-wake functie!
Ik heb lang de Lumia 925 gebruikt en zo nu en dan probeer ik nog steeds automatisch op deze manier m'n Lumia 950 te ontgrendelen. }:O

• janchtw
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-08 13:34
stevens20 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:11:
[...]

pricewatch: Microsoft Lumia 950 Zwart
De eerste prijs bij phonemarket is toch echt 359,- Daar heb ik hem ook gekocht. De combi-aanbiedingen kan ik je niet aanraden. Ik heb het hoesje en de beschermfolie (ik ben er zelf trots op hoe recht hij zit) voor het scherm maar die kunnen niet samen. Dat hoesje drukt de folie los van het scherm.
Staat daar dan ook de app voor het gratis docking station op?

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

janchtw schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:01:
[...]

Staat daar dan ook de app voor het gratis docking station op?
Die kan je zelf uit de store downloaden als het toestel ontvangen is.
Zo heb ik het hier bij een paar toestellen ook gedaan.
De app checked of de toestellen voor de actie in aanmerking komen.

Er moet in het toestel wel een werkende simkaart zitten anders werkt de lumia offers app niet.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-11 14:38
Net overgestapt van een Galaxy Note 4 naar de 950 XL, en die bevalt me behoorlijk goed. Wat kleine dingetjes, waarvan ik degene die ik het vervelendste vind even hier voor wil leggen. Ik vrees het ergste maar vragen staat vrij gelukkig.

Ik was gewend om met IRC altijd online te zijn op mijn Android. Ik heb op de 950 Foo IRC staan. Aardige client, alleen hij disconnect zodra te telefoon lockt. Op die manier heb ik er niet veel aan.... Volgens de maker ligt dan aan het OS. Lijkt mij sterk want andere apps blijven ook gewoon data ontvangen (en verzenden). Heeft iemand misschien een tip?

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:22
crappy double post

[ Voor 97% gewijzigd door Caelorum op 27-06-2016 18:22 ]

• Caelorum
Zie bijv. https://msdn.microsoft.co...app-with-background-tasks
The topics in this section show how to run your own lightweight code in the background by responding to triggers with background tasks. Background tasks are lightweight classes that the OS runs in the background. You can use background tasks to provide functionality when your app is suspended or not running. You can also use background tasks for real-time communication apps like VOIP, mail, and IM.[...]

Control Channel: **Background tasks can keep a connection alive, and receive messages on the control channel, by using the [ControlChannelTrigger](https://msdn.microsoft.com/library/windows/apps/hh701032). If your app is listening to a socket, you can use the Socket Broker instead of the **ControlChannelTrigger. For more details on using the Socket Broker, see SocketActivityTrigger. The ControlChannelTrigger is not supported on Windows Phone.[...]
Zou hem bovenstaande linkje eens toesturen. Dat laatste wat ik er in heb opgenomen (over sockets) is belangrijk voor IRC.

Dat zou de ontwikkelaar genoeg aanknopingspunten moeten geven om het alsnog te implementeren (maar het zal een klus zijn hoor).

*edit* Dit is overigens allemaal pas mogelijk sinds Windows 10 Mobile. Voor Windows Phone 8(.1) heeft hij helemaal gelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 27-06-2016 18:22 ]

• Amadeus1966
Even terugkomend op mijn paypall
ik heb mijn eigen bank gekoppeld, maar daar kan nog 1 a 2 dagen overheen gaan.
Dan zou ik op het nippertje de dock toch nog kunnen krijgen.

Btw
Vandaag Here even getest bij mijn toekomstige exwerkgever.
Nog geen problemen ondervonden.

[ Voor 22% gewijzigd door Amadeus1966 op 27-06-2016 22:27 ]

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:39
Amadeus1966 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:25:
Even terugkomend op mijn paypall
ik heb mijn eigen bank gekoppeld, maar daar kan nog 1 a 2 dagen overheen gaan.
Dan zou ik op het nippertje de dock toch nog kunnen krijgen.

Btw
Vandaag Here even getest bij mijn toekomstige exwerkgever.
Nog geen problemen ondervonden.
Here? Voor Windows 10 is het aan te bevelen om Windows Kaarten te gebruiken. Here is binnenkort niet meer beschikbaar en er komen geen updates meer voor.

• Amadeus1966
De here applicatie maakt gewoon gebruik van de zelfde kaarten als ms kaarten.
En voor de rest hoeft er voor wat mij betreft niets geüpdatet te worden.
Zolang de kaarten maar recent zijn.

Ik had de kaarten middels de kaartenapp al reeds gedownload en toen ik here geïnstalleerd had pakte hij gewoon deze kaarten.

• Julian
Caelorum schreef op maandag 27 juni 2016 @ 18:20:

[...]

Zou hem bovenstaande linkje eens toesturen. Dat laatste wat ik er in heb opgenomen (over sockets) is belangrijk voor IRC.

Dat zou de ontwikkelaar genoeg aanknopingspunten moeten geven om het alsnog te implementeren (maar het zal een klus zijn hoor).

*edit* Dit is overigens allemaal pas mogelijk sinds Windows 10 Mobile. Voor Windows Phone 8(.1) heeft hij helemaal gelijk.
Top, ik heb het doorgegeven!

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• coninckske
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-11-2021
Ik heb eigenlijk geen goed woord over voor deze telefoon. In ieder geval zeer teleurgesteld.
Kwalitatief ziet het er allemaal zeer goed uit. Mooi design, goie specs, erg mooie camera, etc...
Maar de gebruikservaring maakt al dit moois erg vervelend om toch positief te blijven
Ben een windows phone adept van het eerste uur. Een heleboel Nokia en Lumia toestellen gebruikt door de jaren heen (720,820,730,830,920, ... ) Voor mij was het microsoft ecosysteem van mail, onedrive, calender, etc perfect. Ik had ook alle apps die ik gebruik beschikbaar via de store.

Helaas Mijn Lumia 950 is tot nu toe een echte ramp.
- Ik moet hem 7-10 keer per week rebooten omdat hij vastloopt. Ja dus minimaal 1 keer per dag, dit gebeurt op willekeurige momenten.
- Microsoft Edge crashed wel 10 keer per dag. Ook willekeurig.
- De Edge browser is in principe goed ontworpen en handig in gebruik, maar hij is traaaaaaaag.
- Bovenstaande traagheid zou ook aan de wifi implementatie kunnen liggen in Windows10
- Ik klik in Edge op webpagina's items in een lijst aan, en dan selecteert hij net die er boven of eronder (door het eindeloos lange laden en renderen van de pagina waarschijnlijk)
- Copy paste functie werkt de helft van de keren niet. Dus teksten kopiëren tussen applicaties is heel dikwijls niet mogelijk.Handig als je onderweg bent en je iets belangrijks moet doorsturen/aanpassen

Ik heb mijn telefoon bij elke update van het OS gereset. Helaas brengt dit geen verbetering.

Ik ben dus erg teleurgesteld in de gebruikservaring van dit toestel. Het is erg lastig om met deze telefoon snel en efficient te werken door alle vastlopers, crashes, kleine bugs en onzorgvuldigheden.

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Nu online
coninckske schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:41:
Ik heb eigenlijk geen goed woord over voor deze telefoon. In ieder geval zeer teleurgesteld.
[knip]

Ik heb mijn telefoon bij elke update van het OS gereset. Helaas brengt dit geen verbetering.

Ik ben dus erg teleurgesteld in de gebruikservaring van dit toestel. Het is erg lastig om met deze telefoon snel en efficient te werken door alle vastlopers, crashes, kleine bugs en onzorgvuldigheden.
Jammer om te lezen dat jij zo veel problemen hebt met jouw telefoon. Je hebt het over resetten van de telefoon, zijn dat factory resets geweest? En heb je daarna telkens de back-up terug gezet, misschien zit daar en probleem in? Heb je de WDRT tool al geprobeerd, zonder een back-up terug te zetten? En anders eens de insider builds proberen, deze zijn nu redelijk stabiel.

• coninckske
Ja, ik ben wel erg teleurgesteld. Omdat het nu echt problemen zijn die direct het gebruik van de telefoon beïnvloeden. Door de jaren windows phone nam ik de kleine dingetjes en niet aanwezige functionaliteiten die er aan mankeerden er voor lief bij. Ze waren niet hinderlijk voor de gebruikservaring an sich.

De resets die ik tot nu toe uitgevoerd heb waren allemaal met het terugplaatsen van de backup. Ik zal in het ultieme nog eens proberen om een lege reset vanaf scratch weer op te zetten. Maar het is toch te gek voor woorden dat dit een oorzaak zou kunnen zijn van al de problemen.

Wat is de WDRT tool, wat kan ik daar mee precies veranderen, aanpassen of oplossen.

In principe wil ik zo een insidere build wel eens proberen ... Hoe kan ik die installeren. Is dat gewoon de insider app installeren en registreren?

• barta123
coninckske schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:58:
Ja, ik ben wel erg teleurgesteld. Omdat het nu echt problemen zijn die direct het gebruik van de telefoon beïnvloeden. Door de jaren windows phone nam ik de kleine dingetjes en niet aanwezige functionaliteiten die er aan mankeerden er voor lief bij. Ze waren niet hinderlijk voor de gebruikservaring an sich.

De resets die ik tot nu toe uitgevoerd heb waren allemaal met het terugplaatsen van de backup. Ik zal in het ultieme nog eens proberen om een lege reset vanaf scratch weer op te zetten. Maar het is toch te gek voor woorden dat dit een oorzaak zou kunnen zijn van al de problemen.

Wat is de WDRT tool, wat kan ik daar mee precies veranderen, aanpassen of oplossen.

In principe wil ik zo een insidere build wel eens proberen ... Hoe kan ik die installeren. Is dat gewoon de insider app installeren en registreren?
Op welke build staat je telefoon? (instellingen --> Systeem --> Over --> Meer informatie), de meest recente Treshold (productiering) build is 10.0.10586.420, waar mijn 950 al een tijd zonder enig probleem op draait! :)

Ben je trouwens begonnen met een back-up vanaf 8.1? Ik ben namelijk vanaf 0 begonnen, omdat ik het wel fijn vind om met een nieuwe telefoon een frisse start te maken :9

• coninckske
Version: 1511
OS-build: 10.0.1429.1000
Firmware rev. nr: 01078.00038.16025.39025
Hardware rev. nr :2.1.1.2

Ik denk dat ik met een frisse start aan de lumia 950 ben begonnen ... maar weet het niet zeker

[ Voor 31% gewijzigd door coninckske op 29-06-2016 13:05 ]

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-11 20:57
coninckske schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:41:
Verhaal teleurstelling in Lumia 950 en W10M
Vervelend om te lezen dat je telefoon zo slecht werkt. Ook ik ben een Windows Phone/Mobile aanhanger vanaf het eerste uur: Lumia 900, 720, 640 en nu de 950 XL. Ik draai op de Insider Fast Ring (vanaf het begin dat ik deze telefoon heb) en ik ervaar echt nul problemen. Mijn telefoon is nog nooit vastgelopen of uit zichzelf opnieuw herstart. Ik gebruik de Edge-browser veel (Facebook, voetbal sites, tech sites, nieuws sites, YouTube, etc) en deze is ook nog nooit vastgelopen. Traag vind ik 'm ook niet.
Linkjes aanklikken heb ik ook geen problemen mee vanuit de browser.

Of je hebt echt een brakke telefoon of misschien dat de 'upgrade' naar de Insiders preview wonderen voor je verricht. Ik ben benieuwd of dat laatste voor je zal helpen!

• coninckske
De versie die ik heb staan is denk ik ook al een insider level ... Hoe dat komt weet ik helemaal niet.
Ik ga nu de 10.0.14376.0 update uit de fast ring installeren

• Julian
Caelorum schreef op maandag 27 juni 2016 @ 18:20:

[...]

Reactie van de dev:
Thank you for the links. We definitely have explored SocketActivityTrigger before we started using what we have currently. Unfortunately, that API was far more unstable than we could stand. Hopefully the problems with it will be fixed when the next big Windows 10 update comes.

coninckske schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:05:

Ik denk dat ik met een frisse start aan de lumia 950 ben begonnen ... maar weet het niet zeker
Zou je niet eens een tijdje met een Production build (.420) gaan draaien alvorens een oordeel te vellen over de telefoon als je daar nu test-software op draait?

Testing, one, two ...

• vali

Je kan niet zomaar Insiders builds draaien, dit heb je dus zelf gedaan. Zou zeggen, zet production erop en bekijk dan of het beter draait

[ Voor 11% gewijzigd door vali op 29-06-2016 14:34 ]

• coninckske
Ja dat klopt ... ik heb een keer met de insider app wat gedaan. Dus ik moet dan toch op een of andere manier een update hebben gedaan, waarna ik me weer af heb gemeld. Ik wil mijn voorgaande kritische post daarom even 'on hold' zetten. Tot ik wat meer weet met een stabiele build

Om terug te gaan naar een production build gebruik ik de recovery tool toch? Dat heb ik geloof ik al een keer gebruikt op mijn oude 920.

• Caelorum
Julian schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:14:
[...]
Reactie van de dev: [...]
Dat is wel jammer, idd. Ik heb geen ervaring met deze specifieke API, maar kan mij goed voorstellen dat die nog niet helemaal is uitgewerkt. Ik hoop in ieder geval dat ze wel echt opnieuw gaan proberen met de volgende update inderdaad :)

• ardvark99
  • Nu online

De firmware is volgens mij ook oud, ik weet niet welke ota de laatste is, maar ik draai 16082. Via de WDRT tool binnen gehaald. En de OS build is een oude insider, of te wel Redstone, al mis ik één cijfer in jouw overzicht. Al met al is dit de oorzaak van al jouw problemen denk ik.

[ Voor 14% gewijzigd door ardvark99 op 29-06-2016 17:33 ]

• vali
coninckske schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 15:18:
Ja dat klopt ... ik heb een keer met de insider app wat gedaan. Dus ik moet dan toch op een of andere manier een update hebben gedaan, waarna ik me weer af heb gemeld. Ik wil mijn voorgaande kritische post daarom even 'on hold' zetten. Tot ik wat meer weet met een stabiele build

Om terug te gaan naar een production build gebruik ik de recovery tool toch? Dat heb ik geloof ik al een keer gebruikt op mijn oude 920.
Dat verklaard een hoop^^, anyway je moet inderdaad de Microsoft recovery tool gebruiken

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
coninckske schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:58:
De WDRT tool is de Windows Device Recovery Tool, hiermee herstel je de telefoon naar een fabrieks image, maar ook, hiermee wordt de laatste firmware geflashed.
https://support.microsoft...-device-recovery-tool-faq
Verder is het zeker aan te bevelen hierna geen backup terug te zetten, bij veel mensen is gebleken dat daarmee problemen terugkeren, blijkbaar zijn de wijzigingen zo rigoureus die Microsoft onder de motorkap gemaakt heeft dat die instellingen terughalen problemen oplevert.
ardvark99 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:42:
[...]
De firmware is volgens mij ook oud, ik weet niet welke ota de laatste is, maar ik draai 16082. Via de WDRT tool binnen gehaald. En de OS build is een oude insider, of te wel Redstone, al mis ik één cijfer in jouw overzicht. Al met al is dit de oorzaak van al jouw problemen denk ik.
Die firmware zal toch de laatste OTA versie zijn. Afhankelijk van het toestel (en land van herkomst) vanzelfsprekend. Mijn 950XL zit op OTA 01078.00038.16025.39031

Testing, one, two ...

• Amadeus1966
huiz schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:07:
[...]

Wel, ik heb mijn bankrekening gekoppeld.
Maar nog blijft hij zeuren over een creditcard......................

• ardvark99
  • Nu online
hardware-lover schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:08:
[...]

Die firmware zal toch de laatste OTA versie zijn. Afhankelijk van het toestel (en land van herkomst) vanzelfsprekend. Mijn 950XL zit op OTA 01078.00038.16025.39031
Het is al zo lang geleden dat er een nieuwe firmware is uitgerold ;) Maar met de WDRT tool brengt je in ieder geval de 16082. Niet dat er veel verschil in zit met de officiële laatste firmware (16025 dus) voor de L950(XL), de 16082 is dacht ik uitgebracht voor de L550 en L650 toestellen. De firmware daarvoor was geloof ik 15506, wat de eerste was weet ik niet.

Hier heb je een leuk lijstje:
http://answers.microsoft....a?tm=1456942167650&auth=1
23 maart 2016 was mijn laatste OTA update van 39030 > 31

Testing, one, two ...

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-11 20:57
Amadeus1966 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:20:
[...]

Wel, ik heb mijn bankrekening gekoppeld.
Maar nog blijft hij zeuren over een creditcard......................
Hier had ik ook last van. Even bellen met PayPal en dan is het zo geregeld.

• coninckske
ardvark99 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:42:
[...]

Ok ik heb de laatste updates binnengehaald. Eerste indruk is dat het vlotter gaat. Ik zal het een weekje aankijken. In ieder geval bedankt om mij op mijn update-nalatigheid te wijzen.

Version: 1607
OS-build: 10.0.14376.0

Welk cijfer mis je?

De firmware is misschien niet de allerlaatste nieuwe. Die wordt blijkbaar niet gepushed omdat de update zo miniem is. Ik wacht wel tot de volgende grote update die gepusched wordt.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:38

_Arthur

blub

Dat is nog steeds een Insider Preview he. En niet een 'productie' versie. Dus je kan nog steeds allerlei dingetjes tegenkomen.

• coninckske
Ja dat weet ik. Maar het zal snel duidelijk worden of die specifieke vervelende probleempjes er nog zijn of niet.

• ardvark99
  • Nu online
coninckske schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:39:
[...]

Ok ik heb de laatste updates binnengehaald. Eerste indruk is dat het vlotter gaat. Ik zal het een weekje aankijken. In ieder geval bedankt om mij op mijn update-nalatigheid te wijzen.

Version: 1607
OS-build: 10.0.14376.0

Welk cijfer mis je?

De firmware is misschien niet de allerlaatste nieuwe. Die wordt blijkbaar niet gepushed omdat de update zo miniem is. Ik wacht wel tot de volgende grote update die gepusched wordt.
Je bent nu in ieder geval weer up to date, weliswaar op Redstone, maar deze is al redelijk stabiel, ik draai nu al een tijdje Redstone zonder al te grote problemen. (Misschien een keer per maand een spontane reboot)

Hopelijk wordt jouw ervaring met W10M nu wel beter :9

In jouw bericht had je het volgende gezet:

Achter de 1429 hoort nog een cijfer, build nummers hebben 5 cijfers. Maar deze build is al een paar maanden oud, en was idd zeer buggy. Zie Wikipedia: Windows 10 Mobile

• somers1234
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:02
Hoe zit het nu eigenlijk met de regelmatige ruis uit de luidspreker in combinatie met die plopjes. Ik heb daar nog vrij veel last van bij onder andere het laden van webpagina's en in Whatsapp. Ik hoor hier verder echter niemand over klagen waardoor het lijkt of ik de enigste ben met dit probleem.

Een ander issue dat volgens mij enige relatie heeft met dit probleem is dat bij mij regelmatig het "trillen" icoontje verdwijnt, terwijl de telefoon nog wel gewoon op trillen staat. Ik heb mijn geluid bijna altijd uit staan en zie dan die drie golfjes bovenaan in beeld. Deze golfjes verdwijnen regelmatig maar als ik gebeld word dan gaat de telefoon gewoon trillen. Even volume naar 1 en weer terug naar 0 laat deze golfjes weer terug komen.

De ruis uit de luidspreker waar ik het over had komt voornamelijk voor als deze golfjes zijn verdwenen.

• ardvark99
  • Nu online
somers1234 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 18:44:
Hoe zit het nu eigenlijk met de regelmatige ruis uit de luidspreker in combinatie met die plopjes. Ik heb daar nog vrij veel last van bij onder andere het laden van webpagina's en in Whatsapp. Ik hoor hier verder echter niemand over klagen waardoor het lijkt of ik de enigste ben met dit probleem.

Een ander issue dat volgens mij enige relatie heeft met dit probleem is dat bij mij regelmatig het "trillen" icoontje verdwijnt, terwijl de telefoon nog wel gewoon op trillen staat. Ik heb mijn geluid bijna altijd uit staan en zie dan die drie golfjes bovenaan in beeld. Deze golfjes verdwijnen regelmatig maar als ik gebeld word dan gaat de telefoon gewoon trillen. Even volume naar 1 en weer terug naar 0 laat deze golfjes weer terug komen.

De ruis uit de luidspreker waar ik het over had komt voornamelijk voor als deze golfjes zijn verdwenen.
De ruis en plopjes (in combinatie met Whatsapp) waren in de eerste releases vorig jaar en begin dit jaar idd veel gehoorde issues, maar de laatste maanden zie ik hier geen berichten meer van. Zoek eens in dit topic op ploppen, of plopjes, dan zie je berichten uit januari. Is jouw telefoon up to date met de laatste versie? En heb je al eens een factory reset uitgevoerd, daarna back-up terug zetten?

• ardvark99
  • Nu online
Ah, eindelijk ;-) dubbele tik!! Voor de 950XL Effe de firmware updaten WDRT, shit da's ook niet zo 123 gedaan... of wachten tot ie OTA komt natuurlijk.

http://mspoweruser.com/do...omes-to-the-lumia-950-xl/

Effe gechecked, voor mijn telefoon nog niet beschikbaar, ff wachten dus. 8)

Edit 2: nu is ie wel beschikbaar :) Backup maken en gaan met die banaan!! :*) :P

2,88GB...

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/30m9xsp.png

[ Voor 54% gewijzigd door ardvark99 op 01-07-2016 15:43 ]

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-11 11:57

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

ardvark99 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 14:58:
Ah, eindelijk ;-) dubbele tik!! Voor de 950XL Effe de firmware updaten WDRT, shit da's ook niet zo 123 gedaan... of wachten tot ie OTA komt natuurlijk.

http://mspoweruser.com/do...omes-to-the-lumia-950-xl/

Effe gechecked, voor mijn telefoon nog niet beschikbaar, ff wachten dus. 8)

Edit 2: nu is ie wel beschikbaar :) Backup maken en gaan met die banaan!! :*) :P

2,88GB...

[afbeelding]
Hmm, maar dan ga je van redstone terug naar treshold en dan weer terug naar redstone? Of update je alleen firmware?

• ardvark99
  • Nu online
MaakmeGek schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 15:50:
[...]

Hmm, maar dan ga je van redstone terug naar treshold en dan weer terug naar redstone? Of update je alleen firmware?
Effe geduld, is bezig. Maar ik ga idd terug naar TS2, dus backup niet terug zetten, dan naar Insiders. Ik ga dit bericht ff updaten zo meteen... wordt vervolgt.. (en nu heb ik bovendien weer een schone install na al die updates afgelopen maand ;-))

Edit: Ik zit dus nu op 10586.318, FW is idd 16236.35034
Edit 2: Windows Insiders geïnstalleerd, en weer op fast gezet. Effe naar extra's > aanraken gekeken, en idd staat de functie er bij. En het werkt natuurlijk.
Edit 3: en hoppa, 14379 hobbelt binnen...
Edit 4: de update naar 14379 duurt wel lang, maar ik kan zo beginnen met de backup terug zetten. Ben nu dus al ruim een uur bezig...

Btw, het FW versie nummer is flink omhoog gegaan. Ik ben benieuwd wat er nog meer aan de FW is aangepast.

[ Voor 33% gewijzigd door ardvark99 op 01-07-2016 17:01 ]

• TheVMaster
  • Laatst online: 21:16

TheVMaster

Moderator WOS
ardvark99 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 15:57:
[...]

Effe geduld, is bezig. Maar ik ga idd terug naar TS2, dus backup niet terug zetten, dan naar Insiders. Ik ga dit bericht ff updaten zo meteen... wordt vervolgt.. (en nu heb ik bovendien weer een schone install na al die updates afgelopen maand ;-))

Edit: Ik zit dus nu op 10586.318, FW is idd 16236.35034
Edit 2: Windows Insiders geïnstalleerd, en weer op fast gezet. Effe naar extra's > aanraken gekeken, en idd staat de functie er bij.
Edit 3: en hoppa, 14379 hobbelt binnen...

Btw, het FW versie nummer is flink omhoog gegaan. Ik ben benieuwd wat er nog meer aan de FW is aangepast.
Dat ga ik vanavond ook maar eens doen...

• MRE-Inc
  • Laatst online: 05-11 23:00

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Nieuwe Firmware via WDRT is toch een clean installatie, dus hetzelfde als een hard reset ?

XBL: MRE Inc

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
MRE-Inc schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 16:14:
Nieuwe Firmware via WDRT is toch een clean installatie, dus hetzelfde als een hard reset ?
ehh neuh...bij een hardreset krijg je de nieuwe firmwar dus (nog) niet. Die is op dit moment alleen via WDRT beschikbaar gemaakt. Nu wilde ik graag een hard reset doen, dus kan ik dit mooi combineren.

• ardvark99
  • Nu online
MRE-Inc schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 16:14:
Klopt. dus backup maken, en wanneer je RS1 draait, backup weer pas terug zetten wanneer je weer RS1 draait. Zie mijn stappen hierboven. Backups van RS1 zijn sinds een aantal builds niet meer compatibel met TH2.

Hij bedoelde het resultaat, WDRT install is een clean install, of een factory reset, alleen idd zonder FW update

[ Voor 12% gewijzigd door ardvark99 op 01-07-2016 16:18 ]

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
ardvark99 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 16:16:
[...]

Klopt. dus backup maken, en wanneer je RS1 draait, backup weer pas terug zetten wanneer je weer RS1 draait. Zie mijn stappen hierboven. Backups van RS1 zijn sinds een aantal builds niet meer compatibel met TH2.
eh...een hard reset (via de telefoon zelf) geeft je (op dit moment nog) niet de nieuwste firmware, toch?

• ardvark99
  • Nu online
TheVMaster schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 16:17:
[...]

eh...een hard reset (via de telefoon zelf) geeft je (op dit moment nog) niet de nieuwste firmware, toch?
Zie mijn edit..

• MRE-Inc

MRE-Inc

TheVMaster schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 16:15:
[...]

ehh neuh...bij een hardreset krijg je de nieuwe firmwar dus (nog) niet. Die is op dit moment alleen via WDRT beschikbaar gemaakt. Nu wilde ik graag een hard reset doen, dus kan ik dit mooi combineren.
Wat ik bedoel is als je via WDRT de firmware erop zet, en alleen de firmware, dat je toestel alsnog naar fabrieksinstellingen gezet wordt, zonder dat je dus een nieuwe build erop zet. Ik zit nog gewoon op PROD, dus TH2.

• ardvark99
  • Nu online
MRE-Inc schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 16:21:
[...]

Wat ik bedoel is als je via WDRT de firmware erop zet, en alleen de firmware, dat je toestel alsnog naar fabrieksinstellingen gezet wordt, zonder dat je dus een nieuwe build erop zet. Ik zit nog gewoon op PROD, dus TH2.
Ik ben terug gezet naar TH2, 10586.318. Wanneer jij productie of public wil blijven draaien, hoeft je alleen daar na nog een update te installeren, om naar .420 (laatste?) te gaan. Jij kan dus wel de backup terug zetten dacht ik.

Via de WDRT tool wordt dus de laatste "fabrieks software" er op gezet, dus OS en FW. Je hebt geen keuze.

[ Voor 8% gewijzigd door ardvark99 op 01-07-2016 16:26 ]

• MRE-Inc

MRE-Inc

Loop ik me rot te zoeken naar de USB > USB-C kabel....blijkt die dus in de auto te liggen.....

Overigens had ik ergens begin april een laptop tas met 17" laptop erin tegen mijn 950xl laten stuiteren tijdens een remactie in de auto (Ja dom, laptop tas op de passagiersstoel). Gevolg was dus een flinke barst in het scherm.

Opsturen naar Microsoft werkte niet via de website op één of andere manier. Plus dat ze dan een hard reset doen van je telefoon. Dus naar de gsm winkel gebracht. Nieuw scherm konden ze er wel op krijgen. Echter een dag later bleek dat het glimp scherm het niet deed. Blijkt dus de lichtsensor defect te zijn geraakt na vervanging scherm. Moet dus ergens uit China komen.

Inmiddels zijn we in juli heb is het onderdeel nog steeds niet binnen. Gelukkig na lang zoeken een linkje gevonden van spare parts in Spanje waar ik destijds ook mijn oranje back cover gekocht had voor de 930. Die was met een kleine week binnen. Het linkje dus maar aan de gsm shop gegeven en die hebben de sensor nu daar besteld. Hopelijk snel binnen, want telefoneren met het scherm aan is echt klote.

Hier het linkje voor spare parts:
http://www.originalpartsm...crosoft-lumia-950-xl_repu

• ardvark99
  • Nu online
MRE-Inc schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 16:43:
Loop ik me rot te zoeken naar de USB > USB-C kabel....blijkt die dus in de auto te liggen.....
;) Da's nadeel van usb-type-c, die hebben we niet veel nu, ik struikel over de andere usb kabels hier :D
Bedankt voor het sharen van de link.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:19
Bij mij geeft die Device Recovery Tool aan dat ie geen verbinding kan maken. Is dat bij anderen ook zo of is er iets anders aan de hand?

Edit: ah download hem wel even opnieuw via http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=522381

Die double-tap is wel een feature waar ik graag een reset voor uitvoer :9~

En ik denk ook dat ik van de gelegenheid gebruik maak om naar de productie-ring terug te gaan. Echt teveel problemen met de laatste versies dat ik gewoon weer een werkend toestel wil hebben. Wifi, Bluetooth, e.d. hebben echt nog wat bugs die opgelost moeten worden voor ie over een maand uit komt

[ Voor 70% gewijzigd door Martinspire op 01-07-2016 18:34 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Martinspire schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 18:29:
Bij mij geeft die Device Recovery Tool aan dat ie geen verbinding kan maken. Is dat bij anderen ook zo of is er iets anders aan de hand?

Edit: ah download hem wel even opnieuw via http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=522381

En ik denk ook dat ik van de gelegenheid gebruik maak om naar de productie-ring terug te gaan. Echt teveel problemen met de laatste versies dat ik gewoon weer een werkend toestel wil hebben. Wifi, Bluetooth, e.d. hebben echt nog wat bugs die opgelost moeten worden voor ie over een maand uit komt
Ik heb wel een bluetooth issue met de 14379 build kwam ik achter....audio (met bellen) gaat niet over de speakers in de auto....:( maar goed..ik bel dan die paar weken wel ff met een headset :)

• Martinspire
TheVMaster schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 18:38:
[...]

Ik heb wel een bluetooth issue met de 14379 build kwam ik achter....audio (met bellen) gaat niet over de speakers in de auto....:( maar goed..ik bel dan die paar weken wel ff met een headset :)
Ik heb het meer over dat Bluetooth soms helemaal geen verbinding kon maken of dat ik niet meer de juiste device gekoppeld kreeg. Of dat wifi een ander netwerk prefereert dan het access point op 2 meter afstand. Of dat ie wel of geen verbinding kan maken. Ook kreeg ik een keer helemaal geen koppeling meer met een BT device (autoradio).

En dan hebben we nog de spontane crashes, livetiles en lockscreens die blijven hangen op oude notificaties en meer. Het lijkt af en toe wel een fucking Android

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Martinspire schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 19:43:
[...]

Ik heb het meer over dat Bluetooth soms helemaal geen verbinding kon maken of dat ik niet meer de juiste device gekoppeld kreeg. Of dat wifi een ander netwerk prefereert dan het access point op 2 meter afstand. Of dat ie wel of geen verbinding kan maken. Ook kreeg ik een keer helemaal geen koppeling meer met een BT device (autoradio).

En dan hebben we nog de spontane crashes, livetiles en lockscreens die blijven hangen op oude notificaties en meer. Het lijkt af en toe wel een fucking Android
Ach..het is vast niet erger (of minder erg) dan iOS of Android... :+

• Martinspire
TheVMaster schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 19:46:
[...]

Ach..het is vast niet erger (of minder erg) dan iOS of Android... :+
U zegt, wij draaien: momenteel Red Screen of Death en mag hem nog eens opnieuw installeren. Het is dat ik er verstand van heb en weet waar ik moet zoeken, anders was dit ook einde verhaal geweest.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Martinspire schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 19:57:
[...]

U zegt, wij draaien: momenteel Red Screen of Death en mag hem nog eens opnieuw installeren. Het is dat ik er verstand van heb en weet waar ik moet zoeken, anders was dit ook einde verhaal geweest.
Jij hebt een Red screen of Death op Windows..? die is nieuw...

• Martinspire
TheVMaster schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 19:59:
[...]

Jij hebt een Red screen of Death op Windows..? die is nieuw...
Rood scherm met 2 pijlen erop na het MS logo ja.
Deze maar dan zonder voortgangsbalk:
Afbeeldingslocatie: https://www.windowscentral.com/sites/wpcentral.com/files/styles/larger_wm_blw/public/field/image/2015/06/lumia-830-recovery.jpg

Bedenk me net dat ik alleen een backup heb van de insider dus production werkt voorlopig ook niet :(

[ Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 01-07-2016 20:03 ]

• ardvark99
  • Nu online
Martinspire schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 20:02:
[...]

[afbeelding]

Bedenk me net dat ik alleen een backup heb van de insider dus production werkt voorlopig ook niet :(
Ah WDRT...

De L950 krijgt trouwens ook de nieuwe FW.

Mijn XL is weer helemaal up and running, op RS1. Alleen de backup terug zetten na RS1 installatie duurde wel lang...

Zit nu de hele tijd te tappen op mijn scherm ;)

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Martinspire schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 20:02:
[...]

[afbeelding]

Paniekzaaier. Dat is gewoon het scherm als je hem flasht, niks RSoD.

EDIT: sorry jongens, ik kan niet lezen :$

[ Voor 4% gewijzigd door jodeltje op 01-07-2016 21:37 ]

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
jodeltje schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 20:06:
[...]

Paniekzaaier. Dat is gewoon het scherm als je hem flasht, niks RSoD.
Eh....en hij zegt :

Verwijderd

Begrijp ik het goed? Als je nu via dat wdrt de L950 'reset' krijg de double tap functie? Ook als je op de production ring zit en blijft? Maar als je niks doet en afwacht krijg je die functie dus voorlopig niet?

Ik ben er vandaag ook achter gekomen dat er geen mogelijkheid is om de gevoeligheid van het scherm aan te passen? Of ik zie het over het hoofd. Maar heb een verhard screenprotector op gezet, en nu registreert het niet meer alle aanrakingen zo goed.. Op mijn vorige L830 kon dat wel..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2016 21:26 ]

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 21:22:
Begrijp ik het goed? Als je nu via dat wdrt de L950 'reset' krijg de double tap functie? Ook als je op de production ring zit en blijft? Maar als je niks doet en afwacht krijg je die functie dus voorlopig niet?

Ik ben er vandaag ook achter gekomen dat er geen mogelijkheid is om de gevoeligheid van het scherm aan te passen? Of ik zie het over het hoofd. Maar heb een verhard screenprotector op gezet, en nu registreert het niet meer alle aanrakingen zo goed.. Op mijn vorige L830 kon dat wel..
Volgens mij moet je dan nog wel steeds de laatste Fast build hebben..maar uiteindelijk zal die functie ook in de production ring komen ja.

• ardvark99
  • Nu online
TheVMaster schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 21:32:
[...]

Volgens mij moet je dan nog wel steeds de laatste Fast build hebben..maar uiteindelijk zal die functie ook in de production ring komen ja.
Nee hoor, productie werkt ook. Probleem zat 'm in de FW. Vanmiddag na de flash zat ik op TH2, .318, en toen werkte het al. De functie zit al in W10M, anders zou het niet werken op de oudere WM8 toestellen.

• mbenjamins
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01:09
Martinspire schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 18:29:

Ik heb het probleem ook maar opnieuw installeren helpt niet.

• Martinspire
TheVMaster schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 21:32:
[...]

Nee, dit werkt ook gewoon met de OS versie die hij in de WDRT aangeeft. Maar als je de laatste insider versie hebt, dan heb je geen geschikte backup in de cloud staan om terug te zetten als je weer je apps wilt.
mbenjamins schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 22:05:
[...]

Ik heb het probleem ook maar opnieuw installeren helpt niet.
Wat ik deed is gewoon in de WDRT aangeven dat de device niet wordt gedetecteerd waarna ie iets aangeeft als Boot xxx als devicenaam. Vervolgens gewoon installeren gedaan en dat werkte daarna wel. Anders moet je even zoeken (en graag ook even melden hoe je dat hebt opgelost)

Verwijderd

Ook maar even de actie gedaan.
Ondanks de verhalen dat niet alle Lumia 950/XL modellen al Double Tab to Wake krijgen met de firmware update.
Met 12mb download snelheid was het zo gepiept.

En ja, ik heb nu Double Tab to Wake op mijn Lumia 950. Nice.

• dal673
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-11 13:42
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 00:19:
Ook maar even de actie gedaan.
Ondanks de verhalen dat niet alle Lumia 950/XL modellen al Double Tab to Wake krijgen met de firmware update.
Met 12mb download snelheid was het zo gepiept.

En ja, ik heb nu Double Tab to Wake op mijn Lumia 950. Nice.
Klopt het dat je via WDRT een nieuwe firmware op je Lumia 950 (GEEN XL) hebt gekregen en toen de Double Tap To Wake functie op je gewone 950 hebt gekregen?

Ik zit in een elektrische rolstoel en met mijn handen is zo'n DTTW functie immens handig!
Maar als het nog niet voor de gewone 950 uit is gekomen is me dat geen reset waard. ;)
Pagina: 1 ... 90 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.