Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
Amadeus1966 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 20:07:
Die vloeistof zal wel een één of andere chemische substantie zijn wat best wel een beetje tegen koude kan.
Dus daar ben ik niet bang voor.
Vraag me af, als je zo'n Lumia schudt, klotst ie dan? :)

Zal voor mij de gewone 950 worden. Hoewel ik pas een half jaar een 930 heb vind ik de 950 te mooi om te laten liggen. En die dertiende maand moet gewoon besteed worden.
Wel jammer dat er niets over een Surface 4 gezegd is, hopelijk komt die nog.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
http://www.engadget.com/2...with-the-lumia-950-and-9/

950
"It's a surprisingly light thing"
"the few sample photos I shot in this dark, rave-y warehouse environment turned out surprisingly well"

950XL
"but the 950XL feels similarly airy"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-08 11:32
Continuum zag er vloeiend uit, mooie presentatie. Geen idee wat ik mooier vind, de witte of zwarte. De zilvere camera op de 950 vloekt een beetje met de zwarte achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Lekker Ventje schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 20:14:
[...]

Zal voor mij de gewone 950 worden. Hoewel ik pas een half jaar een 930 heb vind ik de 950 te mooi om te laten liggen. En die dertiende maand moet gewoon besteed worden.
Wel jammer dat er niets over een Surface 4 gezegd is, hopelijk komt die nog.
Weet het nog niet, sta nog even in de pauze modus.
Vindt het design een beetje zozo.
Hardware technisch zeker niets op aan te merken maar ik sta sowieso niet vooraan in de rij om hem te halen.
Mijn 1320 voldoet nog prima, daar zal het niet aan liggen ;)

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:57
Prachtige toestellen !!
De prijs vind ik nog meevallen, al vind prijsverschil naar de XL wat groot deze bied naar mijn mening niet echt een meerwaarde dan alleen het grotere scherm.

Nu hopen dat ik in november mijn bestelling kan plaatsen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:06

nielsvv

100% Afol

Wat is juist een Glance-scherm? Nog nooit van gehoord.

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

nielsvv schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 20:58:
Wat is juist een Glance-scherm? Nog nooit van gehoord.
Als de telefoon gelocked is dan laat hij toch onder andere de tijd zien en notificaties. Ik heb begrepen dat het bij de L950's nog uitgebreider wordt. Tevens kost het nauwelijks energie. Stop je de telefoon in je broekzak, dan gaat het scherm uit tot je hem weer tevoorschijn haalt...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
En check dit. Vind je plastic niks? Kies dan metaal of leer! Beautiful!
http://wmpoweruser.com/3r...r-metal-or-leather-phone/

Ik ga zeker een 950 of 950xl kopen, ben er nog niet uit welke.. insant buy!

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:22

SomerenV

It's something!

enomiss schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 21:52:
En check dit. Vind je plastic niks? Kies dan metaal of leer! Beautiful!
http://wmpoweruser.com/3r...r-metal-or-leather-phone/

Ik ga zeker een 950 of 950xl kopen, ben er nog niet uit welke.. insant buy!
Afbeeldingslocatie: http://a.disquscdn.com/get?url=https%3A%2F%2Fscontent.cdninstagram.com%2Fhphotos-xfa1%2Ft51.2885-15%2Fs640x640%2Fsh0.08%2Fe35%2F12145181_1659098741026412_345433836_n.jpg&key=mYg6KeBzClueULzw6ITg8g&w=800&h=640

<3

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Daar zullen ze vast nog wel wat op verzinnen ;) Kwestie van een iets verbeterd design met wat gaatjes erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Laatst online: 03-08 21:45
http://www.windowscentral.com/hands-on-lumia-950-xl

"

So what to conclude? The Lumia 950 XL is much what you may have imagined it to be once the specs leaked out. The phone feels light; the ergonomics are there and truth be told it's nice holding a high-end phone that doesn't feel like it will shatter into a million pieces if you drop it a foot.

Microsoft is gearing these new Lumias towards business and I can see that paying off. They're sturdy, can take some drops, but deliver where they need to deliver. I am not yet convinced that these are consumer devices that your friends must have. Maybe that is not a bad thing if Microsoft is aiming for only the enterprise market, but I can't help but feel a little bit of a letdown.

Interestingly, I found the Lumia 950 more suited for my needs and likes. More on that soon."

Edit:

En de hands-on van de 950:

http://www.windowscentral.com/hands-on-lumia-950
"Both devices feel the same, but the Lumia 950 just feels better in the hand due to its smaller size"

Ze zijn niet heel enthousiast, maar vinden het gewoon goede toestellen en niks speciaals.

[ Voor 14% gewijzigd door Kluutmaran op 06-10-2015 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Laatst online: 29-05-2021
Amadeus1966 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 20:41:
[...]

Weet het nog niet, sta nog even in de pauze modus.
Vindt het design een beetje zozo.
Hardware technisch zeker niets op aan te merken maar ik sta sowieso niet vooraan in de rij om hem te halen.
Mijn 1320 voldoet nog prima, daar zal het niet aan liggen ;)
Hier ook zoiets :), de hardware is prima, maar ik mis de wow-factor, die bijv. mijn man's 1520 nog steeds heeft, en deze twee toch minder. Misschien moet ik ze daarvoor 'live' in handen hebben, maar zo op foto's/filmpjes 'doen' ze me eigenlijk niets. Ik zie m'n man ook nog niet meteen z'n 1520 vervangen door een 950XL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Als ik de hands-on's bekijk, dan ga ik voor een witte L950. Wit ziet er erg strak uit en de XL is voor mij gewoon te XL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
De XL steekt een stukje boven mijn broekzak uit. De gewone 950 is iets groter dan mijn 930 dus ik ga er sowieso op vooruit. Groter is leuker maar totaal niet praktisch vanwege mijn werk. En als ik eenmaal aan die 5,7" gewend ben kan ik nooit meer terug naar een kleiner scherm :)

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Wat ik wil tof vind is dat de Lumia 950 en 950 XL nauwelijks van elkaar verschillen qua specificaties en helemaal niet qua functies. Vaak zie je dat het grotere model meer geheugen heeft, een betere camera, hogere resolutie scherm, dat soort ongein. Zo heeft de iPhone 6S Plus optische beeldstabilisatie aan boord terwijl de iPhone 6S dat niet heeft.

Dat maakt het kiezen wat mij betreft een stuk makkelijker. Ik ga waarschijnlijk ook voor de Lumia 950 omdat 5,7 inch mij toch écht te groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Laatst online: 29-05-2021
Als ik nu zou moeten kiezen, zou ik ook voor een witte gaan, zwart is niet lelijk, maar we hebben vroeger al zoveel zwarte telefoons gehad. ;) Maar ik wacht eerst 'ns af, of er misschien over 'n paar maanden toch nog 'n gekleurde uitvoering komt.
De XL is voor mij ook te groot, jammer, want ik vind de achterkant van de XL eigenlijk mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Ik ga voor een zwarte, koop ik er later wel een andere achterkant bij. Ik vermoed dat E-Bay er over een paar maanden vol mee staat. Wel jammer dat MS niet meteen zelf al diverse kleuren uit heeft gebracht. Dat is toch waar de Lumia bekend mee geworden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zo, geld is er dus zit nu te F5'en op bol.com voor een preorder van een zwarte 950. :) Heb zelfs al iemand hier die erover denkt om een 5S te gaan verkopen en ook een 950 te gaan halen.

De XL lijkt ons ook te groot; huidige 930 is net goed en de 950 wordt maar 2mm breder.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Benieuwd of de camera verbeterd is tov de Lumia 930.
Ik lees ook nergens iets over de Dolby surround, iets wat ik toch als een enorm pluspunt ervaar bij de 930

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Hennep
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 20:22
De 950 zou een goede opvolger van mijn iPhone 5 kunnen zijn. De 6S vind ik toch wel erg duur. Even de reviews afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
De enige dingen die me storen aan de Lumia 930 na een jaar gebruik zijn:
- apps die ik pas binnenkrijg wanneer ik WhatsApp manueel open of die pas een uur later automatisch binnenkomen
- verbinding die soms wegvalt
- bij het overschakelen naar een buitenlands netwerk moet ik de dataverbinding even opnieuw opstarten om internetverbinding te hebben ook al heb ik 4g bereik

Hopelijk pakken ze dit aan in Windows 10, dan ga ik zeker voor de 950!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn voorkeur is verschoven naar de Lumia 950.
Hopelijk 549, dan ga ik voor het eerst over de 500 euro heen.

Ook mooi dat ze direct al op de Nedrlandse MS site staan. Een prijs zou het compleet maken.

Enne, ook goed om te zien dat Mozo (MS partner) gelijk met alternatieve backs komt. Toch weer een leuk voordeel van phones met verwisselbare backs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:57
Hoewel ik de knoppen aan de zijkant van de 950XL mooier vind en er een Snapdragon 810-octacore inzit zal ik toch voor de 950 gaan.
Deze is maar marginaal groter dan de 930 en dit vind ik een fijn formaat, en voor het verschil van 100,- kan ik misschien het docking voor aanschaffen.

Ik was aan het twijfelen aangezien ik hem veel zal gebruiken met continuum of de Snapdragon 810-octacore een groot verschil zou maken, echter denk ik niet dat dit echt merkbaar zal zijn.

Microsoft heeft het goed gedaan de toestellen zo gelijk mogelijk te houden met de specs, al zou de 950 uitgerust met een Snapdragon 810-octacore ook wel mooi zijn geweest voor misschien een paar tientjes meer :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Ik zie helaas nog niet de dual-sim staan bij de NL Microsoft site. Wel een prijs van 599 euro voor een ennkel sim L950. Prima prijs, al had ik gehoopt op 549,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Eens dat er verschillende aanbieders zijn die het toestel in stock hebben zal de prijs wel richting 550€ gaan.
Is er iets bekend over de datum van beschikbaarheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Cronimet schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 07:31:
Eens dat er verschillende aanbieders zijn die het toestel in stock hebben zal de prijs wel richting 550€ gaan.
Is er iets bekend over de datum van beschikbaarheid?
Geen exacte datum. Microsoft zegt november, maar of dat ook voor Nederland geldt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:56
Swerfer schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 07:33:
[...]

Geen exacte datum. Microsoft zegt november, maar of dat ook voor Nederland geldt?
Gezien het feit dat ze al wel op de Nederlandse site staan, vermoed ik van wel.
mrsar schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:39:
is het erg dat ik heel blij ben dat er weer Glance opzit :P de reden dat ik nog op de 920 zit :P anyway...must have :+
Ook een van de redenen dat ik nog steeds de 920 heb. Ik vind dat Glance heerlijk. Een andere reden is Qi. Als je eenmaal draadloos laden gewend ben, wil je niets anders meer.
Lekker Ventje schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 20:14:
[...]
Kom je thuis, leg je hem op de lader en sluit je de slangen van de waterkoeler aan :p Dat was het eerste wat in mij opkwam toen ik het las (zat in de auto de live report van engadget te volgen)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Cronimet schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 23:20:
De enige dingen die me storen aan de Lumia 930 na een jaar gebruik zijn:
- apps die ik pas binnenkrijg wanneer ik WhatsApp manueel open of die pas een uur later automatisch binnenkomen
- bij het overschakelen naar een buitenlands netwerk moet ik de dataverbinding even opnieuw opstarten om internetverbinding te hebben ook al heb ik 4g bereik

Hopelijk pakken ze dit aan in Windows 10, dan ga ik zeker voor de 950!
Allemaal bekend verhaal; ook bij mij. Regelmatig dat 4G helemaal niet werkt in het buitenland; zit je dan met je Europa-bundel op 3G :+ Als je verbinding (WiFi) regelmatig wegvalt, er zijn tientallen topics op Microsoft hierover; kort samengevat Delete/Remove bekende verbindingen, herstart je GSM, voeg verbindingen weer toe, herstart GSM, solved.
[...]

Microsoft heeft in ieder geval bekend gemaakt dat december de maand wordt waarin Denim-toestellen de upgrade gaan krijgen. Ik mag toch hopen/aannemen dat ze voor die tijd in ieder geval hun nieuwe devices gaan verkopen; anders is het een beetje mosterd naar de maaltijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:32

JSchut

.....

Ik was aan het kijken naar een telefoon om mijn iPhone 5c te vervangen eind februari. Ik vindt de nieuwe iPhones gewoon te duur en wil wel eens wat anders proberen. Nu was mijn oog gevallen op de Samsung Galaxy S6. Echter ben ik niet zo'n Android fan. Maar goed dacht: Het is niet anders.

Maar nu zag ik de Lumia 950 en ik moet zeggen dat ik hier wel heel enthousiast over ben. De prijs valt mij nog behoorlijk mee voor wat je krijgt. Dit wordt waarschijnlijk mijn nieuwe telefoon eind februari. :)

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:38
Ik ga voor de 950XL aangezien ik al aardig gewend ben geraakt aan het formaat door jarenlang Galaxy Note gebruik... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
SkyThes schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 08:51:
Ik ga voor de 950XL aangezien ik al aardig gewend ben geraakt aan het formaat door jarenlang Galaxy Note gebruik... :P
Het enige wat ik mis op de 950XL is de pen... Ik had echt gehoopt dat die daar ook op zou werken...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Mijn Samsung galaxy s2 is ondertussen meer dan 4 jaar oud, dus ben aan het uitkijken naar een nieuwe telefoon.
Ik wou wachten op de nieuwe google Nexus, maar die stelt enorm teleur voor zijn prijs: Geen vervangbare batterij, geen microSD slot, geen draadloos laden, teleurstellende camera zonder optische stabilisatie.

Die lumia 950 echter: Wat een sexy beest :9~. Echt alle aanmerkingen die ik over de Nexus 5X had zijn niet van toepassing op de 950, Continuum lijkt vlotjes te werken, Windows Hello is handig, verwisselbare achterkant? Laat maar komen!
Ik had een tijd geleden al een windows foon overwogen, maar dan eerder een van de <200 euro budgetmodellen. De 950 is echter een zeer goede kandidaat voor mijn vakantiegeld :).

Enige twijfelpunt om van android naar windows foon te gaan: Ik gebruik heel veel google hangouts (puur chat, geen video) en voor zover ik kan zien is dat niet bruikbaar op windows phone. Zijn hier oplossingen voor?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 22:56
Correct me if I'm wrong;

De XL heeft een fysieke camera knop, en de non-XL versie niet?

Tijdens de presentatie werd de telefoon uit de broekzak gehaald, op de cameraknop gedrukt en er werd direct een 4k filmpje geschoten. Dit is een enorm leuke functie en het zou jammer zijn als deze niet op de non-XL versie beschikbaar zou zijn..

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Fasterinside schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 10:34:
Correct me if I'm wrong;

De XL heeft een fysieke camera knop, en de non-XL versie niet?

Tijdens de presentatie werd de telefoon uit de broekzak gehaald, op de cameraknop gedrukt en er werd direct een 4k filmpje geschoten. Dit is een enorm leuke functie en het zou jammer zijn als deze niet op de non-XL versie beschikbaar zou zijn..
Als ik de plaatjes zie, heeft de 950 ook een camera knop. Ik vind het in ieder geval ideaal.

Even een link naar het plaatje waar ik mijn opmerking op gebaseerd heb:
http://www.microsoft.com/nl-nl/mobiel/toestel/lumia950/

[ Voor 10% gewijzigd door Wailing_Banshee op 07-10-2015 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 22:56
Wailing_Banshee schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 10:41:
[...]

Als ik de plaatjes zie, heeft de 950 ook een camera knop. Ik vind het in ieder geval ideaal.

Even een link naar het plaatje waar ik mijn opmerking op gebaseerd heb:
http://www.microsoft.com/nl-nl/mobiel/toestel/lumia950/
Gracias, zie het nu ook. Tof !!

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

boe2 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 10:32:
Enige twijfelpunt om van android naar windows foon te gaan: Ik gebruik heel veel google hangouts (puur chat, geen video) en voor zover ik kan zien is dat niet bruikbaar op windows phone. Zijn hier oplossingen voor?
Er was paar dagen geleden in het nieuws dat de Google apps ook naar WP10 gaan komen, neem aan als universal apps voor W10 platform. Maar wanneer dat komt, is nog even de vraag, maar mogelijk nog voor de tijd dat de 950 uit komt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 11:17
SinergyX schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 10:49:
[...]

Er was paar dagen geleden in het nieuws dat de Google apps ook naar WP10 gaan komen, neem aan als universal apps voor W10 platform. Maar wanneer dat komt, is nog even de vraag, maar mogelijk nog voor de tijd dat de 950 uit komt.
Dit zijn alleen geruchten, er is nog niets bevestigd door zowel Google als Microsoft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 05:36
[...]

Microsoft Duitsland heeft getweet dat ze begin december komen

https://twitter.com/MicrosoftDE/status/651444327827263488

Verder wacht ik met smart af tot ze beschikbaar zijn, mag inmiddels verlengen maar wil toch graag een WP10 opvolger voor mijn Lumia 930.

[ Voor 17% gewijzigd door frankyboy707 op 07-10-2015 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:47

EektheMan

DPC

Swerfer schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 07:28:
Ik zie helaas nog niet de dual-sim staan bij de NL Microsoft site. Wel een prijs van 599 euro voor een ennkel sim L950. Prima prijs, al had ik gehoopt op 549,-
Ben dan toch bang dat NL geen Dual Sim zal krijgen. Ik woon in Oekraine en daar staat de DS (en Single SIM) al voor de 950 en XL vermeld. Helaas nog geen prijzen. Geen verschillen tussen de toestellen behalve iets bij de antenne. De DS heeft deze frequency band meer: 17 (700 МГц). Mja.

Hoop op een snelle review van het Rozetka meisje :P

Vinter is comink, no gaz, very cold. (Lumia 930)

Edit: Met 165 Gram, (3 gram lichter dan de Note 3, en 6 gram lichter ivm de 640 XL) is het goed te doen. Erg fijn. Mijn 920 was net iets te zwaar om lang omhoog te houden bij browsen/film bekijken.

[ Voor 11% gewijzigd door EektheMan op 07-10-2015 11:35 ]

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Laatst online: 21-07 13:18
EektheMan schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 11:28:
[...]

Ben dan toch bang dat NL geen Dual Sim zal krijgen. Ik woon in Oekraine en daar staat de DS (en Single SIM) al voor de 950 en XL vermeld. Helaas nog geen prijzen. Geen verschillen tussen de toestellen behalve iets bij de antenne. De DS heeft deze frequency band meer: 17 (700 МГц). Mja.

Hoop op een snelle review van het Rozetka meisje :P

Vinter is comink, no gaz, very cold. (Lumia 930)
Waarom beseffen ze niet dat er eigenlijk overal wel een behoefte is naar dual sim? Het wordt niet veel gekocht in nederland, maar dat heet volgens mij twee oorzaken: het is relatief onbekend, en er worden bijna geen flagships verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 08:50
Dan haal je hem toch gewoon uit Duitsland oid? Ik weet van mijn destijds aangeschafte L820 dat sites als Belsimpel hun toestellen soms ook uit Duitsland haalden (toen wel iig, ik had volgens mij een variant voordat/ondanks ie officieel verkrijgbaar was in NL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:47

EektheMan

DPC

Naj_Geetsrev schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 11:33:
Waarom beseffen ze niet dat er eigenlijk overal wel een behoefte is naar dual sim? Het wordt niet veel gekocht in nederland, maar dat heet volgens mij twee oorzaken: het is relatief onbekend, en er worden bijna geen flagships verkocht.
Zeker als ze zich richten op de zakelijke markt. Ideaal als je je zakelijke telnr en persoonlijke in één toestel hebt. Heb altijd een hekel aan het dragen van meerdere toestellen.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
MAX3400 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 07:50:
[...]

Allemaal bekend verhaal; ook bij mij. Regelmatig dat 4G helemaal niet werkt in het buitenland; zit je dan met je Europa-bundel op 3G :+
Ik heb mazzel blijkbaar, ik breng 70% van het jaar door in het buitenland met mijn NL nummer en ik heb nog nooit data aan/uit hoeven te zetten of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineMine
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-08 00:40
Volgens MS Lumia NL zou het begin November zijn. Maar het is niet 100% zeker;
https://twitter.com/LumiaNL/status/651679842136551424

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ziet er heel strak uit, die 950! Ik ben wel onder de indruk. Gelukkig met cameraknop, dat is ontzettend handig als je snel een foto wil maken. Windows Continuum vind ik ook wel spannend, ik ben nieuwsgierig hoe dat werkt en of dat meer een gadget niveau heeft of dat het echt iets toevoegt. Hopelijk is hij snel verkrijgbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Frieda schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 12:48:Hopelijk is hij snel verkrijgbaar!
Kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 11:17
MineMine schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 12:43:
[...]

Volgens MS Lumia NL zou het begin November zijn. Maar het is niet 100% zeker;
https://twitter.com/LumiaNL/status/651679842136551424
in geselecteerde markten ja.. Ik durf haast te wedden dat @MicrosoftDE hier gelijk gaat krijgen en we dus begin december de Lumia 950 kunnen verwachten.

Op de Facebook pagina van Lumia Nederland staat het volgende:
We delen je enthousiasme over de uitrol van onze producten! Op dit moment is er geen exacte datum voor de uitrol in Nederland bekend. Via http://microsoftstore.com en onze officiële partners zullen Lumia 950 en Lumia 950 XL begin november in geselecteerde markten beschikbaar zijn. Volg onze webpagina’s en sociale kanalen voor de laatste updates.

[ Voor 35% gewijzigd door Sonny7 op 07-10-2015 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Sonny7 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:39:
[...]
in geselecteerde markten ja.. Ik durf haast te wedden dat @MicrosoftDE hier gelijk gaat krijgen en we dus begin december de Lumia 950 kunnen verwachten.

Op de Facebook pagina van Lumia Nederland staat het volgende:
[...]
Typisch, zo krijgen ze nooit een groter marktaandeel in Nederland.

Overigens zouden ze daarnaast meer reclame moeten maken bij de providers in Nederland. Mij is het al regelmatig voorgekomen in winkels van T-Mobile dat ze je bij interesse in een Windows Phone toestel verbaasd aankijken en je vragen waarom je dat überhaupt wil. Je bent toch veel beter af met X Android toestel of een iPhone. Gevolgd door een lijst van vooroordelen over het OS. Waarna ik ze altijd flink er van langs geef >:) . Maar de doorsnee koper/klant doet dat natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eswa schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 11:36:
Dan haal je hem toch gewoon uit Duitsland oid? Ik weet van mijn destijds aangeschafte L820 dat sites als Belsimpel hun toestellen soms ook uit Duitsland haalden (toen wel iig, ik had volgens mij een variant voordat/ondanks ie officieel verkrijgbaar was in NL)
Tweakers doen dat misschien nog wel maar er zijn zat mensen die hun telefoon producten ofwel niet on line kopen of alleen bij Nederlandse sites.
Het bedrijf waar ik voor werk zal ook nooit bedrijfstelefoons importeren en dan is dus de Luma 950 dual SIM ineens geen optie meer omdat in Nederland door bijvoorbeeld telco's alleen de single SIM versies aangeboden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wailing_Banshee schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:32:
[...]

Het enige wat ik mis op de 950XL is de pen... Ik had echt gehoopt dat die daar ook op zou werken...
Pen werkt ook op 950XL volgens dit artikel:

http://vr-zone.com/articl...100194.html#ixzz3noBsbLam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Vreemd dan dat je daar niets over ziet bij Microsoft zelf... Maar we zullen zien als de eerste echt getest gaan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Is de dolby surround eigenlijk nog steeds aanwezig? Vind ik een enorm kwalitatieve toevoeging op de 930!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:18
Ben ook erg benieuwd naar het geluid van de speaker. Volgens mij zit de speaker (tje) alleen achterop??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
De speaker zit inderdaad achterop. Voordeel is wel dat hij naast de camerabobbel zit, waardoor hij niet plat op een tafel oid komt te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Naj_Geetsrev schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 11:33:
Er worden weinig flagships los verkocht, dat gaat bijna allemaal via de providers - en die willen absoluut geen dualsim. In het buitenland (Duitsland, Frankrijk) is het iets beter, maar ook daar kan je ze op 1 hand tellen. Eigenlijk alleen de Asus Zenfone 2, de Sony Xperia M4 en de Huawei Honor 7 - en zelfs die kan je nauwelijks "flagships" noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyloba
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-12-2022
Wat vinden jullie eigenlijk van de mono speaker op de achterkant van de telefoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:32

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Wat meer inzicht in continuum op de 950's. Je kan (met een aparte app denk ik zie 1:21) dus ook wireless connectie maken. Maar vraag me dan af of je dat continuum boxje dan moet hebben.

YouTube: How to use Microsoft Continuum for Windows

[ Voor 9% gewijzigd door MRE-Inc op 07-10-2015 19:53 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Nee dat hoeft dan niet, dat werd al eerder gemeld. Wireless Display (Miracast) zit al ingebakken in Windows Phone, vanaf versie 8 al zelfs.

[ Voor 7% gewijzigd door Dreamvoid op 07-10-2015 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Laatst online: 20:24
Afbeeldingslocatie: http://i112.photobucket.com/albums/n168/Pyramiden/Knipsel3_zpsfjakuoln.jpg

Op de website van Microsoft staat gek genoeg al een knop "aanbiedingen" die nergens naartoe leid. Hieruit valt misschien toch te concluderen dat ze vrij snel beschikbaar komen.

http://www.microsoft.com/...ecificaties/#aanbiedingen

Met die mono speaker heb ik overigens niet zo'n groot probleem, als hij maar helder en luid is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Dat is volgens mij gewoon een slechte vertaling uit het Engels. Al die links verwijzen naar een specifieke specificatie van de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-09 09:15
Ik vraag me af he. Ik gebruik office en internet voornamelijk zou Continuum gewoon je laptop kunnen vervangen? Of zie ik nadelen over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Laatst online: 20:24
MRE-Inc schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 20:47:
Dat is volgens mij gewoon een slechte vertaling uit het Engels. Al die links verwijzen naar een specifieke specificatie van de telefoon.
Ja, dat klopt, maar aanbiedingen verwijst nergens naartoe, of nog nergens.
Op de websites van andere landen staat er ook gewoon "aanbiedingen" (respectievelijk "offers" en "angebote").

[ Voor 14% gewijzigd door Pyramiden op 07-10-2015 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 15:28
Joel22 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 20:52:
Ik vraag me af he. Ik gebruik office en internet voornamelijk zou Continuum gewoon je laptop kunnen vervangen? Of zie ik nadelen over het hoofd?
Ikzelf werk met een web based boekhoud systeem, voor mij zal deze telefoon icm continuüm mijn pc overbodig maken. (Voor werkzaamheden)

Ik denk alleen dat we wel afhankelijk blijven van de apps, een win32 pakketje zul je hier niet zomaar op kunnen installeren.

Maar, we sparen toch ook nog even voor een Surface! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Geen dolby surround maar wel Lumia Rich Recording met vier microfoons blijkbaar, benieuwd naar de kwaliteit

[ Voor 75% gewijzigd door Cronimet op 07-10-2015 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-09 09:15
kleefei schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 21:01:
[...]

Ikzelf werk met een web based boekhoud systeem, voor mij zal deze telefoon icm continuüm mijn pc overbodig maken. (Voor werkzaamheden)

Ik denk alleen dat we wel afhankelijk blijven van de apps, een win32 pakketje zul je hier niet zomaar op kunnen installeren.

Cool :) ja ik denk dat het ook de surface wordt en dat ik mijn geld voor een telefoon in mijn zak hou. (heb al een prima functionerende 640 xl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regtur2
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 19:01
Dreamvoid schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 20:03:
Nee dat hoeft dan niet, dat werd al eerder gemeld. Wireless Display (Miracast) zit al ingebakken in Windows Phone, vanaf versie 8 al zelfs.
Continuum is wel iets meer dan het dupliceren van het beeld. Waar werd er eerder iets over gemeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Joel22 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 20:52:
kleefei schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 21:01:
[...]

Nu zijn er natuurlijk al Office apps voor Windows Phone. Dus voor internet en office gaat dit sowieso perfect werken. Daarnaast zijn er ook Windows 10 Office Apps welke, net als andere "universal" apps, automatisch schalen naar het device waarmee je ze gebruikt. En de verwachting is ook dat er meer van die universal apps zullen komen, waarmee de "app gap" steeds meer zal verdwijnen. Voorbeelden zijn bijv. Facebook - daar is geen Phone app van, maar eergisteren is aangekondigd dat die er, naast bijv. Instagram, nu gaat aankomen als universal app.

V.w.b. ouderwetse (w32) applicaties gaat dit inderdaad niet werken. Maar wellicht dat dit wel gaat werken met de intel gebaseerde microsoft (surface?) phone, waarvan al een hele tijd geruchten rondgaan dat die er volgend jaar zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Mijn eerste enthousiasme is wel enigszins bekoeld, W10M is bij nader inzien toch niet erg effectief als desktopvervanger. De Excel app ondersteunt oa geen VBA, pivot tables en externe data-feeds - dat beperkt de effectiviteit voor zakelijk gebruik behoorlijk.

[ Voor 34% gewijzigd door Dreamvoid op 08-10-2015 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:03
Dat beperkt de effectiviteit voor zakelijk gebruik m.i. alleen voor de power users. Op de afdeling waar ik werk zitten we vol van dat soort dingen, maar dat zijn maar 8 man. Andere afdelingen hebben hier lang niet zoveel mee te maken, sterker nog: men stapt steeds meer over op Google Drive.

Overigens, als je zulke zaken gebruikt dan denk ik dat je toch ook veel meer geholpen bent met de rekenkracht van een PC. Daar wil je echt niet je telefoon voor gaan inzetten.

Ik word er in ieder geval erg enthousiast van, maar dat heeft vooral met W10M als systeem te maken met o.a. de Universal Apps, waardoor ik meer ondersteuning verwacht voor apps. Continuum is mooi, maar ik zal het niet snel gaan gebruiken. Ik weet overigens niet of Continuum straks RDP ondersteunt op het grote scherm? Dat zou wel een heel groot voordeel zijn, omdat je dan ook je Excel probleem (VBA, Pivot, etc.) oplost!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Arjan90 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:19:
Dat beperkt de effectiviteit voor zakelijk gebruik m.i. alleen voor de power users. Op de afdeling waar ik werk zitten we vol van dat soort dingen, maar dat zijn maar 8 man. Andere afdelingen hebben hier lang niet zoveel mee te maken, sterker nog: men stapt steeds meer over op Google Drive.

Overigens, als je zulke zaken gebruikt dan denk ik dat je toch ook veel meer geholpen bent met de rekenkracht van een PC. Daar wil je echt niet je telefoon voor gaan inzetten.

Ik word er in ieder geval erg enthousiast van, maar dat heeft vooral met W10M als systeem te maken met o.a. de Universal Apps, waardoor ik meer ondersteuning verwacht voor apps. Continuum is mooi, maar ik zal het niet snel gaan gebruiken. Ik weet overigens niet of Continuum straks RDP ondersteunt op het grote scherm? Dat zou wel een heel groot voordeel zijn, omdat je dan ook je Excel probleem (VBA, Pivot, etc.) oplost!
Als er een Universal RDP app komt, zou dat mogelijk moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-09 07:14
Komt er ook verschillende kleuren uit voor de toestellen? Of iniergeval de achterkantjes. Zou wel leuk zijn vindt zwart, wit of leer niet erg dendered. Ik heb liever een kleur blauw of zo iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkEetBijen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:00
androidfreaker schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:49:
Komt er ook verschillende kleuren uit voor de toestellen? Of iniergeval de achterkantjes. Zou wel leuk zijn vindt zwart, wit of leer niet erg dendered. Ik heb liever een kleur blauw of zo iets.
Mozo accessoires verkoopt nu al achterkantjes voor Lumia telefoons en binnenkort komen daar ook de nieuwe 950 en 950XL bij. Ze komen onder andere met lederen achterkantjes, zoals te zien op hun instagram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Arjan90 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:19:
Ik weet overigens niet of Continuum straks RDP ondersteunt op het grote scherm? Dat zou wel een heel groot voordeel zijn, omdat je dan ook je Excel probleem (VBA, Pivot, etc.) oplost!
Er is inderdaad een RDP app, maar bij mijn werkgever mag je weer niet via RDP naar binnen tunnelen en remote werken is toch duidelijk minder snappy. Wat dan zinniger is, is een combi van een 7 of 8" Windows 10 tablet (die zijn ook dockable) met een simpele telefoon.

Tis echt jammer dat Microsoft nooit voor Intel is gegaan voor hun telefoons, ik heb nu een Asus Fonepad 7, die was spotgoedkoop en zou (met een USB-C poort voor docking) in principe ideaal zijn voor Windows, maar het ding draait enkel Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreamvoid schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:24:
[...]

Er worden weinig flagships los verkocht, dat gaat bijna allemaal via de providers - en die willen absoluut geen dualsim. In het buitenland (Duitsland, Frankrijk) is het iets beter, maar ook daar kan je ze op 1 hand tellen. Eigenlijk alleen de Asus Zenfone 2, de Sony Xperia M4 en de Huawei Honor 7 - en zelfs die kan je nauwelijks "flagships" noemen.
Microsoft Nederland geeft op de Microsoft Lumia Nederland pagina aan dat de reden is dat er geen dual SIM varianten in Nederland worden uitgebracht dat er in Nederland te weinig belangstelling is voor de dual SIM varianten van Lumia's maar dat ze het wel nauwlettend in de gaten houden.
https://www.facebook.com/...ment_id=10153664400179127
Volgens mij is dat gebrek aan vraag logisch want als je zowat niks aanbied op dat gebied is er ook geen vraag.
Misschien zijn er nog tweakers die wel hun belangstelling voor dual SIM Lumia's 950's aan Microsoft willen doorgeven:
https://www.facebook.com/MicrosoftLumiaNederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:45

Wallie

Herr

Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:42:
[...]

Microsoft Nederland geeft op de Microsoft Lumia Nederland pagina aan dat de reden is dat er geen dual SIM varianten in Nederland worden uitgebracht dat er in Nederland te weinig belangstelling is voor de dual SIM varianten van Lumia's maar dat ze het wel anuwlettend in de gaten houden.
Volgens mij is dat logisch want als je zowat niks aanbied op dat gebied is er ook geen belangstelling.
Misschien zijn er nog tweakers die wel hun belangstelling voor dual SIM Lumia's 950's aan Microsoft willen doorgeven:
Ach, via Amazon Duitsland zijn al die dual sims varianten wel te krijgen. Heb ik mijn 640 Dual Sim ook vandaan ;)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wallie schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:43:
[...]
Heb ik mijn 640 Dual Sim ook vandaan ;)
Die 640 LTE dual SIM gaan ze nu ook in Nederland uitbrengen nadat die er echt heel graag 1 wilde al in Frankrijk of Duitsland dat ding besteld heeft en de rest maar genoegen heeft genomen met een 3G of niet dual sim Lumia 640 variant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:42:
[...]

Microsoft Nederland geeft op de Microsoft Lumia Nederland pagina aan dat de reden is dat er geen dual SIM varianten in Nederland worden uitgebracht dat er in Nederland te weinig belangstelling is voor de dual SIM varianten van Lumia's maar dat ze het wel nauwlettend in de gaten houden.
Volgens mij is dat gebrek aan vraag logisch want als je zowat niks aanbied op dat gebied is er ook geen vraag.
Als het ergens anders kan dan dat gezichtsboek, doe ik mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Hangt bij mij van de meerprijs af of het dual sim wordt maar ik heb die liever omdat ik nu ook een telefoon van de baas heb die redelijk gaar is (Nokia van 8 jaar oud) en aangezien ik voor een tientje per maand privé mag bellen zou het ideaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Laatst online: 23:14

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Prachtige telefoons, kan het niet anders zeggen.
Maar ruim 500 EUR is niet wat ik aan een telefoon wil uitgeven.
Hou het dus nog wel even bij mijn L830, zeer tevreden van trouwens.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:55
Wailing_Banshee schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:49:
[...]

Als het ergens anders kan dan dat gezichtsboek, doe ik mee.
Same here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Lekker Ventje schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:05:
Hangt bij mij van de meerprijs af of het dual sim wordt maar ik heb die liever omdat ik nu ook een telefoon van de baas heb die redelijk gaar is (Nokia van 8 jaar oud) en aangezien ik voor een tientje per maand privé mag bellen zou het ideaal zijn.
De dual sim versies van de Lumia 640 en 730 (in Duitsland/Frankrijk) zijn even duur als de single sim versies, dus dat moet wel te doen zijn.

Als ik Microsoft was zou ik juist groot inzetten op dual sim als 1 van de killer features: "alle Lumia's van hoog tot laag standaard dual sim", "je werk telefoon en je prive telefoon in 1 apparaat" of "op vakantie gewoon een lokaal prepaid kaartje erbij duwen", de marketing slogans schrijven zichzelf. Dat is een feature die de concurrentie gewoon niet heeft, of (in het geval van de grote Android fabrikanten als HTC, Samsung, Sony) angstvallig buiten Nederland probeert te houden en absoluut niet promoot. Natuurlijk, lang niet iedereen gebruikt het, maar het is wel intrigerend, en op het moment weet het grote publiek niet eens dat het bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar kan je zo'n dual dan ook gelijktijdig gebruiken? Zeg sim A voor bellen/sms en sim B voor data? Soms kan het nog voordeliger zijn losse bel/sms en data abbo te hebben (of bel/sms desnoods prepaid).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Ja hoor, da's juist het hele idee. Doe ik nu al vier jaar. Gelijktijdig bereikbaar op telefoon/sms op 2 nummers (kan werk/prive zijn, of Nederlands/buitenlands als je veel reist), en je stelt in de instellingen in welke van de 2 kaarten voor data gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Laatst online: 23:14

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Dreamvoid schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 16:46:
Ja hoor, da's juist het hele idee. Doe ik nu al vier jaar. Gelijktijdig bereikbaar op telefoon/sms op 2 nummers (kan werk/prive zijn, of Nederlands/buitenlands als je veel reist), en je stelt in de instellingen in welke van de 2 kaarten voor data gebruikt wordt.
Klinkt allemaal goed, maar zit Jan met de pet echt niet op te wachten hoor. Dat is ook de reden dat het zo weinig beschikbaar is volgens mij.
Ik zie gewoon heel weinig mensen dit überhaupt gebruiken.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

daffie82 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 16:59:
[...]

Klinkt allemaal goed, maar zit Jan met de pet echt niet op te wachten hoor. Dat is ook de reden dat het zo weinig beschikbaar is volgens mij.
Ik zou het best willen hebben. Sowieso voor werk soms makkelijker maar prive in het buitenland is het best simpel om ter plekke een prepaidkaartje te halen voor inet/bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
daffie82 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 16:59:
[...]

Wat niet beschikbaar is kun je ook niet gebruiken.

Ik loop met twee telefoons op zak en dat is niet handig. Heb van de baas een kleine Nokia gekregen die na acht jaar gaar is. Zou die simkaart graag in een dual sim doen zodat ik met een telefoon rond kan lopen. En anders kan ik nog altijd kijken of een los data abonnement aantrekkelijker is dan een gecombineerd bellen/data en zo kan ik ook beide sims gebruiken.
Collega van mij heeft voor 200 euro een dual sim uit China laten komen en het werkt erg makkelijk. In drie seconden is de simkaart van het werk aan of uit gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas heb ik nog geen ander kanaal gezien waarop je met Micrsoft kan communiceren over Lumia's.
Dus ik denk dat Microsoft Lumia Nederland toch de beste plek is om aandacht te vragen voor bijvoorbeeld het beschikbaar stellen van dual SIM varianten van de Lumia 950/950XL.

Trouwens uberhaupt ook gewoon om te zorgen dat de Lumia's redelijk snel in Nederland beschikbaar komen. Ze willen nu nog niet zeggen wanneer de Lumia's in Nederland komen dus een beetje belangstelling tonen met een berichtje op die pagina om dat proces te versnellen kan sowieso geen kwaad.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2015 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymens
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-08 22:56
Op twitter zitten ze als @LumiaNL

Kan zelf niet wachten om mijn (denk ik) 5e WP te kunnen bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
De 950 ziet er op papier heel erg goed uit. Momenteel heb ik al een jaar de Lumia 930 en ik ben er zeer tevreden over, ik ervaar tot nu toe enkel de volgende problemen :

Als ze dit kunnen oplossen dan ga ik sowieso voor de 950, anders moet ik eerder voor een Galaxy s6 of Xperia Z5 kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 18:04:
[...]

Helaas heb ik nog geen ander kanaal gezien waarop je met Micrsoft kan communiceren over Lumia's.
Dus ik denk dat Microsoft Lumia Nederland toch de beste plek is om aandacht te vragen voor bijvoorbeeld het beschikbaar stellen van dual SIM varianten van de Lumia 950/950XL.
Ik kan me zo voorstellen dat er voor de high-end toestellen geen dual-sim varianten komen. Het lijkt me ook bij uitstek iets voor de low/mid-end?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Ramon schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 18:58:
[...]
Ik kan me zo voorstellen dat er voor de high-end toestellen geen dual-sim varianten komen. Het lijkt me ook bij uitstek iets voor de low/mid-end?
Ja, dat is omdat high-end toestellen vrijwel niet los worden verkocht, alles gaat via providers in een abo-bundel - en die zien dual sim (begrijpelijkerwijs) totaal niet zitten. In bv China is de situatie met providers heel anders, en daar zijn dus ook high-end toestellen verkrijgbaar met dual sim.

Maar langzaamaan beginnen landen om ons heen wel meer dual sim toestellen te krijgen, met name Frankrijk en Duitsland, die beide grote populaties buitenlanders/grenswerkers hebben - er zijn alleen al iets van twee miljoen Polen in Duitsland bv, en veel daarvan hebben dualsim telefoons.

[ Voor 30% gewijzigd door Dreamvoid op 08-10-2015 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Ramon schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 18:58:
[...]
Er komen Lumia 950 en 950XL modellen met dual sim uit in de landen om ons heen, dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreamvoid schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 19:35:
[...]
Ja, dat is omdat high-end toestellen vrijwel niet los worden verkocht, alles gaat via providers in een abo-bundel - en die zien dual sim (begrijpelijkerwijs) totaal niet zitten. In bv China is de situatie met providers heel anders, en daar zijn dus ook high-end toestellen verkrijgbaar met dual sim.
Nu telefoons bij een abbo eigenlijk juridisch een koop op afbetaling zijn zal het voordeel van telefoon bij een abbo steeds meer dalen tov SIM only en dan is meer keuze in varianten beter.

Bovendien hebben in Nederland zeker meer dan een miljoen mensen een telefoon van de zaak en is het voor die medewerkers van bedrijven ook onhandig om telkens met 2 telefoon te werken dus voor die groep zijn dual SIM telefoons juist heel gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 18:04:
[...]

Trouwens uberhaupt ook gewoon om te zorgen dat de Lumia's redelijk snel in Nederland beschikbaar komen. Ze willen nu nog niet zeggen wanneer de Lumia's in Nederland komen dus een beetje belangstelling tonen met een berichtje op die pagina om dat proces te versnellen kan sowieso geen kwaad.
Ik snap niet dat MS Nederland of LumiaNL geen info geven over beschikbaarheid in NL. De reden kan natuurlijk zijn dat ze het zelf ook niet weten en als dat het geval is, dan denk ik dat het wel eens Q1 2016 kan gaan worden aangezien MS Duitsland al wel heeft aangegeven dat de beschikbaarheid in Duitsland eind november begin december is. Zij weten het dus wel. Dan MS NL het niet weet, doet mij het ergste vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MRE-Inc schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 20:45:
[...]
Ik snap niet dat MS Nederland of LumiaNL geen info geven over beschikbaarheid in NL. De reden kan natuurlijk zijn dat ze het zelf ook niet weten en als dat het geval is, dan denk ik dat het wel eens Q1 2016 kan gaan worden aangezien MS Duitsland al wel heeft aangegeven dat de beschikbaarheid in Duitsland eind november begin december is. Zij weten het dus wel. Dan MS NL het niet weet, doet mij het ergste vermoeden.
Een late release hier dacht ik al direct.
En ik denk zelfs ook wel dat Microsoft NL ook al weet wanneer de release voor NL geplanned is maar ze vertellen het ons niet want als er in de 1e release landen meer (of minder) toestellen verkocht worden dan verwacht kunnen ze nog wat schuiven en kunnen we zelfs nog later aan de beurt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:15
Het zou mij ook niet verbazen als de mensen bij Microsoft NL het ook niet weten. Dat is echt een toko gericht op contractverkoop aan bedrijven. 1 grote sales afdeling voor bedrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De camera:
YouTube: Closer look at the Lumia 950 XL camera

Blijkt een serieus goede camera te zijn. Mooi scherp ook ingezoemd en met een goede noise afhandeling,
En op de vraag 'is it fast?' Yeah yeah yeah met een lekker enthousiast Fins accent en laat het zien :)
.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2015 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Cronimet schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 18:54:
De 950 ziet er op papier heel erg goed uit. Momenteel heb ik al een jaar de Lumia 930 en ik ben er zeer tevreden over, ik ervaar tot nu toe enkel de volgende problemen :

Als ze dit kunnen oplossen dan ga ik sowieso voor de 950, anders moet ik eerder voor een Galaxy s6 of Xperia Z5 kiezen.
Toch rare klachten die ik zelf totaal niet herken op mijn Lumia 920. Notificaties komen direct binnen, verbinding is zo stabiel als maar zijn kan en die keren dat ik in het buitenland zat werkte het ook prima op die netwerken. De Lumia 930 van een vriend van me heeft die problemen ook niet.

Misschien dus de software die over de zeik is gegaan ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog een. Alleen dit keer niet met Juha Alakarhu, de camera man van Microsoft:
YouTube: Lumia 950 and 950XL Camera Hands On

Volgens WindowsCentral, en uit ervaringen van gewone gebruikers met demo units in MS Stores, is de foto launch lag van de huidige Insider build verdwenen.
Dus dat belooft èn mooie èn snelle foto's.
.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2015 01:55 ]

Pagina: 1 2 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.