Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Onderaan vegen van onder naar boven.Verwijderd schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:30:
... verdwenen de navigatieknoppen onderin ...
Dat zou nog lopen, het is lang wachten op 16december. Ik hoop dat MS ons kan verrassen met de uiteindelijke versie.plantj schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:32:
Hoe zit het met de projecten dat iPhone apps op de lumia's gedraaid kunnen worden?
Ik ben ermee bekend dat het project van de Android apps tot nader bericht is gecanceld, maar over de iPhone apps heb k niks gehoord.
Nu MS ze eigen toestellen levert hoop ik dat de ze ook werk maken van het OS en gewoon regelmatig updates uitbrengen. Als ik lees dat de oudgedienden het wachten beu zijn, stemt niet bepaald positief.
De negativiteit is niet onnodig, als je naar andere producten kijkt met launch reacties zie je lang niet zoveel negativiteit. Er zijn hier mensen die dit platform zo graag zien slagen dat ze alle negativiteit weg wuiven en waarschijnlijk hiervoor al wm8.1 toestellen hebben gehad en gewend zijn overal een workaround te moeten maken. Voor mensen die afstappen van ios of android, werkt wm10 gewoon slecht, voor een toestel wat net uit is en waarvoor je flagship price betaald mag je verwachten dat hij gewoon werkt. Zonder workarounds etc.Martinspire schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:30:
[...]
Ik snap je punt en ik heb het idee dat er wat onnodig veel negativiteit heerst in dit topic. Op zich ook niet zo raar omdat men toch vooral even komt kijken als men zelf problemen heeft.
...
Wat ik overigens wel merk door aan de insider preview te hebben meegedaan, is dat W10M niet echt nieuw meer aanvoelt voor me en het wow-effect er wat snel af is. Maar dat doet niets af aan het feit dat het toestel zelf gewoon dik in orde is.
Het is niet onnodig negatief het toestel is gewoon niet af, op zich geen probleem, als je dat zou weten bij aankoop. Vandaar de negatieve reacties zodat andere mensen weten wat ze in huis halen.
Veel gehoord commentaar: android/ios was vroeger ook zo. Vroeger wel ja, maar nu leven we in een wereld waar android en Ios gewoon vlekkeloos werkt.
Dat is niet negatief dat is gewoon realiteit, ik hou dit toestel vanwege de camera en mijn hoop op 16 dec. Ik raad mensen aan dit toestel nog niet aan te schaffen en te wachten tot final software erop zit.
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Ze zijn er nog mee bezig. Intern worden al enkele apps overgezet zoals Candy Crush, maar er zullen er nog wel een aantal volgen. Vooral het aansluiten van API's lijkt nog wat werk te zijn.plantj schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:32:
Hoe zit het met de projecten dat iPhone apps op de lumia's gedraaid kunnen worden?
Ik ben ermee bekend dat het project van de Android apps tot nader bericht is gecanceld, maar over de iPhone apps heb k niks gehoord.
Facebook is anders gewoon een Windows 10 app hoor? Verder is het nog de vraag of Instagram komt, net als Snapchat maar die kans is wel groter. Maar omdat de tools nog niet uit zijn, zijn er ook nog geen devs mee bezig, behalve die bij MS. Dus pas als dat uit is, kan men gaan poorten. En daar zullen ook nog wel wat bugs bij zitten, dus ik verwacht ze sowieso niet voor 2016. En afhankelijk van hoe lastig het gaat en wat men van de ports vindt, komen ze daarna beschikbaar.SuikerBrood schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:33:
[...]
Volgens mij loopt dat op rolletjes. De nieuwe Instagram, Facebook en Messenger-app zullen iOS-ports zijn. En zo zullen er meer zijn.
Eerste keer duurde een wopping 24 secondenSinergyX schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:37:
Iemand ook candy crush (niet soda) op z'n 950, hoe lang duurt het opstarten daarvan?

Tweede keer ook nog 12 seconden. Lijkt me dat dit wel zo zal blijven bij iOS ports? Initialisatie van dergelijke apps zal wel wat langer duren.
Ik heb eigenlijk geen zin om hier een lange discussie over te houden, het is namelijk niet echt een 950 issue, maar eerder een Win10M issue. Verder is het prima dat men de overstap vanaf iOS of Android overschat heeft, maar daar kunnen we samen nog wel uitkomen.D0gtag schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:55:
[...]
Dat zou nog lopen, het is lang wachten op 16december. Ik hoop dat MS ons kan verrassen met de uiteindelijke versie.
Nu MS ze eigen toestellen levert hoop ik dat de ze ook werk maken van het OS en gewoon regelmatig updates uitbrengen. Als ik lees dat de oudgedienden het wachten beu zijn, stemt niet bepaald positief.
[...]
De negativiteit is niet onnodig, als je naar andere producten kijkt met launch reacties zie je lang niet zoveel negativiteit. Er zijn hier mensen die dit platform zo graag zien slagen dat ze alle negativiteit weg wuiven en waarschijnlijk hiervoor al wm8.1 toestellen hebben gehad en gewend zijn overal een workaround te moeten maken. Voor mensen die afstappen van ios of android, werkt wm10 gewoon slecht, voor een toestel wat net uit is en waarvoor je flagship price betaald mag je verwachten dat hij gewoon werkt. Zonder workarounds etc.
Het is niet onnodig negatief het toestel is gewoon niet af, op zich geen probleem, als je dat zou weten bij aankoop. Vandaar de negatieve reacties zodat andere mensen weten wat ze in huis halen.
Veel gehoord commentaar: android/ios was vroeger ook zo. Vroeger wel ja, maar nu leven we in een wereld waar android en Ios gewoon vlekkeloos werkt.
Dat is niet negatief dat is gewoon realiteit, ik hou dit toestel vanwege de camera en mijn hoop op 16 dec. Ik raad mensen aan dit toestel nog niet aan te schaffen en te wachten tot final software erop zit.
En zoals ik al zei: ik heb veel issues die genoemd worden niet. Nou kunnen het maandagmorgen devices zijn met wat meer issues dan bij de rest, maar vooralsnog is het een nieuw toestel met een nieuw OS, dan kun je soms wel problemen verwachten. En als je het allemaal wat teveel vindt worden, dan lijkt het me dat je gewoon terug moet gaan voor een ander toestel, totdat je het wel tijd vindt om de stap nogmaals te proberen.
16 december gaat er niet veel veranderen denk ik. En aan je verhaal en klachten te horen, lijkt het me dat het misschien toch niet jouw ding is. Dat is verder niet erg, maar geen reden om te gaan overdrijven dat er niks werkt.
Dat met die backcover lijkt me wel een productiefout trouwens, want ik heb niet het idee dat iedereen er last van heeft. Maar voor het geval dat:
Poll: Heb jij last van een krakende backcover?
• Ja, met L950
• Ja, met L950 XL
• Nee, met L950
• Nee, met L950XL
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
En het lijkt me duidelijk dat je niet hoeft te stemmen als je geen device hebt
[ Voor 50% gewijzigd door Martinspire op 30-11-2015 12:03 ]
Ik ga mijn 950XL retour sturen. Helaas, want ik had er echt naar uitgekeken!!Brabso schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:04:
In totaal lees ik hier toch wel meer problemen met de lumia 950(xl) dan mij eigenlijk lief is.
Zonder gelijk te negatief te willen klinken, zijn er ook mensen die eraan denken hun toestel weer retour te sturen of te verkopen en een ander toestel willen aanschaffen ?
Zelf ben ik bijvoorbeeld iemand die zich mateloos kan ergeren als een programma zich vanzelf afsluit, had dat met de lumia 930 ook met internet bijvoorbeeld redelijk vaak.
Komende van een soepel werkende L930 (met WM10) zijn er behalve het grotere scherm nauwelijks merkbare verschillen in prestatie, al had ik dat wel degelijk verwacht. Dat zou inderdaad aan de software moeten/kunnen liggen. Ik wou graag een groter scherm, maar om alleen om die reden 700,-- te betalen vind ik wat veel van het goede. Al is het scherm natuurlijk geweldig van de 950XL.
Een andere reden is dat het voor zo'n duur toestel echt niet moet kunnen dat de backcover al na 2 dagen hier en daar kraakt terwijl ik hem alleen (echt voorzichtig) geopend heb om een sim en microsd er in te plaatsen. Je kunt dan wel wat papier ertussen stoppen of eventueel zelfs een fractie terugbuigen, of een nieuwe (third party) back cover kopen.
Wat het dan gaat worden: geen idee

Ik blijf voorlopig nog maar even bij mijn L930 denk ik...
Martinspire schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:57:
[...]
[...]
Facebook is anders gewoon een Windows 10 app hoor? Verder is het nog de vraag of Instagram komt, net als Snapchat maar die kans is wel groter. Maar omdat de tools nog niet uit zijn, zijn er ook nog geen devs mee bezig, behalve die bij MS. Dus pas als dat uit is, kan men gaan poorten. En daar zullen ook nog wel wat bugs bij zitten, dus ik verwacht ze sowieso niet voor 2016. En afhankelijk van hoe lastig het gaat en wat men van de ports vindt, komen ze daarna beschikbaar.
[...]

Dit werd op de presentatie getoond. Dan neem ik aan dat het gaat gebeuren ook. En ik dacht ergens gelezen te hebben dat Facebook samen met Microsoft werkte aan Project Islandwood voor hun apps?
Deze is qua schaling nog niet echt optimaal. in de browser heb je een betere usabilityFacebook is anders gewoon een Windows 10 app hoor?
Mis ik iets ? Wat is er 16 december ?D0gtag schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:55:
[...]
Dat zou nog lopen, het is lang wachten op 16december. Ik hoop dat MS ons kan verrassen met de uiteindelijke versie.
[...]
De negativiteit is niet onnodig, als je naar andere producten kijkt met launch reacties zie je lang niet zoveel negativiteit. Er zijn hier mensen die dit platform zo graag zien slagen dat ze alle negativiteit weg wuiven en waarschijnlijk hiervoor al wm8.1 toestellen hebben gehad en gewend zijn overal een workaround te moeten maken. Voor mensen die afstappen van ios of android, werkt wm10 gewoon slecht, voor een toestel wat net uit is en waarvoor je flagship price betaald mag je verwachten dat hij gewoon werkt. Zonder workarounds etc.
Ik ben een van de oud gediende.... Had een Lumia 800 met WP7 (Sinds 2002 tot aan vandaag al Windows Mobile/WP/W10M) en ben idd het wachten zat. Overigens moet ik zeggen dat WP8.1 voor mij nu goed werkt hoor, geen workarounds nodig. Echter lijken de workarounds op W10M wel nodig te zijn. Ben het er ook mee eens dat W10M gewoon NIET af is, hoe graag sommigen het hier ook willen. Las het hier ook al, maar 3 weken geleden was er nog een Insider preview die vol bugs zat. 2 weken later wordt de 950xl uitgeleverd en ik kan me niet voorstellen dat al die bugs (en dat waren er best veel) er uit zijn.
Over het cijfer van de Tweakers review van Wokke kun je kort zijn. Het is een WP toestel, dus standaard al 1 punt minder dan de brakste Android want WP. Ondanks dat Wokke zelf een Lumia 1020 heeft, maar das puur voor de foto's... Nee van de review hoef je niet veel te verwachten. Grotendeels ook de fout van MS zelf door zo'n brak OS uit te brengen, want face it, W10M is gewoon beta software in een produktie omgeving.
XBL: MRE Inc
Gezien er al een beta-app van Facebook voor Windows 10 is die ook in Continuum werkt, lijkt me dat die wel gewoon voor Windows blijftSuikerBrood schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:02:
[...]
[afbeelding]
Dit werd op de presentatie getoond. Dan neem ik aan dat het gaat gebeuren ook. En ik dacht ergens gelezen te hebben dat Facebook samen met Microsoft werkte aan Project Islandwood voor hun apps?
Maar Facebook kennende, is de ondersteuning gewoon prima.
Maar ook jij moet weten dat niet iedereen bij die insider previews last had van zoveel bugs. Ik had bij de laatste 2 eigenlijk weinig problemen. Zeker de laatste doet het prima op mn 930. Bij anderen met zelfde device of zelfde build waren er weer problemen. Dus dat is geen garantie. Is hij foutloos? Nee, zeker niet. Heb je er altijd last van? Dat ook niet.MRE-Inc schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:05:
[...]
Mis ik iets ? Wat is er 16 december ?
Ik ben een van de oud gediende.... Had een Lumia 800 met WP7 (Sinds 2002 tot aan vandaag al Windows Mobile/WP/W10M) en ben idd het wachten zat. Overigens moet ik zeggen dat WP8.1 voor mij nu goed werkt hoor, geen workarounds nodig. Echter lijken de workarounds op W10M wel nodig te zijn. Ben het er ook mee eens dat W10M gewoon NIET af is, hoe graag sommigen het hier ook willen. Las het hier ook al, maar 3 weken geleden was er nog een Insider preview die vol bugs zat. 2 weken later wordt de 950xl uitgeleverd en ik kan me niet voorstellen dat al die bugs (en dat waren er best veel) er uit zijn.
Mwoah, Wokke was zelf al gebruiker van de 1020 en die heeft ie volgens mij nog steeds. Maar ik heb hem bij de Win10 topics niet gezien nee. Alleen even op Twitter gister dat ie een rating-popup kreeg bij de foto's app.Over het cijfer van de Tweakers review van Wokke kun je kort zijn. Het is een WP toestel, dus standaard al 1 punt minder dan de brakste Android want WP. Ondanks dat Wokke zelf een Lumia 1020 heeft, maar das puur voor de foto's... Nee van de review hoef je niet veel te verwachten. Grotendeels ook de fout van MS zelf door zo'n brak OS uit te brengen, want face it, W10M is gewoon beta software in een produktie omgeving.
Het zal geen 9 of 10 halen, maar een 6 verwacht ik ook niet hoor. Zeker op Tweakers krijg je voor Continuum of Hello nog wel bonuspunten voor het proberen.
Sowieso lijkt het erop dat er 2 reviews komen, 1 van de hardware en 1 van Win10M.
[ Voor 59% gewijzigd door Martinspire op 30-11-2015 12:09 ]
Bij mij was het enkel onderin (waar je hem opent) nadat ik de cover had verwijderd om de sim te plaatsen.Tutti-frutti schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:49:
Zonet is mijn 950XL afgeleverd (T-Mobile actie). Ik lees berichten over krakende back-cover. Nog tips om hem op een bepaalde manier open te maken dat ik eventueel de kans verminder op de kraak-cover?
Na een dag was het echter verdwenen, wellicht dat de cover in mijn broekzak alsnog weer strak is komen te zitten. Heb nu nergens meer last van.
Van onder in het scherm swipenVerwijderd schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:30:
Tevens verschijnen in OneDrive wat oude foto's van uit mijn Hotmail adres, en toen ik deze opende verdwenen de navigatieknoppen onderin, nu is mij dus totaal onduidelijk hoe ik weer "uit" zo'n foto komt.
In het gewone gallerij werkt alles wel gewoon.
Iemand tips?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik vind het vervelend om steeds te moeten zeggen dat ik iets niet gezegd heb, nergens heb ik gezegd dat er niks werkt. quote me voordat je dit soort dingen gaat zeggen.Martinspire schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:57:
Ik heb eigenlijk geen zin om hier een lange discussie over te houden, het is namelijk niet echt een 950 issue, maar eerder een Win10M issue. Verder is het prima dat men de overstap vanaf iOS of Android overschat heeft, maar daar kunnen we samen nog wel uitkomen.
En zoals ik al zei: ik heb veel issues die genoemd worden niet. Nou kunnen het maandagmorgen devices zijn met wat meer issues dan bij de rest, maar vooralsnog is het een nieuw toestel met een nieuw OS, dan kun je soms wel problemen verwachten. En als je het allemaal wat teveel vindt worden, dan lijkt het me dat je gewoon terug moet gaan voor een ander toestel, totdat je het wel tijd vindt om de stap nogmaals te proberen.
16 december gaat er niet veel veranderen denk ik. En aan je verhaal en klachten te horen, lijkt het me dat het misschien toch niet jouw ding is. Dat is verder niet erg, maar geen reden om te gaan overdrijven dat er niks werkt.
Sorry maar dit slaat nergens op, dit toestel wordt toch geleverd met wm10? Ik heb nergens gezegd dat de hardware slecht is (ik zei ook al met de SD dat het de software was). Maar dit toestel werkt met wm10 en die is gewoon slecht. Niet kwa idee en features wel in uitvoering en staat. En als de final versie van de software dit niet gaat fixen op 16 december, is het toestel (incl ze uitstekende hardware) gewoon slecht. Dus het is gewoon redelijk dat je een half jaar moet wachten voordat een toestel stabiel draait?Ik heb eigenlijk geen zin om hier een lange discussie over te houden, het is namelijk niet echt een 950 issue, maar eerder een Win10M issue.
Het punt is dat je soms wel issues mag verwachten, maar er is niet soms een paar issues er zijn gewoon veel te veel issues (zie je eigen lijst met workarounds/suggesties)
Ik heb nog een hp ipaq, motorola mpx200 mpx220, sony x1 gehad met windows 6.x in een tijdperk waar bij je issues kon verwachten, door te zeggen dat iets niet 'jouw ding is' omdat jij windows 7/8.x gewend bent is wel erg kort door de bocht en blind voor de realiteit.
16 dec.is de datum dat wm10 af zou moeten zijn, dus dan komt final software uit en beschikbaar voor een aantal andere toestellen. De 950(xl) heeft de build die insiders kennelijk ook hebben.MRE-Inc schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:05:
[...]
Mis ik iets ? Wat is er 16 december ?
Over het cijfer van de Tweakers review van Wokke kun je kort zijn. Het is een WP toestel, dus standaard al 1 punt minder dan de brakste Android want WP. Ondanks dat Wokke zelf een Lumia 1020 heeft, maar das puur voor de foto's... Nee van de review hoef je niet veel te verwachten. Grotendeels ook de fout van MS zelf door zo'n brak OS uit te brengen, want face it, W10M is gewoon beta software in een produktie omgeving.
Ik heb na windows mobile 6.5 de overstap gemaakt naar android, welke toen nieuw was. Omdat ik het leuk vind iets nieuws te proberen, naturlijk veel problemen maar android en vooral de hardware stond nog in de kinderschoenen, (single core arm processor, was gewoon te traag voor android 2.x). Nu zijn we in een tijdperp beland waarbij een goedkoop toestel ook een quadcore kan hebben en de prestatie verschillen tussen toestellen minder belangrijk is geworden. Software is nu wel belangrijk geworden, voornamelijk stabiliteit en compatibiliteit. Vooral het eerste heeft wm10 niet en ik kan de 950 niet afzonderlijk zien van wm10. Prima hardware, beta software.
[ Voor 30% gewijzigd door D0gtag op 30-11-2015 12:29 ]
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Last van hebben is altijd moeilijk, het is wat je gewend bent, het is waarmee jij werkt, elke situatie is anders hoe iemand een OS ervaart.Martinspire schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:05:
Maar ook jij moet weten dat niet iedereen bij die insider previews last had van zoveel bugs. Ik had bij de laatste 2 eigenlijk weinig problemen. Zeker de laatste doet het prima op mn 930. Bij anderen met zelfde device of zelfde build waren er weer problemen. Dus dat is geen garantie. Is hij foutloos? Nee, zeker niet. Heb je er altijd last van? Dat ook niet.
En of het bugs zijn, ports zijn of 'nog te polishen apps', feit blijft dat zaken soms bizar traag zijn, vastlopen of gewoon geen zin hebben om uberhaubt te laden.
Zoals je aangeeft, Candy crush een whopping 24seconde, port, bug of whatever, Android en iOS doen dit gewoon minimaal de helft korter (danwel 20 seconde), dit is dan geen OS 'bug' maar onderdeel van algehele gebruikerservaring van een platform. Zelfde geld voor de XBO app, bizar traag te laden, terwijl de iOS versie wederom zeer snel is.
Ik zit nog ruim in mijn verlengperiode, dus ik wacht ook gewoon de final build van Win10 nog af, maar met deze 'trage' vooruitgang van Win10 Mobile, waar zit dan een meerwaarde van zulke hardware?
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
http://www.nokiapoweruser...-rudy-huyn-for-next-year/
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Heel zwak bericht. Hij had het erover dat ie momenteel in San Fransisco zat, waarna iemand iets vraagt over Snapchat en dat hij zegt "nee die zitten in Los Angeles, misschien volgend jaar". Kortom: dat is gewoon geen nieuws maar verkeerde interpretatie van zijn tweets. Mensen willen onderhand zo graag dat ie komt, dat ze alles proberen te interpreteren alsof ie komt. Het lijkt bijna Half Life 3 wel.ralpje schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:33:
Voor wat betreft Snapchat op Windows 10: het lijkt erop dat die toch gaat komen.
http://www.nokiapoweruser...-rudy-huyn-for-next-year/
Komt hl3? even delen op steam forum. gehoord bij tweakers.Martinspire schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:38:
[...]
Heel zwak bericht. Hij had het erover dat ie momenteel in San Fransisco zat, waarna iemand iets vraagt over Snapchat en dat hij zegt "nee die zitten in Los Angeles, misschien volgend jaar". Kortom: dat is gewoon geen nieuws maar verkeerde interpretatie van zijn tweets. Mensen willen onderhand zo graag dat ie komt, dat ze alles proberen te interpreteren alsof ie komt. Het lijkt bijna Half Life 3 wel.
I lol'd. Maar afaik was Snapchat op WM altijd een directe neen, en hij ontkent het niet. Who knows.Martinspire schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:38:
[...]
Heel zwak bericht. Hij had het erover dat ie momenteel in San Fransisco zat, waarna iemand iets vraagt over Snapchat en dat hij zegt "nee die zitten in Los Angeles, misschien volgend jaar". Kortom: dat is gewoon geen nieuws maar verkeerde interpretatie van zijn tweets. Mensen willen onderhand zo graag dat ie komt, dat ze alles proberen te interpreteren alsof ie komt. Het lijkt bijna Half Life 3 wel.
[ Voor 91% gewijzigd door Tweaker1234 op 30-11-2015 13:24 ]
Ik kan mij hier helemaal in vinden. De inconsistentie van de UI binnen de verschillende apps (ook van MS zelf overigens) is vreemd, maar went snel. Is ook een gevolg van WP7 -> WP8 ->WP8.1->W10M. Als je de Facebook Beta app bekijkt, ziet dat er super gelikt uit! En dat is net het punt; het is hopen dat devs zich gaan storten op dit platform en niet hun oude WP7 of WP8 app een kleine update geven om het compatible te maken.Martinspire schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:30:
.................
Wat me eerder stoort is de consistentie binnen de apps (denk aan UI-elementen die bijna per app kunnen vershcillen), het ontbreken van bepaalde functionaliteit die wel in andere toestellen zit (double-tap to unlock of het ontbreken van Here Drive) en dat er nog diverse bugs uit de insider previews niet zijn opgelost (zoals inderdaad die melding voor accountgegevens). Dat maakt dat het nog niet echt af aanvoelt en dat is jammer. Dat is ook waar veel reviews helaas op doorhameren en daardoor verwacht ik ook dat ie bij Tweakers geen hoog cijfer gaat halen.
Betekend dit dat het een slecht toestel is of dat je beter kunt wachten met bestellen? Nee ik denk het niet. Het is vooral afwachten wanneer er updates gaan komen, maar qua hardware lijkt me niet dat er veel mis is (en er zijn altijd wel van die maandagmorgen devices).
.................
(ik heb alleen dit stukje gequote, maar ik ben het ook helemaal eens met je andere opmerkingen: het werkt prima maar als je iOS of Android gewend ben dan zijn er wat gaps in ervaringen misschien. Ik kom zelf van iOS en het viel mij eigenlijk heel erg mee!
Project IslandWoods (geloof ik) is still going strong. Wat ik ervan lees is dat het al redelijk werkt maar het is natuurlijk geen touchless porting. Het zou wel echt kunnen helpen om op een redelijk simpele manier je te blijven richten op iOS maar het tegelijkertijd ook beschikbaar maken voor W10M. Ik heb hier dan ook absoluut mijn hoop op gericht, want een aantal apps zijn best verouderd.plantj schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:32:
Ik denk het/hoop het. Heb gevraagd of ik een beta build op mn toestel mag, dan kan ik je meer vertellenMRE-Inc schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:17:
[...]
En die is uiteraard Universal en zou dus icm continuum prima op de "desktop" ook moeten werken zoals Excel en Word ?
Trouwens, het valt me op dat bij het opladen de telefoon 'wakker wordt' en mn gezicht gaat zoeken. Kan dat uit? Heb het nog niet gevonden.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Check z'n overal tweets maar eens, meer dan haat en mocking richting MS zit er niet bij, dus kans is zeer zeer klein.plantj schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:41:
[...]
I lol'd. Maar afaik was Snapchat op WM altijd een directe neen, en hij ontkent het niet. Who knows.
Kans is ook klein, maar ik kan me voorstellen dat MS nu een spelletje speelt "zeg maar stop" en ondertussen met briefjes van 100 dollar aan het strooien is tot het genoeg isSinergyX schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:06:
[...]
Check z'n overal tweets maar eens, meer dan haat en mocking richting MS zit er niet bij, dus kans is zeer zeer klein.
Want laten we wel wezen, voor de jongeren is deze app gewoon een groot gemis. Zeker ook omdat er geen 3rd party mogelijk is.
[ Voor 13% gewijzigd door Martinspire op 30-11-2015 13:14 ]
Thanks voor je reactie. Ik zal vanavond even kijken of ik het kan vinden.Reloaded schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:25:
[...]
Dat is Glimp, zoek even in je instellingen naar Glimpscherm en dan even de modus aanpassen naar "Uitgeschakeld".
Het probleem is dat het erg fel in tijdens de nacht...
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Nee, dat is bij alle Lumia's zo.noes schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:06:
[...]
Trouwens, het valt me op dat bij het opladen de telefoon 'wakker wordt' en mn gezicht gaat zoeken. Kan dat uit? Heb het nog niet gevonden.
Zoeken alle lumia's gezichten als hij aan de lader hangt ;-)
Het is een volledig universal app, uiteindelijk draaien mobile en desktop/tablet dus op 1 codebase/package. Om een goede mobile versie af te leveren hebben we wel wat extra werk gedaan qua optimalisatie dataverbuik en bepaalde weergaves, daarom is de oorspronkelijke app nog blocked voor mobile.noes schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:06:
[...]
Ik denk het/hoop het. Heb gevraagd of ik een beta build op mn toestel mag, dan kan ik je meer vertellen
Verder, voor de ontwikkelaars onder ons, wordt er onder de motorkap gebruik gemaakt van een SQLite component die onder .NET Native builds niet helemaal meewerkt.
Daar is in de tussentijd aan gewerkt, dus binnenkort een volledige universal release.
Nee, maar elke lumia gaat wel aan als hij aan de lader hangt. En deze zoekt nu toevallig naar je gezichtlabmuisfrl schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:55:
[...]
Zoeken alle lumia's gezichten als hij aan de lader hangt ;-)
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Verwijderd
Weet iemand ook hoe je het scherm kunt dimmer niet met vier vaste percentages 25 50 75 100 maar door ermee te schuiven zoals bij samsung..is dat bij dit toestel niet mogelijk?
Updaten kan gewoon via de Store (zoeken naar updates en als er wat is zou die hier bij moeten staan).Verwijderd schreef op maandag 30 november 2015 @ 14:47:
Weet iemand welk nr van microsoft je kunt bellen voor vragen over de gratis dock..heb hem via t mobile vorige week maar zie al dagen in de lumia offers app dat er staat geen aanbiedingen..bij sommigen lukt het via app updaten, hoe dien je deze app te updaten dan?
Weet iemand ook hoe je het scherm kunt dimmer niet met vier vaste percentages 25 50 75 100 maar door ermee te schuiven zoals bij samsung..is dat bij dit toestel niet mogelijk?
Bellen naar Microsoft kan naar 020 50 01 500 maar is wel gewoon een algemeen support nummer, ik heb maar de opties gekozen die er het dichtst bij kwamen want was niet echt een exacte match
Je kan ook chatten met MS via de microsoft.nl site. Zo heb ik nu een ticket open voor het dock probleem.Shinji schreef op maandag 30 november 2015 @ 14:49:
[...]
Updaten kan gewoon via de Store (zoeken naar updates en als er wat is zou die hier bij moeten staan).
Bellen naar Microsoft kan naar 020 50 01 500 maar is wel gewoon een algemeen support nummer, ik heb maar de opties gekozen die er het dichtst bij kwamen want was niet echt een exacte match
Ergens in de thread las ik dat je alles in je MS account ingevuld moet hebben voordat je de aanbieding krijgt.
Heb het nagekeken en er is niet zo bijster veel in te vullen. Daarnaast nog een bestelling gedaan en betaald met gekoppeld paypal account dus dat moet ook goed zitten.
Als laatste kan ik nog melden dat ik de app verwijderd had en opnieuw geinstalleerd via een link die ik van MS support had gekregen. Dat heeft ook niet geholpen.
Wordt vervolgd...
Ga naar de store op je Lumia. Klik links boven op het "hamburger" menu. Kier Downloads en UpdatesVerwijderd schreef op maandag 30 november 2015 @ 14:47:
Weet iemand welk nr van microsoft je kunt bellen voor vragen over de gratis dock..heb hem via t mobile vorige week maar zie al dagen in de lumia offers app dat er staat geen aanbiedingen..bij sommigen lukt het via app updaten, hoe dien je deze app te updaten dan?
Offers app update was gelukt dit weekend en dock besteld.
App zelf zei: Levertijd 10-12 weken.
Bevestigingsmail zei 6-8 weken.
Gisteravond kreeg ik al een mail dat de dock ingepakt en verstuurd was. Verzendtijd 5-7 werkdagen.
Haha, dat gaat sneller dan verwacht.
Ben echt heel benieuwd naar continuum!
Why so serious?
Microsoft tijd, he? Houden ze zichzelf zelfs aan bij dit soort dingen!DannyXP1600 schreef op maandag 30 november 2015 @ 15:00:
Ben al iets meer gewend aan mijn Lumia 950 XL.
Offers app update was gelukt dit weekend en dock besteld.
App zelf zei: Levertijd 10-12 weken.
Bevestigingsmail zei 6-8 weken.
Gisteravond kreeg ik al een mail dat de dock ingepakt en verstuurd was. Verzendtijd 5-7 werkdagen.
Haha, dat gaat sneller dan verwacht.
Ben echt heel benieuwd naar continuum!
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
UPS haalt één keer per dag (zal namiddag zijn) alles op bij MS in Eindhoven. Pas als het pakket bij een UPS facility is ingescand zul je een schatting zien van de levertijd (qua dag), meestal is dat de volgende dag, UPS geeft bij de Standaard verzending geen tijdschatting, dus kan gedurende hele werkdag zijn.Shinji schreef op maandag 30 november 2015 @ 15:11:
Ik zie bij de tracking overigens dat alleen nog maar het UPS label is gemaakt, dus is nog niet daadwerkelijk door UPS in behandeling genomen. Zijn er anderen waar dit al wel het geval is? Mogelijk dat het dus toch nog wat langer gaat duren dat die 5-7 werkdagen in ieder geval.
Same here, aangemaakt maar niet verzonden, iets meer dan een dag deze status, maar het kan zo zijn dat hij morgen in huis ligt. Althans ik heb het vaker mee gemaakt met ups. Weet iemand waar deze docks vandaan moeten komen? Eindhoven dus, dan zal hij morgen wel aankomen.Shinji schreef op maandag 30 november 2015 @ 15:11:
Ik zie bij de tracking overigens dat alleen nog maar het UPS label is gemaakt, dus is nog niet daadwerkelijk door UPS in behandeling genomen. Zijn er anderen waar dit al wel het geval is? Mogelijk dat het dus toch nog wat langer gaat duren dat die 5-7 werkdagen in ieder geval.
[ Voor 4% gewijzigd door D0gtag op 30-11-2015 15:17 ]
Waarschijnlijk bij de T-Mobile vestiging.Bobbreede schreef op maandag 30 november 2015 @ 15:03:
Iemand een tip over waar ik in Eindhoven, of omgeving, de 950 werkend kan zien? Alvast bedankt
Was hier eergister toevallig langsgegaan, vroeg naar de 950 en kwam spontaan een 950 en 959XL uit een lade te voorschijn
Eindelijk beide in handen gehad en goed kunnen bekijken.
Dankje, weet ik waar ik morgen middag heen ga!Tweaker1234 schreef op maandag 30 november 2015 @ 15:20:
[...]
Waarschijnlijk bij de T-Mobile vestiging.
Was hier eergister toevallig langsgegaan, vroeg naar de 950 en kwam spontaan een 950 en 959XL uit een lade te voorschijn
Eindelijk beide in handen gehad en goed kunnen bekijken.
Why so serious?
Verwijderd
Lekker irritant allemaal. Microsoft chat komt doodleuk met de stores link als antwoord. Wellicht retour toestel de beste oplossing.
Hier precies hetzeldeVerwijderd schreef op maandag 30 november 2015 @ 15:26:
Kom nu een venster verder, kan de dock zogenaamd claimen maar als ik email invul en op doorgaan klik krijg ik te lezen "sorry deze aanbieding is niet langer geldig"
Lekker irritant allemaal. Microsoft chat komt doodleuk met de stores link als antwoord. Wellicht retour toestel de beste oplossing.

Geduld lijkt mij een schone zaak.Verwijderd schreef op maandag 30 november 2015 @ 15:26:
Kom nu een venster verder, kan de dock zogenaamd claimen maar als ik email invul en op doorgaan klik krijg ik te lezen "sorry deze aanbieding is niet langer geldig"
Het is bij Microsoft Nederland ook maar net wie je aan de lijn/in de chat hebt overigens.
[ Voor 29% gewijzigd door roelg90 op 30-11-2015 15:59 ]
En waar kan ik de apk vinden van photosynth? Maar bedankt in ieder geval, kan ik via deze manier nu ook Here drive+ op mijn lumia 950 XL zetten? Dat zou ideaal zijn namelijkGame_overrr schreef op zondag 29 november 2015 @ 22:29:
[...]
Ik heb er niets voor gedaan, ik zette mijn backup van de vorige telefoon terug, en hoppa: Photosynth installeerde. Echter kun je in Windows 10 Mobile nu ook opties voor ontwikkelaars gebruiken: APPS SIDELOADEN!!!! je hoort het goed. Dus zoek ff een photosynth van het internet en installeer hem.. Voor degene die de optie niet kennen:
Instellingen -> Bijwerken en beveiliging -> Voor ontwikkelaars -> APPS SIDELOADEN!!!!!
Hij is reeds voorgemeld bij UPS volgens de mail van gisteren.
16:9 kan je 16mp 4:3 19mproelg90 schreef op maandag 30 november 2015 @ 15:57:
Er is toch een 20MP camera aanwezig? Zo te zien is de maximum camera setting 16MP.
Weet iemand hoe er handmatig (en dus geforceerd) kan gesynced worden, aub?
Misschien trap ik een open deur open, maar heb je geprobeerd op het sync icoontje te drukken?jorrefunk schreef op maandag 30 november 2015 @ 16:18:
Op mijn Samsung Ativ S (windowsphonekon ik een outlook/google account HANDMATIG syncen door enkele seconden op de accountnaam te drukken en dan verscheen er een dropdown menu waar ik kon kiezen om te syncen (of de account te verwijderen). Bij mijn Lumia 950 lukt dit niet als ik op een account blijf drukken en moet er blijkbaar gewoon gewacht worden op het syncen.
Weet iemand hoe er handmatig (en dus geforceerd) kan gesynced worden, aub?
Ja ik heb dit ook met mijn gmail account in outlook. Ik heb er ook nog niets op gevondenRicoche schreef op maandag 30 november 2015 @ 16:16:
Wellicht dat het al een keer besproken is, ( zoja, excuses ) maar er worden geen afbeeldingen geladen in de mailclient. Maakt niet wat ik aan de instellingen aanpas. Ook het handmatig downloaden van de afbeeldingen bied geen uitkomst. Een vriend van me heeft precies hetzelfde probleem. Ervaren jullie dit ook?
Hopelijk bij een update of zo. Ik heb het namelijk ook een keer op m'n Lumia 1520 gehad met WP8.1 Weet alleen niet meer hoe dat opgelost was.menzo schreef op maandag 30 november 2015 @ 16:25:
[...]
Ja ik heb dit ook met mijn gmail account in outlook. Ik heb er ook nog niets op gevonden
Ook voor Flitsmeister is een update onderweg, als je al een 950 XL hebt en wil betatesten kun je mij een PM sturen.Djerro123 schreef op zondag 29 november 2015 @ 18:56:
• Flitsmeister: werkt niet, hoef je niet eens te proberen, totale bagger.
er is geen sync icoontje aanwezigvali schreef op maandag 30 november 2015 @ 16:20:
[...]
Misschien trap ik een open deur open, maar heb je geprobeerd op het sync icoontje te drukken?
"vroeger" moest je gewoon eventjes op de naam van de account blijven duwen voor dat dropdown menu en dan kon je voor synchroniseren kiezen
Als je mailclient opent dan zie ik gewoon een sync icoontje per account. De plek is niet verandert, alleen icoontje wel. Je kan dit inderdaad niet meer bij accounts settings doen van je mail account.jorrefunk schreef op maandag 30 november 2015 @ 16:35:
[...]
er is geen sync icoontje aanwezig
"vroeger" moest je gewoon eventjes op de naam van de account blijven duwen voor dat dropdown menu en dan kon je voor synchroniseren kiezen
edit: Dit is eigenlijk bedoelt voor Windows 10 for phones topic, dan l950/950xl
[ Voor 7% gewijzigd door vali op 30-11-2015 16:41 ]
Precies hetzelfde probleem nu, kom ook verder (na invullen van mijn postcode van bij mijn microsoft account!), maar krijg dezelfde meldingVerwijderd schreef op maandag 30 november 2015 @ 15:26:
Die warmte die je voelt komt door UV (en andere) straling.D0gtag schreef op zondag 29 november 2015 @ 15:11:
[...]
Waar haal je die informatie vandaan? Voel jij de warmte van de zon nooit door je auto (gelamineerd met plastic) glas? (IR licht geeft dat warmte gevoel).
IR licht ~rond de 700nm gaat gewoon door plastic.
Er zijn ook nog is vele variaties op plastics, zeggen dat glas(plastic)? -je bedoeld doorzichtig plastic want glas is natuurlijk iets anders- IR niet doorlaat is gewoon niet correct. Plexiglas laat voor meer dan 90% door.
Waarschijnlijk bedoel je UV wat de andere kant van het spectrum is.
Infrarood kan niet door glas en UV wel, zo werkt bijvoorbeeld het principe van een kas.
Warmte cameras maken gebruik van glas gemaakt van germanium. Behoorlijk duur spul, waarschijnlijk maakt deze irisscan gebruik van een golflegte wat net op het randje ligt.
Kreeg eerst een error dat de Lumia offers app me niet kon verifiëren met mijn MS account, ook problemen met syncen van mijn agenda met mijn win10 pc.
Nu had ik in aanloop naar aanschaf Lumia behoorlijk lopen rommelen met mijn account, switchen van email adressen etc.
Nu had ik vanmorgen naar mijn idee alles wel redelijk in het gareel staan en dus mijn Lumia maar een reset gegeven.
Eerste instantie zonder restore van mijn backup, maar toen kwam de Lumia offers app niet te voorschijn.
Nu had iemand al wel ergens een link neer gezet, maar was nieuwsgierig, dus nog een reset gegeven en deze keer wel een restore gedaan.
Nu kwam die wel te voorschijn en schijnbaar staat mijn account nu beter in het gareel, krijg nu alleen de error dat de aanbieding niet meer zou gelden, maar daar hoor ik meer mensen over.
Dit klinkt me meer als dat de server bij MS nog niet alles aan kan oid.
In ieder worden nu ook de agenda punten gesynchroniseerd.
Nu mijn WD cloud nog, die wilt nog niet lukken.
Just sharing, wie weet heeft iemand er wat aan.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Rond 20% moet je verifiëren ivm persoonlijke gegevens. Dit kan op drie manieren. SMS, bellen en mail. SMS en bellen werkt volgens mij niet tijdens het update proces. Althans ik kreeg de sms pas binnen nadat ik afbrak. Via de mail (dit kon ik op een ander apparaat ontvangen) lukte het ook niet, kreeg geen mail binnen. Uiteindelijk waren mijn contacten over dus heb ik de rest maar handmatig gedaan.
Ik lees dat anderen de back up wel hebben terug gezet. Hoe hebben jullie dit gedaan?
Hoop morgen mijn account gegevens bij windows te kunnen aanvullen ivm nieuwe creditcard. Zal toch niet zo zijn dat ik dan het dock niet meer kan bestellen. Ik vind het allemaal maar een beetje omslachtig met die app. Bij mijn Lumia 920 kreeg je een gratis draadloze lader destijds. Dit ging toen 100 keer eenvoudiger.
[ Voor 19% gewijzigd door Arjan81 op 30-11-2015 17:22 ]
HP Pavilion Power 15-cb040nd, Samsung Galaxy Z Fold 7
Verwijderd
Eerste indruk is goed, de stem kan je niet kiezen, je krijgt automatisch de vrouwelijke stem, ( de Mannelijke klonk beter in de Heren versie ) Alhoewel de vrouw nu net iets vloeiender klinkt als eerst.
Wat mij betreft kunnen we dit zien als de vervanger van Heren.
Bij mijn L950XL heb ik de authenticate app gebruikt op mijn L930 om een code te genereren. Bij alle eerdere backup pogingen op mijn L930 heb ik het steeds laten mailen. Mail kwam vrijwel direct binnen. Komt de mail niet in je spam terecht?Arjan81 schreef op maandag 30 november 2015 @ 17:19:
Ik lees dat anderen de back up wel hebben terug gezet. Hoe hebben jullie dit gedaan?
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
AIDA64 geeft wel wat dingen die misschien geheugenverbruik zijn.Verwijderd schreef op maandag 30 november 2015 @ 17:32:
Kan je in Windows 10 ook zien hoeveel vrij geheugen je nog hebt, ( wat er over is van de 3 gb ) nadat je alles opgestart hebt.
In Android kon je dit namelijk makkelijk zien.
Waar kan ik dit vinden?
Maar, is het echt nodig? WP8 was iig erg licht en ging goed met zijn resources om, en volgens mij doet W10M dat niet anders. Die 3GB RAM + dikke SoC zitten er volgens mij vooral in zodat mensen niet zeuren over de specs + Continuum. En misschien ook wel voor de camera, die is heerlijk snel.
People as things, that’s where it starts.
Is bij W10M helemaal niet nodig. Als er te weinig geheugen is, dan sluit W10M de apps die het langst niet gebruikt zijn en in het geheugen staan af. Alleen als je 100-en tabs open hebt staan in Edge, kan je wel eens een geheugenprobleem krijgen, maar dat heb je zelf in de hand. Games zijn tot op heden gebouwd voor telefoons met minimaal 1 Gbyte, dus dat moet ook geen probleem zijn, of je moet 10 games tegelijk willen spelen...Verwijderd schreef op maandag 30 november 2015 @ 17:32:
Kan je in Windows 10 ook zien hoeveel vrij geheugen je nog hebt, ( wat er over is van de 3 gb ) nadat je alles opgestart hebt.
In Android kon je dit namelijk makkelijk zien.
Waar kan ik dit vinden?
Ik zat met hetzelfde, tot ik de map apps een paar keer had gebruikt. Het heeft een iets andere look en feel, maar het werkt net zo goed. Als here were beschikbaar komt, stap ik waarschijnlijk wel terug over, conservatief als ik ben. Ik zal alleen niet voor uitsluitende Here drive + apps gaan sideloaden.Hypnosite schreef op maandag 30 november 2015 @ 15:59:
[...]
En waar kan ik de apk vinden van photosynth? Maar bedankt in ieder geval, kan ik via deze manier nu ook Here drive+ op mijn lumia 950 XL zetten? Dat zou ideaal zijn namelijk
Here city lense mis ik wel. Zit ook deels in de maps app, maar daar mis ik toch best wel veel POI's. mogelijk doordat standaard Bing als zoekmachine wordt gebruikt.
Wat me ook tegenvalt, en van wie laat ik nog even in het midden, is dat voor bijvoorbeeld een password reset bij Gmail, je de melding krijgt dat de browser niet meer wordt ondersteund. Misschien een setting - maar toch onhandig. Via de desktop zo gefixt alleen zie ik de telefoon steeds meer als ecosysteem van waaruit ik de standaard zaken doe, en de desktop gebruik ik alleen nog voor de zwaardere applicaties.
[ Voor 21% gewijzigd door Sandwalker op 30-11-2015 17:51 . Reden: Typefout + aanvulling Edge ]
Ik probeer al een aantal dagen de continuum dock actie die bij m'n 950 xl zit te claimen in MS store. Via Lumia offers app heb ik de promotie code reeds via mail binnen, als ik deze invoer op MS store site is het continuum dock gratis ipv €99.- Wil ik afrekenen dan kom ik na controle van bestelling weer terug op bestel overzicht pagina zonder melding dat er iets fout gegaan is maar bestelling is niet geplaatst... Adres gegevens kloppen, bestelling klopt, ik heb m'n PayPal account gekoppeld aan MS account, op m'n PayPal account staat geen geld, PayPal account is gekoppeld aan m'n bankrekening.
Net met MS helpdesk gebeld, in eerste instantie werd aangegeven dat ik een creditcard moest koppelen aan m'n MS account maar ik heb geen creditcard, MS medewerker heeft overleg gehad met collega en heeft aangegeven dat er meer problemen zijn met claimen van continuum dock i.c.m. gekoppelde PayPal accounts. MS gaat dit probleem escaleren en ik krijg binnen 2 dagen bericht...
Nu lees ik dat verscheidene forumleden reeds het dock geclaimd hebben, hebben jullie allemaal een creditcard gekoppeld aan MS account of doe ik iets fout? B.v.d.
Credit card gekoppeld en ik krijg het dock morgen of overmorgen binnen.dr_dreey schreef op maandag 30 november 2015 @ 17:51:
Nu lees ik dat verscheidene forumleden reeds het dock geclaimd hebben, hebben jullie allemaal een creditcard gekoppeld aan MS account of doe ik iets fout? B.v.d.
Verwijderd
1. de collega aan de telefoon stuurt je een email met daarin een code
2. deze code vraagt ie in het gesprek aan je ter verificatie
3. vervolgens stuurt ie je een blanco email waarin je als antwoord moet bijvoegen: kopie van je mobiele contract + screenshot van lumia offers app waarin staat dat de dock aanbieding niet geldt
4. de collega vraagt je telefoonnummer en vertelt je dat ie je na het ontvangen van de gegevens morgen terugbelt met een promotiecode twv 100eur voor het bestellen van de dock via de store
Veel omslachtiger natuurlijk allemaal dan via de app alleen, maar biedt in ieder geval een vorm van een oplossing zolang de app problemen blijft geven.
Nu net is de status van UPS bij mij veranderd:Shinji schreef op maandag 30 november 2015 @ 15:11:
Scheduled Delivery:
Tuesday, 12/01/2015, By End of Day
Ik schrok wel, 12 januari (2015 had ik overheen gelezen)? Maar was natuurlijk 1 december, morgen dus
En wat nou als ik geen creditcard heb? Kan ik dan niet de gratis dock bestellen..Sandwalker schreef op maandag 30 november 2015 @ 17:53:
[...]
Credit card gekoppeld en ik krijg het dock morgen of overmorgen binnen.
Verwijderd
Dat vraag ik me dus ook af! Die man van microsoft support zei je hebt cc gegevens nodig al dan niet van jezelf om de bestelling in store te kunnen doen en er wordt niets in rekening gebracht.. Toch is de vraag, wat als je geen creditcard hebt, dan dus geen dock? Of..?Hypnosite schreef op maandag 30 november 2015 @ 18:21:
[...]
En wat nou als ik geen creditcard heb? Kan ik dan niet de gratis dock bestellen..
Verwijderd
Verificatie codes komen bij mij altijd in de spambox, hoe vaak ik ook aangeef dat het geen spam is. Maar als je het eenmaal weet..Arjan81 schreef op maandag 30 november 2015 @ 17:19:
Via de mail (dit kon ik op een ander apparaat ontvangen) lukte het ook niet, kreeg geen mail binnen.
PayPal zou ook moeten kunnen. Ik heb beide gekoppeld, maar standaard wordt bij mij PayPal gebruikt. Ik heb bij mijn factuur van de dock gekeken en daar staat PayPal en daar heb ik alleen mijn bankrekening mee gekoppeld en niet mijn creditcard...Hypnosite schreef op maandag 30 november 2015 @ 18:21:
[...]
En wat nou als ik geen creditcard heb? Kan ik dan niet de gratis dock bestellen..
Deick schreef op maandag 30 november 2015 @ 16:57:
[...]
Die warmte die je voelt komt door UV (en andere) straling.
Infrarood kan niet door glas en UV wel, zo werkt bijvoorbeeld het principe van een kas.
Warmte cameras maken gebruik van glas gemaakt van germanium. Behoorlijk duur spul, waarschijnlijk maakt deze irisscan gebruik van een golflegte wat net op het randje ligt.
Zucht, ga even inlezen aub. Warmte lampen zijn natuurlijk IR, zonnebank is UV-a
Germanium
[quote] The Lens of a TI is not made out of glass like the lens of a normal CCTV camera. The properties of glass mean that it does not transmit infrared radiation very well and would be an impractical lens material for thermal imagers. Instead Germanium is used for TI lenses.[/quote]
link, deze image sensors zijn niet gevoelig genoeg om door glas heen te gaan (op afstand) en de gevoeligheid wordt negatief beïnvloed door glas als lens maar het is technisch wel mogelijk alleen niet verstandig.

Vanaf 700nm begint IR.... transmissie is dus tussen de 40/50% afhankelijk van type glas.
Mijn dock komt morgen aan, ben helaas niet thuis om hem dan te testen

[ Voor 13% gewijzigd door D0gtag op 30-11-2015 18:51 ]
Verwijderd
Ik heb een Paypal account gekoppeld, geen problemen gehad met bestellen.dr_dreey schreef op maandag 30 november 2015 @ 17:51:
Een vraag:
Ik probeer al een aantal dagen de continuum dock actie die bij m'n 950 xl zit te claimen in MS store. Via Lumia offers app heb ik de promotie code reeds via mail binnen, als ik deze invoer op MS store site is het continuum dock gratis ipv €99.- Wil ik afrekenen dan kom ik na controle van bestelling weer terug op bestel overzicht pagina zonder melding dat er iets fout gegaan is maar bestelling is niet geplaatst... Adres gegevens kloppen, bestelling klopt, ik heb m'n PayPal account gekoppeld aan MS account, op m'n PayPal account staat geen geld, PayPal account is gekoppeld aan m'n bankrekening.
Net met MS helpdesk gebeld, in eerste instantie werd aangegeven dat ik een creditcard moest koppelen aan m'n MS account maar ik heb geen creditcard, MS medewerker heeft overleg gehad met collega en heeft aangegeven dat er meer problemen zijn met claimen van continuum dock i.c.m. gekoppelde PayPal accounts. MS gaat dit probleem escaleren en ik krijg binnen 2 dagen bericht...
Is je adres bekend bij Microsoft?
Zit er niet in, of het er nog inkomt is de vraag.Louw Post schreef op maandag 30 november 2015 @ 18:53:
Ik had bij mijn 930 altijd de optie aan om met dubbel tap het scherm aan te laten gaan, weet iemand of deze optie ook beschikbaar is op de 950xl? Ik kan hem namelijk niet vinden..
People as things, that’s where it starts.
Ik heb ook een paypal account gekoppeld en vandaag daarmee iets besteld en betaald bij MS Store dus de koppeling is goed. En krijg dezelfde melding als iedereen...Verwijderd schreef op maandag 30 november 2015 @ 18:57:
[...]
Ik heb een Paypal account gekoppeld, geen problemen gehad met bestellen.
Is je adres bekend bij Microsoft?
Verwijderd
dit zit wel in de test versie 10.586.12 ! Dus wellicht komt het binnen kort automatisch met een update. Nu zit de 950 op versie 10.586.0RobinHood schreef op maandag 30 november 2015 @ 18:58:
[...]
Zit er niet in, of het er nog inkomt is de vraag.
Verwijderd
Ik heb ook geen creditkaart maar heb paypal gekoppeld, de dock gewoon kunnen bestellen, dus een creditkaart is geen must.Verwijderd schreef op maandag 30 november 2015 @ 18:33:
[...]
Dat vraag ik me dus ook af! Die man van microsoft support zei je hebt cc gegevens nodig al dan niet van jezelf om de bestelling in store te kunnen doen en er wordt niets in rekening gebracht.. Toch is de vraag, wat als je geen creditcard hebt, dan dus geen dock? Of..?
Verwijderd
Hier hetzelfdeSwerfer schreef op maandag 30 november 2015 @ 18:14:
[...]
Nu net is de status van UPS bij mij veranderd:
Scheduled Delivery:
Tuesday, 12/01/2015, By End of Day
Ik schrok wel, 12 januari (2015 had ik overheen gelezen)? Maar was natuurlijk 1 december, morgen dus
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Verwijderd
Ik ook lolGé Brander schreef op maandag 30 november 2015 @ 19:13:
Heeft iemand ook problemen met een e met accenten? Als ik de é wil doen (lang de e ingedrukt houden en dan de é kiezen) dan krijg ik steevast een euroteken.

Heel vaag he? Ik ga maar even een bug melden
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Hier niet. Toetsenbord staat op azerty (NLD-BE) maar ook als ik een andere indeling kies blijft een é een é.Gé Brander schreef op maandag 30 november 2015 @ 19:13:
Heeft iemand ook problemen met een e met accenten? Als ik de é wil doen (lang de e ingedrukt houden en dan de é kiezen) dan krijg ik steevast een euroteken.
Die pijltjestoetsen vind ik wel heel erg handig.
Verwijderd
Die van mij staat op nld nl en dan gaat het fout, er staat ook eng gb op bij mij en dan gaat het wel goed.ColdRain schreef op maandag 30 november 2015 @ 19:50:
[...]
Hier niet. Toetsenbord staat op azerty (NLD-BE) maar ook als ik een andere indeling kies blijft een é een é.
Èèè op m'n surface 3 gaat het wel goed.
De surface zou gisteravond een update krijgen naar 10586, maar is blijven hangen op 40%, reset liet hem gelukkig zich zelf herstellen, naar wat het was...😓😉 off topic..
Krijg nou ...., als ik switch naar eng en daarna terug naar nl doet hij het wel goed é
Ga ik daarna naar een ander iets b.v. Bing, doet hij het weer fout, switch ik daar naar eng en ga daarna weer terug naar nl dan doet hij het weer goed, ...
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2015 20:02 ]
In m'n Microsoft account zie ik nu echter wél onder recente orders de regel '11/30/2015 Lumia Offers € 0,00'
CC gekoppeld (pas 3 maanden in mijn bezit). Moet zo even kijken of ik ook morgen mijn dock binnen krijg.dr_dreey schreef op maandag 30 november 2015 @ 17:51:
Je kunt ook zo'n pre-paid kaart proberen, heb ik jaren gebruikt voor internet aankopen waar Ideal niet bij werkte.
Edit.
Via de verzendings link gekeken.
Ook morgen binnen als alles goed gaat. Zit dan ook op mijn werk, maar aangezien ik nog thuis woon is dat geen probleem.
[ Voor 14% gewijzigd door DCG909 op 30-11-2015 20:07 ]
[ Voor 110% gewijzigd door Djerro123 op 30-11-2015 20:26 ]
Bij mij staat taal op "Nederlands", regio op "Nederland", regionale instellingen op "Overeenkomende telefoontaal" en toetsenbord op "Nederlands". Blijft het natuurlijk raar dat als je é kiest dat je dan een euro teken krijgt...ColdRain schreef op maandag 30 november 2015 @ 19:50:
[...]
Hier niet. Toetsenbord staat op azerty (NLD-BE) maar ook als ik een andere indeling kies blijft een é een é.
Hoe heet die site ook alweer voor feedback? Ik blijf die naam maar vergeten...
[ Voor 7% gewijzigd door Gé Brander op 30-11-2015 20:14 ]
Dat is volgens mij een regel omdat je de app opnieuw geinstalleerd hebt.iENO schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:03:
...
In m'n Microsoft account zie ik nu echter wél onder recente orders de regel '11/30/2015 Lumia Offers € 0,00'Meer mensen met deze 'order' in hun overzicht?
Ik heb die regel ook staan.
Overigens heb ik hetzelfde probleem zoals ik al eerder melde...
Verwijderd
Je navigatie knoppen kan je weer naar voren krijgen door van beneden scherm naar boven te sliden.Verwijderd schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:30:
Zo ik heb ook de 950, gewoon omdat ik wel na 3 nexussen weer eens toe was aan iets anders, nu doen wij op het werk en ik privé wel erg veel met Drive, en daar wil ik eigenlijk wel graag toegang tot houden, dat wordt voor nu gewoon via de browser doen denk ik?
Tevens verschijnen in OneDrive wat oude foto's van uit mijn Hotmail adres, en toen ik deze opende verdwenen de navigatieknoppen onderin, nu is mij dus totaal onduidelijk hoe ik weer "uit" zo'n foto komt.
In het gewone gallerij werkt alles wel gewoon.
Iemand tips?
Diagnose Specialist Ford
Lijkt uit Eindhoven vandaan te komen.
http://postimg.org/image/pfpkd1tzx/
Grappige bug, ik kan 'm wel in de berichten-app reproduceren maar niet in Outlook. Ga ik morgen wel doorgeven aan MS.Gé Brander schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:13:
[...]
Bij mij staat taal op "Nederlands", regio op "Nederland", regionale instellingen op "Overeenkomende telefoontaal" en toetsenbord op "Nederlands". Blijft het natuurlijk raar dat als je é kiest dat je dan een euro teken krijgt...
Hoe heet die site ook alweer voor feedback? Ik blijf die naam maar vergeten...
Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.
De link naar de app staat ergens wat hoger in dit topic (paar bladzijden terug) vermeld...SlySteve1312 schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:48:
Hoi allemaal, ik heb sinds vrijdag een Lumia 950. Die dag heb ik ook de Lumia offers app al gezien en geopend. Op zaterdag heb ik factory reset uitgevoerd. Ik had problemen met Cortana, en die waren alleen maar daarmee op te lossen. Maar nu is de Lumia Offers app weg en ik kan de app ook niet vinden in de store. Ik heb al de region teruggezet naar Nederland, geen verschil (standaard staat de region UK vanwege Cortana). Iemand al tegen hetzelfde probleem aangelopen?
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.
Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.
Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.