PromWarMachine schreef op donderdag 9 november 2017 @ 12:36:
Als iemand denkt dat Arena alleen geluk is, dan moet ik diegene echt uit de droom helpen..
Ik weet wel dat het zo kan voelen (haal zelf ook maar gemiddeld 4 á 5 wins), maar het feit dat seizoen na seizoen, jaar na jaar, dezelfde mensen op het Arena leaderboard verschijnen, toont aan dat Arena echt niet alleen maar geluk is.
Ik average nu 7,09 wins per run lifetime. Leaderboards hebben echter 1 belangrijke vereiste en dat is 30+ runs per maand. Dat is als je 7 wins averaged per run dus 1 run per dag van 10 games..... Ga er vanuit dat een gemiddelde game ongeveer 10-12 minuten in beslag neemt, dan speel je dus iedere dag 70+ minuten HS.
Voor de streamer en fanatiekeling is dat wellicht prima te doen, maar ik heb zelf geen tijd om gemiddeld 70+ minuten HS te spelen.
Het zal voor mij dus per definitie onmogelijk om op de leaderboards te komen, omdat ik niet genoeg speel. Denk dat er veel meer mensen in hetzelfde schuitje zitten. Ongeacht de hoeveelheid wins gemiddeld.
Arena draait op zichzelf wel om skill, in ieder geval ten dele. Je kan je deck zo goed mogelijk maken binnen de 90 kaarten die je aangeboden krijgt. Daarnaast kan je in een game ook keuzes maken die je winrate bevorderen.
Je kan echter niet meer uit de 90 keuzes halen dan erin zit. Hierdoor zal je ook een groot gedeelte van je games verliezen omdat je deck slecht(er) is. Dat is inherent aan arena. Aan de andere kant kan je ook runs hebben waarbij je de concurrentie facerolled omdat je deck gewoon overpowered is.
Helaas is de spreiding van de deck kwaliteit in arena nogal extreem, waardoor ik het geen goede modus vind.
Dual class arena vond ik veel meer skill based. Daar had ik veel meer het idee dat ik met creativiteit en synergie veel meer keuzes kon maken. Daarbij waren veel van de decks aan elkaar gewaagd, omdat de meeste decks toch best goed waren. Echte decks met een zeer lage tierscore heb ik niet gezien. In de dual class arena had ik ook 8,75 wins per run op basis van 5 runs.
PromWarMachine schreef op donderdag 9 november 2017 @ 12:36:
Sinds Amazon Twitch heeft overgenomen, gaat 't platform wel achteruit. Die goodies bij Amazon Prime ben ik ook geen voorstander van, maar Twitch om die reden afschrijven, is 't zelfde als geen chips meer eten, omdat je er Flippo's bij kreeg..
Ik schrijf Twitch niet af vanwege de rewards. Dat is de enige reden dat ik überhaupt een Twitch account aangemaakt heb. Ik had alleen liever gezien dat ze iedereen gewoon een golden pakje gaven

.
Wat ik beroerd vind aan Twitch is dat het gewoon niet zo goed werkt. Mijn account ww is gelocked en ik krijg het bijvoorbeeld niet gereset omdat ik een generieke foutmelding krijg.
Ik vind Twitch meer chips met een vieze smaak dan chips met Flippos

.