TrueChimaeraNL schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 08:57:
[...]
Je hebt gelijk, je kan beter eerst de packs openen en daarna de proloog als je meer kans wilt hebben op DK's . Overigens denk ik dat die 2-mana prince niet eens zo slecht hoeft te zijn, er zijn een stuk slechtere legendaries in de set.
Volgens mij krijg je de DK als je proloog voltooit, wat gewoon vrijdag dus al kanPiet_Piraat7 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 09:02:
[...]
Trueal bedenk ik me nu dat je pas na week 3 je gratis DK krijgt. Verwacht niet dat iemand zolang kan/wil wachten om zijn pakjes te openen.
Je hebt gelijkChimaeraNL schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 09:08:
[...]
Volgens mij krijg je de DK als je proloog voltooit, wat gewoon vrijdag dus al kan

[ Voor 6% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 09-08-2017 09:10 ]
Dat is toch precies wat er staat?Piet_Piraat7 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 08:35:
[...]
Maar dan zou je toch juist eerst de pakjes willen openen en pas dan de prologue, of denk ik verkeerd? Als je eerst de prologue doet en je je gegarandeerde DK krijgt, is de pool van DK's iets kleiner (je kan geen dubbele krijgen) bij het openen van pakjes en de kans op nutteloze prince legendaries groter.
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Volgens mij ook
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
nog niet wakker
gisteren verjaardag gevierd
Dit werd tijd zeg. De laatste 8 runs iedere x een non-golden common gekregen. Dan kan je net zo goed niets geven.Xanthian schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 08:43:
[...]
Arena
Arena Rewards: Reduced variance of rewards in Arena. In particular, reward bags will no longer contain single, non-Golden Common cards.
8 arena runs een non-golden common is toch wel 40 hele dust.
Is een common niet 5 hele dust?xelfer schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:17:
[...]
Dit werd tijd zeg. De laatste 8 runs iedere x een non-golden common gekregen. Dan kan je net zo goed niets geven.
LOL!xelfer schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:17:
[...]
Dit werd tijd zeg. De laatste 8 runs iedere x een non-golden common gekregen. Dan kan je net zo goed niets geven.
tientallen arena;s geen mage
20 keer geen spell power totem
En nu ook dit weer.
Ik zou stoppen.
Battletag: Iigy#2192
Ja ik snap hem nu.

Het is inderdaad schandalig.
Het alternatief is dat je 5 dust krijgt, wat voorheen ook zo was. Voor mij is het met name het probleem dat ik meestal in de reward categorie val waarin je 9 van de 10 keer een common kan krijgen als reward.
Tussen de 6 en 9 wins zit je op een niveau dat de common card er bij zit en ik haal regelmatig 8 a 9 wins, waarbij je dus 2 rewards krijgt. En dan is de common de meest voorkomende reward volgens mij. Ik krijg overigens ook regelmatig een gouden common erbij, wat ik prima vind want ik hou wel van gouden kaartjes
.
Wat ik er vooral schandalig aan vind is dat het gewoon totaal niet voelt als een reward. Het krijgen van een reguliere common voelt eerder als een RNG straf.
Met een gemiddelde van iets meer dan 7 wins per run kan ik gelukkig wel min of meer eindeloos gratis arena doen. Het is dat ik het niet echt leuk vind om te spelen. Maar ja, een gratis arena run met 1-0 beginstand ga je natuurlijk niet afslaan
.
De kans dat iets niet gebeurt is veel groter dan de kans dat iets wel gebeurt helaas
.
Daarnaast speel ik dusdanig veel potjes dat "onwaarschijnlijkheden" regelmatig gebeuren, zeker als je - zoals ik - vrijwel alles bijhoudt.
Wat ik bij hou is:
- Arena stats inclusief class distributies en draft opties;
- Card pack rewards per set (enkel golden kaarten en legendaries);
- In game stats zoals winrates per deck, frequentie van het pakken van specifieke kaarten etc.
Paar interessante feitjes van wat ik allemaal over mezelf verzameld heb:
- Ik heb 1 gouden epic 5 keer uit een pakje gehaald (Gluttenous Ooze), op basis van 239 pakjes;
- Ik heb een keer 6 keer dezelfde legendary op een rij uit een pakje gehaald (Yogg-Saron). Hier had ik 106 pakjes voor nodig;
- Ik heb een keer dezelfde legendary 2 keer uit 1 pakje gehaald (Ysera);
- Ik heb 2 keer een gouden Sylvanas uit een pakje gehaald;
- De expansion waarbij ik de meeste duplicate legendaries uit een pakje heb gehaald was Old Gods (9), terwijl ik bij Ungoro maar 3 duplicate legendaries heb gehad. Classic staat wel bovenaan met 11 duplicate legendaries lifetime, maar hier heb ik veel meer pakjes van geopend;
- Ik heb 8 van de 9 class quests uit een pakje gehaald, veel meer dan de class legendaries (2 van de 9);
etc.
Statistieken bijhouden maakt HS net wat interessanter voor mij, en dan zie je ook heel duidelijk waar de "onwaarschijnlijke" dingen zitten.
Tussen de 6 en 9 wins zit je op een niveau dat de common card er bij zit en ik haal regelmatig 8 a 9 wins, waarbij je dus 2 rewards krijgt. En dan is de common de meest voorkomende reward volgens mij. Ik krijg overigens ook regelmatig een gouden common erbij, wat ik prima vind want ik hou wel van gouden kaartjes
Wat ik er vooral schandalig aan vind is dat het gewoon totaal niet voelt als een reward. Het krijgen van een reguliere common voelt eerder als een RNG straf.
Met een gemiddelde van iets meer dan 7 wins per run kan ik gelukkig wel min of meer eindeloos gratis arena doen. Het is dat ik het niet echt leuk vind om te spelen. Maar ja, een gratis arena run met 1-0 beginstand ga je natuurlijk niet afslaan
De kans op 19 keer op een rij geen spellpower totem rollen is (helaas) nog best groot. Een stuk groter dan je zou denken. Die kans is iets kleiner dan de kans op 2 azen in je beginhand bij texas hold'em poker. Pak em beet 1 op 236 om 1 op 217 volgens mij.mosselmossel schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:54:
[...]
LOL!
En nu ook dit weer.
Ik zou stoppen.
De kans dat iets niet gebeurt is veel groter dan de kans dat iets wel gebeurt helaas
Daarnaast speel ik dusdanig veel potjes dat "onwaarschijnlijkheden" regelmatig gebeuren, zeker als je - zoals ik - vrijwel alles bijhoudt.
Wat ik bij hou is:
- Arena stats inclusief class distributies en draft opties;
- Card pack rewards per set (enkel golden kaarten en legendaries);
- In game stats zoals winrates per deck, frequentie van het pakken van specifieke kaarten etc.
Paar interessante feitjes van wat ik allemaal over mezelf verzameld heb:
- Ik heb 1 gouden epic 5 keer uit een pakje gehaald (Gluttenous Ooze), op basis van 239 pakjes;
- Ik heb een keer 6 keer dezelfde legendary op een rij uit een pakje gehaald (Yogg-Saron). Hier had ik 106 pakjes voor nodig;
- Ik heb een keer dezelfde legendary 2 keer uit 1 pakje gehaald (Ysera);
- Ik heb 2 keer een gouden Sylvanas uit een pakje gehaald;
- De expansion waarbij ik de meeste duplicate legendaries uit een pakje heb gehaald was Old Gods (9), terwijl ik bij Ungoro maar 3 duplicate legendaries heb gehad. Classic staat wel bovenaan met 11 duplicate legendaries lifetime, maar hier heb ik veel meer pakjes van geopend;
- Ik heb 8 van de 9 class quests uit een pakje gehaald, veel meer dan de class legendaries (2 van de 9);
etc.
Statistieken bijhouden maakt HS net wat interessanter voor mij, en dan zie je ook heel duidelijk waar de "onwaarschijnlijke" dingen zitten.
[ Voor 54% gewijzigd door xelfer op 09-08-2017 13:14 ]
Als persoon met een smalle collectie heb ik eigenlijk liever een common dan 5 dust..., het komt toch op hetzelfde neer? Dan vind ik de "update" niet echt een verbetering...
Mistress/Doomsayer/Defender/Creeper early game consistency > Hemet > Krul & Gul'dangerous.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Ik hoop stiekem dat die reward gewoon niet meer bestaat.ChimaeraNL schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:03:
Als persoon met een smalle collectie heb ik eigenlijk liever een common dan 5 dust..., het komt toch op hetzelfde neer? Dan vind ik de "update" niet echt een verbetering...
Dat de extra reward in arena voor 6 wins nu bestaat uit 1 van de volgende:
45-60 gold
45-60 dust
One common card
One rare card
One card pack
Al die andere rewards zijn flink meer waard namelijk. Dust en gold een factor 9 tot 12 meer. rare een factor 4 en een pack gemiddeld een factor 20 (als je uit gaat van 100 dust per pakje).....
Maakt het voor ons (mij in ieder geval) ook interessantxelfer schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:41:

Who's with me?
Wanneer zouden we de pakjes morgen kunnen opendoen?
Ik bereid me alvast voor op enorm veel lag.
Vrijdag ochtend rond 2 á 3 uur in de nacht.Tomski1986 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 18:35:
[afbeelding]
Who's with me?
Wanneer zouden we de pakjes morgen kunnen opendoen?
Ik bereid me alvast voor op enorm veel lag.
Volgens mij is er al aangegeven dat 'ie in EU pas in de loop van de ochtend live gaat: wat later dan normaal dus. Al is die tweet wel voor meerdere lezingen vatbaar.
Ik begin morgen rond deze tijd al gewoon op NA met de eerste sloot pakjes.
Ik lees die tweet gewoon als: niemand is nog wakker om 2 of 3 uur 's nachts, dus voor de meesten wordt het ontbijtfeest.Tektoon schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 19:25:
Volgens mij is er al aangegeven dat 'ie in EU pas in de loop van de ochtend live gaat: wat later dan normaal dus. Al is die tweet wel voor meerdere lezingen vatbaar.
Ik denk dat wordt bedoeld: vroeger was het wel eens om 01:00 met veel lag. nu is het verschoven naar 03:00 - 04:00. Ik ga er niet meer op wachten dan.
Dat was ik toch al niet van plan
Ik hoop dat de lag ergens zaterdag of zondag weg is. Dan ben ik tevreden. Voor vrijdag heb ik weinig hoop.
En altijd lag. The end is coming!mosselmossel schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:54:
[...]
LOL!
En nu ook dit weer.
Ik zou stoppen.
Intussen in Irvine:
Kripp's top 10. Met Gul'dangerous..community manager schreef op woensdag 9 augustus 2017:
The expansion will roll out on a region-by-region basis, beginning with the Americas. After we ensure that everything is running smoothly, we will then roll out the expansion to Asia, followed by the Europe region. We estimate that Knights of the Frozen Throne will be available for play by the following times:
Americas Region: August 10 12:00 PM PDT
Asia Region: August 11 07:00 AM KST
Europe Region: August 11 05:00 AM CEST
The new Icecrown Citadel mission content will also be available with the release of Knights of the Frozen Throne, in the form of three parts. One part will release each week, at the estimated release times indicated below:
Rise of the Knights of the Frozen Throne: Prologue & Lower Citadel
Americas Region: August 10 12:00 PM PDT
Asia Region: August 11 07:00 AM KST
Europe Region: August 11 05:00 AM CEST
Battle For Icecrown Citadel: Upper Reaches
Americas Region: August 17 10:00 AM PDT
Asia Region: August 18 05:00 AM KST
Europe Region: August 18 12:01 AM CEST
Showdown with the Lich King: The Frozen Throne
Americas Region: August 24 10:00 AM PDT
Asia Region: August 25 05:00 AM KST
Europe Region: August 25 12:01 AM CEST
Don’t forget to shake off your boots before coming into the Tavern -- We’ll see you soon!

De enige kaart waar ik zelf heel benieuwd naar ben is de Lich King. Ik denk dat 'ie minder goed is dan iedereen zegt. De eerste twee weken gaan we 'm sowieso veel zien dus lekker Death Knight techen. Maar daarna?
[ Voor 14% gewijzigd door Tektoon op 10-08-2017 00:02 ]
Pro's:
- Een volwassen thema
- Meta wordt hopelijk iets langzamer
- DK heroes bieden een hoop variatie
- Lifesteal lijkt mij leuk om mee te pielen
- Langere/complexere kaart teksten
Con's:
- Freeze lijkt gepusht te worden. Wellicht goed tegen aggro, maar geen matchup is saaier dan frost nova - frost nova - blizzard - blizzard - Alexstraza - fireball - iceblock - iceblock - pyroblast. Vandaar een flinke aversie tegen freeze gekregen.
Onderaan de streep toch erg enthousiast voor morgen
- Een volwassen thema
Con's:
- Freeze lijkt gepusht te worden. Wellicht goed tegen aggro, maar geen matchup is saaier dan frost nova - frost nova - blizzard - blizzard - Alexstraza - fireball - iceblock - iceblock - pyroblast. Vandaar een flinke aversie tegen freeze gekregen.
vandaag komt de game uit in Amerika toch?? Hoe laat nederlandse tijd?
Had gisteren even mijn amerikaanse account weer opgestart, krijg ik gratis packs van un goro, zo lang geleden voor het laatst ingelogd ^^
vanavond even de amerikaanse server overbelasten
Had gisteren even mijn amerikaanse account weer opgestart, krijg ik gratis packs van un goro, zo lang geleden voor het laatst ingelogd ^^
[ Voor 61% gewijzigd door Kol Nedra op 10-08-2017 08:28 ]
nothing stops this train
Ik ben het eens met je pro's.Piet_Piraat7 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 07:55:
Pro's:
- Een volwassen thema
Con's:
Maar ik snap niet waarom je denkt dat een Freeze gepushed gaat worden?
Alleen Shaman heeft nu meer Freeze opties, en het is allemaal single target.
Ik ben met je eens dat de eindeloze combinatie van Frost Nova, blizzard, ice block, etc irritant is maar ik zie niet direct een reden waarom dit erger is dan voorheen.
Daar heb je wel een goed punt. De single target freeze is lang niet zo erg als mass freeze. Het is meer dat ik regelmatig het keyword 'freeze' zag (bij shaman en mage) dat mijn nekharen overeind gingen staan. Wellicht valt het mee.Xanthian schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 08:29:
[...]
Ik ben het eens met je pro's.
Maar ik snap niet waarom je denkt dat een Freeze gepushed gaat worden?
Alleen Shaman heeft nu meer Freeze opties, en het is allemaal single target.
Ik ben met je eens dat de eindeloze combinatie van Frost Nova, blizzard, ice block, etc irritant is maar ik zie niet direct een reden waarom dit erger is dan voorheen.
leuk Filmpje van Toast met alle patch changes (ook hidden)
YouTube: [Hearthstone] 5 Important CHANGES in Knights of the Frozen Throne (F...
Vooral die van Fandral is HUGE ipv een spell van wrath maken worden het er 2 dus je kan er bijv een devine shield minion mee slopen
YouTube: [Hearthstone] 5 Important CHANGES in Knights of the Frozen Throne (F...
Vooral die van Fandral is HUGE ipv een spell van wrath maken worden het er 2 dus je kan er bijv een devine shield minion mee slopen
[ Voor 18% gewijzigd door Wognummer op 10-08-2017 08:52 ]
Alleen jammer dat Fandral + Wrath eerst 3 damage doet en daarna 1.Wognummer schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 08:51:
Ook spell power wordt twee keer gebruikt, dus eerst 4 daarna 2.
Ik dacht 21:00 uurKol Nedra schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 08:15:
vandaag komt de game uit in Amerika toch?? Hoe laat nederlandse tijd?
Dit lees ik op Hearthpwn.com aangaande de launch tijden
Global Launch Times
Americas - August 10 12:00 PM PDT
Asia - August 11 07:00 AM KST
Europe - August 11 05:00 AM CEST
Global Launch Times
Americas - August 10 12:00 PM PDT
Asia - August 11 07:00 AM KST
Europe - August 11 05:00 AM CEST
ehm nee? als je zn video kijkt eerst 1 dan 3Xanthian schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:21:
[...]
Alleen jammer dat Fandral + Wrath eerst 3 damage doet en daarna 1.
Ook spell power wordt twee keer gebruikt, dus eerst 4 daarna 2.
ehmm shit het is nog vroeg je hebt helemaal gelijk

[ Voor 8% gewijzigd door Wognummer op 10-08-2017 09:43 ]
ik heb 5340 gold klaar liggen, en kan nog 2 quests completen, kom maar op
nothing stops this train
Ik heb zojuist de set bekeken en ik ga de volgende legendaries bij release craften:
- Rotface (Warrior legendary)
- Shaman Death Knight (nog niet 100% zeker)
- The Lich King (neutral)
Met name Rotface en The Lich King lijken me leuk voor een nieuw type control Warrior. En Shaman wil ik naar 500 wins levelen.
De volgorde waarin ik de dingen ga doen:
1. Bovenstaande kaarten (golden) craften.
2. Mijn 104 pakjes openen.
3. De prologue spelen voor de reward.
Ik denk dat ik op die manier veel krijg van wat ik wil. Sowieso Rotface en the Lich King wil ik graag golden en ik wil ze daarom niet non-golden uit een pakje halen.
Met name Rotface en The Lich King lijken me leuk voor een nieuw type control Warrior. En Shaman wil ik naar 500 wins levelen.
Ik denk dat ik op die manier veel krijg van wat ik wil. Sowieso Rotface en the Lich King wil ik graag golden en ik wil ze daarom niet non-golden uit een pakje halen.
[ Voor 37% gewijzigd door xelfer op 10-08-2017 09:51 ]
Oh, ik had de video niet gezien.Wognummer schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:43:
[...]
ehm nee? als je zn video kijkt eerst 1 dan 3
ehmm shit het is nog vroeg je hebt helemaal gelijk
Mij was verteld dat het eerst 3 zou zijn en dan 1. Vandaar.
Maar dit is wel beter zo.
Warrior lijkt idd erg gaaf om te spelen, Je wilt graag golden legendary's?? doe maar duurxelfer schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:48:
Ik heb zojuist de set bekeken en ik ga de volgende legendaries bij release craften:
ik heb 0 Golden legendary's, nooit gehad....
meestal dismantle ik golden epics/rares, kan ik die dust mooi gebruiken voor craften
golden rare's/epics bewaar ik wel, mits de kaart handig is
[ Voor 7% gewijzigd door Kol Nedra op 10-08-2017 09:57 ]
nothing stops this train
Waarom deze specifieke volgorde?xelfer schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:48:
Ik heb Nat Pagle goldKol Nedra schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:55:
[...]
Warrior lijkt idd erg gaaf om te spelen, Je wilt graag golden legendary's?? doe maar duur
Atlas#22744
Grappig hoezeer meningen kunnen verschillen: ik zie echt HELEMAAL niks in die Rotfacexelfer schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:48:

Rotface is geweldig, ik heb vroeger WoW gespeeld en het was een leuke BossfightChimaeraNL schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:56:
[...]
Grappig hoezeer meningen kunnen verschillen: ik zie echt HELEMAAL niks in die Rotface. Ik vind de kaart erg slecht: 8 mana, slechte stats, doet niks op het board, zelfs met whirlwind moet je maar zien wat eruit gaat komen (bidden dat er geen patches, Cho of andere troep uitkomt). Daarnaast vind ik de art ook afschuwelijk: letterlijk een rotkop
nothing stops this train
Eerst 1 zodat ik die kaarten niet non-golden uit een pakje kan halen. De Shaman DK weet ik niet of ik die per se golden wil. Vaak wil ik een paar toffe legendaries golden craften per expansion. Als ik die niet golden wil dan craft ik hem ook niet.
Dan 2 zodat ik meer kans heb op DK class heroes (aangezien je er 1 uit de prologue krijgt). De kans op DKs neemt namelijk af als je eerst de prologue doet, want dan heb je er al 1 en die kan je niet meer uit een pakje halen.
Ik speel ook meer gimmicky decks en speel met name voor de fun. Rotface is wellicht niet de 100% overpowered core kaart die in alle warrior decks terecht zal komen, maar ik vind het zelf gewoon een toffe kaart. Daarnaast krijg je random gouden legendaries als je een gouden Rotface hebtChimaeraNL schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:56:
[...]
Grappig hoezeer meningen kunnen verschillen: ik zie echt HELEMAAL niks in die Rotface. Ik vind de kaart erg slecht: 8 mana, slechte stats, doet niks op het board, zelfs met whirlwind moet je maar zien wat eruit gaat komen (bidden dat er geen patches, Cho of andere troep uitkomt). Daarnaast vind ik de art ook afschuwelijk: letterlijk een rotkop

Ik craft er meestal een paar per set. Van de laatste sets waren dit:Kol Nedra schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:55:
[...]
Warrior lijkt idd erg gaaf om te spelen, Je wilt graag golden legendary's?? doe maar duur
meestal dismantle ik golden epics/rares, kan ik die dust mooi gebruiken voor craften
golden rare's/epics bewaar ik wel, mits de kaart handig is
MOSG: Patches, Kazakus en Kun.
Ungoro: Pyros, Lyra en Umbra.
Pyros overigens ook vanwege de cardart.
[ Voor 16% gewijzigd door xelfer op 10-08-2017 10:12 ]
Ik sta nog steeds 5-0 met mijn Arena mage. Ik wacht even tot na de launch, dan maak ik het af.
Krijg ik weer een extra KFT pack.
Ondanks de grote hoeveelheid goed kaarten (Babbling Book, Firelands Portal, Flamestrike, Blizzard, Kabal Courier, ice bolt en wat elemental synergie) denk ik dat ik 7-3 of 8-3 ga halen.
Ondanks de grote hoeveelheid goed kaarten (Babbling Book, Firelands Portal, Flamestrike, Blizzard, Kabal Courier, ice bolt en wat elemental synergie) denk ik dat ik 7-3 of 8-3 ga halen.
Hij tipt ook Skelemancer en dat kan ik wel zien. Toen ik die voor het eerst zag had ik al wel het gevoel dat je daar iets mee zou moeten kunnen en hij geeft precies aan waarom het zo'n interessante kaart is; anti-board clear. Overigens vind ik de design van de nieuwe Deathrattles in deze set wel goed (opponent's turn only effecten); het effect kan flink zijn, zonder dat Umbra broken zou worden.Tektoon schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 21:31:
Kripp's top 10. Met Gul'dangerous..![]()
![]()
[video]
De enige kaart waar ik zelf heel benieuwd naar ben is de Lich King. Ik denk dat 'ie minder goed is dan iedereen zegt. De eerste twee weken gaan we 'm sowieso veel zien dus lekker Death Knight techen. Maar daarna?
Despicable Dreadlord had ik ook al op m'n 'to-try' lijst. Als je 'em zou kunnen adapten zou het OP zijn (Poisonous)...
Warlock heb ik altijd al wel willen spelen maar de beschikbare deck-types lagen me nooit echt goed (Reno, discard). De nieuwe kaarten liggen meer in m'n straatje dus ik hoop eigenlijk wel dat ik de DK te pakken krijg.
ik vind Arfus een betere kaart dan lich king
nothing stops this train
Ah zo, ik open eerst mijn packs, daarna prologue voor inderdaad meer kans op DK. Zie wel wat er uitkomt. Ik heb zo'n 16 k dust, dus kan aardig wat craftenxelfer schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:06:
[...]
Eerst 1 zodat ik die kaarten niet non-golden uit een pakje kan halen. De Shaman DK weet ik niet of ik die per se golden wil. Vaak wil ik een paar toffe legendaries golden craften per expansion. Als ik die niet golden wil dan craft ik hem ook niet.
Dan 2 zodat ik meer kans heb op DK class heroes (aangezien je er 1 uit de prologue krijgt). De kans op DKs neemt namelijk af als je eerst de prologue doet, want dan heb je er al 1 en die kan je niet meer uit een pakje halen.
Over de Rotface discussie, ik vind hem heel goed, beetje als 1 van mijn meeste favoriete kaarten; Confessor Paletress, maar valt makkelijker value uit te halen.
Atlas#22744
Werkt ook geweldig met spell damage. Eerst 4 damage en dan 2 plus draw a card.Wognummer schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 08:51:
Ja, ik dus ook. Beiden geven waarschijnlijk toch maar 1 kaart en deze kost de helft, is een beast en heeft deathrattle.Kol Nedra schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:10:
Rotface zelf is leuk maar past voornamelijk in een deck dat ik vervelend vind: aggro warrior.

Ik ging in mijn 9-0 run ook 9-3 uiteindelijk. 3 games op een rij verloren van decks die zo op legend rank in constructed mee zouden kunnen doen.Xanthian schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:00:
Ik sta nog steeds 5-0 met mijn Arena mage. Ik wacht even tot na de launch, dan maak ik het af.
Als mage met meerdere aoe kaarten heb je wel een sterke kans om comebacks te maken tegen een sterk begin van je tegenstander. Die optie had ik met mijn 0 aoe removal kaarten niet
Ik ben benieuwd of er nog overpowered kaarten uit de nieuwe set zullen zijn waar je last van gaat krijgen. Of dat jouw deck eigenlijk gewoon top tier is vanwege de hoeveelheid goede kaarten.
Past ook in Control Warrior denk ik. Voor aggro warrior is turn 8 mogelijk al te laat. Wellicht dat er een soort midrange Warrior variant komt waar ie in zal zitten.Tektoon schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:25:
[...]
Ja, ik dus ook. Beiden geven waarschijnlijk toch maar 1 kaart en deze kost de helft, is een beast en heeft deathrattle.
Rotface zelf is leuk maar past voornamelijk in een deck dat ik vervelend vind: aggro warrior.
Ik speel zelf ook vnl. Wild. Dus dan heb ik ook meer Whirlwind effects ter beschikking.
Ik ben benieuwd. Arfus is een Deathrattle, maar ook een kaart met low stats voor zijn mana cost. Als het weer curvestone of smorcstone wordt dan vrees ik dat Arfus te traag wordt.Kol Nedra schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:10:
The Lich King wil ik bv ook gaan gebruiken in Taunt Warrior en mogelijk andere decks waar ik de kaart kan spelen op een lege board. Daarnaast zal hij ook in mijn andere gimmick decks zoals Astral Druid komen.
Stonehill Defender is overigens een kaart die flexibeler is geworden met een aantal goede nieuwe taunters.
Goede taunts:
- The Lich King
- Obsidian Statue (Priest)
- Haddronox (Druid)
- Saronite Chain Gang (bv in Shaman icm Evolve en/of de nieuwe DK)
Valt me overigens ook op dat er vrij weinig taunt minions zijn die neutral zijn.
Mogelijk wordt taunt/ramp Druid ook nog wel een ding. In potentie kan je met N'Zoth en Hadronox wel 30 taunters spelen in een game.
[ Voor 46% gewijzigd door xelfer op 10-08-2017 11:37 ]
Ik heb hem gisteren gehad uit m'n gratis pack van Tavern Brawl.
Nog maar een leg te gaan en dan heb ik alle kaarten compleet
Millhouse Manastorm....
Heb je dan alle kaarten in game? Inclusief de non-legendaries 2 keer?Nitai schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:30:
[...]
Ik heb hem gisteren gehad uit m'n gratis pack van Tavern Brawl.![]()
Millhouse Manastorm....
Ik heb 2 golden legendaries
Ragnaros en Sylvanas.. gecraft bij de move naar de Hall of fame.
Gewoon omdat het kon. Voor deze expansion heb ik heel weinig dust klaarliggen (laatst nog Yogg en Yshaarj gecraft voor alle Old Gods.. en Yogg in mn Jade druid deck gepropt)
Maar ik heb wel 10k aan gold en de pre-order staan dus genoeg packs voor dubbele kaarten en zo meer dust.
Ben erg benieuwd wat ik straks allemaal openmaak.. ik heb the Lich king wel op mijn lijstje staan van legendaries die ik graag wil.. en de Hero cards natuurlijk. Maar verder qua legendaries.. ik weet t nog niet.
Gewoon omdat het kon. Voor deze expansion heb ik heel weinig dust klaarliggen (laatst nog Yogg en Yshaarj gecraft voor alle Old Gods.. en Yogg in mn Jade druid deck gepropt)
Maar ik heb wel 10k aan gold en de pre-order staan dus genoeg packs voor dubbele kaarten en zo meer dust.
Ben erg benieuwd wat ik straks allemaal openmaak.. ik heb the Lich king wel op mijn lijstje staan van legendaries die ik graag wil.. en de Hero cards natuurlijk. Maar verder qua legendaries.. ik weet t nog niet.
Hmm, eens vergelijkenKol Nedra schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:10:
Arfus: 4 mana, 2/2 Deathrattle
Lich King: 8 mana 8/8 End of turn effect
Arfus Pro's
- N'zoth Synergie,
- Beast synergie,
- vroeg kans op Death Knight kaart
Arfus Cons:
- Doet niks op het boord
- Potion of Madness
- kan gesilenced worden
- Devolve
- weinig stats voor 4 mana
Lich King Pros
- Taunt
- Doet meteen iets op het boord
- Synergie met Druid Legendary
- Synergie met End of Turn effect
- Gegarandeerd Death Knight kaart
- Kan niet genegeerd worden
- Ok stats voor 8 mana
- Stonehill Defender
Lich King Cons
- Duur, 8 mana
- ???
Ik ben toch geneigd om The Lich King een betere kaart te vinden
Ondanks dat het een dure kaart is, kan je deze kaart in principe altijd spelen, je tegenstander moet er iets mee doen. Het is ook héél moeilijk om hier omheen te spelen.
Voor wat Arfus doet, is het een vrij dure kaart. En je hebt niet gegarandeerd kans op een DK kaart. Daarnaast is het een waardeloze kaart tegen aggro als je al achterstaat.
Voor Hunter is Arfus wel een betere kaart moet ik zeggen. N'zoth, Play Dead en die andere kaart die Deathrattles activeerd zouden zomaar in een hunter deck gespeeld kunnen worden. Daarnaast is het ook een beast.
Voor de meeste andere klassen is The Lich King een betere kaart denk ik.
Geeft een golden Shaman DK ook allemaal golden minions met zijn evolve? Aangezien een golden evolve kaart dat wel doet geloof ik.
Daar hoop ik stiekem wel op. Dat is voor mij ook wel 1 van de redenen om die golden te willen. Je krijgt een hoop shinies voor 1 gouden kaartPiet_Piraat7 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:47:
Geeft een golden Shaman DK ook allemaal golden minions met zijn evolve? Aangezien een golden evolve kaart dat wel doet geloof ik.
Haha nice, nu nog een deck omheen buildenNitai schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:30:
[...]
Ik heb hem gisteren gehad uit m'n gratis pack van Tavern Brawl.![]()
Millhouse Manastorm....
Atlas#22744
leuk leesvoer over de mogelijke kracht van de komende kaarten 
http://www.pcgamer.com/pr...s-new-death-knight-cards/
http://www.pcgamer.com/pr...s-new-death-knight-cards/
Ik denk echt dat Gul'dangerous underrated is, hij kost wel 10 mana, maar zijn nieuwe hero power is echter smerig sterk. 3 damage + 3 heal.
Atlas#22744
Ik ben best teleurgesteld in de hunter DK nu ik er langer over nadenk. Wellicht is die Zombeast sterk genoeg, maar ik betwijfel het. En dat de 2 damage niet naar de face is, had best gemogen.
Ik denk dat hunter DK onderschat wordt, momenteel is hunter heel erg aggro en als hij je niet in early game (bijna) kapot heeft legt ie het meestal af. Wat er gebeurt als je toch richting lategame gaat en deze kaart speelt is dat je via je hero power gewoon extra kaarten kan maken. En in late game zijn extra kaarten natuurlijk heel goed, heb je een kut topdeck die je niet kan spelen, geen probleem, je maakt wel iets via je hero power.
Hunter DK heeft een van de leukere hero powers vind ik, maar ontzettend sloom. Op z'n minst had er een 2 mana korting op de Zombeast gemogen omdat die ook al 2 mana kost om te craften (naast de mana van de twee beesten gecombineerd).
Ben wel blij dat Paladin en Shaman DK's erg sterk lijken te worden. Toevallig mijn twee favoriete classes in de game
Ben wel blij dat Paladin en Shaman DK's erg sterk lijken te worden. Toevallig mijn twee favoriete classes in de game
[ Voor 7% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 10-08-2017 13:40 ]
Ja, ik twijfel tussen wat Lanfear en Piet_Piraat zegt. Aan de ene kant is card draw bij hunter een probleem en kan je kaarten creeren met zombeast, maar ik ben ook bang dat het te langzaam is voor wat je er uiteindelijk voor krijgt. Tegelijkertijd: als je al veel soft taunts met hyena, tundra rhino en razormaw hebt neergelegd is er juist wel ruimte voor de DK.
Ik vrees dat ik hem, net als de hunter quest, toch weer ga craften, er over twee weken spijt van heb en dan kom klagen. Just so you know.
Ik vrees dat ik hem, net als de hunter quest, toch weer ga craften, er over twee weken spijt van heb en dan kom klagen. Just so you know.
Het probleem met die DK is dat je 2 mana moet neerleggen voor die power en dan geen discount krijgt op je beast. Ik zie dit nog niet gaan werken op het moment.
Je geeft Arfus nadelen die ook voor The Lich King gelden maar die noteer je daar niet. Zelfde geldt voor voordelen die je wel bij The Lich King zet maar niet bij Arfus. Zo ga je natuurlijk vanzelf uitkomen de conclusie die je trekt. Ik krijg de indruk dat je eerst de Lich King beter vind en daar achteraf argumenten bij gaat verzinnen.Xanthian schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:42:
[...]
Ik ben toch geneigd om The Lich King een betere kaart te vinden

[ Voor 13% gewijzigd door Tektoon op 10-08-2017 13:51 ]
nog maar paar uurtjes! kunnen we met zijn allen aan de slag op de Amerikaanse server 
alvast een lekker voorproefje, ja toch?
alvast een lekker voorproefje, ja toch?
[ Voor 20% gewijzigd door Kol Nedra op 10-08-2017 13:53 ]
nothing stops this train
Mij lijkt de Lich King ook beter dan Arfus. Je krijgt gegarandeerd een 8/8 taunt en minimaal 1 DK card. Bij arfus krijg je voor 4 mana alleen gegarandeerd een 2/2 zonder taunt die nog te silencen, transformen of te stelen is door de tegenstander, en dus ook maar hooguit 1 DK card.
Misschien zit ik er naast, maar ik vind Arfus niet sterk. Zo'n DK card kan enorm sterk zijn, maar ze zijn niet allemaal op elk moment bruikbaar. Dus dan is 4 mana voor een 2/2 minion gewoon heel erg duur.
Ik kan me wel voorstellen dat hij goed is in Hunter, met de deathrattle synergy die dat deck heeft/krijgt.
Maar nogmaals, het is zo moeilijk voorspellen dit soort dingen, het wordt afwachten
Misschien zit ik er naast, maar ik vind Arfus niet sterk. Zo'n DK card kan enorm sterk zijn, maar ze zijn niet allemaal op elk moment bruikbaar. Dus dan is 4 mana voor een 2/2 minion gewoon heel erg duur.
Ik kan me wel voorstellen dat hij goed is in Hunter, met de deathrattle synergy die dat deck heeft/krijgt.
Maar nogmaals, het is zo moeilijk voorspellen dit soort dingen, het wordt afwachten
[ Voor 33% gewijzigd door Grotman op 10-08-2017 17:04 ]
Ik denk ook dat hij niet goed genoeg is. Ik speel zelf veel Dinomancer omdat ik dat leuke board-play vind. Als ik me dan afvraag "zou ik Dinomancy opgeven voor deze Hero power?" is het antwoord nee. De 2 mana betalen voor een potentieel goede drop in-hand is gewoon niet beter dan een minion on-board +2/+2 te geven. Dinomancy geeft flexibiliteit; je bepaalt waar de buff komt en dat maakt het voor een tegenstander lastig. De DK levert een sterkte drop op die doorgaans geen Charge heeft, dus tegenstander heeft een beurt om te counteren. Als ik kan kiezen tussen DK droppen of Highmane droppen, kies ik toch de Highmane...dat zegt genoeg.Lapras schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:10:
Ik ben best teleurgesteld in de hunter DK nu ik er langer over nadenk. Wellicht is die Zombeast sterk genoeg, maar ik betwijfel het. En dat de 2 damage niet naar de face is, had best gemogen.
Ik neig overigens steeds meer richting Priest en dan wel een Raza / DK variant...Shadow Visions, zelfs zonder cost reduction, is dan al snel lethal.
Hier ben ik het wel een beetje mee eens, maar niet helemaal. Ik denk dat de focus vooral heeft gelegen op de vraag 'hoeveel Death knight kaarten levert dit me op'Tektoon schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:48:
Het probleem met die DK is dat je 2 mana moet neerleggen voor die power en dan geen discount krijgt op je beast. Ik zie dit nog niet gaan werken op het moment.
[...]
Je geeft Arfus nadelen die ook voor The Lich King gelden maar die noteer je daar niet. Zelfde geldt voor voordelen die je wel bij The Lich King zet maar niet bij Arfus. Zo ga je natuurlijk vanzelf uitkomen de conclusie die je trekt. Ik krijg de indruk dat je eerst de Lich King beter vind en daar achteraf argumenten bij gaat verzinnen.
Bij de Lich king is dat er altijd 1. Bij Arfus is het er misschien 1.
De DK kaarten zijn supertof en speelbaar, en ik snap dat mensen Arfus beter vinden omdat je er eerder een DK kaart mee krijgt.
De pros van Lich king tegenover Arfus zijn wat mij betreft;
- Gegarandeerd 1 DK kaart, potion of madness geeft je tegenstander de kaart, silence geeft je geen kaart
- Stats die passen bij de mana cost, Arfus is understatted voor 4 mana.
Pros van Arfus tegenover Lich King
- Goede synergie in Hunter met de extra death rattle en beast synergies in die class.
Voor een hunter deck zou ik voor Arfus kiezen, voor zeg control warrior kies ik de Lich King.
En dat is wat mij betreft het mooie aan beide kaarten, ze passen niet zomaar in ieder deck, ze hebben beiden hun uses.
Als ik geen minions op board heb en geen kaarten op hand dan heb ik liever de DK hero power dan Dinomancy, want zonder minions doet Dinomancy niets.Zarhrezz schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:56:
[...]
Ik denk ook dat hij niet goed genoeg is. Ik speel zelf veel Dinomancer omdat ik dat leuke board-play vind. Als ik me dan afvraag "zou ik Dinomancy opgeven voor deze Hero power?" is het antwoord nee. De 2 mana betalen voor een potentieel goede drop in-hand is gewoon niet beter dan een minion on-board +2/+2 te geven. Dinomancy geeft flexibiliteit; je bepaalt waar de buff komt en dat maakt het voor een tegenstander lastig. De DK levert een sterkte drop op die doorgaans geen Charge heeft, dus tegenstander heeft een beurt om te counteren. Als ik kan kiezen tussen DK droppen of Highmane droppen, kies ik toch de Highmane...dat zegt genoeg.
Ik neig overigens steeds meer richting Priest en dan wel een Raza / DK variant...Shadow Visions, zelfs zonder cost reduction, is dan al snel lethal.
Als ik op 6 mana tegenover een board vol met Shaman tokens en crap sta speel ik liever de DK dan een Highmane.
Ik denk dat je de kracht van het maken van extra kaarten zwaar onderschat. Kijk hoe sterk Mage is op het moment met alle discovers, kijk hoe sterk Lyra is in het juiste deck met alle extra spells die gegenereerd worden..
[ Voor 30% gewijzigd door icemotion op 10-08-2017 14:05 ]
Ik denk dat het vooral afhangt van deck synergie inderdaad. Daarnaast hangt het ook af van wat je tegenstanders spelen.icemotion schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:02:
[...]
Voor een hunter deck zou ik voor Arfus kiezen, voor zeg control warrior kies ik de Lich King.
En dat is wat mij betreft het mooie aan beide kaarten, ze passen niet zomaar in ieder deck, ze hebben beiden hun uses.
In de basis zie ik voor The Lich King directe synergie in decks als Taunt/Ramp Druid en Taunt Warrior, waarbij ik voor Arfus mogelijkheden zie voor een Deathrattle deck. Hierbij is het wel de vraag of je een 4 mana minion met slechte stats op wilt offeren voor het rattle effect.
Precies en qua design is het gewoon goed dat ze hebben gekozen om meer dan 1 legendary te maken die jou als speler een Frostmourne kunnen geven. Afhankelijk van je speelstijl.
Die DK kaarten hebben teveel variatie om zomaar voor elk deck goed te zijn. Aan 1 DK kaart heb je meestal niet zo veel; pas als je The Lich King langer dan 1 beurt laat liggen ben je de sjaak. Dit is mijn reserve tegen zowel The Lich King als Arfus: 1 kaart is eigenlijk geen kaart. Wat dat betreft denk ik ook niet dat Arfus een silence waard is. We gaan zien hoe goed ze in het echt zijn.icemotion schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:02:
[...]
De pros van Lich king tegenover Arfus zijn wat mij betreft;
- Gegarandeerd 1 DK kaart, potion of madness geeft je tegenstander de kaart, silence geeft je geen kaart
- Stats die passen bij de mana cost, Arfus is understatted voor 4 mana.
Pros van Arfus tegenover Lich King
- Goede synergie in Hunter met de extra death rattle en beast synergies in die class.
Voor nu denk ik: vier mana voor een matige/ok kaart is minder slecht dan acht. Vandaar dat ik Arfus beter vind. Daarnaast is het een beast en heeft 'ie een deathrattle: past niet alleen goed in hunter (waar 'ie maar 2 mana kost) maar ook in N'zoth decks. Dan krijg je dus ineens twee DK kaarten (al ietsje beter). Ik vergelijk Arfus wat dat betreft met Blood Mage Thalnos. Je gaat er je Shadow Priest of potions echt niet een kwartier voor vasthouden en als je 'm wel steelt: whatever.
Arfus is wat dat betreft veel minder een 'target' maar hij kan als lokaas wel effecten wegtrekken zodat je echte targets buiten schot blijven. De noobs gaan net als bij Blood Mage helemaal gieren als ze 'm zien en 'm meteen pyroblasten. Daarna plop ik lekker onbezorgd m'n highmanes/statues neer.
Die hebben wel als voordeel dat de gemaakte kaarten gediscount zijn of makkelijk te discounten. Het voornaamste probleem met die hunter hp is dat je dus geen discount hebt. Het kost 2 mana om te maken waardoor je je kaart dus niet altijd meer kan spelen dezelfde beurt; dat kan dan de volgende beurt maar dan kan je weer geen kaart maken. Daarnaast valt het nog te bezien hoe goed de gemiddelde beast is die eruit komt. Zeker als je je moet beperken tot een combi van 3 en 4 mana kaarten.icemotion schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:02:
[...]
Ik denk dat je de kracht van het maken van extra kaarten zwaar onderschat. Kijk hoe sterk Mage is op het moment met alle discovers, kijk hoe sterk Lyra is in het juiste deck met alle extra spells die gegenereerd worden..
De kracht van het maken van kaarten wordt in mijn ervaring door de meesten wel onderschreven. Deze hunter editie daarvan is echter van een ander kaliber.
[ Voor 22% gewijzigd door Tektoon op 10-08-2017 15:43 ]
Dit ja. In een Hunter deck met Play Dead erbij is Arfus turn 5 een 2/2 drop + high-power DK kaart met potentieel een 2e DK kaart vanuit de Deathrattle. Late-game kan ook Umbra + Arfus + Play Dead langskomen. Ook de combinatie met Rhino is prima; 2 damage charge + draw DK kaart. Geen combo's waar je naartoe speelt, maar die binnen een deck kunnen vallen.icemotion schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:02:
Ook in een quest Priest deck is Arfus niet zo gek, je gaat dan toch voor control en dan is een DK kaart plus een +1 op je quest niet gek voor de mana.
Geen minions op tafel en geen minions in je hand...volgens mij ben je als DH dan niet bepaald aan het winnen. Of je wordt dan hard afgemaakt door het board van je tegenstander en dan gaat die minion die je knutselt je niet redden, of je bent allebei aan het top-decken en om daar nou voor te techen...Als ik geen minions op board heb en geen kaarten op hand dan heb ik liever de DK hero power dan Dinomancy, want zonder minions doet Dinomancy niets.
Als je als Hunter in die situatie zit, ben je aan het verliezen. DH heeft sterke early game minions en als Shaman alleen maar tokens gooit, had je die moeten opruimen. Een Explosive Trap doet net zoveel damage en kost maar 2. Ik vind 2 damage op enemies + 5 armor voor 6 mana gewoon niet goed genoeg. Op turn 6 is 2 damage op enemies in 99% van de games geen clear.Als ik op 6 mana tegenover een board vol met Shaman tokens en crap sta speel ik liever de DK dan een Highmane.
De Mage draw kaarten hebben enorm veel meer value dan de Hunter DK ability; 5 mana voor 3 spells, 2 mana voor een discover met discount, draw Secret from deck (geen RNG draw dus), etc. Lyra is sterk omdat je, met discount, goedkope spells gaat gooien waardoor je kaart na kaart genereert en daarmee je tafel bufft of enemies removed. Hunter DK doet dit allemaal niet, de Hero power betaalt 2 om een al-dan-niet-goede minion met een cost tussen de 2 en de 10 in je hand te krijgen. Als je dan de Discover lijst bekijkt (heb ik eerder gepost) is de kans op 'meh' in je hand gewoon erg groot...en daar betaal je dan 2 mana voor.Ik denk dat je de kracht van het maken van extra kaarten zwaar onderschat. Kijk hoe sterk Mage is op het moment met alle discovers, kijk hoe sterk Lyra is in het juiste deck met alle extra spells die gegenereerd worden..
Edit:
Dit dus.Tektoon schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 15:35:
Die hebben wel als voordeel dat de gemaakte kaarten gediscount zijn of makkelijk te discounten. Het voornaamste probleem met die hunter hp is dat je dus geen discount hebt. Het kost 2 mana om te maken waardoor je je kaart dus niet altijd meer kan spelen dezelfde beurt; dat kan dan de volgende beurt maar dan kan je weer geen kaart maken. Daarnaast valt het nog te bezien hoe goed de gemiddelde beast is die eruit komt. Zeker als je je moet beperken tot een combi van 3 en 4 mana kaarten.
De kracht van het maken van kaarten wordt in mijn ervaring door de meesten wel onderschreven. Deze hunter editie daarvan is echter van een ander kaliber.
[ Voor 12% gewijzigd door Zarhrezz op 10-08-2017 15:56 ]
De vergelijking met mage's card generators is ook niet helemaal eerlijk, want Zombeast is een hero power en die zijn anders gebalanced. Warlock's hero power betaalt 2 life bovenop de 2 mana om een kaart toe te voegen aan zijn hand. Okee, dit is wel eentje uit je deck, maar bij Zombeast heb je invloed op wat je krijgt: welke ability komt van pas, hoe veel wil je betalen enzo.
Hunter DK lijkt me een goede kaart voor waar die voor bedoeld is: control hunter. Het is alleen de vraag of control hunter nu eindelijk goed gaat worden.
Hunter DK lijkt me een goede kaart voor waar die voor bedoeld is: control hunter. Het is alleen de vraag of control hunter nu eindelijk goed gaat worden.
Nee hoor, quest/control warrior ook. Die gebruikt erg veel kaarten die makkelijk board clearen door bv whirlwind of ravaging ghoul. Of die Taunt Dragon die 2 damage doet op het board. Hierdoor kun je maximaal de damage uit deze kaart halen, denk ook aan Inner Rage die maar 1 damage doet maar +2 atk geeft. Als je deze damage kaarten combineert met Execute of wat andere kaarten kun je vaak een heel board clearen. Gebruik het deck zelf al een maandje en gaat erg lekkerTektoon schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:25:
[...]
Ja, ik dus ook. Beiden geven waarschijnlijk toch maar 1 kaart en deze kost de helft, is een beast en heeft deathrattle.
Ja, alle kaarten van alle sets. Alleen bepaalde golden legs die ik niet als non-golden heb.xelfer schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:39:
[...]
Heb je dan alle kaarten in game? Inclusief de non-legendaries 2 keer?
Sick. Ik mis nog 3 legendaries, een paar epics en een paar rares. Heb wel de dust om ze te craften maar ik hoop nog steeds dat ik ze uit een pakje ga halenNitai schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 17:20:
[...]
Ja, alle kaarten van alle sets. Alleen bepaalde golden legs die ik niet als non-golden heb.
Toevallig heb ik het er vanmorgen over en moet ik weer tegen zo'n tegenstander met een freeze deck. Ik word er gewoon boos van. Het maakt niet uit hoe ik speel, ik kan er niets tegen doen. Alles wordt op afstand gehouden met freeze, tot die Alexstraza heeft en dan fireballs en gg. Ik heb heal, ik heb taunts, ik heb eater of secrets. Maakt niks uit. Als freeze mage gooi je gewoon een muur op en richt je spells op de tegenstander. Walgelijk deck waar ik echt helemaal kots beu van ben.
Leuk deck was dat. Binnenkort weer eens spelen.Piet_Piraat7 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 18:11:
Toevallig heb ik het er vanmorgen over en moet ik weer tegen zo'n tegenstander met een freeze deck. Ik word er gewoon boos van. Het maakt niet uit hoe ik speel, ik kan er niets tegen doen. Alles wordt op afstand gehouden met freeze, tot die Alexstraza heeft en dan fireballs en gg. Ik heb heal, ik heb taunts, ik heb eater of secrets. Maakt niks uit. Als freeze mage gooi je gewoon een muur op en richt je spells op de tegenstander. Walgelijk deck waar ik echt helemaal kots beu van ben.
Alle streams in de US zijn al packs aan het openen
! KFT is out!!
Edit: Voor de mensen hier die al gaan spelen op NA. Zouden jullie de missies niet willen spoileren
? Lijkt me leuk om ze zelf te ontdekken.

Edit: Voor de mensen hier die al gaan spelen op NA. Zouden jullie de missies niet willen spoileren
[ Voor 54% gewijzigd door ChimaeraNL op 10-08-2017 19:11 ]
NA al live.. speel ff een arena, tijdens de run kon ik al een KoFT kaart discover'en 
edit:
Na de arena run 20 packs gekocht. In totaal dus 23 packs mogen openen en ik mag deze keer zeker niet klagen:
- Sindragosa
- Rotface
- Golden DK Aduin
en nog wat epics...
edit:
Na de arena run 20 packs gekocht. In totaal dus 23 packs mogen openen en ik mag deze keer zeker niet klagen:
- Sindragosa
- Rotface
- Golden DK Aduin
en nog wat epics...
[ Voor 51% gewijzigd door Mofkees op 10-08-2017 19:22 ]
D3 Armory / Battletag NeooeN#2211
uit de 3 gratis packs heb ik:
Legendary: Blood-Queen Lana'thel
Epic: Embrace Darkness
zie alle twitch Hearthstone players weer gaan, Blizzard is blij met deze dwazen ^^
zie alle twitch Hearthstone players weer gaan, Blizzard is blij met deze dwazen ^^
[ Voor 32% gewijzigd door Kol Nedra op 10-08-2017 20:00 ]
nothing stops this train
lol 3 packs op NA
Golden LichKing
Golden Fatespinner
jammer dat ik er bijna nooit speel en al mn luck nu wel op zal zijn
Golden LichKing
Golden Fatespinner
jammer dat ik er bijna nooit speel en al mn luck nu wel op zal zijn
Hoezo waarschijnlijk levert zo'n stream meer op dan dat 1000 packs kosten.Kol Nedra schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 19:55:
uit de 3 gratis packs heb ik:
Kijk maar eens na alle donaties en dat soort shit juist bij de streamer heb ik zo'n gevoel dat wij de dwazen zijn die het mogelijk maken dat zij zoveel packs kunnen kopen
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Lol Krip is het nieuwe legendary systeem aan het kraken
hij heeft alle legendaries al en dust steeds zn lichking totdat hij een golden legendary heeft en dat zou dan volgens de nieuwe regels een LK moeten zijn haha
zn theorie klopt
hij heeft alle legendaries al en dust steeds zn lichking totdat hij een golden legendary heeft en dat zou dan volgens de nieuwe regels een LK moeten zijn haha
zn theorie klopt
[ Voor 5% gewijzigd door Wognummer op 10-08-2017 20:36 ]
Nox is trouwens aan het spelen al, maar ik moet wennen aan zijn nieuwe personage
https://www.twitch.tv/professornoxlive
https://www.twitch.tv/professornoxlive
nothing stops this train
Hij Twijfelt aan de paladinKol Nedra schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 20:37:
Kripp heeft golden LichKing......nu gaat hij voor een golden anduin dk
Dat is wel een luxe positie om in te zitten.Wognummer schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 20:27:
Lol Krip is het nieuwe legendary systeem aan het kraken
zn theorie klopt
kostte hem 480 packsxelfer schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 20:57:
[...]
Dat is wel een luxe positie om in te zitten.
Zo, 50 gratis packs op m'n alt account open: 3 legendaries. Putricide, Rexxar DK en Voss. Met die laatste ben ik erg blij want dit is de enige legendary die ik ècht wilde uit deze set. Heerlijk!
Eerste proloog pot was grappig maar niet meer dan dat. Hier kreeg ik DK Thrall.
Nou ja, ik heb met Rexxar en Thrall wel twee DK's die grappig zijn om eens uit te proberen. Met 9k dust craft ik Uther/Valeera zelf nog wel.

Eerste proloog pot was grappig maar niet meer dan dat. Hier kreeg ik DK Thrall.

Nou ja, ik heb met Rexxar en Thrall wel twee DK's die grappig zijn om eens uit te proberen. Met 9k dust craft ik Uther/Valeera zelf nog wel.
Zelf vind ik Hadronox, The Lich King en Bloodreaver Gul'dan de meest interessante legendaries van deze set en deze ga ik sowieso craften als ik ze niet gelijk uit packs krijg.
Vervolgens craft ik misschien nog:
Professor Putricide
Bolvar, Fireblood
Valeera the Hollow
Prince Taldaram
Archbischop Benedictus
maar dat ligt er een beetje aan hoeveel dust ik nog heb liggen en/of ik met deze kaarten een leuk deck kan verzinnen. De rest is door mij afgekeurd (voor Wild).
Vervolgens craft ik misschien nog:
Professor Putricide
Bolvar, Fireblood
Valeera the Hollow
Prince Taldaram
Archbischop Benedictus
maar dat ligt er een beetje aan hoeveel dust ik nog heb liggen en/of ik met deze kaarten een leuk deck kan verzinnen. De rest is door mij afgekeurd (voor Wild).
5700X | RX 6600 | 4K 150Hz
Gul'dangerous craft ik op m'n main account ook ja. Verder noem je daar een aantal legendaries waarvan niet al te hoog is opgegeven. Ik ben benieuwd naar je decks met Hadronox en Taldaram. Laat even weten hoe de decks eruit zien waar je die in wilt stoppen en hoe ze het doen op de ladder!
Nou ik heb nog geen idee op de Lich King na welke kaarten ik ga craften.
Ik ben gewoon heel erg bang dat de meeste kaarten vooral heel langzaam zijn en het is gewoon moeilijk om dan te beoordelen hoe goed een kaart is omdat het ook afhankelijk is van wat er straks gespeeld gaat worden.
Ik ben gewoon heel erg bang dat de meeste kaarten vooral heel langzaam zijn en het is gewoon moeilijk om dan te beoordelen hoe goed een kaart is omdat het ook afhankelijk is van wat er straks gespeeld gaat worden.
Zojuist 60 packs geopend op NA, uiteindelijk een prima buit binnengehaald:
- Bolvar
- die 4 mana prince
- sindragosa
- DK Uther
- Golden DK Thrall
Waarvan de laatste twee in 1 pakje
Uit de proloog kreeg ik Malfurious
Daarna maar alvast de Lich king, Gul'dangerous en DK Jaina gecraft.
Morgen maar eens kijken wat ik uit de 30 pakjes op EU trek.
- Bolvar
- die 4 mana prince
- sindragosa
- DK Uther
- Golden DK Thrall
Verwijderd
Wow, dat klinkt goed!ruurd v. schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 01:15:
Zojuist 60 packs geopend op NA, uiteindelijk een prima buit binnengehaald:
- Bolvar
- die 4 mana prince
- sindragosa
- DK Uther
- Golden DK Thrall
Valt mij op dat iedereen LK gaat craften, toch een beetje de favoriet van de xpac zo te zien
Ik denk dat ik nog even wacht met craften tot de meta wat duidelijk word, maar ligt eraan wat ik morgen uit mijn 53 packs krijg.
Het leuke nu is gewoon dat je weet dat je geen dubbelen krijg al craft je ook een Legendary.Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 01:23:
[...]
Wow, dat klinkt goed!
Valt mij op dat iedereen LK gaat craften, toch een beetje de favoriet van de xpac zo te zien
Ik denk dat ik nog even wacht met craften tot de meta wat duidelijk word, maar ligt eraan wat ik morgen uit mijn 53 packs krijg.
En de Lich King is gewoon vet in zowel Lore als de kaart zelf en speelbaar in meerdere decks itt. tot de meeste andere Legendary's in deze set.
Welke deck speel je? Zeker met Eater of Secrets zou het ez moeten zijn tenzij RNG erg tegenzit. Met Dragon Priest incl 2x Darkshire Alchemist en misschien Eater of Secrets verloor ik zelden van Freeze MagePiet_Piraat7 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 18:11:
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Het is zoals gebruikelijk een beetje een warzone op de ladder nu. Veel spelen er super gierige control decks terwijl er ook een aantal stug pirate warrior blijven proberen.
Na een paar uurtjes krijg ik de indruk dat Rexxar nog slechter is dat we al dachten. Op het moment dat je beasts begint te maken is het verlies aan tempo zó belachelijk groot dat het meteen gg is.
Verder nog geen Lich King gezien.
Ik speel nu evolution Shaman. Die DK is erg all-in: het gemis aan totems laat zich goed voelen. Er zijn echter een aantal nieuwe kaarten bijgekomen die goed passen bij evolve: skelemancer, chain gang en rattling rascal zijn enorm sterk. Je kan al een beurt eerder evolven en dat is een heel groot verschil.
Voor de beginners / mensen met weinig kaarten: de nieuwe evolve shaman kan ook prima als je die DK niet hebt. Volgend jaar gaat evolve er uit dus dit is het laatste rondje van dit deck op standard.
Na een paar uurtjes krijg ik de indruk dat Rexxar nog slechter is dat we al dachten. Op het moment dat je beasts begint te maken is het verlies aan tempo zó belachelijk groot dat het meteen gg is.
Verder nog geen Lich King gezien.
Ik speel nu evolution Shaman. Die DK is erg all-in: het gemis aan totems laat zich goed voelen. Er zijn echter een aantal nieuwe kaarten bijgekomen die goed passen bij evolve: skelemancer, chain gang en rattling rascal zijn enorm sterk. Je kan al een beurt eerder evolven en dat is een heel groot verschil.
Voor de beginners / mensen met weinig kaarten: de nieuwe evolve shaman kan ook prima als je die DK niet hebt. Volgend jaar gaat evolve er uit dus dit is het laatste rondje van dit deck op standard.

Maar 7 legendaries van de 154 packs.
Uther of the Ebon Blade
Valeera the Hollow
Thrall, Deathseer
Rotface
Prince Keleseth
Prince Taldaram
Arfus
Ik kreeg van de eerste 56 packs ((pre-order en free packs) er 5 en van de 98 er na "maar" 2.
Maar ja set zowat weer compleet op een paar epics en natuurlijk legendaries.
Heb meteen The Lich King, Scourgelord Garrosh en Frost Lich Jaina golden gecraft.
Rest hoop ik langzaam hand te krijgen en de non golden Uther of the Ebon Blade een keer up te graden naar golden, nu allemaal geen haast.
Uther of the Ebon Blade
Valeera the Hollow
Thrall, Deathseer
Rotface
Prince Keleseth
Prince Taldaram
Arfus
Ik kreeg van de eerste 56 packs ((pre-order en free packs) er 5 en van de 98 er na "maar" 2.
Maar ja set zowat weer compleet op een paar epics en natuurlijk legendaries.
Heb meteen The Lich King, Scourgelord Garrosh en Frost Lich Jaina golden gecraft.
Rest hoop ik langzaam hand te krijgen en de non golden Uther of the Ebon Blade een keer up te graden naar golden, nu allemaal geen haast.
Uit 48 pakjes haalde ik 3 legendaries, waarvan alleen de eerste leuk is 
Hadronox
Bloodqueen Lanathel
Bolvar
En als DK krijg ik Rexxar, huilen dit
Hadronox
Bloodqueen Lanathel
Bolvar
En als DK krijg ik Rexxar, huilen dit
[ Voor 16% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 11-08-2017 06:55 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.