Afvalinzameling gemeentes

Pagina: 1 ... 7 ... 20 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 16:01
Ardana schreef op zondag 9 juni 2019 @ 10:27:
...........................
Maar komop, € 50 om 2 matrassen weg te brengen? Er zijn zat gemeentes waar dat gratis is... echt belachelijk. En grofvuil ophalen dat niet alleen op afspraak moet (dat vind ik logisch) maar ook geld kost? Ik betaal toch al voor afval? Nee, echt, superslechte regeling hier.
Herkenbaar, ging hier om een 2 persoons matras. Gewoon 'gedemonteerd' zeg maar en langzaam met het restafval afgevoerd, elke 2 wkn container ½ volproppen en vuilniszakken erbovenop.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:12

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Wobcat schreef op zondag 9 juni 2019 @ 10:34:
[...]
Herkenbaar, ging hier om een 2 persoons matras. Gewoon 'gedemonteerd' zeg maar en langzaam met het restafval afgevoerd, elke 2 wkn container ½ volproppen en vuilniszakken erbovenop.
Mja, dat zou ik ook gedaan hebben als ik er de ruimte voor had, maar ik woon op 38m2 en dan staan 2 matrassen midden in een verhuizing nogal in de weg kan ik je vertellen. Nu kwam er toevallig een werkman m'n vensterbank repareren (voor een schandalig hoog tarief, volgens mij wist hij dat zelf ook). Dus toen ik vroeg of hij 2 matrassen kwijt kon omdat ik ze niet in m'n kleine Cuore kon vervoeren, heeft hij ze in z'n bus mee genomen. Brutalen hebben de halve wereld :P

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ben naar Ermelo verhuisd en heb een nieuw 2-persoonsmatras gekocht, om de 2 losse matrassen te vervangen. Waren op zich nog prima, maar ik heb de schurft aan die spleet in het midden en had nu eindelijk het geld en er kwam een goede aanbieding voorbij.

Dus, ik kijken naar de afval-regeling. Ophalen: (weet het niet meer precies, dacht iets van) € 15, bovenop € 25 per matras. Wegbrengen kost ook € 25 per matras. Dus ongeacht hoe groot je matras is. Nog geprobeerd of de kringloop ze wilde, maar nope. Ook Marktplaats geprobeerd (gratis zelfs). Zoals gezegd, goede en dure matrassen, en de hoes is prima te wassen.

Maar komop, € 50 om 2 matrassen weg te brengen? Er zijn zat gemeentes waar dat gratis is... echt belachelijk. En grofvuil ophalen dat niet alleen op afspraak moet (dat vind ik logisch) maar ook geld kost? Ik betaal toch al voor afval? Nee, echt, superslechte regeling hier.
Ik blijf zeggen: hoe lastiger en duurder je het maakt om afval netjes af te voeren, hoe eerder ook 'eerlijke' mensen gaan lozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
hier heeft de gemeente in al hun wijsheid maar besloten al het GFT afval maar bij het restafval te laten dumpen in orac's; ophalen doen ze maar niet meer; Je kan wel gratis bij de mileustraat, aan de andere kant van de stad, je gft weggooien

ik ben al tegenstander van die oracs (elke wijk waar ik dit toegepast zie worden staat er wel teringzooi naast omdat ze vol of verstopt zijn, zijn ze erg ver van elkaar geplaatst en nemen ze cruciale parkeerplekken in beslag) maar ik snap werkelijk niet dat we meer afvalheffingen elk jaar betalen, er steeds minder gescheiden wordt en de gemeente ook steeds minder komt halen

[ Voor 7% gewijzigd door mschol op 09-06-2019 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:52

Fiber

Beaches are for storming.

Ben naar Ermelo verhuisd en heb een nieuw 2-persoonsmatras gekocht, om de 2 losse matrassen te vervangen. Waren op zich nog prima, maar ik heb de schurft aan die spleet in het midden en had nu eindelijk het geld en er kwam een goede aanbieding voorbij.

Dus, ik kijken naar de afval-regeling. Ophalen: (weet het niet meer precies, dacht iets van) € 15, bovenop € 25 per matras. Wegbrengen kost ook € 25 per matras. Dus ongeacht hoe groot je matras is. Nog geprobeerd of de kringloop ze wilde, maar nope. Ook Marktplaats geprobeerd (gratis zelfs). Zoals gezegd, goede en dure matrassen, en de hoes is prima te wassen.

Tja, of je koopt je nieuwe matras bij een zaak die de oude direct mee retour neemt... :z

En als ze echt nog goed en vooral echt nog schoon zijn komt de Kringloopwinkel ze in veel plaatsen ook gratis ophalen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:58
Wij gaan binnenkort verhuizen en was even aan het verdiepen in afvalinzameling.

In nieuwe huis hebben we dadelijk 3 containers. Rest-, gft-, en papier. Daarnaast wordt pmd opgehaald in zakken.

Nu betalen we een vast bedrag voor afvalinzameling. Geen prijs per lediging. Dadelijk wordt dat per lediging waarbij gft en pmd gratis is.

Per lediging restafval vraagt gemeente €8,-. Nu betalen we totaal €225,00 en dadelijk €110 + €8,- per lediging.

Persoonlijk vind ik lediging €8,- per keer best veel. Dat zou betekenen dat ik 14x kan ledigen en daarna wordt stuk duurder.

Dat wordt dus veel meer scheiden denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Fiber schreef op zondag 9 juni 2019 @ 11:03:
[...]
Tja, of je koopt je nieuwe matras bij een zaak die de oude direct mee retour neemt... :z

En als ze echt nog goed en vooral echt nog schoon zijn komt de Kringloopwinkel ze in veel plaatsen ook gratis ophalen.
Ik heb gespaard voor een nieuw matras bij de Lidl... ik denk niet dat die de oude komen ophalen... en er stond al bij dat de Kringloop de oude niet wilde. Die :z is nergens voor nodig, dan doe je net alsof ik slaperig cq niet wakker cq dom ben.

[ Voor 8% gewijzigd door Ardana op 09-06-2019 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Highfive95 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 11:04:

In nieuwe huis hebben we dadelijk 3 containers. Rest-, gft-, en papier. Daarnaast wordt pmd opgehaald in zakken.

Nu betalen we een vast bedrag voor afvalinzameling. Geen prijs per lediging. Dadelijk wordt dat per lediging waarbij gft en pmd gratis is.

Per lediging restafval vraagt gemeente €8,-. Nu betalen we totaal €225,00 en dadelijk €110 + €8,- per lediging.

Persoonlijk vind ik lediging €8,- per keer best veel. Dat zou betekenen dat ik 14x kan ledigen en daarna wordt stuk duurder.

Als je dat doet zal de afvalstoffenheffing waarschijnlijk stijgen ;) Minder inkomsten voor de gemeente immers |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Dat is iets meer dan 1x per 4 weken. Toen ik nog een kliko had, moesten wij (2 personen en 1 kat die nooit buiten kwam) moeite doen om die in 1 maand vol te krijgen. Meestal lukte dat niet. Grootste probleem is idd dingen die stinken, maar als je goed scheidt, gaan die eigenlijk allemaal in de groen- of plastic-bak. De rest-afval stonk bij ons zelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Sinds we hier (2p) alle plastic en verpakkingen in de daarvoor bestemde zakken doen, hoeven we de grijze container nog maar 9 keer per jaar aan straat te zetten. Nooit verwacht dat het zoveel zou schelen, voorheen was het elke 2 weken en zat ie al vol.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-06 00:49
net verhuist en nu blijkt onze 'restafval' container (het staat er letterlijk op, op de grijze container) alleen bedoelt te zijn voor plastic en blik.. Dat is even een tegenvaller. (Vooral omdat die al lekker volgegooid is...)
Per vuilniszak betalen we 3,60, maar jaarlijks is er geen afvalheffing voor zover we nu weten.
Op zich qua kosten van de oude woonplaats en nu elke week een zak weggooien ontloopt dat elkaar niet zoveel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
Ardana schreef op zondag 9 juni 2019 @ 11:14:
[...]

Dat is iets meer dan 1x per 4 weken. Toen ik nog een kliko had, moesten wij (2 personen en 1 kat die nooit buiten kwam) moeite doen om die in 1 maand vol te krijgen. Meestal lukte dat niet. Grootste probleem is idd dingen die stinken, maar als je goed scheidt, gaan die eigenlijk allemaal in de groen- of plastic-bak. De rest-afval stonk bij ons zelden.
Probeer dat eens met twee kleine kinderen. ;)

Maar The Battle Continues. In de Slag om de Vuilcontainer is een gevoelige dreun uitgedeeld door Het Volk. Nu de AVR plastic nascheiding aan gaat bieden met een nieuwe centrale, komt het bronscheiden weer onder druk te staan. Ook zijn er veel klachten binnengekomen bij de gemeente n.a.v. de enquête 4e kliko of ondergronds. Er komt nu een nieuwe ronde bij de gemeenteraad of dit nog wel doorgezet moet worden.

Fingers crossed.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Señor Sjon schreef op zondag 9 juni 2019 @ 20:03:
[...]

Probeer dat eens met twee kleine kinderen. ;)
Twee kleine kinderen passen makkelijk in een halve kliko.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 22:09
Hier kost een grijze kliko 6,50 per keer en een groene 0,50. Wat dus gebeurt: groenbak vol met restafval stampen, avond voordat ie leeg moet het gras nog even maaien en fijn aan de weg zetten. Controleurs rijden erlangs, klepje lichten, zien gras dus goed.

Net als grijze kliko's die tussen de gratis grijze papierkliko's gezet worden in de winter als het 's morgens nog donker is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
-

[ Voor 105% gewijzigd door Ivysaur op 13-01-2020 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hsb-3
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-03-2023
Wij moeten +-15 euro betalen voor het restafval aan straat te zetten. In onze vorige woonplaats was het gratis (ofja, inbegrepen in de maandelijkse kosten, die ook nog veel lager lagen dan het voorschot nu, en toen werd ie om de week geleegd..)
We scheiden als een malle, en tot nu toe lukt 1x per 4 weken.

We proberen zo kun mogelijk restafval te krijgen, het is nu vooral schoonmaakdoekjes/keukenrol/andere schoonmaakspullen en dingen met aluminium er in.

Grote dingen verzamelen we voor bij de afvalcontainers bij het tankstation als we het niet bij de milieustraat gratis kwijtkunnen, anders zit het te snel vol.

Het verdient geen schoonheidsprijs, maar met de minicontainer en de absurde prijs kunnen we soms niet anders.

En de pmd in zakken is irritant, het lijkt soms wel een vuilnisbelt hier! Waarom niet gewoon een container.. Oh en in heel de gemeente geen plastic heroes afvalbakken te bekennen.. In de stad is dat allemaal veel makkelijker..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Wat een constructies lees ik allemaal zeg, ik vind dat de gemeente het juist zo aantrekkelijk mogelijk moet houden voor je afval, anders krijg je rommel.

hier hebben we een ondergrondse voor het restafval, PMD wordt per 2 weken opgehaald die je in gratis plastic zakken moet aanbieden op toegewezen plekken op straat. Karton gaat in een aparte bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:21
In onze gemeente is het heel simpel. GFT in de groene container, afval in de grijze container. Papier in de Papiercontainer. Volgens mij werd er wel per kilo betaald voor de grijze container

Dus al het plastic, metaal, etc kan hier in de grijze bak. De afvalverwerker (Omrin) heeft een scheidingsinstallatie en ze claimen dat er meer gescheiden kan worden dan als wij dat thuis zouden doen. Over het algemeen gaat een groot gedeelte alsnog de vuilverbranding in, zonder te scheiden...

Blik en andere metalen gooien we niet bij het huisvuil (mag wel), maar leveren we zelf in bij een schroothandelaar. Daar kun je best een leuk bedrag voor vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:58

Yucon

*broem*

Shanquish schreef op maandag 10 juni 2019 @ 09:37:
Wat een constructies lees ik allemaal zeg, ik vind dat de gemeente het juist zo aantrekkelijk mogelijk moet houden voor je afval, anders krijg je rommel.

hier hebben we een ondergrondse voor het restafval, PMD wordt per 2 weken opgehaald die je in gratis plastic zakken moet aanbieden op toegewezen plekken op straat. Karton gaat in een aparte bak.
Ik heb sterk het idee dat een deel van de politici de bevolking in zekere zin wil straffen. Dit in de zin dat afvalinzameling vooral niet makkelijk mag zijn omdat dat draagvlak voor diverse maatregelen die men als positief voor het milieu ziet zou ondermijnen.

Vooraf scheiden van plastic is een voorbeeld. Het praktische nut is nihil maar het moet en het zal, haast bijna met enige reden dat het als vervelend ervaren wordt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Señor Sjon

Nee, er is een contingent adviesbureaus en milieuambtenaren die 'bewustwording' wil kweken en andere termen van de bullshit bingo. Het gemak is van ondergeschikt belang. Ik heb weleens bij de gemeente betoogd dat makkelijk van afval afkomen juist beter voor de volkgsgezondheid is en zwerfvuil voorkomt. Als er mensen zijn die tot de n-de graad dingen uit elkaar willen trekken om zo te scheiden, dikke prima. Maar hou het als eigen hobby en dring het niet op aan de rest van de samenleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

krakendmodem schreef op maandag 10 juni 2019 @ 10:25:
In onze gemeente is het heel simpel. GFT in de groene container, afval in de grijze container. Papier in de Papiercontainer. Volgens mij werd er wel per kilo betaald voor de grijze container.
...
Dat hebben wij ook al jaren. Gewoon, duidelijk, je weet waar je aan toe bent. En het oude glas breng ik ca. 1 x per week naar de glascontainer; daar kom ik toch langs.

MAAR. Hier heeft men ook het lumineuze (NOT) idee opgevat dat alles anders moet en zal. :(
Ondergrondse containers, plastic apart, nog maar 1x in de zoveel weken bepaalde bakken. En tot overmaat van ramp ook nog eens verschillend (!) per stadsdeel, binnen dezelfde gemeente!
Haleluja! Welke idioot/ambtenaar heeft dat verzonnen?
https://www.lelystad.nl/hetnieuweinzamelen

Alleen al om te begrijpen wat er nou precies gaat veranderen, moet je een cursus volgen. 7(8)7

Dit gaat gewoon een rommeltje worden! Mensen gaan spullen dumpen van de ene wijk in de andere wijk. En dan dat idee van 4 minicontainers. Wederom geen rekening houdend met het vele tuinafval wat je hebt, zeker in bepaalde periodes van het jaar. En weer anders in de wijken waar ze ondergrondse containers gaan krijgen, en daarbovenop ook anders voor mensen in hoogbouw. Stelletje... GRR&^765G!!!(*gg })

Volgens mij zou de gemeente er moeten zijn voor de burgers; niet andersom! Nu wordt het eerder de gemeente tegen de burgers. :-(

[ Voor 5% gewijzigd door ehtweak op 10-06-2019 11:02 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:30

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

*snip* laten we dat maar niet doen...

[ Voor 95% gewijzigd door Señor Sjon op 11-06-2019 11:34 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Speel het politiek, de beleidsambtenaar zit er vuistdiep in en kan alleen van hogeraf gecorrigeerd worden. Wethouders en raadsleden zijn wat gevoeliger voor het electoraat.

@Freee!! publiceren van dat soort dingen is nooit een goed idee. Via de gebaande wegen kom je ook een heel end, alleen niemand kijkt naar de raadsagenda van zijn/haar gemeente en komt alleen bij de uitvoering van het beleid in het geweer, terwijl de slag ervoor gestreden moet worden, niet bij de implementatie.

[ Voor 64% gewijzigd door Señor Sjon op 10-06-2019 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-06 23:47
Wij hebben hier van die ondergrondse containers welke open kunnen met de afvalpas. Helaas proppen mensen die dingen helemaal vol met als gevolg dat de container regelmatig vast zit.. Maar nu komt het leuke gedeelte, als je de pas ervoor houdt, dan telt dat blijkbaar als 1x storten ook al zit de container vast/vol!

Ik probeer het soms meerdere keren hard dicht te gooien als het niet lukt, meestal werkt dat en gaat de container weer open, maar sinds kort mogen wij dus maar 8x per week afval "storten".

Laatst bleek dat nadat wij de container niet meer open kregen en een belletje gepleegd hadden de pas geblokkeerd was omdat wij tevaak de container op 1 dag "open" hadden gedaan (4x geprobeerd die dag omdat we met een zak met vies kattengrind zaten). Mevrouw van de klantenservice kon er niks aan doen, en wij moesten maar 7 volle dagen wachten totdat de pas weer gedeblokkeerd was, eerder kon niet.

Dit gebeurd niet alleen bij ons, de afgelopen maanden zien wij extreem veel vuilniszakken voor de deur/op de balkons liggen omdat die containers zo vaak vastzitten en vervolgens passen blokkeren omdat mensen maar al te graag hun afval netjes willen wegbrengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:50
@BlazeMuis je zou haast die zakken maar bij de klantenservice afleveren dan :X .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bananenplant schreef op maandag 10 juni 2019 @ 12:16:
@BlazeMuis je zou haast die zakken maar bij de klantenservice afleveren dan :X .
Gewoon bij het gemeentehuis bij de voordeur neerleggen, daar komt dit idiote beleid tot stand.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
Tsurany schreef op maandag 10 juni 2019 @ 12:36:
[...]

Gewoon bij het gemeentehuis bij de voordeur neerleggen, daar komt dit idiote beleid tot stand.
Ja, dan krijg je naast die bureaucraat van de afvalstoffendienst, ook nog last van die bureaucraten van de afdeling handhaving. :+

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Oekiejoekie schreef op maandag 10 juni 2019 @ 12:39:
[...]

Ja, dan krijg je naast die bureaucraat van de afvalstoffendienst, ook nog last van die bureaucraten van de afdeling handhaving. :+
Dan zet je er toch geen afzender op ;)

Of stuur het als pakket naar de gemeente, dat is soms nog goedkoper dan de kosten van de storting.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Oekiejoekie schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 21:43:
Even gegoogled. De maximale afstand naar een afvalcontainer in Delft zou volgens de richtlijn 250 meter zijn. Dat heb ik sneller gelopen, als dat ik de kofferbak van mijn auto afgedekt heb. 't komt op mij nog steeds vooral nogal over als first world problems...
Het is inderdaad een First World Problem dat we van een hygienisch en efficient afvalophaalsysteem naar steeds meer rompslomp gaan. Ik sprak pas al iemand die nu een commerciele container heeft, die wordt wel gewoon geleegd. Ondertussen ben je wel verplicht de gemeente te blijven betalen.

Maar ik woon niet in Delft, en de betreffende container is lopend 550 meter (met de auto iets verder). En ik heb inderdaad weinig zin om elke week met 15 kg afval te gaan lopen.
Gonadan schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 21:56:
Ik ben in ieder geval bij als we van de luiers af zijn, dat zorgt voor een veelvoud aan loopjes. Is dat eruit dan valt het best mee.
Exclusief luiers kom ik inderdaad op 1 zak per 2 maanden.
Wat een constructies lees ik allemaal zeg
Duizenden ambtenaren in het hele land zijn heel druk bezig een baan te verzinnen waardoor ze geld verdienen aan afval zonder het op te halen.
BlazeMuis schreef op maandag 10 juni 2019 @ 11:51:
Ik probeer het soms meerdere keren hard dicht te gooien als het niet lukt, meestal werkt dat en gaat de container weer open, maar sinds kort mogen wij dus maar 8x per week afval "storten".
Mooi he, een gigantische overheid die alle kleinste details van je leven exact wil bepalen 8)7
Tsurany schreef op maandag 10 juni 2019 @ 12:42:
Dan zet je er toch geen afzender op ;)
Een envelop met het adres van de betrokken ambtenaren erop in je huisvuil doet vast wonderen voor het beleid :+

[ Voor 31% gewijzigd door RemcoDelft op 10-06-2019 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Tsurany schreef op maandag 10 juni 2019 @ 12:36:
[...]
Gewoon bij het gemeentehuis de verantwoordelijke beleidsambtenaar en wethouder bij de voordeur neerleggen, daar komt dit idiote beleid tot stand.
FTFY

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Stiekem zit ik te denken om gewoon mijn restafval container van MP te halen en dan maar om de twee weken alles dumpen in één van de grote ijzeren containers bij het bedrijf van mijn ouders. Moet ik wel elke keer met hun bedrijfsauto op en neer.

Bedrijven hoeven niet eens te scheiden. Die hebben nog steeds zo'n enorme ijzeren container. :+

[ Voor 17% gewijzigd door Ivysaur op 10-06-2019 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:24
In Utrecht moeten we er eind 2019 (in mijn wijk) ook aan geloven: alle grijze kliko’s weg en restafval zelf naar de ondergrondse verderop brengen.. gezien de puinzooi die het daar nu al is (met alleen nog papier en glas ondergronds) kan ik alleen maar huiverig worden bij wat er dtraks voor teringbende ontstaat...

Met alle plannen die er nu liggen zou het mij niet verbazen dat straks menig wijkgenoot hier weer met een vuurkorf in de achtertuin zelf zijn afvalverbranding regelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Wij hebben hier van die ondergrondse containers welke open kunnen met de afvalpas. Helaas proppen mensen die dingen helemaal vol met als gevolg dat de container regelmatig vast zit.. Maar nu komt het leuke gedeelte, als je de pas ervoor houdt, dan telt dat blijkbaar als 1x storten ook al zit de container vast/vol!

Laatst bleek dat nadat wij de container niet meer open kregen en een belletje gepleegd hadden de pas geblokkeerd was omdat wij tevaak de container op 1 dag "open" hadden gedaan (4x geprobeerd die dag omdat we met een zak met vies kattengrind zaten). Mevrouw van de klantenservice kon er niks aan doen, en wij moesten maar 7 volle dagen wachten totdat de pas weer gedeblokkeerd was, eerder kon niet.

Dit gebeurd niet alleen bij ons, de afgelopen maanden zien wij extreem veel vuilniszakken voor de deur/op de balkons liggen omdat die containers zo vaak vastzitten en vervolgens passen blokkeren omdat mensen maar al te graag hun afval netjes willen wegbrengen.
Dan mag je dus nog blij zijn dat je niet betaald per scan van de pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online

best arrogant van een gemeente om maar even voor hun inwoners te bepalen hoevaak ze hun vuilnis mogen weggooien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:58

Yucon

*broem*

Valorian schreef op maandag 10 juni 2019 @ 15:31:
In Utrecht moeten we er eind 2019 (in mijn wijk) ook aan geloven: alle grijze kliko’s weg en restafval zelf naar de ondergrondse verderop brengen.. gezien de puinzooi die het daar nu al is (met alleen nog papier en glas ondergronds) kan ik alleen maar huiverig worden bij wat er dtraks voor teringbende ontstaat...

Met alle plannen die er nu liggen zou het mij niet verbazen dat straks menig wijkgenoot hier weer met een vuurkorf in de achtertuin zelf zijn afvalverbranding regelt...
Het zou me niet verbazen als dit deels op verzoek van de bewoners is. Veel mensen klagen namelijk ook over teveel containers voor de deur. Eigenlijk zou ik er ook wel blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Nu online
mschol schreef op maandag 10 juni 2019 @ 16:35:
[...]

best arrogant van een gemeente om maar even voor hun inwoners te bepalen hoevaak ze hun vuilnis mogen weggooien 8)7
Nou nee, want anders krijg je afvaltoerisme. In sommige gemeenten werken ze met diftar. Een bedrag per zak/kilo, of een combinatie daarvan. Stel dat ik mijn pas uit ga lenen aan collega's uit diftar-gemeenten (hier is het gewoon vast jaarlijks bedrag) en die storten op die manier 50 zakken per week...

Nee. Ik vind het dus niet vreemd dat er een maximum aan het aantal stortingen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:24
Yucon schreef op maandag 10 juni 2019 @ 16:45:
[...]

Het zou me niet verbazen als dit deels op verzoek van de bewoners is. Veel mensen klagen namelijk ook over teveel containers voor de deur. Eigenlijk zou ik er ook wel blij mee zijn.
Dat kan ik mij voorstellen, maar is in mijn wijk denk ik niet het geval. Hier hebben we één kliko voor de deur, een grijze. Meer niet. En dan ook nog eens alleen bij huizen met genoeg stoep-ruimte. Bij boven- en benedenwoningen (niet in mijn straat, welnin de omgevingg) is er te weinig ruimte (want meer voordeuren, en geen tuinen) dus daar werken ze nu nog altijd met vuilniszakken op straat. Dat laatste vind ik zelf overigens ook armoe, dus nu ik er nog eens over nadenk is een ondergronds systeem nog zo gek niet. Voordeel is dat er (in eerste instantie) geen limiet aan gekoppeld wordt. Utrecht is wat dat betreft wel relaxed, of ze weten dat mensen anders toch maar gaan dumpen in de sloot. Want ook grofvuil is bij ons zonder extra kosten, zowel bij wegbrengen als op laten halen. En formeel wel met limieten, maar zolang je niet 3x op een ochtend met een aanhangwagen vol betonafval aankomt vindt niemand er iets van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 12:58

Stoney3K

Flatsehats!

Yucon schreef op maandag 10 juni 2019 @ 10:39:
[...]Vooraf scheiden van plastic is een voorbeeld. Het praktische nut is nihil maar het moet en het zal, haast bijna met enige reden dat het als vervelend ervaren wordt.
Die grote plasticberg is ook totaal niet te wijten aan de consument, maar aan de verpakkingsindustrie.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ah komt er hier iemand met het idee om te gaan betalen voor de plastic zakken want ..... er wordt slecht gescheiden.
Maar de prijs van de normale zakken was dit jaar nou net verhoogd omdat er veel te goed gescheiden werd (leverde te weinig op).

En ondertussen wordt het groenafval vervuild door er wekelijks tientallen (groene) plastic afvalemmers in te kieperen omdat die niet goed in de beugels passen.

De logica van het Nijmeegse afvalsysteem in een notendop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Oekiejoekie schreef op maandag 10 juni 2019 @ 16:45:
[...]

Nou nee, want anders krijg je afvaltoerisme. In sommige gemeenten werken ze met diftar. Een bedrag per zak/kilo, of een combinatie daarvan. Stel dat ik mijn pas uit ga lenen aan collega's uit diftar-gemeenten (hier is het gewoon vast jaarlijks bedrag) en die storten op die manier 50 zakken per week...

Nee. Ik vind het dus niet vreemd dat er een maximum aan het aantal stortingen zit.
of die gemeentrs komen met 1 beleid: onbeperkt storten, zoals volgens mij bij het overgrote deel van de gemeentes gewoon gebeurd.

het werkt zak ernaast zetten heel erg in de hand, en als jij als dader een beetje oplet (geen adres gegevens) kunnen ze niks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Nu online
mschol schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 18:09:
[...]
of die gemeentrs komen met 1 beleid: onbeperkt storten, zoals volgens mij bij het overgrote deel van de gemeentes gewoon gebeurd.

het werkt zak ernaast zetten heel erg in de hand, en als jij als dader een beetje oplet (geen adres gegevens) kunnen ze niks
Nee, alsjeblieft niet onbeperkt storten. Dat werkt afvalstorting door bedrijven alleen maar in de hand.

Hier in de straat zit een shoarmazaak. Toen we nog kliko's hadden, schoten die meteen naar buiten om zakken er bij te gooien in kliko's waarin nog plaats was. Ik wil niet betalen voor zijn bedrijfsafval, hij gooit het maar lekker in zijn eigen container, die hem waarschijnlijk per lediging geld kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:07

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Stoney3K schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:09:
Die grote plasticberg is ook totaal niet te wijten aan de consument, maar aan de verpakkingsindustrie.
Ze hebben toch zeker een aandeel. De gemiddelde consument pakt voor elk type fruit of groente gewoon weer een nieuw zakje en het is dat de boodschappentas tegenwoordig geld kost anders pakte men daar ook gewoon elke keer een nieuwe van. Nog te weinig mensen zijn uit zichzelf bewust bezig met het afval dat ze veroorzaken.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Ergens is het niet onze schuld dat we plastic gebruiken enzo. Die moet je bij bedrijven leggen die elk product wil 'conserveren' in plastic. Ergens is het ook de schuld van de landbouwrevolutie die indirect heeft bijgedragen aan de enorme toename van de bevolking van 2.5 in de jaren 40/50 tot de bijna 8 miljard die we heden ten dage tellen. Die toename begon al in 1920 door oa. WW1. Zonder plastic en blikjes zou de wereldbevolking o.a veel lager zijn uitgevallen.

Maar goed, enige remedies zijn afbreekbaar plastic dat veilig is voor de natuur; geen micro-plastics en ander schorriemorrie. Of er moet een ander soort product komen, synthetisch hennep ofzo om producten in te pakken en vers te houden. Of voedsel genetisch bewerken op houdbaarheid en non-voedsel geen plastic meer voor gebruiken.

De burgers zijn niet de schuldige, maar de bedrijven. Aan hen om te veranderen en burgers zullen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ivysaur schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 18:56:
Maar goed, enige remedies zijn afbreekbaar plastic dat veilig is voor de natuur
En vervolgens blijkt het plasticafval vervuild te zijn met afbreekbaar afval. Of moet ik m'n afbreekbare verpakkingen in de berm gooien?
Afbreekbare verpakkingen komen ook de houdbaarheid van voedsel niet ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Exact, dan gooit men het nog makkelijker gewoon in de natuur want het is toch afbreekbaar. De schuld puur bij bedrijven leggen is je reinste kop in het zand tactiek.
Lekker zelf niets doen en daarna klagen als de overheid wat gaat afdwingen. :F

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Gonadan schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 19:17:
Exact, dan gooit men het nog makkelijker gewoon in de natuur want het is toch afbreekbaar. De schuld puur bij bedrijven leggen is je reinste kop in het zand tactiek.Lekker zelf niets doen en daarna klagen als de overheid wat gaat afdwingen. :F
Dat reclamefolders tegenwoordig in plastic zitten is mijn schuld als consument? Dat een USB-kabeltje in een PVC-blister zit die groter is dan de kabel zelf, ligt aan mij als consument? Een pak koekjes waar de koekjes in een kartonnen doos zitten, maar IN die kartonnen doos in een plastic binnenverpakking, en als je pech hebt nog eens per stuk verpakt ook?

Ik koop mijn groenten net zo graag in een papieren zak, maar dan mag ik ze van de supermarkt niet afrekenen. Want ze zitten niet in het zakje dat bij de groentenafdeling hangt, en stel je voor dat ik een tomaat te weinig afreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Gonadan schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 18:45:
[...]

Ze hebben toch zeker een aandeel. De gemiddelde consument pakt voor elk type fruit of groente gewoon weer een nieuw zakje en het is dat de boodschappentas tegenwoordig geld kost anders pakte men daar ook gewoon elke keer een nieuwe van. Nog te weinig mensen zijn uit zichzelf bewust bezig met het afval dat ze veroorzaken.
Je moet ook per soort afwegen en scannen. Of gooi je allea bij elkaar en moeten ze bij de kassa alles bij elkaar zoeken?

Overigens is er al een verpakkingstax ingevoerd een paar jaar geleden, dus ook dat reken je als consument af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Nu online
Stoney3K schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 20:01:
[...]
Ik koop mijn groenten net zo graag in een papieren zak, maar dan mag ik ze van de supermarkt niet afrekenen. Want ze zitten niet in het zakje dat bij de groentenafdeling hangt, en stel je voor dat ik een tomaat te weinig afreken.
Bij mijn supermarkt is het zelfscannen, en zelf wegen. En is er keuze uit papieren en plastic zakken. En ze doen er echt niet moeilijk over als ik appels en peren in een papieren zakje doe met 2 weegstickers er op. Of 3 preistronken los in de tas heb. In dat geval plak ik het stickertje ff aan de binnenkant van de tas. Bij controle van de zelfscan, doen ze daar totaal niet moeilijk over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ben al jaren niks anders dan ondergrondse containers gewend los van de gft, papierbak. Maar ik betaal een vast tarief per maand: 35 euro. En met de pas voor de ondergrondse heb ik de max nog niet getest. Door die hoge prijs voel ik weinig animo tot afval scheiden. Kranten/folders/karton in de papierbak. Snoeiafval en groente/fruitschilllen in de gft bak. De rest flikker ik allemaal in de ondergrondse. Heb ook sinds kort een bak voor de plastic, maar het is niet zo dat de afvalstoffenheffing van 35 euro omlaag kan naar zeg 10 euro + per bak betalen. Daarbij zie je dat afvalinzameling bij de grote verwerkingstations als nog op 1 bult komen omdat de sorteermachines gemakkelijker blik ed kan halen uit 1 grote stapel dan dat de burger apart de boel scheidt.

Dus leuk dat nieuwe inzamelen maar ik voel 0 incentive om iets te veranderen zolang je torenhoge afvalstoffenheffing hebt. Goed grofvuil en grof tuinafval halen ze wel gratis op nadat je een afspraak inplant. Maar voor de rest vind ik het schandalig duur wat je moet betalen voor het kunnen hebben van de pas voor de ondergrondse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@Stoney3K de consument bepaalt met zijn gedrag. Je hoeft die reclame niet te accepteren, je hoeft niet naar dit ene zeiksupermarkt waar je überhaupt niet zelf mag kiezen of je het in een zakje stopt (welke is dat überhaupt? Ik geloof er niets van). Ik weiger zakjes bij de slager en groenteboer, ik weiger reclame, ik weeg m'n fruit en groente en stop het daarna pas in een tas. Allemaal gewoon een keuze. Zouden veel meer mensen bewust kiezen dan gaat ook de markt daarin mee

Ja, de industrie heeft óók een groot aandeel, maar de consument vrij pleiten is echt je reinste struisvogelpolitiek.
Señor Sjon schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 20:10:
Overigens is er al een verpakkingstax ingevoerd een paar jaar geleden, dus ook dat reken je als consument af.
Dat is helaas wel een veelgebruikte strategie. Omdat er een belasting is hoef je niet meer bewust te zijn want dan is het geregeld?
Het lijkt onderhand wel een soort aflaat zoals men redeneert.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

De eerste foldersbrengende snotneus die mijn NEE/NEE sticker leest moet ik nog tegen komen. Om reclame heb ik als consument niet gevraagd, dus die stuur ik liever retour afzender als het mogelijk zou zijn.

Net zoals de gouden enveloppen geaddresseerd aan "de bewoners van" trouwens. En de berg nutteloze drukwerk die ik maandelijks toegestuurd krijg van mijn zorgverzekeraar, mijn pensioenfonds, de ANWB, de vakbond, en tig andere organisaties waarvan ik van de diensten gebruik maak maar ik geen behoefte heb aan een glossy, in cellofaan verpakt tijdschrift wat toch op de afvalberg eindigt.

Dat is ook de reden waarom ik "gratis" producten nooit aanneem, het is rommel en ik probeer zelf ook de wegwerpmaatschappij zo veel mogelijk te verhinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:52

Fiber

Beaches are for storming.

Die Nee/Nee sticker op mijn brievenbus werkt bij mij feilloos. En die tijdschriftjes en zo van al die organisaties zijn met een klein beetje moeite best wel op te zeggen, lijkt mij. Maar dat heb ik eerlijk gezegd nog nooit geprobeerd.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 13 december 2018 @ 11:05:
[...]

Snap ik, maar wellicht die is die informatie breder bedoeld. ;)
In dit topic? Gast :')

Mijn gemeente heeft het nieuws gehaald met hun privacy onvriendelijke pasjes dus voorlopig is restafval gratis. Maar ik hou mijn hart vast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Nu online
Wat was er privacyonvriendelijk aan dan ? En dacht je dat je met een kliko privacy had ? Die dingen zijn gechipt, en worden gewogen. Ze weten precies hoe vaak het ding buiten staat, en hoe veel er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

Ophaalkalender hier:
- 1x per week groene kliko voor GFT en etensresten
- tweede maandag van de maand blauwe kliko voor oud papier
- 1x per 4 weken, grijze afvalbak voor restafval
- elke week, gratis pmd zakken voor plastic, metaal en drinkkartons
Als ik de grijze twee keer vergeet is er nog niets aan de hand bij ons.

Chemokar 1x per kwartaal op een vaste plek. Glas in de glasbak bij de lokale supermarkt. Nu wij een auto hebben gaat dat een stuk beter bij ons dan voorheen...

Ik kan via de gemeentewebsite een persoonlijke afvalkalender downloaden in pdf of iCal.

[...]

Ik heb sterk het idee dat een deel van de politici de bevolking in zekere zin wil straffen. Dit in de zin dat afvalinzameling vooral niet makkelijk mag zijn omdat dat draagvlak voor diverse maatregelen die men als positief voor het milieu ziet zou ondermijnen.

Vooraf scheiden van plastic is een voorbeeld. Het praktische nut is nihil maar het moet en het zal, haast bijna met enige reden dat het als vervelend ervaren wordt.
[/quote]
Ik vind er niets moeilijks aan.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
Oekiejoekie schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 23:18:
Wat was er privacyonvriendelijk aan dan ? En dacht je dat je met een kliko privacy had ? Die dingen zijn gechipt, en worden gewogen. Ze weten precies hoe vaak het ding buiten staat, en hoe veel er in zit.
Hey je kan tegen mij beginnen maar don’t shoot the messenger.

https://www.computable.nl...jd-met-privacyregels.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Hmmm... zit me te bedenken dat ik idd al jaren zo min mogelijk plastic in de supermarkt gebruik. Fruit of groente? Die haal ik los, stop ik niet in 'n plastic zakje. Is voor mij al zo'n gewoonte geworden, denk ik niet eens meer bij na. Sticker plak ik op 'n appel of 'n prei of tomaat. Tas? Neem ik zelf wel mee.

Ik hoef echt geen verpakkingsloze supermarkt, maar een klein beetje opletten vind ik normaal.

Heb trouwens wel eens een klacht ingediend over die draaidop op 'n pak biologische melk of yoghurt. Waar is dat nou weer goed voor? Meer plastic, totaal onnodig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tellorian
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 07-06 19:08
Stoney3K schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 22:35:
De eerste foldersbrengende snotneus die mijn NEE/NEE sticker leest moet ik nog tegen komen. Om reclame heb ik als consument niet gevraagd, dus die stuur ik liever retour afzender als het mogelijk zou zijn.

Net zoals de gouden enveloppen geaddresseerd aan "de bewoners van" trouwens. En de berg nutteloze drukwerk die ik maandelijks toegestuurd krijg van mijn zorgverzekeraar, mijn pensioenfonds, de ANWB, de vakbond, en tig andere organisaties waarvan ik van de diensten gebruik maak maar ik geen behoefte heb aan een glossy, in cellofaan verpakt tijdschrift wat toch op de afvalberg eindigt.

Dat is ook de reden waarom ik "gratis" producten nooit aanneem, het is rommel en ik probeer zelf ook de wegwerpmaatschappij zo veel mogelijk te verhinderen.
Je kan je afmelden voor de Kampioen (ANWB)

https://www.anwb.nl/forms/over-anwb/tijdschrift-opzeggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Ardana schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 08:05:

Heb trouwens wel eens een klacht ingediend over die draaidop op 'n pak biologische melk of yoghurt. Waar is dat nou weer goed voor? Meer plastic, totaal onnodig.
Waarom zit biologische zuivel in een kartonnen en met plastic gevoerd pak en niet gewoon in glas? vind ik veel kwalijker :p Dat zou de verpakking bijna 100% recyclebaar maken (alleen de inlage in de dop niet)

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Stoney3K schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 22:35:
Net zoals de gouden enveloppen geaddresseerd aan "de bewoners van" trouwens.
De gouden enveloppen van de chantage loterij kan je je gewoon voor afmelden, ze vragen veel info maar zolang je zorgt dat je adres klopt kan de rest dummy info zijn heb ik het idee. Heb mijzelf een tijdje terug afgemeld en sindsdien heb ik geen brieven meer gehad met de vraag of ik toch niet net als X buren ook mee wil doen want straks val ik buiten de boot 8)7 . Mocht ik nog een brief van ze krijgen gaat die rechtstreeks retourafzender.
Vaak is dit wel te regelen bij bedrijven, maar helaas is dit toch vaak opt-out ondanks mijn Nee/Nee sticker en het feit dat ik mij nooit heb aangemeld.

Een mooie vond ik nog wel mijn pensioenfonds waarvan ik maandenlang bijna iedere week een brief kreeg met daarin de melding dat ze vanaf die brief alles digitaal gingen versturen en er geen brieven meer verstuurd zouden worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Oekiejoekie schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 18:14:
[...]

Nee, alsjeblieft niet onbeperkt storten. Dat werkt afvalstorting door bedrijven alleen maar in de hand.

Hier in de straat zit een shoarmazaak. Toen we nog kliko's hadden, schoten die meteen naar buiten om zakken er bij te gooien in kliko's waarin nog plaats was. Ik wil niet betalen voor zijn bedrijfsafval, hij gooit het maar lekker in zijn eigen container, die hem waarschijnlijk per lediging geld kost.
dat behoort de gemeente volgens mij te controleren, en die moet je er dan dus op aanspreken; zolang je dat niet doet veranderd er niks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ardana schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 08:05:
Hmmm... zit me te bedenken dat ik idd al jaren zo min mogelijk plastic in de supermarkt gebruik. Fruit of groente? Die haal ik los, stop ik niet in 'n plastic zakje. Is voor mij al zo'n gewoonte geworden, denk ik niet eens meer bij na. Sticker plak ik op 'n appel of 'n prei of tomaat. Tas? Neem ik zelf wel mee.

Ik hoef echt geen verpakkingsloze supermarkt, maar een klein beetje opletten vind ik normaal.

Vroeger moest je het karton openvouwen. Dat werd met yoghurt snel een bende. Ook is melk nu langer houdbaar omdat de dop na eerste gebruik de boel beter afsluit. Daardoor wordt er minder snel voedsel weggegooid. Het is een beetje kiezen tussen twee kwaden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyyy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-06 11:00
Bij ons hebben 3 bakken, papier/karton, plastic/pakken/blik en een groene.
Voor de rest hebben een ondergrondse.

Nou is het erg vreemd dat ik nu volop moet scheiden (net een huis gekocht) terwijl ik uit een appartement kom 3 straten verderop en daar moest alles in 1 ondergrondse oftewel niks scheiden.

In mijn ogen voegt het dus allemaal weinig toe bij ons in de gemeente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:26

Bob Popcorn

Plop!

mystic schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:04:
[...]

Waarom zit biologische zuivel in een kartonnen en met plastic gevoerd pak en niet gewoon in glas? vind ik veel kwalijker :p Dat zou de verpakking bijna 100% recyclebaar maken (alleen de inlage in de dop niet)
Omdat biologisch niks over de verpakking hoeft te zeggen. :p

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Nu online
mschol schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:44:
[...]
dat behoort de gemeente volgens mij te controleren, en die moet je er dan dus op aanspreken; zolang je dat niet doet veranderd er niks
Ik heb de gemeente daar wel eens over gebeld. Ik had nou niet echt het idee dat handhaving daar prioriteit had. Ik heb ook de shoarmatent zelf er op aangesproken. Ze keken al in mijn kliko toen ik hem nog aan het buitenzetten was. Die reageerden van kost jou toch niks ? Nou ja, dat kost mij wel wat. Afvalstoffenheffing is een kostendekkende heffing. En als hij om de twee weken 10 zakken van 10 kilo in de containers van de buurt gooit, is dat op jaarbasis toch 2,5 ton afval die de gemeente meer af moet rekenen en uit moet smeren over alle bewoners. Hoe hij daar op reageerde, zal ik hier maar niet herhalen.
Señor Sjon schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:59:
[...]

Vroeger moest je het karton openvouwen. Dat werd met yoghurt snel een bende. Ook is melk nu langer houdbaar omdat de dop na eerste gebruik de boel beter afsluit. Daardoor wordt er minder snel voedsel weggegooid. Het is een beetje kiezen tussen twee kwaden. :)
Nog vroeger, toen hadden we melk en yoghurt in glazen statiegeldflessen zitten van de melkboer. En hadden we een schraper in de keuken liggen om het laatste beetje vla of yoghurt er uit te halen. Of wordt ik nou oud ? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Toen kwamen ze nog langs om hun waar te slijten, nu moet je de supers betalen om langs te komen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:46
Bij ons hebben we ook 3 bakken, plastic/pakken/blik, GTF en rest.
De GTF en plastic worden om de twee weken opgehaald, de rest 1x per maand.
GTF een keer per twee weken is in de winter totaal geen probleem, in de zomer met een tuin is dat wel eens krap door wat snoeiafval.

Op de gemeentewerf kan ik (met pasje) onbeperkt groenaval storten en max 600kg rest per jaar.
Bouwpuin zit op 1000kg per jaar.

Oudpapier wordt eens per twee maanden opgehaald, dit is prima te doen door een paar bananendozen in de garage te zetten en daar het papier in te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-05 09:53

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Onze gemeente gaat over naar een containersysteem voor PMB, GFT(E) en papier - en dan restafval in een ondergrondse container om zodoende minder restafval te realiseren. Schitterend allemaal.

Dit werd mij medegedeeld tijdens het wijkoverleg (met 5 aanwezigen). Op die presentatie volgde een flinke discussie tussen de aanwezige / verantwoordelijke ambtenaar, de vertegenwoordiger van de afvalinzamelaar en de wijkagent (:+) die allen slechte ervaringen hadden in hun woonplaats (allen afwijkend van mijn woonplaats).

Daarna werd medegedeeld dat de uitzondering op het nieuwe bakkensysteem de binnenstad zal zijn met oog op het beschermd stadsgezicht. Oftewel: de hele presentatie was eigenlijk.... voor niks. Wel is er een pasjessysteem en vrees ik dat ik de dupe ga worden als inwoner van de binnenstad als hier straks actief beleid op gevoerd gaat worden. Ik heb namelijk straks geen kliko’s, maar mag (lees: ‘moet’) wel gaan scheiden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Welke gemeente is dat? Je gaat er bij verhuisplannen serieus rekening mee houden in wat voor een can of worms je terecht kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Bob Popcorn schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 10:07:
[...]

Omdat biologisch niks over de verpakking hoeft te zeggen. :p
offtopic:
nee klopt, I know ;)

Neemt niet weg dat dat het raar is dat je een milieu en dierbewust product maakt en deze niet in een verantwoorde verpakking stopt :)

Veel producenten houden hier wel rekening mee trouwens, meer en meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Bij ons (in die rare Brabantse gemeente waar de CD is uitgevonden) hebben we een pasjessysteem, afvalstoffenheffing is gewoon vast bedrag per jaar en onbeperkt storten. Of althans, ik ben nog niet tegen de grens aan gelopen :+

GFT wordt in mijn wijk niet apart ingezameld, papier staan wel aparte bakken voor.

Plastic zijn de oude 'Plastic Hero' bakken, weet iemand of die inmiddels PMD-bakken zijn geworden? Want het staat niet als dusdanig op de bak, en mijn blik en drankpakken moet ik anders bij het restafval gaan gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

@Señor Sjon Dit is de Gemeente Schiedam, zij werken met Irado.

Opzich allemaal goede bedoelingen en ideeen, maar als jij er net niet inpast... Ze kwamen ook met een voorstel om een soort tupperware bakje voor je aanrecht te leveren waar je dan een week lang je etensresten in kon bewaren.

Ligt het aan mij of... dat ga je toch niet doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

N1ckk schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 10:16:
die allen slechte ervaringen hadden in hun woonplaats (allen afwijkend van mijn woonplaats).
Dat is altijd zo opvallend. De gebruikers kunnen aanvoelen wat voor zootje het gaat worden, het echt niet goedkoper gaat worden. maar ambtenaren lijken daar altijd doof voor te zijn. Elke gemeente lijkt het wiel opnieuw te willen uitvinden.

Net zoals @ehtweak verbaas ik me ook over de plannen van onze gemeente. Ik hoop niet dat ik gelijk krijg dat bij de afvalcontainer (waarvan ik maar hoop dat die niet voor mijn deur komt, zo NIMBY ben ik dan weer wel moet ik toegeven).
bernardV schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 10:15:
Oudpapier wordt eens per twee maanden opgehaald, dit is prima te doen door een paar bananendozen in de garage te zetten en daar het papier in te bewaren.
Je weet dat iet iedereen een garage heeft? Of tijd en zin om het probleem van de gemeente op te moeten lossen. Na drie week zit na al die bagger spam de meeste kliko's wel vol. Paar verpakkingen van bestelde pakketjes verder doet de rest.

[ Voor 27% gewijzigd door Gunner op 13-06-2019 11:08 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:12
bobkoning schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 10:00:
Bij ons hebben 3 bakken, papier/karton, plastic/pakken/blik en een groene.
Voor de rest hebben een ondergrondse.

Nou is het erg vreemd dat ik nu volop moet scheiden (net een huis gekocht) terwijl ik uit een appartement kom 3 straten verderop en daar moest alles in 1 ondergrondse oftewel niks scheiden.

In mijn ogen voegt het dus allemaal weinig toe bij ons in de gemeente.
Hoezo voegt het volgens jou weinig toe? Het gros van de woningen zal een 'normaal' huis zijn, geen appartement - dus het gros van het afval zal netjes gescheiden worden. Blijkbaar is het bij appartementen lastig om gescheiden afval te regelen.

En al het afval scheiden (dus appartementen ook) zou beter zijn, maar veel afval scheiden (huizen, niet de appartementen) is nog altijd beter dan helemaal niemand scheiden. Toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
N1ckk schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:03:
@Señor Sjon Dit is de Gemeente Schiedam, zij werken met Irado.

Opzich allemaal goede bedoelingen en ideeen, maar als jij er net niet inpast... Ze kwamen ook met een voorstel om een soort tupperware bakje voor je aanrecht te leveren waar je dan een week lang je etensresten in kon bewaren.

Ligt het aan mij of... dat ga je toch niet doen?
Vreemd. AVR heeft net een nieuwe nascheider in de buurt en dan gaan ze over op bronscheiding zonder restafvalcontainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Ze brengen het afval onder ergens in Friesland begreep ik, daarom deze methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

N1ckk schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:28:
Ze brengen het afval onder ergens in Friesland begreep ik, daarom deze methode.
Efficiënt hoor. Afval van uit de buurt van Rotterdam naar Friesland rijden :X
Zeker als aangegeven wordt dat er een afvalscheider in de buurt staat.

Dit helpt niet om draagvlak bij me te creëren.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Nee, zij geven als reden dat de installatie in het noorden “beter” is in het scheiden dan die van Rotterdam. Dat zal ongetwijfeld waar zijn, maar blijft inderdaad een vreemd verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat 'beter' verlies je alweer door het heen en weer rijden met afval. Wat een kansloos gebeuren weer. Je stad opzadelen met een nieuw systeem, terwijl je alleen maar het probleem verplaatst. Hoop dat hier de Raad haar twijfels doorzet en dit onzinnige plan bij het OPK mikt (en het hechtbandje bij PMD).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killercow
  • Laatst online: 06-06 10:44

killercow

eth0

CurtPoindexter schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 22:44:
[...]

In dit topic? Gast :')

Mijn gemeente heeft het nieuws gehaald met hun privacy onvriendelijke pasjes dus voorlopig is restafval gratis. Maar ik hou mijn hart vast..
Aan de hand van die gerechtelijke uitspraak heb ik de gemeente Leeuwarden gevraagd te stoppen met het verzamelen van de scans en daarmee te koppeling tussen pas-gebruiksactie en bewoner.

Hier werd vanuit de gemeente positief op gereageerd en ondertussen is het al weer een jaartje terug aan mij teruggekoppeld dat de afvalverwerker de systemen in de ondergrondse systemen heeft aangepast om alleen het aantal scans per container per dag nog maar te bewaren. Dit doen ze om te weten wanneer de beste momenten zijn om te legen, en hoe vaak dit wenselijk is. Kortom, geen data meer over wie er wanneer en hoeveel er weggegooid wordt.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Señor Sjon schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:37:
Dat 'beter' verlies je alweer door het heen en weer rijden met afval. Wat een kansloos gebeuren weer. Je stad opzadelen met een nieuw systeem, terwijl je alleen maar het probleem verplaatst. Hoop dat hier de Raad haar twijfels doorzet en dit onzinnige plan bij het OPK mikt (en het hechtbandje bij PMD).
Naja, opzich vind ik het prima om bewoners te stimuleren* om afval te scheiden als dat een positief effect kan hebben / heeft. Zelfs als daarvoor 2/300KM moet worden afgelegd - ik ken de rekensom niet. Wat mij echter beweegt is in hoeverre dit haalbaar is voor de ‘uitzonderingssituaties’ (zoals ik, in de binnenstad) en of ik straks niet nadeliger uit ben dan nu het geval is.

* en stimuleren kunnen we in S’dam 8)7 https://www.afvalthechallenge.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dit lijkt bijna op hetzelfde als wat ze in Nissewaard hebben gedaan.

Over Schiedam gesproken... (Premium): https://www.gelderlander....en-of-toch-niet~af25f652/
Ook gemeenten als Barendrecht, Ridderkerk en Albrandswaard zijn van plan over te stappen op nascheiden van afval en in Capelle, Schiedam en Vlaardingen gebeurt dit zelfs al.
Schiedam stopt daar dan dus mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• otandreto
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-05 21:50
killercow schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:48:
[...]

Aan de hand van die gerechtelijke uitspraak heb ik de gemeente Leeuwarden gevraagd te stoppen met het verzamelen van de scans en daarmee te koppeling tussen pas-gebruiksactie en bewoner.

Hier werd vanuit de gemeente positief op gereageerd en ondertussen is het al weer een jaartje terug aan mij teruggekoppeld dat de afvalverwerker de systemen in de ondergrondse systemen heeft aangepast om alleen het aantal scans per container per dag nog maar te bewaren. Dit doen ze om te weten wanneer de beste momenten zijn om te legen, en hoe vaak dit wenselijk is. Kortom, geen data meer over wie er wanneer en hoeveel er weggegooid wordt.
Klinkt als een plan om hier in de gemeente ook maar eens te proberen. Hier word namelijk bij gehouden hoe vaak je de container opent. Dit zodat ze je bij iedere opening € 2,10 te laste kunnen leggen. Ik heb wel vaker gehoord dat gemeentes dit niet meer mochten doen, hier doen ze in ieder geval wel.

Wij wonen nu bijna 2 jaar in deze gemeente. Toen we er kwamen wonen mocht blik bij het plastic, na een paar maanden weer niet en nu sinds een half jaar weer wel.

Ik ben helemaal voor het separaat hebben van afval stormen, maar elke 3 maanden wijzigen is erg lastig om bij te houden. Het voordeel is hoe meer wij los van het restafval moeten verzamelen, hoe minder vaak wij €2.10 moeten af tikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killercow
  • Laatst online: 06-06 10:44

killercow

eth0

otandreto schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 12:14:
[...]

Klinkt als een plan om hier in de gemeente ook maar eens te proberen. Hier word namelijk bij gehouden hoe vaak je de container opent. Dit zodat ze je bij iedere opening € 2,10 te laste kunnen leggen. Ik heb wel vaker gehoord dat gemeentes dit niet meer mochten doen, hier doen ze in ieder geval wel.

Wij wonen nu bijna 2 jaar in deze gemeente. Toen we er kwamen wonen mocht blik bij het plastic, na een paar maanden weer niet en nu sinds een half jaar weer wel.

Ik ben helemaal voor het separaat hebben van afval stormen, maar elke 3 maanden wijzigen is erg lastig om bij te houden. Het voordeel is hoe meer wij los van het restafval moeten verzamelen, hoe minder vaak wij €2.10 moeten af tikken.
De dataverzameling die de gemeente Arnhem (en Leewarden) er op na hielden mocht niet *juist omdat* er geen goede reden voor was / is. In het geval van Arnhem was er potentieel een plan om in de toekomst net als bij jullie kosten te gaan vragen, maar *omdat* dit dus niet nu al gedaan werd was de verzameling van naar een privépersoon / huishouden te herleiden data niet toegestaan.

Gezien dat bij jullie wel zo is, is er daarmee een goede reden voor de verzameling van de data. Je zou nog kunnen opperen dat de precieze momenten etc na facturatie verwijderd dient te worden uit privacy-oogpunt, maar dat is denk ik niet waar je naar opzoek was.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Señor Sjon schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 12:08:
Dit lijkt bijna op hetzelfde als wat ze in Nissewaard hebben gedaan.

Over Schiedam gesproken... (Premium): https://www.gelderlander....en-of-toch-niet~af25f652/

[...]

Schiedam stopt daar dan dus mee?
Als je het artikel zo leest lijkt dat wel zo, maar is totaal niet in lijn met Afval the Challenge waar ze losse PMD kliko’s beschrijven voor de inwoners. Ik ga de ambtenaar mailen, will keep you posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

killercow schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 13:05:
[...]

De dataverzameling die de gemeente Arnhem (en Leewarden) er op na hielden mocht niet *juist omdat* er geen goede reden voor was / is. In het geval van Arnhem was er potentieel een plan om in de toekomst net als bij jullie kosten te gaan vragen, maar *omdat* dit dus niet nu al gedaan werd was de verzameling van naar een privépersoon / huishouden te herleiden data niet toegestaan.

Gezien dat bij jullie wel zo is, is er daarmee een goede reden voor de verzameling van de data. Je zou nog kunnen opperen dat de precieze momenten etc na facturatie verwijderd dient te worden uit privacy-oogpunt, maar dat is denk ik niet waar je naar opzoek was.
Inmiddels zit een deel van Arnhem "dicht" en werken weer met een afvalpas. De rest staat gepland voor augustus 2019 dacht ik.
Ze registreren geen gegevens en er zitten geen kosten verbonden aan het openen van de container.

Was ook een kwestie van tijd natuurlijk, iedereen kon de container openen en zijn afval dumpen.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

vanaalten schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:05:
[...]

Hoezo voegt het volgens jou weinig toe? Het gros van de woningen zal een 'normaal' huis zijn, geen appartement - dus het gros van het afval zal netjes gescheiden worden. Blijkbaar is het bij appartementen lastig om gescheiden afval te regelen.

En al het afval scheiden (dus appartementen ook) zou beter zijn, maar veel afval scheiden (huizen, niet de appartementen) is nog altijd beter dan helemaal niemand scheiden. Toch?
20% van de woningen is een zgn. "klein" huis, oftewel, heeft geen ruimte tot scheiden (en bewaren!) van afval. 35% van de woningen is een zgn. "meergezins" woning, oftwel, een flat of appartement. Dan mag je vinden dat "het gros van de woningen een 'normaal' huis is" maar er is echt een groot deel van de Nederlandse bevolking dat never in een 'normaal' huis zal kunnen wonen. (Ik, zei de gek).

Daarnaast is het niet altijd zo dat meer scheiden beter is. Er zijn ook onderzoeken geweest die aantoonden dat ongescheiden afval juist beter vergaat etc. Ook hangt het af van wat er gebeurt met het afval ná het inleveren. Het hangt dus van veel factoren af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Geen ruimte is een kwestie van prioriteiten. Als je ruimte hebt om alles bij elkaar te gooien dan heb je ook ruimte om te scheiden.
Gunner schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:03:
Dat is altijd zo opvallend. De gebruikers kunnen aanvoelen wat voor zootje het gaat worden, het echt niet goedkoper gaat worden. maar ambtenaren lijken daar altijd doof voor te zijn. Elke gemeente lijkt het wiel opnieuw te willen uitvinden.
Toch moet ik eerlijk toegeven dat mijn doembeeld qua rotzooi in de praktijk een stuk minder is gebleken. Buiten irritatie over die incidentele zak die naast een volle container staat (praktisch nooit meer, want ze legen hem gewoon preventief twee keer per week) en het feit dat mensen blijkbaar ook gewoon verf en dergelijk afval in zo'n container gooien heb ik niets te klagen. Het werkt in de praktijk best goed.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Gonadan schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:30:
Geen ruimte is een kwestie van prioriteiten. Als je ruimte hebt om alles bij elkaar te gooien dan heb je ook ruimte om te scheiden.
Hell no. Ik heb ruimte voor 1 vuilniszak. Geen ruimte voor oud-papier. Geen ruimte voor glas. Geen ruimte voor groen-afval. Niet eens ruimte voor statie-geld. Dat staat bij de deur (in de weg ja) en wordt direct mee genomen zodra ik boodschappen ga doen. Dus ik heb wél ruimte alles bij elkaar te gooien (dan moet ik de vuilniszak wat vaker in de container gooien, en nee, we hebben geen gescheiden containers), maar geen ruimte om te scheiden - wat hier trouwens ook onzinnig zou zijn.

Overigens had ik bij m'n vorige huis (en 'n huis ervoor) ook ondergrondse containers. Ik heb de rotzooi altijd heel erg mee vinden vallen. 'n Enkele keer stond er iets naast, meestal omdat het mechanisme niet werkte, de zak te groot was of het anderszins niet paste.

Dat was trouwens meteen wel een van de ergernissen: als je 'n gewone komo-vuilniszak nét iets te vol propte (maar hij kon nog wel dicht) dan paste hij eigenlijk net niet in het mechanisme. Dat hadden ze best wat beter op kunnen lossen.

[ Voor 26% gewijzigd door Ardana op 13-06-2019 15:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat is gemaakt zodat er geen kinderen in kunnen vallen. Vandaar dat gehannes met openingen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Señor Sjon schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:18:
Dat is gemaakt zodat er geen kinderen in kunnen vallen. Vandaar dat gehannes met openingen e.d.
Dan hadden die zakken wat kleiner gemaakt moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Señor Sjon schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:18:
Daar hebben ze toch toegangspasjes voor? Daarnaast, je kunt er nog steeds 'n baby in stoppen... (is volgens mij ook wel eens gebeurd). En ik verwacht dat een beetje kind zich alsnog wel in zo'n 50-60 liter-opening kan proppen, dus leuk dat dat een argument is, maar dat vind ik 'n klein beetje kul...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Don't blame the messenger. Met name de passystemen zijn daarvoor. Maar je ziet ook weleens OPK containers met een soort glasbak opening. Daar kan dus nog geen doosje in. Wel lekker veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Nu online
Ardana schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:35:
[...]

Daar hebben ze toch toegangspasjes voor?
Genoeg gemeenten waar de pasjes (nog) niet actief zijn. En de bakken nog zo open gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Oekiejoekie schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:40:
[...]
Genoeg gemeenten waar de pasjes (nog) niet actief zijn. En de bakken nog zo open gaan
Die ken ik alleen met van die grote bovengrondse containers, niet met van die ondergrondse afgesloten containers. Maar als die ondergrondse afgesloten containers idd werken zonder pasje, dan is dat idd niet heel erg veilig voor kinderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Señor Sjon schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:37:
Don't blame the messenger. Met name de passystemen zijn daarvoor. Maar je ziet ook weleens OPK containers met een soort glasbak opening. Daar kan dus nog geen doosje in. Wel lekker veilig.
Mijn grootste ergernis met die OPK containers zijn de types waar zo'n brievenbus in zit van 5 centimeter hoog en een halve meter breed.

Dan ben je daar bezig om een doos in te proppen, zit ie eindelijk helemaal in de bak, krijg je de deur van het gat als een mooie guillotine op je hand. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Nu online
Ardana schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:44:
[...]

Die ken ik alleen met van die grote bovengrondse containers, niet met van die ondergrondse afgesloten containers. Maar als die ondergrondse afgesloten containers idd werken zonder pasje, dan is dat idd niet heel erg veilig voor kinderen...
Om even een paar plaatsen te noemen... Beverwijk volgens mij. En in Utrecht zag ik 2 weken geleden ook nog ondergrondse containers zonder paslezer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ardana schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:44:
[...]

Containers, nouja de PMD container, bij mij in de buurt is bruikbaar zonder pasje. De opening/klep is groot genoeg voor een kind om in te klimmen. Paar honderd meter verderop staan wel containers met een pasje. Handig want ik kan daar mijn afval dus niet dumpen, wanneer de container bij ons weer eens vol zit, omdat wij geen pasje hebben.

Paar honderd meter de andere kant op zijn ondergrondse papiercontainers met een open openingen van nog geen halve meter van de grond waar een (klein) kind ook zo in kan.

[ Voor 11% gewijzigd door Caayn op 13-06-2019 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Bij supermarkten zie je veel vaker van die ondergrondse containers zonder pasje, heb niet het gevoel dat het om kinderen gaat. Meer in enigszins te reguleren dat niet iedereen zomaar in een woonwijk zijn afval kwijt kan.
Hell yeah, dan verschillen we van mening. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Gonadan schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 16:03:
Hell yeah, dan verschillen we van mening. ;)
Je bent welkom om 'n kop koffie te komen doen. Mag je me vertellen waar ik m'n gescheiden afval moet laten :P

Pagina: 1 ... 7 ... 20 Laatste