enomiss schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:35:
Mensen, ga toch niet allemaal achtergrondtaken uitzetten. Ten eerste verpest dat je ervaring. Ten tweede, het is geen Android. Goed geschreven windows apps slurpen vrijwel geen batterij leeg op de achtergrond. Het kost soms zelfs meer baterij als je de achtergrondtaak uitschakeld en de app toch regematig opstart.
Ik heb alles wat ik zeer incidenteel gebruik gewoon uit gezet. Waarom zou ik het aan moeten zetten?
En batterij apps zo snel mogelijk eraf gooien want die verbruiken ook batterij.
Mijn batterij app gebruikt <1% van mijn lading, dus dat valt nogal mee (tegen 30% van Spotify bijvoorbeeld). En ik vind het wel prettig om in 1 oogopslag te kunnen zien hoe vol mijn batterij is. Ik gooi liever dingen als Facebook, Candy Crush, Twitter etc eraf (oh, heb ik al gedaan...)
Ten derde, zijn er genoeg andere zaken die je EERST moet proberen. Clean install, dus ook niet verder gaan van een backup.
Zou niet moeten uitmaken, maar heb ik gedaan.
Zwart thema gebruiken.
Doe me dan maar gelijk een zwart-wit scherm.
NFC en Bluetooth uitschakelen.
NFC staat uit, gebruik ik niet. Bluetooth staat standaard aan, gebruik ik wel.
Netwerk op 2G zetten als je wifi hebt (GROTE WINST).
Staat hij standaard, ik heb een 200Mb data bundel, dus ik ben bewust bezig met mijn data verbinding.
Helderheid op automatisch werkt prima.
Die automatische helderheid vind ik tot nu toe op geen enkel apparaat prettig werken. Ze gaan allemaal veel te helder bij weinig licht... Ik heb hem gewoon standaard op 25% staan.
Tevens batterij stats resetten door hem helemaal leeg te laten gaan en in 1 ruk naar 100 op te laden zonder eraf te halen. Dit is alvast een goed begin. Maar apps uitzetten op de achtergrond is het laatste redmiddel. Zoek desnoods een vergelijkbare app die zuigiger is.
Die batterij stats komen wel, bij normaal gebruik. En het begin voor mij is nog altijd die apps verwijderen of uitzetten die ik niet of nauwelijks gebruik.
Toen ik gisteren thuis kwam, stond mijn batterij app op 60%. Dat was ongeveer 11 uur van de lader en Spotify ongeveer 6 uur aan. En regelmatig mail checken, foto's bekijken (en showing off

) en andere dingen nog wat spelen en instellen.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.