https://wren.co/join/Devian
a guy who plays games 12 hours a day has strong fingers...that could be interesting
YouTube: Lumia 950, Lumia 950 XL e Continuum al Future Decoded
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Waarom?Secsytime schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 19:25:
Heb zojuist mijn pre-order geannuleerd.
Is er al duidelijkheid over de beruchte oplader?
People as things, that’s where it starts.
Als je ons mededeelt dat je hem hebt geannuleerd, waarom niet gelijk vertellen wat de redenatie hier achter is? Op dit moment heeft de post 0 waarde. Waarom heb je je pre-order geannuleerd?Secsytime schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 19:25:
Heb zojuist mijn pre-order geannuleerd.
Denk dat je vrij zeker mag zijn dat die er hier niet komt, dus via Microsoft FR bestellen!RobinHood schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 19:27:
[...]
Waarom?
Is er al duidelijkheid over de beruchte oplader?
Maar ik wil hem met een abbo, en dat gaat dan niet.predator0235 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 20:29:
[...]
Denk dat je vrij zeker mag zijn dat die er hier niet komt, dus via Microsoft FR bestellen!
Ach, dan maar geen fancy oplader, mijn oplader van 2 euro volstaat ook vast wel
LG G2 heeft ook een 5,2 inch scherm en 3000 mAh accu, maar de 950 is een stuk groter.
GoT, You have to love it!
Verwijderd
Tussen een 950 en 950 XLLisadr schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 21:11:
[...]LG G2 heeft..
Verwijderd
De 950 is dan weer net iets kleiner dan de net uitgekomen Nexus 5XLisadr schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 21:11:
[...]
LG G2 heeft ook een 5,2 inch scherm en 3000 mAh accu, maar de 950 is een stuk groter.
Verwijderd
Mooie video. Komen ze mooi in uit. Alleen dat Italiaans blijft wat lastigpenscup62 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 17:23:
Hier lijkt de 950 zelfs even groot als de XL :
YouTube: Lumia 950, Lumia 950 XL e Continuum al Future Decoded
Hartelijk dank, deze wordt als het goed is morgen bij mij aan huis bezorgd!GroeneThee schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:42:
Overigens, voor degene die interesse hebben in de wireless display adapter, scheelt 30 euro!
Voor wie nog een qi lader voor in de auto zoekt
Als je iemand in de buurt hebt met een Oneplus 2, Galaxy Edge + of iets dergelijks, een telefoon van dezelfde maat als de XL in ieder geval, dan voel je vanzelf dat het best meevalt. Ik heb zelf nu ook een Galaxy S4 en ik ben er HELEMAAL klaar mee, ondanks dat ie het redelijk doet als hij niet te vol staat. Ik twijfelde persoonlijk heel erg over de 950 of de XL versie maar nu ik zelf beide bovenstaande telefoons vast heb gehad en in mijn broekzak heb gevoeld (klinkt raar, ik weet hetmrprancer schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 17:16:
Fijne site, heb mijn s4 er overheen gezet en ga nu wel wachten tot ik ze allebei in de hand heb gehad. Wil nu zeker weten dat het prettig aan voelt.
Daarbij gebruik ik mijn S4 al met twee handen (uit angst dat ie valt
Is er een reeds bestaande telefoon die ongeveer zelfde grootte heeft zodat ik eens zou kunnen vergelijken? Ik twijfel ook hard tussen de 950 en 950XL. Ik vermoed wel dat de nexus 6P groter aanvoelt?Tom.Gerritse schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 22:03:
[...]
Als je iemand in de buurt hebt met een Oneplus 2, Galaxy Edge + of iets dergelijks, een telefoon van dezelfde maat als de XL in ieder geval, dan voel je vanzelf dat het best meevalt. Ik heb zelf nu ook een Galaxy S4 en ik ben er HELEMAAL klaar mee, ondanks dat ie het redelijk doet als hij niet te vol staat. Ik twijfelde persoonlijk heel erg over de 950 of de XL versie maar nu ik zelf beide bovenstaande telefoons vast heb gehad en in mijn broekzak heb gevoeld (klinkt raar, ik weet het) weet ik dat het prima te doen is.
Daarbij gebruik ik mijn S4 al met twee handen (uit angst dat ie valt) dus dat maakt ook al niet uit. Oh en het verschil tussen 950 en de 950 XL is niet heel groot zoals op Phonearena.com te zien is. Het verschil met de S4 lijkt groot maar trust me, pak maar eens een Oneplus 2 of Galaxy S6 Edge+ vast dan denk je: oooh dat is best te doen!
De pest van die dingen is dat ze altijd op de hoogte van de powerbutton zitten.Zico1968 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 22:02:
http://shop.windowscentra...=navigation&utm_source=wc
Voor wie nog een qi lader voor in de auto zoekt
Zelf zit ik eraan te denken om een http://www.banggood.com/O...obile-Phone-p-987319.html te kopen, die pakt hem op de meest logische plek beet.
Helaas geen QI, maar als ik het zo zie kan een dunne qi lader er wel tussen, dus ik kan altijd kijken of zo'n goedkoop qi-ladertje een beetje bewerkbaar is. Gewoon even de achterkant eraf slopen ofzo
Ja die is er. De OnePlus 2 zoals ik al noemde is het meest dichtbij de 950XL voor zover ik heb kunnen aanvoelen. De Galaxy S6 Edge+ is iets groter in de hoogte maar wel iets smaller dan de XL. Daarbij voelt die wat gek door dat rare randje van die Galaxy Edge...predator0235 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 22:05:
[...]
Is er een reeds bestaande telefoon die ongeveer zelfde grootte heeft zodat ik eens zou kunnen vergelijken? Ik twijfel ook hard tussen de 950 en 950XL. Ik vermoed wel dat de nexus 6P groter aanvoelt?
Edit: over je vraag over de Nexus 6P het volgende: ja ik denk dat die groter voelt. Vooral in de lengte, want de Nexus 6P is ruim 8 mm hoger dan de 950XL. Dan heb je wel echt een forse telefoon hoor! Zie hier Phonearena.com again!
[ Voor 28% gewijzigd door Tom.Gerritse op 13-11-2015 22:17 ]
Een gsm die in de winkels te vinden is?Tom.Gerritse schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 22:15:
[...]
Ja die is er. De OnePlus 2 zoals ik al noemde is het meest dichtbij de 950XL voor zover ik heb kunnen aanvoelen. De Galaxy S6 Edge+ is iets groter in de hoogte maar wel iets smaller dan de XL. Daarbij voelt die wat gek door dat rare randje van die Galaxy Edge...
Edit: over je vraag over de Nexus 6P het volgende: ja ik denk dat die groter voelt. Vooral in de lengte, want de Nexus 6P is ruim 8 mm hoger dan de 950XL. Dan heb je wel echt een forse telefoon hoor! Zie hier Phonearena.com again!
Ik kom nu van een Nexus 4 (4.7 inch), maar heb bang dat die XL te moeilijk te bedienen is en al helemaal niet in de broekzak geraakt terwijl je stapt/zit?
Ik gebruik nu nog een S4 en heb 1 app die ik veel gebruik: Waze. Navigatie app die me altijd snellere routes geef bij files, die wordt alleen op Windows Phone al jaren niet meer geüpdatet... Dat is wel echt heel vervelend als ik die zou missen, dus de kans is vrij groot dat ik het nog even uitzit en afwacht wat daarmee gaat gebeuren (misschien een revival met W10M). Verder ben ik echt onwijs enthousiast over de Lumia 950, maar ja: ik gebruik Waze 3 uur per werkdag en het bespaart me regelmatig een hoop tijd.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
De Apple *kuch bah* 6S Plus is een tikje groter dan de Lumia 950 XL Link hierpredator0235 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 22:20:
[...]
Een gsm die in de winkels te vinden is?![]()
Ik kom nu van een Nexus 4 (4.7 inch), maar heb bang dat die XL te moeilijk te bedienen is en al helemaal niet in de broekzak geraakt terwijl je stapt/zit?
De Galaxy Note 5 is (bijna) exact even groot: link hier
De Nexus 6P is een tikkie groter: link hier
Sony Xperia Z5 is ook nét wat groter: Link hier
Hier mijn voorbeeld van de Galaxy S6 Edge+ link hier
En de G4 link hier
HTC One M9 is ongeveer net zo groot als de 950 (zonder XL dus) deze link hier
En nu verder zelf zoeken HIERRRRR

De nexus 6P is in ieder geval nog eens bijna een cm hoger als de 950 XL.Arjan90 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 22:27:
Je kan via Phone Arena size comparison eens een vergelijking maken met de LG G4, ik dacht dat die redelijk vergelijkbaar was qua grootte. Nadeel is dat die gebogen is dus het vertekent wat als je die ter vergelijking zou vasthouden in de winkel.
Ik gebruik nu nog een S4 en heb 1 app die ik veel gebruik: Waze. Navigatie app die me altijd snellere routes geef bij files, die wordt alleen op Windows Phone al jaren niet meer geüpdatet... Dat is wel echt heel vervelend als ik die zou missen, dus de kans is vrij groot dat ik het nog even uitzit en afwacht wat daarmee gaat gebeuren (misschien een revival met W10M). Verder ben ik echt onwijs enthousiast over de Lumia 950, maar ja: ik gebruik Waze 3 uur per werkdag en het bespaart me regelmatig een hoop tijd.
De XL heeft natuurlijk ook een 810 snapdragon met veel betere GPU, alsook GG4. Weet wel niet of dat 100€ rechtvaardigd, is natuurlijk al een pak geld.

Als ik dan een galaxy note 5 en de HTC One M9 eens ga vasthouden, krijg ik een redelijk goed idee.Tom.Gerritse schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 22:31:
[...]
De Apple *kuch bah* 6S Plus is een tikje groter dan de Lumia 950 XL Link hier
De Galaxy Note 5 is (bijna) exact even groot: link hier
De Nexus 6P is een tikkie groter: link hier
Sony Xperia Z5 is ook nét wat groter: Link hier
Hier mijn voorbeeld van de Galaxy S6 Edge+ link hier
En de G4 link hier
HTC One M9 is ongeveer net zo groot als de 950 (zonder XL dus) deze link hier
En nu verder zelf zoeken HIERRRRR
XL krijgt natuurlijk ook continuum er nog eens bovenop...
De Note 3 heeft nagenoeg exact dezelfde grootte als de XL.predator0235 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 22:05:
[...]
Is er een reeds bestaande telefoon die ongeveer zelfde grootte heeft zodat ik eens zou kunnen vergelijken? Ik twijfel ook hard tussen de 950 en 950XL. Ik vermoed wel dat de nexus 6P groter aanvoelt?
If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD
Ja een pak geld is het zeker. Maar reken eens uit hier, gezien ik toch met linkjes aan het gooien ben! met deze abonnement configuratiepredator0235 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 22:31:
[...]
De nexus 6P is in ieder geval nog eens bijna een cm hoger als de 950 XL.
De XL heeft natuurlijk ook een 810 snapdragon met veel betere GPU, alsook GG4. Weet wel niet of dat 100€ rechtvaardigd, is natuurlijk al een pak geld.
Dan betaal je €37.50 per maand. Thuis hier KPN Compleet dus ook nog €5 korting per maand van het abonnement af. Dat komt neer op €32.50 per maand + een eenmalige bijbetaling van €201 (delen door 24 maanden is dat €8.38 per maand erbij zit je op €40.88 per maand als ik me niet vergis! Dat is dus een totaalprijs van €1101 over 24 maanden ook wel gezegd. Hoop geld maar kijk eens wat je er voor terug krijgt?
- Lumia 950 XL
- Display Dock
- Snapdragon 810
- Liquid cooling
- Gorilla Glass 4
en zo kun je nog wel even door gaan natuurlijk!
Ik vind het prima te doen. Nu nog even wat korting eraf kletsen bij het verlengen van mijn abonnement en het wordt alleen nog maar leuker!
Ter vergelijk: ik betaal nu €30.83 per maand voor een Galaxy S4 met 6GB data en 200 minuten bellen (sms onbeperkt)
Woon in België, heb nu een 12€ abo, als ik een 15€ abo neem (is maar voor maand, maar als ik switch blijf ik, kan niet bezig zijn met dat gedoe, kan ik hem voor 597€ krijgen.Tom.Gerritse schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 22:39:
[...]
Ja een pak geld is het zeker. Maar reken eens uit hier, gezien ik toch met linkjes aan het gooien ben! met deze abonnement configuratie
Dan betaal je €37.50 per maand. Thuis hier KPN Compleet dus ook nog €5 korting per maand van het abonnement af. Dat komt neer op €32.50 per maand + een eenmalige bijbetaling van €201 (delen door 24 maanden is dat €8.38 per maand erbij zit je op €40.88 per maand als ik me niet vergis! Dat is dus een totaalprijs van €1101 over 24 maanden ook wel gezegd. Hoop geld maar kijk eens wat je er voor terug krijgt?
- Lumia 950 XL
- Display Dock
- Snapdragon 810
- Liquid cooling
- Gorilla Glass 4
en zo kun je nog wel even door gaan natuurlijk!
Ik vind het prima te doen. Nu nog even wat korting eraf kletsen bij het verlengen van mijn abonnement en het wordt alleen nog maar leuker!
Ter vergelijk: ik betaal nu €30.83 per maand voor een Galaxy S4 met 6GB data en 200 minuten bellen (sms onbeperkt)
Ofwel een oplader van 99€ uit de FR store ofwel 102 cash...
Dat is in interessant vraagstuk. Ik denk dat als je dan toch Frans kunt, dat ik dan zelf voor die €102 korting zou gaan. Je kunt het immers maar éénmaal uitgeven he!predator0235 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 22:42:
[...]
Woon in België, heb nu een 12€ abo, als ik een 15€ abo neem (is maar voor maand, maar als ik switch blijf ik, kan niet bezig zijn met dat gedoe, kan ik hem voor 597€ krijgen.
Ofwel een oplader van 99€ uit de FR store ofwel 102 cash...
--> betreft dus de wireless display adapterTom.Gerritse schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 21:56:
[...]
Hartelijk dank, deze wordt als het goed is morgen bij mij aan huis bezorgd!![]()
Een beetje off topic maar dit werkt niet echt tof met W10. Werkt niet met mn laptop met W10 maar wel met mn Lumia 1520 (die nog geen update heeft gehad). Dus mss moet MS dat eerst oplossen voor we dit echt goed kunnen gebruiken. (als iemand tips/oplossing heeft hoor ik het graag, heb dat hier nog niet kunnen vinden)
[ Voor 4% gewijzigd door Suusje2306 op 13-11-2015 23:32 . Reden: er viel wat info weg, redelijk cruciaal voor mn reactie ]
Verwijderd
Het is een hardware/software combo.Suusje2306 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 23:28:
[...]Een beetje off topic maar
Als de Miracast/WiDi hardware niet in een laptop oid zit, dan gaat Microsoft daar niets aan kunnen veranderen. En ja, het werkt goed ook met Laptops met Intel WiDi. Veelal de <2 jaar oude laptops.
Verwijderd
Een stukje over wie twijfelt tussen een 950 en 950XL.
100€ en een iets handelbaardere grootte neigen mij toch naar de gewone 950. Zo heeft iedereen zijn voorkeurVerwijderd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 23:36:
http://allaboutwindowspho..._or_950_XL_Most_of_yo.php
Een stukje over wie twijfelt tussen een 950 en 950XL.
Verwijderd
http://themsedge.com/2015...0xl-which-should-you-buy/
Het lijkt er op dat er heel wat met het dilemma zitten. Ik zelf ook. Met als ik NU moet beslissen, dat het een 950XL wordt.
.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2015 00:01 ]
In theorie moet het met alle WiDi apparaten werken toch? Dus laptops met WiDi mogelijkheden moeten hiermee gewoon kunnen werken toch?Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 23:32:
[...]
Het is een hardware/software combo.
Als de Miracast/WiDi hardware niet in een laptop oid zit, dan gaat Microsoft daar niets aan kunnen veranderen. En ja, het werkt goed ook met Laptops met Intel WiDi. Veelal de <2 jaar oude laptops.
En hoe zit dat dan met Windows 10 Mobile, naar aanleiding van deze quote:
Suusje kun je hier meer over vertellen?Suusje2306 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 23:28:
[...]
Een beetje off topic maar dit werkt niet echt tof met W10. Werkt niet met mn laptop met W10 maar wel met mn Lumia 1520 (die nog geen update heeft gehad). Dus mss moet MS dat eerst oplossen voor we dit echt goed kunnen gebruiken. (als iemand tips/oplossing heeft hoor ik het graag, heb dat hier nog niet kunnen vinden)
Verwijderd
Zal ik maarTom.Gerritse schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:01:
[...]
In theorie moet het met alle WiDi apparaten werken toch? Dus laptops met WiDi mogelijkheden moeten hiermee gewoon kunnen werken toch?
En hoe zit dat dan met Windows 10 Mobile, naar aanleiding van deze quote:
[...]
Suusje kun je hier meer over vertellen?
Ja, wanneer WiDi gecertificeerd is. En doe dan ook een firmware update. Miracast was in het begin niet altijd even lekker, maar met updates heel robuust geworden.
Windows Mobile moet ook hardware support hebben. Vanaf een SD400 ( Lumia 640/735 )
Ja natuurlijk mag jij ookVerwijderd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:03:
[...]
Zal ik maar
Ja, wanneer WiDi gecertificeerd is. En doe dan ook een firmware update. Miracast was in het begin niet altijd even lekker, maar met updates heel robuust geworden.
Windows Mobile moet ook hardware support hebben. Vanaf een SD400 ( Lumia 640/735 )
Cool, mijn Lenovo E540 (sorry op mobiel geen mogelijkheid voor linkse te sturen) heeft ook Intel WiDi, goede keuze geweest dus.
Ik ga voor de 950/XL dus die moet het zeker ondersteunen, maar als ik het goed zie werkt het ook met Android toestellen? (ivm tablet en Android van ouders)
Ben benieuwd naar mijn (toch wel heel erg impulsieve) aankoop!
Verwijderd
Ja, maar ook bij Android is het hardware afhankelijk. Een beetje nieuwere zal het wel hebben.Tom.Gerritse schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:09:
[...]
Ik ga voor de 950/XL dus die moet het zeker ondersteunen, maar als ik het goed zie werkt het ook met Android toestellen? (ivm tablet en Android van ouders)
Edit: wat het leuke met de 950/950XL is, is dat je een soort Miracast v2.0 krijgt door de Continuum functionaliteit. Oftewel de mogelijkheid om het 2de scherm te casten en het 1ste scherm te kunnen blijven gebruiken in plaats van alleen mirroring van het 1ste scherm (ik hoop dat ik duidelijk ben)
.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2015 00:21 ]
Bedankt hè... Nu begin ik alsnog aan mijn preorder van de 950 te twijfelen... Wil m'n nieuwe Lumia zo snel mogelijk maar zou toch eens wat bestaande telefoons moeten gaan bekijken om de grootte te vergelijken denk ik.Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:00:
Of deze. Met de ene die voor 950 gaat en de andere voor de 950 XL
http://themsedge.com/2015...0xl-which-should-you-buy/
Het lijkt er op dat er heel wat met het dilemma zitten. Ik zelf ook. Met als ik NU moet beslissen, dat het een 950XL wordt.
.
First world problems
De camera steekt zowel bij de 950 als bij de 950XL uit, als het glas maar niet in aanraking komt met wat dan ook zal er niks aan de hand zijn.
Bij de 950 lijkt mij dat de aluminium ring alleen in contact komt en bij de 950XL de rand om het glas van kunststof, ik kan dat niet goed zien op de foto's. Lijkt mij toch dat het glas wat meer naar binnen is verwerkt om deze te beschermen.
https://themsedge.files.wordpress.com/2015/11/lumia950.jpg
Ja hij ziet er in het zwart minder elegant uit, maar de xl is echt een tikkie groter. Ik heb nu de 930 wat ik er goed formaat vind. De 950 is al hoger en een tikkie breder, maar wel weer platter.
Ik heb voor de witte 950 gekozen en blijf bij mijn keuze
Die foto viel mij ook al op en het verschil is toch behoorlijk nog hedfrenner schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 10:43:
Ik vind deze foto juist een reden om voor de 950 te gaan:
https://themsedge.files.wordpress.com/2015/11/lumia950.jpg
Ja hij ziet er in het zwart minder elegant uit, maar de xl is echt een tikkie groter. Ik heb nu de 930 wat ik er goed formaat vind. De 950 is al hoger en een tikkie breder, maar wel weer platter.
Ik heb voor de witte 950 gekozen en blijf bij mijn keuze
Overal op het net zie je ook vaak foto's die juist zo genomen zijn dat het verschil met de 950 en de 950XL niet zo groot lijken door gezichtsbedrog.
Daarnaast gebruik ik m'n 920 nog steeds voor het fitnessen en lijkt me de 950 daarvoor eigenlijk ook al te groot. (die volgens mij ook gewoon prima gaat werken met een band 2)
Nu nog een release date voor de Surface Book en ik ben helemaal tevreden.
[ Voor 43% gewijzigd door TheNightbringer op 14-11-2015 12:01 ]
Ik was trouwens de eerste en vrijwel de enige dus kon ik ook even de XL in mijn broekzak uitproberen en ik ben er even mee gaan zitten. Ging prima.
Foto's maken gaat ook supersnel. Zo snel als je kan drukken op de cameraknop zo snel maakt hij ook foto's...
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Deze heeft een Engelse stekker
Gelukkig heb ik nog een passende adaptor, maar wees gewaarschuwd!
Wel vreemd voor een product besteld op een Duitse website...
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
De L950(XL) heb ik vandaag in handen gehad. Het is echt wel een premium telefoon en gaat zeker premium blijven de komende 2 jaar. Echter gaat er waarschijnlijk wel een Surface Phone uitkomen ergens volgend jaar. Of je daarom een 1 jarig abonnement moet nemen? Ik weet het niet, er is eigenlijk nog niets bekend over die telefoon, als hij al komt. Ikzelf wil niet vastzitten aan een abonnement, dus koop ik een los toestel. Dan kan ik in ieder geval elk moment beslissen of ik wel of niet bijvoorbeeld de verwachte Surface Phone ga aanschaffen...Panzer Dean schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 17:47:
De keus tussen de 950 en de XL ben ik uit, het gaat de 950 worden. De moeilijkere keuze is tussen een 1 of 2 jarig abonnement. Als ik beetje kan afgaan wat er op WindowsCentral staat zijn deze devices eigenlijk nog een Nokia 'leftover' en is het niet wat Microsoft voor ogen heeft, niet uniek genoeg. Daar valt natuurlijk wel wat op af te dingen, maar het voelt een beetje alsof ik een Surface RT zou kopen terwijl ze volgend jaar de Surface Book releasen. En op die Surface RT heb ik me al eens verkeken toen hij net 2 weken uit was in de Verenigde Staten, wil niet weer dezelfde fout maken. Meer mensen die door deze berichten op WC een 1 jarig ipv 2 jarig abonnement genomen hebben?
Anyways, even met de 950 XL zitten spelen en bevalt me eigenlijk wel prima. Heb overigens weinig aan performance e.d. kunnen testen, maar ging me ook vooral om de look&feel plus bedienbaarheid met 1 hand. En dat viel me allemaal reuze mee. Ziet er prima uit en is eigenlijk niet heel anders in gebruik dan de 930 voor mij. Al moet ik wel zeggen dat ik redelijk flinke handen heb (met een duim die even lang is als de 930 breed is). In ieder geval heeft het me overtuigt dat het voor mij geen probleem is om ermee te werken.
Daarnaast ook even continuum bekeken. Scherm vond ik overigens wat groot waardoor het opvalt dat sommige apps wel wat verder mogen schalen (sommige dingen zijn echt huge), maar werkte verder wel vloeiend. Ook een stuk sneller dan ik had verwacht. De Surface RT die hier ligt is in ieder geval langzamer. En wat me ook opviel (zeker gezien ik niet de eerste was die ermee ging spelen), is dat ie helemaal niet warm werd. Nou heb ik geen games gedaan of iets dergelijks, maar hij was in ieder geval wel druk bezig. Dus die koeling lijkt prima te werken. De 930 was al lang een stuk warmer geweest dan dit.
Verder zal het qua camera, OS en performance allemaal nog wel wat beter worden de komende tijd. Dat was voor mij ook niet zo heel belangrijk vandaag. Maar de 950 XL komt er nu zeker.
Prima evenement. Mogen ze vaker doen zo, met hardware in het land gaan staan (iets dichterbij was overigens wel fijn geweest, nu maar een film bij Pathe Arena achteraan geplakt). Zodat je vooral toch al een beter beeld kunt krijgen.
Beetje offtopic trouwens: had ook nog in de racesimulator gezeten. Eventjes met Max Verstappen op Interlagos 3 rondjes een race gedaan. Met grote voorsprong gewonnen (na 2 ronden had ik Hamilton ingehaald en uiteindelijk met 10 seconden voorsprong gewonnen ofzo). Stond dan ook wel makkelijk en ook nog wel wat assists aan, maar moest ook wel weer wennen aan de racestuur, pedalen en bewegingen van de stoel. Toch wel even content dat het toch wel prima zit met mn race-skills haha. Werd me overigens verteld dat er nog niet heel veel mensen gewonnen hadden, maar dat ik ook de eerste was die dat deed met een middenmotor. Heren, ik had beter van jullie verwacht, maar de eer is gered
Heb de zwarte versie besteld gewoon NL stekker...Swerfer schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:29:
Ik heb vandaag mijn Fatboy wireless charcher binnengekregen van Amazon.de
Deze heeft een Engelse stekker![]()
Gelukkig heb ik nog een passende adaptor, maar wees gewaarschuwd!
Wel vreemd voor een product besteld op een Duitse website...
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
De Surface Phone is tot nu toe nog altijd een gerucht, dat men ermee bezig is zal vast wel kloppen.Swerfer schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 19:07:
[...]
De L950(XL) heb ik vandaag in handen gehad. Het is echt wel een premium telefoon en gaat zeker premium blijven de komende 2 jaar. Echter gaat er waarschijnlijk wel een Surface Phone uitkomen ergens volgend jaar. Of je daarom een 1 jarig abonnement moet nemen? Ik weet het niet, er is eigenlijk nog niets bekend over die telefoon, als hij al komt. Ikzelf wil niet vastzitten aan een abonnement, dus koop ik een los toestel. Dan kan ik in ieder geval elk moment beslissen of ik wel of niet bijvoorbeeld de verwachte Surface Phone ga aanschaffen...
Echter hier op wachten....ze zouden zichzelf hiermee in de vingers snijden als ze deze te snel achter de 950 uitbrachten.
Misschien word de 950 wel de laatste high end Lumia en gaan we hierna over op Surface Phone's, wie zal het weten.
Ik heb geen glazen bol, maar ik verwacht geen Surface Phone ( als deze in de pijpleiding zit ) voor de herfst 2016
Goed om te weten, ook ik heb lange vingers, en mijn duim is ook minimaal de breedte van mijn L930. En ja, ik heb best lange vingers voor een vrouwMartinspire schreef op zondag 15 november 2015 @ 00:10:
Vandaag ook even bij de Future Proef langs geweest. Was wel leuk gedaan (en kudos voor die mokkels bij de entree haha)
Anyways, even met de 950 XL zitten spelen en bevalt me eigenlijk wel prima. Heb overigens weinig aan performance e.d. kunnen testen, maar ging me ook vooral om de look&feel plus bedienbaarheid met 1 hand. En dat viel me allemaal reuze mee. Ziet er prima uit en is eigenlijk niet heel anders in gebruik dan de 930 voor mij. Al moet ik wel zeggen dat ik redelijk flinke handen heb (met een duim die even lang is als de 930 breed is). In ieder geval heeft het me overtuigt dat het voor mij geen probleem is om ermee te werken.
Dat was toch al langer bekend? De XL wordt met docking geleverd. Die kun je bestellen via een app die op de telefoon staat.murdock01 schreef op zondag 15 november 2015 @ 11:05:
ik lees nu overal, bij bol en Coolblue dat de gewone 950 zonder docking wordt geleverd en de XL versie wel, toch wel weer een dilemma er bij, de docking lijkt me toch wel leuk speelgoed, maar om een 950 te kopen en een losse docking ben je beter af met de XL
Daarbij ben ik nog geen hands-on tegen gekomen die zowel de 950 als de 950 XL als lomp heeft betitelt. Maar dat had jezelf waarschijnlijk ook al gezien/gevonden.
[ Voor 49% gewijzigd door GroeneThee op 15-11-2015 12:31 ]
De L950XL heb ik gisteren in handen gehad. Hij voelt opmerkelijk licht aan en ligt ook lekker in de hand. Alleen de L920 was destijds 'lomp'. De L930 die ik nu heb vind ik goed in de hand liggen maar voelt wel een stuk zwaarder aan dan de L950XL. Ik verwacht dat de L950 net als zijn grotere broer prima aanvoelt...hurthonkey365 schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:14:
Even een vraagje, hoe 'lomp' is deze telefoon? Is het net als de vorige lumia's of is het wel 'beter' geworden?
Ze zijn ook beiden lichter dan de 930 of 920Swerfer schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:33:
[...]
De L950XL heb ik gisteren in handen gehad. Hij voelt opmerkelijk licht aan en ligt ook lekker in de hand. Alleen de L920 was destijds 'lomp'. De L930 die ik nu heb vind ik goed in de hand liggen maar voelt wel een stuk zwaarder aan dan de L950XL. Ik verwacht dat de L950 net als zijn grotere broer prima aanvoelt...
Verder, zouden jullie provider swappen of gewone voor die draadloze extra oplader gaan (twv 99€ zeggen zij) via Microsoft FR.
En niet te vergeten: dual SIM, de dual SIM varianten staan daar namelijk te koop voor dezelfde prijzen als de single SIM varianten in NL. Single SIM prijzen voor Frankrijk zijn gekgenoeg nog steeds onbekend.predator0235 schreef op zondag 15 november 2015 @ 15:05:
Verder, zouden jullie provider swappen of gewone voor die draadloze extra oplader gaan (twv 99€ zeggen zij) via Microsoft FR.
[ Voor 0% gewijzigd door sandr op 15-11-2015 20:27 . Reden: sim --> SIM ]
Ik bedien mijn telefoon altijd met 2 handen, voor mij maakt wat dat betreft het formaat niet echt uit. Ik heb de XL in mijn broekzak gehad en ben op een stoeltje gaan zitten. Ook dat was geen probleem. Nu koop ik wel broeken waar een beetje telefoon in past. De broek die ik aanhad had ik gekocht waarbij de L930 nog comfortabel zat.predator0235 schreef op zondag 15 november 2015 @ 15:05:
Voor degenen die al een 950 en 950xl hebben vastgehad, zijn ze beide handelbaar in zak en 1 hand of is de xl toch net een beetje out of reach? Heb zelf geen gigantische handen
En ik heb de dual sim L950XL besteld in de Microsoft Store in Frankrijk...
Verwijderd
Kan er dus weinig van zeggen, alleen dat ie een perfect gewicht heeft.
(inclusief 2 strepen klitteband en USB-C kabel nog aangesloten)
De Band 2 mocht ik wel even omdoen (de maat checken, ik weet nu dat ik de goede maat besteld heb) en heb uitgebreid met de Surface Book kunnen spelen. Kwijl.
Jammer dat de 950 en 950XL er allebei niet lagen om goed uit te proberen. Daarom heb ik dus nog niet kunnen besluiten welke het wordt. De 950XL heeft wel een hele goede indruk achter gelaten.
Ik weet dat het offtopic is, maar is zo'n band 2 echt iets nuttig als je niet gaat fitnessen ofzo? Of ben je dan beter af met een gewone horloge?Verwijderd schreef op zondag 15 november 2015 @ 17:43:
Vandaag op Futureproof geweest, maar mocht het proto model Lumia 950XL alleen heel even vast houden.
Kan er dus weinig van zeggen, alleen dat ie een perfect gewicht heeft.
(inclusief 2 strepen klitteband en USB-C kabel nog aangesloten)
De Band 2 mocht ik wel even omdoen (de maat checken, ik weet nu dat ik de goede maat besteld heb) en heb uitgebreid met de Surface Book kunnen spelen. Kwijl.
Jammer dat de 950 en 950XL er allebei niet lagen om goed uit te proberen. Daarom heb ik dus nog niet kunnen besluiten welke het wordt. De 950XL heeft wel een hele goede indruk achter gelaten.
Begin harder en harder te twijfelen tussen Lumia 950 en Lumia 950 XL... Ook gelezen trouwens dat de android app plannen even stop gezet zijn? Maar die van iOS niet ofzoiets?
Volgens mij stonden ze altijd al op 2 en 5 december.Martinspire schreef op zondag 15 november 2015 @ 22:08:
Ligt het aan mij of zijn alle pre-order sites nu rond 2 december als release gaan zitten? Zie eigenlijk nergens meer november staan.
De MS Store zegt nog steeds "verzending voor 30/11". Duimen maar dat ie die maandag dan al toekomtTwardt schreef op zondag 15 november 2015 @ 22:28:
[...]
Volgens mij stonden ze altijd al op 2 en 5 december.
http://www.mozoaccessorie.../default/device/lumia-950
Zit zelf te twijfelen of de 950 wellicht de opvolger wordt van mij z1c.
Ik weet alleen niet hoe de accuduur is ten opzichte van de z1c. Nog maar even afwachten.
Weet ook gelijk dat ik de MS band ga kopen. Ding voelt best relaxt aan en zit totaal niet vervelend om de pols. L950xl moet ik bij mijn baas om gaan bietsen
Event was verder best gaaf.
[ Voor 37% gewijzigd door vali op 15-11-2015 23:02 ]
Goede screenprotector lost dat op. Heb er zelf 1 van screenguard die je met vocht moet aanbrengen. Zit er zeer goed omheen en voelt ook niet zo plastic aan.Cronimet schreef op zondag 15 november 2015 @ 23:24:
Het enige wat mij iets of wat stoort aan mijn Lumia 930 is het scherm. Het is enorm gevoelig voor vingerafdrukken, ik ben het constant aan het afvegen met een brildoekje maar dat is dweilen met de kraan open. Iemand een idee of dit met de 950 ook zo zal zijn?
Verwijderd
Niet het goede topic inderdaad, maar ik zag dat je het Band 2 topic al gevonden hebt.predator0235 schreef op zondag 15 november 2015 @ 22:06:
[...]Ik weet dat het offtopic is, maar is zo'n band 2 echt iets nuttig als je niet gaat fitnessen ofzo? Of ben je dan beter af met een gewone horloge?
Begin harder en harder te twijfelen tussen Lumia 950 en Lumia 950 XL... Ook gelezen trouwens dat de android app plannen even stop gezet zijn? Maar die van iOS niet ofzoiets?
Het beste antwoord is een quote van Daniel Rubino van WindowsCentral
in zijn Band 2 review http://www.windowscentral.com/microsoft-band-2-review
Forgetting about health the Band 2 is just a great phone companion. I do enjoy the notifications for text messages, emails, weather, and more. Luckily, that is all configurable too. In fact, I find the Band 2 more interesting as a smartphone accessory than pure fitness, and I have no issues recommending it for that reason alone.
Heb net even je post gezien in betrekking tot die zin met de band, daar zag je toch duidelijk dat die lumia 950 XL eigenlijk toch groter is dan je denkt tov die 950... Ga toch bij de 950 blijven denk ik, welke al meer dan genoeg krachtpatser is tov de huidige smartphones. Nu nog twijfelen tussen draadloze oplader of 102€ korting met nieuw abo (wel 3€/maand duurder)...Verwijderd schreef op maandag 16 november 2015 @ 00:37:
[...]
Niet het goede topic inderdaad, maar ik zag dat je het Band 2 topic al gevonden hebt.
Het beste antwoord is een quote van Daniel Rubino van WindowsCentral
in zijn Band 2 review http://www.windowscentral.com/microsoft-band-2-review
Forgetting about health the Band 2 is just a great phone companion. I do enjoy the notifications for text messages, emails, weather, and more. Luckily, that is all configurable too. In fact, I find the Band 2 more interesting as a smartphone accessory than pure fitness, and I have no issues recommending it for that reason alone.
Verwijderd
Is dat zo? Is niet zo bedoelt hoor. Ben er gewoon nog niet uit.predator0235 schreef op maandag 16 november 2015 @ 00:41:
[...]
Heb net even je post gezien in betrekking tot die zin met de band, daar zag je toch duidelijk dat die lumia 950 XL eigenlijk toch groter is dan je denkt tov die 950..
En doordat ik 'm niet lang vast kon houden ( 950XL zat steeds met klitteband aan de tafel vast ) kon ik geen praktische testen doen. Zoals in de binnenzak van mijn jas doen en een hand bedienen en dergelijke.
De broekzaktest was al goed. Dat gaat zelfs met een Lumia 1520.
Dat betwijfel is, aangezien PostNL niet op maandag bezorgdPseud0n schreef op zondag 15 november 2015 @ 22:35:
[...]
De MS Store zegt nog steeds "verzending voor 30/11". Duimen maar dat ie die maandag dan al toekomt
Ik kreeg in ieder geval een mailtje van belsimpel.nl (sorry voor de vertraging, etc., zo'n standaard mailtje
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Nu maar hopen dat coolblue hem dus ook echt 2 december gaat uitleveren. Ik krijg.hem. op sinterklaar avond:)Wailing_Banshee schreef op maandag 16 november 2015 @ 08:00:
[...]
Dat betwijfel is, aangezien PostNL niet op maandag bezorgd
Ik kreeg in ieder geval een mailtje van belsimpel.nl (sorry voor de vertraging, etc., zo'n standaard mailtje), maar ik zou hem uiterlijk 5 december in huis moeten hebben (met een beetje geluk komt hij vrijdag 4 december, eerder heeft toch niet zo veel zin aangezien er dan niemand thuis is om het pakje aan te nemen)
Sinterklaas is commerciële onzin, slap excuus om maar weer (hebbe)-dingen aan te schaffen zodat de winkeliers weer hun omzet zien stijgen aan het van het jaar.
Sorry, moest er even uit. Ik zie de opmerking Sinterklaas wel vaker voorbij komen met de reden wat aan te schaffen (of van de partner). Als je kinderen hebt is het een ander verhaal en ben je eigenlijk al verplicht de winkels in te gaan om het kind maar niet teleur te stellen. Zelfs mijn jongste dochter van 9 heeft dit jaar besloten dat ze er genoeg van heeft, blij dat ik het gehad heb met die witte pieten tegenwoordige ;-)
Als het offtopic is, dan kun je het beter niet in dit topic plaatsen. Zo start je discussies die weinig te maken hebben met het daadwerkelijke topic. (ik vind Sinterklaas een prachtige gelegenheid om met mijn vrouw een gezellige avond te hebben, een mooie traditie, het is geen excuus om deze telefoon te kopen, maar wel een excuus om hem niet op leverdatum uit te pakken maar op Sinterklaas. Ik had hem toch wel gekocht)Brabso schreef op maandag 16 november 2015 @ 08:57:
Erg off-topic ;
Sinterklaas is commerciële onzin, slap excuus om maar weer (hebbe)-dingen aan te schaffen zodat de winkeliers weer hun omzet zien stijgen aan het van het jaar.
Sorry, moest er even uit. Ik zie de opmerking Sinterklaas wel vaker voorbij komen met de reden wat aan te schaffen (of van de partner). Als je kinderen hebt is het een ander verhaal en ben je eigenlijk al verplicht de winkels in te gaan om het kind maar niet teleur te stellen. Zelfs mijn jongste dochter van 9 heeft dit jaar besloten dat ze er genoeg van heeft, blij dat ik het gehad heb met die witte pieten tegenwoordige ;-)
[ Voor 7% gewijzigd door Game_overrr op 16-11-2015 09:46 ]
(elke gelegenheid is een mooie gelegenheid om met je vrouw te genieten daarvoor is toch geen excuus als dit fantasie figuur voor nodig
Zit er ook niet aan te komen, je zal moeten kiezen tussen een oplader of abo kortingCronimet schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:09:
Nog steeds geen draadloze lader beschikbaar bij de 950 bij Coolblue

-Heb zelf nu een L930, en vond de L950XL niet te groot. Met 1 hand bedienen gaat grotendeels wel (typen), maar linksboven komen met je hand is toch wel erg lastig. Heb geen grote handen ofzo.
-De telefoon was een prototype (proto.microsoft.com). Draaide op build 10586.
-Continuum werkt erg goed, zodra je de telefoon aankoppelt aan de dock springt het scherm meteen over. Op de telefoon wordt dan de meegeleverde Continuum app geopend.
-Telefoon is gedeeltelijk tegelijk te gebruiken wanneer je hem gekoppeld hebt. Alleen wanneer je op start drukt en het scherm van je telefoon dus op je beeldscherm komt, blokkeert je telefoon. Open je daarna een App, kun je gewoon weer werken met je telefoon.
-Apps die niet universeel zijn, kunnen niet geopend worden in Continuum. Deze worden donker op de monitor en kun je niet op klikken.
-Wanneer je de telefoon Wireless verbind (Miracast), heb je dezelfde functionaliteiten als met het dock. Alleen dan geen USB toetsenbord en muis natuurlijk. Je kunt dan wel je telefoon gebruiken als trackpad.
-Heel veel apps waren nog niet geupdate. Heb zelf een paar geupdate (Store, Mail en Camera) om te testen.
-Na update van camera de app getest. Deze start ontzettend snel op en maak erg snel foto's. Bij instellingen van de camera kon ik bij Video maximaal 1920x1080p/60 fps instellen. Resolutie kon wel hoger, maar dan op 30 fps.
-De Slomo functie leek hetzelfde resultaat te geven als bij mijn Lumia 930. Wanneer je een video maakte en deze ging bewerken, was de eerste stap van Slomo nog vloeiend, maar de tweede en derde stap vertoonde al duidelijk wat haperingen. Lijkt er dus op dat er (nog) geen 240 fps wordt gebruikt, maar maximaal 120 fps.
-Op de telefoon stond ook de Lumia Offers app, waarschijnlijk moet je hiermee het dock later bestellen.
-Heb verder geen haperingen kunnen constateren bij openen van apps als Office. Kon helaas geen apps installeren.
Ben in ieder geval tot de conclusie gekomen dat ik erg blij ben dat ik de 950XL besteld heb!
Erg leuk om de eerste hands-on te lezen. Ik begin ook steeds meer de behoefte te krijgen om te gaan spendenPimmeke1989 schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:23:
Ook ik ben zaterdag even langs geweest en flink wat dingen getest met de Lumia 950XL (en andere apparaten natuurlijk, love the Surface Book!) Was gelukkig erg rustig en konden de telefoon loshalen. Hier een paar dingen die me opvielen:
Ben in ieder geval tot de conclusie gekomen dat ik erg blij ben dat ik de 950XL besteld heb!
1) geen dock
2) geen wireless charger zoals in FR
3) Dacht dat XL te groot zou zijn, maar heb steeds meer gevoel dat dit meevalt.
En tov mijn iphone 5, is alles groot :-)
Maar XL heeft wel betere specs (snellere processor, grafische chip, meer batterij en groter scherm (met hogere scherm / toestel ratio)
Nu in FR opnieuw order plaatsen....iemand al ervaringen hiermee?
Was trouwens dit weekend in een Mediamarkt, beetje gevoel krijgen bij grote van toestel. Verkoper had nog nooit van de 950 gehoord, probeerde direct een 6s of galaxy aan te smeren. (kon het niet laten om hem 'terecht te wijze')....maar MSFT NL is momenteel echt de plank aan het misslaan.
Communicatie en marketing richting stores is crap, pre order deals is crap, communicatie is crap. Als ze ooit marktaandeel met W10M willen krijgen, moeten ze wel eens iets gaan doen....
Soor van on/off toping, gezien discussie hierboven :-) Sinterklaas is voor veel mensen belangrijk, economie groeit weer, mensen willen zichzelf weer eens 'belonen/verwennen' MSFT moet veel sterker nu al met de reclame bezig om mensen te verleiden om een 950 te kopen voor Sinterklaas/Kerst ipv ergens een verdwaalde advertentie plaatsen op het moment dat ze uit zijn....waarschijnlijk, MSFT kennende, een advertentietje op een kanaal dat niemand kijkt op zaterdag 5 december om 20.00 's avonds.....
Tsja, als de Lumia 950 / XL op de MM site staat, dan is het 'een beetje dom' van de MM verkoper dat hij er geen weet van heeft. Maar ja, what's new bij de MM. Uitzonderingen daargelaten.martynvv schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:37:Was trouwens dit weekend in een Mediamarkt, beetje gevoel krijgen bij grote van toestel. Verkoper had nog nooit van de 950 gehoord,
Maar dat heb je dan met de 930 toch ook wel een beetje (zeker als je W10M draait). Zelf overigens vaak de neiging om het toestel even anders in mn hand te leggen om zo de bovenkant wel te kunnen bedienen. Al hoop ik zelf nog steeds dat ze het mogelijk maken om de hamburger-icon naar de rechterkant te verplaatsen.Pimmeke1989 schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:23:
Ook ik ben zaterdag even langs geweest en flink wat dingen getest met de Lumia 950XL (en andere apparaten natuurlijk, love the Surface Book!) Was gelukkig erg rustig en konden de telefoon loshalen. Hier een paar dingen die me opvielen:
-Heb zelf nu een L930, en vond de L950XL niet te groot. Met 1 hand bedienen gaat grotendeels wel (typen), maar linksboven komen met je hand is toch wel erg lastig. Heb geen grote handen ofzo.
Maar wel zo goed als af toch? Overigens is de kans op een nieuwe Build wel groot deze week.-De telefoon was een prototype (proto.microsoft.com). Draaide op build 10586.
Mja dat is ook wel irritant. En wat ik raar vond is dat je dan ook je telefoon niet als touchpad kunt gebruiken om dan op het scherm wat te selecteren.-Continuum werkt erg goed, zodra je de telefoon aankoppelt aan de dock springt het scherm meteen over. Op de telefoon wordt dan de meegeleverde Continuum app geopend.
-Telefoon is gedeeltelijk tegelijk te gebruiken wanneer je hem gekoppeld hebt. Alleen wanneer je op start drukt en het scherm van je telefoon dus op je beeldscherm komt, blokkeert je telefoon. Open je daarna een App, kun je gewoon weer werken met je telefoon.
Mja raar. Nog even afwachten of ze dan niet gewoon de mobile-versie gaan tonen. Mij lijkt het geen probleem om spotify als mobile-app te openen om die zo op het scherm te draaien. Dus we duimen-Apps die niet universeel zijn, kunnen niet geopend worden in Continuum. Deze worden donker op de monitor en kun je niet op klikken.
Ah dat had ik nog niet kunnen testen. Maar met bluetooth kun je ook tobo/muis krijgen natuurlijk.-Wanneer je de telefoon Wireless verbind (Miracast), heb je dezelfde functionaliteiten als met het dock. Alleen dan geen USB toetsenbord en muis natuurlijk. Je kunt dan wel je telefoon gebruiken als trackpad.
Klinkt wel netjes. Is toch al 30fps meer dan de 930. Plus dat als je de framerate omlaag brengt, je een stuk beter beeld krijgt ook. De camera kan ook 4k aan voor foto's dus dat moet foto's op 1080p ook gedetailleerder maken. Denk zelf niet dat ik die formaten ga gebruiken, maar mij lijkt het dat de foto's en video's weer een tikkeltje mooier gaan worden. Had je foto's en video's nog op die tv bekeken trouwens? Want ik vond ze daar wat vaag eruit zien (al had ik zelf geen foto's gemaakt).-Heel veel apps waren nog niet geupdate. Heb zelf een paar geupdate (Store, Mail en Camera) om te testen.
-Na update van camera de app getest. Deze start ontzettend snel op en maak erg snel foto's. Bij instellingen van de camera kon ik bij Video maximaal 1920x1080p/60 fps instellen. Resolutie kon wel hoger, maar dan op 30 fps.
Mja installeren was wel flauw. Had fijn geweest als ze enkele apps erop hadden gezet. De nu.nl app bijvoorbeeld, mij lijkt dat je die ook in Continuum kunt draaien.-De Slomo functie leek hetzelfde resultaat te geven als bij mijn Lumia 930. Wanneer je een video maakte en deze ging bewerken, was de eerste stap van Slomo nog vloeiend, maar de tweede en derde stap vertoonde al duidelijk wat haperingen. Lijkt er dus op dat er (nog) geen 240 fps wordt gebruikt, maar maximaal 120 fps.
-Op de telefoon stond ook de Lumia Offers app, waarschijnlijk moet je hiermee het dock later bestellen.
-Heb verder geen haperingen kunnen constateren bij openen van apps als Office. Kon helaas geen apps installeren.
Mja hij viel mij ook enorm mee.Ben in ieder geval tot de conclusie gekomen dat ik erg blij ben dat ik de 950XL besteld heb!
Mja communicatie is weer erg brak. Maar dat was de afgelopen jaren ook al. Heb me er ook al aan gestoord. Vooral dat er nog geen duidelijke releasedatum is en er zoveel onenigheid is wat je in welk land wel of niet erbij krijgt. Ben daar gewoon eens duidelijk in of laat in ieder geval weten hoe het hier in NL ermee zit. En als je bv weinig kunt leveren, laat dat dan ook gewoon weten. Wat is er mis mee dat je op voorhand al aangeeft dat er mogelijk te weinig devices zijn.SuikerBrood schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:46:
Het stoort mij ook ontzettend hoe slecht de communicatie van Microsoft is. Totaal geen reclame voor het toestel, winkels hebben geen idee en Microsoft Nederland zelf is ook niet duidelijk in z'n communicatie.
En qua voorlichting aan winkels, dat is op zich niet zo heel raar. Windows Phone leeft daar ook niet omdat het marktaandeel gewoon te laag is. Er zit ook veel meer marge op zo'n Samsung (en tegenwoordig ook op iPhones) dan op Windows Phones. En als je 20 Samsungs op een dag verkoopt en 5 WP per week, dan is dat ook niet zo heel raar. Zonder duidelijke release en wat er precies wordt geleverd, zal zo'n Mediamarkt ook nog niet zijn personeel ingelicht hebben. Nog even afgezien van het feit dat veel verkopers zich toch weinig aantrekken van wat er gaat komen, alleen wat er nu is.
Ik hoop alleen dat ze voor de 950 vanuit MS al wel iets neerzetten zodat je bv Continuum kunt testen. Als ze daar in zo'n Mediamarkt zo'n ding neerzetten, dan maakt dat toch wat meer indruk. En dan daarbij nog dingen als wireless charger en Microsoft Hello, dan kan dat interessant worden. Want feit blijft wel: met dingen die daadwerkelijk wat toevoegen, kun je meters maken. Dat zullen die verkopers ook wel zien, want die moet je tenslotte ook enthousiast maken.
En zoals eerder aangehaald, de Galaxy Note 5 is ongeveer even groot. Als je die goed kunt bedienen, dan moet dat ook wel lukken met de 950XL (nog afgezien van het feit dat als het je niet met de XL goed lukt, dan is de kans aanwezig dat ook de 950 non-XL misschien te groot is).
Geef mij ook maar de korting.predator0235 schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:12:
[...]
Zit er ook niet aan te komen, je zal moeten kiezen tussen een oplader of abo korting
Laatst op Wehkamp een fatboy draadloze lader gekocht voor 15,-, dus ik snap niet maar men zich druk over maakt.
Als deze er standaard bijzit als aktie vanuit MS zal je deze er heus wel krijgen, al is het nageleverd.
Je kan op de microsoft chat van BE/NL een medewerker je laten helpen voor een bestelling in de FR store. Het dock krijg je bij coolblue ook, dus weeg zeker de prijs van abo korting af tov een draadloze lader (hoe fancy hij ook mag zijn)martynvv schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:37:
Heb net mijn pre-order van de L950 in NL geannuleerd. Redenen:
1) geen dock
2) geen wireless charger zoals in FR
3) Dacht dat XL te groot zou zijn, maar heb steeds meer gevoel dat dit meevalt.
En tov mijn iphone 5, is alles groot :-)
Maar XL heeft wel betere specs (snellere processor, grafische chip, meer batterij en groter scherm (met hogere scherm / toestel ratio)
Nu in FR opnieuw order plaatsen....iemand al ervaringen hiermee?
Was trouwens dit weekend in een Mediamarkt, beetje gevoel krijgen bij grote van toestel. Verkoper had nog nooit van de 950 gehoord, probeerde direct een 6s of galaxy aan te smeren. (kon het niet laten om hem 'terecht te wijze')....maar MSFT NL is momenteel echt de plank aan het misslaan.
Communicatie en marketing richting stores is crap, pre order deals is crap, communicatie is crap. Als ze ooit marktaandeel met W10M willen krijgen, moeten ze wel eens iets gaan doen....
Soor van on/off toping, gezien discussie hierboven :-) Sinterklaas is voor veel mensen belangrijk, economie groeit weer, mensen willen zichzelf weer eens 'belonen/verwennen' MSFT moet veel sterker nu al met de reclame bezig om mensen te verleiden om een 950 te kopen voor Sinterklaas/Kerst ipv ergens een verdwaalde advertentie plaatsen op het moment dat ze uit zijn....waarschijnlijk, MSFT kennende, een advertentietje op een kanaal dat niemand kijkt op zaterdag 5 december om 20.00 's avonds.....
Die dock krijg je niet bij de Lumia 950 geleverd en wel bij de Lumia 950 XLpredator0235 schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:11:
[...]
Je kan op de microsoft chat van BE/NL een medewerker je laten helpen voor een bestelling in de FR store. Het dock krijg je bij coolblue ook, dus weeg zeker de prijs van abo korting af tov een draadloze lader (hoe fancy hij ook mag zijn)
MBT opleiding mediamarkt personeel. Begrijp dat ze niet alles weten, snap ook dat ze alleen wat er nu is proberen te verkopen. Maar dat zou jou moeten betekenen dat MSFT er veel strakker opzit, om surface te verkopen, om toestellen te verkopen
(stond bij ipad sectie, werd een vrouw daadwerkelijk verteld dat de ipad helemaal top was, je kon zelfs de software updaten, kijken ios9..
Vrouw vraagt, kan ik ook dit of dat doen.
Antwoord, ja hoor, en anders is er wel een app voor en je kun ook je ios updaten...
ik hoor dat zo aan, zeg vervolgens tegen haar "als je eigenlijk een handzame computer wilt, waar je echt alles op kunt doen en alle programma's op werken en die je ook als tablet kunt gebruiken...(ze begint helemaal vrolijk te kijken)...moet je hier naar links gaan en naar de surface kijken...
mediamarkt kerel pissed....
vrouw loopt er naar toe en helemaal blij....)
heb geen sales commissie gevraagd...moet ik misschien de volgende keer maar doen....als korting op m'n 950XL :-)
De Mediamarkt is qua personeel dan ook wel echt pure bagger. En qua producten zijn Samsung en Apple bij de telecom-sectie helemaal heilig. Andere merken krijgen ook wel een plekje maar véél minder prominent. Hetzelfde geldt ook voor hoesjes, die of universeel zijn, of voor Samsung- en Apple-producten. De massa wil die twee merken dus de Mediamarkt heeft de focus liggen op die twee merken en daardoor koopt de massa die twee merken. Eindeloze cirkelmartynvv schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:26:
Dank, zal ik doen. MBT abo korting, ik heb al een abo, sim only. Gaat mij alleen om toestel.
MBT opleiding mediamarkt personeel. Begrijp dat ze niet alles weten, snap ook dat ze alleen wat er nu is proberen te verkopen. Maar dat zou jou moeten betekenen dat MSFT er veel strakker opzit, om surface te verkopen, om toestellen te verkopen
(stond bij ipad sectie, werd een vrouw daadwerkelijk verteld dat de ipad helemaal top was, je kon zelfs de software updaten, kijken ios9..
Vrouw vraagt, kan ik ook dit of dat doen.
Antwoord, ja hoor, en anders is er wel een app voor en je kun ook je ios updaten...
ik hoor dat zo aan, zeg vervolgens tegen haar "als je eigenlijk een handzame computer wilt, waar je echt alles op kunt doen en alle programma's op werken en die je ook als tablet kunt gebruiken...(ze begint helemaal vrolijk te kijken)...moet je hier naar links gaan en naar de surface kijken...
mediamarkt kerel pissed....
vrouw loopt er naar toe en helemaal blij....)
heb geen sales commissie gevraagd...moet ik misschien de volgende keer maar doen....als korting op m'n 950XL :-)
Bij waar ik werk zie ik ook wel dat Samsung en Apple by far het populairst zijn, maar de Lumia 950 XL stijgt qua populariteit echt bizar snel de laatste tijd. Ik denk dat ik dit voor het laatst zag bij de Lumia 920 en Lumia 550.
[ Voor 6% gewijzigd door SomerenV op 16-11-2015 11:32 ]
(voelde me wel een soort van Sheldon)
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.
Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.
Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.