Wow, het was weer echt leuk deze avond...met een Priest deck met wat dragon synergy, Raza, DK, Mediv, Geist en de duurdere spells zitten spelen en er zaten echt mooie games tussen. Win rate zal over de avond net iets boven de 50% gezeten hebben, maar meerdere lange, interessante games gespeeld en dan boeit de win rate me niet heel veel.
1e game was mirror tegen Priest verloren, hij had de betere draws. Aardige game, maar ik liep gewoon constant net wat achter en in mirrors is het dan wel gezien.
Toen van Malfurion Jade tegen einde van m'n deck gewonnen, waarbij ik een best zieke hand (o.a. DK, Mediv, Ambers) gediscard heb om Deathwing te kunnen gooien op z'n laatste Jades waarmee hij het hoopte te redden (8/8 en 9/9 op verder lege tafel, hij lege hand en deck). Full health tegen Malfurion Jade winnen...priceless.
Ook een keertje turn 6 kapot tegen Hunter...geen goede hand waar hij turn 2 Coin voor Misha die turn 3 Windfury kreeg en turn 5 +2/+2...toen kon ik wel removen, maar ja, blijft de 4/3 op board over waar turn 6 weapon + 4/2 charge overheen kwam. Jammer joh.
Ook nog een quest / control Warrior tegengekomen. Uiteindelijk verloren op de Rag hero power toen hij al een eindje in fatigue zat (z'n armor was er al wel door), maar goed, hij wist board count goed laag te houden door o.a. het nieuwe whirlwind wapen achter te houden zodat hij Onyxia board kon clearen, dus het was wel een kwestie van tijd.
De laatste game was echt prachtig; allebei uiteindelijk empty handed aardig in de fatigue beslist; Frost Lich Jaina ging op een -8 fatigue kapot, ik was de volgende beurt zelf door een -5 dood geweest. Prachtige game, van beide kanten hele goeie plays waardoor het echt close was de hele game lang. Tegen Frost Lich is wel interessant spelen, je moet zo uitkijken met waar de 1-damage ping kan vallen. Raza / Shadowreaper is wel echt heel goed, dat heeft uiteindelijk wel de doorslag gegeven; ik kon via Polymorph + Shadow Word: Horror één Water elemental wegspelen en daardoor met 3x hero power een tweede, waarna er nog maar één Water elemental op tafel lag. Die in de 2 beurten erop gesloopt, waarna ik m'n laatste kaart speelde, Onyxia. Hij had nog 1 kaart op dat moment en zonder AoE remova waren 5 van de 1/1's genoeg geweest, anders was Onyxia zelf genoeg geweest.
Wii4all schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 23:22:
Met hunter zijn sommige kaarten wel lekker dat je extra beesten kan neerleggen en als je met andere kaarten er +1 +1 op kan zetten dan gaat het hard
Eerste casual online play ook gedaan alleen toen kwam ik in de problemen dat ik geen kaarten meer in mn hand had waardoor de aanvoer achter bleef
Hunter is wel een goede class om mee te starten; de kaarten zijn redelijk straight-forward dus geen ingewikkelde combo's waar je rekening mee moet houden. Om het spel te leren is dat prima.
Card-management is één van de belangrijkste dingen om te leren en in deck building ook altijd lastig. Te weinig en je zit met een lege hand, teveel en je hebt wel kaarten, maar niet de mana om ze te spelen en niets gevaarlijks op het board (de meeste draw-kaarten zijn niet echt gevaarlijk op tafel). Gewoon lekker veel spelen, daar leer je het meest van.
Ik zou wel ranked gaan spelen op de Standard ladder, je speelt dan tegen mensen met een gelijke rang. Je start op 22 en totdat je rank 20 bent kun je geen sterren verliezen. Meer ervaren spelers beginnen al op hogere ranks (je krijgt een bonus afhankelijk van het resultaat van de voorgaande maand) dus je komt op rank 22-20 spelers tegen die nog niet veel gewonnen hebben en dat ook vorige maand niet gedaan hebben. Casual games houden hier geen rekening mee, je kunt alles en iedereen tegenkomen. De kans dat je dus veel sterkere decks / spelers tegenkomt is daar gewoon veel groter.
Verder lekker proberen quests te halen, dat levert gold op voor meer packs. Ik zou in het begin re-rollen naar 'Play x cards' type quests, om die te halen hoef je niet te winnen dus ook als je verliest schiet je er iets mee op.