Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Afvalinzameling gemeentes

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 21:36

vhal

ಠ_ಠ

quote:
backupdevice schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:20:
Ik vind het in Asten een drama. Al het groen moet in de groene container die dan eens in de twee weken een keer opgehaald wordt . In de winter geen probleem maar in de zomer is die container een verzamelplek voor schimmels en duizende maden en vliegen. Elke week maak ik hem schoon maar elke keer weer een ranzige bak. 1 x per 2 weken in de zomer is gewoon niet te doen . Ranzig vind ik het.
Je kan altijd nog een composthoop/bak maken. Win-win voor je tuin tenzij je zo'n exemplaar hebt welke is volgelegd met 100x100 tegels en 1 hele bloembak...

Mijn V&A - - - ME is geen bezittelijk voornaamwoord

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 14:37
Smallingerland weet ik niet of deze al genoemd is hebben ze het volgende bedacht:

- Groen: Winter eens in de 2 weken zomertijd elke week
- Grijs: eens in de 3 weken
- Plastic: Je kan een container aanvragen bij de gemeente maar het moet in plastic zakken. Hier mogen ook de sap pakken en blik bij in.
- Papier: Container eens in de 4 weken

We hebben wel ondergrondse containers maar nog nooit gebruik van gemaakt.

Wat @backupdevice zegt over die eens in de 2 weken lijkt mij ook super smerig. Het stinkt soms al na een week.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 16:52
http://www.omroepflevolan...afval-en-per-kilo-betalen

In Almere hebben ze ook leuke plannen. Het eerste wat in mij opkomt is dat iets simpels, heel moeilijk gemaakt wordt. Dit voor een marginale winst. En die winst komt niet voor rekening van de burgers maar de gemeente.

Bij het lezen van het artikel valt mij op dat de gemeente niet inziet dat wanneer je de burgers gaat verplichten om ver met hun afval te gaan lopen. En dan hier ook nog geld voor gaat vragen. Dat het maar zo kan zijn dat die zak afval gratis op een plek die wat minder ver lopen is in de bosjes verdwijnt.

Al deze projecten om de mensen aan het afval scheiden te krijgen is de omgekeerde wereld. De gemeenten legt het probleem bij de mensen.

Waarom zo moeilijk doen. De gemeente moet een x aantal containers rest/tuin/plastic/papier-afval aanleveren voor het afval dat ze apart willen inzamelen. En deze op reguliere tijdstippen ophalen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15:46

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
backupdevice schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:20:
Ik vind het in Asten een drama. Al het groen moet in de groene container die dan eens in de twee weken een keer opgehaald wordt . In de winter geen probleem maar in de zomer is die container een verzamelplek voor schimmels en duizende maden en vliegen. Elke week maak ik hem schoon maar elke keer weer een ranzige bak. 1 x per 2 weken in de zomer is gewoon niet te doen . Ranzig vind ik het.
Geen vlees in de groene container, komen er ook geen maden op. De groene container wordt bij ons in de zomer ook maar om de week geleegd, en wij hebbn nooit maden in die container. Alles zit wel in biozakken (kunnen niet goed tegen vocht, dus tijdig verschonen :p)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 23:17

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Toen ik nog in Almere woonde hadden we ware bakkencontroleurs die kaarten uitdeelden. Dat iemand later nog wat in je container kan mikken kwam blijkbaar niet in ze op. Vooral als je bakken aan moet bieden langs een looproute voor schooljeugd. Wees blij dat ze het niet op straat gooien, maar ze mikten hun blikjes, chips en andere meuk aan de verkeerde kant. Dus de eigenaar van de bak kreeg een kaart. 8)7

Maar wéér dat belerende. Gaan we straks ook rioolwater scheiden in het kader van de bewustwording? Er wordt al een hoop zelfredzaamheid verwacht met van alles en nog wat, lijkt mij dat je het juist zo makkelijk mogelijk moet maken. Anders liggen de bossen om Almere weer vol met troep. Dan nog vergeten ze doodleuk dat door al de nieuwbouw er ook wat klusafval in de bakken verdwijnt.

Maar Almere is ook wel de stad van de proefballonnetjes waarvan je weet dat het niet werkt. Betaald parkeren in Almere Buien invoeren voordat de bouw van het centrum klaar was, gaf de middenstand bijna de nekslag.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 17:52
Ik heb in mijn buurt ondergrondse stortcontainers, maar laatst lag er een brief met een pas in de bus. Ik ben dus bang dat er per lediging betaald moet gaan worden op den duur.

Dat is niet echt een probleem trouwens, de tuinhaard gaat het alleen erg druk krijgen. Ik vertik het om nog meer afvalstoffenheffing, in welke vorm dan ook, te gaan betalen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Left part of the Evil twins

quote:
Señor Sjon schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:10:
Maar Almere is ook wel de stad van de proefballonnetjes waarvan je weet dat het niet werkt. Betaald parkeren in Almere Buien invoeren voordat de bouw van het centrum klaar was, gaf de middenstand bijna de nekslag.
Recent in het nieuws; 'Almeerders moeten lopen met hun afval en per kilo betalen'

Het is niet beter geworden.

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 22:53
Waterdicht krijg je het toch nooit. Vorig jaar hier ook verscheidene keren controleurs die de groenbak kwamen controleren. Bij ons zijn de groenbakken 1 euro per lichting, grijze bak is 6 euro per lichting. Dan komen ze met auto langs het rijtje kliko's rijden, klep omhoog, erin kijken, klep dicht, volgende bak. Als je echt kwaad in de zin hebt flikker je die hele bak vol met restafval en ga je daarna nog even het gras maaien.

Vroeger kon je in het donker geen onderscheid maken tussen papierbak en grijze container. Op de papierroutes werden de chips ook niet gelezen. Zijn heel wat mensen die grijze containers tussen de papiercontainers gezet hebben destijds.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Dus we gaan schoon kostbaar drinkwater inzetten om afval schoner te krijgen? Amehoela...
Dit zal ook wel weer een ramp gaan worden in Rijswijk-Buiten, dadelijk hebben we 423 containers in de tuin staan :')

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

quote:
vhal schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:24:
[...]

Je kan altijd nog een composthoop/bak maken. Win-win voor je tuin tenzij je zo'n exemplaar hebt welke is volgelegd met 100x100 tegels en 1 hele bloembak...
Maar daar kan toch niet alles in? Je blijft afhankelijk van een groene otto.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

quote:
Raven schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:25:
[...]

Maar daar kan toch niet alles in? Je blijft afhankelijk van een groene otto.
klopt, maar het scheelt wellicht. Beetje afhankelijk wat voor soort systeem je hebt.

https://www.milieucentraa...derhoud/zelf-composteren/
quote:
General_Snuss schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:20:
Ik heb in mijn buurt ondergrondse stortcontainers, maar laatst lag er een brief met een pas in de bus. Ik ben dus bang dat er per lediging betaald moet gaan worden op den duur.

Dat is niet echt een probleem trouwens, de tuinhaard gaat het alleen erg druk krijgen. Ik vertik het om nog meer afvalstoffenheffing, in welke vorm dan ook, te gaan betalen.
Ws is het meer om te voorkomen dat bedrijven gebruik maken van de OC, wij hebben nu ruim 1,5 jaar een pas zonder betaling per lediging.
Om nou gelijk de tuinhaard in te gaan zetten als afvalverbrander lijkt mij nou ook niet sociaal wenselijk… :N

Acties:
  • 0Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20:36
quote:
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:06:
[...]

Geen vlees in de groene container, komen er ook geen maden op. De groene container wordt bij ons in de zomer ook maar om de week geleegd, en wij hebbn nooit maden in die container. Alles zit wel in biozakken (kunnen niet goed tegen vocht, dus tijdig verschonen :p)
Vlees eet ik altijd op :9 Maar kom op mensen, 1 x in de 2 weken met groenafval in de zomer is gewoon van den zotte.

Just 'cause you can't see it, doesn't mean it, isn't there | 4400WP ZO | Kamado Joe Classic | if you're lookin', you ain't cookin

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22:41
quote:
De overheid heeft 1 op de 7 werkenden in dienst. En die zijn stuk voor stuk op zoek naar manieren om zichzelf "nodig" te houden. Het tot op de laatste scheet bepalen wat burgers doen is een goede methode, de overheid wil precies weten wie wat waar weggooit, hoe laat je in het OV stapt, en binnenkort waar je met de auto rijdt en op welke tijden je stroom verbruikt.

Ik mis zulke containers:

Ik snap dat hele "ondergrondse" argument ook niet, altijd mensen die tutten dat het anders niet mooi is... het is een vuilcontainer, geen natuurlandschap :F
Als ik thuis buiten kijk, zie ik in het cirkeltje waar ik woon een stuk of 100 containers staan. Meerdere daarvan kan ik ruiken, waar ik ook loop. Doe mij maar gewoon zo'n grote container zoals hierboven op een centrale plaats ter vervanging van deze 100 losse containers!
quote:
_JGC_ schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:23:
Waterdicht krijg je het toch nooit. Vorig jaar hier ook verscheidene keren controleurs die de groenbak kwamen controleren. Bij ons zijn de groenbakken 1 euro per lichting, grijze bak is 6 euro per lichting. Dan komen ze met auto langs het rijtje kliko's rijden, klep omhoog, erin kijken, klep dicht, volgende bak.
Melkertbanen! Als ik de bak opendoe spring ik 3 stappen naar achter van de vliegen :+
quote:
backupdevice schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:45:
Vlees eet ik altijd op :9 Maar kom op mensen, 1 x in de 2 weken met groenafval in de zomer is gewoon van den zotte.
Hier gaat het juist wel als er maar een bodempje in zit. Als-ie geleegd is zit alle prut weer door de hele container. Schoonmaken heb ik opgegeven, bij de laatste poging zat de kolk verstopt :'(

Compact Flash kaartjes als stille IDE harddisk gebruiken. Gebruik kortingscoupon "ship4free" voor gratis verzenden. Mijn nieuwe site: Knoopcel batterij .nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21:21
quote:
RemcoDelft schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:35:
Ik mis zulke containers:
[afbeelding]
Doe mij maar gewoon zo'n grote container zoals hierboven op een centrale plaats ter vervanging van deze 100 losse containers!
Je hebt er dan natuurlijk geen probleem mee als er een aantal voor jouw deur staan toch? Waar dankzij de grote opening ook wat groot afval in wordt gedumpt zodat de vuilniszakken van de overige bewoners er gewoon naast worden gezet.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 22:34
quote:
RemcoDelft schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:35:
[...]
Ik mis zulke containers:
[afbeelding]
Ik snap dat hele "ondergrondse" argument ook niet, altijd mensen die tutten dat het anders niet mooi is... het is een vuilcontainer, geen natuurlandschap :F
Maar het is wel een woonomgeving, en de meeste mensen vinden het nu eenmaal niet prettig om te wonen in een omgeving die er uitziet als een aftands industrieterrein.

Ik vraag me trouwens serieus af waar en hoe jij woont als je vanuit je huis 100 vuilcontainers kunt zien. :+

Arrne wijzigde deze reactie 07-07-2017 13:57 (7%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RemcoDelft
quote:
LordSinclair schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:38:
Je hebt er dan natuurlijk geen probleem mee als er een aantal voor jouw deur staan toch?
Ik zei al dat ik in een cirkeltje woon, centraal in het midden zou prima kunnen.
quote:
Arrne schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:55:
Maar het is wel een woonomgeving, en de meeste mensen vinden het nu eenmaal niet prettig om te wonen in een omgeving die er uitziet als een aftands industrieterrein.
Nee, 100 containers, da's een leuk uitzicht :X
quote:
Ik vraag me trouwens serieus af waar en hoe jij woont als je vanuit je huis 100 vuilcontainers kunt zien. :+
In een cirkeltje :D 36 keer 3 containers, ik heb ze niet geteld, maar 100 komt in de buurt.
Gek genoeg lijkt niemand het een probleem te vinden dat er 100 containers in het zicht staan, maar had iedereen wel een anonieme brief ("de waarde van onze huizen gaat omlaag") in de bus omdat er wel eens iemand een zak op z'n container legt.

Compact Flash kaartjes als stille IDE harddisk gebruiken. Gebruik kortingscoupon "ship4free" voor gratis verzenden. Mijn nieuwe site: Knoopcel batterij .nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 22:34
quote:
RemcoDelft schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:49:
Nee, 100 containers, da's een leuk uitzicht :X
Ik reageerde dan ook op je punt m.b.t. ondergrondse containers, alsof het zo gek is dat je een grote container liever ondergronds dan bovengronds hebt. :>

Als jij werkelijk 100 containers ziet is dat net zo goed een noodzicht, waarom staan die niet gewoon bij mensen in de achtertuin zoals overal? Volgens mij begrijp ik niet helemaal hoe jij woont, wtf is een cirkeltje?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RemcoDelft
quote:
Arrne schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 16:22:
Als jij werkelijk 100 containers ziet is dat net zo goed een noodzicht, waarom staan die niet gewoon bij mensen in de achtertuin zoals overal? Volgens mij begrijp ik niet helemaal hoe jij woont, wtf is een cirkeltje?
Huizen in een rondje, is dat duidelijker? De tuinen zijn nogal klein, en de containers ruiken niet naar bloemetjes. Zelfs met de containers buiten het hek achter m'n schuurtje zitten de vliegen nog binnen.

In mijn jeugd zag je nergens containers buiten, toen werden vuilniszakken twee keer per week opgehaald! Toen kwamen de minicontainers, om de rug van vuilophalers te sparen. Die werd wekelijks geleegd. Wat een luxe is dat nu!

Edit: blijkbaar heeft de gemeente hier in al z'n idioterie gisteren besloten dat alle grijze containers volgend jaar een ander oranje deksel krijgen, en wordt deze waanzin compleet opgedwongen.
Ik kan nu al vertellen dat de kwaliteit van het gescheiden afval wat we aanbieden niet beter gaat worden, ik ga niet met 2000 kg aan lopende verplichtingen (kattenbak en luiers) leuren naar containers.

We hebben VEEL te veel ambtenaren in dit land, als 1 miljoen mensen zich dagelijks bezighouden met dit soort miereneukerij 8)7

RemcoDelft wijzigde deze reactie 07-07-2017 23:58 (42%)

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
backupdevice schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:45:
[...]

Wij hebben een grote tuin (met één maaibeurt is de container half vol) en over het algemeen komen we wel uit met om de week legen... (de grijze is meestal maar halfvol, die groene zit wel tegen het max gewicht aan :p)

Nu kunnen wij groen afval wel altijd gratis wegbrengen naar de stort, mocht het nodig zijn (wordt ter plekke gecomposteerd, en dat wordt één keer per jaar uitgedeeld)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Cobb
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 22:30
In Berkel en Rodenrijs ook een drama. Ik heb een grijze bak, GFT bak en een papierbak in mijn voortuintje staan. Alles wordt per twee weken geleegd behalve de papier die eens per maand geleegd wordt.
Dan hebben we nog PMD zakken waar plastic, pakkensap, blik in mag. Sinds juli worden die nu per week opgehaald. Onze wijk is echter de eerste wijk op de route en om 07.00 beginnen ze al. Met als gevolg dat vele die rotzooi om 18 of 19 uur een dag eerder al aan de weg zet, of te laat is en dan hangen er een lading zakken een week.

In mijn straat wonen overigens wat hulpbehoevenden die niet hun containers makkelijk aan de weg kunnen zetten. Ik breng dus iedere week 3 containers heen en terug.

Dan heb je nog de nieuwbouw wijken met ondergrondse containers waar alles maar in gedumpt wordt. Bijna alle gft bakken zijn daar nog brandschoon en rijden op een winderige dag door de straten.

Maar goed, die PMD zakken zijn een drama. Ik heb erg geen plek voor naast die drie containers liggen dus ook altijd een paar zakken in mijn tuin. En hangt er eentje in mijn keuken naast de prullenbak...

Cobb wijzigde deze reactie 11-07-2017 22:51 (9%)

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Metro2002
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 10:07

Metro2002

Mind explorer

quote:
Fijn als je slecht ter been bent ook. Wat denken ze, dat iemand van 80+ een halve marathon met een afvalzak gaat lopen.
Leven de mensen die dit soort systemen bedenken op een andere planeet ofzo?

Hier hebben we nu (helaas) ook containers met een pasje naast de 3 bakken.
Ik heb daar een paar grote problemen mee:
- Ik ga niet mijn etenswaren in de groene bak mikken, dan lopen binnen de kortste keren de maden eruit. Dat ding wordt om de 2 weken geleegd.
- Ik ga niet voor elk mini plastic dingetje het hele huis door, de tuin in, de hele tuin doorlopen (als het tegenzit in de regen) om het weg te gooien.
- De ondergrondse container heeft een opening waar net een kiwi doorheen past en als je een 2e zak weg witl gooien moet je gaan staan wachten want er zit een timer op 8)7 Sta je daar in de zeikregen!

Nu willen ze volgend jaar wellicht ook betalen per storting in gaan voeren. wederom onder het mom 'het wordt goedkoper hoor!'
Dat hebben we gezien ja toen ze vorig jaar aankondigden dat het grofvuil nu niet meer gratis wordt opgehaald maar 75 (!) euro per keer gaat kosten zodat 'de vervuiler betaalt' en het allemaal goedkoper kan.
Klein probleem: De afvalstofheffing is niet gedaald maar doodleuk weer met de inflatie verhoogd.

Dat geintje gaan ze straks natuurlijk ook flikken met die betalingen per dumping. Om te kotsen dat beleid.
En het werkt ook nog eens niet feilloos want er stonden al weer de nodige vuilniszakken naast de container omdat het ding weer eens geweigerd had (gebeurd nog best wel eens)

Kortom: het is voor de burger duurder geworden, straks zie ik het zwerfafval ook nog sterk toenemen en wordt het voor de gemeente ook nog eens duurder én de omgeving raakt vervuild dus wat bereik je nu met dit soort walstallig beleid nu helemaal?

Iedereen is slechter af maar gelukkig kan er weer 1 hoge pief die dit achterlijke gedoe bedacht heeft weer zichzelf bevredigen als ie thuis komt.
Zo van: Dat heb ik toch op papier maar weer mooi voor elkaar gekregen. Besparingen, gescheiden afval, eenhoorns en regenbogen overal!

Mijn retro/tech youtube kanaal: Oldtech81

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Topicstarter
En z'n vriendje van de containerbouw heeft weer wat knaken verdiend. ;)

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• Onbekend
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 21:55
quote:
Metro2002 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 19:58:
Dat geintje gaan ze straks natuurlijk ook flikken met die betalingen per dumping. Om te kotsen dat beleid.
En het werkt ook nog eens niet feilloos want er stonden al weer de nodige vuilniszakken naast de container omdat het ding weer eens geweigerd had (gebeurd nog best wel eens)
Huisafval wordt aangeboden in 3 verschillende soorten:
1. Losse afvalzakken (meerdere per huishouden mogelijk)
2. Kliko's (1 soort per huishouden)
3. Ondergrondse containers (meerdere huishoudens per container)

Ik heb dus kliko's, maar heb relatief weinig afval. Doordat ik max. 10x per jaar een kliko langs de kant van de weg zet, betaal ik ruim 25 euro per keer voor een kliko en dat vind ik veel te veel. Ik zie namelijk ook dat sommige mensen elke keer een kwart gevulde kliko langs de weg zetten, en ook mensen die elke keer een uitpuilende kliko aan de weg zetten.

Ik heb daarom liever een bedrag per keer dat deze wordt geleegd.

Met ondergrondse containers vind ik niet dat ze moeten tellen. Dit gezamenlijke afval moet gewoon geleegd worden zodra er een x aantal zakken er in zijn gegooid. Ik vind wel dat het pasjessysteem moet blijven, want anders gooien anderen er ook afval in waardoor met ook ongewenst afval krijgt.

Speel ook Airplane Manager | De moeilijke puzzel!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
Metro2002 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 19:58:
[...]
Hier hebben we nu (helaas) ook containers met een pasje naast de 3 bakken.
Ik heb daar een paar grote problemen mee:
- Ik ga niet mijn etenswaren in de groene bak mikken, dan lopen binnen de kortste keren de maden eruit. Dat ding wordt om de 2 weken geleegd.
- Ik ga niet voor elk mini plastic dingetje het hele huis door, de tuin in, de hele tuin doorlopen (als het tegenzit in de regen) om het weg te gooien.
- De ondergrondse container heeft een opening waar net een kiwi doorheen past en als je een 2e zak weg witl gooien moet je gaan staan wachten want er zit een timer op 8)7 Sta je daar in de zeikregen!
Onze groene en grijze containers worden niet om de 2 weken geleegd, maar om de week, maar wij hebben in al die jaren maar 1 keer maden gehad (in de 17 jaar dat we eigen containers hebben). En dan zitten er bij ons toch regelmatig muizenlijkjes in (die gooi ik altijd in de container die als eerste opgehaald wordt). Gewoon vleesrestjes atlijd in een afgesloten vuilniszak doen. En in je groene container alleen maar GFT gooien.

En waarom zou je voor elk klein plastic dingetje naar de achterkant van je tuin moeten lopen? Je kunt dat niet even opsparen om het 's morgens als je toch naar je werk gaat in de container te kunnen gooien?

• Resistor
  • Registratie: april 2001
  • Niet online
Ik heb het gebruik van biologisch afbreekbare afvalzakjes voor in de keuken maar opgegeven.

Ik produceer in mijn eentje dusdanig weinig afval dat ik 2 weken met zo'n zakje doe, en ik eet toch regelmatig groente wat veel afval produceert bij koken (aardappels, wortels). Maar het probleem zit hem in de koffiefilters. Ik drink alleen 's ochtends een paar mokken filterkoffie, en als ik de gebruikte filters in het zakje gooi zijn ze nog vochtig.
Na 2 weken (als eindelijk het bakje 3/4 vol zit) zijn er al gaten in de zak gekomen van het vocht, en kan ik het alsnog in een 2e zak stoppen om het zonder vuil naar de door de VVE aangevraagde GFT bak te brengen. (appartement)

Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.

• prutser001
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 07:45

prutser001

Origin - Silence81

Als ik het zo hoor heb ik geluk.
2 ondergrondse containers, 2 x 'grijs' (dus alles) en 1 keer papier/karton.
Kom er langs als ik naar de auto loop.

Als ik flessen heb, bier/plastic is het statiegeld en die neemt AH mee.
Ik heb gemiddeld 1 Komo zak per week afval.

Asus z97 Sabretooth, Intel 4770K, GTX1080, 32GB DDR3 2133, Samsung Evo 850 500GB+1000GB, 4 x 4TB HGST, CM 550 - Uplay - TRS.SilencE

• krietjur
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 20:58

krietjur

Where am I?

Bij mij in Hengelo gaat dit jaar de grijze container voor restafval verdwijnen. Iedereen moet dan zelf het restafval naar een ondergrondse container wegbrengen. Ik heb een halfjaar geleden vrijwillig al de grijze container ingeleverd en het bevalt me prima. Ik heb 1 zak per 4-5 weken (2 persoons huishouden en katten). Verder een container voor GFT (2x per maand geleegd) en een container voor verpakkingen (1x per maand).

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ach ja, de PMD-zakken zouden in onze gemeente (Lansingerland) iedere dinsdag opgehaald worden. Nu is het weer woensdag en wederom hangen de PMD-zakken weer als trossen druiven aan de lantaarnpalen in de wijk omdat ze niet zijn opgehaald :/ |:(

Overigens mag de papier/kartonbak wel vaker opgehaald worden dan 1 keer per maand... :X

vhal wijzigde deze reactie 26-07-2017 08:32 (15%)

• Metro2002

Metro2002

Mind explorer

quote:
Wailing_Banshee schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 07:47:
[...]

Onze groene en grijze containers worden niet om de 2 weken geleegd, maar om de week, maar wij hebben in al die jaren maar 1 keer maden gehad (in de 17 jaar dat we eigen containers hebben). En dan zitten er bij ons toch regelmatig muizenlijkjes in (die gooi ik altijd in de container die als eerste opgehaald wordt). Gewoon vleesrestjes atlijd in een afgesloten vuilniszak doen. En in je groene container alleen maar GFT gooien.

En waarom zou je voor elk klein plastic dingetje naar de achterkant van je tuin moeten lopen? Je kunt dat niet even opsparen om het 's morgens als je toch naar je werk gaat in de container te kunnen gooien?
Ja ik laat de bakjes met bloed en andere drek wel gewoon een nacht op de aanrecht staan :X

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

@Metro2002 ik weet niet wat jij doet, maar bakjes met bloed koop ik nooit. En drek ligt wel in de tuin.

We hebben een kleine afval emmer in de keuken staan. Daar zit een mooie afvalzak in, en zodra die vol is, gaat die dicht en naar de container (net zoals alle andere afvalbakken die we in huis hebben staan, zoals op de wc en de badkamer)

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Hier gaat al het kook en eetafval bij het avondeten in een plastic zakje op het aanrecht en die gaat dichtgeknoopt in de grijze ton. Geen maden en nauwelijks stank of ongedierte. Daar is de hele afvalinzameling om begonnen voor het een groene hobby werd. GFT gebruiken we alleen voor planten en snoeiafval.

Met twee kleine kinderen is ook de hoeveelheid etensresten onvoorspelbaar. ;) Nadeel blijven de luiers. Die hebben de grijze ton redelijk verpest, ondanks het gebruik van luierzakjes.

Maar vorige keer was weer op het nieuws dat afvalverwerkers klagen over alle verschillende soorten plastic. Tsja, doe dan gewoon alles achteraf en hou het praktisch. We tuigen het veel teveel aan idealisme op en de meesten zijn al druk genoeg om zich ook nog eens om al hun afval te bekommeren.

• Metro2002

Metro2002

Mind explorer

quote:
Wailing_Banshee schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 13:20:
@Metro2002 ik weet niet wat jij doet, maar bakjes met bloed koop ik nooit. En drek ligt wel in de tuin.
Jij koopt nooit vlees?

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
Jawel, maar geen bloed... Of bedoel je dat maandverbandje wat altijd onder het vlees licht om sappen op te vangen? Dat gaat altijd samen met het bakje in de vuilnisemmer in de keuken. En zodra de zak daarvan vol is, gaat die dichtgeknoopt de container in.

• JeroenE
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
@Wailing_Banshee Maar bij jullie wordt die er dus achteraf uitgevist; in de meeste andere gemeentes moet je plastic apart aanleveren.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

@JeroenE Als wij wel plastic zouden moeten gaan scheiden, zou er een nieuwe afvalemmer komen voor dit afval (zou wel wat krap worden in het keukenkastje, maar overal is wel iets voor te verzinnen :p)

• JeroenE
  • Niet online
@Wailing_Banshee tuurlijk, dat snap ik. Maar degene op wie jij reageerde heeft dus geen plek in de keuken voor zoveel afvalbakken en vond het eerdere advies van "dan loop je toch even naar buiten om het plastic weg te gooien" onzinnig (en dat snap ik ook wel). Als jij dan weer het advies gaat geven dat er een extra bak in de keuken gezet moet worden dan is het cirkeltje weer rond...

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
JeroenE schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 07:53:
@Wailing_Banshee tuurlijk, dat snap ik. Maar degene op wie jij reageerde heeft dus geen plek in de keuken voor zoveel afvalbakken en vond het eerdere advies van "dan loop je toch even naar buiten om het plastic weg te gooien" onzinnig (en dat snap ik ook wel). Als jij dan weer het advies gaat geven dat er een extra bak in de keuken gezet moet worden dan is het cirkeltje weer rond...
Hoeveel ruimte heeft een afvalbak of desnoods een afvalzak nou nodig? Wij hebben een dubbele bak in een keukenkastje (onder de wasbak), als we apart plastic zouden moeten scheiden zou ik waarschijnlijk een haakje aan dat deurtje hangen (binnenkant) en daar een zak aan ophangen. Die paar flessen schoonmaakmiddel schuiven dan wel naar achteren.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Op die manier kan je ook redeneren dat de kliko binnen kan staan, dan schuif je rug je eettafel weg? ;)

Ok, gechargeerd, maar niet iedereen heeft de ruimte er voor over. Ik kan mij goed voorstellen dat je niet zit te wachten om nóg een bak met meuk in je keuken.
quote:
Señor Sjon schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 13:56:
Hier gaat al het kook en eetafval bij het avondeten in een plastic zakje op het aanrecht en die gaat dichtgeknoopt in de grijze ton. Geen maden en nauwelijks stank of ongedierte. Daar is de hele afvalinzameling om begonnen voor het een groene hobby werd. GFT gebruiken we alleen voor planten en snoeiafval.
Waarom niet van die GFT zakjes? Wel afgesloten, maar het kan toch in de groene bak.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• JeroenE
  • Niet online
@Wailing_Banshee ik kan niet in iedereens keuken kijken, maar ik vind het ook niet realistisch om maar te verwachten dat iedereen een keukenkastje half leeg heeft staan zodat ze met twee flessen naar achteren schuiven ineens wel een extra afvalbak kwijt kan. Als mensen dan aangeven dat het bij hun niet past, tja...

Bij ons is de grijze afvalbak in de keuken omgetoverd tot plastic afvalbak (want dat afval gebruikt de meeste ruimte) en ik heb een kleine afvalbak gekocht voor het restafval. Dat neemt meer ruimte in, maar met wat schuiven is dat net goed gekomen. Maar dan is bij mij de plek ook op; dus als men straks ineens drankpakken wel apart zou willen (zit nu in de plastic erbij) dan heb ik ook een probleem.

Tuurlijk, ik kan ook een keukenkastje leegruimen en daar een bak in zetten, maar dan moet ik die spullen uit het kastje ergens anders laten en dat komt er dan effectief op neer dat ik die moet weg doen.

• krietjur
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 20:58

krietjur

Where am I?

Ik heb de grote restafvalbak die ik eerst binnen had vervangen door 2 kleinere bakjes. 1 voor verpakkingsafval, de ander voor restafval. Kost in huis zo geen extra ruimte. Verpakkingenbakje maak ik leeg in de verpakkingscontainer, voor het restafval heb ik een grote vuilnisbak buiten staan. Voor keukenafval dat in de GFT container kan heb ik een klein verzamelbakje op het aanrecht staan.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

@JeroenE het hoeft toch niet perse een bak te zijn? Je kunt ook alleen een zak pakken... Desnoods hang je die naast je hand/theedoek...

Als je het vervelend vindt dat je voor elk plastic bakje naar achter in de tuin moet lopen, dan verzin je daar toch iets op? Wij hadden ook geen zin om altijd het keukenkastje open te maken voor elk stukje kaaskorst. Dus hebben we een bakje gekocht (ik geloof dat het een senseopad bakje is) wat op het aanrecht staat. En zodra die vol is, gooien we die leeg in de afvalbak in het keukenkastje. En zodra die vol is (of de container gaat aan de weg) wordt die leeg gegooid in de container.

• JeroenE
  • Niet online
@Wailing_Banshee hand- en theedoeken naast een (open?) afvalzak hangen lijkt mij nu niet het meest hygiënische dat er is, maar goed. Een zak aan een kastdeurtje hangen neemt qua ruimte natuurlijk net zo veel in als een bak in het kastje zetten. Mijn keukenkastjes werken helaas niet zoals de Tardis.

Je hoeft voor mij ook geen oplossingen te verzinnen want ik heb het nu prima in orde. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat niet iedereen dat wel heeft.

Maar goed, ik denk niet dat we elkaar gaan begrijpen. Blijkbaar kan jij altijd extra bakjes en zakken kwijt op je aanrecht of in je keukenkastjes. Ik wil alleen maar aangeven dat je niet kan verwachten dat die situatie in alle andere huishoudens in Nederland net zo is.

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
quote:
Gonadan schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 08:11:

Waarom niet van die GFT zakjes? Wel afgesloten, maar het kan toch in de groene bak.
Wat een meuk is dat zeg. Als je GFT afval ook maar even wat vocht bevat vreet dat door het zakje heen waardoor de halve inhoud door je huis heen ligt als je hem weg wilt gooien.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Topicstarter
quote:
Wailing_Banshee schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 08:22:
Als je het vervelend vindt dat je voor elk plastic bakje naar achter in de tuin moet lopen, dan verzin je daar toch iets op?
En toch verschillen mensen gewoon. Niet iedereen heeft dezelfde mogelijkheden of heeft evenveel over voor een oplossing. Jouw manier van redenen geldt voor jou, maar niet per definitie voor iedereen. ;)
quote:
Tsurany schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 09:08:
Wat een meuk is dat zeg. Als je GFT afval ook maar even wat vocht bevat vreet dat door het zakje heen waardoor de halve inhoud door je huis heen ligt als je hem weg wilt gooien.
Is dat zo? Ik las dat sommige beweren twee weken goed te blijven. Eigenlijk was ik juist van plan ze eens te gaan proberen. Juist omdat ik vaak veel vochtig afval heb. Goed opletten dan. :P

• Tsurany
  • Niet online
quote:
Gonadan schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 09:14:
[...]

Is dat zo? Ik las dat sommige beweren twee weken goed te blijven. Eigenlijk was ik juist van plan ze eens te gaan proberen. Juist omdat ik vaak veel vochtig afval heb. Goed opletten dan. :P
Als je een goed merk vind hoor ik het graag, tot op heden alleen maar slechte ervaringen gehad :'(

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

@Gonadan wij gebruiken ze ook, ze houden het geen twee weken goed, tenzij je alleen droog afval erin gooit. Het idee is namelijk dat ze afbreekbaar zijn :D Ik denk dat die van ons 2 keer per week weg gaan. Tenzij we veel fruit hebben bewerkt, dan gaat hij eigenlijk altijd gelijk weg.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Topicstarter
quote:
Tsurany schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 09:17:
[...]

Als je een goed merk vind hoor ik het graag, tot op heden alleen maar slechte ervaringen gehad :'(
Welke heb jij gehad?

Want ik heb ook merken gezien die voor een hele kliko bedoeld zijn. Daarvan kan ik mij niet voorstellen dat die zomaar door rotten.
quote:
Wailing_Banshee schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 09:22:
@Gonadan wij gebruiken ze ook, ze houden het geen twee weken goed, tenzij je alleen droog afval erin gooit. Het idee is namelijk dat ze afbreekbaar zijn :D Ik denk dat die van ons 2 keer per week weg gaan. Tenzij we veel fruit hebben bewerkt, dan gaat hij eigenlijk altijd gelijk weg.
Alleen gooi ik het bakje minimaal om de dag leeg, werkt het dan wel?

Gonadan wijzigde deze reactie 27-07-2017 09:25 (42%)

• Tsurany
  • Niet online
Ik heb ze van de Action en de AH gehad, die waren beiden waardeloos. Die zakken voor de hele kliko zullen wellicht wel werken, mijn prullenbak voor groenafval is echter niet zo groot :+

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Maar dat merk verkoopt ook kleinere. ;)

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

@Gonadan dat zou wel moeten, wij gooien hem ook niet elke dag weg (alleen als er erg veel fruit in ligt, scheelt ook fruitvliegjes natuurlijk).

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Ik HAAT die vliegjes. :(

• Onbekend
Ik heb eerlijk gezegd ook geen goede oplossing voor mijn groente en aardappelresten. Ik doe alles in een lege plastic broodzak, knoop die dicht en gooi het bij het restafval. Die resten in de groene kliko gooien is niet prettig met deze warmte, en ik wil ook niet steeds die groene kliko moeten schoonmaken.

• HeAdWaVe74
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 16:07
In mijn gemeente is het afval scheiden ook neergedaald en ingedaald

Groen, GFT
Paars, Verpakkingen
Blauw, Karton
En 100 meter lopen voor een ondergrondse container met rest afval. ( met kaart slot )

Heel leuk allemaal, maar ze ontsieren mijn voortuin,

Wij hadden altijd al een groene bak, maar eigenlijk gebruik ik deze alleen voor tuin afval.
Bij de introductie van het "nieuwe'' omgekeerd inzamelen systeem , heb ik het een kans gegeven.

Ik heb werkelijk waar nog nooit ( in de afgelopen 10 jaar dat ik hier woon ) Zoveel last gehad van vliegen in huis.
De Groene bak Krioelt van de maden , en ik overdrijf niet. ze komen er gewoon uit en als je de deksel ligt is het één bewegende masss. ( je hoort ze kruipen )

Dus ik ben na 2 weken Gestopt met de groene bak

De plastic/ verpakkingen bak, daar gaat nog wel verpakkingen in ( nee niet afgespoeld )

De papier bak is wel een uitkomst met al die pakketten die wij ontvangen.

De bak in de grond gaat tegenwoordig met een pas open en ik zoek nog een manier om mn eigen MIFARE pas te maken zodat deze ook gewoon anoniem opengaat.

iRacing Profiel

• 210667
  • Registratie: maart 2019
  • Niet online
Ach mensen en afval. Je raakt er niet over uitgepraat

http://imgur.com/a/emeUw

210667 wijzigde deze reactie 27-07-2017 10:41 (74%)

• Snowhite0901
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 22:16
Wij hebben ook het systeem in Sliedrecht
restafval apart (zonder pas)
grijs voor plastic (met etensresten/pakken/blik)

Werkt best prima, alleen af en toe zitten de restafvalbakken in de wijk propvol en gaan mensen het ernaast zetten (ongeveer zoals de foto van @Heppieboeddah . Krijg je meteen zo'n tokkiewijk idee

• 210667
  • Registratie: maart 2019
  • Niet online
quote:
Snowhite0901 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:34:
Wij hebben ook het systeem in Sliedrecht
restafval apart (zonder pas)
grijs voor plastic (met etensresten/pakken/blik)

Werkt best prima, alleen af en toe zitten de restafvalbakken in de wijk propvol en gaan mensen het ernaast zetten (ongeveer zoals de foto van @Heppieboeddah . Krijg je meteen zo'n tokkiewijk idee
Precies! En het is gewoon onnodig. De blauwe bak is voor papier/karton. Je moet grote stukken echter wel even op maat scheuren en snijden. Mensen zijn wat dat betreft gewoon te a-sociaal om even de moeite te nemen om dat te doen. En ja voorbeeld doet volgen. Uit het oog, uit het zicht en verder zoeken jullie het maar uit. Walgelijke mentaliteit..

• Chakotay
  • Laatst online: 21:46

Chakotay

Lick here to continue

Goed nieuws voor de mensen die een hekel hebben aan het pasjes-systeem voor ondergrondse restafval-containers: in Arnhem heeft de rechter een uitspraak gedaan dat dit in strijd is met de privacy, de gemeente verzamelt daarmee onnodig gegevens over de inwoners. Alle containers in Arnhem gaan dus weer normaal open :)

In mijn eigen gemeente (Alphen aan den Rijn) hebben ze het helaas anders opgelost. Hier moet je nog steeds met een pasje de container openen, maar worden deze gegevens simpelweg niet meer opgeslagen & verzameld.

Hier in Alphen hebben we overigens 3 bakken:

Een 120L groene (GFT), om de week geleegd
Een 240L bruine (PMD, plastic/metaal/drinkpakken, om de week geleegd
Een 120L blauwe (papier), 1x per maand geleegd.

De leeg-frequentie van de blauwe en bruine had ik liever andersom gezien. Die bruine is 2x zo groot, en die plasticbende is prima comprimeerbaar. De papierbak is bijna elke maand propvol als er een paar kartonnen dozen in gaan, waarvoor hij eigenlijk te smal is zonder elke keer een kwartier bezig te zijn om alles te versnipperen.

Restafval gaat in ondergrondse containers die tot een paar maanden geleden vrij toegankelijk zijn, tegenwoordig zit er een paslezer op. Oorspronkelijk wilde de wethouder ook een betalen-per-zak systeem invoeren, maar dat is gelukkig (for now...) niet doorgegaan.

Chakotay wijzigde deze reactie 27-07-2017 11:09 (38%)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Vinny1994
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22:28
Hier in de gemeente Venlo werkt het als volgt:

Groene bak voor GFT

Grijze bak, welke door middel van een 'schot' is verdeeld in:
Voorin : restafval.
Achterin : PMD (Platic, metaal, drinkpakken) verplicht in een doorzichtige zak of los in de container.

Beide containers worden 2x per maand geleegd mits je ze aan de straat zet.

Papier halen ze 1x in de maand op, voorwaarde is dat het in een doos zit, zonder tape etc.

Werkt prima imao :)

Edit: Bewoners van een appartement hebben altijd twéé grondcontainers in de buurt: PMD en Restafval. Etensresten mogen dan bij restafval. Regeling voor papier is hetzelfde als bovenstaand.

Vinny1994 wijzigde deze reactie 27-07-2017 11:22 (16%)

• Snowhite0901
Owja ophaalfreq is hier goed geregeld

Groen: alles buiten de winter iedere week anders om de week(andere week dan groen)
Grijs (plastic) om de andere week
Blauw elke maand ( dat zou van mij wel halve maand mogen zijn)

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

Geertruidenberg:
1x per 4 weken! de grijze restafval.
elke week groen container (is de helft van de grote van de restafval)
om de week papier en plastic, waar plastic in een zak moet (en met veel wind door de wijken heen waaien) en papier in een grote blauwe bak.

• ongewoongewoon
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 18-03 16:19
Hier:
1x per week zakken met plastic/blik. Dit hoort niet langer in zwart.
1x per maand zwart (restafval)
1x per maand groen (tuin/eten/etc)
1x per maand blauw (papier)

• RemcoDelft
quote:
Vinny1994 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:19:
Hier in de gemeente Venlo werkt het als volgt:

Groene bak voor GFT

Grijze bak, welke door middel van een 'schot' is verdeeld in:
Voorin : restafval.
Achterin : PMD (Platic, metaal, drinkpakken) verplicht in een doorzichtige zak of los in de container.

Beide containers worden 2x per maand geleegd mits je ze aan de straat zet.

Papier halen ze 1x in de maand op, voorwaarde is dat het in een doos zit, zonder tape etc.
Moet je plakband van dozen verwijderen? Dat is juist iets wat zeer goed te verwerken is. Met een beetje regen staat je hele wijk dus vol doorweekte kartonnen dozen? En wat moet je dan in de maand dat je geen dozen hebt? Juist die papiercontainer vind ik toch wel heel fijn :)

Mooi he, hoe duizenden ambtenaren allemaal hun eigen systeem aan het bedenken zijn...

• MJHH93
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 23:21
quote:
RemcoDelft schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:34:
[...]

Moet je plakband van dozen verwijderen? Dat is juist iets wat zeer goed te verwerken is. Met een beetje regen staat je hele wijk dus vol doorweekte kartonnen dozen? En wat moet je dan in de maand dat je geen dozen hebt? Juist die papiercontainer vind ik toch wel heel fijn :)

Mooi he, hoe duizenden ambtenaren allemaal hun eigen systeem aan het bedenken zijn...
Woon ook in de gemeente Venlo. Begin van de maand is het kartonnen dozen bij bijvoorbeeld de supermarkt meenemen om daar je karton en papier in te doen. :+

Plakband verwijderen hebben wij nooit gedaan en nog nooit iets over gehoord.

PSN: Markk-03 -  MBPr 2015- iPad Air 2 - iPhone X 64GB - Apple TV4

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Nu online
quote:
MJHH93 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:37:
[...]

Woon ook in de gemeente Venlo. Begin van de maand is het kartonnen dozen bij bijvoorbeeld de supermarkt meenemen om daar je karton en papier in te doen. :+

Ik heb het moeten doen in de tijd dat ik vakkenvuller was.
Daar stond ook een papier en een plastic container. En de afvalverwerker had geklaagd dat er plakband op de dozen in de papiercontainer zat...

TheS4ndm4n#1919

• Vinny1994
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22:28
quote:
MJHH93 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:37:
[...]

Waar ik naar verwijs is het volgende punt in de voorwaarden van de Gemeente Venlo :
" Bundel het papier door het bijvoorbeeld in een kartonnen doos aan te bieden. U mag geen plastic, tape of ijzerdraad gebruiken om het papier te bundelen. "

Overigens denk ik ook dat de volgende regels niet altijd nageleefd worden:

- De container moet vóór 7.30 uur aan straat staan. U mag de container ook al de avond ervoor vanaf 22.00 uur aan straat zetten.
- De container weegt maximaal 70 kg.
- De deksel van de container is dicht zijn en de wielen staan naar de straat.
- U moet de container vóór 22.00 uur op de inzameldag weer binnenhalen.

Edit : Bron : https://www.venlo.nl/afval-ophalen-aan-huis

• Jumpman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13:59
Hier het volgende systeem met vier kliko's:
Eén grijze voor restafval, wordt opgehaald één keer in de vier weken;
Eén oranje voor plastic en blik, wordt opgehaald één keer in de vier weken;
Eén groene voor GFT, wordt opgehaald één keer in de twee weken;
Eén blauwe voor papier, wordt één keer in de maand opgehaald.
Al het overige (grove) afval mag je storten, maar er wordt € 10,00 per 1 m3 in rekening gebracht. Behalve voor de apparaten waar je al (aantoonbaar) verwijderingsbijdrage voor hebt betaald.

Ze hebben de afvalstoffenheffing verlaagd en verklaren dat elke gezin dat goed afval scheidt, lager uitkomt in de jaarlijkse lasten. Zo wordt het ook gepromoot. Elke keer dat je de grijze container aan de weg zet wordt er € 10,00 in rekening gebracht.

Met een gezin met kinderen in de luiers,gaan de kosten dus omhoog, want om nu één maand de restafval kliko over te slaan zit er niet in. :) Ook als je een verbouwing aan gaat ben je behoorlijk de pineut, ook al voer je goed recyclebare producten af als steen, hout en metaal. Laat staan dat je je keuken of je meubels weg wilt gooien. Je kan natuurlijk een container huren bij een derde afvalverwerker. Ook al rondslingerende grijze restvuil zakken gezien en mensen die het in andere gemeentes gaan dumpen.

Ik begrijp dat we beter met afval om moeten gaan, maar hier slaan sommige regels echt door naar mijn mening.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Snowhite0901
En dan raar vinden dat het zwerfafval en afval in natuurgebieden toeneemt.... Niet dat ik dat normaal vind maar jammer genoeg denken een hoop mensen zo.

Snowhite0901 wijzigde deze reactie 27-07-2017 12:02 (50%)

• BazzH
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:02

BazzH

Kei-goed...

quote:
Jumpman schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:46:
Al het overige (grove) afval mag je storten, maar er wordt € 10,00 per 1 m3 in rekening gebracht. Behalve voor de apparaten waar je al (aantoonbaar) verwijderingsbijdrage voor hebt betaald.

Ze hebben de afvalstoffenheffing verlaagd en verklaren dat elke gezin dat goed afval scheidt, lager uitkomt in de jaarlijkse lasten. Zo wordt het ook gepromoot. Elke keer dat je de grijze container aan de weg zet wordt er € 10,00 in rekening gebracht.

Met een gezin met kinderen in de luiers,gaan de kosten dus omhoog, want om nu één maand de restafval container over te slaan zit er niet in. :) Ook als je een verbouwing aan gaat ben je behoorlijk de pineut, ook al voer je goed recyclebare producten af als steen, hout en metaal. Laat staan dat je je keuken of je meubels weg wilt gooien. Je kan natuurlijk een container huren bij een derde afvalverwerker. Ook al rondslingerende grijze restvuil zakken gezien en mensen die het in andere gemeentes gaan dumpen.

Ik begrijp dat we beter met afval om moeten gaan, maar hier slaan sommige regels echt door naar mijn mening.
Hier ook 4 containers en diftar, wel iets andere tarieven (8 euro per leging van de grijze restafval bak, wordt 1x per 3 weken gedaan en grofvuil storten is tot op zekere hoogte gewoon gratis). Maar ik moet bekennen, dat - hoewel ik eerder ook erg sceptisch was - we het afgelopen jaar daadwerkelijk enkele tientjes bespaard hebben.

Wij zetten, nu we PMD scheiden, de grijze container nog maar 1x per 9 weken (als we eens een keer een kast opruimen) of 1x per 12 weken (rustige periode) aan straat. Het afgelopen jaar hebben we dat 6 keer gedaan, om precies te zijn. En dat had met wat meer moeite ook 5 keer kunnen zijn. En het mooie is: het stinkt niet, want al het stinkende afval zit in je PMD (restjes in plastic verpakkingen) of GFT container.

Wij hebben een dochtertje van 7 maanden en dus ook de bekende luierzakken. Maar bij ons in de gemeente zijn er meerdere openbare luiercontainers (alleen luiers en incontinentieafval), waar je die zakken gewoon gratis in kan gooien. Ik fiets elke werkdag een paar keer langs zo'n container, want hij staat op de weg naar het station en het buurtwinkelcentrum. Kleine moeite en het scheelt inderdaad heel wat ruimte in je container. Hebben ze die bij jullie in de gemeente toevallig ook niet? Je moet het maar net weten natuurlijk.

Ik blijf die 4 containers per huis een lelijke oplossing vinden, dat wel. Ik zit dan ook nog steeds te overwegen om de papiercontainer weer op te laten halen en het papier gewoon te gaan bundelen en in te leveren bij de kerk. Die zamelen nog steeds oud papier in elke week. Alleen bestellen we het laatste jaar vrij veel spullen (met dank aan dochterlief), dus ik ben er nog niet helemaal uit. Ons "normale" oud papier is heel weinig, want we hebben een NEE-NEE sticker op de bus en de hoeveelheid snail-mail wordt toch wel merkbaar minder. Maar als je dan een nieuwe buggy besteld, wordt dat ding geleverd in 2 enorme kartonnen dozen...

Wat wel een nadeel is: de gemeente heeft de opening van heel veel openbare prullenbakken verkleind tot een rond gat van 20 cm doorsnede, omdat sommige mensen dachten nog meer te kunnen besparen door alles in plastic tassen te doen en in een openbare prullenbak te proppen.

BazzH wijzigde deze reactie 27-07-2017 12:52 (12%)

Think smart........ Act stupid........

• Sdreeg
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 17:21
quote:
BazzH schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 12:41:
[...]
Wat wel een nadeel is: de gemeente heeft de opening van heel veel openbare prullenbakken verkleind tot een rond gat van 20 cm doorsnede, omdat sommige mensen dachten nog meer te kunnen besparen door alles in plastic tassen te doen en in een openbare prullenbak te proppen.
Wat een moeite getroosten veel gemeentes zich kennelijk om het de inwoners lastig te maken om van hun afval af te komen... zou het bijna in mijn overweging meenemen om ergens wel of niet te gaan wonen. Daarnaast lijkt het mij sterk dat al die maatregelen, extra containers, meer controles en aparte ophaaldiensten daadwerkelijk bijdragen aan een schonere en meer duurzame samenleving. Waarom niet inzetten op afvalscheiding aan het eind van de lijn?

Hier gelukkig maar 2 kliko's; een bruine (gft) en een grijze voor de rest. Worden beide iedere week geleegd. Glas gooi ik wel in een aparte glasbak.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
Fruitvliegjes + electrische vliegenmepper = fun!

We hebben eigenlijk nooit last van fruitvliegjes. Waarschijnlijk houden ze niet van ons fruit :p

@Jumpman & @BazzH 4 containers! Wij hebben een grote tuin, maar ik zou niet weten waar ik 2 van die 4 containers neer zou moeten zetten...

Dit is onze papier container :D Wordt één keer per maand geplaatst en blijft dan zo'n 24 uur staan.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

👌👀 good shit ✔💯

quote:
Wailing_Banshee schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 14:20:
[afbeelding]

Dit is onze papier container :D Wordt één keer per maand geplaatst en blijft dan zo'n 24 uur staan.
Flashbacks naar ... vijfentwintig jaar geleden? Toen werd zo'n ding altijd bij onze basisschool neergezet.

As always, we are nailed to a cross of our own construction.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

quote:
Sdreeg schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:40:
[...]

Wat een moeite getroosten veel gemeentes zich kennelijk om het de inwoners lastig te maken om van hun afval af te komen... zou het bijna in mijn overweging meenemen om ergens wel of niet te gaan wonen. Daarnaast lijkt het mij sterk dat al die maatregelen, extra containers, meer controles en aparte ophaaldiensten daadwerkelijk bijdragen aan een schonere en meer duurzame samenleving. Waarom niet inzetten op afvalscheiding aan het eind van de lijn?

Hier gelukkig maar 2 kliko's; een bruine (gft) en een grijze voor de rest. Worden beide iedere week geleegd. Glas gooi ik wel in een aparte glasbak.
There is no place for logic in een/de milieudiscussie.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
CodeCaster schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 14:32:
[...]

Flashbacks naar ... vijfentwintig jaar geleden? Toen werd zo'n ding altijd bij onze basisschool neergezet.
Soms is het wel prettig om in een gemeente te wonen die niet persé voorop wil lopen met alles...

• BRAINLESS01
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 19-03 09:06
quote:
Sdreeg schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:40:
[...]
Waarom niet inzetten op afvalscheiding aan het eind van de lijn?
In Limburg doen ze dat al. Waarom ze dat niet in de rest van het land doen is mij een raadsel, maar ik gok dat de afvalindustrie veel meer geld kan vangen als ze 5x afval moeten ophalen, dan wanneer alles in 1 grote bak kan. Dat het voor de gebruikers/burgers minder makkelijk is wordt dan even over het hoofd gezien.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Topicstarter
quote:
Wailing_Banshee schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 14:20:
Fruitvliegjes + electrische vliegenmepper = fun!
Een kruimeldief doet wonderen, hoef ik ook niet echt te mikken. :P

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

quote:
Jumpman schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:46:

Met een gezin met kinderen in de luiers,gaan de kosten dus omhoog, want om nu één maand de restafval kliko over te slaan zit er niet in. :) Ook als je een verbouwing aan gaat ben je behoorlijk de pineut, ook al voer je goed recyclebare producten af als steen, hout en metaal. Laat staan dat je je keuken of je meubels weg wilt gooien. Je kan natuurlijk een container huren bij een derde afvalverwerker. Ook al rondslingerende grijze restvuil zakken gezien en mensen die het in andere gemeentes gaan dumpen.

In veel gemeentes kun je zakjes ophalen voor luiers etc, en dat kun je bij een afvalpunt inleveren.

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
BRAINLESS01 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:24:
[...]

In Limburg doen ze dat al. Waarom ze dat niet in de rest van het land doen is mij een raadsel, maar ik gok dat de afvalindustrie veel meer geld kan vangen als ze 5x afval moeten ophalen, dan wanneer alles in 1 grote bak kan. Dat het voor de gebruikers/burgers minder makkelijk is wordt dan even over het hoofd gezien.
Het is afhankelijk per gemeente (welke contracten zij afgesloten hebben met afvalverzamelaars). Ik geloof niet dat er in de provincie Groningen aan scheiding wordt gedaan (behalve dan de standaard GFT/papier/glas). Ik weet dat mijn eigen gemeente (Delfzijl) het niet doet, en ook de stad Groningen niet.

Edit:
van de site van de gemeente Groningen:
quote:
Plastic achteraf gescheiden

Plastic en kunststof wordt in de afvalscheidingsfabriek gescheiden. Dit heeft een aantal voordelen:
•Minder uitstoot van CO2
•Meer plastic verpakkingsmateriaal gescheiden in de fabriek
•Minder ritten van vuilnisauto’s door de stad
•Geen extra containers nodig
•Minder vervuiling op straat

Wailing_Banshee wijzigde deze reactie 27-07-2017 15:37 (22%)

• Jumpman
  • Laatst online: 13:59
quote:
BazzH schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 12:41:
[...]

Hier ook 4 containers en diftar, wel iets andere tarieven (8 euro per leging van de grijze restafval bak, wordt 1x per 3 weken gedaan en grofvuil storten is tot op zekere hoogte gewoon gratis). Maar ik moet bekennen, dat - hoewel ik eerder ook erg sceptisch was - we het afgelopen jaar daadwerkelijk enkele tientjes bespaard hebben.

Wij zetten, nu we PMD scheiden, de grijze container nog maar 1x per 9 weken (als we eens een keer een kast opruimen) of 1x per 12 weken (rustige periode) aan straat. Het afgelopen jaar hebben we dat 6 keer gedaan, om precies te zijn. En dat had met wat meer moeite ook 5 keer kunnen zijn. En het mooie is: het stinkt niet, want al het stinkende afval zit in je PMD (restjes in plastic verpakkingen) of GFT container.

Wij hebben een dochtertje van 7 maanden en dus ook de bekende luierzakken. Maar bij ons in de gemeente zijn er meerdere openbare luiercontainers (alleen luiers en incontinentieafval), waar je die zakken gewoon gratis in kan gooien. Ik fiets elke werkdag een paar keer langs zo'n container, want hij staat op de weg naar het station en het buurtwinkelcentrum. Kleine moeite en het scheelt inderdaad heel wat ruimte in je container. Hebben ze die bij jullie in de gemeente toevallig ook niet? Je moet het maar net weten natuurlijk.

Ik blijf die 4 containers per huis een lelijke oplossing vinden, dat wel. Ik zit dan ook nog steeds te overwegen om de papiercontainer weer op te laten halen en het papier gewoon te gaan bundelen en in te leveren bij de kerk. Die zamelen nog steeds oud papier in elke week. Alleen bestellen we het laatste jaar vrij veel spullen (met dank aan dochterlief), dus ik ben er nog niet helemaal uit. Ons "normale" oud papier is heel weinig, want we hebben een NEE-NEE sticker op de bus en de hoeveelheid snail-mail wordt toch wel merkbaar minder. Maar als je dan een nieuwe buggy besteld, wordt dat ding geleverd in 2 enorme kartonnen dozen...

quote:
Hackus schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:32:
[...]

In veel gemeentes kun je zakjes ophalen voor luiers etc, en dat kun je bij een afvalpunt inleveren.
Deze vraag gesteld: Luiers moeten in het restafval, u kunt wel een pasje krijgen voor de ondergrondse containers (deze staan veelal bij appartementen), maar u betaalt dan wel naast de leging van uw restafvalkliko ook voor de afval per zak, die u in de ondergrondse container stort.

Jumpman wijzigde deze reactie 27-07-2017 15:41 (71%)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Krijg je dan niet het principe dat mensen in de schemerige uurtjes even met een zak luiers langs de kliko's gaan die alvast klaar staan voor het legen?

• Tijntje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 14:56

Tijntje

Hello?!

Ach Waalwijk kan er ook wat van.
Wij hebben 2 containers Rest en GFT
  • Rest afval, één keer in de 4 weken
  • GFT, één keer in de 2 weken.
  • Losse plastic zakken voor plastic, metaal, drankkartons (PMD) één keer in de 2 weken.
  • Karton zelf opsparen en 1 keer in de maand naar buiten
  • Glas zelf naar de glasbak
Per lediging van een individuele container: € 1,47

GFT-afval per kilogram bij individuele containers: € 0,05
Restafval per kilogram bij individuele containers: € 0,20
PMD-afvalzak, per rol van 10 stuks: € 0,70

Dit heeft er dus in geresulteerd dat ik de groencontainer gewoon helemaal niet meer gebruik en zo veel mogelijk in die PMD afval zakken prop, zodra er iets van plastic, metaal of drankkarton aan zit hoort het erin.

Dan nog betaal ik per jaar ongeveer €300 aan afval.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

quote:
Gonadan schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:46:
Krijg je dan niet het principe dat mensen in de schemerige uurtjes even met een zak luiers langs de kliko's gaan die alvast klaar staan voor het legen?
Dat is mij recent overkomen. Hangen ze een rode kaart aan mijn GFT bak 8)7
Ik opgebeld en uitgelegd dat er iemand gewoon afval in mijn GFT bak heeft gestort. Ik zet het de avond ervoor aan de straat bij de rest, en dit is het systeem van de milieudienst. Ik zie ook overal zakken voor verpakking, terwijl het geen ophaaldag is, en ook niet binnen 2 dagen. Men is te lui om het even te storten in de oranje containers die oa bij een winkelcentrum staan

• Jeoh
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 14:52

Jeoh

blaat

Wat een gedoe allemaal. Ben blij dat ik hier in Rotterdam gewoon een bak heb voor papier en een bak voor al het overig afval. Voordeel van een appartementencomplex :+

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Topicstarter
quote:
Hackus schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 16:18:
Dat is mij recent overkomen. Hangen ze een rode kaart aan mijn GFT bak 8)7
Ik opgebeld en uitgelegd dat er iemand gewoon afval in mijn GFT bak heeft gestort. Ik zet het de avond ervoor aan de straat bij de rest, en dit is het systeem van de milieudienst. Ik zie ook overal zakken voor verpakking, terwijl het geen ophaaldag is, en ook niet binnen 2 dagen. Men is te lui om het even te storten in de oranje containers die oa bij een winkelcentrum staan
Vanaf hoe laat mag je hem officieel aan de weg zetten? Want vaak zijn er ook nog eens regels dat het pas vanaf zes uur 's ochtends mag.

Bij ons kost een lediging nog niets, dus vind ik het best als iemand een zak te veel heeft en die even in een kliko propt waar nog ruimte over is. Maar je hebt dan ook van asociale teri buurtbewoners die hem gewoon bij een ander erin gooien en dat die klep op half tien blijft staan. Zal je net zien dat die dan niet geleegd wordt omdat een ander loopt te kloten. :(

• Chakotay
  • Laatst online: 21:46

Chakotay

Lick here to continue

quote:
Jeoh schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 16:20:
Wat een gedoe allemaal. Ben blij dat ik hier in Rotterdam gewoon een bak heb voor papier en een bak voor al het overig afval. Voordeel van een appartementencomplex :+
Dat is het enige dat ik mis aan mijn crappy appartement in Amersfoort... Daar zaten onderin het gebouw afgesloten containerruimtes, met stortkokers erboven die op elke verdieping op de galerij een opening hadden. Uiteindelijk raakten die dingen zo vaak verstopt dat de woningbouw iedereen maar een sleutel van de containerruimte gegeven had, zodat je daar direct al je zooi in kwijt kon. Ideaal, want daar stonden mooie grote grijze containers waar ook grote meuk in 1x in past :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Hackus
  • Niet online

Hackus

quote:
Gonadan schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 16:22:
[...]

Vanaf hoe laat mag je hem officieel aan de weg zetten? Want vaak zijn er ook nog eens regels dat het pas vanaf zes uur 's ochtends mag.

Bij ons kost een lediging nog niets, dus vind ik het best als iemand een zak te veel heeft en die even in een kliko propt waar nog ruimte over is. Maar je hebt dan ook van asociale teri buurtbewoners die hem gewoon bij een ander erin gooien en dat die klep op half tien blijft staan. Zal je net zien dat die dan niet geleegd wordt omdat een ander loopt te kloten. :(
Weet ik niet, de mijne staat er meestal na 22u voor de volgende dag leging. bij mij lagen er 3 zakken voor verpakking in met oa etensresten aan pizza etc. boven op mijn GFT. Als er iemand papier bij mij in de papierbak gooit maak ik me niet druk, maar dit was belachelijk.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
Gonadan schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 16:22:
[...]
Wij waren afgelopen weekend even weg, en kwamen maandag in de loop van de middag thuis. Op maandag worden de containers opgehaald. Dus wij komen aanrijden, staat onze container langs de weg, had onze buurman gedaan (doen we eigenlijk altijd voor elkaar, maar we hadden gezegd dat dat deze keer niet hoefde), maar hij had ook even van de situatie gebruik gemaakt en een extra zak in die (practisch lege) container van on gegooid :p Hij heeft hem ook netjes weer op z'n plaats gezet, ondanks het feit dat wij al thuis waren toen ze geleegd werden!

• Valorian
  • Laatst online: 21:42
quote:
Tijntje schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 16:01:
Ach Waalwijk kan er ook wat van.
Wij hebben 2 containers Rest en GFT
  • Rest afval, één keer in de 4 weken
  • GFT, één keer in de 2 weken.
  • Losse plastic zakken voor plastic, metaal, drankkartons (PMD) één keer in de 2 weken.
  • Karton zelf opsparen en 1 keer in de maand naar buiten
  • Glas zelf naar de glasbak
Per lediging van een individuele container: € 1,47

GFT-afval per kilogram bij individuele containers: € 0,05
Restafval per kilogram bij individuele containers: € 0,20
PMD-afvalzak, per rol van 10 stuks: € 0,70

Dit heeft er dus in geresulteerd dat ik de groencontainer gewoon helemaal niet meer gebruik en zo veel mogelijk in die PMD afval zakken prop, zodra er iets van plastic, metaal of drankkarton aan zit hoort het erin.

Dan nog betaal ik per jaar ongeveer €300 aan afval.
Zijn bovenstaande kosten ook álle kosten die je maakt, of heb je naast de kosten per container ook nog een afvalstoffenheffing van een paar honderd euro per jaar?

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

quote:
Valorian schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:01:
[...]

Zijn bovenstaande kosten ook álle kosten die je maakt, of heb je naast de kosten per container ook nog een afvalstoffenheffing van een paar honderd euro per jaar?
Die komen er inderdaad ook nog bij.
Enkel voor de ledigingen en kilo's ben ik dat kwijt.

Het vastrecht bedraagt per perceel, per jaar € 111,75

• Valorian
  • Laatst online: 21:42
quote:
Tijntje schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:19:
[...]

Die komen er inderdaad ook nog bij.
Enkel voor de ledigingen en kilo's ben ik dat kwijt.

Het vastrecht bedraagt per perceel, per jaar € 111,75
Ah, dan wordt het in totaal best fors ja. Wel fijn dat (in jouw geval) 3/4 van je kosten variabel zijn, op die manier kun je als consument door weinig afval te produceren dus ook echt substantieel besparen. Dat zal ongetwijfeld een goede incentive zijn om er wat bewuster mee om te gaan. Jammer alleen dat de totaalkosten bij dit soort systemen vaak hoger zijn dan die van het 'all in one' tarief, waardoor je zelfs als bewuste consument nog steeds extra betaald. Maar wellicht is het gewoon duurder.

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

quote:
Valorian schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:57:
[...]

Ah, dan wordt het in totaal best fors ja. Wel fijn dat (in jouw geval) 3/4 van je kosten variabel zijn, op die manier kun je als consument door weinig afval te produceren dus ook echt substantieel besparen. Dat zal ongetwijfeld een goede incentive zijn om er wat bewuster mee om te gaan. Jammer alleen dat de totaalkosten bij dit soort systemen vaak hoger zijn dan die van het 'all in one' tarief, waardoor je zelfs als bewuste consument nog steeds extra betaald. Maar wellicht is het gewoon duurder.
Het probleem is de per lediging prijs.
Dat betekend dat ik economisch mijn GFT container echt niet iedere 2 weken buiten wil zetten echter is dat in de zomer niet te harden. Daardoor heb ik besloten de GFT gewoon helemaal niet meer te gebruiken maar mijn GFT bij het rest te dumpen.

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 22:53
Hier ook betalen per lichting. 5,95 per grijze container, 1 euro per groenbak. Die groenbak gaat over het algemeen om de 2 of 4 weken aan de weg, de grijze bak elke 4 weken. Overigens gaat de groenbak vanaf volgend jaar 50 cent kosten en komen er mogelijk ook plannen om per kilo af te gaan rekenen...
Groenbak zet ik vrij makkelijk aan de weg, als ie meer dan halfvol is pleur ik hem op vrijdags bij de weg, grijsbak stamp ik eerst nog even in en dan mag ie nog wel 2 weken.

Overigens heeft de gemeente voor het najaar wat leuks bedacht: om de 4 weken de groenbak legen, want je snoeit dan niet en je maait geen gras, dus kan het wel wat langer duren. 1x bak vergeten, 4 weken wachten tot je volle container geleegd wordt. Beetje vorst in de week dat ie geleegd wordt, helft van je container vastgevroren, 4 weken wachten voordat de rest geleegd wordt.

Milieustraat is ook niet goedkoop, is inmiddels 15 euro per aanhanger. Of daar nu 3 plankjes hout op liggen of je komt aanrijden met platte banden en 2 meter bouw en sloopafval bovenop je aanhanger, het blijft 15 euro :X.

• maximiliaan_nl
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 06-03 16:25
Gaat dit topic nou over omgekeerd inzamelen of over het feit dat afval aanbieden zo kostbaar is in sommige gemeenten?

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Topicstarter
quote:
maximiliaan_nl schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:43:
Gaat dit topic nou over omgekeerd inzamelen of over het feit dat afval aanbieden zo kostbaar is in sommige gemeenten?
Ik heb het ooit gestart voor omgekeerd inzamelen, maar één of andere lollige mod heeft er zo'n beetje het algemene afvaltopic van gemaakt. :(

• maximiliaan_nl
@Gonadan Vandaar de OP zo afwijkt van het onderwerp in de meest recente reacties...

• Onbekend
quote:
maximiliaan_nl schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:43:
Het gaat over het gescheiden afval inzamelen, en je als huishouden allerlei verschillende bakken in de tuin hebt staan wat ook niet echt prettig is.

Maar mijn eigen conclusie is wel dat de afvalindustrie een gouden business is. Je rekent hoge tarieven aan de gemeentes, die op hun buurt die kosten (+extra) direct naar de bewoners toe rekenen.
Ik vraag mij echt of of met het gescheiden ophalen van afval per huishouden wel zoveel milieu-ontlastend werkt.

• Arjantje72
  • Laatst online: 23:00
quote:
Tsurany schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 09:17:
[...]

Bij de Albert Heijn hebben ze wel goede, die niet snel kapot gaan.

• maximiliaan_nl
quote:
Onbekend schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 16:01:
[...]

Het gaat over het gescheiden afval inzamelen, en je als huishouden allerlei verschillende bakken in de tuin hebt staan wat ook niet echt prettig is.

Maar mijn eigen conclusie is wel dat de afvalindustrie een gouden business is. Je rekent hoge tarieven aan de gemeentes, die op hun buurt die kosten (+extra) direct naar de bewoners toe rekenen.
Ik vraag mij echt of of met het gescheiden ophalen van afval per huishouden wel zoveel milieu-ontlastend werkt.
Afval is sowieso een gouden business. Een container met papierafval bijvoorbeeld is best wat geld waard. Laat staan al het schroot dat uit restafval gewonnen wordt.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Topicstarter
quote:
maximiliaan_nl schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:55:
@Gonadan Vandaar de OP zo afwijkt van het onderwerp in de meest recente reacties...
Ik kan dat misschien wel even aanpassen ter veruidelijking. :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• sassymousasi
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 16:16
Afval scheiden aan de voorkant is gewoon een oorzaak van het "klimaatprobleem". De hype rondom dit "probleem" wordt echt problematischer met de dag. Ze voeren maar wat dingen in omdat het groener lijkt, groener klinkt, maar na een paar maanden aansukkelen met de nieuwe oplossing zien we dat het allemaal onzin is.

Afval scheiden aan de voorkant is duurder, minder effectief (er wordt meer verbrand omdat er niet goed wordt gescheiden) en je bent alleen maar een pain in the ass voor de bewoners. Ik wordt echt stapelgek van dit soort onzin dingen, Nederland drijft echt door en de nuchterheid waar we zo om bekend staan lijkt wel volledig te zijn verdwenen.
quote:
Onbekend schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 16:01:
[...]
Nee dus. Gewoon afval scheiden zoals we altijd al deden is dermate goed doorontwikkeld dat de machines beter kunnen scheiden dan wij. En dat zorgt er weer voor dat we afval wel kunnen gebruiken en niet de helft alsnog moeten verbranden omdat mensen (logischerwijs) geen zin hebben om te scheiden.

sassymousasi wijzigde deze reactie 28-07-2017 16:40 (28%)

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Wel eens aan gedacht dat ze dit doen om bewustwording te creëren? Als je alles aan de achterkant voor mensen op lost hebben ze nergens een idee van en flikkeren ze alles op de grote hoop. Forceer je mensen na te denken over hun afval dan gaan ze misschien ineens bewustere keuzes maken.

Het blijft uiteraard een hypothetisch ideologisch verhaal, maar ik kan nog wel begrijpen wat ze willen bereiken.

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True