Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:14
GroeneThee schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:57:
[...]

Hij bedoelde of je het open had staan, dus op de voorgrond zeg maar. Als Whatsapp niet meer op de achtergond mag draaien krijg je ook geen appjes meer binnen. (correct me if i'm wrong )
Notificaties komen altijd binnen ongeacht achtergrond-intellingen.
Wat je niet hebt is dat ie dan snel kan hervatten als je bv een gesprek open hebt of vanuit een app snel een gesprek openen. Ik vind het altijd wel fijn om hem gewoon aan te laten, maar heb bij mijn toestellen nooit het idee dat het zo'n slurper is. Al ben ik geen fantiek gebruiker. Misschien dat het nog helpt om gesprekken te dempen of mogelijk zelfs weg te gooien, maar ik zou niet alles op Whatsapp gooien ;)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-10 22:13

rda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-10 18:06
Martinspire schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:14:
[...]

Notificaties komen altijd binnen ongeacht achtergrond-intellingen.
Wat je niet hebt is dat ie dan snel kan hervatten als je bv een gesprek open hebt of vanuit een app snel een gesprek openen. Ik vind het altijd wel fijn om hem gewoon aan te laten, maar heb bij mijn toestellen nooit het idee dat het zo'n slurper is. Al ben ik geen fantiek gebruiker. Misschien dat het nog helpt om gesprekken te dempen of mogelijk zelfs weg te gooien, maar ik zou niet alles op Whatsapp gooien ;)
Ah, dank je. weer wat geleerd. Whatsapp zie ik (nog) niet als hoofdschuldige maar pak alles aan om dit te doorgronden. Wil graag dat dit tot het verleden hoort en ik 100% kan genieten van mijn toestel :)
Dank!
Ok, tel weer opgeladen tot 100%, ga straks weer naar de sportschool, dus kan weer mooi testen.
Huidige ontlaad snelheid is 8,13%.

[ Voor 84% gewijzigd door GroeneThee op 01-12-2015 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musje83
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-10 20:12
Mijn 930 met Wm10 heeft eens in de zoveel tijd ook last van battery drain in idle. Ik ben er inmiddels achter gekomen dat dit veroorzaakt wordt door een update die klaar staat op de achtergrond (insider preview, fast ring). Zodra mijn telefoon weet dat er een update is, gaat hij op de één of andere manier constant op zoek naar WiFi (denk ik, hij mag updates alleen over WiFi binnen halen), terwijl die bij mij vaak uit staat. Is de update eenmaal binnen & geinstalleerd, dan doe ik makkelijk 24-48 uur met een batterij, bij matig gebruik.

Oh ja, ik heb ook de meeste apps uitgezet voor achtergrond taken, enkel zaken als Mail/agenda, Whatsapp, Alarmen, Telefoon staan bij mij aan.

Om een idee te geven: Zondag rustige dag, maandag gewone werkdag.
Zondag 29 november 14:21 van de lader, dinsdag 1 december 01:27 weer aan de lader met 29% over. Dat is een drain van 61% over 35 uur, dus ~1.75% per uur gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Mijn Dock is schijnbaar zojuist thuis afgeleverd, ik zal deze tijdens de lunchpauze eens meenemen en kijken of ik er vandaag nog wat mee kan proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
GroeneThee schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:15:
[...]

Ah, dank je. weer wat geleerd. Whatsapp zie ik (nog) niet als hoofdschuldige maar pak alles aan om dit te doorgronden. Wil graag dat dit tot het verleden hoort en ik 100% kan genieten van mijn toestel :)

[...]

Dank!
Ok, tel weer opgeladen tot 100%, ga straks weer naar de sportschool, dus kan weer mooi testen.
Huidige ontlaad snelheid is 8,13%.
Dat klinkt ook wel veel, maar doe gerust wat tests. Mij lijkt Whatsapp vooral veel batterij vreten als ie aan staat om te chatten, achtergrond ahd ik niet het idee dat dat zo brak ging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Mensen, ga toch niet allemaal achtergrondtaken uitzetten. Ten eerste verpest dat je ervaring. Ten tweede, het is geen Android. Goed geschreven windows apps slurpen vrijwel geen batterij leeg op de achtergrond. Het kost soms zelfs meer baterij als je de achtergrondtaak uitschakeld en de app toch regematig opstart. En batterij apps zo snel mogelijk eraf gooien want die verbruiken ook batterij. Ten derde, zijn er genoeg andere zaken die je EERST moet proberen. Clean install, dus ook niet verder gaan van een backup. Zwart thema gebruiken. NFC en Bluetooth uitschakelen. Netwerk op 2G zetten als je wifi hebt (GROTE WINST). Helderheid op automatisch werkt prima. Tevens batterij stats resetten door hem helemaal leeg te laten gaan en in 1 ruk naar 100 op te laden zonder eraf te halen. Dit is alvast een goed begin. Maar apps uitzetten op de achtergrond is het laatste redmiddel. Zoek desnoods een vergelijkbare app die zuigiger is.

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03:04
enomiss schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:35:
Mensen, ga toch niet allemaal achtergrondtaken uitzetten. Ten eerste verpest dat je ervaring. Ten tweede, het is geen Android. Goed geschreven windows apps slurpen vrijwel geen batterij leeg op de achtergrond. Het kost soms zelfs meer baterij als je de achtergrondtaak uitschakeld en de app toch regematig opstart. En batterij apps zo snel mogelijk eraf gooien want die verbruiken ook batterij. Ten derde, zijn er genoeg andere zaken die je EERST moet proberen. Clean install, dus ook niet verder gaan van een backup. Zwart thema gebruiken. NFC en Bluetooth uitschakelen. Netwerk op 2G zetten als je wifi hebt (GROTE WINST). Helderheid op automatisch werkt prima. Tevens batterij stats resetten door hem helemaal leeg te laten gaan en in 1 ruk naar 100 op te laden zonder eraf te halen. Dit is alvast een goed begin. Maar apps uitzetten op de achtergrond is het laatste redmiddel. Zoek desnoods een vergelijkbare app die zuigiger is.
Dat geloof ik niet wat voor ervaring zou ik bijv missen met een flaslight app?
Het werkt gewoon!
En 4G is zo zuinig uitzetten heeft echt geen nut!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Ten derde, zijn er genoeg andere zaken die je EERST moet proberen.
Clean install, dus ook niet verder gaan van een backup.
Check
Zwart thema gebruiken.
Check
NFC en Bluetooth uitschakelen.
Check
Netwerk op 2G zetten als je wifi hebt (GROTE WINST).
Sorry, maar dat gaat mij te ver. Ik wil daar helemaal niet over nadenken. Als ik echt rare fratsen moet uithalen om het verbruik richting normaal te krijgen, dan is het niet de tel voor mij.
Helderheid op automatisch werkt prima.
Check en heb 'm nu op 25% staan. Prima zichtbaar alles nu.
Tevens batterij stats resetten door hem helemaal leeg te laten gaan en in 1 ruk naar 100 op te laden zonder eraf te halen.
Check, vanochtend dus gedaan.
Dit is lvast een goed begin. Maar apps uitzetten op de achtergrond is het laatste redmiddel. Zoek desnoods een vergelijkbare app die zuigiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
2G en dergelijke uitschakelen is bullshit, dat scheelt zo weinig. Achtergrondtaken en apps die GPS e.d. eisen helpt ook al wel wat, maar het is inderdaad zinloos omdat voor elke app te gaan doen. Voor sommigen kan het prima (vooral als je een app niet vaak gebruikt), maar hier staan 4G, Wifi en Bluetooth gewoon constant aan en zoveel scheelt dat niet op mn batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Andere vraag: heb nu bij email de optie uitstaan om "Altijd volledig bericht en internetafbeeldingen downloaden". Maar mis dan de optie om als ik het bericht lees, om dan wel de afbeeldingen te laden... of kijk ik er overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musje83
  • Laatst online: 09-10 20:12
Ok, nogmaals - check even of er geen updates staan te popelen, die trekken je batterij echt leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
GroeneThee schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:44:
Andere vraag: heb nu bij email de optie uitstaan om "Altijd volledig bericht en internetafbeeldingen downloaden". Maar mis dan de optie om als ik het bericht lees, om dan wel de afbeeldingen te laden... of kijk ik er overheen?
Mja ik heb het idee dat er in Outlook iets mis is met afbeeldingen, want ik krijg die optie nu ook niet meer. Denk dat het met een update wel opgelost kan zijn, maar die werd weer tegengehouden ivm bug (al lijkt me deze erger, maar goed). Normaal gesproken moet je gewoon afbeeldingen kunnen downloaden zonder die optie, maar met wordt alles meteen geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Martinspire schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:41:
[...]

2G en dergelijke uitschakelen is bullshit, dat scheelt zo weinig. Achtergrondtaken en apps die GPS e.d. eisen helpt ook al wel wat, maar het is inderdaad zinloos omdat voor elke app te gaan doen. Voor sommigen kan het prima (vooral als je een app niet vaak gebruikt), maar hier staan 4G, Wifi en Bluetooth gewoon constant aan en zoveel scheelt dat niet op mn batterij.
Ik zou zeggen probeer het eens wifi + 2G in vergelijk met wifi + 4G. Maakt voor mij zeer veer verschil. Vooral in idle toestand zakt de batterij zeker 80% minder snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
musje83 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:44:
Ok, nogmaals - check even of er geen updates staan te popelen, die trekken je batterij echt leeg.
Zowel OS als apps gecheckt. Niets staat te popelen, al sta ik wel te popelen om bepaalde updates te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
enomiss schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:46:
[...]

Ik zou zeggen probeer het eens wifi + 2G in vergelijk met wifi + 4G. Maakt voor mij zeer veer verschil. Vooral in idle toestand zakt de batterij zeker 80% minder snel.
Heb je dan niet gewoon brak wifi-netwerk liggen? Want hier blijft ie gewoon aan Wifi en zakt de batterij dus ook gewoon niet veel verder. Als ie problemen heeft, gaat ie inderdaad zoeken naar netwerken of via je 2/4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Martinspire schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:47:
[...]

Heb je dan niet gewoon brak wifi-netwerk liggen? Want hier blijft ie gewoon aan Wifi en zakt de batterij dus ook gewoon niet veel verder. Als ie problemen heeft, gaat ie inderdaad zoeken naar netwerken of via je 2/4G
Dat is toch trouwens ook een optie die je kan aan/uit zetten?
[...]

Maar eigenlijk is dat niet waar je je mee bezig wilt houden toch? Daarnaast heeft mijn Xperia nergens last van, die ligt er praktisch naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
Met alle respect maar dit soort dingen zouden toch niet nodig moeten zijn. Een telefoon in 2015 moet minstens een hele dag kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenraad7
  • Laatst online: 02-10 14:29
[...]

Als ik WiFi gebruik zet is data verbruik uit en bluetooth heb ik ook nooit aan. ben ik gewend bij android :D, blijkbaar niet afgeleerd XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Martinspire schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:47:
[...]

Nee je bedoelt andersom. Wifi is perfect. Binnenshuis is 3G/4G vaak niet optimaal. Daar blijft die dus naar zoeken. Daarom kun je dan beter op 2G zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
enomiss schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:49:
[...]

Nee je bedoelt andersom. Wifi is perfect. Binnenshuis is 3G/4G vaak niet optimaal. Daar blijft die dus naar zoeken. Daarom kun je dan beter op 2G zetten.
Mja hier geen last van dus en ik woon ook gewoon in een gehucht. Ook op het werk (groot flatgebouw) nergens last van, dus ik herken de problemen om hem op 2G te moeten zetten ook niet. Als je je er beter door voelt is prima, maar zoals gezegd: ik vind het wat overdreven en zou zoiets ook nooit doen voor een device. Lijkt me erg hinderlijk om elke keer dingen aan te passen als je je verplaatst

[ Voor 18% gewijzigd door Martinspire op 01-12-2015 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-10 15:34
Roddels en speculaasjes.....of toch niet.
Interessant is het zeker.

http://www.vcpost.com/art...c-business-smartphone.htm

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-10 16:52
ShaneV schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:47:
Tijdens de initiële installatie de account info overgeslagen. Wanneer ik nu een e-mail / ms account wil toevoegen, doet het toestel niets. Hij gaat op zoek in de store naar een app, maar vind er geen.. Wanneer ik tik op "e-mail, agenda account toevoegen" gebeurd er niets. Zelfde in de outlook app. Iemand enig idee waarom?
Ik had exact hetzelfde probleem, toen maar een hard reset gedaan en het lukte toen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 13:38
Mensen, ga toch niet allemaal achtergrondtaken uitzetten. Ten eerste verpest dat je ervaring. Ten tweede, het is geen Android. Goed geschreven windows apps slurpen vrijwel geen batterij leeg op de achtergrond. Het kost soms zelfs meer baterij als je de achtergrondtaak uitschakeld en de app toch regematig opstart.
Ik heb alles wat ik zeer incidenteel gebruik gewoon uit gezet. Waarom zou ik het aan moeten zetten?
En batterij apps zo snel mogelijk eraf gooien want die verbruiken ook batterij.
Mijn batterij app gebruikt <1% van mijn lading, dus dat valt nogal mee (tegen 30% van Spotify bijvoorbeeld). En ik vind het wel prettig om in 1 oogopslag te kunnen zien hoe vol mijn batterij is. Ik gooi liever dingen als Facebook, Candy Crush, Twitter etc eraf (oh, heb ik al gedaan...)
Ten derde, zijn er genoeg andere zaken die je EERST moet proberen. Clean install, dus ook niet verder gaan van een backup.
Zou niet moeten uitmaken, maar heb ik gedaan.
Zwart thema gebruiken.
Doe me dan maar gelijk een zwart-wit scherm.
NFC en Bluetooth uitschakelen.
NFC staat uit, gebruik ik niet. Bluetooth staat standaard aan, gebruik ik wel.
Netwerk op 2G zetten als je wifi hebt (GROTE WINST).
Staat hij standaard, ik heb een 200Mb data bundel, dus ik ben bewust bezig met mijn data verbinding.
Helderheid op automatisch werkt prima.
Die automatische helderheid vind ik tot nu toe op geen enkel apparaat prettig werken. Ze gaan allemaal veel te helder bij weinig licht... Ik heb hem gewoon standaard op 25% staan.
Tevens batterij stats resetten door hem helemaal leeg te laten gaan en in 1 ruk naar 100 op te laden zonder eraf te halen. Dit is alvast een goed begin. Maar apps uitzetten op de achtergrond is het laatste redmiddel. Zoek desnoods een vergelijkbare app die zuigiger is.
Die batterij stats komen wel, bij normaal gebruik. En het begin voor mij is nog altijd die apps verwijderen of uitzetten die ik niet of nauwelijks gebruik.
SuikerBrood schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:49:
Met alle respect maar dit soort dingen zouden toch niet nodig moeten zijn. Een telefoon in 2015 moet minstens een hele dag kunnen werken.
Toen ik gisteren thuis kwam, stond mijn batterij app op 60%. Dat was ongeveer 11 uur van de lader en Spotify ongeveer 6 uur aan. En regelmatig mail checken, foto's bekijken (en showing off :p) en andere dingen nog wat spelen en instellen.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 13:10:
[...]

Toen ik gisteren thuis kwam, stond mijn batterij app op 60%. Dat was ongeveer 11 uur van de lader en Spotify ongeveer 6 uur aan. En regelmatig mail checken, foto's bekijken (en showing off :p) en andere dingen nog wat spelen en instellen.
Dat wil ik dus ook :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-10 14:52
Jay47 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 15:27:
[...]

Je kan het proberen, sommigen beweren dat het werkt.
Moet die app wel werken, bij mij doet hij weinig.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Cyrus The Virus schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 15:29:
[...]

Moet die app wel werken, bij mij doet hij weinig.
Heb je app geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
geen idee er zijn geen updates en manueel krijg ik hem niet gevonden. Heb hem al opzocht via edge maar ook dat werkt niet. Bij WP8.1 had je nog download historie, maar die kan ik niet meer vinden.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Niet online
Net even snel Continuum geprobeerd, werkt op zich lekker vlot en ook mooi dat ik er mee door kan werken terwijl ik word gebeld of apps op de telefoon zelf wil raadplegen welke nog niet meeschalen met Continuum (kuch vrijwel alles wat niet van MS is kuch). Helaas schaalt er eigenlijk niks behalve een aantal apps mee van alle apps welke ik heb geinstalleerd, wellicht dat dit verbeterd zodra er meer Win10 specifieke apps beschikbaar gemaakt worden, maar voor nu kun je alleen met het schrale aanbod van Microsoft (Office, Edge, Mail, Contacts etc.) aan de gang, wat voor normaal kort kantoor gebruik wellicht meer dan voldoende is.

Het ziet er allemaal wel gelikt uit, en lijkt heel veel op een Windows 10 PC, met een aantal kleine wijzigingen in besturing en opties. Wat wel weer leuk is is dat de telefoon as touchpad bruikbaar word wanneer de continuum app open staat, deze naar de achtergrond zetten zorgt ervoor dat de rest van de telefoon bruikbaar is, en weer terug op de voorgrond is het weer een touchpad. Ook mooi dat de telefoon oplaad terwijl deze aan het dock aangesloten is.

Heb lang niet alles geprobeerd, alleen een paar apps welke beschikbaar waren en een aantal excel sheets welk ik had. Ik neem aan dat macros niet gaan werken, gezien dit VBS omvat wat vermoedelijk niet bestaat op Windows Mobile 10.

Leuk speeltje, maar ik zal er nog even wat meer naar moeten kijken of dit werkbaar is zonder apps.. Wellicht zelf een OwnCloud oplossing schrijven welke universal is om het grootste gemis voor mij nu op te lossen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-10 22:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Cyrus The Virus schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 15:38:
[...]

geen idee er zijn geen updates en manueel krijg ik hem niet gevonden. Heb hem al opzocht via edge maar ook dat werkt niet. Bij WP8.1 had je nog download historie, maar die kan ik niet meer vinden.
.oisyn in "[W10M] Ervaringen met de Microsoft Lumia 950 en 950 XL"

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Arjan81 schreef op zondag 29 november 2015 @ 13:42:
[...]

Ik zou ook graag de Dock bestellen. Heb de 950XL nu aanstaan sinds vrijdag 19:00, maar ik heb de Lumia offers app niet eens op mijn telefoon staan. Iemand een tip?
MS zou deze automatisch pushen, heb je in NL gekocht?
Niet alle landen doen mee aan de gratis dock actie.
Anders zou ik MS bellen, die gaan het voor je regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Lumia 950 XL en Display Dock vandaag kunnen testen.

Het volgende is een probleem:
- Geen Remote Desktop App beschikbaar, niet compatible met de desktop modus.
- Geen koppeling van extensies naar app.
- Het OS is helemaal kaal, dus echt geen rechtermuisklik etc, alles is zoals op de telefoon.

Het volgende werkt erg goed:
- Alles reageert snel, zoals tekst. (Dit typ ik vanaf de lumia :) )
- Edge werkt erg goed
- Eenvoudig te koppelen en de Lumia goed te gebruiken als Touchpad.

Heel veel Apps zijn niet compatible met de desktop modus, dus iets om rekening mee te houden.
Het werkt goed voor Office en Internet, maar meer nog niet echt :(

Edit: Oja, tip, betaal niet voor verzending.
Ik ging voor de gratis verzending, zondag verstuurd en vandaag binnen. Dus letterlijk 2 dagen voor 0,00 ipv 13,00

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2015 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcobelix
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-10-2023
Sinds gisteren de blije eigenaar van een 950 non-XL. Ik had in eerste instantie de 950XL geselecteerd bij Coolblue maar aan de helpdesk medewerker gevraagd of ze direct een 950 mee wilden sturen naar de Coolblue winkel in Utrecht. Daar beide in mijn handen kunnen houden en mijn persoonlijke voorkeur was toch de non XL.

Overigens wel grappig, ze waren daar,inclusief mijzelf, drie mensen aan het helpen met een abonnement, alle drie namen een 950 (XL). Medewerkers bevestigden dat ze als warme broodjes gingen.
Merlin T schreef op zondag 29 november 2015 @ 17:31:
Mijn ergernissen:

[list]
• Bluetooth werkt slecht in mijn auto (Volvo V40 MY2014). Telefoongesprekken voeren is vrijwel onmogelijk omdat het geluid hapert en ik kan niet eens zien door wie ik gebeld wordt. Ik zie alleen een nummer. Met mijn voorgaande Lumia's werkte dat altijd vlekkeloos. Dit issue maakt het toestel echt onbruikbaar.
Ik rij ook een Volvo V40 MY2014 en ik heb raar genoeg geen problemen met de carkit, sterker nog, omdat ik nu ineens wel de SMS berichten via de carkit kan bekijken en laten voorlezen heb ik nu een betere ervaring dan met mijn oude 925. Vreemd genoeg heb ik dan wel weer de bug dat ik geen Wi-Fi netwerken kan selecteren, als ik in instellingen-> Netwerk en draadloos op de optie Wi-Fi druk gebeurd er helemaal niks, ik kom niet in een instelingen scherm... Maar goed, zoals eerder gemeld, Windows 10 Mobile is nog wat Beta, gaat allemaal goedkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serial-X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 14:59
mcobelix schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 16:39:
...

Overigens wel grappig, ze waren daar,inclusief mijzelf, drie mensen aan het helpen met een abonnement, alle drie namen een 950 (XL). Medewerkers bevestigden dat ze als warme broodjes gingen.
Heb zojuist via MS France een 950XL proberen te bestellen, maar loop tegen een probleem aan met m'n Paypal. Toen ik vervolgens contact opnam via de chat bij MS NL gaf de medewerker inderdaad aan dat ze als warme broodjes over de toonbank gingen. Zijn advies was in de komende dagen te blijven proberen, omdat hij verwachtte met de feestdagen niet aan te vraag te kunnen voldoen.

Ik hoop echt van harte dat we beide toestellen vaker in het 'wild' mogen zien, dan de afgelopen jaren met de 930/920 etc.

LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcobelix
Serial-X schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 16:43:
Ik hoop echt van harte dat we beide toestellen vaker in het 'wild' mogen zien, dan de afgelopen jaren met de 930/920 etc.
Let me hear an "AMEN"! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Al is het wel lastiger om ze te herkennen, die banaangele Nokia's vielen beter op dan deze anoniemere. De metalen ring rond de camera van de 950 doet wel wonderen.

Nu nog mooie reclames voor de lumias.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobinHood schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 16:48:
Al is het wel lastiger om ze te herkennen, die banaangele Nokia's vielen beter op dan deze anoniemere. De metalen ring rond de camera van de 950 doet wel wonderen.

Nu nog mooie reclames voor de lumias.
Over de metalen ring gesproken? de mijne heeft al slijtage plekken na een paar dagen, heeft iemand hier nog last van ?
Ik hoop dat het door en door is, en niet dat er dadelijk een laklaagje van af gaat :?

https://dl.dropboxusercon...7_03_02_Pro%20%282%29.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanoz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 23:58
Vandaag ook met het display dock gespeeld. Voor een eigenlijk soort van eerste versie werkt het echt goed, behalve het app support, wat hopelijk nog gaat komen, eigenlijk een echt puntje: Veel websites, zoals tweakers.net, worden gerenderd als een soort van hele brede mobiele weergave... Geen ramp, alleen een beetje apart, wordt vast ook nog wel opgelost.

Vooral bijvoorbeeld het feit dat je de 'camera' app gewoon even soepel fullscreen op je desktop te voorschijn kan halen stond ik nogal van te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, mijn telefoon kraakt nu ook linksonder. De achterkant zit daar ook wat minder vast lijkt het.

Best slordig, MS had echt een stijvere achterkant moeten gebruiken, vergeleken met het stugge stuk PC van mijn 820 is dit een slap plastic ding...

Misschien eens bij coolblue erover zeuren, het is immers een bekend probleem aan het worden.

[ Voor 16% gewijzigd door RobinHood op 01-12-2015 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iENO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

iENO

pep

RobinHood schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 17:15:
Hmm, mijn telefoon kraakt nu ook linksonder. De achterkant zit daar ook wat minder vast lijkt het.

Best slordig, MS had echt een stijvere achterkant moeten gebruiken, vergeleken met het stugge stuk PC van mijn 820 is dit een slap plastic ding...

Misschien eens bij coolblue erover zeuren, het is immers een bekend probleem aan het worden.
Mijn XL kraakte ook vanaf het moment dat ik de backcover eraf had gehaald, nu een halve dag verder lijkt de kraak helemaal verdwenen te zijn... :S

Verder nog wat andere eigenaardigheidjes, zo heb 'm via bt aan m'n Band 2 gekoppeld, werkt prima, alleen bij het koppelen aan de bt in de auto werd (en bleef) 'ie redelijk warm zonder dat er actief gebruik van gemaakt werd. Tijdens een 2e ritje een spontane reboot midden in een telefoongesprek (via bt). Na de reboot was de callhistorie m.b.t. dat gesprek ook verdwenen, dacht ik bel ff terug, maar ik had het nr van de persoon die me belde nog niet in m'n contacten staan...lekker handig.

Buiten dat, top toestel so far. Kom van Android, en de overstap valt me reuze mee. Vind de wat minimalistische look binnen veel apps wel lekker eigenlijk. Ook batterij stelt me tot nu toe niet teleur, met wifi-, bt- en mailsync allemaal aan (heb hello uitstaan) zit in na zo'n 24 uur op 20% batterij (kan ik ergens zien hoe lang geleden 'ie van de oplader is gehaald?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
GroeneThee schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:26:
[...]

Ok ok... ben er even een paar dagen niet en meteen 30 pagina's te lezen??? _/-\o_
Ga ik snel effe doen ;)

Anyway, sinds donderdag ochtend het toestel en al flink aan de tand gevoeld. Hoewel ik een aantal dingen echt mis, is er voor mij wel een grote dealbreaker: de batterijduur.
om 22:30 neerleggen en 06:30 oppakken is 45% minder batterij. Heb het nu twee dagen achtereen getest en het resultaat blijft hetzelfde. ter vergelijking, mijn android verliest slechts 5-10%
Als dit zo blijft dan ga ik 'm met pijn in mijn hard toch terugbrengen.

Kan iemand dit ook vanavond eens testen, dus niet aan de lader. Als je dan ook je resultaten hier wilt posten, dan ben ik je dankbaar.
Toevallig heb ik dit vannacht getest. Ging met 33% op het nachtkastje zonder lader. Vanmorgen 7uur later was hij 28%. Dus over 7uurtjes standby 5% verloren op de 950.

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

GroeneThee schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:26:
[...]

Ok ok... ben er even een paar dagen niet en meteen 30 pagina's te lezen??? _/-\o_
Ga ik snel effe doen ;)
Dat komt door die uitgebreide en accurate review van Arnoud Wokke op de frontpage natuurlijk. Tweakers was er snel bij met die mooie review.

:F :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sem-v
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-10 10:37
Over de metalen ring gesproken? de mijne heeft al slijtage plekken na een paar dagen, heeft iemand hier nog last van ?
Ik hoop dat het door en door is, en niet dat er dadelijk een laklaagje van af gaat :?

https://dl.dropboxusercon...7_03_02_Pro%20%282%29.jpg
Is dat niet gewoon vuil in die groefjes? Was er zelf ook bang voor maar kon t met een beetje moeite wegvegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Kzyto schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 18:13:
[...]

Toevallig heb ik dit vannacht getest. Ging met 33% op het nachtkastje zonder lader. Vanmorgen 7uur later was hij 28%. Dus over 7uurtjes standby 5% verloren op de 950.
Dank je, heb inmiddels ook CB gebeld en die hebben er morgen 1-tje voor mij in de winkel gereserveerd zodat ik kan omruilen. Echt top service!! Vanaf een uur of 12, licht gebuik een gemiddels ontlaad% van 15% per uur. Heb echt alles uitstaan wat uit kan staan, helderheid vast op 25% etc. Hoop dat het een maandagochtend toestel is.
Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 18:20:
[...]

Dat komt door die uitgebreide en accurate review van Arnoud Wokke op de frontpage natuurlijk. Tweakers was er snel bij met die mooie review.

:F :z
Hij heeft aangegeven dat Microsoft niets heeft opgestuurd naar hen om te testen. Wat mij betreft is dit een gevalletje dat Microsoft een misser maakt. Niet tweakers. Hoewel tweakers wellicht meer zou kunnen doen, is het mijn mening dat Microsoft hier slecht bezig is. Marketing/PR is gewoon aan het slapen, zitten er niet boven op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megapixel
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Toch lijkt de metalen ring bij de 950 behoorlijk kwetsbaar, omdat hij boven de kast uitsteekt !
Dit in tegenstelling tot de ring bij de 950 XL die word door de kast beschermt.

Bij de mozo covers lijkt het net andersom te zijn daar komt de metalen ring van de 950 XL zo te zien net boven de cover uit en blijft deze van de 950 er ruim onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sem-v schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 18:31:
[...]

Is dat niet gewoon vuil in die groefjes? Was er zelf ook bang voor maar kon t met een beetje moeite wegvegen.
_/-\o_ je hebt gelijk , je veegt het eerst ronde de vuiligheid, nadat ik het hoesje eraf gehaald had ging het beter eraf, tussen het hoesje en de zilveren rand komt ook wat te zitten.
Het zal wat stof of iets dergelijks zijn, van m'n broekzak.

Blij dat het zo iets simpels is wat we zelf kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GroeneThee schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 18:56:
[...]

Dank je, heb inmiddels ook CB gebeld en die hebben er morgen 1-tje voor mij in de winkel gereserveerd zodat ik kan omruilen. Echt top service!! Vanaf een uur of 12, licht gebuik een gemiddels ontlaad% van 15% per uur. Heb echt alles uitstaan wat uit kan staan, helderheid vast op 25% etc. Hoop dat het een maandagochtend toestel is.

[...]

Hij heeft aangegeven dat Microsoft niets heeft opgestuurd naar hen om te testen. Wat mij betreft is dit een gevalletje dat Microsoft een misser maakt. Niet tweakers. Hoewel tweakers wellicht meer zou kunnen doen, is het mijn mening dat Microsoft hier slecht bezig is. Marketing/PR is gewoon aan het slapen, zitten er niet boven op.
plan: Wil jij de Lumia 950 XL testen? Ruil je telefoon om en ga de uitdaging aan

Ehm, hoe moeilijk was het geweest om een exemplaar te regelen. De wil is er gewoon niet. Je kan 2 dingen doen, of passief afwachten of actief achter MS aangaan als je ziet dat het hier op tweakers gewoon een populaire telefoon is.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2015 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itcouldbeanyone
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-09 21:49
Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 19:02:
[...]

plan: Wil jij de Lumia 950 XL testen? Ruil je telefoon om en ga de uitdaging aan

Ehm, hoe moeilijk was het geweest om een exemplaar te regelen. De wil is er gewoon niet. Je kan 2 dingen doen, of passief afwachten of actief achter MS aangaan als je ziet dat het hier op tweakers gewoon een populaire telefoon is.
indd verbaaste mij ook, echt behoorlijk slecht van tweakers.
ze zijn veelste laat met een review, wat heft dat testen dan nog voor zin ?

maargoed ongeacht wat de review over dit toestel ook zegt.
ik als hybride overstapper van apple iPhone, en een galaxy , ben verkocht.
dit toestel is het voor mij helemaal.
en kan niet wachten tot ik het display dock kan claimen

Ben niet slim, maar wel dom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-07 13:51
itcouldbeanyone schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 19:11:
[...]
indd verbaaste mij ook, echt behoorlijk slecht van tweakers.
ze zijn veelste laat met een review, wat heft dat testen dan nog voor zin ?
Ik denk dat het voor iedereen die de telefoon niet meteen de eerste maand van de releasedatum hoeft te hebben best prima is. Verder wacht ik liever een paar dagen langer op een fatsoenlijke review dan een overhaaste, maar ben het wel met je eens dat het lang op zich laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-1900
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-08-2022
Ik zie bij info sim unlock 1.0.0.5, 950 XL gekocht bij T-mobile. Volgens T-mobile bij gebruik van een andere sim is er geen simlock. Komt deze info ook voor bij de andere 950 XL toestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Laatst online: 08-10 09:30
(jarig!)
J-1900 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 19:27:
Ik zie bij info sim unlock 1.0.0.5, 950 XL gekocht bij T-mobile. Volgens T-mobile bij gebruik van een andere sim is er geen simlock. Komt deze info ook voor bij de andere 950 XL toestellen?
Idem hier. Toestel van CB België. Abo Proximus. Geen simlock (heb al 20 jaar zelfde nr). Vermelding onder geavanceerde info exact dezelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 19:02:
[...]

Daar heb je wel een punt, al blijf ik erbij dat als ik op de marketing afdeling van Microsoft had gewerkt, dit al op 7 oktober was geregeld. Het is in de best intrest van Microsoft...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jurbatov
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:30
Nu de 5e dag gebruik van mijn Lumia 950 xl. Door enthousiasme van jullie allemaal, overstap gewoon een keer gedaan. Ik was in het begin een beetje sceptisch. Van helemaal soepel werkende ios voor 7 jaar, overstappen naar een vreemd OS. Ook nieuwste windows versies niet gebruikt. Batterij was echt drama eerste paar dagen. En koop voelde als teleurstelling voornamelijk daardoor. Aantal tweakers gaven aan weekje kans te geven.. Ik dacht alsof dat helpt..

Maar na eerst nog geen 12 uur halen heb ik na hele dag nog 50% over nu en merk ik echt aanzienlijke verbetering. Man wat ben ik blij. Dat software nog moet worden aangepast kan ik mee leven en heb er heel veel vertrouwen in dat op korte termijn veel apps (whatsapp, ABN etc)ook up to date gemaakt gaan worden met continuum ondersteuning. Maar vooral blij met die batterij. Voelt echt als opluchting. Zat te twijfelen om terug te sturen. Enige is die toch irritante kraak. Iemand nog mozo cover over? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-10 22:13

rda

Ik heb sterk het idee dat er meer mensen overstappen nu dan eerdere generaties. Gunstig. Meer overstap, meer animo, meer apps, repeat.

De kaarten app vind ik tov Here, op 1e gezicht, trouwens verbeterd. Moet hem echter nog testen tijdens rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megapixel
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Ik ben overigens benieuwd wat MS gaat doen aan die iritante kraak door een "fabricage" fout ?
Een Mozo cover voor de halve prijs zou wel leuk zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jurbatov schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 20:11:
Nu de 5e dag gebruik van mijn Lumia 950 xl. Door enthousiasme van jullie allemaal, overstap gewoon een keer gedaan. Ik was in het begin een beetje sceptisch. Van helemaal soepel werkende ios voor 7 jaar, overstappen naar een vreemd OS. Ook nieuwste windows versies niet gebruikt. Batterij was echt drama eerste paar dagen. En koop voelde als teleurstelling voornamelijk daardoor. Aantal tweakers gaven aan weekje kans te geven.. Ik dacht alsof dat helpt..

Maar na eerst nog geen 12 uur halen heb ik na hele dag nog 50% over nu en merk ik echt aanzienlijke verbetering. Man wat ben ik blij. Dat software nog moet worden aangepast kan ik mee leven en heb er heel veel vertrouwen in dat op korte termijn veel apps (whatsapp, ABN etc)ook up to date gemaakt gaan worden met continuum ondersteuning. Maar vooral blij met die batterij. Voelt echt als opluchting. Zat te twijfelen om terug te sturen. Enige is die toch irritante kraak. Iemand nog mozo cover over? ;)
Heb je iets speciaals gedaan wat betreft de batterij? Ik heb mijn 950 xl sinds vrijdag, maar ik ben er nog niet tevreden over. Heb wel gisteren en vandaag gewacht tot batterij helemaal leeg was voordat ik de telefoon in de stopcontact deed daarna vervolgens de telefoon met rust gelaten tot het weer 100% was. Nu zit ik weer twee uur continu met de telefoon te spelen en de batterij is inmiddels 75%. Heb het idee dat het nog heel snel afgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan81
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-10 14:34

Arjan81

Rotterdam

Weer een stap verder in het bestellen van het display dock proces. 1 Zelf de Lumia offers app gedownload. 2 Vervolgens betaalgegevens in Microsoft account ge-update. Nu kan ik zien dat ik het dock kan claimen. Echter als ik nu op doorgaan klik krijg ik de melding: Sorry, deze aanbieding is niet langer geldig. Deze melding blijf ik krijgen na meerdere malen proberen.

Is het iemand wel gelukt het Dock te bestellen die zelf de Lumia offers app heeft gedownload?

HP Pavilion Power 15-cb040nd, Samsung Galaxy Z Fold 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 16:24:
Ik heb de Lumia 950 XL en Display Dock vandaag kunnen testen.

Het volgende is een probleem:
- Geen Remote Desktop App beschikbaar, niet compatible met de desktop modus.
- Geen koppeling van extensies naar app.
- Het OS is helemaal kaal, dus echt geen rechtermuisklik etc, alles is zoals op de telefoon.

Het volgende werkt erg goed:
- Alles reageert snel, zoals tekst. (Dit typ ik vanaf de lumia :) )
- Edge werkt erg goed
- Eenvoudig te koppelen en de Lumia goed te gebruiken als Touchpad.

Heel veel Apps zijn niet compatible met de desktop modus, dus iets om rekening mee te houden.
Het werkt goed voor Office en Internet, maar meer nog niet echt :(

Edit: Oja, tip, betaal niet voor verzending.
Ik ging voor de gratis verzending, zondag verstuurd en vandaag binnen. Dus letterlijk 2 dagen voor 0,00 ipv 13,00
Vandaag ook de dock binnen gekregen, vanavond ff aangesloten op mijn grote tv, naast verschillende Microsoft apps werkt ook de app MyTube!
Wat een gaaf strak beeld vooral bij HD filmpjes.
Is echt een aanraders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game_overrr
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-10 22:26
Arjan81 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 20:37:
Weer een stap verder in het bestellen van het display dock proces. 1 Zelf de Lumia offers app gedownload. 2 Vervolgens betaalgegevens in Microsoft account ge-update. Nu kan ik zien dat ik het dock kan claimen. Echter als ik nu op doorgaan klik krijg ik de melding: Sorry, deze aanbieding is niet langer geldig. Deze melding blijf ik krijgen na meerdere malen proberen.

Is het iemand wel gelukt het Dock te bestellen die zelf de Lumia offers app heeft gedownload?
ze zijn door hun codes heen, ff paar dagen wachten dan werkt het. ik en nog meer mensen hebben het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan81
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-10 14:34

Arjan81

Rotterdam

Game_overrr schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 20:39:
[...]

ze zijn door hun codes heen, ff paar dagen wachten dan werkt het. ik en nog meer mensen hebben het ook.
Las het net ook in het accessoire topic. Thanks voor je update.

Navigatie getest werkt naar behoren. Here maps vond ik iets beter. Misschien even paar keer gebruiken om te wennen.

HP Pavilion Power 15-cb040nd, Samsung Galaxy Z Fold 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levi1700
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 08:58
mcobelix schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 16:39:
Sinds gisteren de blije eigenaar van een 950 non-XL. Ik had in eerste instantie de 950XL geselecteerd bij Coolblue maar aan de helpdesk medewerker gevraagd of ze direct een 950 mee wilden sturen naar de Coolblue winkel in Utrecht. Daar beide in mijn handen kunnen houden en mijn persoonlijke voorkeur was toch de non XL.

[...]

Ik rij ook een Volvo V40 MY2014 en ik heb raar genoeg geen problemen met de carkit, sterker nog, omdat ik nu ineens wel de SMS berichten via de carkit kan bekijken en laten voorlezen heb ik nu een betere ervaring dan met mijn oude 925. Vreemd genoeg heb ik dan wel weer de bug dat ik geen Wi-Fi netwerken kan selecteren, als ik in instellingen-> Netwerk en draadloos op de optie Wi-Fi druk gebeurd er helemaal niks, ik kom niet in een instelingen scherm... Maar goed, zoals eerder gemeld, Windows 10 Mobile is nog wat Beta, gaat allemaal goedkomen.
Als je uw wifi-knop lang induwt in het notificatiecenter kom je automatisch bij wifi-instellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jurbatov
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:30
Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 20:36:
[...]

Heb je iets speciaals gedaan wat betreft de batterij? Ik heb mijn 950 xl sinds vrijdag, maar ik ben er nog niet tevreden over. Heb wel gisteren en vandaag gewacht tot batterij helemaal leeg was voordat ik de telefoon in de stopcontact deed daarna vervolgens de telefoon met rust gelaten tot het weer 100% was. Nu zit ik weer twee uur continu met de telefoon te spelen en de batterij is inmiddels 75%. Heb het idee dat het nog heel snel afgaat.
Apps op achtergrond uit gezet. Zoals whatsapp en facebook. Notificaties komen wel binnen. En apps laden snel bij opstarten. Nfc ook uit. Verder bar weinig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenraad7
Hoe zit het met load/resuming tijden, merk je iets van die 3 GB ram ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-10 06:01

Mooi om te horen! Ik had vandaag ineens een lege telefoon na 15 uur, maar toen bedacht ik mij dat ik er tweeënhalf uur mee heb lopen navigeren, plus eigenlijk de hele middag lopen prutsen op dit ding :P
rda schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 20:14:
Ik heb sterk het idee dat er meer mensen overstappen nu dan eerdere generaties. Gunstig. Meer overstap, meer animo, meer apps, repeat.

De kaarten app vind ik tov Here, op 1e gezicht, trouwens verbeterd. Moet hem echter nog testen tijdens rijden.
Ik had die indruk ook maar pas op voor confirmation bias! :+ Als je dit topic leest en bijhoudt zie je veel mensen die hem hebben, maar als je er even vanaf trekt dat het en een release is, en mensen die hem niet hebben hier niet posten (en dat zijn er nog steeds heel veel ;) ), dan is het gewoon afwachten geblazen tot de eerste verkoopcijfers bekend worden gemaakt.

Dat er een tekort was stemt mij overigens dan weer wel hoopvol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet wel zeggen dat het toestel vaak uitvalt door bugs/crashes. Dat zullen vast meer mensen roepen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 21:15:
Moet wel zeggen dat het toestel vaak uitvalt door bugs/crashes. Dat zullen vast meer mensen roepen..
Daar heb ik geen laat van. Alleen batterij die nog niet is zoals ik het verwacht heb en de de achterkant die kraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game_overrr
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-10 22:26
Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 21:17:
[...]

Daar heb ik geen laat van. Alleen batterij die nog niet is zoals ik het verwacht heb en de de achterkant die kraakt.
Idem, geen last van software, wel een iets warme telefoon met iets korte batterij (mijn broeder heeft een 3000mah 720p lumia 640xl en die gaat al snel 3 dagen mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
coenraad7 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 20:55:
Resuming? Wat is dat?

Navigatie werkt overigens prima, wel is de max snelheid en huidige snelheid wat klein om af te lezen, maar aan de andere kant: de telefoon zit een flinke afstand van mij vandaag, een goede ventilatorhouder of lange raamplakker zou al beter zijn.

Wel had ik hem nog in het Engels staan, geeft ook interessante effecten :+

Met CoolBlue gewhatsappt over mijn krakende achterkant, zij zeiden dat er nog geen klachten over binnen waren gekomen, maar als ik het echt erg vond kon ik mijn telefoon inruilen. Gezien ik iets van een uur rijden van de dichtstbijzijnde CB winkel woon doe ik dat maar niet. Ik kijk het even aan, en als het erger wordt/zo blijft de komende weken, ga ik toch maar eens kijken of ik een nieuwe achterkant kan regelen.

Wel een echte, de Mozo's met leer vind ik nogal bleh, ik wil polycarbonaat! Liefst lekker dik zoals die van mijn 820. De achterkant van de 820 weegt voor mijn gevoel 2x zoveel als die van de 950.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenraad7
laden en hervatten van een app, krijg je dat niet meer bij een app opstarten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noutvanderwael
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Na 1x leeg laten lopen en weer volledig opladen gelijk al een prima batterylife met de 950xl. ook geen last van de 'krakende' cover. waar zou die kraak ongeveer zitten? want misschien zie ik dat over het hoofd... enkel nog even wachten tot er weer display docks verkrijgbaar zijn via de lumia offers app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
coenraad7 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 21:43:
[...]

laden en hervatten van een app, krijg je dat niet meer bij een app opstarten ?
Dat bedoel ik, ik had er denk ik een " :+ " bij moeten zetten.

Ik zie het eigenlijk niet meer, de meeste apps starten lekker snel op, Skype blijft wel problematisch, net als de NOS app, En de officeapps zijn ook wat traag, maar dat zijn ook vrij grote.

Heb net een hele rits apps achter elkaar geopnend, skype, NOS, Maps, Tweakers WP, Word, Excel en Dictionary, en daarna weer Skype geopend: binnen een seconde had ik Skype weer.
noutvanderwael schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 21:47:

Na 1x leeg laten lopen en weer volledig opladen gelijk al een prima batterylife met de 950xl. ook geen last van de 'krakende' cover. waar zou die kraak ongeveer zitten? want misschien zie ik dat over het hoofd... enkel nog even wachten tot er weer display docks verkrijgbaar zijn via de lumia offers app.
Bij mij linksonder, beetje ongeveer een centimeter van de randen af. Zal wel te maken hebben met het feit dat je de cover verdraait bij het verwijderen, en daarna klikt ie net niet helemaal lekker terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noutvanderwael
RobinHood schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 21:49:
[...]

Dat bedoel ik, ik had er denk ik een " :+ " bij moeten zetten.

Ik zie het eigenlijk niet meer, de meeste apps starten lekker snel op, Skype blijft wel problematisch, net als de NOS app, En de officeapps zijn ook wat traag, maar dat zijn ook vrij grote.

Heb net een hele rits apps achter elkaar geopnend, skype, NOS, Maps, Tweakers WP, Word, Excel en Dictionary, en daarna weer Skype geopend: binnen een seconde had ik Skype weer.
[...]

Bij mij linksonder, beetje ongeveer een centimeter van de randen af. Zal wel te maken hebben met het feit dat je de cover verdraait bij het verwijderen, en daarna klikt ie net niet helemaal lekker terug.
thanks voor de reactie. ik denk dat ik dan geluk heb o.i.d. want er is nul kraak. heb de cover er ook maar 1x af gehad voor het plaatsen van de nano sim en micro sd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ook, maar dat was 1x teveel.

en over 4 weken kan ik hem nogmaals verwijderen voor de andere SIM-kaart. Ohoh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-10 10:54
http://www.windowscentral...y-lumia-950-and-950-xl-50
Hmm ik wilde eerste wachten met Insider build op m'n 820 te draaien maar nu ik dit lees toch net maar ingeschreven :o

Nu eerst zorgen dat er genoeg ruimte vrij komt :o

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noutvanderwael
RobinHood schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 21:53:
Ik ook, maar dat was 1x teveel.

en over 4 weken kan ik hem nogmaals verwijderen voor de andere SIM-kaart. Ohoh.
haha kans dat dat bij mij ook nog eens moet... heb nu mn nieuwe kpn sim er in die pas over 2 maanden volledig actief wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenraad7
Sc0tTy schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 21:53:
http://www.windowscentral...y-lumia-950-and-950-xl-50
Hmm ik wilde eerste wachten met Insider build op m'n 820 te draaien maar nu ik dit lees toch net maar ingeschreven :o

Nu eerst zorgen dat er genoeg ruimte vrij komt :o
https://www.naztel.nl/microsoft-lumia-950-32gb-zwart

Bij deze winkel is hij even duur XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-10 10:54
Not bad, ken overigens heel die toko niet :/
Vraag me af hoe zij die zo goedkoop kunnen verkopen (net zoals GSMWeb) :?

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenraad7
Sc0tTy schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 21:59:
[...]

nou ja... Als je van bijna 20 winkels de goedkoopste bent, zullen al veel snel mensen overwegen of hem daar te krijgen. maar klopt, ik ken die winkel ook niet. maar zag het tussen de prijzen van de Lumia 950

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
coenraad7 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 20:55:
Van de Win10 apps gaat het vrijwel instant om te hervatten (mochten ze nog aanwezig zijn in de achtergrond). Opstarten duurt iets van een halve seconde ofzo. Van oudere apps kan het wel langer duren, net als bv de office apps omdat die nou eenmaal vrij groot zijn en al meteen veel laten zien. Zoals gezegd: bij Win10 apps zie ik geen resuming omdat hervatten daar al te snel voor gaat :)

Wat heb je precies aangepast om het probleem niet meer te hebben? Misschien kun je nog proberen om enkele dingen weer aan te zetten totdat je merkt dat het hard gaat. Dan kun je op die manier wat beter zien wat de boosdoener(s) is en andere dingen gewoon aan laten omdat dat nou eenmaal prettiger werkt.

[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 01-12-2015 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Misschieten heb ik het beter onder de knie, maar ik merk dat iris scanner nu sneller pakt dan op de eerste dagen. Ik vind het echt snel en een heel leuk ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 01:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heb ik net mijn ebay cardboard (plastic) 3d bril binnen, zie ik dat die tot max 5,5 inch gaat... :(

(mocht je nog kerstkadootje zoeken, vette aanrader. Zijn weinig apps voor WM, maar youtube staat vol met 3D sbs filmpjes).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:09
Mijn Yahoo mail toont geen afbeeldingen in de Outlook app, ook niet na het klikken op de "downloaden" link onderaan de mail. Ik heb al wat verder gezocht en dit komt blijkbaar meer voor. Is er ook nog iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, behalve wachten. Het staat hoog op de prio lijst want het was wel al goed in WP81.
Met Exchange account + W10M worden afbeeldingen ook al goed weergeven heb ik gelezen.

PS Je vraag is meer een Windows 10 Mobile vraag.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2015 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee

Vandaag(zie eerdere berichten) ook toestel helemaal leeg laten lopen. Vervolgens opgeladen tot 100% (and then some) maar na een kleine 10 uur nog slechts een paar procent over. Ben blij dat ik het toestel kan omruilen morgen en opnieuw kan beginnen. Lees overigens regelmatig de tip om als je het toestel krijgt:
1- toestel updaten
2- harde reset
3- apps updaten etc
4- doen wat je verder wilt... genieten.

Ga deze dus ook maar proberen en hopen dat het slechts een incident was. Ga absoluut nog niet opgeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoying-Orange
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-01-2023
SinergyX schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 22:27:
Heb ik net mijn ebay cardboard (plastic) 3d bril binnen, zie ik dat die tot max 5,5 inch gaat... :(

(mocht je nog kerstkadootje zoeken, vette aanrader. Zijn weinig apps voor WM, maar youtube staat vol met 3D sbs filmpjes).
Heb je een link?

xbl: superlucky luke

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
Vandaag me sponsor collectie compleet gemaakt.

Begin het nieuwe jaar met
Lumia 950xl
Continuum dock
Surface pro 4

surface

Tot nu toe erg positief over het totaal nu nog wachten op me surface dock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-10 06:01
GroeneThee schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 22:51:
[...]

Vandaag(zie eerdere berichten) ook toestel helemaal leeg laten lopen. Vervolgens opgeladen tot 100% (and then some) maar na een kleine 10 uur nog slechts een paar procent over. Ben blij dat ik het toestel kan omruilen morgen en opnieuw kan beginnen. Lees overigens regelmatig de tip om als je het toestel krijgt:
1- toestel updaten
2- harde reset
3- apps updaten etc
4- doen wat je verder wilt... genieten.

Ga deze dus ook maar proberen en hopen dat het slechts een incident was. Ga absoluut nog niet opgeven!
Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen met je nieuwe toestel! Heb je berichten (en de gegeven tips) gevolgd en herken de issues helemaal niet. Heb zelf dan wel de nonXL, maar "hoop" echt dat je toevallig een slechte heb gekregen.

Geniet ervan morgen!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 01:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcobelix
levi1700 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 20:48:
[...]

Als je uw wifi-knop lang induwt in het notificatiecenter kom je automatisch bij wifi-instellingen.
Helaas, als ik de wifi-knop in het notificatiecenter lang indruk dan wil hij de store openen om de "ms-settings-wifi" app te vinden, die er overigens niet is... Vreemde is dat als ik bij een openbare wifi hotspot kom dat ik wel een notificatie krijg in de trant van "KPN (of wie dan ook) vereist uw aandacht" en als ik dan op ok druk dan gebeurt er alsnog niets... Dus wifi doet het wel maar de software faalt gok ik zo.

[ Voor 25% gewijzigd door mcobelix op 01-12-2015 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Keer een vraagje, is het mogelijk om de infrarood scanner op de lumia 950 en 950xl ook te gebruiken voor andere zaken zoals bv het bedienen van een tv of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
(jarig!)
Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 23:20:
Keer een vraagje, is het mogelijk om de infrarood scanner op de lumia 950 en 950xl ook te gebruiken voor andere zaken zoals bv het bedienen van een tv of iets dergelijks?
Het is een scanner, geen zender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hoewel technisch correct (hij heeft het immers over de scanner), wel een beetje kort door de bocht. Zit er geen IR lamp bij?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-10 15:34
IR werd in het verleden binnen defensie voor nachtzicht op twee manieren gebruikt.
Actief, dus met een IR schijnwerper ( waarvoor een speciale filter werd gebruikt ), welke dus objecten deed oplichten en op die manier zichtbaar werden voor de IR ontvanger.
Passief, waarbij dus geen eigen schijnwerper werd gebruikt en was meer ter doelstelling om IR schijnsel van een andere bron op te pikken.
Links of rechtsom, er werd wel gebruik gemaakt van een IR lichtbron.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
(jarig!)
.oisyn schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 23:25:
Hoewel technisch correct (hij heeft het immers over de scanner), wel een beetje kort door de bocht. Zit er geen IR lamp bij?
Een remote zendt, een scanner scant/ontvangt (gesteund door een IR ledje)? Je zou net zo kunnen vragen of je de barcode-scanner uit de winkel kan gebruiken als remote. Of zie ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Laatst online: 29-05-2021
Sc0tTy schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 21:59:
[...]

Import uit het buitenland, was ook bij de iPhone 6s 't geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ColdRain schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 23:51:
[...]

Een remote zendt, een scanner scant/ontvangt (gesteund door een IR ledje)? Je zou net zo kunnen vragen of je de barcode-scanner uit de winkel kan gebruiken als remote. Of zie ik het mis?
Daarom zeg ik ook: technisch correct, want hij had het over een scanner. Mijn punt is echter dat er wellicht niet alleen een scanner aanwezig is, maar ook een IR lamp om je oog te beschijnen. Die IR lamp zou eventueel als afstandsbediening kunnen dienen als je 'm snel kunt laten schakelen en het op de juiste golflengte werkt.

Maar misschien is de techniek louter passief, zoals een warmtesensor, en niet actief, zoals een nachtkijker.

[ Voor 14% gewijzigd door .oisyn op 02-12-2015 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

.oisyn schreef op woensdag 02 december 2015 @ 00:01:
[...]

Daarom zeg ik ook: technisch correct, want hij had het over een scanner. Mijn punt is echter dat er wellicht niet alleen een scanner aanwezig is, maar ook een IR lamp om je oog te beschijnen. Die IR lamp zou eventueel als afstandsbediening kunnen dienen als je 'm snel kunt laten schakelen en het op de juiste golflengte werkt.

Maar misschien is de techniek louter passief, zoals een warmtesensor, en niet actief, zoals een nachtkijker.
Ik denk dat de lamp niet voor show brand als hello werkzaam is. :) IR remote zou kunnen maar niet bepaald praktisch. ik zo veel liever gebruik maken van de Ir camera.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar, wat moet je daarmee, een telefoon die ook je TV kan bedienen? Klinkt echt iets als wat in 2003 ofzo helemaal killer zou zijn geweest. Net als die horloges met IR zender om de buren mee te pesten :+

Straks krijgen we nog dat draadloos laden helemaal hip wordt en Samsung die doet alsof zij het uitgevonden hebben

Oh.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
(jarig!)
D0gtag schreef op woensdag 02 december 2015 @ 00:15:
[...]ik zo veel liever gebruik maken van de Ir camera.
Gezien je footer denk dat jij er wel meer van kent (IR fotografie) - en mijn kennis is roestig - maar ik vermoed dat de sensor in de 950(xl) niet optimaal werkt voor dat spectrum.
Pagina: 1 ... 36 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.