Hier momenteel veel klachten vooral van de gemeente dat PMD afval wordt afgekeurd, omdat er rest afval in zit. Ze gaan de controles intensiveren. Het legen van de grijze afval container kost 240 liter €11,50 en 140 liter € 6,50 per keer. En dan staat hoe beter u afval scheidt hoe voordeliger uw afvalstofheffing wordt, maar aan het aantal grijze containers te zien aan de straat, hoe slechter je scheidt hoe voordeliger het wordt. Ik weet niet hoeveel vrachtwagens er al afgekeurd zijn met PMD afval, maar volgens mij kunnen ze beter gewoon alle containers ophalen voor een realistische all-in prijs, dat zou beter zijn.
Het ligt op de loer dat nu steeds meer zaken op gemeenteblijkniveau komt te liggen, ze steeds meer burgerzaken ook als 'verdienmodel' voor de gemeentekas gaan zien. Sowieso als ik zie wat voor overhead kosten de gemeente maakt op afvalverwerking, plantsoenendiensten en zorg die ze moeten leveren, dan kan dat wel stukken beter, gezien om het gemeenschapsgeld gaat. En van elke euro niet overhead kunnen effectief burgers geholpen worden.
Het ligt op de loer dat nu steeds meer zaken op gemeenteblijkniveau komt te liggen, ze steeds meer burgerzaken ook als 'verdienmodel' voor de gemeentekas gaan zien. Sowieso als ik zie wat voor overhead kosten de gemeente maakt op afvalverwerking, plantsoenendiensten en zorg die ze moeten leveren, dan kan dat wel stukken beter, gezien om het gemeenschapsgeld gaat. En van elke euro niet overhead kunnen effectief burgers geholpen worden.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.