G_Dragon schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:51:
Ze gaan vanaf deze week om de 3 weken het rest afval ophalen en wij betalen nog niet per gewicht, ik snap de keus en vind het ook helemaal prima. Alleen ga ik het niet redden om 3 weken met de grijze container te doen dus dan is het af en toe de plastic container volgooien met restafval en die aan de straat te zetten, ze geven mij ook geen keus? waarom zou ik dan braaf mee doen aan dit plan, zoals ik al zei het gaat om een principe kwestie dat dit zomaar opeens iets groots is en vervolgens uitpakt in een grote commerciële poppenkast .
Heb daarnaast geen zin om stinkend afval te bewaren tot de grijze weer leeg is en dan vervolgens weer binnen notime vol zit met opgeslagen afvalzakken

.
Hou het netjes in de reacties hierop

Bij ons willen ze over naar 4 (kleinere) containers voor de deur.
En de rest elke 4 weken ophalen in plaats van elke 2 weken (helft van de keren dus)
groente, fruit en etenswaren
tuinafval
plastic
rest
Nu ben ik juist van een 120L naar 240L rest container gegaan omdat ik 2 kleintjes in de luiers heb, en het gewoon niet meer paste in de bak.
Soms zit hij vol, meestal voor driekwart.
Als ik dan die luiers straks niet meer kwijt kan in de rest bak, gaat het gewoon in de groente bak ernaast.
Hoe zouden poepluiers van 4 weken oud ruiken?
Andere optie is de vuilnisbakken bij de bushalte en in het dorp op het marktplein.
Maar vermoed dat daar tegen die tijd door heel veel mensen in gedumpt gaat worden.
Nu kom ik over als tokkie, maar in de werkelijkheid scheiden we al enorm veel.
Plastic papier glas brengen we apart weg naar ondergrondse bakken die niet eens dicht in de buurt zijn.
Over een jaar of 4 als we uit de luiers zijn denk ik dat we prima 2wk met een 120L bak kunnen doen.
Of 4wk met 240L, maar ik wil ook geen bak vol maden en vliegen naast mijn voordeur.
Als ze gaan pushen/dwingen zetten mensen hun hakken in het zand en gaan ze afval dumpen in de natuur.
Dus in mijn beleving is het beter meer afval volume op te halen dan dat het in de natuur beland.
Qua kilo's afval moeten ze bij fabrikanten beginnen.
Veel is dubbel of driedubbel verpakt of onnodig verpakt.
-De knorr pakken, verpakking in verpakking in verpakking.
-Bij AH biefstuk in plastic bakje met plastic vacuum geseald, en extra laag plastic zodat het weer vlak is, daaromheen een plastic dichtgeseals zakje en een kartonnetje.
- groente, hoeft niet in een condoom.